Основна інформація
Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:9160-1808-6884-2524
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (автоматизована дія Системи)
Статус документу
Архівний
Документ
№V-0037-23/ПРОЕКСП від 28.04.2023
Орган, що видав
ТОВ "Проексп" (40993694) Версія №1 Статус (архівна)
Назва об’єкта
Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення М-10 Львів – Краковець (на м. Краків) (Західний обхід м. Львова) на ділянці км 0+000 – км 6+000, Львівська область
Код проектної документації
PD01:4644-8016-3522-2983 №05-01/21 від 2021-01-29 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІНК ПЛЮС МІЖНАРОДНА ІНЖИНІРИНГОВА І КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ")
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань екології, З питань охорони праці, З питань техногенної безпеки, З питань пожежної безпеки, З питань експертизи проектної документації доріг, Розділ організація будівництва, З питань інженерного забезпечення, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
Головний експерт проекту
Крижанівський Олександр Євгенійович (АЕ 006276, АЕ 000992, АТ 009202, АЕ 006214 )
Кошторисна документація
Реєстраційний номер | Дата кошторису | Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. | |||
---|---|---|---|---|---|
EM01:6282-5392-4543-8657 Редакція №1 | 15.11.2021 | 5821980.191 |
Кошторисна вартість
Інформацію не зазначено
Кошторисна вартість за чергами
Інформацію не зазначено
Адреса
Адреса | Адреса згідно експериментального порядку | Наказ |
---|---|---|
Львівська обл., Львівський район, Львівська територіальна громада (UA46060250000025047) , Західний обхід м. Львова | не присвоювалась | не призначалась |
Інформація про замовників
Правовий статус | Назва |
---|---|
Юридична особа | СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (25253009) |
Об’єкти будівництва
Інформацію не зазначено
Відповідальні особи
Посада | Напрям експеритизи | ПІб |
---|---|---|
Відповідальний експерт |
З питань експертизи проектної документації доріг
|
Крижанівський Олександр Євгенійович (АЕ 006276, АЕ 000992, АТ 009202, АЕ 006214) |
Відповідальний експерт |
З питань міцності, надійності, довговічності
|
БАЧИНСЬКИЙ ВАСИЛЬ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004301, АЕ 003586, АЕ 003605, АЕ 006920, АР 000458, АР 013921, АЕ 007232) |
Відповідальний експерт |
З питань екології
|
Еріванли Валентина Насоївна (АР 000987, АЕ 004248, АР 019142) |
Відповідальний експерт |
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
|
Вінік Любов Володимирівна (АЕ 007098, АЕ 000035) |
Відповідальний експерт |
З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки |
ЗАХАРЧЕНКО АНДРІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ (АЕ 003502, АЕ 006449, АЕ 007250, АР 016108) |
Відповідальний експерт |
З питань експлуатаційної безпеки
З питань інженерного забезпечення З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення З питань охорони праці |
Барановський Олександр Петрович (АЕ 005211, АЕ 005231) |
Відповідальний експерт |
З питань кошторисної частини проектної документації
|
ПЕРЕЦЬ ОЛЕКСАНДРА ГЕННАДІЇВНА (АЕ 004439, АР 002865) |
Експерт (фахівець) |
З питань інженерного забезпечення
|
Панасюк Надія Степанівна
|
Експерт (фахівець) |
Розділ організація будівництва
|
Гламаздіна Людмила Володимирівна
|
Інформація про проєктну документацію
Реєстраційний номер
PD01:4644-8016-3522-2983
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІНК ПЛЮС МІЖНАРОДНА ІНЖИНІРИНГОВА І КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ" (41194275)
Вид будівництва
Реконструкція
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
2112.2 Позаміські, об’їзні та окружні дороги
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
29.01.2021
Номер проектної документації
05-01/21
Статус документа
Архівний
Додаток до експертного звіту
Проект «Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення М-10 Львів – Краковець (на м. Краків) (Західний обхід м. Львова) на ділянці км 0+000 – км 6+000, Львівська область», розроблений на замовлення Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Львівській області, проектною організацією ТОВ «СІНК ПЛЮС МІЖНАРОДНА ІНЖИНІРИНГОВА І КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ» (юридична адреса: м. Київ, вул. Почайнинська буд. 25/49, офіс 31), кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника, виданий Конєву Володимиру Анатолійовичу, Серія АР №017827 від 16 листопада 2021 року (свідоцтво про підвищення кваліфікації № 00347 від 15.06.2018р.).
Підстави для розроблення проекту:
-завдання № 13-11/20 від 01.12.2020 р., виданого Службою автомобільних доріг у Львівській області та затвердженого Державним агентством автомобільних доріг України «Укравтодор».;
-матеріалів інженерно-геодезичних, інженерно-геологічних вишукувань виконаних ТОВ "СІНК ПЛЮС МІЖНАРОДНА ІНЖИНІРИНГОВА І КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ",
-матеріалів обстеження існуючого мосту через потік, виконаних ТОВ "Діагностика та інжиніринг мостів" виконаного у 2021р
-вихідних даних замовника.
Проектом передбачається реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення М-10 Львів – Краковець (на м. Краків) (Західний обхід м. Львова) на ділянці км 0+000 – км 6+000, Львівська область.
У відповідністю з Постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2021 року №1242 «Про затвердження переліку автомобільних доріг України загального користування державного значення», автомобільна дорога М-10 Львів – Краковець відноситься до міжнародних автомобільних доріг загального користування державного значення, проходить по території Львівської області. Автодорога М-10 збігається із частиною Європейського автомобільного маршруту Е 40: Кале – Брюссель – Краків – Київ – Волгоград – Ташкент – Алмати – Ріддер).
Початок проектної ділянки дороги ПК0+00 відповідає км 0+000 існуючої міжнародної автомобільної дороги загального користування державного значення М-10 Львів – Краковець (на м. Краків) (Західний обхід м. Львова). Кінець ділянки ПК 62+44,95 відповідає км 6+000 існуючої автомобільної дороги.
Ділянка, що проектується, безпосередньо є західним обходом м. Львова і має параметри ІІ категорії.
Згідно виконаному обліку руху дорожніх транспортних засобів існуюча інтенсивність руху складає 30477 авт/добу. У зв’язку з очікуваним зростанням перевезень пасажирів та вантажів інтенсивність руху до 2041 року зросте до 46772 авт/добу,
У теперішній час на існуючій ділянці автомобільної дороги склалися несприятливі умови проїзду автомобільного транспорту: дуже мала пропускна спроможність, пробки, низький рівень безпеки та зручності руху.
Ділянки вишукування під естакаду та надземних переходів на ПК8+24, 58+20 автомобільної дороги М-10 Львів – Краковець і на ПК10+85 автомобільної дороги М-11 Львів – Шегині є карстонебезпечні. Ліворуч 450 м від ПК4+00 – ПК8+24 автомобільної дороги Львів – Краковець за радянських часів будувався ливарний завод, але під час будівництва були виявлені гіпси з пустотами. Після контрольних вишукувань будівництво заводу було призупинено. На решті ділянках вишукування сучасні фізико-геологічних процеси, які б могли вплинути на стан споруди, відсутні.
Проектна ділянка проходить через наступні населені пункти: с. Рясне-Руське - від ПК0+00 до ПК 16+74; смт Рудне - ПК 27+25 до ПК 39+02; с. Зимна Вода - ПК 42+73 до ПК 62+47. Протяжність проходження через населені пункти складає 4,825 км.
Існуюча конструкція дорожнього одягу представлена шарами:
- асфальтобетон товщиною 0,17-0,25 м;
- щебінь фр.20-40 мм товщиною 0,20–0,25 м;
- пісок гранулометричного складу товщиною 0,25-0,30 м;
За результатами обстеження встановлено, що асфальтобетонне покриття на автомобільній дорозі М-10 Львів – Краковець (на м. Краків) (Західний обхід м. Львова) на ділянці км 0+000 – км 6+000 має руйнування та деформації у вигляді лущення, колійності, поперечних тріщин, поздовжніх тріщин та сітки тріщин.
Проектом реконструкції передбачається доведення параметрів дороги до нормативних вимог до І-б категорії. Ділянка дороги будуватиметься одним пусковим комплексом, при доведенні до І-б категорії з двома смугами руху існуюча дорога буде використовуватись як права смуга руху, ліва - буде добудовуватись.
Проект землеустрою відведення земельних ділянок в постійне користування виконується згідно проектним рішенням Замовником.
Замовником надано проект, розроблений «Технотранспроектом» у 2021 р. на «Реконструкцію шляхопроводу через залізницю на км 4+014 автомобільної дороги загального користування державного значення М-10 Львів-Краковець (на м. Краків) (Західний обхід м. Львова), Львівської області, в якому ділянка ПК 38+28,50 – ПК 43+48,20 разом зі шляхопроводом переведена до нормативу І-б категорії. Ділянка дороги запроектована з урахуванням даної ділянки.
Проектом передбачено наступні типи поперечного профілю земляного полотна:
- Тип 1 – насип до 2,00 м із крутизною укосу 1:1,75, з огородженням на узбіччі та по осі розділювальної смуги;
- Тип 2 – насип понад 2,00 м із крутизною укосу 1:1,75, з огородженням на узбіччі та по осі розділювальної смуги;
- Тип 3 – «міський» профіль, крутизна укосів та огородження як в типах 1,2, на узбіччі - тротуар шириною 1,50 м;
- Тип 4 – аналогічно типу 3, на узбіччі - тротуар і велосипедна доріжка;
- Тип 5 – на слабких просадних ґрунтах (торф) з обоймою з тканої поліестерової георешітки ПК 23+50 – ПК 27+20.
Поперечний похил узбіччя становить 50‰.
Укріплення укосів передбачено посівом трави з підсипкою рослинного шару товщиною 15см.
ТОВ «Вестхем Груп» розроблені рекомендації щодо влаштування насипу на слабких просадних ґрунтах на ділянці ПК23+50 – ПК27+20. Ці рекомендації розроблені з метою мінімізування деформацій при влаштуванні насипу на слабких ґрунтах зі збереженням існуючого насипу.
Для прискорення консолідації ґрунту основи передбачено влаштування дренажних прорізів. Дренажні прорізі влаштовуються з бутового каменю. Рекомендаціями передбачено влаштування поперечних до осі дороги прорізів на всю глибину шару торфу. Для консолідації основи насипу в місті підходу насипу до мостового переходу влаштовується незамкнута обойма з георешітки.
На ділянці реконструкції передбачається будівництво мостів на км 0+488 та на км 2+581. На км 5+679 передбачається будівництво шляхопроводу та тунелю на транспортній розв’язці у трьох рівнях. Передбачено будівництво 7-ми пішохідних мостів.
Залізобетонні труби отвором 1,00 м розбираються та влаштовуються нові отвором 1,50 м. На ПК 18+45 довжиною 37,303 м, ПК 21+89 – 35,29 м, ПК 52+00 – 39,370 м.
Прийнято наступні конструкції дорожнього одягу:
Тип 1 – посилення існуючого дорожнього одягу, правий проїзд.
- ЩМА-15 на БМПП 50/70-65 - 0,05 м;
- емульсія ЕКШМ-50 - 0,4 л/м2;
- АСГ.Др.Щ.А.НП.І. БМПА 50/70-60 - 0,06 м;
- ЕКШ-50 - 0,4 л/м2;
- АСГ.Кр.Щ.А1.НП.І.БНД 70/100 - 0,10 м;
- ЕКШ-50 - 0,4 л/м2;
- МДХР.КВ.Кз М20 - 0,20 м;
- вирівнюючий шар з МДХР.КВ.Кз М20 по фрезерованому на 0,20м існуючому дорожньому одязі.
Тип 2 – новий дорожній одяг та розширення правого проїзду.
- ЩМА-15 БМПП 50/70-65 - 0,05 м;
- емульсія ЕКШМ-50 - 0,4 л/м2;
- АСГ.Др.Щ.А.НП.І. БМПА 50/70-60 - 0,06 м;
- ЕКШ-50 - 0,4 л/м2;
- АСГ.Кр.Щ.А1.НП.І. БНД 70/100 - 0,10 м;
- ЕКШ-50 - 0,4 л/м2;
- МДХР.КВ.Кз М20 - 0,20 м;
- ЩПС. С5 - 0,21 м.
- пісок - 0,20 м.
Тип 3 - новий дорожній одяг та розширення лівого проїзду.
- ЩМА-15 на БМПП 50/70-65 - 0,05 м;
- ЕКШМ-50 - 0,4 л/м2;
- АСГ.Др.Щ.А.НП.І. БМПА 50/70-60 - 0,06 м;
- ЕКШ-50 - 0,4 л/м2;
- АСГ.Кр.Щ.А1.НП.І. БНД 70/100 - 0,10 м;
- ЕКШ-50 - 1,2 л/м2;
- ЩПС.Кр.Ц.М20 - 0,20 м;
- ЩПС. С5 - 0,30м;
- пісок - 0,20 м.
Тип 4 – дорожній одяг на лівоповоротних з’їздах транспортних розв’язок ПК 25+80, ПК 41+26.
- АСГ.Др.Щ.А.НП.І. БМПА 50/70-60 - 0,05 м;
- ЕКШ-50 - 0,4 л/м2;
- АСГ.Кр.Щ.А1.НП.І.БНД 70/100 - 0,10 м;
- ЕКШ-50 - 1,2 л/м2;
- ЩПС.Кр.Ц.М20 - 0,15 м;
- ЩПС. С5 - 0,21 м;
- пісок - 0,20 м.
Тип 5 – підсилення на примиканнях.
- АСГ.Др.Щ.А.НП.І. БМПА 50/70-60 - 0,05 м;
- ЕКШ-50 - 0,4 л/м2;
- АСГ.Кр.Щ.А1.НП.І. БНД 70/100 - 0,10 м;
- вирівнюючий шар АСГ.Кр.Щ.А1.НП.І. БНД 70/100 ;
- ЕКШ-50 - 0,4 л/м2;
- фрезерування дорожнього одягу - 0,05 м;
Тип 6 – в’їзди у двори, велодоріжки.
- АГС.Пщ.Щ.Г.НП.I - 0,05 м;
- основа із фрезерованого асфальтобетону - 0,12 м.
Тип 7 – тротуари, посадкові майданчики.
- плита бетонна тротуарна (ФЕМ) - 0,08 м;
- монтажний шар з гранітних висівок укріплених цементом (М100) - 0,05 м;
- основа із фрезерованого асфальтобетону - 0,12 м.
Поперечний похил проїзної частини становить 25‰.
Для збирання та відведення поверхневої води з проїзної частини на польових ділянках за укріпленим узбіччям передбачено встановлення бортового каменю БР.100.30.18, з водоскидами, вода з яких скидається в лотки по укосу насипу та далі в гасники. В населених пунктах відведення води з проїзної частини передбачено дощовою каналізацією.
Прибровочну частину узбіччя шириною 0,75 м та розділювальну смугу передбачено укріпити засівом трав по рослинному шару товщиною 0,15м.
На проектуємій ділянці дороги передбачено 13 автобусних зупинок із заїзними кишенями. Передбачається 13 нових металевих полегшених автопавільйонів.
Міст через струмок на км 0+488,120 побудовано у 1958 році. У 1970 році виконано реконструкцію моста. За результатами обстеження мосту встановлено наступні технічні параметри мосту:
- довжина мосту – 11,87 м;
- габарит по ширині - Г11,5+2х1,6 м;
- габарит по висоті – 3,0 м;
- поздовжня схема мосту - 1 х 11,36 м;
- статична схема - розрізна, балочна.
Під час обстеження конструкцій моста було виявлені конструкції з дефектами, що знижують їх несучу здатність, довговічність та надійність:
- вантажопідйомність споруди не відповідає вимогам чинних норм;
- технічний стан опор моста відповідає стану 3 (працездатний);
- технічний стан прогонових будов моста відповідає стану 4 (обмежено працездатний);
- технічний стан мостового полотна моста відповідає стану 5 (не працездатний);
- технічний стан споруди в цілому відповідає стану 4 (обмежено працездатний).
Після реконструкції міст буде мати наступні основні характеристики:
- довжина моста - 18,78м;
- схема моста - 1х18,0м;
- габарит моста - 2(Г13,25+1,8м);
- тимчасове навантаження - А15, НК-100, натовп на тротуарі.
Берегові опори обсипні, з монолітного залізобетону, без ростверкові з фундаментами на буронабивних стовпах діаметром 1,2м, довжиною до 33,0м.
Прогонова будова на обох проїздах збірно-монолітна, в поперечному перетині складена з 10 збірних попередньо-напружених І-подібних балок прогонової будови довжиною 18,0м, по верху об'єднаних монолітною плитою прогонової будови товщиною не менше 0,2м. Опорні частини - гумово-металеві. Деформаційні шви однопрофільні, розташовані на опорах 0; 1.
Тротуари та цоколі - з монолітного залізобетону. В тротуарах влаштовуються труби для прокладання комунікацій.
Мостове полотно бордюрного профілю. Бордюри з природнього каменю.
Проїзна частина:
- шар ЩМА-15 товщиною 0,05 м;
- дрібнозернистий асфальтобетон товщиною 0,06 м;
- наплавна гідроізоляція (на сполученні) товщиною 0,005 м.
- гідроізоляція методом напилення товщиною 0,002-0,003 м.
Покриття тротуарів поліуретанове захисне покриття.
Бар’єрне огородження металеве, оцинковане, зі стримувальною здатністю 720 кДж. Захист металевих конструкцій від корозії передбачено гарячим цинком товщиною не менше 80 мкм. Всі з’єднувальні частини також повинні бути захищені металізацією.
Перильне огородження металеве, оцинковане. Захист металевих конструкцій від корозії передбачено гарячим цинком товщиною не менше 80 мкм. Всі з’єднувальні частини також повинні бути захищені металізацією.
Водовідвід з проїзної частини передбачено за рахунок поперечного і поздовжнього похилів. Воду з проїзної частини передбачено випускати через трубки в водовідвідний колектор із транспортуванням її до очисних споруд. Відведення води з товщі проїзної частини передбачено через дренаж який влаштовано вздовж тротуарів та деформаційних швів.
Сполучення з насипом передбачено за допомогою монолітних перехідних плит довжиною 6,0м, що опираються на шафову стінку та монолітні залізобетонні лежні. Конуси передбачено з дренуючого ґрунту з коефіцієнтом фільтрації не менше 2м/добу.
Укріплення укосів передбачено монолітним бетоном товщиною 0,12 м на щебеневій основі - 0,1м. Вздовж укріплення конуса та відкосів передбачено влаштування монолітного бетонного упора. По укосах насипу передбачені монолітні залізобетонні службові сходи зі всіх сторін
Укріплення узбіччя передбачено асфальтобетоном товщ. 0,5м по шару щебеню товщ.0,1м на довжину перехідних плит.
Антикорозійний захист: передбачено захист видимих та невидимих залізобетонних поверхонь моста від корозії.
Міст через струмок на км 2+533 автомобільної дороги загального користування державного значення М-10 Західний обхід м. Львова побудовано у 1974 році.
За результатами обстеження мосту встановлено наступні технічні параметри мосту:
- довжина мосту - 34,56 м;
- габарит по ширині - Г9,7+2х1,6 м;
- габарит по висоті - 3,9 м;
- поздовжня схема мосту - 3 х 11,36 м;
- статична схема - розрізна балочна.
Під час обстеження конструкцій моста було виявлені конструкції з дефектами, що знижують їх несучу здатність, довговічність та надійність:
- вантажопідйомність споруди не відповідає вимогам чинних норм;
- технічний стан опор моста відповідає стану 3 (працездатний);
- технічний стан прогонових будов моста відповідає стану 4 (обмежено працездатний);
- технічний стан мостового полотна моста відповідає стану 4 (обмежено працездатний);
- технічний стан споруди в цілому відповідає стану 4 (обмежено працездатний).
Після реконструкції міст буде мати наступні основні характеристики:
- міст - косий в плані, 70⁰;
- довжина моста - 64.15 м;
- схема моста - 3х21,0 м;
- габарит моста - 2(Г11,0+1,5м);
- тимчасове навантаження - А15, НК-100, натовп на тротуарі.
Берегові опори обсипні, стійкові з монолітного залізобетону на окремих фундаментах під кожен проїзд. Стійки опираються на монолітний залізобетонний ростверк. Фундаменти опор влаштовуються на буронабивних стовпах діаметром 1,2м довжиною 19,0м. Проміжні опори стійкові з монолітного залізобетону на окремих фундаментах під кожен проїзд. Стійки опираються на монолітний залізобетонний ростверк. Фундаменти опор влаштовуються на буронабивних стовпах діаметром 1,2м довжиною 17,0м.
Прогонова будова температурно-нерозрізна, збірно-монолітна, окрема під кожен проїзд, в поперечному перетині кожна прогонова будова складена з 8 збірних попередньо-напружених І-подібних балок прогонової будови довжиною 21,0м, по верху об'єднаних монолітною плитою прогонової будови товщиною не менше 0,2м.
Опорні частини - гумово-металеві. Деформаційні шви однопрофільні, розташовані на опорах 0, 3.
Тротуари та цоколі - з монолітного залізобетону. В тротуарах влаштовуються труби для прокладання комунікацій.
Мостове полотно бордюрного профілю. Бордюри з природнього каменю.
Проїзна частина:
- ЩМА-15 товщиною 0,05м;
- дрібнозернистий щільний асфальтобетон товщиною 0,06м;
- наплавна гідроізоляція (на сполученні) товщиною 0,005м;
- гідроізоляція методом напилення (на мосту) - 0,002-0,003м.
Покриття тротуарів поліуретанове захисне.
Бар’єрне огородження металеве, оцинковане, зі стримувальною здатністю 720кДж. Захист металевих конструкцій від корозії передбачено гарячим цинком товщиною не менше 80 мкм. Всі з’єднувальні частини також повинні бути захищені металізацією. Перильне огородження металеве, оцинковане. Захист металевих конструкцій від корозії передбачено гарячим цинком товщиною не менше 80 мкм. Всі з’єднувальні частини також повинні бути захищені металізацією.
Водовідвід з проїзної частини передбачено за рахунок поперечного і поздовжнього ухилів. Воду з проїзної частини передбачено випускати через трубки в водовідвідний колектор із транспортуванням її до очисних споруд. Відведення води з товщі проїзної частини передбачено через дренаж, який влаштовано вздовж тротуарів та деформаційних швів.
Сполучення з насипом передбачено за допомогою монолітних перехідних плит довжиною 8,0м, що опираються на шафову стінку та монолітні залізобетонні лежні.
Конуси передбачено з дренуючого ґрунту з коефіцієнтом фільтрації не менше 2м/добу.
Укріплення укосів передбачено монолітним бетоном товщиною 0,12м на щебеневій основі товщиною 0,1м. Вздовж укріплення конуса та відкосів передбачено влаштування монолітного бетонного упора. По укосах насипу передбачені монолітні залізобетонні службові сходи зі всіх сторін.
Укріплення узбіччя передбачено асфальтобетоном товщ. 0,5м по шару щебеню товщ.0,1м на довжину перехідних плит.
Антикорозійний захист: передбачено захист видимих та невидимих залізобетонних поверхонь моста від корозії.
На ПК8+11, ПК19+27, ПК34+65, ПК44+85, ПК50+60, ПК58+35 автомобільної дороги М-10 та на ПК10+20 автомобільної дороги державного значення М-11 проектуються надземні пішохідні переходи. Переходи мають наступні параметри:
Показник | Місцерозташування пішохідного моста ПК | ||||||
8+11 (М-10) | 19+27 (М-10) | 34+20 (М-10) | 45+30 (М-10) | 50+60 (М-10) | 10+20 (М-11) | 58+35 (М-10) | |
Довжина моста | 36,0 | 36,0 | 36,0 | 36,0 | 36,0 | 36,0 | 47,0 |
Схема моста | 1х36,0 | 1х36,0 | 1х36,0 | 1х36,0 | 1х36,0 | 1х36,0 | 11,5+ 21,8+ 11,5 |
Габарит (пішохідний) моста | Г-3 | Г-3 | Г-3 | Г-3 | Г-3 | Г-3 | Г-3 |
Прогонова будова | Металева (сталь 15ХСНД), по довжині складена з двох 2х18,0 (трьох 16,45+14,1+16,45м для моста на ПК 58+35 (М-10) відправних одиниць, в поперечному перетині складена з двох металевих балок по верху об'єднаних ортотропною плитою. Монтажні стики на високоміцних болтах | ||||||
- довжина прогонової будови | 36,0 | 36,0 | 36,0 | 36,0 | 36,0 | 36,0 | 47,0 |
На ПК 5+679 запроектовано транспортну розв’язку в трьох рівнях. В верхньому рівні - мостовий перехід, що з’єднує напрямок Львів-Шегені, наземна – кільцева дорога, в нижньому рівні проходить тунель за напрямком Київ – Краковець.
Мостовий перехід включає естакаду за схемою 24+3х28+24+32+24+3х28+24=296м та насип підходу в підпірних стінах довжиною зі сторони Львова – 88,6м/118,6м та зі сторони Шегені - 98,6м /106,6 м.
Тунель загальною довжиною 511 м. В межах кільцевої дороги тунель закритий, довжиною 125 м, до якого з обох сторін примикають відкриті тунелі-виїмки довжиною 234 м та 152 м.
Основні параметри:
- ширина проїзду - 3,5 м;
- кількість смуг проїзду - 4;
- ширина смуги безпеки з боку узбіччя - 1,0 м;
- ширина смуги безпеки з боку осі - 0,5 м;
- ширина розділювальної смуги - 2,0 м;
- ширина технічного проходу в тунелі - 0,75 м;
- висотний габарит проїзду - 5,5 м.
На ПК25+33 передбачається будівництво залізобетонного мосту через струмок з габаритом 2 (Г 11,0+1,5) зі схемою 3х21,0, де під крайніми прольотами мосту передбачається влаштування лівоповоротних з’їздів.
На ПК40+14 передбачається будівництво шляхопроводу через залізницю з габаритом 2 (Г11,0+1,5) зі схемою 3х21,0, де під крайніми прольотами передбачається влаштування лівоповоротних з’їздів.
Крім того, на проектній ділянці передбачено 15 примикань до населених пунктів і у вулиці та 19 примикань до пунктів сервісу, в поле. На існуючій розв’язці в с. Рясне-Руське ПК0+00 передбачається з’їзд.
В зоні транспортних розв’язок передбачено тротуари шириною 1,50м, а при влаштуванні металевого бар’єрного огородження – 1,90м. Тротуари передбачено з облямівкою бортом БР 100.20.8. Передбачено також велосипедні доріжки та в’їзди у двори.
Дорожню розмітку передбачено холодним пластиком. Крайову розмітку 1.2 передбачено рельєфною для попередження водіїв про виїзд за межі смуг руху.
Всі деталі і складові частини знаків повинні бути виготовлені з антикорозійних матеріалів або мати захисне покриття. Щитки знаків повинні мати світлоповертальні властивості. Конструкція опор для встановлення дорожніх знаків передбачені з сталевих стойок із захисним антикорозійним покриттям
Передбачено влаштування дорожнього металевого однобічного бар’єрного огородження 11ДО-280-0,8-2-1,5 із стримувальною здатністю 280 кДж, дорожнього металевого двобічного бар’єрного огородження 11ДД-280-0,8-2-1,1 із стримувальною здатністю 280 кДж, парапетне огородження типу «Нью Джерсі» та пішохідне металеве перильне огородження. Початкові ділянки огородження облаштовано відповідними амортизаційними системами: амортизаційний пристрій, ASI-A, система термінал Р4.
Проектом передбачається перевлаштування мережі водопроводу Ду 900 мм на ПК 54+66,5. Для будівництва мережі водопроводу прийняті труби ПЕ100 SDR11 (1,6 МПа) Ø1000х90,8мм. Для будівництва захисних футлярів використовуються труби сталеві електрозварні прямошовні Ø1220х10,00мм в «дуже посиленій ізоляції» та із труб ПЕ100 SDR26 (0,63 МПа) Ø1220х45,9 мм. Прокладання мережі водопроводу Ø900 мм та захисних футлярів передбачається на глибині 2,5-4,8 м відкритим способом.
На мережі водопроводу передбачено влаштування водопровідних камер (ПВК-1 та ПВК-2 по ГП). В водопровідній камері ПВК-1 запроектована запірна арматура на відгалуженні для аварійного зливу води з труби. В водопровідній камері ПВК-2 передбачено влаштування подвійного вантузу для випуску повітря з трубопроводу.
Водопровідні камери запроектовані із збірного залізобетону та монолітної робочої частини. Також проектом передбачається влаштування бетонних упорів на кутах повороту мережі водопроводу.
Проектом передбачається перевлаштування ЛЕП напругою 0,4 та 10 кВ, які знаходяться в межах виконання робіт з реконструкції автомобільної дороги:
- ЛЕП-0,4 кВ на ПК4+75;
- ЛЕП-10 кВ на ПК11+20;
- ЛЕП-10 кВ на ПК23+50 – ПК28+50;
- ЛЕП-10 кВ на ПК31+16;
- ЛЕП-10 кВ на ПК33+00 – ПК36+40;
- ЛЕП-10 кВ на ПК37+60 – ПК40+40;
- ЛЕП-10 кВ на ПК54+30.
Перевлаштування даних ЛЕП передбачено на основі завдання на проектування і виконується згідно вихідних даних та технічних вимог, виданих ПрАТ «Львівобленерго», а також діючих нормативних документів.
Проектом розроблено основні рішення по влаштуванню зовнішнього електроосвітлення. Передбачається будівництво КЛ-0,4 кВ від точок приєднання до шаф керування освітленням, що проектуються, встановлення оцинкованих конічних багатогранних опор, встановлення енергозберігаючих світильників. Відстань між опорами та потужність освітлювальних приладів розраховано виходячи з норм.
Напруга розподільчої мережі – 0,38/0,23кВ, трифазна система з глухозаземленою нейтраллю, споживач ІІІ категорії. Система заземлення - TN-C.
Електропостачання передбачається від існуючих КТП-10/0,4 кВ.
Проектом передбачено встановлення шафи И-710, яка призначена для керування зовнішнім освітленням автомобільної дороги. Для автоматичного керування зовнішнім освітленням передбачається застосування реле часу. Освітлення основної частини автомобільної дороги, яка проектується, передбачається світлодіодним світильниками типу LED. Оптична система світильника забезпечує широке розподілення світла.
Розподільчі мережі живлення від КТП до шаф И-710 передбачається виконати кабелем типу АВБбШв. Кабелі передбачено прокласти в ґрунті на глибині 0,7 м. На відстані 0,25 м від кабелю прокладається сигнальна стрічка. В місцях перетину автомобільних доріг кабелі прокладаються методом горизонтального напрямленого буріння в двостінних поліетиленових трубах на глибіні не менше 1 м.
Для запобігання ураження людей електричним струмом проектом передбачається влаштування захисного заземлення. Для шаф керування освітленням типу И-710 передбачається влаштування штучних заземлювачів. Для заземлення металевих опор освітлення передбачається використати природні заземлювачі – залізобетонні фундаменти опор, які конструктивно мають безперервний електрозв’язок з опорою.
Проектом передбачається реконструкція мереж газопроводів високого тиску Р до 1,2МПа Ду500мм на ПК4+82,5 – ПК5+00 при перетині з автомобільною дорогою І категорії. Для будівництва газопроводів високого тиску прийняті труби сталеві безшовні горячедеформіровані Ø530х8,0 «В» з заводським тришаровим покриттям (конструкція згідно п.1 табл.4 ДСТУ 4219-2003), що за показниками якості відповідає вимогам ДСТУ 4219-2003 таблиця 2 клас «В». Для будівництва захисних футлярів використовуються труби сталеві електрозварні прямошовні Ø820х10,0мм, виготовлені з спокійної сталі з заводським тришаровим покриттям. Прокладання мереж газопроводів високого тиску Ду500мм передбачається відкритим методом, захисні футляри - методом горизонтально – направленого буріння. Глибина прокладання газопроводів складає 1,5м – 3,0м до верху труби.
Прийнятий проектом розмір санітарно- захисної зони 100 м. Дорога існуюча. Розрахункові показники забруднюючих речовин в атмосферному повітрі на межі житлової забудови представлені та відповідають переліку та рівню «Гранично- допустимих концентрацій хімічних і біологічних чинників в атмосферному повітрі населених місць» , затверджених т.в.о. Головного державного санітарного лікаря України 03.03.2015 та ГН 2.2.6-184-2013 «Орієнтовно безпечні рівні впливу (ОБРВ) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених місць».
Розрахункові рівні шуму на межі житлової зони ( з урахуванням запроектованих шумових екранів) не перевищують ДР згідно з ДСН 463-19 «Державні санітарні норми допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови» (затв. Наказом МОЗ від 22.02.2019 №463, зареєстровані у Мінюсті 20.03.2019р за №281/33252), додатка №16 до ДСП 173-96 (затв. Наказом МОЗ №173 від 19.06.1996 зареєстровані 24.07.2006 №379/1404).
Висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи Держпродспоживслужби України від 12.04.17 № 602-123-20-1/10424 затверджено використання ЛОС сепаратора нафтопродуктів.
Проектними рішеннями передбачено використання будівельних, оздоблювальних матеріалів тільки при наявності позитивних «Висновків державної санітарно- епідеміологічної експертизи» МОЗ України згідно ст. 11 Закону України «Про забезпечення санепідблагополуччя населення», сертифікатів радіаційної безпеки згідно вимог ОСПУ-2005, НРБУ-97.
Відходи, які утворюються при проведенні будівництва та експлуатації, зберігаються та утилізуються згідно вимог санітарного законодавства та Закону України «Про відходи». Проектом передбачено виконання заходів виконання ст. 46 Закону України «Про охорону земель», ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища».
Проектована діяльність - реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення М-10 Львів – Краковець (на м. Краків) (Західний обхід м. Львова) на ділянці км 0+000 – км 6+000, Львівська область за критеріями, визначеними Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» відноситься до видів діяльності (п.7, частина 2 статті 3 Закону України) та об’єктів, які не мають суттєві наслідки планованої діяльності для довкілля, в тому числі наслідки для безпечності життєдіяльності людей та їхнього здоров’я, флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, повітря, води, клімату чи для сукупності цих факторів, які є результатом зміни цих факторів, а тому не підлягає процедурі проходження ОВД ( Закон України "Про оцінку впливу на довкілля")
Ділянка автодороги довжиною 5,199 км проходить через населені пункти.
Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення М-10 Львів – Краковець (на м. Краків) (Західний обхід м. Львова) на ділянці км 0+000 – км 6+000, Львівська область відповідно до 5.1 ДСТУ 9030:2020, таблиці 1 ГБН В.2.3-218-007:2012 відноситься до другого екологічного класу.
Зважаючи на відсутність перешкод у вигляді рельєфу, забудови, лісу та зелених насаджень, які займають за шириною площу не менше ніж половина смуги для автодороги приймається:
- смуга впливу – 2000 м;
- захисна смуга – 150 м;
- резервно-технологічна смуга – 12 м.
Перелік впливів на навколишнє природне середовище при експлуатації та будівництві:
Атмосферне повітря.
В результаті роботи двигунів внутрішнього згоряння в атмосферу виділяються такі забруднюючі речовини: оксиди азоту та вуглецю, сажа, ангідрид сірчистий, вуглеводні С12-С19, метан, аміак, бенз(а)пірен
Максимальні приземні концентрації забруднюючих речовин на межі захисної смуги автодороги становлять з урахуванням фонових концентрацій, прийнятих згідно з «Порядку визначення величин фонових концентрацій забруднювальних речовин в атмосферному повітрі» (затверджений Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України № 286 від 30.07.2001 р.) - не перевищують нормативів «Гранично допустимих концентрацій хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць. Орієнтовно безпечних рівнів впливу хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць», що затверджені наказом МОЗ України від 14.01.2020 № 52.
Шумове навантаження.
Відповідно до проведених розрахунків на території, що безпосередньо прилягає до житлової забудови, спостерігається перевищення допустимих рівнів звуку. В зв’язку з цим необхідно розробити заходи зменшення шуму. Найбільш ефективним і єдино можливим заходом зниження шуму в цій ситуації є встанвлення шумозахисних екранів. Проектом передбачено встановлення шумозахисних екранів Н=5м праворуч, загальною довжиною 4085,7 м.
Соціальне середовище.
Будівництво об’їзної автодороги приведе до зниження собівартості перевезення і часу перебування пасажирів і вантажів у дорозі, підвищення швидкості руху автотранспорту, зменшення дорожньо-транспортних подій, а також поліпшення екологічної обстановки в районі будівництва.
З точки зору впливу на соціальне середовище регіону, планована діяльність має позитивний вплив, тому що сприяє підвищенню рівня безпеки на перегоні автодороги та, як наслідок, поліпшенню рівня експлуатації та зниженню рівня ДТП.
Водне середовище.
Автодорога перетинає два струмки без назви (км 0+488,2 і км 2+581,21)
Для недопущення забруднення стічними водами з поверхні дороги, передбачено організований збір, відведення та очистку стічних вод.
Вздовж усієї ділянки дороги запроектоване водовідведення з проїзної частини з улаштуванням бортового каменю БР 100.30.18 , далі вода скидається з проїзної частини в кювет, який скидає неочищену воду в очисні споруди.
Передбачається монтаж 8 сепараторів нафтопродуктів, а саме: з продуктивністю 15 л/с – 2 шт., з продуктивністю 25 л/с – 3 шт., з продуктивністю 30 л/с – 1 шт., з продуктивністю 40 л/с – 1 шт., з продуктивністю 60 л/с – 1 шт., Дане обладнання забезпечує очистку стічних вод, по нафтопродуктам – не більше, ніж 0,3 мг/л; по завислим речовинам – не більше, ніж 15 мг/л.
Будівництво об’їзної автодороги не матиме шкідливого впливу на водне середовище, а передбачені проектом заходи мінімізують вплив під час експлуатації.
Геологічне середовище.
Прийнятими проектними рішеннями передбачені спеціальні заходи щодо попередження запобігання небезпечним геологічним явищам на всій ділянці проектування
Ґрунти, рослинний і тваринний світ.
Загалом у смузі відведення у рубку відібрано 1494 дерева 20 видів, зокрема: клен - 346 дерев; акація – 320 дерев; сосна - 278 дерев; ясен - 156 дерев; вільха - 102 дерева; дуб звичайний – 98 дерев; верба – 35 дерев; осика – 22 дерева; дуб червоний – 22 дерева; граб – 22 дерева; слива/алича – 20 дерев; черешня – 17 дерев; груша/яблуня – 16 дерев; туя – 16 дерев; горіх – 9 дерев; ялина – 6 дерев; береза – 6 дерев; липа – 3 дерева.
Усі роботи, що пов’язані з будівництвом об’їзної дороги та зрізуванням значної кількості зелених насаджень передбачено проводити у межах полоси відводу автомобільної дороги
Навколишнє техногенне середовище.
В цілому інтегральний вплив на більшість компонентів техногенного середовища можна оцінити як позитивний, враховуючи, що будівництво об’їзної дороги та приведення існуючих споруд у нормативний стан дасть можливість пожвавити ділову активність, підвищити інвестиційну привабливість прилеглих територій; поліпшити структуру автотранспортної мережі України і активізувати транспортні, економічні та торгівельні зв’язки.
Проведення робіт з реконструкції супроводжується утворенням відходів будівництва (відходи будівельних робіт) та побутових відходів. Згідно з Державним класифікатором України ДК 005-96 "Класифікатор відходів" відходами будівельних робіт (розділ 45 КВЕД) є відходи, що утворюються під час будівельних робіт, знесення та ремонту будівель і споруд (код 4510).
Відходи, що утворені у процесі експлуатації автомобільної дороги (ІІ, ІІІ, ІV небезпеки): тверді побутові відходи, відпрацьовані акумулятори і світильники, рідкий вміст вигрібних ям, осад та нафтопродукти з очисних споруд, канав дощової каналізації.
Підприємство-організація, що прийматиме відходи обирається відповідно до чинного на момент заключення договорів «Переліку ліцензіатів на поводження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами
Ці залишкові впливи є допустимими при реалізації проекту, при умові дотримання вимог діючого природоохоронного, санітарно-епідеміологічного законодавства.
Проектом передбачено заходи для маломобільних груп населення. У відповідності з ДСТУ-Н Б В.2.2-31:2011 передбачено тактильні покажчики на тротуарах. Перед наземними переходами на відстані 0,80 м від крайки проїзної частини передбачено смугу, завширшки 0,60м із поздовжнім рифленням, що дорівнює ширині переходу, яка викладена на тротуарі перед початком переходу.
В проекті на пішохідних переходах для маломобільних груп населення передбачено влаштування пониженого борту.
Кошторисна частина проектної документації виконана відповідно до Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування.
Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 28 квітня 2023 р. складала 5821980,191 тис. грн., у т. ч.: вартість будівельних робіт – 4208596,113 тис. грн., устаткування – 26624,119 тис. грн., інші витрати – 1586759,959 тис. грн.
Загальна кошторисна вартість після перевірки, у поточних цінах станом на 28 квітня 2023 р. складає - 5757543,236 тис. грн., у т. ч.: вартість будівельних робіт – 4346047,835 тис. грн., устаткування – 25493,559 тис. грн., інші витрати – 1386001,842 тис. грн.
Із загальної кошторисної вартості виконано – 1149,102 тис. грн., у т. ч.: інші витрати – 1149,102 тис. грн.
Під час розгляду проектної документації експертами ТОВ «ПРОЕКСП», проведення комплексної експертизи проекту «Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення М-10 Львів – Краковець (на м. Краків) (Західний обхід м. Львова) на ділянці км 0+000 – км 6+000, Львівська область», в проект внесені зміни та доповнення.
Відповідальність за внесення змін та доповнень у проектну документацію несе замовник і проектна організація.
Замовник експертизи несе відповідальність згідно з законодавством, за достовірність узгоджених документів, наданих для проведення експертизи.
Розділи
