Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:8292-9590-5898-6872
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№0068-5923-25/ІЕГ/А від 31.03.2025
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНВЕСТ ЕКСПЕРТ ГРУП" (45070984) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими громадськими приміщеннями та підземною автостоянкою за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, с. Минай , на розі вул. Богдана Хмельницького та пров. Парковий
Код проектної документації
PD01:7439-2528-5165-5879 Зміни №2 №2025 від 2025-01-17 (видав ТЗОВ "ЛЮКСАР") / Наявні експертизи: EX01:8292-9590-5898-6872
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань архітектури, З питань пожежної безпеки, З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту, З питань екології, З питань енергозбереження, З питань охорони праці, З питань інженерного забезпечення, Розділ електрообладнання та електроосвітлення
Головний експерт проекту
КОТВИЦЬКИЙ ВАЛЕНТИН ЛЕОНТІЙОВИЧ (АЕ 005923, АР 020267, АР 006201 )

Кошторисна документація

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Закарпатська обл., Ужгородський район, Холмківська територіальна громада, с. Минай (станом на 01.01.2021) , на розі вул. Богдана Хмельницького та пров. Парковий не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НМС-УЖ-БУД" (45385069)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Експерт (фахівець) Розділ електрообладнання та електроосвітлення
Романус Тарас Теодорович
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Дімбровська Мар'яна Василівна
Архітектор З питань архітектури
ЗАЯЦЬ ЯРОСЛАВ МИХАЙЛОВИЧ (АА 000386)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
КОПИТКО ПЕТРО СТЕПАНОВИЧ (АЕ 006391, АЕ 000929, АЕ 007215)
Відповідальний експерт З питань екології
СТЕПАНОВ ОЛЕКСАНДР КОСТЯНТИНОВИЧ (АЕ 000164, АЕ 004398)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
ДІМБРОВСЬКА МАР'ЯНА ВАСИЛІВНА (АЕ 007382, АЕ 004641, АР 020486, АР 014027)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
Сорбат Володимир Григорович (АЕ 006631, АЕ 002547)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
КОТВИЦЬКИЙ ВАЛЕНТИН ЛЕОНТІЙОВИЧ (АЕ 005923, АР 020267, АР 006201)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:7439-2528-5165-5879
Орган, що видав
ТЗОВ "ЛЮКСАР" (38243421)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Том 1 2501-03 ПЗ Загальна пояснювальна записка Том 2 2501-03 ГП 2501-03 АР Генеральний план Архітектурні рішення Том 3 2501-03 КБ Конструкції бетонні Том4 2501-03 ВК Внутрішні водопровід і каналізація Том 5 2501-03 ОВ Опалення та вентиляція Том 6 2501-03 ГПВ Внутрішнє газопостачання Том 7 2501-03 ЕТР Електротехнічні рішення Том 8 2501-03 БЗ Блискавкозахист Том 9 2501-03 ГПЗ Газопостачання зовнішнє Том 10 2501-03 ЗВК Зовнішні водопровід і каналізація Том 11 2501-03 ПОБ Проект організації будівництва Том 12 2501-03 ЕЕ Енергоефективність Том 13 2501-03 ОВНС Оцінка впливів на навколишнє середовище Том 14 2501-03 СППЗ Системи протипожежного захисту Том 15 2501-03 - ІТЗ Інженерно-технічні заходи цивільного захисту(ЦО) Том 16 2501-03 СГ Сигналізація загазованості - Інженерно-геологічні вишукування під будівництво(вишукувальні роботи) Том 17 2501-03 ЕП Зовнішні мережі електропостачання 0,4 кВ
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1122.1 Будинки багатоквартирні масової забудови
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
17.01.2025
Номер проектної документації
2025
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Проект «Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими громадськими приміщеннями та підземною автостоянкою за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, с. Минай , на розі вул. Богдана Хмельницького та пров. Парковий» розроблений на замовлення ТзОВ “НМС-УЖ-БУД” проектною організацією ТзОВ “Люксар”, кваліфікаційний сертифікат головного архітектора Газда Г.Б., серія АА №000181, виданий 24.07.2012 р.

 

Вихідні дані:

- Завдання на проектування;

- Розрахунок класу наслідків;

- містобудівних умов та обмежень A3450208099653125402 від 05.09.2024 р. (номер ЄДЕССБ MU01:0208-0996-6151-4012 редакція 2);

- технічних умов КП “Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Ужгорода” від 14.02.2025 № 18 (TU01:1442-0969-3186-6221);

- технічних умов ПрАТ “Закарпаттяобленерго” від 19.02.2025 № ТУ013624-190225-1-06-12-3-000000-1 (TU01:6558-7667-8451-3729);

- технічних умов Закарпатська філія ТзОВ “Газорозподільні мережі України” від 25.02.2025 № ЗкФ/100/21.1.2-ВИХ-3538-25 (TU01:2416-1600-3065-5665).

- витяг з Державного реєстру речових прав від 29.07.2024 № 388718224;

- звіт з інженерно-геологічних вишукувань, виконаний ФОП Ковальчук А.А. у 2025 році.

 

Генплан

Ділянка загальною площею 0,6535 га (кадастровий номер 2124887400:13:010:0213), на якій передбачено будівництво багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими громадськими приміщеннями та підземною автостоянкою, знаходиться на розі вул. Богдана Хмельницького та пров. Парковий у с. Минай Ужгородського району Закарпатської області. Ділянка вільна від забудови та цінних зелених насаджень. Ділянка з північного заходу обмежена вул. Богдана Хмельницького, з північного сходу – пров. Парковий, з південного сходу – територією з громадською забудовою, з південного заходу – вільною від забудови територією. Поруч з ділянкою проходять міські інженерні мережі. Рельєф ділянки рівнинний з незначним перепадом відміток. Під’їзди до будинків та пішохідні шляхи передбачено з вул. Богдана Хмельницького та пров. Парковий. Транспортною організацією руху забезпечено заїзд на ділянку та маневрування автомобілів, під’їзд пожежної техніки до запроектованих будинків.

В плані запроектовані будинки утворюють П-подібну забудову з внутрішньобудинковим простором (подвір’ям), в межах якого передбачено розташувати ігровий майданчик для дітей дошкільного і молодшого шкільного віку, майданчик для відпочинку дорослого населення, майданчик для занять фізкультурою. Проектом на ділянці передбачено влаштування проїздів та пішохідних доріжок, майданчика для збору побутових відходів підземного типу, тимчасових автостоянок для мешканців будівлі та працівників вбудованих нежитлових приміщень (у т. ч. з машино-місцями для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення і для електромобілів), велостоянки, озеленення вільної від забудови території шляхом посіву газонів. Покриття проїздів, автостоянки та пішохідних доріжок – бетонна бруківка (ФЕМ). Відведення дощових вод з ділянки передбачено в запроектовані дощоприймачі з подальшим відведенням у дощову каналізаційну мережу.

Генпланом враховано потреби людей з обмеженими можливостями: в місцях перетину пішохідних шляхів з проїздами запроектовано перехідні пандуси із зонами пониженого бортового каменю; входи в секції будинків передбачено з рівня землі; на пішохідних шляхах максимальна висота бортового каменю у місці перетину з проїзною частиною не перевищує 0,025 м; на початку та в кінці пішохідних шляхів передбачено спеціальні тактильні смуги; на тимчасових автостоянках передбачено машино-місця для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення; покриття на шляхах руху маломобільних груп населення – тверде з неслизькою поверхнею; ширина пішохідних шляхів із зустрічним рухом – не менше 1,80 м; поздовжній похил на шляхах руху осіб з інвалідністю на кріслах-колясках – не більше 5 %, поперечний похил – не більше 1-2 %; товщина швів між елементами замощення на пішохідних шляхах – не більше 0,015 м; над площадками входу в секції будинків запроектовано навіси для захисту від атмосферних опадів.

Архітектурні рішення

Згідно із завданням на проектування будівництво багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими громадськими приміщеннями та підземною автостоянкою (надалі – будинки) передбачено в одну чергу з виділенням двох пускових комплексів:

1-ий пусковий комплекс: будівництво житлового будинку № 1 на ГП та підземної автостоянки;

2-ий пусковий комплекс: будівництво наземної частини житлового будинку № 2 на ГП.

Проектом передбачено будівництво пʼятисекційного (секції №№ 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5) восьмиповерхового житлового будинку № 1 та двосекційного (секції №№ 2.1, 2.2) восьмиповерхового житлового будинку № 2 з вбудованими нежитловими громадськими приміщеннями, житловими квартирами та вбудовано-прибудованої (під будинками та внутрішньобудинковим простором) дворівневої підземної автостоянки (на відмітках -7,420 та -3,900). Вхід у житлову частину секцій №№ 1.1 та 1.2 будинку № 1 передбачено з боку пров. Парковий, вхід у житлову частину секцій №№ 1.3, 1.4, 1.5 будинку № 1 та секцій №№ 2.1, 2.2 будинку № 2 – з внутрішньобудинкового простору; вхід у вбудовані нежитлові громадські приміщення будинку № 1 – з боку пров. Парковий та вул. Б. Хмельницького. Дахи секцій будинків – плоскі суміщені, покриття дахів – з рулонно-бітумних матеріалів, водовідведення з дахів – внутрішнє. По периметру дахів будинків запроєктовано парапет. Входи в житлову частину будинків ізольовано від входів у нежитлові громадські приміщення. Висота 1-го поверху будинків – 3,75 м, висота 2-8 поверхів – 3,0 м, висота приміщень підземної автостоянки – 3,09, 3,17, 2,19 м (нижній рівень) та 3,15, 3,42, 3,32 (верхній рівень). Секції №№ 1.2 і 1.3 та №№ 1.5 і 2.1 розділено між собою антисейсмічними швами. На рівні 1-го поверху секції № 2.1 запроектовано наскрізний прохід.

У дворівневій підземній автостоянці загальною місткістю 146 машино-місць (у т. ч. з машино-місцями, що можуть використовуватись особами з інвалідністю та іншими маломобільними групами населення) на відм. -7,120 запроектовано санвузли (у т. ч. санвузол з універсальною кабіною), споруду подвійного призначення (надалі - СПП) із захисними властивостями ПРУ групи П-1 (коефіцієнт захисту – 1000, надлишковий тиск повітряної ударної хвилі – 100 кПа) з конструктивними, планувальними та інженерними рішеннями, передбаченими в розділі “Інженерно-технічні заходи цивільного захисту” на загальну кількість людей, що постійно перебувають на об’єкті, на відм. -4,800 – вбудовану трансформаторну підстанцію, на відм. _-3,900 – пожежну насосну з насосною питного водопостачання та баками запасу води, електрощитову; на 1-му поверсі будинків – вхідні вузли, сходово-ліфтові холи та нежитлові громадські приміщення (в секціях №№ 2.1, 2.2 будинку № 2 – житлові квартири), на 2-8 поверхах – сходово-ліфтові холи, коридори, одно-, дво-, три- та чотирикімнатні квартири. Житлові квартири запроектовано в складі: житлові кімнати, коридори, кухні-їдальні, санвузли, ванні кімнати, літні приміщення (лоджії, балкони, тераси). Орієнтація житлових кімнат забезпечує нормативні вимоги по тривалості інсоляції. На балконах, лоджіях та терасах передбачено площадки з глухими простінками для забезпечення другого евакуаційного виходу з квартир, розташованих на 3-му та вище поверхах. Підземну автостоянку відокремлено від приміщень 1-го поверху протипожежним перекриттям з межею вогнестійкості не менше, ніж REI 180.

Зв’язок між поверхами житлової частини будинків передбачено вантажно-пасажирськими ліфтами вантажопідйомністю 630 кг з влаштуванням тамбур-шлюзів на всіх поверхах (з підпором повітря під час пожежі) та сходовими клітками типу СК1. Вихід на дах секцій будинків передбачено з рівня 7-го поверху стаціонарними металевими сходами. Заїзд/виїзд у дворівневу підземну автостоянку передбачено по двосмуговій рампі з в’їзними площадками на кожному рівні, виходи з підземного паркінгу – розосереджені безпосередньо назовні сходовими клітками типу Н4. З вбудованої трансформаторної підстанції, електрощитової та пожежної насосної передбачено окремі виходи безпосередньо назовні. Виходи з приміщень СПП передбачено безпосередньо назовні: сходовими клітками типу Н4 та через шахту аварійного виходу.

Запроектовані перегородки – з керамічних блоків, вікна та балконні двері – металопластикові із заповненням енергозберігаючими склопакетами, вхідні двері у будинки – металеві із замково-переговорним пристроєм, двері в квартири – металеві протизламні з межею вогнестійкості не менше, ніж ЕІ 30, двері у технічні приміщення – металеві протипожежні. Зовнішнє опорядження будинків передбачено згідно з паспортом опорядження фасадів, внутрішнє опорядження – згідно з функціональним призначенням приміщень.

Для забезпечення потреб маломобільних груп населення проектом передбачено: безперешкодний доступ на всі поверхи будинків за допомогою ліфтів з кабіною розміром 1,10х1,40 м; ширина входу в ліфтові кабіни – 0,90 м; у сходово-ліфтових холах (2-ий поверх і вище) передбачено пожежобезпечні зони, в підземній автостоянці передбачено місця для автотранспорту для осіб з інвалідністю, які позначено спеціальними інформаційними знаками; усі житлові кімнати, кухні та загальнобудинкові сходи мають природне освітлення; матеріал покриття підлог на шляхах руху маломобільних груп населення – з шорсткою поверхнею, що не допускає ковзання.

Конструктивні рішення

Конструктивна система житлових будинків – залізобетонний безригельний монолітний каркас. Просторову стійкість забезпечено жорстким защемленням колон в фундаментах, наявністю монолітних залізобетонних діафрагм та ядер жорсткості; жорсткість у горизонтальній площині – монолітними залізобетонними перекриттями. Основні конструктивні елементи: фундаменти – монолітні залізобетонні плити; стіни підземної дворівневої автостоянки, сходові клітки та ліфтових шахти, діафрагми жорсткості, колони, пілони, перекриття, сходові марші та площадки – монолітні залізобетонні; зовнішні та внутрішні стіни – керамічні блоки.

Конструктивна система підземної автостоянки – залізобетонний безригельний монолітний каркас. Просторову стійкість підземної автостоянки забезпечено жорстким защемленням колон в фундаментах, наявністю монолітних залізобетонних діафрагм жорсткості; жорсткість у горизонтальній площині – монолітним залізобетонним перекриттям. Основні конструктивні елементи: фундаменти – монолітні залізобетонні плитні; стіни та пілони – монолітні залізобетонні; перекриття – монолітне залізобетонне з капітелями.

Опалення та вентиляція

Для забезпечення потреб в опаленні проектом передбачено поквартирне індивідуальне опалення. Джерело тепла для квартир – індивідуальні газові настінні котли із закритою камерою згоряння потужністю 24 кВт. Котли передбачено встановити в кухнях житлових квартир. Відведення димових газів від котлів передбачено димохідними системами з димовідвідними трубами з нержавіючої сталі. Випуск конденсату з димохідних систем передбачено в підземній автостоянці. Для вирівнювання тяги в нижній частині димоходу передбачено отвір для вирівнювання тиску та отвір з герметичними дверцятами для огляду і очищення та ємність для збирання і відведення конденсату в каналізаційну мережу будинку через нейтралізатор конденсату. Для захисту від несанкціонованого проникнення в місцях розташування очисних лючків передбачено встановити металеві дверцята із замком.

Системи опалення – двотрубні тупикові з горизонтальним розведенням трубопроводів. Теплоносій – вода з параметрами 80-60 °С. Нагрівальні прилади – панельні сталеві радіатори з нижнім підключенням, які запроектовано біля зовнішніх стін. Для регулювання температури повітря в приміщеннях проектом на нагрівальних приладах передбачено термостатичні клапани (з попереднім налаштуванням) з термостатичними головками. Термостатичні клапани також виконують функцію приладів гідравлічного регулювання. Спуск води з систем опалення передбачено через нижні заглушки радіаторів, видалення повітря – за допомогою розповітрювачів радіаторів та котлів. Опалення приміщень СПП передбачено електричними тепловентиляторами типу “LEO EL S”, опалення приміщень громадського призначення, фільтровентиляційної, пункту керування, пожежного посту, насосної, електрощитової та допоміжних приміщень СПП – електричними конвекторами типу “Евна”, які обладнані автоматичним регулюванням температури та рівнем захисту від ураження струмом. Температура поверхні електричних конвекторів не повинна перевищувати 85 °С. Підземна автостоянка не опалюється.

Трубопроводи систем опалення запроектовано з поліпропіленових труб, які передбачено прокласти в конструкції підлоги і стін та теплоізолювати.

Вентиляція приміщень квартир – припливно-витяжна з природним спонуканням. Витяжка повітря з приміщень кухонь та санвузлів передбачена через індивідуальні вертикальні витяжні канали-супутники з викидом повітря у збірну вентиляційну шахту. Кожен витяжний канал з однієї квартири передбачено приєднати до збірної шахти на відстані по вертикалі не менше 2,0 м від витяжних грат. Приплив повітря – неорганізований через вікна з відповідною функцією фурнітури. Для постійного провітрювання в дверях приміщень санвузлів, ванних кімнат та кухонь в нижній частині дверей передбачено отвори-щілини. Вентиляція нежитлових приміщень – природня через відокремлені вентиляційні канали.

Приміщення подвійного призначення (СПП) передбачено обладнати припливно-витяжною вентиляцією (кількість зовнішнього повітря прийнято з розрахунку 10,0 м³/год на одну особу, але не менше 6-ти кратного обміну повітря). Також проектом передбачена резервна вентиляція за допомогою електроручних вентиляторів (кількість зовнішнього повітря при резервній вентиляції прийнято з розрахунку 3,0 м³/год на одну особу). Приплив повітря передбачено за допомогою системи П3 на базі електроручного вентилятора та системи повітропроводів з решітками, видалення повітря – електроручним вентилятором за допомогою однорядних решіток. В межах СПП у системах П3 і В3 передбачено встановлення противибухових клапанів надлишкового тиску, які захищають від вибухових хвиль та пониженого тиску ззовні укриття. Перед противибуховим пристроєм передбачено відведення конденсату, за противибуховим пристроєм – необхідний об’єм розширювальної камери. Повітроводи припливних та витяжних систем, що прокладаються ззовні, запроектовано з будівельних конструкцій, розрахованих на дію повітряної ударної хвилі, або зі сталевих зварних труб з прокладанням з ухилом 0,003 і більше в бік від захисної споруди. Ділянку повітропроводу від вентилятора до противибухового клапана запроектовано з листової сталі товщиною 2,0 мм.

Вентиляція підземної автостоянкимеханічна припливно-витяжна, яка зблокована з датчиками загазованості. Видалення повітря передбачено канальними вентиляторами з верхньої та нижньої зон порівну. Для запобігання поширення шуму по конструкціях та повітропроводах передбачено встановлення шумопоглиначів та гнучких вставок на повітропроводах. При підключенні витяжної системи до вентиляційної шахти передбачено вогнезатримувальний клапан. Викид витяжного повітря передбачено вище даху та вище зони вітрового підпору. Приплив повітря – за допомогою механічного припливного вентилятора. Включення вентиляційного обладнання – вручну та автоматично від сигналізаторів контролю СО.

Повітропроводи систем вентиляції прямокутного січення передбачено з тонколистової оцинкованої сталі відповідної товщини. Повітропроводи прийняті у виконанні класу “В”.

Водопостачання та водовідведення

Згідно з технічними умовами КП “Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Ужгорода” від 14.02.2025 № 18 джерело водопостачання житлових будинків – водопровід діаметром 600 мм по вул. Героїв 128-ї бригади. Для підключення до даного водопроводу проектом разом із замовником технічних умов від 12.02.2025 № 14 передбачено будівництво водопроводу діаметром 125 мм до району будівництва об’єкта ПП ЗакарпатІнвестБуд-1. Для підключення запроектованих житлових будинків передбачено влаштування зовнішньої водопровідної мережі, водопровідних колодязів та пожежних гідрантів. Водопостачання будинків передбачено двома водопровідними вводами з поліетиленових напірних водопровідних труб DN 125 мм для господарсько-питних потреб і протипожежного водопостачання. Облік загальних витрат води передбачено в насосній загальнобудинковими лічильниками холодної води з імпульсним виходом та терміналом передачі даних. На обвідній лінії водомірного вузла запроєктовано засувку. Облік витрат води квартир та нежитлових громадських приміщень передбачено лічильниками холодної води. Забезпечення необхідного тиску в системі господарсько-питного водопостачання передбачено насосною установкою, запроектованій в насосній, з двома насосами (1 робочий, 1 резервний). Робота насосної установки – автоматизована. В насосній передбачено встановлення баків запасу води.

Магістральні трубопроводи в підземній автостоянці запроєктовано зі сталевих водогазопровідних труб, прокладених під стелею, розвідні трубопроводи в будинках та підключення трубопроводів холодного та гарячого водопостачання до сантехнічних приладів – з поліпропіленових напірних труб, обв’язку лічильників – зі сталевих водогазопровідних труб. Гаряче водопостачання квартир передбачено від двоконтурних газових навісних котлів із закритою камерою згоряння, запроєктованих у кухнях, приміщень громадського призначення – електричними водонагрівачами. Розвідні трубопроводи запроєктовано в штрабах стін та конструкції підлоги. Трубопроводи гарячого і холодного водопостачання передбачено теплоізолювати ізоляцією типу “Thermacompact S”, в приміщеннях підземної автостоянки – ізоляцією типу “Rockwool”, під стелею підземної автостоянки – фольгованою мінеральною ватою товщиною 40 мм.

Відведення каналізаційних стоків від будинків передбачено у запроєктовану з каналізаційних двошарових труб Е2-К діаметрами 160, 200 та 250 мм внутрішньомайданчикову господарсько-побутову каналізаційну мережу з подальшим відведенням в існуючу господарсько-фекальну каналізацію діаметром 500 мм на перехресті вул. Легоцького - Героїв 128-ї бригади. Для підключення до даної мережі проектом разом із замовником технічних умов від 12.02.2025 № 14 (ПП “ЗакарпатІнвестБуд-1”) передбачено прокладання каналізаційної мережі з перспективою підключення інших абонентів. На зовнішній каналізаційній мережі передбачено влаштування каналізаційних колодязів зі збірних залізобетонних елементів.

Внутрішні мережі каналізації запроєктовані з пластмасових каналізаційних безнапірних труб типу НТ (РРs) діаметром 50 і 110 мм, у приміщеннях підземної автостоянки – з каналізаційних безнапірних труб типу KG (PVC) діаметром 160 мм.

Відведення дощових стоків від будинків передбачено у запроєктовану внутрішньомайданчикову дощову каналізаційну мережу з каналізаційних двошарових труб Е2-К діаметром 160, 200, 250 та 315 мм. Відведення дощових вод з даху будинків передбачено за допомогою внутрішніх водостоків. Трубопроводи водостоків запроєктовано з напірних поліетиленових труб. Проєктом передбачено електропідігрів водостічних воронок в холодний період року.

Систему дренажної каналізації передбачено для відведення стічних вод після спрацювання системи пожежогасіння підземної автостоянки. В підземній автостоянці від водоприймального лотка запроєктовано приямок з дренажними насосами для відведення аварійних та випадкових вод. У приміщенні насосної для відводу дренажних та аварійних стоків передбачено приямок з дренажним насосом.

Електропостачання та електротехнічні рішення

Джерело електропостачання згідно з технічними умовами ПрАТ “Закарпаттяобленерго” від 19.02.2025 № ТУ013624-190225-1-06-12-3-000000-1 – ТП-520-02 (Т-1), ПС 110/35/10 Ужrород-9 (Т-1); точка забезпечення потужності – КЛ-10 кВ Минай-ТП-520-75-02, ПС-110/35/10 Ужгород-9; точка приєднання – РП-0,4 кВ запроектованої ТП-10/0,4 кВ; категорія надійності електропостачання – ІІ, ІІІ (категорія надійності електропостачання системи пожежогасіння підземної автостоянки, системи димовидалення, аварійного освітлення, системи загазованості – І); величина максимального дозволеного навантаження – 975,0 кВт (у т. ч.: 899 кВт – ІІ категорія надійності електропостачання, 76 кВт – ІІІ категорія надійності електропостачання).

Основні споживачі електроенергії – побутові електроприлади житлових квартир, вбудованих нежитлових громадських приміщень та приміщень СПП, електроосвітлення загальнобудинкових приміщень, підземної автостоянки та приміщень СПП, електрообладнання систем протипожежного захисту та димовидалення, силове електрообладнання (ліфти, вентиляційне та сантехнічне обладнання, електричні конвектори, зарядні станції для електромобілів, насосна установка господарсько-питного водопостачання, обладнання для обігріву електрощитової та насосної), електрична кабельна система обігріву дахових водостічних воронок та водопровідних труб у підземній автостоянці, замково-переговорні пристрої на вході у секції будинків. Електропостачання запроектованих електроприймачів передбачено взаєморезервованими кабельними лініями 0,4 кВ від І СШ та ІІ СШ РП-0,4 кВ запроектованої вбудованої двосекційної трансформаторної підстанції ТП-10/0,4 кВ (надалі – ТПпр.). Для вводу і розподілу електроенергії на вводі живлячих мереж в електрощитовій передбачено влаштування ввідно-розподільних пристроїв ВРП-1, ВРП-2, ВРП-3, ВРПК-1, ВРПК-2 та ВРПК-3. Для живлення електроприймачів І категорії надійності електропостачання передбачено ВРП-П з АВР на вводі, для живлення щита СПП передбачено АВР і дизель-генераторну електростанцію, яку запроектовано на прибудинковій території. Живлячі мережі запроектовано взаєморезервованими кабельними лініями з кабелів з алюмінієвими жилами марки АВВГнгд-1-5х240 мм2, які прокладаються в кабельних лотках. Приєднання ТПпр. до живлячих мереж 10 кВ передбачено кабельними лініями 10 кВ відповідного перерізу. Живлення запроектованих електроприймачів передбачено від мережі 380/220 В з системою заземлення TN-S.

Для розподілу електроенергії між квартирами та поквартирного обліку електроенергії в коридорах 1-го поверху кожної секції запроектовано виносні шафи обліку електроенергії (надалі - ШО). В ШО передбачено однофазні електронні лічильники типу NIK, дооблікові струмообмежувальні комутаційні апарати, вимикачі захисту ліній живлення квартирних щитків, які відповідають розрахунковій величині струмоприєднаної потужності житла. В квартирах запроектовано індивідуальні квартирні щитки, які укомплектовуються пристроями захисного відключення зі струмом витоку 30 мА (надалі - ПЗВ) на вводі і розеткових групах та автоматичними вимикачами на освітлювальних групових лініях. Проектом передбачено захист силових мереж від перевантаження і струмів к. з. за допомогою автоматичних вимикачів з комбінованими розчіплювачами, запроектованими в розподільних щитах, щитах обліку та квартирних щитках.

Електропостачання вбудованих нежитлових громадських приміщень передбачено кабельними лініями від ВРПК-1, ВРПК-2, ВРПК-3 з встановленням ввідно-облікових пристроїв у шафах ШОК, які запроектовано в коридорах 1-го поверху кожної секції. Живлячі мережі до ВРПК-1 та ВРПК-2 запроектовано двома взаєморезервованими кабельними лініями від ТПпр, живлячі мережі до ВРПК-3 – від ВРП-2. Трифазні мережі запроектовано п’ятипровідними (L1, L2, L3, N і РЕ-провідники), однофазні – трипровідними (L, N і РЕ-провідники) відповідних перерізів. Магістральні та групові мережі передбачено прокласти під штукатуркою в трубах із самозгасаючого ПВХ-пластикату, транзитні магістральні мережі в підземній автостоянці – в металевих коробах та ізолювати будівельними конструкціями з межею вогнестійкості не менше ЕІ 45. Розподільні мережі до щитків ЩК запроектовано кабелями з мідними жилами марки ВВГнг-LS у ПВХ трубах. Групові та розподільні мережі систем протипожежного захисту передбачено кабелями з мідними жилами марки FLAME-X 950 (N)HXH FE180/E90 зі ступенем вогнестійкості 90 хв (для насосів пожежогасіння)  та марки FLAME-X 950 (N)HXH FE180/E60 (для вентиляторів димовидалення).

Для електроприймачів підземної автостоянки запроектовано ввідно-розподільний пристрій ВРП-П. Для безперебійного живлення електроприймачів І категорії надійності електропостачання запроектовано АВР з живленням від двох секцій 0,4 кВ ТПпр.

В будинках передбачено робоче освітлення, аварійне (евакуаційне) освітлення входів, на сходових клітках, сходово-ліфтових холах, освітлення безпеки (в насосній та електрощитовій). Для освітлення прийнято світлодіодні джерела світла. Напруга мережі освітлення ~220 В. В електрощитовій передбачено ремонтне освітлення на напрузі 36 В, живлення ремонтного освітлення електрощитової – від ящика з понижувальним трансформатором типу ЯТП-0,25.

Евакуаційне освітлення шляхів евакуації передбачено перед кожним евакуаційним виходом, в коридорах і проходах на шляхах евакуації, в місцях розташування первинних засобів пожежогасіння, біля пожежних кранів, в приміщеннях СПП. Світильники евакуаційного освітлення, вказівники з написом ВИХІД та напрямку руху прийнято завжди ввімкненими. Для приміщень СПП додатково передбачено використання переносних акумуляторних світильників.

Живлення евакуаційного освітлення запроектовано незалежним від живлення робочого освітлення і передбачено виконати самостійними лініями, починаючи від ВРП-1, ВРП-2 та аварійне від ВРП-3. Керування робочим та аварійним освітленням входів в будинки, евакуаційним освітленням сходових кліток, сходово-ліфтових холів – автоматичне за допомогою фотореле, запроектованого у ВРП-3 з можливістю включення або відключення в будь-який час доби з ВРП; в приміщеннях без природного освітлення – постійного горіння. Включення робочого освітлення передбачено вимикачами за місцем та короткочасне за допомогою світильників, обладнаними датчиками руху. Магістральні та групові лінії живлення робочого освітлення, лінії електроосвітлення квартир запроектовано кабелем марки ВВГнг-LS, лінії живлення аварійного освітлення – вогнестійким кабелем марки (N)HXH FE 180/Е30. Прокладання ліній живлення передбачено приховано під штукатуркою в трубах із самозгасаючого ПВХ-пластикату та відкрито по будівельних конструкціях (в технічних приміщеннях).

Проектом передбачено загальний облік електроенергії на вводі живлячих мереж, облік загальнобудинкових споживачів, облік електроенергії вбудованих нежитлових громадських приміщень, облік електроенергії споживачів І категорії надійності електропостачання, облік електроенергії квартир та облік електроенергії зарядних станцій електромобілів. Облік електроенергії передбачено трифазними лічильниками активної енергії прямого і трансформаторного ввімкнення та однофазними лічильниками активної енергії прямого ввімкнення (для квартир). Всі запроектовані лічильники електроенергії – електронні із забезпеченням можливості їх підключення до системи АСКОЕ. Для вбудованих нежитлових громадських приміщень передбачено конденсаторні установки з автоматичним керуванням.

Всі металеві неструмопровідні частини електрообладнання передбачено заземлити шляхом приєднання до захисного РЕ-провідника. Для захисту обслуговуючого персоналу від ураження електричним струмом, у випадку пошкодження ізоляції електрообладнання, проектом передбачено автоматичне вимкнення живлення і захисне зрівнювання потенціалів. Автоматичне вимкнення живлення передбачено автоматичними вимикачами, встановленими в розподільних і групових мережах, які реагують на надструми, а також ПЗВ, які реагують на диференційний струм.

Проектом передбачена основна система зрівнювання потенціалів на вводі живлячих кабелів 0,4 кВ шляхом приєднання до головної заземлювальної шини (надалі - ГЗШ) захисного заземлювального провідника, магістральних заземлювальних провідників, металевих труб інженерних комунікацій, металевих будівельних конструкцій, металевих частин систем вентиляції. Провідні частини комунікацій, які входять в будинки ззовні, передбачено з’єднати з провідниками, що використовуються для реалізації захисного зрівнювання потенціалів, якомога ближче до точки вводу цих частин у будинки. У ванних кімнатах квартир передбачена додаткова система зрівнювання потенціалів, яка передбачає приєднання металевих корпусів ванн до РЕ-шини квартирних щитків.

Газопостачання

Газопостачання будинків передбачено від існуючого підземного розподільного сталевого газопроводу високого тиску 2-ої категорії DN 219 мм, прокладеного по вул. Шевченка. Тиск газу в місці забезпечення потужності – 0,3 МПа, в точці приєднання – 0,3 МПа. Для пониження тиску газу з високого до низького запроектовано шафовий газорегуляторний пункт (надалі - ШГРП) з двома лініями редукування. Поруч з місцем врізки передбачено встановлення підземного поліетиленового запірного кульового крана DN 90 мм під ковер. Від місця врізки до ШГРП передбачено прокладання підземного поліетиленового газопроводу високого тиску Ø 90х8,2 мм, від ШГРП до будинків – підземного газопроводу низького тиску Ø 160х9,1 мм. По всій довжині траси газопроводу передбачено прокладання пластмасової сигнальної стрічки жовтого кольору шириною 0,20 м з незмивним написом Обережно. ГАЗ! разом з ізольованим алюмінієвим або мідним дротом перерізом 2,5÷4,0 мм2 (на відстані 0,20 м над газопроводом) з виходом кінців на поверхню під ковер та футляр. З’єднання поліетиленових труб між собою передбачено терморезисторним зварюванням. Проектом у місці врізки в існуючий газопровід, на кутах поворотів підземного газопроводу, у місцях перетину з підземними інженерними мережами та на вводі газопроводу в будинок передбачено встановлення контрольних трубок, в місцях проходження газопроводу через стіни будинку – влаштування футлярів. У місцях проходження газопроводу через стіни будинку між трубою і футляром передбачено еластичне водонепроникне закладання, що не перешкоджає можливому зміщенню газопроводу. На вводі газопроводу в будинок запроектовано компенсуючий пристрій.

Після виходу із землі на газопроводі низького тиску запроектовано кульовий запірний кран DN 150 мм, після якого передбачено прокладання по фасаду 1-го поверху надземних газопроводів низького тиску Ø 108х4,0 мм, Ø 89х3,5 мм та Ø 76х3,5 мм зі сталевих електрозварних труб із заходом у приміщення кухонь квартир 1-го та 2-го поверхів. Газові стояки запроєктовано в об’ємі кухонь. Внутрішньобудинкові газопроводи передбачено зі сталевих водогазопровідних труб на зварюванні (муфтові з’єднання передбачено тільки в місцях встановлення арматури та газових приладів). Надземний газопровід передбачено захистити від атмосферної корозії покриттям лаку або емалі для зовнішніх робіт у 2 шари по 2-х шарах ґрунтовки.

В кухнях квартир передбачено встановлення побутових газових плит типу ПГ-4, двофункційних навісних газових котлів потужністю 24 кВт із закритою камерою згоряння та відведенням продуктів згоряння газу в колективну димохідну систему, побутових комерційних вузлів обліку газу з лічильником газу G-2,5 з пристроєм дистанційної передачі даних результатів вимірювань на центральний диспетчерський пункт Оператора ГРМ та сигналізатор загазованості природним і чадним газом марки СГБ-1-2Б. У підземній автостоянці та підвальних приміщеннях передбачено встановлення датчиків сигналізатора довибухонебезпечних концентрацій паливного газу з виведенням сигналів на колективну попереджувальну сигналізацію.

Охорона праці. Забезпечення надійності та безпеки

При виконанні заявлених робіт на об’єкті вимоги до охорони праці забезпечуються шляхом проведення організаційних, технічних та інших заходів, спрямованих на попередження аварій, нещасних випадків, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат, виконанням усіх проєктних рішень та дотриманням вимог Закону України “Про охорону праці”. Розділи проєкту розроблені на підставі діючих нормативних актів з питань охорони праці та передбачають заходи з дотримання діючих норм. Організація будівельного майданчика та робочих місць забезпечуватиме безпеку праці на всіх етапах виконання робіт. Проєктом передбачено методи виконання основних робіт, послідовність будівництва, визначена потреба в будівельних та матеріальних ресурсах.

Пожежна безпека

Проектом передбачено влаштування проїзду на відстані 5-7 м від запроектованих житлових будинків для забезпечення доступу особового складу пожежно-рятувальних підрозділів з автодрабин та автопідйомників у будь-яку квартиру чи приміщення. Розміщення будинків на ділянці виконано з урахуванням забезпечення нормативних протипожежних розривів до найближчих наявних будівель та споруд. Будівельні конструкції та протипожежні перешкоди кожної секції будинків запроектовано з класом вогнестійкості, як для будівлі ІI ступеня вогнестійкості. Евакуаційні виходи з підземної автостоянки передбачено сходовими клітками типу Н4 з влаштуванням тамбур-шлюзів безпосередньо назовні.

Сполучення житлових секцій з вбудованою підземною автостоянкою передбачено за допомогою пожежних ліфтів, які з’єднують всі поверхи будинку і обладнані протипожежними тамбур-шлюзами 1-го типу з підпором повітря під час пожежі. Евакуація з кожної секції будинків передбачена на одну сходову клітку типу СК1. З третього поверху і вище з кожної квартири запроектовано другі евакуаційні виходи на балкони та лоджії, які запроектовано вздовж зовнішніх стін з глухим простінком. Відкривання дверей на шляхах евакуації передбачено в напрямку виходу з будинків. Вхідні двері до квартир передбачено з класом вогнестійкості не менше ЕІ 30. В технічних приміщеннях (електрощитовій, насосній) та інших допоміжних приміщеннях передбачено встановлення металевих протипожежних дверей з класом вогнестійкості не менше ЕІ 30.

В будинках, крім робочого освітлення, передбачено евакуаційне освітлення на сходових клітках, сходово-ліфтових холах, загальнобудинкових коридорах; освітлення безпеки – в насосній, електрощитовій. Мережі евакуаційного освітлення передбачено кабелем марки (N) HXH FLAME-X FE 180/E30. Проектом передбачено забезпечення електропостачання систем протипожежного захисту по І категорії надійності.

Зовнішнє пожежогасіння передбачено від існуючих та запроектованих пожежних гідрантів, розташованих на кільцевому водопроводі, із загальною витратою води не менше, ніж 20 л/с. Системами пожежної сигналізації та пожежогасіння передбачено обладнати підземну автостоянку, приміщення громадського призначення, підсобні та технічні приміщення, електрощитову. Приміщення підземної автостоянки передбачено обладнати системою примусового механічного димовидалення. Підпір повітря для створення надлишкового тиску здійснюється в шахтах ліфтів та тамбур-шлюзах. Проектом передбачено дистанційний та автоматичний запуск системи димовидалення та автоматичний запуск системи пожежогасіння, автоматичне відключення вентиляційних систем при спрацюванні пожежної сигналізації, контроль положення вентиля пожежних кранів та відкриття шаф пожежних кранів. Проєктом передбачено влаштування системи блискавкозахисту із дотриманням

вимог ДСТУ EN 62305.

В складі проектної документації виконано розрахунок часу евакуації людей з об’єкта та розроблено розділ “Інженерно-технічні заходи цивільного захисту”. В підземній автостоянці передбачено влаштування СПП із захисними властивостями ПРУ групи П-1 (коефіцієнт захисту – 1000, надлишковий тиск повітряної ударної хвилі 100 кПа) з конструктивними, планувальними та інженерними рішеннями, передбаченими розглянутими сценаріями можливих аварій та катастроф, що може використовуватись населенням цих будинків у якості укриття під час особливого стану.

В процесі розгляду проектної документації зроблені зауваження до окремих проектних рішень, на підставі яких до проекту внесені відповідні зміни і доповнення.

Інженерно-технічні заходи цивільного захисту

Проектні рішення розділу «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту спрямовані на запобігання виникнення аварійних ситуацій або аварій та захист людей від небезпек прогнозованих надзвичайних ситуацій. Основними пріоритетами, визначеними в розділі інженерно-технічних заходів цивільного захисту у складі проектної документації на будівництво «Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими громадськими приміщеннями та підземною автостоянкою за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, с. Минай, на розі вул. Богдана Хмельницького та пров. Парковий» є дотримання вимог містобудівної документації та врахування гідрогеологічного та геологічного висновку.

Оцінка проектних рішень з питань економії енергії

Теплоізоляційну оболонку багатоквартирних житлових будинків з вбудованими не житловими громадськими приміщеннями запроектовано із застосуванням теплоізоляційних матеріалів зі строком ефективної експлуатації, які відповідають вимогам ДСТУ 9191-2022, ДСТУ Б В.2.7-182.

Зовнішні огороджувальні конструкції будівель передбачено з теплотехнічними показниками вище нормованих згідно з табл. 1 ДБН В.2.6-31:2021:

- зовнішні стіни утеплено мінераловатними плитами  товщиною 150мм;

- суміщене перекриття утеплено плитами екструдованого пінополістиролу товщиною 250мм;

- перекриття над підвалом утеплено мінераловатними плитами товщиною 150мм;

- світлопрозорі конструкції вікон та дверей виконані з ПВХ-профілів з двокамерними енергозберігаючими склопакетами;

 - вхідні двері в будівлю утеплені енергозберігаючі.

Розрахункові кліматичні та теплоенергетичні параметри для розрахунків мінімально допустимого значення опору теплопередачі приймаються для І температурної зони України. Розрахункова температура внутрішнього повітря приймається tвн =20°С та φ=50%.

Проектом передбачається індивідуальне поквартирне опалення житлових квартир. Джерелом теплопостачання в квартирах є навісні двофункційні котли потужністю 24 кВт кожен. Встановлення котлів передбачається в приміщеннях кухонь житлових квартир. Відведення продуктів згоряння від котлів здійснюється через колективні системи димовидалення із нержавіючої сталі. Димохідні системи, які розташовані ззовні будівлі, обмуровуються цеглою та утепляються.

Система опалення квартир - двотрубна з горизонтальним розведенням трубопроводів. Теплоносій - вода з розрахунковими температурами Т1=80° С, Т2=60° С. В якості нагрівальних приладів прийняті сталеві панельні радіатори з нижнім підключенням. Нагрівальні прилади встановлюються біля зовнішніх стін. Регулювання тепловіддачі нагрівальних приладів здійснюється термостатичними клапанами з попереднім налаштуванням та з автоматичними терморегуляторами. Термостатичні  клапани мають не тільки регулювати температуру, вони також виконують функцію приладів гідравлічного опору, без яких неможлива задовільна робота двотрубної системи опалення.

Для опалення приміщень громадського призначення, фільтровентиляційної, пункту керування, пожежного посту, насосної, електрощитової та допоміжних приміщень укриття прийняті електричні конвектори. Електричні конвектори обладнані автоматичним регулюванням температури та рівнем захисту від ураження струмом. Температура поверхні електричних конвекторів не перевищує 85°С.

Підземний паркінг є неопалюваним.

Вентиляція квартир припливно-витяжна з природним спонуканням, влаштована у вентиляційних каналах, які розміщені на кухні та в санвузлах. Вентиляція всіх нежитлових приміщень з природнім спонуканням і здійснюється через відокремлені вентиляційні блоки.

Приміщення подвійного призначення з захисними властивостями ПРУ передбачено обладнати припливно-витяжною вентиляцією (кількість зовнішнього повітря прийнято з розрахунку 10,0 м³/год на одну особу, але не менше 6-ти кратного обміну повітря). Приплив свіжого повітря передбачено допомогою систем П3 на базі електроручного вентилятора типу ЕРВ- ЕРВ-355-2Д та системи повітропроводів з решітками. Видалення повітря здійснюється електроручним вентилятором типу ЕРВ- ЕРВ-355-2Д за допомогою однорядних решіток. У межах укриття у системах П3 і В3 передбачено встановлення противибухових клапанів надлишкового тиску, які захищають від вибухових хвиль та пониженого тиску ззовні укриття.

Свіже повітря в приміщення потрапляє через вікна з відповідною функцією фурнітури. Для приміщення паркінгу запроектована припливно-витяжна механічна вентиляція, яка зблокована з датчиками загазованості. Витяжка здійснюється канальним вентилятором з верхньої та нижньої зони у відношенні 50%/50%  на один автомобіль. Приплив повітря здійснюється за допомогою механічного припливного вентилятора.  

Врізка водопроводу передбачена у зовнішній водопровід діаметром 600мм. До будинку передбачено один водопровідний ввід Ø110мм для господарсько питних і протипожежних потреб. Необхідний напір забезпечується насосним устаткуванням. Для потреб приміщень подвійного призначення (укриття) передбачено бак запасу води проточного типу.

Гаряче водопостачання передбачається від двофункційних котлів в кожній квартирі та накопичувальних бойлерів у комерційних приміщеннях та на потреби СПП (укриття). Для попередження втрат тепла і конденсації вологи трубопроводи гарячого водопостачання та опалення, які прокладуються в конструкції підлоги теплоізолюються ізоляцією для труб із вспіненого поліетилена по всій довжині труб.

Відповідно до технічних умов газопостачання житлового будинку здійснюється від існуючого розподільного газопроводу високого тиску ІІ категорії діаметром 219 мм, прокладеного по вулиці Шевченка в с. Минай. Для пониження тиску газу з високого на низький передбачено встановлення ШГРП з регулятором тиску (2-лінії редукування).

Споживачі газу житлового будинку - 4- х пальникові газові плити та газові двохконтурні котли з закритою камерою згоряння. Для обліку витрати газу в кухнях встановлюються побутові газові лічильники мембранного типу G-4 з пристроєм дистанційної передачі даних. Приміщення кухонь забезпечується денним світлом та природньою припливно -витяжною вентиляцією. Витяжка здійснюється через вентиляційні канали з розрахунку трьохкратного повітрообміну ( але не менше 90 м ³/ год ). Приплив здійснюється через віконні провітрювані.

Для освітлення передбачені малопотужні світильники з світлодіодними лампами.

Використання відновлювальних та альтернативних джерел енергії не передбачено. Акумулювання енергії у години мінімального енергоспоживання не передбачено.

Проект виконано у відповідності до вимог ДБН В.2.6-31 щодо енергетичних показників огороджувальних конструкцій будівель, інженерних мереж, дотримання норм з теплової ізоляції трубопроводів та рівня автоматизації та передбачено такі основні рішення щодо економії енергії:

- оптимальний рівень витрат при експлуатації, що забезпечується комплексом об’ємно-планувальних, конструктивних, технологічних вирішень, а також систем їх інженерного забезпечення;

- огороджувальні конструкції будівель запроектовані з теплозахисними властивостями, які забезпечують оптимальні показники річного енергоспоживання будівель у опаленні, вентиляції та гарячому водопостачанні;

- прокладання трубопроводів виконується в захисній оболонці з попередньо ізольованих труб;

- облік енергоресурсів передбачено.

Відповідно до проектних рішень теплоізоляційної оболонки будівель, системи опалення, вентиляції та гарячого водопостачання, в залежності від розрахункових кліматичних параметрів району будівництва та за результатами розрахунків визначено клас енергоефективності  – «С».

Оцінка впливу на навколишнє середовище

Відповідно до ДБН А.2.2.3-2014 (п.8.1 та п.6 Додаток Д), ДБН А.2.2-1:2021, матеріали ОВНС мають бути розроблені в обсязі у відповідності до розділу 5 ДБН А.2.2-1:2021 та який був визначений замовником і генпроектувальником при складанні Завдання на розроблення матеріалів ОВНС.

       Ділянка площею 0.6535 га (кадастровий номер земельної ділянки 2124887400:13:010:0213), на якій передбачено будівництво багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими громадськими приміщеннями та підземною автостоянкою, в північно-західній частині села. Ділянка проектування вільна від забудови та проходять інженерні мережі, які проектними рішеннями передбачено демонтувати та перенести відповідно. Рельєф ділянки – рівнинний, перепад з пн.заходу до пд.сх. напрямку становить орієнтовано 1,м, ділянка вільна від цінних зелених насаджень. Заїзд на ділянку – з вул. Паркової (зі східного боку ділянки) та з вул.Б.Хмельницького через проїзд. На відведеній ділянці площею 0.6535 га запроектовано два 8-ми поверхових багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими громадськими приміщеннями та підземною автостоянкою. Першим пусковим комплексом передбачено будівництво секцій №№ 1.1, 1.2, 1.3(за ГП) з підземним паркінгом, другим пусковим комплексом передбачено будівництво секції No 1.4 (за ГП) з підземним паркінгом. Проєктом передбачено влаштування проїздів та пішохідних доріжок, ігрового майданчика для дітей дошкільного і молодшого шкільного віку, майданчика для відпочинку дорослого населення, майданчика для занять фізкультурою, майданчика для контейнерів зі сміттям та побутовими відходами, тимчасової автостоянки для мешканців будинку та працівників вбудованих нежитлових приміщень (у т. ч. з машино-місцями для електромобілів та для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення), велостоянку, озеленення вільної від забудови території шляхом посадки декоративних дерев і кущів та влаштування газонів. Покриття проїздів, автостоянки та пішохідних доріжок – бетонна бруківка (ФЕМ). Проектом передбачається індивідуальне поквартирне опалення житлових квартир та приміщень громадського призначення. Джерелом теплопостачання в квартирах є навісні двофункційні котли типу «Ягуар-24» фірми «Protherm», які мають наявний сертифікат відповідності в Україні. Потужність котла становить 24 кВт. Встановлення котлів передбачається в приміщеннях кухонь житлових квартир та паливних. Відведення продуктів згоряння від котлів здійснюється через колективні системи димовидалення із нержавіючої сталі. Димохідні системи, які розташовані ззовні будівлі, обмуровуються цеглою та утепляються. Водопостачання та водовідведення запроектоване згідно технічних умов, виданих КП Комунальне підприємство "Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства м. Ужгорода" (TU01:1442-0969-3186-6221 No 18 від 14.02.2025 Версія No 1). Приготування гарячої води здійснюється індивідуальними газовими котлами в кожній квартирі та накопичувальними електричними бойлерами в комерції та приміщені укриття. Відведення поверхневих вод здійснюється за допомогою організації рельєфу в дощеприймачі з подальшим відводом в каналізаційну мережу міста. Витрата дощових стоків (зовнішні водостоки): -26,15 л/с. Для очищення стічних вод з паркінгу необхідно встановити сепаратор нафтопродуктів. Усі відходи підлягають утилізації. Комунальні відходи, в тому числі сміття в кількості 140,62 тон на рік збираються у закриті контейнери, та вивозяться на полігон ТПВ, згідно договору з комунальним підприємством, що має відповідну ліцензію. Розташування контейнерів загальнопобутових сміттєвих відходів та контейнерів для сортування побутових відходів передбачено на виділеному майданчику,

  Для визначення впливу на навколишнє середовище проектованої діяльності розроблений розділ ОВНС в складі проектної документації, де було визначено всі можливі впливи на навколишнє середовище.

        За результатами розгляду проектної документації встановлено, що зазначена проектна документація розроблена без порушення вихідних даних на проектування та чинних вимог державних будівельних норм.

Розділи