Основна інформація
Кошторисна документація
Реєстраційний номер | Дата кошторису | Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. | |||
---|---|---|---|---|---|
EM01:1457-9031-9617-8172 Редакція №1 | 31.10.2024 | 682641.701 |
Кошторисна вартість
Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи
Дата кошторису | Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. | Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн. | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Загальна вартість | Будівельні роботи | Устаткування, меблі, інвентар | Інші витрати | Загальна вартість | Будівельні роботи | Устаткування, меблі, інвентар | Інші витрати | |
06.12.2024 | 523465.452 | 414655.844 | 5306.326 | 103503.282 |
Кошторисна вартість за чергами
Адреса
Адреса | Адреса згідно експериментального порядку | Наказ |
---|---|---|
Київська обл., Бучанський район, Бородянська територіальна громада (UA32080030000070006), сщ. Бородянка, вулиця Центральна | не присвоювалась | не призначалась |
Інформація про замовників
Правовий статус | Назва |
---|---|
Юридична особа | СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (26345736) |
Об’єкти будівництва
Відповідальні особи
Посада | Напрям експеритизи | ПІб |
---|---|---|
Головний експерт проекту |
З питань експертизи проектної документації доріг
|
Ковальчук Василь Володимирович (АР 003364, АР 003606, АТ 001917, АЕ 005917, АР 002800, АЕ 007535, АЕ 006706, АЕ 000667, АР 018867, АР 019406) |
Відповідальний експерт |
Розділ електрообладнання та електроосвітлення
|
Ланге Роман Володимирович (АР 011842, АЕ 004823) |
Відповідальний експерт |
З питань охорони праці
|
Тертишніков Ігор Віталійович (АЕ 005273) |
Відповідальний експерт |
З питань кошторисної частини проектної документації
|
Боричко Тамара Юріївна (АЕ 005036) |
Відповідальний експерт |
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
|
Даниленко Галина Андріївна (АЕ 004833, АР 017963, АР 001210) |
Відповідальний експерт |
З питань пожежної безпеки
|
Кучерук Сергій Володимирович (АЕ 003600, АЕ 006285, АЕ 007181) |
Відповідальний експерт |
Розділ водопостачання та водовідведення
|
Радченко Сергій Володимирович (АЕ 004825, АР 011867, АР 013975) |
Експерт (фахівець) |
Розділ організація будівництва
|
Савйовський Володимир Вікторович
|
Інформація про проєктну документацію
Додаток до експертного звіту
Замовник: Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області.
Генеральний проектувальник: Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича фірма «МОСТОПРОЕКТ», місцезнаходження: 04208, м. Київ, проспект Гонгадзе Георгія, буд. 7, кв. 33.
Головний інженер проекту (ГІП) – Кулак Євген Миколайович (кваліфікаційний сертифікат серія АР № 016142).
Експертиза проектної документації виконана товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» на підставі договору на виконання експертизи проекту будівництва №302-0511-24/КП, укладеного у відповідності з Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 р. №560.
Проект розроблено на підставі наступних вихідних даних:
- завдання на розроблення проектної документації, погодженого Бородянською селищною радою та затвердженого замовником від 22.11.2023 року;
- листа про те, що Містобудівні умови та обмеження не надаються, виданого Відділом містобудування та архітектури Бородянської селищної ради від 03.06.2024 року, реєстраційний номер в ЄДЕССБ LC01:2232-5635-8931-8442, номер листа MU01:2225-1225-6686-6358;
- технічних умов на влаштування мережі дощової каналізації від 11.06.2024 року №10-08-2842, виданих Бородянською селищною радою;
- технічних умов на перетин газопроводу-відводу до ГРС «Бородянка», Ду200 Ру 5,5 МПа, що експлуатується Товариством з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної України» (Боярське ЛВУМГ), при проведенні робіт з реконструкції вулично-дорожньої мережі, що проектується, виданих ТОВ «Оператор газотранспортної системи України»;
- технічних умов на реконструкцію системи газопостачання від 29.05.2024 року № KoF-2106, виданих Київською філією ТОВ «Газорозподільні мережі України»;
- технічних умов від 23.05.2024 року №17 на проектування перевлаштування і захист мереж централізованого водопостачання, виданих КП БСР «Бородянкатеплопостачання»;
- технічних умов від 23.05.2024 року №18 на проектування перевлаштування і захист мереж централізованого водовідведення, виданих КП БСР «Бородянкатеплопостачання»;
- технічних умов на винос (перенесення) лінійно-кабельних споруд (кабельної каналізації та кабелів електронних комунікаційних мереж) від 24.05.2024 року №512-2886-24, реєстраційний номер TU01:7972-0656-1620-0991, виданих Київською міською філією АТ «Укртелеком»;
- технічних умов з перенесення (перевлаштування) електричних мереж від 08.08.2024 року №КСР-00-24-0051-ТВ, виданих ПрАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі»;
- протоколу №6 від 04.09.2024 року Засідання технічної ради Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області щодо реконструкції об’єкту;
- звіту з науково-технічного супроводу проектування, виконаного ТОВ «НВФ «Мостопроект» у 2024 році;
- технічного звіту з техніко-економічних вишукувань, виконаного ТОВ «НВФ «Мостопроект» у 2024 році;
- звіту про археологічні вишукування (розвідки), виконаного Науково-дослідним центром «Рятівна археологічна служба» Інституту археології Національної академії наук України у 2024 році;
- технічного звіту про інженерно-геологічні вишукування, виконаного ТОВ «НВП «Українська геодезична компанія» у 2024 році;
- технічного звіту про топографо-геодезичні роботи, виконаного ТОВ «НВП «Українська геодезична компанія» у 2024 році;
- акту з обстеження існуючого стану автомобільної дороги, затвердженого замовником;
- листа Бородянської селищної ради Бучанського району Київської області від 24.10.2024 року №4924/10-08 щодо можливості використання земельних ділянок в межах селища Бородянка для тимчасового використання їх під будівельний майданчик;
- розрахунку класу наслідків (відповідальності) об’єкта, виконаного генеральним проектувальником та узгодженого замовником.
Клас наслідків (відповідальності) об’єкта визначений генеральним проектувальником сумісно із замовником як СС3.
Відповідність технічних рішень проекту вимогам чинних нормативних документів у будівництві підтверджено окремим записом, наведеним у пояснювальній записці проекту, який завірено підписом та особистою печаткою відповідального виконавця проекту – Головного інженера проекту (ГІП) – Кулака Євгена Миколайовича (кваліфікаційний сертифікат серія АР № 016142).
Основні проектні рішення
Проектом передбачено реконструкцію вулично-дорожньої мережі вул. Центральна в смт Бородянка Бучанського району Київської області.
Реконструкція передбачається в одну чергу, без виділення пускових комплексів.
Автомобільна дорога
Існуючі параметри дороги
- ширина проїзної частини – 6,0 - 17,5 м;
- максимальний поздовжній похил – 25 ‰;
- мінімальний радіус кривої у плані – 50 м;
- покриття дорожнього одягу – асфальтобетон, щебінь.
Проектна ділянка розташована в межах селища Бородянка Бучанського району Київської області.
Загальна довжина ділянки автомобільної дороги, складає 5306,8 м.
Існуючий стан вулично-дорожньої мережі вул. Центральна в селищі Бородянка знаходиться в незадовільному стані, не відповідає діючим нормативам.
Проектні параметри дороги
- категорія дороги – магістральна вулиця районного значення;
- ширина проїзної частини – 6,0…9,0 м;
- ширина смуги руху – 3,0 м;
- кількість смуг руху – 2 (3);
- ширина укріпленої смуги – 0,50 м;
- рух транспорту – двосторонній;
- ширина пішохідної зони тротуару – 1,80 – 8,00 м, для постійного двостороннього руху маломобільних верств населення).
- ширина велосипедно-пішохідної доріжки – 2,50 м - 2,75 м.
Проектом передбачається влаштування розділювальної смуги між проїзною частиною і тротуаром та велосипедно-пішохідною доріжкою шириною 0,75 м (з урахуванням укріпленої смуги 0,5 м).
Розрахункова швидкість руху в межах житлової вулиці складає 60 км/год.
Елементи плану дороги та поздовжнього профілю запроектовані з параметрами відповідно до розрахункових швидкостей.
Техніко-економічна частина
Існуюча дорога являє собою магістральну вулицю районного значення.
Інтенсивність руху транспортних засобів на ділянці проведення реконструкції варіюється від 3168 авт./добу до 11278 авт./добу; перспективна інтенсивність на 2044 рік складе відповідно 6095 авт./добу та 22110 авт./добу відповідно.
Інтенсивність руху, приведена до легкового автомобіля складає від 4690 авт./добу до 13808 авт./добу, перспективна інтенсивність руху на 2044 рік складе 7967 авт./добу та 25129 авт./добу відповідно.
Склад транспортного потоку:
- легкові автомобілі – 88 %;
- вантажні автомобілі – 9 %;
- автобуси – 3 %.
Дорогу запроектовано за параметрами магістральної вулиці районного значення.
Після будівництва дорога матиме такі характеристики:
- ширина проїзної частини – 6,00…9,00 м;
- довжина ділянки дороги – 5,307 км;
- розрахункова швидкість – 60 км/год.
- розрахункове навантаження – 115 кН.
Основні технічні показники поздовжнього профілю:
- найбільший поздовжній ухил – 25 ‰;
- найменший радіус вертикальних кривих:
- опуклих – 2000 м;
- угнутих – 3000 м.
Поперечний похил проїзної частини – двосхилий і складає 25 ‰ (за виключенням ділянок влаштування віражів).
У результаті будівництва автомобільної дороги:
- покращаться транспортно-експлуатаційні показники роботи автомобільного транспорту;
- покращаться умови соціального розвитку;
- підвищиться рівень безпеки руху.
Траса дороги
Проектом передбачено відновлення та закріплення траси на місцевості ІІ категорії складності протяжністю 5,307 км.
Проектна ділянка складається з 6 проїздів та кільцевої розв’язки.
Початок основного проїзду знаходиться на ПК 0+00,0 та примикає до передбаченої даним проектом кільцевої розв’язки. Довжина основного проїзду складає 4688,6 м. На всій проектній ділянці рух транспорту двосторонній.
Основний проїзд має 15 кутів повороту.
Проїзд №1 не матиме кутів повороту, проїзд №2 матиме 1 кут повороту, проїзд №3 матиме 2 кути повороту, проїзд №4 матиме 1 кут повороту, проїзд №5 (провулок Травневий) матиме 4 кути повороту.
Кільцева розв’язка
Початок проектної ділянки знаходиться на ПК 0+00,0, та відповідає кінцю проектної ділянки ПК 0+69,1.
Основні техніко-економічні показники плану траси:
- загальна довжина – 84,8 м;
- діаметр центрального острівця – 18,0 м
Реконструкція вулично-дорожньої мережі вул. Центральна буде проведено з урахуванням максимального збереження елементів навколишнього ландшафту.
Зупинки маршрутного транспорту
У межах проектної ділянки проектом передбачається влаштування 14 зупинок маршрутного транспорту: 13 зупинок – у межах основного проїзду та 1 зупинка – в межах кільцевої розв’язки.
Ширина заїзної кишені становить 3,0 м, перехідні ділянки на в’їзді влаштовуються довжиною 20 м, на виїзді із заїзної кишені довжиною 15,0 м (за виключенням зупинки, що знаходиться в межах кільцевої розв’язки, де перехідні ділянки на в’їзд та виїзд влаштовуються по 10 м). Довжина посадкового майданчика становить 20,0 м. Поверхня посадкового майданчику піднята над покриттям зупинкового на 20 см за рахунок бортового каменю БР 100.30.18. Поперечний похил зупинкових майданчиків протилежний похилу проїзної частини і складає 25 ‰. Поперечний похил посадкового майданчика дорівнює 15‰ і направлений в бік проїзної частини.
Дорожній одяг зупинкових майданчиків відповідає конструкції дорожнього одягу по типу основного проїзду (тип 1). Дорожній одяг посадкових майданчиків відповідає конструкції дорожнього одягу по типу тротуару та велосипедно-пішохідної доріжки (тип 5).
Посадкові майданчики облаштовані попереджувальними тактильними смугами на всій протяжності.
Проектом передбачається встановлення засобів інформування пасажирів, а саме дорожніх знаків 5.45.2 з розкладом руху маршрутних транспортних засобів, дані знаки не будуть погіршувати видимість для водіїв і заважати руху пішоходів.
Рішення по доступності об’єкту будівництва для маломобільних груп населення
Для забезпечення безперешкодного руху маломобільних груп населення проектом передбачаються наступні заходи:
- мінімальна ширина пішохідної зони тротуару – 1,80 м;
- поперечний похил тротуарів – 20 ‰;
- поздовжній похил тротуарів не перевищує 50 ‰;
- бортовий камінь БР 100.30.18 на пішохідних переходах влаштовується в один рівень з проїзною частиною;
- похил пандусів тротуарів та велосипедно-пішохідних доріжок до пішохідних переходів не перевищує 50 ‰.
Для забезпечення засобами безпеки, орієнтування та отримання інформації для осіб з порушеннями зору, на тротуарах перед пішохідними переходами проектом передбачається влаштування тактильних елементів доступності, які включають в себе тактильні смуги, які контрастно відрізняються за кольором та фактурою від поверхні, на яку їх встановлено. Передбачається застосування попереджувальних тактильних смуг.
Земляне полотно та дорожній одяг
Поздовжній профіль
Поздовжній профіль земляного полотна запроектований виходячи з умов забезпечення прийнятих розрахункових швидкостей.
Основні технічні показники поздовжнього профілю:
- найбільший поздовжній ухил – 25 ‰
- найменший радіус вертикальних кривих:
- опуклих – 2000 м;
- угнутих – 3000 м.
Земляне полотно
Автомобільна дорога проходить в нульових відмітках на щільно забудованій території. Ширина існуючих тротуарів складає від 1,4 до 6,7 м, ширина існуючої проїзної частини варіюється від 6,0 до 17,5 м. Проектом передбачається розбирання існуючого та влаштування нового дорожнього одягу в кориті.
Перед початком земляних робіт виконують зняття рослинного шару з підошви проектного земляного полотна на глибину 0,10 м.
Ширина запроектованої проїзної частини складає від 6,00 до 9,00 м, ширина узбіччя укріпленого ЩПС.С7 1,0 м, ширина пішохідної зони тротуару становить від 1,8 м до 8,4 м. Поперечний профіль проїзної частини двосхилий – 25‰ (за виключенням ділянок влаштування віражів). Поперечний похил тротуару становить 20 ‰ та направлений у бік проїзної частини. За тротуаром передбачається влаштування узбіччя укріпленого засівом трав по шару рослинного ґрунту, товщиною 15 см, поперечний похил берми становить 50 ‰ та направлений у бік укосу земляного полотна. Поперечний похил узбіччя укріпленого ЩПС.С7 становить 40 ‰.
В усіх типах конструкцій земляного полотна передбачається влаштування нового дорожнього одягу в кориті.
Укоси укріплюються посівом трав по шару рослинного ґрунту, товщиною 0,15 м. Крутизна укосів насипу складає 1:3 (за виключенням ділянки влаштування огородження де крутизна укосів насипу складає 1:1,75).
Дорожній одяг
Згідно матеріалів інженерно-геологічних вишукувань конструкція існуючого дорожнього одягу представлена такими шарами:
Місцеположення свердловин | Конструктивні шари |
Перетин вул. Центральна та | Асфальтобетон – 16 см |
Щебінь з піщаним заповнювачем, tH – 26 см | |
Супісок твердий, піщанистий, бурий, темно-сірий – 60 см | |
Пісок середньої крупності, середньої щільності, малого ступеню водонасичення, світло-сірий | |
ПК 2+48 | Асфальтобетон – 12 см |
Жорства, оброблена в’яжучим матеріалом – 27 см | |
Насипний ґрунт: пісок середньої крупності, малого ступеню водонасичення, сіро-жовтий, з включенням щебню | |
ПК 7+20 | Асфальтобетон – 28 см |
Бруківка зі скельних порід – 25 см | |
Насипний ґрунт: пісок середньої крупності, малого ступеню водонасичення, сіро-жовтий, з включенням щебню | |
ПК 12+23 | Асфальтобетон – 20 см |
Щебінь з піщаним заповнювачем – 20 см | |
Асфальтобетон – 12 см | |
Насипний ґрунт: супісок пластичний, бурий з включенням щебню | |
ПК 17+76 | Асфальтобетон – 6 см |
Щебінь з піщаним заповнювачем – 16 см | |
Насипний ґрунт: супісок пластичний, бурий з включенням щебню | |
ПК 23+50 | Асфальтобетон – 10 см |
Щебінь з піщаним заповнювачем – 40 см | |
Супісок пластичний, піщанистий, бурий – 50 см | |
Пісок середньої крупності, середньої щільності, малого ступеню водонасичення, світло-сірий | |
ПК 28+79 | Асфальтобетон – 40 см |
Бруківка зі скельних порід – 25 см | |
Супісок твердий, піщанистий, бурий, темно-сірий | |
ПК 35+07 | Асфальтобетон – 16 см |
Щебінь з піщаним заповнювачем – 29 см | |
Супісок твердий, піщанистий, бурий, темно-сірий | |
ПК 39+26 | Асфальтобетон – 15 см |
Асфальтобетон – 19 см | |
Бруківка зі скельних порід – 25 см | |
Супісок твердий, піщанистий, бурий, темно-сірий | |
ПК 46+21 | Асфальтобетон – 16 см |
Щебінь з піщаним заповнювачем – 26 см | |
Супісок твердий, піщанистий, бурий, темно-сірий |
Проектом передбачається розбирання існуючого дорожнього одягу на всю глибину.
У ході розробки проектної документації було розроблено 4 варіанти конструкцій дорожнього одягу. Після проведення техніко-економічного порівняння варіантів та розгляду конструкцій на засіданні технічної ради Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області, був прийнятий та погоджений варіант 1 конструкції дорожнього одягу (протокол №6 від 04.09.2024р.).
На примиканнях передбачається влаштування нового дорожнього одягу по типу основного проїзду.
Загальний модуль пружності нового дорожнього одягу по основному проїзду становить 448 МПа (потрібний 237 МПа), коефіцієнт запасу міцності 1,89. Дорожній одяг розрахований з коефіцієнтом запасу міцності як для доріг ІІ категорії з капітальним типом покриття. Мінімальний коефіцієнт запасу міцності становить – 1,43.
Значення розрахункові навантаження прийняті 115 кН для параметрів автомобіля з навантаженням на одиничну найбільш навантажену вісь, як для магістральної вулиці.
Міжремонтний строк експлуатації дорожнього одягу складає 14 років.
Проектом передбачено влаштування наступних типів конструкцій дорожнього одягу:
Тип 1. Новий дорожній одяг
– АББМП.Др.Щ.А.НП.I.БМПП 50/70-65 – 5 см;
– Розлив бітумної емульсії ЕКШМ-50 – 0,4 л/м2;
– АСГ.Кр.Щ.А1.НА.І.БНД 70/100 – 10 см
– Розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 – 1,0 л/м2;
– ЩПС.Кр.Ц.М20. – 15 см;
– ЩПС.С5. – 27 см;
– Ткана поліестрова геогратка, з міцністю на розтяг 80 кН/м в обох напрямках та відносним видовженням при розтягу 10%, тип ГР.Тк.-13;
– Пісок природній з коефіцієнтом фільтрації понад 5,0 м/добу, з вмістом пилуватих часток не більше 2% – 20 см;
– Нетканий поліпропіленовий термічноскріплений геотекстиль, з міцністю на розтяг 13 кН/м, видовженням при розтязі 52%, міцністю при статичному проколюванні плунжером 1,85 кН, тип ГТ.Н.Т.-2.
Тип 2. Новий дорожній одяг на прикромочних автомобільних стоянках
– Фігурні елементи мощення 1Ф7.8 – 8 см;
– Підстилаючий шар з цементно-піщаної суміші (пропорція 1:3), товщиною 7 см;
– ЩПС.Кр.Ц.М20. – 15 см;
– ЩПС.С5. – 27 см;
– Ткана поліестрова геогратка, з міцністю на розтяг 80 кН/м в обох напрямках та відносним видовженням при розтягу 10%, тип ГР.Тк.-13;
– Пісок природній з коефіцієнтом фільтрації понад 5,0 м/добу, з вмістом пилуватих часток не більше 2% – 20 см;
– Нетканий поліпропіленовий термічноскріплений геотекстиль, з міцністю на розтяг 13 кН/м, видовженням при розтязі 52%, міцністю при статичному проколюванні плунжером 1,85 кН, тип ГТ.Н.Т.-2.
Тип 3. Новий дорожній одяг на в’їздах у двори, віднесених автомобільних стоянках та в межах пров. Травневий.
– АСГ.Др.Щ.Б.НА.І.БНД 70/100 – 5 см;
– ЩПС.С7. – 12 см;
– ЩПС.С5. – 21 см.
Тип 4. Новий дорожній одяг в місцях влаштування фартуку вантажівки
– кам’яна бруківка – 10 см;
– підстилаючий шар із сухої цементно-піщаної суміші (пропорція 1:3) – 10,5 см;
– ЩПС.Кр.Ц.М20. – 15 см;
– ЩПС.С5. – 27 см;
– Ткана поліестрова геогратка, з міцністю на розтяг 80 кН/м в обох напрямках та відносним видовженням при розтягу 10%, тип ГР.Тк.-13;
– Пісок природній з коефіцієнтом фільтрації понад 5,0 м/добу, з вмістом пилуватих часток не більше 2% – 20 см;
– Нетканий поліпропіленовий термічноскріплений геотекстиль, з міцністю на розтяг 13 кН/м, видовженням при розтязі 52%, міцністю при статичному проколюванні плунжером 1,85 кН, тип ГТ.Н.Т.-2.
Тип 5. Новий дорожній одяг на тротуарах, велосипедно-пішохідних доріжках, посадкових майданчиках та на в'їздах у двори
– кольорові безфаскові фігурні елементи мощення із затиранням швів сухою цементно-піщаною сумішшю (пропорція 1:6) – 6 см;
– підстилаючий шар із сухої цементно-піщаної суміші (пропорція 1:3) – 5 см;
– ЩПС.С7. – 12 см.
Тип 6. Новий дорожній одяг на напрямних острівцях
– кольорові безфаскові фігурні елементи мощення із затиранням швів сухою цементно-піщаною сумішшю (пропорція 1:6) – 6 см;
– підстилаючий шар із сухої цементно-піщаної суміші (пропорція 1:3) – 16 см;
– ЩПС.Кр.Ц.М20. – 15 см;
– ЩПС.С5. – 27 см;
– Ткана поліестрова геогратка, з міцністю на розтяг 80 кН/м в обох напрямках та відносним видовженням при розтягу 10%, тип ГР.Тк.-13;
– Пісок природній з коефіцієнтом фільтрації понад 5,0 м/добу, з вмістом пилуватих часток не більше 2% – 20 см;
– Нетканий поліпропіленовий термічноскріплений геотекстиль, з міцністю на розтяг 13 кН/м, видовженням при розтязі 52%, міцністю при статичному проколюванні плунжером 1,85 кН, тип ГТ.Н.Т.-2.
Поперечний похил тротуарів складає 20 ‰ і направлений в бік проїзної частини. Поперечний похил узбіччя укріпленого ЩПС.С7 – 40 ‰, засівом трав по шару рослинного ґрунту – 50‰, і направлений в бік укосів земляного полотна. Похил внутрішнього узбіччя на ділянках віражів повинен бути не меншим похилу віражу.
Обстановка і приналежності дороги
Примикання
На проектній ділянці передбачено влаштування 30 примикань. У межах основного проїзду – 29 примикань.
Конструкція дорожнього одягу на примиканнях прийнята по типу основного проїзду. Дорожній одяг влаштовується в межах радіусів заокруглень. У межах радіусів заокруглень примикань узбіччя укріплюються засівом трав по шару рослинного ґрунту товщиною 15 см.
Транспортна розв’язка в одному рівні кільцевого типу (клас V)
На примиканні проектної ділянки до вул. Ветеранів проектом передбачається влаштування транспортної розв’язки кільцевого типу.
Проектом передбачається влаштування кільцевої транспортної розв’язки в одному рівні з малим діаметром центрального острівця, для забезпечення безперервного, безпечного руху автомобілів. Клас транспортної розв’язки V (ІІІ-V) T.
Під’їзди до кільцевої розв’язки запроектовані таким чином, щоб унеможливити проїзд прямо, без зменшення швидкості.
Розмір центрального острівця d=18,0 м.
Для полегшення розвороту великогабаритного транспорту навколо центрального острівця, зовнішній його край має укріплену смугу, шириною 1,0 м «фартук вантажівки», яка має відмінну від колової проїзної частини конструкцію дорожнього одягу (тип 4).
Ширина колової проїзної частини становить 9,0 м.
Проектом передбачається влаштування напрямних острівців класу 1 (ОН-1) – конструктивно підняті над проїзною частиною та обрамлені бортовим каменем БР 100.30.18 висотою 7 см. Покриття напрямних острівців передбачено за типом 6. По периметру напрямних острівців передбачено встановлення вставок розмічальних дорожніх ВРД-1 в кількості 46 шт. та ВРД-3 в кількості 178 шт.
Після будівництва кільцева транспортна розв’язка матиме такі характеристики:
– діаметр центрального острівця – 18,0 м;
– ширина колової проїзної частини – 9,0 м;
– фартук вантажівки – 1,0 м;
– розрахункове навантаження – 115 кН.
В’їзди у двори
У місцях наявної існуючої забудови передбачається влаштування в’їздів у двори. Проектом передбачено влаштування 362-х в’їздів у двори, з них 23 в’їзди влаштовуються з дорожнім одягом типу 3, та 339 з дорожнім одягом аналогічним дорожньому одягу на тротуарах (типу 5).
Радіуси заокруглення в’їздів складають 3 м, ширина узбіч – 1,0 м. Узбіччя укріплюються засівом трав по шару рослинного ґрунту товщиною 15 см.
Автомобільні стоянки
Проектом передбачається влаштування 25 автомобільних стоянок. На 22 передбачається влаштування дорожнього одягу по типу 2. На 3 віднесених автомобільних стоянках передбачається влаштування дорожнього одягу по типу 3.
Тротуари
У межах проектної ділянки (праворуч по ходу пікетажу) проектом передбачається влаштування тротуару з мінімальною шириною пішохідної зони 1,80 м, для можливості безпечного руху пішоходів та маломобільних груп населення.
На тротуарах передбачається дорожній одяг по типу 5 з покриттям із кольорових безфаскових фігурних елементів мощення.
Велосипедно-пішохідні доріжки
У межах проектної ділянки (ліворуч по ходу пікетажу) проектом передбачається влаштування велосипедно-пішохідної доріжки з мінімальною шириною 2,50 м.
На тротуарах передбачається дорожній одяг по типу 5 з покриттям із кольорових безфаскових фігурних елементів мощення.
Засоби заспокоєння дорожнього руху
З метою підвищення безпеки руху пішоходів ПК 27+71,7, ПК 29+40,7, ПК 30+89,0, ПК 32+11,7, ПК 33+88,0, ПК 34+97,3, ПК 36+64,2, ПК 39+66,4, ПК 42+24,8, ПК 44+32,7, ПК 45+83,2, проектом передбачено влаштування підвищених пішохідних переходів.
Організація дорожнього руху
Застосування технічних засобів регулювання
У проекті передбачено дорожні знаки зі світлоповертаючою здатністю. Передбачено встановити 740 типових дорожніх знаки, та 2 дорожні знаки індивідуального проектування. Дорожні знаки встановлюються на оцинкованих опорах в кількості 384 штук. Опори дорожніх знаків індивідуального проектування встановлюються на фундаментах.
Передбачається встановлення дорожнього огородження 11ДО-128-0,75-2-1,0. Огородження встановлюється в одному рівні з кромкою асфальтобетонного покриття. Загальна довжина влаштування дорожнього огородження складає 48 м.
У межах проектної ділянки в місці розташування закладу освіти між проїзною частиною та пішохідною зоною тротуару передбачається встановлення пішохідного стримувального огородження 2 групи С2-РМ-2,2 для запобігання виходу пішоходів на проїзну частину. Загальна довжина влаштування пішохідного огородження С2-РМ-2,2 складає 127,6 м.
Передбачено влаштування дорожньої розмітки з високоякісної дорожньої фарби.
Світлофорне регулювання
Проектом передбачено встановлення світлофорів:
- транспортні світлофори типу – на консольних опорах над проїзною частиною – на висоті 5,0-6,0м від нижньої точки корпусу до поверхні проїзної частини, та на стійках цих опор на узбіччі на висоті 2,0-3,0м від нижньої точки корпусу світлофору;
- пішохідні світлофори – на стійках, на висоті 2,0-2,5м до нижньої точки корпусу.
Світлофорний об’єкт на ПК 27+72
(регульований пішохідний перехід)
Проектом передбачено влаштування регульованого наземного пішохідного переходу з освітленням. Регулювання руху транспорту та пішоходів передбачено здійснювати шляхом влаштування світлофорного об’єкту визивної дії.
Схемою ОДР передбачено регулювання руху транспорту та пішоходів, позначення світлофорів у відповідності з напрямками регулювання.
Електротехнічні рішення
Реконструкція електричних мереж
Проектом передбачено:
Винесення та переобладнання ділянок ліній електропередач, що потрапляють в зону реконструкції автомобільної дороги по вул. Центральна селища Бородянка. Під час винесення ділянок повітряних ліній електропередач конструктивне виконання даних ділянок залишається без змін, повітряне виконання ЛЕП-0,4 кВ передбачено в габаритах 10 кВ захищеним проводом. Тип опор СК-120.
При проведені реконструкції дорожнього полотна по вул. Центральна селища Бородянка на перетинах кабельних ліній 10 кВ та 0,4 кВ з автодорогою на кожну кабельну лінію передбачається укладання по одній резервній трубі.
Зовнішнє освітлення
Категорія по надійності електропостачання – ІІІ.
Система заземлення зовнішнього освітлення – TN-C.
Система заземлення світлофорів – TN-C-S.
Джерело електропостачання зовнішнього освітлення по вул. Центральна є існуючі трансформаторні підстанції 10/0,4 кВ – ЩТП №152, ЗТП №430, ЗТП №18 та ЗТП №155.
Керування освітленням виконано за допомогою існуючих реле часу, що змонтовано в щитах обліку з блоком керування освітленням типу ЩОК-0,4кВ.
Комерційний облік електроенергії передбачається існуючий.
У зв’язку з реконструкцією проїзної та пішохідної частини вул. Центральної у смт. Бородянка Київської області, а також у зв’язку з перевлаштуванням існуючих ЛЕП-0,4кВ з сумісним підвісом ПЛІ-0,4кВ мережі освітлення та приладами освітлення, що підпадають в зону будівельних робот та не витримують нормовані відстані від проїзної частини, інших комунікацій, даним розділом проекту передбачається:
- демонтаж існуючого проводу типу А-16, СІП 2х25мм2, СІП 4х25мм2, СІП 4х16мм2;
- демонтаж існуючих кронштейнів світильників;
- демонтаж стойок СВ105, СВ95 опор освітлення;
- монтаж залізобетонних стойок марки СК120-10;
- монтаж нових кронштейнів світильників на стійки СК120;
- монтаж світильників на опори освітлення (типу ДКУ-75Вт, ДКУ-110Вт);
- монтаж проводу марки, АsXSn 4х25мм2, АsXSn 2х25мм2 згідно арх. №193н/2 на стойки СК120 опор ПЛІ-0,4кВ та опор освітлення.
Зовнішнє освітлення по вулиці Центральна, запроектоване світильниками вуличного освітлення типу ДКУ-75Вт/9808Lm (30 LED 800mA NW) потужністю не більш 75Вт, світловим потоком не менш 15495Лм та світильниками типу ДКУ-110Вт/13471Lm (40 LED 870mA NW) ПЛІ-0,4кВ (ДТЕК) та додаткових опор освітлення на стойках СК120-10, з кронштейном висотою 2,0м та вильотом 2,0м. Кут світильника ДКУ-75Вт/9808Lm до горизонту - 20°.
Розподільчі мережі освітлення між опорами, що проектуються, виконуються самоутримним ізольованим проводом з ізоляцією із «зшитого поліетилену» марки АsXSn 4х25мм2.
Відгалуження к світильникам від розподільчої мережі освітлення виконується кабелем з мідними жилами ВВГпер.1х1,5мм2 за допомогою затискачів відгалуження та тримача запобіжника GFN1k-25.
Водопостачання та водовідведення
Дощова каналізація
Водовідведення з проїзної частини буде відбуватись за рахунок поздовжнього та поперечного профілів. Поперечний профіль проїзної частини – двосхилий.
Збирання води з проїзної частини здійснюється за допомогою дощової каналізації з подальшою її очисткою. Запроектована мережа дощової каналізації складається з 4 частин, в кінці кожної передбачено влаштування очисної споруди. Дощову каналізацію запроектовано відповідно до технічних умов №10-08-2842 від 11.06.2024 виданого Бородянською селищною радою.
Дощоприймальні колодязі влаштовуються біля бортового каменю, між дощоприймальними та між дощоприймальми та оглядовими колодязями передбачається прокладання ПВХ труби.
Колодязі дощової каналізації встановлюються зі збірних залізобетонних елементів.
Водопостачання
Проектом реконструкції вулично-дорожньої мережі по вул. Центральна передбачається перекладання мереж водопостачання, що розміщені в зоні проведення робіт із реконструкції тротуарів та проїзної частини.
Ділянка водопроводу DN300 мм протяжністю орієнтовно 1640,00 м. по вул. Центральна від в’їзду в смт. Бородянка зі сторони м. Києва до вул. Поштова підлягає перекладанню згідно проектної документації.
Даним проектом передбачається перекладання «головної» водопровідної мережі DN100-250 мм по вул. Центральна від кінцевої точки реконструкції водогону по вище вказаному проекту (перетин вул. Центральна та вул. Поштова) до вул. Ветеранів. Існуючі розподільчі лінії водопостачання, що прокладені в зоні тротуарів та обочин паралельно із «головною» водопровідною мережею DN100-315 мм, виводяться з експлуатації. Існуючі абоненти перепідключаються до «головної» водопровідної мережі DN100-315 мм у межах від в’їзду в смт. Бородянка зі сторони м. Києва до вул. Ветеранів.
Робочий тиск в міській мережі складає від 3,0 до 6,0 атм.
Для реконструкції мереж та перепідключення існуючих абонентів застосовуються поліетиленові трубопроводи ПЕ-100 SDR17.
Перепідключення абонентів виконується із застосуванням безколодязного методу підключення, а саме застосуванням сідлових трійників, засувок/вентилів зі штоками та коверів.
У верхніх точках по профілю на «головної» мережі DN100-250 мм встановлюються вантузи в колодязях. У нижніх точках – спорожнення в «мокрі» колодязі.
Фасонні частини в колодязях запроектовані чавунні з кулеподібною формою графіту. Запірна арматура з матеріалом корпусу і кришки – ВЧШГ, класу герметичності «А».
Водопровідні колодязі прийняті із збірних залізобетонних елементів по ДСТУ Б В.2.6-106:2010 «Конструкції бетонні і залізобетонні для колодязів каналізаційних, водопровідних і газопровідних мереж.
Водопровідні мережі, що перетинають проїзну частину вул. Центральна, заключаються у футляри.
Зовнішнє пожежогасіння
Проектом передбачається встановлення підземних пожежних гідрантів на «головної» мережі DN100-250 мм безколодязного типу під ковер із кроком орієнтовно 100м. Для відключення пожежних гідрантів передбачено встановлення запірної арматури із виводом штока під ковер. Запірна арматура з матеріалом корпусу і кришки – ВЧШГ, класу герметичності «А».
Побутова каналізація
Проектом передбачається перекладання мереж побутової каналізації та реконструкції колодязів, що розміщені в зоні проведення робіт із реконструкції тротуарів та проїзної частини.
Для реконструкції мереж та перепідключення існуючих абонентів застосовуються поліетиленові трубопроводи ПЕ-100 SDR17.
Каналізаційні колодязі прийняті зі збірних залізобетонних елементів по ДСТУ Б В.2.6-106:2010 «Конструкції бетонні і залізобетонні для колодязів каналізаційних, водопровідних і газопровідних мереж.
Газопостачання
Даним проектом передбачено перекладка ділянок сталевого газопроводу низького тиску на поліетиленовий за адресою: смт. Бородянка, вул. Центральна від вул. Нової до вул. Європейська, від вул. Набережної до вул. Нової, від вул. Великої до пров. Банного.
Для будівництва розподільчого газопроводу низького тиску прийняті поліетиленові труби ПЕ 100 ГАЗ SDR 17,6 згідно ДСТУ Б В.2.7-73-98 з коефіцієнтом запасу міцності не менше 2,8.
Для будівництва газопроводів вводів низького тиску прийняті поліетиленові труби ПЕ 100 ГАЗ SDR 11 згідно ДСТУ Б В.2.7-73-98 з коефіцієнтом запасу міцності не менше 2,8.
З’єднання поліетиленових труб між собою виконуються терморезисторним зварюванням. Зварні з’єднання поліетиленових труб в процесі виконання підлягають візуальному і вимірювальному контролю та механічним випробуванням у відповідності з ДБН В.2.5–41-2009 «Газопроводи з поліетиленових труб». Візуальному контролю підлягають 100% з’єднань.
Вузли і деталі з поліетилену прийняті типові, які мають сертифікати.
У проекті передбачений запас труб в розмірі не менше 2 % від загальної довжини газопроводів.
Перетин газопроводом вулиць передбачений відкритим способом та закритим способом (горизонтальним бурінням) у сталевому футлярі на глибині не менше 1,5 м від верху покриття до верху футляру. Кінці футляру ретельно ущільнити гумовими втулками. На одному кінці футляру передбачена контрольна трубка, на другому – контрольно-вимірювальний пункт (КВП), що виходить на колонку.
Перетин газопроводом існуючого газопроводу середнього тиску передбачений відкритим способом нижче існуючого газопроводу на 0,2 м.
Сталеві футляри Ø 325х9,0 , Ø273х8.0 , Ø159х6,0 в місці перетину газопроводом вулиці повинен мати пасивний та активний захист від електрохімічної корозії. В якості пасивного захисту використовується захисне покриття.
Проектом передбачається перекладка частини сталевого газопроводу низького тиску із електрозварних труб Ду100-150 мм на поліетиленовий Ø225х12,8 мм. Ø160х9,1 мм. та Ø110х6,3 мм. Над запроектованим газопроводом з поліетиленових труб передбачено прокладання силового алюмінієвого кабелю марки АВВГ 2х16 та підключення кабелю до існуючого сталевого газопроводу низького тиску.
Системи зв’язку
Проект виконано на основі технічних умов №512-2886-24 від 24 травня 2024 року, виданих Київською міською філією АТ «Укртелеком».
Проектом передбачається перевлаштування споруд кабельної каналізації електрозв’язку (ККЕ) на ділянках виконання робіт з реконструкції вулично-дорожньої мережі, що проектується.
Будівництво здійснюється з метою збереження існуючих мереж зв’язку при реконструкції та не передбачається пристосування приміщень, прокладання та монтаж кабелів зв’язку, комутаційного обладнання, а також пристроїв автоматики та телемеханіки.
Пожежна безпека та цивільний захист
У складі проекту організації будівництва визначені: місця розташування тимчасових будівель і споруд, складування конструкцій, матеріалів і виробів; місця розташування джерел протипожежного водопостачання.
У проекті передбачений захист прилеглої території від впливу несприятливих природних або техногенних факторів.
Організація будівництва
Проектом передбачено реконструкцію вулично-дорожньої мережі з виконанням супутніх будівельно-відновлювальних робіт.
До початку виконання будівельних робіт виконують комплекс підготовчих заходів, що включає захисну огорожу будівельного майданчика в межах окремих захваток, встановлення укажчиків небезпечних зон та облаштування елементами будівельного господарства, організаційні дії щодо безпеки експлуатації прилеглих територій.
Для забезпечення поточного та безпечного виконання будівельних робіт, будівельні процеси виконують послідовно згідно прийнятої організаційно-технологічної схеми.
Наведено номенклатуру рекомендованих будівельних машин та механізмів, обґрунтовано потребу в енергоресурсах.
Вказано на заходи з контролю якості будівельних робіт.
Вказано на основні правила безпеки праці та вказівки щодо дотримання вимог охорони довкілля.
Тривалість реконструкції становить 36,0 місяців, включаючи підготовчий період. На будівництві задіяно 98 будівельників.
Прийняті принципові організаційно-технологічні рішення є достатньою базою для розробки проекту виконання робіт.
Оцінка впливу на навколишнє середовище
Планована діяльність не підпадає під перелік об’єктів, що підлягають оцінці впливу на довкілля згідно статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
Вплив на атмосферне повітря під час провадження планової діяльності – в межах нормативів. Джерелами забруднення атмосферного повітря є викиди забруднюючих речовин, що утворюються при проведенні будівельних робіт, які являються тимчасовим незначним впливом.
Вплив на водне середовище під час провадження планової діяльності оцінюється в межах нормативів.
Вплив у частині поводження з відходами під час виконання будівельних робіт – у межах нормативів.
Вплив на рослинний світ. Поводження щодо зелених насаджень здійснювати відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 р. №1045 «Про затвердження Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах».
Захисні заходи, що застосовані в проекті, необхідні та достатні для забезпечення нормативного стану навколишнього природного середовища.
Захист від шуму
Прийняті в проекті проектні рішення не збільшують рівня шумового впливу на території, на якій рівень шуму підлягає нормуванню.
Охорона праці та безпека експлуатації
Проектні рішення розроблено на основі чинних будівельних норм і нормативних документів, які забезпечують безпеку експлуатації, збереження здоров’я і працездатність персоналу.
Проектом передбачено виконання будівельно-монтажних робіт за розробленим «Проектом організації будівництва» та згідно вимог ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Промислова безпека у будівництві».
У місці сполучення тротуарів з проїзною частиною дороги на пішохідних переходах для можливості переміщення маломобільних груп населення передбачене пониження бортового каменю над проїзною частиною дороги.
Для забезпечення засобами безпеки, орієнтування та отримання інформації для осіб з порушеннями зору, на ділянках влаштування тротуарів проектом передбачається влаштування тактильних елементів доступності, які включають в себе тактильні смуги, які відрізняються за кольором та фактурою від поверхні на яку їх встановлено.
Кошторисна частина
Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 31 жовтня 2024 року, складала – 682641.701 тис. грн., у тому числі: будівельних робіт – 542011.407 тис. грн., устаткування, меблів та інвентарю – 1607.125 тис. грн., інших витрати – 139023.169 тис. грн. Зворотні суми – 1104.109 тис. грн.
За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауважень установлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені проектом, складено згідно з вимогами Кошторисних норм України, затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 року №281.
Загальна вартість будівництва у поточних цінах станом 06 грудня 2024 року складає: 523465.452 тис. грн., у тому числі: будівельних робіт – 414655.844 тис. грн., устаткування, меблів та інвентарю – 5306.326 тис. грн., інших витрат – 103503.282 тис. грн. Зворотні суми – 7008.869 тис. грн.
У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни і доповнення.
Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту покладається на генерального проектувальника.
За результатами розгляду проектних матеріалів і зняття зауважень експертизи, проектна документація може бути рекомендована до затвердження в установленому порядку.
Розділи
