1 редакція від 24.05.2024 2 редакція від 28.06.2024

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:5078-5856-9704-3514
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№Т326-АД від 24.05.2024
Орган, що видав
Товариство з обмеженою відповідальністю "УК ЕКСПЕРТИЗА" (42431096) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Нове будівництво ПП «Фішка Нов» під’їзної залізничної колії та приймально-відправної колії 1435 мм на станції Глибока-Буковинська регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця», смт. Глибока, Чернівецький район, Чернівецька область
Код проектної документації
PD01:3025-5364-2611-6743 Зміни №2 №220702 від 2022-07-01 (видав ТОВ НВО ПІК) / Наявні експертизи: EX01:5078-5856-9704-3514
Напрям експертизи
З питань експертизи проектної документації доріг, З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження, Розділ організація будівництва, З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту, З питань інженерного забезпечення, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, Архітектурно-планувальні рішення
Головний експерт проекту
СНІГИР МАКСИМ ГРИГОРОВИЧ (АЕ 005161, АР 016002, АР 012618, АЕ 006737, АТ 011913 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Чернівецька обл., Чернівецький район, Глибоцька територіальна громада (UA73060150000088691), сщ. Глибока, вулиця Красняна Валерія, 49-В не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ФІШКА НОВ" (43594007)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
СНІГИР МАКСИМ ГРИГОРОВИЧ (АЕ 005161, АР 016002, АР 012618, АЕ 006737, АТ 011913)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
З питань охорони праці
З питань експлуатаційної безпеки
З питань інженерного забезпечення
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
Розділ організація будівництва
КОМПІЙ АНДРІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004881, АЕ 005787, АЕ 004588, АЕ 006584, АЕ 005212, АЕ 004442)
Відповідальний експерт З питань екології
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
Вороненко Марія Михайлівна (АЕ 000402, АЕ 006281)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
БОНДАРЕНКО ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 005959, АЕ 003968, АЕ 007194)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
Паламарюк Віталій Іларійович (СІ- 00104, АЕ 005777, АЕ 004852)
Архітектор Архітектурно-планувальні рішення
Кузьменко Наталія Олександрівна (АА 004915)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:3025-5364-2611-6743
Орган, що видав
ТОВ НВО ПІК (40615453)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2122.4 Залізничні колії промислових підприємств
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
01.07.2022
Номер проектної документації
220702
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Клас наслідків об’єкта будівництва – СС2 (середні наслідки)

Замовник будівництваПриватне підприємство «ФІШКА НОВ», код ЄДРПОУ 43594007

Адреса: 60400, Чернівецький р-н, Чернівецька обл., селище міського типу Глибока, вулиця Красняна Валерія, будинок, 49в

Генеральний проєктувальник – Товариство з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ОБ'ЄДНАННЯ „ПРОЕКТНО-ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ“», код ЄДРПОУ 40615453

Юридична адреса: 79056, місто Львів, вулиця Старознесенська, будинок, 31, квартира, 2

Головний інженер проєкту – Шкапій Андрій Михайлович, кваліфікаційний сертифікат АР № 007310, виданий 12.04.2013

 

Вихідні дані:

- завдання на проєктування, затверджене Замовником;

- містобудівні умови та обмеження реєстраційний номер в ЄДЕССБ MU01:3649-2129-5569-0211, № 65 (A3373649212947301601) від 22.05.2024;

- технічні умови.

 

Опис архітектурно-будівельних та конструктивних рішень

Проєктними рішеннями передбачено будівництво ПП «ФІШКА НОВ» підїзної залізничної колії та приймально-відправної колії 1435 мм на станції Глибока-Буковинська регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» у смт. Глибока, Чернівецького району, Чернівецької області.

Під’їзна залізнична колія входить до складу мультимодального комплексу ПП «ФІШКА НОВ», який розташований в смт. Глибока на земельній ділянці загальною площею 8,5 гектара. Підприємство включає в себе наступне обладнання та споруди: завальні ями, тензометричні вагонні ваги, маневрові пристрої, транспортні галереї для переміщення зернових вантажів між вагонами та автотранспортом, склади загальним об’ємом 5200 т для тимчасового зберігання та перевантаження 600 т зернових вантажів на годину, контейнерний майданчик площею 6000 м², мобільні засоби механізації вантажних робіт, що забезпечують мультимодальні перевезення.

Комплекс ПП «ФІШКА НОВ» забезпечений розвиненою інфраструктурою для вантажних автотранспортних засобів, з можливістю їх завантаження на залізничний транспорт. Під’їзна залізнична колія ПП «ФІШКА НОВ» включає п’ять вантажно-розвантажувальних колій шириною 1520 міліметрів для залізничного транспорту, який буде надходити з території України, що можуть одночасно вміщати 54 вагони, а також вісім вантажно-розвантажувальних колій шириною 1435 міліметрів, для залізничного транспорту, який буде надходити з території країн Євросоюзу. Одночасно термінал може приймати два потяги по 32 вагони.

Для забезпечення приймання та відправлення поїздів, що прямують з території Євросоюзу, проєктом передбачено будівництво колії 1435 мм довжиною 829,8 м, з обладнанням засобами СЦБ на станції Глибока-Буковинська регіональної філії «Львівська залізниця». Передбачена можливість подальшої перспективи розвитку станції без скорочення корисних довжин існуючих колій.

Згідно зі завданням на проєктування будівництво передбачено у три черги з виділенням окремих пускових комплексів:

І-черга будівництва. Колії 1435 мм

Станція Глибока-Буковинська: будівництво приймально-відправної колії ПП «ФІШКА НОВ» №1; реконструкція горловини станції; влаштування пристроїв СЦБ (за окремим проєктом).

Під’їзна залізнична колія ПП «ФІШКА НОВ»: будівництво з’єднувальної колії №40 з запобіжним пристроєм обладнаним замком МЛН без включення його у залежність стрілок та сигналів станції; влаштування водопропускного колектора та трубчастого водовипуску в земляному полотні колій №41 – №47 (за окремим проєктом); будівництво вантажно-розвантажувальних колій №41 – №46; влаштування маневрових пристроїв та тензометричних вагонних ваг (за окремим проєктом); влаштування пристроїв для навантаження зернових вантажів (за окремим проєктом).

І-черга будівництва. Колії 1520 мм

Під’їзна залізнична колія ПП «ФІШКА НОВ»: будівництво з’єднувальної колії №50 з запобіжним пристроєм обладнаним замком МЛНкз, з включенням його у залежність стрілок та сигналів станції; будівництво вантажно-розвантажувальних колій №51 – №55; влаштування маневрових пристроїв та тензометричних вагонних ваг (за окремим проєктом); влаштування пристроїв для розвантаження зернових вантажів (за окремим проєктом); влаштування технологічного проїзду через колії: №51, №52, №53, №54, №55 та автомобільного проїзду (дороги) до цеху ремонту локомотивів та території бази запасу локомотивного депо Чернівці станції Глибока-Буковинська; влаштування відкритого складського майданчика площею 6000 м2 для зберігання контейнерів (за окремим проєктом).

ІІ-черга будівництва. Колії 1435 мм

Під’їзна залізнична колія ПП «ФІШКА НОВ»: будівництво витяжної колії №47 та вантажно-розвантажувальних колій №48 та №49; влаштування технологічного проїзду для автомобільного транспорту через колії: №41, №44, №48, №49, та водопропускного колектора; влаштування відкритих складських майданчиків для відстою вантажного автотранспорту, що очікує на завантаження (за окремим проєктом).

ІІІ-черга будівництва: влаштування суцільного настилу з бруківки на рейко-шпальній решітці колій: №51 – №55, №41 –№46, №48, №49, з укладанням контррейки біля робочої грані рейки за винятком стрілочних переводів; влаштування зливо-наливних пристроїв для перевантаження світлих нафтопродуктів (за окремим проєктом).

 

Проєктні рішення

Проєктом передбачено наступні основні рішення:

- на станції Глибока-Буковинська – будівництво приймально-відправної колії ПП «ФІШКА НОВ» №1з (1435 мм) довжиною 829,8 м з обладнанням пристроями СЦБ; реконструкція горловини станції для подальшої перспективи розвитку станції без скорочення корисних довжин існуючих колій; улаштування нових та реконструкція існуючих пристроїв СЦБ.

- під’їзна залізнична колія ПП «ФІШКА НОВ», парк колій 1435 мм – будівництво з’єднувальної колії №40, вантажно-розвантажувальних колій №41 – №46, №48, №49, і витяжної колії №47, загальна довжина колій 1435 мм – 2,738 км; парк колій 1520 мм – будівництво з’єднувальної колії №50, вантажно-розвантажувальних колій №51 – №55, загальна довжина колій 1520 мм – 1,773 км.

 

Колія залізнична

Рішення щодо примикання під’їзної залізничної колії

Примикання з’єднувальної колії №50 (1520 мм) здійснюється до колії №22 локомотивного депо Чернівці станції Глибока-Буковинська між стрілочними переводами №38 та №46, шляхом укладання звичайного стрілочного переводу №100 з рейок типу Р65 та маркою хрестовини 1/9 на залізобетонних брусах. Для забезпечення можливості подальшої заміни СП №38 із рейок типу Р50 на Р65 стрілочний перевід №100 укладено на віддалі 6,46 м від торця хрестовини СП №38 з улаштуванням перехідного стику.

Примикання з’єднувальної колії №40 (1435 мм) здійснюється до колії №2 локомотивного депо Чернівці станції Глибока-Буковинська, між стрілочними переводами №80 та №54, шляхом укладання звичайного стрілочного переводу №82 з рейок типу Р65 та маркою хрестовини 1/9, на дерев’яних брусах. СП №82 укладається на віддалі 6,25 м від переднього стику рамної рейки СП №54, з улаштуванням перехідного стику.

Для баластування стрілочних переводів №82 та №100 застосовано щебінь фракції 40÷70 на піщаній подушці, товщиною 20 см, щебеневого баласту не менше 25 см під підошвою брусу.

Для запобігання самовільного виходу рухомого складу на станційні колії робочим проєктом передбачено влаштування скидальних вістряків №84 і №102 з рейок типу Р65.

Примикання приймально-відправної колії №1з (1435 мм) до колії №ІІ з станції Глибока-Буковинська, здійснюється звичайними стрілочними переводами №58 та №62 з рейок типу Р65, маркою хрестовини 1/9, на дерев’яних брусах. СП №62 укладається на місце демонтованого СП №66. Для баластування стрілочних переводів №58 – №66 застосовується щебінь фракції 40÷70, на піщаній подушці, товщиною 20 см,  щебеневого баласту не менше 25 см під підошвою брусу.

Поздовжній профіль і план колії

Приймально-відправна колія №1з (1435 мм) на станції Глибока-Буковинська в межах корисної довжини запроєктована на горизонтальному майданчику та на ухилах не більше 2,4‰. Стрілочна горловина з напрямку локомотивного депо – на ухилі 5,2‰.

У плані приймально-відправна колія №1з розташовується на прямій ділянці у межах корисної довжини, а захрестовинні криві за стрілочними переводами №58 та №62 прийнято радіусом 300 м. Криві ділянки колії запроєктовано без підвищення зовнішньої рейки і без перехідних кривих.

Міжколійна віддаль між існуючою колією ІІз і проєктованою приймально-відправною колією №1з – 5,3 м.

Стрілочна горловина з напрямку станції Вадул-Сирет запроєктована на ухилі 2,1‰, довжиною 330 м. Захрестовинні криві за стрілочними переводами №64 і №66 прийнято радіусом 300 м.

Під’їзна залізнична колія ПП «ФІШКА НОВ» (1435 мм) в межах вантажних фронтів та вагових колій запроєктована на горизонтальному майдачику. З’єднувальна колія №40 – ухилом 11,6‰, що спряжений з горизонтальною ділянкою вертикальною кривою радіусом 10 000 м.

Колійний розвиток парку 1435 мм, що будується у І чергу, запроєктовано на прямих ділянках та кривих радіусом не менше 300 м. Колії №47 – №49, будівництво яких планується у ІІ чергу – на прямих ділянках і кривих радіусом не менше 200 м.

Вантажно-розвантажувальної колії №41 – №46, запроєктовано загальною корисною довжиною 837 м. Віддалі між коліями №41 – №45 передбачено 10 м, для можливості улаштування вантажних пристроїв, що забезпечують одночасне навантаження 32 вагонів. В кінці колій №41 – №43 передбачено облаштування торцевих платформ для завантаження контрейлерів.

Під’їзна залізнична колія ПП «ФІШКА НОВ» (1520 мм), в межах вантажних фронтів запроєктована на горизонтальному майданчику. З’єднувальна колія №50 та стрілочна горловина – ухилом 20,5‰, що сполучений з горизонтальною ділянкою вертикальною кривою радіусом 3000 м.

Колійний розвиток парку 1520 мм запроєктовано на прямих ділянках та кривих радіусом не менше 200 м. На ПК 1+93,5 передбачено технологічний проїзд через колії №51 – №55 для проїзду на територію локомотивного депо Чернівці станції Глибока-Буковинська. Мінімальна міжколійна віддаль між коліями №51 і №52 у межах стрілочної горловини - 4,80м, на вантажних фронтах – 6,5м.

В кінці колій №51 – №54 передбачено влаштування колійних упорів на підсиленій монолітним бетоном загальній основі без улаштування баластної призми. В конструкції передбачено пристрої для погашення удару в разі виникнення нештатної ситуації.

 

Земляне полотно

Земляне полотно під’їзної залізничної колії запроектоване на насипі. Для відведення дощової і талої води у тілі земляного полотна закладено систему дренажів, фільтраційних колодязів із випуском води у водовідвідний колектор.

На станції Глибока-Буковинська для будівництва приймально-відправної колії №1з влаштування земляного полотна виконано з нарізкою уступів та пошаровим відсипанням дренуючих ґрунтів з подальшим ущільненням віброкотком. Вздовж підошви земляного полотна передбачено влаштування водовідвідної канави з наданням їй поздовжнього ухилу в понижені місця для відведення дощових і талих вод.

Відстань від осі крайньої колії до брівки земляного полотна прийнято 3,10м, з зовнішнього боку кривих радіусом менше 600 м – 3,60 м. Ширина берми між підошвою насипу та брівкою водовідвідної канави –  не менше 1,0 м.

Для захисту від розмивання укоси тіла земляного полотна витяжної колії №47 і з’єднувальної колії №40 передбачено укріпити, шляхом улаштування присипного узбіччя із родючого ґрунту, що знятий перед початком робіт, а також засіяти травою. Основний майданчик земляного полотна запроєктовано у вигляді трикутної призми, висотою 20 см. Крутизна укосів 1:1,5. На поверхні основного майданчику земляного полотна, де передбачено влаштування колії №47 – відсипання і ущільнення шару щебеню.

Від ПК 0+00,0 до ПК 0+50,0 насип під колію №40, а також від ПК 0+00,0 до ПК 1+00,0 насип під колію №50 не відсипається, у даному випадку рейко-шпальна решітка влаштовується на заглибленій баластній призмі у межах існуючого земляного полотна.

Штучні споруди

У тілі земляного полотна під’їзної залізничної колії ПП «ФІШКА НОВ» передбачено влаштування трубчастого водовипуску під коліями №41 – №47, що є частиною водовідвідного колектора, який передбачено проектом №36/08/23 розробленого ФОП Романюк у 2023 р.

Монтаж труб передбачено з ухилом 8‰. Під коліями №41 та №42 діаметр труби 2×0,7 м, а під коліями №43 – №47 труби діаметром 1 м. Труби розділені оглядовими колодязями для можливості їх очищення, а також для приймання води із системи дренажів, що закладені в тілі земляного полотна. Оглядові колодязі та водовідвідний колектор передбачено облаштувати плитами перекриття з монолітного бетону.

Верхня будова залізничної колії

Рейко-шпальна решітка приймально-відправної колії №1з (1435мм) на станції Глибока-Буковинська укладається поелементно зі старопридатних рейок  типу Р65 та нових залізобетонних шпал типу СБ3-0-3 на одношаровий щебеневий баласт. Скріплення передбачено типу КПП. Епюра шпал 1600 шт/км. Довжина ланок – 12,5 м. Стикові скріплення – двоголові.

Стрілочні переводи №58, №62 та №66 передбачено укладати нові, звичайного типу, марка хрестовини 1/9, тип рейок Р65 на дерев’яних брусах. СП №64, демонтується із подальшим укладанням.

Під’їзна залізнична колія ПП «ФІШКА НОВ» (1435 мм) укладається поелементно зі старопридатних рейок типу Р65 та нових залізобетонних шпал типу СБ3-0-3 на одношаровий щебеневий баласт. Скріплення передбачено типу КПП, що забезпечує захист від угону колії. Епюра шпал 1600 шт/км. Довжина ланок – 12,5 м. Стикові скріплення – двоголові. Ланки, що стикуються до стрілочних переводів – перехідні з Р50 на Р65, крім СП №82, який укладається із рейок типу Р65.

Стрілочні переводи: №86, №88, №90, №92 та №94, передбачено укладати старопридатні, звичайного типу, марка хрестовини 1/9, тип рейок Р50 на дерев’яних брусах.

Під’їзна залізнична колія ПП «ФІШКА НОВ» (1520 мм) укладається поелементно зі старопридатних рейок типу Р65 та старопридатних залізобетонних шпал типу Ш1-1 на одношаровий щебеневий баласт. Скріплення у прямих ділянках передбачено типу КБ65. Епюра шпал у прямих ділянках 1600 шт/км, у кривих 1840 шт/км. Довжина ланок – 12,5 м. Стикові скріплення двоголові. В кривих ділянках колії можливо укладати шпали СБ-3-5.2, або інші які дозволяють збільшувати ширину колії і призначені для укладання в кривих ділянках колії радіусом 200-400 м.

Стрілочні переводи: №100, №104, №106, №108 та №110, передбачено укладати старопридатні, звичайного типу, марка хрестовини 1/9, тип рейок Р65 на дерев’яних брусах.

Баласт одношаровий зі щебеню фракції 40÷70, товщиною не менше 25см під шпалою.

Водовідведення

Відведення дощової і талої води від залізничної колії передбачено шляхом надання поверхні території підприємства ухилу в бік водовідвідного лотка і влаштуванням твердого покриття з монолітного бетону і бруківки.

 

Конструктивні рішення

Підпірна стінка

Для запобігання деформації фундаменту будівлі внаслідок осування ґрунту на колію №51, робочим проєктом передбачено улаштування підпірної стінки довжиною 23,7 м. Висота проєктованої підпірної стінки становить +1,100 від рівня головки рейки. За відмітку 0,000 прийнята відмітка головки рейки – 332,38 м.

Фундаментні блоки, які знаходяться нижче рівня землі передбачено обмазати бітумом за 2 рази. Вкладання блоків виконано на цементному розчині марки 100.

Колійний упор із торцевою платформою

Робочим проєктом передбачено улаштування колійних упорів з торцевими вантажними платформами на коліях №41, №42, №43 для завантаження автотранспорту на залізничні платформи.

Висота проєктованої платформи становить +1,300 від рівня головки рейки. За відмітку 0,000 прийнята відмітка головки рейки – 331,58 м.

Фундаментні блоки, які знаходяться нижче рівня землі передбачено обмазати бітумом за 2 рази. Вкладання блоків виконано на цементному розчині марки 100.

Фундамент маневрової лебідки

Фундамент маневрової лебідки запроєктовано  відповідно до паспорту лебідки ЛЕТ-10. Фундамент під лебідку встановлено на відмітку – 2,5м від рівня землі.

Після монтажу маневрового пристрою над ним влаштовується навіс.

Живлення тензометричних ваг запроєктовано від РЩ-1 та РЩ-2 кабелями марки АВВГ 4×6 мм² та АВВГ 4×10 мм², зі встановленням біля ваг ВРП ваги на залізобетонній опорі типу СВ10.5. Для живлення маневрових лебідок встановлено ящики типу ЯРП-100. Живлення ЯРП запроєктовано від РЩ-1 та РЩ-2 кабелями марки АВВГ 4×16 мм². Прокладання кабелів АВВГ передбачається в ґрунті за т.с.4.407-25 в трубах ГГДТП Ø50 мм.

 Освітлення стрілочних переводів, з’єднувальних колій і вантажних фронтів, передбачено за допомогою прожекторів.

Прийнята система заземлення – TN-C-S. Проєктом передбачено влаштування заземлювача для тензометричних вагонних ваг та маневрових лебідок. Заземлювачі виконано з електродів (Ст.Ø20 мм L=3 м) та з’єднувальної штаби (ст.40×4 мм). З’єднання шини РЕ ВРП з заземлювачем виконано проводом ПВ 1×6 мм² пг16 через болтове з’єднання. Опір заземлювача не повинен перебільшувати 4 Ом. Заземлення маневрових лебідок №53, №54, №55 виконано на заземлення тензометричних вагонних ваг.

 

Охорона праці, безпека експлуатації

Охорона праці та безпека експлуатації

Проєктні рішення розроблено на основі чинних будівельних норм і нормативних документів, які забезпечують безпеку експлуатації, збереження здоров’я і працездатність персоналу.

 

Екологія та санітарно-епідеміологічне благополуччя населення

Планована діяльність відноситься до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля згідно Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»: стаття 3, частина 3, п. 10, абзац 4 – «будівництво залізничних вокзалів, залізничних колій і споруд»; стаття 3, частина 3, п. 10, абзац 5 – «будівництво перевантажувальних терміналів та обладнання для перевантаження різних видів транспорту, а також терміналів для різних видів транспорту».

За результатами оцінки впливу на довкілля, здійсненої відповідно до статей 3, 6-7, 9 і 14* Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» отримано позитивний висновок (Висновок з оцінки впливу на довкілля № 21/01-4633/1 від 25.03.2024 р.).

Враховуючи вимоги ДБН А.2.2-1:2021 «Для видів діяльності та об’єктів, які підлягають оцінці впливу на довкілля (ОВД) відповідно до вимог Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”» (п. 4.5 ДБН А.2.2.1-2021) розроблено матеріали ОВНС, з використанням матеріалів звіту про оцінку впливу на довкілля.

Джерелами потенційного впливу планованої діяльності на навколишнє природне середовище є:

- комплекс запроєктованих будівельних робіт з будівництва під’їзної залізничної колії та приймально-відправної колії 1435 мм на станції Глибока-Буковинська;

- комплекс запроєктованих будівельних робіт з будівництва допоміжних приміщень та споруд мультимодального терміналу «Фішка Нов» по вул. Першотравневій, смт. Глибока;

- шумове забруднення на стадії проведення запроектованих будівельних робіт;

- утворення будівельних відходів на стадії проведення запроектованих будівельних робіт;

- викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря під час проведення запроектованих будівельно-монтажних робіт;

- викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря під час розвантаження, завантаження, транспортування, проміжного зберігання різних видів вантажів, в т.ч. сипучих матеріалів (зернової продукції) та вантажів в контейнерах, під час внутрішнього або міжнародного перевезення, очищення зернових культур, маневрування автомобільного і залізничного транспорту по майданчику підприємства;

- утворення виробничо-побутових стічних вод;

- утворення забруднених дощових стічних вод у межах виробничого майданчика тощо;

- утворення промислових і побутових відходів на стадії експлуатації запроектованих об’єктів;

- шумове забруднення на стадії функціонування мультимодального термінала з побудованою залізничною і транспортною інфраструктурою.

Згідно з додатком 7 «Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів», затвердженими наказом МОЗ Украйни від 19.06.1996 р. № 173, проєктований мультимодальний термінал «Фішка Нов» відноситься до підприємств IV класу небезпеки з санітарно-захисною зоною 100 м (елеватори).

Згідно п. 5.20 ДСП № 173 санітарно-захисна зона для залізничних ліній встановлена розміром 100 м від осі крайньої залізничної колії.

Найближча житлова забудова розташована на відстані 358 м від осі крайньої залізничної колії та 492 м від джерел викидів мультимодального терміналу. Нормативна СЗЗ підприємства витримана.

Характеристика впливів на довкілля:

Геологічне середовище: Будівництво під'їзної залізничної колії та приймально-відправної колії 1435 мм на станції Глибока-Буковинська, а також подальша експлуатація об’єкта не впливає на елементи геологічного, структурно-тектонічного ландшафту і не викличе негативних явищ геотехногенного походження в геологічному середовищі.

Атмосферне повітря: Під час проведення будівельних робіт вплив на атмосферне повітря матиме короткочасний і локальний характер та виникатиме за рахунок викидів забруднюючих речовин від роботи будівельних механізмів та автотранспорту, земляних робіт, зварювальних робіт та фарбувальних робіт.

При виконанні вищезазначених робіт в атмосферне повітря надходитимуть такі забруднюючі речовини: вуглецю оксид, азоту діоксид, сірки діоксид, сажа, НЛМОС, пил неорганічний, вуглекислий газ. Валовий викид забруднюючих речовин за період проведення підготовчих та будівельно-монтажних робіт складе 1,44878 т. Концентрації забруднюючих речовин в атмосферному повітрі не перевищують нормативів ГДК.

Джерелами утворення забруднюючих речовин під час експлуатації є наступні технологічні процеси та обладнання: розвантаження насипних вантажів (зернових культур) з залізничного та автомобільного транспорту; транспортування зернових культур системами конвеєрів та норій; очищення зернових культур в зерноочисних сепараторах; проміжне зберігання насипних вантажів (зернових культур) в силосах та оперативних бункерах, відвантаження зернових культур в залізничний транспорт; відвантаження відходів очищення в автотранспорт; проведення зварювальних робіт; маневрування автотранспорту та залізничного транспорту в межах майданчика підприємства. Загальна кількість джерел викидів – 63, з них 41 організоване, 20 неорганізованих та 2 пересувних.

Валовий викид забруднюючих речовин від джерел викидів підприємства складе 12,07878 т/рік, в т.ч. пересувні джерела (автомобільний та залізничний транспорт – 10,59783 т/рік.

Прийняті заходи дозволяють мінімізувати вплив планованої діяльності на атмосферне повітря (обладнання конвеєрів та норій укриттями з очищенням аспіраційного повітря в локальних фільтрах, очищення запиленого повітря від зерноочисних сепараторів в батарейних циклонах ББЦ-550; відвантаження зернових культур в залізничний та автомобільний транспорт за допомогою завантажувальних рукавів.

Результати розрахунків розсіювання забруднюючих речовин в атмосферному повітрі показали, що величини максимальних приземних концентрацій на межі найближчої житлової забудови та межі нормативної санітарно-захисної зони підприємства не перевищуватимуть нормативів гранично допустимих концентрацій.

Рівні шуму, вібрації, ультразвуку, електромагнітних та іонізуючих випромінювань, статичної електрики не перевищують гігієнічні нормативи.

Джерела виникнення світлового, теплового та радіаційного забруднення на проєктованому об’єкті відсутні.

Водне середовище: Забезпечення будівельного майданчика водою на господарсько-питні та виробничі потреби буде здійснюватися привозною водою.

На період проведення робіт, на будівельному майданчику передбачено встановлення біотуалетів.

Водозабезпечення підприємства передбачено привозною водою питної якості. Господарсько-побутові стоки накопичуються у водонепроникному септику та передаються спеціалізованим підприємствам для подальшого очищення.

Відведення дощової і талої води від залізничної колії передбачається шляхом улаштування системи дренажу та водовідвідних канав. Для очищення найбільш забрудненої частини дощових стоків передбачене встановлення сепаратору нафтопродуктів «Linberg Lpeter NS 80» з подальшим використанням очищених дощових стоків для поливу території та зелених насаджень. Запроектоване відведення поверхневих стоків дозволяють виключити негативний вплив на водні ресурси.

Ґрунти: Не передбачається негативного впливу планованої діяльності на ґрунти. Запобігти забрудненню ґрунтів дозволяють заплановані заходи із улаштування твердого покриття на території, по якій передбачається рух транспорту. Потенційними чинниками дії на ґрунтовий покрив є можливе засмічення території відходами.

При будівництві:

Побутові відходи, які утворюватимуться від робітників, збиратимуться в спеціальні металеві контейнери, встановленні на відкритому майданчику та по мірі накопичення будуть вивозитись на полігон твердих побутових відходів.

Інертні відходи бетону і залізобетону, які утворюватимуться при будівництві під'їзної залізничної колії та приймально-відправної колії 1435 мм на станції Глибока-Буковинська, і які не можуть бути повторно застосовані на проектованому об'єкті, підлягатимуть вивезенню згідно укладених договорів.

Відходи металу, тимчасово складуватимуться у спеціально відведених місцях, а по завершенню робіт вивозитимуться на бази приймання металобрухту.

Випадково пролиті нафтопродукти від будівельних машин засипаються піском, забруднений нафтопродуктами пісок вивозиться на утилізацію ліцензійною організацією згідно договору.

При експлуатації:

Проєктований об’єкт не є джерелом утворення великої кількості відходів.

Незначний об'єм сухого сміття: побутові відходи та сміття з території при експлуатації об’єкта збираються в урни і викидаються в сміттєві контейнери, які знаходяться на території підприємства, після чого вивозиться комунальним підприємством, згідно договору, на полігон побутових відходів.

Пісок, що забруднений нафтопродуктами, згідно договору, здається на утилізацію в ліцензійну організацію. Відходи нафтопродуктів та полімерні відходи, згідно договору, здаються на утилізацію в ліцензійну організацію.

Соціально-економічні умови: Передбачено позитивний вплив на соціально-економічні умови, через створення додаткових робочих місць, збільшення надходжень до місцевого та державного бюджетів. Забезпечення підприємства під'їзною колією.

При дотриманні технологічних умов експлуатації, інтегральний вплив на більшість компонентів природного середовища, з урахуванням вжиття усіх передбачених проектом захисних рішень, оцінюється як допустимий. Соціальні наслідки даного проекту мають виражений позитивний характер.

 

Пожежна та техногенна безпека

Для забезпечення пожежної безпеки об’єкта будівництва під’їзної залізничної колії та приймально-відправної колії, передбачити виконання вимог НАПБ А.01.001-2014 «Правила пожежної безпеки в Україні» та виконання комплексу інженерно-технічних і організаційних заходів, які направлені на те, щоб попередити пожежу та вибухи, а також забезпечити умови для успішного гасіння пожежі.

Проїзди і під’їзні шляхи на об’єкті будівництва виконані з дотриманням габаритів для проїзду пожежної машини.

Джерелами водопостачання проєктованого об’єкта від яких передбачається зовнішнє пожежогасіння комплексу та контейнерного майданчика площею 6000 м², служить водопропускний колектор та трубчастий водовипуск з резервуаром і колодязями для забору води, загальним об’ємом 250 м3;

Передбачається влаштування технологічного проїзду через колії: №51, №52, №53, №54, №55 та автомобільного проїзду (дороги).

Відстані від осі колій до будівель, споруд і пристроїв загальної мережі залізниць, відповідають габариту «С».

У відповідності з діючим законодавством відповідальність за забезпечення протипожежної безпеки на будівельному майданчику несуть керівники будівництва.

Об’єкт будівництва  забезпечується первинними засобами  пожежогасіння.

 

Інженерно-технічні заходи цивільного захисту

Відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року №6 «Про затвердження переліку об’єктів, що належать суб’єктам господарювання, проектування яких здійснюється з урахуванням вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту», об’єкт під'їзної залізничної колії та приймально-відправної колії не відноситься до об’єктів, що належить суб’єктам господарювання, проектування яких здійснюється з урахуванням вимог інженерно- технічних заходів цивільного захисту.

 

Енергоефективність

На підставі вивчення поданих матеріалів, робочий проєкт «Нове будівництво ПП "Фішка Нов" під'їзної залізничної колії та приймально-відправної колії 1435 мм на станції Глибока-Буковинська регіональної філії "Львівська залізниця" АТ "Укрзалізниця", смт Глибока, Чернівецький район, Чернівецька область» відповідає вимогам нормативних актів з питань енергозбереження.

 

Робочий проєкт «Нове будівництво ПП "Фішка Нов" під'їзної залізничної колії та приймально-відправної колії 1435 мм на станції Глибока-Буковинська регіональної філії "Львівська залізниця" АТ "Укрзалізниця", смт Глибока, Чернівецький район, Чернівецька область» виконано згідно з вимогами вихідних даних на проєктування та розроблений з дотриманням вимог до міцності надійності та довговічності об’єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, охорони праці, санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, пожежної та техногенної безпеки, інженерно-технічних заходів цивільного захисту, енергозбереження.

 

Головний експерт проекту:                                                                             М. Г. Снігир

 (серія АЕ №006737 від 19.01.2022)

 

Відповідальні експерти:                                                                             М. М. Вороненко

(серія АЕ № 006281 від 26.10.2021)

 

А. В. Компій

(серія АЕ № 005787 від 23.12.2019)

(серія АЕ № 006584 від 08.12.2021)

 

В. М. Бондаренко

(серія АЕ № 005959 від 17.11.2020)

(серія АЕ № 007194 від 21.03.2023)

 

В. І. Паламарюк

(серія АЕ № 005777 від 23.12.2019)

 

Архітектор:                                                                                                  Н. О. Кузьменко

 (серія АА № 004915 від 09.12.2021)

Розділи