Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:5173-8309-1683-4678
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№14-0082/01-24 від 26.06.2024
Орган, що видав
Філія ДП "Укрдержбудекспертиза" у Львівській області (35917794) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Нове будівництво багатофункційного комплексу з підземною автостоянкою і трансформаторною підстанцією на вул. Княгині Ольги, 120 у м. Львові. Будинок 1, 2. Будівля 3
Код проектної документації
PD01:6895-7083-1342-1142 Зміни №3 №A-20-29/3-1 від 2021-01-29 (видав ПП "ЕЙВІАР") / Наявні експертизи: EX01:5173-8309-1683-4678
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань енергозбереження, З питань інженерного забезпечення, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
Головний експерт проекту
КНЯЗИК ВАСИЛЬ ДМИТРОВИЧ (АЕ 006455, АА 000387, АЕ 000079 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Львівська обл., Львівський район, Львівська територіальна громада, м. Львів (станом на 01.01.2021), вулиця Княгині Ольги, 120 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЄВРОТЕК ДЕВЕЛОПМЕНТ" (43995778)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Архітектор Архітектурне об'ємне проектування
ЗАЯЦЬ ЯРОСЛАВ МИХАЙЛОВИЧ (АА 000386)
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Тимчій Михайло Михайлович
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Гук Василь Іванович
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Комарянська Оксана Андріївна
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Іванух Василь Петрович
Експерт (фахівець) З питань міцності, надійності, довговічності
Крупка Володимир Теодорович
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань енергозбереження
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
СТАДНИК СВІТЛАНА МИРОНІВНА (АЕ 006481, АЕ 003215, АЕ 000982, АЕ 006470)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології
СТЕПАНОВ ОЛЕКСАНДР КОСТЯНТИНОВИЧ (АЕ 000164, АЕ 004398)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
ПАВЛІВ ТАРАС МИХАЙЛОВИЧ (АЕ 000496, АЕ 004314, АЕ 007182)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
КНЯЗИК ВАСИЛЬ ДМИТРОВИЧ (АЕ 006455, АА 000387, АЕ 000079)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:6895-7083-1342-1142
Орган, що видав
ПП "ЕЙВІАР" (41434557)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1122.1 Будинки багатоквартирні масової забудови
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
29.01.2021
Номер проектної документації
A-20-29/3-1
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Проєкт розроблено ПП ЕЙВІАР (м. Львів, вул. Лисенка, 21, головний архітектор проєкту Йосипчук В.М., кваліфікаційний сертифікат архітектора АА № 002318, виданий 28.04.2015; головний інженер проєкту Козяр А.І., кваліфікаційний сертифікат інженера-проєктувальника АР № 014041, виданий 15.03.2018) на підставі:

- завдання на проєктування, затвердженого замовником та погодженого генеральним проєктувальником;

- містобудівних умов та обмежень для проєктування об’єкта будівництва (реєстраційний номер ЄДЕССБ МU01:9277-3096-8821-9328), затверджених рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 10.12.2021 № 1114;

- технічних умов ЛМКП Львівводоканал від 31.01.2022 № ТУ-28 (TU01:0355-1004-0756-3529);

- технічних умов ПрАТ Львівобленерго від 27.01.2022 № ТУ006049-270122-1-13-70-3-000000-1 (TU01:1092-5264-8678-3562);

- технічних умов ПрАТ Львівобленерго від 12.05.2023 № ТУ006049-270122-1-13-70-3-12523-2 (зміни до технічних умов ПрАТ Львівобленерго від 27.01.2022 № ТУ006049-270122-1-13-70-3-000000-1);

- технічних умов АТ “Львівгаз від 14.01.2022 № 790-ТУп-60-0122 (TU01:1128-4450-2984-4119).

Додатково замовником надані:

- витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 09.11.2021 № 283756670;

- витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 09.11.2021 № НВ-4617207132021;

- технічні висновки з інженерно-геологічних вишукувань, виконані ПрАТ Геотехнічний інститут у 2021 році.

Клас наслідків (відповідальності) об’єктів – СС2; сукупний показник – СС2.

Філією ДП “Укрдержбудекспертиза” у Львівській області (надалі - Філія) у 2023 році було розглянуто проєктну документацію по об’єкту Нове будівництво багатофункційного комплексу з підземною автостоянкою і трансформаторною підстанцією на вул. Княгині Ольги, 120 у м. Львові. Будинок 1, 2. Будівля 3 та видано експертний звіт від 24 жовтня 2023 року № 14-0400/01-23. Проєктна документація затверджена замовником (наказ ТзОВ “ЄВРОТЕК ДЕВЕЛОПМЕНТ” від 24.10.2023  09-пд)Замовником отримано дозвіл на виконання будівельних робіт, наданого інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю (40181003) від 30.10.2023 № ЛВ012231027394.

Проєктними рішеннями передбачено коригування затвердженої проєктної документації в частині зміни проєктних рішень, а саме: зміна типу фундаментів будинку 2, зміна планувальних рішень в частині складу квартир та влаштування споруди подвійного призначення в об’ємі підземної автостоянки під будинком 3, зміна типу системи опалення та приведення проєктної документації у відповідність згідно з діючими нормативними документами та нормативними актами.

Проєктні рішення

Ділянка загальною площею 1,7338 га (кадастровий номер земельної ділянки 4610136900:09:002:0064), на якій передбачено будівництво багатофункційного комплексу з підземною автостоянкою і трансформаторною підстанцією знаходиться на вул. Княгині Ольги, 120 у м. Львові, в зоні багатоповерхової громадської та житлової забудови, в кварталі, обмеженому вулицями Наукова, Трускавецька, І. Пулюя та Княгині Ольги. Композиційно комплекс формують два квартали зі змінною поверховістю, які розділені пішохідною алеєю, що веде від вул. Кн. Ольги до житлових кварталів забудови 1980-х років, розташованих на захід від ділянки. Рельєф ділянки – рівнинний. Ділянка з півночі обмежена територією супермаркету “Сільпо”, з північного заходу – будівлею Храму УГКЦ, з півдня – будівлею Львівського міського центру зайнятості. Ділянка вільна від забудови та цінних зелених насаджень. Заїзд на ділянку передбачено з вул. Княгині Ольги.

Проєктом передбачено будівництво 10-ти поверхового житлового будинку на г. п. та 12-ти поверхового житлового будинку на г. п.зблокованих між собою. До будівлі 1 приблокована одноповерхова будівля комерційного призначення 3 на г. п. Під житловими будинками та внутрішнім подвір’ям запроєктовано підземну автостоянку для мешканців комплексу.

Проєктом передбачено влаштування проїздів та пішохідних доріжок, ігрового майданчика для дітей дошкільного і молодшого шкільного віку, майданчика для відпочинку дорослого населення, тимчасової автостоянки для зберігання автомобілів мешканців будинків та працівників приміщень комерційного призначення (у т. ч. з машино-місцями для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення), велостоянки, майданчика для контейнерів зі сміттям та побутовими відходами (в південній частині комплексу), озеленення вільної від забудови території шляхом посадки декоративних дерев і кущів та влаштування газонів. Стоянка автомобілів мешканців квартир передбачена в підземному паркінгу у протипожежному відсіку 1, з якого передбачено безпосередній виїзд назовні через рампу, а також проїзди до суміжних протипожежних відсіків. Покриття проїздів та пішохідних доріжок – бетонна бруківка (ФЕМ).

Генпланом враховано потреби людей з обмеженими можливостями (в місцях перетину пішохідних доріжок з проїздами запроєктовано підвищені пішохідні переходи).

Відведення дощових вод з ділянки передбачено запроєктованими водовідвідними решітками на запроєктований сепаратор нафтопродуктів з подальшим відведенням в міську дощову каналізацію.

Архітектурні рішення

Згідно із завданням на проєктування будівництво багатоповерхових односекційних житлових будинків 1 та 2 з вбудованими приміщеннями комерційного призначення в об’ємі 1-2 го поверхів та одноповерхової будівлі комерційного призначення 3 передбачено в одну чергу без виділення пускових комплексівПокрівля будинків 1 та 2 і будівлі 3 – плоска суміщена, водовідведення – внутрішнє. По периметру дахів запроєктовано парапет. Входи в житлову частину будинків та приміщення комерційного призначення передбачено з рівня землі. В будівлі 3 в осях 8/3-9/3 запроєктовано наскрізний прохід. Входи в будинки від атмосферних опадів захищено консольним виступом 3-го поверху, над в’їздами-виїздами в підземну автостоянку запроєктовано козирки. Зв’язок між поверхами житлових будинків передбачено ліфтом вантажопідйомністю 1000 кг і сходовою кліткою типу СК1 (будинок 1) та ліфтами вантажопідйомністю 630 і 1000 кг та сходовою кліткою типу Н1 (будинок 2); зв’язок між 1-2 поверхами, на яких запроєктовано приміщення комерційного призначення, передбачено сходовими клітками типу СК1 та за допомогою похилих підйомників, запроєктованих на цих клітках (для маломобільних груп населення).

На відм. -4,050 запроєктовано підземну автостоянку з приміщеннями для автомобілів (у т. ч. з машино-місцями для електромобілів та автомобілів маломобільних груп населення), тамбур, допоміжні приміщення, коридор, санвузли, електрощитову, насосну, індивідуальний тепловий пункт, біля ліфтів – тамбур-шлюзи 1 типу з підпором повітря, а також для захисту людей від факторів небезпеки, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій у мирний час та дії засобів ураження в особливий період, передбачено влаштування споруди подвійного призначення (СПП) з властивостями протирадіаційного укриття групи П-1 (коефіцієнт захисту – 1000, надлишковий тиск повітряної ударної хвилі 100 кПаз конструктивними, планувальними та інженерними рішеннями, передбаченими в розділі Інженерно-технічні заходи цивільного захисту” на загальну кількість осіб, що постійно перебувають на об’єкті, в кількості 681 осіб в складі: санвузли (у т. ч. санвузли для маломобільних груп населення), фільтраційна, пункт керування, медичний пункт, вентиляційна (будівля 3); на 1-му поверсі – тамбури, холи, колясочні, приміщення ОСББ з тамбуром та санвузлом (будинок 1), вбудовані приміщення комерційного призначення в складі: тамбури, офісні приміщення з санвузлами з універсальною кабіною, біля ліфтів – тамбур-шлюзи 1 типу з підпором повітря; на 2-му поверсі – вбудовані приміщення комерційного призначення з допоміжними приміщеннями та санвузлами з універсальними кабінами, біля ліфтів – тамбур-шлюзи 1 типу з підпором повітря; на 3-12 поверхах – коридори, біля ліфтів – тамбур-шлюзи 1 типу, для будинку 2 – холодний перехід з тамбуром, житлові квартири. Вхід в житлову частину будинків ізольовано від входів у вбудовані приміщення комерційного призначення. На 9-10 поверхах будинку 1 запроєктовано квартири в двох рівнях, на 9-му поверсі будинків – тераси, на даху будинку 1 – тераси для суміжних з дахом квартир будинку 2.

Проєктом передбачено одно-, дво- та трикімнатні квартири з таким складом приміщень: передпокій, житлові кімнати, кухні, санвузли, ванні кімнати, гардеробні, засклені лоджії, тераси. На лоджіях та терасах передбачено евакуаційні площадки з глухими простінками для забезпечення другого евакуаційного виходу з квартир. Висота приміщень підземної автостоянки – 3,55 та 3,20 м (за межами будинків), висота 1-го поверху – 3,90 м, висота 2-го поверху – 3,60 м, висота 3-12 поверхів – 3,15 м. В будівлі 3 запроєктовано офісні приміщення з санвузлами з універсальною кабіною, тамбури. Висота приміщень 1-го поверху – 3,60 м. Вихід на покрівлю кожного будинку передбачено з будки виходу через протипожежні двері 2-го типу з площадки сходової клітки, вихід на покрівлю будівлі 3 – за допомогою зовнішніх сходів типу С3. З підземної автостоянки передбачено розосереджені евакуаційні виходи безпосередньо назовні через рампи в’їздів-виїздів та внутрішніми сходами з виходом безпосередньо назовні, а також аварійний вихід з СПП безпосередньо назовні.

Запроєктовані огороджувальні стіни – керамічні блоки, перегородки – цегляні, вікна, балконні двері та вітрини – з металопластикового та алюмінієвого профілю із заповненням енергозберігаючими склопакетами, вхідні двері в будинок – з алюмінієвого профілю із заскленням армованим склом, утеплені та ущільнені в притулах, з пристроями для самозачинення, із замково-переговорним пристроєм та ручкою антипаніки, двері в квартири – металеві протизламні утеплені, ущільнені в притулах, з межею вогнестійкості не менше, ніж ЕІ 30, дверні блоки технічних приміщень – металеві протипожежні, дверні блоки ліфтових холів і тамбурів – металеві з армованим склом, з приладами для самозачинення та ущільненням в притулах, з межею вогнестійкості EI 30, дверні блоки приміщень комерційного призначення – з алюмінієвого профілю із заскленням армованим склом, утеплені та ущільнені в притулах, з пристроями для самозачинення. Зовнішнє опорядження будинків передбачено згідно з паспортом опорядження фасадів, внутрішнє опорядження – згідно з функціональним призначенням приміщень.

Для забезпечення потреб маломобільних груп населення проєктом передбачено: входи в будинки передбачено з рівня землі; сходово-ліфтові холи житлової частини запроєктовано на одному рівні з площадкою входу; безперешкодний доступ на всі житлові поверхи будинку за допомогою ліфтів з кабіною розміром 1,10х2,10 м, доступ на 2-ий поверх вбудованих комерційних приміщень – за допомогою похилого підйомника; ширина входу в ліфтові кабіни  0,90 м; санвузли з універсальними кабінами приміщень комерційного призначення та СПП запроєктовано з відповідними розмірами та обладнанням; усі житлові кімнати, кухні, сходово-ліфтові холи та загальнобудинкові сходи мають природне освітлення; матеріал покриття підлог в сходово-ліфтових холах – з шорсткою поверхнею, що не допускає ковзання.

Конструктивні рішення

Конструктивна система житлових будинків 1 та 2 – залізобетонний монолітний безригельний каркас з діафрагмами та ядрами жорсткості. Просторову стійкість забезпечено жорстким защемленням колон у фундаментах, наявністю діафрагм та ядер жорсткості. Жорсткість у горизонтальній площині забезпечено монолітними залізобетонними перекриттями. Основні конструктивні елементи: фундаменти – монолітна залізобетонна плита товщиною 1000 мм (під будинком 1), монолітна залізобетонна фундаментна плита товщиною 500/1200 мм з потовщенням до 1500 мм (під будинком 2). Зовнішні стіни підземної автостоянки, діафрагми та ядра жорсткості, стіни сходових кліток, колони, пілони, перекриття, сходові марші та площадки – монолітні залізобетонні; перемички – збірні та монолітні залізобетонні.

Конструктивна система будівлі 3 – залізобетонний монолітний безригельний каркас. Просторову стійкість забезпечено жорстким защемленням колон у фундаментах, жорсткість у горизонтальній площині забезпечено монолітними залізобетонними перекриттями. Основні конструктивні елементи: фундаменти – монолітна залізобетонна плита товщиною 500 мм; зовнішні стіни підземної автостоянки, колони, пілони, перекриття – монолітні залізобетонні; перемички – збірні та монолітні залізобетонні.

Конструктивна система частини підземної автостоянки за межами будинків – монолітний залізобетонний безригельний каркас. Просторову стійкість підземної автостоянки забезпечено жорстким защемленням колон у фундаментах, у плиті перекриття (наявність капітелей) та зовнішніми залізобетонними стінами. Жорсткість в горизонтальній площині забезпечено монолітним залізобетонним покриттям. Основні конструктивні елементи підземної автостоянки: фундаменти – монолітна залізобетонна плита товщиною 400 мм; зовнішні стіни, колони, покриття – монолітні залізобетонні.

Інженерне забезпечення

Опалення

Джерело теплопостачання житлової частини будинку  – навісні конденсаційні газові котли із закритою камерою згоряння, які розміщені у кухнях квартир та під’єднані в колективні димохідні системи повітря-газ по типу труба в трубіджерело теплопостачання вбудованих нежитлових приміщень будинку 1 та будівлі 3 – навісні одноконтурні електричні котли з електричною напругою 380/220 В, які обладнані розширювальним баком, циркуляційним насосом, запобіжним клапаном, датчиком тиску та повітровідвідником. Циркуляція теплоносія в системі опалення передбачена за рахунок вбудованого в котел циркуляційного насосу. Теплоносій – вода з параметрами 80-60 °С. Системи опалення – радіаторні водяні двотрубні тупикові, з нижнім розведенням подавальних та зворотних трубопроводів.

Опалювальні прилади – сталеві панельні радіатори з нижнім підключенням та вбудованими термостатичними клапанами. У ванних кімнатах та санвузлах квартир і комерційних приміщень запроєктовано рушникосушки. Регулювання внутрішньої температури в приміщеннях передбачено термостатичними клапанами з функцією попереднього налаштування, обладнаними терморегуляторами. Між нагрівальними приладами та зовнішніми стінами передбачено встановлення тепловідбивної ізоляції. Трубопроводи систем опалення – поліпропіленові багатошарові труби типу PP-R, які передбачено прокласти в тепловій ізоляції в конструкції підлоги і штрабах стін з ухилом 0,002 в бік зливу теплоносія. Злив теплоносія передбачено в найнижчих точках системи. Компенсація видовжень трубопроводів передбачена за рахунок П-подібних компенсаторів та кутів повороту, компенсація температурного розширення теплоносія передбачена в розширювальному баку котла. Видалення повітря з систем опалення передбачено через розповітрювачі, які встановлено на кожному радіаторі. Опалення місць загального користування та технічних приміщень передбачено електричними конвекторами з терморегуляторами та ступенем захисту IP54. Підземна автостоянка – неопалювальна.

Джерело теплопостачання будинку – дахова газова котельня на будинку 12 на г. п., під’єднання до теплової мережі – незалежне через індивідуальний тепловий пункт. Теплоносій – вода з параметрами 80-60 °С. Система опалення – водяна двотрубна тупикова по-абонентна. Опалення місць загального користування та технічних приміщень передбачено електричними конвекторами з терморегуляторами та ступенем захисту IP54.

Облік теплової енергії житлової частини будинків передбачено вузлами обліку, які розміщені в нішах загальних коридорів. У квартирних вузлах обліку передбачено встановлення теплового лічильника, автоматичного балансувального клапана типу AB-PM, фільтрів, запірної арматури, спускних кранів та автоматичних розповітрювачів, у вузлах обліку нежитлових приміщень – теплового лічильника, автоматичного балансувального клапана типу ASV-PV, фільтрів, запірної арматури, спускних кранів та автоматичних розповітрювачів. Опалювальні прилади – сталеві панельні радіатори з нижнім підключенням та вбудованим термостатичним клапаном. У ванних кімнатах та санвузлах квартир і комерційних приміщень запроєктовано рушникосушки. Регулювання внутрішньої температури в приміщеннях передбачено термостатичними клапанами з функцією попереднього налаштування, які обладнано терморегуляторами. Трубопроводи систем опалення – поліпропіленові багатошарові труби типу PP-R, які передбачено прокласти приховано в конструкції підлоги і стін з ухилом 0,002 в бік зливу теплоносія та ізолювати термоізоляцією типу K-Flex товщиною 6÷20 мм. Випуск повітря передбачено через розповітрювачі на опалювальних приладах, вузли обліку і на трубопроводах у вищих точках системи.

Опалення приміщень споруди подвійного призначення передбачено навісними електронагрівальними приладами з терморегуляторами та ступенем захисту IP-54. Підземна автостоянка – неопалювальна.

Трубопроводи системи теплопостачання – сталеві електрозварні прямошовні та водогазопровідні. Трубопроводи, арматура і обладнання передбачено теплоізолювати циліндрами з мінеральної вати із захисним шаром з фольги, армованої склотканиною. Перед теплоізоляцією труби передбачено очистити від бруду та іржі і покрити антикорозійним олійно-бітумним покриттям за 2 шари по ґрунтовці.

Індивідуальний тепловий пункт (ІТП)

В ІТП передбачено теплопостачання житлової частини будинку 2, теплопостачання систем опалення вбудованих нежитлових приміщень будинку 2, підготовку гарячого водопостачання житлової частини будинку 2 (гаряче водопостачання вбудованих нежитлових приміщень передбачено від електричних бойлерів). Теплоносій – вода з параметрами 75-55 °С. Гаряче водопостачання (підготовку гарячої води) передбачено за допомогою швидкісних пластинчастих теплообмінників, під’єднаних до контуру теплопостачання з параметрами теплоносія 75-55 °С та баку запасу гарячої води ємністю 1000 л, через який здійснюється подача та рециркуляція гарячої води. Параметри гарячого водопостачання – 55-50 °С (температура подаючої та рециркуляційної води відповідно). ІТП обладнується приладами контролю, моніторингу та автоматики. Циркуляція теплоносія – за допомогою циркуляційних насосів з частотним перетворювачем (1 робочий, 2 резервний) на кожному контурі теплопостачання систем опалення та гарячого водопостачання. Загальний облік теплоносія передбачено в ІТП ультразвуковим лічильником, облік теплоносія для окремих споживачів передбачено вузлами обліку на вводі до кожного споживача. Для обліку гарячого водопостачання в ІТП передбачено встановлення ультразвукового лічильника для загального обліку води господарсько питного водопроводу на потреби гарячого водопостачання, лічильника гарячого водопостачання та рециркуляції гарячої води.

В даховій котельні передбачено автоматичне підживлення системи теплопостачання водою з господарсько-питного водопроводу, обробленою у водопомʼякшувальній установці комплексної очистки та компенсацію температурного розширення теплоносія (в котельні передбачено два мембранних розширювальних баки об’ємом 400 л кожен). Для компенсації температурного розширення водяного об’єму в системі гарячого водопостачання передбачено влаштування розширювального бака ємністю 50 л. Випуск повітря передбачено за допомогою автоматичних повітроспускників з дублювальною запірною арматурою у верхніх точках системи. Злив теплоносія передбачено у нижніх точках системи за допомогою дренажних кранів у приямок.

Трубопроводи системи теплопостачання запроєктовано зі сталевих електрозварних прямошовних та водогазопровідних труб, трубопроводи системи гарячого водопостачання – зі сталевих водогазопровідних оцинкованих труб. Трубопроводи передбачено прокласти на ковзних опорах з антивібраційними прокладками під ухилом в бік зливу теплоносія. Трубопроводи, арматуру і обладнання ІТП передбачено теплоізолювати ізоляцією типу K-FLEX, трубопроводи теплопостачання за межами ІТП – циліндрами з мінеральної вати із захисним шаром з фольги, армованою склотканиною. Перед теплоізоляцією труби передбачено почистити від бруду та іржі і покрити антикорозійним олійно-бітумним покриттям в два шари по ґрунтовці ГФ-021.

Опалення ІТП передбачено електроконвекторами у вологозахищеному виконанні, вентиляція ІТП – механічна витяжна короткочасної дії із забезпеченням десятикратного повітрообміну та природний неорганізований приплив через вхідні двері.

Вентиляція

Вентиляція приміщень квартир будинків 1 та 2 – припливно-витяжна з природним спонуканням. Приплив повітря – неорганізований через вікна з функцією мікропровітрювання фурнітури. Витяжку з кухонь та санвузлів передбачено через індивідуальні вертикальні витяжні канали-супутники, які під’єднані до збірної вентиляційної шахти на відстані по вертикалі не менше 2,0 м від витяжних грат. У дверях приміщень санвузлів, ванних кімнат та кухонь в нижній частині дверей передбачено отвори-щілини для постійного провітрювання. З насосної та електрощитової витяжка передбачена через відокремлені вентиляційні блоки.

Вентиляція вбудованих приміщень комерційного призначення будинків 1 та 2 і приміщень будівлі 3 – механічна припливно-витяжна з рекуперацією тепла. Для забезпечення санітарно-гігієнічних умов повітряного середовища передбачено підвісні припливно-витяжні установки з пластинчастими рекуператорами тепла, фільтрування, поглинання шуму та підігрів повітря електричними калориферами (будинки 1 та 2), підігрів та охолодження повітря приміщень будівлі 3 передбачено за рахунок компресорно-конденсаторних блоків, догрів – електричними калориферами. Кожна з установок обслуговує приміщення в об’ємах однієї громадської одиниці і під’єднується до індивідуальних вентиляційних каналів. Видалення повітря з санвузлів вбудованих громадських приміщень передбачено побутовими вентиляторами зі зворотним клапаном та канальними вентиляторами через індивідуальні незалежні вентиляційні канали. Вентиляція електрощитової та насосної – природна припливно-витяжна.

Вентиляція підземної автостоянки – припливно-витяжна механічна, яка зблокована з датчиками загазованості. Витяжку з верхньої та нижньої зон передбачено у рівних пропорціях. Приплив повітря передбачено за допомогою механічної припливної системи з канальним вентилятором та решіток у воротах та вікнах. Включення вентиляційного обладнання передбачено за допомогою таймера з 8-10 год ранку та з 17-19 год ввечері, а також автоматично від сигналізаторів контролю СО при перевищенні гранично допустимої концентрації вихлопних газів. Електрообладнання витяжної установки передбачено зі ступенем захисту ІР 54. На повітропроводах припливної та витяжної вентиляції (в місцях перетину протипожежних перешкод) передбачено вогнезатримувальні клапани з межею вогнестійкості відповідній до протипожежної перешкоди. Витяжні повітропроводи передбачено прокласти в шахтах з огороджувальними конструкціями класу вогнестійкості EI 30 та вивести вище рівня даху (вище зони вітрового підпору).. Всі повітроводи вентиляції запроєктовано з оцинкованої сталі (в підземній автостоянці повітроводи передбачено покрити лаком з вогнетривким складом, з наданням повітропроводу класу вогнестійкості ЕІ-30). Клас щільності повітропроводів – “В”. При пожежі у підземній автостоянці передбачено вимкнення вентиляційного обладнання від сигналу пожежної сигналізації.

Вентиляція приміщень споруди подвійного призначення (СПП) передбачена за допомогою електроручних вентиляторів марки Вентс ЕРВ-315-2Д. Приміщення СПП передбачено обладнати вентиляцією, яка працює в двох режимах: режим І – чиста вентиляція, режим ІІ – фільтровентиляція. При режимі чистої вентиляції (режим І) у приміщення СПП подається зовнішнє повітря, очищене від пилу, та видаляються тепловиділення і волога. При режимі фільтровентиляції (режим ІІ) зовнішнє повітря, яке подається в приміщення СПП, очищається від газоподібних засобів масового ураження, аерозолів та пилу, бойових отруйних, небезпечних хімічних і радіоактивних речовин та біологічних засобів, продуктів горіння за допомогою фільтра K-FP (сучасні системи комфорту). Видалення повітря з санвузлів передбачено побутовими вентиляторами зі зворотнім клапаном через індивідуальні незалежні вентиляційні канали.

Водопостачання та водовідведення

Джерело водопостачання будинків комплексу – водопровід DN 300 мм по вул. Княгині Ольги та водопровід DN 225 мм в районі будинків №№ 21-23 по вул. Наукова. Водопровідна мережа – кільцева. Воду до будинків 1 і 2 та будівлі 3 передбачено подавати від насосної, яка розташована в підземній автостоянці будинку 2. Для забезпечення потреб житлової частини будинків передбачено окремий ввід водопроводу з поліетиленових труб ПЕ 100 SDR 11 діаметром 110 мм.

Облік загальних витрат води передбачено на вводі водопроводу (в приміщенні господарсько-питної насосної) загальнобудинковим водомірним вузлом з лічильником холодної води з імпульсним виходом і терміналом передачі даних; поквартирний облік води – лічильниками холодної та гарячої води, запроєктованими в комунікаційних нішах поза межами квартир; облік води в комерційних приміщеннях – лічильниками, запроєктованими в приміщеннях санвузлів. Забезпечення необхідного тиску у внутрішньобудинковій водопровідній мережі передбачено за допомогою станції підвищення тиску з частотним перетворювачем, яка працює в автоматичному режимі від тиску в мережі. Схема водопровідної мережі – тупикова з нижнім розведенням. Система водопостачання включає в себе розвідну мережу з підведенням до санітарно-технічних приладів.

Магістральні трубопроводи господарсько-питного водопроводу, обв’язку лічильників запроєктовано зі сталевих водогазопровідних труб. Підключення трубопроводів до сантехнічних приладів передбачено поліпропіленовими водонапірними трубами. Магістральні трубопроводи передбачено прокласти під стелею підземної автостоянки, розвідні трубопроводи після квартирного лічильника – в конструкції підлоги. Система господарського-питного водопроводу запроєктована з поліпропіленових труб (в житловій частині) та зі сталевих емальованих труб (в підземній автостоянці). Сталеві трубопроводи передбачено приєднати до найближчої заземлювальної шини. По всій довжині трубопроводи та арматуру передбачено теплоізолювати негорючою тепловою ізоляцією зі спіненого каучуку. Поливальний водопровід для поливу прибудинкової території запроєктовано з поліпропіленових водопровідних труб. В зовнішніх стінах будівель передбачено ніші для поливальних кранів.

Приготування гарячої води в житловій частині будинку № 1 передбачено двофункційними газовими котлами, гаряче водопостачання житлової частини будинку № 2 передбачено від ІТП; приготування гарячої води в комерційних приміщеннях будинків 1, 2 та будівлі 3 – електричними ємнісними водонагрівачами (бойлерами).

Підключення трубопроводів гарячого водопостачання до сантехнічних приладів передбачено поліпропіленовими водонапірними трубами. Розвідні трубопроводи запроєктовано в штрабах стін та конструкції підлоги. Трубопроводи господарсько-питного, поливального та гарячого водопостачання передбачено теплоізолювати по всій довжині.

Відведення побутових стоків від житлових будинків, вбудованих приміщень комерційного призначення та від будівлі 3 передбачено окремими системами самопливної каналізації в каналізаційні внутрішньоплощадкові мережі з подальшим підключенням в існуючий каналізаційний колектор по вул. Княгині Ольги. Зовнішні мережі каналізації запроєктовано з каналізаційних двошарових профільованих безнапірних та ПВХ труб. На зовнішній мережі каналізації запроєктовано каналізаційні колодязі зі збірних залізобетонних елементів.

Стояки внутрішньої побутової каналізації передбачено прокласти в шахтах та нішах. Для забезпечення вентиляції стояки санвузлів передбачено вивести вище верху вентиляційних шахт на 0,10 м. Для вентилювання випусків каналізації від вбудованих приміщень комерційного призначення передбачено встановлення вентиляційних клапанів. Стояки та внутрішні каналізаційні мережі запроєктовано з каналізаційних безнапірних ПВХ труб, трубопроводи під стелею підземної автостоянки – з чавунних труб, випуски – з каналізаційних ПВХ труб тип S діаметром 160 мм.

Всі сантехнічні прилади передбачено підключити до каналізаційних мереж через гідравлічні затвори (сифони). На каналізаційних стояках передбачені ревізії, на горизонтальних ділянках – прочистки для належної експлуатації мережі. Відведення конденсату з димохідних систем в будинку 1 передбачено в каналізаційну мережу через нейтралізатор конденсату та зворотний клапан.

Відведення дощових вод з дахів будинків передбачено за допомогою внутрішніх водостоків у дощову внутрішньоплощадкову мережу з подальшим підключенням в існуючий дощовий каналізаційний колектор по вул. Княгині Ольги. Трубопроводи водостоків запроєктовано з напірних труб, в підземній автостоянці – з чавунних труб. Проєктом передбачено електропідігрів водостічних воронок в холодний період року.

Систему дренажної каналізації передбачено для відведення аварійних і випадкових стоків з насосної та відведення стічних вод після спрацювання системи пожежогасіння підземної автостоянки. Для відведення аварійних та випадкових стічних вод в насосній запроєктовано приямок з дренажним насосом. Для відведення аварійних та випадкових вод по проїздах підземної автостоянки запроєктовано водоприймальні лотки та дренажні приямки з дренажними насосами, з подальшим відведенням окремими випусками в нафтовловлювачі для очистки.

Електропостачання та електротехнічні рішення

Джерело електропостачання житлових будинків 1, 2 згідно з технічними умовами ПрАТ Львівобленерго від 27.01.2022 № ТУ006049-270122-1-13-70-3-000000-1 – ПС-110/10/6 кВ № 248 Л-8; точка забезпечення потужності – РУ-10 кВ ПС-110/10/6 кВ № 248 Львів-8; точка приєднання – РУ-10 кВ ПС-110/10/6 кВ № 248 Л-8U=10 кВ; категорія надійності електропостачання – ІІ (категорія надійності електропостачання системи пожежогасіння підземної автостоянки, аварійного освітлення, системи загазованості, димовидалення з підземної автостоянки – І); розрахункова потужність – 336,0 кВт.

Живлення струмоприймачів передбачено від мережі 3х380/220 В з системою заземлення TN-С-S, з розділенням PEN провідників у ввідно-розподільних пристроях. Для прийому, розподілу та обліку електроенергії на напрузі 0,4 кВ передбачено ввідно-розподільні пристрої 1.ВРП1 та 1.ВРП2, які запроєктовано в приміщенні електрощитової (в підземній автостоянці будинку 2) та заживлені кабельними лініями відповідного перерізу від РУ-0,4 кВ прибудованої підземної до будинку № 5 трансформаторної підстанції тупикового типу. 1.ВРП1 передбачено для електропостачання житлової частини будинків 1 та 2, 1.ВРП2 – для електропостачання приміщень комерційного призначення будинків 1, 2, будівлі 3 та паркінгу.

Основні споживачі електроенергії – побутові електроприлади житлових квартир, електроосвітлення загальнобудинкових приміщень та підземної автостоянки, електричне навантаження приміщень комерційного призначення, силове електрообладнання (ліфти, вентиляційне обладнання, електричні конвектори, господарсько-питна насосна установка, зарядні станції для електромобілів у підземній автостоянці, електроприводи протипожежних пристроїв).

Живлення споживачів І категорії надійності електропостачання передбачено від щита 1.ВРП.А. Підключення даного щита передбачено до зовнішніх ліній живлення перед ввідними комутаційними апаратами 1.ВРП1. На вводі 1.ВРП.А передбачено пристрій автоматичного вводу резервного живлення (АВР). Електроприймачі загальнобудинкових потреб (ліфтові установки, господарсько-питна насосна установка, опалення місць загального користування, аварійне освітлення) передбачено підключити до мережі по І категорії електропостачання. Для цього проєктом передбачено щит 1.ЩАВР, який підключається до 1.ВРП.А.

Для дотримання оптимальної величини реактивного навантаження (cosf=0,97, tgf=0,25) на секції живлення громадських приміщень передбачено установку пристрою компенсації реактивної потужності з автоматичним регулюванням.

Проєктом передбачено відключення системи вентиляції при пожежі, подачу сигналів від пристрою пожежної сигналізації на незалежний розчіплювач у силовому щиті підземної автостоянки.

Для поквартирного обліку та розподілу електричної енергії в житлових будинках проєктом передбачені шафи обліку електричної енергії (ШОЕ) індивідуального виконання, які запроєктовано на поверхових коридорах у спеціально передбачених нішах. Для електропостачання та обліку електроенергії приміщень комерційного призначення передбачено шафи обліку (ШО), які запроєктовано в приміщенні електрощитової. В кожній квартирі передбачено встановлення квартирного щитка, які укомплектовано автоматичними вимикачами та пристроями захисного вимкнення (ПЗВ). Для розподілу електричної енергії в приміщеннях комерційного призначення передбачено встановлення окремих розподільних щитів ЩР для кожного приміщення. Електрообладнання, електроапаратура і електромережа прийняті з врахуванням призначення, класу приміщень згідно ПУЕ і характеру середовища.

Для забезпечення автоматичної системи контролю обліку електроенергії (АСКОЕ) на базі системи SMART IMS передбачено використання таких лічильників електричної енергії: однофазні лічильники типу MTX, трифазні лічильники прямого включення типу MTX та трифазні лічильники трансформаторного включення типу MTX.

Проєктом прийнята система загального рівномірного освітлення і передбачено такі види освітлення: робоче, аварійне (безпеки, евакуаційне) та ремонтне. Напруга робочого та аварійного освітлення – 220 В, ремонтного освітлення – 36 В, живлення ремонтного освітлення електрощитової – від ящика з понижувальним трансформатором типу ЯТП-0,25. Робоче освітлення передбачено у всіх приміщеннях; евакуаційне освітлення – на сходових клітках, ліфтових холах, коридорах, в підземній автостоянці; освітлення безпеки та ремонтне – в насосній та електрощитовій. Всі світильники укомплектовано ЛЕД модулями або лампами з цоколем Е27. Керування робочим та аварійним освітленням, сходових кліток і коридорів, що мають природне освітлення, передбачено автоматичним з включенням з настанням сутінок та відключенням на світанку за допомогою фотореле. Включення робочого освітлення передбачено короткочасним за допомогою датчиків руху. Мережі евакуаційного освітлення коридорів, ліфтових холів, які не мають природного освітлення – увімкнені постійно. Керування освітленням інших приміщень передбачено вимикачами, запроєктованими в приміщеннях за місцем.

Магістральні та групові мережі запроєктовано п’яти- та трипровідними з захисним провідником, лінії групової мережі від розподільних щитів до світильників загального освітлення та штепсельних розеток – трипровідними (L, N і РЕ-провідники). Електричну мережу в квартирах будинків запроєктовано мідним проводом відповідного перерізу приховано під штукатуркою; стояки ліній живлення квартир, приміщень комерційного призначення, групові лінії освітлення сходових кліток та поверхових коридорів – кабелем марки ВВГнг-нд відповідного перерізу в трубах з ПВХ пластикату приховано в штрабах стін під шаром штукатурки, по підземній автостоянці – в кабельних лотках, в трубах із негорючого ПВХ пластикату по стінах та перекритті. Електричні мережі, які проходять транзитом через приміщення підземної автостоянки, передбачено захистити будівельними конструкціями з межею вогнестійкості ЕІ45. Лінії живлення аварійного освітлення запроєктовано вогнестійким кабелем марки Flame-X 950 (N)HXHFE180/E30, лінії живлення систем протипожежного захисту – вогнестійким кабелем марки Flame-X 950 (N)HXH FE180/E90.

Проєктом прийняті такі захисні заходи безпеки експлуатації електроустановок: захисне заземлення, зрівнювання потенціалів, захисне відключення, захист від перенапруг. Для захисту людей від ураження електричним струмом та захисту електроустаткування всі металеві частини електрообладнання, які нормально не знаходяться під напругою, але можуть опинитись під нею внаслідок порушення ізоляції, передбачено заземлити. Головні заземлювальні шини будинків – шини РЕ у 1.ВРП1, 1.ВРП2 та 1.ВРП.А, які передбачено приєднати до запроєктованого заземлювального пристрою. Величина опору заземлювального пристрою – не більше 4 Ом. Заземлити передбачено металеві корпуси електроустаткування, апаратів, щитів, корпуси освітлювальних приладів, кабельні конструкції, металеві труби електропроводок, корпуси рухомих та переносних електроприймачів.

Проєктом передбачена основна та додаткова системи зрівнювання потенціалів. Основною системою зрівнювання потенціалів передбачено об’єднати заземлювальний пристрій, заземлювальні шини 1.ВРП1, 1.ВРП2 та 1.ВРП.А, PEN-провідники живильних мереж, металеві труби комунікацій, металеві частини централізованих систем вентиляції, металеві частини будівельних конструкцій; додатковою системою зрівнювання потенціалів – усі одночасно доступні доторканню відкриті провідні частини стаціонарних установок, нульових захисних провідників (РЕ) цих електроустановок і РЕ-провідників штепсельних розеток зі сторонніми провідними частинами. Для додаткової системи зрівнювання потенціалів ванного приміщення квартир передбачено встановлення на висоті 300 мм коробки зрівнювання потенціалів (КЗП), яка приєднується до РЕ-шини квартирного щитка проводом ПВ3-1х6 мм² з ізоляцією жовто-зеленого кольору. Мережі від КЗП до відкритих провідних частин передбачено виконати провідником марки ПВ3-1х2,5 мм² в ПВХ трубах.

Проєктом передбачено аварійне вимкнення електроживлення при перевантаженні і короткому замиканні. Для забезпечення пожежної безпеки та захисту людей від ураження електричним струмом у випадку витоку струму через пошкодження ізоляції або неякісні з'єднання, проєктом передбачено застосування пристроїв захисного відключення (ПЗВ). Захист електричного та електронного обладнання від імпульсних перенапруг передбачено за допомогою обмежувачів перенапруг класу В+С, запроєктованих у ввідно-розподільних пристроях 1.ВРП1, 1.ВРП2 та 1.ВРП.А.

Енергозбереження

Проєктними рішеннями враховано вимоги чинних нормативних документів щодо енергетичної ефективності будівель під час нового будівництва. Опалювальна площа будинку 1 – 4 155,10 м2, будинку 2 – 6 044,20 м2, будівлі 3 – 482,10 м2; опалювальний об’єм будинку 1 – 13 550,80 м3, будинку 2 – 19 360,90 м3, будівлі 3 – 1 735,60 м3.

З метою економії енергоресурсів та контролю за їх використанням проєктом передбачено теплоізоляцію зовнішніх огороджувальних конструкцій будинків 1 та 2: зовнішні стіни передбачено утеплити мінераловатними плитами товщиною 200 мм, суміщене покриття – пінополістирольними плитами товщиною 250 мм, підлоги 1-го поверху (в межах будинків над неопалювальною підземною автостоянкою) – плитами екструдованого пінополістиролу товщиною 180 мм, перекриття над неопалювальною підземною автостоянкою (за межами будинків) – плитами екструдованого пінополістиролу товщиною 100 мм, стіна, що межує з некондиціонованим об’ємом – мінераловатними плитами товщиною 50 та 150 мм, перекриття над проїздами – мінераловатними плитами товщиною 200 мм; будівлі № 3: зовнішні стіни передбачено утеплити мінераловатними плитами товщиною 200 мм, суміщене перекриття – екструдованими пінополістирольними плитами товщиною 0,25 м, перекриття над паркінгом – екструдованими пінополістирольними плитами товщиною 0,18 м. Вікна запроєктовано з металопластикових та алюмінієвих профілів із заповненням двокамерними склопакетами. Вхідні дверні блоки в будинки відповідають вимогам нормативно-правових актів. Інженерне устаткування та інженерні системи запроєктовано з урахуванням експлуатаційних, температурних та вологісних режимів. Відповідно до проєктних рішень теплоізоляційної оболонки житлових будинків 1, 2 та будівлі 3, систем опалення, вентиляції, електропостачання в залежності від розрахункових кліматичних параметрів та за результатами розрахунків визначено клас енергоефективності: будинку 1 – В, будинку 2 – С, будівлі 3 – А. Питоме споживання первинної енергії – 144,20 кВт·год/м2 (будинок 1), 156,40 кВт·год/м2 (будинок 2), 80,70 кВт·год/м3 (будівля 3); питомі викиди парникових газів – 27,60 кг/м(будинок 1), 30,20 кг/м(будинок 2), 14,70 кг/м(будівля 3); загальний показник питомого енергоспоживання при опаленні та охолодженні – 52,50 кВт·год/м2 (будинок 1), 64,40 кВт·год/м2 (будинок 2), 17,70 кВт·год/м3 (будівля 3).

Охорона праці. Забезпечення надійності та безпеки

При виконанні заявлених робіт на запроєктованому об’єкті вимоги до охорони праці забезпечуються шляхом проведення організаційних, технічних та інших заходів, спрямованих на попередження аварій, нещасних випадків, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат, виконанням усіх проєктних рішень та дотриманням вимог Закону України “Про охорону праці”. Розділи проєкту розроблені на підставі діючих нормативних актів з питань охорони праці та передбачають заходи з дотримання діючих норм. Організація будівельного майданчика та робочих місць забезпечуватиме безпеку праці на всіх етапах виконання робіт.

Газопостачання

Джерело газопостачання будинку 1 – існуючий підземний розподільний сталевий газопровід середнього тиску Ду 150 мм. Тиск газу в місці забезпечення потужності (в місці врізки) – 0,1 МПа. Пониження тиску газу із середнього до низького передбачено шафовим газорегуляторним пунктом (ШГРП) з регулятором тиску газу. Комерційний облік природного газу після ШГРП передбачено вузлом обліку газу (ВОГ) з лічильником марки Delta G250 у захисній металевій шафі з пристроєм дистанційної передачі даних результатів вимірювань на центральний диспетчерський пункт Оператора ГРМ. Від місця врізки до ШГРП передбачено прокладання підземного поліетиленового газопроводу середнього тиску Ø 110х6,3 мм довжиною 117,0 м, від ВОГ до будинку № 1 – підземного поліетиленового газопроводу низького тиску Ø 160х9,1 мм довжиною 280,0 м та Ø 110х6,3 мм довжиною 95,0 м. По всій довжині траси газопроводів передбачено прокладання пластмасової сигнальної стрічки жовтого кольору шириною 0,20 м з незмивним написом Обережно. ГАЗ! разом з ізольованим алюмінієвим або мідним дротом перерізом 2,5÷4,0 мм2 (на відстані 0,20 м над газопроводом) з виходом кінців на поверхню під ковер та футляр. З’єднання поліетиленових труб між собою передбачено нагрітим елементом встик або терморезисторним зварюванням. На виході газопроводу із землі передбачено  кран кульовий фланець/зварка Ду 100 мм. При перетині поліетиленовим газопроводом проїздів газопровід передбачено прокласти у сталевому футлярі.

В кухні кожної квартири передбачено встановлення газової варочної поверхні, двофункційного навісного газового котла потужністю 24 кВт із закритою камерою згоряння та відведенням продуктів згоряння газу у колективну димохідну систему, лічильника газу G4 та сигналізатора загазованості природним та чадним газом марки СГБ-1-2. Запроєктовані по фасаду будинків газопроводи передбачено зі сталевих електрозварних прямошовних труб, внутрішньобудинкові – зі сталевих водогазопровідних труб на зварюванні (муфтові з’єднання передбачено тільки в місцях встановлення арматури та газових приладів). У підземних автостоянках будинків передбачено сигналізатори довибухонебезпечних концентрацій паливного газу марки ВАТРА 1-03-14 із виведенням сигналів на колективну попереджувальну сигналізацію.

Пожежна безпека

Проєктом передбачено влаштування проїздів на відстані 9-11 м з усіх сторін запроєктованих будинків для забезпечення доступу пожежників з автодрабин та автопідйомників у будь-яку квартиру чи приміщення. Розміщення будинків на ділянці виконано з урахуванням забезпечення нормативних протипожежних розривів до найближчих наявних будівель та споруд.

Будівельні конструкції та протипожежні перешкоди житлових будинків запроєктовано з класом вогнестійкості як для будівель ІI-го ступеня вогнестійкості. Підземна автостоянка відділена від приміщень 1-го поверху протипожежним перекриттям з класом вогнестійкості не менше REI 180 М0. Над прорізом в’їзних-виїзних воріт з підземної автостоянки передбачено влаштування  козирка з класом вогнестійкості не менше ЕІ 60 та шириною не менше ніж 1,0 м. Евакуаційні виходи з приміщення підземної автостоянки передбачені безпосередньо назовні та не перевищують нормативної віддалі 20 м у тупиковій частині приміщення та 40 м між виходами.

Евакуація людей з житлового будинку 1 передбачена сходовою кліткою типу СК1, з житлового будинку 2 – незадимлюваною сходовою кліткою типу Н1. З третього поверху і вище з кожної квартири запроєктовано евакуаційні виходи на лоджії, що запроєктовані вздовж зовнішньої стіни з глухим простінком шириною не менше 1,20 м. Відкривання дверей на шляхах евакуації запроєктовано в напрямку виходу з будинків. Вхідні двері до квартир передбачено з класом вогнестійкості не менше ніж ЕІ 30. В електрощитовій та насосній передбачено встановлення металевих протипожежних дверей з класом вогнестійкості ЕІ 30. В житлових будинках, крім робочого освітлення, передбачено евакуаційне освітлення на сходових клітках, сходово-ліфтових холах, коридорах; освітлення безпеки – в машинних відділеннях ліфтів, насосних, електрощитовій. Мережі евакуаційного освітлення запроєктовано кабелем марки (N) HXH FLAME-X FE 180/E30. Проєктом передбачено забезпечення електропостачання систем протипожежного захисту по І категорії надійності.

Зовнішнє пожежогасіння передбачено від пожежних гідрантів, які запроєктовані на кільцевому водопроводі, із загальною витратою води не менше ніж 20 л/с. В підземній автостоянці запроєктовано систему водяного спринклерного пожежогасіння з встановленням пожежних кран-комплектів діаметром 65 мм, систему внутрішнього протипожежного водопроводу з витратою води 2 струмені по 5,2 л/с та, в якості первинних засобів пожежогасіння, пожежних кран-комплектів діаметром 25 мм, виконаних та укомплектованих відповідно до ДСТУ EN671.

В якості основного водоживильника прийнято насосну станцію пожежогасіння, яка запроєктована в приміщенні підземного поверху будинку 6 на г. п. Джерело водопостачання – зовнішня кільцева мережа міського водопроводу з цілодобовим водопостачанням.

Приміщення загальних коридорів будинку 2 передбачено обладнати внутрішнім протипожежним водопроводом з витратою води один струмінь 2,6 л/с з встановленням на кожному поверсі шаф пожежних кран-комплектів діаметром 50 мм, виконаних та укомплектованих відповідно до ДСТУ EN671.

Системою протидимного захисту (СПДЗ) передбачено обладнати: приміщення підземної автостоянки (протипожежний відсік 1 – одна димова зона, надходження компенсуючого повітря передбачено через прорізи зовнішніх воріт автостоянки, що відкриваються автоматично при пожежі); позаквартирні коридори будинку 2 (надходження компенсуючого повітря передбачено окремими шахтами, обладнаними протипожежними клапанами, що встановлюються на 200-300 мм вище рівня підлоги коридорів). В якості основного обладнання систем димовидалення прийнято канальні клапани відповідних розмірів та дахових вентиляторів (із відповідними розрахунковими характеристиками) з викидом диму вгору.

Механічними системами підпору повітря обладнані тамбур-шлюзи та шахти ліфтів будинків, що опускаються в приміщення підземної автостоянки. В якості основного обладнання систем підпору повітря проєктом прийнято дахові установки припливного повітря. Проєктом передбачено автоматичний запуск систем протидимного захисту від спрацювання сповіщувачів відповідних систем пожежної сигналізації, ручний місцевий запуск – за допомогою пускових кнопок, які встановлюються в кожній шафі ПКК будинку і підземної автостоянки відповідно, а також ручний дистанційний запуск із пожежного поста об’єкту. Клас вогнестійкості горизонтальних повітропроводів систем – ЕІ 45, вертикальних шахт систем, що обслуговують секції житлового будинку – ЕІ 180-150. Покрівля в радіусі 2,0 м від вентилятора системи димовидалення запроєктована з негорючих матеріалів. Проєктом забезпечено відстані між викидними отворами вентиляторів димовидалення і обладнання припливних вентиляційних систем не менше 5,0 м, а вентилятори систем підпору повітря розташовано нижче вентиляторів систем димовидалення будівлі.

Автоматичною системою пожежної сигналізації (СПС) з використанням адресних компонентів передбачено обладнати приміщення передпокоїв квартир, позаквартирні коридори та ліфтові холи житлових будинків; системою СПС з використанням неадресних компонентів – приміщення підземної автостоянки та комерційні приміщення. Системою оповіщення та управління евакуюванням людей (СО) першого типу передбачено обладнати приміщення позаквартирних коридорів та ліфтових холів будинків, системою оповіщення та управління евакуацією людей другого типу – приміщення підземної автостоянки та комерційні приміщення. Проєктом систему передачі тривожних сповіщень (СПТС) для підземної автостоянки передбачено першого типу, для будинків – другого типу.

Системою контролю загазованості, яка призначена для автоматичного безперервного контролю до вибухонебезпечних концентрацій горючих і токсичних газів в повітрі, видачі світлової і звукової сигналізації, для видачі електричних сигналів на зовнішні пристрої і комутацію зовнішніх електричних кіл при перевищенні встановлених значень об’ємних часток контрольованих газів або температури повітря, передбачено обладнати приміщення підземної автостоянки та приміщення підземного поверху, в яких є ввід зовнішніх мереж. Для виявлення докритичних концентрацій шкідливих газів в приміщеннях підземної автостоянки передбачено газоаналізатор, сповіщувачі виявлення метану та сповіщувачі виявлення окису вуглецю. Виходи з підземної автостоянки і приміщення першого поверху будинків передбачено обладнати світлозвуковими оповіщувачами.

Проєктом передбачено влаштування системи блискавкозахисту, яка запроєктована методом захисної сітки з дотриманням вимог ДСТУ EN 62305. Блискавкоприймачі запроєктовано на найвищих точках будинків.

В складі проєктної документації виконано розрахунок часу евакуації людей з об’єкту та розроблено розділ Інженерно-технічні заходи цивільного захисту. Проєктом передбачено використання підземної автостоянки як споруди подвійного призначення. Споруду подвійного призначення із захисними властивостями ПРУ групи П-1 запроєктовано з урахуванням забезпечення захисту осіб, що підлягають укриттю від наступних небезпечних чинників (сил та умов) у мирний час та в особливий період:

а) зовнішнього іонізуючого випромінювання (проникаючої радіації) – зі ступенем послаблення зовнішнього іонізуючого випромінювання;

б) від дії повітряної ударної хвилі при застосуванні звичайних засобів ураження та побічної дії сучасної зброї масового ураження;

в) від місцевої та загальної дії звичайних засобів ураження (стрілецької зброї, уламків ручних гранат, артилерійських боєприпасів).

Споруда подвійного призначення забезпечує необхідні умови перебування осіб, які укриваються, протягом 48 год, зокрема в режимі фільтровентиляції – 12 год.

В процесі розгляду проєктної документації зроблені зауваження до окремих проєктних рішень, на підставі яких до проєкту внесені відповідні зміни і доповнення.


Проєкт Нове будівництво багатофункційного комплексу з підземною автостоянкою і трансформаторною підстанцією на вул. Княгині Ольги, 120 у м. Львові. Будинок 1, 2. Будівля 3 (коригування) розроблено згідно з вихідними даними на проєктування з дотриманням вимог щодо міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки, у тому числі вимог з питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, та інженерного забезпечення; санітарного й епідеміологічного благополуччя населення; охорони праці; екологіїпожежної безпекиінженерно-технічних заходів цивільного захисту; енергозбереження.

виконавець звіту 

Роман Бандура

Розділи