1 редакція від 20.05.2024 2 редакція від 18.06.2024

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:2054-6255-3958-9202
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (автоматизована дія Системи)
Статус документу
Архівний
Документ
№14-0022/01-24 від 06.06.2024
Орган, що видав
Філія ДП "Укрдержбудекспертиза" у Львівській області (35917794) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
“Будівництво автозаправного комплексу на території незавершеної будівництвом автозаправної станції на вул. Гоголя, 1 А в м. Червоноград Львівської області” (коригування)
Код проектної документації
PD01:9105-8011-6580-0489 Зміни №7 №011-ЧГ-2017 від 2017-01-10 (видав Ігор Гладкий)
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
Головний експерт проекту
КНЯЗИК ВАСИЛЬ ДМИТРОВИЧ (АЕ 006455, АА 000387, АЕ 000079 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Львівська обл., Червоноградський район, Червоноградська територіальна громада, м. Червоноград (станом на 01.01.2021), вулиця Гоголя, 1А не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Фізична особа Персональні дані

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Архітектор Архітектурне об'ємне проектування
ЗАЯЦЬ ЯРОСЛАВ МИХАЙЛОВИЧ (АА 000386)
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Тимчій Михайло Михайлович
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Гук Василь Іванович
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Комарянська Оксана Андріївна
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Іванух Василь Петрович
Експерт (фахівець) З питань міцності, надійності, довговічності
Крупка Володимир Теодорович
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань енергозбереження
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
СТАДНИК СВІТЛАНА МИРОНІВНА (АЕ 006481, АЕ 003215, АЕ 000982, АЕ 006470)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
КОПИТКО ПЕТРО СТЕПАНОВИЧ (АЕ 006391, АЕ 000929, АЕ 007215)
Відповідальний експерт З питань екології
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
СТЕПАНОВ ОЛЕКСАНДР КОСТЯНТИНОВИЧ (АЕ 000164, АЕ 004398)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
КНЯЗИК ВАСИЛЬ ДМИТРОВИЧ (АЕ 006455, АА 000387, АЕ 000079)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:9105-8011-6580-0489
Орган, що видав
Ігор Гладкий
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
проектні роботи
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1230.3 Станції технічного обслуговування автомобілів
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
10.01.2017
Номер проектної документації
011-ЧГ-2017
Статус документа
Архівний

Додаток до експертного звіту

Проєкт розроблено ФОП Гладкий І.Б. (м. Львів, вул. Зелена,131, головний інженер проєкту Гладкий І.Б., кваліфікаційний сертифікат інженера-проєктувальника АР № 019761, виданий 07.07.2022) на підставі:

- завдання на проєктування, затвердженого замовником та погодженого генеральним проєктувальником;

- містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (реєстраційний номер ЄДЕССБ МU01:9836-9863-5555-0097), затверджених наказом Управління містобудування та архітектури Червоноградської міської ради Львівської області від 01.09.2016 № 16-20/18-16;

- технічних умов ПрАТ Львівобленерго від 18.12.2023 № 150-12206/ВС (TU01:5833-4338-4186-2130);

- технічних умов КП Червоноградводоканал від 15.02.2022 № 175 (TU01:8512-0658-1466-0325).

Додатково замовником надані:

- договір купівлі-продажу незавершеного будівництва АЗС і земельної ділянки від 05.07.2016;

- інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно від 07.07.2016 № 63019899;

- витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 23.08.2016 № НВ-4603904492016;

- висновок з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності від 07.02.2022 № 03.02-20215197862/2;

- заключення про інженерно-геологічні умови ділянки, виконані ПП ЛВКП Укрпроект.

Клас наслідків (відповідальності) об’єктів – СС1, СС3; сукупний показник – СС3.

Філією ДП “Укрдержбудекспертиза” у Львівській області (надалі - Філія) у 2017 році було розглянуто проєктну документацію по об’єкту Будівництво автозаправного комплексу на території незавершеної будівництвом автозаправної станції на вул. Гоголя, 1 А в м. Червоноград Львівської області та видано експертний звіт від 18 жовтня 2017 року № 14-1705-17. Проєктна документація затверджена замовником. Будівництво автозаправного комплексу не розпочато.

Проєктними рішеннями передбачено коригування затвердженої проєктної документації в частині зміни проєктних рішень: будівництво автозаправного комплексу передбачено в одну чергу без виділення пускових комплексів, зміна планувальних рішень щодо розташування об’єктів будівництва, зміна архітектурно-планувальних рішень будівлі операторної з магазином супутніх товарів, збільшення кількості підземних резервуарів рідкого моторного палива, влаштування підземного резервуару зберігання ЗВГ ємністю 10,0 м3, будівництво будівлі автомийки на чотири пости з технічним приміщенням, а також у зв’язку з отриманням нових технічних умов ПрАТ Львівобленерго та КП Червоноградводоканал, коригуванням інженерних розділів проєкту та приведення проєктної документації у відповідність згідно з діючими нормативними документами та нормативними актами.

Проєктні рішення

Генплан

Ділянка площею 0,3000 га (кадастровий номер земельної ділянки 4611800000:03:009:0015), на якій передбачено будівництво автозаправного комплексу (надалі АЗК), знаходиться на вул. Гоголя,1 А в м. Червоноград Львівської області. Рельєф ділянки – рівнинний, з невеликим ухилом на північ. Ділянка з півночі та заходу обмежена територією музею історії та релігії, з півдня – вул. Гоголя, зі сходу – внутрішньоквартальною дорогою. На ділянці знаходяться незавершені будівництвом одноповерхова будівля операторної з магазином супутніх товарів та будівля мийки, яку проєктними рішеннями передбачено демонтувати. Заїзд/виїзд на територію АЗК з вул. Гоголя – розосереджені з врахуванням допустимих радіусів повороту автотранспорту. Рух автотранспорту по території АЗК – односторонній. До запроєктованих будівель і споруд передбачена можливість під’їзду автотранспорту та пожежних машин.

При в’їзді на територію АЗК запроєктовано інформаційне табло про наявність нафтопродуктів та показники в’їзду/виїзду на АЗК, на території АЗК – будівлю операторної з магазином супутніх товарів, навіс над острівцями з паливороздавальними колонками, автомийку на чотири пости з технічним приміщенням, підземний резервуарний парк рідкого моторного палива, майданчик зливу пального з автоцистерни, резервуар аварійного зливу пального, зливний колодязь, підземний резервуар зберігання ЗВГ, майданчик зливу ЗВГ, КНС, очисні споруди дощових стоків, місце для підкачування шин автомобілів, зарядні пристрої для електромобілів, пожежний щит закритого типу, тимчасову стоянку легкового автотранспорту (у т. ч. з машино-місцями для автомобілів маломобільних груп населення), площадку з контейнерами для твердих побутових відходів.

Покриття проїздів та замощення біля роздавальних колонок і на місці зливу нафтопродуктів в резервуари – бруківка з природного каменю товщиною 100 мм, яка запобігає утворенню іскри та стійка до нафтопродуктів, покриття тротуарів та пішохідних шляхів – бетонна бруківка (ФЕМ) відповідної товщини. Озеленення вільної від забудови території АЗК передбачено шляхом посіву газону. Відведення поверхневих вод з території АЗК передбачено у запроєктовані локальні очисні споруди. Територію АЗК передбачено обгородити з трьох боків сітчастою огорожею.

Проєктом враховано потреби людей з обмеженими можливостями: перед входом у будівлю операторної передбачено перехідних пандус із зоною пониженого бортового каменю; на тимчасовій автостоянці передбачено машино-місця для автомобілів маломобільних груп населення; поверхня покриття пішохідних шляхів запроєктована з твердим покриттям, що не допускає ковзання; шляхи пересування маломобільних груп населення – з нормативним ухилом; в замощенні (в місцях передбачених проєктними рішеннями) передбачено смуги з тактильної плитки.

Технологічні рішення

Призначення АЗК заправка автомобілів рідким паливом (А-92, А-95, ДП, ДП-євро) та зрідженим вуглеводневим газом (пропан-бутанова суміш) (надалі ЗВГ) через заправні колонки. Пропускна здатність АЗК 250 заправок автомобілів на добу (рідким паливом – 200 заправок, ЗВГ – 50 заправок), поступлення палива на АЗК – автомобільними цистернами.

Парк резервуарів рідкого моторного палива складається з чотирьох підземних двостінних циліндричних резервуарів ємністю 25,0 м3 кожен, аварійного резервуара ємністю 5,0 м3, фільтрувального та зливного колодязів. Для контролю герметичності резервуарів передбачено заповнення міжстінного простору резервуарів інертним газом (азотом) з надлишковим тиском 0,25 МПа (контроль тиску газу між стінками передбачено електроконтактними манометрами). Резервуари обладнані необхідним дихальним і технологічним устаткуванням. Для забезпечення дихання (під час зберігання палива) резервуари обладнано дихальними пристроями, до складу яких входить сумісний механічний дихальний клапан з вогневим запобіжником. Дихальний клапан розрахований на зливання палива з продуктивність 30 м3/год і спрацьовує при тиску 0,27÷0,34 кПа та вакуумі 0,19÷0,24 кПа. Для вилучення підтоварної води та знешламлювання передбачена зачисна труба, для захисту території від забруднення при аварії (розгерметизація цистерни, порив шланга та ін.) – резервуар ємністю 5,0 м3. Приєднання технологічних трубопроводів до патрубків резервуара передбачено через вогнеперешкоджувачі. Злив палива в резервуари передбачено до рівня, що допускається технічними нормами (на 85 %). Устаткування резервуарів встановлено в металевих колодязях над горловинами резервуарів. Наповнення резервуарів нафтопродуктами від автоцистерни передбачено за допомогою гнучких шлангів через зливальний пристрій з фільтром і швидкоз’ємною зливальною муфтою, який передбачено розмістити у спеціальному залізобетонному колодязі, виконаному в іскробезпечному варіанті та накритому кришкою з ґратами для вентиляції. Видача палива з автоцистерни передбачена самопливом через гнучкий шланг у резервуари. Під час заповнення пари бензину з резервуара по системі повернення парів витісняються в автоцистерну.

Приймання палива у резервуари від зливального колодязя і надходження палива з резервуарів у роздавальні колонки передбачено по підземних пластмасових трубопроводах типу UPP, які мають антистатичні властивості внутрішнього покриття: для зливу палива з автоцистерни – трубопроводи Ду 80, для повернення парів і примусової подачі палива з резервуарів у паливороздавальні колонки – трубопроводи Ду 50. Ухил трубопроводів для забезпечення їхнього спустошення – не менше 0,002. Допустима швидкість транспортування палива в трубопроводах і обладнанні АЗК – до 3,50 м/с. Прохід трубопроводів через стіни колодязів і каналів та під проїздами передбачено у металевих футлярах. Технологічні трубопроводи передбачено прокласти на ущільнений шар піску, після укладки – засипати піском з трамбуванням. Для захисту від корозії зовнішню поверхню металевих труб, які прокладаються у ґрунті, передбачено покрити посиленим бітумно-полімерним покриттям; поверхню труб, що прокладаються на поверхні та арматуру передбачено покрити емаллю марки ХС 5132 в два шари по ґрунтовці марки ХС-010. Все обладнання і трубопроводи передбачено заземлити з метою захисту від статичної електрики і вторинних проявів блискавки. Обладнання передбачено під’єднати до загального контуру заземлення.

Послідовність заповнення резервуара палива через вузол зливу (під час зливу палива повинні бути присутні водій автоцистерни і працівник АЗК):

- зупинка і фіксування автоцистерни;

- заземлення автоцистерни;

- замірювання рівня палива в резервуарі за допомогою рейки або електронного обліку;

- відвантаження палива з автоцистерни в резервуар;

- контроль рівня палива за допомогою рейки та технічними пристроями проти переповнення резервуара;

- по закінченні наповнення резервуара – відключення і спорожнення гнучких шлангів у резервуар через отвір наповнення.

Видачу палива з резервуарів у роздавальні колонки передбачено насосами, якими обладнані паливороздавальні колонки (надалі - ПРК). При відкритті кришки баку автомобіля, в отвір вставляється пістолет і натиском на ручку починається видача палива. Кількість палива, яке пройшло через літромірний автомат, реєструється на дисплеї ПРК. Кожним новим вставлянням пістолета у горловину бака автомобіля попередня кількість та ціна палива анульовуються. Мікропроцесор кожного пістолета на ПРК пов’язаний з центральною пам’яттю в операторній, яка вираховує і через електронну касу видає чек з ціною, маркою та кількістю відпущеного палива для кожного пістолета.

Заправний модуль ЗВГ запроєктовано в складі підземного резервуара ємністю 10,0 м3, насоса для перекачування ЗВГ, заправної колонки для ЗВГ типу ADAST 8991.622/LPG, зливної колонки для подачі ЗВГ з автоцистерни в резервуар, запірної, регулювальної та запобіжної арматури, приладів контролю та автоматики та технологічних трубопроводів.

Конструкція резервуару забезпечує працездатність, довговічність і безпеку протягом розрахункового терміну служби і передбачає можливість технічного огляду, цілковитого спорожнення, очищення, промивки, продувки, ремонту, експлуатаційного контролю металу і з’єднань, можливість видалення з резервуара повітря при пневматичному випробуванні і води після гідравлічного випробування. Резервуар ЗВГ передбачено наповнювати від автоцистерни шляхом перекачування. На резервуарі передбачена установка крана для здійснення контролю за відсутністю тиску в резервуарі перед його відкриванням. Резервуар ЗВГ виготовлено зі сталі 09 Г2С (або 16 ГС). Злив ЗВГ в резервуар – герметичний і здійснюється через герметичні зливні муфти автоцистерни і рукавами парової та рідкої фази ЗВГ.

Запроєктоване обладнання, арматура, трубопроводи і прилади забезпечують: наповнення резервуарів ЗВГ; подачу ЗВГ на заправну колонку; контроль за тиском газу в резервуарі та технологічних трубопроводах; контроль за рівнем наповнення резервуара; автоматичне відключення живлення насоса при min або max рівнів ЗВГ у резервуарі; відключення потоку газу у разі обриву наповнювальних шлангів.

Заправна колонка ЗВГ призначена для видачі скрапленого газу та обладнана лічильником скрапленого газу і заправним пристроєм для підключення до газобалонної установки автомобіля. Рідка фаза ЗВГ надходить у фільтр колонки через зворотний клапан. В ПРК відбувається сепарація парової фази, яка повертається в резервуар. Рідка фаза проходить через запірний кран, зворотний клапан, вимірювальний прилад і далі через запобіжну муфту в шланг і роздавальний пістолет. Вимірювальний прилад з’єднаний з датчиком імпульсів електронного лічильника. Електронний лічильник на цифровому дисплеї відображає кількість виданого рідкого газу, загальну ціну і ціну за одиницю об’єму. Для відпуску бензину, дизпалива та ЗВГ передбачено чотири ПРК із напірною системою. Всі крани колонок обладнані розривним клапаном. Відпуск та облік нафтопродуктів, ЗВГ та керування ПРК передбачено в операторній.

Архітектурно-планувальні рішення

Згідно із завданням на проєктування будівництво АЗК передбачено в одну чергу без виділення пускових комплексів. АЗК запроєктовано в складі: будівля операторної з магазином супутніх товарів, навіс над ПРК (три ПРК – рідкого моторного палива, одна ПРК – ЗВГ), чотири підземних резервуари для рідкого моторного пального ємністю 25,0 м3 кожен, підземний резервуар ЗВГ ємністю 10,0 м3, паливо-приймальний пристрій, автомобільна мийка на чотири пости з технічним приміщенням, зливний колодязь, локальні очисні споруди, блискавкоприймач, інформаційний стенд.

Будівля операторної з магазином супутніх товарів (надалі - будівля) – одноповерхова з розмірами в крайніх осях 18,99х8,0 м, з односхилим дахом, водовідведення з даху – зовнішнє організоване. Будівля запроєктована в складі: приміщення обслуговування водіїв з магазином супутніх товарів, коридор, санвузол для відвідувачів, санвузол для маломобільних груп населення з входом ззовні, санвузол для персоналу з душем, приміщення персоналу, дві кладові, технічне приміщення, адміністративне приміщення. Планувальними рішеннями передбачено окремі входи в операторну з магазином та побутові приміщення персоналу. Висота приміщень – 3,0 м (до низу підшивної стелі). Запроєктовані огороджувальні конструкції (стіни і покрівля) – сендвіч-панелі відповідної товщини, перегородки – гіпсокартонні, вікна та вітрина – з алюмінієвого профілю з енергозберігаючими склопакетами, зовнішні двері – з алюмінієвого профілю, внутрішні двері – металопластикові, підлога – керамічна плитка з шорсткуватою поверхнею, що не допускає ковзання, підшивна стеля – типу Грильято, підлогу по ґрунту передбачено утеплити плитами екструдованого пінополістиролу.

Автомобільна мийка на чотири відкритих пости з технічним приміщенням (надалі - мийка) – одноповерхова з розмірами в крайніх осях 25,0х7,0 м. Дах над технічним приміщенням та постами мийки – односхилий, водовідведення з даху – зовнішнє організоване. Запроєктовані огороджувальні конструкції технічного приміщення (стіни і покрівля) – сендвіч-панелі, перегородка – сендвіч-панелі, вікна та зовнішні двері – з алюмінієвого профілю, покрівля постів автомийки та перегородки між постами – профнастил. В межах постів запроєктовано відстійники важких забруднень, за межами – пісковловлювач та масловловлювач з відстійниками, підлога відкритих постів – бетонна з шорсткуватою поверхнею (в підлозі передбачено прокласти мережу труб для влаштування “теплої” підлоги).

Навіс над ПРК – прямокутної форми в плані, водовідведення з покрівлі – за допомогою водовідвідного жолоба та водостічної труби, запроєктованої в порожнині колони. Облицювання фризу, колон та стелі навісу передбачено алюмінієвими виробами. Висота навісу до низу виступаючих конструкцій – 5,0 м. Для запобігання наїзду автотранспорту на ПРК та колони навісу проєктом передбачено влаштування острівців з монолітного бетону, які на 200 мм вищі від проїзної частини.

Проєктом враховано потреби людей з обмеженими можливостями: головний вхід в будівлю передбачено з рівня замощення; в будівлі запроєктовано санвузол з універсальною кабіною з дверима шириною 0,90 м; покриття підлог на шляхах пересування маломобільних груп населення – тверде з шорсткуватою поверхнею, що не допускає ковзання.

Зовнішнє опорядження будівлі та мийки передбачено згідно з паспортом опорядження фасадів, внутрішнє опорядження – згідно з функціональним призначенням приміщень.

Конструктивні рішення

Конструктивна система будівлі операторної з магазином супутніх товарів та автомобільної мийки на чотири відкритих пости з технічним приміщенням – металевий рамно-в’язевий каркас. Просторова жорсткість каркасу забезпечується спільною роботою елементів каркасу та системою вертикальних в’язей і розпірок між колонами. Основні конструктивні елементи: фундаменти – монолітний залізобетонний ростверк на буронабивних палях; колони, балки та в’язі – металеві. Кріплення колон до фундаментів передбачено за допомогою анкерних болтів.

Конструктивна система навісу над ПРК – металевий каркас. Просторова жорсткість навісу забезпечується жорстким защемленням колон у фундаменти та спільною роботою елементів каркасу. Основні конструктивні елементи: фундаменти – стовпчасті монолітні залізобетонні на буронабивних палях; колони, ригелі та несучі конструкції даху – металеві. Кріплення колон до фундаментів передбачено за допомогою анкерних болтів. Для встановлення ПРК на острівцях запроєктовано монолітні бетонні фундаменти, для кріплення колонок та збору проливів – раму з прокатного профілю.

Проєктом передбачено антикорозійний захист всіх металевих конструкцій емалями ПФ-115, бокові поверхні фундаментів, дотичних з ґрунтом передбачено пофарбувати гарячим бітумом за два рази.

Запроєктований зливний колодязь – напівзаглиблений технологічний колодязь, який виконаний з листового прокату та перекрито металевою кришкою з листового прокату на завісах. Для запобігання іскроутворення між кришкою та корпусом колодязя передбачено прокладку з алюмінієвою листа. Після встановлення в проєктне положення навколо колодязя передбачено влаштування бетонних стінок товщиною 50 мм, висотою 500 мм. Металеві конструкції передбачено пофарбувати емаллю ПФ-115 за три рази по ґрунтовці ГФ-021; поверхні, що дотикаються до ґрунту – покрити бітумною мастикою.

Проєктом передбачено підземне встановлення чотирьох сталевих двостінних горизонтальних резервуарів для рідкого палива заводського виготовлення ємкістю 25,0 м3 кожен. Резервуари передбачено встановити на монолітний залізобетонний піддон та прикріпити до нього хомутами з стрічкової сталі. Між піддоном та резервуаром влаштовано піщану подушку товщиною 200 мм з центральним кутом охоплення резервуару 90 °. Для захисту від корозії поверхню резервуарів передбачено покрити антикорозійним бітумно-мінеральним покриттям.

Резервуар для ЗВГ передбачено встановити підземно на бетонну плиту. Металеву раму, на якій встановлено обладнання, запроєктовано з кутників, трубопроводи та обв’язку – з безшовних сталевих труб зі сталі 20 гр. В. Для захисту від корозії поверхню резервуару ЗВГ передбачено покрити антикорозійним бітумно-мінеральним покриттям. Заправну колонку ЗВГ запроєктовано на острівку під навісом.

Інженерне забезпечення

Опалення, вентиляція та кондиціонування


Опалення будівлі операторної з магазином супутніх товарів передбачено за допомогою електричних конвекторів відповідної потужності із захистом від ураження струмом. Кожен електричний конвектор обладнано електромеханічним термостатом. Над вхідними дверима запроєктовано електричну повітряну завісу для запобігання надлишкових тепловтрат.

Для забезпечення санітaрно-гігієнічних умов повітряного середовища передбачена загальнообмінна припливно-витяжна вентиляція з механічним спонуканням, яка забезпечує нормативний повітрообмін та подачу необхідної кількості свіжого повітря.

Система вентиляції приміщення обслуговування водіїв з магазином супутніх товарів – припливно-витяжна механічна з перехресним рекуператором. Припливно-витяжна установка запроєктована у технічному приміщенні. Забір припливного повітря передбачено з фасаду будівлі, яке проходячи через рекуператор додатково нагрівається і подається у повітряний колектор, де змішуючись з рециркуляційним повітрям подається у касетний кондиціонер. Рекуператор додатково оснащений теном потужністю 15,0 кВт для додаткового підігріву припливного повітря при особливо низьких температурах. Відведення конденсату від рекуператора передбачено в каналізацію через сифон з розривом струмини.

Вентиляція кабінету керуючого – механічна припливно-витяжна за допомогою децентралізованого рекуператора; вентиляція кладових, технічного приміщення та санвузла персоналу – за допомогою осьових вентиляторів низького тиску, вентиляція приміщення персоналу та санвузлів – за допомогою загального витяжного канального вентилятора типу TT Silent-M 100. Викид витяжного повітря передбачено вище покрівлі (вище зони задування). Усі припливні та витяжні повітропроводи для захисту від конденсатоутворення передбачено теплоізолювати виробами K-Flex товщиною 20 мм, повітропровід забірного повітря – теплоізолювати виробами K-Flex товщиною 50 мм.

Приєднання вентиляторів до повітропроводів передбачено через гнучкі еластичні вставки. Повітропроводи запроєктовано з оцинкованої сталі відповідної товщини, клас щільності повітропроводів – “В”. Прокладання повітропроводів передбачено відкрито під стелею. Витяжні вентилятори, припливні та припливно-витяжна установки запроєктовано в межах підвісної стелі. Проєктом передбачено централізоване автоматичне відключення систем вентиляції при спрацюванні пожежної сигналізації.

В приміщенні обслуговування водіїв з магазином супутніх товарів передбачена система кондиціонування за допомогою канального кондиціонера. Розташування та тип кондиціонера виконано у відповідності до розрахунку теплових навантажень приміщень. Приміщення керуючого передбачено охолоджувати за допомогою спліт системи. Трубопроводи хладону передбачено ізолювати трубчастою теплоізоляцією K-Flex. Від внутрішніх блоків кондиціонерів передбачено відведення конденсату за допомогою шлангу, який під’єднується в дощову систему відведення води.

Водопостачання та водовідведення

Джерело водопостачання АЗК – існуючий водопровід Ду 300 біля житлового будинку № 3 на вул. Гоголя, тиск в точці підключення – 0,5÷2,0 атм. Подача води – цілодобова, водопровідна мережа – кільцева. В місці врізки передбачено водопровідний колодязь із запірною арматурою. Водопостачання АЗК передбачено запроєктованим водопроводом з поліетиленових труб ПЕ 100 SDR 11 діаметром 110 мм. Система трубопроводу – тупикова з нижнім розведенням. Ввід у будівлю операторної передбачено з поліетиленових труб ПЕ 100 SDR 17 Ø 32х2,0 мм, ввід у будівлю автомийки – з поліетиленових труб ПЕ 100 SDR 17 Ø 50х3,0 мм. Облік витрат води передбачено на вводі водопроводу в будівлю операторної та будівлю автомийки водомірними вузлами з лічильниками холодної води з імпульсним виходом і терміналом передачі даних. Обв’язку лічильників запроєктовано зі сталевих водогазопровідних труб. Трубопроводи та під’єднання до сантехнічних приладів запроєктовано з поліпропіленових труб, які передбачено прокласти в конструкції підлоги в ізоляції K-flex.

Гаряче водопостачання будівлі операторної передбачено за допомогою ємнісних електроводонагрівачів. Трубопроводи та під’єднання до сантехнічних приладів гарячого водопостачання передбачено виконати, прокласти та ізолювати аналогічно трубопроводам холодного водопостачання.

Відведення побутових стоків від будівлі операторної та виробничих стоків від мийки автомобілів передбачено окремими системами каналізації у зовнішню мережу внутрішньомайданчикової каналізації. Внутрішні мережі каналізації запроєктовано з пластмасових труб та передбачено прокласти: стояки – відкрито в санвузлах, відвідні лінії від сантехнічних приладів – над підлогою, магістральні трубопроводи – в конструкції підлоги.

Відведення господарсько-побутових стоків від будівлі операторної передбачено у запроєктовану КНС з подальшим відведенням в існуючий напірний каналізаційний колектор Ду 90, який прокладено в напрямку до стадіону; відведення виробничих стоків від мийки автомобілів передбачено самопливною мережею на запроєктовані локальні очисні споруди в складі відстійник (пісковловлювач), сепаратор нафтопродуктів та збірний резервуар, у якому розташовано занурювальний насос з поплавковим вимикачем, за допомогою якого по напірній лінії очищена вода від нафтопродуктів подається до системи очистки та рециркуляції, звідки вода надходить до технологічного обладнання, чим забезпечується зворотна система водопостачання автомийки. Зовнішню каналізаційну мережу запроєктовано з двошарових профільованих пластмасових труб Е2-К PN8, трубопровід зворотного водопостачання – з поліетиленових труб ПЕ 100 SDR 17,0 Ø 50х3,0 мм.

Запроєктована система зовнішньої дощової каналізації – роздільна самопливна. Місце відведення дощових стоків з території АЗК – внутрішньо-майданчикова каналізаційна мережа, по якій стоки передбачено відводити на локальні очисні споруди в складі: відстійник (пісковловлювач), сепаратор нафтопродуктів та збірний резервуар ємністю 10,0 м³, який служить для збору очищених дощових стоків, які в подальшому можуть використовуватись для поливу території (при переповненні резервуару надлишки скидаються в існуючу водовідвідну канаву, яка знаходиться за межами АЗК). Відведення стоків з технологічних майданчиків передбачено через колодязі з гідравлічним затвором. Дощова каналізація запроєктована з двошарових профільованих пластмасових труб Е2-К PN8.

Водопровідні та каналізаційні трубопроводи передбачено вкласти на піщано-гравійну основу товщиною 0,15 м і засипати піском до низу конструкції проїзної частини. Водопровідні, оглядові та поворотні каналізаційні колодязі запроєктовано зі збірних залізобетонних виробів. На водопровідних та каналізаційних колодязях на території АЗК запроєктовано по дві кришки, простір між якими передбачено засипати шаром піску товщиною не менше 0,15 м, що виключає проникнення газу в колодязь у випадку його витоку.

Електропостачання та електротехнічні рішення, зовнішнє освітлення

Проєктом розроблено зовнішнє та внутрішнє електропостачання, силове електрообладнання, електроосвітлення та заходи з техніки безпеки АЗК. Згідно з технічними умовами ПрАТ Львівобленерго від 18.12.2023 № 150-12206/ВС тимчасове джерело електропостачання АЗК – ПС-35/6 кВ № 225 (Ч-1), ТП-2-12; тимчасова точка забезпечення потужності – ПЛ-0,4 кВ ТП-2-12 Л-9 вул. Гоголя; тимчасова точка приєднання – ввідно-обліковий пристрій об’єкта, U=0,4 кВ; категорія надійності електропостачання – ІІІ; максимальне розрахункове навантаження з урахуванням існуючої потужності – 85,0 кВт. Живлення струмоприймачів передбачено від мережі 3х380/220 В з системою заземлення TN-С-S, з розділенням PEN провідників у ввідно-розподільному пристрої.

Для прийому та розподілу електроенергії на напрузі 0,4 кВ в будівлі операторної передбачено ввідно-розподільний пристрій (головний розподільний щит – ГРЩ), який заживлений кабельною лінією відповідного перерізу від РУ-0,4 кВ ТП-2-12 через вузол обліку електричної енергії (ВОЕ) (комерційний вузол обліку). Резервне живлення передбачено дизельним електрогенератором. Для компенсації реактивної потужності передбачено конденсаторну установку потужністю 35 кВАр, яка працює в автоматичному режимі з доведенням cos φ до 0,97.

Проєктом для живлення технологічного обладнання АЗК передбачено встановлення розподільних щитів ЩР1 та ВРЩ; для живлення електроспоживачів автомийки – розподільного щита ЩРМ. Основними споживачами електроенергії є електроосвітлення, розеткові мережі, теплове обладнання, вентиляційні системи та технологічне обладнання. Мережі живлення розподільних щитів – п’яти- та трипровідні. Групові розподільні мережі запроєктовано п’ятипровідними з нульовим захисним провідником (трифазні) та трипровідними з нульовим захисним провідником (однофазні). Магістральні та силові електромережі запроєктовано кабелями марки ВВГнг-нд і вогнетривкими кабелями марки (N)HXH FE, які передбачено прокласти в ПВХ трубах по стінах та за підвісною стелею, відкрито з кріпленням скобами та в землі в спеціальних гофрованих двостінних поліетиленових (ПНД) трубах. Розподільні силові мережі від щитів ГРЩ, ЩР1 і ВРЩ передбачено прокласти в двостінних поліетиленових трубах в траншеях в шарі піску (10 см під і 10 см над кабелем). Над кабелем (глибині 300 мм від поверхні землі) передбачено прокласти сигнально-попереджувальну стрічку з написом Обережно кабель.

Проєктом передбачене відключення вентиляції при пожежі (керування від приладу пожежної сигналізації ППКП).

Проєктом передбачене робоче та аварійне (евакуаційне) освітлення за допомогою світлодіодних світильників. Аварійне (евакуаційне) освітлення передбачено з використанням світильників, обладнаних блоком аварійного живлення. Управління робочим та аварійним освітленням передбачено вимикачами за місцем, частково – від датчика руху та фотодатчика. Групові трипровідні мережі робочого освітлення та розеткові мережі запроєктовано кабелями марки ВВГнг-нд, аварійного освітлення – вогнетривкими кабелями марки (N)HXH FE-180/E30, які передбачено прокласти в ПВХ трубах приховано, за підвісною стелею та відкрито з кріпленням скобами. Живлення приладу пожежної сигналізації (ППКП) передбачено вогнетривким кабелем марки (N)HXH FE-180/E30.

На лініях живлення переносного обладнання (розеткових лініях) передбачено встановлення пристроїв захисного вимикання на струм витоку 30 мА. Для захисту обладнання від грозових та комутаційних імпульсних перенапруг на вводі ГРЩ запроєктовано обмежувач перенапруг (ОПС). Проєктом передбачено влаштування заземлювального пристрою з опором, не більше 4 Ом, що виконується із вертикальних заземлювачів, з’єднаних між собою сталевою штабою, що прокладається на глибині 0,50 м.

Всі металеві неструмоведучі частини електрообладнання передбачено заземлити шляхом приєднання до захисного РЕ-провідника. На вводі інженерних мереж в будівлю передбачено виконати основну систему зрівнювання потенціалів шляхом з’єднання металевих будівельних конструкцій, металевих інженерних комунікацій з контуром захисного заземлення, а також виконати додаткове зрівнювання потенціалів. Системою додаткового зрівнювання потенціалів передбачено з’єднати між собою одночасно доступні доторканню відкриті провідні частини, включаючи доступні доторканню металеві частини будівельних конструкцій будівель і провідні частини сантехнічного обладнання.

Мережа зовнішнього освітлення території запроєктована світлодіодними світильниками потужністю 60 Вт, встановлених на металевих опорах. Напруга мережі – 380/220 В з глухозаземленою нейтраллю, напруга на лампах – 220 В. Мережу освітлення запроєктовано кабелем з мідними жилами марки ВВГ та передбачено прокласти в землі в двостінній поліетиленовій трубі. Переріз жил кабеля вибрано за умовою допустимого нагріву максимальним струмом навантаження і перевірено за умовою допустимої втрати напруги. Під’єднання світильників передбачено кабелем з мідними жилами ВВГ. Повторне заземлення РЕN провідника передбачено шляхом приєднання його до заземлювальної арматури опори з опором кожного з повторних заземлювачів не більше 10 Ом. Управління зовнішнім освітленням передбачено за допомогою фотодатчика, запроєктованого на фасаді будівлі операторної.

Заходи щодо енергозбереження і енергоефективності


Відповідно до Закону України Про енергетичну ефективність будівель та Постанови Кабінету Міністрів України від 11.04.2018 № 265 на даний об’єкт не поширюються мінімальні вимоги до енергетичної ефективності будівель. Зовнішні стіни запроєктовано з сендвіч-панелей з утеплювачем товщиною 150 мм, покрівля – з сендвіч-панелей з утеплювачем з утеплювачем товщиною 250 мм, світлопрозорі конструкції – з алюмінієвого профілю з енергозберігаючими склопакетами. Опалення приміщень будівлі операторної передбачено електричними конвекторами із захистом від ураження струмом. Кожен електричний конвектор обладнано електромеханічним термостатом. Забезпечення гарячим водопостачанням передбачено за допомогою електроводонагрівача (бойлера) ємністю 50 л.

Проєкт розроблено згідно з діючими законами України, нормами та правилами, які встановлюють вимоги з енергозбереження. З метою економії енергоресурсів проєктом передбачено такі заходи: використання обладнання, яке виготовлено за сучасними технологіями з відповідними технічними характеристиками; перерізи застосованих електричних кабелів вибрано з врахуванням навантажень і забезпеченням мінімальних втрат електроенергії; використання енергоощадних світлових приладів з ефективним світлорозподілом.


Охорона праці. Забезпечення надійності та безпеки


При виконанні заявлених робіт на запроєктованому об’єкті вимоги до охорони праці забезпечуються шляхом проведення організаційних, технічних та інших заходів, спрямованих на попередження аварій, нещасних випадків, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат, виконанням усіх проєктних рішень та дотриманням вимог Закону України “Про охорону праці”. Розділи проєкту розроблені на підставі діючих нормативних актів з питань охорони праці та передбачають заходи з дотримання діючих норм. Організація будівельного майданчика та робочих місць забезпечуватиме безпеку праці на всіх етапах виконання робіт.


Пожежна та техногенна безпека


Розміщення АЗК на ділянці виконано з урахуванням забезпечення нормативних протипожежних розривів до найближчих наявних будівель та споруд. Проведено ідентифікацію об’єкту у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 13.09.2022 № 1030 Порядок ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки та їх обліку. За результатами проведеної ідентифікації АЗК зареєстровано в Реєстрі об’єктів підвищеної небезпеки від 08.08.2023 за № ВС 01847, як об’єкт підвищеної небезпеки 3 класу.

Будівельні конструкції та протипожежні перешкоди будівлі операторної з магазином супутніх товарів запроєктовано з визначеним класом вогнестійкості, як для будівель ІІІа ступеня вогнестійкості. Зовнішнє пожежогасіння передбачено від пожежних гідрантів, розташованих на кільцевому водопроводі, із загальною витратою води не менше, ніж 10 л/с, які знаходяться на віддалі до 200 м, з врахуванням прокладання ліній по дорогах з твердим покриттям. На території АЗК передбачено встановлення спеціальних пожежних щитів з набором первинних засобів пожежогасіння і пересувним вогнегасником ВППУ-250 та зберігання 400 л піноутворювача.

Для захисту обладнання від статичної електрики i захисту від вторинних проявів блискавки вci металоконструкції, металеві корпуси технологічного обладнання, технологічні трубопроводи, електрообладнання передбачено приєднати до контуру захисного заземлення. Блискавкозахист виконано за допомогою окремих стержневих блискавкоприймачів, зона захисту якого, перекриває резервуари з паливом та ПРК.

В складі проєкту розроблені розділи обладнання приміщень будівлі операторної системами пожежної сигналізації, порошкового пожежогасіння, оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, влаштування блискавкозахисту, а також розроблено розділ Інженерно-технічні заходи цивільного захисту.

 

В процесі розгляду проєктної документації надано зауваження до окремих проєктних рішень, на підставі яких до проєкту внесені відповідні зміни і доповнення.

Проєкт Будівництво автозаправного комплексу на території незавершеної будівництвом автозаправної станції на вул. Гоголя, 1 А в м. Червоноград Львівської області(коригування) розроблено згідно з вихідними даними на проєктування з дотриманням вимог щодо міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки, у тому числі вимог з питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, та інженерного забезпечення; санітарного й епідеміологічного благополуччя населення; охорони праці; екології; пожежної безпеки; техногенної безпеки; інженерно-технічних заходів цивільного захисту; енергозбереження.

виконавець звіту

Роман Бандура

Розділи