Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:2864-9585-0089-8300
Версія документу
№4
Статус реєстрації
Зареєстровано (автоматизована дія Системи)
Статус документу
Архівний
Документ
№3-048-23-ЕП/КО від 31.10.2023
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА ЕКСПЕРТИЗА" (37635443) Версія №2 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Будівництво багатофункціонального комплексу з приміщеннями дипломатичних представництв, резиденції послів іноземних держав та підземним паркінгом за адресою: бульв. Дружби Народів, 13-А у Печерському районі міста Києва. Коригування
Код проектної документації
PD01:4332-1475-9908-2514 Зміни №4 №ДрН-30.08.23-П від 2023-08-31 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КРАМАЛЛ СТУДІО")
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту, З питань енергозбереження
Головний експерт проекту
Харчун Юрій Панасович (АЕ 004410, АЕ 000002 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
м. Київ , бульвар Миколи Міхновського (Дружби народів), 13-А у Печерському районі не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ГЕНЕРАЛЬНА ДИРЕКЦІЯ З ОБСЛУГОВУВАННЯ ІНОЗЕМНИХ ПРЕДСТАВНИЦТВ" (04013583)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Харчун Юрій Панасович (АЕ 004410, АЕ 000002)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
ГАВРИЛОВА НАТАЛІЯ АНАТОЛІЇВНА (АЕ 004725)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
З питань охорони праці
Дуброва Ольга Михайлівна (АЕ 004774, АЕ 000060)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
ВАЩЕНКО ОЛЬГА ІВАНІВНА (АЕ 001850, АЕ 004724)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
Шапаренко Зінаїда Сергіївна (АЕ 004726)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
ПТАШКА ЛАРИСА ЛЕОНТІЇВНА (АЕ 004304, АЕ 002852)
Відповідальний експерт З питань екології
ГІЖА МАРИНА ВОЛОДИМИРІВНА (АЕ 000885, АЕ 004415)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
ГАЛЕНДА РОМАН В''ЯЧЕСЛАВОВИЧ (АЕ 004330, АЕ 000003, АЕ 007264)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
НАУМЕНКО АЛЛА КОСТЯНТИНІВНА (АР 001773, АЕ 004709)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:4332-1475-9908-2514
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КРАМАЛЛ СТУДІО" (31451927)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1122.2 Будинки багатоквартирні підвищеної комфортності, індивідуальні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
31.08.2023
Номер проектної документації
ДрН-30.08.23-П
Статус документа
Архівний

Додаток до експертного звіту

Проект «Будівництво багатофункціонального комплексу з приміщен­нями дипломатичних представництв, резиденції послів іноземних держав та підземним паркінгом за адресою: бульв. Дружби Народів, 13-А у Печерсь­кому районі міста Києва» Коригування розроблений ТОВ «КРАМАЛ СТУДІО» (м. Київ, вул. Звіринецька, 63) у 2023 році, ГАП ‒ Александрович І. В. (кваліфікаційний сертифікат: Серія АА № 002219 від 19.12.2014, свідоцтво про підвищення кваліфікації № 3067 від 20.12.2019), на замовлення ДП «Генеральна дирекція з обслуговування іноземних представництв» на підставі:

    містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки затверд­жених наказом департаменту містобудування та архітектури виконав­чого органу Київської міської ради (КМДА) від 31.07.2017 № 447;

    завдання на коригування проекту, затвердженого замовником;

    технічних умов і листів щодо проектування об’єкта, виданих відповід­ними службами м. Києва.

Проект «Будівництво багатофункціонального комплексу з приміщен­нями дипломатичних представництв, резиденції послів іноземних держав та підземним паркінгом за адресою: бульв. Дружби Народів, 13-А у Печерсь­кому районі міста Києва» був розроблений у 2018 році, розглянутий ТОВ «Укрекспертиза в будівництві» та рекомендований до затвердження екс­пертним звітом від 13 червня 2018 р. № 0101-4299-18/УЕБ/А.

Зазначеним проектом передбачалось більшу частину відведеного під будівництво майданчика забудувати підземним простором (стилобатом), де розміщено підземну частину житлових будинків та офісної будівлі та під­земний однорівневий паркінг на 177 м.-місць.

Підземний паркінг прибудований до підвальних поверхів та відокрем­лений від них протипожежними стінами 1-го типу.

У підземній частині житлових будинків розмішено технічні примі­щення і комори для мешканців.

На стилобаті розташовуються секції житлових будинків №№ 1, 2, 3, 4 та офісна секція № 5.

На експлуатованому покритті стилобату передбачалось розміщення майданчиків: для відпочинку дорослих, ігор дітей, спортивний, для парку­вання велосипедів та для стоянки автомобілів.

У нинішньому коригуванні проекту частково змінено проектні рішення раніше затвердженого проекту, зокрема:

1. У секції 1 на 3-му та 4-му поверхах замість приміщень керуючої компанії розміщені багатокімнатні квартири, що дозволяє забезпечити для них необхідну тривалість інсоляції.

2. У житлових секціях 1-4 збільшені житлові площі квартир за рахунок зменшення площі літніх приміщень.

3. Відкориговані виходи зі сходів Н1. У затвердженому проекті виходи назовні забезпечувались на 3-му поверсі на тераси над 2-м поверхом. Після коригування виходи зі сходів Н1 запроектовані по сходах Н4 з виходом з них на 1-му поверсі безпосередньо назовні ‒ у дворовий простір.

4. У секції 4 передбачено ліфт для пожежних підрозділів для сполучення верхніх поверхів та підвального приміщення.

5. Для транзитного проходження інженерних комунікацій на 1-му поверсі в секціях 3 та 4 передбачено технічний коридор.

6.Змінено планування вбудованої ТП.

7. На покритті підземного паркінгу з відм. підлоги мінус 4.200  влаштовано паркінг у підвальному поверсі  з відм. підлоги мінус 0,500  місткістю 41 м-місце (далі – підвальний паркінг). На експлуатованому покритті цього паркінгу розташовано майданчик для відпочинку дорос­лого населення.

8. Біля зовнішньої стіни підвального паркінгу передбачено влаштування камери для транзиту кабелів 10 кВт.

9. Змінено взаємне розташування в’їзду в підземний паркінг та проїзду у дворовий простір з боку вул. Чеської. В’їзд у паркінг з боку вул. Чеської розширено до 5,400 мм.

10. Частину приміщень підземного паркінгу передбачається викорис­товувати як споруду подвійного призначення із захисними власти­востями протирадіаційного укриття (СПП-ПРУ) група П-1, Кз = 1000, ΔРф = 20 кПа.

11.   Змінено кількість машино-місць на тимчасових автостоянках.

12. Змінено місце розташування санітарно-побутових приміщень у секції 5. Санітарно-побутові приміщення на першому поверсі секції 5 не перед­бачено.

Будівництво передбачено в одну чергу.

Ділянка проектування площею 1,082 га розташована на бульварі Миколи Міхновського (колишня Дружби Народів), 13-А у Печерському районі м. Києва. Квартал, у якому знаходиться ділянка, обмежений бульваром Миколи Міхновського та вулицями Академіка Філатова, Івана Кудрі та Чеською.

Земельна ділянка оточена існуючою багатоповерховою забудовою.

На території існують будівлі та споруди незавершеного будівництва.

Рельєф ділянки відносно спокійний, із загальним ухилом з північного заходу на південний схід. Відмітки землі змінюються 159,30 до 153,40 м.

Комплекс споруд, що проектується, складається з групи житлових будинків, семиповерхового блока соціального та адміністративного призна­чення, вбудовано-прибудованого одноповерхового підземного паркінгу та вбудовано-прибудованого одноповерхового підвального паркінгу.

Заїзд на територію передбачений з бульвару Миколи Міхновського. Ширина внутрішніх проїздів − від 3,5 до 6,0 м.

Організація рельєфу виконана з урахуванням висотного положення оточуючої забудови, існуючих інженерних мереж і відміток верху покриття бульвару Миколи Міхновського та місцевих проїздів. Для поєднання існу­ючого та проектного рельєфів будуються підпірні стіни та земляні укоси.

Проектні поздовжні ухили передбачені від 5 до 35‰, поперечні – 20‰. Відведення поверхневих вод передбачено по лотоках проїздів у мережу запроектованої дощової каналізації з подальшим випуском у міську сис­тему дощової каналізації.

Проектом передбачено благоустрій території шляхом влаштування проїздів, тротуарів, майданчиків різного призначення. Проїзди запроекто­вані з асфальтобетону, тротуари – з плитки ФЕМ, спортивні та дитячі майданчики – відповідно до їх призначення. У місцях перетину тротуарів з автопроїздами передбачено пониження бортового каменю.

На вільній від забудови, проїздів, тротуарів та майданчиків території влаштовуються газони та квітники з додаванням рослинного шару ґрунту, висаджуються дерева та кущі.

Коригуванням проекту передбачається надбудова другого рівня при­будованого паркінгу та зміна розташування зовнішніх стін першого рівня відносно межі землевідведення. При цьому виключено виконання шпун­тового огородження котловану в осях 3п-20п по осі Ип, натомість влашто­вується природний укіс по контуру котловану.

Конструктивна схема другого рівня прибудованого паркінгу – моно­літний залізобетонний безригельний каркас, з вертикальними діафрагмами жорсткості.

Просторова жорсткість і стійкість каркаса забезпечується сумісною роботою системи, утвореної вертикальними елементами каркаса (колонами та діафрагмами жорсткості) і горизонтальним, незмінним у своїй площині, жорстким диском покриття.

Основні проектні рішення підземного паркінгу не змінені та відпо­відають попередньо затвердженому проекту.

Фундаменти другого рівня прибудованого паркінгу, стіни, що вихо­дять за межі підземного паркінгу за віссю Ип, − пальові.

Палі – бурові, Æ620 мм, довжиною 11.6 м. В основі паль - ґрунти ІГЕ - 3.

Ростверк − монолітний залізобетонний, стрічковий.

Зовнішні стіни паркінгу в осях 3п-20п по осі Ип - монолітні залізо­бетонні, товщиною 300 мм.

Колони каркаса - Æ500 мм, стіни жорсткості – товщиною 200 мм.

По внутрішній стороні фасаду плита покриття другого рівня спира­ється на несучу цегляну стіну товщиною 250 мм.

Плита покриття другого рівня паркінгу прийнята товщиною 250 мм, з капітелями 2 × 2 м, товщиною 500 мм.

Покрівля − експлуатована. На покрівлі другого рівня передбачено дитячий майданчик та пішохідна зона без можливості заїзду транспорту.

У підземному паркінгу комплексу передбачено влаштування захисної споруди подвійного призначення із захисними властивостями протира­діаційного укриття (СПП-ПРУ), група укриття П-1 (Кз = 1000).

У проекті наведені основні принципові технологічні рішення паркінгу.

Підвальний паркінг − на 41 машино-місце (та 1 місце − для мото­циклів) призначається для зберігання автомобілів і мототранспорту мешкан­ців, працівників та відвідувачів комплексу.

Підземний паркінг − на 141 машино-місце (та 9 місць − для мото­циклів) призначається для зберігання автомобілів і мототранспорту мешкан­ців, працівників та відвідувачів комплексу.

Паркінг − манежного типу, з перпендикулярним розташуванням авто­мобілів до осі проїзду. В’їзди та виїзди по рампах запроектовано згідно з вимогами чинних норм. Технічне обслуговування автомобілів здійснюється поза паркінгами на спеціалізованих станціях технічного обслуговування. Організація технологічних процесів розроблена з урахуванням габаритів автомобілів, напрямків їх руху, вимог видимості, освітлення.

Коригуванням проекту внесені окремі зміни до розділу ВК, зокрема:

    передбачені додаткові заходи щодо водопостачання та каналізування приміщень СПП-ПРУ;

    система централізованого гарячого водопостачання від теплопункту змінена на індивідуальні електричні бойлери у кожного окремого спо­живача;

    відведення господарсько-побутових стічних вод виконуватиметься центра­лізовано − через дві загальні магістралі, з одним випуском через секцію 1 (до коригування у кожній секції були окремі випуски).

Для забезпечення господарсько-питних потреб осіб, які укривати­муться в СПП-ПРУ, передбачена окрема мережа водопостачання для наповнення резервуарів чистої води, з відгалуженням після загальнобудин­кового водомірного вузла. На відгалуженні до СПП-ПРУ встановлюється зворотний клапан та засувка.

Необхідний тиск цієї системи водопостачання забезпечується гаран­тованим тиском зовнішньої водопровідної мережі.

Загальна кількість людей, які укриватимуться в СПП-ПРУ, стано­вить 2449 осіб, на кожного передбачається добовий запас води з розрахунку 3 л на людину.

Для зберігання цього об’єму води передбачається встановлення трьох пластикових ємностей об’ємом 3,0 м3 кожна. Оскільки укриття не використовується у мирний час, резервуари перебувають в сухому стані, та заповнюються водою при приведенні укриття до готовності. Для роздачі питної води з резервуарів передбачається встановлення кранів, з роз­рахунку один кран на 300 осіб.

Для забезпечення санітарно-гігієнічних потреб осіб, які укриваються в СПП-ПРУ, в неканалізованих приміщеннях передбачаються «пудр-клозети» з можливістю видалення нечистот асенізаційним транспортом. Як «пудр-клозети» застосовуються мобільні пластикові кабінки з приймальною ємністю об’ємом 410 л кожна. Їх необхідна кількість становить 24 одиниці, з розрахунку по 2 л/добу на кожну людину.

Проектом передбачено коригування розділів «Котельня» і «Газопоста­чання» у зв’язку із заміною котлів та наведені рішення щодо опалення і вентиляції приміщень подвійного призначення (СПП-ПРУ) при викорис­танні в режимі надзвичайної ситуації.

Джерелом теплопостачання для місцевих систем опалення і венти­ляції запроектованого об’єкта є дахова газова котельня, яку розміщено над технічним приміщенням будівлі.

Для покриття теплових навантажень у котельні передбачено встанов­лення чотирьох конденсаційних водогрійних газових котлів «Колві-550» виробництва фірми Євротерм Технолоджі номінальною потужністю 640 кВт кожний.

Розрахункова встановлена потужність котельні − 2,56 МВт.

Відведення димових газів передбачено теплоізольованими димовими трубами з неіржавіючої сталі від кожного котла на розрахункову відмітку, з урахуванням здійснення необхідної для горіння тяги та розсіювання шкід­ливих викидів.

Котельня обладнується установками підготовки води в системі під­живлення, насосами, приладами КВП, автоматикою безпеки та засобами автоматизації, а також допоміжним обладнанням і вузлами обліку.

Робота котельні передбачається в автоматизованому режимі, без постійного перебування обслуговчого персоналу.

Розрахунковий температурний графік роботи котельні з відпуску мережної води t° = 95-75°С.

Газопостачання котельні запроектовано згідно з ТУ АТ «Київгаз» № SW031050421 від 05.04.2021.

Місце забезпечення потужності ‒ на розподільному газопроводі середнього тиску Р ≤ 0,3 МПа Дн 160 мм (розрахункова точка 629), який прокладено по вул. Джона Маккейна з будівництвом розподільного газо­проводу по вул. Чеській та газопроводу-вводу згідно з гідравлічним роз­рахунком, розробленим ТОВ «Тріогазбудпроект».

Точка приєднання об’єкта – на межі земельної ділянки.

Проектом передбачено:

    прокладання підземного розподільного газопроводу середнього тиску з поліетиленових труб від місця підключення по вул. Чеській;

    прокладання підземного газопроводу-вводу з поліетиленових труб;

    прокладання надземного газопроводу середнього тиску зі сталевих трубо­проводів на опорах по глухій фасадній стіні будинку на нормативної відстані від віконних і дверних прорізів і далі − по негорючій покрівлі до ВОГ і ШРП, які встановлюються у шафах на стіні котельні;

    прокладання газопроводу низького тиску зі сталевих трубопроводів по стіні дахової котельні до вводу в приміщення котельні та підключення котлів.

На ввідному газопроводі в котельню передбачається швидкодіючий запірний клапан, який автоматично спрацьовує від датчиків загазованості.

Максимальна розрахункова витрата газу на котельню 286,6 м3/год.

Опалення і вентиляція приміщень СПП ПРУ
в режимі надзвичайної ситуації

Для підтримання нормованої температури в приміщеннях СПП в холодну пору року в режимі використання як захисної споруди цивіль­ного захисту з властивостями протирадіаційного укриття, передбачена можливість, в разі необхідності, використання переносних електричних опалювальних приладів з відповідним ступенем захисту від ураження струмом.

Вентиляція приміщень ПРУ передбачена припливно-витяжною зі штучним спонуканням, із застосуванням електроручних вентиляторів, і розрахована на забезпечення не перевищення допустимих параметрів мікроклімату повітряного середовища, визначених чинними нормативними документами.

Гранично допустимі параметри в приміщеннях прийняті як для режиму чистої вентиляції з урахуванням складу осіб, які підлягають укриттю.

Кількість зовнішнього повітря для кожного відсіку ПРУ прийнято за розрахунком на асиміляцію надлишкових тепло- та вологонадходжень, із застосуванням пристрою для охолодження, та враховує необхідну норма­тивну кількість зовнішнього повітря на одну особу, яка підлягає укриттю.

Зовнішнє повітря, що подається у приміщення, очищається від пилу фільтрами з коефіцієнтом очищення не менше ніж 0,8.

Загальна кількість повітря, що видаляється, становить 0,9 від об’єму припливного повітря.

На повітрозаборах і витяжних пристроях передбачено встановлення противибухових пристроїв, які мають розширювальні камери.

Основні принципові рішення щодо джерела теплопостачання вну­трішніх систем опалення і вентиляції відкоригованого об’єкта залишилися без змін.

Електропостачання багатофункціонального комплексу виконується за ТУ ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» № НП3-702-17 від 15.12.2017.

Розрахункове навантаження комплексу після коригування становить 1800 кВт, І та ІІ категорії надійності електропостачання.

Основні технічні рішення щодо електропостачання комплексу, прий­няті раніше, залишаються без змін.

Коригуванням проекту передбачається влаштування приміщення подвійного призначення (СПП-ПРУ) в паркінгу та встановлення зарядних станцій для електромобілів.

Запроектовані головні щити ВРПп5 та ВРПп6 укриття, живлення яких виконується від різних секцій РУ-0,4 кВ ТП-10/0,4 кВ №1 взаєморе­зервованими кабелями. Для резервного живлення при зникненні напруги передбачаються дизельні електростанції ДЕС1 та ДЕС2 потужністю 220 кВт кожна.

При роботі паркінгу в режимі укриття передбачається відключення вентиляційних установок паркінгу, які працюють в режимі видалення загазо­ваності повітря, та включення вентиляційних установок з фільтрацією повітря та його підігрівом у зимовий період, взимку також вмикаються електро­нагрівальні пристрої. Зарядні станції для електромобілів у режимі укриття, не працюють.

Як аварійне освітлення приміщень укриття використовується аварійне освітлення паркінгу, живлення якого виконується за І категорією надійності електропостачання.

Робоче та аварійне електроосвітлення приміщень виконується світиль­никами із світлодіодними лампами.

Живлення робочого електроосвітлення та електрообладнання вико­нується кабелями з мідними жилами з ізоляцією, яка не поширює горіння, має помірну димоутворювальну здатність та є малонебезпечною за токсичністю продуктів горіння, типу ВВГнгд.

Живлення аварійного електроосвітлення та протипожежних пристроїв виконується кабелями з мідними жилами з вогнестійкою безгалогеновою ізоляцією марки FLAМЕ-X950 (N) HXH FE180/E30(90) , які прокладаються на підтримувальних вогнестійких системах класу Е-30 (90) та зберігають функціональність протягом 30 та 90 хвилин, відповідно.

Проектом передбачається автоматизація вентиляційних систем.

Проектом передбачені заходи, регламентовані нормативними актами щодо забезпечення санітарно-епідемічного благополуччя населення.

Передбачені проектом коригування не вплинуть на природне освітлення та тривалість інсоляції у новобудові та у навколишніх будівлях.

Склад приміщень квартир визначено завданням на проектування з дотриманням вимог ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні поло­ження».

Оцінка впливів на навколишнє середовище» (ОВНС), у якому визна­чено, що внаслідок коригування проектних рішень вплив на компоненти навколишнього середовища суттєво не змінюється у порівнянні з раніше затвердженим проектом і знаходиться у межах дозволених рівнів.

Зокрема на атмосферне повітря будуть впливати викиди з відпрацьо­ваними газами ДВЗ автомобілів (в’їзд-виїзд з паркінгу), викиди з продуктами згорання природного газу в газоспоживному опалювальному обладнанні (котельня дахова). Також можливі тимчасові періодичні викиди з димовими газами дизель-генераторних установок, що забезпечують резервне електро­живлення споживачів приміщень подвійного призначення в режимі викорис­тання їх як захисної споруди цивільного захисту.

У повітря будуть надходити: оксиди азоту, оксид вуглецю, вуглеводні граничні С12-С19, ангідрид сірчистий, сажа, формальдегід, бенз(а)пірен, парникові гази (метан, діоксид вуглецю, оксид діазоту).

Концентрації забруднюючих речовин від проектованих джерел в атмо­сферному повітрі не перевищують нормативів гранично допустимих концентрацій населених місць.

Додатковим джерелом забруднення атмосферного повітря будуть тимчасові викиди забруднюючих речовин, що утворюються при виконанні будівельних робіт, які в цілому на стан повітряного середовища не впливають.

Для зменшення негативного впливу на атмосферне повітря проектом передбачається: застосування екологічно-безпечного технологічного облад­нання і котлів з покращеними показниками емісії забруднюючих речовин; димові та вентиляційні труби виведені на висоту, яка забезпечує ефективне розсіювання забруднюючих речовин в атмосферному повітрі тощо.

З поверхні ділянки розвинутий потужний шар насипних ґрунтів, що місцями перекритий ґрунтово-рослинним шаром. Наявний рослинний шар ґрунту підлягає збереженню і використанню для благоустрою території.

На момент проектування зелені насадження відсутні. Проектом перед­бачено благоустрій та озеленення території.

Вплив на підземні води та ґрунти очікується в межах нормативів завдяки передбаченим заходам: тверде водонепроникне покриття проїздів; організована система збору дощових і талих вод; прибирання паркінгу сухим способом; роздільне збирання відходів та їх утилізація згідно з укла­деними договорами тощо.

Вплив на геологічне середовище очікується в межах нормативів завдяки впровадженню комплексу заходів: застосування плитно-пальової основи для будівель; відведення поверхневих стічних вод організованою мережею дощової каналізації; гідроізоляція підземних конструкцій буді­вель; конструкції всіх водонесучих комунікацій запроектовані герметич­ними, що запобігає водонасиченню ґрунтів.

На тваринний і рослинний світ, об’єкти природно-заповідного фонду вплив не здійснюється.

Вплив на соціальне середовище в межах нормативних вимог, пози­тивними аспектами планованої діяльності є: поповнення жилого фонду, створення об’єктів громадського призначення і соціальної інфраструктури.

Для зменшення впливу на техногенне середовище проектом перед­бачається: заходи щодо захисту оточуючих будівель і споруд від руйнації, забезпечення їх стійкості при будівництві; дотримання охоронних зон інже­нерних комунікацій; проведення моніторингу прилеглої території та забу­дови до та під час будівництва.

Будівлі комплексу запроектовано І ступеня вогнестійкості, з умовною висотою, що не перевищує 73,5 м.

Проектом передбачено обладнання об’єкта системою пожежної сигна­лізації, системою керування евакуюванням (в частині оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання), автоматичною системою спринклерного водяного пожежогасіння, автоматичною системою порошкового пожежо­гасіння, системою протидимного захисту, системою протипожежного водо­проводу, блискавкозахистом, диспетчеризацією систем протипожежного захисту та автоматизацією інженерних систем і технологічного обладнання, які не входять до складу систем протипожежного захисту, але функціо­нально з ними пов’язані.

У протипожежних перешкодах прорізи заповнюються протипожеж­ними дверима, воротами з нормованим класом вогнестійкості.

Евакуацію людей з надземних поверхів житлових секцій та з над­земних поверхів громадського призначення передбачено по сходових клітках. Евакуацію людей з підвальних поверхів секцій передбачено по сходах без­посередньо назовні. Евакуацію людей з підземного паркінгу передбачено: по сходах безпосередньо назовні; у суміжний протипожежний відсік; по рампі, що має тротуар для пішохідного руху та веде безпосередньо назовні. Евакуацію людей з підвального паркінгу передбачено безпосередньо назовні.

Зовнішні огороджувальні конструкції, у тому числі теплова ізоляція та опоряджувальний шар, виконані з негорючих матеріалів.

У цілому об’єкт забезпечено зовнішнім протипожежним водопоста­чанням від пожежних гідрантів на міській водопровідній мережі.

Проектом передбачено проїзди для пожежної техніки до об’єкта.

У складі проекту розроблено розділ «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту».

Згідно з матеріалами проекту значення теплотехнічних показників для усіх зовнішніх огороджувальних конструкцій будівлі комплексу прий­няті у межах нормованих відповідно до ДБН В.2.6-31:2021.

Клас енергетичної ефективності будівлі комплексу у відповідності до матеріалів проекту відповідає класу «С».

Відповідність класу енергетичної ефективності і теплотехнічних показників підлягає уточненню на робочій стадії проекту, при цьому клас енергоефективності не може бути прийнятий менше класу «С».

Решта принципових проектних рішень залишаються без змін та детально описані в експертному звіті ТОВ «Укрекспертиза в будівництві» від 13 червня 2018 р. № 0101-4299-18/УЕБ/А.

Відповідно до положень ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та умов договору, укладеного із замовником, експертиза проекту здійснена без розгляду кошто­рисної частини проектної документації.


Розділи