1 редакція від 01.05.2024 2 редакція від 07.05.2024

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:8237-9842-7608-8763
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№04-04/13-29.04.24 від 29.04.2024
Орган, що видав
ТОВ "Вінбуд - Експерт" (41339375) Версія №1 Статус (архівна)
Назва об’єкта
Нове будівництво енергоефективної школи з поліпшеними екологічними характеристиками (проект повторного використання)
Код проектної документації
PD01:8206-5636-7108-2899 №01/08/1/2023/GIZ II від 2023-08-01 (видав ЄВГЕН КУЛІНКО) / Наявні експертизи: EX01:8237-9842-7608-8763
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження, Архітектурно-планувальні рішення, З питань інженерного забезпечення, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
Головний експерт проекту
Данилов Сергій Володимирович (АЕ 006482, АЕ 003281, АР 003064, АР 018957 )

Кошторисна документація

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Інформацію не зазначено

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ВСЕУКРАЇНСЬКА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ "ЖИВА ПЛАНЕТА" (33148292)

Об’єкти будівництва

# Назва об'єкта Вид будівництва Тип об'єкта Ідентифікатор об'єкта Енергетичний сертифікат ТЕП

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Данилов Сергій Володимирович (АЕ 006482, АЕ 003281, АР 003064, АР 018957)
Відповідальний експерт Архітектурно-планувальні рішення
Головецький Назар Ярославович (АА 001873, АА 004931)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології
Мандрига Олег Романович (АЕ 006438, АЕ 003217)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
СТАДНИК СВІТЛАНА МИРОНІВНА (АЕ 006481, АЕ 003215, АЕ 000982, АЕ 006470)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
Синельніков Сергій Дмитрович (АЕ 005020, АЕ 004446, АЕ 007149, АЕ 004419)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
СИДОР НАТАЛІЯ ВОЛОДИМИРІВНА (АЕ 004924)
Експерт (фахівець) З питань міцності, надійності, довговічності
Шевчук Людмила Михайлівна
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Качур Тарас Ярославович
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Жулкевська Олена Генадіївна

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:8206-5636-7108-2899
Орган, що видав
ЄВГЕН КУЛІНКО
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Архітектурно-планувальні, конструктивні та технічні рішення
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1263.3 Будівлі шкіл та інших середніх навчальних закладів
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
01.08.2023
Номер проектної документації
01/08/1/2023/GIZ II
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

      
          Експертна оцінка зроблена з таких документів:
   Проект "Нове будівництво енергоефективної школи з поліпшеними екологічними характеристиками (проект повторного використання)“, розроблений: ФОП Кулінко Євген Олександрович, ГІП  Мовенко  О.В. - кваліфікаційний сертифікат серії АР №015239 від 17.10.2023р. відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єкта архітектури, інженер-проектувальник, виданий Атестаційною архітектурно-будівельною комісією.  
Враховуючи  будівельні норми, стандарти і правила:
 1.   Закон України “Про регулювання містобудівної діяльності”.
 2.  ДБН В.1.2-9-2008 “Основні вимоги до будівель і споруд, безпека експлуатації”.
 3.  ДБН А.2.2-3-2014 “Склад та зміст проектної документації на будівництво”.
 4. ДСТУ Б А.2.4-4:2009 “Системи проектної документації для будівництва. Основні вимоги до проектної та робочої документації”.
         Перелік вихідних документів на проектування:
       -  розрахунок класу наслідків (відповідальності) об'єкту будівництва — СС3;
       -  завдання на проектування; 
         Склад проекту:
      - Том 1. Загальна пояснювальна записка.
      - Том 2. Технологічні рішення.
      - Том 3. Архітектурні рішення.
      - Том 4. Конструкції будівельні.
      - Том 5. Енергоефективність.
      - Том 6. Пожежна безпека. Том 6.1. Система пожежної сигналізації. Том 6.2. Система оповіщення. Том 6.3. Система пожежогасіння. 6.4.  Автоматизація протипожежних систем. Том 6.5. Блискавкозахист. Том 6.6. Димовидалення.   
      - Том 7. Опалення і вентиляція.
      - Том 8. Водопостачання та каналізація.
      - Том 9. Електротехнічні рішення
       - Том 10 . Система контролю загазованості
       - Том 11. Розрахунок шляхів евакуації
      - Том 12. Цивільний захист
       - Том 13. Інклюзивність  
   Проектні рішення
Проектом передбачено нове будівництво енергоефективної школи з поліпшеними екологічними характеристиками.
Застосування даного проекту можливе для будівництва у  районах із сейсмічністю до 5 балів. Проект подвійного використання застосовувати для кожного температурного регіону індивідуального, відповідно до чинних державних будівельних норм.
Запроектований заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступеню на 900- 950 місця  - являє собою триповерхову будівлю з підвальним поверхом, що відіграє роль захисного укриття і може використовуватися у мирний час, як споруда подвійного призначення, Ш–подібної форми в плані (вище відм. 0,000), загальними розмірами між осями "А-П"-"1-20" - 59,50м х 113,60м та умовно поділена на 3 об'єми.
Вхідна група включає в себе хол, гардероб, кімнату охорони та підсобні приміщення.
Для учнів організовано освітній процес за класно - кабінетною системою.
 Навчальні приміщення включають: робочу зону (розміщення навчальних столів для учнів), робочу зону вчителя, додатковий простір розміщення навчально-наочних посібників, технічних засобів навчання (ТСО).
При навчальних кабінетах передбачено лаборантські.
Для виробничого навчання учнів передбачається:
- для дівчаток – кабінет кулінарії та обробки тканин,
- для хлопчиків – універсальна майстерня з обробки металу та деревини.
Спортивний зал, розмірами 18х30м із висотою 6м, розміщений на 1 поверсі в окремому блоці. При спортивному залі передбачено: інвентарну та роздягальні з душовими для хлопчиків та дівчаток.
Харчування учнів організовано у їдальні, що розташована на 1 поверсі.
Їдальня розрахована на 500 осіб. Зал їдальні вміщує 252 посадочні місця.
Харчування учнів організовано у дві черги.
Їдальня, що працює на сировині, має наступний набір приміщень: гарячий, холодний, м'ясо-рибний, цех первинної обробки овочів; цех вторинної обробки овочів; мийні для столового та кухонного посуду; комори для сухих продуктів, овочів, продуктів, що швидко псуються.
Медичний пункт школи розміщено на І-му поверсі та включає наступні приміщення:
кабінет терапевта, процедурний кабінет, кабінет психолога, кабінет стоматолога.
Актовий зал розташований на 2-му поверсі на 300 місць. При актовому залі передбачаються артистичні вбиральні, склад декорацій та бутафорії, склад музичних інструментів.
У актовому залі розміщується також клас співу.  
На кожному поверсі розміщені санітарні вузли для хлопчиків та дівчаток.
Для персоналу на кожному поверсі виділено окремі санвузли, дві кімнати особистої гігієни жінок.
 Підвальний поверх запроектовано на відмітці – 4,020 та виконує функцію укриття, яке забезпечує можливість безперервного перебування в ньому упродовж не менше 48 годин.
 Підвал має входи безпосередньо з вулиці та з будівлі школи, які забезпечують вільний доступ усередину. Входи облаштовані пандусами для осіб з інвалідністю та маломобільних груп.
  В укритті передбачено основнi та допомiжнi примiщення. 
   До складу приміщень школи входять:
    -  підвального поверху на відм. -4,020 -  коридори, ізолятор, медпункт, склад продуктів, зони 1 - 12  класів, завантажувальна, тарна, коридор кухні, сходи кухні, комора, роздягальні, ліфтовий хол, санвузли та умивальна, душові, сходові клітки, санітарний пост/санітарна зона, універсальні санітарно-гігієнічні приміщення, тамбур, гардеробні, пункт керування та дві зони для вчителів та відвідувачів школи;
 - І-го поверху - кабінет 1-го класу, завантажувальна, роздягальні 1-го класу, санвузли 1-го класу, умивальні 1-го класу, мийна кухонного посуду, комора кухонного посуду, мийна яєць, цех-кухня (3 прим.), роздавальна, охолоджуюча камера; санвузли 2-го - 4-го класів, комора овочів, санвузол викладача з фізвиховання, умивальні 2-го - 4-го класу, роздягальні 2-го - 4-го класів, кабінети 2-го  - 4-го класів, комори, санвузол чоловічий, санвузол жіночий, інклюзивні санвузли, коридори, коридор/ рекреація, палітурна майстерня, кабінети 5-го - 10-го класів, лабораторія, тамбури, сходові клітки,
клас музики, ліфтовий хол, кабінет лікаря-1, комори, охорона, кабінет лікаря-2, медпункт- приймальня, медпункт- допоміжне приміщення, гардеробна старшої школи, їдальня, коридор кухні,  коридор спорт.блоку, столярна майстерня, підсобне приміщення столярної майстерні, приміщення викладача з фізвиховання, душова викладача з фізвиховання, ткацька майстерня і її підсобне приміщення, інвентарна, кабінет геології, спортзал, гончарна майстерня, кімната технічного персоналу, кабінет фізики, фізична лабораторія, чоловіча роздягальня спортблоку і жіноча роздягальня спортблоку, кабінет історії, чоловіча душова спортблоку і жіноча душова спортблоку;
   - ІІ-го поверху - комори, чоловічі санвузли, учительська, кухня учительської, умивальна та санвузли учительської, кабінет директора, санвузли жіночий і чоловічий, приймальня і хол директорської, санвузол директора, бухгалтерія, приймальна бухгалтерії, інклюзивні санвузли, коридор/рекреація, коридор/трибуни, актова зала, естрада, сцена, евакуаційний коридор, костюмерна/роздягальня, гримерні, інвентарні, кабінет 5-го класу, аудиторія живопису, бібліотека,
кабінети 6-го - 11-го  класів, підсобні приміщення музики, підсобне приміщення бібліотеки, аудиторія музики, лабораторії, гостьова кімната, сходові клітки, кабінети біології та інформатики, кабінети географії,  історії та хімії, кабінет астрономії та комори;
    - ІІІ-го поверху -  комори, санвузли чоловічі і жіночі, умивальні, санвузли для МГН, коридор/ рекреація, коридор/трибуни, коридор/хол, групи продовженого дня, інвентарна  та кімната занять з технічними засобами навчання, підсобні приміщення та навчальні класи, лабораторіі, сходові клітки та комори.
Конструктивна схема будівлі  —  каркасна.
Просторова жорсткість та стійкість конструкцій будівлі забезпечується ліфтово-сходовими блоками,  колонами, що жорстко з’єднані з плитами перекриття.
Фундамент — тип та конструктивні рішення фундаменту необхідно приймати у відповідності до геологічних умов будмайданчика..
Зовнішні стіни підземної частини запроектовані з врахуванням вимог як для ПРУ - монолітні залізобетонні товщиною 300мм; армування огороджувальних конструкцій підвалу передбачено  трьома арматурними сітками з розміром чарунки 150мм.
Зовнішні стіни надземної частини - з порожнистої цегли, товщиною 300мм; утеплені системами штукатурного фасаду.
Діафрагми жорсткості - монолітні залізобетонні стіни шахт ліфтів та сходових кліток; товщиною 250мм;  арматура періодичного профілю класу А400С;  бетон класу С30/35.
Колони - монолітні залізобетонні перетином 400х400мм, вертикальна арматура Ø20, 16 А500С; бетон класу С30/35.
Перекриття над укриттям - на відм. -0,770, загальною товщиною 600мм (дві монолітні залізобетонні плити товщиною по 200мм, з прошарком піску товщиною 200мм між ними) та монолітною залізобетонною обв'язочною балкою, в тілі плити перетином 800х400мм, по зовнішньому контуру плити; фонове нижнє і верхнє армування плити Ø12 А400С кроком 200х200мм та балки - Ø16 А400С;  бетон класу С20/25.
Перекриття на відм. +3,000, +6,300 та +9,600(покриття) - монолітна залізобетонна балочна плита (з перехресними балками) перетином 400х400мм, в тілі плити; фонове нижнє і верхнє армування плити вздовж буквенних і цифрових осей  Ø12 А400С кроком 200х200мм та балки - Ø16 А400С; бетон класу С20/25.
Покрівля - верхній шар - гідроізоляційний килим по цементно-піщаній стяжці товщиною 50мм, ПЕ плівка, два шари мінвати (кам'яна вата) товщиною 260мм та бітумна мастика по залізобетонній плиті суміщеного покриття.
В осях "Д-Н"-"7-14" на відм. +9,800, над актовим залом, трибунами та сценою - передбачено   металеві ферми покриття з паралельними поясами ФМ-17,9-1,5 (верхній пояс - із двутавра №40, нижній пояс - із швелера №22) довжиною L=18,0м; прогони - із двутавра №10; з покрівлею - профнастилом Н57, шаром утеплення кам'яною ватою товщиною 260мм, ПЕ плівкою та верхній шар  - гідроізоляційний килим.
    Сходи -  монолітні залізобетонні марші та площадки  товщиною 200мм; арматура Ø12 А 500С;  бетон класу С20/25.
       Водопостачання та каналізація
     У приміщеннях школи передбачені наступні системи водопроводу і каналізації:
- внутрішній виробничо-питний водопровід;
- гаряче водопостачання;
- внутрішня побутова каналізація;
- внутрішня виробнича каналізація.
  Зовнішні мережі водопостачання та каналізування, місце приєднання об'єкту будівництва до водопровідної мережі - буде передбачено згідно ТУ, отриманих при прив'язці до майданчика будівництва.  
     Водопровідний ввід обладнуються водомірним вузлом із лічильником холодної води.
     Для забезпечення водою систем каналізації, з встановленими на них унітазами та наземними чашами, передбачено аварійний запас води на технічні потреби, який становить 3000л.
      Аварійний запас води в приміщеннях укриття формується із бутильованої води.
      Внутрішні мережі виробничо-питного та протипожежного водопроводу передбачені з сталевих водогазопровідних оцинкованих труб ДСТУ 8936:2019 діаметром Ø15÷40мм і діаметром ≥50 з сталевих електрозварних труб ГОСТ10704-91 додатково емальованих по ТУУ 7308692-001-93.
       Підводки до санітарно-технічного обладнання – труба поліпропіленова RehauHis.
Гаряче водопостачання передбачено від баку непрямого нагріву, який живиться тепловою енергією від ІТП та має вбудований електронагрівальний елемент у якості резервного водонагрівача. В приміщеннях укриття передбачається резервне приготування гарячої води за допомогою електричного водонагрівача.
Для запобігання втрат тепла та появі конденсату укладку всіх трубопроводів гарячого і холодного водопостачання передбачено в еластичній теплоізоляції на основі пористого поліетилену завтовшки 13мм типу “Thermaflex”.
     Будівля ДНЗ обладнується внутрішньою виробничо-побутовою каналізацією.
      Місце приєднання випуску системи централізованого водовідведення буде передбачено, згідно отриманих ТУ.
      Розрахункові витрати виробничо-побутових стічних вод становлять: 36,7м3/добу і 5.1 м3/год.               
    Будівля школи обладнується роздільними системами побутової і виробничої каналізації від харчоблоку з окремими випусками, які потрапляють у жировловлювач, а потім в зовнішні централізовані мережі..
  Санвузли і душові укриття мають окремі випуски для каналізаційних вод, які поступають до двох герметичних ємкостей V= 50м3, з яких відкачуються асенізаційною машиною.
      Внутрішня побутова каналізація передбачена із труб діаметром 50-110мм із труб РР«Ostendorf» (Німеччина).
Виробнича каналізація передбачена із каналізаційних труб і РР «Ostendorf» (Німеччина) діаметром 50÷110мм, із встановленням на випусках жировловлювача BioBox GP-1 з сигналізацією.
При використанні аварійного запасу води, водовідведення здійснюється у два окремі септичні резервуари, сумарним об ємом 6м3, із наступним відкачуванням стоків.
   Відведення атмосферних опадів з даху будинку здійснюється системою внутрішніх зливостоків з відведенням дощової води на відмостку і газони.
   На покрівлі передбачено (рекомендовано) встановлення водостічних воронок (лійок) фірми "HL" з термокабелем. Внутрішні мережі дощової каналізації виконуються зі сталевих емальованих труб Ø100мм.
Електропостачання
Вихідними даними для електротехнічної частини проекту є завдання на проектування замовника, технічні дані наведені в архітектурно-будівельній, технологічній та санітарно-технічній частинах проекту.
В загальноосвітній школі всі приміщення є приміщеннями з нормальним середовищем.
Електроспоживачі загальноосвітньої школи віднесені до ІІ категорії надійності електропостачання. Напруга живлення –380/220 В.
Розрахункова (максимальна) потужність споживання складає 359,61 кВт, в т.ч. І категорія – 12,94 кВт, ІІ категорія – 346,67 кВт. Протипожежні пристрої (в розрахункову потужність не входять) – 61,5 кВт. Встановлена потужність електронагрівального обладнання (теплове обладнання кухні, електричний котел, тощо) – 147,4 кВт. Коефіцієнт потужності – 0,92. Річна потреба в електричній енергії – 2049,78 тис. кВт*год.
Електроприймачі протипожежних установок, протипожежної сигналізації, ліфта ЛТПП та евакуаційного освітлення віднесені до І категорії і живляться від різних вводів з улаштуванням пристроїв автоматичного ввімкнення резерву АВР. Для цих споживачів передбачається улаштування системи АВР на виділеному ВРП-1А протипожежних пристроїв.
Споживачі укриття отримують живлення від різних вводів з улаштуванням системи АВР на щиті ВРП-3, для забезпечення І категорії надійності електропостачання. В якості резервного джерела живлення для ВРП-3 (укриття) передбачається дизель-генератор потужністю 65 кВт, встановлений зовні в шумопоглинаючому всепогодному корпусі. Запуск двигуна виконується автоматично від шафи керування АВР.
В проектованій загальноосвітній школі передбачено встановлення розподільчих силових щитів на кожному поверсі та в приміщеннях спеціального призначення (харчоблок, медблок тощо). Основними силовими електроспоживачами є технологічне та сантехнічне обладнання, ліфт. В якості пускової та захисної апаратури використовуються магнітні контактори та автоматичні вимикачі. Компенсація реактивної потужності не передбачається.
Розподільні мережі прокладаються на лотках та в ПВХ трубах за негорючою підшивною стелею, також в штрабах по стінах під шаром штукатурки і в електротехнічних нішах.
Мережі виконуються проводами та кабелями з мідними жилами, з ізоляцією, яка не поширює горіння та має помірну димоутворювальну здатність марки ВВПнг-нд, ВВГнг-нд.
Живлення споживачів протипожежних пристроїв передбачається кабелями з вогнестійкою безгалогеновою ізоляцією марки FLAME-X 950 (N)HXH FE180/E90.
В місцях проходу кабелів крізь стіни, перегородки необхідно забезпечити можливість заміни проводки. Для цього прохід повинен виконуватись у трубі або в отворах будівельних конструкцій. Порожнини в місцях проходу слід ущільнювати негорючими вогнезахисними матеріалами (або засобами, що легко виймаються), які забезпечують необхідну межу вогнестійкості елементів будівельної конструкції.
Облік витрати електричної енергії передбачається в місцях балансового розмежування з енергопостачальною організацією. Розрахунковий облік передбачений в ввідно-розподільчих пунктах (ВРП) будівлі. У ВРП передбачені струмообмежуючі автоматичні вимикачі, на вводах – обмежувачі перенапруг.
В приміщеннях загальноосвітньої школи прийнята система загального освітлення. Типи світильників визначено виходячи з категорії середовища, вимог інтер'єру та забезпечення нормативної освітленості.
Проектом передбачається робоче та евакуаційне освітлення. Світильники евакуаційного освітлення позначаються червоними літерами "Е". Живлення мереж евакуаційного освітлення здійснюється по І-й категорії надійності електропостачання від АВР.
Напруга мережі робочого і евакуаційного освітлення 220 В. В приміщеннях електрощитової та інших технічних приміщеннях передбачене переносне ремонтне освітлення напругою 24 В.
Мережі освітлення виконуються кабелями з мідними жилами з ізоляцією, яка не поширює горіння та має помірну димоутворювальну здатність марки ВВПнг-нд, ВВГнг-нд.
Живлення евакуаційного освітлення передбачається кабелями з вогнестійкою безгалогеновою ізоляцією, які зберігають свої функції при температурі 750°С протягом 180 хвилин марки FLAME-X 950 (N)HXH FE180/E30.
В якості джерел світла використовуються світлодіодні світильники. Керування освітленням приміщень здійснюється місцевими вимикачами. Вимикачі та штепсельні розетки в приміщеннях з перебуванням дітей встановлюються на висоті 1,8 м. Керування освітленням коридорів, сходових клітин і входів в школу – дистанційно з поста охорони.
В загальноосвітній школі передбачено створення системи зрівнювання потенціалів шляхом об'єднання таких провідних частин:
- основний (магістральний) захисний провідник;
- основний (магістральний заземлюючий) провідник;
- сталеві труби комунікацій будівлі;
- металеві частини будівельних конструкцій, системи вентиляції.
В будівлі до системи зрівнювання потенціалів підключаються РЕ провідники всього електрообладнання. Система заземлення TN-С-S прийнята з використанням окремого заземлюючого провідника (5-го в трифазній мережі, 3-го в однофазній мережі).
Зовнішній контур заземлення виконано сталевою полосою 40х4 мм, прокладеною на глибині не менше ніж 0,5 м від рівня землі.
Усі металеві частини електрообладнання які у нормальних умовах не є струмоведучими, але які внаслідок аварії можуть опинитись під напругою підлягають заземленню. В туалетних кімнатах передбачена система додаткового зрівнювання потенціалів, шляхом встановлення шини зрівнювання потенціалів і приєднанні до неї всіх металевих частин.
Передбачено встановлення пристроїв захисного відключення (ПЗВ) на лініях, що живлять штепсельні розетки.
Охорона праці, безпека експлуатації та захист від шуму
Охорона праці
Охорона праці забезпечуватиметься виконанням всіх проектних рішень при «Нове будівництво енергоефективної школи з поліпшеними екологічними характеристиками» під час проведення всіх видів підготовчих та будівельних робіт у відповідності до вимог діючого законодавства та нормативно-правових актів з охорони праці з метою забезпечення безпечних умов праці, попередження виробничого травматизму та професійних захворювань, а саме:
-влаштування тимчасового огородження будмайданчика, висотою 2м; тимчасових внутрішньо майданчикових доріг, під’їздів; конструкція доріг, що використовуватимуться як тимчасові, які забезпечуватиме рух будівельної техніки і перевезення максимальних за масою і габаритами будівельних вантажів; встановлення схеми руху автотранспорту; обмеження швидкості руху автотранспорту поблизу місць виконання робіт; огородження небезпечних зон; встановлення попереджувальних знаків; обладнання стендами та схемами стропування основних конструкцій;
-водовідведення та планувальні роботи по підготовці майданчика під будівництво;
-влаштування тимчасових будівель і споруд допоміжного, санітарно-побутового призначення (битовка, виконробська, кладова, вбиральня);
-влаштування і підготовка складських майданчиків до прийому матеріалів, обладнання і виробів, що поступають безпосередньо на будівельний майданчик. Забезпечення складування будівельних матеріалів, конструкцій і виробів за межами призми зсуву котловану, по висоті у відповідності до будівельних норм ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві» за умови застосування заходів проти самовільного зміщення, просідання, осипання та розкочування матеріалів;
-організація освітлення будівельного майданчика, місць проходів, проїздів територією, робочих місць, місць вантажо-розвантажувальних робіт;
-організація попередження впливу на працюючих небезпечних і шкідливих факторів: розташування робочих місць поблизу перепаду по висоті 1,3м і більше; падіння вище розміщених матеріалів, конструкцій, мимовільного обвалення елементів конструкцій; частини машин, що рухаються та пересуванні конструкцій і матеріалів; гострих крайок, задирок та шорсткості поверхонь оздоблювальних матеріалів, конструкцій;
-прийняття всіх необхідних заходів для попередження нещасних випадків, що можуть виникнути внаслідок пошкодження підземних і наземних мереж при виконанні земляних та інших робіт;
-використання технічно справного обладнання;
-організація розміщення будівельних машин за умови забезпечення простору, достатнього для огляду робочої зони і маневрування при дотриманні відстані безпеки поблизу незакріпленої виїмки, штабелів вантажів, устаткування;
-організація заземлення всіх електроінструментів, пускачів, обладнання і, доступних при дотику, їх металевих частин, які в звичайних умовах не знаходяться під напругою, але можуть виявитись під нею внаслідок пошкодження ізоляції;
-забезпечення працівників спецодягом, спецвзуттям, комплектом індивідуальних та колективних засобів захисту;
-виконання робіт кваліфікованим персоналом, навченим та проінструктованим з питань охорони праці, технології робіт та пожежної безпеки;
Захист від шуму
В період будівництва основним джерелом шуму є будівельна техніка (будівельні машини та інструменти). Рівні звукового тиску від машин та механізмів, що застосовуються при будівництві, регламентовані заводами – виготовлювачами, є в межах нормативних.
Зовнішній шум від легкового автотранспорту наближеної вуличної мережі–незначний, шум від вуличної мережі  до 50дБА.
Основними джерелами шуму в дошкільному закладі, що проектується можуть бути: насосна, ІТП, венткамери, вентобладнання. Для дотримання нормативних рівнів шуму у приміщеннях проектом передбачено ряд заходів щодо захисту від шуму та вібрації:
-влаштування віброоснови та віброізоляторів під вентилятори та на насоси;
-встановлення гнучких вставок в місцях приєднання до повітропроводів;
-влаштування шумоглушників на патрубках вентиляторів;
-влаштування гнучких вставок на з’єднаннях повітропроводів до обладнання;
-встановлення низько швидкісного вентиляційного та малошумного насосного обладнання;
-облаштування звукоізолюючих металопластикових вікон в приміщеннях;
-розміщення технічних приміщень під приміщеннями без постійного перебування людей;
-облаштування огороджуючих конструкцій технічних приміщень (плаваюча підлога, акустична стеля та стіни.
Остаточно шумозахисні заходи будуть виконані на стадії «Робоча документація».
Безпека при експлуатації
Прийняті проектні рішення забезпечать безпеку і доступності при експлуатації, щодо унеможливлення та/або зведення до мінімуму можливості виникнення нещасних випадків або ушкоджень людини під час експлуатації об’єкту, внаслідок дії небезпечних факторів згідно вимог ДБН В. 1.2-9:2021. Об’єкт запроектовано з урахуванням потреб людей, які відносяться до маломобільних груп населення.
Система теплопостачання
Опалення.
Температура в приміщеннях, де перебувають діти має відповідати нормативним документам чинним на момент застосування проекту повторного використання.
В якості резервного джерела теплопостачання запропоновано систему, до якої входять геотермальні теплові насоси та електричний котел потужністю 90 кВт.
Для резервування підготовки гарячої води у буферному баці передбачено електронагрівальний елемент.     
Проектом передбачається використання плити перекриття над укриттям у якості термоакумуляційної електричної системи опалення. Плита перекриття над підвалом має площу 1075м2 і товщину 0,64м. Складається з двох залізобетонних плит, товщиною 220мм та прошарку у 200мм, який засипається піском. У шар піску закладається електричний кабель, який живиться від електричної мережі школи. В нічний час система споживає електроенергію (за нічним тарифом) та акумулює тепло в конструкції плити, а в денний час передає його за допомогою  природної конвекції у приміщення 1-го поверху, через підлогу. Опалювальних приладів у приміщеннях, що знаходяться над підвалом, не передбачається. Потужність термоакумуляційної електричної системи складає 32кВт.
Режим роботи термоакумуляційної системи опалення передбачає нагрів плити протягом 8 годин,  в нічний період доби, і охолодження (віддача тепла в приміщення) протягом 8 денних робочих годин.
Температура в приміщеннях запроектованого об’єкту має відповідати нормативним документам чинним на момент застосування проекту повторного використання.
Система вентиляції.
Укриття. Проектом передбачається використання підвалу в якості ПРУ на 950осіб під час військового часу. Система вентиляції укриття запроектована механічною, прямоточною і працює у двох режимах – режимі І, чистої вентиляції та режимі ІІ, фільтровентиляції. Припливне повітря подається у приміщення, де знаходяться учні/гості школи, а витяжка здійснюється через санвузли та техприміщення у режимі чистої вентиляції. У режимі фільтровентиляції витяжка – лише через санвузли. Забезпечення експлуатаційного надлишкового підпору повітря у ПРУ досягається позитивним дисбалансом (видалення повітря зі сховища не більше 0.9 від кількості повітря припливу). Системи вентиляції складаються з електроручних вентиляторів, електричного калорифера, масляних фільтрів з коефіцієнтом очищення не менше 0,8 та мережі повітроводів з дворядними решітками в якості повітророзподільників. Розміщення повітрозаборів вентиляції СПП з властивостями ПРУ передбачено з окремих будівельних конструкцій поза межами можливих завалів будівель і споруд, виконано на 2 м. вище за рівень землі в зоні розміщення забору повітря та на відстані не ближче 10 м від викидів витяжних систем вентиляції сховища і оснащуються противибуховими пристроями. Системи вентиляції укриття організовані з двох блоків, розрахованих на 450чол кожен.
Принципові схеми рішень по вентиляції ПРУ наведені на листі креслень ОВ-6,7.
Кухня-Їдальня. В зоні кухні та їдальні запроектовано загальнообмінну припливно-витяжну систему вентиляції з рекуперацією тепла (ПВ3) з подаванням 40% припливного повітря у обідню залу їдальні. Для компенсації об’ємів витяжного повітря від місцевих відсмоктувачів у гарячому цеху кухонного блоку запроектовано прямоточну систему припливного повітря (П1), яка працює одночасно із системою місцевих відсмоктувачів (В1,В2). Припливне повітря подається в робочу зону кухні і у верхню зону інших приміщень. Швидкість руху та напрямок струменя повітря регулюється решітками, що виключає пряме потрапляння холодного струменя повітря в робочу зону. Швидкість руху повітря не повинна перевищувати 0,2 м/с. Системи місцевих відсмоктувачів комплектуються жировловлювачами. Установка П1 встановлюється на покрівлі. Приміщення їдальні обслуговується припливно-витяжною установкою ПВ1, яка встановлюється на покрівлі.
Спортивна зала і прилеглі до неї приміщення обслуговуються припливно-витяжною системою ПВ2, яка встановлюється на покрівлі. Санвузли і душова тренера обслуговуються системами В4 та В5.
Актова зала обслуговується припливно-витяжною установкою з рекуперацієютепла витяжного повітря ПВ3, прийнята у зовнішньому виконанні і також встановлюється на покрівлі школи.
Класні приміщення та адміністративні приміщення школи обслуговуються припливно-витяжними установками ПВ4-ПВ8, які встановлюються на покрівлі.
Викид витяжного повітря від витяжних систем санітарних вузлів В6-В20 відбувається через вентиляційні шахти що виводяться на висоту не нижче 2-х метрів від рівня покрівлі.
У підшивній стелі в місцях для технічного обслуговування витяжних вентиляторів санвузлів передбачені ревізійні люки.
Приплив та видалення повітря в приміщеннях передбачене через вентиляційні решітки у верхній зоні.
Для неможливості появи конденсату та зменшення тепловтрат крізь стінки повітропроводів, а також зменшення шуму передбачено використання високоефективної самоклеючої ізоляції товщиною не менше ніж 10 мм. Припливні повітропроводи до рекуператора, та витяжні повітропроводи після рекуператора ізолюються високоефективною самоклеючою ізоляцією товщиною або мінерально-ватною ізоляцією.
В місцях перетину повітропроводами перекриттів передбачити встановлення вогнезатримуючих клапанів.
Для догляду, технічного обслуговування та чистки систем повітропроводів до них повинен бути вільний доступ.
Тепло і холодопостачання вентиляційних установок. Джерелом теплоти і холоду для припливно-витяжних вентиляційних систем є компресорно конденсаторні блоки (ККБ). Тепло-холодоносій – фреон R-410. На випадок аварійного стану та для покриття пікових навантажень припливно-витяжні установки додатково обладнані електричними калориферами.
Розрахунок повітрообмінів. Мінімальна витрата зовнішнього повітря в приміщеннях школи визначена на підставі діючих нормативів за нормативною кратністю та за розрахунком у приміщеннях кухні, спортивному залі та актовому залі. В укритті - відповідно до вимог чинних норм.
Енергоефективність
Розрахункові кліматичні та теплоенергетичні параметри для розрахунків мінімально допустимого значення опору теплопередачі приймаються у відповідності до майданчика будівництва.  
Опалювальна площа становить  14593,1 м2
Опалювальний об’єм становить 47114,9м3
Утеплення зовнішніх стін –  плити  з мінеральної вати товщиною 0,20 м.
Утеплення  суміщеного покриття – кам’яна вата  товщиною  0,25 м та 0.05м.
Утеплення перекриття над проїздом - мінераловатні плити товщиною 0,15м.
Підлога по грунті та стіни, що контактують з грунтом –екструдований пінополістирол товщиною 0.15м.
Вікна - з металопластикових профілів із заповненням двокамерними склопакетами.
В якості резервного джерела теплопостачання запропоновано систему, до якої входять геотермальні теплові насоси та електричний котел потужністю 90 кВт.
Для резервування підготовки гарячої води у буферному баці передбачено електронагрівальний елемент.     
Проектом передбачається використання плити перекриття над укриттям у якості термоакумуляційної електричної системи опалення. Плита перекриття над підвалом має площу 1075м2 і товщину 0,64м. Складається з двох залізобетонних плит, товщиною 220мм та прошарку у 200мм, який засипається піском. У шар піску закладається електричний кабель, який живиться від електричної мережі школи. В нічний час система споживає електроенергію (за нічним тарифом) та акумулює тепло в конструкції плити, а в денний час передає його за допомогою  природноїконвекції у приміщення 1-го поверху, через підлогу. Опалювальних приладів у приміщеннях, що знаходяться над підвалом, не передбачається. Потужність термоакумуляційної електричної системи складає 32кВт.
  Режим роботи термоакумуляційної системи опалення передбачає нагрів плити протягом 8 годин,  в нічний період доби, і охолодження (віддача тепла в приміщення) протягом 8 денних робочих годин.
Температура в приміщеннях запроектованого об’єкту має відповідати нормативним документам чинним на момент застосування проекту повторного використання.
    Система вентиляції. Укриття. Проектом передбачається використання підвалу в якості ПРУ на 950осіб під час військового часу. Система вентиляції бомбосховища запроектована механічною, прямоточною і працює у двох режимах – режимі І, чистої вентиляції та режимі ІІ, фільтровентиляції. Припливне повітря подаватиметься у приміщення, де знаходяться учні/гості школи, а витяжка здійснюється через санвузли та техприміщення у режимі чистої вентиляції. У режимі фільтровентиляції витяжка – лише через санвузли.
    Системи вентиляції укриття організовані з двох блоків, розрахованих на 450 людей  кожен.
Кухня-Їдальня. В зоні кухні та їдальні запроектовано загальнообмінну припливно-витяжну систему вентиляції з рекуперацією тепла (ПВ3) з подаванням 40% припливного повітря у обідню залу їдальні. Для компенсації об’ємів витяжного повітря від місцевих відсмоктувачів у гарячому цеху кухонного блоку запроектовано прямоточну систему припливного повітря, яка працює одночасно із системою місцевих відсмоктувачів  Приміщення їдальні обслуговується припливно-витяжною установкою.
Спортивна зала і прилеглі до неї приміщення обслуговуються припливно-витяжною системою вентиляції.
Актова зала обслуговується припливно-витяжною установкою з рекуперацією тепла витяжного повітря.
Класні приміщення та адміністративні приміщення школи обслуговуються припливно-витяжними установками.
   Припливні повітропроводи до рекуператора, та витяжні повітропроводи після рекуператора ізолюватимуться високоефективною самоклеючою ізоляцією товщиною  або мінерально-ватною ізоляцією.
      Тепло і холодопостачання вентиляційних установок. Джерелом теплоти і холоду для припливно-витяжних вентиляційних систем є компресорно конденсаторні блоки. На випадок аварійного стану та для покриття пікових навантажень припливно-витяжні установки додатково обладнані електричними калориферами.
Розрахунок повітрообмінів. Мінімальна витрата зовнішнього повітря в приміщеннях школи визначена на підставі діючих нормативів за нормативною кратністю та за розрахунком у приміщеннях кухні, спортивному залі та актовому залі. В укритті - відповідно до вимог чинних норм.
Основні рішення щодо економії енергії.
У проектних рішеннях враховано вимоги нормативних документів щодо енергозбереження. З метою економії енергоресурсів та контролю за їх використанням проектом передбачені  заходи:
-теплоізоляція зовнішніх огороджувальних конструкцій будівлі;
-система теплопостачання запроектована альтернативними джерелами енергії;
-система вентиляції з рекуператором тепла;
-передбачено облік витрат енергоресурсів;
-для освітлення передбачено світильники з енергоощадними лампами.
 Відповідно до проектних рішень  теплоізоляційної оболонки будівлі, систем опалення, вентиляції, електропостачання в залежності від розрахункових кліматичних параметрів району будівництва визначено клас енергоефективності – «А».
Питоме споживання первинної енергії – 78,69  кВт∙год/м2.
Питомі викиди парникових газів – 14.37 кг/м2.
Загальний показник питомого енергоспоживання при опаленні та охолодженні – 2.239 кВт∙год/м3.
Розділ "Енергоефективність" та протоколи випробування теплоізоляційних матеріалів розробляти для кожного окремого використання проекту.
      Пожежна і техногенна безпека, інженерно-технічні заходи цивільного захисту
Запроектований заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступеню на 900-950 місця по зовнішньому контуру має габаритні розміри 113,1м х 58,9м. Будівля школи має 3 поверхи та підвальне приміщення, що відіграє роль захисного укриття і може використовуватися у мирний час, як споруда подвійного призначення. Підвальний поверх запроектовано на відмітці – 4,020 та виконує функцію укриття, яке забезпечує можливість безперервного перебування в ньому упродовж не менше 48 годин. Підвал має входи безпосередньо з вулиці та з будівлі школи, які забезпечують вільний доступ усередину. Входи облаштовані пандусами для осіб з інвалідністю та маломобільних груп.
В укритті передбачено основнi та допомiжнi примiщення. До основних вiдносяться примiщення для населення, яке переховується, пункт керування, медпункт для надання екстреної медичної допомоги з ізолятором та кухонний блок – кухонний цех, складські приміщення, інвентарні та комори та їдальню.
Протипожежні заходи виконуються відповідно до ДБН В.1.1-7-2016 “Пожежна безпека об’єктів будівництва”.
Для забезпечення протипожежної безпеки будівлі та успішного гасіння пожежі у разі її виникнення, евакуації людей та матеріальних цінностей, проектом передбачено ряд планувальних, конструктивних та інженерних заходів.
Мінімальні межі вогнетривкості будівельних конструкцій та максимальні межі поширення вогню по них прийнято згідно з таблицею 4 ДБН В.1.1-7-2016, як для ІІ ступеня вогнетривкості (не менше), а саме:
Класи вогнестійкості будівельних конструкцій:
- несучі стіни та стіни сходових клітин - REI 120 М0
- стіни самонесучі – REI 60 М0;
- стіни зовнішні ненесучі – Е 15 М0;
- внутрішні ненесучі (перегородки) – EI 15M0;
- сходові площадки, марші сходових кліток – R 60 M0;
- елементи суміщених покриттів:
- плити, настили, прогони - RE 15 M0;
- балки - R 30 M0.
Протипожежні двері - з межею вогнетривкості 0,6год в усіх технічних приміщеннях (в приміщення електрощитової), двері сходових клітин передбачені проектом з пристроями для самозачинення та ущільненнями в притворах.
Вхідні двері в приміщення підвалу, а також елементи їх кріплення та замикання передбачені посиленої конструкції з ущільненням в притулах, згідно ДСТУ Б В.2.6-11, з межею вогнестійкості не менше ЕІ 30.
З урахуванням специфічних особливостей об’ємно-планувальних рішень будівлі, а також особливостей контингенту людей, що знаходяться в ній, розрахунковий час евакуації для даного об’єкту проведений за спрощеною аналітичною моделлю руху людського потоку.
Розрахунки проведено для кожного поверху (або частини кожного поверху) по існуючих евакуаційних виходах, з урахуванням знаходження там людей різних груп мобільності.
Вибір напрямку (маршруту) руху під час евакуації здійснено за наступними правилами:
- рух по тому шляху, яким люди потрапили в будівлю;
- виключення шляхів руху, що проходять поруч із зоною горіння, хоча люди можуть евакуйовуватися через задимлені коридори;
- при евакуації з першого поверху – рух до відкритого виходу назовні з будівлі.
З приміщень відповідно до розрахунку часу евакуації у складі проекту евакуація потоків людей всіх груп мобільності, при умові своєчасного їх оповіщення, утримання наявних евакуаційних шляхів і виходів у належному стані, а також забезпечення належного протипожежного режиму, буде досягнута.
Система пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та централізованого спостереження, автоматизація систем димо та тепловидалення і підпору повітря:
З огляду на матеріали, що знаходяться в приміщеннях, які захищаються, первинною ознакою пожежі є дим та тепло. Тип пожежних сповіщувачів обраний відповідно до пп.7.2.6, 7.2.7, 7.2.8, 7.2.9 ДБН В.2.5-56:2014, п.6.4 ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009.
Для виконання зазначених вище функцій прийнята установка системи пожежної
сигналізації в складі:
- прилад управління «ПУ-П»;
- сповіщувачі пожежні димові оптичні точкові адресні СПДОТА;
- сповіщувачі пожежні теплові адресні СПТМА;
- сповіщувачі пожежні ручні адресні СПРА-01.
Автоматична установка передачі тривожних сповіщень забезпечує цілодобовий контроль системи пожежної сигналізації, а також прийом сигналів тривоги і перетворення цих сигналів в протоколи обміну даних, для передачі сигналу "Пожежа" на пульт централізованого пожежного спостереження. Після опрацювання надходження повідомлення, сигнал "Пожежа" транслюється в оперативно-диспетчерську службу оперативно-координаційного центру Головного управління ДСНС.
Система оповіщення, відповідно до таб.Б.1 і Б.2 ДБН В.2.5-56-2014. Тривалість роботи СО від резервного джерела живлення в черговому режимі становить не менше 24 годин, в режимі "Тривога" - протягом часу, необхідного для евакуації людей з будівлі, але не менше 15 хвилин.
Система автоматизації димо- і тепловидалення передбачає управління вентиляторами димовидалення і підпору повітря, а також диспетчеризацію стану вентиляторів, кіл живлення вентиляторів. Для забезпечення автоматизації ДВ проектом передбачаються:
- блоки комутації адресні (управління клапанами димовидалення (КДВ);
- клапанами підпору повітря (КПП);
-  вентиляторами димовидалення;
- вентиляторами підпору повітря а також диспетчеризація положення клапанів, вентиляторів);
Для забезпечення запуску вентиляторів проектом передбачається установка шафи ЩУ СДВ на покрівлі.
Розміщення блоків - біля відповідних клапанів та у ЩУ СДВ. Підключення блоків - в адресні кільця ПС та АСДВ.
Автоматичний запуск вентиляторів, а також відкриття клапанів передбачається по сигналу ППКП у випадку спрацьовування пожежного сповіщувача у відповідній зоні димо- і тепловидалення (на відповідному поверсі).
Місцевий запуск вентиляторів передбачається від шафи ЩУ СДВ.
Також проектом передбачається, відключення загальнообмінної вентиляції при пожежі, перевод ліфтів в режим роботи "Пожежа".
В якості блискавкоприймачів використовується блискавкоприймальна сітка з дроту алюмінієвого Ø8мм.
З'єднання блискавкоприймачів виконати дротом оцинкованим ø8мм. Кріплення сітки здійснюється через кожен 1 метр (для виключення провисання). Місця перетину металевого дроту з'єднуються затискачами для дроту хрестовидними. Струмовідводи виконуються оцинкованим дротом Ø8мм із кріпленням до стін тримачами. У місцях проходу людей від коробки для фасадного контрольного з'єднання вгору струмовідводи прокладені в монтажній трубі з кріпленням останньої затискачами.
Заземлення за ДСТУ EN 62305-3: 2012 п.5.4 на даному об'єкті застосовується тип В.
Основними пріоритетами, визначеними в розділі інженерно-технічних заходів цивільного захисту у складі проектної документації на будівництво «Нове будівництво енергоефективної школи з поліпшеними екологічними характеристиками» є дотримання вимог містобудівної документації.
Заходи передбачають забезпечення безпечних умов на об'єкті, зменшення ризику пожежі та вибуху, покращення умов евакуації в разі аварії, забезпечення безперешкодного доступу для проведення аварійно-рятувальних робіт, а також оцінку частоти та інтенсивності проявів небезпечних явищ.
При правильній реалізації запропонованих інженерно-технічних заходів, зменшиться ризик виникнення небезпечних ситуацій на об'єкті, а в разі їх виникнення, будуть забезпечені умови безпеки для об'єкта, а також будуть підготовлені та забезпечені можливості для проведення евакуації та аварійно-рятувальних робіт.
Виконання рішень, закладених в проекті, забезпечить у більшості випадків:
- запобігання виникненню прогнозованих надзвичайних ситуацій;
- запобігання травмуванню людей у разі виникнення надзвичайних ситуацій або аварій;
- зменшення матеріальних збитків від надзвичайних ситуацій або аварій;
-зменшення терміну та витрат на проведення аварійно-рятувальних робіт у випадку виникнення надзвичайних ситуацій або аварій на території «Нове будівництво енергоефективної школи з поліпшеними екологічними характеристиками »
Усі заходи розроблені з урахуванням вимог технічних регламентів, законодавства та стандартів з питань безпеки будівництва та експлуатації будівель і споруд, а також з урахуванням ризиків, що можуть виникнути на об'єкті.
   Забезпечення безпеки життя і здоров'я людини, забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення.
 Розташування об’єкту передбачати відповідно ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій" та Наказу Міністерства охорони здоров’я № 173 від 19.06.96 «Про затвердження Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів».
Проектування освітнього середовища закладів загальної середньої освіти здійснюється на підставі Наказу МОЗ від 25.09.2020  № 2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти» та Закону України «Про систему громадського здоров’я».
Вплив на навколишнє природне середовище:
Вплив на земельні ресурси: Земельна ділянка для розташування проектованої школи повинна відповідати цільовому призначенню - для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти. 
Вплив на водні ресурси: Водопостачання комплексу передбачається від централізованих систем водопостачання населених пунктів та повинна відповідати Наказу Міністерства охорони здоров’я №400 від 12.05.2010р «Про затвердження Державних санітарних норм та правил "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною».
   Резервним джерелом водопостачання можливо розглядати атрсвердловини з дотриманням вимог щодо встановлення зон санітарної охорони водозаборів госп-питного водопостачання.
Можливе забруднення поверхневих і підземних вод: Відведення стоків від будівель, що проектуються повинно передбачатися до централізованих систем водовідведення населеного пункту.
Вплив на атмосферне повітря: В процесі експлуатації проектованого об’єкту в атмосферне повітря можуть викидатимуться забруднюючі речовини. Валові викиди забруднюючих речовин в повітряне середовище не повинні перевищувати встановлені норми викидів від джерел викидів забруднюючих речовин у атмосферне повітря.
      При проведенні розрахунку забруднення атмосфери, використовуючи програмні продукти, максимальні приземні концентрації забруднюючих речовин з врахуванням фонового забруднення атмосфери не повинні перевищувати ГДК для повітря населених пунктів (ОНД 86).
Вплив на мікроклімат: Локальне підвищення температури повітря, температури природних  водних об’єктів, вологості повітря не очікується. Сприяння місцевому туманоутворенню, зниженню сонячної інсоляції певної території не очікується.
Вплив на флору: Будівництво об’єкту не повинно вносити негативного впливу на ландшафт території, розвиток флори та фауни. Об’єкти природно-заповідного фонду на ділянці будівництва відсутні.
         Норми озеленення повинні відповідати діючим нормам визначеним ДБН Б.2.2-5:2011 "Благоустрій територій"  та Наказу Міністерства охорони здоров’я від 17.03.2011 №145 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць»
Вплив на фауну:  Спорудження   і   експлуатація  об'єкту   не   повинні створювати  погіршення умов існування цінних видів фауни.
Вплив на території та об'єкти природно-заповідного фонду України:     Запроектований об'єкт, включаючи його інженерні комунікації, не може розміщватися у межах  територій та об'єктів ПЗФ. Запроектований об'єкт не може розміщуватися на території перспективній для заповідання.
Вплив на соціальне середовище: Будівництво комплексу не повинно призводити до погіршення умов життєдіяльності місцевого населення. Створюються комфортні умови навчання для 950 учнів.
Вплив на техногенне середовище: Будівництво і експлуатація об'єкту проектування не повинно впливати на промислові, сільськогосподарські та житлово-цивільні об’єкти, наземні та підземні споруди, соціальну організацію території, пам’ятники архітектури, історії, культури та інші елементи техногенного середовища, оскільки вони знаходяться поза зоною впливу даного об’єкту.
Заборонено розміщувати навчальні заклади в межах дії ССЗ підприємств.
Виробничі та господарсько-побутові відходи та їх вплив на довкілля: В процесі господарської діяльності проектованого об’єкту утворюватимуться відходи.
Поводження зі всіма видами відходів повинно відповідати чинному природоохоронному законодавству.
  Проект “Нове будівництво енергоефективної школи з поліпшеними екологічними характеристиками (проект повторного використання)” виконано та розроблено згідно  вихідних  даних на  проектування  з дотриманням вимог щодо міцності, надійності і довговічності об'єкта, його експлуатаційної безпеки, у тому числі вимог з питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, та інженерного забезпечення; санітарного й епідеміологічного благополуччя населення; охорони праці; екології; пожежної безпеки; техногенної безпеки; енергозбереження.
 






 


  
         
                                       
      


 
 

























Розділи