Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:7236-0831-8738-5452
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№95/23 від 10.04.2024
Орган, що видав
ТОВ "Будпроектекспертиза" (41054749) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Нове будівництво залізничної під’їзної колії МПП ФІРМА «ЕРІДОН» по станції Батьово регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця»
Код проектної документації
PD01:1431-0078-3958-5732 Зміни №2 №15/23 від 2023-08-22 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВГЕНПЛАН") / Наявні експертизи: EX01:7236-0831-8738-5452
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань інженерного забезпечення, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження
Головний експерт проекту
СУРОВЕННА ГАННА БОРИСІВНА (АЕ 003127, АЕ 006524 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Закарпатська обл., Берегівський район, Батівська територіальна громада (UA21020010000055068), сщ. Батьово, вулиця Колійна не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа МАЛЕ ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО ФІРМА "ЕРІДОН" (19420704)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Каленіченко Світлана Володимирівна
Експерт (фахівець) З питань експертизи проектної документації доріг
Гоц Ігор Васильович
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Білокрис Оксана Віталіївна
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
Пряха Олександр Борисович (АЕ 004736, АЕ 005250, АЕ 005439, АЕ 007260)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
Непомнящий Ігор Юрійович (АЕ 006067)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
ГОЛОВАЦЬКА НАТАЛІЯ МИХАЙЛІВНА (АЕ 006066)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
Низова Ірина Василівна (АР 003158, АЕ 006270)
Відповідальний експерт З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
РИСАК ЄВГЕНІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004760, АЕ 004141, АЕ 005267, АЕ 007252)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології
ПАВЛЕНКО ОЛЕКСАНДР СЕРГІЙОВИЧ (АР 017683, АЕ 005920)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
Стретович Дмитро Миколайович (АЕ 004727, АЕ 005229, АЕ 005426)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
СУРОВЕННА ГАННА БОРИСІВНА (АЕ 003127, АЕ 006524)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:1431-0078-3958-5732
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВГЕНПЛАН" (38765989)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проектна документація
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
2122.4 Залізничні колії промислових підприємств
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
22.08.2023
Номер проектної документації
15/23
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Проект «Нове будівництво залізничної під’їзної колії МПП ФІРМА «ЕРІДОН» по станції Батьово регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця» місцезнаходження об’єкту: Закарпатська обл., Берегівський район, Батівська територіальна громада, смт Батьово, вулиця Колійна розроблений ТОВ «КИЇВГЕНПЛАН»  (код ЄДРПОУ: 38765989, юридична адреса: Україна, 04212, м. Київ, вул. Маршала Тимошенка, буд. 9).

 

Класи наслідків (відповідальності) об’єктів – СС2.                        

Сукупний показник – СС2.

 

Головний інженер проекту – Крижановський Юрій Миколайович (кваліфікаційний сертифікат серія АР № 018332, виданий 23.12.2021 р., провідний інженер-проектувальник).

 

Замовник – Мале приватне підприємство фірма «ЕРІДОН» (код ЄДРПОУ: 19420704, юридична адреса: Україна, 08143, Київська область, Києво-Святошинський район, село Княжичі, вул. Воздвиженська, буд. 46).

 

Підстави для проектування:

-  лист LC01:9217-4135-3425-4716 Сектору містобудування, архітектури, земельних ресурсів та комунального майна Батівської селищної ради берегівського району Закарпатської області від 08.03.2024 про те, що містобудівні умови та обмеження не надаються;

-       завдання на проектування, затверджене замовником;

-       технічні умови № 23/21 на будівництво об’єкту: «Будівництво залізничної під’їзної колії МПП ФІРМА «ЕРІДОН» на станції Батьово регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця», селище міського типу Батьово, Берегівський район, Закарпатська область», надані АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ», затверджені рішенням Комісії Товариства (протокол від 31.07.2023 р. № ЦІР-01-1);

-       договір оренди земельної ділянки від 18.01.2023 р;

-  витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 27.01.2023 № 321317015, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2685515421204, дата державної реєстрації 25.01.2023, об’єкт нерухомого майна - земельна ділянка (кадастровий номер: 2120455400:00:003:0115, площа 18,4 га, адреса: Закарпатська обл.. Берегівський р., смт. Батьово, вулиця Колійна, земельна ділянка 25);

-  договір про встановлення земельного сервітуту від 20.03.2024 р. (земельний сервітут встановлюється на земельну ділянку площею 0,5814 га, 2120455400:00:003:0111).

 

Ділянка проектування розташована на відведеній території у селищі міського типу Батьово, Берегівський район, Закарпатська область. Територія вільна від забудови.

Під’їзна залізнична колія призначена для транспортного забезпечення терміналу перевантаження вантажів. На терміналі здійснюється перевантаження вантажів з вагонів європейської колії у вагони української мережі на спеціалізованих вантажних фронтах.

Майданчик проектування розташовано на вільній від забудови території. На майданчику запроектовано такі споруди: залізничні колії; ваги вагонні; маневрові лебідки; підкранові колії козлового крану.

Рельєф території відносно рівнинний, наявні відкоси вздовж доріг та водойм. Довкола ділянки вишукувань наявні заболочені території, ділянки з підвищеною вологістю, водойми та канали. Абсолютні відмітки поверхні (по устям свердловин) становлять 103,8-105,5 м.

Проектом передбачено нове будівництво залізничної під’їзної колії МПП ФІРМА «ЕРІДОН» по станції Батьово регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця».

Транспортування вантажів буде здійснюватися по загальній мережі залізничних шляхів. Після перевантаження поїзди відправляються на загальну мережу залізниць. Комплекс залізничних споруд включає в себе пристрої, будівлі та споруди необхідні для прийому, оброблення та відправлення поїздів.

Проектування об’єкту виконано з виділенням двох черг будівництва.

Перелік будинків, будівель та споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, що проектується відповідно до черг будівництва:

І черга:

-  під’їзні залізничні колії;

-  реконструкція пристроїв сигналізації централізації і блокування СЦБ;

-  вагонні ваги;

-  маневрові пристрої;

-  освітлення вантажних фронтів, стрілочних переводів та маневрових пристроїв;

ІІ черга:

-  підкранові колії козлового крану.

 

Земляне полотно залізничної колії запроектоване і розраховане під навантаження на вісь чотиривісного вантажного вагона 294 кН (30 т.с.).

Вертикальна посадка виконана з урахуванням існуючих відміток головок рейок залізничних колій. Всі споруди розміщено в ув’язці із залізничними коліями.

Для забезпечення водовідведення поверхневих вод, які потрапляють до земляного полотна, передбачені кювети, канави та влаштування дренажної каналізації.

Для контролю ваги вантажів проектом передбачається встановлення на залізничних коліях ваг вагонних тензометричних для зважування вагонів у статичному режимі.

Для переміщення вагонів по фронтам навантаження на залізничних коліях встановлюються маневрові лебідки.

Благоустрій території вздовж колії передбачає улаштування службових проходів для забезпечення безпечного проходу складачів поїздів. Потреба в додаткових працівниках станції, зайнятих прийманням, відправленням поїздів, маневровою роботою і обробкою поїздів – відсутня. Обслуговування пристроїв навантаження, вагонних ваг, маневрових лебідок підприємства виконується існуючими працівниками підприємства.

Поїзди на адресу підприємства надходять із зовнішньої мережі залізниць на станцію Батьово. Рух потягів за маршрутами буде здійснюватися локомотивами Укрзалізниці. На станції Батьово виконуються операції по прийому та передачі вантажів, проводитися зміна поїзного локомотива на маневровий. Вагони на під’їзну колію подаються маневровим порядком локомотивами залізниці або власними локомотивами підприємства. Приймально здавальні операції виконуються на коліях № 1 та № 3.

Проектом передбачено будівництво в межах земельної ділянки залізниці:

-  з’єднувальної колії № 37-1435 мм;

- з’єднувальної колії № 38-1520 мм.

Укладання залізничних колій передбачено ланками із рейок типу Р65 (згідно з ДСТУ 4344:2004) на залізобетонних шпалах (згідно  з ДСТУ Б В.2.6-209:2016) із скріпленням, відповідно до вимог чинних нормативних документів. Баластна призма - двошарова, із щебню фракції 25-60 мм твердих порід (марки не нижче С40 або У50), морозостійкістю не нижче Мрз 50 (відповідно до ДСТУ Б В.2.7-204:2009), товщиною під шпалою 25 см, на піщаній подушці із піску середньої крупності завтовшки 20 см. Епюра шпал в прямих та кривих - 1600 шт/км. Ширина баластної призми зверху – 3,45 м, в кривих ділянках колії з зовнішньої сторони кривої передбачено розширення на 0,1 м. Крутизна укосів баластної призми – 1:1,5, для піщаної подушки – 1:2.

Проектом передбачається:

-  демонтаж стрілочних переводів №№ 201, 203, 205 та сплетіння  хрестовини № 3 (ОК3);

-  демонтаж частини колії № 39 завдовжки 25 метрів;

-  демонтаж частини колії № 37 від с.п. № 205 до ОК3 завдовжки 34 м;

-  укладання стрілочних переводів № 201, № 203 на існуючі ординати, стрілочний перевід колії 1435 мм марки 1/9 типу Р65 на дерев’яних брусах, стрілочний перевід колії 1520 мм марки 1/9 типу Р65 на залізобетонних брусах.

Зовнішня залізнична колія запроектована на прямих та кривих ділянках колії з мінімальним радіусом 300 метрів. Мінімальний радіус прийнято згідно з таблицею 6.4 ДБН В.2.3-19:2018. Максимальний ухил у профілі становить 2,1‰. Земляне полотно представлено насипами висотою до 1 м, виїмками глибиною до 1 м та нульовими місцями. Ширину основної площадки земляного полотна на прямих ділянках колії прийнято 7,2 м. В кривих ділянках колії з зовнішньої сторони кривої передбачено розширення земляного полотна на 0,5 м. Верх площадки земляного полотна передбачено двосхилим. Крутизну укосів насипу і виїмки прийнято – 1:1,5. Коефіцієнт ущільнення ґрунтів насипу – 0,95.

Для поїздів, що прямують на адресу МПП ФІРМА «ЕРІДОН» в межах ділянки, що їм належить, проектом передбачено будівництво:

- навантажувально-розвантажувальної колії № 1-1435 мм;

- навантажувально-розвантажувальної колії № 3-1520 мм;

- виставочної колії № 2-1435 мм;

- виставочної колії № 4-1520 мм.

Потужність верхньої будови колії визначена за нормами наведеними в таблиці 8.1 ДБН В.2.3-19:2018. Укладання залізничних колій передбачено ланками із рейок типу Р50 на залізобетонних шпалах із скріпленням відповідно до вимог чинних нормативних документ. Баластна призма двошарова, із щебню фракції 25-60 мм, товщиною під шпалою 25 см, на піщаній подушці із піску середньої крупності завтовшки 20 см. Епюра шпал в прямих та кривих - 1600 шт/км. Ширина баластної призми зверху – 3,45 м, в кривих ділянках колії з зовнішньої сторони кривої передбачено розширення на 0,1 м. Крутизна укосів баластної призми – 1:1,5, для піщаної подушки – 1:2. Стрілочні переводи марки 1/9 з рейок типу Р 50 - на дерев’яних брусах.

Для запобігання самовільного виходу вагонів з під’їзної колії передбачено укладання двох скидальних вістряків.

Внутрішня залізнична колія запроектована на прямих та кривих ділянках колії з мінімальним радіусом 350 метрів. Мінімальний радіус прийнято згідно з таблицею 6.4  ДБН В.2.3-19:2018. У профілі залізничні колії в межах вантажних фронтів розташовані на горизонтальній площадці. Конструкція земляного полотна прийнята з відкритим баластним шаром. Перед спорудженням земляного полотна виконується розчищення від чагарників та зрізання ґрунтово-рослинного шару на глибину 0,3 м. Земляне полотно представлено насипами висотою до 1 м. Ширину основної площадки земляного полотна на прямих ділянках колії прийнято 7,2 м. Верх площадки земляного полотна передбачено двосхилим. Крутизну укосів виїмки прийнято 1:1,5. Коефіцієнт ущільнення ґрунтів насипу – 0,95.

Станція Батьово дільнична залізнична станція Ужгородської дирекції Львівської залізниці на перетині ліній Стрій-Батьово-Чоп та Батьово-Солотвино. Станція Батьово пост ЕЦ-1 обладнана пристроями електричної централізації за типовими  рішеннями ТР-47. На станції є колії  державного стандарту 1520 мм та європейського стандарту 1435 мм.

Схема управління стрілками - двопровідна. Станція обладнана рейковими колами по нормалі РЦ-00-05 та РЦ-00-08. Обладнання розміщено на стативах в релейних. Кабелі розшиті на кросових стативах в кросовій.

Цим проектом існуючі стрілки 201 та 203 включаються в ЕЦ. Світлофори М9 та М11 переносяться на нову ординату та встановлюються два нові світлофори. Схемні рішення виконані згідно існуючих. До нових пристроїв передбачається новий кабель, який розшивається на існуючому кросовому стативі. Обладнання проектованих стрілок та сигналів розміщується на існуючих релейних стативах. Вносяться зміни в існуючі табло та пульт маніпулятор.

Проектом передбачено:

- демонтаж існуючої контактної підвіски з'їзду XXIV-НК між опорами 9н-43н;

- переведення анкерування контактної підвіски 37 колії з опори 44н на існуючу анкерну опору 43н;

- встановлення нової анкерної опори 1а та анкерування на неї підвіски 38 колії (підвіска «ріжеться» по секційному ізолятору);

- регулювання контактної підвіски на нове положення;

- демонтаж непотрібних для подальшої експлуатації опор 44н, 45н, 40н, 42н та анкера опори 45н.

Транспортування вантажів буде здійснюватися по загальній мережі залізничних шляхів. На терміналі виконується перевантаження вантажів з вагонів української мережі у вагони європейської колії на спеціалізованих вантажних фронтах. На станції перевантаження одночасно знаходиться один вагон української мережі залізниць і один вагон європейської мережі залізниць. Після перевантаження зерна з вагону у вагон за допомогою лебідок група вагонів переміщується і процес повторюється для всіх вагонів. Після перевантаження поїзди відправляються на мережу залізниць країн європейського союзу. Комплекс залізничних споруд включає в себе пристрої, будівлі та споруди необхідні для прийому, оброблення та відправлення поїздів.

Для забезпечення технологічних потреб підприємства проектом передбачено встановлення ваг вагонних, для статичного зважування вагонів:

- ваги триплатформні на колії №1 (1435 мм);

- ваги двоплатформні на колії №3 (1520 мм).

Ваги призначені для статичного зважування навантажених та порожніх залізничних вагонів.

Проектом також передбачається встановлення 2-х комплектів пристроїв маневрових,  для обслуговування комплексу з приймання, зберігання та відвантаження зернових на залізничних коліях №1 та №3.

Термінал буде оснащений контейнерним краном козловим двоконсольним, вантажопідйомністю 45 т, прогоном 28,0 м, з довжиною консолі 4,5 м.

Висота підйому крана складає 10 м, управління краном виконується з кабіни.

Загальне призначення крана – вивантаження та завантаження 20÷40 футових контейнерів, а також безпосереднє перевантаження з вагону колії шириною 1435 мм на вагон колії шириною 1520 мм і навпаки.

 

Характеристичні значення навантажень і впливів:

-  вітрове навантаження W0=370 Па;

-  снігове навантаження  S0=1490 Па;

-  вітрове навантаження при ожеледі Wв=110 Па;

-  товщина стінки ожеледі  b=12 мм.

Нормативна глибина промерзання грунту - 0.7 м.

Інтенсивність сейсмічних дій у балах шкали MSK-64 для району будівництва згідно карти ЗСР-2004-А складає 7 балів. Інженерно-геологічні вишукування  виконані ТОВ «Інженерний центр «Геобест» у 2022-2023 роках. Категорія ґрунтів за сейсмічними властивостями ІІІ (складні). Ґрунти всіх ІГЕ характеризуються як непросідні.

Конструктивною частиною проекту передбачено улаштування:

- фундамент під ваги триплатформні БУЛАТ В3-30Б-150-SF на колії  №1 (1435 мм);

-  фундамент під ваги двоплатформні БУЛАТ В2-15Б-150-SF на колії № 3 (1520 мм);

-  фундамент  під лебідку маневрову;

-  фундамент  під станцію натяжну;

-  фундамент для підкранової  колії козлового крану.

Ваги призначені для статичного зважування навантажених та порожніх залізничних вагонів. Ваги складаються з вантажоприймальної та електронної частин. Вантажоприймальна частина складається з платформ зварної конструкції. Ваги вагонні забезпечують проїзд маневрового тепловоза та великогабаритних вагонів.

За відносну відмітку 0.000 прийнята відмітка головки рейки, що відповідає абсолютній відмітці 105.50.

Під ваги вагонні триплатформні колії 1435 мм запроектовано монолітний залізобетонний фундамент у вигляді приямку. Основою для фундаменту прийнято шар ІГЕ-3а суглинок важкий, пилуватий, напівтвердої консистенції, коричневий, сіро-коричневий, непросідаючий, потужністю 1,0-2,2 м з наступними фізико-механічними показниками: с=20,0 кПа, Е=16 мПа, φ= 190 γ=17,5 кН/м3. До влаштування фундаменту виконується бетонна підготовка (товщиною 100 мм) по щебеневій подушці до відм. -2.210. Фундамент розраховано під наступні навантаження: власна вага вантожоприймальної платформи - 27,0 т; робоча потужність - 150 т; снігове навантаження - 1490 Па. Геометричні розміри фундаменту  в плані:  2,95х29,72 м. Відмітка підошви  -1,810. Верх фундаменту знаходиться на відмітці -0,180.

Фундамент під ваги вагонні двоплатформні колії 1520 мм - монолітний залізобетонний, запроектовано у вигляді приямку. Основою для фундаменту прийнято шар ІГЕ-3а. Фундамент розраховано під наступні навантаження: власна вага вантожоприймальної платформи - 18,0 т; робоча потужність - 150 т; снігове навантаження - 1490 Па. Геометричні розміри фундаменту в плані: 2,85х16,27 м. До початку влаштування бетонної підготовки влаштовується  щебенева подушка до відм. -2,210. Відмітка підошви   -1,810.  Відмітка верху фундаменту  - 0,180.

Для фундаментів під ваги передбачено бетон класу С20/25; марки W6, F100. Армування  здійснюється  арматурою класу А500С, А240С за ДСТУ 3760:2019.

Встановлюються під’їзні металеві рами та закладні вироби у фундаментах. Всередині приямків передбачені бетонні підвищення, що служать захисними стоповими елементами при перевищенні допустимого навантаження. Розташування цих бетонних підвищень передбачено біля місць влаштування тензодатчиків. На під’їзній рамі влаштовується підсилений закладний виріб. Для відведення води з приямку передбачено влаштування поліетиленової труби Ø 110 мм.

Для переміщення вагонів по фронтам навантаження на залізничних коліях встановлюються маневрові лебідки. Фундамент під лебідку монолітний залізобетонний  розраховано під навантаження, яке складається: власна вага лебідки - 5,5 т; снігове навантаження - 1490 Па; тягове зусилля - 22,0 т; конструкція навісу - 0,3 т. Габарит  фундаменту: 4000х2400х2500(h) мм. Лебідка до фундаменту кріпиться за допомогою анкерних болтів. Для захисту від опадів над лебідкою встановлюється навіс з металевих конструкцій. Основні елементи навісу - профільні труби 60х40х4 мм, які кріпляться до закладних деталей на зварюванні. Покриття навісу – профнастил.

Фундамент під станцію натяжну передбачено монолітний залізобетонний, який розраховано під навантаження: власна вага натяжної станції - 0,65 т; снігове навантаження - 1490 Па; тягове зусилля - 22,0 т. Габарит фундаменту: 3500х1400х3000(h) м. Для фундаментів під лебідку і натяжну станцію передбачено бетон класу С16/20; марки W6, F200. Армування фундаментів здійснюється арматурними сітками. Встановлення закладних виробів виконується згідно технологічних рішень. Під фундаменти виконується бетонна підготовка товщиною 100 мм. Основою для фундаментів для лебідки та під натяжну станцію прийнято ґрунт ІГЕ4.

Термінал оснащений контейнерним краном козловим двоконсольним, вантажопідйомністю 45 т, прогоном 28,0 м, з довжиною консолі 4,5 м. Перед виконанням фундаментів підкранової колії передбачено виконати піщану підсипку з ущільненням висотою 600 мм, щебеневу основу та бетонну підготовку.

 При проектуванні фундамент для підкранової колії козлового крану враховані  дані технічного звіту про інженерно-геологічні вишукування. 

Для стійкості фундамент запроектовано з уступом в розрізі та  складається з двох паралельних ділянок. Ширина підошви  - 2700 мм. Довжина ділянки - 340,0 м. Відстань між ділянками в осях - 28 м. Фундамент влаштовується з деформаційними швами. У шви закладається екструдований пінополістирол або просмолена дошка. Фундамент влаштовується з закладними деталями 300х200 мм кроком 500 мм, до яких  приварюється рейка Р65. Габарит плитної частини: МС-1 19,97х2,7 м в плані та висота 0,45 м. Габарит основної частини фундаменту: 19,97х1,1 м в плані та висота 0,55 м. Відмітка підошви фундаменту - 1,000, що відповідає абсолютній відмітці 104,50. Габарит плитної частини: МС-2 9,97х2,7 м в плані та висота 0,45 м. Для фундаментів передбачено бетон класу С20/25, марки W4 F100, армування здійснюється арматурою  за ДСТУ 3760:2019.

 Для захисту від корозії бокові поверхні всіх фундаментів, які дотичні із ґрунтом, обмазуються гарячим бітумом за два рази по поґрунтованій поверхні. Зворотна засипка пазух фундаментів передбачена дренуючим ґрунтом шарами 150-200 мм з ущільненням його до Ρd =1,6 т/м2.

 

Для забезпечення водовідведення поверхневих вод, які потрапляють до земляного полотна, передбачений дренаж з викидом у водовідвідну канаву розташовану вздовж земляного полотна. Трубопровід дренажу монтується з труб перфорованих НПВХ Ø 160 мм в геотестилі. Для відведення води з приямків, які передбачені під ваги, передбачено влаштування поліетиленової труби Ø 110 мм.

В районі будівництва вагонних ваг експлуатуються існуючі інженерні мережі водопостачання та побутової каналізації.

Система пожежогасіння підприємства – існуюча, зовнішня кільцева мережа протипожежного водопроводу з 2 пожежними резервуарами (ємністю 150 м3 кожен) та  насосною станцією. Витрата води на зовнішнє пожежогасіння складає – 30 л/с.

 

За ступенем надійності електропостачання споживачі станції відноситься в цілому до споживачів 3-ї категорії.

Живлення споживачів передбачено від існуючого силового розподільчого щита підприємства кабелями марки АВВГ відповідних перерізів. Щит розташований в приміщенні операторської.

Розрахунковий облік електроенергії здійснюється загальним існуючим лічильником, який встановлено в існуючому щиті 0,4 кВ підприємства.

Зовнішнє освітлення прилеглої території роботи виконується світлодіодними світильниками встановленими на самостійних оцинкованих стійках висотою 8 м та світлодіодними прожекторами розташованими на стійках розвантажувального та навантажувального бункерів. Живлення зовнішнього освітлення передбачається від існуючого силового розподільчого щита 0,4 кВ. Управління зовнішнім освітленням передбачається за допомогою пристроїв освітлення вмонтованих в розподільчому щиті.

Проектом передбачено захисне заземлення.

 

Збереження енергоресурсів досягається за рахунок скорочення всіх видів втрат енергії в трансформаторах, світильниках та мережах, застосування світлодіодних світильників, використання обладнання, сертифікованого відповідно до вимог енергозбереження.

 

Для передачі інформації про зважування вантажу між вагами вагонними, що проектуються, та комп’ютером оператора-ваговика, передбачено прокладання інформаційного кабелю марки КППЕ-ВП (100) у траншеї в захисній трубі. Вздовж траси кабелів зв’язку передбачено встановлення сигнальних стовпчиків.

 

Для  безпечної роботи проектом передбачено такі заходи щодо охорони праці:

- застосування захисного заземлення і захисного відключення мереж, установок і електрообладнання;

- дотримання правил та інструкцій безпеки при роботі з маневровими пристроями;

- дотриманням інструкцій, технології та чинних правил охорони праці при веденні вантажо-розвантажувальні роботи;

- щоденний технічний огляд перед роботою робочого обладнання, а також його технічне обслуговування;

- передбачено блискавкозахист території будівництва;

- передбачено освітлення відповідно вимогам чинного законодавства України;

- працівники забезпечуються спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту;

- земельні роботи ведуться з дотриманням правил безпеки;

- обладнання та пристрої мають необхідні характеристики безпеки та документи, про відповідність законодавству України.

 

Проектом перебачено забезпечення зовнішнім протипожежними водопостачанням залізничної під'їзної колії МПП ФІРМА «ЕРІДОН» по станції Батьово регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця», з витратами води для цілей пожежогасіння за допомогою пожежних гідрантів, встановлених на кільцевій мережі. Подача води передбачена від існуючої мережі.

 

Проект включає достатній комплекс заходів щодо попередження або обмеження небезпечних впливів планованої діяльності на навколишнє середовище, необхідних для дотримання вимог природоохоронного та санітарного законодавства і інших законодавчих та нормативних документів, які стосуються безпеки навколишнього середовища. Очікувані залишкові впливи на навколишнє середовище, за умови реалізації всіх передбачених ОВНС заходів, прийнятні. Проект відповідає вимогам щодо забезпечення нормативного стану навколишнього середовища і його безпеки.

Відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», дану плановану діяльність зареєстровано в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля за № 202391411081 та отримано позитивний висновок з оцінки впливу на довкілля за № 576/02-02 від 22.03.2024 р., виданий Департаментом екології та природних ресурсів Закарпатської обласної державної адміністрації.

В процесі проведення будівельних робіт виділення інертних газів, тепла, пари, вологи, виникнення мікрокліматичних умов, що сприяють розповсюдженню шкідливих видів на флору та фауну, не очікується. Локального підвищення або зниження температури повітря, температури природних водних об’єктів, зміни вологості повітря не очікується, виділення парникових газів не відбудеться; зміни клімату і мікроклімату не передбачається.

Вплив на атмосферу при виконанні підготовчих та будівельних робіт будуть здійснювати викиди забруднюючих речовин від двигунів будівельних механізмів та автотранспорту, при проведенні зварювальних робіт, при пересилці ґрунту, щебню та піску. Вплив на повітряне середовище під час будівництва - тимчасовий, викиди незначні і не перевищують гранично-допустимі концентрації шкідливих речовин у атмосферне повітря. Вплив під час експлуатації об'єкту планованої діяльності незначний та допустимий. Основними джерелами впливу будуть викиди від дизельного двигуна локомотиву поїзда та викиди при вантажно-розвантажувальних роботах. Згідно розрахункових значень максимальних приземних концентрацій забруднюючих речовин, на межі санітарно-захисної зони перевищення гранично-допустимих концентрацій відсутні, вплив на стан атмосферного повітря знаходиться в межах встановлених природоохоронних та санітарних нормативів.

На межі найближчої житлової забудови, рівень вібрації визначається як «відсутній» за санітарно-гігієнічними нормами. Джерела потенційного світлового та теплового забруднення, випромінення при виконанні будівельно-монтажних робіт відсутні. Значних негативних впливів через застосування електроосвітлювальних елементів за допомогою прожекторів, встановлених на машинах та механізмах - не передбачається, виконання робіт з будівництва планується лише в світлий час доби. Теплове забруднення планована діяльність не передбачає. При експлуатації об’єкту планованої діяльності радіаційного забруднення не передбачається.

Поверхневих вод та водоохоронних зон на ділянках будівництва та на суміжних ділянках немає, впливу на підземні води не передбачається. Виробниче споживання води відсутнє. Під час експлуатації підприємства використання водних об’єктів не планується. Скидання стічних вод у поверхневі водні об'єкти не здійснюється. Вплив на водне середовище під час експлуатації об'єкту відсутній.

Перед спорудженням земляного полотна виконується зрізання ґрунтово-рослинного шару на глибину 0,3 м. Зрізаний ґрунтово-рослинний шар використовується. Функціонування об'єкту не створює додаткового негативного впливу на ґрунти - не сприяє зниженню їх родючості, не призводить до розвитку процесів деградації, виникненню ерозійних процесів. При нормальній експлуатації об’єкту вплив на ґрунти не передбачається.

Вплив об’єкту в частині поводження з відходами оцінюється як екологічно допустимий.

Діяльність з будівництва запроектованих споруд безпосередньо не пов’язана з використанням об'єктів рослинного, тваринного світу, не потребує вирубки зелених насаджень. На території, де зводиться об’єкт, немає ареалів помешкань, коридорів міграції та місць гніздувань рідких, та охоронюваних видів рослин і тварин. Ймовірні зміни стану флори, фауни і біорізноманіття з боку планованої діяльності та її альтернатив не відбуватимуться, та не призведуть до погіршення стану даних факторів довкілля в місці розташування планованої діяльності, а також на прилеглих територіях, оскільки територія будівництва знаходиться в промислово-освоєному районі.

Підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля відсутні.

Планована діяльність не розміщуються у межах територій та охоронних зонах об'єктів ПЗФ і Смарагдової мережі та на території перспективній для заповідання (офіційно зарезервований для цієї мети).

При дотриманні технологічних регламентів, норм, що діють, і правил техніки безпеки при будівництві та експлуатації негативної дії на стан здоров'я, захворюваність, умови життєдіяльності населення, і в цілому на навколишнє соціальне середовище, виявлятися не буде. Вплив на здоров’я населення оцінюється як допустимий та прийнятний.

Проектована діяльність не спричинить порушення навколишнього природного середовища за умови дотримання всіх рішень передбачених проектними матеріалами.

 

Будівництво рекомендується виконувати комплексним потоком, спеціалізованими загонами. Основні дорожньо-будівельні машини і механізми для виконання земляних та робіт по укріпленню, влаштуванню дорожнього покриття і інших видів робіт прийняті в проекті з урахуванням технологічних схем.

Роботи по демонтажу виконуються пневмоколісним краном КС-4361 та автомобільним краном КС-3562А. Укладання під’їзних залізничних колій укладальним краном УК-25/9-18. Укладання стрілочних переводів пневмоколісним краном КС-4361 та автомобільним краном КС-3562А. 

Загальна тривалість будівництва складає 9,0 міс., в тому числі по чергах: тривалість І черги - 7 міс., ІІ черги - 2 місяці.

 

У процесі проведення експертизи проекту «Нове будівництво залізничної під’їзної колії МПП ФІРМА «ЕРІДОН» по станції Батьово регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця» були зроблені зауваги та пропозиції по окремих розділах проекту, які були доведені письмово до замовника і авторів проекту. Після опрацювання зауваг внесені необхідні зміни та доповнення до проекту.

Розділи