Основна інформація
Кошторисна документація
Кошторисна вартість
Кошторисна вартість за чергами
Адреса
Адреса | Адреса згідно експериментального порядку | Наказ |
---|---|---|
Київська обл., Бучанський район, Білогородська територіальна громада, с. Святопетрівське (станом на 01.01.2021) , с. Святопетрівське Бучанського району Київської області | не присвоювалась | не призначалась |
Інформація про замовників
Правовий статус | Назва |
---|---|
Юридична особа | ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДЛ" (24932116) |
Об’єкти будівництва
Відповідальні особи
Посада | Напрям експеритизи | ПІб |
---|---|---|
Відповідальний експерт |
З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки |
ЯКИМЕНКО ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 000441, АЕ 004766, АЕ 007263) |
Відповідальний експерт |
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології |
ШВЕЦЬ ІГОР ОРЕСТОВИЧ (АР 000909, АР 013371, АР 001228, АЕ 004854) |
Відповідальний експерт |
З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення З питань інженерного забезпечення |
ВОВК ОЛЕГ МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 000976, АЕ 004848) |
Головний експерт проекту |
З питань міцності, надійності, довговічності
|
Чубик Василь Феофанович (АЕ 002748, АЕ 002663, АЕ 004836, ІТ 002196, АР 004683, АЕ 007015, АР 015359) |
Інформація про проєктну документацію
Додаток до експертного звіту
Проект «Нове будівництво багатопаливної АЗС з пунктом сервісного
обслуговування водіїв та пасажирів в селі Святопетрівське Бучанського району
Київської області» розроблений у 2023 р. ПП «Буд-АРТ» (42027,
м. Тернопіль, бульвар Просвіти, 6б), ГІП − Балко С.Й.
(кваліфікаційний сертифікат: Серія АР № 013303 від 05.07.2017р.),
на замовлення ТОВ «ДЛ» (код
ЄДРПОУ 24932116), на підставі:
−
містобудівних
умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва реєстраційний номер ЄДЕССБ MU01:2854-5127-5999-8133 реєстраційний
номер № 15-06/2 від 07.02.2023 р., затверджених наказом відділу містобудування,
архітектури та будівництва Білгородської сільської ради Бучанського району
Київської області № 15-12/2 від 07.02.2023р.;
−
завдання на проектування затвердженого замовником;
−
технічних умов і листів
щодо проектування об’єкта, виданих відповідними службами.
Нове будівництво багатопаливної АЗС з пунктом
сервісного обслуговування водіїв та пасажирів в селі Святопетрівське
Бучанського району Київської області
запроектовано на земельній
ділянці, площею 0,5 га, на якій наявні
інженерні комунікації, які підлягають
переносу.
Згідно генплану на ділянці запроектовано будівлю АЗС з пунктом сервісного
обслуговування водіїв та пасажирів, навіс над ПРК, ПРК (паливо-роздавальні
колонки) РМП TIR, ПРК (паливо-роздавальні
колонки) СВГ; ПРК РМП; групу резервуарів
палива, вузол зливу палива; майданчик АЦ РМП, сепаратор нафтопродуктів,
резервуари накопичувачі, АГЗП модуль: підземний резервуар СВГ 19,9мі, майданчик
АЦ СВГ, очисні споруди, резервуар
привізної води, пожрезервуар, сервісна колонка (повітря), стійка зарядка
електромобілів, дизельгенератор, майданчик під КТП, площадка для тимчасового
зберігання автотранспорту, площадка пожежного інвентаря, контейнери для
збирання побутових відходів, стійка
замовлення DRIVE, підпірна стінка, інформаційна стела, іміджева стела.
Генеральний
план розроблено на топографічній основі у масштабі 1:500.
Рельєф
поверхні ділянки спланований з урахуванням стоку дощових вод.
В’їзд
на територію комплексу та виїзд передбачені на автодорогу P04 (Київ – Фастів).
Організація
рельєфу території виконана з урахуванням висотного положення прилеглої
автодороги.
Покриття
проїздів по території, майданчиків, пішохідних доріжок передбачено з плитки
ФЕМ, у зоні заправляння автомашин – безіскрове, з відповідною добавкою.
Проектом
передбачається комплексний благоустрій та озеленення території. На вільній від
забудови, проїздів та майданчиків території влаштовуються газони з додаванням
рослинного шару ґрунту.
Інженерно-геологічні
вишукування виконані ФОП Олійник Т.В. у 2023р., інженер-проектувальник Олійник
Г.А.,(Кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника серія: АР № 006757
від. 13.03.2013р.
За
результатами камерального опрацювання польових інженерно-геологічних і
лабораторних робіт виділено 6 інженерно-геологічних елементів.
ІГЕ
1 - ґрунтово-рослинний шар;
ІГЕ
2 - супісок жовтий, жовто-сірий, твердий, з прошарками піску;
ІГЕ
3 - супісок жовтий, жовто-сірий, пластичний, з прошарками піску;
ІГЕ
4 - пісок пилуватий, жовто-бурий, жовто-сірий, середньої щільності, малого
ступеню водонасичення, з прошарками піску мілкого та супіску;
ІГЕ
5 - суглинок буро-жовтий, буро-сірий, напівтвердий, з включенням піску;
ІГЕ
6 - пісок мілкий, жовто-бурий, жовто-сірий, середньої щільності, малого ступеню
водо насичення, з прошарками піску пилуватого.
Інженерно-геологічні
умови – ІІ категорія складності (Додаток Ж ДБН А.2.1-1-2008).
Розрахункова
сейсмічна інтенсивність району будівництва становить 5 балів.
Згідно
з розрахунком, наведеним у проекті, клас наслідків (відповідальності) об’єкта
будівництва – СС2.
Будівля АЗС з пунктом сервісного обслуговування водіїв
та пасажирів запроектована одноповерхова в якій передбачено пункт сервісного обслуговування водіїв та
пасажирів, адмінприміщення, комори,
холодильні та морозильні камери, коридори, санвузли, технічні приміщення,
побутові приміщення.
Конструктивна схема будівлі АЗС із повздовжніми та
поперечними несучими стінами.
Фундаменти - стрічкові
із монолітного залізобетонну.
Стіни - із газоблоків.
Колони вітражу - металеві з профілів стальних гнутих
замкнутих зварних для будівельних конструкцій.
Балка по колонах вітражу - із металевих швелерів.
Ферми - безфасонні з квадратних і прямокутних труб.
Прогони - із гнутих замкнутих профілів.
Покрівля - із
сендвіч-панелей.
Навіс над паливо-роздавальними колонками являє собою
просторову прямокутну конструкцію, що опирається на вісім колон і
перехідним навісом опирається
на будівлю АЗС.
Фундаменти – стовбчасті із монолітного залізобетонну.
Колони - металеві круглого перерізу.
Ферми –
безфасонні з квадратних і прямокутних труб.
Покриття навісу - із профнастилу по металевих
прогонах.
Резервуари
палива підземні з подвійною оболонкою на фундаментах із монолітної
залізобетонної плити.
Паливо-роздавальні
колонки прикріплені до технологічних металевих приямків болтами через металеву
раму.
Фундаментами
для встановлення інформаційної стели та іміджевої стели являються плити із монолітного залізобетону.
АГЗП
з підземним розташуванням резервуару встановлюється в котловані на монолітну
залізобетонну плиту.
Підпірна
стінка - із монолітного залізобетону.
На перед майданчиковій території
автозаправної станції проектом забезпечене безпроблемне та безпечне пересування
усім категоріям громадян, включаючи громадян з особливими потребами.
На прилеглій території в усіх
місцях перетину пішохідних шляхів та тротуарів з проїздами ширина проходів
запроектована не менше ширини тротуару з облаштуванням пониженого бортового
каменю з плавними ухилами не більше 1:12 для пересування візків інвалідів,
дитячих чи інших колясок.
Проектом передбачене на майданчику існуюче тимчасового
зберігання легкових автомобілів 1 машино-місце для особистих автотранспортних
засобів для осіб з інвалідністю шириною 3,50 м. Місця для стоянки автомобілів
людей з інвалідністю розташоване не далі як 50м від основної будівлі
операторської та позначено дорожнім знаком «Інвалід».
Запроектована будівля АЗС має основний (центральний)
вхід – пандус, доступний для людей з інвалідністю, який захищений від
атмосферних опадів навісом. Решітка для витирання ніг перед входом в будівлю
АЗС втоплена врівень із твердим покриттям пандуса та не створює перешкод
Усі матеріали для будівництва об’єкта та оздоблювальні
матеріали сертифіковані в Україні належним чином.
Технологічні рішення.
Запроектована автозаправочна
станція (АЗС) відноситься до категорії ІІ – «середня», тип «Б» - зблоковане
(згідно табл. 10.9 ДБН Б.2.2-12:2018).
Клас наслідків СС-2.
До складу АЗС входять наступні
будівлі і споруди:
- будівля АЗС – одноповерхова
будівля прямокутної форми в плані, з розмірами в осях 18,95 х 10,35 м, до
складу якої входять наступні приміщення: пункт сервісного обслуговування водіїв
та пасажирів (магазин супутніх товарів з буфетом для швидкого харчування водіїв
та пасажирів на 14 стоячо-посадочних місць), адміністративне приміщення, комори
продовольчих і промислових товарів, холодильна і морозильна камери; побутове
приміщення персоналу; санвузли (відвідувачів та персоналу), вузол вводу;
- одна паливороздавальна
колонка нафтопродуктів «Tokheim Quantium 510 HS 4-8» на окремому островку; три
паливороздавальні колонки нафтопродуктів «Tokheim Quantium 510 4-8» на 3-х окремих
островках; три заправні колонки СВГ «TATSUNO Benc BMP 512.SXD/LPG – ZV2» на 3-х спільних острівках з
ПРК «Tokheim Quantium 510 4-8»; всі ПРК під спільним навісом;
- один (3-х секційний)
видатковий резервуар дизпалива з об’ємом секцій Pulls ДП 10 м³ і ДП 40 м3
та секцією для збору пролитих нафтопродуктів на 4 м3; один (2-х
секційний) видатковий резервуар бензину з об’ємом секцій А-95 30 м³ і Pulls 95 20 м³) з вузлом зливу палива;
- АГЗП (підземний модуль у котловані)
місткістю 19,9 м³ з паливоприймальним вузлом СВГ типу «європістолет»;
- сепаратор нафтопродуктів «ОАЗИС-
СН-Ц-Б-10/50»
- резервуар-накопичувач на 50 м3;
- очисні споруди
«ОАЗИС ЕКО-15» з
резервуаром-накопичувачем на 13 м3;
- резервуар привізної води на 7 м3;
- площадки
тимчасової стоянки автотранспорту;
- сервісна колонка
(стиснене повітря);
- 2 стійки зарядки
електромобілів;
- 4 пожрезервуари
місткістю по 50 м3;
- інші допоміжні споруди.
На ділянці проходять лінії зв’язку, що
підлягають демонтажу та переносу. Зелені насадження на ділянці відсутні.
АЗС призначений
для прийняття, зберігання і відпуску світлих нафтопродуктів та СВГ для
автотранспорту. Продуктивність АЗС по світлих
нафтопродуктах – 250 автозаправок на добу; АГЗП – 100 автозаправок на добу.
Доставка нафтопродуктів на АЗС
здійснюється спецавтотранспортом – автоцистернами. Злив нафтопродуктів з
автоцистерн в підземні резервуари здійснюється через герметичні зливні муфти,
які знаходяться у вузлі зливу.
Зберігання палива передбачено
в: одному (3-х секційному) видатковому резервуарі дизпалива з об’ємом секцій Pulls ДП 10 м³ і ДП 40 м3 та з секцією для збору пролитих
нафтопродуктів на 4 м3; одному (2-х секційному) видатковому
резервуарі бензину з об’ємом секцій А-95 30 м³ і Pulls 95 20 м³) з вузлом зливу
палива. Зливні лінії нафтопродуктів обладнані вогнезапобіжниками. Технологічні
резервуари комплектуються дихальною арматурою з клапанною системою, арматурою
для метроштоку, противибуховими пристроями, технічними пристроями для
запобігання переповненню ємкостей при зливі нафтопродуктів, запобіжними
клапанами, приладами електронного контролю рівня пального. Проектом передбачено
захист резервуарів і стальних трубопроводів від корозії відповідно ДСТУ
Б.В.2.5-29:2006 і ДСТУ Б.В.2.6-145:2010. Резервуари - по ТУ У
74.2-31560137-001:2002.
Заправлення автомобілів
світлими нафтопродуктами здійснюється одною паливороздавальною колонкою
нафтопродуктів «Tokheim Quantium 510 HS 4-8» (8-ми пістолетна
двостороння на 4 продукти) на окремому островку; трьома паливороздавальними
колонками нафтопродуктів «Tokheim Quantium 510 4-8» (8-ми пістолетні
двосторонні на 4 продукти) на 3-х окремих островках під спільним навісом. З
обох сторін острівців передбачені колесовідбійні бруси, які захищені ПРК від
аварійного і механічного пошкоджень. Управління колонками здійснюється
дистанційно з операторської. Проектом передбачена рекуперація випарів з
паливороздавальних колонок та з резервуарів пального в автоцистерну при зливі
нафтопродуктів.
Транспортування пального від
резервуарів до колонок здійснюється пластиковими трубопроводами UPP по СН
550-82, які прокладені по ущільненій піщаній підготовці з подальшою засипкою
піском і трамбуванням та покриттям дорожніми плитами. Трубопроводи наливу
палива і віддушини парів запроектовані із труб сталевих по ДСТУ 8943:2019, які
захищаються від корозії ізоляцією згідно ДСТУ Б.В.2.5-29:2006.
Магазин з буфетом. В будівлі
АЗС запроектовано магазин супутніх товарів з буфетом для швидкого харчування
водіїв та пасажирів на 14 стоячо-посадочних місць. В магазині передбачено
торгівлю товарами промислової та продовольчої груп фасованими в упаковці.
Зберігання товарів передбачено на стелажах в торговому залі. Магазин працює по
методу обслуговування оператором-продавцем. Зберігання і торгівля
легкозаймистими товарами заборонена. Робота буфету передбачена на закупних
товарах без їх видозмінення: напівфабрикатах і готових виробах з вузьким
асортиментом і невеликим об’ємом реалізації. Обслуговування відвідувачів
здійснюється через барну стійку та через передаточне вікно. Для зберігання
сировини і готової продукції для буфету, що швидко псується, передбачені
холодильні шафи і морозильний стіл, холодильна і морозильна камери. Для
приготування блюд, їх розігріву та підтримання в гарячому стані запроектовано
встановлення електричного технологічного теплового обладнання. Обслуговування
відвідувачів здійснюється персоналом буфету через барну стійку та через
передаточне вікно з відпуском продуктів в посуді одноразового використання.
Миття виробничого і столового посуду та інвентаря виконується в мийних ваннах.
Збір харчових відходів – в бак для відходів. Зберігання прибирального інвентаря
– в окремій шафі.
АГЗП продуктивністю100
автозаправок на добу. Встановлення АГЗП типу LPG-20п з підземним резервуаром
місткістю 19,9 м3 запроектовано на території АЗС в котловані
глибиною 2,49 м на 2-х нерухомих опорах з кріпленням до 2-х залізобетонних
фундаментів розмірами 1,50 х 3,00 м кожен
і товщиною 25 см із засипанням
котловану піском і його утрамбовуванням. АГЗП призначений для заправки
автомобілів зрідженим пропан-бутаном, укомплектовується стаціонарним
заправником типу, який виконано згідно ТУ
У.33.3-38208062-001:2013. Стаціонарний заправник включає в себе: підземний
резервуар накопичення і видачі СВГ місткістю 19,9 м3, насосну
установку перекачки СВГ, паливо – приймальний вузол СВГ типу «європістолет» від автоцистерни в резервуар, запірну і
запобіжну регулюючу арматуру, прилади контролю та автоматики, технологічні
трубопроводи. Заправлення автомобілів СВГ здійснюєть-ся трьома заправними
колонкми СВГ «TATSUNO Benc BMP 512.SXD/LPG–ZV2» на 3-х спільних острівках з
ПРК «Tokheim Quantium 510 4-8» (2-х пістолетна двостороння). Доставка СВГ до АГЗП виконується
автоцистерною. Управління режимами роботи виконується з приміщення
операторської. АГЗП укомплектовується системою продувних трубопроводів та
огородженням. Перед 1-м заповненням передбачено продувку обладнання і
трубопроводів за допомогою інертного газу, який доставляється в балонах перед
продувкою.
АЗС працює цілодобово в три
зміни 365 робочих днів на рік (з врахуванням 15 діб на проведення регламентних
і ремонтних робіт), АГЗП і буфет – в 2 зміни. Кількість працюючих – всього 20
чоловік, в тому числі в найбільшу зміну – 10 чоловік. Група виробничих процесів
працівників запроектовано згідно ДБН В.2.2-28:2010.
Згідно повідомлення про
результати ідентифікації об’єкту підвищеної небезпеки, АЗС відноситься до
об’єктів підвищеної небезпеки.
Проектними рішеннями передбачено заходи щодо дотримання
нормативних параметрів рівнів шуму і вібрації проектних вентиляційних систем
згідно вимог діючих відповідних нормативних документів. Даний розділ проекту
розроблений згідно ДБН В.1.2-10-2018 «Основні вимоги до будівель і споруд.
Захист від шуму» та ДСТУ 12.1.012:2008 «Система стандартів безпеки праці.
Вібраційна безпека. Загальні вимоги та заходи по забезпеченню нормативних
параметрів шуму при виконанні
будівельно-монтажних робіт».
Забезпечення надійності та
безпеки експлуатації. Виконано у відповідності до вимог ДБН А.2.2-3:2012. При
проектуванні прийняті інженерно-технічні рішення, які призначені для захисту
персоналу та відвідувачів від можливих аварійних ситуацій. До таких рішень
віднесені: ви-конані вимоги ДБН В.1.2-14-2009 «Загальні принципи забезпечення
надійності та конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій
та основ»; об’ємно-планувальні рішення будівлі і споруд – передбачено
можливість швидкої евакуації людей; водопостачання об’єкту здійснюється від
захищених джерел; для захисту людей, що переховуються від вражень електричним
струмом влаштовані системи заземлення, системи захисного відключення. Рішення
прийняті в даному проекті щодо забезпечення безпеки експлуатації під час
будівельно-монтажних робіт та експлуатації проектованого устаткування,
відповідають вимогам ДБН В.1.2-6-2021 - ДБН В.1.2- 9-2021.
Інженерне забезпечення.
Водопостачання
будівлі АЗС передбачається від
резервуара питної води
об'ємом 7 м³ (поз.15 по ГП), з розрахунку потреби на 48 год. згідно з
ДБН В. 2.5-74:2013. Подача води в
будівлю АЗС забезпечується занурювальним насосом Wilo Sub TWU 204EM. Доставка води здійснюється автоцистернами з відповідного джерела
водопостачання. Для споживання питної води передбачено привіз бутильованої
води, з попереднім аналізом води на
відповідність вимогам ДСанПін2.2.4-171-10 "Гігієнічні вимоги
до води питної, призначеної до споживання людиною". Добовий розхід води на
господарсько-питні потреби - 2,63 м³. Водопровідна мережа монтується із
поліетиленових труб ∅32 мм по ДСТУEN 12201-2-2018. В будівлі АЗС
запроектована система господарсько-питного водопроводу. Проектом передбачається
влаштування систем холодного і гарячого водопостачання. Для потреб гарячого
водопостачання передбачається установка одного електроводонагрівача "Ariston" об'ємом 100 л. На вводі холодного водопроводу в будівлю,
передбачається влаштування водомірного вузла з установкою лічильника холодної
води КВ-1,5. Проектом передбачено влаштування напірного гідробака об'ємом 300
л. Внутрішні мережі холодного
і гарячого водопроводу
прийняті з поліпропіленових труб по
ДСТУ Б.В.2.7-144:2007. Витрата
води на зовнішнє пожежогасіння – згідно ДБН В.2.5-74:2013 від 4-х
проектних пожежних резервуарів місткістю по 50 м3 кожен.
Запроектовано виконати герметизацію вводу водопроводу.
Каналізація – внутрішня
господарсько-побутова каналізація будівлі АЗС монтується з поліпропіленових труб Ø 50-110 мм по ДСТУ Б.В.
2.7-140:2007 з окремими випусками
Ø 110 мм господарсько-побутової та виробничої каналізації (стічні води від
мийок посуду відводяться окремим випуском через жироуловлювач П-10-Ц“ОАЗИС-FAT”
у зовнішню мережу) в проектну зовнішню каналізацію Ø 160 мм, яка монтується з
ПВХ-труб. Скид господарсько-побутових стоків передбачається здійснювати в
проектну станцію очистки стічних вод "ОАЗИС ЕКО-15" з подальшим
відведенням в резервуар-накопичувач об'ємом 13 м³ (поз.14 по ГП). Добова
кількість стоків - 2,63м³/добу. Вода із
резервуара-накопичувача видаляється пересувними засобами і вивозиться
автоцистернами. Зовнішня мережа дощової каналізації з місць локальних
забруднень забезпечує самопливне відведення дощових і талих вод з місць зливу
та роздачі ПММ, площадок тимчасового зберігання автотранспорту та з території
АЗС для очистки на сепараторі нафтопродуктів "ОАЗИС-СН-Ц-Б-10/50"
(поз.9 по ГП). Очищені води відводяться
в резервуар-накопичувач об'ємом 50 м³ (поз. 10 по ГП). Вода із
резервуара-накопичувача видаляється пересувними засобами і використовується для
поливу території і доріг або вивозиться автоцистернами. Зовнішня мережа дощової
каналізації забезпечує самопливне відведення дощових і талих вод з покрівлі
будівлі АЗС і з навісу, відводяться в резервуар-накопичувач об'ємом 50 м³
(поз.10 по ГП). Вода із резервуара-накопичувача видаляється пересувними
засобами і використовується для поливу території і доріг або вивозиться
автоцистернами. Мережа зовнішньої господарсько-побутової, дощової каналізації і
каналізації забруднених дощових стоків монтується з труб ПВХ SN8 ∅ 110-250 мм. Для
запобігання попадання палива
у систему дощової каналізації з вузлів зливу палива у випадку
розгерметизації автоцистерни запроектований колодязь з засувками. Для прийняття
аварійного розливу нафтопродуктів передбачено в резервуарі палива секцію
пролитих нафтопродуктів 4 м³. Запроектовано виконати герметизацію
випусків каналізації. На трасах каналізації запроектовано колодязі по
т.п.902-09-22.84.
Опалення. Запроектовано систему повітряного опалення в
пункті сервісного обслуговування та електричного в інших приміщеннях.
Електричне опалення здійснюється конвективними обігрівачами типу "Thermor". Регулювання температури повітря приміщень передбачено
електромеханічними терморегуляторами, вмонтованими в нагрівальні прилади.
Повітряне опалення - за допомогою підігріву припливного повітря припливної
установки VKS 600x300-4 L3. Для кондиціювання повітря в
приміщенні пункту сервісного обслуговування водіїв та пасажирів передбачено
встановлення чотирьох касетних кондиціонерів Fujitsu та одного - в адмінприміщенні. Кондиціонери - з дистанційним управлінням
регуляції потужності охолодження. В кондиці-онерах використовуються
озонобезпечні хладагенти типу R410A. Зовнішні блоки кондиціонерів встановлюються на стіні будівлі АЗС.
Вентиляція. Для будівлі АЗС -
припливно-витяжна з природним та механічним спонуканням. Приплив - з механічним
спонуканням в пункті сервісного обслуговування та природнім спонуканням в інших приміщеннях. Припливна вентиляція в пункті
сервісного обслуговування - за допомогою припливної установки VKS 600x300-4 L3 з підігрівом припливного повітря. Ви-тяжна
вентиляція передбачається з механічним спонуканням. Механічна витяжка
здійснюється за допомогою витяжної установки VKА315 з канальним вентилятором для пункту сервісного обслуговування та осьових і канальних вентиляторів ВЕНТС для
решти приміщень. Повітропроводи системи вентиляції прокладаються в конструкції
підшивної стелі. Обладнання витяжних систем прийняте малошумне (до 45 Дб(А)) і
встановлене так, щоб вібрація не передавалась на огороджуючі конструкції.
Повітропроводи прийняті з тонколистової оцинкованої сталі. Управління системами
передбачене з приміщень, які вони обслуговують. Вентагрегати систем зблоковані
з системами пожежної сигналізації для автоматичного відключення їх при пожежі.
Для кондиціонування повітря в приміщенні пункту сервісного обслуговування водіїв
та пасажирів та в адмінприміщенні передбачено встановлення касетних
кондиціонерів Fujitsu з дистанційним управлінням регуляції потужності нагріву та охолодження.
Модельний ряд кондиціонерів оснований на використанні озонобезпечних
хладагентів типу R410A. Зовнішні блоки кондиціонерів встановлюються на
стіні будівлі АЗС. На вході в пункт сервісного обслуговування запроектовано
встановлення повітряної завіси типу COR-9-1500N.
Електропостачання, електрообладнання та
освітлення; мережі зв'язку. Живлення запроектованого АЗС
запроектовано згідно договору про надання послуг з розподілу електроенергії №
20-2-2038 від 10.02.2022 р. з ДТЕК "Київські Регіональні
Електромережі" (додаток 6 "Акт розмежування балансової належності
електромереж та експлуатаційної відповідальності сторін") з дозволеною
приєднаною потужністю 50 кВт по ІІІ-й категорії. Проектом передбачено
прокладання: кабеля ВВГз 4х50 мм2 від окремостоячого комерційного
вузла обліку електроенергії (ВОЕ), встановленого на металевій опорі, до ГРЩ АЗС;
прокладання кабеля ВВГз 4х50 мм2 від ГРЩ до дизель-генератора;
прокладання кабеля ВВГз 5х16 мм2 від ГРЩ до стійок зарядки
електромобілів; прокладання кабеля ВВГз 3х4 мм2 від ГРЩ до очисних
споруд; прокладання кабеля ВВГз 3х4 мм2 від ГРЩ до сервісної колонки.
Кабелі прокладаються в траншеї на глибині не менше 0,7 м, при перетині проїзної
частини - 1 м. Як резервне живлення АЗС передбачено встановлення
дизельгенератора (ДЕС) типу АКSA APD70А P=51,2 кВт. Загальна розрахункова потужність - 50,0 кВт; в тому числі
електроопалення та електроводонагрів - 2,0 кВт.
Для вводу і розподілу електроенергії в приміщенні будівлі
АЗС запроектовано встановлення ГРЩ (НРШ-3003-125-0951). Вторинний розподіл
електроенергії для ГРЩ виконується за допомогою щита силового ЩС-1 (NRP 70) і щита
силового ЩС-2 (NRP 24), ЩАВ і комплектного ЩАУ для
АГЗП. Під’єднання зовнішнього електроосвітлення запроектовано виконати кабелем
ВВГз 3х6 мм2 з підземним прокладанням на глибині 0,7 м; зовнішнє
електроосвітлення виконується світильниками ULSL-70 на проектних опорах СВ-1 і СВ-2 та прожекторами ЖО-03В-70-51.
Запроектовано виконати силове електропостачання обладнання АЗС та робоче,
евакуаційне і аварійне освітлення будівель і споруд АЗС. Підводка до силових
споживачів виконується кабелем ВВГнг в порожнинах стін та за підвісною стелею,
в поліетиленових трубах в підготовці підлоги (для будівлі АЗС) і в стальних
трубах в землі на глибині 0,7 м до острівків ПРК та (N)HXH (для приладів ОС і СРВНС). Групові
мережі електроосвітлення запроектовані кабелем марки ВВГнг в металорукавах в
порожнинах стін та за підвісною стелею (для будівлі АЗС) та в поліетиленових трубах в землі і в
металорукавах під обшивкою конструкції навісу (для навісу і фризу навісу);
аварійного освітлення - кабелем (N)HXH. Норми освітленості
приміщень об’єкту відповідають вимогам ДБН В.2.5-28-2018. Проектом передбачено заземлення неструмопровідних частин обладнання,
корпусів світильників по системі TN-C-S. Заземлюючими проводами
служать захисні РЕ провідники електромережі.
Електроживлення АГЗП
запроектовано від ЩАУ в ГРЩ будівлі АЗС і виконується кабелем ВВГнг 5х4 мм2.
Розподільчі силові мережі АГЗП
виконуються кабелями КВВГнг, ВВГнг і SFTP в поліетиленових трубах в підготовці підлоги (в
будівлі АЗС) і в стальних трубах в землі на глибині 0,7-1,0 м.
Звукофікація передбачається з використанням звукового
підсилювачіа типу КТП02-12 до складу якого входить два гучномовці і сім
переговорних пристроїв. Мережа звукофікації запроектована проводами FLAME-X 950 (N) HXH FE180/E30, які прокладаються по навісу в металорукаві.
Заходи з питань безпеки експлуатації та вимог охорони праці, забезпечення захисту
від шуму.
В пояснювальних записках подано розділи: заходи по
охороні праці, протипожежні та
вибухово-пожежні заходи.
Проектними рішеннями для розділів проекту ТХ, ЗВК, ВК,
ОВ, ЕТР, ЕЗ, АТХ, СЗ і БЗ (в кресленнях та пояснювальних записках) передбачено:
- розміщення обладнання з дотриманням нормативних
проходів та проїздів;
- забезпечення обслуговуючого персоналу необхідними
санітарно-побутовими приміщеннями;
- захист підземних резервуарів і стальних трубопроводів
від грунтової корозії;
- забезпечення АЗС
засобами первинного
пожежогасіння;
- рекуперація випарів з паливороздавальних колонок та з
резервуарів пального в автоцистерну при зливі нафтопродуктів;
- автоматизацію виробничих процесів заправки автомобілів
і заповнення резервуарів;
- захист колон навісу від механічного пошкодження шляхом
влаштування колесовідбійної дуги на острівцях;
- заземлення неструмопровідних
частин електрообладнання, корпусів світильників по системі TN-C-S;
- встановлення пристроїв
захисного вимкнення – диференційних
реле АD;
- захист від статичної електрики;
- блискавкозахист будівель і споруд АЗС шляхом
встановлення блискавкоприймальних сіток на будівлі і блискавкоприймачів;
- влаштування зовнішнього контуру заземлення будівель і
споруд АЗС опором не більше 4 Ом;
- протекторний захист підземного обладнання АЗС;
- захист підземних резервуарів від грунтової корозії та
їх електрохімзахист;
- заземлення автоцистерн при зливі нафтопродуктів та СВГ.
Згідно вказаного розрахунку по ідентифікації об’єкту
підвищеної небезпеки, АЗС відноситься до об’єкту підвищеної небезпеки.
В проектних рішеннях передбачено заходи по забезпеченню
безпеки експлуатації запроектованого об’єкту. Обладнання з підвищеним
рівнем шуму відсутнє.
Запроектований АГЗП укомплектовується необхідною
запобіжною та регулюючою арматурою і КВП, системою скидних трубопроводів та
продувного трубопроводу з виведенням
його на 3 м вище рівня планувальної позначки землі. Запроектовано встановлення
датчиків рівня для резервуара СВГ і поплавкових клапанів для резервуарів РМП.
Технологічне обладнання АЗС оснащене
контрольно-вимірювальними приладами: - для виміру рівня та температури
нафтопродуктів у резервуарах застосований рівнемір, який постачається
комплектно з системою контролю резервуарів (СКР) «Petro Vend Site Sentinel»; -
для виміру тиску пропан-бутану у резервуарі застосований електроконтактний
манометр ДМ2005 Сr1Ех, який постачається комплектно газовим модулем; - для
контролю ДВК парів пропану та нафтопродуктів використовуються датчики С3Н8,
С6Н14, які підключаються до промислового газоаналізатора
"Варта1-03.14".
До основних елементів системи автоматизації та
керування технологічним процесом відносяться:
- система контролю резервуарів (СКР), яка
встановлюється в будівлі АЗС;
- рівнеміри, які встановлюються в резервуарах палива
та підключаються до СКР;
- промисловий газоаналізатор „Варта 1-03.14”, який
встановлюється в будівлі АЗС;
- датчики С3Н8, С6Н14, які встановлюються у всіх
технологічних колодязях резервуарів, та місць можливого витоку рідкого
моторного палива(РМП) та СВГ.
Перевищення ДВК парів РМП та пропану контролюються
датчиками С3Н8 та С6Н14. Сигнали від них поступають на промисловий
газоаналізатор ”Варта 1-03.14”. При перевищенні ДВК на 10% газоаналізатор подає
звуковий сигнал, а при перевищенні ДВК на 20% газоаналізатор відключає
обладнання АЗС (колонки, насоси).
Пожежогасіння – від 4-х проектних пожежних резервуарів
місткістю по 50 м3 кожен і за допомогою вогнегасників та інших
засобів первинного пожежогасіння протипожежного щита.
Приміщення будівлі АЗС забезпечуються природним і
штучним освітленням, опаленням і припливно-витяжною вентиляцією.
Кришки колодязів в радіусі 50 м від АГЗП виконуються
згідно вимог ДБН В.2.5-20-2018.
Вводи і випуски інженерних мереж будівель підлягають герметизації.
Екологічна
безпека об’єкту
За
результатами аналізу матеріалів проєкту та висновку з «Оцінки впливу на
довкілля» по даному об’єкту встановлено, що будівництво та експлуатація багатопаливної АЗС з пунктом сервісного
обслуговування водіїв та пасажирів не спричинить понаднормового впливу на стан
навколишнього природного середовища.
Під час проведення підготовчих та
будівельних робіт вплив на атмосферне повітря матиме короткочасний і локальний
характер та виникатиме за рахунок викидів забруднюючих речовин від роботи
будівельних машин та автотранспорту, під час переміщення грунтів та пилячих
будівельних матеріалів, при механічній обробці металів, зварювальних робіт та
фарбувальних робіт. При виконанні вищезазначених робіт в атмосферне повітря надходитимуть такі основні забруднюючі речовини:
оксид вуглецю, діоксид азоту, діоксид сірки, сажа, оксид заліза, оксид
марганцю, кремнію оксид, уайт-спірит, ксилол, толуол, НМЛОС, речовини у вагляді суспендованих твердих частинок,
вуглекислий газ. Вплив на атмосферне повітря при виконанні
підготовчих і будівельних робіт від дії джерел викидів оцінюється як
тимчасовий, короткостроковий та незначний і по завершенню будівельних робіт їх
вплив припиниться.
При експлуатації
об’єкту забруднення атмосферного повітря відбуватиметься за рахунок викидів
забруднюючих речовин від дихальних клапанів підземних резервуарів при
зберіганні нафтопродуктів, при заправці автотранспорту на ПРК, при проведенні
технологічних опарацій на АГЗП (злив, зберігання, налив, ремонтні та
профілактичні роботи), від вихлопної труби резервного дизельгенератора (джерело
аварійного електропостачання) та від двигунів внутрішнього згорання
автомобілів, що обслуговуються та маневрують територією АЗС. У повітря будуть
надходити такі основні забруднюючі речовини: оксиди азоту та вуглецю, ангідрид сірчистий, бензин (нафтовий, мало
сірчистий в перерахунку на вуглець), пропан,
бутан, одорант СПМ (суміш природних меркаптанів), вуглеводні насичені, НМЛОС,
метан, вуглекислий газ. Викиди в межах допустимих значень, та не будуть
впливати на існуючий стан та якість атмосферного повітря. Концентрації
забруднюючих речовин в атмосферному повітрі не перевищують нормативів ГДК.
Після
введення в експлуатацію об’єкта суб’єкту господарювання необхідно оформити
дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними
джерелами.
Для зменшення негативного впливу на
атмосферне повітря проектом передбачені такі заходи: налив в резервуари і
подача нафтопродуктів в паливо-роздавальні колонки закритим способом і
автоматизація процесу заправки транспорту, застосування підземних резервуарів
обладнаних дихальними клапанами, які спрацьовують тільки при досягненні
відповідного тиску парів палива в резервуарі; застосування сучасних ПРК та
інше. Вплив об’єкту, що проектується, на атмосферне повітря вважається
допустимим.
Змін клімату
та мікроклімату в результаті планованої діяльності не очікується,
оскільки в результаті будівництва та експлуатації об’єкту відсутні значні
виділення теплоти, інертних газів, вологи. Через незначні розрахункові обсяги парникових газів, застосування
озонобезпечних холодоагентів, тощо, проектований об’єкт не чинитиме негативного
впливу на клімат.
Вплив на водне середовище та ґрунти
очікується у межах нормативів, завдяки комплексу заходів, передбачених
проєктом: відведення господарсько-побутових стічних вод від будівлі АЗС на
станцію біологічної очистки стічних вод з
подальшим відведенням в резервуар-накопичувач, на випуску стічних вод з мийок посуду буфету, які забруднені жирами
передбачено встановлення жироуловлювача, після жироуловлювача вода відводиться
на станцію біологічної очистки стічних вод, виключення скиду в стічні води
відходів нафтопродуктів; влаштування твердого водонепроникного покриття в
місцях, де проводяться операції з нафтопродуктами; виконання гідроізоляції
трубопроводів і резервуарів; огородження зон озеленення бортовим каменем, що
запобігає змиву грунту на дорожнє покриття під час проливного дощу;
використання підземних двостінних резервуарів з постійним контролем
герметичності, що запобігає аварійним виливам нафтопродуктів; обладнання
колонок стоп-пістолетами з запобіжним закриваючим механізмом, який при падіння
пістолету на землю, при розриві наповнювального шлангу або при заповненні
пальним в бакові досягне пістолета, автоматично його закриває; вертикальне
планування площадки, забезпечення відведення дощових і талих вод з території, з
місць зливу та роздачі ПММ для очистки на очисні споруди стічних вод від
нафтопродуктів (сеператор нафтопродуктів), очищені стічні води відводяться в
резервуари-накопичувачі. Планована діяльність
не передбачає скидання забруднених стічних вод в поверхневі водні об'єкти, а
також у підземні водоносні горизонти.
Водопостачання об’єкту передбачено від
резервуара привозної води. Забір підземних та
поверхневих вод на об’єкті не передбачається.
В процесі здійснення будівельних робіт передбачається
механічне втручання в грунти. Виконання земляних
робіт буде мати короткочасний негативний вплив на ґрунти (порушення ґрунтового
покриву будівельною технікою). До початку будівництва на ділянці необхідно
провести зрізку родючого шару землі, грунт в подальшому використовується при
озелененні. Потенційними чинниками дії на ґрунтовий покрив є можливе засмічення
території відходами. Враховуючи об’єми робіт можна стверджувати, що вплив буде
незначний. Щоб виключити забруднення ґрунтів будівельним сміттям і ПММ, робочі
місця укомплектовуються контейнерами для побутових і будівельних відходів з
наступним вивезенням їх згідно укладених договорів.
Будівництво й
експлуатація об’єкту не торкається
елементів геологічного, структурно-тектонічного ландшафту і не викличе
негативних явищ геотехногенного походження в геологічному середовищі. Вплив на геологічне середовище
відсутній.
При
експлуатації об’єкту не відбудеться змін рослинного і тваринного світу. Зелені насадження на ділянці відсутні. Територія
провадження планованої діяльності не знаходиться в межах територій та об'єктів
природно-заповідного фонду чи їх охоронних зон. Негативний вплив на дані
об’єкти відсутній.
Негативного
впливу на існуюче техногенне середовище не передбачається. На соціальне
середовище вплив очікується позитивний. Соціальний
ризик оцінюється як «прийнятний».
Санітарно-захисна
зона для запректованого об’єкту становить 50 м та витримується до житлово-громадської
забудови. Негативний вплив на здоров’я населення вкрай
малий.
Побутові відходи, що утворяться в процесі будівництва, та
утворюватимуться при експлуатації об’єкту збираються в спеціальні контейнери та
вивозяться згідно договору, на полігон побутових відходів комунальними
службами. Відходи нафтопродуктів здаються на утилізацію в ліцензійну
організацію. Інертні відходи сумішей бетону важкого та розчину цементного, які
утворяться при будівництві, і які неможливо повторно застосувати на об'єкті,
підлягатимуть вивезенню згідно укладених договорів для використання у
будівництві, непридатні - на полігон твердих побутових відходів. Відходи
металу, які утворяться при будівництві, тимчасово складуватимуться у спеціально
відведених місцях, а по завершенню робіт вивозитимуться на бази приймання
металобрухту. На об’єкті передбачений роздільний збір ТПВ.
Заходи, розроблені проектом, дозволяють зберегти
екологічну рівновагу в районі розміщення об’єкту, зменшують до мінімуму вплив
негативних факторів, що впливають на грунт, рослинність, повітряне середовище,
водні ресурси при експлуатації об’єкту.
З проведеної оцінки можливого впливу на навколишнє природне середовище
від об’єкту можна зробити висновок, що будівництво
та експлуатація багатопаливної АЗС з
пунктом сервісного обслуговування водіїв і пасажирів не приведе до
погіршення стану навколишнього середовища.
Ступінь
екологічного ризику при провадженні планованої діяльності та впливу на умови
життєдіяльності людини та природне середовище оцінюється як екологічно
допустимий. Рівні шуму, вібрації, ультразвуку, електромагнітних та іонізуючих
випромінювань, статичної електрики не перевищують гігієнічні нормативи.
Пожежна безпека.
Будівля АЗС віднесена
до ІІІа ступеня вогнестійкості.
Мінімальні класи
вогнестійкості будівельних конструкцій в будівлі АЗС (у хвилинах) і максимальні
межі поширення вогню по них (см) прийняті наступними: (ДБН В.1.1-7:2016)
·
колони
- клас вогнестійкості R 15, межа
поширення вогню М0;
·
стіни зовнішні несучі - клас вогнестійкості REI 120, межа поширення
вогню М0;
·
перегородки - клас вогнестійкості ЕІ 15, межа
поширення вогню М1;
·
перегородки в коморах протипожежні, клас
вогнестійкості ЕІ 45;
·
покриття - клас вогнестійкості RЕ 15, межа
поширення вогню М0 ;
Технічні, приміщення
зберігання, операторської, відокремлюються від інших приміщень протипожежними
перегородками 1-го типу (ЕІ 45) та протипожежним перекриття 3-го типу (ЕІ 45).
Усі приміщення
технічні приміщення обладнуються системою пожежної сигналізації та оповіщення
людей про пожежу.
Будівлю, споруди та обладнання передбачено
захистити системою блискавкозахисту. Для потреб пожежогасіння проектом
передбачено БП АЗС забезпечити
піноутворювачем в кількості 400л, із його зберігання за договором у найближчій
пожежній частині, що обслуговує об’єкт
проектування.
Зовнішнє
пожежогасіння об’єкта проектування забезпечується від чотирьох пожежних резервуарів води ємністю 4
х 50 м3, які зєднані між собою (за методом сполучених посудин) забір
води з резервуарів на відстані не менше ніж 40 м від найближчих ПРК, дихальних
пристроїв АЗС та АГЗП, майданчику зливу СВГ, чим забезпечується витрата води на
зовнішнє пожежогасіння у 15 л/с.
Пожежної безпеки
досягається шляхом:
·
застосування в цьому проекті типових і
індивідуально розроблених проектів будівель та споруд, що відповідають
необхідним протипожежним вимогам та відповідних вимог ДБН Б.2.2-12:2019, з
дотриманням протипожежних розривів, можливістю вільного під’їзду до них;
·
організації одностороннього руху транспортних
засобів на території АЗС для запобігання
утворення заторів;
·
заборона проведення відпуску палива під час
виконання зливних операцій.
·
в будівлі АЗС не передбачається торгівля та
зберігання легкозаймистих та горючих рідин.
В складі проектної
документації представленій до розгляду розроблено розділ «Інженерно-технічні
заходи цивільного захисту».
Експертиза проведена
за напрямами, зазначеними у п. 8.6 ДСТУ 8907:2019 «Настанова
щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво».
При цьому у відповідності до п. 8.6.9 зазначеного стандарту до проведення
експертизи проектної документації не залучались експерти з питань
ядерної і радіаційної безпеки та експертиза за цим напрямом не проводилась,
оскільки об’єкт не призначений для поводження з радіоактивними матеріалами та
відходами від них.
Згідно з листом замовника експертиза проекту здійснена без розгляду
кошторисної частини проектної документації.
У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза» проектною організацією за
погодженням із замовником у проект внесені зміни і
доповнення.
Відповідальність
за внесення змін в усі примірники проекту, в тому числі при внесенні проектної
документації до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва
(ЄДЕССБ), покладається на генпроектувальника та замовника.
Розділи
