1 редакція від 27.02.2024 2 редакція від 29.03.2024

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:1814-7861-8595-4967
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (автоматизована дія Системи)
Статус документу
Архівний
Документ
№ЛВ 0012-5957-24/УЕГ/A від 27.02.2024
Орган, що видав
ТОВ "УКРЕКСПЕРТИЗА ГРУП" (42287124) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Нове будівництво АЗК по вулиці Лева Галицького, 2а в місті Старий Самбір Самбірського району Львівської області
Код проектної документації
PD01:9797-1542-3876-0116 №1523 від 2023-07-12 (видав ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПОРТАЛ")
Напрям експертизи
З питань експертизи проектної документації доріг, З питань міцності, надійності, довговічності, З питань охорони праці, З питань пожежної безпеки, З питань енергозбереження, З питань архітектури, З питань інженерного забезпечення, Розділ електрообладнання та електроосвітлення
Головний експерт проекту
ПЕЛЕХ РОМАН ВОЛОДИМИРОВИЧ (АР 013251, АЕ 005957, АЕ 005228 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
82000, Львівська обл., Самбірський район, Старосамбірська територіальна громада, м. Старий Самбір (станом на 01.01.2021), вулиця Галицького Л. не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "В.І.П.ПЛЮС" (43307916)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
КЛОЧАНИЙ ТАРАС МИХАЙЛОВИЧ (АЕ 004521, АЕ 004418, АЕ 007218)
Відповідальний експерт З питань екології
СТЕПАНОВ ОЛЕКСАНДР КОСТЯНТИНОВИЧ (АЕ 000164, АЕ 004398)
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
ДІМБРОВСЬКА МАР'ЯНА ВАСИЛІВНА
Експерт (фахівець) Розділ електрообладнання та електроосвітлення
РОМАНУС ТАРАС ТЕОДОРОВИЧ
Архітектор З питань архітектури
ЗАЯЦЬ ЯРОСЛАВ МИХАЙЛОВИЧ (АА 000386)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
ДІМБРОВСЬКА МАР'ЯНА ВАСИЛІВНА (АЕ 007382, АЕ 004641, АР 020486, АР 014027)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
Степаняк Богдан Іванович (АЕ 004842, АЕ 002320, АР 008167, АР 018407)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
Сорбат Володимир Григорович (АЕ 006631, АЕ 002547)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
ТАРАНОВ ОЛЕКСАНДР ОЛЕКСАНДРОВИЧ (АЕ 004868, АЕ 002253, АЕ 006951)
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
ПЕЛЕХ РОМАН ВОЛОДИМИРОВИЧ (АР 013251, АЕ 005957, АЕ 005228)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:9797-1542-3876-0116
Орган, що видав
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПОРТАЛ" (35069265)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проектна документація
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1230.9 Будівлі торговельні інші
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
12.07.2023
Номер проектної документації
1523
Статус документа
Архівний

Додаток до експертного звіту

Проект «Нове будівництво АЗК по вулиці Лева Галицького, 2а в місті Старий Самбір Самбірського району Львівської області» розроблений на замовлення Товариства з обмеженою відповідальністю «В.І.П» проектною організацією «ПБК «Портал», кваліфікаційний сертифікат головного інженера Балко Степан Йосипович, серія АР№013303, виданий 05.07.2017р.

 

Проект розроблено на підставі:

  1. Завдання на проєктування;;
  2. Містобудівних умов й обмежень для проектування об’єкта будівництва № 1 від 15.07.2021 р.; Реєстраційний номер ЄДЕССБ MU01:1102-4436-1791-2573;
  3. Розрахунку класу наслідків (відповідальності).

 

Коротка характеристика об’єкта

Об’єкт запроектовано зі спорудами для обслуговування АЗК.

Згідно з табл.10.9 ДБН Б.2.2-12:2019 АЗК класифікується: категорія по потужності – ІІ «середня», тип по технологічним рішенням – «А» роздільне (традиційне).

Також для заправлення автомобілів запроектовано дві  паливо-роздавальні колонки РМП, що встановлені на острівках під навісом, який з’єднаний з будівлею АЗК.

Будівля АЗК з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів запроектована одноповерховою. Пункт сервісного обслуговування водіїв та пасажирів передбачає сферу обслуговування з влаштуванням буфету та магазину з продажу супутніх товарів.

 Проєктом передбачається будівництво чотирьох постів мийки самообслуговування з навісом та технологічної будівлі автомийки. В технологічній будівлі передбачено встановлення технологічного обладнання автомийки. Об’єкт обслуговування автотранспорту забезпечує чистку автосалонів з встановленням на одному острівку двопостового порохотягу.

Організація дорожнього руху

Примикання заїзду та виїзду до існуючої дороги виконано з врахуванням допустимих радіусів повороту автотранспорту . Прилеглі до об’єкту ділянки дороги обладнуються дорожніми знаками по ДСТУ-4100:2021, горизонтальною розміткою по ДСТУ 2587:2021. На об’єкті передбачено зовнішнє електричне освітлення території АЗК, в’їздів і виїздів згідно норм освітленості.

Згідно з ДБН Б.2.2-12:2019  табл. 10.7 п.4. кількість машино-місць для об’єктів торгівлі з торговою площею від 100 до 500 м2 потрібно на 100 м2 -1- 2 машино-місця, запроектований торговий зал магазину складає 93,66 м2 , нормативна кількість складає 2 машино-місця.

Для закладу харчування ДБН Б.2.2-12:2019  табл. 10.7 п.4.  на 100 місць у залі потрібно передбачити 8-10 машино-місць, при запроектованих 19 посадочних місць влаштовується 2 машино-місця.

На 100 працюючих ДБН Б.2.2-12:2019  табл. 10.7 п.2. .  на 100 працюючих потрібно 5-10 машино-місць, беручи до уваги максимальну зміну працюючих 7 чоловік, для персоналу передбачено додатково 2 машино-місце.

Враховуючи п. 5.4.1 ДБН В.2.2-40:2018 - біля закладів обслуговування слід виділити 10% для транспорту інвалідів (але не менше одного). Виходячи з розрахунку загальна кількість машино-місць становити 6 машино-місць, тому додатково передбачити 1 машино-місце транспорту для осіб з інвалідністю. 

Згідно з розрахунком загальна кількість повинна становити 7 машино-місць.

На даній території запроектовано 17 машино-місце, а  саме: 

- 2 шт. для транспорту осіб з інвалідністю (МГН);

- 4 шт. для персоналу;

- 8 шт. для відвідувачів;

- 1 шт. для сервісу (повітря);

- 2 шт. сервіс автомийки.

 

Архітектурно - будівельні рішення

І пусковий комплекс:

Будівля АЗC з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів запроектована одноповерхова, з наступним набором приміщень:

На відм. +0.000:

  • Пункт сервісного обслуговування водіїв та пасажирів;
  • Тамбур санвузла;
  • Суміщений санвузол МГН/жін.;
  • Санвузол для відвідувачів (чол.);
  • Коридор;
  • Комора продовольчої групи;
  • Комора промислових товарів;
  • Побутове приміщення;
  • Санвузол персоналу;
  • Адмінприміщення;
  • Електрощитова;
  • Вузол вводу.

ІІ пусковий комплекс:

Технологічна будівля автомийки запроектована одноповерхова, з наступним набором приміщень:

На відм. +0.000:

·         Приміщення управління автомийкою;

·         Теплогенераторна;

·         Технологічне приміщення.

Пости  ручних автомийок (4 шт.) приблоковано до будівлі з двох сторін по 2 пости. Пости передбачено проїзні

                                                                         

Конструктивні рішення

Будівля АЗК:

Будівля АЗК одноповерхова з  розмірами між крайніми осями 16.69 х 10.53 м.

Конструктивна схема будівлі АЗК із легких металоконструкцій. Основу будівлі АЗК складає каркас. Схема каркасу передбачає жорстке сполучення балок, з колонами і жорстке закріплення останніх у фундаментах. Повздовжня стійкість будівлі забезпечується за допомогою вертикальних металевих зв’язків. Горизонтальне вітрове навантаження через стінові сандвіч-панелі передається через диск покрівлі на каркас будівлі. Жорсткість диска покриття вздовж будівлі забезпечується влаштуванням горизонтальних зв’язків в площині конструкцій покриття.

     Категорія відповідності конструкцій – «Б» (ДБН  В.1.2-14:2018, розділ 5.2.1).

§ фундаменти – – стрічкові з монолітного бетону класу С 16/20 по міцності, марки F50 по морозостійкості, W6 по водонепроникності. Стикування арматури виконувати: в робочому напрямку – 35d, в неробочому напрямку – 15d.

§ колони – металеві з профілів стальних гнутих замкнутих зварних для будівельних конструкцій по  ДСТУ Б В.2.6-8-95, та прокатних швелерів  взяті в короб по ДСТУ3436-96; Стійкість і гнучкість колон забезпечена.;

§ ферми  -  із гнутих закритих профілів  по ДСТУ Б В.2.6-8-95.

§ прогони -  із гнутих закритих профілів  по ДСТУ Б В.2.6-8-95

§ перегородки – гіпсокартонні листи;

§ покриття  - сендвіч -панелі  з утеплювачем із поліізоціанурату  (PIR) ТМ "Ukrainian Sandwich Panels" марки СПД-200 PIR товщиною 200/240 мм;

§ стіни - сендвіч -панелі  з утеплювачем із поліізоціанурату  (PIR) ТМ "Ukrainian Sandwich Panels" марки СПС-120 PIR товщиною 120 мм;

§  Водовідведення з покрівлі – зовнішнє організоване.

Навіс над паливно-роздавальними колонками:

Навіс являє собою просторову прямокутну конструкцію в плані, що опирається на 2 колони  і перехідним навісом, що опирається на 2 стійки будівлі АЗК. Стійкість металоконструкцій навісу забезпечується жорстким кріпленням колон до фундаментів.

§  Колони – стальна труба Ø 426х8 по ДСТУ 8943:2019

§  ферми – безфасонні, запроектовані із труб стальних квадратних по ДСТУ Б В 2.6-8-95 Розкоси кріпляться до поясів встик напівавтоматичним зварюванням у середовищі вуглекислого газу.

§  фундаменти – стовпчасті, монолітні залізобетонні із бетону кл. С16/20 по міцності, марки F50 по морозостійкості,W6 по водонепроникливості, (арматура класу А240С, А400С по ДСТУ 3760:2019);

§  покриття навісу із профнастилу по металевих прогонних фермах;

Резервуар палива:

§  фундамент – монолітна залізобетонна плита із бетону кл. С16/20 по міцності, марки F50 по морозостійкості, W6 по водонепроникливості, арматура класу А400С по ДСТУ 3760:2019;

§  антикорозійний захист резервуарів див. розділ «ТК»

§  резервуари з подвійною оболонкою (двохстінні) заводського виготовлення;

Зворотна засипка котловану з резервуаром виконується піщаним ґрунтом.

Паливо-роздавальні колонки:

§  приямки  металеві з герметичними вводами для пропускання технологічних трубопроводів і електрокабелів;

§  кріплення ПРК до приямків болтами через металеву раму;

Інформаційна стела:

§  фундамент – плита  розмірами 2,10х2,33х1,20 м  із монолітного бетону кл. С16/20 по міцності, марки F50 по морозостійкості,W6 по водонепроникності, (арматура класу, А400С за ДСТУ 3760:2019);

Щогли перехоплювача:

§  стійки – металеві труби по ДСТУ 8943:2019, труби групи В, марка сталі Ст3пс по ДСТУ 2651:2005;

§  фундамент – стовпчастий із монолітного бетону кл. С16/20, арматура класу А240С, А400С по ДСТУ 3760:2019;

            Автомийка:

Стійкість металоконструкцій забезпечується жорстким кріпленням колон до фундаментів. Просторова жорсткість забезпечується диском, утвореним конструкцією покрівлі.

§ Фундаменти під технологічну будівлю автомийки та пости - монолітна фундаментна плита із тяжкого бетону класу С16/20 по міцності, марки F75 по морозостійкості, W6 по водонепроникливості, арматура класу А240С, А400С за ДСТУ 3760:2019.

§ Колони - профіль квадратного січення 120х3 за ДСТУ Б.В.2.6-8-95.

§ Балки - профіль прямокутного січення 120х84 та 120х60х4 за ДСТУ Б.В.2.6-8-95.

§ покрівля – із покрівельного профнастилу НС75-1000-0,7 для навісу над мийними постами; із покрівельних сендвіч-панелей для технологічної будівлі.

Технологічна частина

АЗК з об’єктами сервісного обслуговування призначена для прийняття і відпуску світлих нафтопродуктів та скрапленого газу (пропану та бутану), які за  допомогою насосів подають із резервуарів в баки автомобілів. Передбачено відпуск трьох марок бензину, двох марок дизельного палива. Відпуск нафтопродуктів здійснюється оператором (продавцем). Робоче місце оператора суміщене з місцем продажу супутніх товарів і обладнується згідно постанови Кабінету Міністрів України за №1442 від 20 грудня 1997 року.

Режим роботи на АЗК прийнятий такий:

-           кількість робочих днів у році  - 365

-           кількість робочих змін на добу АЗК  - 3

-           кількість робочих годин у зміну - 8

-           пропускна здатність-заправлень / доб   - 250 (РМП);

Доставка нафтопродуктів на АЗК передбачається автоцистернами-паливовозами. Злив пального із автоцистерн до резервуара відбувається через герметичні зливні муфти, які знаходяться над резервуарами. Зберігання палива передбачено у підземний двостінних  секційних  металевих резервуарах. Резервуар рідкого палива передбачено з подвійною оболонкою типу "термос".

АЗК обладнана сучасними паливно-роздавальними колонками (ПРК) для видачі нафтопродуктів, які мають відповідні сертифікати відповідності та дозволи в Україні.

Технологічні рішення по автомийці

Проєкт мийки самообслуговування легкового транспорту на чотири пости  розроблений відповідно до завдання на проектування, діючих норм, правил, стандартів та таких вихідних даних:

кількість робочих днів у році         – 365

кількість робочих змін в добу        – 3

тривалість зміни, год.                      – 8

Технологічні рішення по будівлі АЗК

В будівлі АЗК запроектовано магазин супутніх товарів. Передбачено торгівлю фасованими товарами промислової та продовольчої груп в розфасованій упаковці.

 В будівлі АЗК запроектовано буфет для швидкого харчування водіїв та пасажирів і розрахований на 19 посадочних місць. Обслуговування відвідувачів здійснюється через барну стійку в одноразовій посуді. В будівлі АЗК передбачено обладнані належним чином туалети. Проектом створено всі умови для обслуговування інвалідів на колясках та безперешкодного доступу їх до торгівельного залу.

Опалення AЗК

      Проектом передбачається система повітряного опалення-в пункті сервісного обслуговування водіїв та пасажирів та електричного - інших приміщеннях.

  Електричне опалення здійснюється конвективними обігрівачами типу "Термія", які відповідають вимогам пожежної безпеки. Регулювання температури повітря приміщень передбачено електромеханічними терморегуляторами, вмонтованими в нагрівальні прилади. Нагрівальні прилади в приміщеннях встановлюються по місцю, після встановлення основного обладнання.

Вентиляція і кондиціювання АЗК

  Проектом передбачається система витяжної вентиляції у всіх приміщеннях будівлі АЗК.

  Витяжна вентиляція передбачається з механічним і частково, природнім спонуканням.  Механічна витяжка здійснюється за допомогою осьових і канальних вентиляторів. Повітропроводи системи вентиляції прокладаються в конструкції підшивної стелі.

  Обладнання витяжних систем прийняте малошумне (до 45 Дб(А)) і встановлене так, щоб вібрація не передавалась на огороджуючі конструкції.

 Управління системами передбачене з приміщень, які вони обслуговують.

 Вентагрегати систем заблоковані з системами  пожежної сигналізації для автоматичного відключення їх при пожежі.

Для кондиціонування повітря в приміщенні пункту сервісного обслуговування водіїв та пасажирів передбачено встановлення чотирьох касетних кондиціонерів.

Опалення автомийки

 Проектом передбачається влаштування двох систем опалення:

- підлогова, для опалення площадок  автомийок ;

- двохтрубна, з нижньою розводкою, для опалення технологічного приміщення, приміщення управління автомийкою, теплогенераторної.

Джерелом теплопостачання служать - два однофункційні  електричних  котли " потужністю 21 кВт (кожен).    В якості нагрівальних приладів прийняті панельні радіатори PURMO з термостатичними клапанами і термостатичними головками фірми  "Danfоss

 

Водопостачання та каналізація

Водопостачання

  Водопостачання будівлі  АЗК  передбачається від існуючої міської водопровідної мережі, згідно  договору  виданих КП "Старосамбірське МВКГ",  від 20.07.2023р.  На підключенні до водопроводу передбачений колодязь для встановлення запірної арматури і вузла обліку з лічильником. 

  Добовий розхід води на господарсько-питні потреби складає 13,86 м³.

  Витрата води на зовнішнє пожежогасіння прийнято 15 л/с. Зовнішнє пожежогасіння об'єкта забезпечується від  двох  існуючих  пожежних гідрантів .

Господарсько-побутова каналізація

    Скид господарсько-побутових стоків передбачається здійснювати в існуючу міську кана-лізаційну мережу  .

    Добовий розхід  стоків складає 3,778м³/добу

 Дощова каналізація з місць локальних забруднень нафтопродуктами 

 Зовнішня мережа  дощової каналізації  з місць локальних забруднень  забезпечує самопливне відведення дощових і талих вод з місць зливу та роздачі ПММ, площадок тимчасового зберігання автотранспорту та з території АЗК,  для очистки на сепараторі  нафтопродуктів типу "ОАЗИС- СН-Ц-Б-10/50,  ТОВ"КБ-ЕКОПРОЕКТ", Україна,  з максимальною продуктивністю 10 л/сек. Очищені води відводяться в резервуар-накопичувач об'ємом 50м³.

Вода із резервуара -накопичувача видаляється пересувними засобами і використовується для поливу території і доріг, або вивозиться автоцистернами.

Дощова каналізація

   Зовнішня мережа дощової каналізації забезпечує самопливне відведення дощових і талих вод з покрівлі будівлі  АЗК , з навісу  в резервуар-накопичувач об'ємом 50м³.

Вода із резервуара-накопичувача видаляється пересувними засобами і використовується для поливу території і доріг, або вивозиться автоцистернами.

Водопостачання  АЗК

  В АЗК запроектована система господарсько-питного водопроводу.

 Проектом передбачається влаштування систем холодного і  гарячого водопостачання.

 Холодне  водопостачання  здійснюється  від  проектуючого  вводу  водопроводу 32х3 мм. Для потреб гарячого водопостачання передбачається установка одного  електроводонагрівача "Ariston", об'ємом 100 л .

Каналізація АЗК

  Відведення стічних вод від санітарно-технічних приладів проводиться внутрішньою системою каналізації через один  випуск   в зовнішню мережу. Стічні води від мийок посуду відводяться окремим випуском  у зовнішню мережу. 

Водопостачання  автомийки

      В автомийці запроектована система водопроводу для обслуговування будівлі автомийки.   

     Холодне  водопостачання  здійснюється з міського водопроводу.

Каналізація автомийки

 Відведення стічних вод від санітарно-технічних приладів проводиться внутрішньою системою каналізації через один випуск в зовнішню мережу.      

Очисні споруди

Очисні споруди – сепаратор нафтопродуктів  «ОАЗИС»

Для очищення дощових стоків забруднених нафтою та нафтопродуктами передбачається будівництво очисних споруд – сепаратор нафтопродуктів  "ОАЗИС- СН-Ц-Б-10/50",  ТОВ"КБ-ЕКОПРОЕКТ" (пропускною здатністю  10/50л/сек) з байпасом. Сепаратор нафтопродуктів очищає стічні води, забруднені нафтопродуктами, що не розчиняються. Сепаратор пройшов експертизу Міністерства охорони здоров’я України.

Електротехнічні рішення

Електропостачання і зовнішні електромережі

Електропостачання АЗК виконано згідно договору на тимчасове приєднання 

№247-8386/ВС  від 26.07.2023р. виданого ПрАТ"Львівобленерго" КАРПАТСЬКИЙ РЕМ.

Характеристика споживачів електроенергії

Загальна розрахункова потужність 50,0кВт;

в тому числі електроопалення та електроводонагрів 30,0кВт

Річний розхід електроенергії 285,0 тис. кВт. год.           

 Категорія надійності електропостачання - ІІІ.

Доступність об’єкта для маломобільних груп населення

На перед майданчиковій території автозаправної станції проектом забезпечене безпроблемне та безпечне пересування усім категоріям громадян, включаючи громадян з особливими вадами.

На прилеглій території в усіх місцях перетину пішохідних шляхів та тротуарів з проїздами ширина проходів запроектована не менше ширини тротуару з облаштуванням пониженого бортового каменю з плавними ухилами не більше 1:12 для пересування візків інвалідів, дитячих чи інших колясок.

Проектом передбачене на майданчику існуюче тимчасового зберігання легкових автомобілів 2 машино-місця для особистих автотранспортних засобів для осіб з інвалідністю шириною 3,50 м. Місця для стоянки автомобілів людей з інвалідністю розташоване не далі як 50 м від основної будівлі операторної та позначено дорожнім знаком «Інвалід».

Запроектована будівля АЗК має основний (центральний) вхід – пандус, доступний для людей з інвалідністю, який захищений від атмосферних опадів навісом. Решітка для витирання ніг перед входом в будівлю АЗК втоплена врівень із твердим покриттям пандуса та не створює перешкод.

В будівлі АЗК знаходиться санвузол для маломобільних груп населення розміром 1,85 х 1,65 м, облаштований допоміжними пристроями для осіб з обмеженими фізичними можливостями та столиком для сповивання немовлят.

Вхідні двері забезпечують безпроблемний прохід людям з важкими ураженнями опорно-рухового апарату та проїзд інвалідним візком з облаштуванням спеціального пристосування для фіксації дверних полотен в положенні «зачинено» та «відчинено».

Інженерно-технічні заходи цивільного захисту

Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2010 р. №227 дск об’єкт не відноситься до категорії об’єктів з цивільного захисту.

Інженерно-технічні заходи цивільного захисту по об’єкту розроблено з врахуванням вимог ДБН В.1.2-4:2019 «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту», ДБН Б.1.1-5:2007 «Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) на особливий період у містобудівній документації», ДСТУ 8773:2018 «Склад та зміст розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту в складі проектної документації на будівництво об’єктів».

Пожежна безпека

Будівля АЗК віднесена до ІІІа ступеня вогнестійкості.

Клас вибухонебезпеки сховища нафтопродуктів прийнятий -2.

Мінімальні класи вогнестійкості будівельних конструкцій в будівлі АЗК (у хвилинах) і максимальні межі поширення вогню по них (см) прийняті наступними: (ДБН В.1.1-7:2016)

     -     колони  -  клас вогнестійкості R 15, межа поширення вогню М0;

     -     стіни зовнішні ненесучі -  клас вогнестійкості E 15, межа поширення вогню М0;

-           перегородки - клас вогнестійкості ЕІ 15, межа поширення вогню М1;

-           перегородки в коморах протипожежні, клас вогнестійкості ЕІ 45;

-    покриття - клас вогнестійкості RЕ 15, межа поширення вогню М0 ;

В пожежонебезпечних приміщеннях (комори) передбачено встановлення вогнетривких дверей з межею вогнестійкості не менше ЕІ-30. З приміщення будівлі АЗК передбачено два евакуаційних виходи.

Пожежної безпеки досягається шляхом:

•          застосування в цьому проекті типових і індивідуально розроблених проектів будівель та споруд, що відповідають необхідним протипожежним вимогам та відповідних вимог ДБН Б.2.2-12:2019, з дотриманням протипожежних розривів, можливістю вільного під’їзду до них;

•          організації одностороннього руху транспортних засобів на території АЗК для запобігання  утворення заторів;

•          Заборона проведення відпуску палива під час виконання зливних операцій.

В будівлі АЗК не передбачається торгівля та зберігання легкозаймистих та горючих рідин.

Зовнішнє пожежогасіння об’єкта забезпечується від двох існуючих пожежних гідрантів див. аркуш ГП-2. Витрата води на зовнішнє пожежогасіння прийнято 15 л/с.

 

Оцінка проектних рішень з питань економії енергії

 

Теплоізоляційну оболонку автозаправного комплексу запроектовано із застосуванням теплоізоляційних матеріалів зі строком ефективної експлуатації, які відповідають вимогам ДСТУ 9191-2022, ДСТУ Б В.2.7-182.

Зовнішні огороджувальні конструкції будівель передбачено з теплотехнічними показниками вище нормованих згідно з табл. 1 ДБН В.2.6-31:

- зовнішні стіни виконано з сендвіч-панелей з PIR наповненням товщиною 120мм;

- суміщене перекриття виконано з сендвіч-панелей з PIR наповненням товщиною 200мм;

- підлогу на ґрунті утеплено плитами екструдованого пінополістиролу товщиною 100мм;

- світлопрозорі конструкції вікон та дверей виконані з ПВХ-профілів з двокамерними енергозберігаючими склопакетами;

 - вхідні двері в будівлю утеплені енергозберігаючі.

Розрахункові кліматичні та теплоенергетичні параметри для розрахунків мінімально допустимого значення опору теплопередачі приймаються для І температурної зони України. Розрахункова температура внутрішнього повітря приймається tвн =20°С та φ=50%.

Проектом передбачається система повітряного опалення - в пункті сервісного обслуговування та електричного - в інших приміщеннях. Електричне опалення здійснюється конвективними обігрівачами, які відповідають вимогам пожежної безпеки. Регулювання температури повітря приміщень передбачено електромеханічними терморегуляторами, вмонтованими в нагрівальні прилади.

Проектом передбачається система припливно-витяжної вентиляції у всіх приміщеннях будівлі. Витяжна вентиляція передбачається з механічним і частково, природнім спонуканням. Механічна витяжка здійснюється за допомогою осьових і канальних вентиляторів.

Для кондиціонування повітря в приміщенні пункту сервісного обслуговування водіїв та пасажирів передбачено встановлення чотирьох касетних кондиціонерів.

Для потреб гарячого водопостачання передбачається установка одного електроводонагрівача об’ємом 100л.

Для освітлення службових і побутових приміщень АЗК освітлення входів, комор, санвузлів, душової кабіни, зовнішнього освітлення прийняті світлодіодні світильники.

Управління освітленням передбачається вимикачами, встановленими в приміщеннях; вимикачі із складських приміщень та санвузлів - виносяться.

Використання відновлювальних та альтернативних джерел енергії не передбачено. Акумулювання енергії у години мінімального енергоспоживання не передбачено.

Проект виконано у відповідності до вимог ДБН В.2.6-31 щодо енергетичних показників огороджувальних конструкцій будівлі, інженерних мереж, дотримання норм з теплової ізоляції трубопроводів та рівня автоматизації та передбачено такі основні рішення щодо економії енергії:

- оптимальний рівень витрат при експлуатації, що забезпечується комплексом об’ємно-планувальних, конструктивних, технологічних вирішень, а також систем їх інженерного забезпечення;

- огороджувальні конструкції будівлі запроектовані з підвищеними теплозахисними властивостями, які забезпечують оптимальні показники річного енергоспоживання будівлі у опаленні, вентиляції та гарячому водопостачанні;

- прокладання трубопроводів виконується в захисній оболонці з попередньо ізольованих труб;

- облік енергоресурсів передбачено.

Відповідно до проектних рішень теплоізоляційної оболонки будівлі, системи опалення, вентиляції та гарячого водопостачання, в залежності від розрахункових кліматичних параметрів району будівництва та за результатами розрахунків визначено клас енергоефективності  – «В».

 

Оцінка впливу на навколишнє середовище

Відповідно до ДБН А.2.2.3-2014 (п.8.1 та п.6 Додаток Д) та ДБН А.2.2-1-2021, матеріали ОВНС мають бути розроблені в повному обсязі відповідно до п.5 ДБН А.2.2-1-2021 та який був визначений замовником і генпроектувальником при складанні Завдання на розроблення матеріалів ОВНС.

Проєкт нового будівництва об’єкту: «Нове будівництво АЗК по вулиці Лева Галицького, 2а в місті Старий Самбір Самбірського району Львівської області» розроблено на підставі «Містобудівних умов й обмежень для проектування об’єкта будівництва», завдання на проектування, згідно відповідних технічних умов та нормативної документації. Площа земельної ділянки – 0,3917 га, знаходиться у приватній власності ТОВ «В.І.П.ПЛЮС»  згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу: 292592365 від 24.12.2021р. та договору купівлі-продажу земельної ділянки, серія та номер: р-№1474, виданий 24.12.2021р.  Кадастровий номер: 4625110100:03:004:0134.  Цільове призначення земельної ділянки: 12.08 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій. Відповідно до національного класифікатору будівель і споруд НК 018-2023 комплекс об'єкту будівництва відноситься до коду 1230 – будівлі оптово – роздрібної торгівлі.. Рельєф території рівнинний, вздовж північної межі ділянки розташований похилий схил в північному напрямку. В територіальному відношенні ділянка будівництва розташована за межами житлової зони поряд з магістральною вулицею, що збігається автомобільним шляхом національного значення Н13, де курсує багато автотранспорту, тому будівництво АЗК буде зручним місцем розташування для власників  транспортних засобів, які обслуговуватимуться на АЗК та економічно доцільним  для власників об’єкта. На даний час ділянка вільна від забудови. Зелені насадження на ділянці відсутні. Санітарно-захисна зона (СЗЗ) для проектованого об’єкту становить 50 м – та витримується по відношенню до житлово-громадської забудови. Найближча житлова забудова знаходиться на відстані 51 м від джерел забруднення АЗК, а це означає що об’єкт не чинитиме негативного впливу на здоров’я і умови проживання населення. Об’єкт запроектовано зі спорудами для обслуговування АЗК. Згідно з табл.10.9 ДБН Б.2.2-12:2019 АЗК класифікується: категорія по потужності – ІІ «середня», тип по технологічним рішенням – «А» роздільне (традиційне). Також для заправлення автомобілів запроектовано дві  паливо-роздавальні колонки РМП, що встановлені на острівках під навісом, який з’єднаний з будівлею АЗК. Будівля АЗК з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів запроектована одноповерховою. Пункт сервісного обслуговування водіїв та пасажирів передбачає сферу обслуговування з влаштуванням буфету та магазину з продажу супутніх товарів. Проектом передбачається цілодобовий режим роботи АЗК при тривалості 7 годин (1 година – на технічну перерву) і кількості змін на добу – 3.  Приймаємо, що АЗК та будівля з торговими приміщеннями буде працювати без вихідних днів, при цьому робочих діб у році – 350 (з врахуванням 15 діб на проведення регламентних та ремонтних робіт). Робота підлітків на АЗК не передбачається. Будівництво та введення в експлуатацію об’єкту виконується в одну чергу. Відповідно до завдання на проектування, черга будівництва АЗК по вулиці Лева Галицького, 2а в місті Старий Самбір Самбірського району Львівської області розділяється на два пускових комплекси: Перший пусковий комплекс передбачає - будівництво автозаправної станції що включає весь комплекс будівельно-монтажних робіт, що забезпечить функціонування та експлуатації об’єкта після введення в експлуатацію. Другий пусковий комплекс передбачає - будівництво автомийки самообслуговування з врахуванням допоміжних споруд. Проєктом передбачається будівництво чотирьох постів мийки самообслуговування з навісом та технологічної будівлі автомийки. В технологічній будівлі передбачено встановлення технологічного обладнання автомийки. Об’єкт обслуговування автотранспорту забезпечує чистку автосалонів з встановленням на одному острівку двопостового порохотягу. Водопостачання та водовідведення будівлі  АЗК  передбачається від існуючої міської водопровідної мережі, згідно  договору  виданих КП "Старосамбірське МВКГ",  від 20.07.2023р. Проектом передбачається система повітряного опалення – в пункті сервісного обслуговування водіїв та пасажирів та електричного – в інших приміщеннях. Проектом передбачається влаштування двох систем опалення : підлогова, для опалення площадок  автомийок - двохтрубна, з нижньою розводкою, для опалення технологічного приміщення, приміщення управління автомийкою, теплогенераторною. Система опалення "тепла підлога" заповнюється антифризом  Ethane-1, 2-diol.  «Тепла   підлога»  монтується із поліетиленових труб D20х2 з кроком прокладання 0.20 м. Джерелом теплопостачання служать - два однофункційні  електричних  котли " потужністю 21 кВт (кожен).

    Планова діяльність пов’язана з будівництвом автозаправного комплексу по вулиці Лева Галицького, 2а в місті Старий Самбір Самбірського району Львівської області та належить до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із ст.3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” ч.3 пункт 4. По даному об’єкту була виконана процедура ОВД та наданий Позитивний висновок. Реєстраційний номер висновку: 20238310932 за № 03.02-20238310932/2 від 10.01.2024 р.        Був розроблений розділ ОВНС в складі проектної документації у відповідності до  п.5 ДБН А.2.2-1:2021.

     За результатами розгляду проектної документації встановлено, що зазначена проектна документація розроблена без порушення вихідних даних на проектування та чинних вимог державних будівельних норм.

Розділи