Основна інформація
Кошторисна документація
Кошторисна вартість
Кошторисна вартість за чергами
Адреса
Адреса | Адреса згідно експериментального порядку | Наказ |
---|---|---|
68610, Одеська обл., Ізмаїльський район, Ізмаїльська територіальна громада, м. Ізмаїл (станом на 01.01.2021), інший Болградське шосе, 12-А | не присвоювалась | не призначалась |
Інформація про замовників
Правовий статус | Назва |
---|---|
Юридична особа | ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІКВІД КАРГО ТЕРМІНАЛ" (40210285) |
Об’єкти будівництва
Відповідальні особи
Посада | Напрям експеритизи | ПІб |
---|---|---|
Головний експерт проекту |
З питань міцності, надійності, довговічності
|
Петрова Наталія Андріївна (АЕ 000133, АЕ 006417) |
Відповідальний експерт |
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
|
СОСНІЦЬКА ОКСАНА ВІКТОРІВНА (АЕ 006422, АЕ 000163) |
Відповідальний експерт |
З питань екології
|
Коваль Світлана Василівна (АЕ 000085, АЕ 006414) |
Відповідальний експерт |
З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення З питань інженерного забезпечення |
ЛІПКАН ТЕТЯНА ЄВГЕНІВНА (АЕ 002962, АЕ 006479) |
Відповідальний експерт |
З питань міцності, надійності, довговічності
|
Клименко Ірина Михайлівна (АЕ 000078, АЕ 006412) |
Відповідальний експерт |
З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки |
ГУЛІКА ВІТАЛІЙ ІВАНОВИЧ (АЕ 006358, АР 019961, АР 008461, АЕ 000055) |
Відповідальний експерт |
З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
|
ГАЛАК АНДРІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ (АЕ 005445, АЕ 006404, АЕ 007178) |
Відповідальний експерт |
З питань енергозбереження
|
Лисенко Геннадій Іванович (АЕ 006434, АЕ 004401, АЕ 002766) |
Архітектор |
Архітектурне об'ємне проектування
|
Цірулик Валентина Вікторівна (АЕ 002966, АЕ 006435, АЕ 001940, АА 002865, АА 000820) |
Експерт (фахівець) |
Конструктивні рішення зовнішніх мереж та інженерного забезпечення
|
Чабан Валерій Петрович
|
Інформація про проєктну документацію
Додаток до експертного звіту
Експертиза щодо розгляду проектної документації на будівництво виконана філією ДП “Укрдержбудекспертиза” в Одеській області на підставі договору від 04.12.2023 № 16-0737/01-23 відповідно до Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” і “Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 560. При проведенні експертизи кошторисна документація не розглядається, оскільки реалізація робочого проекту буде виконуватись без залучення бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ і організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (лист замовника від 07.12.2023 № 101/лкт-12).
Генеральний проектувальник – ТОВ “ МЕТПРОЕКТ” за адресою: 65003, м. Одеса, вулиця Чорноморського козацтва, будинок 115
ГІП – Дудзяк О.С., кваліфікаційний сертифікат від 14.06.2022 АР № 019698, свідоцтво про підвищення кваліфікації від 13.10.2023 № 02694
Робочий проект розроблено на підставі:
– містобудівних умов і обмежень для проектування об’єкта будівництва, затверджених наказом Управління містобудування та архітектури Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області від 01.12.2023 № 156 (реєстраційний номер від 30.11.2023 А3247464247860397116, реєстраційний номер ЄДЕССБ MU01:7464-2478-7717- 4343);
– завдання на проектування від 04.12.2023, б/н, затвердженого замовником і узгодженого генпроектувальником (ZP01:6964-5002-3804-2179);
– акту роботи комісії від 09.11.2023, б/н щодо реконструкції залізничної колії № 132а з добудовою колії № 132 б на станції Ізмаїл регіональної філії “Одеська залізниця”;
– технічних умов АТ “Українська залізниця” від 15.11.2023 №23/41, затверджених рішенням Комісії Товариства (протокол від 01.12.2023 ЦЦІР-01/16) на будівництво залізничної під’їзної колії ТОВ “ЛІКВІД КАРГО ТЕРМІНАЛ” на станції Ізмаїл (TU01:2002-4805-2272-4738);
– технічних умов ТОВ “ЛІКВІД КАРГО ТЕРМІНАЛ” від 04.12.2023, б/н на приєднання до електричних мереж та електроустановок підприємства (ТU01:7123-2048-2449-9431);
– інженерно-геодезичних та інженерно-геологічних вишукувань.
Замовником надано додатково:
– розрахунок класу наслідків (відповідальності) об'єкта, виконаний генпроектувальником і узгоджений замовником;
– наказ генпроектувальника від 04.07.2023 № 43-П щодо призначення ГІПом робочого проекту об'єкта будівництва Дудзяка О.С.;
– лист ТОВ “ЛІКВІД КАРГО ТЕРМІНАЛ” від 03.07.2023 № 29/лкт-07 щодо надання вихідних даних для розроблення робочого проекту нового будівництва;
– технічні умови на “Ваги вагонні тензометричні ТВВ” ТУ У 29.2-32126739-004-2004 від 30.06.2005 (без обмеження терміну дії);
– лист ТОВ “ЛІКВІД КАРГО ТЕРМІНАЛ” від 29.12.2023 № 114/лкт-12 щодо відповідності технічних рішень робочого проекту вимогам завдання на проектування;
– висновок щодо оцінки впливу на довкілля Департаменту екології та природних ресурсів ОДА від 23.01.2024 № 05-08/202372110898.
Метою робочого проекту є нове будівництво під’їзної залізничної колії ТОВ “ЛІКВІД КАРГО ТЕРМІНАЛ” на ст. Ізмаїл регіональної філії Одеська залізниця АТ “Укрзалізниця” за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 12-А.
Клас наслідків (відповідальності) об’єкта визначений генеральною проектною організацією разом із замовником як СС2. Сукупний показник – СС2.
Відповідність технічних рішень робочого проекту вимогам діючих норм і правил у будівництві підтверджено у пояснювальній записці проекту і завірено підписом та особистою печаткою відповідального виконавця – ГІПа Дудзяка О.С
Існуюче положення. Станція Ізмаїл регіональної філії “Одеська залізниця”, на території якої планується розмістити об’єкт нового будівництва, розташована у північно-західній частині м. Ізмаїл Одеської області в межах мікрорайону станційного селища “Еталон”. Станція Ізмаїл відкрита у 1941 році і є кінцевою залізничною станцією Одеської дирекції Одеської залізниці на лінії Арциз-Ізмаїл.
Земельна ділянка із кадастровим номером 5110600000:01:031:0259, загальною площею 2,2069 га перебуває у в платному користуванні (оренді) ТОВ “ЛІКВІД КАРГО ТЕРМІНАЛ” (далі - ТОВ “ЛКТ”), за Договором оренди земельної ділянки від 08.05 2023 з Ізмаїльською міською радою Ізмаїльського району Одеської області. Земельна ділянка обмежена: вул. Болградське шосе, вул. Судноремонтників та внутрішній проїзд м. Ізмаїл.
Категорія земельної ділянки – землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Цільове призначення: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.
Відповідно до наведеного у складі робочого проекту Акту роботи комісії від 09.11.2023, б/н щодо реконструкції залізничної колії № 132а з добудовою колії № 132б на станції Ізмаїл регіональної філії “Одеська залізниця” АТ “Укрзалізниця”, на земельній ділянці можливе нове будівництво під’їзної колії № 132б ТОВ “ЛКТ”, яка є подовженням існуючої колії № 132а ТОВ “ПІВДЕНЬБУДМОНТАЖ“.
Генеральний план. Об’єкт нового будівництва ‒ ділянка тупикової під’їзної залізничної колії, яку передбачено розмістити у північній частині території ТОВ “ЛІКВІД КАРГО ТЕРМІНАЛ”, і яка є продовженням колії № 132а ТОВ “Південбудмонтаж” ст. Ізмаїл. Загальна довжина проектованої під’їзної колії ‒ 195 м, більша частина якої розташована по прямій. Початок робіт (межа території підприємства) ПК 0 + 17,50; кінець ‒ межа колії ПК 2 + 12,50.
Крім колії, згідно із завданням замовника на проектування, ТУ АТ “Українська залізниця” від 15.11 № 23/41 і ТУ ТОВ “ЛІКВІД КАРГО ТЕРМІНАЛ” від 04.12.2023, б/н на ділянці проектованого об’єкту передбачено розмістити:
‒ ваги вагонні тензометричні на ПК 0 + 83.18 (поз. 2 по ГП);
‒ приямок для перспективного стрічкового транспортера на ПК 0 + 97.92 (поз. 3 по ГП);
‒ приміщення вагаря (поз. 1 п ГП);
‒ фундамент під натяжну станцію СН-8 на ПК 0 + 65.73 (поз. 5 по ГП);
‒ фундамент під маневрову лебідку ЛМ-8-ДП на ПК 2 + 12.01 (поз. 4 по ГП);
‒ виконати електропостачання і заземлення проектованих споживачів електроенергії
з підключенням до існуючих мереж 380/220 В ТОВ “ЛКТ”;
‒ виконати зовнішнє освітлення колії № 132б;
Характер роботи підприємства – 365 днів на рік, цілодобово. Надходження завантажених вагонів на адресу підприємства з зовнішньої мережі на станцію Ізмаїл передбачено в збірних поїздах. Порожні вагони після завершення вантажних операцій будуть відправлятися на зовнішню мережу також збірними поїздами.
Відповідно до таблиці 5.1 ДБН В.2.3-19:2018 "Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проектування" за обсягом та характером руху колія № 132б відноситься до VІІ категорії. Роботи з будівництва залізничної колії № 132б будуть виконуватися без перерви у русі поїздів.
Конструктивні рішення У геоморфологічному відношенні ділянка будівництва приурочена до другої надзаплавної тераси лівого борту р. Дунай, в межах Причорноморської низовини, з абсолютними відмітками поверхні 27,50-28,50 м. Рельєф ділянки спокійний, рівний.
Згідно з даними технічного висновку щодо інженерно-геологічних вишукувань, виконаних ПП КФ “Ксена” у 2023 році, у геологічному відношенні ділянка характеризується широким розвитком четвертинних лесових пилувато-глинистих відкладень, представлених лесовими суглинками, які зверху перекриті насипними ґрунтами потужністю 0,7…1,6 м. Ґрунтові води на розвідану глибину 6,0 м не зустрінуті, однак ділянка є потенційно підтоплюваною. Ґрунти ІІ типу за просадними властивостями. Категорія складності інженерно-геологічних умов – ІІІ. Категорія ґрунтів за сейсмічними властивостями – ІІІ. Розрахункова сейсмічність – 8 балів.
Конструктивним розділом робочого проекту передбачено:
- будівництво залізничної колії № 132б довжиною 195 м;
- встановлення залізобетонних опор (8 од.) для освітлення колії та електрозабезпечення маневрової лебідки та вагонних ваг;
- будівництво фундаментів для маневрової лебідки (поз. 4 по ГП) та обвідного блоку (поз. 5 по ГП) - маневровий комплекс;
- будівництво приямку для розміщення стрічкового транспортеру (поз. 3 по ГП);
- влаштування фундаментів для вагонних тензометричних вагів (поз. 2 по ГП);
- влаштування страхувальної системи (поз. 6 по ГП);
- встановлення модульного контейнера (готовий виріб висотою 2,5 м) з приміщенням вагаря (поз.1 по ГП) по стрічковому фундаменту з бетонних блоків неглибокого закладання;
- влаштування металевих охоронних воріт висотою 1,98 м з труб прямокутного профілю та листової сталі з монолітними бетонними фундаментами, що встановлюються на піщану подушку;
Маневрові пристрої (готові вироби) складаються з лебідки ЛМ-8-ДП (поз. 4 по ГП) та натяжної станції (поз. 5 по ГП). Лебідка ЛМ-8-ДП розташовується в районі колійного упору, а натяжна станція розташована в районі вагонних ваг. Проектований фундамент під лебідку – стовпчастий прямокутної форми в плані висотою 2,4 м розмірами 3,0х1,5 м з поширенням к низу – монолітний залізобетонний з бетону кл. С25/30. Проектований фундамент під натяжну станцію – стовпчастий прямокутної форми в плані 1,5 м розмірами 3,5х1,3 м з поширенням к низу – монолітний залізобетонний з бетону кл С25/30. Підставою для проектованих фундаментів під лебідку та під натяжну станцію передбачена ущільнена піщано-щебенева подушка товщиною 30 см по піщаній подушці товщиною 10 см по ґрунту шару ІГЕ-2 - суглинок лесовий легкий, жовто-бурий, твердий, з такими фізико-механічними характеристиками: γ=1,63т/м3, φ=17°, C=10 кПа.
Страхувальна система (поз. 6 по ГП) запроектована з двох металевих стояків висотою 7,34 м з консоллю на монолітних залізобетонних стовпчастих фундаментах з бетону кл. С 20/25, по водонепроникності W6. Підставою для фундаментів передбачена піщана подушка по ущільненому ґрунту шару ІГЕ-2 - суглинок лесовий легкий, жовто-бурий, твердий.
Передбачено влаштування бетонних вимощень навколо проектованих фундаментів шириною 1,5 м.
Вагонні ваги (поз. 2 по ГП) – готовий виріб, складаються з двох платформ габаритними розмірами 5,0 м х 2,0 м. В плані ваги мають прямокутну форму з основними параметрами 13,5 м х 2,0 м. Фундаменти під вагонні ваги – стовпчасті з бетонних плит, що спираються на бетонні блоки висотою 0,6 м по подушці з щебеневого відсіву товщиною 10 см по ґрунту ІГЕ-2 – суглинок легкий жовтувато-сірий твердий.
Проектований приямок для перспективного розміщення стрічкового транспортеру (поз. 3 по ГП) - глибиною 0,85 м, Ш-подібної форми в плані максимальними розмірами 8,12 х 8,575 м - з монолітного залізобетону С20/25, по водонепроникності W6. Плита днища та стінки товщиною 200 мм. Підставою днища передбачена щебенева подушка товщиною 15 см по піщаній подушці товщиною 5 см по ґрунту ІГЕ-2 – суглинок легкий жовтувато-сірий твердий. За умовну позначку 0.000 прийнятий проектний рівень головки рейки, що відповідає абсолютній позначці 28,58 м.
Проектовані охоронні ворота висотою 1,98 м – металеві зі труб та листів з монолітними бетонними фундаментами. Підставою для фундаментів воріт передбачена піщана подушка товщиною 10 см по ґрунту ІГЕ-2 – суглинок легкий жовтувато-сірий твердий.
Опори зовнішнього освітлення СВ 95, довжиною 9,5 м (8 одиниць) встановлюються вздовж проектованої колії у копані котловани Д=500 мм, Н=2,0 м із засипкою порожнеч просіяним ґрунтом з його ущільненням.
Розрахунковий строк експлуатації - 49 років.
План та поздовжній профіль. Розташування проектованої колії в плані і профілі продиктовано умовами примикання, рельєфом місцевості та майданчику, де планується влаштувати колію. За початок колії ПК0+00.0 прийнятий колійний стик колії № 132а, що розташований на відстані 164,7 м від хвоста хрестовини СП № 210а. Влаштування колії № 132б передбачається в кривій (Р-200 м) та прямій ділянках колії. Від початку робіт (межа території підприємства ПК0+17,50) колія № 132б прокладається в бік упору кривою ділянкою радіусом 200 м, далі прямою ділянкою протяжністю 152,07 м. По всій довжині колія запроектована з нульовим ухилом, відмітка Підвищення головки рейки - 28,58 м. Пряма горизонтальна ділянка є достатньою, щоб вмістити 8 вагонів-зерновозів та вагонні ваги. Колія закінчується тупиковим упором без обсипки, скороченої довжини, що дає економію території та збільшення корисної довжини колії. Ширина колії на прямих ділянках складає 1520 мм, а в кривій ділянці, при радіусі 200 м, ширина колії прийнята 1535 мм. Відведення ширини колії влаштовується на прямих ділянках, які примикають до кривої з номінальним відведенням 1,5 мм/м. Підвищення головки рейки в кривих ділянках колії за розрахунком складе 6 мм, з урахуванням максимальної швидкості (10 км/год) та радіусу кривої Р-200 м.
Земляне полотно. Земляне полотно представлене нульовим місцем та запроектовано у вигляді напівзаглибленої баластної призми шириною по верху не менше 3,2 м. В кривій ділянці баластна призма з зовнішньої сторони збільшується на 0,1 м. Ширина нижньої частини земляного полотна є змінною, але повинна бути не менше 3,2 м. В кривій ділянці виконується розширення з зовнішньої сторони на 0,2 м. Для забезпечення стійкості колії в період експлуатації, робочим проектом передбачається вирізка слабкої основи з її заміною дренуючим ґрунтом шаром 0,5 м. Конструкція земляного полотна повинна задовольняти наступним експлуатаційним вимогам: забезпечувати тривалу експлуатацію колії з мінімальними відмовами при пропусканні рухомого складу, розрахунковій вантажонапруженості колії; бути ремонтопридатною; бути рівно-надійною на всій довжині незалежно від виду застосованих ґрунтів і природного стану основи.
Верхня будова колії. Верхня будова колії прийнята з рейок Р65 на залізобетонних шпалах в прямих ділянках колії з епюрою 1600 шп./км, у кривих на залізобетонних шпалах епюрою 1840 шп./км. Ширина колії на прямих ділянках складає 1520 мм, а в кривих ділянках при радіусі менше 300 м прийнята 1535 мм. Відведення ширини колії влаштовується на прямих ділянках, які примикають до кривих з номінальним відведенням 1,5 мм/м. Для влаштування нормативної ширини та відведення в кривих ділянках колії застосовується скріплення СКД65-Б, в комплекті якого є регулюючі картки товщиною 2 мм та 3 мм. Застосування скріплення СКД65-Б нормується "Інструкцією зі складання та поточного утримання колії зі скріпленнями типу СКД65-Б" № ЦП-0199 затвердженої наказом Міністерства інфраструктури України від 1012.2008 № 534-Ц. Для стикування рейок застосовуються двоголові накладки типу 2Р-65 відповідно до ДСТУ 8848:2019 "Накладки двоголові до рейок типів Р65 та Р75. Конструкція та розміри". У прямих ділянках колії робочим проектом передбачається застосування роздільного скріплення типу КБ-65 у відповідності до ДСТУ 9056:2020 «Підкладки роздільного скріплення залізничних рейок типів Р50, Р65 і Р75. Технічні умови». В прямих та кривих ділянках колії рейко-шпальна решітка укладається поелементно. Роботи виконуються за допомогою кранової техніки на автодорожньому ходу.
Баласт щебеневий товщиною під шпалою 25 см (щебінь твердих порід марки У-50 І-40 фр. 25-40) відповідно до ДСТУ Б В.2.7-204:2009 "Будівельні матеріали. Щебінь з природного каменю для баластного шару залізничної колії. Технічні умови", на піщаній подушці товщиною 20 см.
В робочому проекті передбачено два типи верхньої будови колії:
- Тип І - передбачена укладка в кривих ділянках колії, рейки Р65 на з.б. шпалах зі скріпленнями СКД65-Б, напівзаглиблена баластна призма, що збільшується з зовнішньої сторони кривої на 0,1 м., товщина щебеневого баласту фр. 25-40 під шпалою 25 см, на піщаній подушці товщиною 20 см, основна площадка земляного полотна без ухилу;
- Тип ІІ - передбачена укладка в прямих ділянках колії, рейки Р65 на з.б. шпалах епюрою 1600 шп/км зі скріпленнями КБ-65, відкрита баластна призма, товщина щебеневого баласту фр. 25-40 під шпалою 25 см, на піщаній подушці товщиною 20 см, основна площадка земляного полотна без ухилу.
Колія закінчується тупиковим упором без обсипки скороченої довжини, що дає економію території та збільшення корисної довжини колії.
Подача на підприємство та забирання вагонів після закінчення вантажних операцій проводяться з включеними та випробуваними автогальмами.
Електротехнічні рішення. Зовнішнє електропостачання комплексу споруд ТОВ “ЛІКВІД КАРГО ТЕРМІНАЛ” для перевезень зернових вантажів, який розмішується на відведеній земельній ділянці площею 2,2069 га у м. Ізмаїлі по вул. Болградське шосе, 12-А, у даний час виконується від генератора. Після здачі об’єкта в експлуатацію замовником буде отриманий договір на зовнішнє електропостачання.
При новому будівництві під’їзної залізничної колії № 132б на території відведеної земельної ділянки електротехнічні рішення робочого проекту передбачені згідно із завданням замовника і технічними умовами енергослужби ТОВ “ЛКТ” від 04.12.2023, б/н:
Загальна встановлена потужність проектованих споживачів складає 31,05 кВт, у тому числі: маневрова лебідка 15,0 кВт; вагончик вагаря і вагонні тензометричні ваги – 15,0 кВт; зовнішнє освітлення (ящик ЯУО) – 1,05 кВт. Категорія надійності електропостачання – ІІІ (третя). Річне споживання електроенергії з врахуванням коефіцієнтів попиту і одночасності складає 90,66 тис.кВт·год.
Електропостачання проектованих споживачів передбачено від існуючих розподільчих щитів замовника Комерційний облік електроенергії існуючий, виконується централізовано для підприємства в цілому.
Електропостачання запроектовано: комплектного ввідного пристрою маневрової лебідки - від існуючого щита ЩС-4 з дообладнанням його додатковим автоматичним вимикачем, кабелем ВВГнг 5х16 мм2 в траншеї; комплектного ввідно-розподільчого щита ШР-2 вагової з вагонними вагами (потужність перспективного стрічкового транспортеру у приямку не входить у потужність вагової, його електропостачання буде вирішено замовником від іншого джерела живлення) і ящика ЯУО – від існуючого щита ЩС-6 двома фідерами з дообладнанням їх додатковими автоматичними вимикачами, кабелями ВВГнг 5х16 мм2 та ВВГнг 4х6 мм2 відповідно, в траншеї. Кабелі прокладаються на глибині 0,7 м в трубі ПВХ 40, на вертикальних ділянках прокладання і комплектні контрольні кабелі до тензорних датчиків вагів під колією захищаються електротехнічними двостінними посиленими ПНД трубами 110 мм.
Споруда вагової комплектна, постачається на місце встановлення повністю обладнаною внутрішніми мережами і приладами електрообладнання, електроосвітлення, кондиціонером (тепло-холод), мережею штепсельних розеток, комп’ютерним обладнанням робочого місця вагаря з процесором з необхідними програмами і принтером, а також пристроєм оброблення даних зважування від датчиків тензорних вагів. На зовнішній стіні вагової передбачено встановлення трьох штепсельних розеток 380 В, 63 А у корпусах ступеня захисту ІР67 для підключення вагоно-повірочного вагону.
Заземлення вагової та вагонних ваг передбачено приєднанням у двох місцях корпусу контейнера і шини РЕ щита ЩР-2 вагової, а також вантажно-приймальних платформ вагонних ваг до проектованого контуру заземлення опором не більше 4 Ом у складі 10 вертикальних електродів Д=16 мм (4,5 м), з’єднаних стрічковою сталлю 40х4 мм. У приямку для розміщення стрічкового транспортеру заземлення виконується з 4х вертикальних електродів з кутової сталі 50х50х5 (3,0 м), з’єднаних стрічковою сталлю 50х4 мм.
Блискавкозахист вагової не передбачається на підставі виконаного генпроектувльником “Розрахунку ризиків та визначення потреби в заходах захисту відповідно до ДСТУ 62305-2:2012”, складеного 08.08.2023 з використанням програмного забезпечення ТОВ “ФС Блискавкозахист” FS Lightning Protection.
Зв’язок між черговим по станції Ізмаїл і відповідальним працівником ТОВ “ЛКТ”- вагарем буде здійснюватися з використанням мобільного зв’язку. Зв’язок між черговим по станції, машиністом маневрового локомотиву та складачем поїздів здійснюється через існуючі пристрої маневрового радіозв´язку. Зважаючи на те, що територія ТОВ “ЛКТ” знаходиться у безпосередній близькості від станції Ізмаїл на території промислової зони, яка має розгалужений колійний розвиток, додаткових пристроїв радіозв´язку робочим проектом не передбачається.
Зовнішнє освітлення проектованої колії виконується світильниками ДКУ41У з світлодіодними лампами 150 Вт, які кріпляться на кронштейнах на проектованих залізобетонних опорах СВ 95-2 (8 одиниць). Мережа зовнішнього освітлення запроектована типу ПЛІ - повітряною лінією ізольованим самонесучим проводом СІП-5 4х25 мм2 з прокладанням від ящика управління ЯУО по проектованим опорам із застосуванням закріплюючої фурнітури SICAME GROUP. Заправка світильників передбачена УФ-стійким проводом OLFLEX TRAIN 331 1х1,5 мм2. Ящик ЯУО забезпечує автоматичне управління світильниками від фотореле з фотодатчиком, а також ручне - кнопкою з фасаду ящика.
Заземлення ПЛІ передбачено за системою TN-C. Металеві конструкції і PEN- провідник мережі приєднуються до верхнього випуску арматури опори. В якості заземлюючого пристрою опор № 2-7 передбачено використання природньої провідності підземної частини опор. Для опор № 1 та № 8 передбачено влаштування три-стрижневих заземлюючих пристроїв з круглої сталі Д=16 мм (3,0 м) і стрічкової сталі 40х4 мм, опором не більше 10 Ом, приєднаних до нижнього заземлюючого випуску опор для одночасного захисту ПЛІ від атмосферних перенапруг і захисного заземлення маневрової лебідки (біля опори № 8) та ящика ЯУО (на опорі №1).
Технічні рішення робочого проекту узгоджені з ТОВ “ЛКТ” (лист замовника від 29.12.2023 №114/лкт-12).
Згідно з даними робочого проекту, ділянка проектованого будівництва віднесена до території промислових підприємств та розміщена у західному планувальному районі м. Ізмаїл у зоні багатофункціональної забудови (складська, громадська, комунальна).
Житлова та громадська забудова знаходиться на відстані більше 350,0 м в східному та північному напрямках. Таким чином, відстань від під’їзної колії до житлової забудови складає більш 100 м, санітарно-захисна зона залізничної колії дотримана відповідно до вимог Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів №173 від 19.06.96.
Під час експлуатації залізничної колії джерелом постійного впливу об’єкту планованої діяльності на атмосферне середовище будуть викиди від роботи дизельного двигуна локомотиву потягу, який завозитиме вантаж по території підприємства. Аналіз розрахунків приземних концентрацій, що були проведені для оцінки впливу руху тепловозу на атмосферне повітря з урахуванням фонових концентрацій посвідчує, що по усім забруднюючим речовинам, максимальні приземні концентрації від викидів об'єкта не перевищуватимуть ГДК атмосферного повітря і складатимуть не більше 0,9 часток ГДК атмосферного повітря населених місць на межі нормативної СЗЗ.
Маневровий локомотив, який доставляє вагони з вантажем на територію підприємства також є джерелом шуму. Відповідно до виконаних розрахунків, еквівалентний та максимальний рівень шуму в житловій забудові становить 32 дБА та 49,33 дБА відповідно, що не перевищує нормативні показники (екв - 55 дБА в денний час/45 дБА в нічний час, макс - 70 дБА в денний час/60 дБА в нічний час) на території житлової забудови (ДБН В.1.1-31 табл.1 п.25); планована діяльність не спричинить акустичного дискомфорту мешканців найближчої житлової забудови.
Основними джерелами шуму на період реалізації прийнятих проектних рішень є працюючи двигуни автотранспортної та будівельної техніки. Згідно з акустичними розрахунками, рівень шуму при проведенні будівельних робіт не перевищить нормативний. Для зменшення шуму та вібрації при роботі будівельних машин і механізмів, передбачено використання сучасної будівельної техніки і технології. Для зниження рівня шуму будівельних машин застосовують технічні та організаційні заходи: використання захисного акустичного устаткування, роботи будуть проводитись у денний час.
Передбачений збір та вивіз сміття, відходів будівництва з урахуванням вимог ДСанПіН 2.2.7.029-99 Гігієнічні вимоги щодо поводження з промисловими відходами та визначення їх класу небезпеки для здоров'я населення.
Відведення поверхневих вод від проектованих залізничних колій передбачається міжколійними та міжшпальними лотками із попереднім очищенням та відведенням через понижені місця рельєфу до існуючого гідро-ізольованого накопичувача.
Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", визначені об’єкти, для яких необхідно виконувати процедуру Оцінки впливу на довкілля.
Об’єкт планованої діяльності відноситься до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», зазначеної у пунктах 5, 10, ст. 3.
Згідно Закону України Про оцінку впливу на довкілля (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 29, ст.315), об’єкт проектування підлягає оцінці впливу на довкілля.
У складі проектних матеріал надано Висновок з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності ТОВ "ЛІКВІД КАРГО ТЕРМІНАЛ" Нове будівництво під'їзної колії ТОВ "ЛІКВІД КАРГО ТЕРМІНАЛ" на ст. Ізмаїл регіональної філії Одеська залізниця, за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 12-А "
Висновок надано Департаментом екології та природних ресурсів Одеської державної адміністрації від 23.01.2024 № 202372110898.
Розділ ОВНС виконано у складі проектної документації з використанням матеріалів Звіту про оцінку впливу на довкілля та Висновку з оцінки впливу на довкілля.
Вплив на навколишнє середовище при проведенні будівельних робіт. Необхідність передбачення заходів із запобігання негативним впливам на клімат і мікроклімат, а також пов’язаних з ними несприятливих змін у навколишньому середовищі відсутня.
Атмосферне повітря. Джерелами утворення шкідливих речовин є – робота ДВЗ вантажного автотранспорту та будівельних машин, проведення зварювальних робіт електродами, виконання земляних та планувальних робіт, проведення фарбувальних робіт, виконання ізоляційних робіт з матеріалами, до складу яких входить бітум. Викиди забруднюючих речовин становитимуть 0,4073 т за період проведення робот (3 місяці).
Для всіх шкідливих речовин, які викидаються в атмосферу, проведення розрахунку приземних концентрацій на ПЕОМ є недоцільним. Вплив на атмосферне повітря допустимий, носить тимчасовий характер.
Акустичний вплив .Згідно проведеного акустичного розрахунку еквівалентний рівень звуку від джерел шуму будівельного майданчика на межі житлової забудови не перевищує допустимі значення. Санітарні норми по акустичному забрудненню до прилеглих територій з існуючою забудовою витримуються. На підставі виконаних розрахунків, з урахуванням передбачених у проекті заходів по зниженню негативного впливу джерел шуму, можна зробити висновок, що застосування технологічного обладнання та транспортних засобів під час будівництва під’їзної колії, не зробить негативного акустичного впливу на навколишнє середовище і соціальні умови життєдіяльності та відпочинку людей.
Вібраційний вплив. Під час будівельно-монтажних робіт санітарні норми для населення щодо вібраційного впливу виконуються вже в межах будівельного майданчика. На межі найближчої житлової забудови рівень вібрації буде визначатися як «відсутній» за санітарно-гігієнічними нормативами.
Вплив світлового, теплового та радіаційного забруднення. Відповідно до даних наведених у звіті з ОВД планована діяльність щодо нового будівництва під'їзної колії не створюватиме наднормативного світлового, теплового та радіаційного забруднення, іонізуючого випромінювання. Вплив перелічених вище чинників на межі СЗЗ відсутній.
Утворення відходів при будівництві об’єкта. На майданчиках передбачається установка бункера-накопичувача для збору будівельного сміття і відходів з подальшим вивезенням.
Ремонт та обслуговування техніки здійснюється на спеціалізованих підприємствах, де технічні засоби перед виробництвом робіт на майданчику будівництва проходить огляд і при необхідності - ремонт, заміну акумуляторів, шин, паливних і масляних фільтрів та інше.
Разом під час проведення робіт утворюється 9 видів відходів.
Дотримання умов збору та тимчасового зберігання відходів та їх своєчасне вивезення – виключає забруднення довкілля.
Вплив на водне середовище. Для водозабезпечення господарсько-побутових, виробничих потреб та на протипожежні цілі на період будівельних робіт планується підключення до існуючої мережі водопостачання суміжного підприємства.
Забір води з поверхневих та підземних водних джерел і скидання стічних вод у водні об'єкти не передбачається. Утворення виробничих стоків не передбачається. Вплив на водні ресурси допустимий.
Стічні та дощові води. Відповідно до планувальних рішень збір дощових стоків здійснюється відкритим способом, із попереднім очищенням та відведенням через понижені місця рельєфу до гідроізольованого накопичувача.
Для запобігання забруднення зливових вод у період будівництва передбачається вертикальне планування території з облаштуванням водовідвідних канав, з урахуванням створення найбільш сприятливих умов для водовідведення зливових вод поза межі будівельної ділянки та збереження природного рельєфу.
Скид зливових вод у водний об’єкт при проваджені планованої діяльності не відбувається. На об’єкті планованої діяльності не допускається злив пально-мастильних матеріалів, мийка машин і механізмів, що забезпечить нормативний стан водного середовища і запобігання забруднень поверхневих, ґрунтових вод і водного басейну в період будівництва та експлуатації.
Геологічне середовище, земельні ресурси. Об'єкт планованої діяльності розміщуватиметься в промисловій зоні Ізмаїльської міської ради. На території будівельного майданчику передбачено розташування повного комплексу будівель, споруд і обладнання, які забезпечують повний цикл підготовчих та будівельних робіт. Загальна площа земельної ділянки в межах проектування – 2,2069 га, із них: площа забудови залізничними коліями – 0,088 га, площа забудови будівлями та спорудами – 0,001 га. Категорія земельної ділянки – землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Родючі ґрунти на даній ділянці відсутні. Фактично в районі планованої діяльності знаходяться техногенні ґрунти, тому вплив на ґрунт та геологічне середовище допустимий.
Після закінчення будівельних робот відбувається зачищення території, вивезення зайвих будівельних матеріалів та сміття, відновлення порушених ділянок.
Відновлення виконується в такій послідовності: зняття рослинного шару ґрунту (за наявності), переміщення його в тимчасовий відвал в межах смуги тимчасового відведення землі; проведення запланованих робот; прибирання будівельного сміття; переміщення рослинного шару ґрунту з тимчасового відвалу і рівномірний його розподіл в межах смуги відновлення для утворення рівної поверхні після ущільнення.
Відновлювальні роботи вважаються завершеними, якщо відсутні: ділянки з не відновленим рослинним покровом; місця, забруднені нафтою, паливно-мастильними матеріалами, будівельними і побутовими відходами. Передбачений робочим проектом комплекс заходів призведе до мінімізації негативного тимчасового впливу.
Техногенне середовище. В адміністративному відношенні ділянка проектування знаходиться на території Ізмаїльської міської ради в межах населеного пункту, в північно-західній частині м. Ізмаїл в промисловій зоні та межує:
- з півночі – з територією промислових підприємств – заводу залізобетонних виробів “ДУНАЙВОДБУД”, ПрАТ “ПМК-15 Дунайводбуд” та ТОВ “ТРЕЙД АГРО”;
- з заходу – з землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення комунальної власності;
- з півдня – землі Ізмаїльської міської ради, загального користування, вільні від забудови;
- зі сходу - з територією промислових підприємств – заводом залізобетонних виробів “ДУНАЙВОДБУД” та ТОВ “ПІВДЕНБУДМОНТАЖ”.
Негативний вплив на культурно-історичні пам’ятки, об’єкти архітектури - не передбачається. На майданчику відсутні корисні копалини і зони зсувів. Природним ресурсам шкоди не завдається. Проектована діяльність в цілому не передбачає негативного впливу на житлово-цивільні та промислові об’єкти, наземні та підземні споруди, а також на соціальну організацію території. При дотриманні передбачених проектом рішень і заходів, будівництво об'єкту не зробить негативного впливу на техногенне середовище.
Вплив на навколишнє середовище на етапі експлуатації об’єкта. Необхідність передбачення заходів із запобігання негативним впливам на клімат і мікроклімат, а також пов’язаних з ними несприятливих змін у навколишньому середовищі відсутня.
Атмосферне повітря. Під час експлуатації під’їзної колії основними джерелами впливу на навколишнє середовище будуть викиди забруднюючих речовин від процесів роботи двигуна маневрового локомотиву. Аналіз розрахунків приземних концентрацій, що були проведені для оцінки впливу руху тепловозу на атмосферне повітря з урахуванням фонових концентрацій посвідчує, що по усім забруднюючим речовинам, максимальні приземні концентрації від викидів об'єкта не перевищують ГДК атмосферного повітря.
Геологічне середовище. В районі провадження планованої діяльності та на суміжних територіях відсутнє залягання корисних копалин. Прогнозованих негативних ендогенних і екзогенних процесів і явищ природного і техногенного походження (тектонічних, сейсмічних, геодинамічних, зсувних, селевих, карстових, змін напруженого стану і властивостей масивів порід, деформації земної поверхні) немає. Впровадження планованої діяльності не впливає на стан ґрунтів та геологічного середовища.
Природоохоронні території та об’єкти. Впровадження планованої діяльності запроектовано в зоні земель промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Території та об’єкти природно-заповідного фонду, їх функціональні та охоронні зони, територій, зарезервованих з метою наступного заповідання, територій та об’єктів екомережі, територій Смарагдової мережі, водно-болотних угідь міжнародного значення, біосферних резерватів програми ЮНЕСКО “Людина і біосфера”, об’єктів всесвітньої спадщини ЮНЕСКО – на території планованого об’єкту на прилеглій території – відсутні. Вплив планованого об’єкту на природоохоронні території та об’єкти – не очікується.
Соціальне середовище. Нормативний розмір санітарно-захисної зони від проектованих залізничних колій витримується.
Планована діяльність ТОВ “ЛІКВІД КАРГО ТЕРМІНАЛ” щодо нового будівництва під'їзної колії на ст. Ізмаїл регіональної філії Одеська залізниця, являється важливим внеском не лише, у розрізі створення додаткових робочих місць, збільшення надходжень у місцевий та державний бюджет, а також підвищує транспортно-логістичну спроможність країни для експорту збіжжя та підтримки економіки України в умовах повномасштабної війни.
Розвиток транспортної інфраструктури міста – є соціально-прийнятним проектом, спрямованим на збільшення можливостей пересування вантажів.
Всі очікувані впливи на навколишнє середовище характеризуються як екологічно допустимі.
Протипожежні заходи передбачені в робочому проекті в такому обсязі:
- при будівництві будуть застосовані сертифіковані матеріали на території України у галузі пожежної безпеки;
- надано будгенплан із зазначенням встановлення тимчасових споруд, проїздів, місця розташування пожежного щита з набором протипожежного інвентарю;
- зазначена номенклатура та кількість первинних засобів пожежогасіння; передбачені заходи щодо організації пожежної безпеки під час капітального ремонту;
- для цілей пожежогасіння можуть використовуватися пожежні гідранти, які розташовані на господарсько-питному водопроводі;
Безпека експлуатації об’єкта забезпечується такими заходами: передбачено зовнішнє освітлення проектованої під'їзної колії; проектоване обладнання заземлюється; передбачено приміщення вагаря – модульної споруди готового заводського постачання;
У місці перетину проектованої колії огородження території станції Ізмаїл, передбачається замість демонтованої ділянки огорожі - влаштування металевих воріт розпашного типу. Виконання монтажних робіт буде проводитися за узгодженням з адміністрацією станції Ізмаїл. У робочому проекті розроблені рішення з організації будівництва об'єкта, передбачена послідовність підготовчих, демонтажних, основних будівельно-монтажних, та спеціальних робіт, визначена потреба в основних машинах, механізмах, робочих кадрах, енергоресурсах, передбачені заходи з охорони праці. Визначена розрахунком тривалість будівництва – 3,0 місяці.
Заходи для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у складі робочого проекту не передбачені, оскільки територія ТОВ “ЛІКВІД КАРГО ТЕРМІНАЛ” є закритою із неможливістю потрапляння на територію сторонніх осіб.
Робочим проектом передбачені заходи з енергоефективності та енергозбереження у такому складі: під час виконання робіт з будівництва колії № 132б передбачається використання сучасної енергозберігаючої будівельної техніки, механізмів та інструментів, які споживають малий об’єм електричної енергії та паливно-мастильних матеріалів; вибір перерізів кабельно-провідникової продукції виконаний із забезпеченням оптимальних втрат напруги; управління зовнішнім освітленням – автоматичне, з відключенням у світлу пору доби; в межах будівництва лінійного об’єкту інженерно-транспортної інфраструктури відсутні будь-які і житлові або соціальні будівлі та споруди, тому проектними рішеннями вимоги Закону України “Про енергетичну ефективність будівель” не розглядались.
Розділ інженерно-технічних заходів цивільного захисту (ІТЗ) у робочому проекті не розроблявся, оскільки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.01.2014 № 6 даний об’єкт не відноситься до об’єктів, проектна документація яких повинна включати розділ інженерно-технічних заходів цивільного захисту.
Під час проведення експертизи до проектної документації проектувальником були внесені зміни і доповнення відповідно до зауваг.
Розділи
