Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:2094-7130-9991-2432
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (автоматизована дія Системи)
Статус документу
Архівний
Документ
№02506-23 від 21.12.2023
Орган, що видав
ТОВ "Українська міжрегіональна будівельна експертиза (39330499) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-12 Стрий – Тернопіль - Кропивницький – Знам’янка (через м. Вінницю) на ділянці км 747+600 – км 760+264».Коригування
Код проектної документації
PD01:3155-0056-8274-7311 Зміни №2 №226/20 від 2023-11-28 (видав ПОСЛАВСЬКИЙ ОЛЕКСАНДР АНАТОЛІЙОВИЧ) / Наявні експертизи: EX01:2094-7130-9991-2432
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань техногенної безпеки, З питань пожежної безпеки, З питань енергозбереження, З питань експертизи проектної документації доріг, З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту, З питань інженерного забезпечення
Головний експерт проекту
Губський Вадим Геннадійович (АЕ 005259, АЕ 004944 )

Кошторисна вартість


Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
08.12.2023 776103.86254 598126.10527 6572.316 171405.44127 458794.4482 371854.58827 0 86939.85993

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Кіровоградська обл., Кропивницький район, Знам'янська територіальна громада (UA35040130000021732) , автомобільна дорога загального користування державного значення М-12 Стрий – Тернопіль - Кропивницький – Знам’янка (через м. Вінницю) на ділянці км 747+600 – км 760+264 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ (24718432)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
Герасимов Олександр Петрович (АР 000318, АЕ 004639, АЕ 005080, АЕ 004753)
Відповідальний експерт З питань екології
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
ПІСКАРЬОВ Олександр Олександрович (АЕ 001858, АЕ 005133, АР 002358)
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
Томчишин Андрій Павлович (АР 020177, АР 000666, АТ 009371, АР 017778, АЕ 005775)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Обржутович Любов Іванівна (АР 014864, АЕ 006251)
Відповідальний експерт З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
КЛОЧАНИЙ ТАРАС МИХАЙЛОВИЧ (АЕ 004521, АЕ 004418, АЕ 007218)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
ЦЕГЕЛЬНИК РОМАН ВОЛОДИМИРОВИЧ (АР 012763, АЕ 005093, АЕ 004575, АЕ 004447, АЕ 007197)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань інженерного забезпечення
Адаменко Олександр Олександрович (АЕ 004988, АЕ 005699, АР 004082)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
Губський Вадим Геннадійович (АЕ 005259, АЕ 004944)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Губський Вадим Геннадійович (АЕ 005259, АЕ 004944)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:3155-0056-8274-7311
Орган, що видав
ПОСЛАВСЬКИЙ ОЛЕКСАНДР АНАТОЛІЙОВИЧ
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Виготовлення проектно-кошторисної документації
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
28.11.2023
Номер проектної документації
226/20
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Замовник будівництва: Служба відновлення та розвитку інфраструктури Кіровоградської області

Генеральний проєктувальник: ФОП Пославський Олександр Анатолійович

Клас наслідків (відповідальності) : СС3

ГІП- Пославський Олександр Анатолійович, кваліфікаційний сертифікат  серія АР № 017870 від 16.11.2021р.

Розробка проекту здійснено на підставі наступних вихідних даних:

·                    Завдання №11-11/23 на коригування проекту, виданого Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Кіровоградській області від  17.11.2023р.

·                    Погоджений дорожній одяг

·                    Лист УДАІ МВС України про погодження робочого проекту

·                    Лист Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Кіровоградській області погоджених цін

·                    Лист Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Кіровоградській області про вихідні дані для коригування кошторисної документації №1086/01-16 від 21.11.2023

·                    Витяг з Протоколу №120 від 25.02.2023 року засідання Секції 5 «Проектування автомобільних доріг та мостів» Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна» ДП «Держдор НДІ»

·                    Протокол засідання технічної ради ДП"Укрдіпродор"

·                    Рішення №2/09/Б3 від 11.04.2023 про погодження проекної документації Кіровоградобленего;

·                    Технічний звіт про інженерно-геодезичні вишукування. ПП «МонолітВознесеньск», 2023 р;

·                    Технічний звіт про інженерно-геологічні вишукування. ТзОВ « ГЗГ Мірничий», 2023р.;

·                    Звіт науково-технічного супроводу ДП «Укрдіпродор»;

·                    Технічні умови від 31.12.2020 року ТУ №104/01, ТУ №105/01, ТУ №106/01, ТУ №107/01 виданих Знам'янським РЕМ  ПрАТ «Кіровоградобленерго»

Загальні дані

Необхідність капітального ремонту даної ділянки автомобільної дороги М 30 (Стрий — Тернопіль — Кропивницький — Знам'янка — Луганськ — Ізварине) викликана закінченням міжремонтного терміну служби дорожнього одягу, незадовільним станом асфальтобетонного покриття, невідповідністю параметрів земляного полотна та проїзної частини сучасним вимогам.

Проектна документація була виконана ФОП Пославський О.А. в 2021 році та отримала позитивний висновок експертизи № ЕК-4013/03-21 від 30.04.2021 року Одеською філією ДП Державного науково-дослідного та проектно-вишукувального інституту «НДІПроектреконструкція»

Коригування проекту викликане перерахуном вартостi залишкiв робiт у зв'язку iз збiльшенням вартостi дорожньо-будiвельних та паливно-мастильних матеріалів пов'язаного з iнфляцiйними процесами, врахуванням додаткових робiт з улаштуванням пiд'iзної дороги, в'iздiв у  двори, водовідвідних споруд та уточненям проектних рішень в частині влаштування освітлення ділянки дороги в населених пунктах.

Кліматичні дані

Ділянка дороги, що підлягає капітальному ремонту, розташована в межах У-ІІ дорожньо-кліматичної зони з надмірним зволоженням   в окремі періоди року.

Клімат району помірно-континентальний і характеризується наступними даними.

Середньорічна кількість опадів становить 499–582 мм.

Максимальна кількість їх впливає у теплий період року (близько 70%).

Річна кількість опадів на півночі 420–470 мм, на півдні – 400–430 мм.

Найбільше випадає опадів в липні 57–85 мм, а найменше в березні 27–34 мм.

Північно-західна частина та північна частина області лежить у недостатньо вологій, але теплій агрокліматичній зоні, південна і східна - у посушливій і дуже теплій.

Середньорічна відносна вологість повітря становить 73–76 %. Звичайно сніговий покрив встановлюється в третій декаді листопада, а сходить у другій декаді березня.

Максимальна висота снігового покрову в полі сягала 33–51 см. Максимальне промерзання ґрунту досягає 98–144 см.

Серед несприятливих кліматичних явищ слід відмітити посухи, суховії, пилові (чорні) бурі, град, зливи.

Середньорічна температура повітря складає – +7,9 ℃ - + 8,1

Найтепліший місяць – липень зі найжаркішою добою: +29 ℃ та із середнім з абсолютних максимумів температури повітря + 25,9 ℃. Найхолодніший місяць – січень із середньомісячною мінімальною температурою (найхолоднішою добою) – 29 ℃ та середнім з абсолютних мінімумів температури зовнішнього повітря найхолоднішого місяця – 8,9 ℃.

Середня річна швидкість вітру за рік дорівнює 3,6 м/с. Найбільші швидкості спостерігаються в зимові місяці і на початку весни, найменші – в липні – вересні. Швидкість вітру, повторюваність якого перевищує 5%, дорівнює 9,0 м/с.

Інженерно-геологічні умови

В геоструктурному відношенні ділянка проектування розміщена в межах центральної частини Українського кристалічного щита.

В геоморфологічному відношенні ділянка розташована на Придніпровській височині у межах Інгуло-Інгулецької акумулятивної лесової розчленованої рівнини.

Рельєф ділянки носить. В основному, рівнинний техногенно-спланований характер з місцями слабохвилястого характеру з абсолютними відмітками 159,0-218,0м.

Категорія складності інженерно-геологічних умов – друга (ДБН А.2.1-1-2014).

В геологічній будові ділянка робіт на глибину вишукувань (до 5м) приймають участь четвертинні (Q) відклади.

Тип місцевості за умовами зволоження - 1-2.

Ґрунти земляного полотна – суглинок важкий пилуватий.

Середня товщина грунтово-рослинного  шару на узбіччі та укосах насипу ґрунтового полотна – 0,12-0,15м. В притрасовій смузі на всій ділянці - 0,20-0,25м.

Існуючий дорожній одяг має таку конструкцію: - асфальтобетонне покриття  0,13м - 0,31м; - щебінь просочений бітумом  0,03м - 0,05м; - щебенево-висівкова суміш фр.0-70 0,17м-0,60м

Прийняті такі основні показники грунту:

·                    Об’ємна вага грунту – 1,85 т/м3;

·                    Коефіцієнт ущільнення – 1,06;

Важкість розробки грунту;

- екскаватор – ІІ гр.,

- бульдозер ІІ гр., автогрейдер – ІІ гр.,

- вручну – ІІ гр.

Відомості про черговість будівництва та пускові комплекси

Проєктом передбачено виконати будівельні роботи в одну чергу без виділення пускових комплексів.

Дорожні рішення

Розрахунок інтенсивності вантажного руху проведений обліком, проведеним цілодобово у визначений будній день, на основі виявлених вантажопотоків та транспортно-експлуатаційних показників, прийнятих з урахуванням аналізу обліку інтенсивності руху на автомобільній дорозі. Перспективний склад дорожніх транспортних засобів розрахований у відповідності з виявленими при обліку інтенсивності руху марками автомобілів.

Згідно виконаному обліку руху дорожніх транспортних засобів безперевного обліку руху, існуюча інтенсивність руху на ділянці, що проектується, склала 5177 авт./доб.

Розрахунок легкових автомобілів на перспективу виконаний з урахуванням росту рухомості населення та парку легкових автомобілів, а також перспективою розвитку автомобільної промисловості. Кількість автобусів встановлена у відповідності з існуючими та наміченими на перспективу автобусними маршрутами.

На основі багаторічних даних спостережень встановлені тенденції та темпи зростання інтенсивності дорожнього руху.

У зв’язку з очікуваним зростанням перевезень пасажирів та вантажів інтенсивність руху до 2033 року зросте до 6351 авт./добу, 2036 року зросте до 9073 авт./добу.

Розрахунок мінімального потрібного модуля пружності дорожнього одягу нежорсткого типу виконано у відповідності до відомчих будівельних норм України  ВБН В.2.3-218-2004.

Склад і характеристики автомобілів в транспортному потоці 2020р

Марка автомобіля

Ван­таж., т

%

Кількість, авт.

Коеф. вантаж.

Коеф. пробігу

Зрос­тання інт

Коеф. привед.

Легковий автомобіль

-

-

3199

1.0

1.0

1.030

0.000

Мікроавтобус

-

-

107

1.0

1.0

1.030

0.000

БОГДАН А091

8.1

-

46

1.0

1.0

1.030

0.044

NEOPLAN N 123 Skyliner

26.0

-

22

1.0

1.0

1.030

1.147

FORD Transit FT 150 2.5 D

3.2

-

436

1.0

1.0

1.030

0.001

ІVECO Daily 50 C 11

5.2

-

138

1.0

1.0

1.030

0.007

MERCEDES-BENZ Atego S 1823L

15.2

-

207

1.0

1.0

1.030

1.870

DAF XF FT 95.530 + Sommer SW 240

44.9

-

830

1.0

1.0

1.030

1.540

MERCEDES-BENZ Atego 2528 + Kassbohrer

40.0

-

192

1.0

1.0

1.030

1.941

Разом

 

 

5177

 

 

 

 

 

Відомість інтенсивності руху за с. Суботці

 

Роки

Інтенсивність руху, авт./добу

Загальна інтенсивність руху, авт./добу

Інтенсивність руху в одиницях приведених до легкового автомобіля, авт./добу

легкові

вантажні

автобуси

2020

3199

1956

22

5177

8418

2036

5607

3427

39

9073

13754

 

Відомість інтенсивності руху за с. Знам’янка Друга

Роки

Інтенсивність руху, авт./добу

Загальна інтенсивність руху, авт./добу

Інтенсивність руху в одиницях приведених до легкового автомобіля, авт./добу

легкові

вантажні

автобуси

2020

3447

1423

6

4876

7928

2036

5607

3350

36

8993

13677

 

Після капітального ремонту  даної  ділянки  автомобільної  дороги будуть створені  умови  для  росту  транспортно-експлуатаційних  показників  роботи автотранспорту  в  зоні  тяжіння,  знизиться собівартість перевезення  і  час перебування  пасажирів  та  вантажів  у  дорозі,  підвищиться безпека  руху.

Параметри дороги, які прийняті для ІІ та ІІІ категорії:

·                     - ширина земляного полотна – 12,0м-15,0м;

·                    - кількість смуг 2шт.

·                     - ширина проїсмуги руху– 3,50м-3,75м;

·                     - ширина узбіччя  – 2,50м-3,75м;

·                     - в тому числі укріпленої смуги узбіччя  - 0,50м;

·                     - штучні споруди постійного типу під навантаження А-115 кН і НК-80;

·                    - дорожній одяг з удосконаленим капітальним типом покриття .

Траса дороги

Проектована ділянка дороги розміщена в межах дорожньо-кліматичної зони-ІІ.

Загальний напрямок траси північно-східний. Початок траси прийнятий на ПК7476+00, що відповідає км 747+600 та знаходиться на вісі автомобільної дороги Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка (через м. Вінницю). Кінець траси прийнятий на вісі ПК 7602+64, що відповідає км 760+264 автомобільної дороги Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка (через м. Вінницю). Будівельна довжина ділянки – 12,216км. Проєктуєма ділянка дороги проходить через населений пункт Суботці від ПК7483+02 до ПК7503+00 та через населений пункт Знам’янка Друга від ПК7571+42 до ПК7602+64.

На всій довжині траса дороги прокладена по осі існуючої автомобільної дороги.

Існуюча і проектована траса дороги в плані має 24 кутів повороту. Радіус заокруглення на ВК18 – 2000м; ВК19 – 3000м; ВК20 – 20000м; ВК21 – 470м; ВК22 – 150м; ВК23 – 10000м; ВК24 – 20000м; ВК25 – 130м; ВК26 – 410м; ВК27 – 700м; ВК28 – 10000м; ВК29 – 3000м; ВК30 – 20000; ВК31 – 510м; ВК32 – 10000м; ВК33 – 20000м; ВК34 – 20000м; ВК35 – 20000м; ВК36 – 2500м; ВК37 – 2010м; ВК38 – 130м; ВК39 – 2010м; ВК40 – 10000м; ВК41 – 20000м.

Ширина існуючої смуги відводу під дорогу складає від 20 до 50м згідно державних актів на право постійного користування землею Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Кіровоградській області в адміністративних границях Кропивницького району.

Проектні елементи земляного полотна додаткового відводу у постійне користування не вимагають.

Земляне полотно

Керівна робоча відмітка для проектування поздовжнього профілю прийнята із умов максимального використання існуючого дорожнього одягу (в місцях його збереження) та мінімального підвищення поверхні покриття над рівнем ґрунтових вод при І і ІІ типі місцевості по зволоженню. Керівна відмітка прийнята товщина дор. конструкції 0,39м  - 0,10м (фрезерування)-0,29м. Профіль запроектовано з урахуванням поздовжнього та поперечного вирівнювання.

Мінімальні радіуси вертикальних кривих:

·                    - опуклих 5500м;

·                    - угнутих 1300м.

Максимальний поздовжній ухил 66‰.

Поперечні профілі земляного полотна запроектовані у відповідності із вимогами ДБН В.2.3-4:2015.

В проекті передбачено 7 типів поперечних профілів земляного полотна:

·                    - насип висотою до 2м із закладанням відкосів 1:3 для ІІІ кат;

·                     - насип висотою більше 2м із закладанням відкосів 1:1,75 з установкою бар’єрного металевого огородження для ІІІ кат;

·                    - насип висотою до 2м із закладанням відкосів 1:3 для ІІ кат;

·                     - насип висотою більше 2м із закладанням відкосів 1:1,75 з установкою бар’єрного металевого огородження для ІІ кат;

·                     - насип висотою до 2м із закладанням відкосів 1:1,75 з з тротуарами та з установкою бар’єрного металевого огородження с. Суботці;

·                     - насип висотою до 2м із закладанням відкосів 1:1,75 з улаштування тротуару та з установкою бар’єрного металевого огородження с. Знам’янка Друга;

·                    - насип висотою більше 6м із закладанням відкосів 1:1,75 з установкою бар’єрного металевого огородження.

Перед досипкою земляного полотна рослинний ґрунт з притрасової смуги знімається товщ.0,2м та на укосах товщиною 0,15м і складується з подальшим використанням для укріплювальних робіт. В процесі досипки земляного полотна відкоси насипі висотою до 2,0м розрихлюються.

Досипка земляного полотна передбачена від зрізання узбіччя, канав.

Грунт представлений суглинками важкими пилуватими. Об’ємна вага – 1,85т/м3. коефіцієнт відносного ущільнення для підрахунку об’ємів земляних робіт прийнято Кущ - 1,06.

Водовідвід із проїзної частини передбачено за рахунок поздовжніх і поперечних профілів проїзної частини та обочин. Поперечний профіль передбачено двохскатний з ухилами проїзної частини 25‰, узбіч укріплених матеріалом від розбирання дорожнього одягу - 40‰, укріплених засівом трав -50-60‰. Відвід води з придорожньої смуги передбачено за рахунок рельєфу місцевості, бокових канав та водоперепускних споруд.

Водовідвідні канави передбачені трапецієдального перерізу з шириною дна канави 0,4м.

Укріплення відкосів передбачено засівом трав з підсипкою рослинного ґрунту товщиною 0,15м.

Укріплення обочин на ширину від 1,0м до 3,25м, передбачено матеріалам від розбирання дорожнього одягу товщиною 0,10м.

Дорожній одяг

Конструювання і розрахунок дорожнього одягу виконані ДП «Держдор НДІ».

Детально обстеження існуючого дорожнього одягу та розрахунок наведено у Томі 9 даного робочого проекту. Розрахункове навантаження на вісь прийнято 11,5тс, термін служби між капітальними ремонтами 13 років для ІІ категорії та 14 років для ІІІ категоріїнього. Згідно з вимогами ГБН В.2.3-37641918-559 потрібний модуль пружності на поверхні доро одягу повинен становити не менше ніж 319 МПа. З урахуванням коефіцієнту запасу міцності 1,39 для ІІІ категорії загальний модуль пружності дорожнього одягу, що проектується, повинен складати не менше ніж 319 МПа·1,39 = 443 МПа.

Проектом розглядалось 3 варіанти дорожнього одягу, до подальшої розробки прийнято варіант – 2.1б (посилення) та 2.2б (розширення). Езаг. – 498 МПа на посилення існуючого дорожнього одягу і Езаг. – 542 МПа у ровиках розширення, який погоджений «Укравтодором» з наступною конструкцією дорожнього одягу.

Підсилення існуючої конструкції:

1. ЩМА-20 згідно з ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумі, комплексно модифікованому полімерною та адгезійною добавками, марки БМКП 60/90-65 згідно з ДСТУ 9133:2021 − 5 см; (поза населеними пунктами)

ЩМА-15 згідно з ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумі, комплексно модифікованому полімерною та адгезійною добавками, марки БМКП 60/90-65 згідно з ДСТУ 9133:2021 − 5 см; (в населених пунктах)

Підґрунтовка поверхні ЕКШМ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,4 л/м2;

2. АБ.Др.Щ.А.НП.БМКП 60/90-65 згідно з ДСТУ 8959:2019– 6 см;

Підґрунтовка поверхні ЕКШ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,4 л/м2;

3. Асфальтобетон.АСГ.Кр.Щ.А1.НП.ІБНД 70/100 згідно з ДСТУ Б В.2.7-119:2011 – 10 см;

Підгрунтовка – ЕКШ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 1,30 л/м2;

4. Органо-мінеральна суміш, виготовлена за технологією холодного ресайклінгу з додаванням оптимальної щебенево-піщаної суміші та комплексного в’яжучого, марка матеріалу  М 20 згідно з ДСТУ 8976:2020 –18 см;

Вирівнюючий шар із органо-мінеральної суміші, виготовленої методом холодного ресайклінгу з додаванням щебенево-піщаної суміші та комплексного в’яжучого, марка матеріалу М 20 згідно з ДСТУ 8976:2020 (влаштовується за один прохід одночасно з влаштуванням конструктивного шару 4).

Розширення існуючої конструкції:

1. ЩМА-20 згідно з ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумі, комплексно модифікованому полімерною та адгезійною добавками, марки БМКП 60/90-65 згідно з ДСТУ 9133:2021 − 5 см; (поза населеними пунктами)

ЩМА-15 згідно з ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумі, комплексно модифікованому полімерною та адгезійною добавками, марки БМКП 60/90-65 згідно з ДСТУ 9133:2021 − 5 см; (в населених пунктах)

Підґрунтовка поверхні ЕКШМ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,4 л/м2;

2. АБ.Др.Щ.А.НП.БМКП 60/90-65 згідно з ДСТУ 8959:2019– 6 см;

Підґрунтовка поверхні ЕКШ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,4 л/м2;

3. Асфальтобетон.АСГ.Кр.Щ.А1.НП.ІБНД 70/100 згідно з ДСТУ Б В.2.7-119:2011 – 10 см; Підгрунтовка – ЕКШ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 1,30 л/м2;

4. Органо-мінеральна суміш, виготовлена за технологією холодного ресайклінгу з додаванням оптимальної щебенево-піщаної суміші та комплексного в’яжучого, марка матеріалу  М 20 згідно з ДСТУ 8976:2020 –18 см;

Вирівнюючий шар із органо-мінеральної суміші, виготовленої методом холодного ресайклінгу з додаванням щебенево-піщаної суміші та комплексного в’яжучого, марка матеріалу М 20 згідно з ДСТУ 8976:2020 (влаштовується за один прохід одночасно з влаштуванням конструктивного шару 4);

5. ЩПС С5 згідно з ДСТУ 9177:2022– 36 см;

6. Відсів 2,5(2)-5 мм (вміст пиловидних і глинистих часток не більше ніж 2 %та коефіцієнтом фільтрації не менше ніж 5 м/добу) згідно з ДСТУ Б В.2.7-210:2010 в обоймі з геотекстилю ГТ.Н.Т-1 (табл. А.5) та геогратки ГР.Е-31 (табл. А.1), згідно з ГБН В.2.3- 37641918-544:2014– 20 см; Примітка. Загальна товщина шару з ЩПС С5 призначається конструктивно з умови, що відмітка низу конструкції розширення проїзної частини має бути не менше ніж на 5 см нижче відмітки низу існуючого дорожнього одягу.

7. Грунт земляного полотна -  суглинок важкий пилуватий.

При розширенні проїзної частини для забезпечення рівної міцності та ув'язки дорожнього одягу використовується геосинтетичний матеріал ГТ.Н.Т-1  , який влаштовується в обоймі підстилаю чого шару з відсіву. Та геогратки ГР.Е-31, які влаштовується під шар з щебенево-піщаної суміші С-5 в ровиках поширення.  Міцність геосітки на розтяг уздовж і поперек 9кН/м. Міцність геоградки на розтяг 40/40 кН/м.

Детально улаштування типів дорожнього одягу розписано та обраховано у "Загальна відомість улаштування  дорожнього одягу " Том 2 "Загальна пояснювальна записка, відомості" та в  Том 3 Креслення - АД.30 " Конструкція дорожнього одягу".

Ухили проїзної частини 25‰, обочин 40‰, 60‰.

Водоперепускні споруди

На проектній ділянці автомобільної дороги знаходиться 5 водоперепускних труб по основній дорозі та 6 водоперепускних труб на примиканнях На ПК7487+00 запроектована залізобетонна прямокутна труба отвором 1,0х1,5м довжиною 24,38м. Біля труби влаштовуємо монолітний лоток.

Існуюча залізобетонна труба збірна на ПК 7489+89 отвором 2х(3,0х2,0)м знаходиться в задовільному стані загальною довжиною 22,60м, вхідний та вихідний оголовки збірні з відкрилками та блоком кордона , ланки труби – 1м, штукатурка фасаду осипана. Проектом передбачено ремонт труби шляхом укріплення монолітним бетоном відкосів та влаштуванням упорів з монолітного бетону .

Існуюча  прямокутна труба на ПК 7511+82 отвором 4,5х3,0м знаходиться в задовільному стані, але потребує ремонту. Ліворуч відкосні стіни з камінної кладки висотою 6,0м. товщиною 1,0м. довжиною 7,0м. У обидві стіни вмуровані швелери – 0,14м.

Камінна кладка стін до козирька – 5,0м. Збірна частина труби у земляному полотні із метрових ланок по 4,5м х 3,3м – 28,8м. Праворуч оголовки збірні з відкрилками 2,5м х 4,5м та блоком кордона 0,4м х 4,5м.Проектом передбачено ремонт труби шляхом укріплення монолітним бетоном відкосів та влаштуванням упорів з монолітного бетону.

Існуюча з труба з кам’яної кладки та монолітного бетону на ПК 7541+45 отвором 1,0х1,0м знаходиться в незадовільному стані, потребує заміни. Проектом передбачено розбирання існуючих оголовків та кілець довжиною 1,0м (вихід придатного матеріалу  від розбирання кілець та оголовків становить 0%) та влаштування нової гільзуванням.

Існуюча труба з кам’яної кладки та монолітного бетону на ПК 7561+24 отвором 2,0х1,0м знаходиться в незадовільному стані, потребує заміни. По довжині стінки з бетону – 3,3м. х 0,5м. Стеля з залізобетонних плит – 2шт  (0,21м. х 1,65м. х 2,5м.). В середині по довжині стінки з бутового каміння – 11,9м. Стеля з залізобетонних плит – 2шт  (0,16м. х 0,5м. х 2,5м.) та 1шт (0,16м. х 1,0м. х 2,5м.). Оголовок відсутній, відкрилки монолітні.

Праворуч арматура плит стелі другої плити оголена загальною площею 2м².

Підсилення лотка русла та откосів відсутня. Труба незамулена. Проектом передбачено розбирання існуючих оголовків та ланок (вихід придатного матеріалу  від розбирання кілець та оголовків становить 0%) та влаштування нової гільзуванням.

На ПК7486+30 влаштовуємо нову залізобетонну трубу отвором 0,8м на примиканні загальною довжиною 8,53м.

На ПК 7510+17 існуюча залізобетонна труба на примиканні отвором 0,8м розбирається та влаштовується нова отв.0,8м та довжиною 26,50м.

На ПК7510+29 існуюча залізобетонна труба отвором 0,8м розбирається  та влаштовується нова отвором 0,8м та довжиною 26,50м.

На ПК7514+80 існуюча залізобетонна труба отвором 0,8м розбирається  та влаштовується нова отвором 0,8м та довжиною 33,50м.

На ПК7584+67 існуюча залізобетонна труба отвором 1,2м частково розбирається та влаштовується нова отвором 1,2м та довжиною 7,78м русла, укріплюється на виході монолітним бетоном, та влаштовується двошарова гофрована 2 очкова труба 0,315м довжиною 28м.

На ПК7597+91 існуюча залізобетонна труба отвором 1,0м розбирається  та влаштовується нова отвором 1,0м та довжиною 9,15м.

Примикання

На ділянці, що проектується, передбачено облаштування 42 примикань в одному рівні з перехідно-швидкісними смугами.

Конструкція дорожнього одягу передбачена: в межах заокруглення по типу 1 (2).

Тип 1. Підсилення існуючої конструкції:

1. 1. ЩМА-20 згідно з ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумі, комплексно модифікованому полімерною та адгезійною добавками, марки БМКП 60/90-65 згідно з ДСТУ 9133:2021 − 5 см; (поза населеними пунктами)

ЩМА-15 згідно з ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумі, комплексно модифікованому полімерною та адгезійною добавками, марки БМКП 60/90-65 згідно з ДСТУ 9133:2021 − 5 см; (в населених пунктах)

Підґрунтовка поверхні ЕКШМ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,4 л/м2;

2. АБ.Др.Щ.А.НП.БМКП 60/90-65 згідно з ДСТУ 8959:2019– 6 см;

Підґрунтовка поверхні ЕКШ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,4 л/м2;

3. Асфальтобетон.АСГ.Кр.Щ.А1.НП.ІБНД 70/100 згідно з ДСТУ Б В.2.7-119:2011 – 10 см;

Підгрунтовка – ЕКШ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 1,30 л/м2;

4. Органо-мінеральна суміш, виготовлена за технологією холодного ресайклінгу з додаванням оптимальної щебенево-піщаної суміші та комплексного в’яжучого, марка матеріалу  М 20 згідно з ДСТУ 8976:2020 –18 см;

Вирівнюючий шар із органо-мінеральної суміші, виготовленої методом холодного ресайклінгу з додаванням щебенево-піщаної суміші та комплексного в’яжучого, марка матеріалу М 20 згідно з ДСТУ 8976:2020 (влаштовується за один прохід одночасно з влаштуванням конструктивного шару 4); Тип 2 . Розширення існуючої конструкції:

1. 1. ЩМА-20 згідно з ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумі, комплексно модифікованому полімерною та адгезійною добавками, марки БМКП 60/90-65 згідно з ДСТУ 9133:2021 − 5 см; (поза населеними пунктами)

ЩМА-15 згідно з ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумі, комплексно модифікованому полімерною та адгезійною добавками, марки БМКП 60/90-65 згідно з ДСТУ 9133:2021 − 5 см; (в населених пунктах)

Підґрунтовка поверхні ЕКШМ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,4 л/м2;

2. АБ.Др.Щ.А.НП.БМКП 60/90-65 згідно з ДСТУ 8959:2019– 6 см;

Підґрунтовка поверхні ЕКШ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,4 л/м2;

3. Асфальтобетон.АСГ.Кр.Щ.А1.НП.ІБНД 70/100 згідно з ДСТУ Б В.2.7-119:2011 – 10 см;

Підгрунтовка – ЕКШ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 1,30 л/м2;

4. Органо-мінеральна суміш, виготовлена за технологією холодного ресайклінгу з додаванням оптимальної щебенево-піщаної суміші та комплексного в’яжучого, марка матеріалу  М 20 згідно з ДСТУ 8976:2020 –18 см;

Вирівнюючий шар із органо-мінеральної суміші, виготовленої методом холодного ресайклінгу з додаванням щебенево-піщаної суміші та комплексного в’яжучого, марка матеріалу М 20 згідно з ДСТУ 8976:2020 (влаштовується за один прохід одночасно з влаштуванням конструктивного шару 4);

5. ЩПС С5 згідно з ДСТУ 9177:2022– 36 см.

Тип 4. Підсилення існуючої конструкції:

1. Асфальтобетон.АСГ.Др.Щ.А.НП.І.БНД 70/100 згідно з ДСТУ Б В.2.7-119:2011 – 5см;

Вирівнюючий шар із  АСГ.Др.Щ.А.НП.ІБНД 70/100 згідно з ДСТУ Б В.2.7-119:2011 Нсер-4см; Підгрунтовка – ЕКШ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 1,30 л/м2;

2. Існуючий дорожній одяг після фрезерування на глибину 5см.

Тип 5. Розширення існуючої конструкції:

1. Асфальтобетон.АСГ.Др.Щ.А.НП.І.БНД 70/100 згідно з ДСТУ Б В.2.7-119:2011 – 5см;

Вирівнюючий шар із  АСГ.Др.Щ.А.НП.ІБНД 70/100 згідно з ДСТУ Б В.2.7-119:2011 Нсер-4см; Підгрунтовка – ЕКШ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 1,30 л/м2;

2. ЩПС С7 згідно з ДСТУ 9177:2022– 12 см; 3. ЩПС С5 згідно з ДСТУ 9177:2022– 21 см.

Автобусні зупинки

Існуючі автобусні зупинки з автопавільйонами підлягають ліквідації в зв'язку з розміщенням їх з порушенням правил безпеки руку, а також попаданням їх в зону будівельних робіт.

Проектом передбачено влаштування одинадцяти посадкових майданчиків із заїзними кишенями на ПК 7514+10, ПК 7577+38, ПК7582+22; ПК7585+72; ПК7594+45; ПК7600+85 (зліва) та на ПК 7515+66, ПК 7577+87, ПК7583+59; ПК7586+42, ПК7595+51 (справа).

Біля посадкового майданчика  на ПК7515+66 передбачено влаштування автопавільйону на 5 чол.

Автобусні зупинки влаштовуються з перехідно - швидкісними смугами згідно з п.9.2.4.1 ДБН В. 2.3-4-2015. Ширина перехідно - швидкісних смуг і заїзної кишені становить 3,50м. Між собою вони розділяються роздільною смугою шириною 0,75м. Роздільні смуги виконуються в одному рівні з прилеглими смугами і виділяються розміткою. Конструкція дорожнього одягу для ПШС та заїзних кишень виконується по типу основної дороги.

Посадкові майданчики шириною 2,0м виконуються на довжину 20м і підняті над основною смугою на 0,2м за рахунок встановлення бордюру. Покриття посадкових майданчиків влаштовуємо по Типу 3 дорожнього одягу із гарячого піщаного асфальтобетону тип Г марки І товщиною 0,04м на основі з щебенево-піщаної суміші .

Тип 3. Дорожній одяг на посадковому майданчику:

1. Асфальтобетон. АСГ.П.Щ.Г.НП.І.БНД 70/100 згідно з ДСТУ Б В.2.7-119:2011 – 4см; 2. ЩПС С7 згідно з ДСТУ 9177:2022– 12 см; 3. ЩПС С12 згідно з ДСТУ 9177:2022– 15 см.

Пішохідні доріжки і тротуари

Для забезпечення безпечних умов руху транспорту і пішоходів між автобусними зупинками і примиканням передбачено влаштування тротуарів та пішохідних доріжок шириною від 1,0м до 2,5м із пішохідними переходами через основну дорогу. Для вільного пересування людей з обмеженими можливостями пішохідні доріжки мають поздовжній похил не крутіше 1:10, а пішохідні переходи виконані в одному рівні з пониженими бортами.

Дорожній одяг пішохідних доріжок та тротуарів прийнято по Типу 3.

Під'їзди до санітарної зони

В місці де улаштовуються туалет  проектом передбачається улаштування під'їзда до санітарної зони на ПК7515+83 (праворуч) довжиною 11м. Ширина під’їздів прийнята 3,0м з обочинами по 0,5м.

Конструкція дорожнього одягу прийнята по Типу 3.

7.5 Дорожні знаки, огородження, розмітка

Існуючі дорожні знаки і напрямні стовпчики підлягають розбиранню у зв'язку з невідповідністю ДСТУ, незадовільним їх станом, зрізанням земляного полотна і поширенням проїзної частини.

Для забезпечення безпеки дорожнього руху та орієнтування водіїв на дорозі передбачається влаштування дорожніх знаків загальною кількістю: 676 типових щитків та 28 індивідуальних. Дорожні знаки повинні виготовлюватись відповідно ДСТУ 4100-2021.

Розмітка проїзної частини виконується згідно ДСТУ 2587:2021 холодним пластиком загальною площею зафарбованої поверхні 10778,7м2.

В місцях влаштування труб, тротуарів, насип висотою більше 2,0м, радіус кривої в плані менше 600м передбачено влаштування металевого бар’єрного огородження на узбіччях. Загальна довжина однобічного оцинкованого металевого огородження – 10238м. перильного 156м. На решті ділянок дороги у відповідності до вимог ДСТУ 8751-2017 передбачається влаштування поліхлорвінілових напрямних стовпчиків через 10 - 50м.

Всього стовпчиків 405шт.

Безпека руху

Для підвищення безпеки руху проектом передбачається виконання наступних заходів:

·                     - уположування укосів  земляного полотна  з  закладанням  до 1:3 на ділянках дороги з висотою насипу до 2,0 м;

·                     - влаштування перехідно - швидкісних смуг ;

·                     - влаштування металевого оцинкованого бар’єрного огородження на насипу з укосами 1:1,75 ;

·                     - облаштування дороги дорожніми знаками та нанесення розмітки проїзної частини, що забезпечують орієнтацію водіїв і безаварійну ситуацію на дорозі.

Дорожні знаки застосовуються з світлоповертальною поверхнею.

Середня яскравість елементів зображення дорожніх знаків відповідає вимогам п. 5.4 ДСТУ 4100:2021. Для дорожньої розмітки застосовується зносостійкий матеріал – довготривка фарба,  світлоповертальні властивості якої відповідають  ДСТУ 2587:21

Дорожні знаки, огородження, розмітка

Для забезпечення безпеки дорожнього руху та орієнтування водіїв на дорозі влаштувано дорожні знаки, типові щитки та знаки індивідуального проектування.

Дорожні знаки які влаштовані на дорозі, виготовлялись відповідно  ДСТУ 4100-2021.

Розмітка проїзної частини виконана згідно ДСТУ 2587:21 холодним пластиком білого кольору та холодним пластиком червоного кольору.

Від ПК7601+60 до ПК7601+75 влаштована розмітка 1.17.1   ’’Зупинка громадського транспорту’’. (жовтий колір).

В місцях водоперепускних труб, на ділянках кривих у плані радіусом менше ніж 600м та на високій насипі земляного полотна 2,0м та більше, – проектом передбачається влаштування металевого бар’єрного огородження 11 ДО-280-0,8-2-1,5  - 3369м на узбіччях згідно ДСТУ Б В.2.3-28:2011.

Також проектом передбачається улаштування металевого бар’єрного огородження на пішохідних доріжках 11 ДО-128-0,75-2-1,0  - 6889м, та загальна довжина 11ДО – 10258м.

В с. Суботцях влаштовано тротуарний турнікет злівої та правої сторони.

Загальна довжина побудованого турнікету 156м. З лівої  сторони від ПК7486+12 до ПК7487+28 довжиною 92м. Зправої сторони від ПК7486+61 до ПК7487+28 довжиною 64м.

На ділянці дороги перед початком бар’єрного огородження та в кінці бар’єрного огородження у відповідності до вимог ДСТУ 8751:2017 влаштувано напрямні поліхлорвінілові стовпчики через 10м.  Та по всій довжині траси розташувані поліхлорвінілові напрямні стовпчики через 50м. Всього влаштувано 405шт. напрямних поліхлорвінілових стовпчиків (див. „Відомість дорожніх знаків та напрямних стовпчиків“)

Безпека руху

Для підвищення безпеки руху проектом передбачається виконання наступних заходів:

·                    -  влаштування металевого оцинкованого бар’єрного огородження в місцях водоперепусних споруд;

·                     -  облаштування дороги дорожніми знаками та нанесення розмітки проїзної частини, що забезпечують орієнтацію водіїв і безаварійну ситуацію на дорозі.

Дорожні знаки які встановлені на автодорозі виконані з світлоповертальної поверхні.

Середня яскравість елементів зображення дорожніх знаків повинна відповідати ДСТУ 4100:2021. Для дорожньої розмітки застосовується зносостійкий матеріал – холодний пластик,  світлоповертальні властивості якої відповідають ДСТУ 2587:21. На побудованій дорозі встановлені поліхлорвінілові напрямні стовпчики згідно ДСТУ 8751:2017.

Стійкість та надійність дорожніх споруд

Водоперепусукні труби відносяться до класу відповідальності – ІІ згідно ДБН В.2.3- 22:2009. Періодичність обстеження труб становить 4 роки згідно ДСТУ Б.2.3-24:2009 табл. 5.1. Термін служби 25 років

Електротехнічні рішення

1. Потужність існуючих ЗТП-150Г смт. Знам'янка Друга   - 250 кВА

 КТП-157Г смт. Знам'янка Друга  - 160 кВА

 КТП-245  с. Суботці                 - 100 кВА

КТП-1619  с. Суботці               - 160 кВА

2. Напруга  мережі                       - 0,4/0,23 кВ

3. Марка та переріз проводу      - АsXSn 4х25, АsXSn 4х35

4. Марка та переріз кабелю       - АВВГнг-1-1(4х25); АВВГнг-1-1(4х35); - АВБбШвнг-1(4х25); АВБбШвнг-1(4х35)

5. Дозволена потужність від ЗТП-150Г смт. Знам'янка Друга - 7 кВт КТП-157Г смт. Знам'янка Друга    - 12 кВт КТП-245  с. Суботці   - 10 кВт КТП-1619  с. Суботці         -   6 кВт

6. Потужність одиничного світильника - 0,102 кВт; 0,160 кВт

7. Кількість світильників на 160 Вт - 176 шт., на 102 Вт - 12 шт.

8.1. Довжина кабельної лінії КЛ-0,4кВ  від  ЗТП-150Г - 1,104 км  2КЛ-0,4кВ від ЗТП-150Г - 0,01 км

8.2. Довжина кабельної лінії КЛ-0,4кВ від  КТП-150Г - 1,710 км 2КЛ-0,4кВ від КТП-157Г - 0,04 км

8.3. Довжина ЛЕП-0,4 кВ КЛ-0,4кВ від  КТП-245 - 1,963 км  2ПЛІ-0,4кВ від КТП-245 - 0,258 км

8.4. Довжина кабельної лінії КЛ-0,4кВ від  КТП-1619 - 1,134 км 2КЛ-0,4кВ від КТП-1619 - 0,197 км

9. Кількість автономних освітлювальних комплексів (АОК) - 28 шт. пішохідних переходів з світлофором та знаком "Пішохідний перехід" 10АРС 68Р-1000/2802.208

10. Річне споживання електроенергії - 126,0 тис.кВт*рік

11. Система заземлення - TN-C

Електротехнічні рішення.

Відповідно до ДСТУ 8855:2019 об'єкт будівництва за класами наслідків (відповідальності) відноситься до будівель і споруд класу СС3.

По надійності електрозабезпечення споживач відноситься до III категорії.

Джерело електропостачання: ПС "Сокільники" 35/10 кВ, Л-115 ПЛ-10 кВ, ЗТП-150Г/250кВА смт. Знам'янка Друга, КТП-157Г/160кВА смт. Знам'янка Друга; ПС "Суботці" 35/10 кВ, Л-165 ПЛ-10 кВ, КТП-245/100кВА с. Суботці , Л- 161 ПЛ-10 кВ КТП-1619/160 кВА с. Суботці.

Освітлення

Освітлення пішохідних переходів відповідає табл. 8.36 ДБН В.2.5-28:2018 та ДБН В.2.3-4:2015

1 зміна, згідно нормам Е середня горизонтальна освітленість у населеному пункті повинна бути не менше, ніж 50 лк та Е мінімальна горизонтальна освітленість у населеному пункті повинна бути не менше ніж 25 лк.

Згідно параметрам типології дорожнього покриття : -  середня ширина проїзної частини - від 8 до 10 м; -  середня відстань між опорами - 27 м; -  висота опор - 12 м; - категорія об'єкта за освітленням (згідно ДБН В.2.5-28:2018, таблиця 8.27 та розділ 8.5) - А3.

Згідно категорії :

·                    -  середня яскравість дорожнього покриття L ср. = 1,2 кд/м2;

·                    -  відношення мінімальної яскравості дорожнього покриття до середнього значення Uo >=0,4 кд/м2  ; -  поздовжня рівномірність яскравості поверхні Ui>=0,6 кд/м2;

·                     -  пороговий приріст яскравості дорожнього покриття Ti<=10%.

У відповідності з технічними умовами, електропостачання зовнішнього освітлення виконується  від існуючих ЗТП-150Г смт. Знам'янка Друга , КТП- 157Г смт. Знам'янка Друга, КТП-245 с. Суботці, КТП-1619  с. Суботці.

КЛ-0,4 кВ виконується силовим броньованим кабелем з алюмінієвими жилами типу АВБбШв-1 перерізом 1(4х25)мм2 та 1(4х35)мм2, який прокладається в траншеї на глибині від 0,7м до 1,0м від поверхні грунту.

При пересіченні з під'їзними автодорогами - кабель прокладається на глибині 1м від поверхні грунту. В місцях пересічень з під'їзними автодорогами та при пересіченні з існуючими підземними комунікаціями, в зоні чагарникових насаджень (дерев) та по всій трасі кабель прокласти в гнучкій гофрованій двошаровій трубі фірми DKC.

Перетини проектованих КЛ-0,4 кВ з інженерними спорудами, підземними комунікаціями, трубопроводами дивись експлікацію перетинів на аркушах ЕП робочих креслень.

Перед засипанням траншеї кабель покрити сигнальною стрічкою та оформити акт на виконання прихованих робіт.

Кабельна лінія КЛ-0,4кВ, 2КЛ-0,4 кВ проходить по зелені зоні 0,9 км, в межах зеленої зони із чагарниковими насадженнями 2,868 км, по асфальтованому покриттю тротуарної території 1,2 км, по асфальтованому покриттю автомобільних доріг 0,8 км, через бордюр 78 шт., від РУ-0,4 кВ ЗТП-150Г до шафи ШУ-0,4 кВ - 8м, від РУ-0,4 кВ КТП-157Г до шафи ШУ-0,4 кВ - 5м, від РУ-0,4 кВ КТП-245Г до шафи ШУ-0,4 кВ - 5м, від РУ-0,4 кВ КТП-1619 до шафи ШУ-0,4 кВ - 5м.

КЛ-0,4кВ зовнішнього освітлення прокладати на відстані 1,5м від краю проїзної частини дороги.

Довжини і переріз кабелю 0,4кВ та тип і переріз труб вказані в кабельному журналі на аркушах ЕП робочих креслень.

Для будівництва та підключення двох фідерів зовнішнього освітлення від КТП-245 с. Суботці, використані існуючі опори сумісного підвісу, існуючої лінії ПЛІ-0,4 кВ від КТП-245.

Для виконання виводів з проектуємої шафи керування зовнішнім освітленням И-710 М(Н), використовується самоутримний ізольований провід АsXSn 4х25мм2 та АsXSn 4х35мм2 .

Для кріплення проводу використовується лінійна арматура фірми "SICAME", відповідно до робочих креслень арх. №202.2н.

Назовні КТП передбачається встановити шафу керування зовнішнім освітленням И-710 М(Н) У1 ІР54, з обліком та керуванням зовнішнім освітленням автомобільної дороги загального користування державного значення М-12 Стрий - Тернопіль - Кропивницький (через м. Вінницю) на ділянці км 747+600 - км 760+264.

Заземлюючий пристрій шафи керування зовнішнім освітленням И-710 М(Н) ШУ-0,4кВ виконується вертикальними електродами з круглої сталі діаметром 16мм довжиною 2,5 м, з'єднаних круглою сталлю діаметром 10мм. Опір заземлюючого пристрою повинен відповідати вимогам глави 1.7 ПУЕ:2017 і бути не більше 4 Ом.

Управління включенням світильників передбачається  цифровим астрономічним таймером SHT-4, Elko Ep:

·                    - призначений для управління освітленням без використання датчиків освітленості і фотореле;

·                    - керована комутація за часом заходу і сходу сонця на підставі координат місця положення;

·           - встановлені координати основних європейських міст, а також можливість ручного  регулювання географічних координат) можливість коригування спрацьовування реле по сходу та по заходу сонця до 120 хв.;

·                    - функція ON / OF реле на сході / заході сонця;

·                    - астротаймер з можливістю настройки зупинки ходу - підрахунок робочих годин для кожного каналу;

·                    - комутація каналів в залежності від реального часу;

Освітлення автомобільної дороги здійснюється світильниками типу URBINO LED ED 160W 19750 lm 4000 K IP 66 O62 szary I klasa на потужність 160 Вт та URBINO LED ED 102W 14500 lm 4000 K IP 66 O33 szary I klasa на потужність 102 Вт, що встановлюються на сталевих конічних опорах круглого перерізу висотою 12м типу 12AS 62/218- F(4) з кронштейном BKG-1-1,5-1  (sv48, st48) на один світильник.

Опори зовнішнього освітлення розташовувати за межами проїзної частини дороги на відстані від зовнішнього краю запобіжної смуги до поверхні опори -  1,5м.

Кріплення світильників вуличного освітлення на опорах здійснити за допомогою лінійної арматури фірми "SICAME", відповідно до робочих креслень арх. №202.2н.

Підключення світильників передбачено проводом ВВГнг-нд (3х2,5).

Захисне заземлення корпусів світильників виконати шляхом приєднання до заземлювального гвинта корпуса світильника. Передбачено заземлення електрообладнання та других частин, котрі підлягають заземленню, через РЕN жилу кабелю живлення. Заземлення металевих корпусів світильників виконується шляхом з'єднання їх з металевими конструкціями опор освітлення.

Відстань проектуємих опор до охоронної зони ПЛ 10кВ – 6м.

Встановлення проектуємих опор від проектуємих:

- металевого бар'єрного огородження – 1,0м;

- зовнішнього края борта БР.100.30.15 – 1,0м.

Заземлення опор освітлення виконуються одиночним вертикальним заземлювачем діаметром 16мм ДСТУ 4738-2007, який приєднується методом зварювання до корпусу арматури фундаменту Ì24 300õ400х2 h1000 металевою штабою 25х4.

Корпус арматури фундаменту М27 для встановлення опори IZY3/MH/NW 80LED/160W підлягає бетонуванню - бетоном кл. В15.

Облік електроенергії передбачається встановленням електронного лічильника відповідно вимогам Знам'янського РЕМ ПрАТ "Кіровоградобленерго", був вибраний лічильник NІК 2303 АР6T.1202.МС.21, 3х220/380В, (5-80)А, 1,0/2,0, що встановлюється в шафі керування зовнішнім освітленням И-710 М (5-80)-21Н У1 ІР54.

Для освітлення наземних пішохідних переходів використаний комплектний автономний освітлювальний комплекс (АОК) з світлофором та знаком "Пішохідний перехід" з встановленням  на сталеву конічну опору восьмигранного перерізу 10AS 103/300-1F(4) :

 -  світильника Teceo S/NW 16LED 5145AS;

 -  кронштейн для сонячної панелі КРП.СЛ9 (1650х1000х2);

 -  кронштейн для кріплення світильника SF-1,5-1-D130;

 -  сонячний фотогальванічний модуль, 280W та іншого комутаційного обладнання.

Корпус арматури фундаменту М27 300х400х2 h1500 для встановлення опори 10AS 103/300-1F(4) підлягає бетонуванню - бетоном кл. В15.

Будівельні  рішення ЛЕП

Глибина прокладки кабельних ліній від планувальної позначки для лінії 0,4 кВ повинна бути не менше 0,7-1,0 м.

Для забезпечення можливості перемонтажу муфт в разі їх пошкодження на кабельної лінії потрібно укладати кабель по обидва боки муфт з запасом.

Об'єкт капітального ремонту ЛЕП-0,4 кВ проходить по населеній місцевості, а саме в смт. Знам'янка Друга  та с. Суботці Знам'янського району.

В проекті передбачено 4,5% запасу кабелю, проводу та лінійної арматури.

Заземлення опор

Заземлення опор освітлення виконуються одиночним вертикальним заземлювачем діаметром 16мм ДСТУ 4738-2007, який приєднується методом зварювання до корпусу арматури фундаменту М27  полосою стальною 40х4. Опір заземлення не повинен перевищувати 30 Ом.

Мережі 0,4/0,23 кВ захищаються від струмів короткого замикання і перевантажень автоматичними вимикачами.

Протипожежні заходи.

Передбачені заходи пожежної безпеки під час проведення будівельних робіт шляхом: проведення організаційних, технічних і інших заходів, спрямованих на попередження пожеж, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових витрат і зменшення негативних екологічних наслідків, у разі їх виникнення, створення умов для швидкого виклику пожежних підрозділів і швидкого гасіння пожеж, забезпечення нормативними засобами пожежогасіння.

Інженерно-технічні заходи цивільного захисту

Об’єкт не підлягає віднесенню до категорій з цивільного захисту згідно з порядком, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2010 р. № 227 ДСК та не продовжує функціонування в особливий період.

Відповідно до постанови КМУ 29.09.2021 р. №1021-21 м. Кропивницикий, на території якого розташовано об'єкт будівництва, віднесено до (другої (II) групи) групи з цивільного захисту.

Інші міста та об'єкти, які відносяться до груп та категорій з цивільного захисту, та розташовані поруч із м. Кропивницикий, на об'єкт не мають негативного впливу щодо створення умов виникнення надзвичайних ситуацій.

Об’єкт не підлягає віднесенню до категорій з цивільного захисту згідно з порядком, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2010 р. № 227 ДСК та не продовжує функціонування в особливий період.

Постійно працюючі та перебуваючі - відсутні.

Технологічні процеси, що потребують безаварійної зупинки, відсутні.

Категорія надійності електропостачання для освітлення    ІІІ.

Напруга мережі 380/220 В з глухо заземленою нейтраллю.

Світломаскувальні заходи забезпечуються шляхом часткового або повного відключення освітлення.

Згідно проектної документації на об’єкті відсутні радіоактивні та небезпечні хімічні речовини. Рішення, що стосуються характеристики проектної радіаційно-дозиметричної та хімічної обстановки у довкіллі впроваджуються шляхом використання переносних приладів.

Проектні рішення щодо забезпечення безперешкодного введення і пересування на об’єкті, який проектується, сил і засобів цивільного захисту для робіт з ліквідації наслідків аварій не передбачаються.

Необхідність  будівництва протизсувних, протиповеневих, протиселевих, протилавинних, протиерозійних та інших інженерних споруд спеціального призначення відсутня.

Проектні рішення передбачають створення необхідних умов для надійної евакуації людей у випадку надзвичайних ситуацій з приміщень та території об’єкту.

Евакуація осіб (не задіяних в ліквідації аварії ) з території об’єкту здійснюється пішим ходом або власними транспортними засобами з урахуванням напрямку вітру та поширення небезпечної хмари продуктів горіння (в підвітряну сторону). Одночасно з проведенням евакуаційних заходів особам видаються засоби індивідуального захисту органів дихання.

Охорона навколишнього природного середовища

При проведенні оцінки впливів на навколишнє середовище було встановлено, що:

- Геологічне середовище: при проведенні запроектованого комплексу будівельних робіт по капітальному ремонту і подальшої експлуатації ділянки автодороги М-12 (початок траси – ПК 7476+00, кінець траси – ПК 7602+00) не порушується.

- Повітряне середовище: зазнає допустимого впливу зі сторони проектованого об’єкта, як на етапі проведення будівельних робіт так і на етапі експлуатації.

Основними джерелами викидів забруднюючих речовин на етапі проведення будівельних робіт є вихлопні гази будівельної техніки і механізмів; комплекс запланованих земляних, вантажних, зварювальних і фарбувальних робіт, а також укладання асфальтованого покриття на основі бітуму. Роботи здійснюються будівельними ділянками 500 – 800 м, забезпечуваючи розсереджений локальний вплив в допустимих межах.

На етапі експлуатації відремонтованої ділянки дороги основними джерелами викидів забруднюючих речовин є вихлопні гази автотранспорту, що рухається по дорожньому полотну.

Розміри смуг впливу, захисту і резервно-технологічної встановлені для доріг другого екологічного класу відповідно до табл. 1 ГБН В.2.3- 218-007:2012 витримані в повному обсязі. При проведенні капітального ремонту і подальшої експлуатації ділянки автодороги М-12 відсутнє перевищення нормативних рівнів шуму. - Водне середовище: зазнає допустимого впливу. На етапі будівництва має місце незначне порушення місць проходження природних водотоків.

Траса автодороги прокладається на глибині значно вищій, ніж залягання підземних вод, заболочених ділянок немає. Полотно дороги формується двохскатним, по краям дороги укладаються прикромкові лотки, відвід дощових і талих вод здійснюється водовідвідними трубами у придорожній водозабірний лоток, в місцях випуску дощових вод в гідрогеологічну мережу природних водостоків обладнуються відстійні камери для уловлення завислих речовин і нафтопродуктів. При цьому якість поверхневих вод в останніх не зазнає додаткового забруднення і підтримується на рівні фону.

- Ґрунтове середовище: зазнає допустимого впливу. На етапі будівництва має місце виймання значних обсягів грунтово-рослинного шару і мінерального ґрунту. Останні зберігаються окремо в тимчасових відвалах у придорожніх карманах і використовуються за призначенням.

Мінеральний грунт для підсипки ділянок виположування і формування відкосів і узбіч, ГРШ – для кінцевої відсипки узбіч для посіву газонних трав.

- Рослинний світ: зазнає допустимого впливу. На етапі будівництва має місце порушення ґрунтового рослинного шару, рубка визначеного об’єму дерев, кущів і чагарників. На кінцевому етапі порушенні ділянки ґрунту відновлюються (рекультивуються), придорожні лісопосадки упорядковуються, звільняються від самонасіяних чагарників  тощо. На етапі експлуатації – узбіччя і придорожні лісосмуги утримуються в належному стані місцевими автодорожніми службами. Автодорога не проходить по землям об’єктів заповідного фонду.

 - Тваринний світ: зазнає опосередкованого впливу.

Таким чином, проектована діяльність по капітальному ремонту і подальшої експлуатації автомобільної дороги загального користування державного значення М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам'янка (через м.Вінницю) на ділянці км 747+600 – км 760+264 забезпечує безаварійність і мімінізацію екологічного ризику в допустимих межах за всім переліком компонентів навколишнього середовища.

Кошторисна частина проектної документації

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на «22» листопада 2023 р. складала   783250,057 тис. грн., у тому числі:

-           будівельні роботи – 603230,166 тис. грн.;

-           устаткування, меблі, інвентар  6683,860  тис. грн.;

-           інші витрати – 173336,031 тис. грн.

За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауваг установлено, що зазначена документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складено відповідно до наказу Мінрегіону від 25.06.2021 №162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за № 1225/36847, та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281  

Загальна кошторисна вартість будівництва в поточних цінах станом на  «08» грудня  2023 р. складає 776103,86254 тис. грн., у тому числі:

-           будівельні роботи – 598126,10527 тис. грн.;

-           устаткування, меблі, інвентар  6572,31600  тис. грн.;

-           інші витрати – 171405,44127 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості виконано 458794,44820 тис. грн., у тому числі: 

-           будівельні роботи – 371854,58827 тис. грн.;

-           устаткування, меблі, інвентар    -  тис. грн.;

-           інші витрати – 86939,85993 тис. грн.

Висновок

За результатами розгляду проєктної документації і зняття зауважень, які були доведені письмово до замовника та усунуті в процесі проведення експертизи, встановлено, що робочий проєкт «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-12 Стрий – Тернопіль - Кропивницький – Знам’янка (через м. Вінницю) на ділянці км 747+600 – км 760+264».Коригування розроблений відповідно до завдання на проєктування та вихідних даних відповідає вимогам до міцності, надійності та довговічності об’єкту будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, вимогам санітарного і епідеміологічного благополуччя населення; охорони праці; екології; пожежної безпеки; техногенної безпеки; енергозбереження; інженерно-технічних заходів цивільного захисту; кошторисна документація складена відповідно до наказу Мінрегіону від 25.06.2021 №162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за № 1225/36847, та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281.  

Розділи