Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:1127-7978-4998-2549
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№ЛВ 0488-5957-23/УЕГ/А від 18.12.2023
Орган, що видав
ТОВ "УКРЕКСПЕРТИЗА ГРУП" (42287124) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Нове будівництво автозаправного комплексу з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів та АГЗП в м. Буськ по вул. Петрушевича Е. Золочівського району Львівської області
Код проектної документації
PD01:9057-9051-2660-6031 Зміни №2 №2723 від 2021-11-26 (видав ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПОРТАЛ") / Наявні експертизи: EX01:1127-7978-4998-2549
Напрям експертизи
З питань експертизи проектної документації доріг, З питань міцності, надійності, довговічності, З питань охорони праці, З питань пожежної безпеки, З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту, З питань енергозбереження, З питань архітектури, З питань інженерного забезпечення, Розділ електрообладнання та електроосвітлення
Головний експерт проекту
ПЕЛЕХ РОМАН ВОЛОДИМИРОВИЧ (АР 013251, АЕ 005957, АЕ 005228 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Львівська обл., Золочівський район, Буська територіальна громада, м. Буськ (станом на 01.01.2021), вулиця Петрушевича Е. не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2ЕМ" (44311698)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Експерт (фахівець) Розділ електрообладнання та електроосвітлення
РОМАНУС ТАРАС ТЕОДОРОВИЧ
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
ДІМБРОВСЬКА МАР'ЯНА ВАСИЛІВНА
Архітектор З питань архітектури
ЗАЯЦЬ ЯРОСЛАВ МИХАЙЛОВИЧ (АА 000386)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
ДІМБРОВСЬКА МАР'ЯНА ВАСИЛІВНА (АЕ 007382, АЕ 004641, АР 020486, АР 014027)
Відповідальний експерт З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
КЛОЧАНИЙ ТАРАС МИХАЙЛОВИЧ (АЕ 004521, АЕ 004418, АЕ 007218)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
Степаняк Богдан Іванович (АЕ 004842, АЕ 002320, АР 008167, АР 018407)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
Сорбат Володимир Григорович (АЕ 006631, АЕ 002547)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
ТАРАНОВ ОЛЕКСАНДР ОЛЕКСАНДРОВИЧ (АЕ 004868, АЕ 002253, АЕ 006951)
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
ПЕЛЕХ РОМАН ВОЛОДИМИРОВИЧ (АР 013251, АЕ 005957, АЕ 005228)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:9057-9051-2660-6031
Орган, що видав
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПОРТАЛ" (35069265)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проектна документація
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1230.9 Будівлі торговельні інші
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
26.11.2021
Номер проектної документації
2723
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Проект «Нове будівництво автозаправного комплексу  з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів та АГЗП в м. Буськ по вул. Петрушевича Е. Золочівського району Львівської області» розроблений на замовлення Товариство з обмеженою відповідальністю «2ЕМ» проектною організацією «ПБК «Портал», кваліфікаційний сертифікат головного інженера Балко Степан Йосипович, серія АР№013303, виданий 05.07.2017р.

 

Проект розроблено на підставі:

  1. Завдання на проєктування;
  2. Містобудівних умов й обмежень для проектування об’єкта будівництва  (МU01:8418-5164-1902-0593 від 08.12.2021р.;
  3. Розрахунок класу наслідків (відповідальності).

 

Характеристика об’єкта

На проектованому АЗК передбачається здійснювати прийом, зберігання і відпуск двох марок бензину, однієї марки дизельного палива, СВГ (суміші пропан-бутан) і сервісне обслуговування водіїв та пасажирів. 

Згідно з табл.10.9 ДБН Б.2.2-12:2019 АЗК класифікується: категорія по потужності – ІІ «середня», тип по технологічним рішенням – «А» роздільне(традиційне).

Зберігання нафтопродуктів передбачено в 2-х підземних двостінних металевих резервуарах загальним об’ємом 80 м3, які поділені на секції, для бензину і дизпалива.

АГЗП (модуль – стаціонарний автомобільний газозаправний пункт) з підземним розміщенням резервуара, об’ємом 19,9 м3, зі скрапленим вуглеводним газом (пропан-бутаном), паливо-приймальним вузлом СВГ (типу «європістолет») та ПРК СВГ.

Також для заправлення автомобілів запроектовано дві  паливороздавальні колонки РМП,  що встановлені на острівках під навісом, який з’єднаний з будівлею АЗК.

Будівля АЗК з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів запроектована одноповерховою. Пункт сервісного обслуговування водіїв та пасажирів передбачає сферу обслуговування з влаштуванням кафе та магазину з продажу супутніх товарів.

Будівництво автозаправного комплексу (АЗК) передбачається на земельній ділянці загальною площею – 0,45 га.

Площа земельної ділянки 0,45га, знаходиться в оренді ТОВ «2ЕМ» згідно з Витягом з Державного реєстру речових прав, індексний номер витягу: 272751239 від 01.09.20213р. на підставі договору оренди землі, серія та номер: б/н від 30.08.2021р.  Кадастровий номер: 4620610100:13:024:0500. 

Цільове призначення земельної ділянки: 03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Враховуючи те що на ділянці проектування громадська забудова складає 70% (будівля АЗК з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів з блокованим навісом над ПРК), а 30% складають виробничі споруди (СВГ (модульний блок), паливо роздавальні колонки, резервуари РМП),тому об'єкт будівництва може відноситись до коду ДК 018-2000 1230.9 будівлі торговельні інші.Код об'єкту за ДК 018-2000 становить 1230.9 будівлі торговельні інші.

В межах ділянки відсутні інженерні мережі.

 

Проїзди та площадки

Об’єкт забезпечений відокремленими проектованим заїздом та виїздом. До всіх будівель та споруд передбачено можливість під'їзду автотранспорту. Проїзди та площадки на території об’єкту з твердими  бетонними  фігурними елементами мощення    / ФЕМ / та асфальтобетонним покриттям на заїзді та виїзді з АЗК.

Для забезпечення руху маломобільних груп населення передбачено: покриття пішохідних доріжок, тротуарів з бетонною плиткою ФЕМ, в місцях перетину тротуарів з проїзджою частиною виконати утоплення бортового каменю до рівня проїзної частини, та влаштування спеціальних тактильних смуг.

На ділянці  АЗК  передбачено площадки для пожежного інвентарю та тимчасової стоянки легкового автотранспорту, площадка контейнерів для сміття влаштована з  водонепроникного твердого покриття, що запобігає забрудненню ґрунту. Побутове сміття зберігається в ємностях контейнерного типу.

 

Організація дорожнього руху

Примикання заїзду та виїзду до існуючої дороги виконано з врахуванням допустимих радіусів повороту автотранспорту . Прилеглі до об’єкту ділянки дороги обладнуються дорожніми знаками по ДСТУ 4100:2021, горизонтальною розміткою по ДСТУ 2587:2021. На об’єкті передбачено зовнішнє електричне освітлення території АЗК, в’їздів і виїздів згідно норм освітленості.

  Згідно з ДБН Б.2.2-12:2019  табл. 10.7 п.4. кількість машино-місць для об’єктів торгівлі з торговою площею від 100 до 500 м2 потрібно на 100 м2 -  1÷2 машино-місця, запроектований торговий зал магазину складає 83,0 м2 , нормативна кількість складає 1 машино-місце.

Для закладу харчування ДБН Б.2.2-12:2019  табл. 10.7 п.4.  на 100 місць у залі потрібно передбачити 8-10 машино-місць, при запроектованих 10 посадочних місць влаштовується 1 машино-місце.

На 100 працюючих ДБН Б.2.2-12:2019  табл. 10.7 п.1. 15-20 машино-місць, беручи до уваги максимальну зміну працюючих 8 чоловік, для персоналу передбачено додатково 2 машино-місця.

Враховуючи п. 5.4.1 ДБН В.2.2-40:2018 - біля закладів обслуговування слід виділити 10% для транспорту інвалідів (але не менше одного). Виходячи з розрахунку загальна кількість машино-місць становити 4 машино-місця, тому додатково передбачити 1 машино-місце транспорту для осіб з інвалідністю. 

Згідно з розрахунком загальна кількість повинна становити 5 машино-місць.

На даній території запроектовано 10 машино-місць.

 

Архітектурно - будівельні рішення

Архітектурно-планувальні рішення  прийняті у відповідності з діючими нормами  і правилами проектування у будівництві і на основі:

-          вихідних даних на проектування (завдання на проектування);

Будівля АЗК з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів

одноповерхова, з наступним набором приміщень:

На відм. +0.000:

·         Операторна з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів;

·         Коридор;

·         Кабінет директора;

·         Комора пром. товарів;

·         Комора прод. товарів;

·         Побутове приміщення;

·         Санвузол та душова персоналу;

·         Приміщення водомірного вузла;

·         Санвузол для відвідувачів (чол.);

·         Санвузол для МГН та відвідувачів (жін.);

·         Тамбур санвузла;

·         Приміщення доготівельної з мийкою;

·         Тамбур.

 

Доступність об’єкта будівництва для маломобільних груп населення

Доступність території об’єкта для маломобільних груп населення забезпечується створенням умов, що забезпечують безпроблемне та безпечне пересування людей з особливими вадами.

Генеральний план

На перед майданчиковій території автозаправної станції проектом забезпечене безпроблемне та безпечне пересування усім категоріям громадян, включаючи громадян з особливими вадами.

На прилеглій території в усіх місцях перетину пішохідних шляхів та тротуарів з проїздами ширина проходів запроектована не менше ширини тротуару з облаштуванням пониженого бортового каменю з плавними ухилами не більше 1:12 для пересування візків інвалідів, дитячих чи інших колясок.

Проектом передбачене на майданчику існуюче тимчасового зберігання легкових автомобілів для особистих автотранспортних засобів для осіб з інвалідністю шириною 3,50м. Місця для стоянки автомобілів людей з інвалідністю розташоване не далі як 50м від основної будівлі операторської  та позначено дорожнім знаком «Інвалід».

Запроектована будівля АЗК має основний (центральний) вхід – пандус, доступний для людей з інвалідністю, який захищений від атмосферних опадів навісом. Решітка для витирання ніг перед входом в будівлю АЗК втоплена врівень із твердим покриттям пандуса та не створює перешкод.

В будівлі АЗК знаходиться санвузол для маломобільних груп населення розміром 1,65 х 2,92м, облаштований допоміжними пристроями для осіб з обмеженими фізичними можливостями та столиком для сповивання немовлят.

Вхідні двері забезпечують безпроблемний прохід людям з важкими ураженнями опорно-рухового апарату та проїзд інвалідним візком з облаштуванням спеціального пристосування для фіксації дверних полотен в положенні «зачинено» та «відчинено».

 

Конструктивні рішення

Будівля АЗК:

           Будівля АЗК одноповерхова з  розмірами між крайніми осями 15,3 х 10,8 м.

Конструктивна схема будівлі АЗК із легких металоконструкцій. Основу будівлі АЗК складає каркас. Каркас тримає на собі все, що знаходиться вище фундаменту. Розрахунок металевих конструкцій виконано в ПК "Ліра 9.6", та "ЛІР-СТК" (як просторовий стержневий каркас) на найбільш несприятливу розрахункову комбінацію зусиль (РСУ), від дії статичних (власна вага, снігове, вітрове) та динамічних (сейсмічних) навантажень. При розрахунку конструкцій врахований коефіцієнт відповідальності 1,2. Схема каркасу передбачає жорстке сполучення балок, з колонами і жорстке закріплення останніх у фундаментах. Повздовжня стійкість будівлі забезпечується за допомогою вертикальних металевих зв’язків. Горизонтальне вітрове навантаження через стінові сандвіч-панелі передається через диск покрівлі на каркас будівлі. Жорсткість диска покриття вздовж будівлі забезпечується влаштуванням горизонтальних зв’язків в площині конструкцій покриття.

     Категорія відповідності конструкцій – «Б» (ДБН  В.1.2-14:2018, розділ 5.2.1).

§  фундаменти – – стрічкові з монолітного бетону класу С 12/15 по міцності, марки F50 по морозостійкості, W4 по водонепроникності. Стикування арматури виконувати: в робочому напрямку – 35d, в неробочому напрямку – 15d.

§ колони – металеві з двох швелерів №18 по ДСТУ 3436-96 зварених в короб та профілів стальних гнутих замкнутих зварних для будівельних конструкцій 120х4, 80х3 по

ДСТУ Б.В.2.6-8-95; Стійкість і гнучкість колон забезпечена;

§ ферми – безфасонні з квадратних і прямокутних труб. Розкоси кріпляться до поясів встик; стики виконані напівавтоматичним зварюванням у середовищі вуглекислого газу.

§ стіни – сендвіч-панелі із утеплювачем з поліізоціанурату ТМ «Ukrainian Sandwich Panels» марки СПС- 120 PIR густиною  40 кг/м3 товщиною 120 мм;

§ перегородки – гіпсокартонні листи;

§ покрівля – сендвіч-панелі із утеплювачем з поліізоціанурату ТМ «Ukrainian Sandwich Panels» марки СПС- 200/240 PIR густиною  товщиною утеплювача 200 мм;

 що кріпляться до прогонів, влаштованих по металевих фермах,.

§   Водовідведення з покрівлі – зовнішнє  організоване.

Навіс над паливно-роздавальними колонками:

Навіс являє собою просторову прямокутну конструкцію, 9,0 х 27,63 м, що опирається на 4 колони навісу  та 3 колони будівлі АЗК. Ухили покрівлі прийняті від 3,3 %, ухил водозбірного лотка – 0,5%. Стійкість металоконструкцій навісу забезпечується жорстким кріпленням колон до фундаментів.

§                          колони – металеві Ø273х6 по ДСТУ 8943:2019;

§  ферми – безфасонні з квадратних і прямокутних труб. Розкоси кріпляться до поясів встик; стики виконані напівавтоматичним зварюванням у середовищі вуглекислого газу.

§                                                  фундаменти – стовпчасті, монолітні залізобетонні із бетону кл. С12/15 по міцності, марки F50 по морозостійкості,W4 по водонепроникності, (арматура класу А240С, А400С по ДСТУ 3760:2019);

§     обшивка навісу – листовим матеріалом;

§     покриття навісу із профнастилу по металевих прогонних фермах;

§     водовідвід через ринву зі сталі та водостічні пластикові труби.

Всі оздоблювальні матеріали, які використовуються для обшивки металевих конструкцій навісів та будівлі прийнято НГ (негорючі) та сертифіковані в Україні.

Резервуар палива:

§   фундамент – монолітна залізобетонна плита із бетону кл. С12/15 по міцності, марки F50 по морозостійкості, W4 по водонепроникливості, арматура класу А400С по ДСТУ 3760:2019;

§   резервуари з подвійною оболонкою (двостінні) заводського виготовлення;

Зворотна засипка котловану з резервуаром виконується піщаним ґрунтом.

Паливо-роздавальні колонки:

§   приямки  металеві з герметичними вводами для пропускання технологічних трубопроводів і електрокабелів;

§   кріплення ПРК до приямків болтами через металеву раму;

§   антикорозійний захист внутрішніх поверхонь – лакофарбове;

§   антикорозійний захист і захисне покриття зовнішніх поверхонь див. «резервуари палива».

Інформаційна стела:

§    фундамент – плита  розмірами 2,10х2,33х1,20(h) м  із монолітного бетону кл. С12/15 по міцності, марки F50 по морозостійкості,W4 по водонепроникності, (арматура класу, А400С за ДСТУ 3760:2019);

 

Щогли перехоплювача:

§   стійки – металеві труби по ДСТУ 8943:2019, труби групи В, марка сталі Ст3пс по ДСТУ 2651:2005;

§   фундамент – стовпчастий із монолітного бетону кл. С12/15, арматура класу А240С, А400С по ДСТУ 3760:2019;

АГЗП:

Конструктивні елементи споруд виконані згідно модульного виробу блоку АГЗП- резервуар (підземний). ПРК СВГ та зливна колонка, СВГПідземний резервуар встановлюється  в котловані на монолітну залізобетонну плиту товщиною 25 см. Для заливки плити використовується бетон марки С12/15. Під  фундаментні плити  виконати підготовку з бетону С8/10 товщ. 100 мм.

 

Технологічні рішення

АЗК з об’єктами сервісного обслуговування призначена для прийняття і відпуску світлих нафтопродуктів та скрапленого газу (пропану та бутану), які за  допомогою насосів подають із резервуарів в баки автомобілів. Передбачено відпуск двох марок бензину, дизельне паливо та скрапленого газу (пропану та бутану), . Відпуск нафтопродуктів здійснюється оператором (продавцем). Робоче місце оператора суміщене з місцем продажу супутніх товарів і обладнується згідно постанови Кабінету Міністрів України за №1442 від 20 грудня 1997 року.

Режим роботи на АЗК прийнятий такий:

-         кількість робочих днів у році                           - 365

-         кількість робочих змін на добу АЗК               - 3

-         кількість робочих годин у зміну                      - 8

-         пропускна здатність-заправлень / добу           - 250 (РМП); 100 (СВГ)

Доставка нафтопродуктів на АЗК передбачається автоцистернами-паливовозами. Злив пального із автоцистерн до резервуара відбувається через герметичні зливні муфти, які знаходяться над резервуарами. Зберігання палива передбачено у підземних двостінних  секційних  металевих резервуарах. Резервуари рідкого палива передбачено з подвійною оболонкою типу "термос".

Технологічна частина для АЗК включає всі необхідні технічні пристрої (дихальна арматура з клапанною системою, арматура для заміру,  проти вибухові пристрої, технічні   пристрої для  запобігання переповненню  ємностей  при  зливі нафтопродуктів,  запобіжними клапанами, а також прилади електронного контролю рівня пального. АЗК обладнана сучасними паливно-роздавальними колонками (ПРК) для видачі нафтопродуктів, які мають відповідні сертифікати відповідності та дозволи в Україні.

В будівлі АЗК запроектовано магазин супутніх товарів. Передбачено торгівлю фасованими товарами промислової та продовольчої груп в розфасованій упаковці. Товари поступають на вітрини - прилавки, по мірі реалізації, з комор. Перелік товарів реалізації промислової групи: промислові товари – телефонні картки, картографія, друкована продукція, засоби особистої гігієни, промислові товари, автотовари; товари продуктової групи – продуктові товари ( цукерки, печиво,чіпси, кава, морозиво), лікеро-горілчані товари, тютюн, напої.

 

Опалення, вентиляція та кондиціювання повітря

  Проектом передбачається система повітряного опалення-в пункті сервісного обслуговування, та електричного-в інших приміщеннях.         Електричне опалення здійснюється конвективними обігрівачами типу "Atlantiс", які відповідають вимогам пожежної безпеки. Регулювання температури повітря приміщень передбачено електромеханічними терморегуляторами, вмонтованими в нагрівальні прилади. Нагрівальні прилади в приміщеннях встановлюються по місцю, після встановлення основного обладнання. Опалення санвузлів передбачається за допомогою електричної теплої підлоги.

 Біля входу в приміщенні пункту сервісного обслуговування над дверима передбачена повітряна завіса з електричним підігрівом повітря.

Проектом передбачається система припливно-витяжної вентиляції у всіх приміщеннях.

Для вентилювання приміщень  пункту сервісного обслуговування  передбачено систему припливно-витяжної вентиляції з виключно механічним спонуканням та рекуператором. В процесі проходження через рекуператор, повітря підігрівається , відбираючи тепло у відпрацьованого повітря.    Забір припливного повітря здійснюється на висоті  3,10 м від рівня землі.

  Припливна установка обладнана фільтром і комплектом автоматики.

  Для допоміжних  приміщень передбачена витяжна вентиляція з природнім та механічним  спонуканням.

Обладнання припливно-витяжних систем прийняте малошумне (до 50 дБ(А)) і встановлене так, щоб вібрація не передавалось на огороджуючі конструкції.

 Повітропроводи прийняті з тонколистової покрівельної оцинкованої сталі. Стальні повітропроводи, які прокладаються за підшивною стелею, ізолюються термоізолятором  К-Flex-ST (група горіння Г1).

  Управління системами передбачене з приміщень, які вони обслуговують.

  Вентагрегати систем заблоковані з системами  пожежної сигналізації для автоматичного відключення їх при пожежі.

Для забезпечення оптимальних параметрів внутрішнього повітря в приміщеннях  пункту сервісного обслуговування і залу кафе  передбачено установку  інвенторних касетних   кондиціонерів. Кондиціонери мають дистанційне управління регуляції потужності охолодження.   В кондиціонерах   використовуються озонобезпечні хладогени типу R410A.

 

Водопровід та каналізація

В будівлі АЗК запроектована система господарсько-питного водопроводу.

Проектом передбачається влаштування систем холодного і  гарячого водопостачання.

Холодне  водопостачання  здійснюється  від  проектуючого  вводу  водопроводу 32х2,3. Для потреб гарячого водопостачання приміщень АЗК,  передбачається установка  одного електроводонагрівача "Ariston"  об'ємом 100л .

На вводі холодного водопроводу в будівлю АЗК, передбачається влаштування водомірнрого вузла  з установкою лічильника холодної води КВ-1,5.

Проектом передбачено влаштування напірного гідробаку об'ємом  300л.

Водопостачання будівлі АЗК передбачається від резервуара питної води об'ємом 10м³, з розрахунком на 48год. згідно з ДБН В. 2.5-74:2013.  Подача води в будівлю АЗК забезпечується занурювальним насосом Wilo Sub TWU 204EM.

Доставка води здійснюється автоцистернами з відповідного джерела водопостачання. Для споживання питної води передбачено привіз бутильованої води, з попереднім аналізом води  на відповідність вимогам Державних санітарних норм і правил ДСанПін 2.2.4-171-10 "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної до споживання людиною".

Добовий розхід води на господарсько-питні потреби складає 2,885 м³.

Водопровідна мережа монтується із поліетиленових труб 32х2,3мм, по ДСТУ EN 12201-2-2018. Основа для поліетиленових труб прийнята піщана.

Витрата води на зовнішнє пожежогасіння прийнято 15 л/с. Зовнішнє пожежогасіння здійснюється від  проектуючих пожежних резервуарів об'ємом 200 м³.

Скид господарсько-побутових стоків передбачається здійснювати в  проектуючу станцію очистки стічних вод "ОАЗИС ЕКО-15", з подальшим відведенням в резервуар-накопичувач об'ємом 13 м³.

Добовий розхід  стоків складає 2,885 м³/добу. 

Вода із резервуара-накопичувача видаляється пересувними засобами і вивозиться автоцистернами. Місце скиду вод узгодити із комунальними службами за погодження із СЕС.

Зовнішня мережа  дощової каналізації  з місць локальних забруднень  забезпечує самопливне відведення дощових і талих вод з місць зливу та роздачі ПММ, площадок тимчасового зберігання автотранспорту та з території АЗК,  для очистки на сепараторі  нафтопродуктів типу "ОАЗИС- СН-Ц-Б-4/20,  ТОВ"КБ-ЕКОПРОЕКТ",  з максимальною продуктивністю 4 л/сек. Очищені води відводяться в резервуар-накопичувач об'ємом 50м³.

  В проектних рішеннях застосовано герметичні споруди (вироби), які поставляються фірмою виробником, як готовий виріб(можна взяти підтвердження, що це дійсно так у виробника).

  Вода із резервуара -накопичувача видаляється пересувними засобами і використовується для поливу території і доріг, або вивозиться автоцистернами. Місце скиду вод узгодити із службами СЕС.

   Зовнішня мережа дощової каналізації забезпечує самопливне відведення дощових і талих вод з покрівлі будівлі  АЗК , з навісу  в резервуар-накопичувач об'ємом 50м³ (поз.10).

Вода із резервуара -накопичувача видаляється пересувними засобами і використовується для поливу території і доріг, або вивозиться автоцистернами. Місце скиду вод узгодити із службами СЕС.

                                                  

Очисні споруди

Для очищення дощових стоків забруднених нафтою та нафтопродуктами передбачається будівництво очисних споруд – сепаратор нафтопродуктів  "ОАЗИС- СН-Ц-Б-4/20",  ТОВ"КБ-ЕКОПРОЕКТ" (пропускною здатністю  4/20л/сек) з байпасом. Сепаратор нафтопродуктів очищає стічні води, забруднені нафтопродуктами, що не розчиняються. Сепаратор пройшов експертизу Міністерства охорони здоров’я України.

 

Електротехнічні рішення

Проект електропостачання  ТП АЗК виконується згідно

 ТУ тимчасового приєднання  №243-7706/ВС від 26.0,6.2023р,які видані ПрАТ «ЛЬВІВОБЛЕНЕРГО » Східний РЕМ.

Проектом  передбачені наступні заходи -заміна кабелів:

-      прокладання  кабеля АВБбШв4х70 від   від  ТП до ГРЩ АЗК ;

-      прокладання  кабеля ВВГз 3х4 від   від  ГРЩ до насоса підкачки води ;

-      прокладання  кабеля ВВГз 3х4 від   від  ГРЩ до очисних споруд ;

-      прокладання  кабеля ВВГз 3х4 від   від  ГРЩ до сервісної колонки ;

       Кабелі прокласти в траншеї на глибині  не менше 0,7м, а при перетині проїзної частини-1м, з підсипкою і засипкою піском висотою 0,2м. Трасу проходження кабелю покрити сигнальною стрічкою. При перетині кабелю з сантехнічними мережами і дорогою, кабель прокласти в трубі.

Як резервне живлення АЗК передбачено привозна ДЕС типу АКSA APD30С  P=21,6 кВт S=27кВА фірми  "АКSA ".

Включення ДЕС передбачено у ручному режимі в строгій відповідності з інструкцією по експлуатації.

 

Характеристика споживачів електроенергії:

Загальна розрахункова потужність 49,0 кВт;

в тому числі електроопалення та електроводонагрів 27,0кВт

Річний розхід електроенергії 284,2тис. кВт. год.       

Категорія надійності електропостачання - ІІІ.

 

Заходи з пожежної безпеки

     Клас вибухонебезпеки сховища нафтопродуктів прийнятий -2.

Мінімальні класи вогнестійкості будівельних конструкцій в будівлі АЗК (у хвилинах) і максимальні межі поширення вогню по них (см) прийняті наступними: (ДБН В.1.1-7:2016)

-          стіни зовнішні не несучі -  сендвіч-панелі - клас вогнестійкості EI 15, межа поширення вогню М1;

-          перегородки - клас вогнестійкості ЕІ 15, межа поширення вогню М1;

-          перегородки в коморах протипожежні, клас вогнестійкості ЕІ 45, підвісна стеля R 60;

-          елементи покриття:

-          прогони - клас вогнестійкості RЕ 15, межа поширення вогню М1 (ДБН В.1.1-7:2016).

-          металеві ферми - клас вогнестійкості R 15, межа поширення вогню М0 (ДБН В.1.1-7:2016).

-          металеві колони - клас вогнестійкості R 15, межа поширення вогню МО; (колони оздоблюються алюмінієвим композитним матеріалом).

В пожежонебезпечних приміщеннях (комори) передбачено встановлення вогнетривких дверей з межею вогнестійкості не менше ЕІ-30. З приміщення будівлі АЗК передбачено два евакуаційних виходи.

Забезпечення належної пожежної безпеки досягається шляхом:

·         застосування в цьому проекті типових і індивідуально розроблених проектів будівель

та споруд, що відповідають необхідним протипожежним вимогам та відповідних вимог ДБН Б.2.2-12:2019, з дотриманням протипожежних розривів, можливістю вільного під’їзду до них;

·         організації одностороннього руху транспортних засобів на території АЗК для запобігання  утворення заторів;

·         Для зменшення наслідків можливих аварійних ситуацій заборона одночасного перебування на території автоцистерн з моторним паливом та автоцистерн із СВГ.

·         Заборона проведення відпуску палива під час виконання зливних операцій.

В будівлі АЗК не передбачається торгівля та зберігання легкозаймистих та горючих рідин.

На колодязях, що розташовуються в зоні радіусом 50 м від АГЗП (модуль з  резервуаром) 19,9м³ ,  передбачити по дві кришки, простір між кришками повинен бути засипаний піском прошарком не менше 0,15 м, або ущільнено іншим матеріалом, що виключає проникнення газу в колодязь у випадку його витоку. 

Зовнішнє пожежогасіння об’єкта забезпечується від проектуючих пожежних резервуарів загальною місткістю 200 м³( два резервуара по 100 м³ кожний).

Витрата води на зовнішнє пожежогасіння прийнято 15 л/с.

 

Інженерно-технічні заходи цивільного захисту

Відповідно до ст. 33 Кодексу цивільного захисту України працівники та відвідувачі об’єкту підлягають обов’язковій евакуації у безпечне місце, у разі:

-      аварій з викидом радіоактивних та небезпечних хімічних речовин;

-      катастрофічного затоплення місцевості;

-      масових лісових і торф’яних пожеж, землетрусів, зсувів, інших геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів;

-      збройних конфліктів (з районів можливих бойових дій у безпечні райони, які визначаються Міністерством оборони України на особливий період).

 

Оцінка проектних рішень з питань економії енергії

Теплоізоляційну оболонку автозаправного комплексу з пунктом сервісного обслуговування запроектовано із застосуванням теплоізоляційних матеріалів зі строком ефективної експлуатації, які відповідають вимогам ДСТУ 9191-2022, ДСТУ Б В.2.7-182.

Зовнішні огороджувальні конструкції будівель передбачено з теплотехнічними показниками вище нормованих згідно з табл. 1 ДБН В.2.6-31:

- зовнішні стіни виконано з сендвіч-панелей з PIR наповненням товщиною 120мм;

- суміщене перекриття виконано з сендвіч-панелей з PIR наповненням товщиною 220мм;

- підлогу на ґрунті утеплено плитами екструдованого пінополістиролу товщиною 100мм;

- світлопрозорі конструкції вікон та дверей виконані з ПВХ-профілів з двокамерними енергозберігаючими склопакетами;

 - вхідні двері в будівлю утеплені енергозберігаючі.

Розрахункові кліматичні та теплоенергетичні параметри для розрахунків мінімально допустимого значення опору теплопередачі приймаються для І температурної зони України. Розрахункова температура внутрішнього повітря приймається tвн =20°С та φ=50%.

Проектом передбачається система повітряного опалення - в пункті сервісного обслуговування та електричного - в інших приміщеннях. Електричне опалення здійснюється конвективними обігрівачами, які відповідають вимогам пожежної безпеки. Регулювання температури повітря приміщень передбачено електромеханічними терморегуляторами, вмонтованими в нагрівальні прилади. Опалення санвузлів передбачається за допомогою електричної теплої підлоги.

Проектом передбачається система припливно-витяжної вентиляції у всіх приміщеннях. Для вентилювання приміщень пункту сервісного обслуговування передбачено систему припливно-витяжної вентиляції з виключно механічним спонуканням та рекуператором. Припливна установка обладнана фільтром і комплектом автоматики. Для допоміжних  приміщень передбачена витяжна вентиляція з природнім та механічним спонуканням.

Для забезпечення оптимальних параметрів внутрішнього повітря в приміщеннях пункту сервісного обслуговування і залу кафе передбачено установку інвенторних касетних кондиціонерів. Кондиціонери мають дистанційне управління регуляції потужності охолодження.

Холодне водопостачання здійснюється від  проектованого вводу водопроводу 32х2,3. На вводі холодного водопроводу в будівлю АЗК, передбачається влаштування водомірного вузла з установкою лічильника холодної води. Для потреб гарячого водопостачання приміщень АЗК, передбачається установка одного електроводонагрівача об’ємом 100л.

Для освітлення службових і побутових приміщень АЗК освітлення входів, комор, санвузлів, душової кабіни, зовнішнього освітлення прийняті світлодіодні світильники.

Управління освітленням передбачається вимикачами, встановленими в приміщеннях; вимикачі із складських приміщень та санвузлів - виносяться.

Використання відновлювальних та альтернативних джерел енергії не передбачено. Акумулювання енергії у години мінімального енергоспоживання не передбачено.

Проект виконано у відповідності до вимог ДБН В.2.6-31 щодо енергетичних показників огороджувальних конструкцій будівлі, інженерних мереж, дотримання норм з теплової ізоляції трубопроводів та рівня автоматизації та передбачено такі основні рішення щодо економії енергії:

- оптимальний рівень витрат при експлуатації, що забезпечується комплексом об’ємно-планувальних, конструктивних, технологічних вирішень, а також систем їх інженерного забезпечення;

- огороджувальні конструкції будівлі запроектовані з підвищеними теплозахисними властивостями, які забезпечують оптимальні показники річного енергоспоживання будівлі у опаленні, вентиляції та гарячому водопостачанні;

- прокладання трубопроводів виконується в захисній оболонці з попередньо ізольованих труб;

- облік енергоресурсів передбачено;

Відповідно до проектних рішень  теплоізоляційної оболонки будівлі, системи опалення, вентиляції та гарячого водопостачання, в залежності від розрахункових кліматичних параметрів району будівництва та за результатами розрахунків визначено клас енергоефективності  – «В».

 

Оцінка впливу на навколишнє середовище

Відповідно до ДБН А.2.2.3-2014 (п.8.1 та п.6 Додаток Д) та ДБН А.2.2-1-2021, матеріали ОВНС мають бути розроблені в повному обсязі відповідно до п.5 ДБН А.2.2-1-2021 та який був визначений замовником і генпроектувальником при складанні Завдання на розроблення матеріалів ОВНС.

Проєкт нового будівництва об’єкту: «Нове будівництво автозаправного комплексу з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів та АГЗП в м Буськ по вул. Е.Петрушевича Золочівського району Львівської області» розроблено на підставі «Містобудівних умов й обмежень для проектування об’єкта будівництва», завдання напроектування, згідно відповідних технічних умов та нормативної документації. Площа земельної ділянки – 0,45 га, знаходиться у оренді ТОВ «2 ЕМ», згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового прававід 01.09.2021 р., індексний орган 272751239. Кадастровий номер: 4620610100:13:024:0500. Цільове призначення земельної ділянки: 03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. Код об'єкту за ДК 018-2000 становить 1230.9 будівлі торговельні інші. В межах ділянки відсутні інженерні мережі. На території відсутні зелені насадження. Рельєф ділянки з ухилом в південному напрямку. На проектованому АЗК передбачається здійснювати прийом, зберігання і відпуск двох марок бензину, однієї марки дизельного палива, СВГ (суміші пропан-бутан) і сервіснеобслуговування водіїв та пасажирів. Згідно з табл.10.9 ДБН Б.2.2-12:2019 АЗК класифікується: категорія по потужності – ІІ «середня», тип по технологічним рішенням – «А» роздільне(традиційне). Зберігання нафтопродуктів передбачено в 2-х підземних двостінних металевих резервуарах загальним об’ємом 80 м3, які поділені на секції, для бензину і дизпалива. АГЗП (модуль – стаціонарний автомобільний газозаправний пункт) з підземним розміщенням резервуара, об’ємом 19,9 м3, зі скрапленим вуглеводним газом (пропан-бутаном), паливо-приймальним вузлом СВГ (типу «європістолет») та ПРК СВГ. Також для заправлення автомобілів запроектовано дві паливороздавальні колонки РМП, що встановлені на острівках під навісом, який з’єднаний з будівлею АЗК. Будівля АЗК з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів запроектована одноповерховою. Пункт сервісного обслуговування водіїв та пасажирів передбачає сферу обслуговування з влаштуванням кафе та магазину з продажу супутніх товарів. Режим роботи на АЗК прийнятий такий : кількість робочих днів у році – 365; кількість робочих змін на добу АЗК – 3; кількість робочих годин у зміну – 8; пропускна здатність – заправлень / добу - 250 (РМП); 100 (СВГ). Доставка нафтопродуктів на АЗК передбачається автоцистернами-паливовозами. Злив пального із автоцистерн до резервуара відбувається через герметичні зливні муфти, які знаходяться над резервуарами. Зберігання палива передбачено у підземних двостіннихсекційних металевих резервуарах. Резервуари рідкого палива передбачено з подвійноюоболонкою типу "термос". Проектом передбачається система повітряного опалення в пункті сервісного обслуговування, та електричного в інших приміщеннях. Електричне опалення здійснюється конвективними обігрівачами типу "Atlantiс", які відповідають вимогам пожежної безпеки. Регулювання температури повітря приміщень передбачено електро-механічними терморегуляторами, вмонтованими в нагрівальні прилади. Опалення санвузлів передбачається за допомогою електричної теплої підлоги. Проектом передбачається система припливно-витяжної вентиляції у всіх приміщеннях. Водопостачання будівлі АЗК передбачається від резервуара питної води об'ємом 10 м³, з розрахунком на 48 год. згідно з ДБН В. 2.5-74:2013. Подача води в будівлю АЗК забезпечується занурювальним насосом Wilo Sub TWU 204EM. Доставка води здійснюється автоцистернами з відповідного джерела водопостачання. Для споживання питної води передбачено привіз бутильованої води, з попереднім аналізом водина відповідність вимогам Державних санітарних норм і правил ДСанПін 2.2.4-171-10"Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної до споживання людиною". Добовий розхід води на господарсько-питні потреби складає 2,885 м³. Скид господарсько-побутових стоків передбачається здійснювати в проектуючу станцію очистки стічних вод "ОАЗИС ЕКО-15", з подальшим відведенням в резервуар-накопичувач, об'ємом 13 м³. Добовий розхід стоків складає 2,885 м³/добу.

Вода із резервуара-накопичувача буде видаляєтися пересувними засобами і вивозиться автоцистернами. Місце скиду вод необхідно буде узгодити із комунальними службами за погодження із ДЕРПРОДСПОЖИВСЛУЖБОЮ. Зовнішня мережа дощової каналізації з місць локальних забруднень забезпечує самопливне відведення дощових і талих вод з місць зливу та роздачі ПММ, площадок тимчасового зберігання автотранспорту та з території АЗК, для очистки на сепараторі нафтопродуктів типу "ОАЗИС- СН-Ц-Б-4/20, ТОВ"КБ-ЕКОПРОЕКТ", Україна, з максимальною продуктивністю 4 л/сек. Очищені води відводяться в резервуар-накопичувачоб'ємом 50м³. Вода із резервуара -накопичувача видаляється пересувними засобами і використовується дляполиву території і доріг, або вивозиться автоцистернами. Місце скиду вод узгодити із ДЕРПРОДСПОЖИВСЛУЖБОЮ.

Планова діяльність пов’язана з будівництвом автозаправного комплексу за адресою : м Буськ по вул. Е.Петрушевича, Золочівського району Львівської області, належить до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із ст.3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” ч.3 пункт 4. По даному об’єкту була виконана процедура ОВД та наданий Позитивний висновок. Реєстраційний номер висновку: 202381710970 за № 03.02-202381710970/2 від 21.11.2023 р.

Був розроблений розділ ОВНС в складі проектної документації у відповідності до  п.5 ДБН А.2.2-1:2021.

За результатами розгляду проектної документації встановлено, що зазначена проектна документація розроблена без порушення вихідних даних на проектування та чинних вимог державних будівельних норм.

Розділи