Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:6326-6673-6682-7155
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (автоматизована дія Системи)
Статус документу
Архівний
Документ
№16-0486/01-23 від 28.09.2023
Орган, що видав
Філія ДП "Укрдержбудекспертиза" в Одеській області (35850107) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Капітальний ремонт колії № 58 (інв. № 057179) та стрілочного переводу № 132 (інв. № 057201) Південного парку, колії № 3 (інв. № 057158), стрілочного переводу № 63 (інв. № 057186), колії № 2 причалу № 4 (інв. № 060149), стрілочного переводу № 337 (інв. № 350113), колії № 19 причалу № 4 (інв. № 060148), колії № 19а (інв. № 350110), колії № 1 (інв. № 057156), колії № 5, стрілочного переводу № 315, з’єднувальної колії № 17, стрілочного переводу № 301, колії № 6, стрілочного переводу № 325, колії № 7, стрілочного переводу № 305, стрілочного переводу № 327, колії № 8, колії № 8а, стрілочного переводу № 329, з’єднувальної колії № 329-№ 331, стрілочного переводу № 341, з’єднувальної колії № 343-№ 341, стрілочного переводу № 343 (інв. № 060026) Конюшинного парку Одеської філії ДП "АМПУ" за адресою м. Одеса, Митна площа, 1
Код проектної документації
PD01:8644-9956-4124-7341 Зміни №2 №3339-В-ОДФ-23 від 2023-06-12 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТІ СІ АЙ ПРОДЖЕКТ")
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань енергозбереження, З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення
Головний експерт проекту
Петрова Наталія Андріївна (АЕ 000133, АЕ 006417 )

Кошторисна вартість


Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
25.09.2023 81782.57 67218.531 0 14564.039 0 0 0 0

Кошторисна вартість за чергами

Заявлена кошторисна вартість будівництва для черги № 1

Номер пускового комплексу Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
4 17.08.2023 24941.677 20654.739 0 4286.938 0 0 0 0

Кошторисна вартість будівництва для черги № 1 за результатами експертизи

Номер пускового комплексу Дата кошторису Кошторисна вартість Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість будівельні роботи устаткування, меблі, інвентар інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
4 25.09.2023 22791.528 18912.262 0 3879.266 0 0 0 0

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
65026, Одеська обл., Одеський район, Одеська територіальна громада, м. Одеса (станом на 01.01.2021), площа Митна, 1 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ" (38727770)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Петрова Наталія Андріївна (АЕ 000133, АЕ 006417)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань інженерного забезпечення
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
ЛІПКАН ТЕТЯНА ЄВГЕНІВНА (АЕ 002962, АЕ 006479)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
СОСНІЦЬКА ОКСАНА ВІКТОРІВНА (АЕ 006422, АЕ 000163)
Відповідальний експерт З питань екології
Коваль Світлана Василівна (АЕ 000085, АЕ 006414)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
З питань енергозбереження
Лисенко Геннадій Іванович (АЕ 006434, АЕ 004401, АЕ 002766)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
ГУЛІКА ВІТАЛІЙ ІВАНОВИЧ (АЕ 006358, АР 019961, АР 008461, АЕ 000055)
Відповідальний експерт З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
ГАЛАК АНДРІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ (АЕ 005445, АЕ 006404, АЕ 007178)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
КОВАЛЬ ПОЛІНА МИКОЛАЇВНА (АЕ 000084)
Експерт (фахівець) З питань кошторисної частини проектної документації
Смагитель Юлія Володимирівна
Експерт (фахівець) З питань міцності, надійності, довговічності
Чабан Валерій Петрович

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:8644-9956-4124-7341
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТІ СІ АЙ ПРОДЖЕКТ" (44058002)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проєктування залізничних колій та стрілочних переводів. Захист та перенесення комунікацій електропостачання, електрозв'язку, теплопостачання. Влаштування перетинів з автомобільними проїздами в одному рівні
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2122.4 Залізничні колії промислових підприємств
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
12.06.2023
Номер проектної документації
3339-В-ОДФ-23
Статус документа
Архівний

Додаток до експертного звіту

Експертиза щодо розгляду проектної документації на будівництво виконана філією ДП “Укрдержбудекспертиза” в Одеській області на підставі договору від 18.08.2023  № 16-0486/01-23 відповідно до Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” і “Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України  від  11.05.2011 № 560.

         Генеральний проектувальник – ТОВ “ТІ СІ АЙ ПРОДЖЕКТ”  м. Київ, вул. Бойчука Михайла,

буд. 26, офіс 158

ГІП    Леонова Є.О.,  кваліфікаційний   сертифікат   від  10.01.2022  АР  № 018566

Містобудівні умови та обмеження замовником не отримувались на підставі п. 5 Переліку об’єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, затвердженого наказом Мінрегіону від 06.11.2017 № 289.

Робочий проект розроблено на підставі:

– завдання на проектування від 26.09.2023 №1  затвердженого замовником і узгодженого генпроектувальником (ZP01:0222-9112-7310-9192);

технічних умов ОФ ДП “АМПУ” від 03.07.2023 № 19-06-04/120 на  заміну, або перевлаштування інженерних мереж електро-тепло-постачання і зв’язку під час виконання робіт з капітального ремонту (ТU01:0222-9112-7310-9192);

матеріалів з обстеження технічного  стану існуючих залізничних рейок і інших  складових верхньої будови колії від 2023 року;

звітів з інженерно-геодезичних та інженерно-геологічних вишукувань.

Замовником надано додатково:

розрахунок класу наслідків (відповідальності) об'єкта, виконаний генпроектувальником і узгоджений замовником;

наказ генпроектувальника  від 13.06.2023 № 13062023-2К щодо призначення  ГІПом робочого проекту об'єкта будівництва Леонової Є.О.;

 лист ОФ ДП “АМПУ” від 21.06.2023 №1338/19-06-01Вих. щодо балансової належності йому колій і стрілочних переводів даного об’єкта будівництва, власник яких – Держава в особі Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України;

  лист ОФ ДП “АМПУ” від 29.06.2023 №1339/19-06-01Вих. щодо надання вихідних даних для розроблення робочого проекту капітального ремонту;

лист  ОФ ДП “АМПУ”  від 05.09.2023  № 1798/19-06/01/Вих. щодо відповідності технічних рішень робочого проекту вимогам завдання на проектування.

Метою робочого проекту є капітальний ремонт внутрішніх залізничних колій і стрілочних переводів на території Одеської філії ДП “Адміністрація морських портів України” (ОФ ДП “АМПУ”).

Клас наслідків (відповідальності) об’єкта визначений генеральною проектною організацією  разом із замовником  як СС2. Сукупний показник – СС2.

Відповідність технічних рішень робочого проекту вимогам діючих норм і правил у будівництві підтверджено у пояснювальній записці проекту і завірено підписом та особистою печаткою відповідального виконавця – ГІПа  Леонової Є.О.

Існуюче положення. Одеський порт - один з найбільших портів Чорноморсько-Азовського басейну, розташований у північно-західній частині Чорного моря на перетині торгових шляхів Сходу і Заходу, що склалися історично. Площа території - 141 гектар; кількість причалів - 54; довжина причальної лінії - більше 9000 м. Порт здатен приймати та обслуговувати судна довжиною до 330 м, шириною - до 40 м, осадкою - до 13,0 м. Управління технічною інфраструктурою та виробничими процесами в порту здійснює Одеська філія державного підприємства “Адміністрація морських портів України” (адміністрація Одеського морського порту),  далі – ОФ ДП “АМПУ”.

Розвинена транспортна інфраструктура дозволяє доставляти вантажі в порт автомобільним, залізничним, морським і річковим транспортом. Загальна протяжність вантажно-розвантажувальних, ходових, витяжних та з’єднувальних залізничних колій         ОФ ДП “АМПУ”, відповідно до технічного паспорту 2017 р. складає - 21710,54 м, у тому числі стрілочних переводів 91 одиниця, а саме:

-  Північний район, Хлібна гавань - 1398,79 м колій та 10 од. стрілочних переводів;

-  Північний район, Хлібна гавань. ВСП “Судноверф Україна” - 5527,53 м колій та 24 од. стрілочних переводів;

-  Південний район - 2283,90 м колій та 11 од. стрілочних переводів;

-  Південний район, Бакалійний парк - 6701,20 м колій та 19 од. стрілочних  переводів;

-  Південний район, Конюшинний парк - 5799,12 м колій та 27 од. стрілочних переводів.

         Відповідно до наведених у складі робочого проекту матеріалів обстеження технічного стану існуючих залізничних рейок і інших матеріалів верхньої будови колії від 2023 року (експерт з обстеження Пушкін Г.Є., сертифікат від 16.12.2021 АЕ № 006595 на технічне обстеження будівель і споруд класу СС3) визначено, що  окремі ділянки існуючих колій і частина стрілочних переводів знаходяться у стані, який потребує капітального ремонту, а саме заміни існуючої конструкції верхньої будови колій та стрілочних переводів на нову в зв’язку з тривалим терміном експлуатації та суттєвим фізичним зносом. Наведений у звіті  Акт (Додаток 2) буде додатково заповнюватись при комісійному обстеженні після демонтажу колії або СП та після відвантаження на промисловій базі замовника, оскільки  практично всі ділянки колій та СП, що підпадають під капітальний ремонт, закриті асфальтом чи залізобетонними  плитами і  без їх демонтажу неможливо виконати необхідні інструментальні заміри.

 Згідно із завданням на проектування  робочим проектом передбачається:

-  капітальний ремонт колій № 3, № 58;

-  капітальний ремонт стрілочних переводів № 63, № 132, № 301, № 305, № 315, № 325,   № 327, № 329, № 337, № 341, № 343;

- влаштування службового проходу через колії № 3 та № 2;

- захист та перенесення існуючих інженерних комунікацій в зоні капітального ремонту.

Відповідно до п. 3.2 СНіП 2.05.07-91* “Промисловий транспорт” за обсягом та характером руху колії підприємства відносяться до ІІІ-ї категорії. Умови експлуатації колій - важкі, оскільки колії заходяться на території діючого підприємства з інтенсивним характером руху та щільною промисловою забудовою. Ділянка робіт знаходиться на місцевості з незадовільними геологічними умовами, у тому числі зі змінним рівнем ґрунтових вод.  Роботи з капітального ремонту колій та стрілочних переводів будуть виконуватись в технологічні “вікна”, відповідно до графіку виконання робіт, узгодженому керівництвом ОФ ДП “АМПУ”.

Згідно із завданням замовника на проектування капітальний ремонт колій та стрілочних переводів передбачається виконати  в одну чергу з виділенням  чотирьох пускових комплексів, а саме:

1-й пусковий комплекс включає:

-  колія № 58 (інв. № 057179);

-  стрілочний перевід №132 (інв. № 057201).

            2-й пусковий комплекс включає:

-  колія № 3 (інв. № 057158);

-  стрілочний перевід № 63 (інв. № 057186);

-  стрілочний перевід № 325 (інв. № 060026).

3-й пусковий комплекс включає:

-  стрілочний перевід № 337 (інв. № 350113);

-  стрілочний перевід № 301 (інв. № 060026);

-  стрілочний перевід № 315 (інв. № 060026);

-  стрілочний перевід № 305 (інв. № 060026).

           4-й пусковий комплекс включає:

-  стрілочний перевід № 327 (інв. № 060026);

-  стрілочний перевід № 329 (інв. № 060026);

-  стрілочний перевід № 341 (інв. № 060026);

-  стрілочний перевід № 343 (інв. № 060026).

Інженерно-геологичні умови. В адміністративному відношенні ділянка вишукувань розташована у м. Одеса, Одеської області, на північно-західному узбережжі Чорного моря. У геоморфологічному відношенні майданчик проектування розташований в Причорноморській низовині та приурочений до підніжжя берегового схилу. Поверхня спланована та терасована, абсолютні відмітки 3,80-6,10 м. В геологічному складі обстежуваної території приймають участь сучасні насипні піщано-глинисті ґрунти з включенням прошарків та лінз мулуватих супісків та суглинків, сірого, світло-сірого кольору, з детритом та цілими мушлями, уламків вапняку та будівельного сміття, які залягають на розмитій поверхні неогенових відкладень. Ґрунтові води на майданчику зустрінуті на глибині 1,7-2,6 м, абсолютна відмітка  рівня  1,30-3,80 м. Горизонт з вільною поверхнею. Водомісткими ґрунтами служать піщано-глинисті ґрунти. Водоносний горизонт має безпосередній гідродинамічний зв'язок з морем. Коливання рівня залежіть від морських згіно-нагінних процесів і може досягати ±1,3 м. Додаткове насичення водоносного горизонту відбувається за рахунок інфільтрації атмосферних опадів та витоків з водонесучих комунікацій. Агресивність ґрунтової води визначена як слабко-агресивна за вмістом хлоридів до арматури залізобетонних конструкцій при періодичному змочуванні. Інженерно-геологічні умови ділянки в цілому можна охарактеризувати як складні, що пов'язане з його геоморфологічним положенням, підтопленістю ділянки, складною геологічною будовою. Ґрунти, що складають ділянку, просадними властивостями не володіють. Нормативна глибина промерзання ґрунтів району складає 0.8 м (згідно п. 7.5.3 ДБН В. 2.1-10- 2009 для Одеси:  0,49 м для суглинків та глин, 0,59 м для супісків та пісків, 0,72 м для великоуламкових ґрунтів). Розрахункова сейсмічна інтенсивність м. Одеси – 7 балів, Категорія ґрунтів за сейсмічною активністю - друга. Категорія складності інженерно-геологічних умов ділянки – ІІ (друга). 

Верхня будова колії. Укладання колій та стрілочних переводів виконується на існуюче земляне полотно. Виконання ремонтних робіт проектом не передбачається, так як виконується заміна забрудненого баласту шляхом вирізки існуючого баласту шаром не більше 0,3 м.

Земляне полотно представлене нульовим місцем у вигляді заглибленої або напівзаглибленої баластної призми шириною по верху 3,2 м. В кривій ділянці колії баластна призма з зовнішньої сторони збільшується на 0,1 м.

Верхня будова колії прийнята із рейок Р65 на залізобетонних шпалах в прямих ділянках колії з епюрою 1600 шп/км, у кривих на дерев’яних та залізобетонних шпалах  епюрою 1840 шп/км. Ширина колії на прямих ділянках складає 1520 мм, а в кривих ділянках при радіусі менше 300 м прийнята 1535 мм. Відведення ширини колії влаштовується на прямих ділянках які примикають до кривих з номінальним відведенням 1,5 мм/м. Робочим проектом передбачається застосування старопридатних рейок Р65 категорії не нижче І-Б, що дозволить більш тривале їх використання в конструкції колії, та збільшити періодичність ремонтів, що в свою чергу, суттєво зменшить фінансові витрати на утримання колійного господарства. Матеріали повинні відповідати вимогам СТП 06-011:2021 «Верхня будова колії. Старопридатні матеріали. Загальні технічні вимоги та порядок використання».

В прямих та кривих ділянках рейко-шпальна решітка укладається ланками довжиною 12,5 м. Роботи виконуються за допомогою кранової техніки на  автодорожньому ходу.

У прямих ділянках колії проектом передбачається застосування роздільного скріплення типу КБ-65 у відповідності до ДСТУ 9056:2020 «Підкладки роздільного скріплення залізничних рейок типів Р50, Р65 і Р75. Технічні умови». У кривих ділянках колії (R˂200) проектом передбачається застосування роздільного скріплення типу КД-65 у відповідності до ДСТУ 9056:2020. У кривих ділянках колії (R200-350) проектом передбачається застосування роздільного скріплення типу СКД65-Б, в комплекті якого є регулюючі картки товщиною 2 та 3 мм. Застосування скріплення СКД65-Б нормується "Інструкцією зі складання та поточного утримання колії зі скріпленнями типу СКД65-Б" №ЦП-0199 затвердженої наказом Міністерства інфраструктури України від 10 грудня 2008 р. № 534-Ц. Баласт щебеневий товщиною під дерев’яною шпалою/брусом 25 см, під з.б. шпалою/брусом – 30 см (щебінь твердих порід марки У-50 І-40 фр. 25-40) у відповідності до ДСТУ  Б  В.2.7-204:2009  "Будівельні  матеріали. Щебінь із природного каменю для баластного шару залізничної колії. Технічні умови".

План та поздовжній профіль колій, що підлягають капітальному ремонту, розроблені з урахуванням існуючої ситуації. А саме існуючих відміток головок рейок та покриття,  радіусів кривих ділянок колії.  Стрілочні переводи, що підлягають капітальному ремонту, знаходяться на прямих ділянках колії та укладаються на існуючі ординати. За стрілочними переводами по боковому напрямку передбачаються криві ділянки радіусом Р-350 м та Р-200 м для виходу на існуючу вісь. Поздовжній профіль приймається в залежності від існуючих відміток головки рейки елементами якомога більшої довжини.

Перетини з автомобільними проїздами в одному рівні. Для безпечного та безперешкодного перетину залізничної колії автомобільним транспортом на території підприємства, в межах виконання робіт, робочим проектом передбачається демонтаж існуючого покриття та укладання настилу з залізобетонних переїзних плит ПЖУ 16.12,3.1,4 (внутрішня 1600х1230х140), відповідно до серії 3.504.1-20 та ПЖУ 16.6,15.1,4 (зовнішня 1600х615х140) індивідуального проектування. Плити укладаються на шар ущільненого щебню фракції 5-25. Конструкція перетинів розроблена з використанням матеріалів «Інструкції з улаштування та експлуатації залізничних переїздів» ЦП-0174. Настил влаштовується в одному рівні з верхом головок рейок. Проектом передбачена заміна існуючого асфальтного покриття на покриття ФЕМ типу "Соти", h=100 мм. (1-й пусковий комплекс). В місцях з'єднання з існуючим покриттям передбачається укладання шару асфальтобетону та монолітного бетону.

Відповідно до технічних умов ОФ ДП “АМПУ” від 03.07.2023 № 19-06-04/120 електротехнічним розділом робочого проекту передбачене заглиблення, заміна і захист підсиленими трубами ПНД/ПВД окремих ділянок існуючих електрокабелів на перетинах їх з проектованими коліями із  закладанням резервних труб у першому і другому пускових комплексах.

Перший пусковий комплекс. При капітальному ремонті колії № 58 в місцях її перетину з існуючими кабелями передбачено виконання таких робіт:

-  в точці “В” передбачена  вставка кабелю 0,4 кВ АВВГ 4х185 (15,0 м) в трубі  ПНД/ПВД Д=110 мм  із закладанням ще одної  такої самої резервної труби (2х8,0 м);

- в точці “А” передбачено виконати: вставки двох кабелів 6 кВ АСБ 3х240  (2х15,0 м), кожний  в трубі  ПНД/ПВД  Д=160 мм,  із закладанням  такої самої резервної труби         (2х8,0 м);  вставку контрольного кабелю КВВГ 19 х1,5 (15,0 м) в трубі  ПНД/ПВД  Д=110 мм,  із закладанням  такої самої резервної труби    (2х8,0 м); 

-  в точці “Б” виконати вставку кабелю 0,4 кВ АВВГ 3х95 (15,0 м) в трубі ПНД/ПВД Д=110 мм із закладанням ще одної  такої самої резервної труби (2х8,0 м).

Другий  пусковий комплекс. При капітальному ремонті колії № 3 в місцях  її перетину з проектованими кабелями передбачено  закладання резервних труб для перспективного прокладання електрокабелів під коліями:

-  в точці “Г” передбачено закладання  трьох труб  ПНД/ПВД  Д=125 мм (8,0 м)  для трьох кабелів    0,4 кВ   АВВГ 3х185+1х70;

-  в точці “Д” передбачено закладання дев’яти труб  ПНД/ПВД  Д=125 мм (9х8,0 м)  для дев’яти кабелів   0,4 кВ   АВВГ 3х185+1х70;

-  в точці “Ж” передбачено закладання шести труб  ПНД/ПВД  Д=110 мм (6х8,0 м)  для шести кабелів   6 кВ   АПвЭгП  1х240;

-  в точці “З” передбачено: закладання шести труб  ПНД/ПВД  Д=160 мм (6х8,0 м)  для шести кабелів   6 кВ   АСБ10 3х240; закладання п’яти труб  ПНД/ПВД  Д=125 мм   (5х8,0 м) -  для двох кабелів   0,4  кВ   АВВГ 3х150+1 х70,  двох кабелів  6 кВ  АСБ10  3х150 та одного контрольного кабелю КВВГ 27 х2,5.

Кабелі в трубах укладаються в траншею на глибині 1000 мм на підсипку з піску товщиною 100 мм і засипаються зверху шаром піску 100 мм і далі просіяним ущільненим ґрунтом з покриттям  траншеї керамічною цеглою, або дорожніми плитами. З’єднання кабелів виконується за допомогою сполучних термозбіжних муфт, біля яких кабель укладається із компенсаційним запасом для можливості повторного монтажу муфти. Безпосередньо в трубі кабель ущільнюється, торці труб герметизуються пластичним матеріалом. Відстань між трубами в траншеї фіксується кластерами.

Також, відповідно до технічних умов ОФ ДП “АМПУ” від 03.07.2023 № 19-06-04/120 робочим проектом у другому і третьому пускових комплексах передбачено перевлаштування існуючих мереж зв’язку в районі капітального ремонту колій і стрілочних переводів  з метою забезпечення належних та безпечних умов їх експлуатації у складі зниження відмітки залягання існуючої кабельної каналізації електрозв’язку (ККЕ) до глибини нижче головки рейки на 1,2 м. Роботи передбачається виконувати  вручну після демонтажу існуючої колії, або стрілочного переводу. Паралельно існуючій мережі закладається резервна посилена труба 1030Н ПНД-110. По днищу траншеї влаштовується піщана подушка товщиною 100 мм. Зворотна засипка виконується піском з пошаровим  ущільненням. Отвори в існуючих колодязях під прокладання нових труб ущільнюються кладкою цегли на бетонному розчині.

            Запроектований такий обсяг робіт з перевлаштування мереж зв’язку:

          Другий  пусковий комплекс: на ділянці капітального ремонту колії № 3 - заглиблення ККЕ між колодязями 1235-1236; 1291-1292.

Третій   пусковий комплекс: на ділянці капітального ремонту стрілочного переводу    № 305 - заглиблення ККЕ між колодязями 1245-1246; на ділянці капітального ремонту стрілочного переводу    № 315 - заглиблення ККЕ між колодязями 1251-1252.

Відповідно до даних  розділу ОВНС, в результаті проведення капітального ремонту не передбачається:

- збільшення річного вантажообігу підприємства;

- збільшення кількості рухомого залізничного складу чи навантаження на існуючий рухомий склад;

- утворення додаткових обсягів небезпечних відходів, збільшення або поява нових джерел викидів в атмосферне повітря та скидів забруднюючих речовин у водні об’єкти, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення, а також випромінення.

Таким чином, передбачений капітальний ремонт не призведе до збільшення розміру  санітарно-захисної зони підприємства. 

Відповідно до розрахунків розсіювання забруднюючих речовин (що утворюються при виконанні капітального ремонту), виконаних  у складі розділу ОВНС, концентрації  забруднюючих  речовин  не перевищать ПДК атмосферного повітря населених  місць на межі санітарно-захисної  зони підприємства та на території  житлової  забудови. 

Для зменшення шуму та вібрації при роботі будівельних машин і механізмів, передбачено використання сучасної будівельної техніки і технології. Для зниження рівня шуму будівельних машин застосовують технічні та організаційні заходи: передбачено використання захисного акустичного устаткування, роботи будуть проводитись у денний час.  Передбачений збір та вивіз сміття, відходів будівництва з урахуванням вимог ДСанПіН 2.2.7.029-99 Гігієнічні вимоги щодо поводження з промисловими відходами та визначення їх класу небезпеки для здоров'я населення.

Капітальний ремонт колій та стрілочних переводів передбачає заміну існуючої конструкції верхньої будови колій та стрілочних переводів на нову в зв’язку з тривалим терміном експлуатації та суттєвим зносом

Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", визначені об’єкти, для яких необхідно виконувати процедуру Оцінки впливу на довкілля.

Відповідно до п.3 критеріїв, затверджених ПКМУ №1010 від 13.12.2017 року, об’єкт є таким, що не підлягає оцінці впливу на довкілля, а саме: «….. капітальний ремонт та реконструкція окремих виробничих споруд та інженерних мереж в межах територій та/або приміщень, які використовуються для провадження господарської діяльності, без перепрофілювання та зміни зовнішніх геометричних розмірів та за умови, що в результаті такого капітального ремонту та реконструкції господарська діяльність не призведе до збільшення утворюваних та утворення нових видів небезпечних відходів, збільшення та/або появи нових джерел викидів в атмосферне повітря та скидів забруднюючих речовин у водні об’єкти, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення, а також випромінення”».

  При провадженні планованої діяльності:

-    вилучення нових чи розширення вже існуючих земельних ділянок не передбачається, провадження діяльності передбачається на  земельній ділянці   підприємства без зміни її цільового призначення;

-       перепрофілювання споруд не передбачається;

-       збільшення річного вантажообігу підприємства внаслідок проведення даних робіт не передбачається;

-       збільшення кількості рухомого залізничного складу чи навантаження на існуючих рухомий склад не передбачається;

при експлуатації вищезазначених колій утворення додаткових обсягів небезпечних відходів, які не включені до звіту з інвентаризації відходів підприємства, збільшення або поява нових джерел викидів в атмосферне повітря та скидів забруднюючих речовин у водні об’єкти, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення, а також випромінення які могли б бути об’єктом оцінки впливу на довкілля не передбачається.


  Враховуючи, що додаткові впливи під час експлуатації об’єкту після проведення капітального ремонту не очікуються, розділ ОВНС виконано у скороченому обсязі – розглядається тільки вплив на навколишнє природне середовище при проведенні будівельних робіт.

 Основними джерелами забруднення атмосферного повітря на період виконання будівельно-монтажних робіт є в'їзд і виїзд, робота будівельних машин і механізмів на території будівельної ділянки, проведення зварювальних робіт, процеси пересипання будівельного сміття та щебню, робота бітумних котлів та розігрів бітуму.

 Основними факторами впливу на довкілля під час проведення будівельних робіт є шумовий вплив, вплив на атмосферне повітря та утворення будівельних та побутових відходів. В процесі здійснення робіт з капітального ремонту очікуються незначні, локальні, короткострокові, прогнозовані впливи на компоненти навколишнього природного середовища: атмосферне повітря, водне середовище, соціальне середовище.

 Земельні ресурси. Проведення будівельних робіт не передбачає зрізання гумусових ґрунтів. Роботи проводяться на вже діючому об’єкті, вилучення нових земельних ділянок не відбувається.

 Водні ресурси. Відведення атмосферних опадів забезпечене за рахунок поздовжніх і поперечних ухилів проектованих покриттів з випуском в існуючі системи зливової каналізації порту. Відведення стічних вод до водного об’єкту не передбачається, показники водоспоживання та водовідведення при експлуатації колії залишаться на існуючому рівні. Вплив на водне середовище - відсутній.

 Атмосферне повітря. Вплив на атмосферу при провадженні планованої діяльності будуть здійснювати  викиди забруднюючих речовин від двигунів будівельних механізмів і транспорту, при проведенні зварювальних та фарбувальних робіт,  при пересипці будівельного сміття та щебеню, роботі бітумних котлів та розігріві бітуму. Кількісний і якісний склад викидів залежить від виду і кількості використовуваних будівельних матеріалів, споживаного палива, а також від рівня сучасності використовуваної техніки.

Відповідно до проведених розрахунків розсіювання забруднюючих речовин, рівень забруднення атмосферного повітря в приземному шарі атмосфери з урахуванням вкладу забруднюючих речовин, що виділяються при виконанні будівельних робіт, не перевищує ГДК по жодній забруднюючій речовині на межі нормативної СЗЗ ОФ ДП «АМПУ

Акустичний вплив. Найближча житлова забудова знаходиться на відстані близько 85 метрів в північно-західному напрямку від межі ділянки проведення робіт. Виконаний акустичний розрахунок показав, що прийняті в робочому проекті технічні рішення щодо захисту від шуму  під час проведення робіт з капітального ремонту колій,  забезпечують дотримання нормативних вимог по шумовому чиннику на прилеглій території. На території житлової забудови максимальний рівень шуму не перевищуватиме 66,59 дБА (найближча житлова забудова по вул. Приморська,16 на відстані близько 85 м у південно-західному напрямку від джерел шуму). Враховуючи, що будівельні роботи проводитимуться лише у денний час доби, виконання даних робіт не призведе до негативного впливу  на компоненти природного довкілля і не приведе до погіршення умов мешкання місцевого населення.

Рослинний та тваринний світ, заповідні об’єкти. Планована діяльність передбачається на промислово освоєній території, проектними рішеннями знесення зелених насаджень та зняття родючого шару ґрунту не передбачається.

Об'єкти природно-заповідного фонду і території, перспективні для завідування (резервовані з цією метою) відсутні. Шляхи міграції тварин і птахів в районі розташування об'єкту відсутні. Негативна дія на рослинний і тваринний світ, заповідні об'єкти в результаті проведення ремонтних робіт здійснюватися не буде.

Вплив на навколишнє природне середовище характеризується як допустимий.

Протипожежні заходи передбачені в робочому проекті в такому обсязі:

- при капітальному ремонті будуть застосовані сертифіковані матеріали на території України  у галузі пожежної безпеки;

- будівлі, споруди, та  склади  в зоні будівництва відсутні. 

- надано будгенплан із зазначенням встановлення тимчасових споруд, проїздів, місць розташування пожежного щита з набором протипожежного інвентарю та протипожежного запасу води (існуючі пожежні гідранти);

- проведення капітального ремонту не призведе до постійного, або тимчасового припинення руху автотранспорту, в тому числі для пожежних автомобілів;

- зазначена номенклатура та кількість первинних засобів пожежогасіння; передбачені заходи щодо організації пожежної безпеки під час капітального ремонту.

Територія порту обладнана зовнішнім освітленням. Роботи з капітального ремонту залізничних колій та стрілочних переводів будуть виконуватися в технологічні ”вікна” із попереднім викликом представників усіх зацікавлених служб, відповідно до графіку виконання робіт, погодженого з керівництвом Адміністрації Одеського морського порту.

В комплексі з виконання робіт з капітального ремонту залізничних колій і стрілочних переводів на території порту, яке проводиться для поліпшення експлуатаційних показників і безпеки експлуатації, передбачено захист і перекладення (заглиблення) інженерних комунікацій (мережі електропостачання, мережі кабельної каналізації електрозв’язку, ділянці мережі теплопостачання). Для безпечного та безперешкодного перетину залізничної колії № 58 автомобільним транспортом, передбачається демонтаж існуючого покриття на автомобільному переїзді та укладання настилу з залізобетонних переїзних плит. Для безпечного та безперешкодного перетину залізничних колій працівниками підприємства передбачається будівництво службового проходу через колії № 3 та № 2.

Робочим проектом передбачено перевлаштування існуючої ділянки теплової мережі порту (на перетині з колією № 58) двотрубної системи теплопостачання, прокладеної трубами Ду150 між камерами Т1 і Т2. Прокладання проектованих трубопроводів на ділянці теплової мережі передбачено трубами сталевими електрозварними попередньо теплоізольованими в поліетиленовій захисній оболонці діаметром 159/250 по ДСТУ Б В.2.5-31:2007 у сталевих футлярах діаметром 325×6 із труб по ДСТУ 8943:2019, з антикорозійним захистом. Глибина прокладання ділянки теплової мережі - не менше 1000 мм від верху футляру до низу підошви рейок залізничної колії. Над футлярами на відстані не менше 200 мм укладається сигнальна стрічка жовтого кольору з чорними діагональними смугами з написом «Увага! Теплові мережі!». Трубопроводи прокладаються у футлярах по ковзних опорах висотою 24 мм. У теплових камерах Т1 і Т2 передбачається заміна арматури відключення та дренажу.

Робочим проектом передбачено підключення проектованих трубопроводів до існуючої системи дистанційного контролю та моніторингу технічного стану теплової ізоляції (СДКМ) теплової мережі порту.

Виконання робіт передбачається вести відкритим способом, вручну - в радіусі 2 м від точки перетину з колією у присутності представників зацікавлених служб. Існуюче дорожнє покриття по трасі тепломережі демонтується, а після прокладки теплотраси оновлюється.

У робочому проекті розроблені рішення з організації будівництва об'єкта, передбачена послідовність підготовчих, демонтажних, основних будівельно-монтажних, та спеціальних робіт, визначена потреба в основних машинах, механізмах, робочих кадрах, енергоресурсах, передбачені заходи з охорони праці.

Заходи для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у складі робочого проекту не передбачені, оскільки Одеський порт є режимним підприємством із неможливістю потрапляння на його територію сторонніх осіб.

Тривалість експлуатації  – 25 років (залізничні колії), 20 років (стрілочні переводи);

Тривалість будівництва – 11 місяців, у т.ч.: 1 п.к. -2 місяці, 2,3,4 п.к.- по 3 місяці).

          Робочим проектом забезпечуються  такі заходи з енергозбереження:

- вибір перерізів живлячих кабелів із забезпеченням оптимальних втрат напруги;

- застосування для ремонту теплової мережі попередньо ізольованих сталевих труб, що запобігає втратам теплової енергії;

- застосування високопродуктивних сучасних машин та механізмів, оптимальне використання будівельної техніки для  скорочення термінів капітального ремонту, тобто економії паливо-мастильних матеріалів.

Розділ інженерно-технічних заходів цивільного захисту (ІТЗ) у робочому проекті не розроблявся, оскільки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.01.2014 № 6 даний об’єкт не відноситься до об’єктів, проектна документація яких повинна включати розділ інженерно-технічних заходів цивільного захисту.

 

                                                   Кошторисна  частина

 

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією в цілому на першу чергу будівництва, у поточних цінах станом на 17.08.2023 складала 91037,903 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 74813,963 тис. грн.; інші витрати – 16223,940 тис. грн.

У тому числі за пусковими комплексами:

Найменування

Од. вим.

Показник

1 ПК

2 ПК

3 ПК

4 ПК

1 черга,

всього

 Загальна вартість 

 будівництва 

 станом  на  

 17.08.2023,

 у тому числі:

тис. грн.

19793,050

21069,456

25233,720

24941,677

91037,903

- будівельні  роботи   

тис. грн.

15834,105

17429,694

20895,425

20654,739

74813,963

 - інші витрати

тис. грн.

3958,945

3639,762

4338,295

4286,938

16223,940

                                                                       

За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауважень встановлено, що зазначену  документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 “Деякі питання ціноутворення у будівництві”, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за № 1225/36847, та Кошторисними нормами України “Настанова з визначення вартості будівництва”, затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.

Загальна кошторисна вартість будівництва, в поточних цінах станом на 25.09.2023 року в цілому на першу чергу будівництва  становить 81782,570 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 67218,531 тис. грн.; інші витрати – 14564,0390 тис. грн. 

У тому числі за пусковими комплексами:

Найменування

Од. вим.

Показник

1 ПК

2 ПК

3 ПК

4 ПК

1 черга,

всього

 Загальна вартість 

 будівництва

 станом  на 

  25.09.2023,

 у тому числі:

тис. грн.

17222,069

19120,738

22648,235

22791,528

81782,57

 - будівельні роботи   

тис. грн.

13669,438

15845,978

18790,853

18912,262

67218,531

 - інші витрати

тис. грн.

3552,631

3274,760

3857,382

3879,266

14564,039


Примітки.

1. Ціни на матеріальні ресурси прийняті за даними замовника  відповідно до п. 4.1 КНУ “Настанова з визначення вартості будівництва”, затверджених  наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. 

2. Під час проведення експертизи до проектної документації проектувальником були внесені зміни і доповнення відповідно до зауваг.

Розділи