Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:6799-8152-3265-3063
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№247/23П від 13.12.2023
Орган, що видав
ТОВ "Експертиза ЗО" (38382038) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Капітальний ремонт вулиці Станіславського у місті Полтава. Додаткові роботи
Код проектної документації
PD01:5577-3427-3450-1476 №608-23 від 2023-11-22 (видав МЯГКОХЛІБ РОМАН СЕРГІЙОВИЧ) / Наявні експертизи: EX01:6799-8152-3265-3063
Напрям експертизи
З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань охорони праці, З питань енергозбереження, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, З питань експертизи проектної документації доріг
Головний експерт проекту
ТЕРЛЕЦЬКА НОНА МИХАЙЛІВНА (АР 021062, АЕ 005275, АЕ 006297, АР 005430 )

Кошторисна вартість


Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
29.11.2023 5134.48 3947.928 0 1186.552

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Полтавська обл., Полтавський район, Полтавська територіальна громада, м. Полтава (станом на 01.01.2021), вулиця Станіславського не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (03365854)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
ЦВЄТКОВА НАТАЛІЯ ВІКТОРІВНА (АЕ 003922)
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
ТЕРЛЕЦЬКА НОНА МИХАЙЛІВНА (АР 021062, АЕ 005275, АЕ 006297, АР 005430)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
З питань інженерного забезпечення
ПРИВЕДЕННИЙ СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ (АЕ 004927, АР 006136, АЕ 005841)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
ВЕРБА Олексій Євгенович (АЕ 004933, АЕ 006908)
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
ТЕРЛЕЦЬКА НОНА МИХАЙЛІВНА (АР 021062, АЕ 005275, АЕ 006297, АР 005430)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:5577-3427-3450-1476
Орган, що видав
МЯГКОХЛІБ РОМАН СЕРГІЙОВИЧ
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проект
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2112.1 Вулиці та дороги міст і населених пунктів
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
22.11.2023
Номер проектної документації
608-23
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Робочий проєкт: «Капітальний ремонт вулиці Станіславського у місті Полтава. Додаткові роботи» виконано генеральним проєктувальником – Фізична-особа-підприємець Мягкохліб Роман Сергійович; код ДРФО 3073905794; юридична адреса: 36003, м. Полтава, майдан Незалежності, буд. 5А, кв. 40; ГІП – Мягкохліб Роман Сергійович, сертифікат АР №017848, дата видачі 16.11.2021 р., дата підвищення кваліфікації – свідоцтво №01876 від 21.07.2023 р.

Проєктування виконано на основі вихідних даних, що надані замовником: листа-замовлення; завдання на проєктні роботи та згідно будівельних норм та державних стандартів, що відповідають переліку нормативних документів у галузі будівництва та діють на території України в 2023 році.

На розгляд робочий проєкт надано в обсязі:

1) пояснювальна записка;

2) рішення з автомобільних доріг;

3) організація дорожнього руху;

4) проєкт організації будівництва;

5) кошторис.

Згідно ДБН В.1.2-14-2018 «Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель і споруд» клас наслідків реконструкції відноситься до
СС-2 (середні наслідки).

Розроблена документація цієї частини проєкту відповідає вимогам чинних нормативних документів:

- ДБН А.2.2-3-2014 Склад та зміст проєктної документації на будівництво;

- ДБН В.1.2-2:2006 Навантаження і впливи;

- ДБН В.2.6-198:2014 Сталеві конструкції. Норми проєктування.;

- ДСТУ Б А.2.4-4:2009 СПДБ Основні вимоги до проєктної та робочої документації;

- ДСТУ Б А.2.4-7:2009 СПДБ Правила виконання архітектурно-будівельних та робочих креслень.

Проєктування виконано відповідно до будівельних норм, що діють, і правил, а також державних стандартів, які приведені в "Переліку нормативних документів, що діють в Україні, в області будівництва" видання технічного комітенту із стандартизації "Будтехнормування".

Під час проєктування використовувались наступні програмні комплекси:

- АВК-5, програма для розрахунку кошторису;

- «DIGITAL», програма для роботи із даними геодезичних вишукувань;

- ІДС «БУДСТАНДАРТ» локальна версія, програма доступу для актуальних будівельних норм та стандартів;

- CREDO РАДОН UA, програма для розрахунку дорожнього одягу.

Необхідність додаткових робіт виникла у зв’язку із виявленням під час капітального ремонту слабких основ, які потребували заміни.

Згідно ДБН В.2.3-5-2018 «Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів» /табл. 5.1/ вул. Станіславського відноситься до вулиці місцевого значення - житлової вулиці з розрахунковою швидкістю руху 50 км/год.

Проєктна ділянка вулиці розпочинається від повороту вулиці Огнівська і закінчується за перехрестям вулиць Станіславського, Колективної, Гребінки та пров. Колективного.

Вулиця проходить через масив громадської (магазини, ринок) та житлової забудови.

Ширина вулиці в межах червоних ліній складає 30 м. Відстань від кромки проїзної частини до забудови становить від 7 до 15 м. В межах вулиці проходять підземні та надземні інженерні комунікації (водопровід, каналізація, електрокабель, кабель зв’язку, газопровід та повітряна ЛЕП із зовнішнім освітленням вулиці).

Проїзна частина вулиці має зруйноване асфальтобетонне покриття і виконана у бетонному бортовому камені, який був встановлений в рамках капітального та поточних ремонтів. Подекуди бортовий камінь має просідання та руйнування

Довжина ділянки, що ремонтується становить 649 м. Існуюча проїзна частина має 2 смуги руху шириною 3,5 м кожна.

Транспортних рух по вулиці – двосторонній.

По один бік вулиці, ліворуч а також частково праворуч проходять асфальтобетонні тротуари шириною 1,5-1,8 м. Асфальтобетонне покриття тротуарів знаходиться в задовільному стані, частково виконане в рамках попереднього етапу капітального ремонту.

Вулиця має перетин

• з бульваром Щепотьєва: ПК 01+74,00, ПК 02+00,00 (ліворуч і праворуч);

• з вул. Колективна: ПК 06+20,00 (ліворуч);

• з провулком Колективним: ПК 06+38,00 (праворуч);

До вулиці примикають з’їзди та виїзди з асфальтобетонним та щебеневим покриттям:

• до автомобільної стоянки: ПК 01+74,00 (праворуч);

• до дворів багатоповерхової та малоповерхової забудови: ПК 02+87,00 (ліворуч), ПК 03+02,00 (праворуч), ПК 03+90,00, ПК 04+93,00 (ліворуч).

Крім того, по вулиці Станіславського праворуч по ходу пікетажу знаходиться зупинка громадського транспорту (ПК 02+27,80).

Система водовідведення проїзної частини вулиці виконана в рамках першого етапу капітального ремонту.

Визначена ділянка вулиці забезпечена зовнішнім освітленням.

У результаті обстеження стану вулиці було виявлено:

- значні руйнування покриття проїзної частини;

- локальні просідання та руйнування бортового каменя;

- відсутність засобів організації дорожнього руху (дорожні знаки, горизонтальна дорожня розмітка, огородження);

- відсутність засобів для маломобільних груп населення та велосипедної інфраструктури.

Початок траси (ПК00+00,00) прийнято від повороту вулиці Огнівська. Початок виконання робіт співпадає з початком траси. Кінець траси (ПК06+48,68) прийнято за перехрестям вулиць Станіславського, Колективної, Гребінки та пров. Колективного. Кінець виконання робіт співпадає з кінцем траси.

Проєктом передбачено:

1. Улаштування нового дорожнього одягу проїзної частини. При цьому попередньо проводиться повне фрезерування існуючого дорожнього одягу, розбирання існуючої щебеневої основи, улаштування нової щебеневої основи та двох шарів асфальтобетонного покриття – крупнозернистої щільної асфальтобетонної суміші типу А1 марки І та дрібнозернистої щільної асфальтобетонної суміші типу А марки І товщиною відповідно 10 та 5 см.

Від ПК01+77,00 до ПК02+92,20 ліворуч та праворуч проводиться заміна бетонного бортового каменю. Бортовий камінь встановлюється  на бетонній основі класу С12/15. Бортовий камінь встановлюється з виступом верхньої частини на 15 см над поверхнею дорожнього покриття.

У місцях примикання тротуарів та велодоріжок до проїзної частини стик дорожнього одягу пандусів та проїзної частини виконується без бортового каменю.

Існуючі колодязі підземних комунікацій нарощуються до проєктної позначки. На проїзній частині передбачена заміна та встановлення нових чавунних люків важкого типу Т(С250) (ДСТУ Б В.2.5-26:2005) За межами проїзної частини встановлюються люки легкого типу Л.

2. Улаштування засобів організації дорожнього руху (дорожні знаки, горизонтальна дорожня розмітка, огородження).

3. Улаштування нового дорожнього одягу з’їздів до дворів малоповерхової забудови.

4. Облаштування велосипедного руху. Так, від ПК 01+74,00 до ПК 06+30,00 праворуч улаштовується велосипедна доріжка одностороннього руху, шириною 1,0м (як для стиснених умов); ліворуч виокремлюється рекомендований велосипедний коридор за рахунок ширини проїної чатини вулиці. Покриття велодоріжок з дрібнозернистої піщаної асфальтобетонної суміші типу Г марки 1 товщиною 4 см в поребрику БР 100.20.8.

5. Перекладання фігурних елементів мощення тротуарів в місцях заміни бортового каменю.

6. Підвищення доступності елементів вулиці маломобільним групам населення шляхом улаштування на пандусах тротуарів тактильних смуг.

Поздовжній профіль запроєктований по прибортовому лотку існуючої проїзної частини. Для своєчасного відводу поверхневих вод, прибортовий лоток запроєктовано з поздовжнім ухилом від 3 до 5‰.

Поперечний профіль вулиці прийнято згідно ДБН В.2.3-5-2018 та з урахуванням умов існуючого рельєфу місцевості. Проїзна частина влаштовується у бортовому камені з двосхилим поперечним профілем з ухилами в межах 25‰.

Поперечний ухил тротуарів та велосипедно-пішохідних доріжок складає 20‰ у напрямку до проїзної частини.

Розрахунок та конструювання дорожнього одягу проїзної частини вулиці проводився згідно ГБН В.2.3-37641918-559:2019 «Автомобільні дороги. Дорожній одяг нежорсткий. Проєктування» та ДБН В.2.3-5-2018 «Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів» за допомогою програмного комплексу CREDO «Радон 1,0 UA»

Для розрахунку дорожнього одягу прийняті такі вихідні дані:

Район проєктування – Полтава.      

Дорожньо-кліматична зона – У-2.

Температурний район – А-3.

Глибина промерзання ґрунту – 100 см.

Тип місцевості за характером та ступенем зволоження ґрунту – 1.

Ґрунт земляного полотна – суглинок пилуватий.

Потрібний модуль пружності для запроєктованої категорії вулиці складає – 190МПа.

ПРОЇЗНА ЧАСТИНА ВУЛИЦІ

1) Конструкція нового дорожнього одягу проїзної частини (Тип 1):

- ґрунтова основа (суглинок пилуватий), ущільнена до Ку=0,98;

- основа зі ЩПС С5 товщиною 30 см за ДСТУ 9177-2:2022 (ущільнення двома шарами);

- нижній шар з гарячого крупнозернистого щільного асфальтобетону типу А марки 1 (АСГ. КР.Щ.А1.НП.І. БНД 70/100) товщиною 10 см;

- шар покриття з гарячого дрібнозернистого щільного асфальтобетону типу А марки І (АСГ.Др.Щ.А.НП.І БНД 70/100) товщиною 5 см.

2) Конструкція нового дорожнього одягу проїзної частини (Тип 2):

- ґрунтова основа (суглинок пилуватий), ущільнена до Ку=0,98;

- шар піску крупного середньою товщиною 33,5 см;

- основа зі ЩПС С5 товщиною 33 см за ДСТУ 9177-2:2022 (ущільнення двома шарами);

- нижній шар з гарячого крупнозернистого щільного асфальтобетону типу А марки 1 (АСГ. КР.Щ.А1.НП.І. БНД 70/100) товщиною 10 см;

- шар покриття з гарячого дрібнозернистого щільного асфальтобетону типу А марки І (АСГ.Др.Щ.А.НП.І БНД 70/100) товщиною 5 см.

3) Конструкція нового дорожнього одягу проїзної частини (Тип 3):

- ґрунтова основа (суглинок пилуватий), ущільнена до Ку=0,98;

- шар піску крупного середньою товщиною 28,4 см;

- основа зі ЩПС С5 товщиною 33 см за ДСТУ 9177-2:2022 (ущільнення двома шарами);

- нижній шар з гарячого крупнозернистого щільного асфальтобетону типу А марки 1 (АСГ. КР.Щ.А1.НП.І. БНД 70/100) товщиною 10 см;

- шар покриття з гарячого дрібнозернистого щільного асфальтобетону типу А марки І (АСГ.Др.Щ.А.НП.І БНД 70/100) товщиною 5 см.

Решта прийнятих технічних рішень залишилась без змін.

Організація дорожнього руху під час проведення будівельних робіт.

Капітальний ремонт вулиці проводиться без повного перекриття руху по вул. Станіславського відповідно до типової схеми ОДР рис. В.10 додатка В ДСТУ 8749:2017. Можливо також проводити роботи з повним перекриттям руху. При цьому передбачається організація об’їзду іншими вулицями відповідно до індивідуально розробленої схеми.

До початку проведення робіт, визначену ділянку або місце виконання робіт слід облаштовувати тимчасовими технічними засобами згідно з тимчасовою типовою схемою ОДР. Постійні дорожні знаки, дія яких розповсюджується на ділянку проведення робіт і суперечить прийнятій схемі ОДР, повинні бути зняті.

На ділянці дороги в першу чергу встановлюють найбільш віддалені попередні та інформаційно-вказівні тимчасові дорожні знаки згідно з ДСТУ 4100 на узбіччі, потім – в безпосередній близькості на проїзній частині та на узбіччі, далі облаштовують поперечними та поздовжніми тимчасовими огородженнями. Останніми встановлюють дорожні знаки на узбіччі смуги руху протилежного напрямку.

При виконанні робіт на тротуарі необхідно використовувати типову тимчасову схему організації дорожнього руху В.15 (див. додаток) без обмеження чи перекриття дорожнього руху. Організація дорожнього руху під час виконання робіт виконується згідно типових схем за ДСТУ 8749:2017, тому розробляти індивідуальні схеми організації дорожнього руху не потрібно.

Передбачені максимально ефективні рішення щодо споживання води, електричної енергії та освітлення.

У Полтавській області функціонує територіальна автоматизована система централізованого оповіщення, яка забезпечує прийом сигналів та інформації від загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення, оповіщення осіб керівного складу місцевих органів виконавчої влади, а також установ, організацій, органів управління та сил цивільного захисту і населення через місцеві автоматизовані системи централізованого оповіщення та інші системи оповіщення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій.

Рівень екологічного навантаження на проєктовану територію регламентується будівельними та планувальними нормами. Територія використовується за цільовим призначенням, об’єкти культурної спадщини та землі історико-культурного призначення не визначені.

У відповідності до п.4.5 ДБН А.2.2-1-2021 для видів діяльності та об’єктів, які підлягають оцінці впливу на довкілля (ОВД) відповідно до вимог Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” №2059-VIII від 23.05.2017 року, розроблення матеріалів ОВНС виконується з використанням матеріалів звіту про оцінку впливу на довкілля відповідно до розділу 5 даних норм в повному обсязі.

Для інших видів діяльності та об’єктів матеріали ОВНС розробляються відповідно до розділу 5 даних норм в скороченому обсязі, який визначається замовником і виконавцем при складанні завдання на розроблення матеріалів ОВНС (згідно з додатком А), виходячи з переліку і характеристик очікуваних видів впливів планованої діяльності на компоненти навколишнього природного середовища: клімат і мікроклімат; повітряне середовище; геологічне середовище; водне середовище; ґрунти; рослинний і тваринний світ, заповідні об'єкти.

Об’єкт будівництва не підпадає під дію ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII від 23.05.2017 року. Тому, матеріали ОВНС розробляються у скороченому обсязі, котрий визначається замовником і проєктувальником.

Під час проєктування ураховані вимоги Закону України "Про охорону навколишнього середовища", а також основні екологічні, санітарно-гігієнічні норми та обмеження.

Екологічні обмеження:

- під час проєктування, розміщення, уведення в дію об’єкта, а також у процесі його експлуатації має бути забезпечено екологічну безпеку людей, додержання нормативів шкідливих впливів на навколишнє природне середовище;

- обов’язкова утилізація, знешкодження або повна ліквідація можливих шкідливих речовин і відходів;

- забороняється потрапляння в ґрунтові води виробничих, побутових та інших видів відходів і сміття.

Санітарно-гігієнічні обмеження:

- не можна допускати, щоб концентрації забруднюючих речовин, у разі можливих викидів, перевищували нормативні значення, встановлені відповідно до Наказу МОЗ від 14.01.2020 № 52 Про затвердження гігієнічних регламентів допустимого вмісту хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць.

Дотримання всіх чинних норм і правил техніки безпеки, природоохоронних заходів та санітарних норм під час проведення будівельних робіт та експлуатації забезпечить відсутність екологічних ризиків життєдіяльності населення від проєктованої діяльності, а також відсутність негативного впливу на клімат, рослинний і тваринний світ, геологічне, водне, соціальне і техногенне середовище.

Територія забудови має нормальне водовідведення, яке максимально зберігається проєктом вертикального планування. Забудова не створює умов, які б викликали необхідність виконання спеціальних заходів по захисту території від підтоплення.

Проєктні рішення виконані з урахуванням потреб людей, які відносяться до маломобільних груп населення. Всі заходи для маломобільної групи громадян у робочому проєкті виконані згідно ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення» та ДСТУ-Н Б В.2.2-31:2011 «Будинки і споруди. Настанова з облаштування будинків і споруд цивільного призначення елементами доступності для осіб з вадами зору и слуху».

Згідно з комплектом карт районування та переліком населених пунктів України, наведеним в ДБН В.1.1-12:2006, площадка будівництва знаходиться в зоні п’ятибальної сейсмічної активності. Технічні рішення, прийняті в проєкті, забезпечують цілісність конструкцій і відповідають вимогам нормативних документів, що регламентують проєктування об'єктів в зонах сейсмічної активності.

Відмова конструкцій, передбачених проєктом, у нормативний термін експлуатації не прогнозується.

Висновки:

Експертиза проєкту виконана відповідно до Порядку затвердження проєктів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 р. № 560 (із змінами та доповненнями).

У ході проведення експертизи, відповідно до зауважень експертів, проєктувальником були внесені зміни до проєктної документації в повному обсязі. Відповідальність за внесення змін в усі екземпляри проєкту покладається на генерального проєктувальника.

Робочий проєкт «Капітальний ремонт вулиці Станіславського у місті Полтава. Додаткові роботи» відповідає вимогам чинних нормативно-правових актів та може бути рекомендований до затвердження в установленому порядку.

Розділи