Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:0431-7620-4769-8373
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№3547 від 05.12.2023
Орган, що видав
ТОВ "Центр експертизи" (41632988) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Реконструкція кафе з торговим павільйоном під автозаправний комплекс по вул. Виноградова 35В в м. Кролевець
Код проектної документації
PD01:8088-5798-8844-9066 №237410 від 2023-10-26 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОЕКТНО-КОНСТРУКТОРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "УКРІНЖПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:0431-7620-4769-8373
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності
Головний експерт проекту
БАСАНЕЦЬ ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 007328, АР 007897, АР 000094, АЕ 004731, АЕ 004737, АР 019362, АР 019457, АР 013110 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Сумська обл., Конотопський район, Кролевецька територіальна громада, м. Кролевець (станом на 01.01.2021), вулиця Виноградова, 35В не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАЇР ТРЕЙД" (41845203)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
БАСАНЕЦЬ ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 007328, АР 007897, АР 000094, АЕ 004731, АЕ 004737, АР 019362, АР 019457, АР 013110)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:8088-5798-8844-9066
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОЕКТНО-КОНСТРУКТОРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "УКРІНЖПРОЕКТ" (37186352)
Вид будівництва
Реконструкція
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проєктні роботи
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
1230.9 Будівлі торговельні інші
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
26.10.2023
Номер проектної документації
237410
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Клас наслідків (відповідальності) – СС1

 

Замовник будівництва – Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАЇР ТРЕЙД»

 

Генеральний проєктувальник – Товариство з обмеженою відповідальністю «ПКП«Укрінжпроект»

(ГІП – Лисенко Іван Андрійович, кваліфікаційний сертифікат серія АР № 019169 від 21.02.2022)

 

Коротка характеристика об'єкту та його склад

 

Дані про проєктну потужність, номенклатуру, якість та технічний рівень продукції, сировинну базу

 

Проектом передбачається реконструкція кафе з торговим павільйоном в автозаправний комплекс. АЗС призначена для заправки автотранспорту паливом двох видів: бензином та скрапленим вуглеводневим газом.

 

Черговість будівництва – в одну чергу.

 

Пропускна спроможність АЗС - 100 запр./добу, у натуральних показниках – 300 тон/рік рідкого моторного палива (далі РМП), та 200 тон/рік скрапленого вуглеводневого газу (далі СВГ).

 

Характеристика АЗС

 

На АЗС передбачена можливість приймання, зберігання і видачі бензину марки А-95 та СВГ.

Надземний парк зберігання палива складається з одного резервуару зберігання рідкого моторного палива об'ємом 10 м3 та одного резервуару зберігання СВГ об’ємом 4,85 м3.

Резервуари монтуються на бетонні плити.

Технологічна схема АЗС дає можливість виконувати технологічні операції по прийманню, зберіганню та відпуску палива (бензин, СВГ) в автотранспортні засоби.

 

В ході реконструкції передбачається встановлення наступного технологічного обладнання:

-          резервуар надземний горизонтальний сталевий двохстінний об’ємом 10 м3 для рідкого моторного палива – 1 шт.;

-          резервуар аварійний підземний горизонтальний сталевий об’ємом 5 м3 – 1шт;

-          резервуар надземний горизонтальний сталевий об’ємом 4,85 м3 для СВГ– 1 шт.;

-          одностороння, однорукавна паливо-роздавальна колонка бензину продуктивністю 40 л/хв;

-          двостороння, однорукавна паливо-роздавальна колонка СВГ продуктивністю 40 л/хв;

-          технологічні трубопроводи, запірна арматура та запобіжна арматура;

-          контрольно-вимірювальні прилади.

 

Загальна місткість резервуарів зберігання палива після реконструкції

становитиме 14,85 м3.

У випадку аварійної розгерметизації патрубка АЦ під час зливу нафтопродуктів і виливу їх на майданчик для АЦ, передбачений аварійний резервуар для збору пролитих нафтопродуктів об’ємом 5м³.

Відпуску РМП та СВГ здійснюється через паливо-роздавальні колонки.

Видача палива у транспортні засоби здійснюється заправною колонкою відповідно до набраної дози.

Доставка палива на АЗС передбачається автоцистернами. Під час виконання операцій зі зливу палива автоцистерна встановлюється на місце зливу та заземлюється за допомогою відповідного пристрою заземлення.

 

Кафе (операторська)

В якості операторської використовується існуюче приміщення кафе.

Проєктом реконструкції передбачається перенесення кафе на нове місце з добудовою універсального санвузла, тамбура та комори.

В операторську виведені основні лінії сигналізації роботи всіх технологічних блоків АЗС, а також автоматизації, пожежної сигналізації, сигналізації загазованості, засобів зв’язку. Оператор з робочого місця візуально контролює всю зону заправки паливом автомобілів.

Операторська являє собою одноповерхову будівлю, без підвалу. Підлога операторної передбачається вище від покриття заправних місць не менше ніж на 0,2 м.

Все обладнання операторської заземлюється.

 

Навіс над ПРК

Для захисту колонок від атмосферних опадів передбачається влаштування навісів над колонкою РМП та СВГ.

Площа земельної ділянки і відстані до об’єктів, які розташовані на території АЗС та за її межами дозволяють влаштувати АЗС з дотриманням відповідних вимог при проектуванні і будівництві.

 

Основні архітектурні показники майданчика:

-          площа ділянки на якій розташовується АЗС - 0,2761 га;

-          площа забудови - 125,03 м2.

Відведення поверхневих дощових і снігових стоків з території АЗС, які не забруднені нафтопродуктами передбачається по існуючому рельєфу. Забруднені стоки нафтопродуктами збираються в дощоприймальному колодязі з наступним їх очищенням на локальних очисних спорудах.

 

Режим роботи АЗС:

-          цілодобовий;

-          кількість днів роботи у році - 365;

-          кількість змін роботи на добу - 3;

-          кількість годин роботи в зміну - 8.

 

Фізико-географічна і кліматична характеристика району і майданчика будівництва об’єкта проектування

Район будівництва відноситься до І (Північно-західного) архітектурно-будівельного кліматичного району згідно ДСТУ-НБ В.1.1-27:2010 «Будівельна кліматологія».

Клімат району – помірно-континентальний з теплим літом і м'якою зимою.

Середня максимальна температура зовнішнього повітря найбільш жаркого місяця становить 19,5℃. Середня мінімальна температура зовнішнього повітря найбільш холодного місяця становить мінус 6,6.

За даними багаторічних спостережень, в середньому за рік, переважають вітри південно-східного напрямку.

Середньорічна швидкість вітру дорівнює 4,6 м/с. Найбільша швидкість вітру спостерігається в лютому.

Згідно ДБН В.1.2-2-2006 «Навантаження і впливи. Норми проектування» характеристичне значення вітрового навантаження 0,42 кПа, характеристичне значення снігового навантаження складає 1,67 кПа.

 

Інженерно-геодезичні вишукування для даного проєкту виконані ФОП Котченко О.М. в липні місяці 2023 року.

Ділянка зйомки розташована у західній частині населеного пункту неподалік від залізнодорожньої станції Кролевець за адресою: вулиця Виноградова, м. Кролевець, Сумська область.

 

Система координат – УСК-200 (МСК-59).

Система висот – Балтійська 1977 року.

 

Встановлені терміни експлуатації складових об'єкту 40 років.

 

Модель забезпечення надійності і безпеки об'єкту

Граничні стани

 

Усі розрахункові вимоги формулюються для граничних станів, які визначають межу між допустимими і неприпустимими (позаграничними) станами конструкцій. Перехід через граничний стан відповідає одному з видів відмови, самі граничні стани вважаються при цьому допустимими.

Граничні стани можуть бути віднесені до конструкції в цілому, до її окремих елементів, з'єднань або поперечних перерізів.

Граничні стани розділяються на дві групи, які у свою чергу можуть мати

підгрупи.

 

Перша група містить граничні стани, перехід через які призводить до повної непридатності будівельного об'єкту (конструкції, елементу, основи) до експлуатації і для яких позаграничними станами можуть бути:

-          руйнування будь-якого характеру (в'язке, крихке, в результаті стомлюваності): аварійна розгерметизація резервуарів, трубопроводів, фільтрів, запірної арматури;

-          втрата стійкості форми: деформація резервуарів, трубопроводів, металевих конструкцій;

-          втрата стійкості положення: просідання фундаментів споруд, втрата стійкості положення в результаті сезонних коливань температури і вологості ґрунтів, зміна рівня ґрунтових вод, спучування ґрунтів і тому подібне.

-           

Будівництво об’єкта передбачається в умовах досить високого рівня грунтових вод. Для попередження підняття рівня води до фундаментів та, відповідно, зниження несучої здатності ґрунту проєктом передбачається заміна грунту під фундаменти резервуарів піском, що знизить рівень капілярного підняття води та підвищить стійкість основи фундаменту.

 

Проєктом передбачаються рішення при яких настання моменту відмови-зриву відбудеться лише при значних змінах в вихідних даних, які використовувались при проєктуванні (значне перевищення прогнозованого підняття рівня ґрунтових вод, землетруси 6 балів і вище і т.п.)

 

Друга група містить граничні стани, які ускладнюють нормальну експлуатацію будівельного об'єкту або зменшують його довговічність порівняно зі встановленим терміном експлуатації і для яких позаграничними станами є:

-          надмірні переміщення або повороти деяких точок конструкції. До таких станів відносяться нахил обгороджування, інформаційних знаків, тому подібне;

-          неприпустимі коливання (надмірні значення амплітуди, частоти, швидкості, прискорення);

-          виникнення і розкриття тріщин, досягнення ними граничнодопустимих значень розкриття або довжини. Такі тріщи можуть виникати при помилках будівництва фундаментів;

-          втрата стійкості форми у вигляді локальної деформації. Локальні деформації можуть виникати в елементах технологічної схеми від надмірного снігового навантаження, просідання ґрунту зворотної засипки фундаментів, і тому подібне;

-          ушкодження від корозії або інших видів фізичного зносу, які призводять до необхідності обмеження експлуатації в результаті зменшення терміну експлуатації об'єкту. Сюди відноситься поява усіх видів атмосферних корозій в результаті руйнування або неякісного виконання лакофарбного покриття.

 

Забезпечення живучості

 

Усі частини об'єкту і об'єкт в цілому розраховується з урахуванням граничних станів першої і другої груп. При розгляді аварійних розрахункових ситуацій допускається розраховувати лише головні категорії А1, що несуть конструкції, за граничними станами першої групи.

 

Головні несучі конструкції об'єктів класів наслідків (відповідальності) СС1 запроєктовані так, щоб в аварійній ситуації вірогідність виникнення лавиноподібних (прогресуючих) руйнувань, незрівнянно більше, ніж початкові ушкодження конструкції, була досить малою.

 

Ця вимога реалізовується за рахунок:

-          виключення або попередження можливості появи початкових руйнувань - використання негорючих конструктивних матеріалів;

-          зменшення можливості руйнування відповідальних елементів об'єкту. Проєктом передбачена установка запобіжних клапанів і т. п.;

-          резервування здатності головних несучих конструкцій, створення цілісності і безперервності несучих конструкцій, підвищення пластичних властивостей зв’язків між конструкціями, включення до роботи просторової системи несучих конструкцій;

-          проєктування об'єкту в цілому так, щоб у разі руйнування будь-якого окремого елементу, увесь об'єкт, або його частину відповідальності зберігала працездатність певний період часу, достатній для вжиття термінових заходів. Для цього проєктом передбачено запобіжне технологічне устаткування і відповідні системи, швидкісні клапани.

 

Контроль і нагляд

Загальні стани

Для досягнення і підтримки встановленого рівня надійності і безпеки необхідно здійснювати ефективний контроль на усіх етапах життєвого циклу конструкцій будівель і споруд.

Мета контролю полягає в перевірці відповідності фактичних характеристик об'єкту встановленим для нього вимогам.

 

Контрою підлягають процеси створення і використання об'єкту, а також результати реалізації цих процесів, а саме:

-          виконання дослідницьких робіт;

-          розробка проєкту;

-          виготовлення матеріалів і виробів;

-          зведення будівельного об'єкту;

-          технічна експлуатація, ремонти, реконструкція.

 

Результати контролю використовуються для ухвалення рішень відносно можливості завершення процесу або використання його результатів або ліквідації знайденої невідповідності.

В період зведення і експлуатації об'єкту для попередження аварій, своєчасного виявлення ушкоджень і інших дефектів, а також для поліпшення умов експлуатації необхідно забезпечувати постійний нагляд (моніторинг) за станом об'єкту і прилеглої території.

 

Контроль параметрів

Для контролю відповідності параметрів будівельного об'єкту або його елементів вимогам надійності і безпеки має бути проведений відповідний контроль.

 ВИСНОВОК:

В результаті загального комплексного підходу до розробки проєктної документації можна зробити висновок, що об'єкт будівництва буде забезпечений достатньою кількістю заходів, приладів і устаткування для забезпечення надійності і безпеки функціонування на протязі проєктних термінів експлуатації

Архітектурно–планувальні та будівельні рішення

Кафе (операторська)

Існуюча будівля одноповерхова, прямокутної форми в плані. Розміри добудови між осями 5,0х1,95 м. Висота будівлі 2,50м.

Будівля каркасна з розділенням конструкцій по їх функціях:

- несучі стійки виконані з квадратних труб одного перетину по ДСТУ 8940:2019 зі сталі С245 по ДСТУ 8539: 2015, що сприймають всі навантаження від металевих балок перекриття та елементів покрівлі;

- не несучими стінами, які виконують функції перегородки.

Фундамент залізобетонні плити.

Зовнішні стіни виконують роль огороджуючи конструкцій і складаються зі зовнішнього шару профлист НС44-1000-0,8 та внутрішнього шару OSB-3, між ними мінераловатний утеплювач, перегородки – OSB-3.

Перекриття та покриття виконане з металевих балок по ДСТУ8940:2019 зі сталі С245 по ДСТУ 8539: 2015. Перекриття утеплене Мінераловатною плитою товщиною 100 мм

Покрівля - універсальний профнастил С21-1000-0,6 по ТУ У 24.3-32760550-002: 2016.

Дверні блоки влаштовуються

Проектом реконструкції будівлі передбачається:

- перепланування будівлі шляхом добудови приміщень: санвузол, коридор, комора;

- утеплення зовнішніх стін мінераловатним утеплювачем товщиною 100 мм по системі «сандвіч панелі».

- утеплення суміщеного покриття будівлі мінераловатним утеплювачем товщиною 100 мм.

- влаштування покрівлі з профнастилу;

- влаштування опорядження приміщень будівлі, де проводилась реконструкція;

- влаштування вимощення;

- влаштування металевих ґанків;

- реконструкція інженерних мереж будівлі.

Внутрішнє опорядження виконується з матеріалів з показниками пожежної небезпеки згідно з ДБН В.1.1-7-2016.

Загальна площа забудови – 32,93 м².

Загальна площа приміщень – 25,9 м².

Клас відповідальності СС1.

Ступінь вогнестійкості операторної АЗС IІІ-а.

За умовну відмітку 0,000 прийнято рівень чистої підлоги існуючої будівлі, що дорівнює абсолютній відмітці 159,00.

Навіси над ПРК

Навіси що проєктуються виконуються з металевих матеріалів що зварені між собою. Споруди розташовуються над паливо-роздавальними колонками та захищають їх від атмосферних опадів.

Фундаменти колон навісу – залізобетонні з закладанням підошв нижче глибини сезонного промерзання грунтів.

Площа покрівлі навісу СВГ - 2,3 м2.

Площа покрівлі навісу РМП – 2,3 м2.

Клас відповідальності – СС1

 

Резервуари зберігання палива влаштовуються надземно на залізобетонних плитах.

Проектом передбачається влаштування металевих стрижньових блискавкоприймачів, що виготовляються з труб різного діаметру. На верхівці встановлюється шпиль з металевого прутка.

Фундаменти блискавкоприймачів – монолітні залізобетонні, розраховані з врахуванням навантажень та результатів геологічних вишукувань. Фундаменти мають анкерні болти (закладні деталі) для можливості кріплення до них блискавкоприймачів.

Технологічне обладнання аварійного резервуару розташовується в колодязі.

Зливний колодязь складається зі сталевого колодязя (Сталь Ст3пс) та алюмінієвої кришки і використовується для захисту від атмосферних опадів технологічного обладнання резервуару.

 

 

                                                                                        ВИСНОВОК

 

За результатами розгляду проєктної документації на будівництво встановлено, прийняті проєктні рішення розроблені з дотриманням вимог нормативних документів. Робочий проєкт: «Реконструкція кафе з торговим павільйоном під  автозаправний комплекс по вул. Виноградова 35В в м. Кролевець» може бути затверджений в установленому законодавством порядку.

Розділи