Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:0892-7036-3802-9798
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№ЕП-5187/08-23 від 21.11.2023
Орган, що видав
Одеська філія ДП "НДІпроектреконструкція" (03329083) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Нове будівництво складу зберігання зерна та вузла відвантаження/завантаження залізничних вагонів за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 33»
Код проектної документації
PD01:6722-3406-0382-3380 Зміни №2 №242-279-РП від 2023-02-20 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АДЕПТ-ПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:0892-7036-3802-9798
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності
Головний експерт проекту
СТЬОПІЧЕВ АНТОН МИКОЛАЙОВИЧ (АР 019496, АЕ 004839, АР 003239 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Одеська обл., Ізмаїльський район, Ізмаїльська територіальна громада, м. Ізмаїл (станом на 01.01.2021), інший Болградське шосе, 33 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРАНСЮКРЕЙН" (31886407)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
СТЬОПІЧЕВ АНТОН МИКОЛАЙОВИЧ (АР 019496, АЕ 004839, АР 003239)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:6722-3406-0382-3380
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АДЕПТ-ПРОЕКТ" (33485586)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проєктні роботи
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
1271.3 Будівлі для зберігання зерна
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
20.02.2023
Номер проектної документації
242-279-РП
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Робочий проєкт «Нове будівництво складу зберігання зерна та вузла відвантаження/завантаження залізничних вагонів за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 33», виконано у 2023 році ТОВ «АДЕПТ-ПРОЕКТ», головний інженер проекту (ГІП) – Діхтяр Інга Валеріївна (кваліфікаційний сертифікат Серія АР №012569, АР №003072).

Робочий проєкт виконано на замовлення ТОВ «ТРАНСЮКРЕЙН»

 на підставі:

·  завдання на проєктування, затвердженого Замовником;

·  розрахунку класу наслідків(відповідальності), погодженого Замовником;

·  містобудівних умов та обмежень для проектування об’єкту будівництва реєстраційний номер A3149502311571654134 від 18.07.2023р., затверджених Управлінням містобудування та архітектури Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області (02498837) наказом Реєстраційний номер ЄДЕССБ MU01:9502-3115-8004-2744;

·  копії Витягу з Державного реєстру речових прав, індексний номер витягу – 328162325;

·   копії Витягу з Державного реєстру речових прав, індексний номер витягу – 328154954;

·  копії технічних умов на електропостачання від 26.04.2023р.;

·  копії договору централізованого водопостачання та водовідведення № 930/3 від 29.06.2023р.;

·  копії листа ТОВ «ТРАНСЮКРЕЙН» №18 від 20.06.2023р. про демонтуємі споруди.

Відповідність прийнятих проєктних рішень вимогам діючих норм і правил підтверджено підписом інженера проєкту – Діхтяр Інга Валеріївна (кваліфікаційний кваліфікаційний сертифікат Серія АР №012569, АР №003072).

Замовником спільно з проєктувальником визначено незначний клас наслідків (відповідальності) об'єкта – СС1.

Фінансування об'єкта передбачено за власні кошти Замовника.

Природно-кліматичні умови

Кліматичний район будівництва – ІІ.

Сніговий район – 3.

Вітрової район – 3.

Ожеледний район – 3.

Ожеледно-вітровий район – 6.

Тип місцевості – ІІ.

Товщина стінки ожеледиці – 23 мм.

Вітрове навантаження при ожеледиці – 310 Па.

Середньомісячна температура січня - (-1,3 °С), липня - (+22,3 °С).

Середньорічна температура – (+10,8 °С).

Абсолютна мінімальна січня - (-22,0 °С).

Абсолютна максимальна липня - (+30,0 °С).

Період із середньою добовою температурою повітря  ≤ 8 °С - 151 діб, + 2,0 °С середня темп.

Період із середньою добовою температурою повітря  ≤ 10 °С - 172 діб, + 3,0 °С середня темп.

Період із середньою добовою температурою повітря  ≥ 21 °С - 73 діб, + 21,9 °С середня темп.

Дати початку та закінчення опалювального періоду – з 3 листопада по 3 квітня.

Кількість опадів - 479 мм/рік

Відносна вологість повітря - 73 %

Загальна кількість хмарності – 5,9 бали/рік

Загальна кількість нижньої хмарності – 4,0 бали/рік

Нормативне снігове навантаження – 1100 Па.

Нормативне вітрове навантаження – 500 Па.

Нормативна глибина промерзання ґрунту – 0.8 м.

Сейсмічність району будівництва – 8 балів (Додаток А, ДБН В.1.1-12:2014). Нормативна сейсмічність майданчика будівництва – 8 балів (таб.5.1, ДБН В.1.1-12:2014). Розрахункова сейсмічність майданчика будівництва – 8 балів (п.5.1.3, ДБН В.1.1-12:2014).

 

Інженерно-геологічні умови ділянки

В геоморфологічному відношенні Ізмаїльський район знаходиться на південно-західній окраїні Східно-Європейської рівнини у межах Причорноморської області - Преддобрудзької пластово-акумулятивної низовини на неогенових і палеозойських відкладах. Поверхня переважно рівнинна, з перевищенням над рівнем моря на 5-50м з ухилом з північного заходу на південний схід.

В геоструктурному відношенні район приурочений до Преддобрудзького прогину. Починаючи з палеогену ця територія відчувала занурення, в наслідок чого на теперішній час кристалічний фундамент заглиблений на 5км і перекритий товщею осадових порід палеозою, мезозою і кайнозою різноманітного генезису. Для цілей інженерної геології інтерес представляють породи, починаючи з неогену (N).

Відклади меотичного ярусу (N1 m) залягають на глибині від декількох метрів у долинах річок до 40м і більше на вододілах, вони представлені переважно зелено-сірими глинами, з прошарками пісків і вапняку. Потужність меотису сягає 45-60 м.

Понтичний ярус (N2pn) представлений переважно глинами, з прошарками алеврита, піску, вапняку, потужністю до 35 м.

Відклади верхнього пліоцену (N23) – це червоно-бурі глини потужністю 2-8 м, а також озерно-лиманні відклади 10-ї тераси Дунаю (al N23 - Q1) – сірі глини і піски, потужністю 5-12 м.

Четвертинні (Q) відклади представлені озерно-алювіальними (у долинах річок) і еолово-делювіальними (на вододільних ділянках) породами.

В гідрогеологічному відношенні територія розташована у межах Причорноморського артезіанського басейну, в Бессарабському районі.

Водоносні горизонти приурочені майже до всіх стратиграфічних комплексів: до вапняків і пісків понтичного ярусу неогену, алювіально-озерним та еолово-делювіальним четвертинним відкладам.

Загальна характеристика виділених інженерно-геологічних елементів (ІГЕ):

- З поверхні розповсюджений насипний шар, потужністю 0,7-1,8м;

- ІГЕ-2 – Суглинок легкий лесовидний палево-бурий, сіро-жовтий, твердої і напівтвердої консистенції, з включенням пилуватих карбонатів. Потужність шару 5,0-6,6м;

- ІГЕ-3 Суглинок легкий лесовидний коричневий напівтвердої консистенції, з включенням пилуватих карбонатів. Залягає на глибині 5,8-7,6м, потужність 0,7-1,9м;

- ІГЕ-4 Суглинок легкий лесовидний палевий, з прошарками супіску, напівтвердої консистенції. Зустрінутий в районі свердловин №№1,2,5 на глибині 7,7-8,5м, потужність 1,6-2,0м, на інших ділянках відсутній;

- ІГЕ-4* Суглинок легкий лесовидний палевий, з прошарками супіску, тугопластичної консистенції. Залягає на глибині 8,5-10,1м, потужність 1,0-2,3м;

- ІГЕ-4** Суглинок легкий лесовидний палевий, з прошарками супіску, мяко- і текучопластичної консистенції. Залягає на глибині 8,2-12,0м, потужність 1,8-6,3м;

- ІГЕ-5 – Суглинок легкий лесовидний сірувато-світло-бурий, мяко- і текучопластичної консистенції. Залягає на глибині 13,8-14,8м, потужність 4,4-6,5м;

- ІГЕ-6 – Суглинок важкий жовто-бурий, сірувато-бурий, тугопластичної консистенції, з прошарками мякопластичного, з включенням карбонатів. Залягає на глибині 18,8-20,7м, на абс. відм. 5,8-8,6м, потужність 1,9-2,4м;

- ІГЕ-7 – Глина легка зеленувато-сіра, напівтвердої консистенції (у покрівлі - до тугопластичної), з прошарками суглинку, зі стяжіннями карбонатів. Викрита у свердловинах №1,№4 на глибині 21,3-22,6м, на абс.відм.3,9-6,0м, пройдена потужність до 3,7м.

Ґрунтові води у період проведення вишукувань виявлені на глибині 10,9-12,0м, на абс.відм.14,5-16,1м.

Вода з мінералізацією 1,8г/дм3, слабоагресивна за вмістом хлоридів до арматури бетонних та з/бетонних конструкцій.

Водоносний горизонт безнапірний. Сезонні коливання рівня ґрунтових вод становлять ±0,8м.

Тип території за потенційним підтопленням – третій.

Лесовидні суглинки ІГЕ-2,3,4,4* у разі замочування можуть просідати при природному тиску та під додатковим навантаженням.

Сумарна величина просідання ґрунтів від власної ваги може становити 8-10см. Тип ґрунтових умов за просіданням – другий.

Початковий тиск просідання для ІГЕ-2,3,4 становить 0,05-0,07МПа, для ІГЕ-4* - 0,20МПа.

Загальна потужність просідаючих ґрунтів 8-9м.

За вмістом хлоридів і сульфатів ґрунти вище рівня ґрунтових вод неагресивні до бетону та з/бетону.

Нормативна сейсмічність м. Ізмаїл згідно з картою ОСР-2004-А ДБН В.1.1-12:2014 складає 8 балів. Згідно з таблицею 5.1 цього ДБН і примітками до неї, ґрунти майданчику за сейсмічними властивостями відносяться до другої та третьої категорії. Ґрунти майданчику неоднорідні, у межах 10м товщі (від денної поверхні) потужність ґрунтів, що відносяться до третьої категорії за сейсмічними властивостями, становить менше 5м, тому розрахункову сейсмічність майданчику можливо прийняти 8 балів.

За сукупністю природних факторів категорія важкості інженерно-геологічних умов – друга (ДБН А.2.1-1-2014).

Нормативна глибина промерзання ґрунтів – 0,8м.

 

Характеристика існуючої виробничо-адміністративної будівлі (поз.13 по ГП)

Предметом обстеження є конструкції виробничо-адміністративної будівлі, яка знаходиться за адресою: Одеська обл., Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, вулиця Болградське шосе, 33.

Період проведення обстеження – квітень 2023р.

Територія навколо будівлі спланована, наявні доріжки та проїзди з твердим покриттям.

Рельєф ділянки навколо об’єкта спокійний з незначним перепадом висот – близько 0,1...0,3м.

По периметру будівлі улаштоване асфальтове вимощення шириною 0,5..0,8м, за винятком ділянок в осей 1/А-В та А/1-2, де наявна прибудова.

Водовідведення з навколишньої території в цілому вирішено без контрухилів та місць застою атмосферних опадів на земній поверхні поруч з будівлею.

Зовнішні водо несучі мережі (водопостачання та каналізація) та мережі електропостачання прокладені приховано, під землею.

Обстежувана будівля триповерхова, з цокольним та технічним поверхами. Будівля прямокутна в плані з розмірами в осях 36,0х12,0м.

Конструктивна схема будівлі вирішена як безкаркасна, з повздовжніми та поперечними несучими стінами, просторова жорсткість якої забезпечена сполученими повздовжнім несучими та поперечними самонесучим стінам, об'єднаними дисками перекриття та покриття.

Висота приміщень першого поверху, другого та третього, від рівня підлоги до низу плит перекриття, становить – 3,0м, висота приміщень цокольного поверху – 2,7м, висота технічного поверху змінна, вздовж зовнішніх несучих стін (осі А та В) становить 0,8м, та 1,1м вздовж внутрішньої несучої стіни (вісь Б).

В будівлі наявні два зовнішні входи до цокольного поверху, розташовані в межах осей 1-2/В та 7/Б-В. В межах осей 1/А-В та А/1-2 наявна одноповерхова прибудова (салон меблів). В межах примикання покрівлі прибудови до зовнішньої стіни виробничо-адміністративної будівлі (рівень перекриття першого поверху в осях 1-2/А) утворена єндова. На момент обстежена єндова засмічена.

Під час обстеження будівлі, до приміщень першого поверху, що розташовані в осях 1-2/А-В, доступ не наданий.

На момент обстеження будівля експлуатується.

Будівля збудована в 1970 році.

Короткий опис будівельних конструкцій:

Фундаменти – стрічкові, бетонні блоки (ФБС) улаштовані на цементно-піщаному розчині. По внутрішній поверхні стін цокольного поверху наявне опорядження цементно-піщаною штукатуркою з послідуючим фарбуванням, по зовнішній – облицювання щебенем крупної фракції;

Несучі та самонесучі стіни – кладка з керамічної цегли на цементно-піщаному розчині. Товщина несучих та самонесучих стін (без врахування шарів опорядження) становить 510 мм, товщина внутрішніх – 380 мм;

Перегородки – кладка з керамічної цегли на цементно-піщаному розчині, товщиною 120 мм (без врахування шарів опорядження) та кладка з газобетону на клейовому розчині, товщиною 100 мм. По перегородкам наявне опорядження цементно-піщаною штукатуркою з послідуючим фарбуванням;

Перемички – збірні, залізобетонні, балочні. Габаритні розміри перемичок відповідають типовій серії 1.038.1-1, вип.12. Дверні перемички в цегляних перегородках виконані з арматурних стрижнів (два стрижні 16 мм);

Міжповерхове перекриття – збірні, залізобетонні багатопустотні панелі. Габаритні розміри панелей відповідають типовій серії 1.141-1 вип.63, прольотом 6,0 м. По поверхні панелей наявне фарбування вапном;

По панелям перекриття цокольного поверху наявні ушкодження у вигляді руйнування захисного шару бетону, шарів опорядження та спостерігається нерівномірна корозія арматурних стрижнів. В деяких панелях пробиті отвори, призначені для проходження інженерних мереж. Отвори пробиті в межах пустот, без пошкодження робочих стрижнів.

Згідно з табл. В.2.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 технічний стан перекриття цокольного поверху відповідає 3 категорії – не придатний до нормальної експлуатації.

Горищне покриття – збірні залізобетонні ребристі плити. Геометричні параметри ребристих плит відповідають типовій серії 1.465-7 та виконані габаритним розміром 1,5х6,0 м та 3,0х6,0 м;

Сходи внутрішні – збірні залізобетоні марші та площадки. Габаритні розміри елементів сходів відповідають типовій серії 1.251.1-4 вип.1. Сходові марші виконані висотою 1,65 м та шириною 1,35 м. Площадки виконані ребристими, шириною 1,2 м та кріпляться до внутрішніх несучих стін з цегляної кладки. Сходи улаштовані в осях 2-3/А-Б та 6-7/В-Б;

Сходи зовнішні (ґанок) – несучі стіни сходів виконані з цегляної кладки на цементно-піщаному розчині, сходовий марш та площадка – з монолітного з/б. По зовнішній поверхні стін наявне опорядження цементно-піщаною штукатуркою. Сходинки опоряджені керамічною плиткою (вертикальні площини) та бетонно-мозаїчними плитами (горизонтальні площини). По сходам улаштоване металеве огородження. Загальна висота сходів, від рівня землі до рівня верхньої площадки становить1,8 м, ширина сходів - 2,9 м;

Покриття (категорія відповідальності конструкції А) – збірні залізобе-тонні ребристі плити. Геометричні параметри ребристих плит відповідають типовій серії 1.465-7 та виконані габаритним розміром 1,5х6,0м та 3,0х6,0м.

В повздовжніх ребрах плити покриття розташованої в межах осей 1- 2/В-Б, виявлено похилі тріщини, руйнування захисного шару бетону та корозію робочого арматурного стрижня. Також на даній плиті спостерігаються сліди замокань.

Згідно з табл. В.2.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 технічний стан покриття від-повідає 3 категорії – не придатний до нормальної експлуатації.

Покрівля – плоска, рулонна. Система водовідведення вирішена як зовнішня організована. По периметру всієї покрівлі наявний парапет висотою 0,2...0,5 м. Огородження відсутнє. По цегляній кладці парапету укладені з/б парапетні водовідвідні плити, шириною 0,5м. Примикання покрівлі до парапетів вирішено шляхом заведення гідроізоляційного килиму на вертикальні площини та притискання його планкою з оцинкованої сталі через дюбелі, а примикання до вентиляційних каналів - шляхом заведення килиму на горизонтальні площини (ніші по периметру цегляної кладки). Вихід на покрівлю вирішений через цегляну криту надбудову улаштовану над сходовою клітиною в осях 6-7/Б-В. В осях 1-2/А, над покрівлею прибудови водостічна система вирішена наступним чином: приймальна воронка, вертикальна труба, коліно (під кутом ≈100°) та горизонтальна труба.

По покрівлі були виявлені локальні пошкодження, такі як, пухирці повітря під килимом та локальні відшарування.

Вузли примикання покрівлі до вентиляційних каналів частково пошкоджені, спостерігається відшарування гідроізоляційного килиму. 

По парапетним плитам наявне сколювання бетону на кутах.

Згідно з табл. В.7.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 технічний стан покрівлі відповідає 3 категорії – не придатний до нормальної експлуатації.

Інженерні мережі в будівлі представлені водопроводом, каналізацією, електропостачанням та вентиляцією.

Мережі побутової каналізації в будівлі зруйновані. Зовнішні мережі виконані з чавунних труб та з улаштуванням колодязів. В будівлі влаштовано декілька вводів каналізаційних мереж, що влаштовані через стіну по осі Б. Колодязі, що розташовані поруч з будівлею, засипані. Мережі каналізації зруйновані, непрацездатні.

Мережі водопостачання (зовнішні та внутрішні) виконані з полімерних труб та наявні лише в межах цокольного поверху. Введення мереж до будівлі влаштоване крізь стіни по осі А та Б. В вузлах проходження мереж наявні сталеві гільзи.

Електричні мережі прокладені зовнішньо, в штукатурці, крізь пробиті отвори в цегляних перегородках та по стелі.

Система вентиляції в будівлі вирішена як природна, з улаштуванням в стінах вентиляційних каналів.

На підставі п.5.3.3, ДСТУ Б 1.2-18:2016, можна зробити висновок, що технічний стан виробничо-адміністративної будівлі віднесений до 3 категорії – не придатний до нормальної експлуатації.

Конструкції, за якими надана категорія технічного стану:

-       з/б багатопустотні панелі перекриття цокольного поверху;

-       з/б ребриста плита покриття;

-       плоска рулонна покрівля.

По результатам проведеного обстеження встановлено, що подальша безпечна експлуатація будівлі неможлива.

Для подальшої безпечної експлуатації будівлі необхідно привести технічний стан конструкцій, що мають категорію 3 (непридатний до нормальної експлуатації) до категорії 2 (нормальний). Для цього рекомендується розробити проект капітального ремонту (реконструкції) будівлі.

 

Навантаження прийняті при розрахунку

Розрахунок будівель та споруд виконувався з застосуванням програмних комплексів по розрахунку конструкцій будівель «SCAD-office». З метою отримання достовірних даних розрахунки виконуються також «ручним» способом.

Рівномірно розподілені навантаження на перекриття і покриття прийняті відповідно до ДБН В.1.2-2:2006 «Навантаження і впливи» табл. 6.2. з коефіцієнтами надійності за п. 6.7. і по фактичній вазі обладнання і перегородок в місцях їх розташування. Власна вага залізобетонних конструкцій, внутрішніх і зовнішніх стін пораховано з урахуванням габаритів конструкцій за значеннями питомої ваги відповідних матеріалів. При підрахунку власної ваги конструкцій застосовувалися коефіцієнти надійності по навантаженнях, зазначені в табл. 5.1. ДБН В.1.2-2:2006. Вітрове навантаження на стіни, покриття, а також навантаження від ваги снігового покриву приймалися за вказівками глав 9 і 8 ДБН В.1.2-2:2006 «Навантаження і впливи» відповідно.

Корисні навантаження прийняті по ДБН В.1.2-2: 2006 "Навантаження і впливи":

- для адміністративно-побутових приміщень (табл. 6.2, п.2, ДБН В.1.2-2:2006) - характеристичне значення навантаження - 2,0 кПа, (в т.ч. 0,85 кПа квазіпостійної частини, 1,15 кПа - короткочасної); розрахункове значення при коефіцієнті надійності по навантаженню γfm = 1,3 – 2,6 кПа;

- для складських приміщень (табл. 6.2, п.4г, ДБН В.1.2-2:2006) - характеристичне значення навантаження – 4,0 кПа, (в т.ч. 1,7 кПа квазіпостійної частини, 2,3 кПа - короткочасної); розрахункове значення при коефіцієнті надійності по навантаженню γfm = 1,3 – 5,2 кПа;

- коридори і сходи (табл. 6.2, п. 12а, ДБН В.1.2-2: 2006) - характеристичне значення навантаження - 3,0 кПа, (в т.ч. 1,0 кПа квазіпостійної частини, 2,0 кПа - короткочасної); розрахункове значення при коефіцієнті надійності по навантаженню γfm = 1,2 - 3,6 кПа;

- Технічні приміщення (табл. 6.2, п. 3, ДБН В.1.2-2: 2006) - характеристичне значення навантаження - 2,0 кПа, (в т.ч. 1,2 кПа квазіпостійної частини, 0,8 кПа - короткочасної); розрахункове значення при коефіцієнті надійності по навантаженню γfm = 1,2 - 2,4кПа;

- Ділянки покриття - оскільки розміщення обладнання на покритті не передбачено, а значення короткочасної корисного навантаження для обслуговування експлуатованих покрівель (0,5кПа) менше значення короткочасної снігового навантаження, - у розрахунку не враховувалася.

Вітрові навантаження прийняті відповідно до ДБН В.1.2-2:2006 "Навантаження і впливи". Тип місцевості - II, w0 - характеристичне значення вітрового тиску для м. Ізмаїл - 500 Па. Навантаження обчислюються з урахуванням висоти будівель і прикладаються до дисків перекриття або колон. Прийнято знакозмінними, взаємовиключними між собою. Короткочасні навантаження.

Снігові навантаження прийняті відповідно до ДБН В.1.2-2:2006 "Навантаження і впливи". S0 -характеристичне значення снігового навантаження для м. Ізмаїл - 1100 Па. Короткочасні навантаження.

Сейсмічні розрахункові навантаження (по вісі «Х» та «Y») - 8 балів, відповідно до ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України». Аварійні завантаження.

Категорія відповідальності конструкцій:

А – вертикальні несучі елементи будівель та споруд (колони, вертикальні в’язі, несучі стіни), горизонтальні несучі елементи будівель та споруд (конструкція перекриття, конструкція покриття, горизонтальні в’язі), залізобетонні фундаменти, сходи.

Б – відсутні.

В – перегородки, несучі конструкції обробки.

Клас відповідальності будівлі – СС1, отже при розрахунку прийняті коефіцієнти надійності з наступними значеннями:

Клас наслідків (відповідальності)

Категорія відповідальності конструкції

Значення γn, які використовуються в розрахункових ситуаціях

усталених

 

усталених

перехідних

аварійних

перша група граничних станів

друга група граничних станів

перша група граничних станів

друга група граничних станів

перша група граничних станів

СС1

А

1,000

0,950

0,950

0,925

0,950

Б

0,975

 

0,925

 

 

В

0,950

 

0,900

 

 

 

Архітектурні та конструктивні рішення по будівлям та спорудам

Передбачається «Нове будівництво складу зберігання зерна та вузла відвантаження/завантаження залізничних вагонів за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 33».

Передбачається будівництво об'єктів основного і допоміжного призначення, що забезпечують ефективну і екологічно безпечну експлуатацію складу зберігання зерна.

Будівництво ведеться на території ТОВ «ТРАНСЮКРЕЙН» в 1 чергу.

Запроектований склад зберігання зерна та вузол відвантаження/завантаження залізничних вагонів включає в себе:

- склад підлогового зберігання зерна (поз.1 по ГП);

- станція вивантаження автомобілів (поз.2 по ГП);

- бункер відвантаження зерна з з/д на автотранспорт з вузлом автоматичного зважування та подачі зерна в склад (поз.3 по ГП). Розподільчий пункт (поз. 12 по ГП) входить до складу;

- бункер відвантаження зерна на автотранспорт №1 та №2 (поз. 4 та 5 по ГП);

- станція вивантаження залізничних вагонів (поз.6 по ГП);

- транспортні галереї №1 та №2 (поз.7 та 8 по ГП);

- автомобільні ваги №1, 2 (поз. 9 та 10 по ГП);

- виробничо-адміністративна будівля (поз.13 по ГП) – реконструкція.

Також в рамках даного проекту на майданчику запроектовані допоміжні будівлі та споруди для забезпечення роботи складу:

- резервуари очищених дощових стоків з очисними спорудами (поз.14 та 15 по ГП);

-резервуари протипожежного запасу води на 354 м3 (підземні) (поз. 16

по ГП);

    - вузол обліку природного газу (поз. 17 по ГП);

- компресорна (поз.18 по ГП);

- трансформаторна та розподільчий пункт електромереж (поз.11 по ГП).

 

Склад підлогового зберігання зерна (поз. 1 по ГП)

Споруда призначена для підлогового зберігання сипучих зернових насипною вагою до 0,74т/м3.

Розміри складу в плані складають 24,0 х 120,0 м.

Завантаження складу здійснюється з конвеєра, розміщеного в галереї з опорою на поперечні стіни складу.

Під складом в повздовжньому напрямку розташовані монолітні тунелі. Для входу до тунелів організовані приямки які розташовані в торцях складу.

Конструктивна схема будівлі – монолітні залізобетонні стіни з металоконструкцією покриття. Залізобетонні стіни сформовані з металоконструкцією покриття, утворюють рами, що сприймають вертикальні і горизонтальні навантаження.

Фундаменти – виконуються у вигляді підпірних стін. Тип стін – куткова. Повздовжні стіни складу висотою 5,0 м – підпірні залізобетонні монолітні на природній основі. Поперечні стіни складу висотою від 5,0 до 9,0 м – підпірні залізобетонні монолітні на природній основі. Товщина стін змінна – від 0,2 до 0,5 м. Матеріал стін - бетон класу С16/20 по міцності, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування стіни виконується в'язаними арматурними сітками встановленими по граням стіни, об'єднаних в просторовий каркас шпильками. Арматура сіток прийнята класу А400С, арматура шпильок прийнята класу А240С, по ДСТУ 3760:2019. Під підошвою фундаментної плити стін виконується бетонна підготовка товщиною 100 мм з бетону класу С8/10 по міцності, яка виступає за габарити фундаментних конструкцій не менше ніж на 100 мм в кожну сторону. Під бетонною підготовкою виконується щебенева засипка з трамбівкою, з щебню фракції 20-40 мм, товщиною 300 мм.

Тунелі – виконуються монолітними залізобетонними у вигляді замкнутих стінок, товщиною 200, 300 мм. Матеріал тунелю - бетон класу С16/20 по міцності, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування стіни виконується в'язаними арматурними сітками встановленими по граням стінок, об'єднаними в просторовий каркас шпильками. Арматура сіток прийнята класу А400С, арматура шпильок прийнята класу А240С, по ДСТУ 3760:2019. Під підошвою тунелю виконується бетонна підготовка товщиною 100 мм з бетону класу С8/10 по міцності, яка виступає за габарити фундаментних конструкцій не менше ніж на 100 мм в кожну сторону. Під бетонною підготовкою виконується щебенева засипка з трамбівкою, з щебеню фракції 20-40 мм, товщиною 300 мм.

Сходи – виконуються монолітними, залізобетонними, з бетону класу С16/20 по міцності, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування сходів виконується в'язаними арматурними сітками встановленими у верхній і нижній поверхні плити маршу, об'єднаними в просторовий каркас вертикальними шпильками. Арматура сіток прийнята класу А400С, арматура шпильок прийнята класу А240С, по ДСТУ 3760:2019. Зв'язок сходів з несучими елементами споруди виконується за допомогою арматурних випусків.

Підлога – виконується у вигляді монолітної, залізобетонної плити, товщиною 200 мм. Матеріал підлоги - бетон класу С16/20 по міцності, марки W2 по водонепроникності, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування плити підлоги виконується в’язаними арматурними сітками, встановленими у верхній і нижній зоні плити. Арматура прийнята класу А400С. Проектне положення між сітками витримується за допомогою підтримуючих каркасів. Під підлогою виконується щебенева засипка з трамбівкою, з щебеню фракції 40-70 мм, товщиною 150 мм.

Ворота вхідні – виконуються з металевих прокатних профілів з обшивкою дерев’яним брусом. В місцях встановлення воріт передбачені заставні деталі. Кріплення конструкції воріт до заставних деталей здійснюється за допомогою зварювання. Стикові з'єднання елементів воріт виконуються на зварюванні із застосуванням металевих вкладишів і накладок. Сталь для проектованих металевих конструкцій прийнята марки С255 по ДСТУ 8539:2015 "Прокат для будівельних сталевих конструкцій. Загальні технічні умови".

Металоконструкція надземної частини будівлі - виконуються з металевих прокатних профілів. Опорна частина покриття - залізобетонні підпірні стіни, в яких передбачені заставні елементи для монтажу металоконструкції. Монтаж металоконструкції буде виконуватись по послідовно. Ферми попередньо будуть виготовлюватися на виробничому обладнанні. Стикові з'єднання ферм виконуються за допомогою болтів М16, М20, а також на зварюванні із застосуванням металевих вкладишів і накладок. Кріплення конструкції покриття до заставних деталей здійснюється за допомогою анкерних болтів і зварювання. Сталь для проектованих металевих конструкцій прийнята марки С255 по ДСТУ 8539:2015 «Прокат для будівельних сталевих конструкцій. Загальні технічні умови».

Покрівля – арочного типу, виконана з гнутого металевого арочного профілю.

Вимощення – виконується по периметру будівлі, з покриттям тротуарною плиткою, шириною 1,0 м,  по бетонній основі товщиною від 100 мм до 150 мм. Ухил вимощення – 1%.

Запроектовані конструкції забезпечують сприйняття вертикальних і горизонтальних, викликаних вітровими і сейсмічними впливами, навантажень.

Будівля розрахована на статичні і динамічні дії з урахуванням сейсмічності району будівництва.

 

Станція вивантаження автомобілів (поз. 2 по ГП)

Станція вивантаження автомобілів являє собою прямокутну споруду в плані з розмірами в осях 6,0 х 30,5 м. Загальною висотою – 18.435 м.

Конструктивна схема будівлі – рамно-в’язевий металевий каркас з металевими конструкціями покриття, та із вертикальними і горизонтальними металевими в’язями (табл. 7.1, ДБН В.1.1-12:2014). Металеві колони сформовані з металоконструкцією покриття, утворюють рами, що сприймають вертикальні і горизонтальні навантаження спільно з вертикальними металевими зв'язками. Колони, зв’язки, спільно з металоконструкцією покриття, утворюють єдину просторову каркасну систему, жорсткість якої забезпечується: в горизонтальній площині - роботою ферм покриття і горизонтальних в’язів, у вертикальній - роботою рам, вертикальних в’язів.

Фундаменти станції розвантаження автомобілів - складаються з фундаментів різних конфігурацій та типів, а саме фундаменти плитного типу на природній основі, приямки на природні основі, стовбчасті фундаменти. Усередині приямка влаштовується бункер для прийому зерна. Матеріал фундаментів - бетону класу С16/20 по міцності, марки W4 по водонепроникності, марки F150 по морозостійкості, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування фундаментів виконується в’язаними арматурними сітками та каркасами. Арматура сіток та робоча арматура каркасів прийнята класу А400С; арматура шпильок та поперечна арматура каркасів (хомути) прийнята класу А240С.  В фундаментній плиті передбачені заставні вироби для кріплення металоконструкції надземної частини будівлі. Під підошвою фундаментної плити виконується бетонна підготовка товщиною 100 мм з бетону класу С8/10 по міцності, яка виступає за габарити фундаментних конструкцій не менше ніж на 100 мм в кожну сторону.

Бункер для прийому зерна - редставляє собою металеву конструкцію з розпірками в формі усіченої піраміди з металевого листа і прокату. Бункер для прийому зерна влаштовується у середині приямка. Спуск в бункера (в разі його прочищення) здійснюються по металевим скобам. Бункер - виконуються з металевих прокатних профілів. Опорна частина бункера - залізобетонні елементи приямку, в яких передбачені заставні елементи для монтажу металоконструкції. Монтаж металоконструкції буде виконуватись по послідовно. Стикові з'єднання елементів бункеру виконуються на зварюванні із застосуванням металевих вкладишів і накладок. Кріплення конструкції до заставних деталей здійснюється за допомогою зварювання. Сталь для проектованих металевих конструкцій прийнята марки С255 по ДСТУ 8539:2015 «Прокат для будівельних сталевих конструкцій. Загальні технічні умови».

Металоконструкція надземної частини будівлі. Над станцією розвантаження автомобілів передбачається металевий навіс. Додатково в конструкції навісу організована металева площадка для установки аспіраційного обладнання. Покриття майданчиків – просічно-витяжний лист. Підйом на металеві площадки здійснюється за допомогою похилих металевих сходів. По контуру площадок організована металева огорожа. Навіс виконуються з металевих прокатних профілів. Опорна частина навісу - залізобетонні фундаменти, в яких передбачені заставні елементи для монтажу металоконструкції. Монтаж металоконструкції буде виконуватись по послідовно. Ферми попередньо будуть виготовлюватися на виробничому обладнанні. Стикові з'єднання ферм виконуються за допомогою болтів М16, М20, а також на зварюванні із застосуванням металевих вкладишів і накладок. Кріплення конструкції навісу до заставних деталей здійснюється за допомогою анкерних болтів і зварювання. Сталь для проектованих металевих конструкцій прийнята марки С255 по ДСТУ 8539:2015 «Прокат для будівельних сталевих конструкцій. Загальні технічні умови».

Покриття навісу - сталевий профільований настил.

Заповнення віконних прорізів у зовнішніх стінах - виконуються з металопластикових профілів. Розбивка на секції і відкривання виконується за погодженням із замовником. При замовленні віконних блоків їх розміри уточняються по фактично виконаним отворам. Елементи (вироби) заповнення світлових прорізів повинні відповідати вимогам ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги», ДБН В.2.6-31:2021 «Теплова ізоляція та енергоефективність будівель», та мати опір теплопередачі не менше 0.9 м²К/Вт, що має бути підтверджено сертифікатом якості. Скління здійснюється двокамерними склопакетами.

Будівля пульту управління:

Будівля прямокутної форми, з габаритними розмірами в осях 2,0х1,6 м. Висота будівлі – 2,735м. Виконується з металоконструкції, з покриттям сендвіч-панелі.

Металоконструкція будівлі – виконується з металевих прокатних профілів. Опорна частина конструкції – будівля станції вивантаження автомобілів. Монтаж металоконструкції буде виконуватись по послідовно. Стикові з'єднання конструкції виконуються на зварюванні із застосуванням металевих вкладишів і накладок. Кріплення конструкції до будівля станції вивантаження автомобілів здійснюється за допомогою зварювання. Сталь для проектованих металевих конструкцій прийнята марки С255 по ДСТУ 8539:2015 «Прокат для будівельних сталевих конструкцій. Загальні технічні умови».

Стіни – виконуються з стінових сендвіч-панелей, товщиною 100 мм, з утеплювачем із мінеральної вати. Всередині покриття стін виконується з OSB-панелей, товщиною 10 мм.

Покриття – виконуються з покрівельних сендвіч-панелей, товщиною 100 мм, з утеплювачем із мінеральної вати. Всередині покриття стелі виконується з OSB-панелей, товщиною 10 мм.

Заповнення віконних прорізів - виконуються з металопластикових профілів. Розбивка на секції і відкривання виконується за погодженням із замовником. При замовленні віконних блоків їх розміри уточняються по фактично виконаним отворам. Елементи (вироби) заповнення світлових прорізів повинні відповідати вимогам ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги», ДБН В.2.6-31:2021 «Теплова ізоляція та енергоефективність будівель», та мати опір теплопередачі не менше 0.9 м²К/Вт, що має бути підтверджено сертифікатом якості. Скління здійснюється двокамерними склопакетами.

Заповнення зовнішніх дверних прорізів - виконується з металевих профілів. Дверні блоки глухі, герметичні, вогнестійкі, обладнані ущільненими притворами і пристроями для самозачинення.

Вимощення – виконується по периметру будівлі, з покриттям тротуарною плиткою, шириною 1,0 м,  по бетонній основі товщиною від 100 мм до 150 мм. Ухил вимощення – 1%.

Запроектовані конструкції забезпечують сприйняття вертикальних і горизонтальних, викликаних вітровими і сейсмічними впливами, навантажень.

Будівля розрахована на статичні і динамічні дії з урахуванням сейсмічності району будівництва.

 

Бункер відвантаження зерна з з/д на автотранспорт з вузлом автоматичного зважування та подачі зерна в склад (поз. 3 по ГП). Розподільчий пункт (поз. 12 по ГП) входить до складу

Бункер відвантаження зерна з з/д на автотранспорт з вузлом автоматичного зважування та подачі зерна в склад є спорудою яка сполучає транспортні потоки розвантаження зерна зі станції вивантаження вагонів, завантаження складу підлогового зберігання зерна та автомобілів за допомогою розміщення транспортних механізмів (норій, конвеєрів).

Розміри споруди в плані складають 5,0 м 5,0 м. Загальна висота споруди – приблизно 18.0 м.

Конструктивна схема будівлі – рамно-в’язевий металевий каркас з металевими конструкціями покриття, та із вертикальними і горизонтальними металевими в’язями (табл. 7.1, ДБН В.1.1-12:2014). Металеві колони сформовані з металоконструкцією перекриття та покриття, утворюють рами, що сприймають вертикальні і горизонтальні навантаження спільно з вертикальними металевими зв'язками. Колони, зв’язки, спільно з металоконструкцією перекриття та покриття, утворюють єдину просторову каркасну систему, жорсткість якої забезпечується: в горизонтальній площині - роботою дисків перекриття і горизонтальних в’язів, у вертикальній - роботою рам, вертикальних в’язів.

Фундаменти споруди – стовбчасті, монолітні, залізобетоні. Фундаменти виконуються з бетону класу С16/20 по міцності, марки W4 по водонепроникності, марки F150 по морозостійкості, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування конструкції фундаментів виконується в'язаними арматурними сітками, та каркасами. Арматура сіток та каркасів прийнята класу А400С та А240С, по ДСТУ 3760:2019. Під підошвами фундаментів виконується бетонна підготовка товщиною 100 мм з бетону класу С8/10 по міцності яка виступає за габарити фундаментних конструкцій не менше ніж на 100 мм в кожну сторону.

Надземна частина споруди:

Надземна частина представляє собою просторову, структурну, металеву конструкцію з колон, в’язей та технологічних площадок (перекриття). Перекриття площадок – просічно-витяжний лист по металевих балках. Підйом на площадки здійснюється за допомогою похилих металевих сходів. По контуру площадок влаштовано металеву огорожу.

Конструкція виконується з металевих прокатних профілів. Опорна частина - залізобетонні фундаменти, в яких передбачені заставні елементи для монтажу металоконструкції. Монтаж металоконструкції буде виконуватись по послідовно. Складні елементи попередньо будуть виготовлюватися на виробничому обладнанні. Стикові з'єднання елементів конструкції виконуються за допомогою болтів М16, М20, а також на зварюванні із застосуванням металевих вкладишів і накладок. Кріплення металоконструкції до заставних деталей здійснюється за допомогою анкерних болтів і зварювання. Сталь для проектованих металевих конструкцій прийнята марки С255 по ДСТУ 8539:2015 «Прокат для будівельних сталевих конструкцій. Загальні технічні умови».

Розподільчий пункт (поз. 12 по ГП)

Стіни – виконуються з стінових сендвіч-панелей, товщиною 100 мм, з утеплювачем із мінеральної вати. Всередині покриття стін виконується з OSB-панелей, товщиною 10 мм.

Покриття – виконуються з покрівельних сендвіч-панелей, товщиною 100 мм, з утеплювачем із мінеральної вати. Всередині покриття стелі виконується з OSB-панелей, товщиною 10 мм.

Заповнення віконних прорізів - виконуються з металопластикових профілів. Розбивка на секції і відкривання виконується за погодженням із замовником. При замовленні віконних блоків їх розміри уточняються по фактично виконаним отворам. Елементи (вироби) заповнення світлових прорізів повинні відповідати вимогам ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги», ДБН В.2.6-31:2021 «Теплова ізоляція та енергоефективність будівель», та мати опір теплопередачі не менше 0.9 м²К/Вт, що має бути підтверджено сертифікатом якості. Скління здійснюється двокамерними склопакетами.

Заповнення зовнішніх дверних прорізів - виконується з металевих профілів. Дверні блоки глухі, герметичні, вогнестійкі, обладнані ущільненими притворами і пристроями для самозачинення.

Запроектовані конструкції забезпечують сприйняття вертикальних і горизонтальних, викликаних вітровими і сейсмічними впливами, навантажень.

Будівля розрахована на статичні і динамічні дії з урахуванням сейсмічності району будівництва.

 

Бункер відвантаження зерна на автотранспорт №1 та №2 (поз. 4 та 5 по ГП)

Споруда призначена для накопичення зерна за допомогою транспортного обладнання (технологічних конвеєрів) з наступним завантаженням вантажних автомобілів.

Розміри споруди в плані складають 5,0 м 5,0 м. Висота споруди приблизно 14.5 м.

Конструктивна схема споруди – рамно-в’язевий металевий каркас з металевими конструкціями покриття, та із вертикальними і горизонтальними металевими в’язями (табл. 7.1, ДБН В.1.1-12:2014). Металеві колони сформовані з металоконструкцією перекриття та покриття, утворюють рами, що сприймають вертикальні і горизонтальні навантаження спільно з вертикальними металевими зв'язками. Колони, зв’язки, спільно з металоконструкцією перекриття та покриття, утворюють єдину просторову каркасну систему, жорсткість якої забезпечується: в горизонтальній площині - роботою дисків перекриття і горизонтальних в’язів, у вертикальній - роботою рам, вертикальних в’язів.

Фундаменти споруди – стовбчасті, монолітні, залізобетоні. Фундаменти виконуються з бетону класу С16/20 по міцності, марки W4 по водонепроникності, марки F150 по морозостійкості, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування конструкції фундаментів виконується в'язаними арматурними сітками, та каркасами. Арматура сіток та каркасів прийнята класу А400С та А240С, по ДСТУ 3760:2019. Під підошвами фундаментів виконується бетонна підготовка товщиною 100 мм з бетону класу С8/10 по міцності яка виступає за габарити фундаментних конструкцій не менше ніж на 100 мм в кожну сторону.

Надземна частина споруди:

Надземна частина представляє собою просторову, структурну, металеву конструкцію з колон, в’язей та технологічних площадок (перекриття). Перекриття площадок – просічно-витяжний лист по металевих балках. Підйом на площадки здійснюється за допомогою похилих металевих сходів. По контуру площадок влаштовано металеву огорожу.

Конструкція виконується з металевих прокатних профілів. Опорна частина - залізобетонні фундаменти, в яких передбачені заставні елементи для монтажу металоконструкції. Монтаж металоконструкції буде виконуватись по послідовно. Складні елементи попередньо будуть виготовлюватися на виробничому обладнанні. Стикові з'єднання елементів конструкції виконуються за допомогою болтів М16, М20, а також на зварюванні із застосуванням металевих вкладишів і накладок. Кріплення металоконструкції до заставних деталей здійснюється за допомогою анкерних болтів і зварювання. Сталь для проектованих металевих конструкцій прийнята марки С235, С255 по ДСТУ 8539:2015 «Прокат для будівельних сталевих конструкцій. Загальні технічні умови».

Запроектовані конструкції забезпечують сприйняття вертикальних і горизонтальних, викликаних вітровими і сейсмічними впливами, навантажень.

Будівля розрахована на статичні і динамічні дії з урахуванням сейсмічності району будівництва.

 

Станція вивантаження залізничних вагонів (поз. 6 по ГП)

Конструкція основне призначення якої – розвантаження зерна з залізничних вагонів та переміщення його в склад підлогового зберігання зерна або в бункер відвантаження зерна за допомогою технологічного обладнання (норій та транспортерів).

Розміри споруди в плані – 2 приямки 55,0 х 1,05 м та 1 приямок 7,15 х 4,0 м.

Надземна частина складається з металевої просторової опори, а саме окремо розташованих металевих колон зв’язаних між собою горизонтальними та вертикальними металевими в’язями. До колон опори кріпляться похилі металеві сходи для можливості переходу на транспортні галереї.

Конструктивна схема споруди – рамно-в’язевий металевий каркас з металевими конструкціями покриття, та із вертикальними і горизонтальними металевими в’язями (табл. 7.1, ДБН В.1.1-12:2014). Металеві колони сформовані з металоконструкцією перекриття та покриття, утворюють рами, що сприймають вертикальні і горизонтальні навантаження спільно з вертикальними металевими зв'язками. Колони, зв’язки, спільно з металоконструкцією перекриття та покриття, утворюють єдину просторову каркасну систему, жорсткість якої забезпечується: в горизонтальній площині - роботою дисків перекриття і горизонтальних в’язів, у вертикальній - роботою рам, вертикальних в’язів.

Фундаменти – виконуються монолітними залізобетонними у вигляді приямків, з товщиною стінок та плити 300 мм. Матеріал фундаментів - бетон класу С16/20 по міцності, марки W4 по водонепроникності, марки F150 по морозостійкості, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування фундаментів виконується в'язаними арматурними сітками встановленими по граням стінок та плити, об'єднаних в просторовий каркас шпильками. Арматура сіток прийнята класу А400С, арматура шпильок прийнята класу А240С, по ДСТУ 3760:2019. Під підошвою фундаментів виконується бетонна підготовка товщиною 100 мм з бетону класу С8/10 по міцності, яка виступає за габарити фундаментних конструкцій не менше ніж на 100 мм в кожну сторону. Під бетонною підготовкою виконується щебенева засипка з трамбівкою, з щебеню фракції 20-40 мм, товщиною 300 мм.

Надземна частина споруди - виконується з металевих прокатних профілів. Опорна частина - залізобетонні фундаменти, в яких передбачені заставні елементи для монтажу металоконструкції. Монтаж металоконструкції буде виконуватись по послідовно. Складні елементи попередньо будуть виготовлюватися на виробничому обладнанні. Стикові з'єднання елементів конструкції виконуються за допомогою болтів М16, М20, а також на зварюванні із застосуванням металевих вкладишів і накладок. Кріплення металоконструкції до заставних деталей здійснюється за допомогою анкерних болтів і зварювання. Сталь для проектованих металевих конструкцій прийнята марки С235, С255 по ДСТУ 8539:2015 «Прокат для будівельних сталевих конструкцій. Загальні технічні умови».

Обшивка приямку (будівля):

Будівля прямокутної форми, з габаритними розмірами 4,0х4,0 м. Висота будівлі – 2,3м. Виконується з металоконструкції, з покриттям сендвіч-панелі.

Металоконструкція будівлі – виконується з металевих прокатних профілів. Опорна частина конструкції – залізобетонний фундамент. Монтаж металоконструкції буде виконуватись по послідовно. Стикові з'єднання конструкції виконуються на зварюванні із застосуванням металевих вкладишів і накладок. Кріплення конструкції до будівля станції вивантаження автомобілів здійснюється за допомогою зварювання. Сталь для проектованих металевих конструкцій прийнята марки С235, С255 по ДСТУ 8539:2015 «Прокат для будівельних сталевих конструкцій. Загальні технічні умови».

Стіни – виконуються з стінових сендвіч-панелей, товщиною 100 мм, з утеплювачем із мінеральної вати. Всередині покриття стін виконується з OSB-панелей, товщиною 10 мм.

Покриття – виконуються з покрівельних сендвіч-панелей, товщиною 100 мм, з утеплювачем із мінеральної вати. Всередині покриття стелі виконується з OSB-панелей, товщиною 10 мм.

Заповнення віконних прорізів - виконуються з металопластикових профілів. Розбивка на секції і відкривання виконується за погодженням із замовником. При замовленні віконних блоків їх розміри уточняються по фактично виконаним отворам. Елементи (вироби) заповнення світлових прорізів повинні відповідати вимогам ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги», ДБН В.2.6-31:2021 «Теплова ізоляція та енергоефективність будівель», та мати опір теплопередачі не менше 0.9 м²К/Вт, що має бути підтверджено сертифікатом якості. Скління здійснюється двокамерними склопакетами.

Заповнення зовнішніх дверних прорізів - виконується з металевих профілів. Дверні блоки глухі, герметичні, вогнестійкі, обладнані ущільненими притворами і пристроями для самозачинення.

Запроектовані конструкції забезпечують сприйняття вертикальних і горизонтальних, викликаних вітровими і сейсмічними впливами, навантажень.

Будівля розрахована на статичні і динамічні дії з урахуванням сейсмічності району будівництва.

 

Транспортні галереї №1 та №2 (поз.7 та 8 по ГП)

Транспортна галерея №1:

Транспортна галерея №1 є відкритою просторовою металоконструкцією на якій розташоване транспортне обладнання. Галерея виконана як дві плоскі вниз розвинені ферми, встановлені паралельно, з’єднуються в просторову конструкцію прямокутного перерізу та спираються на споруди станції вивантаження автотранспорту, бункеру відвантаження зерна.

Розміри галереї в плані 27,25 х 1,6 м. По верхнім поясам ферм організовані балочні клітки.

Покриття майданчиків – просічно-витяжний лист по металевим балкам. На майданчиках встановлено металеве огородження.

Транспортна галерея №2:

Транспортна галерея №2 є відкритою просторовою металоконструкцією на якій розташоване транспортне обладнання. Галерея виконана як дві плоскі вниз розвинені ферми, встановлені паралельно, з’єднуються в просторову конструкцію прямокутного перерізу та спираються на споруди станції вивантаження автотранспорту, бункеру відвантаження зерна.

Розміри галереї в плані 12,0 х 1,6 м. По верхнім поясам ферм організовані балочні клітки.

Покриття майданчиків – просічно-витяжний лист по металевим балкам. На майданчиках встановлено металеве огородження.

Металоконструкція галерей - виконується з металевих прокатних профілів. Опорна частина - споруди станції вивантаження автотранспорту, бункеру відвантаження зерна, в яких передбачені заставні елементи для монтажу металоконструкції. Монтаж металоконструкції буде виконуватись по послідовно. Ферми попередньо будуть виготовлюватися на виробничому обладнанні. Стикові з'єднання елементів конструкції виконуються за допомогою болтів М16, М20, а також на зварюванні із застосуванням металевих вкладишів і накладок. Кріплення металоконструкції до заставних деталей здійснюється за допомогою болтів і зварювання. Сталь для проектованих металевих конструкцій прийнята марки С235, С255 по ДСТУ 8539:2015 «Прокат для будівельних сталевих конструкцій. Загальні технічні умови».

Запроектовані конструкції забезпечують сприйняття вертикальних і горизонтальних, викликаних вітровими і сейсмічними впливами, навантажень.

Будівля розрахована на статичні і динамічні дії з урахуванням сейсмічності району будівництва.

 

Автомобільні ваги №1 та №2 (поз. 9 та 10 по ГП)

Автомобільні ваги №1 складаються з тензометричних ваг. Розміри ваг в плані 27,05 х 3,50 м. Для заїзду на ваги №1 передбачено встановлення монолітних залізобетонних пандусів з ухилом 1:10.

Автомобільні ваги №2 складаються з тензометричних ваг. Розміри ваг в плані 20,05 х 3,50 м. Ваги запроєктовані як безпандусні.

Фундамент під ваги – монолітна, залізобетонна, фундаментна плита, товшиною 300 мм. Матеріал фундаментів - бетон класу С16/20 по міцності, марки W4 по водонепроникності, марки F150 по морозостійкості, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування фундаментної плити виконується в’язаними сітками, встановленими у верхній і нижній зоні плити. Арматура прийнята класу А400С. Проектне положення між сітками витримується за допомогою підтримуючих каркасів. У місцях виникнення максимальних зусиль на опорних і пролітних ділянках плити до основних сіток армування додаються додаткові арматурні сітки (стрижні) у нижню і верхню зону плити відповідно. В фундаментній плиті передбачені заставні вироби для кріплення конструкції ваг. Під підошвою фундаментів виконується щебенева засипка з трамбівкою, з щебеню фракції 20-40 мм, товщиною 300 мм.

Металоконструкція ваг (допоміжні стійки, площадки, містки)  - виконується з металевих прокатних профілів. Опорна частина – фундаментна залізобетонна плита, в якій передбачені заставні елементи для монтажу металоконструкції. Монтаж металоконструкції буде виконуватись по послідовно. Стійки будуть виготовлюватися на виробничому обладнанні. Стикові з'єднання елементів конструкції виконуються за допомогою болтів М16, М20, а також на зварюванні із застосуванням металевих вкладишів і накладок. Кріплення металоконструкції до заставних деталей здійснюється за допомогою болтів і зварювання. Сталь для проектованих металевих конструкцій прийнята марки С235, С255 по ДСТУ 8539:2015 «Прокат для будівельних сталевих конструкцій. Загальні технічні умови».

Вимощення – виконується по периметру конструкції ваг, шириною 1,0 м, з бетону класу С8/10 відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Ухил вимощення – 1%.

Запроектовані конструкції забезпечують сприйняття вертикальних і горизонтальних, викликаних вітровими і сейсмічними впливами, навантажень.

Будівля розрахована на статичні і динамічні дії з урахуванням сейсмічності району будівництва.

 

Трансформаторна та розподільчий пункт електромереж (поз. 11 по ГП)

Трансформаторна підстанція - споруда електротехнічного призначення комплектної поставки.

Трансформаторна має розміри 1,55х3.6 м.

Споруда трансформаторної підстанції спирається на запроєктовані фундаменти.

Фундаменти – виконані з фундаментних блоків ФБС, товщиною 500 мм, на цементно-піщаному розчині марки М100. Проміжки між блоками заповнені монолітним бетоном класу С16/20 по міцності. Під підошвою фундаментів виконується щебенева засипка з трамбівкою, з щебеню фракції 20-40 мм, товщиною 300 мм.

 

Виробничо-адміністративна будівля (поз. 13 по ГП)

Функціональне призначення будівлі після реконструкції: адміністративно-побутове з розташуванням лабораторії.

На відм. 0.000 розташування санітарно-побутових приміщень: гардеробні, душові, санвузли, кімната для прийому їжі, приміщення для обігріву з обладнанням згідно ДБН В.2.2-28:2010. На відм. +3.300, +6.600 розташування адміністративної частини для робітників ІТР, на відм. +3.300 частина поверху відокремлена під розташування лабораторії.

Відповідно до обсягів і характеру робіт прийнято необхідний мінімальний набір обладнання та меблів вітчизняного та імпортного виробництва сертифікованого для застосування в Україні.

Реконструкцією будівлі передбачається:

- на відм. -3,300 реконструюється приміщення 18 – функціональне призначення бойлерна;

- влаштування зовнішньої гідроізоляції стінових елементів цокольного поверху, зменшення віконних отворів по висоті;

- на від. 0,000 змінюються планувальні рішення поверху за функціональним призначенням, а саме: тамбури, коридор, хол, пост охорони, медпункт, приміщення для прийому їжі, переговорна, кабінет ваговика, чоловічу та жіночі гардеробні, душові та санвузли, приміщення сушки та обігріву чоловічого одягу, санвузли персоналу і комора прибирального інвентарю;

- передбачено капітальний ремонт зовнішніх сходів (ганок) в осях А/6-А/7;

- в осях В/2-В/3  передбачено демонтаж існуючих збірних з/б сходів, та монтаж сходів по металевому профілю;

- по осі В/5 передбачається додатковий вихід з приміщення топкової (119) по зовнішнім металевим сходам. Двері у топкову організовані зі склінням 1.0 м2;

- на відм. 3,300 передбачено вестибюль, кабінет, кабінет «open space», кабінет керівника, санвузли, серверну, кабінет системного адміністратора, та блок лабораторії з приміщенням для зберігання проб, аналітичним приміщенням та блоком санвузлів;

- передбачається додаткові виходи з приміщення лабораторії вісь В/2 та сходової клітини в осях А/2-А/3;

- на відм. 6,600 передбачено: кабінети, санвузли, приміщення прибирального інвентарю;

- передбачено капітальний ремонт покрівлі з заміною існуючих шарів покриття, заміною водостічної системи.

При розробці планувальних рішень враховані сучасні вимоги для формування комфортного робочого простору: зонування приміщень, додаткові побутові приміщення, гнучке планування робочого простору.

В будівлі розташовані дві сходові клітки які забезпечують евакуацію, одна з них проходить від першого поверху до виходу на покрівлю, інша - від першого до третього поверху. Для входу в цокольних поверх передбачено два окремих розосереджених входи.

Будівля забезпечена централізованою системою кондиціонування та опалення, системою водопостачання, передбачені необхідні заходи пожежної безпеки.

Відповідно до вимог енергозбереження зовнішні стіни запроектовано з утепленням негорючою базальтовою ватою по типу BauGut Fassade pro 135 кг/м3 товщиною 100 мм, а плита покриття верхнього поверху утеплена ефективним утеплювачем - пінополістиролом.

Конструктивна схема будівлі - вирішена як безкаркасна. Просторова жорсткість будівлі забезпечується за рахунок сумісної роботи монолітних залізобетонних фундаментів, зовнішніх і внутрішніх несучих стін (повздовжніх і поперечних), та дисків перекриття. Стіни об'єднані перекриттям з круглопустотних плит перекриття в єдиний горизонтальний диск.

Проектом передбачені наступні заходи (згідно звіту з обстеження будівлі):

1.    Підсилення ребристої плити перекриття;

2.    Відновлення цілісності захисного шару бетону з/б панелей цокольного перекриття;

3.    Відновлення цілісності швів між плитами перекриття ремонтними розчинами.

Металоконструкція покриття приямків та входів у будівлю (карнизи та ін.) – виконуються з металевих прокатних профілів. Опорна частина покриття – цегляні або з/б стіни та конструкції, в яких передбачені заставні елементи для монтажу металоконструкції. Монтаж металоконструкції буде виконуватись по послідовно. Стикові з'єднання елементів покриття виконуються на зварюванні із застосуванням металевих вкладишів і накладок. Кріплення конструкції покриття до заставних деталей здійснюється за допомогою зварювання. Сталь для проектованих металевих конструкцій прийнята марки С255 по ДСТУ 8539:2015 "Прокат для будівельних сталевих конструкцій. Загальні технічні умови".

Зовнішні сходи - виконуються з металевими сходинками по металевим косоурам. Для проектованих металевих конструкцій застосовується прокатний профіль. Опорна частина металоконструкції сходів – цегляні або з/б стіни та підлога, в яких передбачені заставні елементи для монтажу металоконструкції. Монтаж металоконструкції буде виконуватись по послідовно. Стикові з'єднання елементів сходів виконуються на зварюванні із застосуванням металевих вкладишів і накладок. Кріплення конструкції сходів до заставних деталей здійснюється за допомогою зварювання. Сталь для проектованих металевих конструкцій прийнята марки С255 по ДСТУ 8539:2015 "Прокат для будівельних сталевих конструкцій. Загальні технічні умови".

Покрівля в будівлі - плоска по з/б плитам покриття.

Проектом передбачений капітальний ремонт покрівлі з заміною існуючих шарів покриття, заміною водостічної системи (згідно звіту з обстеження будівлі).  Покриття покрівлі виконується з покрівельної ковдри Техноеласт ЕКП, в 2 шари. Утеплювач - плита пінополістиролу, товщиною 120 мм. Ухил покрівлі – 1.5º. Відведення атмосферних опадів з покрівлі виконується через зовнішні водостічні труби.

 

Підлоги – по ґрунту і по плиті перекриття виконуються з покриттям керамічною плиткою та лінолеуму. По полам підлоги в санвузлах та інших «мокрих» приміщеннях виконується гідроізоляція з нахлестом на стіни 300 мм. Підлоги в приміщеннях з трапом виконуються з ухилом 0.01 в сторону трапу.

Заповнення віконних прорізів у зовнішніх стінах - виконуються з металопластикових профілів. Розбивка на секції і відкривання виконується за погодженням із замовником. При замовленні віконних блоків їх розміри уточнюються по фактично виконаним отворам. Елементи (вироби) заповнення світлових прорізів повинні відповідати вимогам ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги», ДБН В.2.6-31:2021 «Теплова ізоляція та енергоефективність будівель», та мати опір теплопередачі не менше 0.9 м²К/Вт, що має бути підтверджено сертифікатом якості. Скління здійснюється двокамерними склопакетами. У віконних отворах технічних приміщень влаштовуються металеві сітки з зовнішнього боку. Проектом передбачене устройство зовнішньої гідроізоляції стінових елементів цокольного поверху, зменшення віконних отворів для попередження потрапляння води крізь віконні прорізи в стінах цокольного поверху.

Дверні прорізи. Заповнення внутрішніх дверних прорізів виконується з металопластикових профілів. Заповнення прорізів технічних приміщень виконується металевими протипожежними блоками. Всі зовнішні металеві дверні блоки утеплені. Дверні блоки санвузлів і кладових прибирального інвентарю, обладнані ущільненими притворами і пристроями для самозачинення, в нижній частині дверей встановлена вентиляційна решітка.

Вимощення – виконується по периметру будівлі, з покриттям тротуарною плиткою, шириною 1,0 м,  по бетонній основі товщиною від 100 мм до 150 мм. Ухил вимощення – 1%.

Запроектовані конструкції забезпечують сприйняття вертикальних і горизонтальних, викликаних вітровими і сейсмічними впливами, навантажень.

Будівля розрахована на статичні і динамічні дії з урахуванням сейсмічності району будівництва.

 

Резервуари очищених дощових стоків з очисними спорудами (поз. 14 та 15 по ГП)

Споруди резервуару очищених дощових стоків (№14 по ГП):

Споруди резервуару очищених дощових стоків (№14 по ГП) запроектовані як монолітний залізобетонний приямок. Розміри споруди в плані – 6,0 х 12,0 м . Покриття приямків монолітні залізобетонні плити. Також в приямку передбачені вертикальні сходи та люки-лази для можливості обслуговування споруди.

Фундаменти (№14 по ГП) – виконуються монолітними залізобетонними у вигляді приямків, з товщиною стінок та плити 300 мм. Матеріал фундаментів - бетон класу С20/25 по міцності, марки W8 по водонепроникності, марки F100 по морозостійкості, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування фундаментів виконується в'язаними арматурними сітками встановленими по граням стінок та плити, об'єднаних в просторовий каркас шпильками. Арматура сіток прийнята класу А400С, арматура шпильок прийнята класу А240С, по ДСТУ 3760:2019. Під підошвою фундаментів виконується бетонна підготовка товщиною 100 мм з бетону класу С8/10 по міцності, яка виступає за габарити фундаментних конструкцій не менше ніж на 100 мм в кожну сторону. Під бетонною підготовкою виконується ґрунтова подушка товщиною 600 мм.

Плита покриття резервуару - виконується по існуючим ребристим плитам покриття, товщиною 200 мм монолітними, залізобетонними, з бетону класу С20/25 по міцності, марки W8 по водонепроникності, марки F100 по морозостійкості, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування плити виконується в’язаними сітками, встановленими у верхній і нижній зоні плити. Арматура прийнята класу А500С, по ДСТУ 3760:2019. Проектне положення між сітками витримується за допомогою підтримуючих каркасів. Над опорами в плитах встановлюються каркаси поперечного армування. У місцях виникнення максимальних зусиль на опорних і пролітних ділянках плити до основних сіток армування додаються додаткові арматурні сітки (стрижні) у верхню і нижню зону плити відповідно.

Камери лазу – виконуються із збірних залізобетонних кілець з кришками покриття, по серіям: 3.900.1-14, вик. 1; 3.003.1-14, вик. 1. Люк до камери виконується по ДСТУ Б В.2.5-26:2005.

Локальні очисні споруди дощових стоків (№15 по ГП):

Локальні очисні споруди дощових стоків (№15 по ГП) представляють собою заглиблені ємності для збору дощових вод. Ємності – сепаратор нафтопродуктів та сорбційний фільтр, встановлені на монолітні залізобетонні плити.

Фундамент – монолітна, залізобетонна, фундаментна плита, товшиною 400 мм. Матеріал фундаментів - бетон класу С20/25 по міцності, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування фундаментної плити виконується в’язаними сітками, встановленими у нижній зоні плити. Арматура сіток прийнята класу А400С. В фундаментній плиті передбачені заставні вироби для кріплення ємності. Під підошвою фундаментів виконується бетонна підготовка товщиною 100 мм з бетону класу С8/10 по міцності, яка виступає за габарити фундаментних конструкцій не менше ніж на 100 мм в кожну сторону.

 

Резервуари протипожежного запасу води на 354 м3 (підземні) (поз. 16

по ГП)

Пожежний резервуар – підземна  залізобетонна споруда розмірами по осях 6,3х13,95м. Споруда розділена на  два резервуар внутрішніми розмірами 6,675х6,0 м в висотою 3,750 м.

Товщина днища  резервуара  400 мм, ширина стін 300 мм.  та перекриття 400 мм. В резервуар передбачаються люки лазу з влаштуванням металевої драбини.

Для запобігання просадки ґрунту передбачається влаштування щебеневої подушки.

Матеріали конструкцій:

-       фундамент – бетон кл. С20/25 (армований) по ДСТУ Б.В.2.6-156:2010;

-       підбетонка – бетон кл. С8/10 по ДСТУ Б.В.2.6-156:2010;

-       робоча арматура – клас А500С по ДСТУ 3760-2019;

-       конструктивна арматура – клас А240С по ДСТУ 3760-2019;

-       закладні деталі, анкерні болти – Вст3сп по ГОСТ 380-2005.

-       прокатний профіль - сталь С245, С255 по ДСТУ 8539:2015.

-       листовий  прокат – сталь С235 по ДСТУ 8539:2015.

Компресорна (поз. 18 по ГП)

Компресорна – будівля прямокутної форми в плані, комплектної поставки, габаритними розмірами в осях 4,695х2,795 м. Висота будівлі – 3.82 м.

Конструктивна схема будівлі - вирішена як безкаркасна, з повздовжніми та поперечними несучими стінами.

Фундамент будівлі – монолітна, залізобетонна, фундаментна плита, товщиною 200 мм. Фундамент виконуються з бетону класу С16/20 по міцності, марки W4 по водонепроникності, марки F100 по морозостійкості, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування фундаментної плити виконується в’язаними сітками, встановленими у верхній і нижній зоні плити. Арматура прийнята класу А400С. В фундаментній плиті передбачені заставні вироби для кріплення конструкції будівлі компресорної. Під підошвою фундаментної плити виконується бетонна підготовка товщиною 100 мм з бетону класу С8/10 по міцності, яка виступає за габарити фундаментних конструкцій не менше ніж на 100 мм в кожну сторону. Під бетонною підготовкою виконується щебенева засипка з трамбівкою, з щебеню фракції 20-40 мм, товщиною 300 мм.

Стіни компресорної – рама контейнерна з утеплювачем із мінеральної вати, товщиною 100 мм. Зовні покриття стін виконується з профільованої жесті.

Покриття компресорної рама контейнерна з утеплювачем із мінеральної вати, товщиною 100 мм. Зовні покриття виконується зі стального листа, товщиною 0,5 мм.

Вимощення – виконується по периметру будівлі, з покриттям тротуарною плиткою, шириною 1,0 м,  по бетонній основі товщиною від 100 мм до 150 мм. Ухил вимощення – 1%.

Запроектовані конструкції забезпечують сприйняття вертикальних і горизонтальних, викликаних вітровими і сейсмічними впливами, навантажень.

Будівля розрахована на статичні і динамічні дії з урахуванням сейсмічності району будівництва.

 

Антисейсмічні заходи

Сейсмічність:

- Нормативна сейсмічність району будівництва – 8 балів (згідно карти 3СР-2004-А, додаток Б, ДБН В.1.1-12:2014);

- Ґрунти майданчика за сейсмічними властивостями відносяться до ІІ категорії, отже нормативна сейсмічність майданчику будівництва – 8 балів (згідно таб. 5.1, ДБН В.1.1-12:2014);

- Розрахункова сейсмічність майданчику – 8 балів (згідно п.5.1.3, ДБН В.1.1-12:2014).

Споруди розраховані на сприйняття сейсмічних навантажень від землетрусів інтенсивністю 8 балів.

Для забезпечення сейсмічної міцності і стійкості, прийняті наступні заходи:

- Конструктивні схеми будівель прийняті з урахуванням поверховості та розрахункової сейсмічності майданчика будівництва;

- Максимальне горизонтальне переміщення споруд отримане в розрахунку від дії сейсмічних навантажень і вітру по осях «Х» та «У» не перевищує гранично допустиме;

- При розрахунку каркасів було прийнято 6 форм коливань, з них 1 і 2 «поступальна», інші «крутильні»;

- Прийняті жорсткі вузли сполучення вертикальних несучих елементів з фундаментом і елементами покриття;

- Довжина секції не перевищує 150 м для будинків з металевого каркасу, та 80.0 м для будинків з залізобетонного каркасу;

- Фундаменти запроектовані на одному рівні;

- Відповідно до п. 7.11.1 ДБН В.1.1-12: 2014 "Будівництво у сейсмічніх районах України" клас сталі для відповідальних конструкцій прийнятий не нижче С245 по ДСТУ 8539:2015;

- Для ручного дугового зварювання прийняті електроди Е42А і Е50А по ГОСТ 9467;

- Стики конструкцій винесені за межі зон максимальних напружень;

- Відповідно до п. 7.11.6 ДБН В.1.1-12: 2014 "Будівництво у сейсмічних районах України" максимальна гнучкість стиснутих в'язів прийнята не більше 150;

- Конструкція перекриття і покриття виконана у вигляді жорстких горизонтальних дисків, надійно з'єднаних з вертикальними конструкціями каркасу, що забезпечує їх спільну роботу на дію сейсмічних зусиль;

- Ширина віконних і дверних прорізів, а так само простінків, не перевищує допустимих норм;

- Довжина арматурних випусків, а також довжина нахлеста арматури арматурних стержнів в сітках і каркасах, відповідає вимогам ДБН В.1.1-12:2014;

- Опорядження приміщень, які призначені для постійного перебування людей, виконуються з легких матеріалів. Облицювання стін і інших частин будівлі виконується за допомогою кріплення їх анкерами.

 


Розділи