Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:8748-3406-5712-9134
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (автоматизована дія Системи)
Статус документу
Архівний
Документ
№ЕК-5332/10-23 від 30.10.2023
Орган, що видав
Одеська філія ДП "НДІпроектреконструкція" (03329083) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Будівництво загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Авангардівського НВК «Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) - загальноосвітня школа І ступеня» за адресою: вул. Добрянського, 26а, смт. Авангард Овідіопольського району Одеської області». Коригування
Код проектної документації
PD01:1774-4471-3273-9107 Зміни №4 №254/12-2020 від 2020-12-21 (видав Товариство з обмеженою відповідальністю"РЕГІОНБУД ПБ")
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження, З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, Архітектурно-планувальні рішення
Головний експерт проекту
ДЕЙНЕКА ОЛЕКСАНДР МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 000366, АЕ 004834 )

Кошторисна документація

Реєстраційний номер Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн.
EM01:9968-9404-6565-3101 Редакція №1 18.10.2023 120003.483

Кошторисна вартість


Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
25.10.2023 119161.318 87436.606 8643.159 23081.553 109045.442 80407.153 7080.92 21557.369

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Одеська обл., Одеський район, Авангардівська територіальна громада (UA51100010000023950), сщ. Авангард, вулиця Добрянського, 26а не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа АВАНГАРДІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (23211248)
Юридична особа ВІДДІЛ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА, КОМУНАЛЬНОГО МАЙНА АВАНГАРДІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (43988734)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
ДЕЙНЕКА ОЛЕКСАНДР МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 000366, АЕ 004834)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
КЕССЛЕР БЕЛЛА ОЛЕКСАНДРІВНА (АЕ 005430)
Архітектор Архітектурно-планувальні рішення
Сітнікова Євгенія Олегівна (АА 001544)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
ПРИВЕДЕННИЙ СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ (АЕ 004927, АР 006136, АЕ 005841)
Відповідальний експерт З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
З питань інженерного забезпечення
ГЕРЖОД КАТЕРИНА ЛЕОНІДІВНА (АЕ 002757, АЕ 006556)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань інженерного забезпечення
ЧЕХІЧІНА ОЛЬГА ОЛЕКСАНДРІВНА (АЕ 006558, АЕ 002762)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
ГАЛАК АНДРІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ (АЕ 005445, АЕ 006404, АЕ 007178)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
ПЕТРУНЕНКО ВАЛЕНТИН МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 006458, АЕ 000135)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
КОСІОГЛУ ІРИНА МИКОЛАЇВНА (АЕ 005136)
Відповідальний експерт З питань екології
БАРСЬКИЙ РУСЛАН АНАТОЛІЙОВИЧ (АР 019487, АЕ 000378, АЕ 004829, АР 000245)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:1774-4471-3273-9107
Орган, що видав
Товариство з обмеженою відповідальністю"РЕГІОНБУД ПБ" (36920955)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
робочий проект
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
1263.3 Будівлі шкіл та інших середніх навчальних закладів
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
21.12.2020
Номер проектної документації
254/12-2020
Статус документа
Архівний

Додаток до експертного звіту

Робочий проєкт «Будівництво загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Авангардівського НВК «Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) - загальноосвітня школа І ступеня» за адресою: вул. Добрянського, 26а, смт. Авангард Овідіопольського району Одеської області. Коригуваннярозроблений у 2023 році ТОВ «РЕГІОНБУД ПБ». Головний інженер проекту -  Твардовський Гліб Вікторович, кваліфікаційний сертифікат Серія АР № 020795 від 06 липня 2023 року.

Робочий проєкт виконано на замовлення Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області та Відділу капітального будівництва, житлово-комунального господарства, комунального майна Авангардівської селищної ради на підставі:

· завдання на проектування, затвердженого Замовником;

· розрахунку класу наслідків (відповідальності) об’єкта, погодженого Замовником;

· містобудівні умови та обмеження для проектування об’єкта будівництва Реєстраційний номер ЄДЕССБ MU01:2317-5296-8097-1552, Реєстраційний номер A2842317529664194334 від 20.05.2022 об’єкта «Нове будівництво загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Авангардівського НВК "Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) - загальноосвітня школа І ступеня", за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Авангард, вул. Добрянського, 26а»;

· технічних умов приєднання № 0228-2018-0101 для електричних мереж електроустановок яке не є стандартним виданих ПАТ Одесаобленерго 12 червня 2018 року;

· витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку Кадастровий номер: 5123755200:02:001:1286. Площа: 0.7103 га.  Цільове призначення: 03.02 Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти;

·  кадастровий номер: 5123755200:02:001:1134 Тип власності: Комунальна власність.  Площа: 1.2529 га. Земельні ділянки розташовані суміжно;

· експертний звіт (позитивний) Одеської філії ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» по проекту будівництва школи ІІ-ІІІ ступенів 16-2558-18 (16-1392-18) від 21.11.2018р «Будівництво загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Авангардівського НВК «Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) – загальноосвітня школа І ступенів за адресою: вул. Добрянського, 26а, смт. Авангард Овідіопольського району Одеської області;

· експертний звіт (позитивний) виданий Одеською філією «НДІпроектреконструкція» 28 січня 2021 року № ЕК-3957/01-21 «Будівництво загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Авангардівського НВК «Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) - загальноосвітня школа І ступеня за адресою: вул. Добрянського, 26а, смт. Авангард Овідіопольського району Одеської області» Коригування.;

·  експертний звіт (позитивний), виданий Одеською філією ДП «НДІпроектреконструкція» 10 березня 2021 року № ЕК-4007/03-21 «Будівництво загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Авангардівського НВК «Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) - загальноосвітня школа І ступеня за адресою: вул. Добрянського, 26а, смт. Авангард Овідіопольського району Одеської області» Коригування.;

· експертний звіт (позитивний) виданий Одеською філією «НДІпроектреконструкція» 02 грудня 2021 року № ЕК-4526/11-21 «Будівництво загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Авангардівського НВК «Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) - загальноосвітня школа І ступеня за адресою: вул. Добрянського, 26а, смт. Авангард Овідіопольського району Одеської області» Коригування.;

· експертний звіт (позитивний) виданий Одеською філією «НДІпроектреконструкція» 09 серпня 2022 року № ЕК-4715/07-22 «Будівництво загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Авангардівського НВК «Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) - загальноосвітня школа І ступеня за адресою: вул. Добрянського, 26а, смт. Авангард Овідіопольського району Одеської області» Коригування (тільки кошторисної частини);

· енергетичний сертифікат будівлі, реєстраційний номер № ES01:7125-8264-0736-7812, виконавець - Мусієнко Вікторія Євгенівна (ОД № 000012);

· копія рішення Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області № 267-VІІ від 12.02.2021 року «Про передачу незавершеного будівництва» стосовно визначення замовником будівництва Відділ капітального будівництва, житлово-комунального господарства, комунального майна Авангардівської селищної ради.

 

Відповідність проектних рішень діючим нормам і правилам підтверджено підписом Головного інженера проекту -  Твардовського Гліба Вікторовича, кваліфікаційний сертифікат Серія АР № 020795 від 06 липня 2023 року.

Замовником, спільно з проектувальником, визначений клас наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва - СС2 (середні наслідки).

Фінансування об'єкта передбачено за рахунок джерел державного фінансування.

Район будівництва характеризується наступними природно-кліматичними умовами

Характеристичне значення вітрового навантаження - 460 Па.

Характеристичне значення снігового навантаження - 880 Па.

Товщина намерзання льоду при ожеледиці - 28 мм.

Глибина промерзання ґрунту - 0,8 м.

Сейсмічний район будівництва - 7 балів (ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво в сейсмічних районах України»).

Коротка характеристика об’єкту

Школа ІІ - ІІІ ступенів з 1 паралеллю навчання на 200-240 дітей.
Школа складається з 2-х корпусів (флігелів), з'єднаних 2-х поверховою центральною
частиною:
Корпус № 1 - навчальний, 3-х поверховий з цокольним поверхом та горищем. Кількість основних класів – 8+ класи для спецдисциплін. Наповнюваність класів - 25-30дітей. Приміщення обслуговування: адміністрація, медпункт, архів, комори, приміщення інженерного забезпечення. У корпусі запроектований підйомник, який працює у режимі ЛТППи (ліфт замінено на підйомник) 3-х поверхова центральна частина: 1пов. - вестибюль, гардероб, пост-пожежно-сторожової охорони, роздягальні спортзалу; 2пов. - 2 навчальні класи, 3 пов-учбові класи та кабінети для викладачів; підвал - об'єкт подвійного призначення (ЦЗ) та підсобні приміщення кухні. Корпус № 2 - харчоблок, спортивна зала, актова зала. Поверховість - 2 поверхи + цокольний поверх. Спортивна зала -  одно поверхова  висотою 10м.

Проєктні рішення

Генеральний план

Робочий проєкт розділу ГП відкоригований підставі завдання на проєктування, вихідних даних, наведених у розділі 1 загальної пояснювальної записки, завдань суміжних спеціальностей та вимог чинних норм.

При розробці розділу використано топографічну зйомку, виконану ПП КФ «Ксена» у грудні 2017р. та відкориговану у липні 2020р. М 1:500, система висот - Балтійська.

Планувальні рішення щодо забудови ділянки розроблені з урахуванням функціонального призначення будівлі, санітарних, екологічних, протипожежних та будівельних норм та правил, а також інженерно-геологічних та кліматичних умов майданчика.

Площа земельної ділянки школи II-III ступенів, що будується згідно з правовстановлюючими документами кадастровий № 5123755200:02:001:1286 -0,7103 га.

На ділянці раніше затвердженим проєктом передбачено розміщення будівлі школи, яка складається з 3 основних обсягів (корпусів):

- 3-х поверховий навчальний корпус з цокольним поверхом та горищем, габаритними розмірами в плані 40,5х18,5м. Корпус розташований у західній частині території.

- центральний флігель, габаритними розмірами в плані 20,5х12,0м.

Корпус, згідно з раніше затвердженим проєктом, – 3-х поверховий з підвалом та холодним горищем. Корпус розташований у північній частині території.

- східний флігель, габаритними розмірами в плані 23,5 х 38,2 м. Корпус 1-но

- 2-х поверховий. Під частиною флігеля розташований цокольний поверх.

Проєктовані навчальні приміщення орієнтовані переважно на схід, частково на південь. Класи інформатики та студія малюнка орієнтовані північ.

Універсальні кружкові орієнтовані на захід.

У всіх навчальних класах із регламентованою тривалістю інсоляції, медпункті та гурткових приміщеннях тривалість інсоляції не менше 3,0 годин.

Головний вхід до будівлі школи передбачено з боку майданчика для проведення урочистих заходів із південної сторони території.

Додаткові виходи з будівлі на територію здійснюються із західних сторін флігелів із сходових кліток.

Завантаження продуктів у складські та виробничі приміщення харчоблоку здійснюється з південно-східної сторони будівлі біля глухих торців проєктованої школи та існуючого Будинку культури.

Також з південно-східного боку, з боку госп-зони, передбачається евакуаційний вихід із приміщень харчоблоку.

Існуючі проїзди, вздовж поздовжніх сторін будівлі школи, зберігаються, при цьому підпірні стінки демонтуються. Проїзд із західного боку (вздовж водороздавального павільйону) реконструюється: знижуються планувальні позначки. Ця концепція візуально розширить простір і дозволить комфортніше організувати рекреаційну зону.

Також на території школи запроєктовані малі архітектурні форми

( альтанки, ігрові та спортивні майданчики).

По периметру території запроєктовано огорожу із металевих ґратчастих елементів Конфігурація огорожі змінена.

Відстань від існуючої будівлі Будинку Культури до глухої стіни (без віконних отворів) східного флігеля школи (пз. 1.3 за ДП) - 8,0м.

Відстань від торця будівлі існуючої початкової школи до навчального корпусу школи ІІ-ІІІ ступенів (пз. 1.1 за ДП) - 24,0м. (по діагоналі). Відстань від глухої задньої стінки водороздавальної колонки(бювету) - 15,5м.

    Виконано будівництво окремо стоячої газової котельні. Котельня перенесена убік
внутрішньо квартального проїзду (віддалена від існуючої будівлі клубу та паркової зони за численними зверненнями мешканців смт Авангард). Блочно-модульна конструкція замінена на кам'яну будівлю.

Обсяги робіт з коригування полягаляють в наступному:

1)Вхідну арку з боку вул. Авангардівській замінити на ворота для можливості заїзду на територію НВК шкільного автобусу. Біля центрального входу в будівлю НВК з північного боку передбачити майданчик для висадки учнів із шкільного автобусу.

2)Змінити конфігурацію доріжок і майданчиків в зоні відпочинку. Вилучити вуличні тренажери. Дизайн альтанок, лав тощо визначається Замовником в процесі будівництва

3) Навчально-дослідную  зону позначити без деталізації.  Планування та площі відділків  навчально-дослідній  зони  планується визначити в процесі експлуатації об'єкту  по погодженню з керівником навчально-виховного закладу з  урахуванням   кількості учнів,  які залучаються до зазначених робіт

Планом зонування (зонінгу) частини території смт «Авангард», обмеженої вулицями Центральна, Тиха, Добрянського, Фруктова, та затвердженого рішенням Авангардівської селищної ради від 18.02.2016 р. № 141-VI зарезервована територія (зона Г- 4 від території існуючого НВК.

На зазначеній території наразі розташовані спортивні майданчики. Надалі планується розміщення стадіону з біговою доріжкою, що допускається ДБН В.2.2-3: 2018 п. 5.15 (на відокремленій ділянці у відриві від основної території навчального закладу на відстані не більше 500).

В) Зона відпочинку сумарною площею 550м2 у північній частині території школи. Майданчики для відпочинку розташовані локально у зеленій зоні (сквері) та об’єднані пішохідними доріжками. На майданчиках встановлюються садові лави зі спинками, альтанки, урни для дрібного сміття та малі архітектурні форми. Біля входу на територію школи з північно-східної сторони (біля пам’ятника В.Л. Добрянського) передбачено ігровий майданчик, обладнаний дитячими гойдалками для зручності батьків, які мають кількох дітей, у тому числі дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

Г) Господарська зона площею 400м2, що включає проїзд і розворотний майданчик харчоблоку та об’єкту інженерного забезпечення (котельні).

Згідно з раніше затвердженим проєктом передбачалося встановлення блочно-модульної теплогенераторної за межами території НВК на зеленій зоні біля будівлі клубу.

Коригуванням проєкту передбачено заміну конструкції теплогенераторної на кам’яну та перенесення її на майданчик у межах території школи. Рішення прийнято на підставі протоколу технічної наради, на якій було розглянуто численні звернення мешканців смт Авангард облаштувати сквер та зону відпочинку біля клубу. Концепцію архітектурного рішення будівлі котельні прийнято в єдиній стилістиці із забудовою території НВК.

Відстань від будівлі школи до котельні - 37,0м. Відстань від котельні до меж земельних ділянок індивідуальних забудовників 19,3м, до будівлі селищної ради - 37,5 м.

Майданчик для збору сміття - існуючий, розташований у західній частині території НВК.

Гостьова парковка та паркування службового автотранспорту на 5 машино- місць передбачена за межами території НВК у тупиковій частині вул. Авангардівської. На парковці передбачено 2 машино-місця для маломобільних громадян, які користуються індивідуальними засобами пересування. Для шкільного автобуса зараз є спеціально обладнаний гараж; перед початком навчального процесу та після його закінчення автобус паркується перед головним входом до початкової школи на майданчику по вул. Нижній. Благоустрій, вертикальне планування, озеленення (рішення зберігається без змін).

Архітектурно-планувальні рішення

Раніше затвердженим проєктом передбачено зведення 3-х поверхової школи ІІ - ІІІ ступенів на 240 дітей з цокольним поверхом та мансардою у складі існуючого дитячого навчально-виховного комплексу НВК за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н, смт Авангард, вул. Добрянського, 26-А.

Будівлі школи «П» - образне у плані та складаються з 3-х основних обсягів (корпусів):

Блок №1

Навчальний корпус (західний флігель) габаритними розмірами у плані 40,5х18,5 м. Корпус 3-х поверховий з цокольним поверхом. У корпусі переважно розташовані учбові класи. На кожному поверсі розташовані санвузли.

Сполучення між поверхами здійснюються за допомогою 2-х сходових кліток типу СК-1 та вантажно-пасажирського підйомника на 4 зупинки, що працює в режимі ЛТПП. На кожному поверсі перед входами до кабіни підйомника передбачені холи. На 1-му поверсі розташовуються адміністративні приміщення та медпункт. Габаритне та об’ємно-планувальне рішення переважно збережене без змін за винятком незначної зміни планування в північній частині корпусу на 2-му та 3-му поверхах: за рахунок зміни конфігурації коридорів запроєктовано 2 додаткові навчальні класи на ½ їх комплектації (для спецдисциплін).

У рівні горища розміщується машинне приміщення підйомника, комори господарського інвентарю. Горище відповідно до затвердженого проєктного рішення – не опалюване.

На цокольному поверсі розташовується електрощитова, водомірний вузол, кімната психофізичного розвантаження персоналу, архів, комора меблів та господарського інвентарю. Повідомлення між цокольним поверхом та наземною частиною здійснюється за допомогою підйомника та сходів. Виходи з цокольного поверху ізольовані від виходів із надземної частини (сходові марші в габаритах двох сходових кліток розділені протипожежними перегородками 1-го типу)

- центральний флігель блоку №1 габаритними розмірами в плані 20,5 х 12,0 м. Корпус згідно з раніше затвердженим проєктом – 3-х поверховий з підвалом та холодним горищем.

Корпус розташований у північній частині території, має неопалюване горище. У флігелі на 1 поверсі розташована вхідна група приміщень, цілодобовий пост пожежно- сторожової охорони, гардероб, роздягальні спортивного залу та комора зберігання спортивного інвентаря та снарядів). На 2-му поверсі розташовано 2 навчальні класи, санвузли та тренерська. Планування 3-го поверху аналогічне плануванню 2-го поверху.

На 1-му та  2-му поверсі санвузли передбачено проєктом для організації універсальних кабін для МГН. На 3-му поверсі санвузли запроєктовано в аналогічних габаритах (1,6х2,5м).

У підвалі центрального флігелю розташовуються приміщення подвійного призначення з автономними санвузлами, гребінка опалювання та приміщення прибирання території.

Сполучення між підвалом і наземною частиною здійснюється за допомогою внутрішніх сходів, відокремлених протипожежним тамбур-шлюзом, який під час пожежі забезпечується підпор повітря. Проєктне рішення збережене без змін.

Блок №2

- східний флігель габаритними розмірами у плані 23,5х38 м.

Флігель складається з двох обсягів:

- 2-х поверхова частина з цокольним поверхом, до складу якої входить обідній зал, виробничі приміщення харчоблоку, актова зала, радіовузол- дикторська.

-1-но поверховий універсальний спортивний зал у північно-східній частині території, що примикає до роздягальні та снарядної, розташованої в центральному флігелі. Габаритні розміри залу у плані 15,5х23,9м. Висота залу до низу конструкцій, що виступають 10,00м.

Підлоги 1-го та 2-го поверхів блока Б на 0,9 м вище підлоги 1-го та 2-го поверхів блоку 1. Концепція корпусу збережена без змін. Планувальне рішення доповнено пристроєм 2-х пандусів для пересування МГН по будівлі школи на перепадах висот. Передбачено часткове перепланування санвузлів в споруді подвійного призначення (зменшення кількості пісуарів).

Висота поверхів. Висота поверхів надземної частини будівель 3,6м; висота приміщень 3,3м.

Приміщення цокольного поверху та підвалу мають висоту 3,0м. Мінімальна висота горища у зоні основних проходів - 2,2м.

Ширина основних проходів. Ширина рекреацій прийнято від 3,0 до 3,6м. Ширина сходових маршів та майданчиків прийнято 1,5м.

Об’ємно-планувальне рішення 3-поверхової школи II - III ступенів виконано на підставі завдання замовника та відповідно до чинних норм.

З метою економії енергоресурсів (скорочення обсягу споживаного природного газу) раніше виконана теплоізоляція зовнішніх стін утеплювачем класу НГ та М0 не більше 0,05, (аналог - мінеральна вата «Технофас») на клею, поґрунтована по склосітці з подальшим фарбуванням фасадними акриловими фарбами згідно з нормативними вимогами ДСТУ Б.В.2.6-36:2008. Товщина утеплювача - 50мм. Декоративні фасадні елементи (пілястри тощо) також виконуються з мінеральної вати.

У полотнах дверей передбачені оглядові панелі, заповнені прозорим та протиударним матеріалом. На прозорих полотнах дверей передбачено контрастне маркування висотою не менше 0,1м і шириною не менше 0,2м, розташоване на висоті не нижче 1,2м і не вище 1,5м від поверхні пішохідної колії. Двері передбачені пристроями для затримки автоматичного закривання тривалістю щонайменше 5с.

Вхідні двері запроєктовані без порогів. При входах у будівлі передбачені тамбури завглибшки 1,8м. та шириною не менше 2,2м.

Вхідні двері до завантажувальної та групи технічних приміщень цокольного поверху - металеві, протипожежні 2-го типу з межею вогнестійкості ЕІ30, посиленої конструкції, з ущільненнями в притворах відповідно до нормативних вимог ДСТУ Б.В.2.6-11-97.

Усі двері евакуаційних виходів із будівлі відчиняються назовні. Ширина вхідних дверей щонайменше 1,1м., ширина дверей навчальних класів - щонайменше 1,0м.

Вхідні двері до навчальних класів, адміністративні приміщення та медпункт - дерев’яні.

Двері протипожежних тамбур-шлюзів, у внутрішніх протипожежних перегородках, у коморах, електрощитових, тепловому вузлу - протипожежні 2-го типу з межею вогнестійкості ЕІ30.

Двері сходових кліток типу СК1 - засклені армованим склом та обладнані пристроями для само закривання (доводчики) та ущільненнями у притворах.

Двері в коморі харчоблоку – металеві з вентиляційними решітками в нижній частині полотн (для забезпечення природного припливу до приміщень). Всі вентиляційні решітки, а також вузли та з’єднання повинні виключати можливість проникнення тварин, що паразитують, і комах.

Заповнення віконних та отворів та балконних дверей - багатокамерні металопластикові елементи зі склопакетами, що відповідають вимогам щодо енергозбереження.

Покрівля. Для покращення мікроклімату в приміщеннях, запобігання перегріву в літню пору та зниження тепловтрат у зимову пору року над верхніми поверхами влаштовується горищний простір.

Покрівля над спортзалом і над актовим залом - з листового матеріалу (профнастил, металочерепиця) по дерев’яній обрешітці. Утеплювач укладається у товщині верхніх поясів ферм. Ухил забезпечується за рахунок похилих верхніх поясів металевих ферм та металевих рам над актовим залом. Усі несучі металеві та дерев’яні елементи конструкцій піддаються вогнезахисній обробці.

Покрівля горища над навчальним корпусом (блок 1) - з металочерепиці по дерев’яній решітці. Утеплювач укладається в товщині дерев’яних кроквяних конструкцій, які піддаються вогнезахисній обробці (рішення збережені без змін).

У центральному флігелі утеплювач укладається на рівні перекриття над 3-м поверхом.

При виконанні покрівельних робіт місця примикання покрівлі до вертикальних поверхонь закрити захисними фартухами з оцинкованої сталі товщиною 0,5мм, виготовленими за місцем.

Перед актовим залом запроєктована покрівля з покриттям з тротуарної плитки по дренажному шару з піску по рулонному покриттю (ПВХ мембрана) з утеплювачами і розухилкою з легкого бетону (рішення збережено без змін).

Водостік – організований зовнішній.

На скатних ділянках покрівлі встановлюються елементи снігозатримання.

Декоративні елементи фасадів, що емітують скатну покрівлю, та козирки виконуються з металочерепиці за металевими конструкціями, що несуть.

Організація мотивуючого освітнього простору. Обробка приміщень.

Раніше затвердженим проєктним рішенням було передбачено організацію сучасних різноманітних інтер’єрів у навчальних класах, універсальному залі, рекреаціях, вестибюлі тощо. з художнім тематичним розписом. Коригуванням проєкту відомість обробки приміщень доповнена покриттям поверхонь стін матовим лаком з метою збільшення терміну експлуатації художнього розпису та виключення відблисків поверхонь.

У зоні розташування мийок та умивальників влаштовуються панелі з керамічної плитки із заходом на бічні поверхні стін.

Стелі навчальних класів та робочих кабінетів з фарбуванням водоемульсійними складами замінені на підвісні з плит типу «Армстронг».

Конструкція та матеріали підвісних стель цих приміщень повинні забезпечувати можливість проведення їх збирання, очищення та дезінфекції.

У спортзалі по низу ферм покриття та на вікнах встановлюється захисна сітка.

Забарвлення стін, перегородок, конструкцій та обладнання у виробничих приміщеннях харчоблоку рекомендується передбачати у світлих холодних тонах.

Фарби не повинні виділяти в повітряне середовище хімічних речовин вище за регламентовані ДСП 201. Фарби повинні мати позитивні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

Теплоізоляція камер, що охолоджуються, харчоблоку передбачена з негорючих матеріалів (або матеріалів з показниками пожежної небезпеки не гірше Г2, В2, Д2, Т2). Теплоізоляційний шар стін камери або блоку камер повинен бути на 0,15 м нижче рівня підлоги.

Оздоблення стін і колон у приміщеннях прийому та зберігання продуктів передбачено вологостійке оздоблення на висоту не менше 1,8м, а в камерах, що охолоджуються, - на всю висоту приміщення.

Підлоги. Підлога в приміщеннях з постійним перебуванням персоналу та дітей - лінолеум на теплоізоляційній основі. Підлоги технічних та складських приміщень, що розташовані на цокольному поверсі – по бетонній основі з керамічної плитки.

Підлоги рекреацій, вестибюля - керамічна плитка з шороховатою поверхнею без гідроізоляції.

Підлоги в приміщеннях з вологим режимом (виробничі приміщення харчоблоку, санвузли, душові) передбачені з покриттям з керамічної плитки з гідроізоляцією. Гідроізоляційний шар заводиться на стінки на висоту 400мм. Підлога у всіх приміщеннях має бути гладкою, без щілин, вибоїн, з поверхнею, зручною для миття, з ухилом підлоги до трапів (з розрахунку один трап на 100м2 площі, але не менше одного на приміщення).

Покриття підлог спортивного залу згідно з раніше затвердженим проєктом - рейкове по дерев’яних лагах.

Полімерні матеріали у внутрішній обробці слід використовувати відповідно до переліку полімерних матеріалів та виробів, дозволених Міністерством охорони здоров’я України для використання у будівництві (СанПіН 6027.А).

Оздоблення приміщень має відповідати вимогам СП 42-123-5777 та бути стійким до дезінфекції. Використані матеріали, фурнітура, арматура, регулюючі пристрої, покриття підлоги повинні унеможливлювати травматизму.

В оздобленні будівлі необхідно застосовувати матеріали, дозволені органами Державного санітарно-епідеміологічного та пожежного нагляду.

Коригуванням проєкту перебачено:

- уточнення кольорового рішення фасадів;

- зміну конфігурації зовнішніх сходів з північного боку (збільшення ширини);

- влаштування козирка над ґанком вище зазначених сходів. Шляхи евакуації МГН зберегти без змін по відношенню до раніше затвердженого рішенням;

- виключити пісуари в санвузлах об’єкту цивільного захисту.

Згідно проєкту, баки резервного запасу води 2х750л (Д=750, Н=2100) планувалось встановити на горище.

В рівні підвального приміщення розташований об’єкт спецпризначення, облаштований санвузлами і місцем розігріву їжі.

В процесі будівництва школи Замовником спільно з проєктною організацією і Генпідрядником було прийнято рішення перенести бакову стратегічного запасу води в більш захищене підвальне приміщення (поруч із санвузлами).

Також прийняте рішення збільшити стратегічний запас до 6-ти ємностей по 750л. з метою забезпечення повного обсягу питної води 5 л/особу протягом 48 годин та технічної води 5л/особу для забезпечення системи каналізації (санвузли) на розрахункову сумарну кількість учнів і персоналу.

В процесі будівництва школи, Замовником спільно з проєктною організацією і Генпідрядником прийняте рішення шодо збільшення ширини сходів з північного боку будівлі і змінена конфігурація (збільшені габарити) козирка над ґанком.

Необхідність викликана тим, що планується підвезення учнів школи шкільним автобусом під саму будівлю школи з північного боку, тобто превентивно збільшується інтенсивність людського потоку на зазначеній ділянці.

Проєктною організацією були внесені зміни в «Паспорт опоряджувальних робіт», який був погоджений територіальним органом містобудування та архітектури.

Згідно нормативного регламенту в Україні зазначені вище зміни в проєктне рішення в межах землекористування не потребують додаткових погоджень.

 

Заходи доступності об’єкту для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення

Необхідність коригування розділу проєкту викликана набранням чинності рядом нормативних документів України: - ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель та споруд»

Відповідно до сучасних вимог проєкт благоустрою території доповнено візуальними та тактильними засобами доступності.

Ширина раніше запроєктованих пішохідних доріжок, їх поздовжній та поперечний ухил, габарити паркувальних місць для особистого автотранспорту МГН не потребують коригування. Згідно з раніше затвердженим проєктом в’їзд автотранспорту на територію школи обмежений; всередині території є проїзди лише для спецавтотранспорту (пожежні машини, «Швидка допомога»). Для підвезення продуктів харчоблоку та для обслуговування будівлі є ізольований господарський двір, в’їзд на який передбачений з боку внутрішньо квартального проїзду.

Візуальні елементи доступності (ВЕД) призначені для забезпечення безпеки, орієнтування та отримання інформації для всіх видів користувачів.

Інформаційні таблички, інформатори та покажчики (ІТІП) мають бути зрозумілими та доступними для всіх категорій МГН, універсального дизайну, об’єднані з (ТІП). Виконуються збільшеним шрифтом і в контрастному співвідношенні кольорів по відношенню до фону табличок.

Тактильні елементи доступності (ТЕД). ТЕД поділяються на тактильні смуги (ТС) та на тактильні інформаційні вказівники (ТІП).

Тактильні смуги (ТС), як засіб сигналізації та інформування для людей з порушенням зору та інших користувачів, призначені для попередження про різні види небезпеки або перешкод при пересуванні шляхом руху до об’єктів соціальної, інженерно-транспортної інфраструктури, пішохідних шляхів, що прилягає до об’єктів території та в інтер’єрах будівель.

Тактильні смуги (ТС) повинні забезпечувати інформацію про початок та закінчення руху, зміну напрямку руху, відображення місця посадки у транспортні засоби, місць отримання, послуг, інформації тощо.

Тактильні смуги (ТЗ) повинні тактильно відрізнятися від основної поверхні, на яку вони встановлюються та відчутні за допомогою тростини або підошви взуття. Також ТС повинні контрастно відрізняються від поверхні.

Зовнішні стандартні тактильні смуги (ТС) - це: бордюрний камінь, газон, пішохідна доріжка, які мають збоку різне за фактурою покриття із стандартних матеріалів, комбіноване покриття, коли на пішохідних шляхах прокладаються різні типи пішохідної плитки, бруківки, асфальту, які відрізняються тактильно та кольором.

Попереджувальні ТС застосовуються для попередження про бар’єр, небезпеку, перешкоду, наявність спуску по сходовому маршу. Спеціальні застережні ТС мають ширину не менше 0,4-0,6м і мають рельєф у вигляді зрізаних конусів заввишки 0,004-0,005м. Початок запобіжної ТЗ розташований на відстані не менше 0,8 м від перешкоди. Ширина відповідає ширині шляху руху.

Розділом проєкту розроблено схему основних маршрутів маломобільних груп населення територією НВК та на підходах до неї.

У місцях примикання тротуару до паркування для МГН проєктом передбачено пандус.

На генеральному плані розроблено маршрут руху для людей з вадами зору -

учнів, вчителів та інших співробітників. Для цього укладається спеціальна тактильна плитка: що направляє з поперечними смугами і попереджає з усіченими конусами, що виступають.

Початок маршруту руху - пішохідний перехід через внутрішньо квартальний проїзд вздовж південної межі території (основний вхід на територію). Далі маршрут прокладено через хвіртку. На території дитсадка маршрути розгалужуються до кожного входу будівлі.

Спортивна зона школи також з’єднуються із вхідними майданчиками будівлі за допомогою тактильних смуг.

Перед бортовим каменем з боку тротуару в місцях перетину проїжджої частини проєктом передбачено укладання запобіжної тактильної плитки на відстані 800 мм до перешкоди. Також попереджувальна плитка укладається у місцях зміни напряму руху.

У місцях розміщення ТЗ відсутні об’єкти та перешкоди (каналізаційні грати, люки, стовпи, обмежувачі руху транспорту). ТЗ не повинні перешкоджати руху чи створювати бар’єри чи небезпеку для всіх категорій користувачів. Дощові решітки розташовані в одному рівні з поверхнею покриття. Ширина просвітів їх ґрат не перевищує 0,015м. Рекомендується застосовувати грати з ромбоподібними або квадратними осередками.

Схема організація безперешкодного пересування маломобільних груп населення територією школи розроблено без зайвої деталізації. Обсяги основних матеріалів представлені у специфікації та включені до кошторису (елементи заводського виготовлення: тактильна плитка, наклейки, таблички, світловідбивна фарба тощо).

Під час виконання робіт з благоустрою території мають бути дотримані принципи універсального дизайну.

На всіх виходах, включаючи евакуаційні, раніше затвердженим проєктом передбачені пандуси з нормативним ухилом.

Засоби доступності та орієнтування всередині будівлі Тактильними засобами орієнтування можуть бути елементи інтер’єрів, виконані у процесі виробництва внутрішньої обробки приміщень.

Елементи виконуються відчутними на дотик, контрастними по відношенню до основного фону в єдиній стилістиці. ТЗ, як засіб сигналізації та інформування для людей з порушенням зору та інших користувачів, призначені для попередження про різні види небезпеки або перешкод при пересуванні шляхом руху.

Тактильні засоби орієнтування передбачені 3-х типів:

- напрямні, що позначають напрямок руху по рекреаціях;

- попереджувальні у місцях перепон (початок та закінчення сходових маршів, входи до приміщень), а також у місцях зміни напрямку руху;

- інформаційні - перед входами у приміщення, сходові клітини тощо.

Тактильні елементи орієнтування можуть виконані за рахунок застосування у покритті підлог спеціальної тактильної плитки або керамічної плитки, що контрастно відрізняється за кольором і з різною фактурою, відчутною за допомогою тростини або ногами через підошву взуття. Також можуть бути застосовані елементи заводського виготовлення – наклейки, таблички, світловідбивна фарба тощо).

Спеціальні ТЗ - це тактильні поверхні, виготовлені із спеціальних тактильних індикаторів (ДСТУ ISO 23599). ТЗ повинні бути надійно закріплені, не зрушуватись і не задиратися у разі контакту із взуттям або засобом пересування.

Попереджувальні МС застосовуються для попередження про бар’єр, небезпеку, перешкоду, наявність спуску по сходовому маршу. Спеціальні застережні ТЗ мають ширину не менше 0,4-0,6м і мають рельєф у вигляді зрізаних конусів заввишки 0,004 0,005м. Початок запобіжної ТЗ розташований на відстані не менше 0,8 м від перешкоди. Ширина відповідає ширині шляху руху.

Тактильні інформаційні покажчики (ТІП) дублюють плоско надруковану інформацію у тактильному вигляді або шрифтом Брайля. Порядок тактильних символів відображається ліворуч (п. 8.3.1).

Зовнішня тактильна табличка повинна мати основну інформацію про об’єкт: назву, години роботи. Місце розташування - праворуч від входу на висоті від 1,2м до 1,5м на стіні або спеціальної стойці горизонтально під кутом 25-40о на висоті 0,9м.

Менімосхеми повинні мати основну інформацію, яка сприяє самостійній навігації по об’єкту.

Візуальні елементи доступності (ЗЕД) забезпечують безпеку, орієнтування, отримання інформації для всіх видів користувачів. Інформаційні таблички, інформатори та покажчики (ІТІП) мають бути зрозумілими та доступними для всіх категорій МГН, універсального дизайну, об'єднані з (ТІП). Виконуються збільшеним шрифтом та у контрастному співвідношенні кольорів по відношенню до фону табличок.

Аудіовказівники (АП) поділяються на звукові маячки-сигналізатори та голосові інформатори. АП не повинні створювати незручності людям.

Візуальна інформація розташовується на контрастному фоні з розмірами знаків, що відповідають відстані огляду, і має бути пов’язана з художнім рішенням інтер’єру.

Ширину проходу в приміщенні з обладнанням та меблями слід приймати не менше 1,2м. Підходи до різного обладнання та меблів повинні бути не менше 0,9м, а за необхідності повороту крісла-коляски на 90° - не менше 1,2м.

Діаметр зони для самостійного розвороту на 90-180 ° інваліда на кріслі- колясці слід приймати не менше 1,5 м.

Біля столів та інших місць обслуговування, у настінних приладів, апаратів та пристроїв для інвалідів слід передбачати вільний простір розмірами у плані не менше ніж 0,9х1,5м.

Глибина простору для маневрування крісла-коляски перед дверима при відкриванні «від себе» має бути не менше 1,2м, а при відкриванні «до себе» - не менше 1,5 м при ширині не менше 1,5м.

При проєктуванні інтер’єрів, підборі та розміщенні приладів та пристроїв, технологічного та іншого обладнання слід виходити з того, що зона досяжності для відвідувача у кріслі-колясці повинна знаходитися в межах:

-при розташуванні збоку від відвідувача - не вище 1,4 м і не нижче 0,3 м від підлоги;

-при передньому підході - не вище 1,2 м і не нижче 0,4 м від підлоги.

Поверхня столів індивідуального користування, прилавків та інших місць обслуговування, які використовуються відвідувачами на кріслах-візках, повинна бути на висоті не більше 0,8 м над рівнем підлоги.

Місця для осіб із дефектами слуху слід розміщувати на відстані не більше 10м від джерела звуку.

Матеріали, оснащення, обладнання, вироби, прилади, що використовуються інвалідами або контактують з ними, що застосовуються в проєктах, повинні мати гігієнічні сертифікати органів державної санітарно-епідеміологічної служби.

Горизонтальні комунікації. Шляхи руху коридорами згідно з раніше затвердженим проєктом прийнято не менше 1,5м. Ширина рекреацій - 3,6м. Висота проходів у світлі - не менше 2,1м.

Проходи до різного обладнання та меблів передбачені шириною не менше ніж 0,9м, діаметр зони для самостійного розвороту особи з інвалідністю на колісному кріслі передбачений не менше ніж 1,5м.

Ширина дверних та відкритих отворів у світлі прийнята не менше 0,9м.

Дверні отвори в приміщення не повинні мати порогів та перепадів висот підлоги, якщо це не обумовлено технологічним призначенням приміщення.

У місцях відпочинку та очікування передбачено не менше 1 місця для осіб з інвалідністю на колісному кріслі або відвідувача з милицями (тростиною), а також особи, що його супроводжує.

Ширина проходів у приміщеннях, обладнаних меблями, запроєктована не менше ніж 1,2м.

Конструктивні елементи всередині будівель та пристрої, що розміщуються у габаритах шляхів руху на стінах та інших вертикальних поверхнях, повинні мати закруглені краї, а також не повинні виступати більш ніж на 0,1м на висоті від 0,7 до 2,0м від рівня підлоги. При розміщенні пристроїв, покажчиків на опорі, що розташована окремо, вони не повинні виступати більш ніж на 0,3м.

Ділянки підлоги на шляхах руху МГН на відстані 0,6м перед дверними отворами та входами на сходи та пандуси, а також перед поворотом комунікаційних шляхів повинні мати попереджувальну рифлену та (або) контрастно забарвлену поверхню.

Допускається передбачати світлові маячки. У приміщеннях, доступних МГН, не допускається застосовувати ворсові килими з товщиною покриття (з урахуванням висоти ворсу) понад 0,013 м-коду.

Килимові покриття на коліях руху повинні бути щільно закріплені, особливо на стиках полотн та по межі різнорідних покриттів.

Вертикальні комунікації. Ширина маршів усередині корпусів будівлі передбачена не менше ніж 1,35м. Усі сходи мають поручні. Усі щаблі в межах маршу однакові за геометрією та розмірами проступів і висотою підйому сходів. Усі щаблі передбачені з шорсткою поверхнею. Край сходинок не виступає за межу подступенков. Ширина проступів сходів - не менше ніж 0,3м, висота не менше ніж 0,15м. Ребра щаблів мають заокруглення радіусом 0,02м. Бічні краї сходів, які не примикають до стін, повинні мати борти заввишки не менше0,02м.

На верхній або бічній, зовнішній по відношенню до маршу, на поверхні поручнів перил передбачаються рельєфні позначення поверхів у тактильному вигляді та (або) шрифтом Брайля. Розміри цифр: ширина - щонайменше 0,01, висота - 0,015. Висота рельєфу цифри - щонайменше 0,002.

На кожному поверсі встановлюється інформаційна табличка із зазначенням поверху, виконана контрастним кольором.

На шляхах евакуації перший і останній щабель сходового маршу або поручні маршів маркуються світловідбиваючими елементами (контрастна фарба, катафоти).

Між частинами будівлі школи (корпус 1 та корпус 2), які мають різні позначки підлог, запроєктовані пандуси з ухилом не більш ніж 8% на 1-му та 2-му поверхах.

Для доступу МГН в спортивну залу, підлога якої нижче підлоги основних приміщень 1-го поверху, також передбачений пандус.

При центральному вході в будівлю школи з боку майданчика для урочистих заходів, з півдня, запроєктований пандус. Перепад між планувальною позначкою землі та підлогою 1-го поверху складає 0,1м.

З північного боку перепад планувальних позначок землі зі сходу на захід складає 2,5м. Позначка землі перед центральним входом з північного боку - 0,900м. Позначка землі білі спортивної зали -0,150. Для зручності доступу МНГ в будівлю з північного боку проєктом передбачено влаштуванням входу для МГН із пандусом біля спортивної зали.

Сходи в центральній частині передбачені розмірами 400х120h.

Інклюзивний електричний підйомник типу ПВ1-Ш  ТОВ «Медіа Ліфтінг компані» передбачений вантажопідйомністю 400кг; працює в режимі «Транспортування пожежних підрозділів».

Вхідні двері запроєктовані без порогів. При входах у будівлі передбачені тамбури завглибшки 1,8м. та шириною не менше 2,2м. Природне освітлення забезпечується за рахунок віконних отворів, розташованих у торцях коридорів, а також поверхових світлових кишень.

Прилади для відчинення та закривання дверей, горизонтальні поручні, а також ручки, важелі, крани та кнопки різних апаратів, отвори торгових автоматів та інші пристрої, якими можуть скористатися МГН усередині будівлі, слід встановлювати на висоті не більше 1,1 м та не менше 0 ,85 м від підлоги та на відстані не менше 0,4 м від бічної стіни приміщення або іншої вертикальної площини.

Слід застосовувати дверні ручки, запори, засувки та інші прилади відчинення та закривання дверей, які повинні мати форму, що дозволяє інваліду керувати ними однією рукою (кулаком) і не вимагатиме застосування надто великих зусиль або значних поворотів руки у зап’ясті. Доцільно орієнтуватися застосування легко керованих приладів і механізмів, і навіть П-образних ручок.

Ручки дверей, розташованих у кутку коридору або приміщення, повинні розміщуватись на відстані від бічної стіни не менше 0,6 м.

На вхідних дверях в приміщення, в яких небезпечно або категорично заборонено перебування МГН (бойлерних, венткамерах, трансформаторних вузлах тощо), слід встановлювати запори, що унеможливлюють вільне потрапляння всередину приміщення. Дверні ручки подібних приміщень повинні мати поверхню з розпізнавальними знаками або нерівностями тактильно.

Санітарно-гігієнічні приміщення. На кожному поверсі будівлі запроєктовано універсальні кабіни санвузлів із поділом по статі. Розміри кабін - не менше 1,65х1,8м. У кабінах поруч з унітазом передбачено простір для розміщення колісного крісла, а також гачки для одягу, милиць та інших пристосувань. Також у приміщеннях встановлюються поручні, штанги, поворотні чи відкидні сидіння.

Унітази встановлюються з функцією біде або з підведенням змішувача з гігієнічним душем (лійкою). Для відведення води запроєктовано трапи.

Раковини умивальників кріпляться таким чином, щоб знизу було простір 0,7м, а верхня площина була розташована на висоті 0,8...0,85м від підлоги. Двері відчиняються назовні. Відстань - не далі 50м від усіх приміщень. Один з пісуарів у туалеті (туалетах) повинен розміщуватись на висоті 0,4 м від підлоги.

Рекомендується застосування водопровідних кранів важільного або натискного дії, а при можливості керованих електронними системами.

Керування спуском води в унітазі рекомендується розташовувати на бічній стіні кабіни. При входах у санвузли встановлюються інформаційні таблички, що позначені піктограмами Міжнародного символу доступності (МСД).

Окремі приміщення обладнуються аварійною (тривожною) сигналізацією та системою оповіщення з урахуванням осіб з інвалідністю з порушенням зору та слуху. Сигналізація виведена на пульт цілодобового поста пожежно-вартової охорони. Одночасно передбачено зворотний зв’язок для надання екстреної допомоги.

У кожній переодягальні при спортивній залі запроєктовано по 1 душовій кабіні з простором для маневрування колісного крісла. Піддон для зливу води розташований в одному рівні зі підлогою (не допускається обладнання кабіни піддонами на піднесенні). Душові кабіни обладнуються відкидними сидіннями заввишки 0,45м, комбінованими горизонтально-вертикальними поручнями заввишки 0,85м. Кран змішувача та полички повинні бути в зоні доступності з відкидного сидіння. Вхід у кабіну обладнується ширмою.

 

Конструктивні рішення

Обсяги робіт з коригування 2023 полягаляють в наступному:

-розширення вхідної групи для зручності під’їзду шкільних автобусів і висадки дітей північного фасаду в вісях «6»-«7» по вісі «Т».

У зв’язку з тим, що підвезення учнів на шкільному автобусі планується з північного боку, з вул. Авангардівська, Замовником ініційовано розгляд можливості збільшення ширини зовнішніх сходів перед входом і влаштування козирка. Зовнішні сходи при їх ширині більш ніж 1,8 (фактична ширина 4,0 м) потрібно відокремлювати додатковими поручнями, що передбачено в даному коригуванні проектних рішень.

Влаштування пандусу біля входу, де перепад позначок складає більш ніж 1,5 м у стиснених умовах (малої відстані від будівлі із пожежним проїздом до межі ділянки) не доцільно. Проєктом передбачено встановити інформаційні таблички для осіб, які користуються індивідуальними засобами пересування стосовно місця розташування зручного входу.

 

Рішення щодо енергоефективності та енергозбереження

Енергетичні характеристики будівель ЗОШ ІІ-ІІІ ступенів нас час коригування:

- розрахункова питома енергопотреба ЕР =34,0 кВт∙г/м3 /рік;

- максимальне допустима питома енергопотреба ЕРmax=35,48 кВт∙г/м3/рік;

- енергетична ефективність будівлі (Δ ЕР мінус 4,17) відповідає класу С.

Питоме споживання первинної енергії, - 180,5 кВт*год/м3/рік;

Питомі викиди парникових газів - 34,2 кг/м² за рік.

Проектне впровадження енергозберігаючих заходів:

- Енергетичний аудит ПД проведено, Енергоаудитор Мусієнко В.Є. - Атестати: від 10.12.2018р. ОД № 000012, на аудит енергетичної ефективності будівель; від 23.01.2019р. ОД № 000034, обстеження інженерних систем будівель;

- проектом розроблено розділ «Енергоефективність»;

- на інженерних магістралях, що підводять, передбачена установка лічильників;

- застосування ефективних утеплювачів для непрозорих огороджуючих конструкцій;

- прозорі огороджуючи конструкції прийнято з склопакетами в ПВХ блоках;

- енергетична ефективність будівель школи відповідає класу С;

- строк експлуатації утеплювача нижче відм. 0.000 - 50 років, інші не менше 25 років;

- строк експлуатації будівель школи -100 років .

Корегування робочого проекту, для завершення будівництва, розроблено з

дотриманням вимог енергозбереження та енергоефективності і може бути рекомендовано до затвердження в установленому порядку і може бути рекомендовано до затвердження в установленому порядку.

 

Рішення щодо водопостачання та каналізації

Коригування розділу «ВК» проекту будівництва будівлі загальноосвітньої школи II-III ступенів у смт Авангард виконано у зв’язку з тим, що в процесі будівництва школи Замовником спільно з проєктною організацією і Генпідрядником було прийнято рішення перенести бакову стратегічного запасу води з горища корпусу № 1 в більш захищене підвальне приміщення СПП  (поруч із санвузлами) корпусу № 2 та відміні встановлення пісуарів в санвузлах СПП підвального приміщення корпусу № 2.

Врізка водопроводу здійснюється в трубопровід Ø110ммпо вул. Центральної, 15, згідно ТУ.

Вузол обліку водоспоживання на госп-питні потреби розташовані на вводі на відм. - 2,400 у допоміжному приміщені. Введення водопроводу запроектовано з ПЕ100 SDR11 dn 90х8,2.

Всі трубопроводи систем водопостачання, що розводять і подають, по приміщенню техпідпілля монтуються з труб PP PN20 Stabi Glass «KAN-therm».

Системи водопостачання запроектовані із труб системи KAN-term PP Stabi Glass PN20. Всі ділянки систем водопостачання покриваються ізоляцією «TERMAFLEX FRZ» для трубопроводів холодного водопостачання завтовшки 13 мм, для трубопроводів гарячого водопостачання-25 мм.

Система гарячого водопостачання здійснюється від ємнісних електроводонагрівачів.

Відведення госп-побутових стоків передбачено до комунальної мережі каналізації Ø400мм по вул. Ніжній, кут вул. Авангардівської.

Системи господарсько-побутової та виробничої каналізації запроектовані з поліпропіленових труб «Ostendorf».

Стоки від технологічного обладнання кухні (корпус 2) відводяться окремою системою каналізації. На випуску виробничої каналізації запроектований жировловлювач. Підключення мийних ванн до системи каналізації здійснюється з розривом струменя.

Госп-побутова каналізація в підвальному приміщення самотічна за рахунок підняття унітазів на подіуми.

 

Електротехнічні рішення

Проект «Будівництво загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Авангардівського НВК «Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) - загальноосвітня школа І ступеня» за адресою: вул. Добрянського, 26а смт Авангард Овідіопольського району Одеської області». Коригування» виконано на підставі завдання на проектування.

Технічні рішення прийняті в проекті відповідають вимогам екологічних,  забезпечують безпечну експлуатацію споруди при дотриманні передбачених проектом заходів.

Основні показники електроспоживання:

Напруга мережі ~ 380/220 В

Система заземлення -TN-С-S (з глухо заземленою нейтраллю)

Розрахункове навантаження - 221,4 кВт

Середньозважений cosφ - 0,97

Категорія надійності електропостачання - I, II

Середньорічна витрата електроенергії - 221 тис кВт. год/рік

За ступенем надійності електропостачання електроприймачі закладу освіти

відносяться:

- до I категорії система пожежної та охоронної сигналізації, система оповіщення про пожежу.

- до II категорії - решта електроприймачів.

Електропостачання електроприймачів школи здійснюється по двом взаєморезервованим кабельним вводам при напрузі ~380/220 В від проектованої трансформаторної підстанції з різними секціями шин через ввідно-розподільний пристрій типу ВРУ, встановлене в електрощитової. Для прийому та розподілення електроенергії прийнято ввідно-розподільний пристрій ВРУ1.

Для живлення електрообладнання та освітлювальних мереж запроектовані розподільні щити, що укомплектовані автоматичними вимикачами на вводі та на фідерних лініях.

Для підключення настаціонарного обладнання через штепсельні розетки в щитах передбачені диференційні автоматичні вимикачі з захистом від струмів витоку не більше 30мА.

Облік електричних навантажень всіх споживачів організований у ввідно-обліковій шафі встановленій на вводі в приміщення електрощитової.

Розподільні та групові мережі прокладаються кабелем ВВГнгд і проводом ПВнгд в гофрованих трубах прикрито. Мережі живлення приладів пожежної сигналізації, приладів контролю повітряного середовища виконуються вогнестійкими кабелями марки (N)HXH FE180/E90.

Все розподільчі та групові мережі від щитів до однофазним користувачам і

світильникам передбачають трьохпровідні, до трьохфазних користувачів - п’ятипровідні.

Всі види електропроводки виконуються проводами з мідними жилами, з забезпеченням змінності.

Проектом передбачається робоче та ремонтне освітлення в приміщенні

електрощитової. Напруга мережі робочого освітлення 220В, ремонтного 36В.

Електроосвітлення виконується світлодіодними світильникам, що відповідають умовам середовища використання.

Управління освітлення передбачено клавішними вимикачами по місцю. Система заземлення прийнята типу TN-C-S, що складається з трьох вертикальних

електродів - сталь кругла В16 мм довжиною 2,5 м, забитих в землю на глибину 0,7м від верху електрода до поверхні землі і з’єднаних між собою сваркою 40х4мм.

 

Рішення з охорони праці та техніки безпеки

Проектом передбачається комплекс архітектурно-планувальних, інженерно-технічних, ергономічних, конструкційних і організаційних заходів, що відповідають вимогам ДБН В.В.2-40:2018 щодо забезпечення зручності, інформативності і безпеки маломобільних груп населення.

При виконанні планувальних, технологічних і конструкторських рішень, передбачених проектом, нормативних вимог при монтажі і експлуатації обладнання, рівень звукового тиску у відповідності з вимогами ДБН В.1.1-31:2013 Захист територій, будинків і споруд від шуму не перевищують допустимі норм.

Робочий проект передбачає ведення будівельних, монтажних і вантажно-розвантажувальних робіт, а також транспортування матеріалів і конструкцій і з широким застосуванням усіх заходів з охорони праці для БМР у відповідності з вимогами ДБН А.3.2-2-2009 (НПАОП 45.2-7.02-12) «Система стандартів безпеки праці. Промислова безпека у будівництві».

Проект розроблений відповідно до закону України «Про охорону праці» і передбачає проектні рішення по створенню безпечних і нешкідливих умов праці, засобів колективного та індивідуального захисту, що виключають виникнення нещасних випадків і аварій.

Охорона праці і техніка безпеки в будівництві і експлуатації проектованого об’єкту забезпечується прийняттям проектних рішень в суворій відповідності з ПУЕ, «Правилами безпечної експлуатації електроустановок» (ПБЕЕ), вимоги яких враховують умови безпеки праці, попередження виробничого травматизму, професійних захворювань, пожеж і вибухів.

 

 

 

Рішення щодо опалення та вентиляції

          Джерело теплопостачання - газова котельня (окремо стояча). Теплоносій - вода з параметрами 80°С÷60°С. Система опалення приміщень - водяна, двотрубна, з горизонтальним розведенням трубопроводів від розподільчих колекторів.

          Розподільчі колектори обладнані запірною та балансувальною арматурою. Колектори системи опалення розташовані у закритому приміщенні, запобігаючи доступу від сторонніх осіб. Балансування між гілками здійснюється за допомогою ручних балансувальних клапанів MSV-B «Danfoss». В якості опалювальних приладів служать панельні радіатори «PURMO». У приміщеннях автоматично підтримується задана температура повітря шляхом регулювання витрати теплоносія в опалювальному приладі за допомогою термостатичних клапанів з термостатичними головками з антивандальним захистом. В обв’язці приладу передбачено запірний клапан з можливістю дренажу та кран для випуску повітря.

          Трубопроводи системи опалення запроектовані з поліпропіленової труба Kan- Therm PP. Магістральні трубопроводи прокладені в підлозі в ізоляції типу «НГ».

          Для відключення гілок, передбачається запірна арматура, встановлена на

розподільчому колекторі. Спуск води із системи опалення здійснюється через дренажні вентилі, які встановлюються в найнижчій точці системи опалення.

  Компенсація теплового подовження магістральних трубопроводів здійснюється за рахунок самокомпенсації. Проектом передбачено встановлення ревізійних лючків в підлозі, в яких передбачено запірну арматуру. Лючки обладнані захистом від несанкціонованого доступу. Теплопостачання повітронагрівачів припливних установок передбачається водою з параметрами 80÷60°С. Передбачено захист повітронагрівачів від заморожування. Трубопроводи для теплопостачання калориферів спроектовані із поліпропіленових труб. Трубопроводи ізолюються циліндрами із мінеральної вати. Коригування систем вентиляції проектом не передбачено.

 

Протипожежні заходи

          Протипожежні заходи виконані відповідно до вимог ДБН.В.1.1-7.2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва». Проект розроблено відповідно до ДБН В.2.5-67:2013 «Опалення, вентиляція та кондиціонування». Ізоляція прийнята з негорючих матеріалів. При перетині трубопроводами системи опалення протипожежних перешкод – стін, перекриття, перегородок передбачається встановлення протипожежних гільз, муфт і манжет які забезпечують нормований клас вогнестійкості.

Захист від шуму і вібрації

          Для зниження шуму діаметри трубопроводів систем опалення розраховуються з обмеженням максимальних швидкостей руху теплоносія, як можливого джерела розповсюдження шуму.

 

Заходи по енергозбереженню

У приміщеннях автоматично підтримується задана температура повітря шляхом регулювання витрати теплоносія в опалювальному приладі за допомогою автоматичних радіаторних терморегуляторів. Регулювання системи опалення здійснюється за допомогою автоматичних балансувальних клапанів.

 

У проекті передбачена ефективна ізоляція магістральних трубопроводів

опалення. Загальна витрата тепла на опалення та вентиляцію приміщень навчального закладу становить - 391,00 кВт, в тому числі:

          - витрата тепла на опалення - 259,00 кВт;

          - витрата тепла на вентиляцію - 132,00 кВт.

 

Теплові мережі

          Проектом передбачається прокладка теплової мережі для теплопостачання

загальноосвітньої школи. Джерело теплопостачання школи - окремо стояча газова котельня (ІТП суміщений з приміщенням котельні). Тепловий пункт призначений для теплопостачання системи опалення та теплопостачання системи вентиляції будівлі. Теплоносій - вода з параметрами 80°С÷60°С. Циркуляція теплоносія примусова з використанням здвоєних циркуляційних насосів (робочий/резервний). У теплопункті застосовуються сталеві електрозварні труби.

          Трубопроводи прокладаються відкрито на кріпленнях, у якості кріплень передбачаються хомути з гумовими вставками та опори з профільної труби. Компенсація теплового подовження трубопроводів здійснюється за рахунок самокомпенсації. Трубопроводи прокладаються з ухилом у бік руху теплоносія. У верхніх точках передбачається встановлення кранів для випуску повітря. Спуск теплоносія з системи передбачено через дренажні крани. Сталеві трубопроводи перед ізоляцією ґрунтуються

          Теплова мережа від окремо стоячої котельні до вузла вводу будівлі школи

запроектована сталевими попередньоізольованими трубами RAUVITHERM UNO

110/190 (Ду110 мм). Прокладка трубопроводів передбачена безканальна. Компенсація теплових подовжень здійснюється за рахунок сильфонного осьового

компенсатора. Ухил тепломереж – у бік котельні. У нижній точці ухилу теплової

мережі - злив теплоносія в існуючий дренажний приямок, який розташований в

приміщенні котельні. Для проходження трубопроводів через огородження в стінах встановлюються гільзи з ущільнюючими кільцями.

          Даним проектом не передбачаються спеціальні заходи по охороні навколишнього середовища. Прокладка трубопроводів теплової мережі на рельєф місцевості та повітряну середу негативно не впливає. При будівництві необхідно виконувати наступні дії: сміття та відходи слід збирати задля їх послідовного вивозу та поховання у спеціально відведених місцях; промивку трубопроводів слід здійснювати з повторним використанням води. Після прокладки тепломережі усі зелені насадження та дорожні покриття повинні бути очищені та відновлені в повному обсязі. Основні проектні рішення направлені на досягнення мінімальних витрат тепла. Експлуатацію та обслуговування систем теплопостачання треба проводити у відповідності з нормативно-технічною документацією. Конструкція запроектованих трубопроводів забезпечує безпеку при експлуатації та передбачає можливість видалення повітря із системи та спорожнення системи зовнішнього теплопостачання від води. Температура теплоносія в системі теплопостачання прийнята в межах, обумовлених вимогами вибухопожежної безпеки. Монтаж має вести спеціалізована організація, що має ліцензію на даний від робіт.

          Загальна витрата тепла на опалення та вентиляцію приміщень навчального

закладу становить - 391,00 кВт, в тому числі:

          - витрата тепла на опалення - 259,00 кВт;

          - витрата тепла на вентиляцію  13-2,00 кВт.

 

Санітарно-епідеміологічні заходи

На період проведення будівельних робіт врахувати вимоги щодо забезпечення робітників санітарно-побутовими приміщеннями; установити заходи щодо запобігання забрудненню навколишнього середовища і обмеження шумового впливу, згідно ст.24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

Складування виробів, будівельних матеріалів передбачено в спеціально відведених місцях. Відходи, які утворюються на будівельному майданчику, складуються у сміттєві контейнери і регулярно вивозяться по мірі накопичення на полігони ТПВ за окремим договором.

Заходи щодо дотримання вимог пожежної і техногенної безпеки

          Ступінь вогнестійкості будівлі - ІІІ. До будівлі передбачені проїзди для забезпечення під’їзду пожежно - рятувальної техніки. Витримана нормативна ширина проїзду.

          Згідно Завдання на корегування основні рішення, які стосуються забезпечення пожежної та техногенної безпеки, затверджені Експертними звітами № ЕК 3957/01-21 від 28.01.2021 року виданим Одеською філією Державного підприємства «Державний науково-дослідний та проектно- вишукувальний інститут «НДІпроектреконструкція», не змінювались та залишені без змін і реалізовані будівництвом.

          Завданням на корегування передбачено розроблення розділу проекту - система локального пожежогасіння кухонного обладнання.

          Як засоби пожежогасіння прийнята модульна система локального пожежогасіння, вогнегасна речовина - запатентований вогнегасний сольовий розчин.

          Розроблено розділ інженерно-технічні заходи цивільного захисту. Завданням на розроблення Розділу для укриття населення передбачено використання підвального приміщення та захисних споруд цивільного захисту, які знаходяться в радіусі збору від школи.

 

Рішення з екологічних питань (забезпечення безпеки життя і здоров'я людини, захисту навколишнього середовища)

У процесі будівництва загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Авангардівського НВК «Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) – загальноосвітня школа І ступеня» за адресою: вул. Добрянського, 26а, смт. Авангард Овідіопольського району Одеської області (Коригування) прогнозуються наступні фактори впливу на компоненти навколишнього середовища:

Клімат і мікроклімат: Активний і масштабний вплив планованої діяльності на мікроклімат в процесі виробництва робіт і експлуатації об’єкта відсутній, негативний вплив на клімат відсутній.

Повітряне середовище - допустимий. Джерелами викидів забруднюючих речовин на об’єкті є 6 котлів Nova Florida Altair RTN E 100 потужність 99 кВт (Qmax = 11,62 м³/год). Усього шість джерел викиду забруднюючих речовин, всі є організованими. Валовий викид забруднюючих речовин становить 784,9 т/рік, в т. ч. без урахування викиду парникових газів і важких металів 3,69 т/рік. Аналіз розрахунків приземних концентрацій, що були проведені для оцінки впливу об’єкту на атмосферне повітря з урахуванням фонових концентрацій посвідчує, що по усім забруднюючим речовинам, максимальні приземні концентрації від викидів об’єкта не перевищують ГДК атмосферного повітря населених місць у будь-якої точці розрахункового майданчику (у т.ч. у контрольних точках).

Акустичний вплив - допустимий. Основними джерелами шуму, що можуть надавати несприятливий вплив на акустичний режим в приміщеннях і на прилеглій території є газові котли, потужністю 100кВт-6 шт. Прийняті проектом проектні рішення зі зменшення акустичного впливу на навколишнє середовище оцінені як достатні.

Водне середовище - вплив в межах нормативних вимог. Водопостачання приміщень здійснюється з існуючих мереж водопроводу. Відведення побутових стоків здійснюється до централізованої каналізації.

Геологічне середовище, ґрунт - вплив відсутній.

Рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти. На будівельному майданчику відсутні об’єкти рослинного світу. Проектом передбачено комплексний благоустрій території. Об’єктів природно-заповідного фонду на ділянці розміщення проектованого об’єкта немає. Шляхи міграції тварин і птахів в районі розташування об’єкта, що проектується, відсутні. Реалізація проекту не здійснить негативний вплив на рослинний і тваринний світ.

Соціальне середовище: Негативний вплив здійснюватиметься в період виконання робіт буде носити локальний і короткостроковий характер. Вплив на соціальне середовище позитивний - покращення умов отримання середньої освіти.

Техногенне середовище: У зоні проектованої діяльності відсутні пам’ятники архітектури, історії, культури. Вплив на техногенне середовище відсутній. Негативний вплив об’єктів навколишнього техногенного середовища на проектовану діяльність відсутній.

Відходи: Проектом передбачено дотримання правил збору та тимчасового зберігання відходів відповідно до діючих норм. Вивіз відходів, що утворилися на об’єкті, буде здійснюватися за договорами зі спеціалізованими організаціями.

 

Безпека експлуатації

Рішення, які прийняті проектом, не суперечать вимогам чинного законодавства та забезпечують безпеку експлуатації будівель та прилеглої території за трьома групами ризику згідно вимог ДБН В.1.2-9-2008 та іншої нормативної документації, чинної на території України.

Кошторисна частина проєктної документації

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, станом на 18.10.2023р. склала: 120003,483 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи - 87992,671 тис. грн., устаткування, меблів та інвентарю - 8776,028 тис.грн.; інші витрати - 23234,784 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості за період 2019-2023 роки виконано 109045,442 тис.грн., в т.ч. будівельні роботи 80407,153 тис.грн.; устаткування, меблів та інвентарю – 7080,920 тис.грн.; інші витрати - 21557,369 тис.грн.

За результатами розгляду кошторисної документації і зняття зауважень установлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені дефектним актом, складена згідно з вимогами КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва».

Загальна кошторисна вартість будівництва, у поточних цінах станом на  25.10.2023р. складає 119161,318 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи - 87436,606 тис.грн.; устаткування, меблів та інвентарю - 8643,159 тис.грн.; інші витрати - 23081,553 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості за період 2019-2023 роки виконано 109045,442 тис.грн., в т.ч. будівельні роботи 80407,153 тис.грн.; устаткування, меблів та інвентарю – 7080,920 тис.грн.; інші витрати - 21557,369 тис.грн.

 

 

Примітка: *ціни та матеріальні ресурси прийняті за даними замовника відповідно до п.4.9 КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва».

В процесі розгляду проекту по зауваженням експертів Одеської філії ДП «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут «НДІпроектреконструкція» проектною організацією за погодженням із Замовником в проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі екземпляри проекту покладається на генерального проектувальника і Замовника.

Експертиза проекту виконана відповідно до процедури, яка визначена «Настановою щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво» ДСТУ 8907:2019 та «Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 № 560.

При прийнятті рішень враховані зміни, які передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.2017р. №403 «Про внесення змін до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи», а також Закону України №1817-VIII від 17.01.2017р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення містобудівної діяльності», як об'єкта, що відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС2.

Відповідальність за дотримання в проекті зазначених вимог, за відповідність проектної документації вихідним даним, вимогам державних стандартів, норм і правил несе проектна організація, що розробила проектну документацію, а також головний архітектор і головний інженер проекту відповідно до статті 26 Закону України «Про архітектурну діяльність».

Замовник експертизи несе відповідальність згідно із законодавством за достовірність документів, поданих для проведення експертизи.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту, в тому числі при внесені проектної документації до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (ЄДЕССБ), покладається на генпроектувальника та замовника.

 

Розділи