Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:6323-3229-4599-5893
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№7-233-23-ЕП/КО від 20.10.2023
Орган, що видав
ТОВ "Українська будівельно-технічна експертиза" (39190177) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Автозаправна станція з кафе-магазином на просп. Московському (нині просп. Бандери Степана) (після з’їзду на вул. Електриків) в Оболонському районі м. Києва
Код проектної документації
PD01:2535-0927-3590-3196 №2434-ХС-23 від 2023-08-01 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ХЕРСОНІНЖАВТОСЕРВІС") / Наявні експертизи: EX01:6323-3229-4599-5893
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту, З питань енергозбереження
Головний експерт проекту
Дуброва Ольга Михайлівна (АЕ 004774, АЕ 000060 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
м. Київ , просп. Московський (нині просп. Бандери Степана) (після з’їзду на вул. Електриків) в Оболонському районі не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АНТЕЛ-СТАНДАРТ" (36163203)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
НАУМЕНКО АЛЛА КОСТЯНТИНІВНА (АР 001773, АЕ 004709)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
ГАЛЕНДА РОМАН В''ЯЧЕСЛАВОВИЧ (АЕ 004330, АЕ 000003, АЕ 007264)
Відповідальний експерт З питань екології
СМАГІНА ЛЮБОВ ВАСИЛІВНА (АЕ 004414, АЕ 000004)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
БОГОСЛОВА ГАЛИНА ФЕДОТІВНА (АЕ 004249)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
ВАЩЕНКО ОЛЬГА ІВАНІВНА (АЕ 001850, АЕ 004724)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
Шапаренко Зінаїда Сергіївна (АЕ 004726)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
ШЕВЧУК ОЛЕКСАНДР АНАТОЛІЙОВИЧ (АЕ 004411, АЕ 001043)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
ГАВРИЛОВА НАТАЛІЯ АНАТОЛІЇВНА (АЕ 004725)
Головний експерт проекту З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
З питань охорони праці
Дуброва Ольга Михайлівна (АЕ 004774, АЕ 000060)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:2535-0927-3590-3196
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ХЕРСОНІНЖАВТОСЕРВІС" (14135838)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Пояснювальна записка, Креслення, Організація будівництва, Інженерно-технічні заходи, Паспорт опорядження фасадів, План локалізації і ліквідації аварійних ситуацій і аварій, Ідентифікація ОПН
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1230.9 Будівлі торговельні інші
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
01.08.2023
Номер проектної документації
2434-ХС-23
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Проект «Автозаправна станція з кафе-магазином на просп. Московському (нині просп. Бандери Степана) (після з’їзду на вул. Електриків) в Оболонському районі м. Києва» розроблений у 2023 році ТОВ «Херсонінжавтосервіс», (73000, м. Херсон, Миколаївське шосе, 18), ГІП – Носков В. О. (кваліфікаційний сертифікат: серія АР № 017854 від 16.11.2021), на замовлення ТОВ «АНТЕЛ-СТАНДАРТ» на підставі:

       містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, № 193/14/12/009-14 від 31.07.2014 (реєстраційний номер МU01:5627-2098-5999-0868);

       завдання на проектування, затвердженого замовником;

       технічних умов і листів щодо проектування об’єкта, виданих відпо­відними службами.

Проектна документація за проектом «Автозаправна станція з кафе-мага­зином на просп. Московському (після з’їзду на вул. Електриків) в Оболон­ському районі м. Києва», виконана у 2015 році, подавалась на розгляд ТОВ «УБТЕ», за результатом якого було надано експертний звіт від 14.07.2016 № 7-111-15-ЕП/КО.

Оскільки дозволу на будівництво об’єкта за зазначеним проектом не було отримано, а за цей час відбулись зміни у нормативній базі, нині подано для проведення експертизи новий проект, розроблений у 2023 році.

Згідно з розрахунком, наведеним у проекті, клас наслідків (відпові­дальності) об’єкта будівництва – СС3.

Ділянка, відведена під будівництво АЗС, розташована в Оболонському районі м. Києва і має площу 0,2601 га (у т. ч. 0,0454 га в межах червоних ліній).

Межі ділянки:

         з півночі – просп. Московський (нині просп. Бандери Степана);

         з усіх інших сторін – землі комунального підприємства по утриманню зелених насаджень Оболонського району м Києва.

На даний час ділянка вільна від забудови. Через ділянку в межах «чер­воних ліній» проходить електрична мережа міського електрифікованого транс­порту напругою 0,6 кВ, одна опора якої підлягає демонтажу, та електричні кабелі, які в місцях запроектованих в’їзду та виїзду захищаються дорожніми плитами. На території є зелені насадження, які підлягають видаленню.

Проектом передбачається будівництво: будівлі АЗС з пунктом сервісного обслуговування водіїв і пасажирів; споруд блочної АЗС у складі одного острівця зі встановленням на ньому паливороздавальних колонок (ПРК) та підземними резервуарами; підпірної стінки; очисних споруд; влаштування майданчиків під дизель-генератор, сміттєзбірники, пожежний інвентар, автостоянок для тимча­сового зберігання автомобілів відвідувачів і працівників.

Генеральний план розроблено на топографічній основі в масштабі М 1:500.

Рельєф ділянки сформований намивними пісками з перепадом відміток в межах від 105.8 до 102.06 м.

Оскільки спланований рельєф ділянки значно вище прилеглої тери­торії, проектом передбачається влаштування монолітних бетонних стінок та укосів.

В’їзд на територію АЗС та виїзд з неї передбачені з проспекту Мос­ковського (нині просп. Бандери Степана). Доступ пожежних автомобілів забезпечено до всіх будівель і споруд.

Покриття проїздів по території, майданчиків, пішохідних доріжок передбачено з плитки ФЕМ, у зоні заправляння автомашин – безіскрове, з відповідною добавкою у суміш для запобігання проникненню нафтопро­дуктів у ґрунт.

Проектом передбачається комплексний благоустрій та озеленення тери­торії. Озеленення території здійснюється шляхом улаштування трав’яного газону.

Інженерно-геологічні вишукування виконані ТОВ «КиївГЕОКОМ».

У геологічній будові на розвідану глибину до 8 м беруть участь такі інженерно-геологічні елементи:

ІГЕ 1 – ґрунтово-рослинний шар (завезений), супісок, пилуватий темно-сірий, гумусований;

ІГЕ 2 – насипний ґрунт: супісок пилуватий, бурий, брунатно-бурий, твердий;

ІГЕ 3 – намивний ґрунт: пісок середньої крупності, світло-жовтий, жовто-сірий, середньої щільності, малого ступеню водонаси­чення;

ІГЕ 4 – намивний ґрунт: пісок дрібний, світло-сірий, середньої щіль­ності, малого ступеня водонасичення.

На період вишукувань ґрунтові води не зафіксовані.

Згідно з ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України», відповідно до карти ЗСР-2004-С майданчик будівництва розташований у районі з фоновою сейсмічною інтенсивністю 6 балів за шкалою МSК-64.

Відповідно до даних інженерно-геологічних вишукувань ґрунти, які складають ділянку, відносяться до ІІ категорії за сейсмічними властивостями.

Розрахункова сейсмічність майданчика будівництва відповідно до кате­горії ґрунтів, згідно табл. 5.1 ДБН В.1.1-12-2014, становить 6 балів.

Будівля АЗС з пунктом сервісного обслуговування водіїв і пасажирів одноповерхова споруда, прямокутної форми, з розмірами в осях 20,27 × 14,25 м.

Конструктивна схема – неповний металевий каркас з несучими, само­несучими стінами.

Несучі зовнішні стіни – з пінобетонних блоків, із силікатної цегли, з утеплювачем та обшиттям композитним матеріалом «Dibond».

Колони, ферми – металеві.

Каркасна схема передбачає шарнірне з’єднанні ферм покриття з коло­нами та жорстке закріплення колон у фундаментах.

Поздовжня стійкість будівлі забезпечується за допомогою вертикаль­них металевих в’язей. Жорсткість диска покриття вздовж будівлі забезпечу­ється каркасним блоком покриття (поперечних ферм та поздовжніх прогонів). Просторова жорсткість забезпечується диском, утвореним горизонтальними в’язями по поясах просторових конструкцій, та жорсткістю покрівельного профілю.

Фундаменти: під колони – монолітні залізобетонні, під стіни – монолітна залізобетонна стрічкові плита.

В основі фундаментів − ґрунтова подушка, товщиною до 2,22 м (заміна ґрунту).

Навіс над ПРК – металева просторова конструкція, з розмірами у плані 31,77 × 9,00 м, що спирається на 4 стояки (колони) та на 4 опори на будівлі АЗС. Стійкість металоконструкцій навісу забезпечується жорстким кріпленням колон до фундаментів.

Просторова жорсткість забезпечується диском, утвореним горизонталь­ними в’язями по поясах просторових конструкцій, та жорсткістю покрівельного профілю.

Виходячи з технології АЗС, в основі навісу розміщуються резервуари для пального.

Фундаменти – монолітні залізобетонні плитні з портальними стояками та розвантажувальною балкою в місці розташування резервуарів, по одній осі – зі стояками навісу.

Кріплення резервуарів до плитного фундаменту виконується за допо­могою хомутів.

Захист підземних резервуарів від транспортних навантажень від вантаж­них автомашин до 30 т забезпечується дорожнім покриттям, що містить залізобетонну плиту.

Усі матеріали для будівництва об’єкта та оздоблювальні матеріали сертифіковані в Україні належним чином.

На АЗС передбачається можливість приймання, зберігання та відпуску п’яти марок палива: трьох марок бензину (А-92, А-95, А-95+) та двох марок дизпалива (ДП, ДП євро).

Для зберігання палива прийнято два підземні резервуари – двостінні сталеві горизонтальні ємністю 20 м³ та секційний ємністю 60 м³ (15 м³ + 20 м³+ 5 м³ + 10 м³ + 10 м³), у т. ч. ємністю 5 м³ − для пролитих нафтопродуктів.

Загальний об’єм зберігання палива – 75 м³.

За розміщенням резервуарів АЗC згідно з табл. 10.9 ДБН Б.2.2-12:2019 відноситься до типу Б (блочна), категорії ІІ – середня.

Для заправляння автотранспорту на АЗС встановлюються дві ПРК, які можуть відпускати по чотири види палива. Колонки встановлені на острівці під навісом та забезпечують розміщення автозаправних майданчиків по обидва боки колонок.

Для подавання палива на резервуарах встановлені занурювальні насоси фірми «FE PETRO» типу STP 150 C VL2 продуктивністю 280 л/хв.

Приймання палива з автоцистерн передбачається за допомогою зливних пристроїв, установлених у технологічному колодязі.

Резервуари обладнуються зливними, дихальними, зачисними, замірними трубопроводами, патрубками під рівноміри.

Усі резервуари оснащені дихальними трубопроводами (деаерація резер­вуарів), що врізаються у резервуари через вогневі запобіжники. На кінцях дихальних трубопроводів встановлюються дихальні клапани, які виводяться над навісом на висоту 1 м від відмітки навісу.

Зливні трубопроводи, трубопроводи подачі палива до паливороздавальних колонок, трубопроводи повернення випарів від ПРК передбачаються з пласти­кових труб марки UPP.

Для захисту навколишнього середовища проектом передбачається газо­зрівнювальна система «резервуар-автоцистерна» та «ПРК-резервуар А-92» (повернення випарів).

Згідно з ТУ ПАТ АК «Київводоканал» № 10326 від 02.10.2015 водопо­стачання та пожежогасіння АЗС передбачено з водопровідної мережі Ø300 мм по проспекту Московському (нині просп. Бандери Степана).

Схемою водозабезпечення господарсько-питних і виробничих потреб АЗС передбачається тупикова мережа водопроводу.

На вводі до будівлі АЗС встановлюється водолічильник марки Sensus 405 S Ø15.

Зовнішнє пожежогасіння об’єкта передбачається від двох існуючих пожежних гідрантів, розташованих на існуючій кільцевій мережі Ø300 мм по просп. Московському (нині просп. Бандери Степана).

Внутрішнє пожежогасіння згідно з ДБН В.2.5-64:2012 у приміщенні пункту сервісного обслуговування водіїв і пасажирів не передбачається.

Джерелом гарячого водопостачання для побутових потреб пункту сервісного обслуговування водіїв і пасажирів є індивідуальні водопідігрівачі марки «Аriston» та «Gorenje».

Господарсько-побутові стічні води згідно з ТУ ПАТ АК «Київводоканал» № 10348 від 02.10.2015 відводяться у внутрішньоквартальну каналізаційну мережу Ø200 мм.

Водовідведення з території забудови виконується закритою системою з підключенням до існуючої дощової каналізації на території ТОВ «Буклія» (лист-згода ТОВ «Буклія» від 02.03.2016 № 02-03) згідно з ТУ «Департаменту транспортної інфраструктури» № 33-5-16 від 17.06.2016.

Відведення побутових стоків від пункту сервісного обслуговування водіїв і пасажирів та виробничого обладнання кафетерію передбачається окремими системами.

На випуску від обладнання кафетерію встановлений жироуловлювач марки JPR 501 продуктивністю 0,5 л/с.

Відведення поверхнево-виробничих стічних вод з території АЗС перед­бачене закритою системою дощової каналізації на очисні споруди дощових стоків марки FSN-3Ecodepur продуктивністю 3 л/с і далі − в існуючу дощову каналізацію.

На всіх випусках з будівель і споруд, що приєднуються до мережі виробничо-дощової каналізації, та на самопливній мережі до і після нафто­уловлювача в колодязях передбачене влаштування гідравлічних затворів.

Зливний трубопровід відведення дощових стоків від майданчика для автоцистерн оснащений засувкою, яка закривається в разі аварійної ситуації.

Джерелом теплопостачання будівлі АЗС є електричні мережі.

Система опалення для будівлі АЗС передбачена нагрівальними прила­дами – конвективними обігрівачами з електромеханічними терморегулято­рами.

У приміщенні сервісного обслуговування водіїв і пасажирів, у кафетерії, у доготівельній з мийкою, в кімнаті персоналу прийнято припливно-витяжну систему вентиляції з рекуператором, електричним повітронагрівачем.

Над обладнанням для приготування їжі встановлюються зонти з жиро­уловлювачем і фільтром.

У приміщеннях санвузлів і душових передбачена витяжна вентиляція з механічним спонуканням.

У приміщенні сервісного обслуговування водіїв і пасажирів, у підсобному приміщенні, у кафетерії: в доготівельній з мийкою, у коморі для зберігання товарів, у кімнаті персоналу передбачається кондиціонування повітря.

На вході до приміщення сервісного обслуговування водіїв і пасажирів передбачена повітряно-теплова завіса.

Електропостачання АЗС виконується згідно з ТУ ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» від 25.05.2015 № НП-370-15.

Розрахункове навантаження АЗС становить 75 кВт.

ІІІ категорія за надійністю електропостачання.

Для приймання та розподілу електроенергії передбачається головний щит ГРЩ, що живиться від РУ-0.4 кВ існуючої трансформаторної підстанції ТП 3987 кабелем розрахункового перерізу. Проектом передбачається заміна існуючої лінійної панелі в РУ-0,4 кВ на нову із застосуванням компактного малогабаритного обладнання з вертикальними блок-рубильниками.

Для живлення навантаження АЗС при зникненні напруги застосову­ється пересувна ДЕС потужністю 52 кВА.

Для робочого електроосвітлення застосовуються світильники з люмі­несцентними та світлодіодними лампами.

Робоче та аварійне електроосвітлення виконується кабелями з мідними жилами з ізоляцією, що не поширює горіння, має помірну димоутворювальну здатність та є малонебезпечною за токсичністю продуктів горіння, типу ВВГнгд.

Аварійне електроосвітлення виконується світильниками з вмонтованим автономним блоком живлення та зарядним пристроєм, який забезпечує без­перебійну роботу світильників протягом двох годин з моменту зникнення живлення.

Аварійне електроосвітлення та живлення ППС виконується кабелями з мідними жилами з вогнестійкою безгалогеновою ізоляцією марки FLAМЕ-X 950 (N) HXH180/E30, які прокладаються на підтримувальних вогнестійких системах класу Е-30 і зберігають функціональність протягом 30 хвилин.

Для зовнішнього освітлення території використовуються світильники зі світлодіодними лампами, які встановлюються на металеві опори гарячого цинкування.

Проектом передбачений блискавкозахист ІІ рівня захисту.

Проектом передбачається автоматизація вентсистем, контроль і сигналіза­ція довибухонебезпечних концентрацій паливного газу, випарів нафтопродуктів.

Проектом передбачаються рішення щодо телефонізації, гучномовного зв’язку, відеоспостереження, радіофікації.

Проектом передбачено телефонізацію від мобільного оператора (не менше ніж від двох).

Для організації оперативного гучномовного зв’язку в операторній будівлі АЗС передбачається встановлення комплектів «КТП02-60-3», які забезпечу­ють зв’язок «клієнт-касир», зв’язок із заправником, гучномовне оповіщення

Оскільки в районі будівництва немає ліній проводового мовлення, у будівлі АЗС передбачається встановлення транзисторних радіоприймачів та Інтернет-підключення.

Проектом передбачено герметизацію усіх вводів підземних інженерних комунікацій та сигналізація щодо вибухонебезпечної концентрації паливних газів у місцях уводів підземних комунікацій з виведенням сигналу на пульт оператора.

Сигналізація про роботу всього інженерного обладнання виводиться в операторну.

Будівництво споруд АЗС передбачено здійснювати із застосуванням пневмоколісного крана КС-3571 з довжиною стріли 8 м, автомобільних кранів «Силач» КТА-18 з довжиною стріли 15 м та вантажопідйомністю 18 т та вручну за допомогою засобів малої механізації.

Тривалість будівництва становить 7,0 місяців, у т. ч. підготовчий період – 1,0 місяць.

Згідно з «Державними санітарними правилами планування та забудови населених пунктів», затвердженими наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.06.1996 № 173, санітарно-захисна зона для АЗС приймається за розрахунком забруднення атмосферного повітря, але не менше ніж 50 м. Нормативну 50-метрову СЗЗ дотримано.

Набір приміщень будівлі АЗС з магазином супутніх товарів (у т. ч. продовольчих) із зоною кафетерію на 16 посадкових місць, а також поточність виробничих процесів відповідають вимогам ДБН В.2.2-23:2009.

Непродовольчі та продовольчі товари розміщуються у підсобних склад­ських приміщеннях. Робота кафетерію полягає у доготуванні напівфабри­катів других страв високого ступеня готовності, що потребують незначної термічної обробки, а також приготуванні напоїв. Крім того, у кафетерії реалі­зуються готові продукти харчування у посуд одноразового використання.

Блок побутових приміщень для персоналу АЗС представлений примі­щенням для персоналу, санвузлом і душовою. Для потреб водіїв і пасажирів обладнується окремий санвузол, також передбачається окремий санвузол для інвалідів.

Співробітники АЗС забезпечуються спецодягом, спецвзуттям, засобами індивідуального захисту органів дихання. Для зберігання особистого і спеці­ального одягу і взуття у приміщеннях для персоналу встановлюються інди­відуальні шафи.

Для планованої діяльності було проведено оцінку впливу на довкілля згідно з вимогами Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», за резуль­татами якої отримано висновок Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.05.2023 № 077-2773. Відповідно до цього висновку провадження планованої діяльності є допустимим. Також зазначено, що від­повідно до результатів розгляду Звіту з ОВД здійснення додаткової оцінки впливу на довкілля на іншій стадії проектування не вимагається.

Проектом передбачене виконання усіх екологічних умов провадження планованої діяльності, зазначених у висновку з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності від 31.05.2023 № 077-2773.

Для одноповерхової будівлі АЗС передбачено ІІ ступінь вогнестійкості. Для металевих конструкцій – колон, ферм, прогонів будівлі передбачено вогнезахист. У зовнішніх стінах будівлі АЗС та для оздоблення стін, підлоги приміщень будівлі АЗС застосовуються негорючі матеріали.

З будівлі АЗС передбачено два евакуаційні виходи безпосередньо назовні через розтульні двері. Відчинення дверей на шляхах евакуації перед­бачено у напрямку евакуації. Приміщення комори відокремлено протипо­жежними перегородками 1-го типу.

АЗС обладнано системами автоматичної пожежної сигналізації, опові­щення про пожежу та управління евакуацією людей, пожежогасіння, зовнішнім протипожежним водопроводом, блискавкозахистом, автоматизованою систе­мою раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та опо­віщення населення, первинними засобами пожежогасіння.

У проекті прийняті технічні рішення, регламентовані нормативними актами з охорони праці, що забезпечують безпечну експлуатацію об’єкта, а саме:

    електрообладнання − у вибухобезпечному виконанні;

    горловини та приймальні пристрої виконані з іскробезпечних мате­ріалів;

    захист обладнання від статичної електрики та блискавкозахист;

    заземлення електрообладнання;

    для запобігання потраплянню відкритого полум’я або іскор у резер­вуари на трубопроводах (газових) встановлені вогневі запобіжники;

    у разі необхідності дегазації вузла зливу і технологічних колодязів застосовується переносний вентилятор у вибухобезпечному виконанні.

Експертиза проведена за напрямами, зазначеними у п. 8.6 ДСТУ 8907:2019 «Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво».

При цьому у відповідності до п. 8.6.9 зазначеного стандарту до про­ведення експертизи проектної документації не залучались експерти з питань ядерної і радіаційної безпеки та експертиза за цим напрямом не проводилась, оскільки об’єкт не призначений для поводження з радіоактивними матері­алами та відходами від них.

Відповідно до положень ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та умов договору № 7-233-23-ЕП/КО, укладеного із замовником, експертиза проекту здійснена без розгляду кошторисної частини проектної документації.


Розділи