1 редакція від 07.05.2021 2 редакція від 10.10.2023

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:8185-4572-5486-0701
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№28-0129-20 від 13.05.2021
Орган, що видав
ДП "Укрдержбудекспертиза" (35691621) Версія №1 Статус (архівна)
Назва об’єкта
Будівництво обходу c. Покровська Багачка км 220+782 – км 228+000 при реконструкції автомобільної дороги державного значення М-03 Київ – Харків – Довжанський на ділянці Лубни – Полтава км 210+000 – км 300+550, км 323+000 – км 329+050, Полтавська область. Коригування
Код проектної документації
PD01:0000-5210-4881-8701 Зміни №5 №65-17 від 2017-09-26 (видав ДП "УКРДІПРОДОР") / Наявні експертизи: EX01:8185-4572-5486-0701
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань енергозбереження, З питань експертизи проектної документації доріг, Щодо об’єктів, які споруджуються із залученням державних коштів
Головний експерт проекту
ПЕЛЕХ РОМАН ВОЛОДИМИРОВИЧ (АР 013251, АЕ 005957, АЕ 005228 )

Кошторисна вартість


Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
30.04.2021 974699.627 782864.059 2755.515 189080.053 974204.373 782864.059 2755.515 188584.799

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Полтавська обл., Лубенський район, Хорольська територіальна громада, с. Покровська Багачка (станом на 01.01.2021) , с. Покровська Багачка Лубенській район, Полтавська область не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (25898491)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
КОВАЛЬОВ ПЕТРО МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 002279, АЕ 006575)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
ШКУРО ВОЛОДИМИР ВЯЧЕСЛАВОВИЧ (АЕ 000199, АР 017408, АЕ 004511)
Відповідальний експерт З питань екології
Рудько Сергій Костянтинович (АЕ 006428, АЕ 000648, АЕ 007224)
Архітектор З питань міцності, надійності, довговічності
Шепеленко Лариса Тимофіївна (АЕ 000196, АЕ 006427, АА 000209)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
Рубльова Ольга Євтихіївна (АЕ 004515, АЕ 000150)
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
ПЕЛЕХ РОМАН ВОЛОДИМИРОВИЧ (АР 013251, АЕ 005957, АЕ 005228)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Щодо об’єктів, які споруджуються із залученням державних коштів
БЕРЕНДЄЄВА ОЛЕНА ВАСИЛІВНА (АЕ 000008, АЕ 006444, АТ 007470)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
З питань експлуатаційної безпеки
Савенко Ігор Володимирович (АЕ 006420, АЕ 000152)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
Опанасюк Сергій Олександрович (АР 016178, АЕ 006392, АЕ 001439, АЕ 007216)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:0000-5210-4881-8701
Орган, що видав
ДП "УКРДІПРОДОР" (05416892)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
26.09.2017
Номер проектної документації
65-17
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Коригування проекту «Будівництво обходу c. Покровська Багачка км 220+782 – км 228+000 при реконструкції автомобільної дороги державного значення М-03 Київ – Харків – Довжанський на ділянці Лубни – Полтава км 210+000 – км 300+550, км 323+000 – км 329+050, Полтавська область», розроблений ДП «Укрдіпродор», м. Київ, Повітрофлотський проспект, 39/1; ГІП Федорець В.М., кваліфікаційний сертифікат від 30.08.2012 АР № 002662 на підставі:

- завдання на коригування проектно-кошторисної документації від 26.09.2017, виданого Службою автомобільних доріг у Полтавській області та затвердженого Державним агентством автомобільних доріг України (Укравтодор);

- містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, затверджених розпорядженням Хорольської районної державної адміністрації від 11.10.2012 р. № 319;

- технічних умов ПАТ «Полтаваобленерго» від 29.09.2011р.
№04-66-05-80/11744 подовжених листом від 13.02.2013 № 04-68-05-80/1687;

- технічних умов ПАТ «Полтавагаз» від 13.03.2014 р. № 380/14;

На автомобільній дорозі знаходяться споруди, які за класом наслідків (відповідальності) класифікуються як незначні наслідки – СС1, середні – СС2 та значні наслідки – СС3. Сукупний показник – СС3.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 року № 55 «Про затвердження переліку автомобільних доріг загального користування державного значення» автомобільна дорога Київ – Харків – Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) відноситься до міжнародних автомобільних доріг державного значення, має індекс М-03 і відноситься до об’єктів транспортної мережі загальнодержавного рівня.

Ділянка, що проектується, знаходиться у Хорольського району Полтавської області.

Проект «Будівництво обходу с. Покровська Багачка км 220+782 – км 228+000 при реконструкції автомобільної дороги державного значення Київ – Харків – Довжанський на ділянці Лубни – Полтава км 210 – км 300+550, км 323+000 – км 329+050, Полтавська область» був розроблений ДП «Укрдіпродор» та затверджений розпорядженням Кабінетом міністрів України від 28.06.2015 № 654-р із загальною кошторисною вартістю у поточних цінах станом на 21.05.2014 у сумі 623970,008 тис. грн, в тому числі будівельні роботи – 501418,087 тис. гривень.

Будівництво обходу с. Покровська Багачка було розпочате у 2016 році, закінчене в 2019 році та виконане за параметрами 1-б категорії.

В процесі будівництва, у зв’язку з набранням чинності новими нормативними документами в галузі будівництва та організації дорожнього руху, були змінені параметри поздовжнього профілю під розрахункову швидкість 110 км/год, зменшена кількість віднесених лівих поворотів, збільшена кількість зупинок маршрутного транспорту, додатково передбачено влаштування залізобетонної труби діаметром 1,50 м, відбулися зміни в проектних рішеннях штучних споруд та конструкції дорожнього одягу.

Проектом передбачено будівництво ділянки автомобільної дороги
М-03 за параметрами І-б категорії.

Початок ділянки – ПК 0+00 відповідає км 220+782 автомобільної дороги Київ – Харків – Довжанський. Кінець ділянки – ПК 84+28,27 відповідає км 228+000. На ділянці обходу введено неправильний ПК1, який складає 146,52 м. Загальна довжина обходу складає 8,47479 км.

Розрахункова швидкість прийнята 110 км/год.

Земляне полотно проходить в насипу висотою до 12,00 м. Крутизна укосів насипу з висотою земляного полотна до 2 м складає 1:3, до 6 м – 1:1,75, до 12 м – у нижній частині 1:2 та у верхній – 1:1,75.

Перед початком виконання земляних робіт знімається родючий шар ґрунту з під тіла насипу товщиною від 0,40 м до 0,50 м.

Укоси земляного полотна укріплюються засівом трави з підсипкою рослинного ґрунту товщиною 0,15 м.

Поверхневий водовідвід від земляного полотна забезпечується рельєфом місцевості, водовідвідними канавами, які укріплюються засівом трав по шару рослинного ґрунту та залізобетонними лотками, а також залізобетонними трубами в місцях перетину з тимчасовими водотоками.

Труби діаметром 1,50 м влаштовуються на ПК 16+53, ПК 23+94, ПК 41+22 та ПК 50+29, загальною довжиною 181,98 м.

На ділянці проектування передбачено будівництво мосту, тунельного шляхопроводу та скотопрогону.

При коригуванні мосту через річку Багачка на ПК 12+10,00 проектом передбачено внести такі основні зміни в порівнянні із затвердженим проектом:

- схему мосту змінено з 15+3х24+15 м на 5х24 м зі збільшенням довжини мосту;

- крайню опору № 0 з обсипної змінено на необсипну;

- діаметр буронабивних паль фундаментів опор змінився з 1,2 м на 1,5 м. У проміжних опорах зменшено кількість паль;

- тристоякові проміжні опори змінено на масивні одностоякові;

- замість крайніх опор козлового типу передбачено індивідуальні монолітні конструкції;

- місце розташування середини мосту змістилось з ПК 12+41,75 на ПК 12+10.

Усі зміни виникли у зв’язку з уточненням проектних рішень, а також з урахуванням особливостей умов будівництва.

Після коригування проектом передбачено будівництво мосту за схемою 5х24 м довжиною 121,024 м. Міст складається із двох окремих споруд під лівий та правий проїзди. Споруди запроектовано дзеркально симетричними.

Поперечний профіль мостового полотна залишено без змін. Габарит проїзду мосту становитиме 2х10,5 м із службовими проходами по 0,75 м.

Прогонова будова температурно-нерозрізна збірно-монолітна з таврових залізобетонних попередньо-напружених балок довжиною 24 м. У поперечному перерізі на кожній споруді встановлено по 7 балок з відстанню в осях 1,80 м. Балки перекрито поверху монолітною плитою проїзної частини із підвищеними цокольними частинами під службовий прохід та огородження з боку розділювальної смуги.

Опори і фундаменти мосту роздільні для кожної споруди.

Проміжні опори одностоякові на пальовому ростверку з шістьма буровими палями діаметром 1,50 м, розташованими у два ряди. Тіло опор масивне перерізом 3,50х1,20 м із заокругленими гранями.

Правобережний стоян № 0 необсипний індивідуальної конструкції. Фундаменти стояну з одного ряду бурових паль діаметром 1,50 м, поєднаних плитою ростверку.

Конструкцію мостового полотна залишено без змін. Покриття проїзної частини на мосту з трьох шарів асфальтобетону (50+40+30) мм по шару наплавної рулонної гідроізоляції завтовшки 5 мм. Верхній шар покриття із ЩМА-20.

На ПК 39+58,00 передбачено будівництво тунельного шляхопроводу замість скотопрогону на ПК 41+51,00 за раніше затвердженим проектом. При коригуванні враховано звернення та пропозиції місцевих органів влади та самоврядування.

Тунельний шляхопровід запроектовано отвором 10,00 х 5,50 м. Довжина тунельної частини шляхопроводу 28,70 м. У середині тунелю передбачено проїзд із габаритом 8,0 м та односторонній тротуар шириною 1,50 м.

Конструкція тунельного шляхопроводу передбачає влаштування
П-подібної монолітної оправи з товщиною плити перекриття 0,80 м та стінок 0,60 м. Стінки обпираються на монолітні плити пальових ростверків з двох рядів забивних залізобетонних паль довжиною 10 м. Біля порталів тунельного шляхопроводу влаштовуються монолітні розтрубні укісні стінки.

Мостове полотно поверху шляхопроводу запроектоване за параметрами автомобільної дороги на ділянці проектування із габаритом проїзду 2(11,00+0,75) м. Покриття мостового полотна з трьох шарів асфальтобетону (50+40+30) мм по шару наплавної рулонної гідроізоляції завтовшки 5 мм. Верхній шар покриття із ЩМА-20.

На ПК 66+08,00 передбачено будівництво скотопрогону. З урахуванням звернення та пропозиції місцевих органів влади та самоврядування місце розташування скотопрогону змінено відносно раніше затвердженого проекту, що передбачав розташування скотопрогону на ПК 67+61,00.

Ширина отвору скотопрогону 6,0 м, висота змінна від 2,607 м до 3,902 м. Довжина тунельної частини становить 28,64 м.

Конструкція скотопрогону передбачає влаштування монолітної фундаментної плити шириною 8,5 м по всій довжині тунельної частини. На плиту обпирається монолітна оправа П-подібного перерізу з товщиною стінок і перекриття 0,40 м. Біля порталів влаштовуються монолітні розтрубні укісні стінки.

Конструкція мостового полотна і габарит проїзду поверху скотопрогону аналогічні показникам тунельного шляхопроводу на ПК 39+58,00.

Поздовжній профіль запроектований під розрахункову швидкість руху 110 км/год.

Основні параметри поздовжнього профілю:

- максимальний поздовжній похил                                        28 ‰;

- мінімальні радіуси вертикальних кривих:

- опуклих                                                                                11000 м;

- увігнутих                                                                              8000 м.

Основні параметри дороги:

- ширина проїзної частини                                                     2х7,50 м;

- ширина розділювальної смуги                                              6,00 м;

- ширина зупиночної смуги                                                    2,50 м;

- ширина укріпленої смуги                                                     0,50 м;

- ширина узбіччя                                                                    3,75 м;

- поперечний похил проїзної частини                                    25 ‰;

- поперечний похил узбіч                                                       50 ‰.

Влаштована конструкція дорожнього одягу була прийнята в результаті розрахунків, техніко-економічного порівняння та погоджена із Службою автомобільних доріг у Полтавській області, Державним агентством автомобільних доріг України (Укравтодор) та ДП «ДерждорНДІ».

Нова конструкція дорожнього одягу:

- дренуючий шар із доменного шлаку з коефіцієнтом фільтрації не менше 10 м/добу

 

0,20 м;

- оптимальна щебенево-піщана суміш С5

0,20 м;

- щебенево-піщана суміш ЩПС-40, оброблена цементом до марки М20

 

0,18 м;

- крупнозернистий пористий асфальтобетон марки І                                                             типу А-Б на бітумі БНД 60/90

 

0,10 м;

- дрібнозернистий щільний асфальтобетон марки І типу А на бітумі БМПА 60/90-53

 

0,06 м;

- щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА-20) на бітумі БМКП 40/60-68

 

0,05 м.

Така конструкція дорожнього одягу влаштована на укріплених, зупиночних та перехідно-швидкісних смугах, на віднесених лівих поворотах, на примиканнях в межах радіусів заокруглення та заїзних кишенях зупинок маршрутного транспорту.

Враховуючи високий відсоток великовагових автомобілів від загальної кількості транспорту, проектом передбачено армування дорожнього одягу (між шарами крупнозернистого та дрібнозернистого асфальтобетону) правої смуги в кожному напрямку армуючим синтетичним матеріалом (АСМ-2) шириною 4,25 м.

Ґрунтова частина узбіччя та розділювальної смуги укріплені засівом трави з підсипкою рослинного ґрунту товщиною 0,15 м.

Водовідвід з проїзної частини передбачено скидами води по укосу відкритими лотками з використанням бортового каменю. З розділювальної смуги, на ділянці влаштування віражу, вода відводиться дощоприймальними колодязями з подальшим виведенням води у відкриті лотки на укосах насипу.

На ПК 4+63 та ПК 77+57 (ліворуч) передбачені примикання до існуючої автомобільної дороги М-03 у напрямку до с. Покровська Багачка. Примикання на ПК 77+57 передбачене з влаштуванням кільцевої транспортної розв’язки. Діаметр центрального острівця становить 24 м, ширина проїзної частини – 9,0 м. На ПК 7+99 праворуч примикає з’їзд транспортної розв’язки в різних рівнях. Даний з’їзд односмуговий шириною 6,0 м який з’єднує правий проїзд обходу з існуючою автомобільною дорогою М-03 та проходить під мостом на ПК 12+10. Довжина даного з’їзду 1108 м. На ПК 30+83 праворуч, ПК 30+84 ліворуч та ПК 82+74 праворуч передбачено примикання у напрямках населених пунктів. Всього влаштовується шість примикань з перехідно-швидкісними смугами та два віднесених лівих поворота.

Конструкція дорожнього одягу на кільцевій транспортній розв’язці:

- дренуючий шар із доменного шлаку з коефіцієнтом фільтрації не менше 10 м/добу

 

0,20 м;

- оптимальна щебенево-піщана суміш С5

0,20 м;

- щебенево-піщана суміш ЩПС-40, оброблена цементом до марки М20

 

0,18 м;

- крупнозернистий щільний асфальтобетон марки І типу А1 на бітумі БМПА 60/90-53

 

0,10 м;

- щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА-20) на бітумі БМКП 40/60-68

 

0,05 м.

Конструкція дорожнього одягу на примиканнях за межами радіусів заокруглення та на з’їзді з транспортної розв’язки в різних рівнях:

- дренуючий шар із доменного шлаку з коефіцієнтом фільтрації не менше 10 м/добу

 

0,20 м;

- оптимальна щебенево-піщана суміш С5

0,20 м;

- крупнозернистий щільний асфальтобетон марки І типу А1 на бітумі БНД 60/90

 

0,10 м;

- дрібнозернистий щільний асфальтобетон марки І типу А на бітумі БНД 60/90

 

0,05 м.

Чотири зупинки маршрутного транспорту, які розміщені на транспортних розв’язках (ПК 30+84, ПК 77+57) влаштовуються із заїзними кишенями, одна запроектована з перехідно-швидкісними смугами без заїзної кишені (ПК 77+54, праворуч). Усі зупинки облаштовані автопавільйонами. Туалети з універсальною кабінкою для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення влаштовані на двох зупинках маршрутного транспорту в межах транспортної розв’язки (ПК 30+84).

Пішохідний рух від зупинок маршрутного транспорту передбачено тротуарами шириною 1,50 м та наземними переходами.

Конструкція дорожнього одягу на тротуарах та посадкових майданчиках:

- щебенево-піщана суміш С5                                                    0,12 м;

- піщаний асфальтобетон марки І типу Г                                 0,04 м.

Конструкція і параметри тротуарів відповідають умовам безперешкодного переміщення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Поперечний похил тротуару прийнято 15 ‰. Максимальний поздовжній похил тротуарів не перевищує допустимий.

Для забезпечення засобами безпеки, орієнтування та отримання інформації для осіб з порушенням зору, на підходах до автобусних зупинок та посадкових майданчиків передбачено влаштування тактильних смуг, які виконують, попереджувальну, направляючу та інформаційну функцію.

Для забезпечення безпеки руху та орієнтування водіїв проектом передбачено встановлення необхідних дорожніх знаків, однобічного та двобічного металевого бар’єрного огородження із стримувальною здатністю 280 кДж, нанесення дорожньої розмітки.

Зовнішнє електроосвітлення передбачено в межах зони транспортних розв’язок та по 100 м на підходах до них.

Проектом передбачені заходи щодо дотримання нормативних вимог з пожежної безпеки, охорони праці, санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, надана оцінка впливу на навколишнє середовище та організація дорожнього руху.

В процесі експертизи згідно з наданими заувагами відкориговано та уточнено окремі проектні рішення, обсяги робіт, витрати та розрахунки.

 

Кошторисна документація

Заявлена загальна кошторисна вартість будівництва в поточних цінах станом на 12.01.2021 становила  974855,389 тис. грн, в тому числі будівельні роботи – 782864,059 тис. грн; устаткування, меблі та інвентар – 2755,515 тис. грн; інші витрати – 189235,815 тис. гривень. Зворотні суми – 110,253 тис. гривень.

За результатами експертизи загальна кошторисна вартість будівництва визначилась в поточних цінах станом на 30.04.2021 і складає 974699,627 тис. грн; у тому числі: будівельні роботи – 782864,059 тис. грн; устаткування, меблі та інвентар – 2755,515 тис. грн; інші витрати – 189080,053 тис. гривень. Зворотні суми – 110,253 тис. гривень.

Із загальної  кошторисної вартості виконано станом на 01 січня 2021 року – 974204,373 тис. грн, у тому числі: будівельні роботи – 782864,059 тис. грн; устаткування, меблі та інвентар – 2755,515 тис. грн; інші витрати – 188584,799 тис. гривень. Зворотні суми – 110,253 тис. гривень.

В процесі проведення експертизи проекту «Будівництво обходу c. Покровська Багачка км 220+782 – км 228+000 при реконструкції автомобільної дороги державного значення М-03 Київ – Харків – Довжанський на ділянці Лубни – Полтава км 210+000 – км 300+550, км 323+000 – км 329+050, Полтавська область» надано зауваження та пропозиції, які були доведені до замовника та проектувальника. Після доопрацювання цих питань до проектної документації внесені необхідні зміни і доповнення.

Відмічається, що проект «Будівництво обходу c. Покровська Багачка км 220+782 – км 228+000 при реконструкції автомобільної дороги державного значення М-03 Київ – Харків – Довжанський на ділянці Лубни – Полтава км 210+000 – км 300+550, км 323+000 – км 329+050, Полтавська область» виконано згідно з вимогами ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво».

Розділи