Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:4657-1459-7068-9314
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№04-0176/01-23 від 09.11.2023
Орган, що видав
Філія ДП "Укрдержбудекспертиза" у Дніпропетровській області (35919121) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Капітальний ремонт будівлі СГП (складу готової продукції) СПЦ-2 в осях 037-077, пошкодженої в результаті воєнних дій, на території ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» за адресою: Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Криворіжсталі, 1
Код проектної документації
PD01:2010-9232-0395-3850 №Т-23-4.03.02.03 від 2023-07-07 (видав ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АРСЕЛОРМІТТАЛ КРИВИЙ РІГ") / Наявні експертизи: EX01:4657-1459-7068-9314
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження, З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту, З питань інженерного забезпечення
Головний експерт проекту
Пирожков Олександр Васильович (АЕ 000136, АЕ 006419 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Дніпропетровська обл., Криворізький район, Криворізька територіальна громада, м. Кривий Ріг (станом на 01.01.2021), вулиця Криворіжсталі, 1 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АРСЕЛОРМІТТАЛ КРИВИЙ РІГ" (24432974)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Архітектор З питань архітектури
Безик Наталія Миколаївна (АА 000385)
Експерт (фахівець) Розділ електрообладнання та електроосвітлення
Лось Б.Г.
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Шевченко Наталія Павлівна
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
БУХАРОВА ОЛЕНА ЮРІЇВНА (АЕ 006534, АЕ 000026)
Відповідальний експерт З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
Ященко Віталій Васильович (АР 001280, АЕ 001014, АЕ 006660, АР 019241, АЕ 007259)
Відповідальний експерт З питань екології
КАРПЕНКО ІРИНА АНАТОЛІЇВНА (АЕ 006454, АЕ 000073)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
СУПРУН ОЛЕКСІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 000167, АЕ 006423)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
БОНДАР ВІТАЛІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ (АЕ 006452, АЕ 000020)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань інженерного забезпечення
ФЕДОРОВИЧ ЛІАНА ЮРІЇВНА (АЕ 002864, АЕ 006478)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Пирожков Олександр Васильович (АЕ 000136, АЕ 006419)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:2010-9232-0395-3850
Орган, що видав
ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АРСЕЛОРМІТТАЛ КРИВИЙ РІГ" (24432974)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
проєктні роботи
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
2304.3 Споруди прокатного виробництва
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
07.07.2023
Номер проектної документації
Т-23-4.03.02.03
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Проект (об'єкт № Т-23-4.03.02.03) виконано Департаментом із стратегічних проектів ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг», головний інженер проекту –  Мельник І.В. (кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника  АР № 018225 від 14.12.2021) в 2023 році на підставі:

технічних умов на підключення до мереж паропроводу від 20.04.2023 № 274-98;

технічних умов на підключення до мереж стисненого повітря низького та високого тиску від 20.04.2023 № 274-99;

технічних умов на підключення до мереж газопроводу від 20.04.2023 № 274-100;

технічних умов на підключення кисню від 20.04.2023 № 274-101;

технічних умов на підключення до мереж водопостачання та водовідведення  від 15.05.2023 № 227-73-61;

технічних умов на підключення до мереж дощової каналізації від 22.05.2023 № 227-76/61;

технічних умов на підключення до мереж електропостачання від 12.06.2023 № 274-148;

завдання на проектування, затвердженого замовником 07.07.2023 (ZP01: 0022-1605-7982-3460).


       

      

Клас наслідків (відповідальності) об’єктівСС3

 

Сукупний показникСС3.

 

 

 

СТИСЛИЙ ЗМІСТ ОСНОВНИХ  ПРОЕКТНИХ РІШЕНЬ

 

В адміністративному відношенні , будівля складу готової продукції (СГП) знаходиться на території ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» за адресою: Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вулиця Криворіжсталі,1, на промисловому майданчику сортопрокатного цеху № 2 ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг». Ділянка в межах капітального ремонту має сплановану територію, обмежену будівлями і спорудами, інженерними мережами і транспортними комунікаціями.

В результаті ракетного обстрілу було пошкоджено та частково зруйновано будівлю складу готової продукції в осях 037-077. ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» прийнято рішення щодо капітального ремонту будівлі з метою відновлення нормальної роботи цеху. Основні проектні рішення передбачають:

відновлення конструкцій будівлі та внутрішніх вбудов;

відновлення та влаштування стелажів та майданчиків;

відновлення інженерних мереж та комунікації;

встановлення вантажопідйомного обладнання;

встановлення світлозвукової сигналізації, знаків безпеки, пожежних стендів.

Будівля складу готової продукції є каркасною будівлею, прямокутної форми в плані, висотою 14,585 м до низу кроквяних ферм. За відносну позначку 0,000 прийнято позначку головки залізничних рейок та підлоги першого поверху, що відповідає абсолютному значенню 97,000. Основне призначення і технологічний процес складу готової продукції залишається без змін.

Для забезпечення можливості під’їзду технологічного і пожежного транспорту до будівлі СГП проектом передбачено ремонт під’їзних автошляхів в осях 057-058  з двох сторін у межах проектування.

Під’їзні автошляхи будуть виконані з цементобетону шаром 0,24 м з улаштуванням деформаційних швів і встановленням дорожніх бортових каменів марки БР.100.30.15.

В будівлі СГП та у межах проектування даним проектом передбачено капітальний ремонт залізничних колій №№ 11-14. Залізничні колії належать до ІІІ категорії.

Конструкція верхньої будови колії прийнята:

тип рейок - Р65;

шпали– залізобетонні на прямих ділянках;

шпали – дерев’яні на кривих ділянках шляху;

баластна призма одношарова: щебінь з природного каміння фракцією від 25 до 45 мм.

Земляне полотно залізничної колії запроектовано зі зв’язкою з генеральним планом, вертикальним плануванням майданчика та внутримайданчиковим водовідводом. Земляне полотно передбачене під укладку залізничної колії з заглибленим баластним шаром.

В межах будівлі СГП передбачено влаштування настилу залізничних колій із залізобетонних плит.

Також проектом передбачено відновлення ділянки пішохідної доріжки та озеленення прилеглої території.

Склад готової продукції (СГП) призначений для зберігання та відвантаження готової продукції сортопрокатного цеху №2 (СПЦ-2), зокрема продукції дрібносортних станів ДС 250-4, ДС 250-5 та дротяного стану ПС 150-3. Наразі ПС 150-3 не експлуатується.

Склад обладнаний засобами механізації:

електромостовими кранами вантажопідйомністю 5+5 т;

електромостовими кранами вантажопідйомністю 20 т;

ремонтними талями вантажопідйомністю 3 т;

передавальними візками вантажопідйомністю 25+25 т;

обладнання для підтягування вагонів на залізничних тупиках.

Готова продукція - сортовий металопрокат у пачках та шпулях зберігається на обладнаних стелажах. Штабелювання та вантажно-розвантажувальні роботи проводяться за допомогою електромостових кранів, передача з прольоту в прольот відбувається за допомогою передавальних візків. Виконання робіт здійснюється згідно існуючих інструкцій.

Проектом передбачено заміну кранів №29, №30 та №35, вантажопідйомністю 20 т кожний. Встановлення електромостових кранів див. кресл. T-23-4.03.02.03-2.2-ТХ1.

Проектом передбачено: заміну талей між осями 046-047 та 051-052 – вісім одиниць; улаштування ремонтних майданчиків; улаштування струмопідводу талей.

Перед введенням вантажопідйомного обладнання в експлуатацію передбачено технічний огляд згідно НПАОП 0.00-1.80-18.

Проектом передбачено відновлення існуючих стелажів для розміщення пачок металопрокату (проектне навантаження 14 т/м2), майданчику для обрізу (проектне навантаження 12 т/м2) та стелажів для доопрацювання металопрокату (проектне навантаження 20 т/м2).

Також передбачено влаштування додаткових стелажів для розміщення пачок металопрокату між осями Ч-Ш та 037-055. Проектне навантаження на стелажі становить 14 т/м2; відновлення майданчику для обрізу між осями Ч-Ш та 067-069,  розмірами у плані 10х16 м. Проектне навантаження на майданчик становить 12 т/м2; відновлення чотирьох стелажів для доопрацювання металопрокату між осями Ш-Ю та 065-078. Проектне навантаження на стелажі становить 20 т/м2.

Крім того запроектовано встановлення світлозвукової сигналізації, знаків безпеки та пожежних стендів

Згідно  з  «Науково-технічний звіт  про  інженерно-геологічні вишукування  «Капітальний  ремонт будівлі  СПГ  (складу готової продукції) СПЦ-2  в осях  037-077  пошкодженої  в  результаті  воєнних  дій  на території  ПАТ  «АрелорМіттал Кривий Ріг»  за адресою:  Дніпропетровська  область,  м. Кривий Ріг,  вул. Криворіжсталі, 1»  що виконаний  ДП «КРИВОРІЗЬКА  ГЕОЛОГІЧННА  ЕКСПЕДИЦІЯ»,  відповідальний  виконавець  Ковалевський О.В.  (кваліфікаційний сертифікат серії  АР  №008957 від 28.10.2013) в 2023 році,  геологічна будова  району  надана  кристалічними  породами докембрія  з  корою вивітрювання  перекритими неогеновими  та четвертинними відкладами  і  сучасними грунтами  рослинного  шару  та  техногенними  насипними грунтами.  Четвертинні  відклади представлені  дрібними  пісками,  супісками  та  суглинками.

На  ділянці виділені  17  інженерно-геологічних  елементів  (ІГЕ), грунти  які  мають  однакові  фізико-технічні  характеристики.     Геологічна  товща  грунтів,  на  розвідану глибину 20,0 м,  представлена:  насипними грунтами,  складеними з  твердих суглинків та  щебеню з металургійними  шлаками,  потужністю  0,4-4,9 м (ІГЕ-1);  насипними  грунтами,  складеними з  суглинків  напівтвердих з  включеннями щебеню  та  металургійного  шлаку,  потужністю  1,0-2,3 м  (ІГЕ-1а);     насипними грунтами,  складеними з  тугопластичних   суглинків та  щебеню з металургійними  шлаками,  потужністю  0,5-2,1 м  (ІГЕ-1б);  техногенними  утвореннями з  асфальтобетону,  товщиною  0,05 м  (ІГЕ-1.1);  насипними  грунтами з  щебеню  граніту  з  супісчаним  заповнювачем  (ІГЕ-1.2);  техногенними  утвореннями  з бетону,  потужністю  0,1-0,3 м  (ІГЕ-1,3);  насипним  шаром  з піску дрібного, середньої  щільності,  мало  та  середньо  водонасиченого,  товщиною 0,20-0,30 м  (ІГЕ-1,4);  насипними  грунтами  з  металургійних  шлаків потужністю  0,20-4,80 м  (ІГЕ-1.5);  насипними  грунтами з  щебеню  граніту  з  супісчаним  заповнювачем  та  брилами граніту,  товщиною  0,3 м  (ІГЕ-6.1);  грунтово-рослинним  шаром – суглинком  темно-бурим,  гумусованим,  напівтвердим, легким,  потужністю  0.30-1,40 м  (ІГЕ-2.1);    грунтово-рослинним  шаром – суглинком  темно-бурим,  гумусованим,  м'якопластичним, легким,  потужністю  0.30 м  (ІГЕ-2.3);    суглинком  жовто-бурим,  лесоподібним,  легким,  твердим,  просадним, потужністю  2,0 м  (ІГЕ-3); суглинком  жовто-бурим,  лесоподібним,  легким,  твердим,  тугопластичним, непросадним, потужністю  1,8-2,70 м  (ІГЕ-3.2);     суглинком  жовто-бурим,  лесоподібним,  легким,  твердим,  м'якопластичним, не  просадним, потужністю  3,1 м  (ІГЕ-3.3);   суглинком  коричнево-бурим,  лесоподібним,  важким,  напівтвердим з включенням  карбонатів,  потужністю  0,90-3,90 м  (ІГЕ-4.1);   суглинком  жовто-бурим,  важким,  тугопластичним з включенням  карбонатів,  потужністю  0,80-3,90 м  (ІГЕ-5.2);   суглинком  коричнево-бурим,  важким,  твердим  з  включеннями  гіпсу,  розвіданою  глибиною  до  9,70 м.

Підземні  води зустрінуті  на  глибині  1,60-5,1 м  від  поверхні  рельєфу.  Води  сильно агресивні  до бетону  на  портландцементі  і  неагресивні до  бетонів  на цементах  з  мінеральними добавками  та  сульфатостійких  цементах.

Згідно  ДБН А.2.1-1-2008  територія  віднесена  до  ІІ (другої) категорії  складності  (середньої)  грунтових  умов.

За  сейсмічними  впливами  на  будівлю  ділянка віднесена  згідно  карті  ЗСР-2004-С  ДБН В.1.1-12:2014  до  сейсмічності  7  балів.  Категорія  грунтів  за сейсмічними  впливами  ІІ  (друга).

Тимчасові  кліматичні  навантаження   прийняті відоповідно до  Додатку Е ДБН В.1.2-2:2006  і  становлять:

від снігу    S0  =  1110 Па;

тиск  вітру   W0 = 440 Па;

товщина  стінки  ожеледі  b = 19 мм;

вітрове при ожеледі  WB  = 260 Па;

Згідно з  ««ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг». Технічний  звіт. Прокатний департамент. Сортопрокатний  цех  №2. Будівля СПГ.  р.Ц-Ю,  вісь 048-096.  Оцінка  технічного стану  будівельних  конструкцій» шифр 19-23-Т3,  що виконаний ПП  «Стіл Сервіс»,  експерт    Захода  Ю.М.  (кваліфікаційний сертифікат серії АЕ  №006625 від  22.12.2021)  в  2023  році,  існуюча будівля  СПГ  (складу готової продукції)  ряди Ц-Ю  осі  048-096  сортопрокатного  цеху  №2  прокатного департаменту розташована  на проммайданчику  підприємства    ПАТ  «АрселорМіттал Кривий Ріг»   у м. Кривий Ріг Дніпропетровської  області.  Будівля введена  в  експлуатацію  у  1964  році.

Частина  будівлі  СПГ  СПЦ-2  у  осях  048-096  виконана  з  влаштуванням  чотирьох  температурних  швів  по  осям  058, 065, 077, 087,  що  розбивають будівлю на  5  відсіків.  Висота  до  низу  кроквяних ферм  14,585 м.  В  будівлі,  в кожному  прольоті,  розташовані  мостові  крани,  вантажопідйомністю  20 т.  Відмітки  головок  кранових  рейок +10,00 м.

Будівля виконана  каркасною,  4-х прольотною  (4х30 м).

Несучий  каркас  будівлі  виконано  зі збірних  залізобетонних  колон,  які  спираються  на  монолітні  залізобетонні  фундаменти,  сталевих  вертикальних  в’язів  між  колонами, сталевих підкроквяних  та  кроквяних   ферм  несучої  конструкції  покриття,   збірних  залізобетонних  ребристих плит  покриття,  сталевих  та  залізобетонних  конструкцій  ліхтаря.  Стінове  огородження  виконане  зі  збірних  залізобетонних  панелей.

Каркас  будівлі  виконано  за  рамно-в’язовою схемою,  жорсткість  конструктиву  в  поперечному  напрямку  забезпечується  жорстким  з’єднанням  колон з  фундаментами,  у  повздовжньому – жорстким  з’єднанням колон з  фундаментами  і  вертикальними  в’язами  між  колонами,  підкрановими  балками і  конструкцією покриття.

Будівля не  опалювальна.  Ступінь  вогнестійкості  конструктиву  – ІІІа

Термін  залишкової  експлуатації  будівлі  становив  до руйнування   від  вибуху    1  рік  (при  розрахунковому  терміні  експлуатації  60  років).

За  результатами  ракетного  удару  значні  руйнування  виникли  на ділянках  в  рядах Ю-Ч в осях 058-065  та  рядах  Ш-Ч  в  осях  065-077 загальна  площа  яких  складає  5490 м2 в  загальній  площі  будівлі  в рядах Ю-Ц  осях  096-048.

Прилегла  частина  будівлі  має  пошкодження від  ракетного  обстрілу  окремих  несучих  і  огороджуючих  конструкцій   різного  ступеня  на  загальній  площі  7200 м2 загальної  площі  будівлі  в рядах Ю-Ц  осях  096-048.

За  оцінкою  на  момент  обстеження  технічний стан  будівлі  в рядах Ю-Ц  осях 96-48 визнаний  аварійним;  на  відокремлених  швами  ділянках  в  рядах  Ю-Щ, Щ-Ш, Ш-Ч, Ш-Ц  в осях  077-096 – непридатним до  нормальної  експлуатації.  Надані  рекомендації  що  до  подальший  дій.

Враховуючи  технічний  стан  залізобетонних плит  покриття,  більше ніж  50%  відсотків  яких  мають  категорію 3-4  з  тенденцією  переходу до  аварійної,  рекомендовано  виконати  демонтаж і повністю  відновити конструкцію  покриття   відповідно до  проекту.

В  результаті вибуху  конструкції  суміжних  прольотів  прийняли  непрямий  вплив, тому  рекомендовано  розглянути  можливість  заміни  конструкцій  частини  будівлі  в  осях  048-077  прольотах  Ц-Ю  новими.

Згідно  з  ««ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг».  Технічний звіт.  Обстежувальні роботи.  Обстеження будівельних  конструкцій  будівлі  СГП ДС 250-4  у  осях  008-048  СПЦ-2,  пошкоджених  внаслідок бойових  дій  (потрапляння засобів  ураження, вибухів, пожеж тощо).  Етап 1.  Детальне  обстеження  будівельних  конструкцій  будівлі  СГП ДС 250-4  в осях  016-048,  прольоти  Ц-Ч, Ч-Ш і Ш-Щ  та  в  осях  008-048  прольоту Щ-Ю»,  що  виконано  ТОВ  «ПРОМТЕХДІАГНОСТИКА»,  експерт  Афонін М.М.  (кваліфікаційний сертифікат серії АЕ  №006742 від 26.01.2022)  у  2023  році,  існуюча  будівля  складу  готової продукції  є каркасною  будівлею, прямокутною  в плані.,  що  складається  з  чотирьох  блоків,  розташованих між  осями  008-048  ряди Ю-Щ,  016-048  ряди Щ-Ш-Ч-Ц  з  розмірами  в осях  30.0х240,0 м для осей  008-048  ряди  Ю-Щ, 90,0х192,0 м  для осей  016-048  ряди  Щ-Ш-Ч-Ц.  Висота будівлі  до  низу кроквяних  ферм – 14, 585 м.  За  відносну  позначку  0,000  прийнято позначку  головки  залізничних рейок  та  підлоги першого поверху,  що відповідає  абсолютній  відмітці 97,00 м.

Каркас виконаний  рамно-в’язового  типу.  Каркас  в осях  008-017  ряди  Ю-Щ,  028-037  ряди  Ю-Щ-Ш-Ч та  ряди  037-048  ряди  Ю-Щ-Ш-Ч  виконаний  зі  збірних  залізобетонний елементів  (колон, ферм, плит покриття);  в  осях  017-028   ряди  Ю-Щ-Ш-Ч – змішаний,  з  залізобетонних  колон  і  металевих  кроквяних  ферм.  По  осям  017, 028, 037  виконані  температурні  шви, що  розбивають будівлю на 4  відсіки.

Будівля обладнана  мостовими  електричними кранами,  вантажопідйомністю  по 20 т  та електроталями,  вантажопідйомністю  по  3,2 т.  Режим  роботи  кранів 7К  (важкий).  Відмітка рівня  головки  кранових  рейок  становить +10,00 м.

Стінове  огородження  виконане  із  навісних  збірних  залізобетонних  панелей.

Просторова  жорсткість  каркасу  у  поперечному  напрямку  забезпечується  жорстким з’єднанням  колон з фундаментами,  шарнірним  з’єднанням  ферм  з  колонами  і  жорстким диском  покриття;  у  повздовжньому напрямку - жорстким з’єднанням  колон з фундаментами,  вертикальними в’язами  між  колонами та  конструкцією  покриття.

Ступінь  вогнестійкості  конструктиву -  ІІІа.

Фундаменти  виконані  з  монолітного  залізобетону.  Під  зовнішні стіни  встановлені  збірні  залізобетонні  фундаментні  балки.

Колони  по  крайнім  рядам виконані  суцільних  перетинів,  по  середнім – з двогілковою  підкрановою частиною  і суцільною  надкрановою.

Залізобетонні кроквяні  ферми виконані  збірними, прольотом 30,0 м, полігонального зовнішнього  обрису,  розкісними, попередньо напруженими.

Збірні  залізобетонні підкроквяні балки  виконані  прольотом  12,0 м,  трикутного зовнішнього  обрису.

Сталеві  кроквяні ферми  виконані трапецевидного зовнішнього  обрису;  підкроквяні – з  паралельними  поясами.  Пояси і розкоси  ферм виконані  з спарених  кутиків.

Вертикальні  в’язи між  колонами виконані  сталевими  і  встановлені  по  кожному  ряду колон  в  кожному  температурному  відсіку;  в’язи  виконані хрестового та портального типів.

Плити  покриття  виконані  збірними залізобетонними  з попереднім  напруженням  арматури,  розмірами  в  плані  6х3 м,  ребристого  типу  з кроком поперечних ребер  1 м.

Підкранові балки  виконані  зі  сталі,  двотаврових перетинів,  висотою  900 мм  для  прольотів  6,0 м,  1200 мм для 12,0 м,  1800 мм для 18,0 м  і 3000 мм  для              30,0 м.  Балки  закріплені знизу до  колон  болтами; зверху  в рівні  верхніх  поясів – до  колон і гальмівних конструкцій. Верхі  балок закріплені з  площини  гальмівними конструкціями.

За  час  експлуатації  зміни  в несучи конструкції  не  вносилися.

Технічний  стан  більшості  несучих  конструкцій  (крім  вказаних  нижче)  визнано  задовільним (категорії 2).  Технічний  стан  окремих  будівельних  конструкцій  (окремі  ферми покриття, окремі в’язи по фермам і  ліхтарям,  окремі  в’язи  між  колонами  нижче  підкранових  балок,  окремі  колони  фахверку,  окремі стінові  панелі  і плити  покриття  визнаний  непридатним до  нормальної  експлуатації  (категорії 3)  з  тенденцією переходу  до аварійного  стану                  (категорії 4).

Технічний  стан  основних  несучих  будівельних  конструкцій     дозволяє  провести  капітальний ремонт  будівлі з  відновленням зруйнованої  частини  будівлі  в  осях  037-048  прольоти  Ю-Щ-Ш.

Основні  несучи  будівельні конструкції у  осях  037-048  прольоти  Ю-Щ-Ш  знаходяться у  експлуатації  з 1964  року  (59 років)  тобто  на  грані  розрахункового  терміну  експлуатації.  В результаті вибуху  у  суміжних  польотах несучи  конструкції  каркасу  прийняли  не прямий  вплив,  тому  рекомендовано  розглянути  можливість  заміни конструкцій  і  в  прольотах  Ш-Щ-Ю  з  відновленням  всього  температурного  відсіку  на  4  прольоти.

Будівельною  частиною  проекту капітального  ремонту  передбачено  виконати  заміну  наземних  конструкцій, фундаментних  балок, комунікацій  і  підлог  в  рядах  Ц-Ю  осях  037-077, розмірами  в осях  в  плані  120,0х240,0 м,   новими  по  розробленому  проекту.  Також передбачається  ремонт та відновлення  верхніх  частин  підколонників  і ростверків  з  метою  виконання  опор  конструкцій, що проектуються.

Існуючи  наземні  конструкції  передбачено  демонтувати  до  фундаментів.

Розміри  в  осях   і базові відмітки  конструкцій  основного  каркасу,  розташування колон, температурних  швів  (по осям 037, 048, 058, 065, 077) і  вертикальних в’язів  між  колонами   прийняті  такими,  які раніше  існували.

Будівля запроектована складеною  з  повного  сталевого  несучого  каркасу  на  який  спираються  конструкції  покриття  і стінового  огородження.  Колони  каркасу  і  фахверкові  стойки  передбачено  спирати на  існуючи  залізобетонні  фундаменти,  верхня  частина яких  підлягає  перевлаштуванню під конструкцію колон.

Основний  несучий  каркас  складатиметься  з  колон,  вертикальних  в’язів  між  колонами,  підкранових  балок,  підкроквяних  і  кроквяних  ферм,  розпірок,  горизонтальних  і  вертикальних  в’язів  конструкції  покриття,  конструкцій  ліхтарів,  прогонів  покриття  і в’язів  між  прогонами.

Будівлю  передбачено  обладнати  опорними  мостовими  електричними  кранами,  вантажопідйомністю  по  Q=20 т  режиму  роботи А7,  електромостовими  кранами  вантажопідйомністю  5+5 т,  електроталями  вантажопідйомністю Q=3 т,  передавальним  візком  вантажопідйомністю  25+25 т,  пристроями  для  підтягування  вагонів  на  залізничних  тупиках.

Рівень  головки кранових  рейок  прийнятий  +10.000 м;  відмітка  низу  ферм +14,585 м.

Основні  колони  запроектовані  східчастими,  що   складаються  з підкранової  та  надкранової   частин.  Підкранова  частина  запроектована  двохгілковою, решітчастою, з  роздільними  базами для  гілок;  надкранова  частина – суцільностінчастою,  двотаврового  перерізу.  Монтажні  з’єднання  елементів  колон  передбачене фрикційними,  на  високоміцних  болтах.  Закріплення  баз  колон  до  фундаментів  передбачено  за  допомогою  фундаментних  болтів.

Вертикальні  в’язи  між  колонами  прийняті  аналогічно тим,  що  раніше  існували: хрестового  та  портального  типу,  також  V – подібними  для  надкранових  частин.

Підкранові  балки  запроектовані  однопрольотними, з  шарнірним  спирання  на  колони, двотаврового  перетину, зварними  з  листової  сталі, з  горизонтальними  гальмівними  конструкціями,  двотаврового  перетину,  зварними  з  листової  сталі.  Прольоти балок  в  осях складають 6,0 м, 12,0 м, 15,0 м та 18,0 м. Монтажні з’єднання  збірних  елементів  балок  прийняті  фрикційними  на високоміцних  болтах.  Закріплення  балок  до  колон болтове.  Гальмівні  конструкції  підкранових   балок запроектовані  у вигляді горизонтальних  жорстких  дисків, що складаються  з  настилів  з  рифленої  сталі,  які, з  однієї  сторони,  закріплюються до верхніх  поясів  балок,  з  інших – до  балок  чи ферм, які  закріплюються  до  колон.

Покриття будівлі  запроектовано  з  кроквяних  ферм,  що  встановлюються  з  кроком  6  метрів на  колони чи  підкроквяні ферми.  З’єднання  ферм з  колонами  передбачено  жорстким,  з  підкроквяними  фермами – шарнірним. Ферми  запроектовані  трапецієподібного обрису,  ухилом  верхніх  поясів  12,5%,  з  решіткою  діагонального  типу.  Прольоти  ферм в  осях  прийняті  по 30,0 метрів,  висоти  ферм в  гребені  4075 мм.

Підкроквяні  ферми  запроектовані  з  паралельними  поясами,  решіткою діагонального  типу  з  вертикальними  розкосами. Елементи  ферм  прийняті  таврових  перерізів.

Всі  заводські  з’єднання  елементів ферм  прийняті  зварними;  монтажні –фланцевими   на  високоміцних  болтах.

Пояси  ферм  і  розкоси  запроектовані  таврового  перерізу,  зварними,  з листової  сталі  і  стойок  із спарених  прокатних  кутиків.

Системи в’язів  конструкції  покриття  запроектовані окремими  для  кожного  блоку  по  нижнім і  верхнім  поясам  ферм зі з’єднанням вертикальними  в’язами..

 В’язи  по нижнім  поясам  запроектовані  у  вигляді  в’язових  панелей  по  зовнішнім  контурам  відсіків  і  біля  ряду  Ш.   В’язи  прийняті  перехресного  типу з  додатковими  розпірками,  між  в’язовими  панелями,  вздовж  будівлі, також передбачені  розпірки.

В’язи  по  верхнім поясам  ферм  запроектовані  у  вигляді  в’язових  панелей,  що  розташовані  з  двох  сторін  по  торцям  кожного  з  відсіків.  В’язи  прийняті  перехресного  типу з  додатковими  розпірками,  між  в’язовими  панелями,  вздовж  будівлі, також передбачені  розпірки.

Системи в’язів  по  верхнім  і  нижнім  поясам  ферм  з’єднуються  повздовжніми  вертикальними в’язами  діагонального  типу  і  разом  з  підкроквяними  фермами і створюють  жорсткі  диски  покриттів.

Конструкції  ліхтарів  запроектовані  у  вигляді  рам,  що  спираються  на  кроквяні  ферми.  Жорсткість  конструктиву  забезпечується  системами  вертикальних  і  горизонтальних  в’язів.

Конструкції  колон,  ферм, підкранових  балок передбачено  виконати  зі  сталі  С345;  в’язи,  прогони,   фахверки  - С245.

Прогони  прийняті  з  прокатних  двотаврів  та  швелерів,  по  однопрогоновій  розрахунковій  схемі,  з  шарнірним  з’єднанням  з  фермами.  Для  додаткового  закріплення  прогонів з площини  передбачені  тяжі  з  круглої  сталі.

Фахверки  стінового  огородження  будівлі  та  світло аераційних  ліхтарів виконуються  з  прокатних  профілів.  Стойки  розкріплюються  по  висоті  вітровими фермами.  Конструктивно  фахверкові  системи  навішуються  на  каркас  без  безпосереднього спирання  на  міжколонні  фундаменти.

Заводські  з’єднання  елементів  конструкцій  прийняті  зварними.  Матеріали  для зварювання  передбачено  приймати відповідно  до  Додаток Д  ДБН В.2.6-198:2014.  Ручне  дугове  зварювання  передбачено  для  сталі  С345  електродами  Е50А,  С255 і С245 – Е46А.

Монтажні  з’єднання  передбачені  на болтах нормальної точності  та  високоміцних  болтах  із сталі марки  40Х  «Селект».

Фланці  нижнього  поясу (розтягнуті  листи)  виконуються  зі  сталі  14Г2АФ-15 – С390  опорні  ребра  і  фланці  верхнього  поясу С345                  (09Г2С-12).

Згідно  з  матеріалами  обстежень  каркас  існуючої  будівлі  спирається  на  два  типу  фундаментів:  фундаменти  на  природній  основі  і  пальові фундаменти.  Між  фундаментами  каркасу  (замість  раніше  існувавших  фундаментних  балок)  передбачені стрічкові  фундаменти  невеликого закладання  конструктивно відокремлені  від  фундаментів  каркасу.

Фундаменти  на  природній  основі  виконані  стовбчастого  типу.

Основою  існуючих фундаментів  на природній основі є  грунти  шару ІГЕ4.1 – суглинок коричневато-бурий, лесовидний, важкий, напівтвердий, непросідний, із включеннями карбонатів р=1,92г/см3; С=18,4кПа, f=24⁰, Е=7,9 МПа.

Проектом  передбачено розібрати  верхні  частини  підколонників  зі збереженням  вертикальної  арматури  з  заміною  на  нові  залізобетонні конструкції  з  відповідним  армуванням і встановленням  фундаментних  болтів.

Несуча  здатність    існуючих  фундаментів, конструкції  яких  визначені в  матеріалах  обстеження,  на  проектні  навантаження  підтверджена  розрахунками.

Пальові  фундаменти  виконані  у  вигляді суцільних  залізобетонних  ростверків  плитного  типу,  які спираються на палі. В  стакани  ростверків  були  встановлені   збірні  залізобетонні  колони.  Палі  виконанні збірними,  залізобетонними,  перетином  35х35 см,  глибиною занурення    13,5 м  нижче низу  ростверків. Опорним  шаром  паль  визначені грунти шару ІГЕ6 – суглинок  коричневато-бурий, важкий, твердий,  із включеннями  гіпсу р=1,97г/см3; С=39,3 кПа, f=19⁰, Е=15,7 МПа згідно інженерно-геологічних досліджень (шифр 1073-ІГВ.НТЗ ).

Проектом  передбачається   в  існуючих  залізобетонних фундаментних  плитах ростверку виконати  стакани,  глибиною,  що залишає  шар  існуючої  бетонної плитної частини ростверків під стаканом, товщиною  600 мм,  в  які  встановлюються  залізобетонні  підколонники.  По  краям  підколонників,  в  тілі  існуючих плит, передбачені  додаткові  шпонки,  перетином  100х200(h) мм.  Вертикальну  арматуру  підколоників  передбачено  заанкерити  в  існуючий  бетон  на  довжину  25  діаметрів.  Для  анкерування  передбачене застосування  анкеруючих  сумішів  HILTI  HIT-RT100.  При  розрахунках  врахована  циклічність  навантажень  від  кранів  режиму  роботи  А7 тому  опір  арматури  що  розтягнута  прийнятий  не більше,  ніж 2000 кг/см2.

Міцність  запроектованих конструкцій і  навантаження  на  існуючи  палі  перевірені розрахунками.

Фундаменти  виконані  з бетону  ідентифікованому  в обстеженні  як  клас  міцності  С20/25  з  армуванням  арматурою класів  АІ  і АІІ.

При  робочому  проектуванні і  виконанні  робіт  передбачено  додатково перевіряти  міцність  бетону  кожного  фундаменту  і  виконувати  його  «зовнішне»  обстеження.

Конструкції  підколоників  передбачено виконати  з  бетону класу  міцності  С20/25,  водонепроникністю  W6,  морозостійкістю  F100 на  сульфатостійких  цементах.

Для  армування  передбачено  застосовувати  арматуру  класів  А240С і  А500С  по  ДСТУ  3760:2019.

Закріплення  сталевих  колон  до  фундаментів  передбачено  за  допомогою  фундаментних  болтів  М48  зі  сталі  10Г2С-1-6  з  анкерними  улаштуваннями.

На  стадії  проект  розглянуті принципові  рішення по основним  типам  фундаментів. 

Наступне  обстеження  передбачене  через  2  роки  після  введення  об’єкту  в  експлуатацію.

В проекті  розроблений  розділ  забезпечення  надійності  та безпеки,  в  якому  враховані  вимоги  ДБН В.1.2-14:2018  і  Зміна №1  ДБН В.1.2-14:2018  щодо  будівель  класу наслідків  СС3.  Конструктивні  вимоги  враховувалися  до кожного відокремленого  швами  температурного  відсіку.  Максимальна  кількість  людей,  що  можуть  одночасно перебувати  в  одному  відсіку  не  перевищує  37  осіб.

При  проектуванні виконано  другий (паралельний)  розрахунок.

Визначені  категорії  відповідальності  конструктивних  елементів.  До категорії  А  віднесені  фундаменти під  основними колонами  каркасу,  кроквяні  і  підкроквяні  ферми,   вертикальні  в’язи  між колонами,  підкранові балки;  категорії  Б - прогони, горизонтальні і  вертикальні  в’язи  між  фермами,  стояки  фахверка  і  фундаменти  під  ними,  конструкції  ліхтарів;  інші  конструкції  віднесені  до  категорії  В.

При  розрахунках  коефіцієнти  надійності  за  відповідальністю  прийняті  для  елементів категорії А  для  першої  групи граничних  станів  n = 1.250,  другої  групи ℽn = 1,000;  категорії  Б  відповідно  n = 1,200  і  n = 1,000;  категорії  В - ℽn = 1,150  і  n = 1,000.

При  проектуванні  враховані  положення  ДБН В.1.1-12:2014 і  Зміна №1  ДБН В.1.1-12:2014  що  до  проектування  в  районах  сейсмічністю  7  балів.    Розрахунки  виконувалися  з  врахуванням  сейсмічних  навантажень.

Каркас  розділений  на  окремі відсіки,  всі    сталеві  конструкції  несучого  каркасу  віднесені  до  групи 2,  електроди  для  ручної  зварки прийняті  типів  Е50А  і  Е46А,  для  автоматичної  і  півавтоматичної – згідно  з  «Додаток Д»  ДБН В.2.6-198:2014.

По  проекту виконаний  Науково-технічний  супровід,  відповідальний  виконавець Бурмак М.О. (кваліфікаційний сертифікат  серії АР  №018187  від  14.12.2021)  у  якому  дана  позитивна  оцінка  прийнятих  рішень. 

Проектом капітального ремонту для виконання ремонтних робіт обладнання в складі готової продукції цеху передбачене постачання кисню. Система киснепроводів запроектована по колонам цеху з підключенням від загального колектору. Система постачання кисню прийнята зі сталевих труб. На врізанні  в існуючий трубопровід кисню передбачена запірна арматура.

Проектом капітального ремонту для виконання ремонтних робіт обладнання в складі готової продукції передбачено постачання природного газу. Проектом прийнято прокладання трубопроводів природного газу по колонам цеху від загального колектору. Система газопостачання запроектована  зі сталевих труб. На врізанні в існуючий трубопровід природного газу встановлена запірна арматура.

Постачання стисненим повітрям в складі готової продукції передбачається на потреби цеху. Проектом прийнято прокладання трубопроводів стисненого повітря по колонам цеху від загального колектору. На врізанні в існуючий трубопровід встановлена запірна арматура. Система постачання стисненим повітрям запроектована зі сталевих труб.

В складі готової продукції до існуючого обладнання запроектований паропровід. Система паропроводів запроектована по колонам цеху сталевими трубопроводами з підключенням від загального. На врізанні в існуючий трубопровід пару передбачена запірна арматура.

Проектом представлені основні рішення по забезпеченню водопостачання та водовідведення вбудованих приміщень в рамках проекту по капітальному ремонту будівлі СГП (складу готової продукції) в осях «033» - «077» пошкоджених в результаті воєнних дій. Вбудовані приміщення, які підключаються до інженерних систем водопостачання та водовідведення:

санітарний вузол ( вбудова  в осях « Ц » та «048» - «049»);

будівля побутова № 1 (кімната прийому їжі в осях « Ю» та «059 » - «060»);

будівля побутова №2  (санітарний вузол в осях « Ц» та «061 » - «062»);

будівля побутова № 2: (кімната прийому їжі в осях « Ц» та «060 » - «061»);

вбудова ПУ-10 (в осях «Ч » та «71 » - «72»);

вбудова ПУ-19 (в осях «Ч » та «071 » - «072»);

вбудова ПУ- 20 (в осях « Ч » та «074» - «075»).

Забезпечення вбудованих приміщень  питною водою запроектовано від існуючих трубопроводів мережі протипожежно-питного водопроводу після існуючих вузлів обліку води. Передбачається електрообігрів трубопроводів, прокладених по колонам цеху, з влаштуванням теплоізоляції.

Забезпечення вбудованих приміщень складу готової продукції гарячою водою,

передбачається шляхом встановлення в них електричних водонагрівачів (бойлерів). Внутрішнє розведення трубопроводів холодного водопостачання в межах вбудованих приміщень запроектовано з полімерної (поліпропілен) труби, для гарячого водопостачання приймається поліпропіленова стабілізована труба.

Відведення побутової каналізації від приміщень прийому їжі, постів управління та санвузлів виконано в існуючу мережу побутової каналізації. Проектована система побутової каналізації прийнята зі сталевих труб та труб НПВХ. По трасам побутової каналізації передбачається влаштування поворотних та вузлових колодязів зі збірних залізобетонних елементів.

Проектом передбачається  влаштування системи дощової каналізації для збирання та відведення дощової води з покрівлі будівлі складу готової продукції. Труби, які прокладаються по конструкціям колон та фермам складу передбачаються з тепловою ізоляцією та електрообігрівом. Системи дощової каналізації запроектовані зі сталевих труб умовними діаметрами 100, 125, 200, 300, 400, 600 мм. По трасам дощової каналізації передбачається влаштування поворотних та вузлових колодязів зі збірних залізобетонних елементів.

Мережі побутової і дощової каналізації запроектовані з урахуванням заходів щодо прокладання трубопроводів у ґрунтах другого типу з просідання.

Проект капітального ремонту  включає рішення з опалення, вентиляції та кондиціонування повітря вбудованих приміщень складу готової продукції СПЦ-2.

Проектними рішеннями передбачається відновлення аерації складу готової продукції в осях 037-077 зі збереженням аеродинамічних характеристик припливних і витяжних пристроїв.

Вентиляція вбудованих приміщень у будівлі складу готової продукції  розрахована на забезпечення мінімальної витрати зовнішнього повітря для персоналу, кондиціонування розраховане на усунення теплових надлишків. Також технічними рішеннями передбачається встановлення в постах управління зволожувачів повітря для досягнення нормованої вологості повітря 60-40%.

Припливно-витяжні повітроводи запроектовані з оцинкованої сталі. У місцях перетину повітропроводами протипожежних перешкод передбачається встановлення протипожежних нормально відкритих клапанів з електроприводами. Для уникнення утворення конденсату при транспортуванні зовнішнього повітря повітропроводи ізолюються від повітрозабірних пристроїв до нагрівачів. Повітророзподільники припливного повітря передбачаються з регулюванням витрати повітря.

Опалення вбудованих приміщень - електричне. В якості опалювальних приладів залежно від категорії виробничих приміщень використовуються теплові вентилятори або електроконвектори з термостатами і автоматичною підтримкою температури.

Споживачі електричної енергії розраховані на такі рівні напруги: трифазні навантаження - 0,4 кВ; однофазні навантаження - 0,23 кВ.

Основним джерелом електропостачання 10 кВ є перша секція шин (комірка 25) машзалу МС 250-5 для СМ-7 та перша секція шин (комірка 10) машзалу МС-250-4 для СМ-10. Точкою приєднання об'єкта електропостачання  є існуючі комірки встановленні в машзалах.

Для підключення трансформаторів СМ-7 та СМ-10 прокладений кабель від існуючих комірок 10 кВ, установлених в машзалах.

Основним джерелом низьковольтного електропостачання споживачів СГП є РУ-0,4 кВ проектованих трансформаторних підстанцій СМ-7 та СМ-10. Точкою приєднання низьковольтних споживачів є відхідні автоматичні вимикачі РУ-0,4 кВ.

В СМ-7, СМ-10 встановлюються трансформатори та РУ-0,4 кВ на заміну зруйнованим.

Для забезпечення об'єкта низьковольтних споживачів напругою 0,4 кВ проектом передбачено встановлення нових двох трансформаторів 1250 кВА і двох щитів 0,4 кВ.

Проектом передбачена установка двох понижуючих масляних трансформаторів   (~10/0,4 кВ, 1250 кВА) в вбудовах СМ-7 та СМ-10.  Підключення щита 0,4 кВ від трансформаторів виконаний кабелем.

Для електропостачання та секціонування  кранових тролей прольотів I-IV  складу готової продукції  встановлені шафи з рубильниками. На ремонтних дільницях для відключення тролей передбачено встановлення шаф з рубильниками на прохідних галереях.

Для сигналізації наявності напруги на тролеях прольотів I-IV тролей, ремонтних ділянок встановлені світлофори.

Всі електричні мережі виконуються кабелями і проводами з мідними і алюмінієвими жилами в оболонці, що не поширює горіння при спільному прокладанні кабелів.

Прокладка кабелів передбачається переважно по кабельним конструкціям кабельних каналів, в трубах, прокладених по стінах приміщень та колонах, в рукавах негерметичних.

Всі кабельні лінії прокладаються відповідно до вимог прокладки в певних приміщеннях і зонах.

Проектом передбачено заміну освітлювальної мережі  СГП в осях 030-096, електроосвітлення проектованих вбудованих приміщень. Запроектовано: робоче освітлення, аварійне освітлення, евакуаційне, зовнішнє.

Крім того проектом передбачається влаштування систем блискавкозахисту, пожежної сигналізації, пожежогасіння, автоматизація пожежогасіння тощо.

Санітарно-побутове обслуговування персоналу передбачається в приміщеннях адміністративно-побутового корпусу цеху СПЦ-2;  медобслуговування здійснюється у здравпункті цеху СПЦ-2. Використовуються санвузли, відстань до яких не перевищує допустимих норм від робочого місця.

Робочим проектом передбачені протипожежні, енергозберігаючі заходи, заходи з охорони праці, по забезпеченню надійності та безпеки, санітарно-епідеміологічного благополуччя. У складі проекту розроблені розділи «Інженерно-технічних заходи цивільної оборони», ОВНС.

В  процесі  проведення  експертизи  до  проектної  документації  надані  додаткові  матеріали  і  внесені  зміни,  у  т.ч.  виконано додаткове  обстеження  фундаментів,  виконаний  науково-технічний супровід,  внесені  зміни в  конструкції  опорних вузлів  колон тощо. 

 

 

 

Розділи