1 редакція від 24.06.2022 2 редакція від 29.09.2023

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:7635-4920-5096-1916
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№0591/04/22-ЕП від 14.06.2022
Орган, що видав
ТОВ "ЕКСПЕРТНО-ІНСПЕКЦІЙНИЙ ЦЕНТР" "ПІВДЕНЬ БУДЕКСПЕРТИЗА" (43175893) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Реконструкція інженерних мереж та благоустрій території існуючого комплексу будівель та споруд №1, що розташований за адресою: Одеська область, Нерубайська сільська рада, комплекс будівель та споруд №1, буд. 19»
Код проектної документації
PD01:5430-6146-4180-4862 Зміни №2 №199-13/02-2020-П-Т1-00 від 2020-02-13 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АДЕПТ-ПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:7635-4920-5096-1916
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань інженерного забезпечення, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань екології, Архітектурно-планувальні рішення
Головний експерт проекту
ЧЕХІЧІНА ОЛЬГА ОЛЕКСАНДРІВНА (АЕ 006558, АЕ 002762 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Одеська обл., Одеський район, Нерубайська територіальна громада, с. Нерубайське (станом на 01.01.2021) , Одеська область, Нерубайська сільська рада, комплекс будівель та споруд №1, буд. 19 (за межами населеного пункту) не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРЕЛЕВАТОРПРОМ" (31640002)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань інженерного забезпечення
ЧЕХІЧІНА ОЛЬГА ОЛЕКСАНДРІВНА (АЕ 006558, АЕ 002762)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
ДЕЙНЕКА ОЛЕКСАНДР МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 000366, АЕ 004834)
Архітектор Архітектурно-планувальні рішення
Сітнікова Євгенія Олегівна (АА 001544)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
ЦИБУЛЬСЬКА ОЛЕНА ВАСИЛІВНА (АЕ 006570, АЕ 000744)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
ГАЛАК АНДРІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ (АЕ 005445, АЕ 006404, АЕ 007178)
Відповідальний експерт З питань екології
БАРСЬКИЙ РУСЛАН АНАТОЛІЙОВИЧ (АР 019487, АЕ 000378, АЕ 004829, АР 000245)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:5430-6146-4180-4862
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АДЕПТ-ПРОЕКТ" (33485586)
Вид будівництва
Реконструкція
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1252.7 Складські майданчики
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
13.02.2020
Номер проектної документації
199-13/02-2020-П-Т1-00
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Проєкт «Реконструкція інженерних мереж та благоустрій території існуючого комплексу будівель та споруд №1, що розташований за адресою: Одеська область, Нерубайська сільська рада, комплекс будівель та споруд №1, буд. 19», розроблений ТОВ «АДЕПТ-ПРОЕКТ», головний інженер проєкту (ГІП) – Удод Катерина Дмитрівна (кваліфікаційний сертифікат Серія АР № 017889, дата видачі 16.11.2021 р.).

Проєкт виконано на замовлення ТОВ «УКРЕЛЕВАТОРПРОМ»

  на підставі:

·  завдання на проєктування, затвердженого Замовником;

·  розрахунку класу наслідків (відповідальності), погодженого Замовником;

·  містобудівних умов та обмежень для проєктування об’єкта будівництва, виданих та затверджених наказом відділу містобудування та архітектури Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області від 20.10.2021 р.  № 1/03-04 (Реєстраційний номер ЄДЕССБ MUO1:8561-9694-0483-9734);

·  копії Державного акту на право на земельну ділянку;

·  копії Договору купівлі-продажу земельної ділянки від 24 квітня 2012 року (зареєстровано в реєстрі за № 172);

·  Науково-технічного висновку з інженерно-геологічних умов, ділянки реконструкції існуючого комплексу будівель та споруд № 1, облаштування автостоянки та вузла візирування автомобілів, що розташований за адресою: Одеська обл., Біляївський р-н, с/р Нерубайська, комплекс будівель та споруд № 1, буд. 19 ,виконаний організацією «ЦЕНТР ІНЖЕНЕРНО-ПРОЕКТНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ», м. Одеса, у квітні 2020р.;

·  Технічного звіту про інженерно-топографічну зйомку М 1:500 на об’єкті «Реконструкція існуючого комплексу будівель та споруд № 1, облаштування автостоянки та вузла візирування автомобілів, що розташований за адресою: Одеська обл., Біляївський р-н, с/р Нерубайська, комплекс будівель та споруд № 1, буд. 19», виконаний ФОП Зінкевич Михайло Васильович у 2020 році;

·  копії технічних умов № 1 на приєднання до електричних мереж та електроустановок, виданих ТОВ «УКРЕЛЕВАТОРПРОМ»;

·  копії технічних умов на підключення до мереж водопостачання та каналізації, виданих ТОВ «УКРЕЛЕВАТОРПРОМ».

Відповідність прийнятих проєктних рішень вимогам діючих норм і правил підтверджено підписом головного інженера проєкту - Удод К.Д. (кваліфікаційний сертифікат Серія АР № 017889, дата видачі 16.11.2021 р.).

Замовником, спільно з проектувальником, визначено незначний клас наслідків (відповідальності) об'єкта – СС1.

Фінансування об'єкта передбачено за власні кошти.

Проєктні рішення

Генеральний план

Земельна ділянка, на якій передбачена реконструкція, належить на правах власності на земельну ділянку згідно договору купівлі-продажу зареєстрованого за №172 від 24 квітня 2012р., кадастровий номер ділянки 5121084200:01:002:0275.

Площа ділянки становить – 2,9099 га.

Генеральний план розроблено на матеріалах топографо-геодезичної зйомки  М1:500.

Генеральним планом передбачено:

- забезпечення протипожежних розривів залежно від призначення, категорії за вибухопожежною і пожежною небезпекою, ступеня вогнестійкості споруд відповідно до вимог діючих нормативних документів;

- скорочення протяжності технологічних комунікацій;

- зручність обслуговування та проведення ремонтних робіт;

- забезпечення раціонального виробничо-технологічного процесу.

Для експлуатації існуючих споруд максимально використовуються об’єкти господарювання: існуючі споруди, інженерні мережі та автодороги.

Проектом передбачено облаштування автостоянки та вузла візирування автомобілів, зокрема, облаштування та заміну покриття існуючого авто майданчика на 80 машино/місць.

Реконструкцію планується провести в одну чергу.

Для забезпечення експлуатаційних і господарських перевезень, проїзду пожежної та ремонтної техніки, проектом передбачені автомобільні проїзди, які з'єднані з зовнішніми автомобільними дорогами.

Мережа внутрішніх проїздів належить до категорії IVв, розрахункові швидкості руху автотранспорту складають:

а) основні - 30 км/год;

б) в скрутних умовах - 20 км/год;

в) в особливо скрутних умовах - 15 км/год.

Ширина доріг складає не менше 4,5 м.

Внутрішні проїзди комплексу передбачається виконати з бетону та бетонних плит.

Конструкція покриття автомобільного проїзду прийнята по типу 1:

- плита залізобетонна ПД 3-23, (3.00х1.50х0.22), h=0,22м;

- пісок ДСТУ Б В.2.7-32-95 с додаванням 12% цементу ДСТУ Б В.2.7-46:2010, h=0,05м;

- щебінь гранітний фр.40/70 ДСТУ Б В.2.7-75-98, покладений за способом заклинювання, h=0.15м;

- пісок середньозернистий по ДСТУ Б.В.2.7-32-95, =0.20м;

- ущільнений ґрунт.

На заокругленнях і в «не зручних» місцях, замість плит, застосовується армований (кл.10А400C, 10 мм) бетон марки С25, F150 (тип 2).

Уздовж проїздів укладається бетонний бортовий камінь БР 100.30.15 на шар із бетону (h = 0.10м) марки С12/15.

Відведення поверхневих вод з поверхні доріг здійснюється по поздовжніх і поперечних ухилах в існуючу зливову систему каналізацію підприємства. Поздовжні ухили доріг призначені в ув'язці з планом організації рельєфу та становлять не менше 5‰. Поперечний ухил проїжджої частини складає 20‰.

На території має бути виконана розмітка території:

-    смуги і напрями руху автотранспорту і підйомно-транспортних машин, що беруть участь в технологічному процесі, а також місця їх стоянки;

- місця установки вантажів;

- пішохідні майданчики і доріжки.

Смуги руху технологічного транспорту в екстрених випадках можуть використовуватися пожежним транспортом в обох напрямках.

Рух працівників підприємства здійснюється по пішохідним майданчикам та доріжкам, вимощенню до робочих місць та обладнанню, що обслуговується.

Перехід проїздів передбачається на перехрестях з дотриманням правил безпеки.

Основні планувальні рішення, заходи щодо благоустрою і обслуговування території

Територія будівництва спланована й упоряджена. Ділянка знаходиться на капітально забудованій території та має характерний перепад рельєфу, з ухилом в напрямку із півночі на південь.

Проектні відмітки цієї ділянки призначені виходячи з умов примикання запроектованих проїздів до існуючих внутрішньо майданчикових автодоріг, відводу поверхневих вод по ухилу спланованої поверхні у понижені місця рельєфу. Проектні ухили площадки прийняті не менш 3‰. Планувальні відмітки біля існуючих будівель і споруд збережені.

Чорні відмітки спланованої території в районі реконструкції, коливаються від 63,80 до 66,65 м. Система висот - Балтійська.

Підрахунок обсягів земляних мас виконувався по сітці квадратів 20х20 м.

Для забезпечення санітарно-гігієнічних умов і архітектурного оформлення проектом передбачається благоустрій ділянки.

До всіх будівель і споруд запроектовані проїзди і підходи з твердим покриттям. Обладнані ділянки для відпочинку працівників, встановлені лави з урнами, виділені місця паління. На території підприємства встановлені контейнери для збору твердих побутових відходів, шо утилізуються у відповідному порядку.

Територія підприємства щодня підмітається та очищується від сміття. У зимовий час проїзди та пішохідні доріжки очищуються від снігу.

Залучення до роботи комплексу людей з обмеженими можливостями не передбачається. Проектні та існуючи рішення враховують архітектурно-планувальні, інженерно-технічні заходи для забезпечення доступності будівель при яких кожна особа, може відчувати себе безпечно і комфортно без сторонньої допомоги і в міру своїх можливостей.

В якості озеленення передбачається задіяти існуючі місцеві види дерев і кущів, а також посів газону по ґрунтово-рослинному шару (h=0.15м) на вільних від забудови територіях. Посадочні роботи необхідно проводити після виконання вертикального планування рельєфу і влаштування тротуарів.

Під час будівництва не допускається засмічення навколишнього середовища будівельним сміттям.

Конструкція тротуарів та вимощення прийнята по типу 3:

- бетон С20 по ДСТУ Б В.2.7-43-96,  h=0,08м;

- щебінь фр.20/40, ДСТУ Б В.2.7-30:2013, h=0.15м;

- пісок середньозернистий по ДСТУ Б.В.2.7-32-95, h=0.10м;

- ущільнений ґрунт.

Загальне освітлення території здійснюватиметься за допомогою прожекторів, встановлених будівлях та стовпах.

Рішення щодо водопостачання та каналізації

Реконструкцією передбачається заміна існуючого мощення для організації автостоянки з улаштуванням відведення зливових стоків з майданчика автостоянки.

Згідно технічних умов, скидання зливових стоків з території проектованого об'єкта передбачено в існуючий колодязь зливової каналізації підприємства з подальшим  відведенням до існуючих очисних споруд з підземним накопичувальним резервуаром 50 м3.

 Очисні споруди призначені для очистки дощових стоків від зважених часток, піску та нафтопродуктів.

 Очищені стоки використовують для технічних потреб (поливу території). Надлишок вивозиться машинами спеціалізованою організацією.

Внутрішньомайданчикові мережі дощової каналізації передбачаються з труб ПВХ SDR 41 SN4 Ф200мм.

Дощеприймальні колодязі передбачені по ТП 902-09-46.88, Ал.2.

Пожежогасіння проектованого комплексу, згідно ТУ, передбачено існуючою системою пожежогасіння: пожежними машинами від існуючого протипожежного резервуара, місткістю 100м3 з влаштуванням майданчика для під’їзду пожежних машин розміром 12 х 12м.

Витрата на зовнішнє пожежогасіння становлять 10 л/с.

Електротехнічні рішення

Електротехнічна частина проекту «Реконструкція інженерних мереж та благоустрій території існуючого комплексу будівель та споруд №1, що розташований за адресою: Одеська область, Нерубайська  сільська рада, комплекс будівель та споруд №1, буд. 19»  виконана згідно завдання на проектування та технічних умов приєднання №1 до електричних мереж та електроустановок, наданих ТОВ «Укрелеваторпром». Проектування здійснювалось в межах раніше дозволеної потужності від існуючої ТП-1219 що належить замовнику .

Вихідними даними для розробки електротехнічної частині є завдання технологічній  частині проекту, та генерального плану бази з розміщенням проектованих об'єктів.

У розділі надані  технічні рішення по внутрішньомайданчиковим мережам електропостачання, зовнішньому освітленню, заземленню та блискавкозахисту проектованої бази.

Розрахункова  потужність  становить – 1,8 кВт.

Річні витрати електроенергії    - 9 МВт*год /рік

Система заземлення - TN-C-S;

Категорія надійності електропостачання згідно вимог  ПУЕ - III

Клас захисту від блискавки - IV

Живлення зовнішнього  освітлення території передбачається здійснити від  щита ЩС 1 встановленого біля КТП-1219. В якості джерела електроосвітлення передбачені світильники зі світлодіодними джерелами світла, що встановлюються на опорах зовнішнього освітлення і на технологічних металоконструкціях.

Мінімальна нормована освітленість території прийнята - 2-5 лк . Проектом передбачається місцеве та автоматичне керування зовнішнім освітленням . Управління освітленням здійснюється перемикачами , встановленими в щиті ЩС 1. Автоматичне управління освітленням здійснюється в залежності від освітленості по сигналу світлочутливого автомата . Фотодатчик встановлюються на щиті ЩС 1.

Проектом передбачається прокладання живлячих кабельних ліній  в земляний траншеї, і по технологічним металоконструкціям в кабельних лотках, план мереж розроблений на листі 199-13/02-2020-П-Т2-00-ЕТР-5, план трас та місця встановлення проектованих прожекторів узгоджено Замовником 15.06.2022 року. .

Для проектованої мережі зовнішнього освітлення прийнято кабель марки ВВГнг розрахункового перетину , з мідними жилами , що не підтримують горіння . Вибір перетинів провідників виконаний по тривало припустимим струмовим навантаженням з урахуванням допустимої втрати напруги і за умовою спрацьовування захисних апаратів при однофазних коротких замикань .

В земляній траншеї прокладка виконується на глибині 0,7-1,0 м від поверхні. На ділянках під автодорогою і на ділянках перетину з іншими інженерними комунікаціями для захисту кабелів від механічних пошкоджень передбачено кабелі прокладати в двостінних гофрованих ПНД трубах. На відстані 250 мм від поверхні кабелів прокладається сигнальна стрічка "Обережно кабель!".

Проектом передбачені заходи щодо  захисту персоналу від ураження електричним струмом,  на об'єкті прийнята  система заземлення TN-C-S. Усі не струмопровідні  частини електрообладнання передбачено  заземлити, для чого використовують  нульові захисні жили кабелів відповідно до глави 1.7 ПУЕ. В якості додаткової заземлюючої жили в розподільній і груповий мережі використовують 3-я і 5-я жили заземлення, перетином, що дорівнює  фазному. При цьому нульовий робочий і нульовий захисний провідники не підключають на щиті під один контактний затискач.

Захисне заземлення світильників опор виконати приєднанням їх до РЕ провідника. Заземлення металоконструкцій комплексу виконуються шляхом приєднання до контуру заземлення в двох протилежних точках за допомогою оцинкованої смуги 40 х4 мм. Металоконструкції , які використовуються в якості заземлюючих провідників на всьому протязі мають надійний контакт , виконаний за допомогою зварювання. До контуру приєднуються все металеві не струмопровідні  елементи, які в нормальному режимі роботи не перебувають під напругою .

Зовнішній контур заземлення складається мінімум з трьох вертикальних заземлювачів довжиною 3 м кожен (прут 16 мм ). Прокладку здійснюють на глибині 0,7 м від планувальної позначки землі . Опір зовнішнього контуру не повинен перевищувати 10 Ом в будь який час року .

Передбачається об'єднання зовнішніх контурів ( заземлювачів) захисного і блискавкозахисного заземлення.

Проектоване зовнішнє і внутрішнє освітлення створює нормовану освітленість, забезпечуючи безпеку обслуговування і пересування по території комплексу.

Охорона праці та техніка безпеки в будівництві і експлуатації проектованих електричних мереж забезпечується прийняттям проектних рішень в суворій відповідності з ПУЕ, «Правилами безпечної експлуатації електроустановок споживачів(ПБЕЕС)», вимоги яких враховують умови безпеки праці, попередження виробничого травматизму, професійних захворювань, пожеж і вибухів.

Пожежна і техногенна безпека

Проектом передбачено облаштування території існуючого підприємства автостоянки та вузла візирування автомобілів, зокрема, облаштування та заміну покриття існуючого авто майданчика на 80 машино/місць.

На території підприємства витримані протипожежні розриви між будівлями та спорудами, які в результаті проектних рішень не зменшуються.

Для забезпечення проїзду пожежної техніки, проектом передбачені автомобільні проїзди, які з'єднані з зовнішніми автомобільними дорогами. Ширина доріг складає не менше 4,5 м. Внутрішні проїзди комплексу передбачені з бетону та бетонних плит.

Пожежогасіння комплексу передбачено існуючою системою пожежогасіння: пожежними машинами з протипожежного водопроводу, на якому встановлені пожежні гідранти, від існуючого протипожежного резервуара. Місцезнаходження джерел зовнішнього протипожежного водопостачання і напрям руху до них, визначається покажчиками типового зразка. По території підприємства встановлені протипожежні щити стандартної комплектації.

Проведена ідентифікація потенційно – небезпечних об’єктів у складі проекту, за результатами якої об’єкти у складі проекту не відносяться до окремого потенційно – небезпечного об’єкту. Існуючий комплекс будівель та споруд є потенційно – небезпечним об’єктом.

Розроблений розділ «Інженерно технічних заходів цивільного захисту», в якому наведені рішення, спрямовані на запобігання виникненню надзвичайних ситуацій.

Розроблення окремих систем протипожежного захисту для об’єктів проектування не передбачено.

Рішення з екологічних питань (забезпечення безпеки життя і здоров'я людини, захисту навколишнього середовища)

У процесі реконструкції інженерних мереж та благоустрій території існуючого комплексу будівель та споруд № 1, що розташований за адресою: Одеська область, Нерубайська сільська рада, комплекс будівель та споруд №1, буд. 19, прогнозуються наступні фактори впливу на компоненти навколишнього середовища:

Клімат і мікроклімат: Активний і масштабний вплив планованої діяльності на мікроклімат в процесі виробництва робіт і експлуатації об'єкта відсутній, негативний вплив на клімат відсутній.

Повітряне середовище - допустимий.

Джерелом викидів забруднюючих речовин на об’єкті є робота ДВЗ автотранспорту під час маневрування по території підприємства. Джерело неорганізоване ненормоване.

Аналіз результатів розрахунку  розсіювання забруднюючих речовин показав, що максимальні концентрації по всім забруднюючим речовинам у приземному шарі атмосфери з урахуванням фону не перевищують ГДК м. р. населених місць.

Акустичний вплив - допустимий.

Основним джерелом шуму на об’єкті є автомобільний транспорт.

Прийняті проектом проектні рішення зі зменшення акустичного впливу на оточуюче середовище оцінені як достатні.

Водне середовище - вплив в межах нормативних вимог.

Водопостачання приміщень здійснюється з існуючих мереж водопроводу. Господарсько-побутові стоки від експрес-лабораторії (мережа КО) надходять в септик, з урахуванням подальшого вивезення в  місця, погоджені з СЕС. Скидання зливових стоків з території об'єкта передбачено в мережу існуючої зливової каналізації у існуючому колодязі перед існуючими очисними спорудами. Розрахункові витрати згідно з ТУ.

Геологічне середовище, ґрунт – вплив відсутній.

Рослинний і тваринний світ, заповідні об'єкти. Проектом не передбачене знесення зелених насаджень.

Об’єктів природно-заповідного фонду на ділянці розміщення проектованого об’єкта немає. Шляхи міграції тварин і птахів в районі розташування об’єкта, що проектується, відсутні.

Реалізація проекту не здійснить негативний вплив на рослинний і тваринний світ.

Соціальне середовище: Негативний вплив здійснюватиметься в період виконання робіт буде носити локальний і короткостроковий характер. Вплив на соціальне середовище позитивний – створення нових робочих місць, збільшення наповнення місцевого бюджету.

Техногенне середовище: У зоні проектованої діяльності відсутні пам’ятники архітектури, історії, культури.  Вплив на техногенне середовище відсутній. Негативний вплив об'єктів навколишнього техногенного середовища на проектовану діяльність відсутній.

Відходи: У процесі експлуатації передбачається утворення 912,272 т/рік відходів.

Проектом передбачено дотримання правил збору та тимчасового зберігання відходів відповідно до діючих норм. Вивіз відходів, що утворилися на об’єкті, буде здійснюватися за договорами зі спеціалізованими організаціями.

В процесі розгляду проекту за зауваженнями експертів ТОВ «ЕКСПЕРТНО-ІНСПЕКЦІЙНИЙ ЦЕНТР» «ПІВДЕНЬ БУДЕКСПЕРТИЗА», проектною організацією за погодженням із Замовником в проект внесені зміни та доповнення в креслення та пояснювальну записку.

Відповідальність за внесення змін в усі екземпляри проекту покладається на генерального проектувальника і Замовника.

Відповідальність за виконання вимог містобудівних умов і обмежень від 20.10.2021р. № 1/03-04, повністю несе Замовник.

Експертиза проекту виконана відповідно до процедури, яка визначена «Настановою щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво» ДСТУ 8907:2019 та «Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 № 560.

При прийнятті рішень враховані зміни, які передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.2017р. №403 «Про внесення змін до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи», а також Закону України №1817-VIII від 17.01.2017р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення містобудівної діяльності», як об'єкта, що відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС1.

Замовник експертизи несе відповідальність згідно із законодавством за достовірність документів, поданих для проведення експертизи.   

Відповідальність за дотримання в проекті зазначених вимог, за відповідність проектної документації вихідним даним, вимогам державних стандартів, норм і правил несе проектна організація, що розробила проектну документацію, а також головний інженер проекту відповідно до статті 26 Закону України «Про архітектурну діяльність».

 


Розділи