Основна інформація
Кошторисна документація
Кошторисна вартість
Кошторисна вартість за чергами
Адреса
Адреса | Адреса згідно експериментального порядку | Наказ |
---|---|---|
м. Київ, проспект Бажана Миколи | не присвоювалась | не призначалась |
Інформація про замовників
Правовий статус | Назва |
---|---|
Юридична особа | ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "АЛЬЯНС-ГРУП" (38780682) |
Об’єкти будівництва
Відповідальні особи
Посада | Напрям експеритизи | ПІб |
---|---|---|
Відповідальний експерт |
З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту |
КУЦЬ ВІТАЛІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ (АЕ 003505, АЕ 006483, АЕ 004042, АЕ 007227) |
Відповідальний експерт |
З питань інженерного забезпечення
|
ПРОЦЬ ВІТАЛІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ (АР 015560, АЕ 005156) |
Відповідальний експерт |
З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення |
ГОВДЯК МИХАЙЛО РОМАНОВИЧ (АЕ 004989) |
Відповідальний експерт |
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології |
КОСНИРЄВ ЮРІЙ МИКОЛАЙОВИЧ (АР 019944, АЕ 004937, АР 004010) |
Відповідальний експерт |
З питань енергозбереження
|
РЕВА ОЛЕГ ІВАНОВИЧ (АЕ 004932, АА 001555) |
Відповідальний експерт |
З питань міцності, надійності, довговічності
|
БАЧИНСЬКИЙ ВАСИЛЬ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004301, АЕ 003586, АЕ 003605, АЕ 006920, АР 000458, АР 013921, АЕ 007232) |
Головний експерт проекту |
З питань міцності, надійності, довговічності
|
ГОВДЯК РОМАН МИХАЙЛОВИЧ (АЕ 004865, АР 002165, АЕ 007241) |
Інформація про проєктну документацію
Додаток до експертного звіту
Коригування проєкту «Будівництво житлово-рекреаційного комплексу з паркінгами між проспектом Миколи Бажана та вул. Зарічною у Дарницькому районі м.Києва» IV черги будівництва було розроблено ТОВ «ТАМ А.Пашенько» у 2022 році, ГАП Здоренко Світлана Миколаївна., (кваліфікаційний сертифікат АА №000269 від 24.08.2012, свідоцтво про підвищення кваліфікації №4855 від 14.10.2022), на замовлення ТОВ «Інвестиційно-будівельна компанія «АЛЬЯНС-ГРУП» на підставі завдання на коригування проєкту, затвердженого замовником від 10.07.2022.
Проєкт «Будівництво житлово-рекреаційного комплексу з паркінгами між просп. Миколи Бажана та вул. Зарічною у Дарницькому районі м.Києва» IV черги будівництва був розроблений ТОВ «ТАМ А.Пашенько» у 2019 році, ГАП Здоренко Світлана Миколаївна., (кваліфікаційний сертифікат АА №000269 від 24.08.2012, свідоцтво про підвищення кваліфікації №1215 від 15.09.2017), на замовлення ТОВ «Інвестиційно-будівельна компанія «АЛЬЯНС-ГРУП» на підставі:
- містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки; № 266 від 07.03.2019
- завдання на проєктування, затвердженого замовником;
- договорів суборенди земельної ділянки між ТОВ «Інвестиційно-будівельна компанія «АЛЬЯНС-ГРУП» та ТОВ «СТОЛИЦЯ» від 13.12.2013р посвідчений та зареєстрований приватним нотаріусом Русанюком З.З. в реєстрі за № 6198;
- технічних умов і листів щодо проєктування об’єкта, виданих відповідними службами м. Києва.
Проєкт був розглянутий ТОВ «Національна будівельна експертиза» з наданням експертного звіту №EKC01-19/07_ZAR від 22 «квітня» 2019 р. з рекомендацією до затвердження.
Коротка характеристика об’єкта будівництва
Ділянка проєктування IV черги, площею-2,1га, розташована між проспектом Миколи Бажана та вул. Зарічною у Дарницькому районі м. Києва в південно лівобережній планувальній зоні міста. На вільній від забудови території облаштовуються внутрішні дворові простори, запроєктовані як парк, де розміщуються дитячі, спортивні майданчики та майданчики для відпочинку, зони озеленення.
Ділянка проєктування оточена: з півночі та сходу – прибережно -захисною смугою затоки р. Дніпро, з заходу– прибережно -захисною смугою затоки р. Дніпро, з півдня – вільна від забудови територія, зі сходу -вулиця Осокорська, багатоповерхова забудова 1-3 черг будівництва.
Архітектурно-планувальні рішення проєкту були розроблені відповідно до державних будівельних норм ДБН 360-92**.
На земельній ділянці проєктом передбачалось будівництво багатоквартирних житлових будинків із вбудовано-прибудованими на перших поверхах приміщеннями громадського призначення.
Житловий будинок №7 – двосекційний, 25 поверхів, 192 квартири.
Житловий будинок №7.1 – односекційний, 5 поверхів, 8 квартир.
Житловий будинок №8 – двосекційний, 25 поверхів, 192 квартири.
Житловий будинок №9 – односекційний, 22 поверху, 105 квартир.
Дворівневий підземний паркінг місткістю 454 машиномісць.
Загальна кількість квартир в житловому комплексі IV черги складає 497 шт.
Житлові будинки розташовані таким чином, що головні фасади виходять на акваторію р. Дніпро. Перед житловими будинками створений громадський простір з пішохідними доріжками та з високоякісним сучасним благоустроєм та озелененням.
Сполучення між поверхами здійснюється за допомогою сходових кліток та ліфтів.
При кожному зовнішньому вході передбачені тамбури для теплового та вітрового захисту.
Відомість про черговість будівництва та пускові комплекси
Проєктом було передбачено будівництво IV черги без віділення пускових комплексів:
- два двосексійні 25 -поверхові житлові будинка (№7,№8)
- один 22 -поверховий житловий будинок (№ 9)
- один 5- поверховий житловий будинок (№7.1)
- дворівневий підземний паркінг;
- ТП 10/0,4 кВ.
Ступінь будівельної готовності об’єкту на момент нинішнього коригування проєктної документації складає орієнтовно 90%.
Розрахунок класів наслідків ( відповідальності)
За розрахунком, наведеним в матеріалах проєкту, погодженим замовником, об’єкт будівництва відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС3
Нинішнім коригуванням проєкту внесені зміни до проєктної документації в зв’язку з:
- виділенням п’яти пускових комплексів в складі четвертої черги будівництва;
- зміною конструктивних рішень житлових будинків, паркінгу;
- зміною архітектурно-планувальних рішень в житлових будинках №9, 8, 7, 7.1, паркінгу;
- зміною кількості вбудованих приміщень в житлових будинках;
- зміною всіх сходових та ліфтових вузлів в житлових будинках 7, 8, 9;
- зміною розміщення інженерних комунікацій у зв’язку зі зміною архітектурно-планувальних рішень всіх технічних поверхів;
- віднесення прибудованих нежитлових приміщень з будинку №9 до будинку №8;
- зміною місця розташування РП-ТП 10/0,4кВт;
- зміною техніко-економічних показників.
Архітектурні рішення
Архітектурними рішеннями передбачено зміну конструкцій 23-х вікон від стелі до підлоги в трьох будинках №7, №8, №9, що призвело до збільшення площі квартир на 745м2.
Також зменшено переріз 9 вентиляційних шахт (згідно з розрахунком) в трьох будинках №7, №8, №9, що призвело до збільшення площі квартир на 291 м2.
Зміна архітектурно-планувальних рішень призвела до збільшення загальної площі квартир на 1904,3 м2.
В наслідок коригувань архітектурно-будівельних рішень збільшилась площа вбудованих приміщень на 532,28 м2 з 1878,7 м2 до 2410,98 м2.
Сполучення між поверхами здійснюється за допомогою сходових кліток та ліфтів.
В кожній секції житлових будинків №7, №8 та житловому будинку №9 квартири мають вихід в незадимлювану сходову клітку типу Н1 та в ліфтовий хол, в якому влаштовано по два ліфти, один з яких є пожежним.
В житловому будинку №7.1 квартири мають вихід в звичайну сходову клітку типу С1 та в ліфтовий хол, в якому влаштований пасажирський ліфт.
Сходові марші індивідуальні збірні залізобетонні, площадки монолітні залізобетонні.
Під усім майданчиком 4 черги будівництва передбачене будівництво дворівневого підземного паркінгу місткістю 511 машино-місць.
Підземний паркінг поділений на п’ять протипожежних відсіків. З кожного відсіку паркінгу передбачено по два виїзди.
В обсязі 4-го та 5-го протипожежних відсіків на -2 поверсі підземного паркінгу передбачається можливість обладнання найпростішого укриття для мешканців, працівників та відвідувачів житлових будинків та вбудованих громадських приміщень місткістю на 2300 осіб.
В рамках коригування, передбачається покращення експлуатаційних характеристик приміщень, які можуть використовуватися у якості найпростішого укриття, а саме:
влаштування на -2 поверсі санітарно-технічних приміщень (душових, вмивальних, роздільних санітарних вузлів), приміщенням для зберігання продовольства, води, меблів, тощо;
комплектація приміщень меблями, устаткуванням та медикаментами.
Передбачено раціональні планувальні рішення технічних приміщень інженерного забезпечення в підземному паркінгу з метою збільшення кількості машино-місць. Кількість машино-місць в підземному паркінгу збільшилась з 454 до 511.
Скориговано розташування трансформаторної підстанції 10/0,4кВ, як прибудову до паркінгу.
При коригуванні проєкту змінено ліфти з машинним приміщенням на ліфти, які не потребують машинні приміщення, тому було виключено системи вентиляції цих приміщень.
Конструктивні рішення
В скоригованому проєкті прийнято рішення відмінні від раніше затвердженого проєкту:
- уточнено розрахунком несучу здатність паль за результатами випробувань паль статичним вдавлюванням навантажень 215 тс, в затвердженому проєкті було прийнято 220 тс на основі результатів статичного зондування та розрахунку несучої здатності по ДБН;
- у зв’язку зі зміненням кількості паль змінено конфігурацію та товщину плитного ростверка;
- у зв’язку зі зміною об’ємно-планувальних рішень змінено умовну відмітку 0,000=101,70, до коригування у проєкті було 0,000=102,00;
- у зв’язку зі зміною об’ємно-планувальних рішень змінено розташування елементів каркаса будинків;
- у зв’язку зі зміною об’ємно-планувальних рішень змінено відмітки та уточнено конфігурацію плит перекриття будинків.
В зв’язку зі зміною проєктних рішень трансформаторної підстанції 10/0,4 кВ, а саме замість вбудованої ТП запроєктовано приміщення прибудованої до паркінгу окремо стоячої ТП, внесені зміни до генерального плану.
Опалення та вентиляція
У відкоригованому проекті прийнято рішення відмінні від раніше затвердженого проекту:
- у зв'язку зі зміною архітектурно планувальних рішень кількість вбудованих приміщень збільшилась, а їх площа зменшилась, в результаті чого збільшилась кількість припливно-витяжних установок. Також змінився тип підігрівників припливного повітря з водяного на електричний.
- у зв'язку зі заміною ліфтів з машинним приміщенням на ліфти які не потребують машинних приміщень, було виключено системи для вентиляції цих приміщень.
- у зв'язку з розбивкою ІV черги будівництва на 5 пускових комплексів відкоригована нумерація всіх вентиляційних систем.
Внутрішні мережі водопроводу та каналізації
У зв'язку з розбивкою ІV черги будівництва на 5 пускових комплексів, проекти внутрішнього водопостачання та каналізації всіх будинків виконані окремо, згідно пусковим комплексам.
Внесено зміни у зміст, пояснювальну записку та креслення; у раніше затвердженому проекті розділи були виконані згідно вводів водопостачання , окремо будинки 9, 8 та 7, 7.1.
Відкориговані схеми водопостачання, каналізації та водостоку, плани 1 поверху у вбудованих приміщеннях щодо розміщення пожежних шкафів, згідно змін архітектурно-планувальних рішень, відкориговані плани насосної станції питного водопостачання та протипожежного водопроводу згідно змін архітектурно-плануваних рішень.
Електротехнічні рішення
В зв'язку зі зміною архітектурно планувальних рішень кількість вбудованих приміщень збільшилась. Також змінився тип підігрівників припливного повітря з водяного на електричний. Це вплинуло на зміну потужності по будинках.
В зв'язку з розбивкою ІV черги будівництва на 5 пускових комплексів внесені зміни у зміст пояснювальної записки та у відповідні креслення.
Зовнішнє електропостачання
Розподільчий пункт на 10кВ
Проєктом передбачається переобладнання ТП-10/0,4кВ В РП-10кВ з заміною РУ-10кВ Виконаного з камер КСО-3893 на камери з вакуумними вимикачами. Комірки розподільчого пристрою 10 кВ прийняті серії КСО209В. Комірки встановлюються посекційно в дворядному виконанні з з'єднанням рядів шинною перемичкою на стум 630А. Вакуумні вимикачі 10 кВ передбачені серії ВВ/VL-12-25-1000. В комірках РУ-10кВ передбачено встановити трансформатори струму з трьома вторинними обмотками для підключення ланцюгів обліку електроенергії, пристроїв релейного захисту та ланцюгів відключення вимикачів через пристрій дешунтування. Для електропостачання споживачів РЗАіВ передбачено встановити комірки 10кВ з трансформаторами 10/0,23кВ потужністю 4,0кВА.
Телемеханізація РП-10кВ Виконана на базі процесорного модуля RTU 540 CVD01 (ТОВ "АВВ-ltd"), пристроях РЗА типу МРЗС-05Л-12.1
Зв'язок з РЕМ виконується по взаєморезервуємих лініях зв'язку.
Електропостачання по І категорії електрозасувок на обвідних лініях водомірних вузлів, насосів пожежогасіння, систем протидимного захисту, пожежних ліфтів, евакуаційного освітлення будинків І-IV пускових комплексів, до введення в експлуатацію РП-ТП 10/0,4 кВ, передбачено від введених раніше РП-ТП попередніх черг (ІІІ). Потужність цих РП-ТП забезпечує розрахункові навантаження кожного проектного будинку, схеми і розрахунки наведені у розділі ЕТР.
Згідно ТУ на електропостачання № 4/43ДепТП/1/37739/143859 від 25.02.2021 СВП «Київські електричні мережі» ПАТ «Київенерго» IV черга будівництва забезпечена розрахунковою потужністю на електропостачання споживачів І категорії надійності
Трансформаторна підстанція 10/0.4кВ
ТП-10/0,4 кВ виконується закритою одноповерховою будівлею. Трансформаторна підстанція 10/0,4 кВ має підземну частину у вигляді кабельного поверху висотою в світлі 2,4 м (Відмітка -3,700) під всією будівлею ТП. Підземна частина ТП має спільні стіни з підземним паркінгом (знаходиться в межах забудови паркінгу). У відповідності до визначення ПУЕ:2014 п.4.2.5 дана підстанція є прибудованою, до неї розповсюджуються додаткові вимоги, що наведені в ДБН В.2.5-23:2010.
Фундаменти і стіни кабельного поверху виконується монолітним бетонуванням в складі конструктивну паркінгу. Зовнішні та внутрішні стіни вище відмітки 0,000 та перекриття також виконуються монолітними бетонними з відповідним армуванням. Покрівля - багатошаровий євро- руберойд з зовнішнім відводом води та без парапету в кінці скату.
Підлога в приміщеннях РУ-10-0,4 кВ - удароміцна керамічна плитка, в решті приміщень - шліфований бетон з фарбуванням.
Внутрішнє опорядження стін - затирання швів та фарбування водоемульсійними фарбами білого кольору. Двері, ворота та жалюзійні решітки – металеві.
Внутрішні стіни та стеля камер трансформаторів обшивається шумопоглинальним облицюванням у відповідності до рекомендацій проєкту захисту від шуму. Вентиляція камер трансформаторів (видалення нагрітого повітря) виконується через вентиляційні решітки з захисною сіткою розміром чарунки 10х10мм. Вентиляційні отвори в камерах трансформаторів захищаються шумопоглинальними екранами.
За відмітку 0,000 проєктуємої ТП-10/0,4кВ прийнята відмітка підлоги першого поверху будівлі, що на 500мм вище рівня прилеглої території.
Розміри приміщень ТП-10/0,4 кВ вибрані такими, що відповідають вимогам ПУЕ:2014.
В ТП-10/0,4кВ передбачені наступні приміщення:
- приміщення розподільчого пристрою 10 кВ (для І та ІІ секцій);
- чотири камери силових трансформаторів потужністю 1000кВА;
- два приміщення розподільчого пристрою 0,4кВ;
- коридор;
- кабельний поверх.
Всі приміщення мають виходи назовні, двері яких відкриваються у напрямку евакуації.
Схема електричних з'єднань 10 кВ ТП-10/0,4кВ передбачена двосекційною з одинарною системою збірних шин.
До кожної секції приєднано:
- дві розподільчі лінії 10 кВ;
- дві лінії (кабельний ввід) до силобого трансформатора 1000 кВА;
- секційний роз'єднубач.
В РУ-10кВ трансформаторної підстанції 10/0,4кВ запроєктовані до встановлення камери типу КСО-393.
Силобі трансформатори прийняті на напругу 10/0,4 кВ потужністю 1000 кВА, сухі з литою ізоляцією марки 1000/10/0,4, живлення яких виконується бід різних секцій РУ-10кВ ТП-10/0,4кВ за допомогою кабельних ліній марки АПбЭгаПнг-8,7/15-3х(1х120(г)/35).
Проєктом передбачено РУ-0,4кВ. Схема електричних з'єднань кожної РУ-0,4кВ на напрузі 0,4 кВ передбачена одинарна, секціонована роз'єднувачами з двома робочими вводами бід двох силових трансформаторів (Т1, Т2).
До встановлення передбачені панелі 0,4кВ серії ЩО98.
Живлення споживачів власних потреб передбачено від вводів 0,4 кВ силових трансформаторів Т 1,Т2 з встановленням у ввідних панелях автоматичних вимикачів на номінальний струм 40 А. Власні потреби передбачені.
Робоче освітлення приміщень ТП-10/0,4кВ прийнято на напрузі 220В, ремонтне освітлення 12 в змінного струму від понижуючого трансформатора, внутрішнє освітлення камер КСО-393М виконується на напрузі 36В.
Мережа освітлення виконується кабелем марки ВВГнг, що прокладається відкрито по стінам.
Заземлюючий пристрій прийнято загальним для електромережі 10 та 0,4 кВ.
Зовнішній контур заземлення виконується вертикальними електродами розрахункової глибини, діаметром Д=20мм та горизонтальною штабою 4х40мм,прокладеної на глибині 0,8 м, та на Відстані 1,0 м Від фундаменту будівлі.
Вентиляція передбачена природна за рахунок конвекції повітря.
Електромережі 10Кв
Для живлення РП-10кВ запроєктовані електрокабелі 10 кВ :
- від І секції РУ-10кВ ПС "Славутич" (ком. 17) до І секції РУ-10кВ РПпр. В трубній каналізації;
- від ІІ секції РУ-10кВ ПС "Славутич" (ком. 10) до ІІ секції РУ-10кВ РПпр. в трубній каналізації.
Живлення ТП-10/0,4кВ №2 запроєктоване від І секції РУ-10 кВ ТП№2пр. до ІІ секції РУ-10 кВ ТП-5248 та Від І секції РУ-10 кВ ТП№2пр. до І секції РУ-10 кВ РПпр.
Кабелі прокладаються в землі в траншеї та трубній каналізації.
Кабелі прокладаються в землі в траншеї на глибині 0,7м.
Електромережі 0,4Кв
Проєктом передбачається прокладання електрокабелів 0,4 кВ Від РУ-0,4кВ ТП №2:
- 10 КЛ-0,4кВ до ввідно-розподільчих пристроїв житлового будинку №7, в трубах та по внутрішніх будівельних конструкціях, взаєморезервуємими кабелями марки АВВГнг-1, відповідних перерізів;
- 4 КЛ-0,4кВ до ввідно-розподільчих пристоїв житлового будинку №7.1, по внутрішніх будівельних конструкціях та в трубах, взаєморезервуємими кабелями марки АВВГнг-1, відповідних перерізів;
- 10 КЛ-0,4кВ до ввідно-розподільчих пристроїв житлового будинку №8, в трубах та по внутрішніх будівельних конструкціях, взаєморезервуємими кабелями марки АВВГнг-1, відповідних перерізів;
- 6 КЛ-0,4кВ до ввідно-розподільчих пристроїв житлового будинку №9, в трубах та по внутрішніх будівельних конструкціях, взаєморезервуємими кабелями марки АВВГнг-1, відповідних перерізів;
- 4 КЛ-0,4кВ до ввідно-розподільчих пристроїв паркінгу, в трубах та по внутрішніх будівельних конструкціях, взаєморезервуємими кабелями марки АВВГнг-1, відповідних перерізів.
Головні ввідно-розподільчі щити 0,4 кВ об'єкту розміщуються в електрощитовій багатофункціонального комплексу.
Мережі зовнішнього освітлення
Зовнішнє електроосвітлення виконується у відповідності до технічних умов КП "КИІВМІСЬКСВІТЛО" ТУ № 72-4 Від 01.09.2020р. світильниками Ampera mini з лампами LED 44Вт. Світильники встановлюються на металевих опорах гарячого оцинкування (h=8м) Для електропостачання мережі передбачається установка ПВпр. Управління зовнішнім освітленням передбачається за допомогою щита управління зовнішнім освітленням типа І-710Н(100А)-2/3.
Мережі зовнішнього освітлення виконуються кабелем марки АВВГ-1кВ 4х25 мм2.
Проєктом передбачається створення середнього горизонтального освітлення в'їздів на територію 4 лк, службово-господарських та пожежних проїздів -2 лк.
Підключення та управління електромережею 0,4кВ зовнішнього освітлення прибудинкової території виконується від внутрішньої установки комплексу через шафу керування освітленням ЯУ09601.
Для освітлення прийняті ліхтарі з енергозберігаючими світлодіодними лампами.
Санітарно-епідеміологічне благополуччя та екологічна безпека
Прийняті в проєкті архітектурно-будівельні рішення забезпечують санітарно-гігієнічні вимоги щодо інсоляції та природньої освітленості житлових приміщень, дитячих та спортивних майданчиків, рівнів шуму та вібрації. Витримані необхідні розриви від будинків до майданчиків різного призначення, гостьових автостоянок.
Визначені місця та засоби накопичення ТБО, забезпечена можливість зручного й безпечного під’їзду сміттєвозів до цих місць.
Передбачене використання при будівництві матеріалів, виробів та конструкцій, що відповідають вимогам норм радіаційної безпеки та мають висновок санітарно-епідеміологічної експертизи щодо відповідності діючому санітарному законодавству.
У складі проєкту розроблений розділ «Оцінка впливів на навколишнє середовище» (ОВНС), у якому визначено, що будівництво та експлуатація запроєктованого об’єкта не спричинить понаднормативного впливу на стан навколишнього середовища.
Зокрема на атмосферне повітря будуть впливати викиди забруднюючих речовин з відпрацьованими газами автомобілів, які зберігаються у паркінгу та на відкритих автостоянках. У повітря будуть надходити оксиди азоту, окис вуглецю, вуглеводні граничні, діоксид сірки та ін. Загальна кількість викидів забруднювальних речовин незначна, їх концентрації в атмосферному повітрі не перевищують гранично допустимих рівнів.
Для зменшення негативного впливу на атмосферне повітря проєктом передбачені такі заходи:
• викиди забруднюючих речовин від витяжних вентиляційних систем паркінгу виведені на висоту, яка забезпечує їх ефективне розсіювання;
• встановлення екологічно-безпечного технологічного обладнання;
• впроваджено комплекс заходів з енергозбереження та забезпечення пожежної безпеки.
Додатковим джерелом забруднення атмосферного повітря будуть тимчасові викиди забруднюючих речовин, що утворюються при проведенні будівельних робіт, які в цілому на стан атмосферного повітря не впливають
Вплив на геологічне середовище очікується в межах нормативів завдяки відведенню поверхневих стічних вод організованою мережею дощової каналізації, застосуванню пальової основи для будинків, огородженню котлованів, запобіганню водонасиченню ґрунтів тощо.
На заході та півночі від ділянки проєктування розташована ріка Дніпро. Відповідно до проєкту прибережних захисних смуг водних об’єктів м. Києва у Дарницькому районі, затвердженого рішенням Київської міської ради від 26 лютого 2010 р. № 33/3471, розмір прибережної захисної смуги цієї водойми становить 100 м вздовж основного русла та 50 м вздовж затоки.
Для запобігання забрудненню ґрунтів, підземних і поверхневих вод проєктом передбачені такі рішення:
• дотримані вимоги ст. 89 Водного кодексу України щодо обмеження господарської діяльності в межах прибережної захисної смуги водойми: всі будинки т а споруди запроєктовані поза межами прибережної захисної смуги. В її межах передбачено лише проведення благоустрою та будівництво підпірних стін, що не суперечить Водному кодексу України;
• прибирання паркінгу передбачено сухим способом із застосуванням промислових пилососів;
• виконання твердого водонепроникного покриття території та системи збору дощових вод. Дощовий стік відводиться до міської мережі дощової каналізації згідно технічних умов КК «Київавтодор». Забруднена частина дощового стоку проходить очищення на локальних очисних спорудах до гранично допустимих концентрацій, визначених «Правилами приймання поверхневого стоку у київську міську дощову каналізацію», затвердженими рішенням Київміськради від 24 січня 2008 р. № 67/4539;
• роздільне збирання відходів, які утилізуються згідно з укладеними договорами.
Вплив на водне середовище та ґрунти очікується в межах нормативів.
Відповідно до вимог Містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки проєктом передбачається комплексний благоустрій та озеленення прилеглої до Дніпра території.
Наявні на ділянці проєктування зелені насадження мають порослеве походження, низькі декоративні якості та згідно з актом обстеження підлягають видаленню. Передбачене компенсаційне висадження дерев та кущів. Також замовником буде сплачена відновна вартість зелених насаджень.
На тваринний світ, об’єкти природно-заповідного фонду вплив не здійснюється.
Вплив на техногенне та соціальне середовище здійснюється в межах нормативів.
Енергозбереження
У проєкті прийнято такі основні рішення щодо енергозбереження:
• передбачено застосування енергозберігаючого та екологічно безпечного обладнання, матеріалів, сертифікованих в Україні;
• теплотехнічні показники зовнішніх огороджувальних конструкцій відповідають чинним вимогам з теплової ізоляції будівель;
• на всіх зовнішніх входах до приміщень будівлі передбачені тамбури та утеплені двері на запасних входах;
• питомі витрати теплоти за проєктом не перевищують нормованих значень;
• радіатори обладнані термостатами;
• ІТП обладнуються теплолічильниками та лічильниками обліку води, автоматичним регулятором теплового потоку для зменшення тепла у неробочі години, регулювання теплового потоку в залежності від температури зовнішнього повітря;
• трубопроводи теплопостачання (внутрішні трубопроводи систем опалення і теплопостачання, крім стояків систем опалення, що прокладаються в опалюваних приміщеннях) – теплоізолюються;
• робота інженерних систем автоматизована;
• роботу насосного обладнання прийнято в автоматичному режимі в залежності від потреби у воді;
• для забезпечення належної якості споживаної електроенергії прийнято оптимальну мережу живлення і розподільчу мережу;
• облік електроенергії передбачається багатофункціональними електронними електролічильниками;
• у системі зовнішнього і внутрішнього освітлення застосовуються енергозберігаючі лампи;
• прийнято автоматичне керування евакуаційним та робочим освітленням сходових кліток, тамбурів, коридорів, а також освітлення входів до будинку. При цьому забезпечується увімкнення з настанням сутінок та вимикання освітлення на світанку від фотоелементів;
• робота інженерних систем (опалення, вентиляції) автоматизована;
• система припливної вентиляції обладнується системою автоматики з реагуванням на коливання температури зовнішнього повітря та регулюванням продуктивності нагрівача;
• світлопрозорі конструкції (вікна, балконні двері) виконані з ПВХ-профілів із заповненням двокамерними склопакетами з енергозберігаючим покриттям на внутрішньому склі;
• інсоляційний режим квартир відповідає вимогам ДСП 173-96. При цьому надходження зайвої сонячної радіації у жаркий період року мінімізоване.
За показником питомого енергоспоживання на опалення та охолодження клас енергетичної ефективності будинків 7, 8 і 9 становить «В», будинку 7.1 – «С», що відповідає чинним вимогам до нового будівництва.
Пожежна, техногенна безпека, інженерно-технічні заходи цивільного захисту
Проектними рішеннями передбачено влаштування проїздів навколо будинків на відстані 9-11 від стін будинків, шириною 3.5 м з радіусами поворотів не менше 13 м. Проїзди та місця встановлення спеціальної пожежної техніки, у тому числі суміщене покриття підземного паркінгу, передбачено з урахуванням технічних характеристик та навантаження від пожежного автомобіля (колінчатого автопідіймача) «Bronto Skylift F 90 HLA». Проїзди передбачено з усіх боків житлових будинків з урахуванням забезпечення встановлення пожежної техніки та забезпечення доступу пожежних підрозділів у кожну квартиру. Передбачено влаштування у кінці тупикового проїзду з боку внутрішнього двору між будинками №7.1 та №7 Т-подібний розворот, замість кільцевого об’їзду, довжина тупикового проїзду не перевищує 150 м.
У зоні між проїздами і будинками виключено розташування стоянок автомобілів та рядової посадки дерев.
Умовна висота житлового будинку №7, №8 та №9 у тому числі з урахуванням трирівневої квартири, не перевищує 73.5 м, житлового будинку №7.1 - не перевищує 26.5 м.
Забезпечення евакуації з кожної секції житлових будинків передбачено по сходовій клітці типу Н1, у будинку №7.1 – типу СК1. Вихід з сходових кліток типу Н1 передбачено безпосередньо назовні, з сходової клітки типу СК1 – назовні через відокремлений протипожежними перешкодами вестибюль.
З трирівневої квартири будинку №9 передбачено евакуаційний вихід у загальний коридор на першому рівні та через експлуатовану ділянку покрівлі будинку до сходової клітки з третього рівня квартири. Поверхневий шар ділянки покрівлі, по якій передбачається евакуація передбачено з негорючих матеріалів, шириною не менше 1,2 м з огорожею заввишки не менш ніж 1,2 м.
Вбудовано-прибудовані приміщення розташовані у стилобатах між будинками №7.1 та №7, №8 та №9 виділені у окремі протипожежні відсіки протипожежними стінами та перекриттям 1-го типу. У місцях примикання під кутом протипожежних відсіків стилобатів до житлових будинків, віконні прорізи у стінах стилобатів, що розташовувалися на відстані менше 4 м від прорізів будинків передбачені із заповненням протипожежними вікнами 1-го типу з додатковими протипожежними завісами класом вогнестійкості ЕІ 60 з внутрішнього боку.
Поверхи паркінга відокремлені між собою протипожежним перекриттям 1-го типу. Паркінг на -2 рівні складається з трьох протипожежних відсіків, на -1 рівні – з двох протипожежних відсіків. Площа кожного протипожежного відсіку паркінгу, враховуючи технічні приміщення не перевищує 3000 м2. Відсіки відокремлюються один від одного протипожежними стінами 1-го типу з протипожежними воротами 1-го типу, у воротах передбачено влаштування евакуаційних хвірток та люків з заслінками для прокладання пожежних рукавів. Покриття паркінгу та перекриття між паркінгом та першим поверхом будинку, несучі будівельні конструкції покриття та перекриття передбачено класом вогнестійкості REI 180 та R180 відповідно.
Для евакуації з кожного відсіку паркінга передбачено виходи на сході клітки типу Н4 з виходами безпосередньо назовні, спільні рампи та по одному виходу у суміжні протипожежні відсіки. Сходові марші сходових кліток між -1 та 1 поверхом передбачено класом вогнестійкості REI 150. Виходи з сходових кліток підземної частини відокремлено від сходових кліток надземної частини будинків стінами класом вогнестійкості REI 150. Розташування машино-місць та планування евакуаційних шляхів (проходів) на поверхах паркінгу забезпечують дотримання нормативних відстаней до евакуаційних виходів.
Виїзди з кожного рівня паркінга на рампи передбачено через протипожежні тамбур-шлюзи 1-го типу з підпором повітря під час пожежі, поряд з воротами у тамбур-шлюзах передбачено хвіртки розміром 2мх0.8м.
Місця зарядки електроавтомобілів передбачено на -1 поверсі паркінга, машиномісця для зарядки електромобілів відокремлено від суміжних машиномісць звичайного паркування автомобілів протипожежними перегородками з класом вогнестійкості ЕІ 45. Передбачено автоматичне відключення зарядних пристроїв при спрацюванні систем протипожежного захисту.
Пожежні ліфти будинків №7, №8, №9 обслуговують всі поверхи, у тому числі підземного паркінгу. Ліфтові холи пожежних ліфтів передбачено у якості пожежобезпечних зон відповідно до вимог ДБН В.2.2-40. Для відкачування води з приямків шахт пожежних ліфтів передбачено дренажні насоси.
Ширину дверей виходу до пожежобезпечних зон та на шляхах евакуації в будинках передбачено у просвіті не менше 0,9 м.
Зовнішні двері виходу з сходових кліток будинку назовні передбачено шириною у просвіті не менше нормативної ширини сходового маршу.
Транзитне прокладання через приміщення паркінгів інженерних комунікацій що належать житловим будинкам, крім водопроводу, каналізації та теплопостачання, виконаних з металевих труб, передбачено додатково ізольованими будівельними конструкціями з класом вогнестійкості не менше ЕІ 45.
Утеплення та оздоблення фасадів житлових будинків передбачено негорючим матеріалом. Покрівля житлових будинків, стилобатів передбачено з захисним шаром гравійної засипки.
Передбачено обладнання об’єкту системами та засобами протипожежного захисту:
обладнання житлового будинку №7, №8, №9 та вбудовано-прибудованих приміщень системою пожежної сигналізації, системою керування евакуюванням (тип СО2), системами протидимного захисту (система димовидалення з загальних коридорів з системою заміщення повітря, що видаляється, системи підпору повітря у ліфтові шахти, ліфтові холи), система автоматизації та диспетчеризації систем протипожежного захисту, внутрішньоквартирними пожежними кран-комплектами, внутрішнім протипожежним водопроводом з пожежними кран-комплектами 2х2.9 л/с;
обладнання системою пожежної сигналізації вбудованих приміщень та житлового будинку №7.1 (ліфтові холи, передпокої квартир), системою керування евакуюванням (тип СО1), системою підпору повітря у протипожежні тамбур-шлюзи перед шахтою ліфта на рівні поверхів паркінгу;
обладнання підземного паркінгу автоматичною системою спринклерного пожежогасіння (ОН2), системою пожежної сигналізації, системою керування евакуюванням (типу СО4), системами димовидалення з поділом на димові зони площею до 1600 м2 та системами заміщення повітря, що видаляється, системами підпору повітря у сходові клітки типу Н4 та тамбур-шлюзи при них, системами підпору повітря у протипожежні тамбур-шлюзи рамп, внутрішнім протипожежним водопроводом з пожежними кран-комплектами 2х5.2 л/с;
обладнання РП-ТП 10/0,4 кВ системою пожежної сигналізації, системою керування евакуюванням (типу СО1).
У ліфтових холах пожежних ліфтів, сходових клітках типу Н4 та тамбур-шлюзах передбачено пристрої для скидання надлишкового тиску.
У ліфтових холах усіх будинків додатково передбачено влаштування переговорних пристроїв з приміщеннями консьєржів.
Водоживильником для систем автоматичного пожежогасіння та внутрішнього протипожежного водопроводу передбачено проектуєму водопровідну мережу відповідно до технічних умов на водопостачання від 19.08.2019 № 9957. Приміщення насосних станцій автоматичиного та внутрішнього пожежогасіння передбачено на рівні -1 поверху з виходом на рампу паркінга.
Повітроводи та шахти систем вентиляції, протидимного захисту передбачено з нормативними показниками щодо класу вогнестійкості.
Передбачено влаштування у житлових будинках та паркінгу електричних мереж з визначеними показниками по вогнестійкості та пожежній безпеці, евакуаційне освітлення з урахуванням влаштування світлових покажчиків «Вихід» «Напрямок руху», «Пожежні крани» на рівнях паркінгу, вбудованих приміщеннях та житлових поверхах, «Патрубки для підключення пожтехніки», «Пожежний гідрант», табло «Насосна станція пожежогасіння», розеток біля в’їздів до паркінгів з І категорією електропостачання, блискавкозахисту, систему контролю довибухонебезпечних концентрацій газу підземних поверхів паркінгу та РП-ТП 10/0,4 кВ.
На об’єкті відсутні небезпечні речовини у зв’язку з чим останній не підлягає ідентифікації згідно постанови КМУ від 13.09.2022 №1030 «Деякі питання ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки».
Враховуючи ступінь будівельної готовності на момент нинішнього коригування проєктної документації (орієнтовно 90%) залишилися без змін рішення, які були прийняті на момент попередньої експертизи, отримання дозволу на початок будівництва та відповідали чинним на той час нормативним документам, а саме:
сполучення ліфта будинку №7.1 з поверхами підземного паркінгу передбачено через протипожежні тамбур-шлюзи 1-го типу з підпором повітря під час пожежі згідно другого абзацу п. 6.48, підпункт б) зміни 1 до ДБН В.2.3-15:2007;
влаштування у якості другого евакуаційного виходу з кожної квартири розташованої вище другого поверху виходів на балкони з площадками розмірами 1.2мх1.2м з глухими простінками влаштованими уздовж зовнішніх стіни будинку та заскленням згідно п. 4.10 б) зміни №4 ДБН В.2.2-15-2005;
влаштування сходових маршів сходових кліток житлової частини шириною 1.2 м згідно п. 2.12 зміни №1 ДБН В.2.2-15-2005;
влаштування повітряної зони сходових кліток типу Н1 шириною 1.2 м згідно п. 7.3.30 ДБН В.1.1-7:2016;
рішення розділу «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту» (ІТЗ ЦЗ) щодо укриття працівників та мешканців будинків від дії деяких факторів небезпеки, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій у мирний час та дії засобів ураження в особливий період у приміщеннях підземного паркінгу, як у найпростішому укритті.
Нинішнім корегуванням уточнено рішення розділу ІТЗ ЦЗ щодо можливості укриття працівників та мешканців будинків у кількості 2300 осіб у приміщеннях підземного паркінгу 4-го та 5-го протипожежного відсіку на -2 поверсі, як у найпростішому укритті після приведення їх у готовність відповідно до розділу V «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», що затверджені наказом МВС від 09.07. 2018 № 579.
Рішеннями проєктної документації, в рамках коригування, передбачається покращення експлуатаційних характеристик приміщень, які можуть використовуватися у якості найпростішого укриття, а саме:
влаштування на -2 поверсі санітарно-технічних приміщеннь (душових, вмивальних, роздільних санітарних вузлів), приміщенням для зберігання продовольства, води, меблві, тощо;
забезпечення електропостачання систем вентиляції приміщень по І категорії надійності;
комплектація приміщень меблями, устаткуванням та медикаментами;
Перевірочними розрахунками встановлено, що огороджувальні конструкції протипожежних відсіків №4 та №5 враховуючи їх розташування на -2 поверсі, забезпечують ступінь послаблення радіації в 1000 разів, що відповідає одному з параметрів захисних властивостей для протирадіаційних укриттів (ПРУ) групи укриття П-1.
Згідно конструктивних рішень суміщене покриття паркінгу здатне сприйняти характеристичне рівномірно розподілене навантаження в 25 кПа.
Доведення загальних сигналів оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій «Увага всім», передбачено за рахунок місцевої (територіальної) автоматизованої системи централізованого оповіщення. Проектом додатково передбачено встановлення на покрівлі житлового будинку № 7.1 промислової електросирени – звукового оповіщувача С-40 з послідуючим інтегрування її у місцеву (територіальну) автоматизовану системи централізованого оповіщення.
Доведення сигналів оповіщення, текстових повідомлень, передбачаено на за рахунок телекомунікаційних систем (телебачення, радіо, інтернет, телефонія), із залученням системи керування евакуюванням при пожежі. Передбачено будівництво окремого каналу для кабелю радіофікації кварталу та встановлення рідіотрансляційних точок у будинках.
Враховуючи поділ IV черги будівництва на пускові комплекси проектною документацією визначено приорітет першочергово введення в експлуатацію приміщень підземного паркінгу 4-го та 5-го протипожежного відсіку на -2 поверсі V пускового комплексу. До введення в експлуатацію V пускового комплексу укриття працівників та мешканців раніше введених, за рішенням замовника, пускових комплексів передбачено у найпростішому укритті, розташованому в побудованому і введеному в експлуатацію підземному паркінгу ІІІ черги будівництва (будинок №6), розташованому в межах нормативного радіусу збору на відстані 70-150 м від проектних будинків по вул. Осокорській, 2-А. Паркінг має площу 9840 м2 і вміщає проектну кількість людей IV черги будівництва.
На відстані близько 540 м від Об’єкту проєктування, за межами радіусу збору, знаходиться споруда подвійного призначення станція Київського метрополітену «Славутич».
Окремими розділами проєктної документації заходи з інженерної підготовки території передбачено рішення направлені на виключення можливого затоплення (підтоплення) території об’єкту будівництва, у тому числі катастрофічного - доведення відмітки земної поверхні шляхом підсипки території до незатоплюваних. Згідно рішень генерального плану, а саме схеми організації рельєфу, будинки розміщуються на місцевості з планувальними відмітками поверхні землі в межах 99,75-102 м. Висотне положення забудови ділянки прийнято виходячи з умов сформованої забудови кварталу та прилеглих вулиць, геологічних умов, а також з умов забезпечення відведення поверхневих вод.
Передбачено світломаскування об'єкту електричним, світлотехнічним, технологічним і механічним способами.
З урахуванням положень Кодексу цивільного захисту України та попередньо прийнятих рішень на підставі нормативно-правових актів чинних на момент затвердження проєктної документації, передбачено:
необхідність обов’язкової евакуації мешканців, працівників та відвідувачів у разі виникнення загрози (аварій з викидом радіоактивних та небезпечних хімічних речовин; катастрофічного затоплення місцевості; масових лісових і торф’яних пожеж, землетрусів, зсувів, інших геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів; збройних конфліктів (з районів можливих бойових дій, які визначаються Генеральним штабом Збройних Сил України на особливий період, у безпечні райони); надзвичайних ситуацій на арсеналах, базах (складах) озброєння, ракет, боєприпасів і компонентів ракетного палива, інших вибухопожежонебезпечних об’єктах Збройних Сил України та/або військових формувань, створених відповідно до законів України, а також суб’єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності вибухопожежонебезпечні об’єкти; інших надзвичайних подій, що загрожують життю та здоров’ю людей (пожеж, тощо);
рішення щодо попередження можливих НС на будівництві;
необхідність обстеження території до початку земельних робіт на наявність вибухонебезпечних предметів.
визначено джерела виникнення НС на об’єкті проєктування, на прилягаючій території, поруч розташованих об’єктах, у тому числі лінійних, встановлено зони можливої дії вражаючих чинників, наведено рішення щодо їх попередження, виключення та евакуації людей.
Основні рішення розділу ІТЗ ЦЗ мають бути враховані та передбачені, у відповідних розділах проєктної документації, на наступних стадіях проєктування.
Організація будівництва
Будівництво передбачено в одну чергу з виділенням пускових комплексів:
1 пусковий комплекс – Житловий будинок №9;
2 пусковий комплекс – Житловий будинок №8;
3 пусковий комплекс – Житловий будинок №7.1;
4 пусковий комплекс – Житловий будинок №7;
5 пусковий комплекс – Підземний паркінг №10, РП-ТП 10/0,4 кВ, зовнішні мережі та комунікації.
Загальна тривалість будівництва об’єкта складає 36 міс., в тому числі підготовчий період 5 міс.
Проєктом визначені методи виконання основних будівельно-монтажних робіт, потреба будівництва в будівельних машинах, механізмах та транспортних засобах, потреба в робочих кадрах, потреба в площах тимчасових будівель та споруд, а також потреба будівництва в основних ресурсах.
Проєктом організації будівництва передбачені основні заходи по техніці безпеки та охороні праці на період виконання будівельно-монтажних робіт, заходи з пожежної безпеки, а також заходи для максимального зменшення шкідливого впливу ведення будівельно-монтажних робіт на навколишнє середовище.
Решта проєктних рішень у зв’язку з коригуванням проєкту не змінюються і детально описані у додатку до експертного звіту ТОВ «Національна будівельна експертиза» №EKC01-19/07_ZAR від 22 «квітня» 2019 р.
У процесі розгляду проєкту за зауваженнями ТОВ «Національна будівельна експертиза» проєктною організацією за погодження із замовником у проєкт внесені зміни і доповнення.
Відповідальність за внесення змін в усі примірники проєкту покладається на генпроєктувальника та замовника.