1 редакція від 31.08.2023 2 редакція від 13.09.2023

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:1403-0929-0614-9724
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№3-043-23-ЕП/КО від 04.09.2023
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА ЕКСПЕРТИЗА" (37635443) Версія №2 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Будівництво бізнес-центру з офісно-торгівельно-виставковими приміщеннями з автосалоном та сервісом технічного обслуговування автомобілів. І черга. Адреса об’єкта: Київська область, Бориспільський район, село Гора, вул. Бориспільська, 16-16/1. Дорожній орієнтир: Вздовж автомобільної дороги М-03 Київ-Харків-Довжанський км 29+600 − 30+000 праворуч (Коригування 3-го пускового комплексу І черги будівництва)
Код проектної документації
PD01:6138-5424-5997-9185 Зміни №2 №23-14 від 2023-04-14 (видав Товариство з обмеженою відповідальністю "АБМК") / Наявні експертизи: EX01:1403-0929-0614-9724
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту, З питань енергозбереження
Головний експерт проекту
Харчун Юрій Панасович (АЕ 004410, АЕ 000002 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Київська обл., Бориспільський район, Гірська територіальна громада, с. Гора (станом на 01.01.2021) , вул. Бориспільська, 16-16/1. Дорожній орієнтир: Вздовж автомобільної дороги М-03 Київ-Харків-Довжанський км 29+600 − 30+000 праворуч не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ "АВТ БАВАРІЯ" (23730020)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Харчун Юрій Панасович (АЕ 004410, АЕ 000002)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
ГАВРИЛОВА НАТАЛІЯ АНАТОЛІЇВНА (АЕ 004725)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
З питань охорони праці
Дуброва Ольга Михайлівна (АЕ 004774, АЕ 000060)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
Шапаренко Зінаїда Сергіївна (АЕ 004726)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
ВАЩЕНКО ОЛЬГА ІВАНІВНА (АЕ 001850, АЕ 004724)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
БОГОСЛОВА ГАЛИНА ФЕДОТІВНА (АЕ 004249)
Відповідальний експерт З питань екології
СМАГІНА ЛЮБОВ ВАСИЛІВНА (АЕ 004414, АЕ 000004)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
Тимченко Андрій Олександрович (АЕ 006178, АЕ 007504, АЕ 007398)
Відповідальний експерт З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
ЯКИМЕНКО ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 000441, АЕ 004766, АЕ 007263)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
НАУМЕНКО АЛЛА КОСТЯНТИНІВНА (АР 001773, АЕ 004709)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:6138-5424-5997-9185
Орган, що видав
Товариство з обмеженою відповідальністю "АБМК" (34711683)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проектні роботи
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1230.3 Станції технічного обслуговування автомобілів
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
14.04.2023
Номер проектної документації
23-14
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Проект «Будівництво бізнес-центру з офісно-торгівельно-виставко­вими приміщеннями з автосалоном та сервісом технічного обслуговування автомобілів. І черга. Адреса об’єкта: Київська область, Бориспільський район, с. Гора, вул. Бориспільська, 16-16/1. Дорожній орієнтир: Вздовж автомобільної дороги М-03 Київ-Харків-Довжанський км 29+600 − 30+000 праворуч» (Коригування 3-го пускового комплексу І черги будівництва) розроблений ТОВ «АБМК» (79052, м. Львів, вул. Г.Чечета, 11) у 2023 році, ГАП – Кінаш Д. А. (кваліфікаційний сертифікат: Серія АА № 004029 від 03.08.2018, ГІП – Грицай О. В. (кваліфікаційний сертифікат: Серія АР № 017808 від 16.11.2021), на замовлення ТОВ «АВТ БАВАРІЯ» на підставі:

    містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 04.12.2013 № 51;

    завдання на коригування 3-го пускового комплексу І черги будівництва, затвердженого замовником.

Проект «Будівництво бізнес-центру з офісно-торгівельно-виставко­вими приміщеннями з автосалоном та сервісом технічного обслуговування автомобілів. Адреса об’єкта: Київська область, Бориспільський район, с. Гора, вул. Бориспільська, 16-16/1. Дорожній орієнтир: Вздовж автомобільної дороги М-03 Київ-Харків-Довжанський км 29+600 − 30+000 праворуч» був розроб­лений у 2014 році ТОВ «АМТ-БІЗНЕС», розглянутий «НДІпроектреконст­рукція» і рекомендований до затвердження експертним звітом (позитивним) від 25.09.2014 № 50/14.

За цим проектом передбачалось будівництво бізнес-центру з виді­ленням двох пускових комплексів, а саме:

     1-й пусковий комплекс – будівлі «Автосалон «BМW» із СТО, блок інженерного забезпечення (ТП, ДЕС, котельня, підземна насосна водо­постачання, підземний протипожежний резервуар);

     2-й пусковий комплекс – «Автосалон «МІHІ» та «МОТRRОАD» із СТО.

Розроблений у 2016 році проект «Будівництво бізнес-центру з офісно-торгівельно-виставковими приміщеннями з автосалоном та сервісом техніч­ного обслуговування автомобілів. Адреса об’єкта: Київська область, Борис­пільський район, с. Гора, вул. Бориспільська, 16-16/1. Дорожній орієнтир: Вздовж автомобільної дороги М-03 Київ-Харків-Довжанський км 29+600 − 30+000 праворуч» (Коригування 1-го пускового комплексу) надавався на роз­гляд до ТОВ «Укрбудекспертиза», за результатами якого замовнику було надано експертний звіт від 02 листопада 2016 р. № 3-136-16-ЕП/КО з рекомен­дацією до затвердження проекту.

Розроблений у 2019 році проект «Будівництво бізнес-центру з офісно-торгівельно-виставковими приміщеннями з автосалоном та сервісом техніч­ного обслуговування автомобілів. Адреса об’єкта: Київська область, Борис­пільський район, с. Гора, вул. Бориспільська, 16-16/1. Дорожній орієнтир: Вздовж автомобільної дороги М-03 Київ-Харків-Довжанський км 29+600 − 30+000 праворуч» (Коригування 2-го пускового комплексу) надавався на роз­гляд до ТОВ «Укрбудекспертиза», за результатами якого замовнику було надано експертний звіт від 26 квітня 2019 р. № 3-045-19-ЕП/КО з рекомен­дацією до затвердження проекту.

На час проведення коригування проекту об’єкти 1-го пускового комплексу І черги будівництва були введені в експлуатацію.

У рамках коригування 2-го пускового комплексу І черги будів­ництва передбачалось розділення 2-го пускового комплексу на 2-й та 3-й пускові комплекси, з улаштуванням деформаційного шва по осі Ж/1, а саме:

    2-й пусковий комплекс ‒ частина будівлі в осях Л−Ж/1 та 1-9 (поз. 2/1 за ГП) – автосалон;

    3-й пусковий комплекс ‒ частина будівлі в осях Ж/1−А; 1-9 (поз. 2/2 за ГП) ‒ СТО.

Було змінено архітектурно-будівельні рішення, розташування осей та довжини прогонів.

Змінено конструкції фундаментів під усією будівлею ‒ застосовані буроін’єкційні палі замість забивних, збільшена їх довжина.

Каркас будівлі 2-го пускового комплексу передбачалось виконувати із збірних залізобетонних елементів.

Каркас будівлі 3-го пускового комплексу залишився запроектованим з металевих конструкцій. У зв’язку зі зміною архітектурно-планувальних рішень були внесені зміни в конструктивні рішення несучих металевих конструкцій.

Згідно з матеріалами проекту на час проведення нинішнього коригу­вання проекту об’єкти 1-го та 2-го пускових комплексів І черги будів­ництва введені в експлуатацію.

У рамках нинішнього коригування проекту передбачено коригування планувальних та інженерних рішень частини будівлі СТО (в осях Ж/1−А; 1-9 (поз. 2/2 за ГП) у складі 3-го пускового комплексу І черги будівництва.

Благоустрій території, виконаний під час будівництва першого та дру­гого пускових комплексів, не порушується, за винятком плями забудови під 3-м пусковим комплексом.

Транспортно-пішохідна схема на ділянці проектування залишається без змін.

Проектом передбачено зміну об’ємно-планувальних рішень частини СТО в осях Ж/1−А/1-9

У підвальному поверсі передбачено влаштування споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття групи П-4.

На першому поверсі передбачено цех кузовного ремонту на 10 постів ремонту автомобілів, пост мийки автомобілів, склад запасних частин, компре­сорна та санвузли для персоналу.

В осях 5/1–9/А‒Ж/1 влаштовується малярний цех з двома фарбуваль­ними камерами та 12 постів підготовки автомобілів до пофарбування.

В осях Ж/1−Е передбачено влаштування електрощитової, комори при­бирального інвентарю та вводу води.

На другому поверсі, на відмітці 5,400 в осях 1-3/1/А−Ж/1 передбачено адміністративні приміщення для працівників підприємства.

Побутові приміщення для працівників кузовного та малярного цехів передбачено в осях 3/1-5/1/А−Г.

Для зв’язку з будівлею першого пускового комплексу передбачено влаштування закритої галереї вздовж осі И.

На покрівлі передбачено відкритий майданчик для зберігання авто­мобілів, з доступом через покрівлю в осях А−Ж/1/1-9.

Частини будівлі автосалону в осях Л−Ж/1/1-9 здана в експлуатацію і залишається без змін, за винятком влаштування дверей виходу на сходову клітку в осях 7-7/1 на відмітці 4,350 і демонтажу частини парапету по осі Ж/1 для об’єднання покрівлі.

У рамках нинішнього коригування проекту запроектований раніше каркас 3-го пускового комплексу з металевих елементів змінюється на каркас із застосуванням збірних залізобетонних елементів заводського виготовлення, додається підвальна частина з монолітних залізобетонних конструкцій.

У зв’язку зі зміною архітектурно-планувальних рішень внесені від­повідні зміни в конструктивні рішення несучих конструкцій.

Передбачено перехід між будівлями «Автосалон «BMW» з СТО» та «Автосалон з продажу автомобілів з СТО», який влаштовано на відмітці 5,400 м. Ширина переходу – 2,60 м, висота – 2,50 м.

Згідно з наданою листом Головного управління ДСНС України у Київській області № 66/8/3710 від 17.07.2014 інформацією на розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту, у складі проекту наведено розділ «Інженерно технічні заходи цивільного захисту ІТЗЦЗ (ЦО)», яким передбачено влаштування у підвалі 3-го пускового комплексу споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття (СПП ПРУ) групи П-4, Кз = 200, ∆Р = 20 кПа.

Таким чином, будівництвом 3-го пускового комплексу передбачається:

1. Будівля СТО в осях Ж/1−А/1-9 із вбудованим СПП ПРУ.

2. Перехідна галерея.

3. Майданчикові інженерні мережі та підключення 3-го пускового комплексу для забезпечення його функціонування (мережі, що не увійшли в 1-й і 2-й пускові комплекси).

4. Благоустрій території біля будівлі «Автосалон» (благоустрій, що не був виконаний під час введення в експлуатацію 1-го і 2-го пускового комплексу).

Будівля СТО (3-й пуск. комплекс), частина будівлі в осях Ж/1‒А/1-9 являє собою відокремлену деформаційним швом опалювану будівлю з макси­мальними розмірами в осях 47,3 × 35,66 м.

Проектом передбачено влаштування цієї частини будівлі каркасного типу із збірних залізобетонних елементів, що виробляються заводами залізобетонних виробів, з улаштуванням зовнішніх стін із сандвіч-панелей горизонтальної розкладки.

Частина будівлі в осях 1-5/1 – двоповерхова, прогонами 6 м та 9 м, крок колон в літерних осях − 5,8 м, 7,5 м, 7 м, відмітка чистової підлоги другого поверху 5,400, відмітка покрівлі 8,700; в осях 5/1-9 – одноповер­хова однопрогонова, прогін − 23,3 м, відмітка низу несучих конструкцій 6,600. Висота будівлі до верха парапету – 9,7 м.

Покрівля в осях 1-5/1 – експлуатована, плоска, з ухилом 1% у напрямку дренажних систем. Покрівля в осях 5/1-9 – двоскатна, з ухилами 2,8%. Конструкція ‒ ПВХ мембрана, по жорсткому утеплювачу та профлисту, який, в свою чергу, укладається по збірних залізобетонних прогонах.

В осях 1-5/1, А−В будівля має підвальне приміщення з розміром в осях 24 × 11,6 м, подвійного призначення, яка в надзвичайний час використову­ється як укриття з властивостями ПРУ групи П-4. Підвальна частина влаштовується з монолітного залізобетону.

Перехід являє собою опалюваний об’єм з розмірами в плані 15,28 × 5,13 м, підлога якого розташована на відмітці 5,400. Висота приміщення переходу в чистоті − 2,5 м.

Фундаменти запроектовані у вигляді монолітних ростверків по палях.

Палі – буроін’єкційні, 420 мм, довжиною 10,5 м. В основі паль − ґрунти ІГЕ 6.

Під стіни та сандвіч-панелі передбачені фундаментні збірні балки та збірні цокольні панелі, відповідно.

Колони ‒ збірні залізобетонні, з розмірами поперечного перерізу 500 × 500 та 500 × 600 мм.

В осях 1-5/1 ригелі перекриття (покриття) на відмітках 5,320 та 8,300 виконані збірними залізобетонними, висотою 650 мм, таврового та Г-подіб­ного перерізу. Перекриття (покриття) влаштовуються із збірних попередньо напружених багатопустотних плит висотою 320 мм, прогонами 9 та 6 м, у напрямку літерних осей. В осях Д‒Ж/1 на відмітці 5,400 влаштовується частина перекриття з консольним вильотом з монолітного залізобетону.

На покрівлі в місцях проходження комунікацій влаштовуються моно­літні ділянки по металевих балках.

В осях 5/1-9 покриття влаштовується із збірних двоскатних попередньо напружених залізобетонних балок двотаврового перерізу висотою 1,45 м, прогоном 23,2 м. Покриття влаштовується з профільованого настилу Т92Р 0,8 мм (ТОВ «Прушинський»), по збірних залізобетонних прогонах перерізом 250 × 590 (h) мм. Усі збірні елементи прийняті за каталогами заводів-виробників та попередньо узгоджені.

Загальна жорсткість каркаса будівлі забезпечується жорстким кріп­ленням колон до фундаментів, сумісною роботою рам та дисків перекриття.

На покрівлі в осях 5/1-6 виконується металева технологічна площадка під вентиляційне і технологічне обладнання, з прокатних профілів. Покриття технологічної площадки виконується з оцинкованого решітчастого настилу та кріпиться до несучих балок спеціальними болтовими з’єднаннями.

Підвальна частина в осях 1-5/1, А‒В виконана в монолітних залізо­бетонних конструкціях. Фундаментна монолітна плита − товщиною 500 мм; монолітні стіни − 400 мм, 300 мм; монолітна плита перекриття − 300 мм, з капітелями навколо колон; монолітні колони по осі Б − кроком 4,5 м, перерізом 500 × 1000 мм. Конструкції підвальної частини розраховані на надмірний тиск вибухової хвилі ∆Р = 20 кПа.

Перехід (частина будівлі в осях 18-1/Е−И)

Фундаменти запроектовані у вигляді монолітних ростверків по палях. Палі – буроін’єкційні, 420 мм, довжиною 10,5 м. Спирання нижнього кінця паль виконується у ґрунти ІГЕ-6 на глибину мін. 1000 мм.

Несучі конструкції нижньої частини переходу запроектовано з моно­літного залізобетону: монолітні колони перерізом 500 × 800 мм, монолітна плита перекриття − 250 мм (складної форми в плані), монолітна поздовжня балка − 500 мм.

Верхня частина переходу запроектована з легких металевих конст­рукцій – жорстких рам, що кріпляться до монолітної плити перекриття. Крок металевих рам − 1,5 м. Покриття влаштовується по металевому про­фільованому настилу.

Перерізи елементів металевих стояків і ригелів рам виконуються з прокатних профілів двотаврового і труб прямокутного перерізу.

Загальна жорсткість і стійкість переходу забезпечується жорстким з’єднанням колон з фундаментами та сумісною роботою елементів плити перекриття. Жорсткість і стійкість металевих елементів верхньої частини забезпечується роботою жорстких поперечних рам, жорстким кріпленням рам до плити перекриття та в’язями.

У проекті наведені основні принципові технологічні рішення щодо станції технічного обслуговування (СТО) автомобілів.

У виробничій зоні СТО передбачається огляд, діагностика, технічний ремонт і технічне обслуговування легкових автомобілів, які належать громадянам.

Для виконання цих робіт у складі 3-го пускового комплексу перед­бачені такі виробничі ділянки:

Цех кузовного ремонту на 10 постів.

Пости призначені для виконання вимірювання геометрії кузова, рихтувальних робіт, витяжки кузовів, різання і зварювання. Пости виконано як окремі приміщення без перекриття.

Малярний цех.

У складі має:

    12 постів підготовки під фарбування.

Cім постів виконано як окремі приміщення, без перекриття. Призначення цих постів: шпатлювання, сушіння шпаклівки, шліфування перед ґрунту­ванням, полірування, обклеювання перед фарбуванням, розклеювання після фарбування, полірування після фарбування.

Інші пости розміщені в трьох незалежних закритих камерах – зонах підготовки (дві камери − на два пости, одна камера − на один пост). Основне призначення цих постів – ґрунтування, сушіння та шліфування покриття перед нанесенням фарби;

    дві фарбувально-сушильні камери;

    кімнату підбору кольору. Виконано із сандвіч-панелей у вигляді закритої камери де проходить підбір фарби для нанесення на автомобіль. У примі­щенні зберігається добовий запас фарби, розріджувачів очисників, лаків тощо. Основний (тижневий) запас фарбувальних матеріалів зберігається у складі запасних частин;

    зону для допоміжних операцій – миття фарбопультів та установки для регенерації розчинників.

Приміщення мийки автомобілів на один пост.

На посту передбачено: зовнішнє миття; миття днища і коліс; сушіння автомобіля; прибирання салону. Пропускна здатність мийки – два легкових автомобілі за годину.

Компресорна.

Основні споживачі стисненого повітря – різноманітний пневматичний інструмент, рихтувальні стенди, фарбопульти, допоміжне обладнання цеху кузовного ремонту, малярного цеху та поста мийки автомобілів.

Склад запасних запчастин.

У складі передбачено зберігання агрегатів і запасних частин демонто­ваних з автомобілів перед виконанням кузовного ремонту. Окремі стелажі призначені для зберігання продукції, що використовується в малярному цеху (шпаклівки, ґрунти, фарба, лак, тощо).

Виробничі та складські приміщення оснащені відповідним техноло­гічним обладнанням.

Кількість працюючих на СТО у максимальну зміну – 35 осіб.

Відповідно до завдання на проектування внутрішні мережі водо­постачання 3-го пускового комплексу підключаються до існуючих внутрішніх мереж 2-го пускового комплексу, а мережі водовідведення - до існуючих зовнішніх мереж, виконаних при будівництві 1-го та 2-го пускових комп­лексів, введених в експлуатацію.

Джерелом водопостачання всього бізнес-центру є дві існуючі сверд­ловини.

Від свердловин вода подається до блока інженерного забезпечення в насосну станцію, звідки подається до внутрішніх мереж водопостачання будівель І та ІІ черг будівництва і на заповнення двох пожежних резервуарів.

Артезіанські свердловини та блок інженерного забезпечення введено в експлуатацію першим пусковим комплексом.

Зовнішнє пожежогасіння всього комплексу передбачено від кільцевої мережі з улаштованими на ній пожежними гідрантами. Вода в мережу подається від пожежних резервуарів. Кільцева мережа та пожежні резер­вуари виконані при будівництві 1-го пускового комплексу та введені в експлуатацію.

Від цієї мережі двома вводами вода подається на внутрішнє та авто­матичне пожежогасіння 1-го та 2-го пускових комплексів.

Вводи водопроводу на внутрішнє пожежогасіння 3-го пускового комплексу запроектовані від внутрішніх мереж 2-го пускового комплексу.

Ввід водопроводу на господарсько-питне водопостачання будівлі СТО здійснюється від внутрішніх мереж 2-го пускового комплексу.

У приміщенні вводу 3-го пускового комплексу встановлюється водомірний вузол з лічильником холодної води та обвідною лінією, на якій монтується засувка з ручним приводом. У цьому ж приміщені, передбачено влаштування мембранного розширювального бака місткістю 200 л.

Для гарячого водопостачання споживачів передбачено використання проектованих геліосистемних компонентів для групи основних приміщень (1-2-й поверхи).

Для приміщень подвійного призначення (приміщення у підвальному поверсі) для гарячого водопостачання встановлюються локальні ємнісні водонагрівачі.

Відведення побутових та виробничих каналізаційних стоків перед­бачається самопливом до існуючої внутрішньомайданчикової мережі кана­лізації. Стічні води побутової та виробничої каналізації приєднуються до зов­нішньої каналізаційної мережі окремими випусками.

Виробничі стічні води з СТО (3-й пусковий комплекс) відводяться лінійними лотоками через пісковловлювачі у зовнішню мережу з існую­чими нафтовловлювачами, з подальшим підключенням у мережу побутової каналізації.

Виконується винесення існуючої ділянки виробничої каналізації для встановлення локальних очисних споруд технології мийки.

Відведення дощових і талих вод з даху будівлі СТО (3-й пусковий комплекс) передбачено самопливною гравітаційною системою.

Водостічні воронки на покрівлі, для запобігання намерзанню, прий­няті з електрообігрівом.

Випуски дощової каналізації підключаються до існуючих зовнішніх мереж, виконаних при будівництві 1-го та 2-го пускових комплексів, введених в експлуатацію із частковим переукладанням ділянки для збіль­шенням пропускної спроможності.

Водопостачання у мирний час та в надзвичайний період споруди подвійного призначення (СПП) у підвальному приміщенні − укриття з властивостями ПРУ групи П-4, передбачено від внутрішніх мереж СТО (3-й пусковий комплекс).

Крім того, при експлуатації СПП ПРУ в надзвичайний період визна­чено місце для складування бутильованої води для питних потреб місткістю 880 л. Об’єм бутильованої води враховує перебування в укритті 221 особи протягом двох діб.

Відведення побутових стоків від споруд подвійного призначення передбачено окремим випуском з улаштуванням насосної станції типу Sololift-Wilo HiSewLift 3-I35.

Джерелом теплопостачання для систем опалення і вентиляції частини приміщень у складі 3-го пускового комплексу, проектні рішення якого підлягають коригуванню, є існуюча котельня підприємства, потужність якої задовольняє проектне теплове навантаження запроектованого об’єкта.

Розрахунковий температурний графік відпуску мережної води в сис­тему опалення і вентиляції t° = 80-60°С.

Вузол приєднання – існуючий теплопункт у 2-му пусковому комплексі підприємства.

Системи опалення і вентиляції запроектованого об’єкта передбачено окремими для приміщень, розташованих в межах кожного протипожежного відсіку, та окремими для приміщень за різним функціональним призначенням.

Опалення виробничих і складських приміщень запроектовано повіт­ряно-опалювальними агрегатами з водяними калориферами, які підтримують задану температуру в приміщенні за допомогою виносних термостатів і забез­печують рівномірний розподіл температури повітря по висоті та в плані. Вентилятори передбачені з класом захисту електродвигуна IP 54.

Обладнання систем повітряного опалення запроектовано з резерву­ванням.

Система опалення офісних і побутових приміщень та переходу між будівлями автосалонів ‒ водяна, двотрубна, тупикова, з горизонтальними гілками.

Як опалювальні приладі прийняті панельні радіатори, оснащені авто­матичними термостатичними вентилями.

Вентиляція виробничих, складських та адміністративно-офісних при­міщень запроектована припливно-витяжною, з механічним спонуканням, із самостійними системами для різних за функціональним призначенням груп приміщень і забезпечує працюючих зовнішнім повітрям у межах сані­тарної норми та автоматичне підтримання заданих параметрів мікроклімату в приміщеннях згідно з технологічними вимогами. Проектом передбачена теплоутилізація витяжного повітря.

Підтримання оптимальної температури в приміщеннях в жарку пору вирішується мультизональними та спліт-системами з озонобезпечним фреоном.

При перетинанні транзитними повітроводами протипожежних пере­шкод (перегородок, стін, перекриттів) та при приєднанні їх до вертикального колектора передбачається влаштування протипожежних клапанів та ущіль­нення місць проходу повітроводів і трубопроводів через перекриття не горю­чими матеріалами, із забезпеченням нормативної вогнестійкості перешкод, які вони перетинають.

Приміщення ПРУ

Підтримання нормованої температури в приміщенні СПП в режимі використання як ПРУ групи П-4 здійснюється за допомогою опалювальної системи будівлі від самостійного відгалуження. На відгалуженні передба­чається запірна арматура для можливості вимкнення системи, в разі необ­хідності, при заповненні приміщення людьми.

Вентиляція приміщень СПП передбачена припливно-витяжною, зі штучним спонуканням, із застосуванням електроручних вентиляторів і розрахована на забезпечення не перевищення допустимих параметрів мікроклімату повітряного середовища, визначених чинними нормативними документами.

Кількість зовнішнього повітря прийнята за розрахунком на асиміляцію надлишкових тепло- та вологонадходжень (із застосуванням пристроїв для охолодження повітря) і враховує необхідну нормативну кількість зов­нішнього повітря на одну особу, яка переховується.

Вентиляція запроектована згідно із завданням замовника для двох режимів – чистої вентиляції (режим І) і фільтровентиляції (режим ІІ).

У режимі чистої вентиляції (І режим) зовнішнє повітря, що подається у СПП ПРУ, очищається від пилу фільтрами з коефіцієнтом очищення не менше ніж 0,8 і забезпечує необхідний повітрообмін та видалення із при­міщень надлишкового тепла та вологи.

Загальна кількість повітря, що видаляється, становить 0,9 від об’єму припливного повітря.

У режимі фільтровентиляції (ІІ режим) виконується очищення зов­нішнього припливного повітря від пилу, від газоподібних та аерозольних елементів засобів масового ураження, забезпечується експлуатаційний підпір за допомогою фільтровентиляційної установки для герметизації укриття і перешкоджання вільному потраплянню неочищеного зовнішнього повітря.

Електропостачання бізнес-центру в цілому виконується за договором з ПАТ «КИЇВОБЛЕНЕРГО»  220081745 від 11.03.2019.

Розрахункове навантаження 3-го пускового комплексу І черги стано­вить 589,4 кВт, І, ІІ та ІІІ категорії надійності електропостачання.

У проекті передбачена достатня кількість щитів ВРП, живлення яких виконується від різних секцій РУ-0,4 кВ ТП 1909 кабелями розрахун­кових перерізів, які прокладаються у землі в кабельній каналізації з дво­шарових поліетиленових труб на глибині 0,7 м від планувальної відмітки.

Для споживачів І категорії передбачені АВР.

Для споживачів І категорії надійності електропостачання як резервне джерело живлення використовується раніше запроектована ДЕС.

Проектом передбачений щит для укриття, живлення якого викону­ється від двох незалежних джерел живлення.

Проектом передбачається робоче, аварійне (безпеки та евакуаційне) і ремонтне на 12 В електроосвітлення приміщень.

Електроосвітлення приміщень виконується світильниками із світло­діодними лампами.

На шляхах евакуації встановлюються покажчики «Вихід» із вмонто­ваним автономним блоком живлення та зарядним пристроєм, який забез­печує безперебійну роботу світильників протягом двох годин з моменту зникнення живлення.

Живлення робочого електроосвітлення та електрообладнання вико­нується кабелями з мідними жилами з ізоляцією, яка не поширює горіння, має помірну димоутворювальну здатність та є малонебезпечною за токсичністю продуктів горіння, типу ВВГнгд.

Живлення аварійного електроосвітлення та протипожежних пристроїв виконується кабелями з мідними жилами з вогнестійкою безгалогеновою ізоляцією марки FLAМЕ-X950(N) HXH FE 180/E30/90, які прокладаються на підтримувальних вогнестійких системах класу Е-30/90 та зберігають функціональність протягом 30 та 90 хвилин, відповідно.

Проектом передбачається автоматизація та диспетчеризація інженер­ного обладнання теплопостачання, вентиляції, холодопостачання та водо­постачання.

Згідно з відкоригованим проектом тривалість будівництва 3-го пуско­вого комплексу І черги становить 10,5 місяців, в тому числі підготовчий період ‒ 1,0 місяць.

Проектом передбачені заходи, регламентовані нормативними актами щодо забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя.

Забезпечення питною водою СПП ПРУ, в разі необхідності, в особли­вий період здійснюватиметься шляхом завезення питної води в пластиковій тарі. Проектом визначено місце для складування бутильованої води для питних потреб з розрахунку перебування людей на 48 годин.

Кількість води на одну людину прийнята 2 л/добу, за якістю вона має відповідати ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, при­значеної для споживання людиною».

У проекті розроблений розділ «Захист від шуму» Після виконання робіт з монтажу обладнання проектом передбачено обов’язкове проведення контрольних інструментальних вимірів рівнів шуму та, в разі виявлення пере­вищень допустимих рівнів шуму, розроблення та виконання додаткових шумозахисних заходів.

Освітлення робочих місць передбачено у відповідності до розряду зорових робіт і коефіцієнта природної освітленості (КПО) згідно з норма­тивними вимогами. Нормативні показники освітленості для основних примі­щень об’єкта визначені розрахунками згідно з ДБН В.2.5-28-2018 «Природне та штучне освітлення». Застосування люмінесцентних ламп проектом не передбачено. Освітлення комплексу здійснюється LED світильниками та світлодіодними лампами.

Побутові приміщення запроектовані в залежності від санітарної характеристики виробничих процесів відповідно до штатного розпису, згідно з нормативними вимогами. Для медичного обслуговування працівників передбачено медпункт, розташований в будівлі 1-го пускового комплексу.

Для зберігання чистого та забрудненого спецодягу працівників перед­бачені окремі шафи, що встановлюються в гардеробній.

Для забрудненого одягу передбачені ємності безпосередньо в кожній гардеробній. У міру накопичення брудний одяг в упакованому вигляді транспортується до спеціалізованого підприємства для його прання.

У приміщеннях комплексу передбачено забезпечення оптимальних температурно-кліматичних умов для роботи обслуговчого персоналу (меха­нічна припливно-витяжна вентиляція, кондиціонування повітря). Нормативна температура і вологість у приміщеннях підтримуються за допомогою систем опалення і вентиляції.

Місце накопичення сміття передбачено на існуючому майданчику для сміттєвих контейнерів. У міру накопичення сміття вивозиться авто­мобілями до комплексів з утилізації відходів.

У складі проекту розроблений розділ «Оцінка впливів на навко­лишнє середовище» (ОВНС), у якому визначено, що будівництво та експлуа­тація запроектованого об’єкта не спричинить понаднормативного впливу на стан навколишнього середовища.

Будівля запроектована ІІ ступеня вогнестійкості, з умовною висо­тою, що не перевищує 9 м.

Проектом передбачено обладнання об’єкта системою пожежної сигна­лізації, системою керування евакуюванням (в частині оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання), автоматичною спринклерною системою водяного пожежогасіння, автоматичною системою газового пожежогасіння, автоматичною системою порошкового пожежогасіння, внутрішнім проти­пожежним водопроводом, системою протидимного захисту, системою диспет­черизації систем протипожежного захисту та системою блискавкозахисту.

У протипожежних перешкодах прорізи заповнюються протипожеж­ними дверима, воротами з нормованим класом вогнестійкості.

Евакуацію людей з адміністративно-побутових приміщень будівлі передбачено по сходових клітках типу СК1. Евакуацію людей з виробничо-складських приміщень будівлі передбачено безпосередньо назовні.

Зовнішні огороджувальні конструкції будівлі (фасаду), а саме: опоряджувальний шар та теплова ізоляція, виконані з матеріалів групи горючості Г1.

У цілому об’єкт забезпечено зовнішнім протипожежним водопоста­чанням від існуючих пожежних гідрантів, які розташовані на кільцевій водопровідній мережі, що живиться від насосної станції з двома пожеж­ними резервуарами.

Проектом передбачено проїзди до об’єкта для пожежної техніки.

У проекті прийняті технічні рішення, регламентовані нормативними актами з охорони праці, що забезпечують безпечну експлуатацію об’єкта.

У проекті надані рішення щодо забезпечення енергоефективності будівлі СТО.

Згідно з матеріалами проекту значення теплотехнічних показників для усіх зовнішніх огороджувальних конструкцій будівлі прийняті в межах нормованих відповідно до ДБН В.2.6-31:2021.

Клас енергетичної ефективності будівлі у відповідності до матеріалів проекту відповідає класу «В» згідно з наказом Міністерства розвитку гро­мад та територій від 27.10.2020 № 260.

Відповідність класу енергетичної ефективності і теплотехнічних показ­ників підлягає уточненню на робочій стадії проекту, при цьому клас енерго­ефективності не може бути прийнятий менше класу «С».

Решта проектних рішень, які не змінюються у зв’язку з нинішнім коригуванням 3-го пускового комплексу І черги будівництва, детально описані у додатку до експертного звіту ТОВ «Укрбудекспертиза» від 26 квітня 2019 р. № 3-045-19-ЕП/КО.

Згідно з листом замовника від 01.08.2023 експертиза проекту здійснена без розгляду кошторисної частини проектної документації.

У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «Українська буді­вельна експертиза» проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни та доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту, в тому числі при внесенні проектної документації до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (ЄДЕССБ), покладається на генпроектувальника та замовника.

Розділи