1 редакція від 21.08.2023 2 редакція від 27.09.2023

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:4381-0252-0358-7058
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (автоматизована дія Системи)
Статус документу
Архівний
Документ
№04-04/27-31.08.23 від 31.08.2023
Орган, що видав
ТОВ "Вінбуд - Експерт" (41339375) Версія №1 Статус (архівна)
Назва об’єкта
Реконструкція внутрішніх залізничних колій елеватору при станції Жмеринка «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» по вул. Барляєва, №28А, м. Жмеринка, Вінницька області. Коригування.
Код проектної документації
PD01:2035-8552-5036-0258 Зміни №2 №1311-23-00 від 2019-11-13 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРТРАНСПРОЕКТ")
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту, З питань екології, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань експлуатаційної безпеки, З питань енергозбереження, З питань інженерного забезпечення, З питань ядерної та радіаційної безпеки, Конструктивні рішення зовнішніх мереж та інженерного забезпечення, Архітектурно-планувальні рішення, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
Головний експерт проекту
НАДУЄВА ОЛЬГА ВОЛОДИМИРІВНА (АЕ 004585, АЕ 005264, АР 015525 )

Кошторисна документація

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Вінницька обл., Жмеринський район, Жмеринська територіальна громада, м. Жмеринка (станом на 01.01.2021), вулиця Ярослава Мудрого, 28-А не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЛЕВАТОРНА КОМПАНІЯ "КУСТО АГРО" (37084484)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Конструктивні рішення зовнішніх мереж та інженерного забезпечення
Бондаренко Микола Васильович
Архітектор Архітектурно-планувальні рішення
ЛОМАЧЕВСЬКИЙ ВОЛОДИМИР СТЕПАНОВИЧ (АА 002540, АА 002582, АА 000079)
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Мацик Світлана Михайлівна
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
Розділ водопостачання та водовідведення
МАНДРИКА МИКОЛА ЯКОВИЧ (АЕ 000110, АЕ 006504)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
З питань експлуатаційної безпеки
З питань інженерного забезпечення
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
Розділ електрообладнання та електроосвітлення
ШВАРЦМАН АРКАДІЙ ЗЕЙЛІКОВИЧ (АЕ 006509, АЕ 000193)
Відповідальний експерт З питань екології
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
Сумчева Ольга Євтухівна (АР 016959, АЕ 005137)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
З питань інженерно-технічних заходів цивільного захисту
Борівський Дмитро Героімович (АЕ 006064, АЕ 005270, АЕ 004051, АЕ 007251)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
НАДУЄВА ОЛЬГА ВОЛОДИМИРІВНА (АЕ 004585, АЕ 005264, АР 015525)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:2035-8552-5036-0258
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРТРАНСПРОЕКТ" (31696034)
Вид будівництва
Реконструкція
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2122.4 Залізничні колії промислових підприємств
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
13.11.2019
Номер проектної документації
1311-23-00
Статус документа
Архівний

Додаток до експертного звіту

               Замовник будівництва – ТОВ «ЕЛЕВАТОРНА КОМПАНІЯ «Кусто Агро»: 23100, Вiнницька область, м.Жмеринка, вул. Барляева, 28 А

                  Генеральний проектувальник - ТОВ "Укртранспроект" 03186 м. Київ, вул. Авіаконструктора Антонова, 5

            Головний інженер проектуКашперський Олександр Петрович, АР 010388 від 19.11.2014р., свідоцтво № 01195 від 11.10.2019 ВГО "Гільдія проектувальників у будівництві"

Перелік вихідних даних на проектування:

-        Завдання на проектування від 14.02.2020 року

-        Містобудівні умови та обмеження від 10.08.2020 року за №12

-        ЕКСПЕРТНИЙ ЗВІТ (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом «Реконструкція внутрішніх залізничних колій елеватору при станції Жмеринка РФ «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» по вул. Барляєва, №б/н, №19н, №28, №28а, м. Жмеринка, Вінницька обл.» за № 06(03-02)-21-2-КЕП від 12.02.2021 року, виданий ТОВ Вінбуд-Експерт, ЄДРПОУ 41339375

-        Наказ про затвердження ПКД від 12.02.2021 року За № 41

-        Завдання на коригування від 19.06.23

-        Містобудівні умови та обмеження від 04.05.2023, реєстр.номер ЄДЕССБ MU01:4507-1638-8052-3327

-        Технічні умови №18/27 АТ «Укрзалізниця»

-        Інженерно-геологічні вишукування

-        Інженерно-геодезичні вишукування

-      АКТ щодо реконструкції під’їзної колії ТОВ «ЕК «Кусто Агро» та вибору місця встановлення маневрових електролебідок з натяжними станціями по станції Жмеринка

-      Звіт з оцінки впливу на довкілля «Реконструкція внутрішніх залізничних колій елеватору при станції Жмеринка РФ «Південно-Західна залізниця» АТ Укрзалізниця» за реєстраційним номером справи №202010296854

-      Висновок з оцінки впливу на довкілля планової діяльності «Реконструкція внутрішніх залізничних колій елеватору при станції Жмеринка РФ «Південно-Західна залізниця»                                      АТ Укрзалізниця», наданий Департаментом агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів Вінницької ОДА від 12.02.2021 р. за № 06-02-10-202010296854/1

-      Звіт про громадське обговорення планової діяльності «Реконструкція внутрішніх залізничних колій елеватору при станції Жмеринка РФ «Південно-Західна залізниця» АТ Укрзалізниця», від 12.02.2021 р. за № 06-02-10-202010296854/2

Інформація щодо класу наслідків (відповідальності) об’єкта:

Згідно до ДСТУ 8855:2019 Будівлі та споруди. Визначення класу наслідків (відповідальності) п.4.15 для об’єктів другої категорії, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля (абзац. 4 п. 10 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля») незалежно від класифікації таблиці 1 клас наслідків СС2.

Стислий опис основних проектних рішень

Проект «Реконструкція внутрішніх залізничних колій елеватору при станції Жмеринка РФ «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» по вул. Барляєва, №б/н, №19н, №28, №28а, м. Жмеринка, Вінницька обл.» в розроблений у 2019 році. Згідно з Завданням на проектування будівництво об’єкту передбачається у дві черги.

У 2023 році відбулося коригування проектної документації в частині зміни вихідних даних, а саме Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

Першою чергою будівництва передбачається:

- подовження колії №1 за тупиком на 54 метри, для збільшення фронту подачі вагонів під навантаження;

- будівництво двох виставних колій, корисною довжиною 195 метри кожна;

- ремонт колії №2, з приведенням її радіусів до нормативних;

- комплексно-оздоровчий ремонт колії №1 та стрілочних переводів №1 та №2 згідно Технічних умов залізниці, з заміною хрестовини стрілочного переводу №1 з марки 1/11 на 1/9;

- влаштування реверсної лебідки ЛМ-10-ДП, натяжної станції СН10 вздовж колії №1 та фундаментів під них;

- перевлаштування існуючої лебідки біля колії 2, влаштування додаткової (допоміжної) лебідки ЛМ-2-100 для підтягування тросу;

- влаштування водопропускної залізобетонної труби під колією №1а;

- освітлення залізничних колій та вантажних фронтів згідно норм.

Другою чергою будівництва передбачається:

- будівництво двох додаткових виставних колій корисною довжиною 120 метрів кожна.

Залізничні колії

Перша черга. Передбачає будівництво двох виставних колій №3 та №4 корисною довжиною по 195 метрів кожна. Колія №3 влаштовується шляхом вкладання в існуючу колію №2 стрілочного переводу №3. Враховуючи, що колія №3 примикає стрілочним переводом №3 по прямому напрямку, пікетаж колії №3 розбитий від стика рамної рейки СП №1. Колія №4 примикає до колії №3 стрілочним переводом №4, який розташований на ПК1+69,54 колії №3. Для збільшення довжини вантажної колії проектом виконано подовження колії на 54 метри, що дасть змогу одночасної постановки під навантаження групи з 8-ми вагонів. Повні та корисні довжини колій приведені у відомості залізничних колій на креслені 1311/19-00-КЗ, аркуш 3.

Також першою чергою будівництва передбачається ремонт існуючої колії №2, ремонт колії №1а від стика рамної рейки СП 2 до упору колії, яка знаходиться на балансі АТ «Укрзалізниця» в особі регіональної філії «Південно-Західна залізниця» та закріплена за ВП «Жмеринська дистанція колії», ремонт стрілочного переводу №1, примикання під’їзної колії ТОВ «ЕК «КУСТО АГРО», з заміною марки з 1/11 на 1/9 та стрілочного переводу №2 з заміною стрілочних вістряків.

Ремонт колії №2 передбачає приведення радіусів колії до нормативних, при чому виконується зміщення колії максимум до 2,5 метрів, що тягне за собою демонтаж частини підкранової колії. Підкранова колія на даний час не використовується. Також,  для забезпечення можливості виставлення вагонів на колію №2 проектом передбачається виправлення колії №2 в профілі. Враховуючи, що на більшій частині колії відбувається значне пониження відмітки головки рейки, проектом передбачається демонтаж існуючої рейко-шпальної решітки, вирізка забрудненого баласту та земляного полотна до необхідної відмітки. Після чого влаштування колії на проектні відмітки. Для можливості виконання рихтування колій №1 та №2 після заміни СП №1марки 1/11 на 1/9, передбачається демонтаж, монтаж існуючого технологічного проїзду через дві колії.

Для забезпечення технологічного процесу навантаження залізничних вагонів, їх переміщення в межах вантажних фронтів, проектом передбачається використання двох маневрових електролебідок. Одна лебідка з натяжною станцією розміщується вздовж колії №1а інша, існуюча, перевлаштовується вздовж нової осі колії №2, а також влаштовується допоміжна лебідка ЛМ-2 для підтягування тросу до групи вагонів.

Для зважування завантажених вагонів передбачається використання існуючих залізничних ваг, які розташовані в точці навантаження вагонів.

Друга черга. Передбачається влаштування 2-х нових виставних колій №5 та №6 корисною довжино 120 метрів кожна. Проектом передбачається примикання колії №6 на ПК1+32,10 стрілочним переводом №5 до виставної колії №3. Колія №5 примикає на ПК0+60,45 стрілочним переводом №5 до колії №6. Розташування колій приведено на креслені 1311/19-00-КЗ, аркуш 3. Дані колії дають можливість додаткового виставлення 16 вагонів на коліях елеватору.

Усі проектні колії закінчуються рейковими тупиковими упорами з баластною обсипною  призмою.

Розташування під’їзних колій в плані і профілі продиктовано умовами існуючої забудови елеватору, розташуванням існуючих залізничних колій та рельєфом території. Мінімальний радіус кривих в плані складає 200 метрів.

Максимальний ухил на внутрішніх коліях запроектовано від ПК 0+71,50 колії №3 до граничного стовпчика СП №3 і складає 6,8‰, що зумовлене існуючими ухилами по колії №2. Далі до упорів, колії запроектовані на нульовому ухилі. Подовження колії №1а також передбачається на нульовому ухилі.

Міжколійя виставних колій складає 5,3 метра.

Маневрові лебідки

Для переміщення груп вагонів на фронті навантаження та перестановки навантажених вагонів на колію №2 робочим проектом застосовано маневрові пристрої, а саме лебідка ЛМ-10-ДП та натяжної станції СН-10 до неї вздовж колії №1 та №1а та перевлаштування існуючої лебідки ЛМ-10-100 біля колії №2 з допоміжною лебідкою ЛМ-2-100 для підтягування тросу. Габарити приближення маневрових лебідок до колії прийняті згідно ДСТУ Б В.2.3-29:2011 «Габарити наближення будівель і рухомого складу залізниць колії 1520 мм». Розташування маневрових лебідок приведено на креслені 1311/19-00-КЗ.

Відстань між лебідками та довжина тросу прийняті із розрахунку протяжності фронту роботи маневрових лебідок. Діаметр тягових канатів розраховується заводом-виробником у відповідності до прийнятих навантажень.

Лебідки повинні в обов’язковому порядку комплектуватися звуковою сигналізацією.

Враховуючи, що на ПК0+05,25 колії №1а розташовується технологічний проїзд, який потрапляє в зону роботи маневрової лебідки, проектом передбачається влаштування ручного горизонтально-поворотного шлагбаума для запобігання виїзду службового транспорту на колію, під час роботи маневрової лебідки. Нормальне положення горизонтально-поворотного шлагбаума «Закрито» для руху автомобілів

Фундаменти під обладнання

Зведення монолітних конструкцій включає в себе зведення монолітних з/б фундаментів;

Основою під фундаменти прийнятий ґрунт ІГЕ-1 – суглинок легкий, піщанистий, твердий.

Порядок робіт при улаштуванні монолітних конструкцій наступний: установка опалубки; армування; укладання бетонної суміші в опалубку; Ущільнення бетонної суміші виконується глибинними вібраторами. При тривалих перервах в бетонуванні новий бетон можна укладати, коли міцність раніше укладеного бетону досягне 1.5 МП.

Електропостачання та зовнішнє освітлення

Споживачами електроенергії є маневрові пристрої та світильники і прожектори зовнішнього освітлення, які відносяться за ступенем надійності електропостачання до ІІІ категорії.

Існуючі на території під'їзних залізничних колій світильники зовнішнього освітлення не забезпечують нормованої середньої горизонтальної освітленості 10 Лк на навантажувальній колії та 5 Лк на виставних коліях парку відстою, тому проектом пропонується додаткове розміщення світодіодних світильників  та прожекторів.

Управління освітленням передбачено автоматичне, за допомогою фотореле та ручне і реалізоване за допомогою ящика управління освітлення,  який монтується на фасаді існуючої будівлі.

На об’єкті передбачається встановлення маневрового пристрою №1 типу ЛМ-10 загальною потужністю 11 кВт та маневрового пристрою №2 з основною маневровою лебідкою  типу ЛМ-10 номінальною потужністю 11 кВт та допоміжною маневровою лебідкою ЛМ-2-100-Д потужністю 3 кВт. Живлення маневрової лебідки №1 виконати від існуючого щита ЩК1 з використанням вже прокладеного в грунті  кабелю  довжиною 65м. Подовження цього кабелю  на 15 м виконати через герметичну муфту. Ділянку нового кабелю прокласти в грунті   в трубі ПНД/ПВД.

Живлення маневрового пристрою №2 виконати від існуючого щита ЩК2 кабелем , і прокласти в землі в трубі ПНД/ПВД. Живлення допоміжної маневрової лебідки маневрового пристрою №2 виконати від основної маневрової лебідки №2 кабелем, який прокладається в грунті в трубі ПНД/ПВД.

Місцеве управління лебідками передбачено з пультів управління, що постачаються комплектно з обладнанням. Пульт управління маневровою лебідкою №1 розмістити на металоконструкціях зони зважування. Пульт управління маневровим пристроєм №2 розмістити безпосередньо біля основної маневрової лебідки №2.

Джерело електропостачання

Живлення маневрових лебідок передбачено від існуючих щитів ЩК1 та ЩК2 відповідно.

Живлення мереж освітлення передбачається виконати від існуючого щита ЩК.

Лінії електропередач

Розподільчі мережі змонтувати самонесучим проводом АsXSn  по опорах освітлення, кабелями марки ВВГ та АВВГ, в ґрунті в трубах ПНД/ПВД та в металорукаві по конструкціях.

Перетин кабелів вибраний за навантаженням і перевірений  на втрату напруги. 

Захисні методи

 Захисні заходи від увраження електричним струмом здійснити  занулення в об'єднанні з захисним заземленням і захисним вимиканням електропостачання. Зануленню та заземленню підлягають металеві корпуса електроспоживачів, силових шаф, пускових пристроїв, технологічного обладнання та ін. Як захисний провідник, використовуютьсявати нульові захисні жили електромережі (РЕ).

Мережі 0,4 кВ захищаються від струмів короткого замикання та перенавантажень автоматичними вимикачами.

Охорона праці та техніка безпека

Охорона праці і техніка безпеки при виконанні електромонтажних робіт забезпечується в суворій відповідності з ПУЕ, ДБН А.3.2-2-2009 та «Правил приєднання електроустановок до електричних мереж, вимоги яких враховують умови безпеки праці, попередження травматизму, професійних захворювань, пожеж і вибухів. Будівництво поблизу діючих ліній, які перебувають під напругою, повинно виконуватися відповідно до ПТБ, ПБЕЕС з дотриманням належного заземлення та інших заходів по забезпеченню безпечного ведення робіт.

В якості основних заходів передбачається наступне:

- забезпечення безпечного пропуску поїздів, а саме: застосування конструкцій земляного полотна, типу верхньої будови колії, які відповідають категорії залізниці;

- влаштування службових проходів для працівників (проходи по території до службових будівель та приміщень, робочих місць, маршрути прямування при виконанні технологічних операцій). Зазначені маршрути прокладають в найбільш безпечних місцях (по розширеним узбіччям колії, широким міжколійям) з мінімальним перетином колій по території;

- освітлення фронтів навантаження передбачається світильниками на самостійних опорах; 

- заземлення конструкцій і електроустаткування (електрообладнання освітлювальних опор (корпусу прожекторів, світильників, вступних ящиків) зануляются шляхом приєднання до нульового проводу. Все електрообладнання повинно бути ізольоване від металоконструкцій і залізобетонної стійки. Величина опору заземлювачів освітлювальних щогл повинна бути не більше 30 Ом., інших проміжних опор — не менше 10 Ом.

Забезпечення безпеки об’єкта в процесі його експлуатації

З огляду на специфіку роботи залізничного транспорту, всі складові проекту об’єднуються в єдиний комплекс для виконання поставленого завдання – забезпечення заданих обсягів перевезень і забезпечення при цьому надійності і безпеки експлуатації.

Основний контингент, безпеку якого повинні забезпечити прийняті проектні рішення, якість виконання будівельних робіт, посадові інструкції та інші документи, що регламентують правила поведінки під час робочого процесу, це черговий по станції, машиністи локомотивів, монтери колії і зв’язку та інші, що працюють в межах колійного розвитку станції.

Для забезпечення безпеки вище перерахованих працівників проектом передбачено:

·                широкі міжколійя;

·                ширина узбіч не менше 0,5 м;

·                засипка міжколійя по фронту навантаження баластними матеріалами з подальшим плануванням;

·                встановлення необхідних покажчиків;

·                освітлення фронту навантаження.

Техніка безпеки при проведенні будівельно-монтажних робіт

При виробництві будівельно-монтажних робіт необхідно строго дотримуватися правил, передбачених ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки працi. Промислова безпека у будiвництвi. Основні положення»;

З метою створення безпечних умов виконання робіт необхідно:

-усі металеві конструкції, механізми, і увесь електрифікований інструмент мають бути надійно заземлені. Опір інвентарного заземлюючого конура має бути не більше 4-х Ом;

-стропування конструкцій слід робити інвентарними стропами що унеможливлюють падіння або прослизання застропленого вантажу;

-на ділянці робіт  мають бути організовані протипожежні пости з набором інвентарю і вогнегасниками марки ОП- 6(3), а також визначені особливо небезпечні в пожежному відношенні ділянки робіт і режим роботи в межах цих ділянок;

-робітники, фахівці і службовці, що беруть участь в роботі мають бути забезпечені спецодягом і іншими засобами індивідуального захисту; Освітленість має бути рівномірною, без сліпучої дії освітлювальних пристосувань на працюючих. Виробництво робіт в неосвітлених місцях не допускається.

Оцінка впливу на навколишнє середовище. Оцінка впливу на довкілля.

Об’єкт проектування по видах діяльності згідно Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (стаття 3, п. 3, пп. 10 - «будівництво залізничних вокзалів, залізничних колій і споруд» та стаття 3, п. 3, пп. 14  - «розширення та зміни, включаючи…реконструкцію… діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-13 цієї частини…») - підлягає оцінці впливу на довкілля. Відповідно до п. 5 «Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи» (з доповненнями згідно постанови КМУ №95 від 23.01.2019 р. та № 752 від 26.08.2020), надані результати проведення оцінки впливу на довкілля об’єктом проектування, видані уповноваженим територіальним органом (згідно ст. 9 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»):

- Звіт з оцінки впливу на довкілля «Реконструкція внутрішніх залізничних колій елеватору при станції Жмеринка РФ «Південно-Західна залізниця» АТ Укрзалізниця» за реєстраційним номером справи №202010296854;

- Висновок з оцінки впливу на довкілля планової діяльності «Реконструкція внутрішніх залізничних колій елеватору при станції Жмеринка РФ «Південно-Західна залізниця» АТ Укрзалізниця», наданий Департаментом агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів Вінницької ОДА від 12.02.2021 р. за № 06-02-10-202010296854/1;

- Звіт про громадське обговорення планової діяльності «Реконструкція внутрішніх залізничних колій елеватору при станції Жмеринка РФ «Південно-Західна залізниця» АТ Укрзалізниця», від 12.02.2021 р. за № 06-02-10-202010296854/2.

Згідно вимог ДБН А.2.2-1:2021 «Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС)» п. 4.5  в складі проектної документації розроблений розділ ОВНС.

Реконструкцію під’їзних залізничних колій елеватора при станції Жмеринка, враховуючи укладання нових колій, передбачається виконати в межах земельної ділянки ТОВ Елеваторна компанія «Кусто Агро» згідно робочого проекту «Реконструкція внутрішніх залізничних колій елеватору при станції Жмеринка РФ «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» по вул. Барляєва, №б/н, №19н, №28, №28а, м. Жмеринка, Вінницька обл.»  

ТОВ «Елеваторна Компанія «Кусто Агро» спеціалізується на транспортуванні, очищенні, просушуванні, зберіганні зерна, відвантажуванні його споживачам.  Реконструкція залізничної під’їзної колії виконується з метою її вдосконалення, покращення техніко-організаційних умов роботи комплексу, приведення до нормативних вимог виконання технологічних процесів з перевантаження, зберігання та відвантаження на залізничний транспорт зернових культур. Обсяги перевантаження зернової продукції залишаться на існуючому рівні. Збільшення виробничої потужності підприємства з введенням в експлуатацію об’єкта проектування не передбачається.

Згідно «Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів» (ДСП №173-96, затверджених МОЗ України від 19.06.1996 р.) нормативний розмір санітарно-захисної зони (СЗЗ) для підприємства становить 100 м (елеватор (зерносховище), залізничні колії). Мінімальна відстань від джерел викидів забруднюючих речовин до межі найближчої житлової забудови становить 160 м у північно-західному напрямку. СЗЗ для підприємства витримана.

В наданих матеріалах виконана оцінка впливу об'єкта проектування при експлуатації та в період будівництва на наступні компоненти природного середовища: клімат і мікроклімат, повітряне середовище, геологічне середовище,  водне середовище, ґрунти, рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти. Також оцінюються позитивні та негативні фактори впливу об'єкта проектування на навколишнє соціальне середовище та навколишнє техногенне середовище.

Вплив об'єкта проектування на компоненти природного середовища при експлуатації.

Клімат і мікроклімат. Негативні впливи планової діяльності об'єкта проектування на клімат і мікроклімат, а також пов’язані з ними несприятливі зміни в навколишньому середовищі, не передбачаються.

Повітряне середовище. Експлуатація під'їзної колії ТОВ «Елеваторна компанія «Кусто Агро» по ст. Жмеринка РФ «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» по вул. Барляєва, №б/н, №19н, №28, №28а, Вінницької області не передбачає додаткового забруднення атмосферного повітря від основних виробничих процесів. Кількість стаціонарних джерел та обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря не зміниться. Додатковий вплив на атмосферне повітря здійснюватиметься лише при маневруванні локомотива в межах території колій. Локомотив відноситься до пересувних джерел викидів забруднюючих речовин. Виконані розрахунки викидів забруднюючих речовин в атмосферу при маневруванні локомотива (оксидів азоту (в перерахунку на діоксид азоту), оксиду вуглецю, діоксиду сірки, сажі, бенз(а)пірену, неметанових летких органічних сполук, метану та інших речовин парникового ефекту). Розрахунки розсіювання забруднюючих речовин в атмосферному повітрі виконані по  програмі ЕОЛ+, версія 5.3.8 з врахуванням всіх джерел забруднення атмосфери по підприємству, які в складі викидів мають аналогічні речовини. Значення максимальних приземних концентрацій ЗР суттєво не зміняться порівняно з існуючим положенням –максимальні значення приземних концентрацій на межі санітарно-захисної зони підприємства та за її межами, по всіх забруднюючих речовинах, які присутні в викидах джерел забруднення по проектованому об’єкту, з врахуванням фонового забруднення та «рози вітрів» не перевищуватимуть ГДК цих речовин для населених місць і становитимуть (в долях ГДК): по оксидах азоту (в перерахунку на діоксид азоту) - 0.282, по оксиду вуглецю – 0.296, по діоксиду сірки, сажі, бенз(а)пірену, неметанових летких органічних сполук – менше 0.1.

Акустичне забруднення. Розрахунок рівнів шуму виконувався згідно ДБН В.1.1- 31:2013 «Захист території, будинків і споруд від шуму», ДСТУ-Н Б В.1.1.-33:2013 «Настанова з розрахунку та проектування захисту від шуму сельбищних територій», ДСТУ-Н Б В.1.1.-35:2013 «Настанова з розрахунку рівнів шуму в приміщеннях і на територіях». Основним джерелом шуму на підприємстві є шум від маневрових тепловозів. Розрахований очікуваний рівень шуму на межі території існуючої забудови, що прилягає до залізничної дороги на ділянках проектованої колії, становить 60.05 дБА, - не перевищить допустимі норми на території, яка безпосередньо прилягає до житлової забудови та прирівняних до неї об’єктів згідно ДСП №173-96.

Геологічне середовище та грунти. При розробці робочого проекту використані матеріали інженерно-геологічних вишукувань в районі проектування, виконані ФОП Чуйко І.З. у листопаді 2019 р. За інженерно-геологічними умовами район робіт відноситься до I (прості) категорії складності (Додаток Ж, ДБН А.2.1-1-2014 «Інженерні вишукування для будівництва»). В сучасних умовах на ділянці не спостерігається активних несприятливих інженерно-геологічних процесів: зсуви відсутні, поверхневі ерозійні процеси не спостерігаються. Ґрунтові води на період проведення вишукувальних робіт (листопад 2019 р.) до розвіданої глибини 5.0 м не виявлені.

Проектом передбачені заходи по захисту грунтів та попередженню впливу на геологічне середовище в процесі будівництва та функціонування об’єкту:

- антикорозійний захист металоконструкцій передбачено виконувати нанесенням лакофарбового покриття згідно ДСТУ Б В.2.6-193:2013 «Захист металевих конструкцій від корозії»;

- збір та вивезення з території майданчику (при будівництві та експлуатації) господарчо-побутових, виробничих відходів та сміття;

- виключення забруднення ґрунтів паливно-змащувальними матеріалами, шляхом заборони заправлення та обслуговування автотранспорту (миття, заміна мастил) на майданчику виконання будівельних робіт;

- благоустрій території після закінчення будівництва.

Планова діяльність об’єкта передбачає здійснення впливу на геологічне середовище та ґрунти в межах нормативного.

Утворення відходів. В період експлуатації об'єкта передбачається можливість утворення твердих побутових відходів та сміття від прибирання доріг та прилеглих територіях (ІV клас небезпеки). Побутові відходи та сміття збираються в закриті контейнери і вивозяться на полігон твердих побутових відходів згідно укладених договорів. Обсяг та види відходів, що утворюються в результаті діяльності комплексу, залишаються на існуючому рівні.

Водне середовище. Проектом не передбачається споживання води, забруднення її та скидів забруднених стоків. При плануванні території проектом передбачається влаштування міжколійних лотків для відведення поверхневих вод. Відведення поверхневих вод планується в існуючу водовідвідну канаву, розташовану за тупиками колій, що проектуються. Для пропуску води через земляне полотно в місці подовження колії №1а, проектом передбачається влаштування водопропускної труби. Відведення поверхневих вод відбувається на територію елеватору в мережу дощової каналізації.

Тимчасове водопостачання будівельного майданчика для потреб господарсько-питного водоспоживання передбачається від діючого водопроводу на території елеватору.

Забезпечення протипожежного водопостачання будівельного майданчика передбачається використовувати існуючу систему пожежогасіння підприємства.

Будівництво та планова діяльність об’єкта проектування не передбачають негативного впливу на водне середовище.

Рослинний і тваринний світ. Проектом передбачено збереження існуючих зелених насаджень, вирубування дерев виключається. Розроблені заходи щодо збереження та відновлення природного ландшафту після виконання будівельних робіт (озеленення території з використанням збереженого рослинного грунту, влаштування газонів з використанням багаторічних сортів трав). Територія, відведена під реконструкцію - виробнича територія, будівництво не змінює цільового призначення майданчика. Територія майданчика реконструкції не є заповідною зоною або зоною розміщення цінних видів флори та фауни, що охороняються.

Викиди в атмосферне повітря об’єктом проектування не передбачають негативного впливу на рослинний світ, оскільки не очікується перевищення відносно ГДК (ОБРВ) у повітряному басейні зони впливу об’єкту.

Фізичні фактори: джерела іонізуючого випромінювання, електромагнітних полів на території об’єкту відсутні. Шумовий тиск при функціонуванні об’єкту не передбачає перевищення відносно допустимих рівнів, не буде впливати на фауну.

Будівництво та експлуатація об’єкта проектування, передбачають вплив на рослинний та тваринний світ в межах нормативних вимог.

Оцінка впливів планової діяльності на навколишнє соціальне середовище. Будівництво та експлуатація об’єкта проектування ні по одному із чинників на навколишнє середовище не передбачає перевищення нормативних показників впливу. Експлуатація об´єкту не спричинятиме негативного впливу на стан здоров’я та погіршення умов життєдіяльності місцевого населення прилеглої території.

Техногенне середовище. На території об’єкта відсутні житлово-цивільні об’єкти, пам’ятки архітектури, історії і культури, наземні і підземні споруди та інші елементи техногенного середовища. При проектуванні враховано розміщення на майданчику існуючих будівель, споруд, комунікацій та енергомереж з метою виключення на них будь-якого негативного впливу об’єкту проектування. Реконструкція виконується в межах існуючого виробничого майданчика та не погіршує техногенну ситуацію району.

Оцінка впливу на навколишнє середовище під час будівництва.

При проведенні будівельних робіт можливий негативний вплив на компоненти навколишнього середовища: - забруднення атмосферного повітря пилом при виконанні земляних робіт; продуктами спалювання автомобільного пального при роботі автотранспорту на будівельній площадці; шкідливими речовинами, які виділяються в атмосферу при виконанні зварювальних та металорізальних робіт;

- джерелами шуму є автотранспорт, робота будівельного обладнання та інструментів;

- утворення та накопичування твердих відходів - будівельного сміття і твердих побутових відходів, металобрухту, мастил відпрацьованих;

- негативний вплив на зелений світ - в межах нормативного;

- пам’ятки історії і культури - відсутній;

- оточуючі об’єкти техногенного середовища - в межах нормативного.

Згідно виконаних розрахунків викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря при виконанні будівельних робіт встановлено, що, зважаючи на кількісні та якісні їх характеристики, забруднення не перевищить нормативні показники впливу на навколишнє середовище.

Робота будівельного обладнання та автотранспорту виконується лише в денний період дня, мінімальна відстань від будівельного майданчика до найближчої житлової забудови становить 160 м. Розрахунковий рівень звукового тиску в відповідності з вимогами ДБН В.1.1-31-2013 «Захист територій, будинків і споруд від шуму» (табл. 1) та «Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.06.96 р. № 173 (додатку 16) становить 39.24 дБА - не перевищить допустимі норми на території, яка безпосередньо прилягає до житлової забудови та прирівняних до неї об’єктів.

При виконанні будівельних робіт передбачається утворення твердих відходів: будівельне сміття і тверді побутові відходи (ІV клас небезпеки), відходи змішані будівництва (ІV клас небезпеки), металобрухт, залишки електродів (ІV клас небезпеки), мастила відпрацьовані, зіпсовані (ІІІ клас небезпеки), - поводження з якими виконується згідно ЗУ «Про відходи». 

Проектом організації будівництва з метою зниження негативного впливу будівництва на
довкілля розроблені заходи:

- по охороні атмосферного повітря - обов’язкове дотримання меж територій, які відводяться під виконання робіт; зменшення пиловиділення шляхом зволоження майданчиків, доріг за допомогою поливальної машини; регулювання двигунів внутрішнього згорання будівельних машин, механізмів та транспортних засобів відповідно до вимог органів ДАІ;

- виконання заправки та обслуговування будівельних машин і спецавтотранспорту на спеціальних майданчиках поза території будівництва;

- застосування технологічного обладнання та будівельних матеріалів і виробів тільки
за наявності висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ст. 11, Закон України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення»);

- при виконані будівельно-монтажних робіт, для забезпечення радіаційної безпеки, необхідно дотримуватися вимог чинної документації, норм та правил зниження рівня іонізуючих
випромінювань природних радіонуклідів в будівництві та радіаційному контролю будівельних
матеріалів і об’єктів будівництва, відповідальність за виконання яких несе будівельна організація, що здійснює будівництво;

- по зменшенню дії шуму і вібрацій - будівельно-монтажні роботи виконувати лише будівельним обладнанням та інструментами, призначеними для виконання відповідних операцій, при цьому використовувати насадки, гнучкі вставки, захисні кожухи та укриття;
- охорона водного середовища - контейнери для побутових відходів та будівельного сміття встановлюються на спеціальних майданчиках з твердим покриттям, місця можливих забруднень автотранспортом паливно-мастильними матеріалами також забезпечуються твердим покриттям з метою виключення забруднення ґрунту та водного середовища;

- тимчасові побутові приміщення будівельників забезпечуються водою та водовідведенням від діючого водопроводу та каналізаційних систем на території елеватору;

- охорона грунтів - забезпечення під’їзду та роботи транспорту по твердому покриттю, контейнери для побутових відходів та будівельного сміття встановлюються на майданчиках також з твердим покриттям;

- охорона рослинного світу - виключення вирубки існуючих дерев і кущів.

Висновок. Враховуючи наведене в даному розділі проекту, і за умови виконання замовником всіх проектних рішень, а також вимог діючих норм і правил при будівництві, монтажі і експлуатації об’єкту, гарантується забезпечення нормативного стану навколишнього середовища та його екологічна безпека.

Замовник гарантує виконання заходів по охороні навколишнього середовища,
передбачених даною проектною документацією, вимог екологічної безпеки на всіх етапах будівництва та експлуатації об’єкта планової діяльності.

Пожежна безпека

Пожежна безпека на будівельному майданчику, ділянках робіт і робочих місцях слід забезпечувати відповідно до вимог НАПБ А.01.001-2014 «Правила пожежної безпеки в Україні» і ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва». Будівельний майданчик на території діючого підприємства включає крім об’єктів, що будуються тимчасові приміщення для будівельників, майданчики для зберігання: конструкцій і матеріалів, приміщення для зберігання балонів з киснем і пропан-бутаном, стоянки для будівельної техніки. 

Для забезпечення протипожежного водопостачання будівельного майданчика передбачається використовувати існуючу систему пожежогасіння підприємства.

У підготовчий період в цілях пожежної профілактики передбачити наступне:

- передбачена транспортна зона на майданчику, забезпечує під’їзд пожежної техніки до споруджуваних об’єктів а так само до тимчасових будівель і споруд будівельників;

- біля тимчасових будівель будівельників встановити протипожежні пости з набором інвентарю згідно НАПБ А.01.001-2014;

- майданчик містечка будівельників забезпечити протипожежним інвентарем, а так само виділити місце для куріння (встановити лаву, бочку з водою і протипожежний пост);

- на тимчасових будівлях та спорудах повинні бути вивішені таблички із зазначенням їх призначення, інвентарного номера та прізвища особи, відповідальної за його експлуатацію та  протипожежний  стан;

- тимчасові електричні мережі і електрообладнання у всіх будівлях, розташованих на будівельних майданчиках, повинні відповідати «Правилам  експлуатації електроустановок».

 

Інженерно технічні заходи цивільного захисту

Розробка розділу «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту (цивільної оборони) та Ідентифікація об'єкта підвищеної небезпеки» виконана відповідно до ДСТУ 8773:2018 «Склад та зміст розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту в складі проектної документації на будівництво об’єктів. Основні положення», вихідних даних та інших нормативних документів. У розділі передбачені заходи з цивільної оборони, попередження надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, спрямовані на зниження ризику виникнення надзвичайних ситуацій, захист населення та навколишнього середовища.

                Об'єкт не входить до переліку об'єктів, віднесених до категорії з цивільного захисту, які повинні функціонувати в особливий період у відповідності доПКМУ №227 від 02.03.2010 ДСК та ПКМУ №83 від 04.03.2015.

                Світломаскувальні заходи забезпечуються згідно Порядку здійснення заходів під час запровадження комендантської години та встановлення спеціального режиму світломаскування в окремих місцевостях, де введено воєнний стан, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2020 №573 [6]

                Відповідно до вимог постанови КМУ від 27.09.2017 № 733 та вимог ДБН В.2.5-76:2014 об'єкт не підлягає обладнанню об’єктовою системою оповіщення про надзвичайні ситуації.

 

 

 

Стислий опис зауважень та внесених змін, що прийняті в ході проведення експертизи:

       - Надано розділ інженерно – технічних заходів цивільного захисту (ДБН В.1.2-4:2019, ДСТУ 8773:2018, ЗУ № 2486-ІХ від 29 липня 2022 року).
       - На плані залізничних колій показано межі ділянок що вказані в Містобудівних умовах і обмеженях від 04.05.2023р.
      - В відповідності з вимогами ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» в складі проектної документації розроблено розділ ОВНС згідно ДБН А.2.2-1:2021.

Відповідно, за результатами розгляду, проектна документація може бути затверджена замовником будівництва в установленому порядку.

Замовник експертизи несе відповідальність, відповідно до законодавства, за достовірність узгоджених документів, наданих для проведення експертизи.



Розділи