Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:3423-7493-5357-1827
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№103/23П від 24.07.2023
Орган, що видав
ТОВ "Експертиза ЗО" (38382038) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Капітальний ремонт вулиці Станіславського у місті Полтава. Коригування
Код проектної документації
PD01:3238-4563-5263-8625 №569-23 від 2023-06-01 (видав ЙОВЕНКО АНАСТАСІЯ СЕРГІЇВНА) / Наявні експертизи: EX01:3423-7493-5357-1827
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань охорони праці, З питань експертизи проектної документації доріг, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення
Головний експерт проекту
ТЕРЛЕЦЬКА НОНА МИХАЙЛІВНА (АР 021062, АЕ 005275, АЕ 006297, АР 005430 )

Кошторисна вартість


Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
20.07.2023 42419.177 32077.549 0 10341.628 8233.398 5910.287 0 2323.111

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Полтавська обл., Полтавський район, Полтавська територіальна громада, м. Полтава (станом на 01.01.2021), вулиця Станіславського не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (03365854)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
ЦВЄТКОВА НАТАЛІЯ ВІКТОРІВНА (АЕ 003922)
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
ТЕРЛЕЦЬКА НОНА МИХАЙЛІВНА (АР 021062, АЕ 005275, АЕ 006297, АР 005430)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
З питань інженерного забезпечення
ПРИВЕДЕННИЙ СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ (АЕ 004927, АР 006136, АЕ 005841)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
Мурза Сергій Олександрович (АЕ 006093, АР 014059, АЕ 004943, АЕ 005829, АЕ 004681, АР 012057)
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
ТЕРЛЕЦЬКА НОНА МИХАЙЛІВНА (АР 021062, АЕ 005275, АЕ 006297, АР 005430)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:3238-4563-5263-8625
Орган, що видав
ЙОВЕНКО АНАСТАСІЯ СЕРГІЇВНА
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проект
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2112.1 Вулиці та дороги міст і населених пунктів
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
01.06.2023
Номер проектної документації
569-23
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Робочий проєкт: «Капітальний ремонт вулиці Станіславського у місті Полтава. Коригування» виконано генеральним проєктувальником – Фізична-особа-підприємець Йовенко Анастасія Сергіївна; код ДРФО 3133403804, юридична адреса: 14032, м. Чернігів, вул. Доценко, буд. 12, кв. 73; ГІП – Мягкохліб Роман Сергійович, сертифікат АР №017848, дата видачі 16.11.2021 р.

Об’єкт наданий на експертизу в обсязі:

1) загальна пояснювальна записка;

2) креслення марки АД – автомобільні дороги;

3) креслення марки ОДР – організація дорожнього руху;

4) розділ ПОБ – проєкт організації будівництва;

5) кошторис.

Перелік вихідних даних на проєктування: завдання на коригування, матеріали інженерно-геодезичних та інженерно-геологічних вишукувань, інші вихідні документи

Згідно ДБН В.1.2-14-2018 «Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель і споруд» клас наслідків капітального ремонту відноситься до СС-2 (середні наслідки).

Природньо-кліматичні умови прийняті у відповідності до ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 «Захист від небезпечних геологічних процесів, шкідливих експлуатаційних впливів, від пожежі».

Під час проєктування використовувались наступні програмні комплекси:

- АВК-5, програма для розрахунку кошторису;

- «КОМПАС-СТРОИТЕЛЬ», програма для виконання креслень;

- «DIGITAL», програма для роботи із даними геодезичних вишукувань;

- ІДС «БУДСТАНДАРТ» локальна версія, програма доступу для актуальних будівельних норм та стандартів;

- CREDO «Радон 1,0 UA», програма для розрахунку дорожнього одягу.

Проєктна ділянка вулиці розпочинається від повороту вулиці Огнівська і закінчується за перехрестям вулиць Станіславського, Колективної, Гребінки та провулку Колективного в м.Полтава.

Вулиця проходить через масив громадської (магазини, ринок) та житлової забудови.

Ширина вулиці в межах червоних ліній складає 30 м. Відстань від кромки проїзної частини до забудови становить від 7 до 15 м. В межах вулиці проходять підземні та надземні інженерні комунікації (водопровід, каналізація, електрокабель, кабель зв’язку, газопровід та повітряна ЛЕП із зовнішнім освітленням вулиці).

Проїзна частина вулиці має зруйноване асфальтобетонне покриття і виконана у бетонному бортовому камені, який був встановлений в рамках капітального та поточних ремонтів. Подекуди бортовий камінь має просідання та руйнування.

Довжина ділянки, що ремонтується становить 649 м. Існуюча проїзна частина має 2 смуги руху шириною 3,5 м кожна.

Транспортних рух по вулиці – двосторонній.

По один бік вулиці, ліворуч а також частково праворуч проходять асфальтобетонні тротуари шириною 1,5-1,8м. Асфальтобетонне покриття тротуарів знаходиться в задовільному стані, частково виконане в рамках попереднього етапу капітального ремонту.

Вулиця має наступні перетини:

-     з бульваром Щепотьєва: ПК 01+74,00, ПК 02+00,00 (ліворуч і праворуч);

-     з вулицею Колективна: ПК 06+20,00 (ліворуч);

-     з провулком Колективним: ПК 06+38,00 (праворуч).

До вулиці примикають з’їзди та виїзди з асфальтобетонним та щебеневим покриттям:

-     до автомобільної стоянки: ПК 01+74,00 (праворуч);

-    до дворів багатоповерхової та малоповерхової забудови: ПК 02+87,00 (ліворуч), ПК 03+02,00 (праворуч), ПК 03+90,00, ПК 04+93,00 (ліворуч).

Крім того, по вулиці Станіславського праворуч по ходу пікетажу знаходиться зупинка громадського транспорту (ПК 02+27,80).

Систем водовідведення проїзної частини вулиці виконана в рамках першого етапу капітального ремонту.

Визначена ділянка вулиці забезпечена зовнішнім освітленням.

Проєктом передбачено:

1. Улаштування нового дорожнього одягу проїзної частини. При цьому попередньо проводиться повне фрезерування існуючого дорожнього одягу, розбирання існуючої щебеневої основи, улаштування нової щебеневої основи та двох шарів асфальтобетонного покриття – крупнозернистої щільної асфальтобетонної суміші типу А1 марки І та дрібнозернистої щільної асфальтобетонної суміші типу А марки І товщиною відповідно 10 та 5 см.

Від ПК01+77,00 до ПК02+92,20 ліворуч та праворуч проводиться заміна бетонного бортового каменю. Бортовий камінь встановлюється  на бетонній основі кл. С12/15. Бортовий камінь встановлюється з виступом верхньої частини на 15 см над поверхнею дорожнього покриття.

У місцях примикання тротуарів та велодоріжок до проїзної частини стик дорожнього одягу пандусів та проїзної частини виконується без бортового каменю.

Існуючі колодязі підземних комунікацій нарощуються до проєктної позначки. На проїзній частині передбачена заміна та встановлення нових чавунних люків важкого типу Т(С250) (ДСТУ Б В.2.5-26:2005) За межами проїзної частини встановлюються люки легкого типу Л.

2. Улаштування засобів організації дорожнього руху (дорожні знаки, горизонтальна дорожня розмітка, огородження).

3. Улаштування нового дорожнього одягу з’їздів до дворів малоповерхової забудови.

4. Облаштування велосипедного руху. Так, від ПК 01+74,00 до ПК 06+30,00 праворуч влаштовується велосипедна доріжка одностороннього руху, шириною 1,0м (як для стиснених умов); ліворуч виокремлюється рекомендований велосипедний коридор за рахунок ширини проїної чатини вулиці. Покриття велодоріжок з дрібнозернистої піщаної асфальтобетонної суміші типу Г марки 1 товщиною 4 см в поребрику БР 100.20.8.

5. Перекладання фігурних елементів мощення тротуарів в місцях заміни бортового каменю.

6. Підвищення доступності елементів вулиці маломобільним групам населення шляхом улаштування на пандусах тротуарів тактильних смуг.

Поздовжній профіль запроєктований по прибортовому лотку існуючої проїзної частини. Для своєчасного відводу поверхневих вод, прибортовий лоток запроєктовано з поздовжнім ухилом від 3 до 5‰.

Поперечний профіль вулиці прийнято згідно ДБН В.2.3-5-2018 та з урахуванням умов існуючого рельєфу місцевості. Проїзна частина влаштовується у бортовому камені з двосхилим поперечним профілем з ухилами в межах 25‰.

Розрахунок та конструювання дорожнього одягу проїзної частини вулиці проводився згідно ГБН В.2.3-37641918-559:2019 «Автомобільні дороги. Дорожній одяг нежорсткий. Проєктування» та ДБН В.2.3-5-2018 «Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів» за допомогою програмного комплексу CREDO «Радон 1,0 UA»

Для розрахунку дорожнього одягу прийняті такі вихідні дані:

Район проєктування – Полтава.      

Дорожньо-кліматична зона – У-2.

Температурний район – А-3.

Глибина промерзання ґрунту – 100 см.

Тип місцевості за характером та ступенем зволоження ґрунту – 1.

Ґрунт земляного полотна – суглинок пилуватий.

Потрібний модуль пружності для запроєктованої категорії вулиці складає – 190МПа.

ПРОЇЗНА ЧАСТИНА ВУЛИЦІ

1) Конструкція нового дорожнього одягу проїзної частини:

-   ґрунтова основа (суглинок пилуватий), ущільнена до Ку=0,98;

-   основа зі ЩПС С5 товщиною 30 см за ДСТУ 9177-2:2022 (ущільнення двома шарами);

- нижній шар з гарячого крупнозернистого щільного асфальтобетону типу А марки 1 (АСГ. КР.Щ.А1.НП.І. БНД 70/100) товщиною 10 см;

- шар покриття з гарячого дрібнозернистого щільного асфальтобетону типу А марки І (АСГ.Др.Щ.А.НП.І БНД 70/100) товщиною 5 см.

ТРОТУАРИ

1) Конструкція перекладання покриття тротуарів:

-   ущільнений ґрунт (корито);

-   шар з гранітного щебеню фракції 5-20 мм товщиною 7 см за ДСТУ 9177-2:2022;

-   геотекстиль за ДСТУ 7372:2013;

-   шар із гранітного піску фр. 0-5 за ДСТУ Б В.2.7-210:2010 товщиною 10см;

-   шар піску за ДСТУ Б В.2.7-32-95 з додаванням сухого цементу (100 кг/м2) за ДСТУ Б В.2.7-46:2010 товщиною 3 см;

-   плитка тротуарна бетонна за ДСТУ Б В.2.7-145:2008.

ВЕЛОДОРІЖКИ

1) Конструкція нового дорожнього одягу велодоріжок:

-   ущільнений ґрунт (корито);

-   шар з гранітного щебеню фракції 5-20 мм товщиною 16 см за ДСТУ 9177-2:2022;

-   розлив в’яжучого у перерахунку на бітум із розрахунку 0,6 кг/м2;

- шар покриття з гарячого піщаного асфальтобетону типу Г марки І (АСГ.Пщ.Щ.Г.НП.I.БНД 70/100) товщиною 5 см.

ПРИМИКАННЯ

1) Улаштування нового дорожнього одягу з'їздів:

-   ущільнений ґрунт (корито) Ку=0,98;

-   основа зі ЩПС С7 товщиною 20 см за ДСТУ 9177-2:2022 (ущільнення двома шарами);

- шар покриття з гарячого дрібнозернистого щільного асфальтобетону типу А марки І (АСГ.Др.Щ.А.НП.І) товщиною 5 см.

ТАКТИЛЬНА СМУГА

1) Конструкція улаштування тактильної смуги:

-   шар гранітного відсіву фр. 0-5 з додаванням сухого цементу (100 кг/м2)  за ДСТУ Б В.2.7-46:2010 товщиною 10 см;

-   плитка тактильна бетонна товщиною 6см за ДСТУ Б В.2.7-145:2008.

Технічні рішення прийняті в робочих кресленнях відповідають вимогам екологічних, санітарно-гігієнічних, протипожежних та інших діючих норм та правил, забезпечують безпечну для життя і здоров'я людей експлуатацію об'єкта при виконанні передбачених робочими кресленнями заходів.

Існуючі та виправлені параметри вулиці у поздовжньому та поперечних профілях забезпечують видимість як поверхні дороги, так і зустрічного автомобіля.

Проєктом передбачено встановлення дорожніх знаків І типорозміру згідно ДСТУ 4100:2021 «Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування» по вул. Станіславського.

Усі знаки встановлюються на висоті 2,0 м від поверхні землі. Це забезпечить нормальну видимість та обізнаність водіїв та пішоходів.

Проєктом передбачено металеві стояки дорожніх знаків типу СКМ 2.35, СКМ 2.45.

Проєктом передбачено влаштування дорожньої розмітки. Дорожня розмітка виконується згідно ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови».

Для безпеки пішоходів, проєктом передбачено встановлення пішохідного огородження типу ПОА-РМ-2,0 у місцях пішохідних переходів згідно ДСТУ Б.В.2.3-11-2004 «Огородження дорожнє перильного типу. Загальні технічні умови», а також згідно ДСТУ 8751:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження дорожні і напрямні пристрої. Правила використання. Загальні технічні вимоги».

Велосипедний рух передбачений змішаний по проїзній частині. На ділянці вулиці перебачено відокремлення рекомендованого велосипедного коридору та облаштування велодоріжки, що позначені відповідною розміткою та знаками.

Всі заходи з організації дорожнього руху, що передбачені проєктом відповідають діючим нормативним документам і дозволять поліпшити інформаційну обізнаність водіїв та пішоходів.

Організація дорожнього руху під час проведення будівельних робіт.

При виконанні робіт на тротуарі передбачено використовувати типову тимчасову схему організації дорожнього руху В.15 без обмеження чи перекриття дорожнього руху. Організація дорожнього руху під час виконання робіт виконується згідно типових схем за ДСТУ 8749:2017, тому розробляти індивідуальні схеми організації дорожнього руху не потрібно.

До початку проведення робіт, визначену ділянку або місце виконання робіт слід облаштовувати тимчасовими технічними засобами згідно з тимчасовою типовою схемою ОДР. Постійні дорожні знаки, дія яких розповсюджується на ділянку проведення робіт і суперечить прийнятій схемі ОДР, повинні бути зняті.

Відведення дощової води передбачено за рахунок створення відповідного ухилу по дорожньому (пішохідному) покриттю. Система зливової каналізації існуюча, природня без штучного спонукання.

Освітлення дорожньої (пішохідної) зони забезпечена існуючою мережею вуличного освітлення. Встановлені типи світильників відповідають середовищу експлуатації та зоровим задачам. Додаткові заходи щодо заміни вуличного освітлення проєктними рішеннями не передбачено.

Джерелом постачання води для потреб будівництва являється привезена технічна вода. Для потреб пиття – бутильована вода.

Очищення від сухого сміття

Для підтримки санітарного стану території передбачається очищення від твердих відходів і знезаражування їх поза межами міста. Система очищення прийнята вивізна. Тверді відходи і сміття вивозяться автомашинами на полігони відходів.

Об'ємно-планувальні і конструктивні рішення, що передбачені проєктом будівництва, забезпечують оптимальний рівень енерговитрат при експлуатації.

З метою енергозбереження паливно-енергетичних ресурсів в проєкті передбачається застосування сучасних матеріалів та обладнання, що сертифіковані в Україні.

Пожежну безпеку під час виконання робіт передбачено забезпечити шляхом дотримання встановленого протипожежного режиму та виконання вимог «Кодексу цивільного захисту України» № 54403-VI від 02.10.2012 р., чинних в Україні нормативно-правових актів і нормативних документів з питань пожежної безпеки:

- НАПБ Б.03.001-2004 Типові норми належності вогнегасників;

-НПАОП 40.1-1.32-2001 Правила будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок.

Пожежну безпеку під час будівельно-монтажних робіт необхідно забезпечити шляхом проведення організаційних, технічних та інших заходів, спрямованих на попередження пожеж, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для швидкого виклику пожежних підрозділів та швидкого гасіння пожеж.

Під час функціонування об’єкту, що проєктується джерела потенційного впливу на об’єкти навколишнього середовища – відсутні. Під час виконання будівельних робіт джерелами впливів на об’єкти навколишнього середовища є:

на атмосферне повітря – викиди забруднюючих речовин та шумова дія від двигунів будівельної техніки та автотранспортних засобів, зварювального устаткування, фарбувальні роботи;

на ґрунти – тимчасове складування будівельних матеріалів і конструкцій, розміщення можливих будівельних відходів.

Зонами впливу планової діяльності в період будівництва об’єкту є територія об’єкту проєктування, а також зона розсіювання забруднюючих речовин у приземному шарі атмосфери.

Альтернативні варіанти розміщення планової діяльності не розглядались, так як вона є оптимальним варіантом для запланованого будівництва.

Під час будівництва проєктованого об’єкту джерелами потенційного впливу на об’єкти навколишнього середовища є:

на атмосферне повітря – викиди забруднюючих речовин від пересувних та неорганізованих джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря (двигунів будівельної техніки та автотранспортних засобів, зварювального устаткування, від фарбувальних робіт та механічної обробки металовиробів) й шумових вплив від технологічного обладнання;

на ґрунти – земляні роботи на майданчику будівництва; тимчасове складування будівельних матеріалів і конструкцій; тимчасове розміщення можливих будівельних відходів;

на водне середовище – вплив відсутній;

на соціальне середовище – покращення безпечно-комфортних умов проживання людей, поліпшення екологічних умови місцевості і очищення повітряного басейну за рахунок покращення соціально-економічної атмосфери курортного міста;

на техногенне середовище – наслідки можливих аварійних ситуацій при будівництві.

Проєктними рішенням було забезпечення мінімізований вплив на навколишнє середовище.

Основним способом захисту населення від засобів масового ураження при надзвичайних ситуаціях є укриття його у захисних спорудах цивільного захисту (сховищах, протирадіаційних укриттях та спорудах подвійного призначення). Засобом колективного захисту в зоні можливого хімічного забруднення являється сховище із режимом повної або часткової ізоляції з регенерацією внутрішнього повітря.

В Полтавській області функціонує територіальна автоматизована система централізованого оповіщення, яка забезпечує прийом сигналів та інформації від загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення, оповіщення осіб керівного складу місцевих органів виконавчої влади, а також установ, організацій, органів управління та сил цивільного захисту і населення через місцеві автоматизовані системи централізованого оповіщення та інші системи оповіщення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій.

Доведення сигналів, повідомлень про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій до населення, а також інформування здійснюється:

- через ПАТ "Національна суспільна телерадіокомпанія України", державні і публічні телерадіокомпанії, комунальні, громадські та інші телерадіоорганізації незалежно від форми власності з використанням їх телемереж та мереж ефірного радіомовлення (із супроводженням інформації жестовою мовою та/або субтитруванням, якщо вона є голосовою, і аудіокоментуванням, якщо органів місцевого самоврядування, підприємств, вона є візуальною);

- через операторів телекомунікацій із залученням телекомунікацій них мереж загального користування (телефонний зв'язок, текстові повідомлення);

- через Інтернет-ресурси (сайти, соціальні мережі).

Для передачі сигналів та повідомлень оповіщення використовуються сигнально-гучномовні пристрої, у тому числі встановлені на транспортних засобах, що залучаються для оповіщення, електронні інформаційні табло, електросирени та інші технічні засоби.

Проєктні рішення виконані з урахуванням потреб людей, які відносяться до маломобільних груп населення. Всі заходи для маломобільної групи громадян у робочому проєкті виконані згідно ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення» та ДСТУ-Н Б В.2.2-31:2011 «Будинки і споруди. Настанова з облаштування будинків і споруд цивільного призначення елементами доступності для осіб з вадами зору и слуху».

Технічні рішення, прийняті в проєкті, розроблені з дотриманням вимог до міцності, надійності та довговічності будівельних конструкцій. Відмова будівельних конструкцій, передбачених проєктом, у нормативний термін експлуатації, при підтриманні їх у належному стані не прогнозується.

Висновки:

Експертиза проєкту виконана відповідно до Порядку затвердження проєктів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 р. № 560 (із змінами та доповненнями).

У ході проведення експертизи, відповідно до зауважень експертів, проєктувальником були внесені зміни до проєктної документації в повному обсязі. Відповідальність за внесення змін в усі екземпляри проєкту покладається на генерального проєктувальника.

Робочий проєкт «Капітальний ремонт вулиці Станіславського у місті Полтава. Коригування» відповідає вимогам чинних нормативно-правових актів та може бути рекомендований до затвердження в установленому порядку.

Розділи