1 редакція від 05.06.2023 2 редакція від 11.07.2023

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:8430-7349-6921-0758
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№0206-23Е від 02.06.2023
Орган, що видав
ТОВ "НВП "Міжрегіональна будівельна експертиза" (40719528) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Капітальний ремонт проїзної частини вул. Дружби в с. Розсошенці Полтавського району Полтавської області
Код проектної документації
PD01:4287-1410-0215-1221 Зміни №2 №17.23 від 2023-03-01 (видав БОЛОТІНА ЮЛІЯ СЕРГІЇВНА) / Наявні експертизи: EX01:8430-7349-6921-0758
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань експертизи проектної документації доріг, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
Головний експерт проекту
СТУПАКОВ СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ (АЕ 003668, АЕ 006581 )

Кошторисна вартість


Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
20.05.2023 4352.371 3443.368 0 909.003

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Полтавська обл., Полтавський район, Щербанівська територіальна громада, с. Розсошенці (станом на 01.01.2021), вулиця Дружби не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ЩЕРБАНІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (44094936)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
СТУПАКОВ СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ (АЕ 003668, АЕ 006581)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
ТРУБЕЙ ВЯЧЕСЛАВ ГРИГОРОВИЧ (АЕ 006611, АЕ 001854, АР 020531, АЕ 007208)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
ФЕДОРОВИЧ ЛІАНА ЮРІЇВНА (АЕ 002864, АЕ 006478)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології
КАРПЕНКО ІРИНА АНАТОЛІЇВНА (АЕ 006454, АЕ 000073)
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
КЛЕПИЦЯ ОЛЕКСАНДР ОЛЕКСІЙОВИЧ (АР 003603, АЕ 005225)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Ткаченко Ніна Вікторівна (АЕ 002609)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:4287-1410-0215-1221
Орган, що видав
БОЛОТІНА ЮЛІЯ СЕРГІЇВНА
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
проектні роботи
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2112.1 Вулиці та дороги міст і населених пунктів
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
01.03.2023
Номер проектної документації
17.23
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Клас наслідків (відповідальності) – СС2 (середні наслідки).

Шифр об'єкту: 17.23


Замовник будівництва: УЖКГ Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області.

Генеральний проектувальник: Фізична особа-підприємець  Болотіна Ю.С.

Головний інженер проекту: Болотіна Юлія Сергіївна, кваліфікаційний сертифікат: серія АР № 018262 дата видачі  23.12.2021р.

Робочий проект виконано в 2023 році на підставі:

Завдання на проектування 17.23  від 01 березня 2023р.;

Акт технічного обстеження від 01 березня 2023р.;

Акт про можливість повторного використання матеріалів від розбирання від 01 березня 2023р.;

Акт обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню до об’єкта проєктування Капітальний ремонт проїзної частини вул. Дружби в с. Розсошенці Полтавського району Полтавської області від 01 березня 2023р.;

Дефектний акт від 01 березня 2023р..


КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПРОЕКТУ

Робочим проектом передбачає проведення капітального ремонту проїзної частини вул. Дружби в с. Розсошенці Полтавського району Полтавської області.

Ділянка капітального ремонту розташована у центральній частині с. Розсошенці.

Згідно ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів», Зміна №1 табл. 5.1  вул. Дружби відноситься до житлових вулиць місцевого значення з розрахунковою швидкістю руху 50км/год.

Вулиця Дружби в с. Розсошенці проходить через житловий масив з приватною житловою забудовою. Ширина вулиці в межах червоних ліній складає – 9,6 – 11,8 м, що є в межах нормативних значень згідно ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій». Відстань від кромки проїзної частини до забудови становить 2,40 – 5,25 м.

 Проїзна частина вулиці Дружби має покриття:

- на ПК00+00,00 – ПК00+49,40 покриття із залізобетонних плит, що мають значні руйнування;

- на ПК00+49,40 – ПК01+53,85 грунто-щебеневе покриття, що має вибоїни та руйнування;

- на ПК01+53,85 – ПК01+89,85 покриття із залізобетонних дорожніх плит, що потребують перекладання;

- на ПК01+89,85 – ПК01+92,85 покриття із залізобетонних плит, що мають значні руйнування;

- на ПК01+92,85 – ПК02+37,70 грунто-щебеневе покриття, що має вибоїни та руйнування.

По вулиці Дружби організовано двосторонній рух транспорту. Ширина проїзної частини вулиці становить від 3,50 м до 6,00 м. Вулиця Дружби примикає:

- на ПК00+00,00 до вул. Грушева, що має асфальтобетонне покриття шириною 4,8 – 6,0м;

- на ПК02+37,70 до вул. Будівельників , що має щебеневе покриття шириною 4,0м.

Кромки проїзної частини вулиці Дружби виконані без бортового каменю.

До вулиці Дружби примикають заїзди до житлових приватних забудов, що мають грунтове, щебеневе, бетонне покриття та покриття з фігурних елементів мощення. Вздовж приватних забудов частково влаштовані клумби у бортовому камені із насадженими декоративними рослинами.

Водовідведення з проїзної частини вулиці не забезпечено, поздовжні та поперечні ухили відсутні.

Вздовж вулиці розташовані опори зовнішнього освітлення, що забезпечують освітлення проїзної частини у повному обсязі.

 

У результаті обстеження було визначено характеристики існуючих шарів дорожнього одягу проїзної частини:

1. По проїзній частині вул. Дружби (у місці ґрунтово-щебеневого покриття):

 Ґрунтова основа (суглинки легкі пилуваті);

 Ґрунто-щебеневе покриття – 15 см.

 

2. По проїзній частині вул. Дружби (у місці дорожнього одягу жорсткого типу):

 Ґрунтова основа (суглинки легкі пилуваті);

 Щебінь рядовий – 15 см:

 Залізобетонні плити 6х2 – 14 см.

 

У результаті обстеження проєктної ділянки було виявлено:

- руйнування існуючого покриття проїзної частини;

- часткова відсутність твердого покриття;

- відсутність рівності та поперечного профілю поверхні покриття проїзної частини;

- відсутні засоби організації дорожнього руху (дорожні знаки, дорожня розмітка);

- відсутність відведення поверхневих вод з проїзної частини вулиці.


Початок траси та початок виконання робіт (ПК00+00,00) прийнято по осі вулиці Дружби на межі з кромкою проїзної частини вулиці Грушева.

Кінець траси та кінець виконання робіт (ПК02+37,70) прийнято по осі вулиці Дружби на межі з кромкою проїзної частини вулиці Будівельників.

Вибірковий капітальний ремонт окремих ділянок і елементів вулиці, включає роботи, що передбачені в «Технічні правила ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів», а саме влаштування нового дорожнього одягу проїзної частини з асфальтобетонним покриттям, перекладання існуючого дорожнього одягу проїзної частини з покриттям із залізобетонних плит, організацію водовідведення з проїзної частини, організацію дорожнього руху. При цьому поперечний профіль покриття доводиться до нормативного.

Пікетажна вісь прийнята по осі проїзної частини вул. Дружби, яка має 5 вершин кутів повороту.

Ширина проїзної частини:

- На ПК00+00,00 – ПК02+37,70  ширина вулиці Дружби становить 6,00 м (у т.ч.: дві смуги руху шириною по 3,00 м).

Параметри житлової вулиці місцевого значення прийняті:

- Ширина проїзної частини – 6,0 м.

- Кількість смуг руху – 2;

- Ширина смуги руху – 3,00 м;

- Радіуси примикання до прилеглих вулиць – 6,0 м.

Кромки проїзної частини виконуються у бортовому камені БР100.30.18. Бортовий камінь встановлюється на бетонну основу кл. С12/15 з попереднім влаштуванням підстилаючого шару з щебеню фракції 20-40 мм товщиною 10 см з виступом верхньої частини на 15 см над поверхнею дорожнього покриття.

На ПК00+00,00 – ПК01+53,85, ПК01+89,85 – ПК02+37,70 проєктом передбачено влаштування нового дорожнього одягу з асфальтобетонним покриттям проїзної частини.

Попередньо існуюче покриття проїзної частини розбирається та влаштовується корито із ущільненим ґрунтом, Кущ=0,98. На ПК01+53,85 – ПК01+89,85 проєктне покриття проїзної частини – існуючі плити збірні залізобетонні дорожні ПДН 6х2, згідно Серії 3.503.1-91. Товщина плит становить 14 см. Залізобетонні плити вкладаються вздовж проїзної частини у три ряди. Вздовж проїзної частини за бортовим каменем передбачено планування узбіччя шириною 1 м.

У межах радіусів заокруглення проїзної частини вул. Дружби до проїзної частини вул. Грушева проєктом передбачено влаштувати асфальтобетонну призму по вулиці Грушева для організації стоку поверхневих вод на узбіччя вулиці. Ширина асфальтобетонної призми відповідає існуючій ширині проїзної частини вул. Грушева і становить 4,6 – 5,85 м.

 У місцях заїздів у двори бортовий камінь влаштовується пониженої висоти – 1,5 см – 2 см. За бортовим каменем передбачено відновлення дорожнього одягу заїздів у двори шириною 0,5 м.

Робочим проектом передбачено вирубування зелених насаджень: дерева у кількості 5 шт. Пересадження ялин – у кількості 5 шт. Ями, що утворились, засипають ґрунтом та ущільнюють.

Люки оглядових колодязів в межах капітального ремонту вулиці замінюються на нові люки важкого типу Т. Плити перекриття замінюються на нові.

Поперечний профіль проїзної частини передбачений. Поперечний ухил передбачено 25‰. Поздовжній профіль. Максимальний поздовжній ухил становить 14,5 ‰. Мінімальний поздовжній ухил - 4,5 ‰.

Розрахунок та конструювання дорожнього одягу проїзної частини вулиці проводився за допомогою програмного комплексу CREDO “Радон”.


В робочому проекті прийняті наступні конструкції дорожнього одягу:

Конструкція нового дорожнього одягу проїзної частини з асфальтобетонним покриттям

(нежорсткого типу):

Асфальтобетон АСГ.Др.Щ.Б-20.НП.І. БНД 70/100 ДСТУ Б В.2.7-119- 5,0 см;

Щебенево-піщана суміш, С7 (ДСТУ 9177-2:2022) - 12,0 см;

Щебінь фр.40-70 мм за ДСТУ 9177-2:2022 - 22,0 см;

Пісок середньої крупності згідно ДСТУ Б В.2.7-32-95 - 15,0 см.


Конструкція влаштування дорожнього одягу із залізобетонних дорожніх плит (жорсткого типу):

Плити залізобетонні дорожні ПДН 6х2, Серія 3.503.1-91 - 14,0 см;

Щебенево-піщана суміш, С7 (ДСТУ 9177-2:2022)- 12,0 см4

Пісок середньої крупності згідно ДСТУ Б В.2.7-32-95 - 15,0 см.


Конструкція асфальтобетонних призм:

Проєктний конструктив:

Асфальтобетон АСГ.Др.Щ.Б-20.НП.І. БНД 70/100 ДСТУ Б В.2.7-119

(вирівнюючий шар) - 10,0 см;

Розлив бітумної емульсії ЕКШ-55 (ДСТУ Б В.2.7-129:2013) - 0,4 кг/м2

Існуюча конструкція:

Асфальтобетон - 5,0 см ;

Щебінь рядовий - 25,0 см ;


Конструкція відновлення дорожнього одягу заїздів у двори з фігурних елементів мощення:

Фігурні елементи мощення за ДСТУ Б В.2.7-145 - 6,0 см;

Монтажний шар:

Пісок за ДСТУ Б В.2.7-32-95 з додаванням сухого цементу (М400) за ДСТУ Б В.2.7-46:2010 (склад 1 (цемент) : 3 (пісок)) - 5,0 см;

Щебенево-піщана суміш С7 (фр.0-40 мм) ДСТУ 9177-2:2022 - 12,0 см;


Конструкція відновлення дорожнього одягу заїздів у двори з монолітного бетону:

Бетон кл. С12/15 за ДСТУ Б В.2.7-176- 10,0 см;

Щебінь фр.20-40 мм за ДСТУ Б В.2.7-30 - 12,0 см;

 

Конструкція влаштування бетонних площадок навколо дренажних камер:

Бетон кл. С12/15 за ДСТУ Б В.2.7-176 – 10,0 см;

Армуюча металева сітка зварна з квадратними чарунками 100х100х4 мм

Щебінь фр.20-40 мм за ДСТУ Б В.2.7-30 - 12,0 см;

 Водовідведення з проїзної частини виконується за рахунок поперечних та поздовжніх ухилів, вертикального планування покриттів та за допомогою водозбірних приямків мілкого закладення.

На ПК00+18,75, ПК00+50,75, ПК00+83,75, ПК01+27,65, ПК01+79,35, ПК02+22,65 праворуч та ліворуч від проїзної частини передбачено влаштувати водозбірні приямки мілкого закладення. Приямки передбачені для стоку поверхневих вод з проїзної частини для запобігання застоювання води на узбіччях та проїзної частини. Дане проєктне рішення прийнято з умов існуючої забудови, існуючого рельєфу та відсутністю зливової каналізації в даному населеному пункті.

Приямки складаються із двох камер BetoMax ДК-30.38.44-Б-С (середня частина) (VODALAND), що з’єднуються за допомогою двошарової труби «Перфокор» діаметром 200 мм.

Камери влаштовуються встик один до одного. Зверху камер встановлюються чавунні щілинні решітки. Глибина камер становить 39 см. Під камери влаштовують щебеневу дренажну подушку із щебеню фр.40-70 мм товщиною 25 см та водопроникний нетканий геотекстиль Typar SF. Під стінки камер влаштовують бетонні подушки з бетону класу С12/15 товщиною 8 см.

Навколо камер влаштовуються площадки із покриттям з монолітного бетону у бортовому камені. Площадки мають форму трапеції. По кромці проїзної частини та проєктної площадки бортовий камінь не влаштовується.

 Дорожня розмітка виконана згідно ДСТУ 2587:2021 «Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування». Проєктом передбачено встановлення дорожніх знаків І типорозміру згідно ДСТУ 4100:2021 «Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування». Усі знаки встановлюються на висоті не менше 2,0 м від поверхні землі. Знаки встановлюються на металеві стояки дорожніх знаків типу СКМ 2.20, СКМ 2.35, СКМ 2.45 та на оцинковані опори. Стійки дорожніх знаків встановлюються на бетонну основу (клас бетону С8/10).

Організація будівництва. Будівельні роботи по об’єкту проводяться без припинення функціонування дорожнього руху по дорозі всіх його учасників. Влаштування покриття проїзної частини проводиться на одній половині проїзної частини при систематичному русi транспорту на другій.

Будівельні роботи, які проводяться на узбіччі відбуваються з частковим перекриттям проїзної частини на ширину 0,50 м (поперечна зона безпеки) в межах будівельної захватки (близько 100 м). При цьому відбувається не обмежений рух ТЗ по проїзній частині з двома смугами руху шириною не менше 2,75 м. Для даних умов руху розроблена індивідуальна схема ОДР для довгострокових дорожніх робіт №1, яка розроблена згідно ДСТУ 8749:2017 "Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт".

Будівельні роботи, які проводяться на проїзній частині (на одній смузі руху) відбуваються з частковим перекриттям дорожнього руху по одній смузі в межах будівельної захватки (близько 100 м). Тому відбувається реверсивний рух ТЗ на іншій смузі руху. Для даних умов руху розроблена індивідуальна схема ОДР для довгострокових дорожніх робіт №2, яка розроблена згідно ДСТУ 8749:2017 "Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт".

Поліпшенню екологічного фону районів розміщення об’єктів транспортної інфраструктури сприяє упорядкування дорожнього руху, що суттєво зменшить викиди вихлопних газів від транспортних засобів.

Проектом будівництва об’єкту не передбачено зведення тимчасових споруд, порушення  родючого шару ґрунтів, сільськогосподарських угідь, дерево-чагарникової рослинності тощо. За умови прибирання відходів виробництва, будівництво об’єкту не повинно привести до забруднення навколишнього середовища.

В результаті прийнятих проектних рішень, способів виробництва робіт, несприятливий вплив на водне середовище автомобільною дорогою дозволить звести до мінімуму.

Водне середовище - не впливає;

Геологічне середовище - не впливає;

Рослинний світ - передбачено вирубування зелених насаджень: дерева у кількості 5 шт. Пересадження ялинок – у кількості 5 шт.;

Тваринний світ - не впливає;

Повітряне середовище - вплив на стан атмосферного повітря очікується в межах допустимих норм. 

Соціальне середовище - даний проект дає можливість поліпшення умов життя населення.

Проектом передбачається застосування будівельних матеріалів, конструкцій та виробів, які не завдають шкоди навколишньому середовищу.

При реалізації проектних рішень використовуються будівельні матеріали і вироби  за наявності позитивних висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

Проектні рішення по ремонту автомобільної дороги в частині охорони праці, в робочому проекті прийняті відповідно до НПАОП 63.21-1.01-09 «Правила охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг» і з НПАОП 0.00-1.62-12 «Правила охорони праці на автомобільному транспорті». При проведенні робіт в робочому проекті передбачено керуватися вимогами ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Промислова безпека у будівництві. Основні положення», а також іншими галузевими інструкціями, вказівками та рекомендаціями щодо безпечних методів проведення робіт протипожежної безпеки, виробничої санітарії та охорони праці.

Пожеже небезпечні технологічні процеси проектною документацією не передбачені.

Представленим проектом передбачені заходи, що забезпечують дотриманням вимог до міцності, надійності та довговічності, пожежної безпеки, санітарно-епідеміологічне благополуччя населення, екології, безпеку експлуатації та вимог охорони праці,  відповідно до нормативних документів.

Кошторисна документація

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною  документацією, у поточних цінах станом на 17.05.2023 р. складала   4360,233 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи –  3449,555 тис. грн.; устаткування 0,000 тис. грн.; інші витрати  - 910,678 тис. грн.

За результатами розгляду кошторисної документації і зняття зауважень встановлено, що зазначена документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені дефектним актом, складена відповідно до вимог «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджено наказом Міністерства розвитку громад та території України від 01.11.2021р. № 281.

Загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на 20.05.2023р. складає 4352,371 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 3443,368 тис. грн.; устаткування –  0,000 тис. грн.; інші витрати - 909,003 тис. грн


Опис зауважень та внесених змін

Під час проведення експертизи робочого проекту ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Міжрегіональна будівельна експертиза»  висунула загальні зауваження до складу та змісту проектної документації, його експлуатаційної безпеки, зауваження з питань щодо кошторисної частини проектної документації.

За результатами розгляду, робочий проект відредаговано за зауваженнями відповідно до нормативних вимог з доповненнями необхідними матеріалами та погодженнями в повному обсязі, що надає підставу затвердити його в установленому порядку.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту покладається на генпроектувальника та замовника.


Розділи