1 редакція від 22.02.2022 2 редакція від 07.07.2023

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:9222-8565-0287-1486
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№2379 від 31.05.2021
Орган, що видав
ТОВ "Центр експертизи" (41632988) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Капітальний ремонт мостового переходу з підходами на автомобільній дорозі загального користування місцевого значення О191308 Ромни-Чеберяки-Андріяшівка км 9+361»
Код проектної документації
PD01:0633-0976-9415-2376 Зміни №2 №136-20 від 2020-12-24 (видав ДП "УКРДІПРОДОР") / Наявні експертизи: EX01:9222-8565-0287-1486
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження, З питань експертизи проектної документації доріг, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення
Головний експерт проекту
Зінченко Сергій Васильович (АР 004495, АР 004949, АЕ 005232, АТ 003902, АЕ 005421, СІ- 00170, АТ 011208 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Сумська обл., Роменський район, Роменська територіальна громада, с. Коржі (станом на 01.01.2021) , мостовий перехід не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДОРОГИ СУМЩИНИ" (42524164)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
Зінченко Сергій Васильович (АР 004495, АР 004949, АЕ 005232, АТ 003902, АЕ 005421, СІ- 00170, АТ 011208)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
КРИЛЬ ОЛЬГА КОРНІЇВНА (АР 005340, АЕ 004584)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
БАСАНЕЦЬ ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 007328, АР 007897, АР 000094, АЕ 004731, АЕ 004737, АР 019362, АР 019457, АР 013110)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
З питань інженерного забезпечення
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
З питань експлуатаційної безпеки
Бражнік Денис Володимирович (АР 020055, АЕ 004716, АР 010367)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології
Сидоренко Сергій Вікторович (АР 013872, АЕ 004791, АЕ 005134)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
ВОЛКОВ КОСТЯНТИН ІВАНОВИЧ (АЕ 004786)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
НАГОРКІН ДМИТРО ОЛЕГОВИЧ (АР 016540, АЕ 005266, АЕ 007161, АЕ 006200)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:0633-0976-9415-2376
Орган, що видав
ДП "УКРДІПРОДОР" (05416892)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Пояснювальна записка, креслення, кошторисна документація
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2112.9 Шляхи, вулиці, дороги та дорожні споруди інші
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
24.12.2020
Номер проектної документації
136-20
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Клас наслідків (відповідальності) – СС2

 

Замовник будівництва – Державне підприємство «Дороги Сумщини»

Генеральний проєктувальник – ДП «Укрдіпродор» Сумський ВКП

(ГІП Геліх О. А., кваліфікаційний сертифікат серія АР № 001005 від 20.06.2012)

 

Адреса об’єкту будівництва: Сумська обл., Роменський район, с.Коржі

 

 

Проєктна документація виконана на основі:

- завдання на розробку робочого проєкту виданого та затвердженого ДП «Дороги Сумщини»;

- інженерно-геодезичних вишукувань виконаних Сумським ВКП ДП «Укрдіпродор»;

- інженерно-геологічних вишукувань виконаних ФОП «Колесов В.О.»;

- обстеження існуючого мосту виконаних ТОВ «ВАРТО»;

- висновку за результатами обстеження об’єкту виконаного Сумським ВКП ДП «Укрдіпродор» та ДП «Дороги Сумщини».

 

Експертизу проєкту виконано відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 11.05.2011р. №560 «Про затвердження Порядку затвердження проєктів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».

 

Кліматичні умови

Ділянка дороги, що проєктується, розташована в дорожньо-кліматичній зоні У-ІI

території України і характеризується такими показниками:

- середньорічна кількість опадів – 500 мм;

- розрахункова висота снігового покрову з вірогідністю перевищення 5% - 0,45 м;

- найбільша зафіксована глибина промерзання ґрунтів – 1,5 м;

- кількість днів на протязі року з ожеледицею – 18, з туманами – 49, з завірюхами – 15;

- середньорічна температура повітря - +6ºС;

- найвища температура повітря - +37ºС;

- найнижча температура повітря - -36ºС.

Дати переходу температур:

- через 0ºС – 22.03 та 16.11;

- через 5ºС – 09.04 та 25.10;

- через 10ºС – 26.04 та 29.09;

- через 15ºС – 14.05 та 05.09

Рельєф району розташування ділянки дороги рівнинний, місцевість по характеру поверхневого стоку і степені зволоження відноситься до І типу, за винятком русла – ІІ тип.

Ерозійні процеси на дорозі і поблизу неї відсутні. Рослинний покрив типовий для лісостепової зони України. Ґрунт представлений суглинком.

 

План дороги.

Вісь траси мостового переходу автомобільної дороги Ромни – Чеберяки – Андріяшівка прокладена по існуючому напрямку в межах існуючої смуги відводу автомобільної дороги, яка знаходиться у постійному користуванні ДП “Дороги Сумщини” і розташована в межах населеного пункту с.Коржі Роменського району Сумської області.

Початок траси прийнято по вісі дороги (перед горизонтальною кривою) на ПК92+50, що відповідає експлуатаційному км9+250. Кінець траси прийнято по вісі дороги (перед горизонтальною кривою) на ПК94+20 і відповідає експлуатаційному км9+420. Протяжнiсть дiлянки мостового переходу, що підлягає капітальному ремонту складає 0,170км.

На проєктній ділянці дороги для плавності руху автомобільного транспорту та сформованої ситуації запроєктований 1 кут повороту з вписуванням радіусу горизонтальної кривої 70м та перехідних кривих по 40м.

Ділянка мостового переходу запроєктована по параметрам ІV технічної категорії.

На ділянці дороги збудована штучна споруда:

-   ПК92+99 – збірна залізобетонна труба отв. 0,75м;

-   ПК93+61 – залізобетонний міст за схемою 1х14,7м повною довжиною 14,7м габаритом Г-5,0м, без тротуарів.

Капітальний ремонт автомобільної дороги буде проведений з урахуванням максимального збереження елементів земляного полотна та навколишнього ландшафту без додаткового зайняття земель.

Прийнятi параметри плану дороги забезпечують розрахункову швидкість руху автотранспорту – 60км/год.

 

Поздовжній профіль

Проєктом передбачено поздовжній похил прийняти виходячи з умов рельєфу місцевості який являє собою плавну лінію у просторі із спільною ув’язкою елементів плану, поздовжнього та поперечного профілів між собою і навколишнім ландшафтом із оцінкою їх впливу на умови руху та зорове сприйняття дороги.      

Керівна відмітка при проєктуванні прийнята з умов підсилення існуючого дорожнього одягу і складає 0,15м.

Коливання робочих відміток обумовлено необхідністю вирівнювання існуючого поздовжнього і поперечного профілів.

На всій довжині проєктної ділянки, факторів, які несприятливо впливають на стійкість і міцність земляного полотна, таких як пучиноутворення, застій води поверхневих і ґрунтових вод не спостерігалось.      

Поздовжній профіль запроєктований на комп’ютері за допомогою програми «CREDO ДОРОГИ». 

Основні технічні показники запроєктованого поздовжнього профілю:

 - максимальний запроєктований поздовжній ухил прийнято 41,0‰.

- мінімальний радіус вертикальної опуклої кривої   - 1000м. 

- мінімальний радіус вертикальної увігнутої кривої   - 4000м.      

Водовідвід від земляного полотна в поздовжньому напрямку забезпечується по існуючій природній поверхні та запроєктованому водоскиду.

 

Дорожній одяг

Iснуючий дорожнiй одяг на ділянці мостового переходу побудований з таких конструктивних шарiв:

- основа із щебеню товщиною 0,18м;

- покриття із асфальтобетону товщиною 0,05м.

Ширина покриття складає 5,0÷6,0м.

Стан iснуючого дорожнього одягу задовiльний. Проєктом передбачено використання iснуючого дорожнього одягу як основу  пiд посилення.

Проєктом розроблено по 4 варіанти конструкції посилення iснуючого дорожнього одягу, розширення та нове будівництво. На основі порівняльних показників до проєктування погоджено варіант №2, саме:

посилення

-   розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,6л/м2;

-   нижній шар покриття – гарячий крупнозернистий щільний асфальтобетон АСГ.Кр.Щ.А1.НП.І.БНД 70/100 типу А1 марки І згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,10м;

-   розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,6л/м2;

-   верхнiй шар покриття – гарячий дрібнозернистий щільний асфальтобетон АСГ.Др.Щ.А.НП.ІІ.БНД 70/100 типу А марки ІІ згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,05м.

розширення та нове будівництво       

-     основа із щебенево-піщаної суміші С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30:2013 товщиною 0,32м;

-   розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 1,6л/м2;

-   нижній шар покриття – гарячий крупнозернистий щільний асфальтобетон АСГ.Кр.Щ.А1.НП.І.БНД 70/100 типу А1 марки І згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,10м;

-   розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,6л/м2;

-   верхнiй шар покриття – гарячий дрібнозернистий щільний асфальтобетон АСГ.Др.Щ.А.НП.ІІ.БНД 70/100 типу А марки ІІ згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,05м.

Ширина проїзної частини на ділянці дороги, що проєктується, прийнято 6,0м з укрiплю-вальними смугами 2х0,5м. Поперечний похил проїзної частини прийнятий 25‰, узбiччя - 50‰.

Ширина узбiччя прийнята 1,5м без урахування укріпленої прикрайкової смуги.

Узбiччя на ділянці дороги, що підлягає проєктуванню, прийнято укрiплювати засівом трави по рослинному шару ґрунту товщиною 0,1м.

Водовідвід з проїзної частини передбачено за рахунок поперечних та поздовжніх похилів. А також улаштування бортового каменю (h-0,07м над поверхнею покриття) на ділянці ПК92+85÷ПК94+20 (ліворуч) для збору води з подальшим відводом її за межі проїзної частини та земляного полотна на ПК93+02 та ПК94+20.

 

Штучні споруди

Для забезпечення пропуску води в поперечному напрямку, збудовані штучні споруди, які розміщені на:

-   ПК92+99 (експл. км9+299) – залізобетонна труба отв.0,75м. Стан існуючої труби незадовільний. Оголовки труби мають руйнування, труба замулена.

Робочим проєктом передбачено виконати перебудову існуючої залізобетонної збірної труби на збірний залізобетонний лоток отвором 0,5х0,5м на ПК93+06. Лоток влаштовується довжиною 15,1м.

-   ПК93+61 (експл. км9+361) – залізобетонний міст за схемою 1х14,7м повною довжиною 14,7м габаритом Г-5,0м без тротуарів. За результатами обстеження штучна споруда знаходиться у 5 стані (непрацездатний).   

Робочим проєктом передбачено виконати будівництво нової штучної споруди із збірних металевих гофрованих елементів отвором 2х1,79х1,2м .

  

Примикання

Робочим проєктом передбачено облаштування існуючого примикання другорядної дороги у вулицю на ПК93+35 (праворуч). Тип розв’язки – VІ (IV-V). Стан задовільний. Покриття капітального типу - асфальтобетон.

Примикання облаштовується з частковою перебудовою на ПК93+26 під кутом 90° для забезпечення безпочного заїзду та виїзду. Радіуси на закругленні прийняті відповідно 12 і 30м. Максимальний похил - 20‰. Облаштування примикання виконується на ділянці протяжністю 21м.

 

Тротуари

Існуюча тимчасова об’їзна дорога використовується як пішохідна зона. Робочим проєктом передбачається на період будівництва облаштувати об’їзду дорогу з перебудовою штучної споруди та відновленням покриття. Після завершення будівництва об’їздна дорога буде використовуватись як пішохідна зона та велосипедна доріжка, яка позначиться відповідними засобами організації дорожнього руху. Ширина пішохідної зони становитиме 4,5÷3,5м.

Конструкція дорожнього одягу на тротуарі прийнята:

-   основа із щебенево-піщаної суміші товщиною 0,21м;

покриття – із відфрезерованого матеріалу товщиною 0,10м.

Організація дорожнього руху

Проєктом передбачена установка світлоповертаючих дорожніх знаків в кількості 37шт. Дорожні знаки установлюються на присипних бермах земляного полотна. Стояки дорожніх знаків прийняті по ДСТУ Б В.2.6-133:2010.

Дорожня розмітка виконується – фарбою із застосуванням склокульок.

Проєктом передбачено встановлення однобічного металевого бар’єрного оцинкованого огородження загальною протяжністю 144п.м. та сигнальних стовпчиків в кількості 12шт.

    

Доступність споруд для маломобільних груп населення

Проєктні рішення по об’єкту, доступних для інвалідів, не обмежують умови життєдіяльності інших груп населення, а також ефективності експлуатації споруди. З цією метою проєктні рішення адаптовані до потреб інвалідів та МГН, які використовуються усіма групами населення.

У робочому проєкті відсутні похили більше нормативних (сходинки та інше), що могло б заважати безпечному руху МГН. Відповідно улаштування пандусів та застосування тактильні матеріали не передбачається. В місцях сполучення пішохідної зони з проїзною частиною перевищення повинно мати нульову висоту.

 

Охорона навколишнього природного середовища

З метою забезпечення нормативного стану навколишнього природного середовища i екологiчної безпеки проєктом передбаченi такi заходи:

- знiмання рослинного ґрунту пiд запроєктованим земляним полотном в мiсцях його розширення, збереження його i використання для укрiплювальних робiт;

- рух машин i механiзмiв пiд час виконання будiвельних робiт тiльки в межах постiйного вiдводу;

- укрiплення укосiв i узбiччя для запобiгання розмивiв земляного полотна;

- зменшення пилоутворення за рахунок укрiплення узбiч.

Прийнятий комплекс проєктних рішень по зменшенню впливу автомобiльної дороги на навколишнє природне середовище до мiнiмуму знижує його негативний вплив.

Хiмiчне забруднення повiтря i ґрунту вiд викидiв  автотранспорту не перевищує нормативних значень, що пiдтверджено вiдповiдними розрахунками.

 

Протипожежні заходи

В дорожньому будівництві пожежонебезпечними об’єктами являються тимчасові споруди і будівлі, зосереджені роботи, тимчасові виробничі підприємства, склади горючого і мастил, зварювальні роботи, роботи з пожежонебезпечними матеріалами та іншими.

Причиною пожежі на будівельній площадці можуть бути: несправність опалювальних нагрівальних приладів і устаткування, необережне поводження з вогнем, іскріння, поганий стан електрообладнання і електропроводки, самозагорання матеріалів і речовин, розведення вогню і куріння в недозволених місцях, удари блискавки, неправильне зберігання легкозаймистих і горючих матеріалів, невиконання заходів безпеки при газо і електрозварювальних роботах та інше.

Проєктом передбачається виконання ряду заходів для попередження виникнення пожежі:

- важливим протипожежним заходом являється виховання у робітників занятих на будівництві, суворої виробничої дисципліни у відношенні виконання вимог протипожежного режиму. Для попередження пожеж повинні бути ефективні протипожежні засоби, утримані в постійній готовності;

- на випадок виникнення пожежі повинна бути розроблена і доведена до відома всіх працюючих схема евакуації людей і техніки;

- із числа робітників і службовців на об’єкті повинні бути комплектовані добровільні пожежні дружини для проведення заходів по попередженню і ліквідації пожеж;

- на роботи допускаються тільки ті робітники, які знають технологічний процес, правила виконання робіт і пройшли інструктаж по охороні праці і протипожежним заходам;

- на тимчасовій базі передбачаються установка пожежних щитів з протипожежним знаряддям, хімічні вогнегасники, ящики з сухим піском, відра, лопати, багри, брезент та інше;

- побутові приміщення обладнуються вогнегасниками з інструкціями, табличками з прізвищами відповідальних за протипожежний стан;

- необхідно утримувати в зразковій чистоті, а також очищати від снігу території, що прилягають та проїзди і забезпечити їх зовнішнє освітлення;

- до кожної будівлі і споруди повинен бути забезпечений під’їзд пожежних машин.

До робіт з підвищеною небезпекою відносяться слідуючи роботи:

- розробка траншей і котлованів при влаштуванні штучних споруд;

- робота поблизу машин і механізмів;

- робота поблизу пересічень ліній електричних мереж і газопроводів, та виконання земляних робіт в їх охоронній зоні;

- фарбування огорожі із застосуванням фарборозпилювачів;

- навантажувально-розвантажувальні роботи.

Виділити спеціальні місця для куріння та розміщення на видних місцях інструкцій та плакатів про міри пожежної безпеки. Місця для куріння облаштовуються урнами, ящиками з піском, бочками з водою. Біля місць куріння вивішуються таблички з написом «Місце для паління», а в місцях зберігання паливних матеріалів табличка «Палити заборонено»

 

Забезпечення надійності та безпеки

Проєктні рішення прийняті при розробці робочого проєкту забезпечують надійність споруди та її безпеку при відповідному та належному її експлуатуванні.

Основною вимогою, яка визначає надійність будівельного об'єкта, є його відповідність призначенню й здатність зберігати необхідні експлуатаційні якості протягом встановленого терміну експлуатації. До них належать:

- гарантія безпеки для здоров'я і життя людей, майна та довкілля;

- збереження цілісності об'єкта та його основних частин і виконання інших вимог, які гарантують можливість використання об'єкта за призначенням і нормального функціонування технологічного процесу, включаючи вимоги до жорсткості будівельних конструкцій і основ, їх герметичності, акустичних характеристик тощо;

- створення необхідного рівня зручностей і комфорту для користувачів та експлуатаційного персоналу, включаючи вимоги до кліматичного режиму, а також доступність для оглядів і ремонтів, можливість заміни і модернізації окремих елементів тощо;

- обмеження ступеня ризику шляхом виконання вимог до вогнестійкості, безвідмовності роботи захисних пристроїв, надійності систем і мереж життєзабезпечення, живучості будівельних конструкцій тощо.

Вимоги до функціональних характеристик, як правило, ставляться до всієї споруди в цілому; оскільки її складові частини відіграють різні ролі у забезпеченні надійності споруди, вони мають різну відповідальність.

Вимоги до окремих частин і підсистем будівельного об'єкта, які забезпечують функціонування об'єкта, повинні встановлюватися і реалізуватися сумісно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За результатами розгляду проєктної документації  і зняття зауважень, які були доведені письмово до замовника та усунуті в процесі проведення експертизи, встановлено, що робочий проєкт: «Капітальний ремонт мостового переходу з підходами на автомобільній дорозі загального користування місцевого значення О191308 Ромни – Чеберяки – Андріяшівка, км9+361.  (Код 021:2015:71320000-7 – Послуги з інженерного проєктування)» - розроблений  відповідно до завдання на проєктування та  вихідних даних,  відповідає вимогам до міцності, надійності та довговічності об’єкту будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо доступності осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, вимогам  санітарного і епідеміологічного благополуччя населення; охорони праці; екології; пожежної безпеки; техногенної безпеки; доріг; енергозбереження. Кошторисна документація відповідає вимогам ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.


Розділи