1 редакція від 22.02.2022 2 редакція від 07.07.2023

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:9189-8461-9792-8973
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№2378 від 31.05.2021
Орган, що видав
ТОВ "Центр експертизи" (41632988) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Капітальний ремонт мостового переходу з підходами на автомобільній дорозі загального користування місцевого значення О190208 Буринь-Гвинтове км 0+887
Код проектної документації
PD01:0628-4784-7360-2319 Зміни №2 №135-20 від 2020-12-24 (видав ДП "УКРДІПРОДОР") / Наявні експертизи: EX01:9189-8461-9792-8973
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань експертизи проектної документації доріг, З питань енергозбереження
Головний експерт проекту
Зінченко Сергій Васильович (АР 004495, АР 004949, АЕ 005232, АТ 003902, АЕ 005421, СІ- 00170, АТ 011208 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Сумська обл., Конотопський район, Буринська територіальна громада, м. Буринь (станом на 01.01.2021) , мостовий перехід не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДОРОГИ СУМЩИНИ" (42524164)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
КРИЛЬ ОЛЬГА КОРНІЇВНА (АР 005340, АЕ 004584)
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
Зінченко Сергій Васильович (АР 004495, АР 004949, АЕ 005232, АТ 003902, АЕ 005421, СІ- 00170, АТ 011208)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
З питань експлуатаційної безпеки
З питань інженерного забезпечення
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
Бражнік Денис Володимирович (АР 020055, АЕ 004716, АР 010367)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
ВОЛКОВ КОСТЯНТИН ІВАНОВИЧ (АЕ 004786)
Відповідальний експерт З питань екології
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
Сидоренко Сергій Вікторович (АР 013872, АЕ 004791, АЕ 005134)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
НАГОРКІН ДМИТРО ОЛЕГОВИЧ (АР 016540, АЕ 005266, АЕ 007161, АЕ 006200)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
БАСАНЕЦЬ ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 007328, АР 007897, АР 000094, АЕ 004731, АЕ 004737, АР 019362, АР 019457, АР 013110)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:0628-4784-7360-2319
Орган, що видав
ДП "УКРДІПРОДОР" (05416892)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Пояснювальна записка, креслення, кошторисна документація
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2112.9 Шляхи, вулиці, дороги та дорожні споруди інші
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
24.12.2020
Номер проектної документації
135-20
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Клас наслідків (відповідальності) – СС2

 

Замовник будівництва – Державне підприємство «Дороги Сумщини»

Генеральний проєктувальник – ДП «Укрдіпродор» Сумський ВКП

(ГІП Геліх О. А., кваліфікаційний сертифікат серія АР № 001005 від 20.06.2012)

 

Адреса об’єкту будівництва: Сумська обл., м. Буринь

 

 

Проєктна документація виконана на основі:

- завдання на розробку робочого проєкту виданого та затвердженого ДП «Дороги Сумщини»;

- інженерно-геодезичних вишукувань виконаних Сумським ВКП ДП «Укрдіпродор»;

- інженерно-геологічних вишукувань виконаних ФОП «Колесов В.О.»;

- обстеження існуючого мосту виконаних ТОВ «ВАРТО»;

- висновку за результатами обстеження об’єкту виконаного Сумським ВКП ДП «Укрдіпродор» та ДП «Дороги Сумщини».

 

Експертизу проєкту виконано відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 11.05.2011р. №560 «Про затвердження Порядку затвердження проєктів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».

 

Кліматичні умови

Ділянка дороги, що проєктується, розташована в дорожньо-кліматичній зоні У-І території України і характеризується такими показниками:

- середньорічна кількість опадів – 620 мм;

- розрахункова висота снігового покрову з вірогідністю перевищення 5% - 0,43 м;

- найбільша зафіксована глибина промерзання ґрунтів– 1,2 м;

- кількість днів на протязі року з ожеледицею – 14, з туманами – 49, з завірюхами – 23;

- середньорічна температура повітря - +6,9ºС;

- найвища температура повітря - +39ºС;

- найнижча температура повітря - -32ºС.

Дати переходу температур:

- через 0ºС – 22.03 та 16.11;

- через 5ºС – 09.04 та 25.10;

- через 10ºС – 26.04 та 29.09;

- через 15ºС – 17.05 та 06.09

Рельєф району розташування ділянки дороги рівнинний, місцевість по характеру поверхневого стоку і степені зволоження відноситься до І типу, за винятком русла – ІІІ тип..

Ерозійні процеси на дорозі і поблизу неї відсутні. Рослинний покрив типовий для лісостепової зони України. Ґрунт представлений суглинком.

 

 

 

 

План дороги

Вісь траси мостового переходу автомобільної дороги /Буринь - Гвинтове прокладена по існуючому напрямку в межах існуючої смуги відводу автомобільної дороги, яка знаходиться у постійному користуванні ДП “Дороги Сумщини” і розташована в межах населеного пункту м. Буринь Конотопського району Сумської області.

Початок траси прийнято по вісі дороги на ПК8+30, що відповідає експлуатаційному км0+830 (в кінці горизонтальної кривої) . Кінець траси прийнято по вісі дороги на ПК10+00 і відповідає експлуатаційному км1+000 (перед горизонтальною кривою). Протяжнiсть дiлянки мостового переходу, що підлягає капітальному ремонту складає 0,170км.

На проєктній ділянці дороги для плавності руху автомобільного транспорту та сформованої ситуації запроєктований 1 кут повороту з вписуванням радіусу горизонтальної кривої 500м та перехідних кривих по 50м.

Ділянка мостового переходу запроєктована по параметрам ІV технічної категорії.

На ділянці дороги збудована штучна споруда на ПК8+87 – залізобетонний міст через струмок за розрізною схемою 1х5,0м повною довжиною 5,0м габаритом Г-7,4м та двома зруйнованими тротуарами по 1,0м.

Капітальний ремонт автомобільної дороги буде проведений з урахуванням максимального збереження елементів земляного полотна та навколишнього ландшафту без додаткового зайняття земель в постійне користування.

Прийнятi параметри плану дороги забезпечують розрахункову швидкість руху автотранспорту – 60км/год.

 

Поздовжній профіль

Проєктом передбачено поздовжній похил прийняти виходячи з умов рельєфу місцевості який являє собою плавну лінію у просторі із спільною ув’язкою елементів плану, поздовжнього та поперечного профілів між собою і навколишнім ландшафтом із оцінкою їх впливу на умови руху та зорове сприйняття дороги.      

Керівна відмітка при проєктуванні прийнята з умов підсилення існуючого дорожнього одягу і складає 0,15м.

Коливання робочих відміток обумовлено необхідністю вирівнювання існуючого поздовжнього і поперечного профілів.

На всій довжині проєктної ділянки, факторів, які несприятливо впливають на стійкість і міцність земляного полотна, таких як пучиноутворення, застій води поверхневих і ґрунтових вод не спостерігалось.      

Поздовжній профіль запроєктований на комп’ютері за допомогою програми «CREDO ДОРОГИ». 

Основні технічні показники запроєктованого поздовжнього профілю:

- максимальний запроєктований поздовжній ухил прийнято 41,0‰.

- мінімальний радіус вертикальної увігнутої кривої   - 4500м.        

Водовідвід від земляного полотна в поздовжньому напрямку забезпечується по існуючій природній поверхні та запроєктованому водоскиду.

 

Дорожній одяг.

Iснуючий дорожнiй одяг на ділянцках мостового переходу ПК8+30÷ПК8+85, ПК8+90÷ПК10+00 побудований з таких конструктивних шарiв:

- основа із щебеню товщиною 0,18м;

- покриття із асфальтобетону товщиною 0,05м.

Ширина покриття складає 5,4м.

Стан iснуючого дорожнього одягу незадовiльний. Покриття має значні дефекти (ямковість, тріщини, руйнація крайок покриття, невідповідність поперечних похилів).

Проєктом передбачено використання iснуючого дорожнього одягу як основу пiд посилення на ділянках дороги ПК8+30÷ПК8+40 та Пк9+90÷ПК10+00.

Проєктом розроблено по 4 варіанти конструкції посилення iснуючого дорожнього одягу, розширення та нове будівництво. На основі порівняльних показників до проєктування погоджено варіант №2, саме:

Посилення

-       розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,6л/м2;

-       нижній шар покриття – гарячий крупнозернистий щільний асфальтобетон АСГ.Кр.Щ.А1.НП.І.БНД 70/100 типу А1 марки І згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,10м з одночасним улаштуванням вирівнюючого шару;

-       розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,6л/м2;

-       верхнiй шар покриття – гарячий дрібнозернистий щільний асфальтобетон АСГ.Др.Щ.А.НП.ІІ.БНД 70/100 типу А марки ІІ згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,05м.

Розширення та нове будівництво       

-       основа із щебенево-піщаної суміші С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30:2013 товщиною 0,32м;

-       розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 1,6л/м2;

-       нижній шар покриття – гарячий крупнозернистий щільний асфальтобетон АСГ.Кр.Щ.А1.НП.І.БНД 70/100 типу А1 марки І згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,10м;

-       розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,6л/м2;

-       верхнiй шар покриття – гарячий дрібнозернистий щільний асфальтобетон АСГ.Др.Щ.А.НП.ІІ.БНД 70/100 типу А марки ІІ згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,05м.

 

Ширина проїзної частини на ділянці дороги, що проєктується, прийнято 6,0м з укрiплювальними смугами 2х0,5м. Поперечний похил проїзної частини прийнятий 25‰, узбiччя - 50‰.

Ширина узбiччя прийнята 1,5м без урахування укріпленої прикрайкової смуги.

Узбiччя на ділянці дороги, що підлягає проєктуванню, прийнято укрiплювати засівом трави по рослинному шару грунту товщиною 0,1м.

Водовідвід з проїзної частини передбачено за рахунок поперечних та поздовжніх похилів.

Ліворуч по ходу пікетажу бортовий камінь влаштовується припіднятим над поверхнею покриття на h-0,07м над поверхнею покриття для збору води і улаштуванням водоскиду на ПК9+00, праворуч бортовий камінь влаштовується припіднятим над поверхнею покриття на h-0,15м над поверхнею покриття для улаштування тротуару вздовж проїзної частини.

 

Штучні споруди

Для забезпечення пропуску води в поперечному напрямку, збудована штучна споруда, яка розміщена на ПК8+87 (експл. км0+887) – залізобетонний міст через струмок за схемою 1х5,0м повною довжиною 5,0м габаритом Г-7,4м з двома необлаштованими тротуарів по 1,0м. За результатами обстеження штучна споруда знаходиться у 5 стані (непрацездатний).   

Робочим проєктом передбачено виконати будівництво нової штучної споруди із збірних металевих гофрованих елементів отвором 2,0х2,97м.

  

Тротуари

Робочим проєктом передбачається улаштування одностороннього тротуару по правій стороні проїзної частини по ходу пікетажу. Ширина тротуару прийнята 2,0м з урахуванням розміщення вздовж дороги одностороннього бар’єрного огородження. Поперечний похил прийнято 20‰ в сторону проїзної частини.

Конструкція дорожнього одягу на тротуарі прийнята:

- основа із щебенево-піщаної суміші С-7 товщиною 0,12м;

- покриття – із гарячої піщаної асфальтобетонної суміші типу Г марки І товщиною 0,03м.

Організація дорожнього руху

Проєктом передбачена установка світлоповертаючих дорожніх знаків в кількості 8шт. Дорожні знаки установлюються на відстані 0,5м від бровки земляного полотна. Стояки дорожніх знаків прийняті по ДСТУ Б В.2.6-133:2010.

Дорожня розмітка виконується – фарбою із застосуванням склокульок.

Проєктом передбачено встановлення однобічного металевого бар’єрного оцинкованого огородження загальною протяжністю 190п.м., поручневого огородження протяжністю 24м та сигнальних стовпчиків в кількості 6шт.

 

Охорона навколишнього природного середовища

З метою забезпечення нормативного стану навколишнього природного середовища i екологiчної безпеки проєктом передбаченi такi заходи:

-       знiмання рослинного грунту пiд запроєктованим земляним полотном в мiсцях його розширення, збереження його i використання для укрiплювальних робiт;

-       рух машин i механiзмiв пiд час виконання будiвельних робiт тiльки в межах постiйного вiдводу;

-       укрiплення укосiв i узбiччя для запобiгання розмивiв земляного полотна;

-       зменшення пилоутворення за рахунок укрiплення узбiч.

Прийнятий комплекс проєктних рішень по зменшенню впливу автомобiльної дороги на навколишнє природне середовище до мiнiмуму знижує його негативний вплив.

Хiмiчне забруднення повiтря i грунту вiд викидiв  автотранспорту не перевищує нормативних значень, що пiдтверджено вiдповiдними розрахунками.

 

Протипожежні заходи

В дорожньому будівництві пожежонебезпечними об’єктами являються тимчасові споруди і будівлі, зосереджені роботи, тимчасові виробничі підприємства, склади горючого і мастил, зварювальні роботи, роботи з пожежонебезпечними матеріалами та іншими.

Причиною пожежі на будівельній площадці можуть бути: несправність опалювальних нагрівальних приладів і устаткування, необережне поводження з вогнем, іскріння, поганий стан електрообладнання і електропроводки, самозагорання матеріалів і речовин, розведення вогню і куріння в недозволених місцях, удари блискавки, неправильне зберігання легкозаймистих і горючих матеріалів, невиконання заходів безпеки при газо і електрозварювальних роботах та інше.

Проєктом передбачається виконання ряду заходів для попередження виникнення пожежі:

- важливим протипожежним заходом являється виховання у робітників занятих на будівництві, суворої виробничої дисципліни у відношенні виконання вимог протипожежного режиму. Для попередження пожеж повинні бути ефективні протипожежні засоби, утримані в постійній готовності;

- на випадок виникнення пожежі повинна бути розроблена і доведена до відома всіх працюючих схема евакуації людей і техніки;

- із числа робітників і службовців на об’єкті повинні бути комплектовані добровільні пожежні дружини для проведення заходів по попередженню і ліквідації пожеж;

- на роботи допускаються тільки ті робітники, які знають технологічний процес, правила виконання робіт і пройшли інструктаж по охороні праці і протипожежним заходам;

- на тимчасовій базі передбачаються установка пожежних щитів з протипожежним знаряддям, хімічні вогнегасники, ящики з сухим піском, відра, лопати, багри, брезент та інше;

- побутові приміщення обладнуються вогнегасниками з інструкціями, табличками з прізвищами відповідальних за протипожежний стан;

- необхідно утримувати в зразковій чистоті, а також очищати від снігу території, що прилягають та проїзди і забезпечити їх зовнішнє освітлення;

- до кожної будівлі і споруди повинен бути забезпечений під’їзд пожежних машин.

 

 

До робіт з підвищеною небезпекою відносяться слідуючи роботи:

- розробка траншей і котлованів при влаштуванні штучних споруд;

- робота поблизу машин і механізмів;

- робота поблизу пересічень ліній електричних мереж і газопроводів, та виконання земляних робіт в їх охоронній зоні;

- фарбування огорожі із застосуванням фарборозпилювачів;

- навантажувально-розвантажувальні роботи.

Виділити спеціальні місця для куріння та розміщення на видних місцях інструкцій та плакатів про міри пожежної безпеки. Місця для куріння облаштовуються урнами, ящиками з піском, бочками з водою. Біля місць куріння вивішуються таблички з написом «Місце для паління», а в місцях зберігання паливних матеріалів табличка «Палити заборонено»

 

Доступність маломобільних груп населення

При проєктуванні ділянки дороги робочим проєктом передбачено для інвалідів і громадян інших маломобільних груп населення умови життєдіяльності, однакові з рештою категорій населення.

При проєктуванні обєкту забезпечується доступність МГН, а саме:

-       доступність місць цільового відвідування і безперешкодність переміщення;

-       безпека шляхів руху;

-       зручність і комфорт середовища життєдіяльності.

Проєктні рішення по об’єкту, доступних для інвалідів, не обмежують умови життєдіяльності інших груп населення, а також ефективності експлуатації споруди. З цією метою проєктні рішення адаптовані до потреб інвалідів та МГН, які використовуються усіма групами населення.

У робочому проєкті відсутні місця наземних пішохідних переходів, відповідно проєктом не передбачається улаштування пандусів та застосування тактильних матеріалів. Максимальний поздовжній похил по тротуару з урахуванням рельєфу місцевості прийнято 41‰ та поперечний похил - 20‰.

 

Забезпечення надійності та безпеки

Проєктні рішення прийняті при розробці робочого проєкту забезпечують надійність споруди та її безпеку при відповідному та належному її експлуатуванні.

Основною вимогою, яка визначає надійність будівельного об'єкта, є його відповідність призначенню й здатність зберігати необхідні експлуатаційні якості протягом встановленого терміну експлуатації. До них належать:

- гарантія безпеки для здоров'я і життя людей, майна та довкілля;

- збереження цілісності об'єкта та його основних частин і виконання інших вимог, які гарантують можливість використання об'єкта за призначенням і нормального функціонування технологічного процесу, включаючи вимоги до жорсткості будівельних конструкцій і основ, їх герметичності, акустичних характеристик тощо;

- створення необхідного рівня зручностей і комфорту для користувачів та експлуатаційного персоналу, включаючи вимоги до кліматичного режиму, а також доступність для оглядів і ремонтів, можливість заміни і модернізації окремих елементів тощо;

- обмеження ступеня ризику шляхом виконання вимог до вогнестійкості, безвідмовності роботи захисних пристроїв, надійності систем і мереж життєзабезпечення, живучості будівельних конструкцій тощо.

Вимоги до функціональних характеристик, як правило, ставляться до всієї споруди в цілому; оскільки її складові частини відіграють різні ролі у забезпеченні надійності споруди, вони мають різну відповідальність.

Вимоги до окремих частин і підсистем будівельного об'єкта, які забезпечують функціонування об'єкта, повинні встановлюватися і реалізуватися сумісно.

 

За результатами розгляду проєктної документації  і зняття зауважень, які були доведені письмово до замовника та усунуті в процесі проведення експертизи, встановлено, що робочий проєкт: «Капітальний ремонт мостового переходу з підходами на автомобільній дорозі загального користування місцевого значення О190206 Буринь-Гвинтове, км0+887. (Код 021:2015:71320000-7 – Послуги з інженерного проектування)» - розроблений  відповідно до завдання на проєктування та  вихідних даних,  відповідає вимогам до міцності, надійності та довговічності об’єкту будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо доступності осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, вимогам  санітарного і епідеміологічного благополуччя населення; охорони праці; екології; пожежної безпеки; техногенної безпеки; доріг; енергозбереження. Кошторисна документація відповідає вимогам ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.

Розділи