Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:8758-8984-3811-2898
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№023-05-23/КП від 25.05.2023
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП" (41403089) Версія №2 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці км 119+700 – км 124+800, Полтавська область» Коригування
Код проектної документації
PD01:0610-6757-1862-0349 №16-03-22 від 2022-09-20 (видав ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОСТОПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:8758-8984-3811-2898
Напрям експертизи
З питань експертизи проектної документації доріг, Розділ електрообладнання та електроосвітлення, Розділ водопостачання та водовідведення, З питань пожежної безпеки, З питань охорони праці, З питань кошторисної частини проектної документації, Розділ організація будівництва
Головний експерт проекту
Ковальчук Василь Володимирович (АР 003364, АР 003606, АТ 001917, АЕ 005917, АР 002800, АЕ 007535, АЕ 006706, АЕ 000667, АР 018867, АР 019406 )

Кошторисна документація

Реєстраційний номер Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн.
EM01:5912-9323-9119-2113 Редакція №2 09.01.2023 518029.732
EM01:5912-9323-9119-2113 Редакція №1 09.01.2023 518029.732

Кошторисна вартість


Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
24.05.2023 503695.502 380168.281 17273.93 106253.291 414489.57 316907.479 17256.197 80325.894

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Полтавська обл., Полтавський район, Решетилівська територіальна громада (UA53080390000027656) , автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці км 119+700 – км 124+800, Полтавська область не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (25898491)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Експерт (фахівець) Розділ організація будівництва
Тонковид Надія Іванівна
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
Кучерук Сергій Володимирович (АЕ 003600, АЕ 006285, АЕ 007181)
Відповідальний експерт Розділ водопостачання та водовідведення
Радченко Сергій Володимирович (АЕ 004825, АР 011867, АР 013975)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Боричко Тамара Юріївна (АЕ 005036)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
Сисолятин Артем Ігорович (АЕ 007192, АЕ 007175, АЕ 003739, АЕ 003199)
Відповідальний експерт Розділ електрообладнання та електроосвітлення
Ланге Роман Володимирович (АР 011842, АЕ 004823)
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
Ковальчук Василь Володимирович (АР 003364, АР 003606, АТ 001917, АЕ 005917, АР 002800, АЕ 007535, АЕ 006706, АЕ 000667, АР 018867, АР 019406)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:0610-6757-1862-0349
Орган, що видав
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОСТОПРОЕКТ" (30604691)
Вид будівництва
Реконструкція
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
20.09.2022
Номер проектної документації
16-03-22
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

ДОДАТОК до експертного звіту (позитивного)

№ 023-05-23/КП від «25» травня 2023 року

щодо розгляду проектної документації на будівництво

за проектом

 

«Реконструкція автомобільної дороги державного значення

Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці

км 119+700 – км 124+800, Полтавська область» Коригування

 

Замовник: Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Полтавській області.

Генеральний проектувальник: Приватне підприємство «Науково-виробнича фірма «МОСТОПРОЕКТ», місцезнаходження: 04208, м. Київ, проспект Радянської України, буд. 7, кв. 33.

Головний інженер проекту (ГІП) – Каплинський Дмитро Миколайович (кваліфікаційний сертифікат серія АР № 017032).

Експертиза проектної документації виконана товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» на підставі договору на виконання експертизи проекту будівництва №023-0901-23/КП, укладеного у відповідності з Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 р. №560.

 

Проект розроблено на підставі наступних вихідних даних:

-       завдання на коригування проектно-кошторисної документації №16-14/8/01-21, затвердженого Начальником Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Полтавській області від 12.04.2023 р. та погодженого листом Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України від 28.04.2023 року № 1348/1/06-02/02.3/08-2985/09-23;

-              містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 13.08.2014 року №05 та доповнень до них від 13.08.2014 року № 15;

-              технічних умов від 24.03.2020 року №6 на розробку проекту з перенесення та захисту кабелів зв’язку, виданих Полтавською філією ПАТ «Укртелеком»;

-              технічних умов №ТД-19-08851 від 06.08.2019 року, виданих ТОВ «Вікторія – Фелиз», затверджених начальником відділу експлуатації транспортної мережі ПрАТ «ВФ Україна»;

-              технічних умов стандартного приєднання до електричних мереж електроустановок від 26.01.2021 року №54/939, виданих АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО»;

-              технічного звіту з інженерно-геодезичних вишукувань, виконаного                  ТОВ «НВП» Українська геодезична компанія» у 2019 році

-              технічного звіту з інженерно-геологічних вишукувань, виконаного ТОВ «Інженерні вишукування» у 2019 році;

-              акту обстеження ділянки автомобільної дороги, затвердженого замовником від 01.01.2022 року;

-              розрахунку класу наслідків (відповідальності) об’єкта, виконаного генеральним проектувальником та узгодженого замовником.

 

Клас наслідків (відповідальності) об’єкта визначений генеральним проектувальником сумісно із замовником як СС3.

Відповідність технічних рішень проекту вимогам чинних нормативних документів у будівництві підтверджено окремим записом, наведеним у пояснювальній записці проекту, який завірено підписом та особистою печаткою відповідального виконавця проекту – Головного інженера проекту (ГІП) – Каплинського Дмитра Миколайовича (кваліфікаційний сертифікат серія АР № 017032).

 

Основні проектні рішення

 

Метою наданого проекту є реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці км119+700 – км 124+800, Полтавська область.

При коригуванні відбулися зміни проектних рішень та виникли наступні додаткові роботи:

Підготовчі роботи:

– скориговані обсяги робіт зі звалювання м’яких та твердих порід та компенсаційній висадці зелених насаджень;

– скориговані обсяги робіт з розчищення укосів земляного полотна та прилеглої смуги від чагарнику;

– скориговані обсяги робіт з розбирання існуючих водопропускних труб;

– скориговані обсяги з розбирання існуючого дорожнього одягу.

Земляні роботи:

– скориговані обсяги робіт з влаштування земляного полотна та присипних узбіч;

– додані обсяги робіт зі стабілізації робочого шару земляного полотна шляхом влаштування основи за технологією холодний ресайклінг з вапняно-грунтової суміші;

– додані обсяги робіт із заміни непридатного ґрунту існуючого земляного полотна.

Штучні споруди:

– скориговані обсяги робіт з влаштування залізобетонних водопропускних труб під примиканнями;

– додані обсяги робіт з влаштування скидів води з тротуарів.

Дорожній одяг:

– скориговані обсяги робіт з влаштування дорожнього одягу жорсткого типу;

– скориговані обсяги робіт з влаштування поздовжніх та поперечних деформаційних швів;

– скориговані обсяги робіт з укріплення розділювальної смуги;

– скориговані обсяги робіт з укріплення узбіч земляного полотна.

Будівлі та споруди дорожньої та автотранспортної служб:

– скориговані обсяги робіт з влаштування дорожнього одягу на посадкових майданчиках;

– скориговані обсяги робіт з влаштування бортових каменів БР 100.20.8 при влаштування посадкових майданчиків.

Пересічення та примикання:

–- скориговані обсяги робіт з влаштування дорожнього одягу жорсткого типу на примиканнях в межах радіусів заокруглення;

– скориговані обсяги робіт з влаштування дорожнього одягу на перехідних ділянках на існуюче покриття;

– скориговані обсяги робіт з влаштування дорожнього одягу на перехідних ділянках на існуюче покриття;

– скориговані обсяги робіт з влаштування дорожнього одягу за межами радіусів заокруглень на примиканнях без твердого покриття.

Облаштування та обстановка дороги:

– скориговані обсяги робіт з влаштування дорожніх знаків та опор дорожніх знаків;

– скориговані обсяги робіт з влаштування бар’єрного огородження;

– скориговані обсяги робіт з влаштування дорожньої розмітки;

– додані обсяги робіт з влаштування фундаментів під опори дорожніх знаків індивідуального проектування;

– додані обсяги робіт з влаштування огородження другої групи з кріпленням до бар’єрного огородження;

– додані обсяги робіт з влаштування огородження другої групи з бетонуванням стійок в ґрунт;

– додані обсяги робіт з влаштування початкової секції огородження «термінали» (на узбіччі).

Тимчасові засоби технічного регулювання дорожнього руху на період ремонтних робіт:

– додані обсяги робіт з влаштування тимчасових об’їздів на ділянках ПК 0+00 – ПК 2+80,94, ПК 13+60 – ПК 34+00 та ПК 37+45 – ПК 38+72,6 (всі з боку лівого проїзду).

На ПК 27+40 проектом передбачене влаштування майданчика для зважування в русі WIM (додаткові роботи).

 Пішохідний міст на ПК 20+11:

-         скориговані обсяги робіт з влаштування елементів пішохідного мосту.

 

Кошторисна вартість об’єкта будівництва зазнала змін внаслідок інфляційних процесів, збільшення нормативного рівня заробітної плати тощо, що відбулися за період від дати затвердження проекту, що призвело до вичерпання кошторисного ліміту, і потребує його коригування та перезатвердження для забезпечення безперебійного фінансування будівельного об’єкту.

Проектом передбачено будівництво в одну чергу без виділення пускових комплексів.

 

Автомобільна дорога

 

Ділянка будівництва автомобільної дороги проходить по території Полтавського району Полтавської області, розрахункова швидкість згідно ДБН В.2.3-4:2015 прийнята 110 км/год.

Загальна довжина ділянки реконструкції 3873 м.

У зв’язку з проходженням автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка по новому напрямку на ділянці будівництва обходу м. Кобеляки км 111+120 – км 119+700, довжина існуючої автомобільної дороги, що проходить в межах населеного пункту, не відповідає довжині проектної ділянки дороги на обході м. Кобеляки. Таким чином, по закінченню проектної ділянки будівництва обходу м. Кобеляки, існуючий кілометраж автомобільної дороги зміщений по відношенню до проектного, через що проектний кілометраж початку проектної ділянки реконструкції км 119+700 відповідає існуючому км 120+927. Тому з урахуванням границь виконання робіт по суміжним ділянкам будівництва обходу м. Кобеляки км 116+500 – км 119+000, розробленого Черкаським ВКП ДП «Укрдіпродор» та реконструкції дороги на ділянці км 124+800 – км 128+000, розробленої ТОВ «Інститут комплексного проектування об’єктів будівництва», фактична ділянка виконання робіт складає 3873 м, що відповідає різниці між кінцем та початком траси по існуючому кілометражу (відповідно, км 124+800 та км 120+927).

На всій протяжності дорога проходить поза межами населених пунктів, в польових умовах.

Існуючі параметри дороги (до початку реконструкції):

– категорія дороги – ІІ;

– ширина земляного полотна – 15 – 22 м;

– ширина проїзної частини – 8,6 – 11,0 м;

– дорожній одяг з капітальним типом покриття (асфальтобетонне покриття).

Проектні параметри дороги:

– ширина смуги руху – 3,75 м;

– кількість смуг руху – 4;

– ширина узбіччя – 3,75 м (на ділянках влаштування бар’єрного огородження – 4,15 м), в тому числі зупинкової смуги разом з укріпленою смугою узбіччя (з дорожнім одягом по типу основного проїзду) – 3,00 м;

– ширина розділювальної смуги – 3,00 м, в тому числі укріпленої частини (з дорожнім одягом по типу основного проїзду) – 2х0,50 м.

Інтенсивність руху, приведена до легкового автомобіля, в межах даної ділянки складає 16960 авт./добу, перспективна інтенсивність руху на 2043 рік складе 37170 авт./добу.

Після реконструкції ділянка автомобільної дороги матиме такі характеристики:

– технічна категорія – І-б;

– довжина ділянки дороги – 3873 м;

– розрахункова швидкість – 110 км/год.;

– розрахункове навантаження – 115 кН;

– ширина проїзної частини – 2х7,50 м;

– ширина розділювальної смуги – 3,0 м, в тому числі ширина укріпленої смуги (з дорожнім одягом по типу основного проїзду) – 2х0,50 м;

– ширина узбіччя – 3,75 м (на ділянках влаштування бар'єрного огородження – 4,15 м), в тому числі зупинкової смуги разом з укріпленою смугою узбіччя (з дорожнім одягом по типу основного проїзду) – 3,00 м.

– кількість кутів повороту – 3 шт.

Основні технічні показники поздовжнього профілю:

– найбільший поздовжній похил – 29,5 ‰;

– найменший радіус горизонтальної кривої – 2500 м;

– опуклої вертикальної кривої – 18000 м;

– увігнутої вертикальної кривої – 3200 м.

Траса дороги

Початок проектної ділянки знаходиться на ПК 0+00,0, що відповідає км 119+700 автомобільної дороги Н-31 та відповідає пікетажу кінця проектно-кошторисної документації «Будівництво обходу м. Кобеляки на ділянці км 116+500 – км 119+700 при реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка, Полтавська область», що розроблений Черкаським ВКП ДП «Укрдіпродор».

Кінець проектної ділянки знаходиться на ПК 38+73,0, що відповідає км 124+800 автомобільної дороги Н-31 та відповідає пікетажу початку проектно- кошторисної документації «Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці км 124+800 – км 128+000», розробленої ТОВ «Інститут комплексного проектування об’єктів будівництва».

Автобусні зупинки

Проектом передбачається влаштування 2-х автобусних зупинок на 18+75,3 (лівий проїзд) та ПК 20+44,0 (правий проїзд). За розташуванням автобусні зупинки відносяться до проміжних пересадкових. Поверхня посадкового майданчику піднята над покриттям зупинкового на 20 см за рахунок бортового каменю БР 100.30.18. Поперечний похил зупинкових майданчиків продовжує поперечний похил проїзної частини дороги. Поперечний похил посадкового майданчика дорівнює 15‰ і направлений у бік проїзної частини.

Для можливості переходу між автобусними зупинками проектом передбачене влаштування надземного пішохідного переходу.

Дорожній одяг зупинкових майданчиків відповідає конструкції дорожнього одягу по типу 1, посадкових майданчиків та тротуарів – типу 3.

Передбачається влаштування автопавільйонів біля автобусних зупинок, та туалетів, які облаштовані універсальною кабінкою для маломобільних груп населення.

Рішення по доступності об’єкту для маломобільних груп населення

Параметри надземних пішохідних переходів, ширини пандусів та їх поздовжній похил дозволяють рух маломобільних груп населення.

Для можливості безпечного руху пішоходів між автобусними зупинками на підходах до надземних пішохідних переходів, проектом реконструкції передбачене влаштування тротуарів шириною 1,50 м.

Для забезпечення засобами безпеки, орієнтування та отримання інформації для осіб з порушеннями зору, на ділянках влаштування тротуарів проектом передбачається влаштування тактильних елементів доступності, які включають в себе тактильні смуги, які контрастно відрізняються за кольором та фактурою від поверхні, на яку їх встановлено. Передбачається застосування трьох типів тактильних смуг: попереджувальних, спрямовуючих та інформаційних.

Поздовжній профіль

Поздовжній профіль земляного полотна запроектований у відповідності до вимог ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги» табл. 4.2, виходячи з умов забезпечення розрахункової швидкості 110 км/год для дороги І-б категорії.

Основні технічні показники поздовжнього профілю:

– найбільший поздовжній ухил – 29,5 ‰;

– найменший радіус опуклої вертикальної кривої – 18000 м;

– найменший радіус опуклої вертикальної кривої – 3200 м.

Земляне полотно

У зв’язку з перезволоженням ґрунту існуючого земляного полотна, який містить у своєму складі наявні органічні домішки, передбачається розбирання існуючого насипу з неможливістю подальшого використання ґрунту від розбирання.

Відповідно до вимог конструкції дорожнього одягу та рекомендацій базової організації з науково-технічної діяльності у будівництві – ДП «ДерждорНДІ» скоригованим проектом передбачається стабілізація верхнього робочого шару земляного полотна вапняно-ґрунтовою сумішшю на глибину 30 см.

Крутизну укосів насипу земляного полотна прийнято 1:1,75 на ділянках влаштування бар'єрного огородження на узбіччі, та 1:3 – на інших ділянках.

На ділянках дороги зі значною зміною похилу місцевості по поперечнику дороги (з боку правого проїзду), для запобігання розмивів та деформацій земляного полотна дороги передбачене влаштування водовідвідних канав шириною 0,40 м. При поздовжніх похилах канав до 20‰ їх укріплення виконується посівом трав по шару рослинного ґрунту товщиною 0,15 м, при похилах від 20 ‰ до 30 ‰ – щебенем, понад 30 ‰ – монолітним бетоном на щебеневій основі.

Дорожній одяг

Тип 1. Новий дорожній одяг з цементобетонним покриттям

– покриття з монолітного дорожнього цементобетону класу міцності на розтяг при згині Bbtb 4,4 (60) при стиску B 35, морозостійкість F 200 при відтаванні в 5% розчині NaCl згідно ДСТУ Б.В.2.7-43-96, Е=36 000 МПа, товщиною 26 см;

– влаштування розділяючого прошарку із геосинтетичного матеріалу з поверхневою щільністю 400 г/м2 згідно ГБН В.2.3-218-544:2014;

– пісний бетон В 7,5 згідно ДСТУ Б.В.2.7-43-96, Е = 1000 МПа, товщиною 18 см;

– цементогрунт М 40 (Супіски пилуваті, суглинки оброблені 6% цементу відповідно до ГБН В.2.3-37641918-554:2013 класу міцності ІІІ, Е=200 МПа), товщиною 30 см.

Тип 2. Новий дорожній одяг на перехідних ділянках примикань та технологічних проїздах до туалетів

– АСГ. Др. Щ. Б. НП. I. БНД 70/100 (з максимальним розміром зерен щебеню 15 мм) згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011– 4 см;

– ЩПС. С5. ДСТУ 9177-2:2022 – 21 см.

Тип 3. Новий дорожній одяг на посадкових майданчиках та тротуарах

– АСГ. Пщ. Щ. Г. НП. І. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 4 см;

– матеріал від фрезерування існуючого покриття – 12 см.

Тип 4. Дорожній одяг за межами радіусів заокруглень на примиканнях

– матеріал від фрезерування існуючого покриття – 25 см.

Укріплення розділювальної смуги

– АСГ. Др. Щ. Б. НП. IІ. БНД 70/100 (з максимальним розміром зерен щебеню 15 мм) згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011– 4 см;

– матеріал від фрезерування існуючого покриття – сер. 22 см.

У цементобетонному покритті влаштовують поздовжні і поперечні шви (стискання і розширення), що ділять покриття на плити визначеної довжини і ширини. Поперечні шви стискання влаштовують між швами розширення.

Глибина нарізання поперечних швів становить 1/3 товщини плити, поздовжніх 1/3 товщини плити. У швах передбачено штирьові з’єднання:

– поперечні шви: металевий штир гладкого профілю класу А240, 22 мм, L=500 мм;

– поздовжні шви: металевий штир періодичного профілю класу А400, 22 мм, L=800 мм.

Примикання та з’їзди

На проектній ділянці розташовано 2 примикань та з’їздів:

– ПК 19+54,5 (правий проїзд) - до с. Мідянівка Полтавського району Полтавської області.

– ПК 19+64,8 (лівий проїзд) – в поле.

В межах радіусів заокруглення на примиканнях конструкція дорожнього одягу прийнята по типу основного проїзду (тип 1).

Перехід від ширини проїзної частини примикань та з’їздів в кінці заокруглень до існуючої ширини здійснюється на довжині 20 м з улаштуванням дорожнього одягу по типу 2.

На з’їзді в поле, що знаходиться на ПК 19+64,8 (лівий проїзд), де відсутнє тверде покриття, передбачене влаштування дорожнього одягу з матеріалу від фрезерування існуючого покриття товщиною 25 см на довжині 200 м, відповідно до п. 9.2.1.9 ДБН В.2.3-4:2015 (дорожній одяг типу 4). Узбіччя укріплюються засівом трав на ширину 2х1,75 м.

В межах радіусів заокруглень примикань узбіччя укріплюються засівом трав по шару рослинного ґрунту товщиною 15 см.

Перехідно-швидкісні смуги та ліві віднесені повороти

Проектом передбачається влаштування перехідно-швидкісних смуг розгону та гальмування з лівими віднесеними поворотами для всіх з’їздів та примикань, що розробляються проектно-кошторисною документацією.

Відповідно до п. 9.2.4.1 ДБН В.2.3-4:2015 в місці влаштування автобусних зупинок передбачається влаштування перехідно-швидкісних смуг гальмування та розгону.

Перехідно-швидкісні смуги на гальмування мають такі параметри:

– ширина смуги руху – 3,75 м;

– довжина смуги повної ширини – 100 м;

– довжина клину перехідно-швидкісної смуги – 80 м.

Перехідно-швидкісні смуги на розгін мають такі параметри:

– ширина смуги руху – 3,75 м;

– довжина смуги повної ширини – 150 м;

– довжина клину перехідно-швидкісної смуги – 80 м.

Перехідно-швидкісні смуги на лівий поворот (з боку розділювальної смуги) мають такі параметри:

– ширина смуги руху – 3,75 м;

– довжина смуги повної ширини примикання – 144 м, в тому числі довжина смуги накопичення – 44 м (дві довжини розрахункового транспортного засобу відповідно до вимог ГБН В.2.3-37641918-555:2016 «Транспортні розв’язки в одному рівні. Проектування»);

– довжина клину перехідно-швидкісної смуги – 80 м.

Для можливості розміщення перехідно-швидкісних смуг на лівий поворот ширина розділювальної смуги на даних ділянках збільшується до 5,50 м. Перехід до збільшеної ширини розділювальної смуги виконується на довжині 125 м

Тротуари

Для можливості безпечного руху пішоходів між автобусними зупинками на підходах до надземних пішохідних переходів, проектом реконструкції передбачене влаштування тротуарів шириною 1,50 м. По всій довжині тротуарів передбачається влаштування бар’єрного огородження 11-ДО-280-0,8-2-1,5. Таким чином, з урахуванням влаштування бар’єрного огородження, ширина покриття тротуару збільшується до 1,90 м (на ширину бар’єрного огородження).

На тротуарах приймається дорожній одяг типу 3 з покриттям з піщаного асфальтобетону типу Г першої марки товщиною 4 см та основою з матеріалу від фрезерування існуючого покриття 12 см.

Організація дорожнього руху

Для забезпечення безпеки руху передбачається встановлення дорожніх знаків згідно ДСТУ 4100:2021 «Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування». В проекті передбачено дорожні знаки зі світлоповертаючою здатністю. Дорожні знаки встановлюються на оцинкованих опорах.

Передбачається встановлення дорожнього огородження 11ДО-280-0,8-2-1,5 та 11ДД-280-0,8-2-1,1, згідно ДСТУ Б В.2.3-12:2004, ДСТУ 8751:2017.

Для підвищення безпеки руху, а саме пом'якшення сили удару під час наїзду транспортних засобів на початку та в кінці ділянок бар'єрного огородження передбачається влаштування амортизаційних пристроїв (демпферних систем), відповідно до вимог п. 11.1.17 ДСТУ 8751:2017.

Передбачено влаштування дорожньої розмітки з холодного пластику та високоякісної дорожньої фарби.

Майданчик для зважування

У відповідності до доручення Укравтодору №1190/1/20-7 від 15.04.2020 року, на ПК 27+40 проектом передбачається влаштування майданчика для зважування WIM. Місцеположення майданчика було визначене в результаті комісійного обстеження ділянки автомобільної дороги за участю представників Замовника.

 

Забезпечення механічного опору та стійкості

(конструктивні рішення)

 

Пішохідний міст на ПК 20+11

Основні технічні рішення

До розгляду прийнято варіант будівництва мосту з наступними техніко-економічними показниками:

– схема мосту – 1х42,6 м, розрізна;

– довжина мосту – 42,6 м;

– габарит прохожої частини в просвіті між поручневим огородженням: металева прогонова будова – 3,0 м, сходи – 2,25 м, пандуси – 1,8 м.

Прогонова будова

Прогонова будова – металева у вигляді двох головних балок індивідуального проектування об’єднаних діафрагмами, виготовлені з прокату зі сталі 10ХСНД, 10ХСНД-2 по ДСТУ 8817:2018, висотою 1,5 м, загальною шириною 3,2 м, довжиною 42,6 м.

Прохожа частина

Проектом передбачено влаштування тонкошарового зносостійкого покриття на прохожій частині мосту.

З обох боків прохожої частини влаштовується перильне огородження відповідно до ДСТУ Б.В.2.3-11-2004 загальною висотою 1,2 м. На висоті 0,8 м від верху прохожої частини встановлюється металевий поручень.

Водовідвід з прохожої частини здійснюється через водовідвідні трапи у водовідвідні колектори, які спускаються по опорам мосту.

Опори мосту

Опори мосту – залізобетонні, одностійкові. Діаметр стійок – 1,4 м. В нижній частині стійки замуровані в монолітні фундаменти на природній основі. Висота фундаментів – 1,7 м, ширина – 7,0 м і довжина – 6,0 м.

У верхній частині стійок влаштовуються монолітний залізобетонний ригель висотою 1,0 м, шириною 1,8 м і довжиною 3,94 м. По верху ригеля влаштовуються підферменні площадки під балку прогонової будови та підкосоурні балки, на які влаштовуються косоури сходів та пандусів. На підферменники укладаються гумометалеві опорні частини по дві на кожний кінець балки.

Проміжні опори сходів та пандусів

Фундаменти опор сходів та пандусів виконанні на природній основі. Висота фундаментів – 1,7 м. ширина – 2,0 м, довжиною 4,7 м.

Тіло проміжних опор сходів і пандусів являє собою стійку круглого поперечного перерізу діаметром 0,6 м. У верхній частині стійки влаштовується монолітний залізобетонний ригель товщиною 0,5 м, шириною 0,9 м, довжиною 2,0 м.

Крайні опори сходів та пандусів

Прикінцеві ділянки сходів і пандусів обпираються на ФМ-1 (розміри 2,8м х 1,56м х 1,2м ), ФМ-2 (розміри 2,4м х 1,60м х 1,2м ), (фундаменти монолітні) відповідно, що влаштовуються на бетонну підготовку товщиною 10 см.

Сходи

Сходові марші та сходові площадки виконані зі збірного залізобетону у прив’язці до типового проекту. Товщина сходових площадок становить 195 мм. Повна ширина сходів – 2,65 м, ширина прохожої частини – 2,25 м.

Пандуси

Площадки пандусів та косоури, на які вони опираються, виконані зі збірного залізобетону. Повна ширина пандусів становить 2,2 м. Ширина прохожої частини – 1,8 м. Максимальний поздовжній похил прохожої частини пандусів - 80‰, як для доріжок для руху інвалідних колясок (ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд» п.5.3.1).

Доступність об’єкта будівництва для маломобільних груп населення

Згідно з ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд», в проекті передбачено доріжки для руху інвалідних колясок. Ширина прохожої частини – 1,8 м.

Максимальний поздовжній похил прохожої частини пандусів – 80‰.

Окрім того, в проекті передбачено:

– ділянки доріжок на шляхах руху МГН на відстані 0,6 м перед входами на сходи і пандуси, а також перед поворотом шляхів мають попереджувальну рифлену і контрастно забарвлену поверхню;

– тактильні засоби, що виконують попереджувальну функцію на покритті пішохідних шляхів розміщуються на ділянці не менше ніж за 0,8 м до початку небезпечної ділянки, зміни напрямку руху, входу тощо;

– ширину проступів сходів прийнято не менше 0,32 м, висоту підйомів сходинок – не більше 0,14 м. Усі сходинки в межах одного маршу прийнято однаковими за формою в плані, за розмірами ширини проступу і висоти підйому сходинок.

 

Електрообладнання. Електроосвітлення

 

Коригування розділу «Зовнішнє електроосвітлення» пов’язано з наступним:

– зміни ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Проектування» щодо середньої яскравості дорожнього покриття поза населеними пунктами (не менш 0,8кд/м2 на дорогах Іб категорії дороги);

– отриманням нових технічних умов стандартного приєднання до електричних мереж електроустановок від 26.01.2021 року №54/939, виданих АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО», замість технічних умов стандартного приєднання №54/1905 від 07.06.2019 року до електричних мереж АТ «Полтаваобленерго»;

– зміни в нормативній базі проектування та ціноутворення;

– збільшення вартості трудових та матеріальних ресурсів.

 

Розрахункова потужність – 9,0 кВт.

Річне споживання активної електроенергії – 36,054 тис. кВт*годин.

Категорія по надійності електропостачання – ІІІ.

Система заземлення – TN-С.

Зовнішнє освітлення

Для електропостачання об’єкту необхідно:

– змонтувати опору з роз’єднувачем на відстані 8,5 м від існ. оп.№2 ПЛ-10кВ «Сільгосплінія – 1» від ПС 110/35/10 кВ «Кобеляки»;

– в межах відведення земельних ділянок змонтувати стовпову трансформаторну підстанцію з потужністю силового трансформатора 25 кВА;

– живлення СТП 10/0,4 кВ здійснити ПЛ-10 кВ (проводом з 3АС-50/80, Lзаг=25м, від УОП на існ. оп№2 ПЛ-10кВ  «Сільгосплінія – 1» від ПС 110/35/10 кВ «Кобеляки» та кабелем марки АСБл 3х50-10, через запроектовані опори ПЛ-10 кВ з роз’єднувачем №1А, №2А);

– виконати грозозахисне заземлення запроектованих опор;

виконати заземлення СТП 10/0,4 кВ та всіх металевих конструкцій, що проектуються.

Лінія живлення від щитка обліку ЩО-0,4кВ на КТП10/0,4кВ до щитка розподільчого ЩР-0,4кВ кабелем 3хПВ-1х10мм2. Розподільча мережа освітлення між опорами освітлення запроектовано кабелем марки АВБбШв 4х16мм2. Відгалуження к світильникам від розподільчої мережі освітлення виконується кабелем з мідними жилами ВВГ пер.3х1,0мм2 в з’єднувальній коробки марки ТВ з запобіжниками Ін=4А.

Переріз проводів вибраний по навантаженням і перевірений по втратам напруги і умовою відповідності вставки захисного апарата, який захищає лінію, за струмом однофазного короткого замикання в кінці ділянки, яка захищається.

Кабель 0,4кВ прокладати на глибині 0,7м. При перетині кабельними лініями автомобільних доріг кабелі прокладаються трубах на глибині не менш 1м від полотна дороги і не менш 0,5м від дна водовідвідних канав.

 

Системи зв’язку

 

Коригування розділу «Системи зв’язку. Перевлаштування мереж» пов’язано з наступним:

– отримання нових технічних умов №6 від 24.03.2020 року, виданих Полтавською філією ПАТ «Укртелеком» на зміну ТУ №5 від 17.03.2017 року;

отримання нових технічних умов №ТД-19-08851 від 06.08.2019 року, виданих ТОВ «Вікторія – Фелиз», затверджених начальником відділу експлуатації транспортної мережі ПрАТ «ВФ Україна», в замін ТУ №11-1 від 28.11.2017 року;

– уточненням місця розташування, типів та марок існуючих кабелів зв’язку в процесі проведення підготовчих робіт до будівництва.

Також коригування проекту виконано у відповідності з:

– ГБН В.2.2-34620942-002:2015 «Лінійно-кабельні споруди телекомунікацій. Проектування»;

– ДСТУ Б А.2.4-42:2009 Телекомунікації. Проводові засоби зв’язку. Робочі креслення;

– матеріалами вишукувань та погоджень, що виконані фахівцями компанії.

На даній ділянці підлягають перевлаштуванню та захисту кабелі зв’язку наступних операторів:

– кабелі зв’язку Полтавської філії АТ «Укртелеком»;

– кабелі зв’язку ПрАТ «ВФ Україна».

Всі технічні рішення з реконструкції мереж зв’язку розроблені з урахуванням вимог діючих нормативних документів та правил.

 

Водопостачання та водовідведення

 

Коригуванням проекту передбачається перевлаштування труб під основною дорогою із заміною на металеві гофровані на ПК 15+00 (двохочкова Ø1,50м+ Ø1,60м), ПК 38+20 (двохочкова Ø1,90м+Ø2,00м).

Довжини нових металевих гофрованих труб під основною дорогою складають:

– ПК 15+00 (двохочкова Ø 1,50 м + Ø 1,60 м) – 35,6 м;

– ПК 38+20 (двохочкова Ø 1,90 м + Ø 2,00 м) – 31,7 м.

У зв’язку з поширення земляного полотна дороги праворуч, передбачається перевлаштування водопропускних труб під заїздами та влаштування нових залізобетонних отвором 0,8 м під примиканнями та з’їздами на ПК 19+54,5 (праворуч) та ПК 19+64,8 (ліворуч).

Для запобігання розмивів узбіч та укосів земляного полотна на ділянках дороги, де висота насипу перевищує 2,0 м та увігнутих вертикальних кривих, проектом передбачено влаштування скидів води відкритими лотками для відведення води за межі земляного полотна. Скиди води влаштовуються з бетонних блоків Б-5, лоток скиду являє собою укріплену монолітним бетоном площадку. На укосах влаштовують телескопічні лотки зі збірних залізобетонних блоків Б-6 на щебеневій основі, після чого поверхнева вода потрапляє до гасника в підошві насипу або гасника в кюветі. Збирання поверхневих вод здійснюється бортовим каменем з блоків БР 100.30.18 на основі з монолітного бетону товщиною 10 см.

На примиканні, що знаходиться на ПК 19+55 праворуч (до села Мідянівка) для забезпечення ефективного водовідведення проектом передбачається влаштування скиду води під тротуаром, який знаходиться в пониженому місці, згідно вертикального планування проектного покриття примикання.

Для відведення води із зупинкових майданчиків автобусних зупинок, передбачається влаштування скидів води дощоприймальними колодязями. З колодязя вода по трубі направляється до укосу насипу. На укосах влаштовують телескопічні лотки зі збірних залізобетонних блоків Б-6 на щебеневій основі, після чого поверхнева вода потрапляє до гасника в підошві насипу або гасника в кюветі.

 

Пожежна безпека та цивільний захист

 

У складі проекту розроблено розділ інженерно-технічних заходів цивільного захисту.

У складі проекту організації будівництва визначені: місця розташування тимчасових будівель і споруд, складування конструкцій, матеріалів і виробів; місця розташування джерел протипожежного водопостачання.

У проекті передбачений захист прилеглої території від впливу несприятливих природних або техногенних факторів.

 

Організація будівництва

 

Реконструкція автомобільної дороги здійснюється потоковим методом.

Реконструкція дороги здійснюється без повного перекриття руху, частково перекриватиметься лише одна полоса руху, на якій будуть виконуватися будівельні роботи.

Роботи виконуються в наступній послідовності: підготовчі роботи; земляне полотно; дорожній одяг; пересічення та примикання; облаштування та обстановка дороги.

При реконструкції дороги застосовуються наступні будівельні машини: трактор потужністю 59кВт; екскаватори одноковшеві з місткістю ковша 1,25 куб. м, 0,65куб. м; бульдозери потужністю 142; автогудронатори; автогрейдери середнього типу; котки дорожнi; асфальтоукладальники універсальні, автокран вантажопідйомністю 10т.

Монтажні роботи на пішохідному мосту здійснюються кранами вантажопідйомністю 25т, 200т.

Тривалість будівництва становить 8,0 місяців.

 

Захист від шуму

 

Проектом передбачено використовувати при виконанні робіт технічно справне устаткування, яке пройшло відповідний технічний огляд та випробування, при роботі якого граничний рівень шуму не повинен перевищувати гранично допустимих норм. Також проектом передбачено забезпечення працівників, які будуть виконувати будівельні роботи відповідними засобами індивідуального захисту.

 

Охорона праці та безпека експлуатації

 

У проекті були враховані вимоги чинного законодавства України про охорону праці, ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека у будівництві» НПАОП 45.2-7.02-12, ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва».

Виконання будівельно-монтажних робіт передбачено виконувати згідно вимог ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека у будівництві» НПАОП 45.2-7.02-12, ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва», НПАОП 63.21-1.01-09 «Правила охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг», НПАОП 0.00-1.75-15 «Правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт», НПАОП 0.00-1.80-18 «Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання». НПАОП 0.00-1.15-07 Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті, НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями», НПАОП 0.00-1.62-12 «Правил охорони праці на автомобільному транспорті».

 

Кошторисна частина

 

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 09 січня 2023 року, складала 518029,732 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 390217,319 тис. грн., устаткування та інвентар – 17270,097 тис. грн., інші витрати – 110542,316 тис. грн. Зворотні суми – 479,800 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості згідно відомості фактичної вартості виконаних робіт станом на 01.06.2022 року виконано робіт на суму – 414489,570 тис. грн., у тому числі  будівельні роботи – 316907,479 тис. грн., устаткування та інвентар – 17256,197 тис. грн., інші витрати – 80325,894 тис. грн. Зворотні суми – 478,800 тис. грн.

За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауваг установлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені проектом, складено згідно з вимогами Кошторисних норм України, затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 року №281.

Загальна вартість будівництва у поточних цінах станом 24 травня 2023 року складає: 503695,502 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 380168,281 тис. грн., устаткування та інвентар – 17273,930 тис. грн., інші витрати – 106253,291 тис. грн. Зворотні суми – 479,550 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості згідно відомості фактичної вартості виконаних робіт станом на 01.06.2022 року виконано робіт на суму – 414489,570 тис. грн., у тому числі будівельні роботи – 316907,479 тис. грн., устаткування та інвентар – 17256,197 тис. грн., інші витрати – 80325,894 тис. грн. Зворотні суми – 478,800 тис. грн.

 

У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту покладається на генерального проектувальника та замовника.

За результатами розгляду проектних матеріалів і зняття зауважень експертизи, проектна документація може бути рекомендована до затвердження в установленому порядку.

 

Примітка: цей експертний звіт слід розглядати разом з Експертним звітом (позитивним) щодо розгляду проектної документації на будівництво від 16.11.2020 року №28-0081-19 (28-0589-16), виданим ДП «Укрдержбудекспертиза».

 

 

Головний експерт проекту

 

________________________  В.В. Ковальчук

                   (підпис, МП)                     (П.І.Б.)

       Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005917

 

Відповідальні експерти:

 

 

 

________________________   С.В. Радченко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004825

 

__________________________        Р.В. Ланге

                                   (підпис, МП)                              (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004823

 

 

______________________     С.В. Кучерук

                       (підпис, МП)                    (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №006285

 

_____________________    А.І. Сисолятин

              (підпис, МП)                        (П.І.Б.)  

     Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №007175

 

_____________________     Т.Ю. Боричко

 (підпис, МП)                     (П.І.Б.)

     Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005036

 

Експерти (фахівці)

 

Фахівець в частині

організації будівництва

         

 

 _______________________   Н.І. Тонковид

                 (підпис)                                  (П.І.Б.)        

 


Розділи