Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:8194-3028-4361-9094
Версія документу
№4
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№7-140-21-ЕП/ТО від 17.01.2022
Орган, що видав
ТОВ "Українська будівельно-технічна експертиза" (39190177) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Будівництво автозаправного комплексу з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, автогазозаправкою за адресою: м. Одеса, Малиновський район, вул. Дальницька, 49 ріг вул. Василя Стуса»
Код проектної документації
PD01:5989-0808-0101-9648 Зміни №4 №38-21 від 2021-11-17 (видав ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МОНОЛІТ-ПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:8194-3028-4361-9094
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення
Головний експерт проекту
Чубик Василь Феофанович (АЕ 002748, АЕ 002663, АЕ 004836, ІТ 002196, АР 004683, АЕ 007015, АР 015359 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Одеська обл., Одеський район, Одеська територіальна громада, м. Одеса (станом на 01.01.2021) , м. Одеса, Малиновський район, вул. Дальницька, 49 ріг вул. Василя Стуса не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ИОНА" (31630607)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань інженерного забезпечення
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
ВОВК ОЛЕГ МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 000976, АЕ 004848)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології
ШВЕЦЬ ІГОР ОРЕСТОВИЧ (АР 000909, АР 013371, АР 001228, АЕ 004854)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
Залюбовський Юрій Олександрович (АЕ 004872)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Чубик Василь Феофанович (АЕ 002748, АЕ 002663, АЕ 004836, ІТ 002196, АР 004683, АЕ 007015, АР 015359)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:5989-0808-0101-9648
Орган, що видав
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МОНОЛІТ-ПРОЕКТ" (35969853)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проектні роботи
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1230.9 Будівлі торговельні інші
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
17.11.2021
Номер проектної документації
38-21
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Проект  «Будівництво  автозаправного комплексу з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, автогазозаправкою за адресою: м. Одеса, Малиновський район, вул. Дальницька, 49 ріг вул. Василя Стуса»  розроблений у 2021 р. ПП «Моноліт-ПРОЕКТ» (42027, м. Тернопіль, бульвар Просвіти, 6б), ГІП − Балко С.Й. (кваліфікаційний сертифікат: Серія АР № 013303 від 05.07.2017р.), на замовлення  ПП «ИОНА» (код ЄДРПОУ 31630607),  на підставі:

     містобудівних умов та обмежень  для проектування  об`єкта будівництва  затверджених наказом департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради  від 24.07.2020 року № 01-06/217;

    завдання на проектування  затвердженого замовником;

    технічних умов і листів щодо проектування об’єкта, виданих відповідними службами.

Будівництво  автозаправного комплексу з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, автогазозаправкою за адресою: м. Одеса, Малиновський район, вул. Дальницька, 49 ріг вул. Василя Стуса  запроектовано на   земельній ділянці,  площею 0,900 га, на якій  наявні споруди та  інженерні комунікації, які підлягають демонтажу та перенесенню.

Згідно генплану   на ділянці запроектовано будівлю АЗК з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, навіс над ПРК,  ПРК РМП,  групу  резервуарів палива,  в т.ч. секція пролитих нафтопродуктів, вузол зливу палива, майданчик АЦ РМП, АГЗП (модуль) підземний резервуар 19,9 м³. із  паливо-приймальний  вузол СВГ, навіс над ПРК СВГ; майданчик АЦ СВГ, сепаратор нафтопродуктів, резервуар накопичувач води,   сервісна колонка, стійки для зарядки автомобілів, КТП, дизельгенератор, площадка пожежного інвентаря, контейнери для збирання побутових відходів, площадка для тимчасового зберігання автотранспорту.

Генеральний план розроблено на топографічній основі у масштабі 1:500.

Рельєф поверхні ділянки спланований з урахуванням стоку дощових вод.

Заїзд та виїзд автотранспорту на територію автозаправного комплексу здійснюється  на вул. Дальницьку.

Організація рельєфу території виконана з урахуванням висотного положення прилеглої автодороги.

Покриття проїздів по території, майданчиків, пішохідних доріжок передбачено з плитки ФЕМ, у зоні заправляння автомашин – безіскрове, з відповідною добавкою.

Проектом передбачається комплексний благоустрій та озеленення території. На вільній від забудови, проїздів та майданчиків території влаштовуються газони з додаванням рослинного шару ґрунту.

Інженерно-геологічні вишукування видано ФОП «Фадєєв К», які виконано сертифікованим інженером-проектувальником Рудой О .В. в 2021 році (кваліфікаційний сертифікат: Серія АР № 017181 від 11.03.2021р.).

 

В геологічній будові ділянки на розвідану глибину до 10,0м  виділені  наступні інженерно-геологічні елементи:

ІГЕ-1- насипний шар;

ІГЕ-2 - суглинок лесовий,  жовтувато-бурий, світло-бурий;

ІГЕ-3 - суглинок лесовий,  палево-бурий, бурувато-палевий;

ІГЕ-4 - суглинок лесовий, червонувато-бурий, коричневий;

Грунтові  води   на час проведення робіт    не  зустрінуті.

 Ділянка будівництва по сукупності факторів вказаних в ДБН А 2.1-1-2014 (додаток Ж) відноситься до ІІ  (середня ) категорії складності інженерно-геологічних умов.

Сейсмічність району, за    “Будівництво у сейсмічних районах України” складає 7  балів.

Згідно з розрахунком, наведеним у проекті, клас наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва – СС3.

Будівля АЗК з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів запроектована одноповерхова в якій передбачено пункт  сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, адмінприміщення,  комори, холодильні та морозильні камери, коридори, санвузли, технічні приміщення, побутові приміщення, електрощитова, гарячий та холодний цех, овочева, доготівельна.

Конструктивна схема будівлі АЗК - каркасна. Каркас тримає на собі все, що знаходиться вище фундаменту, його несуча здатність розрахована з урахуванням статичних і динамічних навантажень, що виникають всередині і зовні будівлі. Схема каркасу передбачає шарнірне сполучення ферм з колонами і жорстке закріплення останніх у фундаментах. Повздовжня стійкість будівлі забезпечується за допомогою вертикальних металевих зв’язків. Горизонтальне вітрове навантаження через стінові сендвіч панелі передається через диск покрівлі на каркас будівлі.

Фундаменти – стрічкові  із монолітного залізобетонну.

Колони металеві з профілів стальних гнутих замкнутих зварних для будівельних конструкцій.

Ферми – безфасонні з квадратних і прямокутних труб.

Прогони із гнутих замкнутих профілів.

Стіни  із сендвіч-панелей  із утеплювачем з поліізоціанурату.

Покрівля м’яка з утеплювачем по оцинкованому профлисту, що кріпиться до прогонів по фермах.

Навіс над паливо-роздавальними колонками являє собою просторову прямокутну конструкцію, що опирається на дванадцять колон і дві стійки будівлі АЗК.

Фундаменти – стовбчасті із  монолітного залізобетонну.

Колони - металеві круглого перерізу.

Балки – складені, прямокутного перерізу з прокату листового.

Покриття навісу - із профнастилу по металевих прогонах.

Резервуари палива з підземним розташуванням встановлюється в котловані на монолітну залізобетонну плиту.

Паливо-роздавальні колонки прикріплені до технологічних металевих приямків болтами через металеву раму.

Опори освітлення, інформаційна стела та перехоплювач – стійки із металевої труби на стовбчастому фундаменті із монолітного  залізобетону.

Автомобільний газозаправний пункт з підземним розташуванням резервуару встановлюється в котловані на монолітну залізобетонну плиту.

Технологічні рішення.

Запроектований автозаправний комплекс (АЗК) відноситься до категорії                ІІ – «середня», тип «Б» - зблокована (згідно табл. 10.9 ДБН  Б.2.2-12:2018). Клас наслідків СС-3. 

До складу АЗК входять наступні будівлі і споруди:

- будівля АЗК – одноповерхова будівля прямокутної форми в плані, з розмірами в осях 20,20х24,30 м, до складу якої входять наступні приміщення: пункт сервісного обслуговування водіїв та пасажирів (магазин супутніх товарів з кафе для швидкого харчування водіїв та пасажирів на 24 посадочних місця), гарячий і холодний цех кафе з овочевою, адміністративне приміщення, комори продовольчих і промислових товарів, приміщення доготовочної, морозильної і холодильної камер і холодильного обладнання, побутове приміщення персоналу; санвузли (відвідувачів та персоналу), допоміжні приміщення господарського призначення, вузол вводу, електрощитова;

- шість паливороздавальних колонок РМП «Tokheim Quantium 510 5-10» (10-и пістолетні, двосторонні, на 5 продуктів) на 6-х окремих острівках; всі колонки під спільним навісом;

- один (3-х секційний) видатковий резервуар дизпалива з об’ємом секцій ДП 35 м3 та ДПп 15 м3  з секцією на 5 м3 для аварійного збору пролитих нафтопродуктів та один (3-х секційний) видатковий резервуар бензинів А-100, А-95 та А-92 з об’ємом секцій нафтопродуктів відповідно 10 м3, 20 м3  та 20 м3 з  вузлами  зливу палива;

- АГЗП (підземний модуль у котловані) місткістю 19,9 м³ з паливо – приймальним вузлом СВГ типу «європістолет» і заправною колонкою СВГ "TATSUNO Benc BMP 512.SXD/ LPGZV2" (2-х пістолетна, двостороння) на спільній конструкції АГЗП;

-  сепаратор нафтопродуктів «OilProtec C-700/20» з резервуаром-накопичувачем на 50 м3;

-  сервісна колонка (повітря);

-  2 стійки зарядки електромобілів;

- площадки тимчасової стоянки автотранспорту;

- КТП і дизельгенератор контейнерного типу;

- інші допоміжні споруди.

На даний час на ділянці наявні споруди існуючої газової АЗК, які підлягають демонтажу до початку будівельно-монтажних робіт. На ділянці частково наявне грунтове покриття, кущі, самовисів, які видаляються. Цінні зелені насадження на ділянці відсутні. В межах ділянки будівництва проходить електрокабель, який підлягає перенесенню.

АЗК призначений для прийняття, зберігання і відпуску світлих нафтопродуктів та СВГ для автотранспорту. Продуктивність АЗК по світлих нафтопродуктах – 250 автозаправок на добу; АГЗП – 100 автозаправок на добу.

Доставка нафтопродуктів на АЗК здійснюється спецавтотранспортом – автоцистернами. Злив нафтопродуктів з автоцистерн в підземні резервуари здійснюється через герметичні зливні муфти, які знаходяться у вузлах зливу над резервуарами.

Зберігання палива передбачено в: одному (3-х секційному) видатковому резервуарі дизпалива з об’ємом секцій ДП 35 м3 та ДПп 15 м3 з секцією на 5 м3 для аварійного збору пролитих нафтопродуктів та одному (3-х секційному) видатковому резервуарі бензинів А-100, А-95 та А-92 з об’ємом секцій нафтопродуктів відповідно 10 м3, 20 м3  та 20 м3 з вузлами зливу палива по              ТУ У 74.2-31560137.001–2002. Резервуари укомплектовані технологічними колодязями і пристроями: для рейки вимірювання, наповнення пального, всмоктування пального, віддушини з екологічною системою повернення випарів, зливним, всмоктуючим і замірним електронним та механічним обладнанням. Зливні лінії нафтопродуктів обладнані вогнезапобіжниками. Технологічні резервуари включають в себе дихальну арматуру з клапанною системою, арматуру для метроштоку, противибухові пристрої, технічні пристрої для запобігання переповненню ємкостей при зливі нафтопродуктів, запобіжні клапани, прилади електронного контролю рівня пального. Проектом передбачено захист резервуарів і стальних трубопроводів від корозії відповідно ДСТУ Б.В.2.5-29:2006 і ДСТУ Б.В.2.6-145:2010.

Заправлення автомобілів світлими нафтопродуктами здійснюється 6-ма паливороздавальними колонками «Tokheim Quantium 510Т 5-10» (10-пістолетні двосторонні на 5 продуктів), на 6-х окремих островках під спільним навісом. З обох сторін острівців передбачені колесовідбійні бруси, які захищені ПРК від аварійного і механічного пошкоджень. Управління колонками здійснюється дистанційно з операторської. Проектом передбачена рекуперація випарів з паливороздавальних колонок та з резервуарів пального в автоцистерну при зливі нафтопродуктів.

Транспортування пального від резервуарів до колонок здійснюється пластиковими трубопроводами UPP по СН 550-82, які прокладені по ущільненій піщаній підготовці з подальшою засипкою піском і трамбуванням та покриттям дорожніми плитами. Трубопроводи наливу палива і віддушини парів запроектовані із труб сталевих по ГОСТ 10705-91, які захищаються від корозії ізоляцією згідно ДСТУ Б.В.2.5-29:2006.

Збір пролитого палива передбачено в окрему секцію  підземного резервуара об’ємом 5 м3.

Магазин з кафе. В будівлі АЗК запроектовано магазин супутніх товарів з кафе для швид-кого харчування водіїв та пасажирів на 24 посадочних місця. В магазині передбачено торгівлю товарами промислової та продовольчої груп фасованими в упаковці. Зберігання товарів передбачено на стелажах в торговому залі. Магазин працює по методу обслуговування продавцем. Зберігання і торгівля легкозаймистими товарами заборонена. Робота кафе передбачена на закупних товарах без їх видозмінення: напівфабрикатах і готових виробах з вузьким асортиментом і невеликим об’ємом реалізації. Обслуговування відвідувачів здійснюється через барну стійку. Для зберігання сировини і готової продукції для кафе, що швидко псується, передбачені холодильні вітрини і столи та холодильні і морозильні шафи. Для приготування блюд, їх розігріву та підтримання в гарячому стані запроектовано встановлення електричного технологічного теплового обладнання в приміщенні гарячого і холодного цеху і доготовочній та в місці видачі блюд. Обслуговування відвідувачів здійснюється персоналом кафе через барну стійку з відпуском продуктів в посуді багаторазового використання. Миття виробничого і столового посуду та інвентаря виробничих цехів, виконується в мийних ваннах. Збір харчових відходів – в бак для відходів. Зберігання прибирального інвентаря – в окремому приміщенні в шафі.

АГЗП продуктивністю100 автозаправок на добу. Встановлення АГЗП типу LPG-20п з підземним резервуаром місткістю 19,9 м3 запроектовано на території АЗК в котловані глибиною 2,49 м на 2-х нерухомих опорах  з кріпленням до 2-х залізобетонних фундаментів розмірами  1.50 х 3,00 м кожен і товщиною 25 см  із засипанням котловану піском і його утрамбовуванням. АГЗП призначений для заправки автомобілів зрідженим пропан-бутаном, укомплектовується стаціонарним заправником типу, який виконано згідно ТУ У.33.3-38208062-001:2013. Стаціонарний заправник включає в себе: підземний резервуар накопичення і видачі СВГ місткістю 19,9 м3, насосну установку перекачки СВГ, паливо – приймальний вузол СВГ типу «європістолет» від автоцистерни в резервуар, запірну і запобіжну регулюючу арматуру, прилади контролю та автоматики, технологічні трубопроводи. Заправлення автомобілів СВГ здійснюється одною 2-х пістолетною двосторонньою колонкою СВГ «TATSUNO Benc BMP 512.SXD/ LPGZV», яка встановлена на спільній конструкції АГЗП. Доставка СВГ до АГЗП виконується автоцистерною. Управління режимами роботи виконується з приміщення операторської. АГЗП укомплектовується системою продувних трубопроводів та огородженням. Перед 1-м заповненням передбачено продувку обладнання і трубопроводів за допомогою інертного газу, який доставляється в балонах перед продувкою.

  АЗК працює цілодобово в три зміни 365 робочих днів на рік                                     (з врахуванням 15 діб на проведення регламентних і ремонтних робіт), АГЗП і кафе – в 2 зміни. Кількість працюючих –  всього 26 чоловік, в тому числі в найбільшу зміну – 13 чоловік. Групи виробничих процесів працівників запроектовано відповідно до ДБН В.2.2-28:2010. Обігрів заправників передбачено в побутовому приміщенні для працівників-заправників.

Згідно повідомлення про результати ідентифікації об’єкту підвищеної небезпеки, АЗК відноситься до об’єкту підвищеної небезпеки.

Інженерне забезпечення.

Водопостачання – передбачається від існуючої водопровідної мережі                Ду 225 мм по вул. Дальницькій, згідно ТУ № 5242-29/3732 від 13.12.2021р. виданих філією  "Iнфоксводоканал" м. Одеса. В місці врізки передбачений колодязь по т.п. 901-09-11.84 для встановлення запірної арматури. В проектованому колодязі передбачено встановлення вузла обліку з об'ємним лічильником води Sensus, параметри якого відповідають діючим стандартам, технічному регламенту. Лічильник обладнаний пристроєм для знімання інформації і передачі даних на диспетчерський пункт. Добовий розхід води на господарсько-питні потреби складає 17.44 м³. Водопровідна мережа монтується із поліетиленових труб Ø 63х5,8 мм по ДСТУ EN 12201-2-2018. Ввід водопроводу підлягає герметизації згідно вимог комплексу 7373-3. На вводі холодного водопроводу в будинок, передбачається влаштування водомірного вузла  з установкою лічильника холодної води КВ-2,5. Для окремого обліку води на полив території, проектом передбачається установка окремого лічильника холодної води КВ-1,5. Проектом передбачено влаштування баку запасу води CV-1000 об'ємом 1000 л з насосом JET HWJ 202 EM 50L. Гаряче водопостачання – від електричного водонагрівача об’ємом 300 л. Внутрішні мережі холодного і гарячого водопроводу прийняті з поліпропіленових труб по ДСТУ Б В. 2.7-144-2007. Витрата води на зовнішнє пожежогасіння – згідно ДБН В.2.5-74:2013, від 2-х пожежних гідрантів.

Каналізація внутрішня господарсько-побутова каналізація монтується з поліпропіленових труб Ø 50-110 мм по ДСТУ Б.В.2.7-140:2007 з окремими випусками Ø 110 мм господарсько-побутової та виробничої каналізації в проектну зовнішню каналізацію Ø 160 мм, яка монтується з ПВХ-труб SN8               Ø 110-315 мм із скидом в існуючий каналізаційний колектор Ø 1200 мм по вул. Дальницька згідно ТУ № 5242-29/3732 від 13.12.2021р. виданих філією  "Iнфоксводоканал" м. Одеса. Кількість стічних вод - 15,944 м3/добу. Стічні виробничі води К3 від кафе відводяться через сепаратор жиру "FatProtec C-1". Випуски каналізації підлягають герметизації згідно комплексу 7373-3.                  Дощова каналізація з місць локального забруднення нафтопродуктами монтується з ПВХ-труб з попереднім очищенням стічних вод на сепараторі нафтопродуктів «OilProtec C-700/20», очищені води відводяться в резервуар-накопичувач на 50 м3. Для запобігання потрапляння палива в систему дощової каналізації з вузла зливу палива у випадку розгерметизації автоцистерни запроектовано колодязь із запірною арматурою по т.п. 902-09-22.84 з прийняттям в секцію резервуара пролитих нафтопродуктів. На трасах каналізації запроектовано колодязі по т.п. 902-09-22.84. Внутрішня система водостоків будівлі АЗК запроектована із поліпропіленових труб Ø 110 мм згідно ДСТУ Б.В.2.7-140:2007. Дощова зовнішня  каналізація монтується з ПВХ-труб з відведенням в резервуар-накопичувач місткістю 50 м3 і вивезенням надлишків автоцистерною.

Опалення. Для будівлі АЗК – повітряне в пункті сервісного обслуговування та залі кафе і електричне в решті приміщень конвективними обігрівачами типу «Thermor». Повітряне опалення запроектовано за допомогою припливних установок типу SVF та SVB з рекуперацією тепла по металевих повітроводах. Нагрівальні електричні прилади – з терморегуляторами.

Вентиляція. Для будівлі АЗК - припливно-витяжна з природним та механічним спонуканням. Приплив –  з механічним спонуканням в пункті сервісного обслуговування, залі кафе та гарячому і холодному цеху кафе - за допомогою припливних установок типу SVF та SVB з підігрівом припливного повітря по металевих повітроводах. Витяжка: з механічним спонуканням – за допомогою установки типу SVF, канальних і осьових вентиляторів по металевих повітроводах з виведенням на 500 мм вище покрівлі будівлі; з природним спонуканням – по металевих повітроводах та через жалюзійні решітки. Над тепловим технологічним обладнанням в гарячому і холодному цехах і доготовочній кафе запроектовано встановлення витяжних зонтів з канальними вентиляторами. Для пункту сервісного обслуговування, залу кафе, гарячого і холодного цеху кафе запроектовано установку касетних кондиціонерів. На вході в пункт сервісного обслуговування запроектовано встановлення повітряної завіси.

Електропостачання, електрообладнання та освітлення; мережі зв'язку. Розрахункова потужність запроектованого АЗК – 249,5 кВт (в тому числі для електрообігріву і нагріву води - 18,4 кВт). Споживач по надійності електропостачання відноситься до ІІІ категорії.

Живлення запроектованого АЗК запроектовано з точкою забезпечення потужності в РУ-6 кВ існуючої ЗТП-2140 згідно ТУ № 0566-2021-0102 від 26.05.2021 р., виданих АТ «ДТЕК Одеські електромережі» з максимальним розрахунковим (прогнозованим) навантаженням 250 кВт по ІІІ-й категорії надійності. Для електропостачання АЗК запроектовано: будівництво КЛ-6 кВ довжиною 180 м (монтаж кабелем ААБл 3х70 мм2) з підземним прокладанням на глибині не менше 0,7 м з прокладанням над кабелем сигнальної стрічки до проектної КТП, встановлення КТП-400/10/0,4 з трансформатором ТМ-400 кВА на території АЗК, будівництво 2-х КЛ-0,4 кВ від проектної КТП до ГРЩ1 та ГРЩ2 АЗК. Запроектована комплектна КТП-400/10/0,4 складається з металевого каркасу, силового трансформатора потужністю 400 кВА, розподільчих пристроїв із сторони високої та низької напруги. Облік електроенергії – на низькій стороні (в РУ-0,4) лічильником НІК 2303.

В КТП-400/10/0,4 також встановлюються триполюсні автоматичні вимикачі, трансформатори струму. Для електропостачання АЗК від                           КТП-400/10/0,4 запроектовано: будівництво підземних  КЛ-0,4 кВ до ГРЩ 1 та ГРЩ 2 двома окремими кабелями АВБбШв 4х95 мм2 кожна.

Для вводу і розподілу електроенергії в приміщенні будівлі АЗК запроектовано встановлення: ГРЩ 1 для пункту сервісного обслуговування (НРШ-3003-125-0951) з лічильником SL7000 та ГРЩ 2 для кафе (НРШ-3003-125-0951) з лічильником СТК 3. Вторинний розподіл електроенергії для ГРЩ 1  виконується за допомогою щита силового ЩС-1 (НШЛ 70) і щита силового ЩС-2 (НШЛ 24) і комплектного ЩАУ; для ГРЩ 2 - за допомогою комплектних ЩАВ -1 і ЩАВ-2. Як резервне живлення АЗК запроектовано встановлення дизель-електростанції (ДЕС) контейнерного типу J175QX фірми "JCB" розрахунковою потужністю 128,0 кВт.

Для електропостачання від дизельної електростанції J175QX до ГРЩ 1 запроектовано кабелі АВБбШв 4х50 мм2та ВВГз 3х4 мм2. Від ГРЩ1 прокладається кабель ВВГз 3х4 мм. кв. до сервісної колонки; кабелі ВВГз 5х50 мм2 та SFTP 4х2х0,51 мм2 до стійок зарядки електромобілів з підземним прокладанням на глибині 0,7-1,0 м.

Під’єднання зовнішнього електроосвітлення запроектовано виконати кабелем ВВГз 3х6 мм2 з підземним прокладанням на глибині 0,7 м; зовнішнє електроосвітлення виконується світильниками PETROL-R-080-02 та                            GL-080-02-DIM на проектних опорах СВ-1.

Запроектовано виконати силове електропостачання обладнання АЗК та робоче, евакуаційне і аварійне освітлення будівель і споруд АЗК. Підводка до силових споживачів виконується кабелем ВВГнг в порожнинах стін та за підвісною стелею, в поліетиленових трубах в підготовці підлоги (для будівлі АЗК) і в стальних трубах в землі на глибині 0,7 м до острівків ПРК та (N)HXH (для приладів ОС і СРВНС) в гофрорукавах під штукатуркою.

Групові мережі електроосвітлення запроектовані кабелем ВВГнг в металорукавах в порожнинах стін та за підвісною стелею (для будівлі АЗК) та в поліетиленових трубах в землі і в металорукавах під обшивкою конструкції навісу (для навісу і фризу навісу); аварійного освітлення -  кабелем (N)HXH  в гофрорукавах під штукатуркою.

Електроживлення АГЗП запроектовано від ЩАУ ГРЩ 1 будівлі АЗК і виконується кабелем ВВГнг 5х4 мм2.

Розподільчі силові мережі АГЗП виконуються кабелями КВВГнг, ВВГнг і SFTP в поліетиленових трубах в підготовці підлоги (в будівлі АЗК) і в стальних трубах в землі на глибині 0,7-1,0 м.

Норми освітленості приміщень об’єкту відповідають вимогам                  ДБН В.2.5-28-2018. Проектом передбачено заземлення неструмопровідних частин обладнання, корпусів світильників по системі TN-C-S. Заземлюючими проводами служать захисні РЕ провідники електромережі.

Звукофікація передбачається з використанням звукового підсилювачіа типу КТП02-60-12 до складу якого входить два гучномовці і сім переговорних пристроїв. Мережа звукофікації запроектована проводами марки FLAME-X 950 (N) HXH FE180/E30 які прокладаються по навісу в металорукаві.

Заходи з питань безпеки експлуатації та вимог охорони праці, забезпечення захисту від шуму.

В пояснювальних записках подано розділи: заходи по охороні праці, протипожежні  та вибухово-пожежні заходи.

Проектними рішеннями для розділів проекту ТК, ТХ, ЗВК, ВК, ОВ, ЕП, ЕТР, ЕЗ, АТХ, СЗ, ПС і ЕГ (в кресленнях та пояснювальних записках) передбачено:

- розміщення обладнання з дотриманням нормативних проходів та проїздів;

- забезпечення обслуговуючого персоналу необхідними санітарно-побутовими приміщеннями;

- захист підземних резервуарів і стальних трубопроводів від грунтової корозії;

- забезпечення АЗК засобами первинного пожежогасіння;

- рекуперація випарів з паливороздавальних колонок та з резервуарів пального в автоцистерну при зливі нафтопродуктів;

- автоматизацію виробничих процесів заправки автомобілів і заповнення резервуарів;

- захист колон навісу від механічного пошкодження шляхом влаштування колесовідбійної дуги на острівцях;

- заземлення неструмопровідних частин електрообладнання, корпусів світильників по системі TN-C-S;

- встановлення пристроїв  захисного вимкнення – диференційних  реле АD;

- захист від статичної електрики;

- блискавкозахист будівель і споруд АЗК шляхом встановлення блискавкоприймальних сіток на будівлі і блискавкоприймачів;

- влаштування зовнішнього контуру заземлення будівель і споруд АЗК опором не більше 4 Ом;

- протекторний захист підземного обладнання АЗК;

- захист підземних резервуарів від грунтової корозії та їх електрохімзахист;

- компенсація реактивної потужності споживачів АЗК, шляхом встановлення автоматичної конденсаторної установки потужністю 60 кБар;

-      заземлення автоцистерн при зливі нафтопродуктів та СВГ.

Згідно вказаного розрахунку по ідентифікації об’єкту підвищеної небезпеки, АЗК відноситься до об’єкту підвищеної небезпеки.

В проектних рішеннях передбачено заходи по забезпеченню безпеки експлуатації запроектованого об’єкту.  Обладнання з підвищеним рівнем шуму відсутнє.

Запроектований АГЗП укомплектовується необхідною запобіжною та регулюючою арматурою і КВП, системою скидних трубопроводів та продувного трубопроводу з виведенням його на 3 м вище рівня планувальної позначки землі. Запроектовано встановлення датчиків рівня для резервуара СВГ і поплавкових клапанів для резервуарів РМП.

Запроектовано встановлення сигналізатора довибухових концентрацій пропан-бутану і  метану та нафтопродуктів СРВНС «Сола-11»  в приміщенні операторської з датчиками в приміщеннях будівлі АЗК та на майданчику АГЗП з виведенням попереджуючого сигналу та відключенням роботи АГЗП.

Пожежогасіння – від 2-х пожежних гідрантів на зовнішній водопровідній мережі і за допомогою вогнегасників та інших засобів первинного пожежогасіння протипожежного щита.

Приміщення будівлі АЗК забезпечуються природним і штучним освітленням, опаленням і припливно-витяжною вентиляцією.

Кришки колодязів в радіусі 50 м від АГЗП виконуються згідно вимог ДБН В.2.5-20:2018. Вводи і випуски інженерних мереж будівлі підлягають герметизації згідно вимог комплексу 7373-3.

Екологічна  безпека об’єкту

За результатами аналізу матеріалів проєкту та висновку з «Оцінки впливу на довкілля» по даному об’єкту встановлено, що джерелами потенційного впливу запроектованого АЗК на навколишнє середовище є: технологічне обладнання АЗК - дихальні клапани підземних резервуарів для зберігання нафтопродуктів, заправний майданчик (паливороздавальні колонки), технологічні процеси з АГЗП (злив, зберігання, відпуск СВГ), викиди при роботі резервної ДЕС (на випадок відключення електроенергії),    автотранспорт - маневрування територією АЗК. Додатковим джерелом забруднення атмосферного повітря будуть тимчасові викиди забруднюючих речовин, що утворюються при проведенні будівельних робіт, які в цілому на стан повітряного середовища не впливають.

У повітря будуть надходити: азоту діоксид, вуглецю оксид, ангідрид сірчистий, пари бензину, вуглеводні граничні, сажа, пари пропану та бутану, вуглекислий газ. Концентрації забруднюючих речовин в атмосферному повітрі не перевищують нормативів ГДК.

Для зменшення негативного впливу на атмосферне повітря проектом передбачені такі заходи: налив в резервуари і подача нафтопродуктів в паливо-роздавальні колонки закритим способом і автоматизація процесу заправки транспорту, застосування підземних двостінних резервуарів, обладнаних дихальними клапанами, які спрацьовують тільки при досягненні відповідного тиску парів палива в резервуарі; застосування сучасних ПРК та інше. Вплив об’єкту, що проектується, на атмосферне повітря вважається допустимим.

Змін  клімату  та мікроклімату в результаті планованої діяльності не очікується, оскільки в результаті будівництва та експлуатації об’єкту відсутні значні виділення теплоти, інертних газів, вологи. Особливості кліматичних умов, які сприяють зростанню інтенсивності впливів планованої діяльності на навколишнє середовище, відсутні. Через незначні розрахункові обсяги парникових газів, застосування озонобезпечних холодоагентів, тощо, проектований об’єкт не чинитиме негативного впливу на клімат.

Вплив на водне середовище та ґрунти очікується у межах нормативів, завдяки комплексу заходів, передбачених проєктом: відведення господарсько-побутових стічних вод від будівлі АЗК в міську каналізаційну мережу; на випуску стічних вод з мийок посуду кафе, які забруднені жирами передбачено встановлення жироуловлювача, після жироуловлювача вода відводиться в міську мережу для подальшої очистки, виключення скиду в стічні води відходів нафтопродуктів; влаштування твердого водонепроникного покриття в місцях, де проводяться операції з нафтопродуктами; виконання гідроізоляції трубопроводів і резервуарів; огородження зон озеленення бортовим каменем, що запобігає змиву грунту на дорожнє покриття під час проливного дощу; використання підземних двостінних резервуарів з постійним контролем герметичності, що запобігає аварійним виливам нафтопродуктів; обладнання колонок стоп-пістолетами з запобіжним закриваючим механізмом, який при падіння пістолету на землю, при розриві наповнювального шлангу або при заповненні пальним в бакові досягне пістолета, автоматично його закриває; вертикальне планування площадки, забезпечення відведення дощових і талих вод з території, з місць зливу та роздачі ПММ для очистки на очисні споруди стічних вод від нафтопродуктів (сеператор нафтопродуктів); очищені стічні води відводяться в резервуар-накопичувач.

Для прийняття аварійного розливу нафтопродуктів передбачений резервуар  пролитих нафтопродуктів.

Водопостачання об’єкту централізоване, від міського водопроводу. Забір підземних та поверхневих вод на об’єкті не передбачається.

Будівництво й експлуатація АЗК з АГЗП не торкається елементів геологічного, структурно-тектонічного ландшафту і не викличе негативних явищ геотехногенного походження в геологічному середовищі. Вплив на геологічне середовище відсутній.   

При експлуатації об’єкту не відбудеться змін рослинного і тваринного світу, радіоактивний фон не збільшується. На ділянці наявні поодинокі кущі, самовисів, які видаляються. Цінні зелені насадження відсутні. Загроз для місцевих видів птахів та тварин впродовж всіх періодів їх річного циклу не виявлено. На об’єкти природно-заповідного фонду негативний вплив не здійснюється. Проектом передбачено проведення озеленення в сукупності з благоустроєм території земельної ділянки.

Негативного впливу на існуюче техногенне середовище не передбачається. На соціальне середовище вплив очікується позитивний.

Заходи, розроблені проектом, дозволяють зберегти екологічну рівновагу в районі розміщення об’єкту, зменшують до мінімуму вплив негативних факторів, що впливають на грунт, рослинність, повітряне середовище, водні ресурси при експлуатації об’єкту.

Сміття, що утвориться в процесі будівництва, та утворюватиметься при експлуатації об’єкту вивозиться на погоджений смітник, згідно договору. Відходи нафтопродуктів здаються на утилізацію в ліцензійну організацію.

Санітарно-захисна зона для запректованого об’єкту становить 50м та витримується до житлово-громадської забудови. Негативний вплив на здоровя населення вкрай малий. Соціальний ризик оцінюється як «прийнятний».

З проведеної оцінки можливого впливу на навколишню природне середовище від об’єкту можна зробити висновок, що виробнича діяльність АЗК з АГЗП не приведе до погіршення стану навколишнього середовища.

Пожежна безпека об’єкту.

Проект розроблений у відповідності до вимог нормативних документів з пожежної безпеки, чинних в Україні.

Запроектована будівля БП АЗК ІІІа ступеня вогнестійкості. Будівлі передбачено обладнати системою пожежної сигналізації, пожежогасіння; системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, системою централізованого пожежного спостереження. На об’єкті реконструкції передбачено влаштування СРВНСО технологічного обладнання та будівлі, локальну системою оповіщення, блискавкозахист.

Проектом передбачено забезпечення об’єкту первинними засобами пожежогасіння згідно з нормами належності (р.7.2.ПЗ).

Для усунення можливості виникнення вибухонебезпечної ситуації, передбачені такі заходи:

   - влаштування блискавкозахисту;

   - для раннього виявлення пожежі передбачається системи протипожежної сигналізації;

   - для евакуації людей при можливих аваріях і пожежах, передбачено використання проектованих евакуаційних проходів і виходів; локальну систему оповіщення та управління евакуацією людей;

   - забезпечення оперативного гучномовного зв’язку оператора з клієнтами передбачено встановлення переговорного пристрою, ступінь захисту оболонки якого не нижче ІР54, з маркуванням по вибухозахисту 2ЕхпАІІСТ6;

  - передбачено забезпечення БП АЗС 400л піноутворювача для цілей зовнішнього пожежогасіння, замовник заключає договір на зберігання цього піноутворювача в пожежній частині.

- на колодязях, розміщених в зоні 50 м від газового резервуара передбачено встановлення по дві кришки,  простір між кришками передбачено засипати піском, шаром не менше 15 см, або іншим матеріалом для запобігання потрапляння газу в колодязі в випадку його витіку.

- застосування негорючих матеріалів та інструментів які виключають іскроутворення;

 - основне технологічне обладнання передбачено у вибухозахищеному виконанні;

 - в будівлі АЗК не передбачається торгівля та зберігання легкозаймистих та горючих рідин;

 - заборонено проведення відпуску палива під час виконання зливних операцій.

 - покриття над паливо-роздавальною колонкою виконано із негорючих матеріалів;

 - заборонено продаж товарів, які містять аерозольні речовини, легкозаймисті, миючі засоби, лако-фарбові вироби, які виділяють у навколишнє середовище специфічні запахи;

 - заборона проведення відпуску палива під час виконання зливних операцій;

 - проїзди та площадки на території об’єкту з асфальтобетонним та бетонним покриттям, а в зоні заправлення автотранспорту покриття виконується безіскрове, з добавленням відповідних наповнювачів в суміші покриття.

 - навколо території АЗС не передбачено вільну від забудови смугу шириною не менше 10 м.

Витрата води на зовнішнє пожежогасіння прийнято 15 л/с. Зовнішнє пожежогасіння здійснюється від двох існуючих пожежних гідрантів.

Передбачено забезпеченість об’єкту будівництва телефонним або мобільним радіозв’язком із найближчою пожежною частиною.

Передбачено влаштування автоматизованої системи раннього виявлення загрози надзвичайних ситуацій та оповіщення населення (ДБН В 2.5-76-2014) об’єкту реконструкції, встановлення локального оповіщення об’єктів.

Проведена «Ідентифікація об’єкта господарської діяльності».

Розроблено «Повідомлення про результати ідентифікації об’єкта підвищеної небезпеки».

Розроблена «Декларація безпеки об’єкту підвищеної небезпеки» .

Відпрацьований «План локалізації та ліквідації аварійних ситуацій та аварій».

Розроблено «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту»(ДСТУ-Н Б Б.1.1-19:2013).

 

Експертиза проведена за напрямами, зазначеними у п. 8.6 ДСТУ 8907:2019 «Настанова щодо організації проведення експертизи про­ектної документації на будівництво».

При цьому у відповідності до п. 8.6.9 зазначеного стандарту до про­ведення експертизи проектної документації не залучались експерти з питань ядерної і радіаційної безпеки та експертиза за цим напрямом не прово­дилась, оскільки об’єкт не призначений для поводження з радіоактивними матеріалами та відходами від них.

Згідно з листом замовника експертиза проекту здійснена без розгляду кошторисної частини проектної документації.

У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «Українська буді­вельно-технічна експертиза» проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту поклада­ється на генпроектувальника та замовника.


Розділи