Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:0209-3456-8227-7852
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№01-1804-23/ЕП/КО від 06.06.2023
Орган, що видав
ТОВ "УКРЕКСПЕРТИЗА ГРУП" (42287124) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення М-22 Полтава – Олександрія на ділянці км 73+000 – км 75+000, Полтавська область» Коригування
Код проектної документації
PD01:9197-0488-8515-1464 №17-30-21 від 2021-12-02 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОСТОПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:0209-3456-8227-7852
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань експертизи проектної документації доріг
Головний експерт проекту
Ситник Любов Василівна (АЕ 005043 )

Кошторисна вартість


Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
02.06.2023 143502.714 108706.867 0 34795.847 33651.967 25544.605 8107.362

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Полтавська обл., Кременчуцький район, Козельщинська територіальна громада, с. Підгорівка (станом на 01.01.2021) , Автомобільна дорога державного значення М-22 Полтава – Олександрія на ділянці км 73+000 – км 75+000, Полтавська область не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (25898491)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
МАРХАЙ НАТАЛІЯ ОЛЕГІВНА (АР 013558, АЕ 006142)
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
ПЕЛЕХ РОМАН ВОЛОДИМИРОВИЧ (АР 013251, АЕ 005957, АЕ 005228)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Ситник Любов Василівна (АЕ 005043)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:9197-0488-8515-1464
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОСТОПРОЕКТ" (40461155)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
02.12.2021
Номер проектної документації
17-30-21
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Замовник будівництва – СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Генеральний проектувальник – Товариство з обмеженою відповідальністю  «МОСТОПРОЕКТ» (Україна, 03164, м. Київ, вул. Осіння, 33, секція 5).

Головний інженер проекту (ГІП) – Каплинський Дмитро Миколайович, кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника серія АР № 017032 від 24.12.2020 р.

 

Експертиза проектної документації виконана товариством з обмеженою відповідальністю «УКРЕКСПЕРТИЗА ГРУП» на підставі договору на виконання експертизи проекту будівництва № 01-1804-23/ЕП/КО, укладеного у відповідності до ст.31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 року №560.

 

Робочий проект розроблено на підставі наступних вихідних даних:

-завдання на коригування проектно-кошторисної документації від 31 жовтня 2018 року № 16/12-18, затвердженого Службою автомобільних доріг у Полтавській області Державного агентства автомобільних доріг України;

- зміна №1 до завдання на коригування проектно-кошторисної документації від 26 травня 2020 року № 16/12-18, затвердженої Службою автомобільних доріг у Полтавській області Державного агетнства автомобільних доріг України;

- зміна №2 до завдання на коригування проектно-кошторисної документації від 22 листопада 2021 року № 16/12-18, затвердженої Cлужбою автомобільних доріг у Полтавській області Державного агентства автомобільних доріг України;

- зміна №3 до завдання на коригування проектно-кошторисної документації від 12 квітня 2023 року № 16/12-18, затвердженої Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Полтавській області Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України;

-технічного звіту з інженерно-геодезичних вишукувань, виконаного ТОВ «ІНЖЕНЕРНБУДПРОЕКТ»  у 2016 році;

- науково-технічного супровіду виконаного ДП «ДерждорНДІ» у 2020 році;

-технічного звіту про інженерно-геологічні вишукування, виконаного ТОВ «ІНЖЕНЕРНБУДПРОЕКТ» у 2016 році;

-розрахунку класу наслідків (відповідальності) об’єкта, виконаного генеральним проектувальником та узгодженого замовником;

 

Клас наслідків (відповідальності) об’єкта визначений генеральним проектувальником сумісно із замовником як СС3.

 

Відповідність технічних рішень робочого проекту вимогам чинних нормативних документів у будівництві підтверджено окремим записом, наведеним у пояснювальній записці робочого проекту, який завірено підписом та особистою печаткою відповідального виконавця робочого проекту – ГІПа генерального проектувальника – Каплинського Дмитра Миколайовича, кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника серія АР № 017032 від 24.12.2020 р.

 

Основні проектні рішення


Метою є коригування робочого проекту «Капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення М-22 Полтава – Олександрія на ділянці км 73+000 – км 75+000, Полтавська область».

Робочим проектом передбачено будівництво в одну чергу.

 

Автомобільна дорога

 

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2021 р. №2021 «Про затвердження переліку автомобільних доріг загального користування державного значення» автомобільна дорога М-22 Полтава – Олександрія відноситься до міжнародних доріг загального користування державного значення і має індекс М-22.

Проектування здійснено на стадії – Робочий проект. Будівництво передбачається в одну чергу і без виділення пускових комплексів.

Капітальний ремонт дороги буде проведено з урахуванням максимального збереження елементів навколишнього ландшафту.

Інтенсивність руху на даний період складає 5450 авт./добу, що відповідає 7250 авт./добу приведених до легкового автомобіля. 

Інтенсивність руху на двадцятирічну перспективу складатиме 9080 авт./добу, що відповідає 13670 авт./добу приведених до легкового автомобіля. 

Початок проектної ділянки дороги знаходиться на ПК 0+00,0, що відповідає км 73+000 автомобільної дороги М-22 Полтава – Олександрія.

Кінець проектної ділянки дороги знаходиться на ПК 23+00,0, що відповідає км 75+000 автомобільної дороги М-22 Полтава – Олександрія.

Довжина проектної ділянки складає 2,00 км. В межах ділянки дороги км 73+021 – км 74+965 ділянка дороги проходить в межах с. Підгорівка Кременчуцького району Полтавської області, в межах інших ділянок – в польових умовах.

Автомобільна дорога М-22 Полтава – Олександрія відноситься до доріг ІІ технічної категорії, параметри плану відповідають вимогам ДБН В.2.3-4:2015. На всій проектній ділянці рух транспорту двосторонній.

Загальна протяжність ділянки капітального ремонту - 2000,0 м.

Категорія автомобільної дороги - ІІ.

Розрахункова швидкість прийнята 90 (60) км/год. 

Прийняті параметри автомобільної дороги мають такі значення:

- ширина смуги руху – 3,75 м;

- кількість смуг руху – 2;

- ширина узбіччя – 3,75 м, в тому числі укріпленої смуги узбіччя (з дорожнім одягом по типу основного проїзду) – 0,50 м;

Проектна ділянка має 4 кути повороту. Заокруглення ВК 1 (R=10000 м), ВК 2 (R=10000 м) та ВК 4 (R=20000 м) запроектовані без перехідних кривих та розширень.

Заокруглення ВК 3 (R=401 м) запроектоване з перехідними кривими та розширенням загальною шириною 0,50 м відповідно до вимог ДБН В.2.3-4:2015 Зміна №1. 

Прийняті параметри поздовжнього профілю мають такі значення:

- максимальний поздовжній похил – 54 ‰;

- найменший радіус вертикальної опуклої кривої у поздовжньому профілі складає – 50000 м.

- найменший радіус вертикальної увігнутої кривої у поздовжньому профілі складає – 3522 м.

Керівна відмітка поздовжнього профілю складає 0,26 м.

Ширина проїзної частини складає 7,50 м, ширина узбіч складає 2х3,75 м, або 2х2,15 м на ділянках влаштування бар’єрного огородження (що не суперечить п. 4.5.11 ДБН В.2.3-4:2015 зі Змінами), в тому числі ширина укріпленої смуги узбіччя – 0,50 м з дорожнім одягом по типу основного проїзду. Поперечний профіль проїзної частини двосхилий і складає 25 ‰, за виключенням ділянки влаштуванням віражу. При розширенні земляного полотна виконують розпушення укосів глибиною 30 см. Узбіччя укріплюються матеріалом від фрезерування існуючого покриття та засівом трав по шару рослинного ґрунту. Укоси укріплюються посівом трав по шару рослинного ґрунту товщиною 0,15 м. На ділянках влаштуванні бар’єрного огородження крутизна укосів складає 1:1,75, на інших ділянках – 1:3

В ході виконання підготовчих робіт передбачене звалювання дерев розчищення укосів земляного полотна та прилеглої смуги від чагарнику. Загальна площа проведення робіт складає 1,8 га.

Перед початком земляних робіт виконують зняття рослинного шару з існуючих укосів на глибину 10 см та підошви насипу глибиною 120 – 180 см (в місцях розширення земляного полотна), а також щебеневого матеріалу укріплення з існуючих узбіч на глибину 10 см.

Поверхневий водовідвід передбачено за рахунок поперечного та поздовжнього похилів в бік існуючих кюветів.

На ділянці автомобільної дороги існуючі водопропускні труби відсутні. Під в’їздами у двори, примиканнями місцевих проїздів передбачено влаштування водопропускних ПВХ гофрованих труб SN-8 діаметром 300 мм та 500 мм.

На ПК 9+74,7 (ліворуч) та ПК 9+25,0 (праворуч) передбачене влаштування автобусних зупинок із зупинковими та посадковими майданчиками. За розташуванням автобусні зупинки відносяться до проміжних сумісних. Довжина клину відгону входу зупинкових майданчиків дорівнює 20 м, виходу – 15 м. Їх ширина відповідає смузі руху проїзної частини і складає 3,75 м. Довжина посадкових майданчиків дорівнює 20,0 м, ширина – 2,0 м. Поверхня посадкового майданчику піднята над покриттям зупинкового на 20 см за рахунок бортового каменю БР.100.30.18. Поперечний похил зупинкових майданчиків продовжує поперечний похил проїзної частини дороги. На зупинках для відведення води передбачені скиди води під посадковими майданчиками. Поперечний похил посадкових майданчиків дорівнює 20‰ і направлений в бік проїзної частини.

Вздовж житлової забудови населеного пункту робочим проектом передбачені пішохідні тротуари шириною 1,50 м. В місцях влаштування металевого бар’єрного огородження ширина покриття тротуару складає 1,90 м.

Дорожній одяг на зупинкових майданчиках відповідає конструкції по типу основного проїзду (тип 3), на посадкових майданчиках та пішохідному тротуарі – типу 5. 

Для можливості безпечного руху пішоходів, маломобільних груп населення в межах проектної ділянки, проектом будівництва передбачене влаштування нових тротуарів та встановлення спеціальних тактильних смуг в місцях пересічення тротуару із проїзною частиною та посадкових платформах.

Для розділення руху транзитного та місцевого транспорту в межах населеного пункту передбачається влаштування місцевих проїздів.

Коригуванням проекту передбачене влаштування майданчика для зважування в русі (WIM) у відповідності до доручення Укравтодору, наданим листом від 15.04.2020 року №1190/1/20-7.

Робочим проектом передбачено 6 типів дорожнього одягу:

Тип 1. Підсилення

- щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА-15) згідно ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумі дорожньому модифікованому полімерами БМПА 70/100-55 згідно з ДСТУ 9116:2021 – 5 см;

- розлив полімермодифікованої бітумної емульсії ЕКШМ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013– 0,35 л/м²;

- АСГ. Др. Щ. А. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 6 см;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,35 л/м²;

- АСГ. Кр. П. А-Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 10 см;

- вирівнюючий шар з АСГ. Кр. П. А-Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,85 л/м²;

- МДХР, КВ, Кз, М20, згідно ДСТУ 8976:2020 – 22 см;

- існуючий дорожній одяг.

Тип 2. Розширення

- щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА-15) згідно ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумі дорожньому модифікованому полімерами БМПА 70/100- 55 згідно з ДСТУ 9116:2021 – 5 см;

- розлив полімермодифікованої бітумної емульсії ЕКШМ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013– 0,35 л/м²;

- АСГ. Др. Щ. А. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 6 см;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,35 л/м²;

- АСГ. Кр. П. А-Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 10 см;

- вирівнюючий шар з АСГ. Кр. П. А-Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,85 л/м²;

- ЩПС. Кр. Ц. М20. ДСТУ 9177-3:2022  – 17 см;

- ЩПС. С5. ДСТУ 9177-2:2022 – 25 см.

Тип 3. Новий дорожній одяг

-   щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА-15) згідно ДСТУ Б В.2.7- 127:2015 на бітумі дорожньому модифікованому полімерами БМПА 70/100-55 згідно з ДСТУ 9116:2021 – 5 см;

-   розлив полімермодифікованої бітумної емульсії ЕКШМ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013– 0,40 л/м²;

         - АСГ. Др. Щ. А. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 6 см;

-   розлив бітумної емульсії ЕКШ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,35 л/м²;

-   АСГ. Кр. П.А-Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 10 см;

-   розлив бітумної емульсії ЕКШ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,85 л/м²;

-   ЩПС. Кр. Ц. М20. ДСТУ 9177-3:2022 – 17 см;

         - ЩПС. С5. ДСТУ 9177-2:2022 – 25 см.

Тип 4. Новий дорожній одяг на місцевих проїздах та перехідних ділянках

-   АСГ. Др. Щ. Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011– 5 см;

-   розлив бітумної емульсії ЕКШ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,35 л/м²;

-   АСГ. Др. Щ. А. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 6 см;

-          ЩПС. С5. ДСТУ 9177-2:2022 – 25 см.

Тип 5. Новий дорожній одяг на посадкових майданчиках, пішохідних тротуарах та в’їздах у двори

-   АСГ. Пщ. Щ. Г. НП. І. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011– 4 см;

         - ЩПС. С7. ДСТУ 9177-2:2022 – 12 см.

Тип 6. Дорожній одяг за межами радіусів заокруглень

-   матеріал від фрезерування існуючого покриття – 15 см. 

 

Для забезпечення безпеки руху та орієнтування водіїв робочим проектом передбачено встановлення необхідних дорожніх знаків, однобічного металевого оцинкованого бар’єрного огородження із стримувальною здатністю 280 кДж, напрямних стовпчиків, нанесення дорожньої розмітки. 


Забезпечення механічного опору та стійкості


Міст на км 73+621.

Траса автомобільної дороги державного значення М-22 Полтава Олександрія перетинає Полтавську рівнину, яка розташована в межах Дніпровсько-Донецької западини.

За погодно-кліматичними факторами та грунтово-гідрологічними умовами зволоження ділянка вишукувань знаходиться в межах Центральної дорожньо-кліматичної зони (У-ІІ, ДБН В.2.3-2015, Табл. А.1).

За складністю інженерно-геологічних умов територія вишукувань відноситься до ІІ (середньої складності) категорії, згідно ДБН А.2.1-1:2014 (додаток Ж)

Геологічний розріз до розвіданої глибини 3,0 м складений верхньо-четвертинними та сучасними еолово-делювіальними суглинками важкими пилуватими, твердими, лесовидними, просідними, розкритою потужністю 2,0 м та супісками пилуватими, пластичними, лесовидними, розкритою потужністю 1,0 м.

Лесовидні суглинки важкі пилуваті, тверді, просідні відносяться до І типу за просіданням.

Нормативна глибина промерзання ґрунту - 0,9 м.

Ґрунтові води свердловинами не розкриті.

За характером зволоження ділянка відноситься, переважно, до 2-го типу, місцями до 1-го типу, згідно ДБН В.2.3- 4:2015.

Існуючий міст через суходіл на км 73+621 автомобільної дороги державного значення М-22 Полтава-Олександрія, Полтавська область.

Координати 49.185528, 33.812854.

Міст побудовано – 1950-ті рр., реконструйовано – 1960-1980 рр.

Схема мосту: залізобетонна розрізна, 1х5,6 м.

Довжина мосту – 5,6 м.

Габарит проїзду - Г-10,25+2х1,2 м.

Проектне тимчасове навантаження Н-13 та НГ-30.

Підмостовий габарит – 1,2 м.

Оцінку технічного стану конструкцій мосту наведено у «Акті обстеження мосту на автомобільній дорозі державного значення М-22 Полтава – Олександрія на км 73+621, Полтавська область», виконаному ТОВ «Мостопроект» у 2023 р.

На підставі отриманих даних та результатів їх обробки основні елементи мосту віднесено до таких експлуатаційних станів:

- проїзна частина:                   стан 4 – обмежено працездатний;

- прогонова будова:                стан 5 – непрацездатний;

- опори та опорні частини:    стан 3 – працездатний;

- фундаменти:                         стан 2 - обмежено справний;

- підмостове русло:                 стан 3 – працездатний;

- підходи:                                 стан 2 – обмежено справний.

Коригуванням проектно-кошторисної документації передбачено капітальний ремонт мосту на км 73+621 з забезпеченням геометричних параметрів мосту та його вантажопідйомності відповідно до вимог чинних нормативних документів (габарит проїзду Г-8,5м+2х1,8м; Н-13 та НГ-30).

Для забезпечення надійності елементів споруди робочим проектом передбачено застосування новітніх та ефективних матеріалів, які є стійкими до впливу навколишнього середовища. 

Для забезпечення безпеки робочим проектом передбачено влаштування бар’єрного та перильного огородження, нанесення розмітки.

Відповідно до вимог ДБН В.2.3-6:2009 п.п. 4.1 після капітального ремонту через 5 років експлуатації споруди, якщо інші строки не будуть встановлені актом обстеження, або рекомендаціями, які є результатом аварії на мосту, раптового руйнування визначального елементу споруди чи будь-яких інших непередбачених подій, що суттєво погіршують технічний стан споруди, має бути проведено планове обстеження.

Відповідно до вимог ДБН В 2.3-22:2009 капітальний ремонт мосту передбачено з врахуванням коефіцієнта надійності за відповідальністю, який становить -1,05.

Для усунення дефектів, а також забезпечення надійної експлуатації мосту надалі, проектними рішеннями передбачено така організаційно-технологічна схема послідовності капітального ремонту мосту:

1. Демонтаж елементів існуючого комплексу мостового полотна – покриття дорожнього одягу, захисних шарів та гідроізоляції проїзної частини, перильного огородження, тротуарів. Демонтаж всіх елементів існуючого мостового полотна, а також плит прогонових будов;

2. Розбирання слабкого та потрісканого бетону елементів опор з розбиранням відкісних крил до межі верхньої частини фундаментів;

3. Улаштування бетонного фартуха стоянів та нарощення ригелів опор до необхідної відмітки;

4. Улаштування нових плит прогонової будови;

5. Улаштування монолітної залізобетонної плити з шарнірними монолітними перехідними плитами, з накладними залізобетонними монолітними тротуарами по 1,8 м.

6. Улаштування нового комплексу мостового полотна, що включає гідроізоляцію монолітної плити проїзної частини мосту, двошарове асфальтобетонне покриття проїзної частини, тонкошарове зносостійке покриття пішохідної частини тротуарів, гранітний бортовий камінь по краю проїзної частини, бар’єрне огородження безпеки необхідної стримувальної здатності та перильного огородження з поручнем;

7. Улаштування вузлів спряження мосту з насипом підходів (монолітні перехідні плити з шарнірним вузлом об’єднання з монолітною плитою), що включають відсипку насипу за стоянами, відкосів насипу з дренуючого ґрунту;

8. Антикорозійний захист металевих елементів мосту, захисно-декоративне фарбування залізобетонних та металевих елементів мосту – балок прогонових будов, монолітної плити, опор, перильного огородження.

Конструктивні рішення.

Міст через суходіл розташований в с. Підгорівка на км 73+621 автомобільної дороги державного значення М-22 Полтава – Олександрія, Полтавська область.

Координати GPS - 49.185528, 33.812854.

Схема мосту 1х6,0м.

Довжина мосту – 6,2 м.

Категорія дороги ІІ.

- Сейсмічність будівельного майданчику для класу наслідків СС3 – 5 балів.

- Клас наслідків – СС3.

Згідно з ДБН В.1.2-15:2009 конструкції мосту розраховані на наступні навантаження і впливи:

- А. Постійні: власна вага конструкцій;

- Б. Тимчасові: Н-13, НГ-30 (існуючі), натовп як вертикальне рівномірно розподілене 0,4 т/м2;

- В. Інші: характеристичні значення навантажень і впливів для села Підгорівка згідно ДБН В.1.2-2:2006:

W0 - вітрове навантаження – 430 Па;

S0 - снігове навантаження – 1300 Па;

B - товщина стінки ожеледиці – 18 мм;

WB - вітрове навантаження при ожеледиці – 230 Па.

Проектний строк служби (розрахунковий строк експлуатації) після виконання капітального ремонту - 45 років.

Відповідно до визначеного класу наслідків СС3 коефіцієнт надійності за відповідальністю становить 1,05.

Прогонова будова.

Проектною документацією передбачається заміна прогонової будови на нові плити П-6с, виконані пристосовано до Типового проекту серії 3.503-29.

Опори.

Фундаменти опор існуючі, втручання в конструкцію існуючих фундаментів проектною документацією не передбачається. До складу ремонту опор входить: нарощення ригелів опор до відповідної відмітки, виконується відновлення пошкодженої бетонної поверхні опор, ремонт кам’яної кладки стоянів з розшивкою швів.

Влаштовується конструкція бетонного фартуха. 

Мостове полотно, водовідвід.

Прогонова будова плитна, зі збірних залізобетонних плит довжиною 6 м та висотою 0,3 м суцільного перерізу, виготовляються на заводі збірних залізобетонних конструкцій та постачаються автотранспортом. 

Збірні плити об’єднуються за допомогою шпоночних швів та улаштуванням монолітної плити поверху попередньо встановлених арматурних анкерів.

Поверхневий водовідвід, вимоги до окремих елементів мостового полотна передбачено з урахуванням всіх вимог діючих нормативних документів.

По верху нової прогонової будови влаштовується монолітна накладна плита висотою не менше 14 см з консольними звисами 50,5 см. Монолітна плита з бетону класу В30, морозостійкістю F300, водонепроникністю W8.

Поперечні ухили монолітної плити – 25 ‰ від осі мосту до осі бортового каменю, та 30 ‰ зворотнього ухилу від краю монолітної плити (карнизу) до осі водовідводу, 20 ‰ зворотнього ухилу на ділянці тротуарів.

По верху монолітної плити улаштовується гідроізоляція. Гідроізоляція заводиться на вертикальні ділянки монолітної плити.

На консольні ділянки монолітної плити влаштовуються монолітні накладні тротуари висотою не менше 25,0 см. Монолітні тротуари з бетону класу В25, морозостійкістю F300, водонепроникністю W12

Згідно ДСТУ Б.В.2.3-11-2004 проектними рішеннями передбачено улаштування на тротуарах з боку фасаду металевого оцинкованого стоякового перильного огородження ПОА-РМ-1,5 загальною висотою 1,2 м з кроком заповнення до 15 см.

Проїзна частина відокремлюється металевим оцинкованим огородженням бар'єрного типу 11МО-КЖ.1,0.280/0,6 за ДСТУ Б В.2.3-12-2004 висотою 80 см (до верху балки огородження) відносно верху проїзної частини та кроком стояків 1,0 м.

Спряження з підходами.

Монолітна плита заводиться на ущільнену щебеневу подушку на ділянці сполучення з насипом підходів на довжині 2 м. В кінці плит прогонової будови в монолітній плиті влаштовується шарнірне сполучення.

Бетон конструкційний класу В 30 за міцністю на стиск згідно ДБН В.2.3-14:2006 на портландцементі:

Морозостійкість F 300;

Водонепроникність W 8;

Водневий показник pH >11,5;

Пластичність – осідання конусу до 16 см.

Гідроізоляція, що влаштовується методом напилювання або наплавлення, вітчизняного або закордонного виробництва. 

Антикорозійний захист.

Ґрунтові води свердловинами не розкриті тому по відношенню до бетону нормальної щільності спеціальних заходів для захисту бетонних та залізобетонних конструкцій від корозії робочою документацією не передбачено.

Для захисту арматури залізобетонних конструкцій від корозії передбачені захисні шари відповідно до вимог ДБН В.2.3-14:2006 та покриття захисним шаром з епоксидної смоли в місцях розташування робочих швів.

Для захисту металевих закладних деталей, елементів кріплення перильного огородження, елементів бар’єрного та перильного огородження від атмосферних опадів передбачено їх гаряче цинкування.

Для захисту залізобетонних конструкцій мосту від корозії застосовано захисно-декоративне покриття типу „мембрана”

Ремонтний розчин.

Ремонтний розчин має бути придатний для несучих конструкцій з високою стійкістю до карбонізації, дорожньої солі та хлоридів. Клас розчину R4 згідно EN 1504 частина 3. Не займистий згідно DINEN 13501 – клас А1.

Максимальний розмір заповнювача 2 мм;

Щільність свіжого розчину 2,00-2,20 кг/дм3;

Міцність на згин/стиск 8,5/55,0 МПа після 28 днів;

Усадка 1 мм/м після 28 днів.

Міст знаходиться в населеному пункті на км 73+621 с. Підгорівка, забезпечена нормативна ширини тротуару 1,8 м, як для двостороннього руху людей з обмеженими фізичними можливостями на кріслах-колясках, що не є меншим за ширину тротуарів на підходах до мосту.

Міст на км 74+111.

Міст через суходіл на км 74+111 автомобільної дороги державного значення М-22 Полтава-Олександрія, Полтавська область.

Координати 49.183520, 33.806849.

Міст побудовано – 1950-ті рр., реконструйовано – 1960-1980 рр.

Схема мосту: залізобетонна розрізна, 2х6,0 м.

Довжина мосту – 12,60 м.

Габарит проїзду - Г-10,25 м.

Проектне тимчасове навантаження Н-13 та НГ-30.

Підмостовий габарит – 1,6 м.

Оцінку технічного стану конструкцій мосту наведено у «Акті обстеження мосту на автомобільній дорозі державного значення М-22 Полтава – Олександрія на км 74+111, Полтавська область», виконаному ТОВ «Мостопроект» у 2023 р.

На підставі отриманих даних та результатів їх обробки основні елементи мосту віднесено до таких експлуатаційних станів:

проїзна частина:                     стан 4 – обмежено працездатний;

прогонова будова:                  стан 5 – непрацездатний;

опори та опорні частини:      стан 3 – працездатний;

фундаменти:                            стан 2 - обмежено справний;

підмостове русло:                   стан 3 – працездатний;

підходи:                                   стан 2 – обмежено справний

Коригуванням проектно-кошторисної документації  передбачено капітальний ремонт мосту на км 74+111 з забезпеченням геометричних параметрів мосту та його вантажопідйомності відповідно до вимог чинних нормативних документів (габарит проїзду Г-8,75м+2х1,8м; Н-13 та НГ-30).

Для забезпечення надійності елементів споруди робочим проектом передбачено застосування новітніх та ефективних матеріалів, які є стійкими до впливу навколишнього середовища. Для забезпечення безпеки робочим проектом передбачено влаштування бар’єрного та перильного огородження, нанесення розмітки.

Відповідно до вимог ДБН В.2.3-6:2009 п.п. 4.1 після капітального ремонту через 5 років експлуатації споруди, якщо інші строки не будуть встановлені актом обстеження, або рекомендаціями, які є результатом аварії на мосту, раптового руйнування визначального елементу споруди чи будь-яких інших непередбачених подій, що суттєво погіршують технічний стан споруди, має бути проведено планове обстеження.

Відповідно до вимог ДБН В 2.3-22:2009 капітальний ремонт мосту передбачено з врахуванням коефіцієнта надійності за відповідальністю, який становить -1,05.

Для усунення дефектів, а також забезпечення надійної експлуатації мосту надалі, проектними рішеннями передбачено така організаційно-технологічна схема послідовності капітального ремонту мосту:

1. Демонтаж елементів існуючого комплексу мостового полотна – покриття дорожнього одягу, захисних шарів та гідроізоляції проїзної частини, перильного огородження, тротуарів. Демонтаж всіх елементів існуючого мостового полотна, а також плит прогонових будов;

2. Розбирання слабкого та потрісканого бетону елементів опор з розбиранням відкісних крил до межі верхньої частини фундаментів;

3. Улаштування бетонного фартуха опор з нарощенням ригелів опор до необхідної відмітки;

4. Улаштування нових плит прогонової будови;

5. Улаштування монолітної залізобетонної плити з шарнірними монолітними перехідними плитами, з накладними залізобетонними тротуарами по 1,8 м.

6. Улаштування нового комплексу мостового полотна, що включає гідроізоляцію монолітної плити проїзної частини мосту, двошарове асфальтобетонне покриття проїзної частини, тонкошарове зносостійке покриття пішохідної частини тротуарів, гранітний бортовий камінь по краю проїзної частини, бар’єрне огородження безпеки необхідної стримувальної здатності та перильного огородження з поручнем;

7. Улаштування вузлів спряження мосту з насипом підходів, що включають відсипку насипу за стоянами, відкосів насипу з дренуючого ґрунту, збірно-монолітні залізобетонні перехідні плити з обпиранням на лежні;

8. Антикорозійний захист металевих елементів мосту, захисно-декоративне фарбування залізобетонних та металевих елементів мосту – балок прогонових будов, монолітної плити, опор, перильного огородження.

Конструктивні рішення.

Міст через суходіл розташований в с. Підгорівка на км 74+111 автомобільної дороги державного значення М-22 Полтава – Олександрія, Полтавська область. Міст знаходиться в межах перехідної кривої в зв’язку з чим поперний похил проїзної частини є змінним.

Координати GPS - 49.183520, 33.806849.

Схема мосту 2х6,0м.

Довжина мосту – 12,75 м.

Проектне тимчасове навантаження Н-13 та НГ-30.

Категорія дороги ІІ.

- Сейсмічність будівельного майданчику відноситься для класу наслідків СС3 – 5 балів.

- Клас наслідків – СС3.

Згідно з ДБН В.1.2-15:2009 конструкції мосту розраховані на наступні навантаження і впливи:

- А. Постійні: власна вага конструкцій;

- Б. Тимчасові: Н-13, НГ-30 (існуючі), натовп як вертикальне рівномірно розподілене 0,4 т/м2;

- В. Інші: характеристичні значення навантажень і впливів для села Підгорівка згідно ДБН В.1.2-2:2006:

W0 - вітрове навантаження – 430 Па;

S0 - снігове навантаження – 1300 Па;

B - товщина стінки ожеледиці – 18 мм;

WB - вітрове навантаження при ожеледиці – 230 Па.

Проектний строк служби (розрахунковий строк експлуатації) після виконання капітального ремонту - 45 років.

Відповідно до визначеного класу наслідків СС3 коефіцієнт надійності за відповідальністю становить 1,05.

Прогонова будова.

Проектною документацією передбачається заміна прогонової будови на нові плити П-6с, виконані пристосовано до Типового проекту серії 3.503-29.

Опори.

Фундаменти опор існуючі, втручання в конструкцію існуючих фундаментів проектною документацією не передбачається. До складу ремонту опор входить: нарощення ригелів опор до відповідної відмітки, виконується відновлення пошкодженої бетонної поверхні опор, ремонт кам’яної кладки усіх опор з розшивкою швів.

Влаштовується конструкція бетонного фартуха. 

Мостове полотно, водовідвід.

Прогонова будова плитна, зі збірних залізобетонних плит довжиною 6 м та висотою 0,3 м суцільного перерізу, виготовляються на заводі збірних залізобетонних конструкцій та постачаються автотранспортом. 

Збірні плити об’єднуються за допомогою шпоночних швів та улаштуванням монолітної плити поверху попередньо встановлених арматурних анкерів.

Поверхневий водовідвід, вимоги до окремих елементів мостового полотна передбачено з урахуванням всіх вимог діючих нормативних документів.

По верху нової прогонової будови влаштовується монолітна накладна плита висотою не менше 14 см з консольними звисами 13,0 см. Монолітна плита з бетону класу В30, морозостійкістю F300, водонепроникністю W8.

Поперечні ухили монолітної плити – 25 ‰ від осі мосту до осі бортового каменю по правому проїзду та по лівому проїзду змінюється від 0 ‰ до 7 ‰ за ходом кілометражу, та 30 ‰ зворотнього ухилу від краю монолітної плити (карнизу) до осі водовідводу, 20 ‰ зворотнього ухилу на ділянці тротуарів.

По верху монолітної плити улаштовується гідроізоляція. Гідроізоляція заводиться на вертикальні ділянки монолітної плити.

На консольні ділянки монолітної плити влаштовуються монолітні накладні тротуари висотою не менше 25,0 см. Монолітні тротуари з бетону класу В25, морозостійкістю F300, водонепроникністю W12. 

Поперечний ухил тротуарів до осі проїзної частини – 20 ‰.

Монолітний тротуар кріпиться до монолітної плити анкерними стержнями.

Згідно ДСТУ Б.В.2.3-11-2004 проектними рішеннями передбачено улаштування на тротуарах з боку фасаду, металевого оцинкованого стоякового перильного огородження ПОА-РМ-1,5 з поручнем загальною висотою 1,2 м з та кроком заповнення до 15 см.

Проїзна частина відокремлюється металевим оцинкованим огородженням бар'єрного типу 11МО-КЖ.1,0.280/0,6 за ДСТУ Б В.2.3-12-2004 висотою 80 см (до верху балки огородження) відносно верху проїзної частини та кроком стояків 1,0 м.

Всі елементи огородження безпеки, перильного огородження і закладних деталей мають бути захищені гарячим цинкуванням шаром не менше 80 мкм.

Спряження з підходами.

На перехідних ділянках по 4 м на початку та кінці мосту по всій ширині проїзної частини влаштовують збірно-монолітні перехідні плити П400.98.25 та П400.124.25, які обперті з сторони мосту на ригель крайньої опори і на лежень зі сторони підходів. 

Армування перехідних плит прийнято згідно марок П400.98.25 - ТАII та П400.124.25 - ТАІІ відповідно до типового проекту Серії 3.503.1-96 із заміною класу арматури АII на АIII без зміни її діаметрів.

Поперечний профіль перехідних плит по верху відповідає параметрам монолітної плити основного прогону. 

Монолітна плита заводиться на збірні перехідні плити на довжині 2 м.

В кінці плит прогонової будови в монолітній плиті влаштовується шарнірне сполучення.

Збірно-монолітні лежні улаштовуються на щебеневу підготовку товщиною 40 см.

Армування лежнів Л 480.63.50 та Л 380.63.50 прийнято згідно марки Л 480.63.50-ТАII та Л 380.63.50-ТАІІ згідно типового проекту Серії 3.503.1-96 із заміною класу арматури АII на АIII без зміни її діаметрів.

Бетон конструкційний класу В 30 за міцністю на стиск згідно ДБН В.2.3-14:2006 на портландцементі:

Морозостійкість F 300;

Водонепроникність W 8;

Водневий показник pH >11,5;

Пластичність – осідання конусу до 16 см.

Гідроізоляція, що влаштовується методом напилювання або наплавлення, вітчизняного або закордонного виробництва.

Антикорозійний захист.

Ґрунтові води свердловинами не розкриті тому по відношенню до бетону нормальної щільності спеціальних заходів для захисту бетонних та залізобетонних конструкцій від корозії робочою документацією не передбачено.

Для захисту арматури залізобетонних конструкцій від корозії передбачені захисні шари відповідно до вимог ДБН В.2.3-14:2006 та покриття захисним шаром з епоксидної смоли в місцях розташування робочих швів.

Для захисту металевих закладних деталей, елементів кріплення перильного огородження, елементів бар’єрного та перильного огородження від атмосферних опадів передбачено їх гаряче цинкування.

Для захисту залізобетонних конструкцій мосту від корозії застосовано захисно-декоративне покриття типу „мембрана”.

Ремонтний розчин.

Ремонтний розчин має бути придатний для несучих конструкцій з високою стійкістю до карбонізації, дорожньої солі та хлоридів. Клас розчину R4 згідно EN 1504 частина 3. Не займистий згідно DINEN 13501 – клас А1.

Максимальний розмір заповнювача 2 мм;

Щільність свіжого розчину 2,00-2,20 кг/дм3;

Міцність на згин/стиск 8,5/55,0 МПа після 28 днів;

Усадка 1 мм/м після 28 днів.

Міст знаходиться в населеному пункті на км 74+111 с. Підгорівка, забезпечена нормативна ширини тротуару 1,8 м, як для двостороннього руху людей з обмеженими фізичними можливостями на кріслах-колясках, що не є меншим за ширину тротуарів на підходах до мосту.

 

Кошторисна частина

 

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 18.05.2023 р. складала 146100,233 тис.грн., в тому числі: будівельні роботи – 110901,891 тис.грн.,  інші витрати – 35198,342 тис.грн.

Із загальної кошторисної вартості виконано 33651,967 тис. грн., у тому числі:

будівельні роботи – 25544,605 тис.грн.,

            інші витрати – 8107,362 тис.грн.  

 

За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауважень встановлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 №162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за №1225/36847, та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281.


Загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на 02.06.2023 р. складає 143502,714 тис.грн., в тому числі: будівельні роботи – 108706,867 тис.грн., інші витрати – 34795,847 тис.грн.

Із загальної кошторисної вартості виконано 33651,967 тис. грн., у тому числі:

будівельні роботи – 25544,605 тис.грн.,

            інші витрати – 8107,362 тис.грн.  

 

Примітка:


1.    Експертний звіт є невід’ємною частиною звіту філії ДП «Укрдержбудекспертиза» «Укрдордержбудекспертиза» №28-0278-16 від 06 жовтня 2016 р., кошторисну вартість в якому вважати такою що втратила чинність.

 

У процесі розгляду робочого проекту за зауваженнями ТОВ «УКРЕКСПЕРТИЗА ГРУП» проектною організацією за погодженням із замовником у робочий проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники робочого проекту покладається на генерального проектувальника та замовника.

Замовник експертизи несе відповідальність, згідно з законодавством, за достовірність узгоджених документів, наданих для проведення експертизи.

За результатами розгляду проектних матеріалів і зняття зауважень експертизи, проектна документація може бути рекомендована до затвердження в установленому порядку.

 

 

Головний експерт проекту

 

 

Ситник Л.В.

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ № 005043

 

 

 

Відповідальні експерти:

 

 

 

 

 

 

Пелех Р.В.

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ № 005957

 

 

 

 

 

 

Мархай Н.О.

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ № 006142

 

 


Розділи