Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:3087-0061-1733-2575
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№224/е/23 від 28.04.2023
Орган, що видав
ДП "НДІпроектреконструкція" (04653199) Версія №1 Статус (архівна)
Назва об’єкта
Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О230819 Грушка – Чабанівка км 0+000 – км 4+900
Код проектної документації
PD01:4581-4324-6339-4568 Зміни №3 №2023 від 2023-03-07 (видав ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ВІДДІЛ КОМПЛЕКСНОГО ПРОЕКТУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА УКРАЇНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ІНСТИТУТУ З ПРОЕКТУВАННЯ ОБ'ЄКТІВ ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА "УКРДІПРОДОР") / Наявні експертизи: EX01:3087-0061-1733-2575
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань експертизи проектної документації доріг
Головний експерт проекту
Рейкіна Валентина Олександрівна (АЕ 006563, АЕ 000147 )

Кошторисна вартість


Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
25.04.2023 250006.474 193304.773 0 56701.701

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Хмельницька обл., Кам’янець-Подільський район, Староушицька територіальна громада (UA68020270000040572) , автомобільна дорога загального користування місцевого значення не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "СЛУЖБА МІСЦЕВИХ ДОРІГ ХМЕЛЬНИЧЧИНИ" (44588125)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
КОТУЛ ІГОР ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 006533, АЕ 006589, АТ 009150, АЕ 000094, СІ- 01039)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
НАЗАРОВА ЛЮДМИЛА МИХАЙЛІВНА (АЕ 004940)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології
СТРИГІН ЮРІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ (АЕ 005240, АЕ 004936)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
Павлютін Олексій Олександрович (АЕ 005269, АЕ 005279, АЕ 007217)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
З питань інженерного забезпечення
ХОМЕНКО ВАЛЕРІЙ СТЕПАНОВИЧ (АЕ 006590, АЕ 006610, АЕ 000181, АЕ 006932, АЕ 000682)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
З питань інженерного забезпечення
Рейкіна Валентина Олександрівна (АЕ 006563, АЕ 000147)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:4581-4324-6339-4568
Орган, що видав
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ВІДДІЛ КОМПЛЕКСНОГО ПРОЕКТУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА УКРАЇНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ІНСТИТУТУ З ПРОЕКТУВАННЯ ОБ'ЄКТІВ ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА "УКРДІПРОДОР" (23836059)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проектно-вишукувальні роботи
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2112.9 Шляхи, вулиці, дороги та дорожні споруди інші
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
07.03.2023
Номер проектної документації
2023
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Робочий проєкт «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О230819 Грушка – Чабанівка км 0+000 – км 4+900» розроблений ВКП ДП «Укрдіпродор», юридична адреса: вул. Свободи, 77, м.Хмельницький 29000 (ГІП – Бакуліч А.М., кваліфікаційний сертифікат АР № 009455, виданий 24.02.2014 р.) на підставі:

- завдання на розроблення проєктно – кошторисної документації (б/д, б/н), затвердженого замовником;

- актів обстеження: штучних споруд, покриття, на розбирання дорожніх знаків, конструкції існуючого дорожнього одягу, на розбирання тросової огорожі та автопавільйонів  від 23.03.2023, затверджених замовником;

- листа Відділу містобудування, архітектури, житлово – комунального господарства та інфраструктури Кам’янець – Подільскої районної Державної адміністрації Хмельницької області від 20.04.2023 № 30/01-15, про те, що містобудівні умови та обмеження не надаються.

  Проєктна документація розроблена в 2023 році.

  Замовником проєктної документації є ДУ «Служба місцевих доріг Хмельниччини»,  експертизи - ВКП ДП «Укрдіпродор».

  Експертиза  робочого  проєкту  виконана  на  підставі  договору  від  10.04.2023 № 224/е/23.

 

Введення

З метою підвищення безпеки руху, комфортності та економічності перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, на виконання програми розвитку мережі та утримання автомобільних доріг місцевого значення передбачено капітальний ремонт автомобільної дороги місцевого значення згідно Субвенції з державного бюджету місцевим бюджету за бюджетною програмою 3131090 у 2023 р. 

У відповідності з переліком автомобільних доріг України загального користування місцевого значення автомобільна дорога Грушка - Чабанівка км 0+000 - км 4+900, являється дорогою обласного користування місцевого значення за номером О230819 (обласна). Проєктна ділянка дороги розташована на території Староушицької ОТГ Хмельницької області.

Згідно з вимогами ДБН В.2.3-4:2015 (табл. 4.1) та аналізуючи інтенсивність руху у транспортних одиницях, дорога відноситься до 4 категорії.

Згідно завдання розробка проєктно - кошторисної документації передбачена в одну  стадію — робочий проєкт.

Робочим проєктом передбачаються такі підготовчі роботи:

– розбирання існуючих дорожніх знаків;

- розбирання тросового і бар’єрного огородження;

- вирубання дерев;

- зрізання рослинного ґрунту;

- перевлаштування ЛЕП 0,4 кВ.

 

Стисла характеристика існуючої дороги

Ділянка капітального ремонт:у автомобільної дороги місцевого значення О230819 Грушка - Чабанівка км 0+000 - км 4+900, яка забезпечує міжобласні та місцеві транспортні розвантаження. По ній виконуються перевезення промислових, сільськогосподарських, торгово - постачальних вантажів, а також пасажирські перевезення.

Проєктна ділянка примикає до кромки дороги територіального значення Т-23-17 Кам’янець-Подільський — Стара Ушиця в с. Грушка. В межах 150 м с. Грушка від початку проєктної ділянки є два існуючих автопавільйони в доброму стані. Додаткових робіт по влаштуванню зупинок громадського транспорту в с. Грушка робочим проєктом не передбачено.

Ділянка спочатку проходить в межах населеного пункту с. Грушка до ПК 11+85, а далі по правому схилу р. Жван, що розташована на  ПК 19+21. За річкою проєктна ділянка проходить по лівому схилу, на якому росте ліс до ПК 33+45. За лісом розташоване с. Лисківці до ПК 41+13 і до кінця траси ПК 49+00 дорога проходить в польових умовах. Таким чином довжина ділянки проєктування буде складати 4,9 км. 

В 2010 р. під час літнього паводку була зруйнована існуюча труба і винесена за      200 м від розташування вниз за течією. Розмив земляне полотно з дорожнім одягом, що утворився внаслідок погодних умов складає 52 м. В 2012 році нижче за течією за 100 м був побудований тимчасовий проїзд, який експлуатувався до теперішнього часу.

На місці зруйнованої труби проектом передбачено влаштування двухочкової перепускної гофрованої труби отв. 4,78х3,83 м і також відновлення земляного полотна і дорожнього одягу.

Вздовж сіл Грушка і Лисківці на ділянках, що проєктуються, розташовані комунікації ЛЕП 0,4 кВ, які залишається без змін і стовпи, що розташовані до 4,0 м від кромки проїзної частини, огороджуються бар’єрним огородженням. Окрім того робочим проєктом передбачено перевлаштування опор, які розташовані в межах проєктної проїзної частини довжиною 214 м.

На ПК 37+62 з лівої сторони є кам’яний автопавільйон в с. Лисківці в гарному стані, який не потребує перевлаштування, а тільки потрібно влаштувати заїзну кишеню для зупинки автобусів. В робочому проєкті передбачено влаштування нової автобусної зупинки на ПК 38+47 з правої сторони без автопавільйону.

До проєктної ділянки примикають дев’ять з’їздів до групи будинків в с. Грушка: два з них мають існуюче покриття з бруківки ПК 6+48 і ПК 11+29, інші ґрунтові ПК 0+23,5, ПК1+90, ПК 2+76, ПК 3+95, ПК 4+60, ПК 5+31, ПК 6+49.

В селі Лисківці є існуючі три з'їзди до групи будинків: один з асфальтобетонним покриттям ПК 36+42, два інших ґрунтові ПК 38+02 і ПК 39+44. Також є три технологічніих з’їздів в поле за селом Лисківці ПК 41+23 і перетин на ПК 47+88.

Під час вишукувальних робіт були виявлені розмиви через відсутність правильного водовідведення на схилах біля р. Жван вздовж серпантин.

На ділянках серпантин робочим проєктом передбачено влаштування односхилого поперечного профілю ухилом 30 ‰, який влаштовується з низової сторони і з влаштуванням прикромочних лотків для скидання води в кювети по водоскидам.

Дані інженерних вишукувань

Район робіт розміщується на схилі Товтрового кряжу, що представляє собою денудаційну височину складену літотамнієвими вапняками тортонського ярусу неогенової системи. Рельєф району почленований долиною р. Жван глибокими балками та ярами.

В геологічному відношенні район робіт складений глинами сарматського ярусу, що покривають схили Товтр. Долина річки Жван заглиблена у вапняки тортонського ярусу. З поверхні на схилах та вододілах розвинутий чохол еолово - делювіальних суглинків, а долина річки виповнена делювіально - алювіальними плейстоценовими відкладами. В теперішній час було додаткове обстеження ґрунтів в основах труб.

Територія проведення капітального ремонту автомобільної дороги місцевого значення О230819  Грушка - Чабанівка км 0+000 - км 4+900 не належить до територій з особливими умовами будівництва (сейсмічність, просадні ґрунти, підроблювальні і підтоплювальні території тощо).

 

Основні проєктні рішення

План дороги

Початок проєктної ділянки дороги знаходиться на ПК 0+00, кінець ПК 49+00, згідно завдання.

Влаштування капітального ремонту виконано по існуючому напрямку в межах існуючої смуги відводу автомобільної дороги, яка знаходиться у постійному користуванні ДУ “Служби місцевих доріг  Хмельниччини.”

Проєктна ділянка нараховує 40 кутів повороту з найменшим радіусом 20 м кут № 35, 36  в населеному пункті с. Лисківці і 59 м в с. Грушка. За межами населених пунктів  на серпантинах радіус кривої 7 м кут №13, 27.

Робочим проєктом передбачено розширення проїзної частини по 0,25 м в кожну із сторін в межах увігнутої кривої.

В межах сіл Грушка і Лисківці запроєктовано облаштування: з’їздів до групи будинків; тротуарів шириною 1,0 м, загальною довжиною 1073 м в с. Грушка і 290 м в с. Лисківці, які відокремлені від проїзної частини бортовим каменем.

Робочим проєктом передбачено доведення технічних характеристик до нормативних показників:

- розширення проїзної частини до 6,0 м +2х0,5 м;

- влаштування тротуару з лівої сторони в с. Грушка, а в с. Лисківці з правої сторони, вздовж тротуару запроєктований поребрик;

- влаштування бортів по селу з обох сторін проїзної частини.

Загальна протяжність ділянки дороги складає 4,9 км.

Ділянка дороги запроєктована за параметрами ІV технічної категорії.

Відведення і рекультивація земель. Автомобільна дорога місцевого значення О230819  Грушка - Чабанівка км 0+000 - км 4+900, територіально проходить по території Староушицької ОТГ Хмельницької області.

Робочий проєкт капітального ремонту автомобільної дороги розроблено з максимальним використанням існуючої смуги відведення, виділення додаткових земель не передбачено.

Робочим проєктом не передбачено зняття рослинного ґрунту з узбіччя, укосів і підошви насипу в межах населених пунктів через його відсутність, а рослинний ґрунт знімається за с. Лисківці ПК 41+13 до кінця траси на існуючих узбіччях. Товщина знятого рослинного ґрунту 0,15 м, який використовується для укріплення узбіч засівом трав.

 

Інженерні комунікації

Робочим проєктом передбачено перевлаштування опор ЛЕП 0,4 кВ в с. Грушка, які знаходяться в межах виконання робіт.

 

Штучні споруди

Труби. На проєктній ділянці є п’ять штучних споруд:

- ПК 4+41 , ПК 10+28, ПК 44+03 —залізобетонні труби  отв. 1,0 м;

- ПК 18+00 - кам’яна отв. 1,20х1,40 м;

- ПК 38+15 отв. 0,8 м.

Робочим проєктом передбачається розчищення від мулу і подовження труб отв. 1,0 м на ПК 4+41 і ПК 44+03. Також передбачено влаштування оголовків і укріплення  вхідного і вихідного оголовків. На ПК 10+28 робочим проєктом передбачено влаштування оголовків, укріплення канави до вхідного оголовка і укріплення укосу насипу на виході з труби з гасником в кінці.

На ПК 18+00  кам’яна  прямокутна труба  довжиною  26 м  в  доброму  стані,  робочим  проєктом передбачено влаштування оголовків і укріплення канави на вході      монолітним бетоном і на виході укріплення укосу насипу з гасником у підошві насипу.

На ПК 19+21 влаштовується металева арочна двухочкова труба отв 4,78х3,83 м.  довжиною 27,98 м.

Поверхневе водовідведення. Для запобігання розмив узбіч та укосів земляного полотна на ділянках з поздовжнім похилом понад 30 , робочим проєктом передбачено влаштування скидів води відкритими лотками для відведення води за межі земляного полотна. Скиди води влаштовуються із бетонних блоків Б-5, лоток скиду являє собою укріплену монолітним бетоном площадку. Вода потрапляє у телескопічні лотки Б-6 по укосам насипу та потрапляє до гасника в підошві насипу, в кюветі, та відводиться кюветами у понижені місця за межі земляного полотна.

Збирання поверхневих вод здійснюється прикромочними лотками на основі зі щебеню  товщиною 10 см, в населених пунктах збирання води здійснюється бортами БР 100.30.18.

Фільтруючі споруди. На проєктній ділянці запроектовано 12 фільтруючих споруд.

Зупинки маршрутного транспорту. В с. Грушка є дві автобусні зупинки, які облаштовані заїзними кишенями і автопавільйонами, додаткових автобусних зупинок робочим проєктом не передбачено.

На ПК 37+62 з лівої сторони є кам’яний автопавільйон в с. Лисківці який не потрібно перевлаштовувати. Запроєктовано заїзну кишеню для зупинки автобусів, що класифікується як уособлені, призначена для одного маршруту. В робочому проєкті передбачено влаштування нової автобусної зупинки на ПК 38+47 з правої сторони, що має ту ж саму класифікацію що й попередня. Кишеня запроєктована за такими параметрами: на вході і виході по 10 м, а довжина посадкового майданчику 12,0 м, ширина зупинкового майданчика 3,5 м. Вздовж посадкового майданчика влаштовується тактильна смуга з плитки.

 

Поздовжній профіль

Поздовжній профіль земляного полотна запроєктований у відповідності до вимог ДБН В.2.3-4:2015, виходячи з умов забезпечення розрахункової швидкості 30 км/год.

Керівна відмітка поздовжнього профілю складає 0,15 м по існуючому асфальтобетону і 0,30 м по бруківці і щебеню.

Основні технічні показники поздовжнього профілю: в межах населених пунктах:

- найбільший поздовжній ухил – 100‰;

- найменший радіус опуклої вертикальної кривої –800 м;

- найменший радіус увігнутої вертикальної кривої – 565 м.

Основні технічні показники поздовжнього профілю: поза межами населених пунктах:

- найбільший поздовжній ухил – 100‰;

- найменший радіус опуклої вертикальної кривої –800 м;

- найменший радіус увігнутої вертикальної кривої – 400 м.

 

Земляне полотно

Ділянка дороги проходить в основному у насипу до 1,0 м в межах населених пунктів. Поза населеними пунктами земляне полотно проходить в напівнасипу і на косогорах, в межах підходу до річки Жван і перетинають річку при висоті насипу           Н мах= 7, 82 м .

Робочим проєктом передбачено виділення шість типових поперечних профілів земляного полотна:

Тип І - бортовий поперечний профіль, що приймається в межах сіл Грушка та Лисківці, застосовується бар’єрне огородження.

Тип ІІнасип на косогорах з влаштуванням прямокутного  бетонного лотка 0,5х0,5 м в кюветах з підгірної сторони і з низової сторони з застосовуванням бар’єрного огородження.

Тип ІІІ на серпантинах, влаштування односхилого поперечного профілю з ухилом 30 ‰ прикромочних лотків в низову сторону схилу і з застосовуванням бар’єрного огородження.

Тип ІV насипи від 2м до 6 м з влаштуванням бар’єрного огородження. І розширенням проїзної частини по 0,25 м в межах угнутої вертикальної кривої.

Тип V насип більше 6,0 м  з переломом крутизни укосів від 1:1,5 до 1 :1,75 і з бар’єрним огородженням.

Тип VI - насип до 1,0 м з крутизною укосів 1:3, поза межами населеного пункту з польовим поперечним профілем.

Ширина проїзної частини всіх типів складає 2х3,00 м, ширина узбіччя 2х2,0 м , в тому числі 0,5 м укріплена смуга. Водовідвід забезпечується поперечним похилом та влаштуванням прикромочнх лотків. Ширина земляного полотна 10,0-10,80 м. Поперечний профіль проїзної частини складає 25‰, 50‰ - узбіччя .

Земляне полотно досипається з ґрунту існуючого насипу після зрізання узбіч,  влаштування корита та нарізання кюветів, виїмки. Для відсипання насипу додатковий ґрунт буде постачатися з діючого кар’єру на відстань до 6,5 км.  Коефіцієнт ущільнення земляного полотна робочої частини складає 0,98. Відносний коефіцієнт ущільнення насипу відповідає значенню 1,08.

Після влаштування дорожнього одягу виконують досипання присипних узбіч. Узбіччя укріплюються щебенем шириною 1,0 м в польових умовах, засівом трав в селах, де не влаштовуються тротуари. Укоси укріплюються посівом трав.

Робочим проєктом передбачається влаштування компенсаційної посадки дерев в рахунок вирубаних.

 

Дорожній одяг

Конструкція нового дорожнього одягу Тип -1

- ЩПС С-5 з згідно ДСТУ 9177-3:2022 товщиною - 30см;

- ЩПС. Кр. Ц М20, згідно ДСТУ 9177-3:2022  - 15 см;

- ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 згідно ДБН В.2.3-4:2015  із зміною 1 з розрахунку 1,2 л/м2

- АСГ.Кр.Щ.А.НП.І згідно ДСТУ Б.В.2.7-119:2011 на БНД 70/100 згідно ДСТУ 4044:2019 - 10 см;

- ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 з розрахунку 0,4 л/м2;

- АСГ.Др.Щ.А.НП.І, на БНД 70/100 згідно ДСТУ 4044:2019 товщиною - 5 см;

Конструкція посилення дорожнього одягу Тип -ІІ

- фрезерування асфальтобетону до 3 см

- вирівнювання дрібнозернистим асфальтобетоном  0,0- 3 см;

-  ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 з розрахунку 0,4 л/м2;

- АСГ.Кр.Щ.А.НП.І згідно ДСТУ Б.В.2.7-119:2011 на БНД 70/100 згідно ДСТУ 4044:2019 - 10 см

- ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 з розрахунку 0,4 л/м2;

- АСГ.Др.Щ.А.НП.І, на  БНД 70/100  згідно ДСТУ 4044:2019  товщиною - 5 см;

Конструкція посилення дорожнього одягу Тип -ІІІ

- вирівнювання  ЩПС. Кр.Ц. М-20,  згідно ДСТУ9177-3::2022   - 0,07

- ЩПС Кр.Ц М20, згідно ДСТУ 9177-3:2022  - 15 см;

- ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 згідно ДБН В.2.3-4:2015  із зміною 2 з розрахунку 1,2 л/м2;

- АСГ.Кр.Щ.А.НП.І згідно ДСТУ Б.В.2.7-119:2011 на БНД 70/100 згідно ДСТУ 4044:2019 - 10 см;

- ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 з розрахунку 0,4 л/м2;

- АСГ.Др.Щ.А.НП.І, на  БНД 70/100  згідно ДСТУ 4044:2019  товщиною - 5 см;

Конструкції дорожнього одягу на з'їздах та технологічних з’їздах в межах радіусів заокруглення, автобусних зупинках по Типу І за межами радіусів заокруглення по

Типу ІV - щебінь  згідно ДСТУ 9177-3:2022 товщиною – 21 cм.

Конструкції дорожнього одягу на  тротуарах та посадкових майданчиках Типу V:

- щебінь (20-40)  згідно  ДСТУ 9177-2:2022  Н – 12 см;

- асфальтобетон АСГ.Пщ.Щ.Г.НП.І згідно ДСТУ Б.В.2.7-119-2011 Н - 4 см.

Тип VI - на тактильних смугах:

- щебінь (20-40)  згідно  ДСТУ 9177-2:2022  Н – 12 см;

- цементно-піщана суміш                  Н  -  4 см

-  плитка тактильна розміром 30х30х6  Н — 6 см.

Пересічення та примикання

На підходах до проєктної ділянки передбачено влаштування плавних переходів в поздовжньому профілю по довжині 3 м на початку ділянки і 3 м в кінці капітального ремонту.

На початку ділянки (ПК 0+38 — ПК 0+41), на з’їзді ПК 0+90і в кінці траси (ПК 18+80- ПК 18+83) на посиленні конструкція дорожнього одягу наступна по типу ІІ.

До проєктної ділянки примикають дев’ять з’їздів до групи будинків в с. Грушка: два з них мають існуюче покриття з бруківки ПК 6+48 і ПК 11+29,  інші  ґрунтові ПК 0+23,5, ПК1+90, ПК 2+76, ПК 3+95, ПК 4+60, ПК 5+31, ПК 6+49. В селі Лисківці  є існуючі три з'їзди до групи будинків: один з асфальтобетонним покриттям  ПК 36+42, два інших ґрунтові ПК 38+02 і ПК 39+44. Також є три технологічних з’їздів в поле за селом Лисківці ПК 41+23 і перетин на ПК 47+88. В межах радіусів заокруглення на примиканнях та з’їздах конструкція дорожнього одягу прийнята по типу основного проїзду.

Тротуар

Робочим проєктом в межах сіл Грушка і Лисківці передбачено облаштування тротуарів шириною 1,0 м, загальною довжиною  1073 м в с. Грушка і 290 м в с. Лисківці, який відокремлений від проїзної частини бортовим каменем. Конструкція дорожнього одягу на тротуарах прийнята по Типу V.

 

Організація та безпека дорожнього руху

Для забезпечення безпеки руху передбачається встановлення дорожніх знаків згідно ДСТУ 4100 :2021 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування".

В робочому проєкті передбачено встановлення дорожніх знаків із світло-повертаючою здатністю: 326 типових дорожніх знаків , в тому числі 11 дорожніх знаків індивідуального проєктування. Типові дорожні знаки встановлюються на оцинкованих опорах, на присипних бермах земляного полотна. Стояки дорожніх знаків прийняті по ДСТУ Б В.2.6-133:2010.

Дорожня розмітка виконується –високоякісною фарбою, відповідно до ДСТУ 2587 - 2021.

Робочим проєктом передбачено влаштування пішохідної огорожі - 52,5 м.

В місцях зменшення розрахункової швидкості робочим проектом передбачені заходи із забезпечення безпеки дорожнього руху та своєчасне повідомлення учасників дорожнього руху про режим руху транспорту шляхом застосування відповідних технічних засобів.

 

Освітлення

По всій ділянці населеного пункту освітлення дороги існуюче.

Робочим проєктом передбачено влаштування освітлення в с. Лисківці на пішохідному переході ПК 37+80 із відповідними знаками (лайтбокси), яке буде підключене від існуючої мережі освітлення.

 

Відомості про черговість будівництва та пускові комплекси

Відповідно до завдання на розробку проєктної документації, капітальний ремонт автомобільної дороги місцевого значення О230819  Грушка - Чабанівка км 0+000 - км 4+900, здійснюється в одну чергу. Виділення пускових комплексів робочим проєктом не передбачено.

 

Доступність споруд для маломобільних груп населення

Розділ “Доступність споруд для маломобільних груп населення” розробляється   відповідно до вимог ДБН В.2.2-40:2018 “Інклюзивність будівель і споруд”, ДБН А.2.2-3:2014 “Склад та зміст проєктної документації на будівництво”, ДБН В.2.3-4:2015 “Автомобільні дороги” із змінами 1, 2.

Дана ділянка дороги знаходиться в межах населеного пункту с. Лисківці. В місцях пішохідних переходів, автобусних зупинок для доступу людей з обмеженими можливостями та для пішоходів з візками передбачається пониження бордюрного каменю.

При проєктуванні об’єкту забезпечується доступність МГН, а саме:

1.             доступність місць цільового відвідування і безперешкодність переміщення;

2.             безпека шляхів руху;

3.             зручність і комфорт середовища життєдіяльності.

Проєктні рішення по об’єкту, доступних для інвалідів, не обмежують умови життєдіяльності інших груп населення, а також ефективності експлуатації споруди. З цією метою проєктні рішення адаптовані до потреб людей з інвалідністю та МГН, які використовуються усіма групами населення.

Вздовж посадкового майданчика і на пішохідних переходах передбачені тактильні смуги шириною 0,6 м. для орієнтування та отримання інформації для осіб із порушенням зору.

 

Кошторисна частина проєкту будівництва

Заявлена кошторисна вартість об’єкту будівництва, яка передбачена наданою кошторисною документацією, в поточних цінах станом на 08 березня 2023 року складала 270218,618 тис. грн, у тому числі будівельні роботи – 207724,694 тис. грн,  інші витрати – 62493,924 тис. грн.

Кошторисна документація складена із застосуванням:

-  «Методика визначення вартості дорожніх робіт та послуг, щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування», затвердженої наказом Мiнicтepcтвa iнфраструктури України N9753 вiд 07.10.2022 року;

- Збірники ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи. КНУ РЕКНб;

- Розрахунки витрат ресурсів на експлуатаційне утримання на автомобільних дорогах загального користування;

- Розрахунки витрат ресурсів на ремонтно-будівельні роботи на автомобільних дорогах загального користування;

- Збірники ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно - будівельні роботи. КНУ РЕКНр;

- Збірники ресурсних елементних кошторисних норм на монтаж устаткування, технологічних трубопроводів, контроль якості зварних з'єднань. КНУ РЕКНму.

Кошти на покриття загальновиробничих витрат підрядних організацій визначені на підставі відсоткового показника у розмірі 10% від прямих витрат згідно п.4.15 «Методика…»;

Середньомісячна заробітна плата на 1 працівника в режимі повної зайнятості (при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 169 люд.год. і розряді робіт 3,8) – 12558,80 грн.

 

Охорона праці

При проєктуванні враховані заходи по охороні праці і техніки безпеки. Будівельно-монтажні роботи повинні виконуватися відповідно до вимог ДБН А.3.2-2-2009 "Охорона праці і промислова безпека у будівництві".

Проєктні рішення не становлять недопустимих ризиків нещасних випадків або ушкоджень під час технічного обслуговування або експлуатації.

 

Організація будівельного виробництва

Розділ робочого проєкту по організації будівництва об'єкту розроблявся з урахуванням нормативних документів:

 - ДБН А.3.1-5:2016 "Організація будівельного виробництва";

 - ДБН А.3-2-2-2009 "ССБП. Охорона праці і промислова безпека у будівництві".

 

Оцінка впливу на навколишнє середовище

Проектованим джерелом впливу є автомобільний транспорт, в результаті руху якого викидаються наступні речовини, т/рік: оксид вуглецю – 9,917; вуглеводні насичені – 1,7179; діоксид азоту – 0,9221; сажа – 0,0361; діоксид сірки – 0,0472.

Приземні концентрації діоксиду азоту із фоновою концентрацією не перевищує 1 ГДК, для інших речовин розрахунок приземних концентрацій не виконувався згідно до п.5.21 ОНД-86.

Для зменшення негативного впливу автодороги на водне середовище, проектними рішеннями передбачено влаштування фільтруючих споруд.

Рівні шуму відповідають вимогам ДБН В.1.1-31:2013 та ДСН №463 от 22.02.2019.

Видалення зелених насаджень виконується в межах земельного відводу автодороги.

Згідно до листа №488 від 27.04.2023 Національного природного парку "Подільські Товтри" планована діяльність здійснюється в межах господарської зони парку.

Поводження з відходами відповідає вимогам Закону України «Про відходи».

Проектна документація після внесення змін і доповнень відповідає вимогам законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки.

 

Оцінка проєктних рішень

I.              Міцність, надійність і довговічність запроєктованих будівель, споруд, їх експлуатаційна безпека і інженерне забезпечення

Щодо зауважень листів від 18.04.2023 № 40 та від 19.04.2023 № 41, робочий  проєкт доповнений та виправлений, в частині зауважень надано пояснення.

 

ІІ. Кошторисна частина проєкту будівництва

За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауважень за листом №42 від 19.04.2023 встановлено, що зазначена документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проєктом, складена відповідно до вимог «Методика визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування», затвердженої наказом Мiнicтepcтвa iнфраструктури України N9753 вiд 07.10.2022 року;

В результаті повторного розгляду загальна кошторисна вартість зменшилась на 20212,144 тис.грн.

 

ІІІ. Пожежна безпека

За результатами розгляду та зняття зауважень за листом від18.04.2023 № 40, робочий проєкт відповідає вимогам державних будівельних норм та правил  щодо пожежної безпеки.

 

IV Санітарне та епідеміологічне благополуччя населення

За результатами розгляду та зняття зауважень за листом від 19.04.2023 № 41, проєктна документація відповідає вимогам чинного законодавства в частині забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення.

 

V. Охорона праці

За результатами розгляду та зняття зауважень за листом від 18.04.2023 № 40, робочий проєкт відповідає нормативним вимогам з охорони праці.

 

VII. Екологія

Проєктна документація, після внесення змін і доповнень за листом 19.04.2023 № 41 відповідає нормам і вимогам законодавства про охорону навколишнього  природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки.

 

 

Головний експерт проєкту                                                               Валентина РЕЙКІНА

 

(кваліфікаційний  сертифікат серія АЕ № 006563)

 

 

 

Відповідальні експерти:                                                                    Валерій  ХОМЕНКО

 

(кваліфікаційний  сертифікат серія АЕ № 006610)

 

 

 

Олексій  ПАВЛЮТІН

 

(кваліфікаційний  сертифікат серія АЕ № 005269)

 

 

 

Юрій  СТРИГІН

 

(кваліфікаційний  сертифікат серія АЕ № 005240)

 

 

 

Людмила  НАЗАРОВА

 

(кваліфікаційний  сертифікат серія АЕ № 004940)

Ігор КОТУЛ

 

(кваліфікаційний  сертифікат серія АЕ № 006533)


Розділи