Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:7949-5000-9526-8078
Версія документу
№3
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№30/2216/Е-12/22 від 30.12.2022
Орган, що видав
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКОЕКСПЕРТИЗА" (44525374) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Нове будівництво логістичного комплексу з блоком виробничо-складських та транспортних споруд в межах Любомльської міської ради, Ковельського району, Волинської області» Черга І. «Зерновий термінал та майданчик ЗВГ(LPG)»
Код проектної документації
PD01:4126-7465-1023-1050 Зміни №4 №20/06.1-22 від 2022-06-20 (видав ТОВ "Т.Г.") / Наявні експертизи: EX01:7949-5000-9526-8078
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження, Архітектурно-планувальні рішення
Головний експерт проекту
КОМПІЙ АНДРІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004881, АЕ 005787, АЕ 004588, АЕ 006584, АЕ 005212, АЕ 004442 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Волинська обл., Ковельський район, Любомльська територіальна громада (UA07060270000021892) , земельна ділянка 0723310100:02:001:0154 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДА­ЛЬНІСТЮ «ІНТЕРКОЛЕСО» (44457467)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
КОМПІЙ АНДРІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004881, АЕ 005787, АЕ 004588, АЕ 006584, АЕ 005212, АЕ 004442)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
ШАФІЄВА ОЛЕНА ЮРІЇВНА (АЕ 000191, АЕ 006538)
Відповідальний експерт З питань екології
САВЧИН Михайло Михайлович (АЕ 004397)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
КЛОЧАНИЙ ТАРАС МИХАЙЛОВИЧ (АЕ 004521, АЕ 004418, АЕ 007218)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
КОМПІЙ АНДРІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004881, АЕ 005787, АЕ 004588, АЕ 006584, АЕ 005212, АЕ 004442)
Архітектор Архітектурно-планувальні рішення
Гудима Тарас Іванович (АР 021003, АЕ 006198, АЕ 007365, АА 000738, АА 000044, АЕ 007423)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:4126-7465-1023-1050
Орган, що видав
ТОВ "Т.Г." (40455560)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Архітектурні рішення (АР), будівельні рішення (АБ), технологічні рішення (ТХ), опалення та вентиляція (ОВ), водопостачання на каналізація (ВК), електротехнічні рішення (ЕТР), генеральний план, ОВНС, ПОБ
Кількість стадій проектування
Три стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1252.3 Силоси для зерна
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
20.06.2022
Номер проектної документації
20/06.1-22
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Замовник будівництва – ТОВ «ІНТЕРКОЛЕСО»

Генеральний проєктувальник – ТОВ «ТОП ГІП»

(Юридична адреса і телефон 33023, Рівненська обл., м. Рівне, вул. К. Савура, 14а Код ЄДРПОУ  40455560)         

Головний інженер  проєкту  - А.Б. Григорчук

(Кваліфікаційний сертифікат: серія АР  № 018201 від 14 грудня 2021 р.)

Вихідні дані:

- Завдання на проектування, затверджене Замовником;

- Лист про проведення експертизи об'єкту;

- Містобудівні умови та обмеження MU01:0863-9101-2956-7191 Наказ №4 від 08.06.2022р.

 

Опис архітектурно-будівельні та конструктивні рішення

Проектом передбачено будівництво елеваторного комплексу, який виконуватиме функції приймання, очищення, сушіння, зберігання та відвантаження зерна.

«Нове будівництво логістичного комплексу з блоком виробничо-складських та транспортних споруд в межах Любомльської міської ради, Ковельського району, Волинської області» Черга І. "Зерновий термінал та майданчик ЗВГ(LPG)"

За умовну відмітку 0.000 прийнято рівень верху рейки залізничної колії в над ваговим комплексом завантаження залізниці, що відповідає абсолютній відмітці +178,500.

Розриви між будівлями і спорудами прийнято при додержанні нормативних санітарних і протипожежних розривів.

В проекті виконано блокування будівель і споруд проектованого комплексу з улаштуванням технологічних зв’язків у вигляді зернопроводів і транспортерів.

Всі об’єкти, які запроектовані в даному проекті будуватимуться в одну чергу та VI пусковими комплексами. Розподіл на пускові комплекси передбачено в розділі ГП та ТХ на технологічній схемі.

Проект будівництва елеваторного комплексу розроблений для будівництва в І кліматичному районі з наступними характеристичними значеннями:

- вага снігового покриву – 3 район (1200 Па);

- вітрового тиску – 3 район (460 Па);

- температура повітря найхолоднішої п’ятиденки забезпеченістю 0,92 – мінус 20 С.

В складі силосного зерносховища розроблено об'ємно-планувальні і конструктивні рішення таких споруд:

• Лабораторно-побутовий корпус із автомобільною вагою

Силос постійного зберігання

• Автомобільні ваги

• Норійна етажерка

• Силос тимчасового зберігання

• Зерносушарка

• Робоча вежа з очисним відділенням

• Норійна етажерка з очисним відділенням

• Завальна яма з автомобілерозвантажувачем

• Бункер відвантаження на авто

• Залізничний навантажувально-розвантажувальний комплекс із вагою

• Транспортні галереї

• Лабораторно-ваговий корпус

• Операторська

• Пожежна насосна

• Очисні споруди

Лабораторно-побутовий корпус із автомобільною вагою

Запроектована будівля лабораторно-побутового корпусу передбачає влаштування приміщень для лабораторії, вагової, керівництва елеватора та передбачене влаштування санітарно побутових приміщень. Будівля має металевий навіс з площадкою для ручного забору проб із автотранспорту влаштований над автомобільними вагами.

Ступень вогнестійкості основних будівельних конструкцій — IIIа.

По пожежній небезпеці будівлю віднесено до категорії — «В».

Силос постійного зберігання

Запроектований силос являє собою циліндричну ємність об’ємом 20045 м3 із плоским днищем опертим на плитний фундамент. Над силосами передбачено транспортну галерею із оцинкованої сталі, яка опирається на стійки для влаштування транспортерів що завантажують ці силоси.

Силоси, транспортні галереї, стійки галереї – із оцинкованої сталі заводського виготовлення, по серіях заводу виробника. Силос опирається стійками на конструкцію фундаменту і закріплюється хімічними анкерами згідно креслень заводу виробника.

Автомобільні ваги

Ваги автомобільні тензометричні „ГЕРМЕС ВТАКБ-20м-80т” призначені для статичного зважування вантажів, що перевозяться автомобільним транспортом.

Ваги складаються з бетонної вантажоприймальної платформи опертої на фундаментні опори через стійки, на яких встановлені датчики.

Норійна етажерка

Норійна етажерка являє собою металеву етажерку, з ярусами для обслуговування технологічного обладнання.

Під норійною етажеркою передбачений приямок для встановлення технологічного обладнання.

Норійна етажерка запроектована з урахуванням розташування у ній обладнання, що забезпечує вимоги технологічних процесів передбачених в розділі ТХ.

Норійна етажерка – із оцинкованої сталі заводського виготовлення, по серіях заводу виробника. Передбачено кріплення до норійної етажерки транспортних галерей буферних ємностей.

Буферна ємність для вологого зерна

Запроектована буферна ємність для вологого зерна являє собою циліндричну ємність об’ємом 1066 м3 та чотири ємності об’ємом 1142 м3 на стійках із конусним днищем. Над буферними ємностями передбачено транспортну галерею із оцинкованої сталі, яка опирається на стійки для влаштування транспортерів що завантажують ці ємності

Зерносушарка

Зерносушарка являє собою прямокутну в плані споруду на стійках що опирається на плитний фундамент.

Зерносушарка – із оцинкованої сталі та фарбованого металу заводського виготовлення, по серіях заводу виробника. Зерносушарка опирається стійками на конструкцію фундаменту і закріплюється хімічними анкерами згідно креслень заводу виробника.

Робоча вежа з очисним відділенням

Запроектована робоча вежа з очисним відділенням являє собою металеву етажерку, на кожному ярусі якої встановлене відповідне технологічне обладнання. Робоча вежа обладнана 3 металевими бункерами для відходів після очистки. Під робочою вежою передбачений проїзд автомобільного транспорту для відвантаження відходів.

Робоча вежа запроектована з урахуванням розташування у ній обладнання, що забезпечує вимоги технологічних процесів передбачених в розділі ТХ.

Норійна етажерка з очисним відділенням

Запроектована норійна етажерка з очисним відділенням являє собою металеву етажерку, на кожному ярусі якої встановлене відповідне технологічне обладнання. Норійна етажерка обладнана 3 металевими бункерами для відходів після очистки. Під норійною етажеркою передбачений проїзд автомобільного транспорту для відвантаження відходів.

Норійна етажерка запроектована з урахуванням розташування у ній обладнання, що забезпечує вимоги технологічних процесів передбачених в розділі ТХ.

Завальна яма з автомобілерозвантажувачем

Запроектована завальна яма являє собою монолітну конструкцію з металевим навісом обладнана двома автомобілерозвантажувачами та двома металевими бункерами для прийому зерна з автотранспорту. Завальна яма запроектована з урахуванням розташування у ній обладнання, що забезпечує вимоги технологічних процесів передбачених в розділі ТХ.

Бункер відвантаження на авто

Запроектований бункер для відвантаження на авто являє собою циліндричну ємність об’ємом 96 м3 на стійках із конусним днищем.

Залізничний навантажувально-розвантажувальний комплекс із вагою

Запроектований комплекс являє собою металеву етажерку з бункерами для накопичення перед відвантаженням, прийомними бункерами на 4 вагони одночасно та транспортними галереями для транспортування зерна.

Зона відвантаження обладнана 4 бункерами по 200м3 кожен з можливістю одночасного завантаження 4 вагонів з контролюванням маси засипаного зерна у вагони.

Зона прийому обладнана двома прийомними воронками на два вагони одночасно.

Залізничний комплекс запроектований з урахуванням розташуванням обладнання, що забезпечує вимоги технологічних процесів передбачених в розділі ТХ.

Транспортні галереї

Транспортні галереї являють собою прольотні будови, які з’єднують між собою основні споруди елеваторного комплексу транспортними шляхами, на яких розташовані транспортери та зони проходу і обслуговування обладнання.

Лабораторно-ваговий корпус

Запроектована будівля лабораторно-вагового корпусу передбачає влаштування приміщень для лабораторії, вагової та передбачене влаштування санітарно побутових приміщень. Будівля має металеву площадку з можливістю доступу до залізничного комплексу.

Операторська

В будівлі операторської передбачено влаштування приміщення для оператора з улаштуванням відповідного обладнання для керування технологічними процесами елеватора та контролю за обладнанням. Також передбачене приміщення електрощитової для забезпечення живлення обладнання та відповідних вимог технологічних процесів.

Пожежна насосна та резервуари

В будівлі насосної передбачено влаштування приміщення для насосів протипожежного водопостачання.

Локальні очисні споруди

Очисні споруди передбачають прийом та очистку дощових вод з території.

 

Екологія та санітарно-епідеміологічне благополуччя населення

Проектом передбачено будівництво елеваторного комплексу, який виконуватиме функції приймання, очищення, сушіння, зберігання та відвантаження зерна. Згідно технологічного завдання замовника передбачена можливість розділення комплексу на 6 пускових комплексів. Розподіл передбачено в рішеннях розділу ГП та томі ТХ Аркуш 2 «Загальна технологічна схема з розподілом на пускові комплекси» Запроектовано дві паралельні технологічні лінії, які можуть працювати як паралельно, так і послідовно. В даному розділі розроблена схема прийому, очистки, сушки, зберігання та відвантаження зерна.

Планована діяльність не відноситься до першої та другої категорій видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля визначених  ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

У складі проєктної документації додані матеріали ОВНС де охарактеризовані результати оцінки впливів на природне, соціальне, включаючи життєдіяльність населення і техногенне середовище та обґрунтування допустимості, доцільності і прийнятності проектних рішень.

Специфічною стороною функціонування зернового терміналу буде зберігання ЗВГ, які шляхом переходу у парову фазу будуть використовуватися для роботи сушарки BONFANTI 6000 B 2-140/17 ECOS потужністю обробки до 70 т зернового матеріалу. Зріджені гази постійно зберігатимуться у підземній конструкції об’ємом 10 м3. Для випаровування ЗВГ використовується електричний випарник торгової марки «Coprim» продуктивністю 500 кг/год.

Максимально можливі концентрації забруднюючих речовин в районі розташування житлової забудови, на межі нормативної СЗЗ із урахуванням фонового рівня забрудненості повітря не перевищують встановлені норми ГДК.

Результати прогнозування акустичного забруднення прилеглих територій при штатній експлуатації об’єктів та споруд зернового терміналу свідчать про допустимість планованої діяльності з точки зору дотримання шумового навантаження.

Господарсько-побутові та дощові стічні води підлягають попередньому очищенню. Відходи організовано накопичуються та утилізуються.

Неканцерогенний ризик реалізації планованої діяльності прийнятий.

Соціальний ризик впливу  допустимий.

Вплив проєктованої діяльності на параметри факторів середовища життєдіяльності людини очікується в межах, визначених санітарними нормами.

 

Оцінка проектних рішень з економії енергії

 «Нове будівництво логістичного комплексу з блоком виробничо-складських та транспортних споруд в межах Любомльської міської ради, Ковельського району, Волинської області» Черга І. "Зерновий термінал та майданчик ЗВГ(LPG)"

Проектування теплоізоляційної оболонки будівель здійснено із застосуванням теплоізоляційних матеріалів зі строком ефективної експлуатації, які відповідають  вимогам ДСТУ Б В.2.6-189, ДСТУ Б В.2.7-182.

Розрахункова температура зовнішнього повітря становить -20°C.

Для будівель, де перебуває персонал передбачено теплоізолюючу оболонку з негорючих скловатних плит густиною 135 кг/м3 з коефіцієнтом теплопровідності 0,039, товщиною 120 мм, стіна – цегла керамічна 380 мм з R= 3,8 м2К/Вт,  за покриттям при товщині утеплювача 250 мм та залізобетонній плиті перекриття в 220 мм R= 6,85 м2К/Вт. Опір теплопередачі світлопрозорих конструкцій - R= 0,75 м2К/Вт.

Опалення.

Джерелом тепла зернового терміналу є електричні конвектори фірми Термія та ENSA. На вході у сходову клітину на 1-му поверсі передбачено влаштування повітряно-теплової завіси з електричним підігрівом.

Вентиляція.

Системи вентиляції з природнім та механічним спонуканням.

Рухомість припливного повітря у робочій зоні не перевищує нормативних значень.

Індивідуальні витяжні канали і збірні вентиляційні шахти виконані у будівельних конструкціях. Вентиляційні шахти виводяться над покрівлею у місцях, де виключається виникнення зон вітрового підпору. Передбачені окремі витяжні системи з встановленням осьових витяжних вентиляторів та передбачені децентралізовані системи вентиляції із влаштуванням стінових провітрювачів із рекуперацією тепла..

Водопостачання.

Джерело  водопостачання зернового термінала логістичного комплексу в м.Любомль- дві  свердловини з дебітом 7.0 м3/год кожна, вода з яких за допомогою погружних насосів по запроектованій   внутрішньооб'єктній водопровідній мережі  Ø 63 мм подається до будівель зернового термінала.

Економія енергії.

Елеватор витрачає значну кількість електрики для приводу рухомих елементів: транспортерів, норій, очисних машин, вентиляторів, зачисних шнеків і систем аспірації. Однак ще більше енергії витрачається сушарками на сушіння зерна.

Усі рухомі пристрої елеватора приводяться в дію за допомогою електрики. Основне навантаження несуть транспортери і норії — вони переміщують увесь обсяг прийнятого зерна до потрібних місць дороблення і зберігання. Проектом передбачаються якнайкоротші зернові маршрути. Робоча вежа прийнята оптимальної висоти, що зменшує витрати енергії на подачу в найвищу точку для транспортування зерна до та від окремих споживачів

Зменшення енерговитрат досягаємо за допомогою футерування транспортерів і зменшення тертя між скребками та стінками. На великих відстанях таке рішення може принести відчутний ефект. Використання стрічкових транспортерів також приводить до економії енергії.

Аераційні вентилятори прийнято з роботою у різних режимах, тобто забезпечують різну продуктивність залежно від потреб за рахунок термометрії.

Електродвигуни оснащено системами плавного пуску і зупинки. Це дасть змогу уникнути появи так званих пускових струмів, що у рази перевищують робочі значення і можуть спричиняти швидке зношення елементів самого двигуна. Крім того, різкий старт негативно впливає на довговічність механічних вузлів: трансмісій, ланцюгів, підшипників тощо.

Для сушіння зернових використано скраплений газ, що має кращу ефективність. Сушарне обладнання фірми Strahl з відмінним ККД та  системи рекуперації енергії для попереднього нагріву зерна. Ізоляція зовнішніх стінок унеможливлює витрати енергії на нагрів вуличного повітря.

       

Пожежна та техногенна безпеки

Нове будівництво логістичного комплексу з блоком виробничо-складських та транспортних споруд в межах Любомльської міської ради, Ковельського району, Волинської області» Черга І. «Зерновий термінал та майданчик ЗВГ(LPG)»

Категорії і класи по пожежній небезпеці визначені в технологічній частині проекту згідно ДСТУ Б В.1.1-36:2016 и ПУЕ-2017. По пожежній небезпеці об’єкту проектування в цілому віднесено до категорії «В». Будівельні конструкції споруд комплексу відповідають нормативним межам вогнестійкості будівельних конструкцій для будівлі ступеню вогнестійкості ІІІа.

Майданчик будівництва знаходиться розташований на землях Любомльської міської об’єднаної територіальної громади ради Ковельського району Волинської області за межами населеного пункту, за межами житлової та громадської забудови. На даний момент земельна ділянка не використовується ТОВ «ІНТЕРКОЛЕСО». На території земельної ділянки відсутні будівлі та споруди.

Заїзд автотранспорту на ділянку, надану для проектування планується з існуючої автомагістралі через проектну дублюючу вітку, також передбачений аварійний виїзд на на південному заході із ділянки визначеної для проектування 1 черги будівництва.

Проектом передбачено будівництво елеваторного комплексу, який виконуватиме функції приймання, очищення, сушіння, зберігання та відвантаження зерна. Згідно технологічного завдання замовника передбачена можливість розділення комплексу на 6 пускових комплексів. Розподіл передбачено в рішеннях розділу ГП та томі ТХ Аркуш 2 «Загальна технологічна схема з розподілом на пускові комплекси» Запроектовано дві паралельні технологічні лінії, які можуть працювати як паралельно, так і послідовно. В даному розділі розроблена схема прийому, очистки, сушки, зберігання та відвантаження зерна.

Згідно з ДБН В. 1.1-7-2016 будівлі та споруди ЛК в межах Любомльської міської ради, Ковельського району, Волинської області» Черга І (будівля операторної) віднесені до ІІІа ступеня вогнестійкості, відповідно до цього основні несучі та огороджуючі конструкції  мають   межі вогнестійкості та відповідні межі поширення вогню згідно ДБН В.1.1.7.

Для захисту обладнання від статичної електрики i захисту від вторинних проявів блискавки вci металоконструкції , металеві корпуси технологічного обладнання, технологічні трубопроводи, електрообладнання приєднуються до контуру захисного заземлення. Для заземлення автоцистерни при зливі палива, поза вибухонебезпечною зоною стовпчик для заземлення автоцистерни приєднаний до загального контуру заземлення. Контур захисного заземлення виконаний зі стрічкової сталі 25х4мм заглибленою в землю на 0,5м.

Розрахункова кількість одночасних пожеж згідно п.6.2.11 ДБН В.2.5-74:2013 прийнята – одна. Тривалість гасіння пожежі – 3 години (п.6.2.13 ДБН В.2.5-74:2013). Внутрішнє пожежогасіння не передбачається згідно п.8.4 ДБН В.2.5-64:2012. Витрати на зовнішнє пожежогасіння 30,0 л/с; Зовнішнє пожежогасіння об’єкту передбачено від пожежних резервуарів (позиція 39 експлікації ГП). Біля місць розташування резервуарів передбачено встановлення світлових або флуоресцентних покажчиків (об'ємні з світильником або плоскі з застосуванням світло відбиваючих покриттів) з вказаними на них літерним індексом ПВ, цифровим значенням об’єму та кількості ПА, що можуть встановлюватися на пірсі згідно НАПБ А01.001-2014 (від 30.12-2014). Всі люки водопровідних колодязів а радіусі 50 м від встановлення установки резервного газопостачання передбачено з двома кришками із заповненням проміжку між ними піском прошарком не менше ніж 0,15 м або ущільнений іншим матеріалом, що виключає проникнення газу в колодязь у разі його витікання – п. 8.111 ДБН В.2.5-20-2018.

Система автоматизації технологічних процесів становить собою цілком інтегровану систему узгодження рівня рідких запасів та виявлення витоків. При створенні системи був використаний модульний принцип, що дозволяє підібрати конфігурацію у відповідності з конкретним місцем встановлення. Модульна конструкція також має на увазі можливість легко модифікувати систему, щоб пристосувати її до нових вимог або до нових технологій. Система забезпечує автоматичне тарировання, автоматичне узгодження та динамічне виявлення витоків. Вона також може контролювати велику кількість сповіщувачів витоку, включаючи міжстінні сповіщувачі, які застосовують у резервуарах.  Контроль стану повітряного середовища в зоні зливу ЗНГ та біля резервуарів. При досягненні НКГВ модуль для датчиків контролю парів ЗНГ видає сигнал на плату релейних виходів і вихідні реле своїми контактами замикають ланцюги світлової та звукової сигналізації на посту ПС-1, розміщеного в зоні зливу і в зоні розміщення резервуарів; на посту ПС-2, розміщеному в приміщенні операторської. Зняття сигналізації можливе лише з модуля. Передбачено відключення обладнання при сигналі спрацювання сигналізатора довибухонебезпечних концентрацій.

Електропроводки систем автоматизації виконуються кабелями типу КВВГнг-нд, ПВСнг-нд та провідниками типу ПВнг-нд помірною димоутворювальною здатністю та мало небезпечних за токсичністю продуктів горіння у захисних трубах.

Технологічне обладнання ЗНГ оснащене такими контрольно-вимірювальними приладами: - для виміру температури ЗНГ у резервуарах застосовані технічні термометри із межею вимірів - 30 - + 50оС ; - для виміру тиску в резервуарах і виміру тиску в трубопроводах до і після фільтрів застосовані технічні манометри зі шкалою 0-25 кгс/см2 і діаметром корпуса 100 мм; - для контролю рівня рідкої фази ЗНГ у ємності застосовані поплавковий вимірник рівня; - застосовані, як вимірники та сигналізатори тиску, вибухозахищені сигналізуючі манометри типу з діапазоном вимірювання 0-25 кгс/см2 у виконанні вибухозахисту ІЕхd II 4T з радіальним штуцером ; - для виміру і сигналізації рівня рідкої фази ЗНГ застосовується система вимірювання рівня з датчиками рівня середовищ, з діапазоном вимірів 0 - 2000 мм. Система вимірювання рівня встановлюється в операторській. Режими роботи Керування електроживленням і роботою насосами здійснюється від кнопки «Пуск» за допомогою відповідних кнопкових пультів керування встановлених на щитах управління в операторній. Автоматичне відключення електронасосних агрегатів Для безпечної роботи електронасосних агрегатів передбачається автоматична зупинка електродвигунів при мінімальному тиску на виході насосів (захист від „сухого ходу”), що забезпечується сигналізуючими електроконтактними манометрами, які виконані у вибухобезпечному виконанні і встановлені на виході насосів. Також передбачене автоматичне відключення електронасосного агрегату при максимальному і мінімальному рівні рідкої фази ЗНГ у ємності, що забезпечується установкою системи вимірювання рівня з датчиками рівня середовищ. У випадку перевищення рівня рідини в ємності 85% Н.З. контакти системи вимірювання рівня розмикаються в режимі роботи „Ємність”, чим розривають ланцюг живлення магнітного пускача КМ. Електроживлення системи передбачено в розділі ЕТР від мереж змінного струму 220В/50Гц після АВР.

Електропроводки систем автоматизації виконуються кабелями типу КВВГнг-нд, ПВСнг-нд та провідниками типу ПВнг-нд помірною димоутворювальною здатністю та мало небезпечних за токсичністю продуктів горіння у захисних трубах.

Проектом передбачається контроль довибухонебезпечних концентрацій ЗНГ у повітрі ЛК в межах Любомльської міської ради, Ковельського району, Волинської області» Черга І, та заходи по оповіщенню людей, які знаходяться в приміщеннях, про небезпечну концентрацію скрапленого газу і передачі попереджувального сигналу на пульт чергового. З цією метою в приміщенні залу обслуговування біля оператора (операторська) встановлюються блок управління СРВНС, а датчики сигналізаторів встановлюються в місцях вводу інженерних комунікацій на відстані не більше 1м по горизонталі і на відстані 0,5 м. нижче верхнього горизонтального перекриття, найближче до можливих джерел витоків газу. Сигналізатор спрацьовує при досягненні вмісту газів у повітрі 20% НКГР (нижньої концентраційної границі розповсюдження полум'я ). Система колективної попереджувальної сигналізації здійснюється виводом світлового та звукового сигналу у зал обслуговування та на шляхах евакуації. Електроживлення системи контролю та оповіщення виконується від мережі змінного струму напругою 220 В,50 Гц. і передбачено в розділі ЕТР. Датчики та системи сигналізації завбачається підключати кабелями типу ПВСнг-нд та провідниками типу ПВнг-нд помірною димоутворювальною здатністю та мало небезпечних за токсичністю продуктів горіння у захисних трубах Заземлення комплекту обладнання здійснюється згідно з ПУЕ. Всі металеві корпуси обладнання, екрани кабелів та інші струмопровідні частини повинні бути приєднанні до головної заземлюючої шини зрівнювання потенціалів. Системи контролю довибухонебезпечних концентрацій природного газу діє цілодобово. Для забезпечення безперебійної роботи сигналізаторів загазованості при зникненні напруги, живлення сигналізаторів здійснюється через пристрій безперебійного живлення з акумулятором.

Основним способом захисту населення від вражаючих чинників техногенних НС є укриття його в захисних спорудах (ЗС) ЦЗ. Згідно ДБН В 2.2.5-97 "Захисні споруди цивільного захисту" - (ЗС ЦЗ) призначаються, для захисту в мирний час персоналу, що переховується від наслідків аварій, катастроф і стихійних лих, загрозливих масовою ураження людей, а також у військовий час - від сучасної зброї масового ураження." У мирний час ЗС використовуються для господарських потреб. ЛК в межах Любомльської міської ради, Ковельського району, Волинської області» Черга І не входить до переліку об’єктів які, згідно з рішенням Волинської ОДА, продовжують свою виробничу діяльність в особливий період та не є категорованим об'єктом тому відповідно до ст. 32 Кодексу цивільного захисту України не передбачається влаштування сховищ (герметична споруда для захисту людей, в якій протягом певного часу створюються умови, що виключають вплив на них небезпечних факторів, які виникають внаслідок надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів). Відповідно до табл. 2 зміни 4 ДБН В.2.2-5-97 «Будинки і споруди. Захисні споруди цивільної оборони» для ЛК в межах Любомльської міської ради, Ковельського району, Волинської області» Черга І для захист працівників найбільшої працюючої зміни об’єкту в кількості 41 чоловік передбачається влаштування споруди подвійного призначення з захисними властивостями ПРУ, яка повинна забезпечити коефіцієнт захисту Кз-100, група ПРУ – П-6 (на об’єктах господарювання розміщених поза зонами небезпечного сильного радіоактивного забруднення), яка в мирний час використовується як будівля лабораторно-побутового корпусу з автомобільними вагами об’єкту.

По результатах проведеної ідентифікації ТОВ «ІНТЕРКОЛЕСО» за адресою: Волинська область, Ковельський район, Любомльська територіальна громада, м. Любомль (за межами населеного пункту) визнано об’єктом підвищеної небезпеки ІІ класу (кількість небезпечної речовини становить: Зріджений нафтовий газ (LPG) - 72,4 т.) та визначено два чинники, які необхідно враховувати при розробці розділу ІТЗ, а саме: • Газове господарство до складу якого входять: автомобільна цистерна газовоз для перевезення ЗНГ максимальним об’ємом 40 м 3 , резервуари для зберігання ЗНГ (1х10 м 3 ), випарник KEV-600-SR – 1 шт., регуляторна група 500 кг/год – 1 шт.; і трубопроводи відповідно до проектної або технічної документації: (трубопровід рідкої фази високого тиску Ø57*3,5 мм довжиною 30 м, Ø48*3,5 мм довжиною 30 м, Ø38*3,5 мм довжиною 40 м, трубопровід парової фази середнього тиску тиску Ø89*3 мм довжиною 95 м, Ø 76*3 мм – довжиною 440 м, Ø 26*2,5 мм – довжиною 35 м), який за своїми властивостями відноситься індивідуальних небезпечних речовин (ПКМУ №1030-2022 р.); • Зернове господарство до складу якого входять: силоси постійного зберігання зерна ємкістю 20045 тон. – 10 шт.; силоси тимчасового зберігання зерна ємкістю 1142 тон. – 6 шт. силос тимчасового зберігання зерна ємкістю 1066 тон. – 1 шт.; зерносушарка, зерноочисні, норійні етажерки, робочі вежі, транспортні галереї - в яких зберігаються, використовується чи транспортується тверда горюча речовина - зерно та вибухонебезпечна речовина - зерновий пил.

Для захисту будівель від прямих ударів блискавки (ПУБ) запроектовано систему зовнішнього блискавкозахисту, яка складається з системи блискавкоприймачів, системи струмовідводів та системи заземлення.   Провідники струму, відповідно до вимог ДСТУ EN 62305-3:2012,   проходять по краю покрівлі, коньку (ухил перевищує 10%) та виступах. Струмопроводи   влаштовані таким методом, щоб струм блискавки мав завжди, принаймні, два різні шляхи до заземлення. Розміщення провідників блискавкозахисту показано на кресленнях.   Вентиляційні канали та інші елементи, що виступають вище будівлі (за їх наявності), захищаються за методом захисного кута та сфери, яка котиться (фіктивної сфери) відповідно до ДСТУ EN 62305-3:2012. Значення захисного кута вибирається за ДСТУ EN 62305-3:2012. Всі виступаючі металеві елементи на даху будівлі (драбини, огорожі та ін.) приєднуються до сітки блискавкозахисту Влаштування системи струмовідводів запроектовано згідно вимог ДСТУ EN 62305-3:2012. Струмовідводи виконуються по фасаду будівлі,   кріпильними деталями. Необхідна кількість струмовідводів розраховується в залежності від периметру будівлі.      Заземлення запроектовано згідно вимог ДСТУ EN 62305-3:2012 5.12. 

Зовнішнє пожежогасіння будівель зернового термінала забезпечується від системи зовнішнього протипожежного водопостачання 200 мм, заживленого від пожнасосної. Для споруд силосів, норійної етажерки та робочої вежі у місцях розміщення зовнішніх пожежних драбин передбачені стояки-сухотруби  80 мм, які обладнані пожежними з'єднувальними головками (ГМН-70) на верхньому і нижньому кінцях стояка.

Витрати води на зовнішнє пожежогасіння становлять від 10 до 30 л\с в залежності від призначення будівель та споруд.

Класифікація приміщень і споруд по характеру середовища, електро-, пожежо- та вибухобезпечності в проекті прийнята згідно з НАПБ Б.07.029-2018 “Норми визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою” та ВБН-АПК-03.07 “Перелік будівель і приміщень підприємств агропромислового комплексу України з встановленням їх категорій з вибухопожежної небезпеки та класів вибухопожежонебезпечних зон за ПБЕ”.

Категорії приміщень та споруд і класи зон за ПБЕ  «В»  П II , зерносушарка «Б» П II,операторна “Д».

Евакуаційні шляхи з приміщень, які проектуються, виконані згідно НАПБ В 01.057- 2006/200 “Правила пожежної безпеки в агропромисловому комплексі України”, НПАОП 15.0- 1.01-88 (НАОП 8.1.00-1.01-88) “Правила техніки безпеки та виробничої санітарії на підприємствах по зберіганню та переробці зерна міністерства хлібопродуктів” і забезпечують безпечну евакуацію всіх людей, які знаходяться в приміщеннях будівель, через евакуаційні виходи. Двері на шляхах евакуації відкриваються у напрямку виходу з будівлі. Всі споруди забезпечені шляхами евакуації згідно ДБН В.2.2-8-98 і СНиП 2.09.03-85. Евакуаційні виходи з площадок обслуговування устаткування передбачено по сталевим драбинам. Зовнішні сталеві драбини виходів з норійних етажерок прийнято з ухилом не більш 1,7:1, шириною маршу не менш 0,7 м, огородженням висотою 1,2 м. Евакуаційні драбини з надсилосної галереї входять до комплекту обладнання зберігання зерна, що постачає постачальник обладнання.

План локалізації і ліквідації аварій та їх наслідків (ПЛЛА) розроблений, за результатами проведення аналізу небезпек можливих аварій та їх наслідків, для об’єкту підвищеної небезпеки ПЛЛА розроблений з урахуванням всіх станів підприємства (пуск, робота, зупинка, ремонт). ПЛЛА містить оперативні частини для рівнів розвитку аварії «А» та «В».

 

Охорона праці

Проєкт «Нове будівництво логістичного комплексу з блоком виробничо-складських та транспортних споруд в межах Любомльської міської ради, Ковельського району, Волинської області» Черга І. «Зерновий термінал та майданчик ЗВГ(LPG)»»  розроблено  на підставі договору на проведення проектних робіт, на підставі завдання.

Технічні рішення прийняті в проекті відповідають вимогам екологічних, санітарно-гігієнічних, протипожежних та інших діючих норм і правил та забезпечують безпечну експлуатацію споруди при дотриманні передбачених проектом заходів.

Клас наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва — СС3.

Робочий проект виконано згідно з документами діючими нормативними актами в будівництві.

Проект розроблений відповідно до закону України «Про охорону праці» і передбачає проектні рішення по створенню безпечних і нешкідливих умов праці, засобів колективного та індивідуального захисту, що виключають виникнення нещасних випадків і аварій.

 

Організація будівництва

Проєктними рішеннями передбачені заходи по захисту від шкідливого впливу шуму при виконанні  робіт з будівництва згідно діючого Законодавства.  

 

У процесі проведення експертизи проєкту «Нове будівництво логістичного комплексу з блоком виробничо-складських та транспортних споруд в межах Любомльської міської ради, Ковельського району, Волинської області» Черга І. «Зерновий термінал та майданчик ЗВГ(LPG)» були зроблені зауваги та пропозиції по окремих розділах проекту, які були доведені письмово до замовника і авторів проекту. Після опрацювання зауваг внесені необхідні зміни та доповнення до проекту.

 

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту покладається на генпроектувальника та замовника.

 

Розділи