Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:8937-1722-5957-1139
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№0165-4299-22/УЕГ/А від 23.12.2022
Орган, що видав
ТОВ "УКРЕКСПЕРТИЗА ГРУП" (42287124) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Реконструкція та будівництво будівлі Бородянського ліцею №1 Бородянської селищної ради Київської області, яка зазнала руйнувань внаслідок ракетно-бомбових ударів та попадання снарядів під час проведення бойових дій, за адресою: Київська обл., Бучанський р-н., смт. Бородянка, вулиця Центральна,222
Код проектної документації
PD01:2957-6946-3940-8285 Зміни №2 №21/07.2022 від 2022-07-21 (видав АРХIТЕКТУРНЕ БЮРО ОКСА) / Наявні експертизи: EX01:8937-1722-5957-1139
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань архітектури, З питань енергозбереження, З питань охорони праці
Головний експерт проекту
Філінський Леонтій Володимирович (АЕ 004299, АР 013987, АР 002071, АЕ 002548 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Київська обл., Бучанський район, Бородянська територіальна громада (UA32080030000070006), сщ. Бородянка, вулиця Центральна, 222 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа Відділ освіти Бородянської селещної ради (43078651)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань охорони праці
Сорбат Володимир Григорович (АЕ 006631, АЕ 002547)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
Комаренко Володимир Іванович (АЕ 002964, АЕ 004303)
Відповідальний експерт З питань екології
Савіцька Наталія Володимирівна (АЕ 004830, АЕ 000405, АР 001170, АР 019196)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
Мусійчук Сергій Володимирович (АЕ 000720, АЕ 004160, АЕ 007261)
Відповідальний експерт З питань архітектури
Уреті Станіслав Аврамович (АА 000214)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Філінський Леонтій Володимирович (АЕ 004299, АР 013987, АР 002071, АЕ 002548)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:2957-6946-3940-8285
Орган, що видав
АРХIТЕКТУРНЕ БЮРО ОКСА (43459730)
Вид будівництва
Реконструкція
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1263.3 Будівлі шкіл та інших середніх навчальних закладів
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
21.07.2022
Номер проектної документації
21/07.2022
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

 

Проєкт «Реконструкція та будівництво будівлі Бородянського ліцею №1 Бородянської селищної ради Київської області, яка зазнала руйнувань внаслідок ракетно-бомбових ударів та попадання снарядів під час проведення бойових дій, за адресою: Київська обл., Бучанський р-н., смт. Бородянка вул. Центральна, 222» розроблено в 2022 році на замовлення Бородянської селищної ради проєктною організацією ТОВ «Архітектурне бюро «ОКСА», м. Київ, кваліфікаційний сертифікат архітектора Карпенка Андрія Івановича, серія АА №001113, виданий 27.12.2012 р., свідоцтво про підвищення кваліфікації від 25.05.2018 № 1910; кваліфікаційний сертифікат провідного інженера - проектувальника Радченка Сергія Володимировича,  серія АР №013975, виданий 15.02.2018 р.

 

Підстави для розроблення проєкту:

- Містобудівні умови та обмеження MU01:9006-3809-3502-1824, реєстраційний номер А29690063809320518223 від  11.11.2022;

         - Витяг з Генерального плану смт Бородянка;

         - Завдання на проєктування від   09.11. 2022 р.;

         - Технічні умови на на підключення до інженерних мереж;

         - Висновок за результатами технічного обстеження будівлі ліцею;

         - Звіт з інженерно – геодезичних вишукувань;

         - Технічний звіт за результатами інженерно-геологічних вишукувань;

 

Проєктні рішення розроблені на підставі діючих норм та правил:

– ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво»;

– ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій»;

– ДБН В.2.2-3:2018 «Будинки і споруди. Заклади освіти»; Зміна №1

– ДБН В.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;

– ДБН В.2.2-13-2003 «Будинки і споруди. Спортивні та фізкультурно-оздоровчі споруди»;

ДБН В.2.2-9:2018 «Громадські будинки і споруди. Основні положення» ;

ДБН В.2.2-10-2001 « Заклади охорони здоров`я»;

– ДБН В.2.2-25-2009 Підприємства харчування (заклади ресторанного господарства) ;

ДБН В.2.2-28:2010 Будинки адміністративного та побутового призначення;

– ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва»;

‒ ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будинків і споруд»;

‒ ДБН В.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;

– ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України»;

– ДБН В.1.2-2:2006 «Система забезпечення надійності та безпеки будіве-льних об'єктів. Навантаження і впливи»;

– ДСТУ Б А.2.4-6-2009 «Правила виконання робочої документації генеральних планів»;

– ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 «Будівельна кліматологія»;

– ДСанПіН 145-2011 «Державні санітарні норми та правила утримання територій населених пунктів»;

 

 

Проектом передбачається відновлення та покращення умов освітнього процесу на території громади, забезпечення доступності, безбар'єрності (інклюзивного навчання) до освіти для всіх категорій населення, в т.ч. для тимчасово переміщених осіб.

 

Клас наслідків (відповідальності) об’єкта – СС3. Сукупний показник – СС3.

 

Згідно з проектними рішеннями реконструкцію та добудову ліцею загальною місткістю 700 учнів передбачається виконувати в дві черги, з наступним перспективним розвитком, що включає будівництво нового корпусу ліцею та реконструкцію існуючої майстерні трудового навчання:

І черга: реконструкція будівлі ліцею з будівництвом прибудови №1, будівництво котельні на твердому паливі, реконструкція існуючої ТП, благоустрій території, приєднання проектованих будівель до зовнішніх інженерних мереж.

ІІ черга: будівництво споруди цивільного захисту, приєднання проектованої споруди до зовнішніх інженерних мереж.

Проектом згідно Завдання на проектування передбачається:

- реконструкція існуючої будівлі ліцею з будівництвом прибудови №1;

‒ нове будівництво підземної споруди цивільного захисту для ліцею;

‒ нове будівництво котельні на пелетах  для забезпечення об’єкта теплопостачанням;

‒ реконструкція існуючої трансформаторної підстанції для забезпечення об’єкта електропостачанням;

‒ зовнішнє електропостачання, водопостачання та газопостачання об’єкту згідно технічних умов місцевих енергопостачальних організацій;

 

Генеральний план

 

Ділянка проектування розташована в смт Бородянка Бучанського району Київської області по вул. Центральна, 222. На земельній ділянці, згідно затвердженого генерального плану населеного пункту, розміщується існуюча триповерхова загальноосвітня ліцею І-ІІІ ступенів (1-12 класи) на 650 місць (після реконструкції розрахункова місткість - 700 учнів). А також котельня з майстернями КТП, насосна, пожежні резервуари, футбольне поле із штучним трав’яним покриттям, спортивний майданчик з тренажерами. Перед ліцеєм розмірами 65 м х 40 м  скверик із сформованих дерев берез, ялинок, дубів. З заходу до ліцею прилягає футбольний стадіон, зі сходу малоповерхова забудова, з півночі зелені насадження спеціального призначення та територія промислового підприємства.

Цільове призначення земельної ділянки –для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти.

Загальний розмiр земельної дiлянки для ліцею на 28 класів - 2,6 га.

Територія ліцею поділяється на функціональні зони:

‒ навчальна;

‒ навчально-виробнича;

‒ навчально-дослідна;

‒ фізкультурно-спортивна;

‒ відпочинку;

‒ господарська.

Навчальна зона з будівлею ліцею розташована в південно-східній частині ділянки, будівля ліцею запроектована головним фасадом на південь. Будівля в плані складної форми, складається з 3-х об'ємів, які утворюють внутрішній двір і мають суміщене покриття. Будівля має 3 поверхи та підвальний поверх. Висота поверху до низу плит перекриття першого, другого та третього поверхів 3,3 м; висота підвального поверху до низа плит перекриття 2,7 м.

Навчально-дослідна зона розташована в північно-східній частині ділянки, та складається з дослідних ділянок, теплиці, зоокуточку та зони юних натуралістів (дослідної ділянки) на території дошкільного закладу, що суміжно розміщується.

Фізкультурно-спортивні зони розташовані в південно-західній час-тині ділянки зі сторони головного фасаду та в північно-східній частині ділянки зі сторони дворового фасаду та входу в вестибюль молодших класів. Фізкультурно-спортивна зона розміщена суміжно з навчальною зоною, але не з боку вікон приміщень перших-четвертих класів.

У навчальному закладі передбачаються майданчики: для легкоатлетичних (стрибків у довжину та висоту) і гімнастичних занять, ігор у баскетбол, футбол, майданчика з тренажерним обладнанням.

В північній ділянки зі сторони заднього фасаду розташований шкільний стадіон з круговою біговою доріжкою, в тому числі комбіноване поле для ігор у міні-футбол 42мх25м та майданчик для ігор у пінг-понг; майданчик для ігор у баскетбол, майданчик з тренажерним обладнанням, майданчик для стрибків у довжину та висоту.

В північно-східній частині ділянки зі сторони дворового фасаду та входу в вестибюль молодших класів розташовані майданчики для гімнастичних занять 1-4 класів та майданчик для гімнастичних занять 5-12 класів.

 Майданчики для ігор з м'ячем розміщені на відстані не менше ніж 25 м від вікон навчальних та навчально-допоміжних приміщень будівель (з огорожею заввишки 3 м), а майданчики для інших видів фізкультурно-спортивних занять - на відстані не менше ніж 10 м. При розміщенні фізкультурно-спортивної зони враховано можливість використання шкільного стадіону і майданчиків населенням суміжної житлової забудови.

Зона відпочинку розташована в південно-східній частині ділянки та містить ділянку для рухливих ігор перших класів з тіньовими навісами, майданчик активного відпочинку та майданчик тихого відпочинку.

 Господарська зона розташована в північно-східній частині ділянки. Проектом виконується рішення щодо утримання території закладу відповідно до схеми санітарного очищення, згідно Завданню на проектування. Проектом передбачено встановлення сміттєзбірників на контейнерному майданчику з навісом, який за-проектований на нормативній відстані 25 м від будівлі ліцею в господарській зоні.

У господарській зоні передбачені автостоянка на 8 місць для тимчасового зберігання автомобілів працівників ліцею та дошкільного закладу, та  автостоянка на 2 місця для учнів МГН, які запроектовані на нормативній відстані від будівлі ліцею. 

Проектом передбачено влаштування металевої огорожі території навчального закладу на відстані до стін житлових будівель із входами та вік-нами не менше ніж 10 м.

Протипожежне обслуговування навчального закладу буде здійснюватися існуючим пожежним депо на 2 автомашини.

Територія ліцею, яка не зайнята будівлями, спорудами, майданчиками, та проїздами, засаджена деревами, чагарниками та газоном.

 

Основні технологічні рішення

 

І черга будівництва: Будівля ліцею має П-подібну форму, центральна частина є триповерховою, тут розміщуються основні навчальні класи для учнів, адміністрація, бібліотека з архівом та їдальня. У лівому крилі розміщено спортивний зал із роздягальнями, душовими та санітарними вузлами для дівчат та хлопців. Також тут знаходяться допоміжні приміщення спортзалу. У правому крилі розташована актова зала з санітарними вузлами, кабінети спец. викладачів, кабінети адміністрації та медичний кабінет.

Ліцей розрахована  для навчання  700 учнів, з двома-трьома паралельними класами кожного року навчання  в одну зміну. Наповнюваність кожного класу складає 25 учнів. Передбачається навчання двох паралелей з першого по восьмий клас, трьох паралелей з 9 по 12 клас. У ліцеї передбачена можливість навчання дітей з порушенням функцій опорно-рухового апарату. Клас інклюзивного навчання може бути створений на базі приміщень ліцею згідно постанови КМУ №872 від 15.08.2011.

У складі ліцею є такі основні приміщення:

- роздягальні

- навчальні класи

- спортивний зал

- їдальня

- медичний кабінет

- бібліотека з книгосховищем

- адміністративні кабінети

- вчительська з методичним кабінетом

- актова зала

Навчальні приміщення для перших-четвертих класів розміщені в окремому блоці ізольовано від приміщень інших класів. Для перших, других, третіх, четвертих класів навчальні приміщення передбачені на першому поверсі.

Навчальні приміщення з пʼятого по дванадцятий класи розміщені на другому, третьому поверхах.

Адміністративні, спеціалізовані приміщення (класи), розміщені на першому-третьому поверхах.

Навчальні та допоміжні приміщення перших-четвертих класів

На першому поверсі передбачені гардероби:

Приміщення  перших класів розміщені в осях 5-13; А-Г.

Окремо виділена  ресурсна кімната -  в осях 22-23; А-Б.

Всі навчальні приміщення обладнано меблями за ГОСТ 5994-93 та ГОСТ 11016-93 згідно ростових груп учнів, а також іншими необхідними меблями для проведення навчального процесу. Додатково передбачені парти для дитини на візку. Місце для дитини на візку передбачено у першому ряді біля класної дошки.

Відстань між учнівськими партами в ряді більше 50 см.

Вхід у клас передбачено в передній частині біля класної дошки.

Відстань між рядом парт та шафою для зберігання дидактичного матеріалу більше 50 см. Вхід у клас передбачено в передній частині біля класної дошки.

Відстань від класної дошки до передніх парт 240 см.

Висота нижнього краю дошки до підлоги  60-70 см  для перших класів, для других-четвертих класів 75-80см, кут видимості від краю класної дошки до середини крайнього місця учня за переднім столом від 40° і більше.

Класи продовженого дня роблять домашнє завдання  в своїх навчальних класах.

Всі навчальні приміщення оснащені сучасними інтерактивними дошками, компʼютером для вчителя, принтером, навчально-наочними посібниками для загальноосвітніх шкіл.

Спортивний зал має окремі роздягальні  для хлопців та дівчат на подвійну кількість осіб.  В роздягальнях передбачено шафи для дітей на візках. Для залу передбачена інвентарна для зберігання спортивного інвентаря та тренерська.

Для підтримання чистоти класів та коридорів передбачене приміщення  прибирального інвентаря, в якому зберігаються прибиральна техніка та інвентар.

Для занять фізичною культурою та спортом передбачено спортивний зал.

 

Навчальні та допоміжні приміщення пʼятих-дванадцятих класів

 

На першому поверсі передбачено гардероб 5-12 класів.

Навчальні приміщення поділяються на спеціалізовані, навчально-виробничі та універсальні.

До спеціалізованих належать: кабінет біології, кабінет хімії,  кабінет фізики,  кабінети інформатики, кабінети англійської мови (лінгафонні), клас малювання, музичний клас, кабінет географії.

До універсальних належать 8 кабінетів. В цих приміщеннях розміщуються кабінети зарубіжної літератури, української мови та літератури, математики, історії, захисту вітчизни. Інші кабінети можуть бути створені на базі цих приміщень.

Для занять фізичною культурою та спортом передбачено спортивний зал. Зал  призначений для занять фізичною культурою, баскетболом, волейболом, бадмінтоном,  гімнастикою.

  Кабінети інформатики  розраховані на перебування половини класу в кожному.

  Кабінети англійської мови (лінгафонні) призначені для занять іноземними мовами.  

  Для кабінетів хімії, біології, фізики  також передбачені препараторські (комори), а для   навчально-виробничих передбачені гардеробні з окремими шафами для спецодягу учнів.

  Всі навчальні приміщення обладнано меблями за ГОСТ 11015-93 та ГОСТ 11016-93 згідно ростових груп учнів, а також іншими необхідними меблями для проведення навчального процесу. Додатково передбачені парти для дитини на візку (у навчально-виробничих встановлюється за потреби). Місце для дитини на візку передбачено у першому ряді біля класної дошки.           

Відстань між учнівськими партами в ряді більше 50 см.

Вхід у клас передбачено в передній частині біля класної дошки.

Відстань від класної дошки до передніх парт 240 см.

Висота від нижнього краю дошки до підлоги  80-90 см , кут видимості від краю класної дошки до середини крайнього місця учня за переднім столом від 40° і більше.

Всі приміщення оснащені сучасними інтерактивними дошками, компʼютером для вчителя, принтером, навчально-наочними посібниками для загальноосвітніх шкіл.

Для підтримання чистоти класів та коридорів передбачені приміщення  прибирального інвентаря, в яких зберігаються прибиральна техніка та інвентар.

Додаткове обладнання та навчально-наочні засоби навчання обираються директором ліцею разом з вчителями відповідно до наказу Міністерства освіти та науки України  №574 від 29.04.2020.

Бібліотека та читальний зал

В будівлі ліцею передбачена бібліотека з читальним залом, книгосховище.

Книгосховище розраховане на зберігання близько 10 000 тис. книжок. Бібліотека має читальний зал на  25 читальних місць (в т.ч. 3 місця для дітей на візку). В бібліотеці також є місця для перегляду відео- та аудіоматеріалів (6 місць з комп’ютерами), що зберігаються на сервері (компʼютері) одного з бібліотекарів. Бібліотека оснащена копіювальною технікою. Передбачено робочі місця для бібліотекарів. Каталог  ведеться в електронному вигляді.

Інклюзивне навчання

Навчальні приміщення ліцею передбачають навчання дітей з порушенням функцій опорно-рухового апарату. Для цього в навчальних приміщеннях передбачені спеціальні парти для дітей на візках, які розміщені одразу біля входу в клас біля класної дошки.  Переміщення між поверхами відбувається за допомогою ліфту.

В будівлі ліцею передбачена їдальня розрахована на 80 п.м.. В окремий час в їдальні харчуються вчителі, адміністративний та обслуговуючий персонал після харчування дітей, а також групи продовженого дня.

Їдальня працює на напівфабрикатах. Обʼємно-планувальні рішення розроблено відповідно вимог раціональної технології по організації вантажопотоків, забезпечення взаємозв’язків різних стадій технологічного процесу, впровадження механізації при прийманні вантажів і максимального скорочення протяжності вантажопотоків, дотримання санітарних норм і правил на виробництві, створення максимуму зручностей для відвідувачів.

Медичне обслуговування

Для забезпечення медичної допомоги та підтримання нормально психофізіологічного стану учнів та вчителів в будівлі ліцею передбачений  кабінет терапевта, кімната психофізіологічного розвантаження/кабінет психолога 

Адміністративно-службові приміщення

В будівлі ліцею передбачені: приміщення охорони з пожежним постом, архів, приймальня/канцелярія, бухгалтерія, конференц зал, кабінет соціального педагога, кабінет заступника директора, кабінет директора, вчительська, методичний кабінет, кабінет завуча молодшої ліцею.

 

ІІ черга будівництва:

В підвальному поверсі будівлі ліцею передбачені: підземна споруда цивільного захисту, інженерно-технічні приміщення, санітарні вузли, санітарний вузол для МНГ, зал для перебування людей, комори та гардеробна, складські приміщення, побутова кімната-роздягальня, зал для прийому їжі. Проектом передбачено споруди подвійного призначення відповідно до вимог статті 32 Кодексу цивільного захисту України, ДБН В.1.2-4 та ДБН В.2.2-5, проектні рішення оформлено в окремому розділі ІТЗ ЦЗ.

 

 

Архітектурно-будівельні рішення

 

Будівля ліцею має П-подібну форму, центральна частина є триповерхо-вою, тут розміщуються основні навчальні класи для учнів, адміністрація, бібліотека з архівом та їідальня. У лівому крилі розміщено спортивний зал із роздягальнями, душовими та санітарними вузлами для дівчат та хлопців. Також тут знаходяться допоміжні приміщення спортзалу. У правому крелі зозташована актова зала з санітарними вузлами, кабінети спец. викладачів, кабінети адміністрації та медичний кабінет.

  Проектом передбачається реконструкція існуючої будівлі ліцею, будівництво прибудови №1 до існуючої будівлі ліцею та улаштування підземної захистної споруди. Після ректонструкції планується перетворити ліцею в лі-цей.

  Проведення реконструкції передбачається у дві черги:

 

  - І Черга будівництва: реконструкція існуючої будівлі ліцею під ліцей та будівництво прибудови №1;

  - ІІ Черга будівництва: будівництво підземної захисної споруди;

 

  До складу ліцею входять 28 класів, в тому числі: класів початкової ліцею - 12 (3 паралелі), класів основної ш ліцею - 16 (2 паралелі). Загальна кі-лькість учнів в ліцеї - 700 осіб, в тому числі: учнів початкових класів - 300 осіб, учнів класів основної ліцею - 400 осіб. Кількість учнів в класі - 25 осіб.  Навчання здійснюється в одну зміну, п'ять днів на тиждень. Кількість працю-ючих (персонал) - 75 осіб.

Після реконструкції будівля в плані залишаєтьcя П-подібної форми, складається з 3-х об'ємів, які утворюють внутрішній двір і мають суміщене покриття. Будівля має 3 надземні поверхи (будівля ліцею) та підвальний по-верх (підземна захисна споруда). Висота поверху до низу плит перекриття першого, другого та третього поверхів 3 м; висота підвального поверху до низи плит перекриття 3 м.

Зі сторони головного входу будівлі ліцею  влаштований ганок, обладна-ний пандусом з ухилом 1:12. З кожного евакуаційного виходу влаштований ґанок, обладнаний для МГН пандусом з ухилом 1:12.

 

В підвальному поверсі будівлі (ІІ черга будівництва) розташована: підземна захисна споруд цивільного захисту, інженерно-технічні приміщення, санітарні вузли, санітарний вузол для МНГ, зал для перебування людей, ко-мори та гардеробна, складські приміщення, побутова кімната-роздягальня, зал для прийому їжи. Проектом передбачено споруди подвійного призначення відповідно до вимог статті 32 Кодексу цивільного захисту України, ДБН В.1.2-4 та ДБН В.2.2-5, проектні рішення оформлено в окремому розділі ІТЗ ЦЗ.

 

На першому поверсі будівлі (І черга будівництва) розташовані:

- Головний вестибюль з амфітеатром для навчання і урочистих подій, га-рдеробна для початкової ліцею 1-4 клас, гардероб для середніх та старших класів 5-9. У вестибюлі запроектовано пасажирський ліфт Q=1000кг. Санітар-ний вузол для МГН.

- Приміщення навчальної секції 1-4 класів на 9 класів, санітарні вузли для хлопців та дівчат, зона рекреації для початкової ліцею.

- У правому крилі розташовані приміщення харчування: обідній зал на 128 місць з роздавальною, буфетом та умивальною, приміщення харчоблоку з виробничими та підсобними приміщеннями. Актова зала на 160 місць 17,25 х 11,5 з функцією трансформування у фізкультурно-спортивну, з роздягаль-нями, санітарними вузлами та душовими, коморою для зберігання інвентарю. Приміщення медичного обслуговування: медична кімната - кабінет лікаря, процедурна з підсобним приміщенням, кабінет практичного психолога, кімна-та психофізіологічного розвантаження, кабінет логопеда, санвузол та санвузол (МГН), ресурсна кімната;

- У лівому крилі розташована фізкультурно-спортивна зала 23,6 х 11,5 з роздягальнями, санітарними вузлами та душовими, коморою для зберігання спортивного інвентарю, кабінет викладачів фізкультури, пожежний пост та кімната охорони.

 

На другому поверсі будівлі (І черга будівництва) розташовані:

- приміщення навчальної секції других-четвертих класів у складі трьох класних приміщень;

- навчальні кабінети для 5-12 класів у складі дев’яти класних приміщень;

- рекреаційні приміщення та санітарні вузли;

- адміністративно-службові приміщення,

 

На третьому поверсі будівлі (І черга будівництва) розташовані:

- навчальні кабінети для 5-12 класів;

- кабінети-лабораторії фізики, хімії та біології з лаборантськими;

- кабінети інформатики (2 кабінети) з лаборантською;

- лінгафонний кабінет;

- рекреаційні приміщення;

- бібліотека з читальним залом, робочою кімнатою, приміщенням абонементу з каталогом;

-радіовузол, технічний центр.

На кожному поверсі запроектовані санвузли для персоналу (вчителів) та приміщення прибирального інвентарю.

Сполучення між поверхами здійснюється за допомогою 4-х сходових клітин типу СК-1, які мають вихід назовні. Проектом передбачено 1 ліфт для МГН, який розрахований на перевезення одночасно двох крісел колісних для переміщення дітей з інвалідністю між поверхами.

За умовну позначку 0,000 прийнятий рівень чистої підлоги першого по-верху, що відповідає абсолютній позначці 146.15 м у Балтійській системі ви-сот.

Будівля в плані П-подібної форми, складається з 3-х об'ємів, які утво-рюють внутрішній двір і мають суміщене покриття. Загальні розміри будівлі ліцею у плані 85м х 59,29м, по крайніх вісях.

Будівля має 3 поверхи та підвальний поверх (захисна споруда). Констру-ктивна схема: триповерхова, стінова, з повздовжніми несучими стінами.

Стіни підвального поверху виконані з монолітного залізобетону. Зовніш-ні та внутрішні існуючи стіни 1-3 поверхів товщиною 380-510мм -  несучі із силікатної цегли на цементно-піщаному розчині. Внутрішні не несучі існуючі стіни товщиною 120-250мм - із силікатної цегли на цементно-піщаному роз-чині.

Зовнішні стіни утеплені за системою скріпленої теплоізоляції «Ceresit» міне-раловатними плитами IZOVAT, ρ=135кг/м3, товщиною 150мм (за місцем) з подальшим оздобленням тонкошаровими декоративними штукатурками групи горючості НГ.

Внутрішні нові перегородки перегородки товщиною 120-250 мм з кера-мічної пустотілої цегли М100 на цементно-піщаному розчині М75 та гіпсока-ртонні з подвійною обшивкою гіпсокартоними плитами на одинарному стале-вому каркасі  з заповненням мінераловатними звукопоглинальними  плитами товщиною 150мм.

Покрівля будівлі суміщена з покриттям бітумною мембраною у два шари 7мм з утепленням мінераловатними плитами IZOVAT, ρ=170кг/м3; 100кг/м3, товщиною утеплення 270 мм. Ухилоутворюючий шар виконаний з цементно-піщаної суміши з пінополістирольними гранулами 100-250 мм.

Всі входи в будівлю мають ґанки, виконані з залізобетонних конструкцій з облицюванням керамогранітною плиткою. Ґанок головного входу обладна-ний пандусом з ухилом 1:12, з кожного евакуаційного виходу влаштований ґанок, обладнаний пандусом з ухилом 1:12, що дає можливість пересуватися маломобільним групам населення.

Фасади будівлі мають два типи засклення: віконні прорізи, в які встанов-люються металопластикові вікна з 5-ти камерного профілю з заповненням двокамерним склопакетом товщиною 32мм з мінімальним значенням опору теплопередачі Rgmin=0,90м2K/Вт; а також фасадну навісну вітражну систему, яка  виконується в спортивному залі та актовому залі з алюмінієвого 4-х ка-мерного профілю з полімерним покриттям та заповненням двокамерним склопакетом товщиною 32мм з мінімальним значенням опору теплопередачі Rgmin=0,90м2K/Вт.

В спортивних та тренажерно- гімнастичному залах на вікнах передбача-ється встановлення захисної металевої сітки.

Внутрішні вітражі – металопластикові з 3-х камерного профілю з запов-ненням однокамерним склопакетом товщиною 24мм та протипожежні (ЕІ 30).

Внутрішні двері в тамбурах, сходових клітках передбачені заскленими (засклення з відм. 1,2м від рівня чистої підлоги поверху) з металопластику з 3-х камерного профілю та заповнюються однокамерним склопакетом товщи-ною 24мм, з армованим склом або з покриттям протиударною плівкою.

Двері в приміщеннях харчоблоку, санвузлах, душових, запроектовані глухі металопластикові.

Двері в навчальних приміщеннях засклені з алюмінієвого профілю.

Двері в інших приміщеннях запроектовані з МДФ.

Перегородки туалетних кабінок збірні, з вологостійким покриттям.

В приміщеннях будівлі ліцею виконуються підшивні та підвісні стелі: в  коридорах, вестибюлі, холах та обідньому залі – підвісна стеля з заповненням плитами «Armstrong Oрtima» розміром 600х600мм по металевому каркасу; в приміщеннях харчоблоку підвісна стеля виконується частково; в інших при-міщеннях, в технічних приміщеннях та на сходових клітках підвісна стеля не виконується.

Зовнішні стіни з внутрішньої сторони з оздобленням цементно-піщаною декоративною штукатуркою.

Оздоблення приміщень та склад підлог відповідає призначенню примі-щень та їх температурно-вологісному режиму. Підлога приміщень навчаль-них класів, кабінетів,  клас-ігрових, спалень, бібліотеки, лаборантських, ра-діовузлу, артистичних, роздягальних, кімнат персоналу, адміністративно-службових приміщень  -  лінолеум на теплій основі; актового залу, спортив-них залів та снарядних – з деревини, без  щілин;  обіднього залу, буфетної, санвузлів, душових, приміщень харчоблоку, приміщень прибирального інвен-тарю, технічних приміщень, сходових кліток та тамбурів – з керамічної плит-ки; вестибюлів, фойє, рекреацій, гардеробі, коридорів – з мозаїчної   шліфова-ної  плитки.  

Стіни навчальних приміщень  - поверхні гладкі, оздоблення - масляне фарбування. Колір поверхні  стелі,  стін,  меблів  -   жовтий, зелений або бе-жевий  (матових  пастельних  тонів).  Стелі,  верхні частини стін,  віконні рами та двері білого кольору, з коефіцієнтом відбиття  0,8;  в  кабінетах  технічних  засобів навчання   (ТЗН)   стіна,   яка  є  фоном  до  екрану  (телевізор, кіноп-роектор),  жовтого або бежевого кольору з  коефіцієнтом  відбиття  0,6;  кла-сні  дошки з матовою поверхнею,  пофарбовані в  темно-зелений,   коричне-вий   колір   з  коефіцієнтом відбиття 0,1-0,2.

Всі оздоблювальні матеріали повинні мати сертифікати якості та позити-вний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, відповідати критеріям і вимогам по екологічному маркуванню, а також мати дозвіл Міністерства охо-рони здоров’я України на застосування в будівництві навчальних закладів.

 

Інклюзивність

 

Згідно з вимогами ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення» з метою створення повноцінного середовища життєді-яльності з урахуванням потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, проектом передбачені функціонально-планувальні елементи будівлі, доступні для маломобільних відвідувачів (МГН): вхідні групи, внут-рішні комунікації, приміщення (зони) доступу, а також їх інформаційне та ін-женерне обладнання.

Основні та евакуаційні входи до будівлі мають ґанок з пандусом з ухи-лом 1:12, що дає можливість пересуватися маломобільним групам населення.  

Подальше пересування  МГН по поверхах передбачається за допомогою одного ліфта Q=1000 кг. На першому поверсі передбачено 2 санвузли для МНГ, розмірами у плані не менше 1,80 х 1,65 м, які обладнані нерухомим ті відкидними поручнями, відкидним дзеркалом та кнопкою екстреного викли-ку.

Коридори на поверхах з навчальними приміщеннями передбачені мініма-льною шириною 2400 мм, коридор в роздягальню універсального спортзалу - 1600 мм.

Дверні блоки на шляхах евакуації виконані без порогів, дверні прорізи мінімальною шириною 1000мм. На засклених дверних блоках запроектовано контрастне маркування  200 мм, яке розташоване на 1,7 м від поверху підло-ги.

Для безпечної евакуації МГН з будівлі передбачені пожежобезпечні зони площею 8м2 в ліфтовому холі ліфтів ЛТПП на другому та третьому поверхах.

В будівлі ліцею також передбачені заходи для людей з обмеженням зору – тактильні смуги та тактильні інформаційні вказівники.

Проектні рішення, пристрої і заходи, призначені для МГН не знижують ефективності експлуатації будівлі, а також зручності одержання послуг інши-ми категоріями відвідувачів, прийняті проектні рішення по доступності об’єкта будівництва для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп на-селення відображені на кресленнях комплекту -2022/4-1-137-ЗДІ.

 

Пожежна безпека

 

Протипожежні заходи ліцею на 700 місць за адресою: Київська обл., Бу-чанський р-н., смт. Бородянка, вулиця Центральна, 222 передбачені згідно ДБН В.1.1-7-2016 «Пожежна безпека об'єктів будівництва», ДБН В.2.2-9:2018 «Громадські будинки та споруди», ДБН В.2.2-3:2018 «Будинки і споруди. За-клади освіти».

Рішення по генеральному плану забезпечують нормативні умови для проїзду пожежних автомобілів, доступ у будь-яке приміщення ліцею (макси-мальна умовна позначка становить 10,35 м).

  Протипожежне обслуговування ліцею буде здійснюватися існуючим пожежним депо.

Будівля ліцею ІІ ступеня вогнестійкості та має показники мінімальної межі вогнестійкості згідно ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об’єктів буді-вництва» табл. 2:

– стіни несучі та сходових кліток з межею вогнестійкості REI 120 хвилин;

– стіни внутрішні ненесучі з межею вогнестійкості E 15 хвилин;

– внутрішні ненесучі перегородки з межею вогнестійкості EI 15 хвилин;

– колони з межею вогнестійкості R 120 хвилин;

– сходові площадки, марші, балки сходової клітки з межею вогнестійкос-ті R 60 хвилин;

– перекриття міжповерхові та покриття з межею вогнестійкості REI 45 хвилин;

– балки покриття з межею вогнестійкості R 30 хвилин;

– перегородки на шляхах евакуації, технічних приміщень, зашивка кому-нікацій з межею вогнестійкості EI 45 хвилин.

Максимальна межа поширення вогню по всім будівельним конструкціям – МО (0см).

Протипожежні двері з нормативною межею вогнестійкості ЕI 30 хвилин мають пристрої для самозачинення та ущільнення в притулах.

Протипожежні вітражі з нормативною межею вогнестійкості ЕI 30 хви-лин.

Межа вогнестійкості проходок електричних кабелів та інженерного обла-днання будівель (водопровідних, каналізаційних труб і т.д.) через огороджу-вальні конструкції з нормативною межею вогнестійкості повинна бути не менше ніж межа вогнестійкості цієї огороджувальної конструкції за ознакою ЕI.

Для облицювання зовнішніх стін використовуються тільки негорючі ма-теріали. Проектом передбачено утеплення зовнішніх стін зовні (фасадна теп-лоізоляція з опорядженням штукатуркою-клас А) б = 120 мм негорючим уте-плювачем "IZOVAT" (НГ). Опоряджувальний шар – штукатурка групи горю-чості НГ.

В будівлі ліцею на шляхах евакуації опорядження стін і стелі, покриття підлог в сходових клітинах, холах та вестибюлях використане з негорючих матеріалів.

Будівля ліцею має чотири сходові клітки типу СК1 з природним освіт-ленням через вікна в зовнішніх стінах; евакуація з СК1 виконана через тамбу-ри назовні. Ширина сходових маршів 1350 мм. Зовнішні дверні блоки сходо-вих кліток мають відкривання в світу не менше ширини маршів.

Виходи на покрівлю - з відмітки +6.600 зі сходової клітки через проти-пожежний люк 2-го типу розмірами 1м х 1м  по закріпленій вертикальній ме-талевій драбині.

Коридори на поверхах з навчальними приміщеннями передбачені мініма-льною шириною 2400 мм, коридор в роздягальню універсального спортзалу - 1600 мм.

Із актового залу запроектовано 3 евакуаційних виходи. Із спортивної зали передбачено 2 евакуаційних виходи, один безпосередньо назовні.

Амфітеатр с сходовою кліткою типу С2 виділяеться в окремий пожежний відсік за допомогую протипожежних штор EI 45 на другому поверсі.

Для порятунку при пожежі маломобільних груп населення (МГН) перед-бачено 1 ліфти ЛТПП, які мають виходи через ліфтові холи на кожному по-версі.

Зовнішнє пожежогасіння передбачено від існуючого пожежного резерву-ару, розташованого на території ліцею позиція 5 по ГП.

Данні рішення забезпечують шляхи евакуації, які відповідають нормам ДБН В 1.1-7-2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва».

 

 

Конструктивні рішення

 

В проекті розглядається реконструкція та будівництво будівлі Бородянського ліцею №1 Бородянської селищної ради Київської області, яка зазнала руйнувань внаслідок ракетно-бомбових ударів та попадання снарядів під час проведення бойових дій, за адресою - Київська обл., Бучанський р-н., смт. Бородянка, вулиця Центральна,222.

 

Клас  наслідків  (відповідальності) споруди згідно ДСТУ 8855:2019, таблиця 1 – СС3.  Коефіцієнт надійності за відповідальністю (коефіцієнт відповідальності) γn=1.1 визначається таблицею 5 ДБН В.1.2-14:2018.

Перша група граничних станів для конструкцій: категорії відповідальності А – γn=1.1 ,  категорії відповідальності Б – γn=1.05, категорії відповідальності В – γn=1.0.

Друга група граничних станів для конструкцій всіх категорій відповідальності – γn=0.975.

Розрахунки несучих елементів каркасу виконуються з застосуванням програмного комплексу “Мономах-САПР”. При розрахунку конструкцій враховується коефіцієнт надійності за призначенням gn=1.1.

До початку будівельних робіт в характерних місцях існуючої будівлі (перетин повздовжніх та поперекових стін, опорні частини перемичок, кути віконних прорізів, місця спирання плит перекриття на зовнішні стіни) ставляться маяки.

Реконструкція будівлі включає три ділянки робіт:

  1. захисна споруда;
  2. прибудова до будівлі ліцею у осях 11-12÷Г-И;
  3. облаштування в будівлі ліцею ліфта та сходів у осях 4-5÷В-Г.

 

1.      Захисна споруда.

 

Захисна споруда являє собою одноповерхове підземне приміщення.

Конструктивна система вирішена у рамно-зв’язковому залізобетонному каркасі,  перекриття пласке.

Для забезпечення рамно‐в'язевого ефекту роботи залізобетонного безрігельного каркасу та забезпечення стійкості від прогресуючого обвалення у відповідності з п.4.62 ДБН В.2.2‐24:2009 виконані такі конструктивні заходи:

  • створення нерозривності перекриття (ефект жорсткого диска) та забезпечене безперервне армування перекриття у верхній та нижній зоні з загальною площею арматури в обох напрямках не менше 0,25%;
  • забезпечене надійне стикування та анкерування арматури в місцях з'єднання стін, колон та перекриття.

Крок вертикальних елементів каркасу регулярний 6.0х6.0м, згідно з архітектурно-планувальними рішеннями.

Просторова жорсткість і стійкість будівлі забезпечується конструкціями монолітного каркасу (колони) та внутрішніми і зовнішніми з.б. стінами, об’єднаними перекриттям до єдиної просторової системи.

 

Котлован відкритий з укосами.

Враховуючи інженерно-геологічні умови ділянки, фундаменти прийнято монолітні залізобетонні:

-          стрічкові під внутрішніми і зовнішніми з.б. стінами;

-          стовбчасті під колонами.

Матеріал фундаментів – бетон класу C20/25 W4 F50, та арматура класу А500С, А240С за ДСТУ 3760:2019.

Підготовлення під фундаментами виконується з бетону класу C8/10 завтовшки 100 мм.

Гідроізоляція:

- вертикальна – гаряча бітумна мастика;

- горизонтальна під фундаментами та підлогою – рулонна "Техноніколь еврорубероід ХПП 2.5 мм";

- горизонтальна на перекритті – бентонітові мати.

Колони виконуються в монолітному залізобетоні, круглі Æ500мм, квадратні 500х500 мм, з бетону класу С20/25, та арматури класу А500С, А240С за ДСТУ 3760:2019.

Внутрішні несучі стіни виконуються в монолітному залізобетоні (t=200) з бетону класу С20/25, та арматури класу А500С, А240С за ДСТУ 3760:2019. Зовнішні несучі стіни виконуються в монолітному залізобетоні (t=300) з бетону класу С20/25, та арматури класу А500С, А240С за ДСТУ 3760:2019.

 

Плита перекриття виконується пласкою. Матеріал плити - монолітний залізобетон класу С20/25, та арматура класу А500С, А240С за ДСТУ 3760:2019.

Сходові марші виконуються в монолітному залізобетоні з бетону класу С20/25, та арматури класу А500С, А240С за ДСТУ 3760:2019.

Для влаштування дверних отворів в перегородках використовуються збірні залізобетонні перемички по серії 1.038.1-1.

Всі арматурні каркаси, та всі з’єднання арматури в’язані.

 

2.      Прибудова до будівлі ліцею у осях 11-12÷Г-И.

 

Фундаменти прибудови запроєктованні в єдиній конструктивній системі з підземною захисною спорудою. В перекритті влаштовується з.б. балка, на яку буде спиратися зовнішня цегляна стіна прибудови та стіни сходової клітини.

Стіни сходової клітини виконуються в монолітному залізобетоні (t=250) з бетону класу С20/25, та арматури класу А500С, А240С за ДСТУ 3760:2019.

Плити перекриттів виконуються пласкими t=200мм. Плити спираються на зовнішню прибудовану цегляну стіну, та на існуючу цегляну стіну по осі И. Матеріал плит - монолітний залізобетон класу С20/25, та арматура класу А500С, А240С за ДСТУ 3760:2019.

Сходові марші виконуються в монолітному залізобетоні з бетону класу С20/25, та арматури класу А500С, А240С за ДСТУ 3760:2019.

Всі арматурні каркаси, та всі з’єднання арматури в’язані.

Зовнішня стіна виконується з цегли марки М150 на ц.п. розчині марки М25.

Для влаштування віконних отворів в зовнішній стіні використовуються збірні залізобетонні перемички по серії 1.038.1-1.

 

3.      Облаштування в будівлі ліцею ліфта та сходів у осях 4-5÷В-Г.

 

Для облаштування ліфта та сходів спочатку виконується демонтування існуючих багатопустотних плит перекриття на позначці +3.300м.

В якості фундаментів, під стіни ліфтової шахти, виступає монолітна з.б. плита товщиною 300мм. Фундаменти сходів стрічкові, монолітні залізобетонні.

Матеріал фундаментів - монолітний залізобетон класу С20/25 W4 F50, та арматура класу А500С, А240С за ДСТУ 3760:2019.

В якості основи для фундаментів виступає ґрунт ІГЕ-2 з наступними розрахунковими характеристиками:

 

розрахункові фізико-механічні показники ґрунтів за міцністю (α=0,95)

 

Показники

Одиниця виміру

ІГЕ-9а

пісок

питома маса

кгс/см³

1.698

коефіцієнт пористості

б.в.

0.65

показник  текучості

б.в.

-

модуль деформації

кгс/см2

279

питоме зчеплення

кгс/см2

0.2

кут внутрішнього тертя

градус

29

 

Підготовлення під фундаментами виконується з бетону класу C8/10 завтовшки 100 мм.

Гідроізоляція:

- вертикальна – гаряча бітумна мастика;

- горизонтальна під фундаментами та підлогою – рулонна "Техноніколь еврорубероід ХПП 2.5 мм";

Стіни ліфтової шахти виконуються в монолітному залізобетоні (t=250) з бетону класу С20/25, та арматури класу А500С, А240С за ДСТУ 3760:2019.

Монолітна ділянка виконується пласкою товщиною t=200мм. Ділянка спирається на існуючі цегляні стіни по осям В, Г та стіни нової ліфтової шахти. Матеріал монолітної ділянки - монолітний залізобетон класу С20/25, та арматура класу А500С, А240С за ДСТУ 3760:2019.

Сходи виконуються в монолітному залізобетоні з бетону класу С20/25, та арматури класу А500С, А240С за ДСТУ 3760:2019.

Всі арматурні каркаси, та всі з’єднання арматури в’язані.

Для влаштування отворів в існуючій цегляній стіні по осі В, в якості перетинок, застосовуються металеві швелери. Цегляні простінки підсилюються металевими обоймами з кутиків 63х5, з’єднаних між собою металевими пластинами 80х5 з кроком 400 мм.

 

 

 

В усіх запроектованих ділянках буде виконуватись підлога по ґрунту. Товщина з.б. монолітної підлоги 100 мм. Матеріал монолітної підлоги - монолітний залізобетон класу С12/15, та арматура класу А500С, А240С за ДСТУ 3760:2019.

 

 

 

Усі металеві конструкції офарблюються пентафталевими фарбами на основі алкідних смол ПФ-133 у два шари за по попередньо поґрунтованій поверхні.

Проектом не передбачається  використання матеріалів, виробів та конструкцій, що не регламентовані діючими в Україні стандартами  та Державними будівельними нормами.

 

 

 

 

Водопостачання та каналізація

 

Джерелом водопостачання ліцею прийнята мережа зовнішнього водопостачання, з тиском 35м в. ст. в місці підключення, згідно технічних умов. В ліцею  подача води здійснюється двома вводами  діаметром 75х4,0 мм. На місці підключення проектом передбачається встановлення запірної арматури клинового типу.

Підключення системи водопостачання до ліцею передбачається двома вводами 275х4,5 мм з поліетиленової труби ПЕ-100 SDR11, ДСТУ EN 12201-2:2018.

Розрахункові витрати на зовнішнє пожежогасіння складають 20 л/с та здійснюються від існуючого пожежного резервуару.

Водопровідна мережа запроектована на глибині 1,6 м від поверхні землі.

Відключаюча арматура та встановлюються в колодязях із збірних з/б елементів по т.п. 901-09-11.84.

Проектом передбачено однозонна, тупикова система внутрішнього господарсько-питного водопроводу.

Необхідні напори для господарсько-питного водопостачання ліцею  забезпечується зовнішнім водопроводом  з тиском 35м в. ст. в місці підключення. Проектом передбачається встановлення регуляторів тиску на вводі, для зниження тиску.

Для поливу прилеглої території на зовнішніх стінах будівлі через 60 - 70 м встановлюються поливальні крани Д25 мм, які підключаються до поливального водопроводу.

Магістральні трубопроводи, стояки та підключення приладів у санвузлах  до системи господарсько-питного водопроводу виконуються із поліпропіленових труб згідно ДСТУ Б В.2.7-144:2007.

              Всі трубопроводи прокладаються в тепловій ізоляції для запобігання конденсації.

Горизонтальні трубопроводи прокладаються з ухилом 0,002 до влаштування спускного обладнання в понижених місцях.

Згідно ДБН В.2.5-64:2012 проектом передбачено встановлення протипожежних манжет при проходженні труб із полімерних матеріалів крізь стіни та міжповерхові перекриття.

Загальна витрата води розрахована згідно діючого ДБН В.2.2-5-97 та включає хоз-побутові потреби сховища. Проектом передбачається влаштування резервуару госп-питних потреб.

              Резервуари, для госп-побутових та протипожежних потреб обладнуються водопокажчиками та мають люки для можливості очищення та фарбування внутрішньої поверхні. Під резервуаром передбачено влаштування металевого піддона. Відстань від піддона до дна бака – 0,5м, та 0,4 м від піддона до підлоги. На питному резервуарі передбачено влаштування водорозбірних кранів.

  Резервуари зварюються по місцю з металу із внутрішнім емальованим покриттям. Ззовні передбачається окраска металу в 2 шари. Передбачається влаштування переливної труби, яка приєднується на висоті найвищого допустимого рівня води в баку та випускну трубу, яка приєднується до днища бака і до переливної труби за запірною арматурою на приєднувальній ділянці. Випускна труба підключена до дренажного приямку з влаштуванням розриву струменя.

Системи гарячого водопостачання в ліцею та бомбосховищі проектуються від електричних водонагрівачів.

Температура гарячої води в місцях водорозбору повинна бути не нижче 55°С.

Необхідні напори в системах гарячого водопостачання ліцею та бомбосховища забезпечуються від зовнішньої водопровідної мережі.

Розведення по санвузлах – із поліпропіленових труб згідно ДСТУ Б В.2.7-144:2007.

              Всі трубопроводи прокладаються в тепловій ізоляції для запобігання конденсації.

Згідно ДБН В.2.5-64:2012 проектом передбачено встановлення протипожежних манжет при проходженні труб із полімерних матеріалів крізь стіни та міжповерхові перекриття.

Проектом передбачається відведення стічних вод від санвузлів, що розміщені в ліцею. Мережа самопливна, з підключенням до існуючої каналізаційної мережі, згідно технічних умов від 01 листопада 2022р, виданих «Бородянкатеплопостачання».

Каналізаційна мережа запроектована з поліетиленових труб ПЕ-100 SDR17

Каналізаційні колодязі виконуються із збірних залізобетонних елементів по т.п. 902 – 09 – 22.84.

Відведення виробничих стоків від технологічних приладів їдальні, кухні, мийної передбачається окремим випусками Ø110 через жироуловлювач.

Технологічне обладнання підключено до мережі внутрішньої виробничої каналізації з розривом струменя 20мм.

Для відведення внутрішніх побутових стоків від ліцею та бомбосховища, запроектовано мережі побутової каналізації.

Внутрішня мережа побутової каналізації забезпечує самопливне відведення побутових стічних вод в зовнішню мережу каналізації. При відсутності можливості відведення побутових стічних вод самопливом, передбачено застосування місцевих каналізаційних насосних установок.

Внутрішня мережа побутової каналізації (стояки та збірні трубопроводи), стояки та під’єднання санітарно-технічних приладів виконуються з поліпропіленових труб Ø50, 100 мм.

Для експлуатації та видаленню засмічень на мережах госп.-побутової каналізації передбачено встановлення ревізій та прочисток.

Проектом передбачено встановлення каналізаційних затворів з облаштуванням окремого випуску для санітарних приладів, борти яких розташовані нижче рівня люка найближчого оглядового колодязя, згідно ДБН В.2.5-64, п.19.28.

              Герметизація випусків виконується згідно з альбомом „Типові деталі герметизації вводів інженерних мереж в цивільних спорудах”, комплекс 7373-3.

Відведення стоків побутової каналізації від сховища передбачається в зовнішню мережу побутової каналізації до каналізаційної насосної станції з подальшим відкачуванням.

Для відведення стоків від сховища передбачається влаштування мережі побутової каналізації з чавунних безразтрубних труб на муфтових з’єднувачах.

В перекритті резервуара для накопичення стоків влаштовані отвори, які використовують замість унітазів, закриті кришками. Для відкачування каналізаційних стоків передбачена насосна станція.

Дренажний приямок, що розташовано в приміщенні зберігання води, забезпечує відкачування за допомогою дренажного насосу з подальшим підключенням до каналізаційної мережі.

Для відведенням дощових та талих вод з покрівлі ліцею, передбачено систему зовнішніх та внутрішніх водостоків з водоприймальними воронками з електропідігрівом. Відведення дощових стоків передбачено на відмостку

Система внутрішніх водостоків  виконується з емальованих труб  ТУ У 7308692-001-93  Ø100мм.

 

Опалення та вентиляція

 

Джерелом тепла для систем опалення та вентиляції будівлі ліцею є твердопаливна котельня. Ввід тепломережі в будівлю ліцею здійснюється в осях Г, 5-6 безпосередньо в приміщення вузла вводу тепла.

Параметри теплоносія в системі опалення та вентиляції після теплообмінника (розташований в котельні) – 80/60°С. Температура води в системі ГВП в місці водорозбору 55°C та передбачається від електричних водонагрівачів.

Системи опалення та вентиляції підключені до зовнішніх теплових мереж по незалежній схемі з використанням водоводяних теплообмінників.

Проектом передбачене погодозалежне регулювання температури теплоносія систем опалення та теплопостачання калориферів за допомогою електронних регуляторів.

Проектом передбачено автоматичне зниження температури повітря в приміщеннях в неробочій час.

Системи опалення учбових приміщень та сходових клітин – двотрубні з горизонтальними поповерховими гілками, тупикові з нижнім розведенням магістралей.

Розвідні трубопроводи прокладаються вздовж зовнішніх стін – в підготовці підлоги (без роз’ємних з’єднань).

Магістральні трубопроводи, які прокладаються по технічним приміщенням і вертикальні стояки – з сталевих електрозварювальних труб ГОСТ 10704-91 та сталевих водогазопровідних труб за ГОСТ 3262-89; розвідні трубопроводи – поліетиленові PEX-С.

В верхніх точках стояків опалення передбачене встановлення автоматичних повітровідвідників. Також відведення повітря з систем опалення здійснюється через крани Маєвського, якими устатковуються опалювальні прилади. На поповерхових відгалуженнях систем опалення для гідравлічної ув’язки в місцях підключення до стояків встановлено балансувальну арматуру. Запірна та балансувальна арматура знаходиться в спеціально обладнаних шафах, які зачиняються.

Опалювальні прилади залів загальної фізпідготовки не виступають з площини стін на висоту до 2,2м від підлоги.

Вхідні двері в будівлю ліцею обладнані повітряно-тепловими завісами.

Опалення приміщень сховища за рахунок електроконвекторів.

Вентиляція будівлі ліцею – припливно-витяжна з механічним спонуканням і рекуперацією тепла. Подача припливного повітря в приміщення учбових класів, та видалення відпрацьованого повітря здійснюється завдяки припливно-витяжним установкам. Для вентиляції санвузлів і душових передбачаються окремі системи вентиляції з канальними вентиляторами в вологозахищеному корпусі.

Вентиляція харчоблоку – припливно-витяжна з механічним спонуканням. Кількість припливно-витяжного повітря залу їдальні за розрахунком. Проектом передбачена припливно-витяжна установка ПВ4, яка обслуговує зал їдальні, окрема припливна система П2 обслуговує приміщення холодних цехів кухні, а окрема припливна система П3 обслуговує гарячий цех кухні. Місцеві відсмоктувачі гарячого цеху устатковуються фільтрами-жироуловлувачами. Всі викиди від технологічного обладнання кухні та кухонних приміщень здійснюються окремими вентиляційними каналами і виводяться вище покрівлі будівлі загальноосвітньої ліцею.

Клас щільності повітропроводів приміщень будівлі ліцею В – це стосується всіх припливних і витяжних повітропроводів за винятком приміщень вентиляційного обладнання (клас щільності повітропроводів А). Всі повітропроводи в шахтах ізолюються.

При перетині повітропроводами протипожежних перегородок встановлюються вогнезатримуючі клапани з електроприводами.

В приміщенні теплового пункту передбачається 10-кратна примусова витяжна вентиляція. В приміщеннях електрощитових, венткамер і насосної передбачається витяжна вентиляція з механічним спонуканням за допомогою канальних вентиляторів, які розташовані під стелею відповідних приміщень. Викид повітря здійснюється через повітропроводи в вентиляційній шахті в будівельних конструкціях на висоті 0,7м вище покрівлі або парапету. Повітропроводи технічних приміщень проектом передбачені з межею вогнестійкості EI 60. Витяжні повітропроводи не проходять через не категорійні приміщення і відводяться безпосередньо в окремі шахти з встановленням вогнезатримуючих клапанів.

 

 

 

Електротехнічні рішення

 

Ввідно-розподільчі пристрої ВРП-1, ВРП-2 живиться з одного боку від секції РУ-0,4 кВ існуючої ТП, а з іншого боку від ДЕС.

При аварійній ситуації (пошкодження ввідного кабелю або відсутністю напруги на ввідному кабелі) здійснюється автоматичне переключення на ДЕС. Паралельна робота з мережею не допускається.

Проектуємі лінії від існуючої ТП до ввідно-розподільчих пристроїв виконуються 4-х жильними кабелями марки АВВГз розрахункових перерізів, які прокладаються в землі. 

Прокладання кабелів в землі виконується на глибині 0,7 м від спланованої поверхні землі.

Кабелі прокладаються в землі захищаються  сигнальною стрічкою та цеглою від механічних пошкоджень.

Перерізи КЛ-0,4 кВ вибрані по допустимому струму навантаження, в робочому та післяаварійному режимах з перевіркою втрати напруги, а також з перевіркою на термічну стійкість струму КЗ та з умов вимкнення струмів однофазного КЗ

Електрощитові приміщення обладнуються комплектом захисних засобів для безпечної експлуатації електротехнічних засобів, а також комплектом первинних засобів пожежогасіння (відповідних вогнегасників).

Передбачено облік електроенергії на вводах ВРП, електронними лічильниками електроенергії типу GAMA.

Зовнішнє освітлення прибудинкової території Бородянського ліцею №1 передбачено від окремого щита зовнішнього освітлення (ЩОзо), який встановлюється в електрощитовій Бородянського ліцею №1.

Керування дистанційне. Дистанційне керування здійснюється за допомогою фотодатчика, який розміщується на фасаді будинку. Фотодатчик подає команду фотовимикачу на включення та відключення зовнішнього освітлення при досягнені оптимального рівня освiтленостi.

Освітлення території виконується із застосуванням світлодіодних світильників нейтрально-білого світіння, зі ступенем захисту IP65, що встановлюються на будівлі типу LED-SLA-100w.

Підключення виконується кабелем м. ВВГнг-нд відкрито по будівлі в м.р. (ізольований ПВХ).

В проєкте передбачається робоче, аварійне для продовження роботи і евакуації людей освітлення на напругу 220В, в окремих приміщеннях з підвищеною небезпекою – 12В.

Джерело світла – світлодіодні. Рівень освітленості в приміщеннях прийнятий у відповідності з  ДБН В.2.5-28:2018.

Розподільні освітлювальні щити комплектуються автоматичними вимикачами з комбінованими розчіплювачами.

Висота встановлення штепсельних розеток та вимикачів 1.8 м від рівня чистої підлоги.

Розподільні щити прийняті в навісному виконанні типу ЩРн та вбудованому виконанні типу ЩРв  «ІЕК» України зі ступенем захисту IP31.

Мережі живлення робочого освітлення виконуються кабелем ВВГнг-нд.

Мережі живлення евакуаційного (аварійного) освітлення виконуються кабелем (N)HXH FE180/Е30 відповідних перерізів, які при пожежі зберігають свої експлуатаційні характеристики на протязі нормованого часу.

Мережі освітлення захищаються від перевантаження і струму короткого замикання. Переріз проводів і кабелів вибирається по тривало-допустимому струму навантаження.

Для керування освітленням передбачено установка вимикачів.

Передбачено автоматичне відключення обладнання систем ОВіК при пожежі в щитах ВРП-1, ВРП-2.

Проектом передбачено впровадження енергозберігаючих технологій

Ліцей:

електропроводки виконуються мідними кабелями марки ВВГнг-нд не розповсюджуючий горiння i з помiрною димоутворювальною здатнiстю, що прокладаються в відкрито на лотках та сховано в штрабах передбачених архітектурно-будівельною частиною проекту;

електричні мережі живлення електроприймачів пристроїв протипожежного захисту, світильників евакуаційного і аврійного освітлення запроектовано вогнестійким кабелем, м.(N)HXHFE180/E90/Е30 відповідних перерізів, які при пожежі зберігають свої експлуатаційні характеристики на протязі нормованого часу роботи протипожежного пристрою.

Підземна споруда цивільного захисту:

електропроводки виконуються мідними кабелями марки ВВГнг-нд не розповсюджуючий горiння i з помiрною димоутворювальною здатнiстю, що прокладаються в трубах, мет. рукаві та сховано в штрабах передбачених архітектурно-будівельною частиною проекту;

електричні мережі живлення електроприймачів пристроїв протипожежного захисту, світильників евакуаційного освітлення запроектовано вогнестійким кабелем, м.(N)HXHFE180/E90/Е30 відповідних перерізів, які при пожежі зберігають свої експлуатаційні характеристики на протязі нормованого часу роботи протипожежного пристрою.

Проектом передбачено улаштування загального контуру навчального закладу для захисного заземлення електрообладнання i захисту від статичної електрики. Всі металеві з'єднання виконати зварюванням.

 

 

Енергетична  ефектиність

Всі проєктні рішення відповідають по реконструкції ліцею класу енергетичній -ефективності та питомому енергетичному споживанню А . Товщина утеплення стін ліцею принято 200 мм.

 

Оцінка рішень з питань екологічної безпеки

Згідно зі ст. 3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» об’єкт не належить ні до першої ні до другої категорії видів діяльності, для яких є обов’язковим є здійснення оцінки впливу на довкілля. В складі проекту розроблений розділ «Оцінка впливів на навколишнє середовище» (ОВНС), у якому визначено, що будівництво та експлуатація запроектованого об’єкту не спричинить понаднормативного впливу на стан навколишнього середовища.

  Загальна теплова потужність котельні становить 300 кВт, оснащена двома.

Основний вплив здійснюватиметься на повітряне середовище. Викид забруднюючих речовин відбувається організованим точковим джерелом №1 від роботи  двох котлів Kronas Pellets 150 на деревних пелетах з димаря котельні на висоті  12,9 м, неорганізованими джерелами №2-3від руху авто двох відкритих автостоянок сумарною місткістю 37 паркомісць та джерелами  №4-7 з вентиляційними викидами від роботи їдальні на 150 посадочних місць. Згідно з Постановою від 13 грудня 2001 р. №1655 Про затвердження Порядку ведення державного обліку в галузі охорони атмосферного повітря не передбачається взяття об'єкту на державний облік . Максимальні концентрації усіх забруднюючих речовин у атмосфері  з урахуванням фонових значень не перевищують значень ГДК. СЗЗ не встановлюється.

              Додатковим джерелом забруднення атмосферного повітря будуть тимчасові викиди забруднюючих речовин, що утворюються при проведенні будівельних робіт, які, в цілому, на стан повітряного середовища не впливають.

 Передбачене утворення виробничих відходів - 0,443 т/рік золи деревної. Проєктом передбачається 5 контейнерів по 400л для зберігання та сортування твердих побуиових відходів - для паперу, картону, поліетилену, скла, для несортованих комунальних відходів, в тому числі харчових. Збір, збереження та вивезення відходів для знешкодження спеціалізованими організаціями виключає їх вплив на навколишнє середовище в районі розміщення об’єкту.

Знесення зелених насаджень не заплановано. Суттєвий вплив на соціальне середовище, мікроклімат, на тваринний та рослинний світ при експлуатації відсутній. Вплив на водне середовище та ґрунти очікується в межах нормативів, завдяки комплексу заходів, передбачених проектом: якісні показники стічних вод відповідають нормативам їх прийому до мереж, трансформаторна підстанція передбачається «суха», без використання мастила, , утворені відходи утилізуються згідно з укладеними договорами тощо. Родючий шар ґрунту відсутній. На геологічне середовище  при виконанні заходів, які рекомендуються нормативним прогнозом негативного впливу не передбачається. При проведенні будівельних робіт вплив тимчасовий, залишковий вплив всіх джерел впливу в межах нормативів.

              Захисні заходи, що застосовані у проекті необхідні та достатні для забезпечення нормативного стану навколишнього природного середовища.

 

Організація будівництва

У складі проекту розроблено розділ проект організації будівництва, а саме реконструкція ліцею з прибудовую №1, твердопаливна котельня, реконструкція ТП (І черга будівництва) та будівництво захисної споруди (ІІ черга будівництва). Згідно ДБН В.2.2-5.

 

         Охорона праці

 

Охорона праці і техніка безпеки при будівництві і експлуатації проектного об’єкту забезпечується відповідно всіх проектних рішень, котрі враховують умови безпеки праці, попередження виробничого травматизму, ролфісійних захворювань, пожеж і вибухів

 

Під час розгляду проєкту «Реконструкція та будівництво будівлі Бородянського ліцею №1 Бородянської селищної ради Київської області, яка зазнала руйнувань внаслідок ракетно-бомбових ударів та попадання снарядів під час проведення бойових дій, за адресою: Київська обл., Бучанський р-н., смт. Бородянка вул. Центральна, 222» експертами виникли зауваження до проєктних рішень, які було усунуто за погодженням із замовником і проєктувальником, у  проєкт внесені зміни та доповнення.

 Відповідальність за достовірність наданих проєктних матеріалів, вихідних даних та за внесення змін і доповнень у проєктну документацію несе замовник і проєктувальник.

 

 

Головний експерт проєкту                                                                     Леонтій ФІЛІНСЬКИЙ

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ №004299

 

 

 

 

Архітектор                                                                                                Станіслав УРЕТІ

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АА №000214

 

 

 

 

Відповідальний експерт проєкту                                                             Н.В. Савіцька

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ №004830

 

 

 

 

 

Відповідальний експерт проєкту                                                           Сергій МУСІЙЧУК

 Кваліфікаційний сер               Серія АЕ №004160

 

 

 

 

Відповідальний експерт проєкту                                                             Володимир  СОРБАТ

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ №006631

 

 

 

 

 

 

Відповідальний експерт проєкту                                                    Володимир  КОМАРЕНКО

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ №004303



Розділи