Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:4240-8266-3840-3151
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№178-10-22/КП від 14.10.2022
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП" (41403089) Версія №2 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Будівництво обходу м. Решетилівка на ділянці км 172+140 – км 174+145 при реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка, Полтавська область» Коригування
Код проектної документації
PD01:3478-2883-2999-9979 №16-24-21 від 2021-10-20 (видав ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОСТОПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:4240-8266-3840-3151
Напрям експертизи
З питань кошторисної частини проектної документації, З питань охорони праці, Розділ електрообладнання та електроосвітлення, З питань експертизи проектної документації доріг
Головний експерт проекту
Ковальчук Василь Володимирович (АР 003364, АР 003606, АТ 001917, АЕ 005917, АР 002800, АЕ 007535, АЕ 006706, АЕ 000667, АР 018867, АР 019406 )

Кошторисна вартість

Заявлена кошторисна вартість передбачена наданою кошторисною документацією (до експертизи)

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
03.10.2022 707102.414 520795.905 0 186306.509 228641.912 182077.083 0 46564.829

Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
14.10.2022 699654.434 538632.747 114.159 160907.528 228641.912 182077.083 0 46564.829

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Полтавська обл., Полтавський район, Кобеляцька територіальна громада (UA53080130000014699) , «Будівництво обходу м. Решетилівка на ділянці км 172+140 – км 174+145 при реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка, Полтавська область» Коригування не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (25898491)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
Ковальчук Василь Володимирович (АР 003364, АР 003606, АТ 001917, АЕ 005917, АР 002800, АЕ 007535, АЕ 006706, АЕ 000667, АР 018867, АР 019406)
Відповідальний експерт Розділ електрообладнання та електроосвітлення
Ланге Роман Володимирович (АР 011842, АЕ 004823)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
Тертишніков Ігор Віталійович (АЕ 005273)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Боричко Тамара Юріївна (АЕ 005036)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:3478-2883-2999-9979
Орган, що видав
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОСТОПРОЕКТ" (30604691)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
20.10.2021
Номер проектної документації
16-24-21
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

ДОДАТОК до експертного звіту (позитивного)

№ 178-10-22/КП від «14» жовтня 2022 року

щодо розгляду проектної документації на будівництво

за проектом

 

«Будівництво обходу м. Решетилівка на ділянці км 172+140 – км 174+145 при реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка, Полтавська область» Коригування

 

Замовник: Служба автомобільних доріг у Полтавській області.

Генеральний проектувальник: Приватне підприємство «Науково-виробнича фірма «МОСТОПРОЕКТ», місцезнаходження: 04208, м. Київ, проспект Радянської України, буд. 7, кв. 33.

Головний інженер проекту (ГІП) – Каплинський Дмитро Миколайович (кваліфікаційний сертифікат серія АР №017032).

 

Експертиза проектної документації виконана товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» на підставі договору на виконання експертизи проекту будівництва №178-0310-22/КП, укладеного у відповідності з Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 р. №560.

 

Проект розроблено на підставі наступних вихідних даних:

-       завдання №16-2/12/18/07-21 на коригування проектно-кошторисної документації, затвердженого Службою автомобільних доріг у Полтавській області Державного агентства автомобільних доріг України від 12.03.2021 року, та зміни №1 до завдання, затвердженої Службою автомобільних доріг у Полтавській області Державного агентства автомобільних доріг України від 08.02.2022 року;

-       Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018-2022 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 31.03.2018 року №382;

-       технічного звіту про інженерно-геологічні вишукування (додаткові роботи), виконаного ТОВ «Інженерні вишукування» у 2021 році;

-       містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 02.10.2014 року №05-43/6, виданих головним архітектором Решетилівської районної державної адміністрації Полтавської області;

-       технічних умов №24 від 07.08.2019 року, виданих Полтавською філією ПАТ «Укртелеком»;

-       технічних умов ТД-19-09820 (№2819-ту08/19 від 30.08.2019 р.) на проектування захисту та прокладання резервної трубки на трасі кабелю ВОЛЗ ПрАТ «ВФ Україна» ВУ-1-16 «Бориспіль-Полтава-Харків-Дніпропетровськ» дільниця Хорол-Полтава ділянка РМ22-БС КНА RSH BAZ (Полтавська обл., м. Решетилівка, вул. Базарна), затверджених начальником відділу експлуатації транспортної мережі ПрАТ «ВФ Україна» від 30.08.2019 року;

-       технічних умов стандартного приєднання №42/3037 до електричних мереж електроустановок від 12.09.2019 року, виданих АТ «Полтаваобленерго»;

-       розрахунку класу наслідків (відповідальності) об’єкта, виконаного генеральним проектувальником та узгодженого замовником.

 

Клас наслідків (відповідальності) об’єкта визначений генеральним проектувальником сумісно із замовником як СС3.

Відповідність технічних рішень проекту вимогам чинних нормативних документів у будівництві підтверджено окремим записом, наведеним у пояснювальній записці проекту, який завірено підписом та особистою печаткою відповідального виконавця проекту – ГІПа генерального проектувальника, Каплинського Дмитра Миколайовича (кваліфікаційний сертифікат серія АР №017032).

 

Основні проекті рішення

 

Підставою для коригування проекту є:

- зміни у нормативно-технічній базі проектування та ціноутворення;

- зміна проектних рішень та додаткові роботи, які вплинули на зміну і збільшення обсягів робіт та вартості трудових і матеріально-технічних ресурсів;

- звернення та пропозиції місцевих органів влади та самоврядування, обумовлені забезпеченням дотриманням вимог містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки щодо умов транспортно-пішохідного зв’язку та благоустрою, а також умов впливу на довкілля.

За результатами уточнення умов використання території та геологічних умов у межах пересічення трасою дороги долин річок Говтва та Вільхова Говтва було виявлено високий рівень ґрунтових вод та наявність слабких перезволожених ґрунтів, непридатних без впровадження додаткових заходів підсилення для використання у якості основи насипу земляного полотна. Зазначені геологічні умови визначили необхідність коригування технічних рішень затвердженого проекту та збільшення обсягів будівельних робіт, а саме з влаштування геоматрацу для підсилення основи земляного полотна та запобігання його деформаціям на стадії експлуатації автомобільної дороги, які розглянуті ТОВ «Експерт Проект Груп» і за результатами експертної оцінки №379-2608-21/ЕО від 13.09.2021 року визнано такими, що відповідають вимогам до міцності, надійності та довговічності будинків і споруд.

При коригуванні проекту внесені наступні зміни щодо уточнення обсягів або врахуванню таких додаткових робіт:

по зняттю шару рослинного ґрунту;

по відсипанню насипу;

по земляних роботах на місцевих проїздах;

по укріпленню укосів;

по влаштуванню водопропускних труб;

по влаштуванню скидів води з проїзної частини;

по влаштуванню армогрунтової підпірної стінки;

по влаштуванню дорожнього одягу;

по укріпленню узбіч;

по укріпленню розділювальної смуги;

по влаштуванню бортових каменів;

по влаштуванню тротуарів;

по влаштуванню металевого бар’єрного огородження;

по дорожньої розмітці та дорожніх знаках;

по розробці непридатного ґрунту;

по підсиленню основи земляного полотна за допомогою геоматрацу з щебеневих шарів та георешіток;

по стабілізації робочого шару земляного полотна за технологією холодний ресайклінг з пилувато-суглинистого ґрунту обробленого цементом, при товщині шару 30 см;

по влаштуванню прикромочних монолітних лотків;

по влаштуванню збірних залізобетонних лотків Л-2;

по влаштуванню шумозахисних екранів.

 

Автомобільна дорога

 

Коригування проектно-кошторисної документації будівництва обходу м.Решетилівка на ділянці км 172+140 – км 174+145 при реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка, Полтавська область здійснено ПП «НВФ «Мостопроект» з метою врахування: змін у чинній нормативній базі проектування і порядку визначення вартості будівництва, додаткових будівельних робіт, виявлених під час будівництва за результатами здійснення технічного та авторського нагляду та обґрунтованих змін до технічних рішень проекту, внесених та узгоджених генеральним проектувальником під час розробки робочої документації та відпрацьованих з урахуванням реальних умов виконання робіт відповідно до вимог ДБН В.1.2-5:2007 з виконавцем науково-технічного супроводу будівельного об’єкту – ДП «ДерждорНДІ», як базової організації Міністерства розвитку громад та територій України з науково-технічної діяльності у будівництві в напрямі науково дослідного та інформаційно-технічного забезпечення проектування та будівництва споруд транспорту згідно з наказами Мінрегіону від 03.01.2012 р. №4 та від 09.08.2018 №207 р.

Підставою для коригування являються зміни у нормативній базі проектування та ціноутворення; збільшення вартості трудових та матеріальних ресурсів.

Початок проектної ділянки відповідає кінцю проектної ділянки проекту «Будівництво обходу м. Решетилівка на ділянці км 168+110 - км 172+140 при реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро Царичанка-Кобеляки-Решетилівка, Полтавська область», розробленого за окремим договором ПП «НВФ «Мостопроект». Кінець проектної ділянки відповідає початку проектної ділянки проекту «Будівництво транспортної розв’язки на пересічені автомобільних доріг Н-31 та М-03 при реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка, Полтавська область», розробленого за окремим договором ДП «Укрдіпродор».

У зв’язку зі зміщенням осі дороги довжина ділянки проектування була скоригована та становить 1441,4 м (в затвердженому проекті довжина була 1454,9. Таким чином, початок проектної ділянки знаходиться на ПК 1721+40,0, кінець проектної ділянки знаходиться на ПК 1735+81,4. Загальна довжина проектної ділянки становить 1441,4 м.

Ділянка будівництва обходу м. Решетилівка при реконструкції автомобільної дороги проходить по території Полтавського (до внесення змін до адміністративного устрою України Решетилівського) району Полтавської області. На всій протяжності ПК 1721+40,0 – ПК 1735+81,4 дорога проходить в межах м. Решетилівка. Оскільки при проходженні дороги в межах населеного пункту проектними рішеннями забезпечено безпеку руху з мінімізацією несанкціонованого доступу людей та тварин на дорогу, згідно вимог ДБН В.2.3-4:2015, розрахункова швидкість прийнята 110 км/год. Геометричні параметри дороги відповідають прийнятій розрахунковій швидкості.

Після будівництва ділянка автомобільної дороги матиме такі характеристики:

- категорія дороги – І-б;

- довжина ділянки дороги – 1441,4 м;

- розрахункова швидкість – 110 км/год.;

- розрахункове навантаження – 115 кН;

- ширина проїзної частини – 2х7,50 м;

- ширина розділювальної смуги – 3,0 м, в тому числі ширина укріпленої смуги (з дорожнім одягом по типу основного проїзду) – 2х0,50 м;

- ширина узбіччя – 3,75 (4,15) м, в тому числі ширина зупиночної смуги разом з укріпленою смугою узбіччя (з дорожнім одягом по типу основного проїзду) – 3,00 м;

Основні технічні показники поздовжнього профілю:

- найбільший поздовжній похил – 35 ‰;

- найменший радіус горизонтальної кривої – 875,0 м;

- опуклої вертикальної кривої – 11000 м;

- увігнутої вертикальної кривої – 4400 м.

- кількість кутів повороту – 2 шт. (заокруглення ВК 1 R=875 м; ВК 2 R=1100 м). Заокруглення запроектовані без розширень проїзної частини.

Штучні споруди

Водопропускні труби

В результаті обстеження існуючих штучних споруд було визначено, що в межах проектної ділянки знаходиться одна залізобетонна труба під основною дорогою на км 173+123 (Ø 1,00 м) та одна залізобетонна труба під з’їздом в напрямку вул. Челюскіна (Ø 0,80 м). Труби перебувають в незадовільному стані, наявні просідання дорожнього одягу біля труб, руйнування ланок та портальних стінок, відсутнє укріплення лотків оголовків, русла та укосів.

В результаті цього, та з урахуванням доведення дороги до параметрів І-б категорії з відповідним поширенням земляного полотна, передбачається розбирання даних труб із заміною на нові діаметром 1,50 м та 1,00 м відповідно. Також проектом передбачається влаштування нової труби під основною дорогою на ПК 1723+74,0 із прямокутним перерізом 4,0х2,5 м, та нових труб під проектними з’їздами перерізом 1,0 м в кількості 2 шт.

Таким чином в межах проектної ділянки розташовано 5 водопропускних труб:

- водопропускна труба отвором 4,0х2,5 м на ПК 1723+74,0;

- водопропускна труба отвором 1,5 м на ПК 1731+23,5;

- водопропускна труба отвором 1,0м під примиканням на ПК 1732+55,9;

- водопропускна труба отвором 1,0м під примиканням на ПК 1735+42,4;

- водопропускна труба отвором 1,0м під місцевим проїздом №3 на ПК 0+20,5.

Згідно із затвердженим проектом також передбачалось влаштування водопропускної труби отвором 0,8 м під примиканням до вул. Тельмана, проте влаштування даної труби при коригуванні проектної документації було вилучено. Поверхню землі необхідно спланувати з похилом від примикання до вул. Тельмана.

Для пропуску води під з’їздами до підприємства із місцевого проїзду №2 передбачається влаштування водопропускних лотків Л-2 із перекриттям плитами дорожніми.

Скиди води відкритими лотками

Для запобігання розмивів узбіч та укосів земляного полотна на ділянках дороги з поздовжнім похилом понад 30 ‰, при насипах висотою понад 2,0 м, у місцях віражів (зі сторони узбіччя) та увігнутих вертикальних кривих проектом передбачено влаштування скидів води відкритими лотками для відведення води за межі земляного полотна. Скиди води влаштовуються із бетонних блоків Б-5, лоток скиду являє собою укріплену монолітним бетоном площадку. На укосах влаштовують телескопічні лотки зі збірних залізобетонних блоків Б-6 на щебеневій основі, після чого поверхнева вода потрапляє до гасника в підошві насипу, або гасника в кюветі. Збирання поверхневих вод здійснюється бортовим каменем з блоків БР 100.30.18 на основі з монолітного бетону, або монолітним прикромочним лотком.

Скиди води дощоприймальними колодязями

Для відведення води з проїзної частини у місцях влаштування тротуарів передбачається влаштування скидів води дощоприймальними колодязями.

З колодязя вода по трубі направляється до укосу насипу. На укосах влаштовують телескопічні лотки зі збірних залізобетонних блоків Б-6 на щебеневій основі, після чого поверхнева вода потрапляє до гасника в підошві насипу. Збирання поверхневих вод здійснюється бортовим каменем з блоків БР 100.30.18 на основі з монолітного бетону.

Рішення по доступності об’єкту ремонту для маломобільних груп населення

Для забезпечення безперешкодного руху маломобільних груп населення проектом передбачаються наступні заходи:

- ширина тротуару – 1,50 м (рух МГН в одному напрямку);

- поперечний похил тротуару – 15 ‰;

- поздовжній похил тротуару не перевищує 50 ‰;

- висота бортового каменю в місцях сполучення тротуарів із пішохідними переходами становить 0,025 м.

Земляне полотно

Автомобільна дорога проходить в насипі, найбільша висота насипу складає 7,20 м. В місцях влаштування бар’єрного огородження (висота насипу понад 2,0 м) передбачено влаштування узбіччя шириною 4,15 м, з дотриманням вимог п. 4.5.11 ДБН В.2.3-4:2015 щодо мінімальної відстані від стояків огородження до брівки земляного полотна. Таким чином ширина узбіччя на насипах висотою до 2,0 м складає 3,75 м, на насипах висотою понад 2,0 м ширина узбіччя складає 4,15 м.

Крутизну укосів насипу земляного полотна прийнято 1:1,75 на ділянках влаштування бар'єрного огородження на узбіччі, та 1:3 – на інших ділянках. На ділянці земляного полотна з висотою насипу, що перевищує 6 м, крутизну укосів прийнято 1:1,75 у верхній частині та 1:2 у нижній частині земляного полотна, згідно вимог ДБН В.2.3-4:2015.

На ділянках дороги, де низ додаткового шару основи дорожнього одягу, знаходиться нижче поверхні землі, з метою відведення води від земляного полотна проектом передбачене влаштування водовідвідних канав шириною 0,40 м. Укріплення канав передбачається засівом багаторічних трав по шару рослинного ґрунту товщиною 15 см.

Підсилення основи земляного полотна

На основі даних геологічних досліджень та зважаючи на те, що покриття дорожнього одягу передбачається влаштовувати із монолітного цементобетону і в разі нерівномірного осідання насипу ремонтування цементобетонного покриття буде довготривалим та дороговартісним, було прийнято рішення щодо вибирання непридатного ґрунту в основі земляного полотна та влаштування геоматрацу для підсилення земляного полотна та запобігання його просідання під час експлуатації автомобільної дороги.

З метою покращення транспортно-експлуатаційних показників, умов безпеки руху автотранспорту та для захисту земляного полотна від шкідливої дії ґрунтових вод та з метою підсилення основи земляного полотна на ділянці дороги передбачено:

- знімання рослинного шару ґрунту;

- розробка непридатного ґрунту екскаватором з навантаженням на автосамоскиди та вивезенням у відвал;

- влаштування шару із бутового мінімальною товщиною 1,0 м (поверхня бутового каменю повинна бути вище рівня ґрунтових вод виявлених в період будівництва);

- розклинювання бутового каміння щебенево-піщаною сумішшю фракції 0 – 70 мм товщиною 20 см, для можливості пересування будівельної техніки;

- влаштування шару із жорсткої тривісної георешітки з радиальним модулем пружності 580 кН/м (ГР.Т.-2);

- влаштування шару щебеню фракції 20-40 мм середньою товщиною 30 см (від 25 до 35 см);

- влаштування шару із жорсткої тривісної георешітки з радиальним модулем пружності 505 кН/м (ГР.Т.-1);

- влаштування шару щебеню фракції 20-40 мм середньою товщиною 30 см (від 25 до 35 см);

- влаштування шару із жорсткої тривісної георешітки з радиальним модулем пружності 505 кН/м (ГР.Т.-1);

- влаштування шару щебенево-піщаної суміші фракції 0-40 мм середньою товщиною 30 см (від 25 до 35 см);

- влаштування шару геотекстильного матеріалу щільністю 200 г/м2 (ГТ.Н.Т.- 2).

Після влаштування шару геотекстильного матеріалу передбачається пошарова відсипка насипу із ущільненням.

Для вирівнювання поперечного профілю геоматрацу поверх шару розклинювання можливе влаштування додаткового вирівнюючого шару із того ж самого матеріалу (ЩПС фр. 0-70 мм).

Для забезпечення стійкості земляного полотна модуль пружності по верху геоматрацу повинен перевищувати 120 МПа.

Дорожній одяг

В проекті реконструкції передбачено 5 типів конструкцій дорожнього одягу:

Тип 1. Новий дорожній одяг по основній дорозі:

- цементогрунт М 40 (Супіски пилуваті, суглинки оброблені 6% цементу відповідно до ГБН В.2.3-37641918-554:2013 класу міцності ІІІ, Е=200 МПа), товщиною 30см;

- пісний бетон В 7,5 згідно ДСТУ Б.В.2.7-43 – 96, Е = 1000 МПа, товщиною 18 см;

- влаштування розділяючого прошарку із геосинтетичного матеріалу з поверхневою щільністю 400 г/м2 згідно ГБН В.2.3-218-544: 2014;

- покриття із монолітного дорожнього цементобетону класу міцності на розтяг при згині Bbtb 4,4 (60) при стиску B 35, морозостійкість F 200 при відтаванні в 5% розчині NaCl згідно ДСТУ Б.В.2.7-43 – 96, Е=36 000 МПа, товщиною 26 см.

Тип 2. Новий дорожній одяг на місцевих проїздах та перехідних ділянках примикань

- АСГ. Др. Щ. Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011– 5 см;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40 л/м²;

- чорний щебінь, виготовлений у змішувальній установці на заводі з розміром зерен щебеню 20-40 мм, згідно СОУ 42.1-37641918-124:2014 – 10 см;

- щебенево-піщана суміш С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30-2013 – 25 см.

Тип 3. Новий дорожній одяг на тротуарах та в’їздах у двори

- АСГ. Пщ. Щ. Г. НП. І. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 4 см;

- щебенево-піщана суміш С-7 згідно ДСТУ Б В.2.7-30-2013 – 12 см.

Тип 4. Дорожній одяг в межах розділювальної смуги

- АСГ.Др.Щ.Б.НП.ІІ. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011, товщ. 4 см.

- Матеріал від фрезерування із додаванням щебенево-піщаної суміші С-5 середньою товщиною 25 см.

Тип 5. Дорожній одяг за межами радіусів заокруглень примикань

- Щебенево-піщана суміші С-5 товщиною 25 см.

У цементобетонному покритті влаштовують поздовжні і поперечні шви (стискання і розширення), що ділять покриття на плити визначеної довжини і ширини. Поперечні шви стискання влаштовують між швами розширення.

Глибина нарізання поперечних швів становить 1/3 товщини плити, поздовжніх 1/3 товщини плити. Ширина шва 3-4 мм. У швах передбачено штирьові з’єднання.

У швах влаштовується камера для герметизації на глибину до 40 мм та шириною:

- поперечні шви: 8 мм;

- поздовжні шви: 10-12 мм.

Глибина заповнення камери герметиком регулюється термостійким шнуром канатом та становить 20-30 мм. Для уникнення потрапляння герметика на поверхню проїзної частини влаштовують кутову фаску 3-5 мм під кутом 45°.

Примикання

Примикання запроектовані згідно ДБН В.2.3-4:2015 та ГБН В.2.3-37641918- 555:2016.

На проектній ділянці розташовано 8 примикань.

Всі з’їзди із автомобільної дороги облаштовані перехідно-швидкісними смугами на гальмування, всі виїзди на автомобільну дорогу облаштовані перехідно-швидкісними смугами на розгін.

Місцеві проїзди

Проектом будівництва передбачається влаштування трьох місцевих проїздів:

- Місцевий проїзд №1 (ПК 1+32,0 - ПК 3+53,3) сполучає автомобільну дороги Н-31 та вул. Базарна м. Решетилівка.

- Місцевий проїзд №2 (ПК 0+00,0 – ПК 1+12,8) сполучає автомобільну дороги Н-31, вулицю Тельмана в м. Решетилівка та заїзд до пожежного водоймища, що розташоване на території автотранспортного підприємства. Рух транспорту по місцевому проїзду – односторонній.

- Місцевий проїзд №3 (ПК 0+00,0 – ПК 1+38,7) сполучає автомобільну дороги Н-31 та польову дорогу.

Ширина проїзної частини місцевих проїздів №1 та №2 складає 3,50 м (рух транспорту односторонній), місцевого проїзду №3 – 5,50 м, ширина узбіч – 2х1,0 м, відповідно до п. 12.4.5 ДБН В.2.3-4:2015.

Загальна довжина місцевих проїздів відповідно до затвердженого проекту становила 425,9 м. Після коригування проектної документації в зв’язку із збільшенням довжини місцевого проїзду № 3, загальна довжина місцевих проїздів становить 525,6 м.

Тротуари

Для можливості безпечного руху пішоходів в межах проектної ділянки, проектом будівництва передбачене влаштування нових тротуарів шириною 1,50м. По всій довжині тротуарів передбачається влаштування бар’єрного огородження 11 ДО-2.0.280/1,5. Таким чином, з урахуванням влаштування бар’єрного огородження, ширина покриття тротуару збільшується до 1,90 м (на ширину бар’єрного огородження).

Організація дорожнього руху

В проекті передбачено дорожні знаки із світлоповертаючою здатністю.

Дорожні знаки встановлюються на оцинкованих опорах та металевих рамах.

Передбачається встановлення дорожнього огородження 11 ДО-2.0.280/1,5 та 11 ДД-2.0.280/1,1 згідно ДСТУ Б В.2.3-12:2004, ДСТУ 8751:2017. Огородження 11-ДО-2.0.280/1,5 встановлюється в одному рівні з лицьовою поверхнею бортового каменю БР 100.30.18 або кромкою цементобетонного покриття, що допускається відповідно до 4.5.11 ДБН В.2.3-4:2015.

Огородження 11 ДД-2.0.280/1,1 встановлюється по осі розділювальної смуги.

Для підвищення безпеки руху, а саме пом'якшення сили удару під час наїзду транспортних засобів в місцях розривів бар'єрного огородження по розділювальній смузі при влаштуванні лівих віднесених поворотів, передбачається влаштування амортизаційних пристроїв (демпферних систем) в кількості 2 шт., в місцях початкових секцій огородження на узбіччі передбачається влаштування енергополинаючих терміналів в кількості 3 шт., відповідно до вимог п. 11.1.17 ДСТУ 8751:2017.

Проектом також передбачається влаштування перильного огородження уздовж тротуарів, що примикають до укосів насипу висотою понад 2,0 м.

Напрямні пристрої влаштовуються відповідно до ДСТУ 8751:2017.

Дорожня розмітка влаштовується відповідно до ДСТУ 2587:2021.

Передбачено влаштування дорожньої розмітки з холодного пластику та фарби дорожньої.

 

Електрообладнання. Електроосвітлення

 

Джерело електропостачання – ПС 35/10кВ «Решетилівка».

Розрахункова потужність – 8,5 кВт .

Річне споживання активної електроенергії – 34,051 тис. кВт*год.

Категорія по надійності електропостачання – ІІІ.

Система заземлення – TN-С.

Зовнішнє освітлення

Будівництво стовпової трансформаторної підстанції ЩТП10/0,4кВ з силовим трансформатором 40 кВА.

Встановлення розподільчого щита з блоком керування електроосвітленням на ЩТП10/0,4кВ, які призначені для живлення та керування зовнішнього освітлення автомобільної дороги.

Розрахунковий активно-реактивний облік електроенергії передбачається на вводі в РП-0,4кВ ЩТП 10/0,4кВ.

Живляча лінія ПЛ-10кВ від існуючої опори №258 до ЩТП 10/0,4кВ 40кВА, виконана проводом АС-50/8,0.

Живляча лінія 0,4кВ від щитків обліку до розподільчих щитків з блоком керування освітленням виконуються кабелем ВВГ-4х10мм2.

Розподільча мережа освітлення між опорами освітлення запроектовано кабелем марки АВВГ4х16мм² в ПЕ трубі Ø63мм. Відгалуження к світильникам від розподільчої мережі освітлення виконується кабелем з мідними жилами ВВГ пер.3х1,5мм² в з`єднувальній коробки марки ТВ з запобіжниками Ін=4А, які монтуються в середині опор освітлення.

Кабель 0,4кВ АВВГ прокладається на глибині 0,7м в поліетиленовій трубі на всій протяжності. При перетині кабельними лініями проїзної частини вулиці кабелі прокладаються в поліетиленових трубах Ø90мм по всій ширині зони відчуження на глибині не менше 1м від полотна дороги. Проектом передбачається їх покриття сигнальною стрічкою по всій довжині траси

Переріз проводів вибраний по навантаженням і перевірений по втратам напруги і умовою відповідності вставки захисного апарата, який захищає лінію, за струмом однофазного короткого замикання в кінці ділянки, яка захищається.

Освітлення автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро - Царичанка - Кобеляки - Решетилівка запроектоване світильниками типу ДКУ-17046Лм/128Вт (60 LEDs, 700mA, NW), потужністю не більш 128Вт, світловий поток не менш 17046Лм на металевих опорах висотою 14м з кронштейном висотою 0,3м, вильотом 0,5м, з кутом 15°. Опори освітлення встановлюються на залізобетонні буронабивні фундаменти Ø650мм глибиною 3,5м та 1,5х1,5х1,8м.

Освітлення на з’їзді з автомобільної дороги Н-31 Дніпро - Царичанка - Кобеляки - Решетилівка запроектоване світильниками типу ДКУ-12542Лм/101Вт (40 LED 800мА), потужністю не більш 101Вт, світловий потік не менш 12542Лм на металевих опорах висотою 12м з кронштейном висотою 0,3м, вильотом 0,5м, з кутом 5°. Опори освітлення встановлюються на залізобетонні буронабивні фундаменти Ø650мм глибиною 2,5м .

Компенсація реактивної потужності не передбачається.

Системи зв’язку. Перевлаштування мереж

На даній ділянці підлягають перевлаштуванню та захисту кабелі зв’язку наступних операторів:

·                        кабелі зв’язку Полтавської філії ПАТ “Укртелеком”;

·                        кабелі зв’язку ПрАТ «ВФ Україна».

 

Захист від шуму

 

При проектуванні проведено оцінку рівня шумового впливу автомобільного транспорту на прилеглу територію, де рівень шуму підлягає нормуванню.

Відповідно до проведеного розрахунку шумового захисту в межах с.Цибулівка проектом передбачається влаштування шумозахисних екранів (ліворуч від вісі дороги). Загальна довжина екранів становить 803,8 м.

Шумозахисні екрани запроектовані одного типу з прозорою вставкою висотою 3 м з кроком між стойками 3 м.

Екран з прозорою вставкою складається з наступних елементів:

а) панелі шумопоглинаючі (у верхній частині екрана - передній лист перфорований);

б) прозорі вставки (профільовані листи з безкольорового монолітного полікарбонату);

в) панелі шумовідбиваючі (у нижній частині екрана - передній лист суцільний);

г) стояки (в які встановлюються всі інші елементи екрана).

Основний елемент екрана - шумопоглинаючі та шумовідбиваючі панелі  розмірами 3000х1000х158мм.

 

Охорона праці та безпека експлуатації

 

Проектні рішення розроблено на основі чинних будівельних норм і нормативних документів, які забезпечують безпеку експлуатації, збереження здоров’я і працездатність персоналу.

Проектом передбачено виконання будівельно-монтажних робіт за розробленим «Проектом організації будівництва» та згідно вимог ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Промислова безпека у будівництві».

В місці сполучення тротуарів з проїзною частиною дороги для можливості переміщення маломобільних груп населення передбачене пониження бортового каменю над проїзною частиною дороги.

Також проектом передбачено встановлення дорожніх знаків, нанесення розмітки та маркування проїзної частини дороги.

 

Кошторисна частина

 

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 03 жовтня 2022 року, складала – 707 102.414 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 520 795.905 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 0.000 тис. грн., інші витрати – 186 306.509 тис. гривень. Зворотні суми – 226.799 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості згідно відомості фактичної вартості виконаних робіт станом на 01.06.2022 року виконано робіт на суму – 228 641.912 тис. грн., в тому числі  будівельні роботи – 182 077.083 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 0.000 тис. грн., інші витрати – 46 564.829 тис. грн. Зворотні суми – 0.000 тис. грн.

За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауваг установлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені проектом, складено згідно з вимогами Кошторисних норм України, затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 року №281.

Загальна вартість будівництва у поточних цінах станом 14 жовтня 2022 року складає 699 654.434 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 538 632.747 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 114.159 тис. грн., інші витрати – 160 907.528 тис. грн. Зворотні суми – 226.799 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості згідно відомості фактичної вартості виконаних робіт станом на 01.06.2022 року виконано робіт на суму – 228 641.912 тис. грн., в тому числі будівельні роботи – 182 077.083 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 0.000 тис. грн., інші витрати – 46 564.829 тис. грн. Зворотні суми – 0.000 тис. грн.

 

У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту покладається на генерального проектувальника та замовника.

За результатами розгляду проектних матеріалів і зняття зауважень експертизи, проектна документація може бути рекомендована до затвердження в установленому порядку.

 

Примітка: цей експертний звіт слід розглядати разом з Експертним звітом щодо розгляду проектної документації від 02.07.2020 року №28-0129-19, виданим ДП «Укрдержбудекспертиза».

 

 

Головний експерт проекту

 

_______________________________  В.В. Ковальчук

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005917

 

Відповідальні експерти:

 

 

 

_______________________________      Т.Ю. Боричко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005036

 

 

 

_____________________________  І.В. Тертишніков

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005273

 

 

 

 

____________________________________  Р.В. Ланге

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004823

 

 

 

 


Розділи