Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:4393-4838-6345-9718
Версія документу
№9
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№3-155-20-ЕП/КО від 20.11.2020
Орган, що видав
ТОВ "Українська будівельна експертиза" (37635443) Версія №1 Статус (архівна)
Назва об’єкта
Будівництво житлової та громадської забудови з автовокзалом на території по вул. Кільцева дорога, 1, 1а, 1в, обмеженої вулицями Кільцева дорога, західною межею забудови по вулицях Теремківській та Жулянській і міською межею, у Голосіївському районі м. Києва
Код проектної документації
PD01:2764-9785-7616-4640 №TmK-D09-25с від 2020-05-21 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АРХІМАТИКА") / Наявні експертизи: EX01:4393-4838-6345-9718
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження
Головний експерт проекту
Харчун Юрій Панасович (АЕ 004410, АЕ 000002 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
м. Київ , по вул. Кільцева дорога, 1, 1а, 1в, обмеженої вулицями Кільцева дорога, західною межею забудови по вулицях Теремківській та Жулянській і міською межею, у Голосіївському районі не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕРЕМКИ-БУД" (40571961)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Харчун Юрій Панасович (АЕ 004410, АЕ 000002)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
МАЛІЧЕВА ТАМАРА ІВАНІВНА (АЕ 002760, АЕ 004776)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
ВАЩЕНКО ОЛЬГА ІВАНІВНА (АЕ 001850, АЕ 004724)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
БОГОСЛОВА ГАЛИНА ФЕДОТІВНА (АЕ 004249)
Відповідальний експерт З питань екології
СМАГІНА ЛЮБОВ ВАСИЛІВНА (АЕ 004414, АЕ 000004)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
ЯКИМЕНКО ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 000441, АЕ 004766, АЕ 007263)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
СКУГАР-СКВАРСЬКА ВАЛЕНТИНА ВОЛОДИМИРІВНА (АЕ 000005, АЕ 001849, АЕ 004413, АЕ 004723)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
З питань охорони праці
Шлікевич Раіда Олександрівна (АЕ 002763, АЕ 004412)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
Гарник Тетяна Олександрівна (АЕ 004775, АЕ 001851)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:2764-9785-7616-4640
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АРХІМАТИКА" (33783799)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1122.1 Будинки багатоквартирні масової забудови
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
21.05.2020
Номер проектної документації
TmK-D09-25с
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Проект «Будівництво житлової та громадської забудови з автовок­залом на території по вул. Кільцева дорога, 1, 1а, 1в, обмеженої вулицями Кільцева дорога, західною межею забудови по вулицях Теремківській та Жулянській і міською межею, у Голосіївському районі м. Києва» (Коригування ХІ черги будівництва) розроблений ТОВ «АРХІМАТИКА» (01054, м. Київ, вул. Тургенєвська, 38) у 2020 році, ГАП ‒ Оначук К. В. (кваліфікаційний сертифікат: Серія АА № 000026 від 28.05.2012, свідоцтво про підвищення кваліфікації № 0979 від 24.03.2017), на замовлення ТОВ «ТЕРЕМКИ-БУД» на підставі:

     містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 08.08.2011 № 8781/0/18/009-11;

     завдання на коригування ХІ черги будівництва, затвердженого замов­ником;

     технічних умов і листів щодо проектування об’єкта, виданих відповід­ними службами м. Києва.

Проект «Будівництво житлової та громадської забудови з автовокзалом на території по вул. Кільцева дорога, 1, 1а, 1в, обмеженої вулицями Кільцева дорога, західною межею забудови по вулицях Теремківській та Жулянській і міською межею, у Голосіївському районі м. Києва» був розроблений у 2011 році, розглянутий ДП «Укрдержбудекспертиза» (експертний звіт № 00-2374-11/ЦБ від 21.12.2011), на підставі якого отримано дозвіл на вико­нання будівельних робіт Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві від 28 грудня 2011 року № КВ 11411117510.

Зазначеним проектом планувалося будівництво комплексу в 11 черг.

Проект «Будівництво житлової та громадської забудови з автовокзалом на території по вул. Кільцева дорога, 1, 1а, 1в, обмеженої вулицями Кільцева дорога, західною межею забудови по вулицях Теремківській та Жулянській і міською межею, у Голосіївському районі м. Києва» (коригування 1-ї черги будівництва) був розроблений у 2013 році, розглянутий ДП «Укрдержбуд­експертиза» (експертний звіт № 00-1985-12/ЦБ від 18.05.2013) з рекоменда­цією до затвердження проекту.

ТОВ «Українська будівельна експертиза» розглядалось коригування проекту з наданням таких звітів:

-     коригування ІІ та ІІІ черг будівництва - експертний звіт від 01 серпня 2018 р. № 3-101-18-ЕП/КО з рекомендацією до затвердження проекту;

-     коригування ІV‒ХІ черг будівництва - експертний звіт від 18 березня 2019 р. № 3-481-18-ЕП/КО з рекомендацією до затвердження проекту;

-     коригування VI черги будівництва – експертний звіт від 18 червня 2019 р. № 3-086-19-ЕП/КО з рекомендацією до затвердження проекту;

-     коригування V та ХІ черг будівництва - експертний звіт від 13 жовтня 2020 р. № 3-154-20–ЕП/КО.

Нинішнім коригуванням ХІ черги будівництва передбачені нижче­зазначені зміни:

-      з 6 пускового комплексу виключено житловий будинок № 227а, натомість розміщено новий житловий будинок № 227;

-     з 7 пускового комплексу виключено житловий будинок № 227b, натомість розміщено новий житловий будинок № 228;

-     з 8 пускового комплексу виключено житловий будинок № 227с, натомість розміщено новий житловий будинок № 229;

-     з 9 пускового комплексу виключено житловий будинок № 228, натомість розміщено новий житловий будинок № 230;

-     з 10 пускового комплексу виключено житловий будинок № 229, натомість розміщено новий житловий будинок № 302;

-     з 11 пускового комплексу виключено житловий будинок № 230, натомість розміщено новий житловий будинок № 303;

-     з 12 пускового комплексу виключено житлові будинки №№ 23, 24, 27, 28 та дві секції житлового будинку № 30;

-     запроектовано житловий будинок № 304, будівництво якого виділено у новий 14 пусковий комплекс;

-     запроектовано контрольно-перепускний пункт (№ 602 за ГП, будівництво якого виділено у новий 15 пусковий комплекс;

-     запроектовано контрольно-перепускний пункт (№ 603 за ГП), будівництво якого виділено у новий 16 пусковий комплекс;

  запроектовано трансформаторну підстанцію (№ 502 за ГП), будівництво якої виділено у новий 17 пусковий комплекс;

  запроектовано трансформаторну підстанцію (№ 503 за ГП), будівництво якої виділено у новий 18 пусковий комплекс;

  запроектовано трансформаторну підстанцію (№ 504 за ГП), будівництво якої виділено у новий 19 пусковий комплекс;

Нові житлові будинки відрізняються конфігурацією в плані, розташу­ванням, кількістю секцій, поверховістю. Максимальна поверховість житлових будинків зросла з 10 до 16 поверхів. У цокольних поверхах житлових будинків з’явились вбудовані паркінги для зберігання транспорту мешканців.

У зв’язку зі зміною конфігурації будинків та їх розташування внесено зміни в розділ ГП. Змінилась площа забудови будинків.

У зв’язку зі зміною чисельності населення житлового комплексу відкориговано кількість, площі та розташування прибудинкових майдан­чиків та автостоянок.

На території 6-12-го пускових комплексів XI черги було виключено десять житлових будинків – №№ 227a, 227b, 227c, 228, 229, 230, 23, 24, 27, 28 та дві секції в житловому будинку № 30, і на їх місцях запроектовано сім нових житлових будинків – №№ 227-230, 302-304.

На території 15-19-го пускових комплексів XI черги передбачено три трансформаторні підстанції (№№ 502-504 за ГП) та два контрольно-пере­пускні пункти (№№ 602, 603 за ГП).

Відкориговані межі пускових комплексів та виділені нові пускові комплекси – 14, 15, 16, 17, 18, 19.

Після коригування проекту кількість і межі черг залишились без змін, будівництво передбачається в 11 черг. Були внесені зміни у склад XI черги.

Після коригування XI черга має таку структуру:

-     1 п. к. – житловий будинок № 25a;

-     2 п. к. – житловий будинок № 25b;

-     3 п. к. – житловий будинок № 25c;

-     4 п. к. – житловий будинок № 226;

-     5 п. к. – розподільна трансформаторна підстанція (РПТП) (№ 501 за ГП);

-     6 п. к. – житловий будинок № 227;

-     7 п. к. – житловий будинок № 228;

-     8 п. к. – житловий будинок № 229;

-     9 п. к. – житловий будинок № 230;

-     10 п. к. – житловий будинок № 302;

-     11 п. к. – житловий будинок № 303;

-     12 п. к. – інші житлові та громадські будинки і споруди, що не коригу­ються цим проектом. Коригується лише житловий будинок № 30, в якому вилучено дві секції;

-     13 п. к. – житловий будинок № 301;

-     14 п. к. – житловий будинок № 304;

-     15 п. к. – контрольно-перепускний пункт (КПП) (№ 602 за ГП);

-     16 п. к. – контрольно-перепускний пункт (КПП) (№ 603 за ГП);

-     17 п. к. – трансформаторна підстанція (ТП) (№ 502 за ГП);

-     18 п. к. – трансформаторна підстанція (ТП) (№ 503 за ГП);

-     19 п. к. – трансформаторна підстанція (ТП) (№ 504 за ГП);

Основні проектні конструктивні рішення попередньо запроектованих будівель і споруд у зв’язку з нинішнім коригуванням проекту не змінюються та відповідають раніше затвердженим проектам.

Загальна площа ділянки проектування забудови становить 129,1276 га, з якої нинішнє коригування проекту здійснено на площі 5,0929 га.

З усіх сторін ділянки запроектовані проїзди і тротуари.

Житлові будинки на ділянці запроектовані за принципом відкритих кварталів. Двори будинків об’єднуються у широку променаду, на якій роз­ташовані майданчики для дітей та дорослих, зелені зони, фонтани. На про­менад зорієнтовані всі вбудовані приміщення, магазини, торгівельні заклади.

В’їзди на ділянку передбачені з раніше запроектованих доріг.

Відведення поверхневих вод передбачається по лотоках поїздів до запроектованих дощоприймачів дощової каналізації.

Поздовжні ухили проїздів – 5‰.

Покриття проїздів – асфальтобетонне, доріжок – плитка ФЕМ, дитячих майданчиків – спецсуміш і трав’яне. Покриття спортивних майданчиків – спецсуміш. На майданчиках передбачено влаштування необхідного облад­нання. На вільній від забудови, проїздів, тротуарів і майданчиків території влаштовуються газони та квітники з додаванням рослинного шару ґрунту, висаджуються дерева та кущі.

Інженерно-геологічні вишукування виконані ТОВ «ЕНЗО ПЛЮС» у липні-серпні 2020 року.

У геологічній будові на розвідану глибину до 30,0 м беруть участь такі інженерно-геологічні елементи (ІГЕ):

    ІГЕ-1 ‒ ґрунтово-рослинний шар: суглинок темно-сірий до чорного, гумусований, із залишками коренів рослин, з домішками органічних речовин;

    ІГЕ-1а ‒ насипний техногенний ґрунт: супісок, пісок темно-сірі, буру­вато-сірі з домішками будівельного сміття (щебінь, уламки цегли), місцями зустрічається бетон;

    ІГЕ-2 ‒ супісок світло-сірий, сірувато-бурий, піщанистий, пластич­ний, рідше твердий;

    ІГЕ-3 ‒ пісок мілкий, сірий, сірувато-бурий, неоднорідний за грануло­метричним складом, середньої щільності та щільний, насичений водою;

    ІГЕ-4а ‒ суглинок світло-сірий, сірувато-бурий, легкий, пилуватий, туго- та м’якопластичний;

    ІГЕ-4 ‒ суглинок світло-сірий, сірувато-бурий, важкий, з лінзами лег­кого, піщанистий, напівтвердий та тугопластичний, з домішками гра­вію кристалічних порід;

    ІГЕ-5 ‒ глина строката: темно-сіра, жовтувато-сіра, легка, пилувата, напівтверда;

    ІГЕ-5а ‒ глина строката: темно-сіра, жовтувато-сіра, біла, рожева, важка, пилувата, тверда та напівтверда, з домішками карбонатів, в підошві шару ‒ з рідкими лінзами важкого суглинку;

    ГЕ-6 ‒ супісок світло-білий, пилуватий, пластичний, каоліністий, з про­шарками пісковику;

    ІГЕ-7 ‒ пісок пилуватий світло-білий, щільний, неоднорідний за гра­нулометричним складом, насичений водою, з прошарками супіску;

Згідно з ДБН А.1.1-2008 «Інженерні вишукування для будівництва» майданчик комплексу відноситься до ІІ (середньої) категорії складності інженерно-геологічних умов.

У період вишукувань (липень-серпень 2020 р.) на території май­бутнього будівництва на глибину буріння 30,0 м зустрінуті два водоносних горизонти:

    горизонт ґрунтових вод зустрінутий у флювіогляціальних відкладах на глибинах 0,8–7,8 м (абсолютні відм. 177,53-179,84 м). У зв’язку із посуш­ливим літнім періодом рівень ґрунтових вод дещо знизився у порівнянні з вишукуваннями у весняний період 2020 р. на сусідній ділянці (буди­нок 301). Живлення горизонту відбувається, в основному, за рахунок інфільтрації атмосферних опадів, водотривким шаром служать ґрунти ІГЕ-5 (строкаті глини). Розвантаження водоносного горизонту відбува­ється в північно-західному напрямку. Прогнозне підняття рівня стано­вить 1,0 – 2,0 м від зафіксованого при вишукуваннях;

    водоносний горизонт у відкладах полтавського горизонту нижнього нео­гену зафіксований окремими свердловинами на глибинах 28,8–29,8 м (абсолютні відм. 151,63–151,84 м).

Ділянка характеризується як потенційно підтоплювана.

За розрахунком, наведеним у матеріалах проекту, погодженим замов­ником, нові житлові будинки №№ 227, 229, 302-304 відносяться до класу наслідків (відповідальності) СС3; житлові будинку №№ 228, 230 і трансфор­маторні підстанції відносяться до класу наслідків (відповідальності) СС2; контрольно-перепускні пункти – до класу наслідків (відповідальності) СС1.

У проекті наведені конструктивні рішення багатосекційних житлових будинків №№ 227-230, 302-304, які складаються із секцій, розділених деформа­ційним швом, згідно з конструктивними рішеннями.

Конструктивна схема житлових секціймонолітний залізобетонний безригельний каркас, із залізобетонними діафрагмами та ядром жорсткості.

Просторова жорсткість і стійкість каркаса забезпечується спільною роботою вертикальних елементів каркаса (пілонів, діафрагм та ядер жорст­кості) з горизонтальними дисками перекриттів.

Фундаменти – пальові. Палі – буроін’єкційні, Æ420 мм, різної дов­жини – 14,2-20,3 м. В основі паль - ґрунти ІГЕ-5, 5а.

Ростверки − монолітні залізобетонні, стрічкові та окремо розташо­вані плитні.

Пілони, колони - переріз за розрахунком.

Залізобетонні перекриття/покриття − безбалкові, товщиною 200, 250 мм. Одночасно з перекриттям (житлові секції), бетонуються балки та плити балконів і лоджій. Для запобігання промерзанню крізь перекриття передбачено також додаткове утеплення балконних плит і плит лоджій по всьому виступному контуру, з подальшим декоративним покриттям чи влаштуванням підлоги.

Діафрагми жорсткості - товщиною 240 мм.

Сходи − збірні залізобетонні марші, за серією 1.151.1-7, в. 1, пло­щадки – монолітні залізобетонні.

Вентиляційні шахти запроектовані із збірних залізобетонних блоків, на рівні покрівлі – із цегли та збірних залізобетонних блоків.

Зовнішні стіни − самонесучі, із пазогребневих блоків товщиною 250 мм, із зовнішнім утепленням, розташовані в межах поверхів між пере­криттями.

Покрівля – пласка.

На перших поверхах в секціях багатоповерхових житлових будинків розташовані вбудовані нежитлові приміщення: заклади ресторанного госпо­дарства (кафе з прибудованими літними терасами, кав’ярні), продовольчі магазини, непродовольчі магазини, аптеки, тренажерний зал. Також на пер­шому та частково в цокольному поверхах розміщені приміщення для збері­гання велосипедів (комори).

У продовольчих магазинах та у закладах ресторанного господарства передбачається встановлення сучасного холодильного обладнання, яке працює на безпечних холодоагентах.

Вертикальні зв’язки між вхідними вестибюлями та житловими поверхами будинків забезпечуються загальними сходовими клітками та пасажирськими ліфтами виробництва Otis.

У кожній 6-10-поверховій секції запроектовано один ліфт вантажопід­йомністю 630 кг, зі швидкістю руху кабін 1,0 та 1,6 м/с, що прийнято від­повідно до розрахунку нормативного часу очікування. У кожній 16-поверховій секції запроектовано два ліфти: вантажопідйомністю 630 кг, зі швидкістю руху кабіни 1,6 м/с та вантажопідйомністю 1000 кг, зі швидкістю руху кабіни 1,6 м/с. Ліфти обслуговують усі житлові поверхи. Кількість зупинок прийнята відповідно до кількості поверхів секцій.

Ліфти запроектовані без машинних приміщень.

Зовнішні інженерні мережі водопостачання та каналізації виконуються для об’єкта в цілому згідно з ТУ ПАТ АК «Київводоканал» на водопоста­чання № 13981 від 15.10.2020 (замість ТУ № 13981 від 05.02.2020), ТУ ПАТ АК «Київводоканал» на каналізацію № 13941 від 15.10.2020 (замість ТУ № 13941 від 29.01.2020) і ТУ Головного управління транспорту та зв’язку КМДА № 190-1-11 від 15.12.2011 на водовідведення.

Водопостачання будинків здійснюється:

    від двох вводів водопроводу Ø89 × 3,5 мм – житлові будинки №№ 227, 229;

    від двох вводів водопроводу Ø108 × 3,5 мм – житловий будинок № 304;

    від двох вводів водопроводу Ø159 × 4,5 мм – житлові будинки №№ 228, 302, 303;

    від одного вводу водопроводу Ø108 × 3,5 мм – житловий будинок № 230.

На вводах встановлюється водомірні вузли з лічильниками холодної води та засувками з ручним приводом на обвідній лінії.

Для забезпечення необхідного тиску в системі господарсько-питного водопроводу передбачені підвищувальні насосні установки.

Для підключення пожежних машин на системах внутрішнього пожежогасіння влаштовуються по два пожежних патрубки Ø80 мм.

Гаряче водопостачання забезпечується від індивідуальних водонагрі­вачів.

Відведення побутових стоків від житлової частини та вбудованих приміщень передбачається окремими системами.

На системах виробничої каналізації від підприємств громадського харчування перед скидом в побутову каналізацію передбачено встановлення жироуловлювачів на вулиці.

Відведення дощових і талих вод з покрівлі будівель передбачено систе­мою внутрішніх водостоків до зовнішніх мереж дощової каналізації. Водо­стічні воронки прийняті з електрообігрівом.

Для відведення аварійних вод з приміщень водопровідних насосних у дощову каналізацію, передбачаються приямки з дренажними насосами.

Для відведення води після пожежі в паркінгу передбачається сис­тема лотоків. Стічні води від лотків відводяться в приямки і далі за допо­могою насосів відводяться до системи внутрішніх водостоків.

Зовнішні та внутрішні інженерні мережі теплопостачання виконуються для об’єкта в цілому згідно з ТУ КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» № 002/ТУ-3596 від 27.01.2020.

Джерелом теплопостачання коригування XI черги будівництва є теплові мережі від РК «Теремки», РТМ «Печерськ».

Підключення систем опалення та вентиляції здійснюється в індиві­дуальних теплових пунктах, які розташовані на цокольних або перших поверхах, з параметрами теплоносія t° = 80-60°С.

Система опалення житлових будинків прийнята водяна, двотрубна, горизонтальна, тупикова, з вертикальними магістральними стояками, з попо­верховими відгалуженнями, з лічильниками для кожного споживача. Як нагрі­вальні прилади передбачені радіатори, обладнані термостатами.

Система опалення вбудованих приміщень прийнята водяна, двотрубна, горизонтальна, тупикова, з поповерховими відгалуженнями, з лічильниками для кожного споживача. Як нагрівальні прилади передбачені радіатори, обладнані термостатами.

Витяжна вентиляція приміщень санвузлів, кухонь, ванних кімнат житлової частини передбачається через збірні залізобетонні та цегляні канали з природним і з механічним спонуканням на двох останніх поверхах. Приплив − крізь провітрювачі в рамах вікон.

Системи вентиляції вбудованих нежитлових приміщень передбачені окремі та самостійні для кожного блока за функціональним призначенням та окремі і самостійні для кожного протипожежного відсіку.

Вентиляція приміщень магазинів непродовольчих товарів (площа яких становить 35-60 м2) передбачена механічна витяжна та припливна з при­родним спонуканням. Вентиляція санвузлів магазинів передбачена витяжна з механічним спонуканням.

Вентиляція вбудованих нежитлових приміщень площею понад 60 м2, у тому числі магазинів непродовольчих і продовольчих товарів, кав’ярень, кафе, аптеки, мінімаркету, спортивного залу, прийнята припливно-витяжна з механічним спонуканням (з теплоутилізатором, з водяними повітронагрівачами) з урахуванням забезпе­чення санітарних норм витрат зовнішнього повітря, самостійна для кожної групи приміщень.

У зоні кафе, у кав’ярні передбачена прямоточна припливна система з водяним повітронагрівачем і витяжна система.

Для запобігання розповсюдженню запахів від кав’ярень проектом передбачається розрідження повітря у приміщенні; над обладнанням влаш­товуються витяжні зонти; викиди від витяжних систем обладнуються жиро­уловлювачами та фільтрами.

Викид повітря від витяжних систем передбачається з урахуванням розсіювання за зону вітрового підпору.

Вентиляція санвузлів передбачена витяжна з механічним спонуканням.

Для забезпечення підтримання оптимальних параметрів повітря у житловій частині передбачається можливість встановлення спліт-систем, які працюють на озонобезпечному фреоні.

Для забезпечення підтримання оптимальних параметрів повітря у вбу­дованих приміщеннях передбачається можливість встановлення мульти-спліт-систем, які працюють на озонобезпечному фреоні.

Для технічних приміщень передбачені самостійні припливні та витяжні системи з механічним і природним спонуканням.

Вентиляція паркінгів – припливна та витяжна механічна, розрахо­вана на розчинення забруднювальних речовин, вихлопних газів автомобілів.

Видалення повітря здійснюється з верхньої та нижньої зон в рівних частинах, приплив – природний, у верхню зону, через решітки з утепленими клапанами із сервоприводами, які вбудовані в конструкцію зовнішніх стін.

Приміщення паркінгів обладнуються газоаналізаторами довибухових концентрацій паливних газів і приладами контролю СО, за сигналами яких вмикаються системи вентиляції.

Вентиляція трансформаторних підстанцій передбачена природна припливна та механічна витяжна.

Проектом передбачений контроль довибухонебезпечних концент­рацій газу в повітрі у місцях уведення інженерних комунікацій.

При перетинанні транзитними повітроводами протипожежних пере­шкод (перегородок, стін, перекриттів) та при приєднанні до вертикального колектора передбачається влаштування протипожежних клапанів.

Електропостачання будівель скоригованих пускових комплексів ХІ черги житлової забудови виконується згідно з ТУ ПАТ «ДТЕК КИЇВ­СЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» № 46358/1 від 28.12.2018 та коригуванням ТУ № 1/03/ДепТП/1/46358/1/123019 від 25.11.2019.

Розрахункове навантаження ХІ черги житлової забудови становить 3970,2 кВт, ІІ та І категорії надійності електропостачання.

Для електропостачання ХІ черги житлової забудови передбачені три окремо розташовані трансформаторні підстанції ТП-10/0,4 кВ (ТП-4, ТП-5, ТП-6), живлення РУ-10 кВ яких запроектовано в ланцюг.

Трансформаторні підстанції ТП-4, ТП-5, ТП-6 мають масляні транс­форматори потужністю:

       ТП-4 ‒ 2 × 1000 кВА;

       ТП-5 ‒ 2 × 1000 кВА;

       ТП-6 ‒ 4 × 1000 кВА.

Для житлових будинків, паркінгів, вбудованих приміщень передба­чена достатня кількість щитів ВРП, живлення яких виконується від різних секцій РУ-0,4 кВ проектованих ТП-4, ТП-5 та ТП-6 взаєморезервованими кабелями розрахункових перерізів, які прокладаються у землі на глибині 0,7 м від планувальної відмітки.

Для споживачів І категорії передбачені АВР.

Проектом передбачається робоче, аварійне (безпеки та евакуаційне) та ремонтне на 12 В (в окремих приміщеннях) електроосвітлення приміщень.

Робоче та евакуаційне електроосвітлення приміщень загального при­значення (коридори, сходові клітки, ліфтові холи), які мають природне освіт­лення, вмикається автоматично в залежності від денного освітлення і про­грами.

Керування робочим освітленням поверхових коридорів, сходових кліток здійснюється за місцем, з використанням пристроїв короткочасного вмикання.

Робоче та аварійне освітлення приміщень виконується світильни­ками із світлодіодними лампами.

На шляху евакуації застосовуються світлові покажчики «Вихід» із вмонтованим автономним блоком живлення та зарядним пристроєм, який забезпечує безперебійну роботу світильників протягом двох годин з моменту зникнення живлення.

Живлення робочого електроосвітлення та електрообладнання вико­нується кабелями з мідними жилами з ізоляцією, яка не поширює горіння, має помірну димоутворювальну здатність та є малонебезпечною за токсич­ністю продуктів горіння, типу ВВГнгд.

Живлення аварійного електроосвітлення та протипожежного облад­нання виконується кабелями з мідними жилами з вогнестійкою безгалоге­новою ізоляцією марки FLAМЕ-X 950 (N) HXH FE 180/E30(90), які прокла­даються на підтримувальних вогнестійких системах класу Е-30(90) та збері­гають функціональність протягом 30 та 90 хвилин, відповідно.

Для зовнішнього освітлення прилеглої території застосовуються енергозбережні світлодіодні світильники, які встановлюються на металевих опорах гарячого цинкування висотою 8 м. Мережі зовнішнього освітлення прокладаються у землі в ПВХ трубах з улаштуванням технологічних коло­дязів біля опор та на поворотах.

Живлення зовнішніх зарядних пристроїв для електромобілів перед­бачено від ВРП житлових будинків.

Проектом передбачається диспетчеризація та автоматизація інже­нерного обладнання систем опалення, водопостачання, вентиляції.

Об’єкт обладнаний телекомунікаційними системами, системами відео­спостереження та охоронної сигналізації.

У проекті наведені принципові рішення щодо організації будівництва. Земляні роботи виконуються екскаваторами типу ЕО-4321А з ємністю ковша 0,65 м3, ЕО-2621В з ємністю ковша 0,25 м3 та бульдозерами типу ДЗ-42 потужністю 70 кВт.

Улаштування буроінєкційних паль виконується за допомогою уні­версальних бурових установок типу Bauer.

Бетон на будівельний майданчик завозиться автобетонозмішувачами з ємністю барабана 5 м3 або з ємністю барабана 7 м3. Подавання бетону в монолітні конструкції виконується із шнекових бункерів в баддях з від­кидним днищем та за допомогою бетононасосів типу «Putzmeister».

Монтажні роботи виконуються баштовими кранами типу Liebherr з довжинами стріл 36 м, 40 м, 45 м, 48 м з вантажопідйомністю 1,5-8,0 т, типу Potain з довжинами стріл 30 м, 35 м, 50 м з вантажопідйомністю 1,7-10,0 т, типу КБ-403 зі стрілою 30 м з вантажопідйомністю 3,0-8,0 т, авто­мобільними кранами вантажопідйомністю 16 т, 25 т, 32 т, гусеничними кранами вантажопідйомністю 25 т.

Тривалість будівництва становить:

    1 п. к. ‒ 10,0 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,0 міс.;

    2 п. к. ‒ 10,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,0 міс.;

    3.п. к. ‒ 10,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,0 міс.;

    4 п. к. ‒ 11,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,0 міс.;

    5 п. к. ‒ 1,0 міс.;

    6 п. к. ‒ 13,0 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,5 міс.;

    7 п. к. ‒ 12,0 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,5 міс.;

    8 п. к. ‒ 14,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,5 міс.;

    9 п. к. ‒ 10,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,0 міс.;

    10 п. к. ‒ 15,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,5 міс.;

    11 п. к. ‒ 18,0 міс., у т. ч. підготовчий період – 2,0 міс.;

    12 п. к. ‒ залишається без змін.

    13.п. к. ‒ 11,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,0 міс.;

    14 п. к. ‒ 16,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,5 міс.;

    15 п. к. ‒ 0,5 міс.;

    16 п. к. ‒ 0,5 міс.;

    17 п. к. ‒ 1,0 міс.;

    18 п. к. ‒ 1,0 міс.;

    19 п. к. ‒ 1,0 міс.

Загальна тривалість будівництва XI черги становить ‒ 44,0 міс.

Проектом передбачені заходи, регламентовані нормативними актами щодо забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення.

Підключення житлових будинків і громадської будівлі до інженерної інфраструктури, в тому числі електропостачання, водопостачання, каналізації та інших видів інженерного забезпечення, запроектовано від існуючих міських мереж з урахуванням їх розрахункових потужностей.

Проектне рішення і технологічний розділ щодо закладів ресторан­ного господарства відповідають вимогам ДБН В.2.2-25:2009 «Підприємства харчування».

Заклади ресторанного господарства та кав’ярні, які працюють на гото­вій продукції промислового виробництва, завантажуються через основний вхід до початку роботи закладу.

Для забезпечення персоналу необхідними побутовими умовами про­ектом передбачені: гардероб для виробничого персоналу з душовою, службове приміщення, санвузол персоналу.

Проектні рішення щодо закладів торгівлі продовольчими та непродо­вольчими товарами відповідають вимогам ДБН В.2.2-23:2009 «Підприємства торгівлі». Поставки харчових продуктів здійснюватимуться автотранспортом, який має санітарний паспорт. Товари доставляються з розподільного центру дозованими та фасованими до закладу, де відбувається оцінювання продоволь­чих товарів за кількістю та якістю. Завантаження закладу товаром відбувається до початку роботи торговельного залу. Завантаження відбувається за допо­могою ручних транспортних візків та вручну. Переміщення товарів у горизон­тальному напрямку здійснюється ручними візками та пересувними стелажами. Завантажування і транспортування товарів здійснюється відповідно до вимог техніки безпеки.

Для організації роботи закладів торгівлі проектом передбачено ряд підсобних, допоміжних і побутових приміщень.

Для короткострокового зберігання товарів (запас на 1‒2 доби) перед­бачено складські приміщення, з урахуванням норм товарного сусідства та режимів зберігання товарів.

Це середньотемпературна камера (СТК) з температурним режимом зберігання від 0°С до +2°С та встановлені холодильні шафи.

Усі майданчики різного призначення передбачені з відповідними сані­тарними розривами, з урахуванням вимог ДБН Б.2.2-12:2018 та ДСП 173-96.

Передбачена проектом схема сміттєвидалення відповідає вимогам ДСанПіН 145-2011 «Державні санітарні норми та правила утримання територій населених місць».

До початку експлуатації замовником мають бути укладені відповідні договори на вивезення твердих побутових відходів та люмінесцентних ламп на утилізацію.

Для планованої діяльності було проведено оцінку впливу на дов­кілля згідно з вимогами Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» за результатами якої отримано висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Департаментом екологічної безпеки та дозвільно-ліцензійної діяль­ності Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 15.10.2019 № 7-03/12-20197114043/1 згідно з яким провадження планованої діяльності є допустимим. Також зазначено, що відповідно до результатів розгляду Звіту з ОВД здійснення додаткової оцінки впливу на довкілля на іншій стадії проектування не вимагається.

Листом ТОВ «ТЕРЕМКИ-БУД» від 09.11.2020 № 268 зазначено, що відкоригований проект не потребує повторної оцінки впливу на довкілля згідно з вимогами Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» та п. 7 постанови Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 № 1010.

Разом з тим проектом передбачено виконання усіх екологічних умов провадження планованої діяльності, які зазначені у висновку Міністерства енергетики та захисту довкілля України  7-03/12-20197114043/1 від 15.10.2019 з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності.

У складі відкоригованого проекту розроблений розділ «Оцінка впливів на навколишнє середовище» (ОВНС), у якому визначено, що будівництво та експлуатація запроектованого об’єкта не спричинить понаднормативного впливу на стан навколишнього середовища.

Багатосекційні житлові будинки №№ 227-229, 302-304 запроекто­вано І ступеня вогнестійкості, житловий будинок № 230 запроектовано ІІ ступеня вогнестійкості. Умовну висоту 6-10-поверхових секцій прийнято до 26,5 м, 16-поверхових – до 47 м.

Для евакуації людей у 6-10-поверхових житлових секціях передба­чені сходові клітки типу СК1, у 16-поверховихсходові клітки типу Н1. У 16-поверхових житлових секціях передбачені системи димо- і тепловида­лення згідно з ДБН В.2.5-56:2014 та механічна припливна система як джерело надходження холодного повітря (компенсації) в коридори, з яких організується димовидалення.

У 16-поверхових житлових секціях передбачено системи зі ство­рення різниці тисків (підпору повітря) у шахтах пасажирських ліфтів згідно з ДБН В.2.5-56:2014. Передбачено влаштування систем зі створення різниці тисків у тамбур-шлюзах ліфтів у цокольних поверхах. Для пожежогасіння квартир із середини будинку, для прокладання рукавної лінії, проектом передбачено проміжок між маршами сходової клітки завширшки не менше ніж 75 мм. Як другий евакуаційний вихід у кожній квартирі, починаючи з другого поверху та вище, запроектовані площадки «відстійники» згідно з п. б) 8.10 ДБН В.2.2-15:2019. У цокольних поверхах будинків №№ 228, 230, 302, 303, 304 і частково під сформованим внутрішнім двором будинку запроектовані однорівневі наземні паркінги.

Евакуацію людей при пожежі з паркінгів передбачено безпосередньо назовні. Додаткові виходи з паркінгів передбачені на відкриті сходи типу С2 безпосередньо назовні - у внутрішній двір будинку. Шахти ліфтів житлових секцій в надземних поверхах відокремлені від об’єму сходових кліток протипожежними стінами і перегородками з класом вогнестійкості REI (EI) 150 хв.

Запроектований об’єкт обладнано системами протипожежного захисту. Для наземних паркінгів, відповідно до завдання на проектування системи автоматичного пожежогасіння, яке розроблено згідно з ДБН В.2.5-56: 2014, замовником обрано автоматичну систему аерозольного пожежогасіння. Проектні рішення автоматичної системи пожежогасіння розроблені інже­нером проектувальником, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат. При цьому обов’язковою умовою використання зазначеного виду пожежо­гасіння є те, що у паркінгу в момент спрацювання системи пожежогасіння мають бути відсутні людей. Також під час проектування, будівництва та експлуатації паркінгу повинні бути дотримані вимоги пунктів 8.1.7, 8.1.8, 13.4.8, 13.4.9 ДБН В.2.5-56:2014 та пункту 4.5 розділу 7 ДСТУ 4490:2005.

До будинків передбачені проїзди для пожежної техніки для виконання рятувальних робіт і гасіння пожежі на нормативній відстані. Зовнішнє пожежогасіння забезпечується від запроектованих пожежних гідрантів.

У проекті прийняті загальні технічні рішення, регламентовані норма­тивними актами з техніки безпеки та охорони праці, що забезпечують без­печну експлуатацію об’єкта, зокрема:

    автоматизація інженерних систем: водопостачання, опалення та вентиляції; усі системи механічної припливної вентиляції у випадку пожежі авто­матично відключаються;

    ізоляція трубопроводів систем опалення, теплопостачання, холодного та гарячого водопостачання від індивідуальних водонагрівачів (бойлерів) з метою запобігання опікам і конденсації вологи;

    захисне заземлення електричної апаратури та приладів для запобігання електротравматизму;

    аварійне освітлення при евакуації;

    відокремлення шляхів евакуації з приміщень громадського призначення від житлової частини будинку;

    місцеві відсмоктування від місць надмірного виділення тепла.

Категорія вбудованих паркінгів за вибухопожежною та пожежною небезпекою – В.

Проектом паркінгів передбачаються рішення щодо забезпечення дотримання правил охорони праці та безпеки водіїв і персоналу, які обслуго­вують паркінг, своєчасної евакуації автомобілів, улаштування робочого, ава­рійного та евакуаційного освітлення. Уздовж огородження та навколо колон передбачені колесовідбійні пристрої.

Шляхи руху автомобілів та евакуації людей забезпечуються орієнту­вальними покажчиками, облаштовуються освітленням і зв’язком.

Електрообладнання запроектовано з надійним захисним заземленням та облаштовується пристроями захисного відключення.

Для працівників створені нормальні побутові умови. Основні та допо­міжні приміщення освітлюються, опалюються, вентилюються у відповід­ності до вимог чинних норм.

Дотримані норми технологічного проектування, які передбачають відстані між устаткуванням і проходи, що виключають можливість травма­тизму.

У проекті прийнято основні рішення щодо енергозбереження та енергоефективності, зокрема:

    передбачено застосування енергозбережного та екологічно безпечного обладнання, матеріалів, сертифікованих в Україні;

    згідно з матеріалами проекту значення теплотехнічних показників для всіх зовнішніх огороджувальних конструкцій житлових будинків №№ 227-230, 302-304 прийняті в межах нормованих (у т. ч. конструкції стін, сумі­щеної покрівлі, цокольної стіни на глибину промерзання, підлоги примі­щень на першому поверсі з обслуговчим персоналом, вікон, вітражів, світлопрозорих конструкцій стін) відповідають вимогам ДБН В.2.6-31: 2016, у тому числі забезпечують дотримання санітарно-гігієнічних вимог (табл. 5 ДБН В.2.6-31:2016);

    клас енергетичної ефективності усіх будинків, що коригуються в складі ХІ черги будівництва на Кільцевій дорозі, 1, 1а, 1в, у відповідності до матеріалів проекту, відповідає класу «С» за ДБН В.2.6-31:2016 (відпо­відність класу енергетичної ефективності і теплотехнічних показників підлягає уточненню на робочій стадії проекту, при цьому клас енерго­ефективності не може бути прийнятий менше класу «С»);

    на всіх зовнішніх входах до житлових будинків передбачені тамбури та утеплені двері на запасних входах;

    теплопостачання будинків передбачається від тепломереж, прокладання попередньо ізольованих труб прийнято без каналів з уводом тепла в ІТП кожного будинку;

    усі ІТП обладнуються теплолічильниками та лічильниками обліку води, автоматичними регуляторами теплового потоку для зменшення тепла у неробочий час, регулювання теплового потоку в залежності від темпе­ратури зовнішнього повітря;

    для систем опалення передбачається комплекс автоматики, який забез­печує безперервну надійну гідравлічну, стійку роботу;

    передбачається моніторинг роботи обладнання і всіх інженерних систем з диспетчерської;

    квартири обладнуються теплолічильниками, лічильниками холодного водопостачання;

    радіатори оснащуються термостатами;

    робота інженерних систем (ІТП, водопостачання, електропостачання) – автоматизована;

    облік електроенергії передбачається загальнобудинковими і поквартир­ними електронними електролічильниками;

    регулювання освітлення вестибюлів, холів і поповерхових коридорів передбачається вимикачами з витримкою часу та вмиканням світиль­ників від датчиків руху;

    освітлення території будинків, під’їзних доріг, тротуарів у нічний час прийнято автоматичне - від реле часу, та фотореле;

    використання світильників з енергозбережними лампами.

Експертиза проведена за напрямами, зазначеними у 8.6 ДСТУ 8907: 2019 «Настанова щодо організації проведення експертизи проектної докумен­тації на будівництво».

При цьому у відповідності до 8.6.9 зазначеного стандарту до прове­дення експертизи проектної документації не залучались експерти з питань ядерної і радіаційної безпеки, та експертиза за цим напрямом не проводилась, оскільки об’єкт не призначений для поводження з радіоактивними матеріа­лами та відходами від них.

Згідно з листом замовника від 18.09.2020 № 237 експертиза проекту здійснена без розгляду кошторисної частини проектної документації.

У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «Українська буді­вельна експертиза» проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту поклада­ється на генпроектувальника та замовника.

Розділи