1 редакція від 14.11.2022 2 редакція від 01.12.2022

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:1305-4968-6829-1635
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№ЕП-4844/11-22 від 14.11.2022
Орган, що видав
Одеська філія ДП "НДІпроектреконструкція" (03329083) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Будівництво мультибрендового автоцентру за адресою: м. Одеса, Малиновський район, вул. Інглезі, 15-а.»
Код проектної документації
PD01:2720-3487-3213-1130 №20-1.2.3.РП-22 від 2021-12-06 (видав ФОП ТРОФИМЧУК КОСТЯНТИН ВІКТОРОВИЧ) / Наявні експертизи: EX01:1305-4968-6829-1635
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності
Головний експерт проекту
СТЬОПІЧЕВ АНТОН МИКОЛАЙОВИЧ (АР 019496, АЕ 004839, АР 003239 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Одеська обл., Одеський район, Одеська територіальна громада, м. Одеса (станом на 01.01.2021), вулиця Інглезі , б. 15-а не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Фізична особа Персональні дані

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
СТЬОПІЧЕВ АНТОН МИКОЛАЙОВИЧ (АР 019496, АЕ 004839, АР 003239)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:2720-3487-3213-1130
Орган, що видав
ФОП ТРОФИМЧУК КОСТЯНТИН ВІКТОРОВИЧ
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
ПЗ, ГП, АР, КБ, КМ
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
1230.9 Будівлі торговельні інші
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
06.12.2021
Номер проектної документації
20-1.2.3.РП-22
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

ДОДАТОК

ДО ЕКСПЕРТНОГО ЗВІТУ

№ ЕП-4844/11-22 від «14» листопада 2022 року

щодо розгляду проектної документації в частині міцності, надійності

і довговічності об'єкта будівництва по робочому проекту:

 

«Будівництво мультибрендового автоцентру за адресою:

м. Одеса, Малиновський район, вул. Інглезі, 15-а»

 

Робочий проєкт «Будівництво мультибрендового автоцентру за адресою: м. Одеса, Малиновський район, вул. Інглезі, 15-а» розроблений у 2022 році, генеральний проектувальник ФОП Трофимчук К. В., головний архітектор проєкту Фесенко Микола Анатолійович (кваліфікаційний сертифікат серія АА № 001264 виданий 27.02.2013 року).

 

Робочий проєкт виконано на замовлення Кифака Олександра Миколайовича на підставі:

- Завдання на проєктування, яке затверджене Замовником в 2022 році;

- Розрахунок класу наслідків;

- Містобудівні умови та обмеження для проектування реєстраційний №01-07/129 (А2956724972602525511) від 31.10.2022 (реєстраційний номер ЄДЕССБ МU01:6724-9726-1091-4122) виданих Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради;

- Топогеодезична зйомка М1:500 з межами ділянки;

- Технічний паспорт на виробничий будинок з господарськими будівлями та спорудами, який розташовано за адресою: Одеська область, Малиновський р-н, м. Одеса, вул. Інглезі, 15-а. Паспорт виготовлено – 22.06.2021 року;

- Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на нежитлові будівлі загальною площею 2696.4 кв.м., Одеська обл., м. Одеса. вул. Інглезі, буд. 15-а. Реєстраційний номер – 1444138551101. Власник – Кифак Олександр Миколайович. Індексний номер витягу – 263546380, сформовано – 29.06.2021 року;

- Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку площею 0.0970 га, кадастровий номер – 5110137300:70:001:0138, Одеська область, м. Одеса, вул. Інглезі, 15-а. Номер витягу – НВ-5105811692018, сформовано – 26.01.2018 року;

- Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права на земельну ділянку площею 0.097 га, Одеська обл., м. Одеса. вул. Інглезі, зем. діл. 15-а. Кадастровий номер – 5110137300:70:001:0138. Орендар – Кифак Олександр Миколайович, Орендодавець – Одеська міська рада. Індексний номер витягу – 119021281, сформовано – 29.03.2018 року;

- Договір оренди землі від 29.03.2018 року. Орендодавець – Одеська міська рада, що діє від імені та в інтересах Територіальної громади міста Одеси на підставі Закону України «Про оренду землі» та рішення Одеської міської ради № 3033-VII від 16.02.2018 року надає , а Орендар – Кифак Олександр Миколайович приймає у строкове платне користування земельну ділянку, площею 0.0970 га, що знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Інглезі, зем. ділянка 15-а, кадастровий номер – 5110137300:70:001:0138. Договір посвідчено Чужовською Н.Ю., приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу, зареєстровано в реєстрі за № 687;

- Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку площею 1.4972 га, кадастровий номер – 5110137300:70:001:0143, Одеська область, м. Одеса, вул. Інглезі, 15-а. Номер витягу – НВ-5116678432021, сформовано – 07.06.2021 року;

- Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку площею 1.4972 га, кадастровий номер – 5110137300:70:001:0143. Власник – Кифак Олександр Миколайович. Індексний номер витягу – 260847451, сформовано – 10.06.2021 року;

- Науково-технічний висновок з інженерно-геологічних умов, ділянки будівництва автосалону за адресою: м. Одеса, Малиновський район, вул. Інглезі, 15-а. Виконано у 2021 році «ЦЕНТР ІНЖЕНЕРНО – ПРОЕКТНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ, відповідальний інженер Бібергал Борис Григорійович, кваліфікаційний сертифікат АР №001389 від 23.07.2012 року;

- Довідка-повідомлення від ТОВ «КОНСАЛТ ПЛЮС ІНЖИНІРИНГ» № 37.21 від 22.06.2021 року.

 

Загальні дані.

Робочий проєкт складається з трьох черг будівництва:

- І черга будівництва (Будівля А) - Автоцентр з виставковими залами (шоуруми), відділом продажу, адміністративними приміщеннями, приміщення сервісного обслуговування, мийкою;

- ІІ черга будівництва (Будівля Б) – Автоцентр з виставковими залами (шоуруми), приміщеннями сервісного обслуговування, адміністративними приміщеннями.

- ІІІ черга будівництва (Будівля В) – Паркінг на 31 м/м.

 

Природно-кліматичні умови

Кліматичний район будівництва – ІІ.

Сніговий район – 2.

Вітрової район – 3.

Ожеледний район – 5.

Ожеледно-вітровий район – 5.

Тип місцевості – ІV.

Товщина стінки ожеледиці – 28 мм.

Вітрове навантаження при ожеледиці – 330 Па.

Середньомісячна температура січня - (-1,3 °С), липня - (+22,0 °С).

Середньорічна температура – (+10,3 °С).

Абсолютна мінімальна січня - (-24,0 °С).

Абсолютна максимальна липня - (+29,0 °С).

Період із середньою добовою температурою повітря  ≤ 8 °С - 158 діб, + 2,0 °С середня темп.

Період із середньою добовою температурою повітря  ≤ 10 °С - 178 діб, + 3,0 °С середня темп.

Період із середньою добовою температурою повітря  ≥ 21 °С - 65 діб, + 21,9 °С середня темп.

Дати початку та закінчення опалювального періоду – з 3 листопада по 10 квітня.

Кількість опадів - 461 мм/рік

Відносна вологість повітря - 75 %

Загальна кількість хмарності - 6,3 бали/рік

Загальна кількість нижньої хмарності - 3,6 бали/рік

Нормативне снігове навантаження – 0,88 кПа.

Нормативне вітрове навантаження – 0,46 кПа.

Нормативна глибина промерзання ґрунту – 0,80 м.

Сейсмічність району будівництва – 7 балів (Додаток А, ДБН В.1.1-12:2014). Розрахункова сейсмічність майданчика будівництва – 8 балів (п.5.1.3, ДБН В.1.1-12:2014).

 

Інженерно-геологічні умови ділянки

В геоморфологічному відношенні ділянка досліджень приналежна до лесового плато, абсолютні відмітки поверхні ділянки вишукувань складають 49,20 - 49,95м (по устям свердловин).

В геологічній будові досліджуваної території беруть участь четвертинні елювіально-делювіальні, еолово-делювіальні, еолові, лесові суглинки і супіски. Нижче по розрізу залягають верхньопліоценові червоно-бурі глини. Підстеляють ці відкладення вапняки понтичного ярусу неогену і меотичні глини. З поверхні ці відкладення перекриті сучасним насипним шаром.

За результатами виконаних польових, лабораторних і камеральних робіт на ділянці дослідження можна виділити наступні інженерно-геологічні елементи і шари:

- Шар 1 - Насипний шар - асфальт, тротуарна плитка, пісок, щебінь, плитка перекристалізованого вапняку, суглинок сірий, темно-сірий, неоднорідний, з домішками органічних речовин, ділянками з прожилками та запахом паливно-мастильних матеріалів. Потужність склала 0,70 -4,10 м;

- ІГЕ-2 - Суглинок лесовий, світло-бурий, жовтувато-бурий, легкий з прошарками важкого, твердої, напівтвердої консистенції, у покрівлі з прожилками гумусу з включенням карбонатних стягнень, просідний. Залягає на глибинах 0,70 - 1,60 м, абсолютні відмітки покрівлі 48,21 - 48,95 м. Потужність склала 2,20-3,30 м;

- ІГЕ-3 - Супісок лесовий, палевий, буровато-палевий, пластичної, текучої консистенції, високопористий, з прошарками легкого суглинку текучопластичної, текучої консистенції. Залягає на глибинах 3.40-4,10 м, абсолютні відмітки покрівлі 45,45-46,10 м. Потужність склала 3,70-5,20 м;

- ІГЕ - 4 - Суглинок лесовий, жовтувато-бурий, бурий, важкий з прошарками легкого, твердої, напівтвердої консистенції, у покрівлі з прошарками тугопластичної консистенції, з включенням карбонатних стягнень. Залягає на глибинах 7,80-8,90 м, абсолютні відмітки покрівлі 40,70-41,93 м. Потужність склала 3,00-3,50 м;

- ІГЕ - 5 - Суглинок лесовий, буровато-жовтий, легкий, м'якопластичної консистенції. Залягає на глибинах 11,50-12,40 м, абсолютні відмітки покрівлі 37.35-37,70 м. Потужність склала 2,20 м;

- ІГЕ – 6’ - Суглинок лесовий, жовто-коричневий, важкий, тугопластичної консистенції. Залягає на глибині 14,60 м, абсолютна відмітка покрівлі 35,15 м. Потужність склала 1,10 м;

- ІГЕ - 6 - Суглинок лесовий, жовто-коричневий, червонувато-бурий, важкий, напівтвердої консистенції. Залягає на глибині 15,70 м, абсолютна відмітка покрівлі 34,05 м. Максимальна пройдена потужність склала 1,30 м.

Перший від денної поверхні четвертинний водоносний горизонт приналежний до еолово-делювіальних лесових супісків з прошарками суглинку (ІГЕ-3). Залягає на глибинах 5,50-6,20 м, абсолютні відмітки рівня, на липень 2021 р., склали 43,65-44,11 м.

За даними архівних матеріалів водоносний горизонт залягав на глибинах 4,00-4,60 м, абсолютні відмітки рівня, на березень 2018р., склали 45,15 - 45,20 м.

Горизонт з вільною поверхнею. Живлення відбувається за рахунок інфільтрації атмосферних опадів і витоків з водогінних комунікацій. Відносним водотривким шаром для горизонта служать ґрунти ІГЕ - 4.

За своїм іонним складом води водоносного горизонту є сульфатно-гідрокарбонатними, кальцій-магній-натрій-калієвими і являються слабо агресивними за вмістом хлоридів до арматури залізобетонних конструкцій при періодичному змочуванні.

Амплітуда коливання глибини РГВ, згідно режимної свердловини, становить ±1,4 м.

За результатами проведених лабораторних випробувань встановлено, що лесові ґрунти ІГЕ-2  не володіють здатністю до просідання від навантажень, рівних власній вазі ґрунту при замочуванні. Просадні властивості проявляються при додаткових навантаженнях.

Потужність просадної товщі від денної поверхні, без урахування шару 1, становить 2,20-3,30 м.

Лесові ґрунти ІГЕ-3, IГЕ-4, ІГЕ-5, ІГЕ-6’ та ІГЕ-6 втратили свої просадні властивості в результаті замочування.

 По типізації інженерно-геологічних умов ділянка досліджень відноситься до I типу за просіданням.

Нормативну глибину промерзання ґрунтів становить - 0,80 м.

Згідно таблиці 5.1 ДБН В.1.1-12:2014, категорія ґрунтів майданчика будівництва за сейсмічними властивостями ІІІ (третя), таким чином розрахункова сейсмічність ділянки становить 8 балів.

Категорія складності пристрою підстав, фундаментів і підземних споруд на ділянці - 2 (друга) ДБН А.2.1-1:2008, Додаток І.3.

Категорія складності інженерно-геологічних умов ділянки - II (друга) ДБН А.2.1-1:2008, Додаток Ж.1.

 

Архітектурні та конструктивні рішення

І черга будівництва (Будівля А)

В плані будівля являє собою єдиний об'єм, прямокутної форми із загальними розмірами в осях 60,0х54,0 м. Висота 1-го поверху становить 4,025 м, 4,55 м (від підлоги до підлоги).

Приміщення виставкових залів (Шоурум 1, 2, 3), склад нових автомобілів, малярський та рихтувальний цеха, мають друге світло та висоту h = 7,10 м до низу металевих конструкцій. Висота 2-го поверху перемінна.

Будівля має 2 надземних поверхи (другий поверх антресольний).

На відм. +0,000 розташовуються:

- вхідна група до автосалону в осях (А/1-1/1-10/1);

- виставковий зал (шоуруми 1,2,3) в осях (А/1-Б/1) -(1/1-10/1);

- приміщення для роботи з клієнтами (стіл замовлень, відділ гарантії);

- адміністративні приміщення;

- склад нових автомобілів в осях (Б/1-В/1) -(1/1-10/1);

- приміщення сервісного обслуговування (малярський та рихтувальний цеха, приміщення полірування, мийка) в осях (В/1-Г/1) -(1/1-10/1);

- складські приміщення;

- санвузли.

На відм. +4,550 розташовані:

- адміністративні приміщення;

- приміщення персоналу;

- серверна та кабінет ІТ-спеціаліста;

- електрощитова;

- компресорна;

- топкова.

Вертикальними зв'язками об'єкта є сходи. Сходові клітки передбачені:

- в осях (5/1-6/1)-(А/1-Б/1), (3/1-4/1)-(В/1-Г/1) – типу С1. Ширина маршу – 1.20 м;

- в осях (4/1-5/1)-(В/1-Г/1) – типу С2. Ширина маршу – 1.20 м;

- в осях (9/1-10/1)-(В/1-Г/1) – типу С1. Ширина маршу – 1.20 м;

- в осях (1/1-В/1-Г/1), (10/1-А/1-Б/1), – типу С3. Ширина маршу – 1.00 м;

Конструктивна схема будівлі – Металевий рамно-в’язевий каркас (табл. 7.1, ДБН В.1.1-12:2014). Просторова жорсткість будівлі забезпечується жорсткими дисками перекриття, горизонтальними в'язями в рівні покриття, вертикальними в'язями між колонами, а також жорстким з'єднанням колон з фундаментами. Тип з'єднання колон в рівні фундаментів - жорсткий, в рівні покриття-шарнірний.

Фундаменти будівлі - окремі стовпчасті фундаменти на природній основі. Основою для фундаментів служить ІГЕ-2 (суглинок лесовий, світло-бурий, жовтувато-бурий, легкий з прошарками важкого, твердої, напівтвердої консистенції, просідний).

По периметру будівлі фундаменти об'єднані між собою залізобетонною стінкою товщиною 200 мм, яка служить підпорною стінкою для утримання штучної основи підлоги першого поверху, а також цоколем будівлі.

Підлога першого поверху - монолітна плита товщиною 200 мм, в місцях наявності підвищених технологічних навантажень – 300 мм. Армування - двошарове. Для влаштування горизонтальної поверхні на проектній відмітці проектними рішеннями передбачена штучна основа з глинистого непросадного непучинистого ґрунту. Підготовка під плиту підлоги - цементно-піщана суміш товщиною 150 мм. По периметру плита підлоги жорстко з'єднується з монолітною стінкою.

Перекриття вбудованих антресолей - монолітні залізобетонні плити по незнімної  опалубці з металевого профільованого настилу.

Матеріал залізобетонних конструкцій - бетон класу С20/25 на звичайному портландцементі. Для армування конструкцій використаний арматурний прокат класів А240С і А500С, за ДСТУ 3760:2019.

Основні колони і балки покриття - зварні двотаврового перерізу, фахверкові колони і стійкі - із гнутозварних труб квадратного і прямокутного перерізу, балки балочних клітин - переважно гарячекатані двотаврового перерізу.

Прогони підібрані по гнучкості як стиснуті елементи, виконують також функції розпірок.

В'язі - з гнутозварних труб квадратного перерізу.

Проєктними рішеннями передбачено виконання сходами функції вертикальних в'язів, які забезпечують стійкість балочної клітини на відм. +3,950 в осях 8/1-10/1.

На відмітках +3,860, +3,950 і +4,380 запроектовано балочні клітини для організації вбудованих адміністративно-технічних приміщень і сходів. По балочним клітинам запроектовано монолітні залізобетонні перекриття по незнімної опалубці з профільованого настилу.

В осях 2/1-3/1, 4/1-5/1, 6/1-7/1, 8/1-9/1 між осями Б/1-В/1 передбачено розриви прогонів для встановлення світлових ліхтарів.

Покриття – профільований настил по прогонах.

Покрівля - ПВХ мембрана по шару (товщиною 150 мм) мінераловатного утеплювача.

Огороджувальні конструкції - тришарові сендвіч-панелі, заводського виготовлення, і алюмінієві фасадні системи.

Матеріал конструкцій - фасонний і листовий прокат, зі сталі марки С235, С255 по ДСТУ 8539:2015 і 09Г2С-12 по ДСТУ 8541:2015 в залежності від груп і призначення елементів конструкцій. Для з'єднувальних пластин балок Б1 і Б2 використовується гарячекатаний прокат із сталі 09Г2С-12 з нормованим опором властивостей по перерізу в напрямку товщини прокату по ТУ 14-1-4431.

Запроєктовані конструкції забезпечують сприйняття вертикальних і горизонтальних, викликаних вітровими і сейсмічними впливами, навантажень.

Будівля розрахована на статичні і динамічні дії з урахуванням сейсмічності району будівництва.

 

ІІ черга будівництва (Будівля Б)

В плані будівля являє собою єдиний об'єм, прямокутної форми із загальними розмірами в осях 30,0 х 45,0 м.

Висота 1-го поверху становить на 3,66 м (від підлоги до підлоги).

На відм. +0,000 розташовано:

- вхідної групи до автосалону в осях (А/2 і 1/2-7/2);

- адміністративних приміщень;

- складських та технічних приміщень;

- приміщень персоналу;

- санвузлів;

- входів/виходів на фасадах будівлі.

На відм. +0.000 у осях 6/2-7/2 і Д/2 передбачені внутрішні відкриті сходи.

На відм. +3.660 розташовано:

- адміністративні приміщення;

- санвузли;

- технічні приміщення;

- приміщення персоналу.

Вертикальними зв'язками об'єкта є сходи. Сходові клітки:

- в осях (1/2-2/2)-(Б/2-Г/2) – типу С1;

- в осях (7/2-Б/2-Г/2) – типу С3;

- в осях (Д/2-6/2-7/2) – типу С2.

Конструктивна схема будівлі – Металевий каркас (табл. 7.1, ДБН В.1.1-12:2014). Колони, зв’язки, спільно з залізобетонним перекриттям та металоконструкцією покриття, утворюють єдину просторову каркасну систему, жорсткість якої забезпечується: в горизонтальній площині роботою дисків перекриття та покриття, у вертикальній - роботою рам, вертикальних зв’язків.

Фундаменти – стовбчасті, монолітні, залізобетоні, виконуються з бетону класу С20/25 по міцності, марки W6 за водонепроникністю, марки F75 за морозостійкістю, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування фундаментів виконується в'язаними арматурними виробами (каркаси і сітки). Робоча поздовжня арматура прийнята класу А500С зі сталі 25Г2С, поперечна і конструктивна арматура прийнята класу А240С зі сталі 25Г2С, по ДСТУ 3760:2019. В фундаментах передбачені заставні вироби для монтажу металевого каркасу будівлі.

Фундаментна стіна (балка) – виконується по верху фундаментів, монолітною залізобетонною, товщиною 200 мм, з бетону класу С20/25 по міцності, марки W6 за водонепроникністю, марки F75 за морозостійкістю, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування стіни виконується в'язаними арматурними виробами (каркаси і сітки). Робоча поздовжня арматура прийнята класу А500С зі сталі 25Г2С, поперечна і конструктивна арматура прийнята класу А240С зі сталі 25Г2С, по ДСТУ 3760:2019.

Металоконструкція каркасу будівлі (колони, в’язі, прогони, покриття)  - виконуються з металевих прокатних профілів по ДСТУ БВ.2.6-8-95 (Профілі сталеві гнуті замкнуті зварні квадратні и прямокутні для будівельних конструкцій), ДСТУ 8540-2015 (Прокат листовий гарячекатаний), ДСТУ 8768:2018 (Двотаври сталеві гарячекатані), ДСТУ 2251-93 (Куточки сталеві гарячекатані). Опорна частина каркасу - залізобетонні фундаменти, в яких передбачені заставні елементи для монтажу металоконструкції. Сталь для проектованих металевих конструкцій прийнята марки С255 по ДСТУ 8539:2015.

Перекриття – виконується монолітним, залізобетонним, по металевих балках, загальною товщиною 140 мм, на незнімної опалубці з оцинкованого профільованого настилу.

Металоконструкція перекриття виконуються з металевих прокатних профілів по ДСТУ 8768:2018 (двотаври сталеві гарячекатані). Кріплення металоконструкції до колон каркасу здійснюється за допомогою болтів М16 і зварювання.

Монолітне перекриття по профільованому настилу виконується з бетону класу С20/25 по міцності, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування плити виконується в’язаними сітками, встановленими у верхній зоні плити та додатковими стрижнями встановленими в нижній зоні плити, в кожній хвилі профільованого настилу. Арматура прийнята класу А500С зі сталі 25Г2С, по ДСТУ 3760:2019.

Внутрішні та зовнішні сходи - виконуються з металевими сходинками по металевим косоурам. Для проектованих металевих конструкцій застосовується прокат: ДСТУ 8540-2015 (Прокат листовий гарячекатаний). ДСТУ 8768:2018 (Двотаври сталеві гарячекатані). Кріплення сходів до каркасу будівлі здійснюється за допомогою болтів М16 і зварювання. Стикові з'єднання елементів сходів будуть виконуються за допомогою болтів М16, М20, а також на зварюванні із застосуванням металевих вкладишів і накладок. Опорна частина сходів - залізобетонна підлога, в якій передбачені заставні елементи для монтажу сходів.

Зовнішні стіни – виконуються з негорючих сандвіч-панелей, товщиною 100 мм. Утеплювач сандвіч-панелей – мінеральна вата.

Перегородки – виконуються з двох листів гіпсокартону (або магнезитової плити в мокрих приміщеннях) по оцинкованим профілям, з утеплювачем всередині з мінеральної вати.

Покрівля – скатна з ПВХ-мембрани, ухил покрівлі – 2% - 3%, утеплювач: 1 шар - мінеральна вата ТЕХНОРУФ В 60 – 100 мм;  2 шар - мінеральна вата ТЕХНОРУФ В 30 – 100 мм. Відведення атмосферних опадів з покрівлі організоване через внутрішні водостічні труби. Виходи на покрівлю передбачені по зовнішнім металевим сходам.

Фасадне скління - алюмінієва стойко-ригельна профільна система з однокамерним склопакетом. Вертикальні стойки кріпляться до несучих елементів каркасу будівлі за допомогою адаптованих кріпильних деталей з алюмінію або оцинкованої сталі.

Запроєктовані конструкції забезпечують сприйняття вертикальних і горизонтальних, викликаних вітровими і сейсмічними впливами, навантажень.

Будівля розрахована на статичні і динамічні дії з урахуванням сейсмічності району будівництва.

 

ІІІ черга будівництва (Будівля В)

В плані будівля являє собою єдиний об'єм, трапецевидної форми із загальними розмірами в осях 43,2 х 37,4 м.

Висота 1-го поверху становить h = 2,75 м та 4,25 м до низу залізобетонних конструкцій.

Відмітка чистої підлоги 1 поверху, що відповідає абсолютній відмітці - 50.060.

На відм. 0.000 передбачено:

- Приміщення паркінгу на 31 м/м;

- Приміщення технічного огляду;

- Складське приміщення.

Передбачені сходи, в осях 8/3-9/3 і Б/3 і В/3. Ширина маршу – 1.35 м, відстань між маршами змінна. Сходинка має розмір 150 х 300 мм.

Конструктивна схема будівлі - безригельний залізобетонний каркас із вертикальними колонами та ядрами жорсткості.

Будівля поділена на 2 частини по висоті.

Будівля має один надземний поверх висота якого становить 4,62 м в осях «1/3-9/3»/«А/3-Г/3», та 3,12 м в осях «1/3-8/3»/«Г/3-Ж/3.

Конструктивна схема будівлі – залізобетонний каркас, безригельний із залізобетонними діафрагмами або ядрами жорсткості (табл. 7.1, ДБН В.1.1-12:2014). Просторова жорсткість будівлі забезпечується пілонами і колонами у вертикальній площині, і горизонтальними діафрагмами у вигляді дисків міжповерхових монолітних залізобетонних плит перекриття у горизонтальній площині, та їх спільній роботі.

Фундамент під будівлю – монолітні залізобетонні ростверки у вигляді кущів, які спираються на залізобетонні палі.

Палі - залізобетонні, перетином (350х350) мм, довжиною 9,0 м по серії 1.011.1-10, вик.1, С90.35-12, виконуються з бетону класу С20/25 по міцності, марки W6 за водонепроникністю, марки F75 за морозостійкістю, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Навантаження на палю прийняте 65.0 тс. За даними інженерно-геологічних вишукувань основою для паль буде служити ґрунт ІГЕ-4 - суглинок лесовий, жовтувато-бурий, бурий, важкий з прошарками легкого, твердої, напівтвердої консистенції, у покрівлі з прошарками тугопластичної консистенції, з включенням карбонатних стягнень, з нормативними характеристиками YII=1.87 кг/м3; СII=0.016 МПа; ФІІ=13°, Е=8 МПа.

Ростверк - монолітний залізобетонний у вигляді окремо розташованих стовпчиків (кущів), товщиною 400 мм, виконуються із бетону класу С20/25 по міцності, марки W6 за водонепроникністю, марки F75 за морозостійкістю, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування конструкцій ростверків виконується в'язаними арматурними виробами (каркаси і сітки). Робоча поздовжня арматура прийнята класу А500С зі сталі 25Г2С, поперечна і конструктивна арматура прийнята класу А240С зі сталі 25Г2С, по ДСТУ 3760:2019. З ростверків передбачаються арматурні випуски для анкерування конструкції каркасу будівлі. Під підошвами ростверків виконується бетонна підготовка товщиною 100 мм з бетону класу С8/10 по міцності яка виступає за габарити фундаментних конструкцій не менше ніж на 100 мм в кожну сторону.

Вертикальні несучі конструкції будівлі (колони) - виконуються монолітними, залізобетонними, перетином 500х500 мм, з бетону класу С20/25 по міцності, марки W4 за водонепроникністю, марки F75 за морозостійкістю, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування конструкцій виконується в'язаними арматурними виробами (каркаси і сітки). Робоча поздовжня арматура прийнята класу А500С зі сталі 25Г2С, поперечна і конструктивна арматура прийнята класу А240С зі сталі 25Г2С. Примикання колон до фундаменту - жорстке. Для анкерування армування конструкції покриття передбачені випуски арматурних стрижнів.

Вертикальні несучі конструкції будівлі (ядра жорсткості) – виконуються у вигляді монолітних залізобетонних стін, товщиною 200 мм, з бетону класу С20/25 по міцності, марки W4 за водонепроникністю, марки F75 за морозостійкістю, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування конструкцій виконується в'язаними арматурними сітками встановленими у лівій і правій поверхні стіни, об'єднаних в просторовий каркас горизонтальними шпильками. Арматура сіток прийнята класу А500С зі сталі 25Г2С, арматура шпильок прийнята класу А240С зі сталі Ст3кп, по ДСТУ 3760:2019. Примикання стін до фундаменту - жорстке. Для анкерування армування конструкції покриття передбачені випуски арматурних стрижнів.

Плити покриття - виконуються товщиною 220 мм, монолітними, залізобетонними, з бетону класу С20/25 по міцності, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування плит виконується в’язаними сітками, встановленими у верхній і нижній зоні плити. Арматура прийнята класу А500С зі сталі 25Г2С, по ДСТУ 3760:2019. Проектне положення між сітками витримується за допомогою підтримуючих каркасів. Над опорами в плитах встановлюються каркаси поперечного армування. У місцях виникнення максимальних зусиль на опорних і пролітних ділянках плити до основних сіток армування додаються додаткові арматурні сітки (стрижні) у верхню і нижню зону плити відповідно. Уздовж вільних сторін отворів сходових клітин армування плит посилюється просторовими каркасами в товщі плити. З плити покриття залишаються арматурні випуски для анкерування парапету. Бічні грані плит які стикаються із зовнішнім повітрям, утепляються мінеральною ватою.

Сходи внутрішні - виконуються з монолітними, залізобетонними, з бетону класу С20/25 по міцності, відповідно до ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування сходів виконується в'язаними арматурними сітками встановленими у верхній і нижній поверхні плити маршу, об'єднаних в просторовий каркас вертикальними шпильками. Арматура сіток прийнята класу А500С зі сталі 25Г2С, арматура шпильок прийнята класу А240С зі сталі Ст3кп, по ДСТУ 3760:2019. Марші сходів монолітно пов'язані зі сходовими майданчиками, зв'язок маршів сходів з поверховими плитами перекриття виконується за допомогою арматурних випусків. Проміжні площадки сходів СК 1 монолітно пов'язані з вертикальними елементами каркасу, армування зв'язується за допомогою арматурних випусків.

Кладка зовнішнього стінового заповнення будівлі – товщиною 300 мм, виконується з газобетонних блоків марки D500, на клейовому розчині, з армуванням стрижнями через кожні 3 рядки кладки (або через кожні 600 мм по висоті). Стрижні встановлюються в попередньо пропиляні і заповнені розчином (клеєм) борозни. Нормальне зчеплення кладки прийнято не менше 1.2 кг/см2. Клейовий розчин між рядами кладки виконаний товщиною 1-3 мм. Кріплення стін до залізобетонного каркасу будівлі виконується з полосових з’єднувальних елементів, з оцинкованої сталі. Крок кріплення 500-600 мм. Зовні стіни утепляються мінераловатними плитами.

Кладка внутрішніх стін будівлі (перегородок) – товщиною 100 мм, виконується з газобетонних блоків марки D500, на клейовому розчині, з армуванням стрижнями через кожні 3 рядки кладки (або через кожні 600 мм по висоті). Стрижні встановлюються в попередньо пропиляні і заповнені розчином (клеєм) борозни. Нормальне зчеплення кладки прийнято не менше 0.6 кг/см2. Клейовий розчин між рядами кладки виконаний товщиною 1-3 мм. Кріплення стін до залізобетонного каркасу будівлі виконується з полосових з’єднувальних елементів, з оцинкованої сталі. Крок кріплення 500-600 мм.

Перемички в перегородках - виконуються рядовими. Під нижній ряд укладається два стрижня Æ16 А400С, в шарі цементно-піщаного розчину марки М100, товщиною 30 мм. Стрижні заведені за межі отвору на 500 мм в кожну сторону.

Парапет – виконуються товщиною 300 мм, висотою 1000 мм, каркасно-кам'яним, з газобетонних блоків марки D400 на клейовому розчині, з армуванням стрижнями 28 А240С через кожні 3 рядки кладки. Передбачено посилення кладки парапету монолітними залізобетонними шпонками в тілі кладки, з кроком 1,0 м, перетином 200х100 мм на всю висоту парапетів із закладенням випусків в монолітний пояс по верху кладки. Монолітний пояс виконується на всю товщину стіни парапету, висотою 100 мм. Шпонки і монолітний пояс виконуються з бетону класу С20/25 по міцності і армуються стрижневою арматурою класу А240С зі сталі Ст3кп, А500С зі сталі 25Г2С, по ДСТУ 3760:2019.

Покрівля в будівлі - плоска по монолітній залізобетонній плиті. Покриття покрівлі- промисловий бетонний топінг. Покрівля без утеплювача. Ухил покрівлі – 0.015. Відведення атмосферних опадів з покрівлі виконується через внутрішні водостічні труби.

Підлоги – по ґрунту виконуються з покриттям - дрібнозернистий асфальтобетон по ГОСТ 9128-84.

Запроєктовані конструкції забезпечують сприйняття вертикальних і горизонтальних, викликаних вітровими і сейсмічними впливами, навантажень.

Будівля розрахована на статичні і динамічні дії з урахуванням сейсмічності району будівництва.

 

Навантаження прийняті при розрахунку

Розрахунок будівель виконувався з застосуванням програмних комплексів по розрахунку конструкцій будівель «SCAD-office» та «ЛІРА-САПР».

Рівномірно розподілені навантаження на перекриття і покриття прийняті відповідно до ДБН В.1.2-2:2006 «Навантаження і впливи» табл. 6.2. з коефіцієнтами надійності за п. 6.7. і по фактичній вазі обладнання і перегородок в місцях їх розташування. Власна вага залізобетонних конструкцій, внутрішніх і зовнішніх стін пораховано з урахуванням габаритів конструкцій за значеннями питомої ваги відповідних матеріалів. При підрахунку власної ваги конструкцій застосовувалися коефіцієнти надійності по навантаженнях, зазначені в табл. 5.1. ДБН В.1.2-2:2006. Вітрове навантаження на стіни, покриття, а також навантаження від ваги снігового покриву приймалися за вказівками глав 9 і 8 ДБН В.1.2-2:2006 «Навантаження і впливи» відповідно.

Корисні навантаження прийняті по ДБН В.1.2-2: 2006 "Навантаження і впливи":

- для адміністративно-побутових приміщень (табл. 6.2, п.2, ДБН В.1.2-2:2006) - характеристичне значення навантаження - 2,0 кПа, (в т.ч. 0,85 кПа квазіпостійної частини, 1,15 кПа - короткочасної); розрахункове значення при коефіцієнті надійності по навантаженню γfm = 1,3 – 2,6 кПа;

- для торгівельних приміщень (табл. 6.2, п.4г, ДБН В.1.2-2:2006) - характеристичне значення навантаження – 4,0 кПа, (в т.ч. 1,7 кПа квазіпостійної частини, 2,3 кПа - короткочасної); розрахункове значення при коефіцієнті надійності по навантаженню γfm = 1,3 – 5,2 кПа;

- коридори і сходи (табл. 6.2, п. 12а, ДБН В.1.2-2: 2006) - характеристичне значення навантаження - 3,0 кПа, (в т.ч. 1,0 кПа квазіпостійної частини, 2,0 кПа - короткочасної); розрахункове значення при коефіцієнті надійності по навантаженню γfm = 1,2 - 3,6 кПа;

- технічні приміщення (табл. 6.2, п. 3, ДБН В.1.2-2: 2006) - характеристичне значення навантаження - 2,0 кПа, (в т.ч. 1,2 кПа квазіпостійної частини, 0,8 кПа - короткочасної); розрахункове значення при коефіцієнті надійності по навантаженню γfm = 1,2 - 2,4кПа;

- ділянки покриття - оскільки розміщення обладнання на покритті не передбачено, а значення короткочасної корисного навантаження для обслуговування експлуатованих покрівель (0,5кПа) менше значення короткочасної снігового навантаження, - у розрахунку не враховувалася.

Вітрові навантаження прийняті відповідно до ДБН В.1.2-2:2006 "Навантаження і впливи". Тип місцевості - IV, w0 - характеристичне значення вітрового тиску для м. Одеса - 460 Па. Навантаження обчислюються з урахуванням висоти будівлі і прикладаються до дисків перекриття або колон. Прийнято знакозмінними, взаємовиключними між собою. Короткочасні навантаження.

Снігові навантаження прийняті відповідно до ДБН В.1.2-2:2006 "Навантаження і впливи". S0 -характеристичне значення снігового навантаження для м. Одеса - 880 Па. Короткочасні навантаження.

Сейсмічні розрахункові навантаження (по вісі «Х» та «Y») - 8 балів, відповідно до ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України». Аварійні завантаження.

При завданні сейсмічних впливів застосовані наступні коефіцієнти:

k1 = 0,25 (табл. 6.3 ДБН В.1.1-12:2014);

k2 = 1,0 (табл. 6.4 ДБН В.1.1-12:2014);

kгр = 0,75 (табл. 6.6 ДБН В.1.1-12:2014);

k3 = 0.88 - для двоповерхових будівель;  0.84 – для одноповерхових будівель (формула 6.2 ДБН В.1.1-12:2014).

Категорія відповідальності конструкцій:

А – вертикальні несучі елементи каркаса (колони, вертикальні в’язі), горизонтальні несучі елементи каркаса (конструкція перекриття, конструкція покриття, горизонтальні в’язі), залізобетонні фундаменти, сходи.

Б – відсутні.

В – Огороджувальні конструкції (сендвіч-панелі стінові, кладка зовнішніх стін з газобетону), перегородки, несучі конструкції обробки.

Клас відповідальності будівлі – СС1, отже при розрахунку прийняті коефіцієнти надійності з наступними значеннями:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Клас наслідків (відповідальності)

Категорія відповідальності конструкції

Значення γn, які використовуються в розрахункових ситуаціях

усталених

перехідних

аварійних

перша група граничних станів

друга група граничних станів

перша група граничних станів

друга група граничних станів

перша група граничних станів

СС1

А

1,000

0,950

0,950

0,925

0,950

Б

0,975

0,925

В

0,950

0,900

 

Антисейсмічні заходи

Сейсмічність:

- Нормативна сейсмічність району будівництва – 7 балів (згідно карти 3СР-2004-А, додаток Б, ДБН В.1.1-12:2014);

- Ґрунти майданчика за сейсмічними властивостями відносяться до ІІІ категорії;

- Розрахункова сейсмічність майданчику – 8 балів (згідно п.5.1.3, ДБН В.1.1-12:2014).

Будинок розрахований на сприйняття сейсмічних навантажень від землетрусів інтенсивністю 8 балів.

Для забезпечення сейсмічної міцності і стійкості, прийняті наступні заходи:

- конструктивні схеми будівель прийняті з урахуванням поверховості та розрахункової сейсмічності майданчика будівництва;

- Максимальний перекіс поверхів не перевищує гранично допустимий;

- Максимальне горизонтальне переміщення будівель отримане в розрахунку від дії сейсмічних навантажень і вітру по осях «Х» та «У» не перевищує гранично допустиме;

- При розрахунку каркасу було прийнято 6 форм коливань, з них 1 і 2 «поступальна», інші «крутильні»;

- Сходові клітки передбачені закритими, з природним освітленням, через вікна в зовнішніх стінах;

- Прийняті жорсткі вузли сполучення вертикальних несучих елементів з фундаментом і елементами покриття;

- Довжина секції не перевищує 150 м для будинків з металевого каркасу, та 80.0 м для будинків з залізобетонного каркасу;

- Фундаменти запроектовані на одному рівні;

- Відповідно до п. 7.11.1 ДБН В.1.1-12:2014 "Будівництво у сейсмічних районах України" клас сталі для відповідальних конструкцій прийнятий не нижче С245 по ДСТУ 8539:2015;

- Для ручного дугового зварювання прийняті електроди Е42А і Е50А по ГОСТ 9467;

- Стики конструкцій винесені за межі зон максимальних напружень;

- Відповідно до п. 7.11.6 ДБН В.1.1-12:2014 "Будівництво у сейсмічних районах України" максимальна гнучкість стиснутих в'язів прийнята не більше 150;

- Конструкція перекриття і покриття виконана у вигляді жорстких горизонтальних дисків, надійно з'єднаних з вертикальними конструкціями каркасу, що забезпечує їх спільну роботу на дію сейсмічних зусиль;

- Ділянки колон, які прилягають до жорстких вузлів на відстані, що дорівнює полуторній висоті їх перерізу, армуються поперечною арматурою яка встановлюється з розрахунку, але крок не більше ніж через 100 мм;

- Передбачено армування стін та перегородок через кожні 3 рядки кладки;

- Виконано кріплення стін та перегородок до несучих конструкцій каркасу будівлі за допомогою сталевих з'єднувальних елементів. Перегородки та стіни відокремлені від несучих елементів каркасу антисейсмічними швами шириною 20 мм;

- Нормальне зчеплення кладки для перегородок прийнято не менше 0.6 кг/см2;

- Нормальне зчеплення кладки для зовнішніх стін прийнято не менше 1.2 кг/см2;

- Ширина віконних і дверних прорізів, а так само простінків, не перевищує допустимих норм;

- Перемички в перегородках виконано з опертям на кожну сторону отвору не менше 250 мм над прорізами шириною до 1500 мм, і опертям на кожну сторону не менше 350 мм над прорізами шириною більше 1500 мм;

- Довжина арматурних випусків, а також довжина напуску арматури арматурних стержнів в сітках і каркасах, відповідає вимогам ДБН В.1.1-12:2014;

- Парапет виконано з посиленням залізобетонними сердечниками та монолітним поясом по верху.

 

Експертиза проекту виконана відповідно до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року №560, як об’єкту, що відноситься до класу наслідків (відповідальності) – СС 1 (незначні наслідки).

Відповідальність за виконання вимог містобудівних умов та обмежень №01-07/129 (А2956724972602525511) від 31.10.2022 (реєстраційний номер ЄДЕССБ МU01:6724-9726-1091-4122) повністю несе Замовник.

В процесі розгляду проекту за зауваженнями експертів Одеської філії ДП «НДІпроектреконструкції» проектною організацією за погодженням із Замовником в проект внесені зміни і доповнення в креслення.

Відповідальність за внесення змін в усі екземпляри проекту та достовірність наданих правовстановлюючих документів покладається на генерального проектувальника і Замовника.

Замовник експертизи несе відповідальність згідно із законодавством за достовірність документів, поданих для проведення експертизи.

Відповідальність за дотримання в проекті зазначених вимог, за відповідність проектної документації вихідним даним, вимогам державних стандартів, норм і правил несе проектна організація, що розробила проектну документацію, а також головний архітектор проекту відповідно до статті 26 Закону України «Про архітектурну діяльність».

 

 

Розділи