Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:7762-1557-0258-4858
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№062-10-22/КП від 14.10.2022
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП" (41403089) Версія №2 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-22 Полтава – Олександрія на ділянці км 101+045 – км 103+679, Полтавська область» Коригування
Код проектної документації
PD01:8804-0396-6551-8485 №17-04-20 від 2020-12-03 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОСТОПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:7762-1557-0258-4858
Напрям експертизи
З питань кошторисної частини проектної документації, З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експертизи проектної документації доріг
Головний експерт проекту
Голуб Олеся Олегівна (АЕ 004779, АР 002761, АР 018036 )

Кошторисна вартість

Заявлена кошторисна вартість передбачена наданою кошторисною документацією (до експертизи)

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
01.04.2022 302400.625 222565.211 52.029 79783.385 35126.75 27094.092 0 8032.658

Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
13.10.2022 293876.395 221582.624 51.565 72242.206 35126.75 27094.092 0 8032.658

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Полтавська обл., Полтавський район, Полтавська територіальна громада (UA53080370000025447) , автомобільна дорога загального користування державного значення М-22 Полтава – Олександрія на ділянці км 101+045 – км 103+679, Полтавська область не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (25898491)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Боричко Тамара Юріївна (АЕ 005036)
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
Ковальчук Василь Володимирович (АР 003364, АР 003606, АТ 001917, АЕ 005917, АР 002800, АЕ 007535, АЕ 006706, АЕ 000667, АР 018867, АР 019406)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Голуб Олеся Олегівна (АЕ 004779, АР 002761, АР 018036)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:8804-0396-6551-8485
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОСТОПРОЕКТ" (40461155)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
03.12.2020
Номер проектної документації
17-04-20
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

ДОДАТОК до експертного звіту (позитивного)

№ 062-10-22/КП від «14» жовтня 2022 року

щодо розгляду проектної документації на будівництво

за робочим проектом

 

«Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-22  Полтава – Олександрія  на ділянці

км 101+045 – км 103+679, Полтавська область» Коригування

 

Замовник будівництва: Служба автомобільних доріг у Полтавській області.

Генеральний проектувальник: Товариство з обмеженою відповідальністю «МОСТОПРОЕКТ», місцезнаходження: 03164, м. Київ, Києво-Святошинський    район, вул. Осіння, буд. 33, корп. 5, кв. (офіс) 492.

Головний інженер проекту (ГІП) – Каплинський Дмитро Миколайович (кваліфікаційний сертифікат серія АР №017032).

 

Експертиза проектної документації виконана товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» на підставі договору на виконання експертизи проекту будівництва №062-0604-22/КП, укладеного у відповідності з Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 р. №560.

 

Робочий проект розроблено на підставі наступних вихідних даних:

-       завдання №16-25/21 на коригування проектно-кошторисної документації, затвердженого Державним агентством автомобільних доріг України від 15.12.2021 року;

-       технічного звіту про інженерно-геологічні вишукування, виконаного             ТОВ «ЦЕНТР ІНЖЕНЕРНИХ ВИШУКУВАНЬ» у 2022 році;

-       топографо-геодезичних вишукувань, виконаних ТОВ «Центр інженерних вишукувань» у 2021 році;

-       технічних умов від 05.11.2021 року №ДН-4-01-61/22, затверджених ВП «Полтавська дирекція залізничних перевезень» регіональної філії «Південна залізниця» АТ «Укрзалізниця» від 05.11.2021 року;

-       акту обстеження ділянки автомобільної дороги державного значення М-22 Полтава – Олександрія на ділянці км 101+045 – км 103+679, Полтавська область, затвердженого замовником від 01.10.2021 року;

-       розрахунку класу наслідків (відповідальності) об’єкта, виконаного генеральним проектувальником та узгодженого замовником.

 

Клас наслідків (відповідальності) об’єкта визначений генеральним проектувальником сумісно із замовником як СС3.

Відповідність технічних рішень робочого проекту вимогам чинних нормативних документів у будівництві підтверджено окремим записом, наведеним у пояснювальній записці робочого проекту, який завірено підписом та особистою печаткою відповідального виконавця робочого проекту – ГІПа генерального проектувальника, Каплинського Дмитра Миколайовича (кваліфікаційний сертифікат серія АР №017032).

Основні проекті рішення

 

Підставою для коригування робочого проекту є зміна проектних рішень, виникнення додаткових робіт, збільшення вартості матеріально-технічних ресурсів та рівня кошторисної заробітної плати у порівнянні з раніше затвердженою проектною документацією (експертний звіт щодо розгляду проектної документації від 18.07.2017 року №28-0604-16, виданий філією ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» «УКРДОРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА»).

При коригуванні відбулися зміни проектних рішень та виникли наступні додаткові роботи:

- скориговано обсяг розбирання існуючого бетонного бортового каменю на автобусних зупинках; фрезерування існуючого асфальтобетонного покриття на перехідній ділянці ПК 26+34 – ПК 26+84; розбирання існуючого металевого бар’єрного огородження; навантаження та транспортування матеріалів після фрезерування та розбирання;

- додані роботи з розбирання існуючих бортових каменів на бетонній основі на автомобільних стоянках; фрезерування існуючого асфальтобетонного покриття існуючого покриття основного проїзду ПК 17+40 – ПК 18+50, примикання в межах даної ділянки та перехідних ділянок на існуюче покриття; розбирання основи існуючого дорожнього одягу на перехідних ділянках з покриттям з фігурних елементів мощення та основою з грунтощебеню; навантаження; розбирання існуючого металевого автопавільйону; демонтаж люків та плит перекриття існуючих комунікаційних колодязів; нарощування комунікаційних колодязів до проектних відміток монолітним бетоном; влаштування дорожніх плит, плит перекриття та люків існуючих комунікаційних колодязів; навантаження та транспортування матеріалів після фрезерування та розбирання;

- додані роботи з укріплення земляного полотна на підході до шляхопроводу на ПК 24+78,09;

- додані роботи з улаштування основи під лоток біля підошви насипу з монолітного бетону; влаштування водовідведення на ПК 14 (влаштування скиду води на узбіччі, водовідвідного лотка та гасника з монолітного бетону);

- скориговано обсяг по влаштуванню дорожнього одягу типу 1: шару основи з суміші відфрезерованого матеріалу з додаванням щебеню фракції 20-40 мм, укріпленої комплексним в’яжучим, марки М-20, за технологією холодного ресайклінгу способом змішування на дорозі; вирівнюючого шару та шару основи з гарячої крупнозернистої пористої асфальтобетонної суміші типу А-Б марки І; нижнього шару покриття з гарячої дрібнозернистої щільної асфальтобетонної суміші типу А на бітумі модифікованому полімером; верхнього шару покриття з щебенево-мастикової асфальтобетонної суміші ЩМА-15, а також підґрунтовка асфальтобетонних шарів;

 - скориговано обсяг по влаштуванню дорожнього одягу типу 4: вирівнюючого шару та нижнього шару покриття з гарячої крупнозернистої пористої асфальтобетонної суміші типу А-Б марки І та шару покриття з гарячої дрібнозернистої щільної асфальтобетонної суміші типу Б марки І;

- додані обсяги робіт з влаштування дорожнього одягу по типом 1.2 (ПК 17+40 – ПК 18+50) з відповідним виключенням обсягів робіт на даній ділянці згідно затвердженого проекту;

- скориговано обсяг по влаштуванню дорожнього одягу на посадкових майданчиках та тротуарах (тип 3);

- додані обсяги робіт з влаштування дорожнього одягу на перехідних ділянках по типами 4.1 та 4.2;

- скориговано обсяг з влаштування бортових каменів;

- додані обсяги робіт з укріпленням узбіч щебенево-піщаною сумішшю С-7 матеріалом від фрезерування;

- додані обсяги робіт з влаштування нових бетонних автопавільйонів;

- скориговано обсяги робіт з влаштування дорожніх знаків та опор дорожніх знаків;

- додані обсяги робіт з влаштування фундаментів під опори дорожніх знаків індивідуального проектування;

- скориговано обсяги робіт з влаштування дорожньої розмітки;

- скориговано обсяги з влаштування металевого бар’єрного огородження;

- скориговано обсяги робіт з влаштування напрямних пристроїв;

- додані обсяги робіт з влаштування тактильної плитки;

- скориговано обсяги виконання робіт на шляхопроводах через залізницю на ПК 20+03,56 та ПК 24+78,09;

- додані обсяги робіт на винесення та захист існуючих кабельних ліній зв’язку та СЦБ “ Кременчуцької дистанції сигналізації і зв'язку” (ШЧ-8) в районі проведення капітального ремонту шляхопроводу на ПК 20+03,56;

- додані обсяги робіт зі встановлення нових анкерних опор ліній 10кВ АБ, ПЕ; устрій нових кабельних ліній 10кВ АБ, ПЕ  при перетині з шляхопроводом на ПК 24+78,03 між опорами АК1-АК4 10кВ АБ ПЕ; демонтаж існуючих опор10кВ АБ, ПЕ; демонтаж існуючих кабельних ліній 10кВ АБ та ПЕ при проведенні капітального ремонту шляхопроводу на ПК 24+78,03.

Автомобільна дорога

 

Коригування проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення М-22 Полтава – Олександрія на ділянці км 101+045 – км 103+679, Полтавська область, розробляється на підставі завдання № 16-25/21 від 15.12.2021 року, затвердженого Державним агентством автомобільних доріг України, з метою врахування: змін у чинній нормативній базі проектування і порядку визначення вартості будівництва, а також додаткових будівельних робіт, виявлених за результатами здійснення замовником технічного та авторського нагляду під час будівництва об’єкту; обґрунтованих змін до технічних рішень робочого проекту та відпрацьованих з урахуванням реальних умов виконання робіт відповідно до вимог ДБН В.1.2-5:2007 з виконавцем науково-технічного супроводу будівельного об’єкту – ДП «ДерждорНДІ», як базової організації Міністерства розвитку громад та територій України з науково-технічної діяльності у будівництві в напрямі науково дослідного та інформаційно-технічного забезпечення проектування та будівництва споруд транспорту згідно з наказами Мінрегіону від 03.01.2012 року №4.

Станом на 01.01.2022 року на об’єкті будівництва відповідно до затвердженої проектної документації були частково виконанні роботи з влаштування дорожнього одягу типу 1: шару основи з суміші відфрезерованого матеріалу з додаванням щебеню фракції 20-40 мм, укріпленої комплексним в’яжучим, марки М-20, за технологією холодного ресайклінгу способом змішування на дорозі; вирівнюючого шару та шару основи з гарячої крупнозернистої пористої асфальтобетонної суміші типу А-Б марки І; нижнього шару покриття з гарячої дрібнозернистої щільної асфальтобетонної суміші типу А на бітумі модифікованому полімером, а також підґрунтовка асфальтобетонних шарів.

Крім того, кошторисна вартість об’єкта будівництва зазнала змін внаслідок інфляційних процесів, збільшення нормативного рівня заробітної плати тощо, що відбулися за період від дати затвердження проекту, що призвело до вичерпання кошторисного ліміту, і потребує його коригування та перезатвердження для забезпечення безперебійного фінансування будівельного об’єкту.

Існуючі параметри дороги:

- категорія дороги – ІІ;

- ширина земляного полотна – 14,0 – 22,0 м;

- ширина проїзної частини – 8,5 – 13,0 м;

- максимальний поздовжній похил – 45 ‰.

Загальна довжина ділянки, що підлягає ремонту, становить 2,684 км. На всій протяжності ділянка дороги проходить по м. Кременчук Полтавської області.

Конструкція існуючого дорожнього одягу:

- асфальтобетон – 20 см;

- чорний щебінь та щебінь – 35 см.

В межах проектної ділянки розташовано 19 з’їздів.

Інтенсивність руху, приведена до легкового автомобіля, в межах даної ділянки складає 6300 авт./добу, перспективна інтенсивність руху на 2042 рік складе 13800 авт./добу.

Відповідно до інтенсивності руху відповідно до ДБН В.2.3-4:2015 дорогу запроектовано за параметрами ІІ технічної категорії.

Після капітального ремонту автомобільна дорога матиме такі характеристики відповідно до ДБН В.2.3-4:2015:

- ширина проїзної частини – 7,50 м ;

- ширина узбіччя – 2х3,75 м, в тому числі ширина укріпленої смуги узбіччя (з дорожнім одягом по типу основного проїзду) – 0,50 м;

- розрахункова швидкість – 60 км/год (дорога проходить в межах населеного пункту), на підходах до шляхопроводу на ПК  20+03,56 – 50 км/год;

- розрахункове навантаження – 115 кН.

Основні технічні показники поздовжнього профілю:

- найбільший поздовжній ухил – 49,1 ‰;

- найменший радіус опуклої вертикальної кривої – 2000 м;

- найменший радіус увігнутої вертикальної кривої – 1000 м.

Поперечний похил проїзної частини двосхилий і складає 25 ‰, за виключенням ділянки влаштування віражу (ПК 22+87,1 – ПК 24+90,2).

Траса дороги

Початок проектної ділянки дороги знаходиться на ПК 0+00,0, що відповідає км 101+045 автомобільної дороги М-22 Полтава – Олександрія.

Кінець проектної ділянки дороги знаходиться на ПК 26+34,0, що відповідає км 103+679 автомобільної дороги М-22 Полтава – Олександрія.

Згідно завдання на розробку проектно-кошторисної документації, межа робіт визначається границею ділянки, що обліковується на балансі автомобільних доріг у Полтавській області та ЖКГ м. Кременчук. Ця межа знаходиться на 50,0 м далі по ходу проектного пікетажу від ПК 26+34,0 (ПК 26+84). В межах цієї ділянки довжиною 50,0 м (ПК 26+34 – ПК 26+84) передбачається посилення існуючого дорожнього одягу по типу 4. Таким чином, загальна довжина ділянки виконання робіт складає 2684 м. На всій протяжності ділянка дороги проходить в межах м. Кременчук Полтавської області.

Проектна ділянка має 8 кутів повороту.

Штучні споруди

На ПК 20+03,56 та ПК 24+78,09 знаходяться існуючі шляхопроводи через залізницю. Шляхопровід на ПК 20+03,56 має довжину 56,89 м, на ПК 24+78,09 – 40,08 м.

Робочим проектом передбачене розчищення існуючої водопропускної труби на ПК 1+98,0 діаметром 1,0 м від бруду та сміття. Для запобігання затримання поверхневої води на проїзній частині дороги в місцях влаштування пішохідних тротуарів на підходах до шляхопроводів та односхилого поперечного похилу дороги (віражу) робочим проектом передбачено влаштування скидів води під тротуарами. Скиди влаштовуються з бортових каменів БР.100.20.8, лоток скиду являє собою укріплену монолітним бетоном площадку. На укосах влаштовують телескопічні лотки зі збірних залізобетонних блоків Б-6 на щебеневій основі, після чого поверхнева вода потрапляє до лотка біля підошви насипу.

Для збору та відведення води, що збирається скидами води під тротуарами, у зв’язку з близьким проходженням місцевих проїздів до підошви насипу на підходах до шляхопроводів, робочим проектом передбачене влаштування водовідвідних лотків зі збірних залізобетонних лотків. На ділянках близького проходження проїздів до лотка з метою запобігання наїзду транспортних засобів передбачене накриття лотка збірними залізобетонними плитами.

На ділянці дороги ПК 14 для запобігання підтопленню навколишніх територій, яке було виявлене при обстеженні ділянки автомобільної дороги, а також звернень місцевих жителів до Служби автомобільних доріг у Полтавській області, проектною документацією передбачається влаштування скиду води з проїзної частини та відведення води за межі земельних ділянок приватних будинків.

Будівлі та споруди дорожньої та автотранспортної служб.

На ПК 11+32,0 та ПК 17+02,5 (ліворуч), а також ПК 10+29,0 (праворуч) передбачене влаштування автобусних зупинок. За розташуванням автобусні зупинки відносяться до проміжних пересадкових. Довжина клину відгонів входу складає 20 м, виходу зупинкових майданчиків – 15 м, ширина відповідає смузі руху проїзної частини і складає 3,75 м. Довжина посадкових майданчиків дорівнює 15,0 м, ширина – 2,0 м. Поверхня посадкового майданчику піднята над покриттям зупинкового на 20 см за рахунок бортового каменю.

Поперечний похил зупинкових майданчиків направлений в бік, протилежний похилу проїзної частини і дорівнює 25 ‰. Поперечний похил посадкового майданчика дорівнює 15‰ і направлений в бік проїзної частини. Розміщення зупинок виконувалось відповідно до їх існуючого положення.

В місці сполучення пішохідних тротуарів з проїзною частиною дороги на пішохідному переході для можливості переміщення маломобільних груп населення передбачене пониження бортового каменю над проїзною частиною дороги до 2,5 см відповідно до ДБН В.2.2-40:2018 "Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення".

Для забезпечення засобами безпеки, орієнтування та отримання інформації для осіб з порушеннями зору, на ділянках влаштування тротуарів робочим проектом передбачається влаштування тактильних елементів доступності, які включають в себе тактильні смуги, які контрастно відрізняються за кольором та фактурою від поверхні, на яку їх встановлено. Передбачається застосування трьох типів тактильних смуг: попереджувальних, спрямовуючих та інформаційних.

Поздовжній профіль

Поздовжній профіль земляного полотна запроектований у відповідності до вимог ДБН В.2.3-4:2015, виходячи з умов забезпечення розрахункової швидкості 60 км/год, а на ділянці ПК 17+28,4 – ПК 21+13,0 – розрахункової швидкості 50 км/год.

Керівна відмітка поздовжнього профілю складає 0,26 м.

Основні технічні показники поздовжнього профілю для розрахункової швидкості 60 км/год (ПК 0+00 – ПК 17+28,4; ПК 21+13,0 – ПК 26+34,0):

- найбільший поздовжній ухил – 49,1 ‰;

- найменший радіус опуклої вертикальної кривої – 4200 м;

- найменший радіус увігнутої вертикальної кривої – 1000 м.

Основні технічні показники поздовжнього профілю для розрахункової швидкості 50 км/год (ПК 17+28,4 – ПК 21+13,0):

- найбільший поздовжній ухил – 49,1 ‰;

- найменший радіус опуклої вертикальної кривої – 2000 м;

- найменший радіус увігнутої вертикальної кривої – 1700 м.

Земляне полотно

Перед початком земляних робіт виконують зняття рослинного шару з існуючих укосів на глибину 10 см та підошви насипу глибиною 30 см – 40 см (в місцях розширення земляного полотна), а також щебеневого матеріалу укріплення з існуючих узбіч на глибину 10 см.

Рослинний ґрунт використовується для укріплення узбіч та укосів земляного полотна на дорозі та примиканнях.

Земляне полотно досипається з наявного ґрунту, який складується в смузі відведення дороги, з додаванням покупного ґрунту, розробленого в кар’єрі. 

На підходах до шляхопроводу на ПК 24+78,09 в результаті розширення існуючого земляного полотна, у зв’язку зі стисненими умовами передбачаються заходи для з укріплення насипу шляхом армування георешітками.

Узбіччя укріплюються щебенево-піщаною сумішшю С-7 з додаванням матеріалу від фрезерування існуючого покриття та засівом трав по шару рослинного ґрунту. Укоси укріплюються засівом трав по шару рослинного ґрунту.

Дорожній одяг

Міжремонтний строк експлуатації дорожнього одягу при проведенні капітального ремонту складає 13 років відповідно до ДБН В.2.3-4:2015 зі Змінами.

Тип 1. Посилення

- щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА-15) згідно ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумі модифікованому полімером БМПА 70/100-55 згідно з ДСТУ 9116:2021 – 5 см;

- розлив полімермодифікованої бітумної емульсії ЕКШМ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013– 0,40 л/м²;

- АББМП. Др. Щ. А. НП. БМПА 70/100-55  згідно ДСТУ 8959:2019 – 6 см;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 –0,40 л/м²;

- АСГ. Кр. П. А-Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 10 см;

- вирівнюючий шар з АСГ. Кр. П. А-Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40 л/м²;

- суміш відфрезерованого матеріалу з додаванням щебеню фракції 20-40 мм, укріпленої комплексним в’яжучим, марки М-20, за технологією холодного ресайклінгу способом змішування на дорозі, МДХР, КВ, Кз, М20, згідно ДСТУ 8976:2020 – 22 см;

- існуючий дорожній одяг.

Тип 1.2. Посилення існуючого дорожнього одягу на ділянці ПК 17+40 - ПК 18+50

- щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА-15) згідно ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумі модифікованому полімером БМПА 70/100-55 згідно з ДСТУ 9116:2021 – 5 см;

- розлив полімермодифікованої бітумної емульсії ЕКШМ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013– 0,40 л/м²;

- АББМП. Др. Щ. А. НП. БМПА 70/100-55  згідно ДСТУ 8959:2019 – 6 см;

- розлив полімермодифікованої бітумної емульсії ЕКШМ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 1,00 л/м²;

- армуючий синтетичий матеріал АСМ-1 – самоклеюча армуюча георгратка;

- АСГ. Кр. П. А-Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 10 см;

- вирівнюючий шар з АСГ. Кр. П. А-Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 1,00 л/м²;

- шар основи з пісного бетону класу міцності В7,5, згідно ДСТУ 8858:2019 – 18 см.

- існуючий дорожній одяг (бетонні плити).

Тип 2. Новий дорожній одяг

- щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА-15) згідно ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумі модифікованому полімером БМПА 70/100-55 згідно з ДСТУ 9116:2021 – 5 см;

- розлив полімермодифікованої бітумної емульсії ЕКШМ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013– 0,40 л/м²;

- АББМП. Др. Щ. А. НП. БМПА 70/100-55  згідно ДСТУ 8959:2019 – 6 см;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40 л/м²;

- АСГ. Кр. П. А-Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 10 см;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 1,00 л/м²;

- щебенево-піщана суміш ЩПС-40 марки М-20, обробленої цементом згідно ДСТУ-Н Б В.2.3-39:2016 – 17 см;

- щебенево-піщана суміш С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30:2013 – 25 см.

Тип 3. Новий дорожній одяг на посадкових майданчиках та пішохідних тротуарах

- АСГ. Пщ. Щ. Г. НП. І. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 4 см;

- щебінь фракції 20-40 мм – 12 см.

Тип 4. Посилення на ділянці ПК 26+34 - ПК 26+84

- АСГ. Др. Щ. Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 5 см;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40 л/м²;

- АСГ. Кр. П. А-Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 10 см;

- вирівнюючий шар з АСГ. Кр. П. А-Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 1,00 л/м²;

- існуючий дорожній одяг.

Тип 4.1. Перехідна ділянка на існуюче покриття з асфальтобетону (ділянка ПК 2+90 – ПК 3+70, примикання ПК 10+75,3, ПК 17+85,9)

- АСГ. Др. Щ. Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011– 5 см;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40 л/м²;

- АСГ. Кр. П. А-Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 10 см;

- вирівнюючий шар з АСГ. Кр. П. А-Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40 л/м²;

- існуючий дорожній одяг.

Тип 4.2. Перехідна ділянка на існуюче покриття з асфальтобетону (розбирання ФЕМ)

- АСГ. Др. Щ. Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 5 см;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40 л/м²;

- АСГ. Др. Щ. А. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011– 6 см;

- щебенево-піщана суміш С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30-2013 – 25 см.

 

Обстановка і приналежності дороги

У межах радіусів заокруглення на примиканнях конструкція дорожнього одягу прийнята по типу основного проїзду (типи 1-2). При влаштуванні нового дорожнього одягу на примиканнях (тип 2) нижній шар основи поширений відносно асфальтобетонних шарів з кожного боку на 0,30 м, додатковий шар основи – на 1,00 м відносно основи.

 У межах радіусів заокруглень на примиканнях узбіччя укріплюються щебенево-піщаною сумішшю С-7, укоси – засівом трав по шару рослинного ґрунту. Примикання доріг вулиць Некрасова та Андрія Ізюмова, які є магістральними вулицями, до автомобільної дороги М-22 Полтава – Олександрія (ІІ категорія) належать до розв’язок V класу, тип розв’язки V (II-IV) Т, 2, з каналізуванням лівоповоротних напрямків на дорозі вищої категорії відповідно до п. 4.1.4 ГБН В.2.3-37641918-555:2016 (інтенсивність руху в напрямку в’їзду виїзду до вулиць Некрасова та Андрія Ізюмова не перевищує 2000 авт./добу).

Ширина перехідно-швидкісної смуги на лівий поворот складає 3,25 м, що дозволяється відповідно п. 9.2.4.4, як для стиснених умов проєктування.

Довжина перехідно-швидкісної смуги для примикання вул. Некрасова вибрано для поздовжнього похилу в межах -20 до +20 ‰, примикання до вул. Андрія Ізюмова в межах -20 до -40 ‰.

Перехідно-швидкісні смуги на лівий поворот до мають такі параметри:

- ширина смуги руху – 3,25 м;

- довжина смуги повної ширини для примикання вул. Некрасова – 56 м; вул. Андрія Ізюмова 66 м, в тому числі довжина смуги накопичення – 26 м (дві довжини розрахункового транспортного засобу відповідно до вимог ГБН В.2.3-37641918-555:2016 "Транспортні розв’язки в одному рівні. Проектування");

- довжина клину перехідно-швидкісної смуги – 20 м;

- довжина острівця безпеки – 30 м.

На підходах до шляхопроводів на ПК 20+03,56 та ПК 24+78,09 робочим проектом передбачено влаштування пішохідних тротуарів, шириною 2,25 м праворуч від осі проїзної частини. В кінці проектної ділянки тротуари продовжені до поєднання з існуючою мережею місцевих проїздів та пішохідних доріжок.

Організація дорожнього руху

В робочому проекті передбачено дорожні знаки із світлоповертаючою здатністю. Дорожні знаки встановлюються на оцинкованих опорах СКМ.

Передбачається встановлення дорожнього огородження 11 ДО-280-0,8- 2-1,5. Огородження 11 ДО-280-0,8-2-1,5 встановлюється на відстані 1 м від краю проїзної частини, або в одному рівні з лицьовою поверхнею бортового каменю БР 100.30.18 пішохідного тротуару. Влаштування огородження передбачається відповідно до вимог ДБН В.2.3-4:2015 та ДСТУ 8751:2017.

Передбачено влаштування дорожньої розмітки з холодного пластику та нітрофарби.

 

Забезпечення механічного опору та стійкості (конструктивні рішення)

 

Об'єкт будівництва відноситься до класу наслідків (відповідальності) об'єкту за ДБН В.1.2-14-2018 – СС3.

Шляхопровід на ПК 20+03,56.

Інженерно-геологічні вишукування виконані у травні 2022 році ТОВ «ЦЕНТР ІНЖЕНЕРНИХ ВИШУКУВАНЬ».

В адміністративному відношенні ділянка вишукувань знаходиться в межах міської смуги м. Кременчук, на землях Кременчуцької міської територіальної громади Кременчуцького району Полтавської області.

У геоморфологічному відношенні ділянка вишукувань знаходиться в межах третьої надзаплавної тераси р. Дніпро. Абсолютні відмітки денної поверхні 72,70-84,92 м.

Геологічний розріз до розвіданої глибини 25 м складений:

- ґрунтово-рослинним шаром, потужністю 0,3-0,5 м;

- насипними ґрунтами: асфальтобетоном, щебенем з супіщаним заповнювачем, супісками піщанистими, твердими, з прошарками суглинків легких пилуватих, напівтвердих, з включенням щебеню 5-10 %, загальною потужністю 0,4-8,6 м;

- еолово-делювіальними та делювіальними супісками пилуватими, твердими, лесовидними, непросідними, потужністю 2,7-3,7 м;

- алювіальними та озерно-алювіальними відкладами, представленими пісками мілкими, щільними, насиченими водою, з включенням гравію 5-10 %, пісками пилуватими, щільними, насиченими водою, пісками середньої крупності, щільними, насиченими водою, з включенням гравію 10-15 %, суглинками легкими пилуватими з прошарками важких пилуватих, твердими та напівтвердими, тугопластичними з прошарками м’якопластичних, та супісками піщанистими з прошарками пилуватих, пластичними.

Загальна розкрита потужність товщі 13,7-21,8 м.

За геолого-генетичними ознаками та фізико-механічними властивостями виділено 9 інженерно-геологічних елементів, дані щодо яких наведено в таблиці нормативних та розрахункових характеристик фізико-механічних властивостей ґрунтів (див. текстові додатки).

Ґрунтові води на період вишукувань (травень 2022 р.) розкриті виробками на глибинах 5,3-14,8 м (абсолютні відмітки 69,55-71,00 м).

Нормативна глибина промерзання ґрунту становить для суглинків і глин 0,85 м, для супісків та пісків 1,04 м.

За складністю  інженерно-геологічних умов територія робіт відноситься до II категорії (середньої складності), згідно з ДБН А.2.1-1:2008 (Додаток Ж).

Категорія ґрунту за сейсмічними властивостями – III (200<Vs<500), відповідно до таблиці 5.1 ДБН В.1.1-12:2014.

Згідно з ДБН В.1.1-12:2014 “Будівництво у сейсмічних районах України”, сейсмічність території складає: відповідно до фрагменту карти ЗСР-2004-С - 6 балів з періодом повторення один раз на 5000 років (ймовірність  перевищення сейсмічної інтенсивності протягом 50 років – 1 %).

Після проведення інженерно-геологічних вишукувань для будівництва рекомендується: фундаменти на пальовій основі. 

Параметри існуючого шляхопроводу:

Шляхопровід через залізничні колії на ПК 20+03,56 автомобільної дороги М-22 Полтава – Олександрія, Полтавська область, розташований на автомобільній дорозі ІI технічної категорії. Кут перетину із залізничними коліями становить 53°.

Проектне тимчасове навантаження – Н-30, НК-80.

Довжина шляхопроводу – 56,89 м.

Схема  шляхопроводу – 11,36+2х16,76+11,36 м розрізна по балкам прогонової будови і нерозрізна по накладній збірно-монолітній плиті проїзної частини. Прогони 1-2 та 4-5 виконані з п’яти збірних залізобетонних таврових балок довжиною 11,36 м, висотою 0,8 м. Прогони 2-3 та 3-4 виконані з п’яти збірних залізобетонних таврових балок довжиною 16,76 м, висотою 1,0 м. Відстані в осях балок в кожному прогоні – 1,75 м.

На опорах 2, 3 та 4 під балки довжинами 16,76 м влаштовані металеві опорні частини тангенціального типу.

В рамках капітального ремонту в 1992 р. по верху балок була влаштована нерозрізна збірно-монолітна залізобетонна накладна плита проїзної частини з консольними звисами 3,55 м. По всім бетонним поверхням опор та фасадним елементам прогонової будови було влаштовано шар торкретбетону.

Габарит шляхопроводу – Г-11,5+2х1,55 м. 

Крайні опори 1 та 5 (стояни) та проміжні опори 2, 3 та 4 – збірно-монолітні, однорядні, трьохстоякові із монолітними залізобетонними ригелями 9,2х0,6 м. Висота опор складає до 7,0 м від рівня корінної землі.

Огородженням безпеки бар’єрного типу h=0,7 м. Перильне огородження металеве, безстоякове h=1,07 м. Дорожній одяг на споруді - асфальтобетон h=5см.

Організований водовідвід на проїзній частині відсутній.

Деформаційні шви відсутні. 

Бар’єрне огородження на підходах висотою 0,8 м .

Укріплення укосів зруйноване.

Згідно висновків звіту обстеження, виконаного ТОВ  «Мостопроект» у 2022 році встановлено: загальна оцінка технічного стану в цілому по мосту: 5 технічний стан – непрацездатний.

Враховуючи стан шляхопроводу в цілому, вважається за доцільне влаштувати новий шляхопровід.

Основні параметри шляхопроводу після капітального ремонту:

- збірно-монолітна температурно-нерозрізна прогонова будова за схемою 21,0+24,0+21,0 м;

- проміжні опори – залізобетонні чотирьохстовпчасті ростверкові на фундаменті з бурових паль;

- стояни – безростверкові обсипні на однорядному фундаменті з бурових паль;

- загальна довжина шляхопроводу – 68,56 м;

- габарит шляхопроводу Г-8,5+2х2,25 м;

- конструкції мосту розраховані на наступні навантаження: власна вага конструкцій, тиск ґрунту насипу, тимчасові від рухомого складу – А15 та НК-100,тимчасові від пішоходів (як вертикальне рівномірно розподілене 0,4 т/м2), вітрові (характеристичний тиск W0=450 Па), температурні кліматичні.

Габарит Г-8,5 м представлений двома смугами руху по 3,5 м та смугами безпеки по 0,75 м, що відповідає параметрам смуг на ділянці дороги. Влаштування з кожного боку тротуару, шириною 2,25 м забезпечує вимоги ДБН В.2.2-40:2018.

Забезпечення надійності та безпеки об’єкту має виконуватись шляхом дотримання вимог  щодо  механічного  опору  та  стійкості,  пожежної  безпеки,  обмеженню  загрози здоров’ю  людей  та  шкідливому  впливу  на  навколишнє  природнє  середовище,  а  також безпеки і доступності у використанні.

Крайні опори

Фундаменти  стоянів запроектовано на бурових палях з монолітного бетону B25, F200, W6  (C20/25, XF1, C1 0.20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176:2008) діаметром 1,2 м і довжиною 14,9 м. У поперечному перерізі кожного стояна розташовано 1 ряд з 6-ти паль з відстанню в осях 3,005 м.

Поверху палі об’єднуються монолітною насадкою з бетону В30, F200, W6 (С25/30, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176) загальною довжиною 17,805 м, висотою 1,0 м 1,21 м і шириною 2,0 м. Насадка улаштовується на подушку товщиною 20 см з бетону В7,5. Армування насадки передбачено гарячекатаною арматурою А400С зі сталі 35ГС або 25Г2С та А240С зі сталі Ст3сп згідно ДСТУ 3760:2019.

Розрахункове навантаження на голову палі крайньої опори (без врахування власної ваги палі) становить 114,6 т.

Для відводу води, яка може проникнути на насадку стояну через деформаційний шов, поверхня ригелю має ухил 10% в сторону прогону.

На монолітній насадці стоянів влаштовуються шафові стінки, відкрилки, та підферменники індивідуальної конструкції з монолітного бетону В30, F200, W6 (С25/30, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176). Шафова стінка монолітна з ділянкою для обпирання перехідних плит. Шафова стінка товщиною 50 см та відкрилки довжиною 3,8 м і товщиною 25 см армовані гарячекатаною арматурою А400С зі сталі 35ГС або 25Г2С та А240С зі сталі Ст3сп згідно ДСТУ 3760:2019.

На всі поверхні шафових стінок та відкрилків, що контактують з ґрунтом, наноситься бітумно-мастична гідроізоляція у 2 шари. На видимі бетонні поверхні наноситься захисно-декоративне покриття.

На підферменні площини під кінці балочних елементів укладаються гумово-металеві опорні частини розмірами 300х400х78 мм.

Проміжні опори

Проміжні опори – чотирьохстовпчасті ростверкові на дворядному пальовому фундаменті з бурових паль, діаметром 1,2 м, довжиною 10,9 м. У поперечному перерізі кожного стояна розташовано 2 ряди з 6-и паль з відстанню в осях 2,2 3,005 м. Залізобетонні палі об’єднані поверху ростверком з монолітного бетону В30, F200, W6 (С25/30, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176) загальною довжиною 19,6 м, висотою 1,2÷1,45 м і шириною 4,0 м. Ростверк улаштовується на подушку товщиною 0,2 м з бетону В7,5. 

Розрахункове  навантаження на голову палі проміжної опори (без врахування власної ваги палі) становить 121,7 т.

Стовпи передбачено діаметром 1,2 м, висотою 6,7 м, з відстанню в осях 3,882 м.

По верху стовпів влаштовується ригель з монолітного бетону В30, F200, W6 (С25/30, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176) перерізом 1,8х1,09 м та довжиною 16,841 м.

Для відводу води, поверхня ригелю має ухил 10% в бік прогонів.

На  підферменні  площини  під  кінці  балочних  елементів  укладаються  гумово-металеві опорні частини 300х400х78 мм.

Для запобігання підтіканню води на нижні поверхні виступних консолей ригелів опор передбачено захисні сльозники. 

На всі конструкції опор, що контактують з ґрунтом, наноситься бітумно-мастична гідроізоляція у 2 шари. На видимі бетонні поверхні наноситься захисно-декоративне покриття.

Прогонова будова

Прогонова будова – балочна, температурно–нерозрізна, збірно-монолітна, за схемою 21,0+24,0+21,0 м з І-подібних балок БМ 21 та БМ 24, висотою 1,1 м (бетон В40 F200 W6 (С32/40, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176)). Балки – попередньо напружені, залізобетонні. У поперечному перерізі мосту – 9 балок. Відстань між осями балок поперек споруди становить 1,6+1,35+4х1,6+1,35+1,6 м. У повздовжньому та поперечному напрямку балки прогонової будови об’єднані монолітною плитою проїзної частини завтовшки мінімум 0,22 м.

Мостове полотно

По балкам прогонової будови улаштовується монолітна плита проїзної частини, виконана з монолітного бетону класу В30, морозостійкістю F300, водонепроникністю W8 (С25/30, ХС4, ХD3, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176), армована гарячекатаною арматурою А400С зі сталі 25Г2С та А240С зі сталі  Ст3сп згідно ДСТУ 3760:2019 і об’єднується з прогоновою будовою за допомогою випусків із балок. Монолітна плита має двоскатний профіль з ухилами 25 ‰, спрямованими у бік осей водовідводу. 

На торцях  монолітної плити над крайніми опорами передбачено влаштування деформаційного шва з еластомерним ненесним компенсатором, закріпленим у кутовому спецпрофілі. В місці перелому поперечних ухилів плити улаштовуються оцинковані водовідвідні трапи та дренажні трубки. Дренажні трубки розташовуються в поздовжніх та поперечних дренажних каналах безпосередньо під дренажними брикетами. Поверхневий водовідвід, відвід дренажних вод, вимоги до окремих елементів мостового полотна та водовідведення передбачено з урахуванням всіх вимог діючих нормативних документів.

По попередньо обробленій праймером поверхні бетону, на всю ширину монолітної плити улаштовується термонаплавна рулонна гідроізоляція.

По гідроізоляції на обох краях монолітної плити  влаштовуються монолітні накладні тротуари. Тротуарні ділянки відокремлюються від асфальтобетонного покриття бордюром з природного каменю та мають односкатний профіль з ухилом 20 ‰ до осі мосту.

Проїзна частина відокремлюється металевим оцинкованим огородженням бар'єрного типу 53МО-КА.3,0.280/0,8 з коробчастим незамкненим типом профілю балок згідно ДСТУ Б В.2.3-12-2004, яке має бути не менше ніж 0,8 м висотою відносно верху проїзної частини та кроком стояків 3,0 м.

Огородження безпеки повинне відповідати вимогам ДСТУ Б В.2.3-12-2004, технічних умов та комплекту документації, розроблених, узгоджених та затверджених у встановленому порядку, мати паспорт та протокол натурних випробувань (або завірену у встановленому порядку копію), що підтверджує стримувальну здатність конструкції.

На тротуарах улаштовується оцинковане безстоякове перильне огородження з поручнем, висотою 1,2 м. Влаштовується тонкошарове гідрофобне покриття. 

На проїзній частині, безпосередньо по гідроізоляції укладається двошарове асфальтобетонне покриття: нижній шар - асфальтобетон тип А марка І АСГ.Др.Щ.А.НП.I, ДСТУ 8959:2019 на бітумі БМПА 70/100-55 згідно з ДСТУ 9116:2021, товщиною 6 см виконує функції захисного шару, верхній шар – асфальтобетон ЩМА-15, ДСТУ Б.В.2.7-127:2015 на бітумі БМПА 70/100-55 згідно  ДСТУ 9116:2021, товщиною 5 см.

На фасадні поверхні монолітних тротуарів та балок прогонової будови наноситься захисно-декоративне покриття.

Сполучення з підходами

Для плавного сполучення з підходами за шафовими стінками стоянів улаштовуються монолітні залізобетонні перехідні плити загальною довжиною 8,0 м, улаштовані на монолітний лежень.  Перехідні плити виконано з бетону В30, F200, W6 (С25/30, ХС4, XF3, C1 0.2 згідно ДСТУ Б В.2.7-176:2008) і армовані гарячекатаною арматурою А400С зі сталі 35ГС або 25Г2С та А240С зі сталі Ст3сп згідно ДСТУ 3760:2019. Перехідні плити опираються на щебеневу подушку фр. 20-40 мм товщиною 10 см. Монолітний лежень виконано з бетону В30, F200, W6 (С25/30, ХС4, XF3, C1 0.2 згідно ДСТУ Б В.2.7-176:2008 і армовано арматурою гарячекатаною арматурою А400С зі сталі 35ГС або 25Г2С та А240С зі сталі Ст3сп згідно ДСТУ 3760:2019.  Лежні опираються на щебеневу призму зі щебню фр. 20-40 мм, h=40 см.

Конуси мосту укріплюються монолітним бетоном B20 F200 W6 (С16/20, ХС4, ХD1, XF2, С1 1,00 згідно ДСТУ Б В.2.7-176), армованим арматурою А240С згідно ДСТУ 3760:2019, h=0,12 м по шару щебеню фр. 20-40 мм h=0,1 м. В основі конусів передбачено упор розміром 0,4х0,6 м з монолітного бетону В20, F200, W6 (С16/20, ХС2, ХD1, ХА1, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176) на щебеневій основі. 

Робочим проектом передбачено праворуч за ходом пікетажу на початку та в кінці шляхопроводу заміна опор освітлення на нові.

Технічними рішеннями робочого проекту передбачено винос та захист існуючих кабельних ліній зв’язку та СЦБ “ Кременчуцької дистанції сигналізації і зв'язку” (ШЧ-8) в районі проведення капітального ремонту шляхопроводу, а саме: винос та перевлаштування кабелю марки СБПу 9х1; захист 2-х кабелів марки СБПу 4х1 залізобетонними плитами.

Шляхопровід на ПК 24+78,09.

Інженерно-геологічні вишукування виконані у травні 2022 році ТОВ «ЦЕНТР ІНЖЕНЕРНИХ ВИШУКУВАНЬ». В адміністративному відношенні ділянка вишукувань знаходиться в межах міської смуги м. Кременчук, на землях Кременчуцької міської територіальної громади Кременчуцького району Полтавської області.

В геоморфологічному відношенні ділянка вишукувань знаходиться в межах третьої надзаплавної тераси р. Дніпро. Абсолютні відмітки денної поверхні 72,70-84,92 м.

 

Геологічний розріз до розвіданої глибини 25 м складений:

- ґрунтово-рослинним шаром, потужністю 0,3-0,5 м;

- насипними ґрунтами: асфальтобетоном, щебенем з супіщаним заповнювачем, супісками піщанистими, твердими, з прошарками суглинків  легких пилуватих, напівтвердих, з включенням щебеню 5-10 %, загальною потужністю 0,4-8,6 м;

- еолово-делювіальними та делювіальними супісками пилуватими, твердими, лесовидними, непросідними, потужністю 2,7-3,7 м;

- алювіальними та озерно-алювіальними відкладами, представленими пісками мілкими, щільними, насиченими водою, з включенням гравію 5-10 %, пісками пилуватими, щільними, насиченими водою, пісками середньої  крупності, щільними, насиченими водою, з включенням гравію 10-15 %, суглинками легкими пилуватими з прошарками важких пилуватих, твердими та напівтвердими, тугопластичними з прошарками м’якопластичних, та супісками піщанистими з прошарками пилуватих, пластичними.

Загальна розкрита потужність товщі 13,7-21,8 м.

Більш детально геологічна будова ділянки досліджень представлена на інженерно-геологічних розрізах та інженерно-геологічних колонках (див. графічні додатки).

За геолого-генетичними ознаками та фізико-механічними властивостями виділено 9 інженерно-геологічних елементів, дані щодо яких наведено в таблиці нормативних та розрахункових характеристик фізико-механічних властивостей ґрунтів (див. текстові додатки).

Ґрунтові води на період вишукувань (травень 2022 р.) розкриті виробками на глибинах 5,3-14,8 м (абсолютні відмітки 69,55-71,00 м).

Нормативна глибина промерзання ґрунту становить для суглинків і глин 0,85 м, для супісків та пісків 1,04 м.

За складністю інженерно-геологічних умов територія робіт відноситься до II категорії (середньої складності), згідно з ДБН А.2.1-1:2008 (Додаток Ж).

Категорія ґрунту за сейсмічними властивостями – III (200<Vs<500), відповідно до таблиці 5.1 ДБН В.1.1-12:2014.

Згідно з ДБН В.1.1-12:2014 “Будівництво у сейсмічних районах України”, сейсмічність території складає: відповідно до фрагменту карти ЗСР-2004-С - 6 балів з періодом повторення один раз на 5000 років (ймовірність перевищення сейсмічної інтенсивності протягом 50 років – 1 %). 

Після проведення інженерно-геологічних вишукувань для будівництва рекомендується: фундаменти на пальовій основі. 

Параметри існуючого шляхопроводу:

Шляхопровід через залізничну колію на ПК 24+78,09 автомобільної дороги М-22 Полтава - Олександрія, Полтавська область, розташований на автомобільній дорозі ІI технічної категорії. Кут перетину із залізничною колією становить 75°.

Проектне тимчасове навантаження – Н-30, НК-80.

Довжина шляхопроводу – 40,08 м.

Схема шляхопроводу – 11,36+16,76+11,36 м розрізна.

Прогони 1-2 та 3-4 виконані з семи збірних залізобетонних таврових балок довжиною 11,36 м, висотою 0,8 м. Прогін 2-3 виконано з семи збірних залізобетонних таврових діафрагмових балок довжиною 16,76 м, висотою 1,0 м. Відстані в осях балок в кожному прогоні – 1,66 м.

На опорах 2 та 3 під балки довжинами 16,76 м влаштовані металеві опорні частини тангенціального типу.

В рамках капітального ремонту в 1992 р. по верху балок була влаштована нерозрізна збірно-монолітна залізобетонна накладна плита проїзної частини з консольними звисами 2,01 м. По всім бетонним поверхням опор та фасадним елементам прогонової будови було влаштовано шар торкретбетону.

Габарит шляхопроводу – Г-11,65+2х1,4 м. 

Крайні опори 1 та 4 (стояни) та проміжні опори 2 та 3 – збірно-монолітні, однорядні п’ятистоякові із монолітними залізобетонними ригелями 11,86х0,5 м – стояни та 11,0х0,5 м – проміжні опори., Висота опор складає 6,0 м від рівня корінної землі. 

Огородженням безпеки бар’єрного типу h=680 мм. Перильне огородження металеве, безстоякове h=1,05 м. Дорожній одяг на мосту - асфальтобетон h=5см.

Організований водовідвід на проїзній частині відсутній.

Деформаційні шви на стоянах зруйновані. 

Бар’єрне огородження на підходах h=800 мм.

Укріплення укосів зруйноване.

Згідно  висновків звіту обстеження, виконаного ТОВ «Мостопроект» у 2022 році встановлено: загальна оцінка технічного стану в цілому по мосту: 5 технічний стан – непрацездатний.

Враховуючи стан шляхопроводу в цілому, вважається за доцільне влаштувати новий шляхопровід.

Основні параметри шляхопроводу після капітального ремонту:

- збірно-монолітна температурно-нерозрізна прогонова будова за схемою 12,0+24,0+12,0 м;

- проміжні опори – залізобетонні чотирьохстовпчасті ростверкові на фундаменті з бурових паль;

- стояни – безростверкові обсипні на однорядному фундаменті з бурових паль;

- загальна довжина шляхопроводу – 49,7 м;

- габарит шляхопроводу Г-8,5+2х2,25 м;

- конструкції шляхопроводу розраховані на наступні навантаження: власна вага конструкцій, тиск ґрунту насипу, тимчасові від рухомого складу – А15 та НК-100, тимчасові від пішоходів (як вертикальне рівномірно розподілене 0,4 т/м2), вітрові (характеристичний тиск W0=450 Па), температурні кліматичні.

Габарит Г-8,5 м представлений двома смугами руху по 3,5 м та смугами безпеки по 0,75 м, що відповідає параметрам смуг на ділянці дороги. Влаштування з кожного боку тротуару, шириною 2,25 м забезпечує вимоги ДБН В.2.2-40:2018.

Забезпечення надійності та безпеки об’єкту має виконуватись шляхом дотримання вимог щодо механічного опору та стійкості, пожежної безпеки, обмеженню загрози здоров’ю людей та шкідливому впливу на навколишнє природнє середовище, а також безпеки і доступності у використанні.

Крайні опори

Фундаменти стоянів запроектовано на бурових палях з монолітного бетону B25, F200, W6 (C20/25, XF1, C1 0.20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176:2008) діаметром 1,2 м і довжиною 18,9 м. У поперечному перерізі кожного стояна розташовано 1 ряд з 6-ти паль з відстанню в осях 2,5 м. Поверху палі об’єднуються монолітною насадкою з бетону В30, F200, W6 (С25/30, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176) загальною довжиною 14,22 м, висотою 1,0 м … 1,21 м і шириною 2,0 м. Насадка улаштовується на подушку товщиною 20 см з бетону В7,5. Армування насадки передбачено гарячекатаною арматурою А400С зі сталі 35ГС або 25Г2С та А240С зі сталі Ст3сп згідно ДСТУ 3760:2019.

Розрахункове навантаження на голову палі крайньої опори (без врахування власної ваги палі) становить 86,2 т.

Для відводу води, яка може проникнути на насадку стояну через деформаційний шов, поверхня ригелю має ухил 10% в сторону прогону.

На монолітній насадці стоянів влаштовуються шафові стінки, відкрилки, та підферменники індивідуальної конструкції з монолітного бетону В30, F200, W6 (С25/30, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176). Шафова стінка монолітна з ділянкою для обпирання перехідних плит. Шафова стінка товщиною 50 см та відкрилки довжиною 3,2 м і товщиною 25 см армовані гарячекатаною арматурою А400С зі сталі 35ГС або 25Г2С та А240С зі сталі Ст3сп згідно ДСТУ 3760:2019.

На всі поверхні шафових стінок та відкрилків, що контактують з ґрунтом, наноситься бітумно-мастична гідроізоляція у 2 шари. На видимі бетонні поверхні наноситься захисно-декоративне покриття.

На  підферменні  площини  під  кінці  балочних  елементів  укладаються  гумово-металеві опорні частини розмірами 300х400х78 мм.

Проміжні опори

Проміжні опори – чотирьохстовпчасті ростверкові на дворядному пальовому фундаменті з бурових паль, діаметром 1,2 м, довжиною 12,9 м. У поперечному перерізі кожного стояна розташовано 2 ряди з 6-и паль з відстанню в осях 2,0 м.

Залізобетонні палі об’єднані поверху ростверком з монолітного бетону В30, F200, W6 (С25/30, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176) загальною довжиною 12,0 м, висотою 1,2÷1,4 м і шириною 4,0 м. Ростверк улаштовується на подушку товщиною 0,2 м з бетону В7,5. 

Розрахункове допустиме навантаження на голову палі проміжної опори (без врахування власної ваги палі) становить 109,0 т.

Стовпи передбачено діаметром 1,2 м, висотою 4,7 м, з відстанню в осях 3,1 м. По верху стовпів влаштовується ригель з монолітного бетону В30, F200, W6 (С25/30, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176) перерізом 1,8х1,09 м та довжиною 13,45 м.

Для відводу води, поверхня ригелю має ухил 10% в бік прогонів.

На підферменні площини під кінці балочних елементів укладаються гумово-металеві опорні частини 300х400х78 мм.

Для запобігання підтіканню води на нижні поверхні виступних консолей ригелів опор передбачено захисні сльозники. 

На всі конструкції опор, що контактують з ґрунтом, наноситься бітумно-мастична гідроізоляція у 2 шари. На видимі бетонні поверхні наноситься захисно-декоративне покриття.

Прогонова будова

Прогонова будова – балочна, температурно–нерозрізна, збірно-монолітна, за схемою 12,0+24,0+12,0 м з І-подібних балок БМ 12 та БМ 24, що можуть бути виготовлені потужностями АТ «Завод ЗБК ім. Ковальської», висотою 1,1 м (бетон В40 F200 W6 (С32/40, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176)). Балки – попередньо напружені, залізобетонні. У поперечному перерізі мосту – 9 балок. Відстань між осями балок поперек споруди становить 1,6+1,35+4х1,6+1,35+1,6 м. У повздовжньому та поперечному напрямку балки прогонової будови об’єднані монолітною плитою проїзної частини завтовшки мінімум 0,22 м.

Мостове полотно

По балкам прогонової будови улаштовується монолітна плита проїзної частини, виконана з монолітного бетону класу В30, морозостійкістю F300, водонепроникністю W8 (С25/30, ХС4, ХD3, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176), армована гарячекатаною арматурою А400С зі сталі 25Г2С та А240С зі сталі Ст3сп згідно ДСТУ 3760:2019 і об’єднується з прогоновою будовою за допомогою випусків із балок. Монолітна плита має двоскатний профіль з ухилами 25 ‰, спрямованими у бік осей водовідводу. 

На торцях монолітної плити над крайніми опорами передбачено влаштування деформаційного шва з еластомерним ненесним компенсатором, закріпленим у кутовому спецпрофілі.

В місці перелому поперечних ухилів плити улаштовуються оцинковані водовідвідні трапи та дренажні трубки. Дренажні трубки розташовуються в поздовжніх та поперечних дренажних каналах безпосередньо під дренажними брикетами. Поверхневий водовідвід, відвід дренажних вод, вимоги до окремих елементів мостового полотна та водовідведення передбачено з урахуванням всіх вимог діючих нормативних документів.  

По попередньо обробленій праймером поверхні бетону, на всю ширину монолітної плити улаштовується термонаплавна рулонна гідроізоляція.

При улаштуванні гідроізоляції її необхідно завести на вертикальні фасадні поверхні консолей плити, забезпечивши щільність в зоні контакту. По гідроізоляції на обох краях монолітної плити влаштовуються монолітні накладні тротуари. Тротуарні ділянки відокремлюються від асфальтобетонного покриття бордюром з природного каменю та мають односкатний профіль з ухилом 20 ‰ до осі мосту. 

Проїзна частина відокремлюється металевим оцинкованим огородженням бар'єрного типу 53МО-КА.3,0.280/0,8 з коробчастим незамкненим типом профілю балок згідно ДСТУ Б В.2.3-12-2004, яке має бути не менше ніж 0,8 м висотою відносно верху проїзної частини та кроком стояків 3,0 м.

Огородження безпеки повинне відповідати вимогам ДСТУ Б В.2.3-12-2004, технічних умов та комплекту документації, розроблених, узгоджених та затверджених у встановленому порядку, мати паспорт та протокол натурних випробувань (або завірену у встановленому порядку копію), що підтверджує стримувальну здатність конструкції.

На тротуарах улаштовується оцинковане безстоякове перильне огородження  з поручнем, висотою 1,2 м. Влаштовується тонкошарове гідрофобне покриття.

На проїзній частині, безпосередньо по гідроізоляції укладається двошарове асфальтобетонне покриття: нижній шар - асфальтобетон тип А марка І АСГ.Др.Щ.А.НП.I, ДСТУ 8959:2019 на бітумі БМПА 70/100-55 згідно з ДСТУ 9116:2021, товщиною 6 см виконує функції захисного шару, верхній шар – асфальтобетон ЩМА-15, ДСТУ Б.В.2.7-127:2015 на бітумі БМПА 70/100-55 згідно ДСТУ 9116:2021, товщиною 5 см.

На фасадні поверхні монолітних тротуарів та балок прогонової будови наноситься захисно-декоративне покриття.

Сполучення з підходами

Для плавного сполучення з підходами за шафовими стінками стоянів улаштовуються збірні залізобетонні перехідні плити загальною довжиною 8,0 м, улаштовані на монолітний лежень. Перехідні плити виконані відповідно до типового проекту серія 3.503.1-96, вип. 1-1. Вузол омонолічення перехідних плит виконано з бетону В30, F200, W6 (С25/30, ХС4, XF3, C1 0.2 згідно ДСТУ Б В.2.7-176:2008) і армовані гарячекатаною арматурою А400С зі сталі 35ГС або 25Г2С згідно ДСТУ 3760:2019.

Перехідні плити опираються на щебеневу подушку фр. 20-40 мм товщиною 10 см. Монолітний лежень виконано з бетону В30, F200, W6 (С25/30, ХС4, XF3, C1 0.2 згідно ДСТУ Б В.2.7-176:2008 і армовано арматурою гарячекатаною арматурою А400С зі сталі 35ГС або 25Г2С та А240С зі сталі Ст3сп згідно ДСТУ 3760:2019. Лежні опираються на щебеневу призму зі щебеню фр. 20-40 мм, h=40 см.

Конуси мосту укріплюються монолітним бетоном B20 F200 W6 (С16/20, ХС4, ХD1, XF2, С1 1,00 згідно ДСТУ Б В.2.7-176), армованим арматурою А240С згідно ДСТУ 3760:2019, h=0,12 м по шару щебеню фр. 20-40 мм h=0,1 м. В основі конусів передбачено упор розміром 0,4х0,6 м з монолітного бетону  В20, F200, W6 (С16/20, ХС2, ХD1, ХА1, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176) на щебеневій основі. 

Робочим проектом передбачено праворуч за ходом пікетажу на початку та в кінці шляхопроводу заміна опор освітлення на нові.

Технічними рішеннями робочого проекту передбачено:

- встановлення нових анкерних опор ліній 10кВ АБ, ПЕ;

- устрій нових кабельних ліній 10кВ АБ, ПЕ  при перетині з шляхопроводом між опорами АК1-АК4 10кВ АБ ПЕ;

- демонтаж існуючих опор10кВ АБ, ПЕ;

- демонтаж існуючих кабельних ліній 10кВ АБ та ПЕ.

 

Кошторисна частина

 

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 01 квітня 2022 року, складала – 302 400,625 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 222 565,211 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар - 52,029 тис. грн., інші витрати – 79 783,385 тис. грн. Зворотні суми – 797,793 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості згідно відомості фактичної вартості виконаних робіт станом на 01.01.2022 року виконано робіт на суму – 35 126,750 тис. грн., в тому числі  будівельні роботи – 27 094,092 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 0.000 тис. грн., інші витрати – 8 032,658 тис. грн. Зворотні суми – 0.000 тис. грн.

За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауваг установлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складено згідно з вимогами Кошторисних норм України, затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 року №281.

Загальна вартість будівництва у поточних цінах станом 13 жовтня 2022 року складає: - 293 876,395 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 221 582,624 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 51,565 тис. грн., інші витрати – 72 242,206 тис. грн. Зворотні суми – 797,793 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості згідно відомості фактичної вартості виконаних робіт станом на 01.01.2022 року  виконано робіт на суму – 35 126,750 тис. грн., в тому числі  будівельні роботи – 27 094,092 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 0.000 тис. грн., інші витрати – 8 032,658 тис. грн. Зворотні суми – 0.000 тис. грн.

 

У процесі розгляду робочого проекту за зауваженнями ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» проектною організацією за погодженням із замовником у робочий проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники робочого проекту покладається на генерального проектувальника та замовника.

За результатами розгляду проектних матеріалів і зняття зауважень експертизи, проектна документація може бути рекомендована до затвердження в установленому порядку.

 

Примітка: цей експертний звіт слід розглядати разом з Експертним звітом щодо розгляду проектної документації від 18.07.2017 року №28-0604-16, виданим філією ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» «УКРДОРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА».

 

 

 

Головний експерт проекту

 

______________________________  О.О. Голуб

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

       Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004779

 

Відповідальні експерти:

 

 

   _______________________  В.В. Ковальчук

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005917

 

 

 

_______________________      Т.Ю. Боричко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

 Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005036

 


Розділи