Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:2600-3676-1275-7471
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№ЛВ 0252-5957-22/УЕГ/А від 28.10.2022
Орган, що видав
ТОВ "УКРЕКСПЕРТИЗА ГРУП" (42287124) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-26-04 Чернівці – Герца – контрольно-пропускний пункт «Дяківці» на ділянці км 31+140 – км 35+995 Чернівецької області». Коригування
Код проектної документації
PD01:2478-8604-2942-8063 №copy_2962478860395873629 від 2022-09-26 (видав ЛЬВІВСЬКА ФІЛІЯ ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА - УКРАЇНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ІНСТИТУТУ З ПРОЕКТУВАННЯ ОБ'ЄКТІВ ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА "УКРДІПРОДОР"-"ЗАХІДДІПРОШЛЯХ") / Наявні експертизи: EX01:2600-3676-1275-7471
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експертизи проектної документації доріг, З питань охорони праці, З питань пожежної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань екології, З питань енергозбереження, З питань архітектури
Головний експерт проекту
ПЕЛЕХ РОМАН ВОЛОДИМИРОВИЧ (АР 013251, АЕ 005957, АЕ 005228 )

Кошторисна вартість

Заявлена кошторисна вартість передбачена наданою кошторисною документацією (до експертизи)

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
17.10.2022 113206.12561 97086.05357 0 16120.07204 77003.54361 62116.25957 0 14887.28404

Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
26.10.2022 113175.526 97086.054 0 16089.472 77003.544 62116.26 0 14887.284

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Чернівецька обл., Чернівецький район, Герцаївська територіальна громада (UA73060130000078771) , км 31+140 - км 35+997 автомобільної дороги загального користування дердавного значення Т-26-04 Чернівці - Герца - контрольно-пропускний пункт "Дяківці" не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ (22843868)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Архітектор З питань архітектури
ЗАЯЦЬ ЯРОСЛАВ МИХАЙЛОВИЧ (АА 000386)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
ДІМБРОВСЬКА МАР'ЯНА ВАСИЛІВНА (АЕ 007382, АЕ 004641, АР 020486, АР 014027)
Відповідальний експерт З питань екології
СТЕПАНОВ ОЛЕКСАНДР КОСТЯНТИНОВИЧ (АЕ 000164, АЕ 004398)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
ГЕЛЬ Володимир Федорович (АЕ 004498, АР 005268, АТ 003233)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
Степаняк Богдан Іванович (АЕ 004842, АЕ 002320, АР 008167, АР 018407)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
З питань охорони праці
КОМПІЙ АНДРІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004881, АЕ 005787, АЕ 004588, АЕ 006584, АЕ 005212, АЕ 004442)
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
ПЕЛЕХ РОМАН ВОЛОДИМИРОВИЧ (АР 013251, АЕ 005957, АЕ 005228)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:2478-8604-2942-8063
Орган, що видав
ЛЬВІВСЬКА ФІЛІЯ ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА - УКРАЇНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ІНСТИТУТУ З ПРОЕКТУВАННЯ ОБ'ЄКТІВ ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА "УКРДІПРОДОР"-"ЗАХІДДІПРОШЛЯХ" (26308250)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проектні роботи
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2112.2 Позаміські, об’їзні та окружні дороги
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
26.09.2022
Номер проектної документації
copy_2962478860395873629
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Робочий проект «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-26-04 Чернівці – Герца – контрольно-пропускний пункт «Дяківці» на ділянці км 31+140 – км 35+995 Чернівецької області». Коригування розроблений у 2022 році на замовлення Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області проектною організацією – Львівська філія ДП «Укрдіпродор» – «Західдіпрошлях» головний інженер проекту – Стабровський Олександр Олександрович (кваліфікаційний сертифікат серії АР №018400 від 23.12.2021.)

Вихідні дані:

-                     Завдання на коригування;

-                     матеріалів топо-геодезичних вишукувань, виконаних ФОП Ружицький в 2017 році;

-                     інженерно-геологічних вишукувань, виконаних ФОП Петричко в 2017 році з уточненням фактичних відміток земполотна окремих ділянок.

-                     замірів фактичних характеристик ґрунту земполотна виконаними Державним підприємством «Дорожній науково-технічний центр».

Клас наслідків (відповідальності) об’єкту – СС2.

 

 

Коротка характеристика об’єкта будівництва та його склад

Коригуванням проектної документації передбачено комплекс заходів, який призначений для покращення транспортно-експлуатаційних показників дороги за рахунок підсилення існуючого дорожнього одягу з вирівнюванням поздовжнього профілю, коригуванням існуючих поперечних профілів, вдосконалення системи поздовжнього водовідводу та забезпечення організації водовідведення з проїзної частини в межах існуючої смуги відводу (без додаткового відведення землі).

На момент виконання робіт з коригування проектної документації підрядною організацією виконано наступні роботи:

–          розчищення від чагарнику та дерев смуги відводу ділянки автомобільної дороги;

–          розбирання існуючих елементів зруйнованих залізобетонних труб та мосту;

–          розбирання існуючих шарів покриття проїзної частини;

–          ущільнення верху земляного полотна пневмокотками (окремими ділянками);

–          досипання земляного полотна з пошаровим ущільненням тіла насипу (окремими ділянками);

–          влаштування поширення існуючого дорожнього одягу (окремими ділянками);

–          влаштування посилення існуючого дорожнього одягу (окремими ділянками);

–          подовження існуючих труб, заміна зруйнованих труб;

–          ремонт існуючого моста;

–          влаштування кюветів;

–          встановлення залізобетонних прямокутних лотків;

–          влаштування дорожнього одягу на примиканнях;

–          укріплення узбіч щебнем (окремими ділянками).

За результатами уточнення фактичних відміток земполотна та польових випробувань ґрунтів було складено протокол № 1 від 11 серпня 2021 року, яким передбачено коригування проектної документації, а саме:

– вирівнювання існуючих профілів автомобільної дороги (поздовжнього та поперечних;

– заміну ґрунту земполотна, який не відповідає розрахунковим характеристикам, які наведені в проектній документації 2020 року.

Решта проектних рішень залишаються без змін.

Проектом передбачено використання земляного полотна в межах існуючих параметрів без додаткового відведення землі.

Проектні рішення

План траси

Згідно з Завданням на проектування виданого Службою автомобільних доріг у Чернівецькій області ділянка дороги є дорогою загального користування державного значення. Початок траси ПК0+00 відповідає км 31+140 на відмиканні від дороги Глибока – Чернівці, а кінець – ПК48+57.36 відповідає км 35+995 – під’їзд до контрольно-пропускного пункту «Дяківці».

Існуюча автомобільна дорога згідно ДБН В.2.3-4-2015 табл. 4.2 та Завдання класифікована як автомобільна дорога ІV технічної категорії. Параметри існуючої ділянки дороги не відповідають вимогам ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги» для доріг ІV технічної категорії. На ділянках ненормативних параметрів в плані і поздовжньому профілі передбачено згідно вимог п.4.2.6 ДБН В.2.3-4:2015 зі змінами встановлення відповідних технічних засобів організації дорожнього руху (передбачено встановлення дорожніх знаків обмеження швидкості). Зменшення розрахункової швидкості надасть можливість не відводити додатково землі під капітальний ремонт, та суттєво здешевить вартість будівельних робіт на розбирання існуючого покриття, влаштування нового земляного полотна та дорожнього одягу.

Траса дороги прокладена з максимальним використанням існуючої смуги відводу автомобільної дороги, верху існуючого земполотна, з урахуванням категорії дороги, «червоних ліній» існуючої забудови та інженерно-геологічних умов ділянки дороги, враховуючи існуючий рельєф дороги що склався.

Параметри дороги в плані та в профілі відповідають вимогам, для розрахункової швидкості  (90) 40 км/год:

–          найменший радіус кривої у плані – 60 м;

–          мінімальний радіус випуклої кривої – 1000 м;

–          мінімальний радіус увігнутої кривої – 700 м;

–          найбільший поздовжній ухил – 59‰ .

Довжина проектної ділянки дороги становить 4857,36 м, має 20 кутів повороту.

В залежності від радіусів кривих та розрахункової швидкості запроектовані віражі з похилом згідно з номограмою (рис. 5.1) ДБН В.2.3-4:2015 п. 5.1.10.

Віражі влаштовуються на кутах: № 1 R70 м V=40 і=40 ‰, № 2 R120 м і V=40 і=32 ‰, № 12 R100 м V=40 і=37 ‰, № 16 R100 м V=40 і=37 ‰, №1 8 R60 м V=40 і=40 ‰. На цих кутах повороту передбачено влаштування поширення відповідно до ДБН В.2.3-4:2015.

 

Поздовжній профіль

Поздовжній профіль запроектований згідно з вимогами ДБН В. 2.3-4:2015 зі змінами, з врахуванням особливостей існуючого профілю дороги, з урахуванням категорії дороги, червоних ліній існуючої забудови, інженерно-геологічних умов ділянки дороги, вимог посилення існуючого покриття даної ділянки дороги при капітальному ремонті, максимально можливого збереження існуючих параметрів профілю, виходячи з економічної доцільності.

Коригуванням проектної документації не передбачається зміна параметрів дороги які передбачались проектом 2020 року, для розрахункової швидкості 40 км/год:

– мінімальний радіус випуклої кривої – 1000 м;

– мінімальний радіус увігнутої кривої – 700 м;

– найбільший поздовжній похил – 59‰.

В зв’язку з тим, що дорога проходить вздовж приватизованих земель, згідно п. 5.1.20 ДБН В.2.3-4:2015 ширина узбіччя прийнята 1,0 м (ширина земполотна становить 8,0 м). На ділянках встановлення огородження згідно п.4.5.11 ДБН В.2.3-4:2015 ширина узбіччя приймається 1,61 …. 2,0 м (ширина земполотна становить 9,22…10,0 м).

Поперечний похил проїзної частини становить 25 проміле, узбіччя – 50 проміле.

Передбачено випуск води з підстилаючого шару дорожнього одягу на ділянках поширення існуючого дренажними прорізями.

Передбачено прочистка існуючих кюветі з верхової сторони дороги (ліворуч), влаштування нових кюветів. На ділянках, де неможливо влаштувати кювет через стислі умови, встановлюються залізобетонні лотки прямокутного перерізу 0,5х0,5 з решіткою довжиною 94 м.

Земляне полотно

Висота насипу на проектній ділянці, в основному, не перевищує 2,0 м, тому крутизна укосів становить 1:3, крім ділянок підходу до мостового переходу та труб. На цих ділянках крутизна укосів становить 1:1,5 з шириною узбіччя 1,61…2,0 м, де передбачено встановлення металевого бар’єрного огородження.

Параметри земляного полотна передбачені проектом 2020 року наступні:

–          ширина земляного полотна – 8,0 … 10,0м;

–          ширина проїзної частини – 6,00 м;

–          ширина укріплених смуг – 2х0,5 м;

–          ширина узбіч –1,0 … 2,0 м.

Коригуванням проектної документації не передбачається змін параметрів земполотна проектованої ділянки автомобільної дороги.

Для поширення земляного полотна передбачено використання ґрунтів: (35а) суглинок легкий пилуватий, (8а) глина важка пилувата. Згідно з інженерно-геологічними вишукуванням результати яких показані на поздовжньому профілі, на ділянках ПК0+00 – ПК30+00, ПК34+00 – ПК41+00 розробляється суглинок напівтвердий легкий 35а; ПК30+00 – ПК34+00, ПК41+00 – ПК48+57 розробляється глина тугопластична до напівтвердої важка 8а. З цих ґрунтів відсипається земляне полотно, коефіцієнт відносного ущільнення 1,05. Згідно з уточненими даними коригуванням проектної документації передбачається заміна ґрунту земполотна в обсязі 15 % загальної площі земполотна глибиною 0,80 м.

Результати випробувань ґрунту земполотна наведені в додатках даного проекту.

Дорожній одяг

Існуючий дорожній одяг, що використовується, представлений щебенево-гравійним покриттям товщиною 30 см на ділянці ПК2+17 – ПК48+57,36 та асфальтобетонним покриттям товщиною 4 см на щебенево-гравійній основі товщиною 30 см на ділянці ПК0+00 – ПК2+17. Дослідженням об'єкту встановлено, що дорожнє покриття дороги перебуває в незадовільному стані є нерівності на покритті, ямковість та колійність. На час коригування проектної документації підрядною організацією виконано роботи з влаштування дорожнього одягу на окремих ділянках.

На даний час інтенсивність руху на проектній ділянці відсутня, так як КПП «Дяківці» перебуває на стадії реконструкції, передбачається перспективна інтенсивність пропуску КПП на даній ділянці 300 авто/добу легкового транспорту, тому розрахована конструкція дорожнього одягу, як для доріг вищих категорій ніж як для дороги IV категорії.

Для забезпечення необхідного мінімального модуля пружності дорожнього одягу були розроблені варіанти конструкції дорожнього одягу. На підставі порівнянь була прийнята і узгоджена із замовником наведена конструкція дорожнього одягу.

Для забезпечення розрахункових параметрів дорожнього одягу, які передбачені проектом 2020 року коригуванням проектної документації передбачається часткова заміна ґрунтів земполотна, які втратили несну здатність.

Для підґрунтовки передбачається використання бітумної емульсії ЕКШ-50.

Згідно розрахунку прийняті наступні конструкції дорожнього одягу.

На ділянках нового дорожнього одягу тип 1 (на суглинистому ґрунті):

–   щебенево-піщана суміш С7 товщиною 25 см;

–   щебенево-піщана суміш С5 товщиною 18 см;

–   щебенева суміш ЩПС 20, укріплена цементом М40 в установці товщиною 17 см;

–   розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 з розрахунку 1,0 л/м²

–   нижній шар покриття із гарячого пористого крупнозернистого асфальтобетону типу А-Б марки І на бітумі БНД 60/90 товщиною 10 см

–   розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 з розрахунку 0,40 л/м²

–   верхній шар покриття з гарячого щільного дрібнозернистого асфальтобетону типу А марки І на бітумі БНД 60/90 товщиною 5 см.

На ділянках дороги, де дорожній одяг тип 1а (новий) влаштовується на глинистих ґрунтах укладається жорстка двовісна георешітка міцністю не менше 20/20 кН/м між 4 та 5 конструктивними шарами дорожнього одягу.

Георешітка використовується в якості армуючого прошарку для зернистих матеріалів, виконуючи частково функцію розділення, запобігає змішуванню різнофракційних зернистих матеріалів, що дозволяє зберегти товщину шару незмінною під час експлуатації дорожнього одягу на глинистих ґрунтах.

На ділянці дорожнього одягу тип 2 (на суглинистому ґрунті):

Посилення існуючого дорожнього одягу (щебенево-гравійне покриття)

–   вирівнюючий шар із щебеневої суміші ЩПС20, укріпленої цементом М40 в установці товщиною середньою товщиною 7 см;

–   щебенева суміш ЩПС20, укріплена цементом М40 в установці товщиною 17 см;

–   розлив бітумної емульсії  ЕКШ-50 з розрахунку 1,0 л/м²

–   нижній шар покриття із гарячого пористого крупнозернистого асфальтобетону типу А-Б марки І на бітумі БНД 60/90 товщиною 10 см;

–   розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 з розрахунку 0,40 л/м²;

–   верхній шар покриття з гарячого щільного дрібнозернистого асфальтобетону типу А марки І на бітумі БНД 60/90 товщиною 5 см.

Поширення існуючого дорожнього одягу:

–   щебенево-піщана суміш С7 товщиною 25 см;

–   щебенево-піщана суміш С5 товщиною 18 см;

–   щебенева суміш ЩПС 20, укріплена цементом М40 в установці товщиною 17 см;

–   розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 з розрахунку 1,0 л/м²

–   нижній шар покриття із гарячого пористого крупнозернистого асфальтобетону типу А-Б марки І на бітумі БНД 60/90 товщиною 10 см;

–   розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 з розрахунку 0,40 л/м²;

–   верхній шар покриття з гарячого щільного дрібнозернистого асфальтобетону типу А марки І на бітумі БНД 60/90 товщиною 5 см.

На ділянках дороги, де дорожній одяг тип 2а (поширення) влаштовується на глинистих ґрунтах укладається жорстка двовісна георешітка міцністю не менше 20/20 кН/м між 4 та 5 конструктивними шарами дорожнього одягу.

На ділянці дорожнього одягу тип 3:

Посилення існуючого дорожнього одягу (існуюче асфальтобетонне покриття)

–   розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 з розрахунку 0,40 л/м²;

–   вирівнюючий шар з гарячого щільного дрібнозернистого асфальтобетону типу А марки І на бітумі БНД 60/90 середньою товщиною 3 см;

–   розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 з розрахунку 0,40 л/м²;

–   нижній шар покриття із гарячого пористого крупнозернистого асфальтобетону типу А-Б марки І на бітумі БНД 60/90 товщиною 10 см;

–   розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 з розрахунку 0,40 л/м²;

–   верхній шар покриття з гарячого щільного дрібнозернистого асфальтобетону типу А марки І на бітумі БНД 60/90 товщиною 5 см.

Поширення існуючого дорожнього одягу:

–   щебенево-піщана суміш С7 товщиною 25 см;

–   щебенево-піщана суміш С5 товщиною 18 см;

–   щебенева суміш ЩПС 20, укріплена цементом М40 в установці товщиною 17 см;

–   розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 з розрахунку 1,0 л/м²;

–   нижній шар покриття із гарячого пористого крупнозернистого асфальтобетону типу А марки І на бітумі БНД 60/90 товщиною 10 см;

–   розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 з розрахунку 0,40 л/м²;

–   верхній шар покриття з гарячого щільного дрібнозернистого асфальтобетону типу А марки І на бітумі БНД 60/90 товщиною 5 см.

Проектом передбачено улаштування узбіч шириною 1,00 … 2,00 м з урахуванням укріпленої смуги, відповідно до параметрів існуючого земляного полотна. Похил узбіччя прийнято 50 ‰. Узбіччя укріплюється щебнем товщиною 10 см (частково використовується щебенево-гравійний матеріал від розбирання) згідно довідки Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області

Водовідведення з проїзної частини передбачено за рахунок поперечного і поздовжнього похилів проїзної частини та земляного полотна та випуск води з підстилаючого шару дорожнього одягу на ділянках поширення існуючого дорожнього одягу дренажними прорізями.

Коригуванням робочого проекту не передбачається зміна конструкцій дорожнього одягу.

Штучні споруди. Водовідведення

На ділянці капітального ремонту водовідвідна система представлена водопропускними трубами, водовідвідними кюветами та лотками. Для забезпечення водовідведення передбачено прочищення існуючих кюветів.

На ПК9+00, ПК25+03 проектом передбачається влаштування залізобетонних труб Ø0,8 м з колодязями із монолітного бетону В20 F200 W6.

На ПК26+38 проектом передбачається встановлення залізобетонної труби Ø 0,8 м. На ПК18+60, ПК20+66, ПК23+15, ПК39+03, ПК31+79 проектом передбачається подовження залізобетонних труб Ø 0,8 м з колодязями із монолітного бетону В20 F200 W6.

На ПК16+05 проектом передбачається влаштування залізобетонної труби 2хØ1,0 м.

На ПК43+19 проектом передбачається влаштування залізобетонної труби Ø1,4 м.

На ПК4+74 проектом передбачається подовження залізобетонної труби Ø1,0 м.

Також передбачено влаштування залізобетонних лотків 0,5х0,5 м з решіткою. Всього на ділянку капітального ремонту – 94 м лотків прямокутного перерізу.

Передбачені роботи по ремонту існуючого моста на ПК7+23,825.

Передбачено демонтаж існуючих труб на ПК23+05 Ø0,5 м, ПК26+38 Ø0,5 м, ПК16+05 з плит з вивезенням розібраних елементів на сміття на 1 км згідно з актом обстеження матеріалів від розбирання та довідки сільради.

На в’їздах у двори передбачається влаштування залізобетонних труб Ø0,5 м – 6 труб по 5,1 м.

На момент коригування проектної документації підрядною організацією виконано роботи з ремонту штучних споруд. Коригуванням проектної документації не передбачається зміни проектних рішень щодо ремонту (заміни) штучних споруд.

Пересічення та примикання

Проектом 2020 року передбачено влаштування з’їздів в кількості 5 шт. шляхом влаштування покриття в межах радіусів заокруглення по типу основної дороги. Ширина проїзної частини з’їздів та колові криві прийняті в межах існуючого земляного полотна

Примикання до КПП «Дяківці» на ПК43+35 ліворуч виконано радіусами 7,5 м/ 40,0 м, ширина покриття 6,0 м, покриття в межах заокруглення по типу 1а основної дороги з укладанням жорсткої двовісної георешітки міцністю не менше 20/20 кН/м між 4 та 5 конструктивними шарами дорожнього одягу.

В’їзди в подвір’я влаштовуються з щебеневим покриття на основі з ПГС в кількості 10 шт.

Для забезпечення поверхневого водовідведення передбачено встановлення 6 труб Ø0,5 м на в’їздах.

Коригуванням проектної документації не передбачається зміни кількості, конфігурації та дорожнього одягу примикань та з’їздів.

Дорожні знаки, розмітка, огородження

Для забезпечення безпеки руху і орієнтації водіїв, проектом передбачається:

–   розмітка проїзної частини згідно з ДСТУ 2587:2021;

–   встановлення дорожніх знаків згідно з ДСТУ 4100:2021 ІI типорозміру;

–   встановлення сигнальних стовпчиків згідно з ДСТУ 8751:2017.

Всього необхідно встановити 101 новий дорожній знак, в тому числі:

–   попереджувальних                                      - 60 шт.;

–   пріоритету                                                    - 6 шт.;

–   заборонних                                                   - 9 шт.;

–   інформаційно-вказівних                             - 22 шт.;

–   табличок до дорожніх знаків                      - 4 шт.

Дорожні знаки встановлюються на металевих опорах згідно з
СОУ 42.1-37641918-011:2016. Загальна кількість опор становить 75 шт.

На підходах до примикання на ПК0+00 на автомобільній дорозі Чернівці – Глибока є існуючі знаки 5.51 з дубляжем. Додатково розроблені та встановлені знаки 5.54 з дубляжем. На примиканнях ПК35+89 та ПК48+31 розроблені та встановлені знаки 5.53 з дубляжем. Розроблений індивідуальний знак 5.58.2 з назвою річки Тернавка.

Назви англійською мовою на індивідуальних знаках (дубляж) відтворюються транслітерацією (політерним переписуванням українських літер латинськими) відповідно таб.14 (п.4.22 ДСТУ 4100:2021).

Розмітка проїзної частини передбачена згідно з ДСТУ 2587:2021 «Розмітка дорожня» і доповнення від 09.08.2002 № 479 та виконується зносостійкою нітрофарбою АК-111 світлоповертальною із використанням склокульок згідно з п. 1.2.1 і п. 1.2.4. Загальна площа горизонтальної розмітки становить 1278,59 м².

Напрямні легкоруйнівні пластикові стовпчики встановлюються згідно з ДСТУ 8751:2017. Загальна кількість напрямних стовпчиків становить 144 шт.

Встановлення металевого огородження 11ДО-ММ.2 довжиною 640 м згідно з ДСТУ 8751:2017.

Прийнята стримувальна здатність 128/1.0 із кроком стояків 2.0 м

На мосту передбачено мостове огородження кроком стояків 1 м (в межах перехідних плит).

Оцінка проектних рішень з питань економії енергії

За результатами розгляду наданих проектних матеріалів встановлено, що робочий проект відповідає вимогам нормативних актів в частині забезпечення економії енергії.

 

Оцінка впливу на навколишнього природне середовища

Відповідно до ДБН А.2.2.3-2014 (п.8.1 та п.6 Додаток Д), ДБН А.2.2-1:2021, матеріали ОВНС мають бути розроблені в обсязі у відповідності до розділу 5 ДБН А.2.2-1:2021 та який був визначений замовником і генпроектувальником при складанні Завдання на розроблення матеріалів ОВНС.

Коригування проектної документації на «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-26-04 Чернівці – Герца – контрольно-пропускний пункт «Дяківці» на ділянці км 31+140 – км 35+995 Чернівецької області» виконано Львівською філією ДП «Укрдіпродор» – «Західдіпрошлях» на підставі завдання виданого Службою автомобільних доріг у Чернівецькій області. Початок ділянки ПК0+00 відповідає км 31+140, кінець ПК48+57.36 відповідає км 35+995. Проектно-кошторисну документацію розроблено на основі матеріалів топо-геодезичних вишукувань, виконаних ФОП Ружицький в 2017 році та інженерно-геологічних вишукувань, виконаних ФОП Петричко в 2017 році з уточненням фактичних відміток земполотна окремих ділянок. На замовлення підрядної організації Державним підприємством «Дорожній науково-технічний центр» було виконано заміри фактичних характеристик ґрунту земполотна. За результатами уточнення фактичних відміток земполотна та польових випробувань ґрунтів було складено протокол № 1 від 11 серпня 2021 року яким передбачено коригування проектної документації, а саме: вирівнювання існуючих профілів автомобільної дороги (поздовжнього та поперечних; заміну ґрунту земполотна, який не відповідає розрахунковим характеристикам, які наведені в проектній документації 2020 року. Решта проектних рішень залишаються без змін. Проектом передбачено використання земляного полотна в межах існуючих параметрів без додаткового відведення землі. Прийняття оптимальних проектних рішень по земляному полотну та конструкції дорожнього одягу виконано на підставі варіантних проробок і порівнянь їх за вартісними, експлуатаційними, технологічними та економічними характеристиками, та узгоджено зі Службою автомобільних доріг у Чернівецькій області. Утримання та ремонт довгий період не проводився, що призвело до руйнувань дорожнього одягу. Дослідженням об'єкту встановлено, що дорожнє покриття дороги знаходиться в незадовільному стані є нерівності на покритті, ямковість та колійність. Проектом передбачається перспективна інтенсивність пропуску КПП до 300 авто/добу легкового транспорту. Існуючі параметри автомобільної дороги на ділянці капітального ремонту: ширина існуючого земляного полотна – 8.00….10.00 м; ширина існуючої проїзної частини – 5.0….6.0 м; найменший радіус кривої в плані – 60 м; найбільший поздовжній похил – 59 ‰. На момент виконання робіт з коригування проектної документації підрядною організацією виконано наступні роботи: розчищення від чагарнику та дерев смуги відводу ділянки автомобільної дороги; розбирання існуючих елементів зруйнованих залізобетонних труб та мосту; розбирання існуючих шарів покриття проїзної частини; ущільнення верху земляного полотна пневмокотками (окремими ділянками); досипання земляного полотна з пошаровим ущільненням тіла насипу (окремими ділянками); влаштування поширення існуючого дорожнього одягу (окремими ділянками); влаштування посилення існуючого дорожнього одягу (окремими ділянками); подовження існуючих труб, заміна зруйнованих труб; ремонт існуючого моста; влаштування кюветів; встановлення залізобетонних прямокутних лотків;  влаштування дорожнього одягу на примиканнях; укріплення узбіч щебнем (окремими ділянками). Основні проектні рішення по капітальному ремонту ділянки дороги представлені на кресленнях, а обсяги робіт наведені у відомостях. Коригування проектної документації на «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-26-04 Чернівці – Герца – контрольно-пропускний пункт «Дяківці» на ділянці км 31+140 – км 35+995 Чернівецької області» складена для забезпечення основних технічних параметрів з дотриманням вимог ДБН В.2.3-4:2015 зі змінами, використанням діючих нормативних документів і типових проектів. На ділянці капітального ремонту водовідвідна система представлена водоперепускними трубами, водовідвідними кюветами та лотками. Для забезпечення водовідведення передбачено прочищення існуючих кюветів. Будівельне сміття передбачається вивозити на спеціальний полігон на 1км, ґрунт із кар’єра на досипання земполотна на 3 км. згідно довідки замовника. Проектом передбачено при ремонті моста наступні роботи: розбирання перильного огородження, накладних тротуарних блоків, розбирання мостового полотна; по існуючій прогоновій будові влаштування монолітної залізобетонної плити проїзної частини; влаштування водовідводу за допомогою поперечних ухилів, через водовідвідні трубки; влаштування сполучення моста з насипом перехідними плитами довжиною 6,0 м і монолітними тротуарами довжиною 2,0 м, при цьому на берегових опорах влаштовуються шафові монолітні залізобетонні стінки та відкрилки; встановлення бар’єрного огородження – металеве, оцинковане, стримувальної здатністю 280 кДж; ремонт та посилення проміжних опор; посилення проміжних опор шляхом об’єднання паль залізобетонною оболонкою висотою 2,0 м та шириною 0,65 м; на опорах влаштування сейсмоупорів; укріплення конусів монолітним бетоном; покриття поверхонь прогонової будови та опор захисними матеріалами «СІЛОЛ». Опори моста – існуючі, тому втручання в існуючу екосистему буде мінімальне та яке не приведе до зміни основних показників.

Для визначення впливу на навколишнє середовище проектованої діяльності розроблений розділ ОВНС в складі пояснювальної записки, де було визначено всі впливи на навколишнє середовище, а саме: на атмосферне повітря, на водні ресурси, земельні ресурси, утворення відходів, вплив на соціальне та техногенне середовище, вплив на рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти.

Кошторисна частина проектної документації

Показники

Од. вим.

Вартість

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією у поточних цінах станом на 17 жовтня 2022р. всього:

тис. грн.

113 206,12561

у тому числі:

 

 

- будівельні роботи

тис. грн.

97 086,05357

- устаткування

тис. грн.

-

- інші витрати

тис. грн.

16 120,07204

Понесені витрати замовника згідно відомості понесених витрат форма 5 - всього:

тис. грн.

77 003,54361

у тому числі:

 

 

- будівельні роботи

тис. грн.

62 116,25957

- устаткування

тис. грн.

-

- інші витрати

тис. грн.

14 887,28404

За результатами розгляду кошторисної документації і зняття зауважень встановлено, що зазначена документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складена відповідно до вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво».


Показники

Од. вим.

Вартість

Загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на  «26» жовтня 2022р. складає всього:

тис. грн.

113 175,526

у тому числі:

 

 

- будівельні роботи

тис. грн.

97 086,054

- устаткування

тис. грн.

-

- інші витрати

тис. грн.

16 089,472

Понесені витрати замовника згідно відомості понесених витрат форма 5 - всього:

тис. грн.

77 003,544

у тому числі:

 

 

- будівельні роботи

тис. грн.

62 116,260

- устаткування

тис. грн.

-

- інші витрати

тис. грн.

14 887,284

На завершення будівництва кошторисна вартість складає всього:

тис. грн.

36 171,982

у тому числі:

 

 

- будівельні роботи

тис. грн.

34 969,794

- устаткування

тис. грн.

-

- інші витрати

тис. грн.

1 202,188

Висновки

В ході проведення експертизи проектної документації експертною організацією ТОВ «УКРЕКСПЕРТИЗА ГРУП» за погодження із замовником у проект були внесені зміни та доповнення відповідно до зауважень експертів через відхилення від вимог законодавства України у сфері будівництва, будівельних норм і правил та нормативних документів.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту покладається на генпроектувальника та замовника.

 

 

 

Затверджую:

ТОВ «Укрекспертиза груп»                                                                        Ростислав ГЕБУРА

                                                       (Довіреність 28/06 від 28.06.2022 року)

 

 

                                                                                                                                                                                        

 

 

 

 

Головний експерт проекту                                                                                        Р.В. Пелех

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ №005957

 

 

 

 

 

 

Відповідальний експерт проекту                                                                                 А.В. Компій

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ №005787

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідальний експерт проекту                                                                      А.В. Компій

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ №006584

 

 

Відповідальний експерт проекту                                                                     Б.І. Степаняк

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ №004842

 

 

 

 

 

 

 

Відповідальний експерт проекту                                                                      В.Ф. Гель

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ №004498

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідальний експерт проекту                                                               О.К. Степанов

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ №004398

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідальний експерт проекту                                                                 М.В. Дімбровська

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ №004641

 

 

 

 

 

 

 

Архітектор                                                                                                                 Я.М. Заяць

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АА №000386

 

Розділи