1 редакція від 12.10.2022 2 редакція від 12.12.2022

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:7393-3550-2312-3627
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№122-09-22/КП від 23.09.2022
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП" (41403089) Версія №2 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці км 150+000 – км 155+000, Полтавська область». Коригування
Код проектної документації
PD01:6698-4751-1643-1232 №16-23-21 від 2021-10-20 (видав ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОСТОПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:7393-3550-2312-3627, EX01:7393-3550-2312-3627
Напрям експертизи
З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань пожежної безпеки, З питань експертизи проектної документації доріг, Розділ водопостачання та водовідведення, Розділ електрообладнання та електроосвітлення, Розділ організація будівництва
Головний експерт проекту
Ковальчук Василь Володимирович (АР 003364, АР 003606, АТ 001917, АЕ 005917, АР 002800, АЕ 007535, АЕ 006706, АЕ 000667, АР 018867, АР 019406 )

Кошторисна вартість

Заявлена кошторисна вартість передбачена наданою кошторисною документацією (до експертизи)

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
22.07.2022 1255554.51 970671.285 2613.217 282270.008 736781.42 583415.005 0 153366.415

Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
14.09.2022 1244132.434 968257.374 2611.453 273263.607 736781.42 583415.005 0 153366.415

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Полтавська обл., Полтавський район, Решетилівська територіальна громада, м. Решетилівка (станом на 01.01.2021) , Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці км 150+000 – км 155+000, Полтавська область не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (25898491)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Експерт (фахівець) Розділ організація будівництва
Савйовський Володимир Вікторович
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Боричко Тамара Юріївна (АЕ 005036)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
Кучерук Сергій Володимирович (АЕ 003600, АЕ 006285, АЕ 007181)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
Даниленко Галина Андріївна (АЕ 004833, АР 017963, АР 001210)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
Тертишніков Ігор Віталійович (АЕ 005273)
Відповідальний експерт Розділ водопостачання та водовідведення
Радченко Сергій Володимирович (АЕ 004825, АР 011867, АР 013975)
Відповідальний експерт Розділ електрообладнання та електроосвітлення
Ланге Роман Володимирович (АР 011842, АЕ 004823)
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
Ковальчук Василь Володимирович (АР 003364, АР 003606, АТ 001917, АЕ 005917, АР 002800, АЕ 007535, АЕ 006706, АЕ 000667, АР 018867, АР 019406)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:6698-4751-1643-1232
Орган, що видав
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОСТОПРОЕКТ" (30604691)
Вид будівництва
Реконструкція
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
20.10.2021
Номер проектної документації
16-23-21
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

ДОДАТОК до експертного звіту (позитивного)

№ 122-09-22/КП від «23» вересня 2022 року

щодо розгляду проектної документації на будівництво

за проектом

 

«Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці км 150+000 – км 155+000, Полтавська область» Коригування

 

Замовник: Служба автомобільних доріг у Полтавській області.

Генеральний проектувальник: Приватне підприємство «Науково-виробнича фірма «МОСТОПРОЕКТ», місцезнаходження: 04208, м. Київ, проспект Радянської України, буд. 7, кв. 33.

Головний інженер проекту (ГІП) – Каплинський Дмитро Миколайович (кваліфікаційний сертифікат серія АР №017032).

 

Експертиза проектної документації виконана товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» на підставі договору на виконання експертизи проекту будівництва №122-1908-22/КП, укладеного у відповідності з Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 р. №560.

 

Проект розроблено на підставі наступних вихідних даних:

-       завдання №16-14/12/02-21 на коригування проектно-кошторисної документації, затвердженого Службою автомобільних доріг у Полтавській області Державного агентства автомобільних доріг України від 12.03.2021 року;

-       технічних умов №9 від 30.04.2020 року, виданих Полтавською філією ПАТ «Укртелеком»;

-       технічних умов на перевлаштування існуючих газопроводів №3578/14 від 13.05.2020 року, виданих АТ «Полтавагаз»;

-       акту обстеження ділянки автомобільної дороги державного значення, затвердженого замовником від 12.11.2021 року;

-       розрахунку класу наслідків (відповідальності) об’єкта, виконаного генеральним проектувальником та узгодженого замовником.

 

Клас наслідків (відповідальності) об’єкта визначений генеральним проектувальником сумісно із замовником як СС3.

Відповідність технічних рішень проекту вимогам чинних нормативних документів у будівництві підтверджено окремим записом, наведеним у пояснювальній записці проекту, який завірено підписом та особистою печаткою відповідального виконавця проекту – ГІПа генерального проектувальника, Каплинського Дмитра Миколайовича (кваліфікаційний сертифікат серія АР №017032).

Основні проекті рішення

 

Підставою для коригування проекту є виникнення додаткових робіт, зміна проектних рішень, збільшення вартості матеріально-технічних ресурсів та рівня кошторисної заробітної плати, у порівнянні з раніше затвердженою проектною документацією (експертний звіт щодо розгляду проектної документації від 04.11.2019 року № 28-0041-19 (28-0622-16), виданий ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» та окремим проектом було розроблено документацію на «Перевлаштування (реконструкція) ділянки існуючого магістрального газопроводу ЄККР (Ду1400, РУ 75кг/см2) під час реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31Дніпро – Царинка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці км 150+000 – км 155+000, Полтавська область» та видано експертний звіт щодо розгляду проектної документації від 15.12.2020 року № V-0337-20/ПРОЕКСП, виданим ТОВ «ПРОЕКСП»).

 

При коригуванні відбулися зміни проектних рішень та виникли наступні додаткові роботи:

-            вилучені обсяги по звалюванню дерев м’яких та твердих порід та компенсаційній висадці дерев;

-            скориговані обсяги розчищення укосів земляного полотна та прилеглої смуги від чагарнику;

-            скориговані обсяги по розбиранню існуючого асфальтобетонного покриття на примиканнях;

-            вилучені обсяги по розбиранню існуючих дорожніх знаків на металевих та залізобетонних стійках;

-            вилучені обсяги по розбирання існуючого металевого бар’єрного огородження;

-            скориговані обсяги по зрізанню існуючого земляного полотна, влаштування водовідвідних канав;

-            вилучені обсяги з розпушення укосів земляного полотна;

-            скориговані обсяги по переміщенню та розрівнюванню наявного та платного ґрунту в насип земляного полотна бульдозером з ущільненням ґрунту насипу земляного полотна;

-            скориговані обсяги робіт з укріплення узбіч та укосів земляного полотна;

-            скориговані обсяги з укріплення водовідвідних канав;

-            скориговані обсяги з влаштування металевих гофрованих водопропускних труб на ПК 1523+35, ПК 1526+90, ПК 1544+10;

-            скориговані обсяги з влаштування залізобетонних водопропускних труб під примиканнями;

-            вилучені обсяги по влаштуванню транспортного тунелю з МГК-конструкції (передбачене влаштування залізобетонного транспортного тунелю);

-            скориговані обсяги по влаштуванню проїзду в тунелі;

-            скориговані обсяги та конструктивні шари з влаштування дорожнього одягу в межах транспортного тунелю та на підходах до нього;

-            скориговані обсяги по влаштуванню скидів води на узбіччі;

-            скориговані обсяги робіт з влаштування дощоприймальних колодязів зі скидом води на укос;

-            скориговані обсяги робіт з влаштування мережі дощової каналізації;

-            скориговані обсяги робіт з влаштування бортових каменів;

-            скориговані обсяги робіт з влаштування очисних споруд;

-            скориговані обсяги робіт з влаштування армогрунтової підпірної стінки;

-            скориговані обсяги робіт з влаштування шумозахисних екранів;

-            скориговані обсяги робіт з влаштування дорожнього одягу жорсткого типу;

-            скориговані обсяги робі з влаштування деформаційних швів стиснення та розширення;

-            скориговані обсяги по влаштування дорожнього одягу на перехідних ділянках на існуюче покриття (на примиканнях);

-            скориговані обсяги робіт з влаштування дорожнього одягу на тротуарах;

-            скориговані обсяги робіт з влаштування типових дорожніх знаків та дорожніх знаків індивідуального проектування;

-            скориговані обсяги робіт з влаштування опор дорожніх знаків;

-            скориговані обсяги робіт з влаштування бар’єрного та пішохідного огородження;

-            скориговані обсяги робіт з нанесення дорожньої розмітки;

-            додані обсяги робіт з влаштування виїмки земляного полотна;

-            додані обсяги робіт з розробки непридатного ґрунту існуючого земляного полотна;

-            додані обсяги робіт зі стабілізації робочого шару земляного полотна за технологією холодний ресайклінг з пилувато-суглинистого ґрунту, обробленого цементом;

-            додані обсяги робіт зі стабілізації основи за технологією холодний ресайклінг з вапняно-грунтової суміші;

-            додані обсяги робіт з укріплення укосу монолітним бетоном (на підході до транспортного тунелю);

-            додані обсяги робіт з нарізання швів поперечних у шарі основи з «пісного» бетону;

-            додані обсяги робіт з армування плит верхнього шару покриття над трубами та в місцях пересічення траси з газопроводами з застосуванням сітки з арматури;

-            додані обсяги робіт з влаштування початкових секцій огородження "терміналів";

-            додані обсяги робіт з влаштування тимчасового проїзду на період виконання будівельних робіт;

-            додані обсяги робіт із забезпечення засобами тимчасової організації дорожнього руху;

-            додані обсяги робіт з влаштування залізобетонного транспортного тунелю на ПК 1545+65,5;

-            скориговані обсяги робіт по влаштуванню фундаментів надземного пішохідного переходу на ПК 1520+41,0;

-            уточнені обсяги робіт по влаштуванню елементів надземних пішохідних переходів на ПК 1520+41,0 та на ПК 1539+46,0.

Автомобільна дорога

 

Автомобільна дорога проходить по існуючому напрямку дороги Н-31 з поширенням земляного полотна праворуч по відношенню до існуючого насипу.

Інтенсивність руху транспортних засобів на ділянці проведення реконструкції складає 5210 авт./добу; перспективна інтенсивність на 2042 рік складе 13820 авт./добу.

Інтенсивність руху, приведена до легкового автомобіля, в межах даної ділянки складає 10240 авт./добу, перспективна інтенсивність руху на 2042 рік складе 22440 авт./добу.

Відповідно до інтенсивності руху, згідно ДБН В.2.3-4:2015 дорогу запроектовано за параметрами І-б технічної категорії.

Після реконструкції ділянка автомобільної дороги матиме такі характеристики:

- технічна категорія – І-б;

- довжина ділянки дороги – 5000 м;

- розрахункова швидкість – 110 км/год;

- розрахункове навантаження – 115 кН;

- ширина проїзної частини – 2х7,50 м;

- ширина розділювальної смуги – 3,0 м, в тому числі ширина укріпленої смуги (з дорожнім одягом по типу основного проїзду) – 2х0,50 м;

- ширина узбіччя – 3,75 м (на ділянках влаштування бар'єрного огородження ширина узбіччя збільшується для виконання вимог п. 4.5.11 ДБН В.2.3-4:2015), в тому числі зупинкової смуги разом з укріпленою смугою узбіччя (з дорожнім одягом по типу основного проїзду) – 3,00 м.

Основні технічні показники поздовжнього профілю:

- найбільший поздовжній похил – 26 ‰;

- найменший радіус горизонтальної кривої – 751 м;

- опуклої вертикальної кривої – 11000 м;

- увігнутої вертикальної кривої – 5774 м.

Траса дороги

Початок проектної ділянки знаходиться на ПК 1500+00,0, що відповідає км 150+000 автомобільної дороги Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка.

Кінець проектної ділянки знаходиться на ПК 1550+00,0, що відповідає км 155+000 автомобільної дороги Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка.

Загальна довжина ділянки реконструкції складає 5000 м.

На ділянці ПК 1534+54 – ПК 1546+03 дорога проходить в межах с.Шевченкове Полтавського району.

На ділянці дороги ПК 1547+00 – ПК 1550+00 у зв'язку з необхідністю збільшення існуючого ненормативного радіусу горизонтальної кривої, виконується спрямлення дороги зі збільшенням радіусу кривої в плані до 1700 м (загалом, спрямлення ділянки дороги виконується в межах проектних ділянок реконструкції км 150+000 – км 155+000 та км 155+000 – км 155+965 на ділянці ПК 1547+00 – ПК 1559+00).

Основні техніко-економічні показники плану траси:

- категорія дороги – І-б;

- загальна довжина – 5,0 км.

Транспортний тунель

Для забезпечення проїзду транспортних засобів між с. Шевченкове Полтавського району та господарським двором, що знаходяться по різним сторонам від земляного полотна автомобільної дороги, без виїзду технологічного транспорту на дорогу, проектною документацією передбачається влаштування залізобетонного транспортного тунелю на ПК 1545+65,5. Довжина тунелю – 10,776 м, габарит проїзду – 2х11,0 м зі службовими проходами 2х0,75 м (вздовж автомобільної дороги Н-31). Габарит проїзду в транспортному тунелі – 9 м.

Надземні пішохідні переходи

Для можливості руху пішоходів між автобусними зупинками на ПК 1520+41,0 та ПК 1539+46,0 проектно-кошторисною документацією передбачається влаштування надземних пішохідних переходів у різних рівнях.

Водопропускні труби

В межах проектної ділянки реконструкції знаходяться 3 існуючих залізобетонних водопропускних труби під основною дорогою: ПК 1523+32 (двохочкова 2хØ1,50 м), ПК 1526+90 (Ø1,00 м), ПК 1544+10 (двохочкова 2хØ1,20 м).

В результаті обстеження існуючих штучних споруд було визначено, що в межах проектної ділянки реконструкції всі залізобетонні труби під основною дорогою перебувають в незадовільному стані. Наявні просідання дорожнього одягу біля труб, руйнування ланок та портальних стінок, відсутнє укріплення лотків оголовків, русла та укосів. В результаті цього та з урахуванням доведення дороги до параметрів І-б категорії з відповідним поширенням земляного полотна передбачається перевлаштування труб під основною дорогою із заміною на металеві гофровані на ПК 1523+35 (двохочкова Ø 1,50 м+ Ø 1,60 м), ПК 1526+90 (Ø 1,50 м), ПК 1544+10 (двохочкова Ø 1,50 м+ Ø 1,60 м).

Довжини нових металевих гофрованих труб під основною дорогою складають:
       - ПК 1523+35 (двохочкова Ø 1,50 м+ Ø 1,60 м) – 32,0 м;

- ПК 1526+90 (Ø 1,50 м) – 33,7 м;

- ПК 1544+10 (двохочкова Ø 1,50 м+ Ø 1,60 м) – 48,0 м.

Існуючі водопропускні труби під з’їздами перебувають в незадовільному стані, наявні руйнування ланок, окрім цього, довжина труб є меншою за необхідну, зважаючи на нормативні радіуси заокруглень примикань. У зв’язку цим та з урахуванням поширення земляного полотна дороги праворуч, передбачається перевлаштування водопропускних труб та влаштування нових залізобетонних отвором 1,0 м під примиканнями та з’їздами на ПК 1519+90,6 (праворуч) та ПК 1527+72,4 (ліворуч).

Водоскиди

Для запобігання розмивів узбіч та укосів земляного полотна на ділянках дороги, де висота насипу перевищує 2,0 м, увігнутих вертикальних кривих та односхилого поперечного похилу дороги (на правому проїзді, з боку внутрішньої частини заокруглення) проектом передбачено влаштування скидів води відкритими лотками для відведення води за межі земляного полотна.

Скиди води влаштовуються з бетонних блоків Б-5, лоток скиду являє собою укріплену монолітним бетоном площадку. На укосах влаштовують телескопічні лотки зі збірних залізобетонних блоків Б-6 на щебеневій основі, після чого поверхнева вода потрапляє до гасника в підошві насипу або гасника в кюветі. Збирання поверхневих вод здійснюється бортовим каменем з блоків БР 100.30.18 (з підвищенням над покриттям проїзної частини на 7 см, відповідно до п. 7.8 ДБН В.2.3-4:2015 зі Змінами).

Дощоприймальні колодязі зі скидом води на укіс земляного полотна

Для відведення води з проїзної частини на віражах, а також із зупинкових майданчиків автобусних зупинок, передбачається влаштування скидів води дощоприймальними колодязями з випусками на укіс земляного полотна.

З колодязя вода по трубі направляється до укосу насипу. На укосах влаштовують телескопічні лотки зі збірних залізобетонних блоків Б-6 на щебеневій основі, після чого поверхнева вода потрапляє до гасника в підошві насипу або гасника в кюветі.

Збирання поверхневих вод здійснюється бортовим каменем з блоків БР 100.30.18.

Мережа дощової каналізації

В межах с. Шевченкове, у зв’язку з необхідністю скиду води з проїзної частини до очисних споруд, а також у зв’язку з влаштуванням армогрунтової підпірної стінки та, як наслідок, відсутністю можливості влаштування скидів води відкритими лотками з телескопічними лотками на укосах насипу земляного полотна, передбачається влаштування поздовжньої та поперечної мережі дощової каналізації.

На ділянці влаштування перехідно-швидкісної смуги на лівий поворот труба поздовжньої дощової каналізації розміщується з боку узбіччя лівого проїзду, на решті ділянки влаштування мережі – по осі розділювальної смуги. Система дощової каналізації складається з дощоприймальних, оглядових колодязів та труб, що їх поєднують, після чого вода направляється до очисних споруд. Збирання поверхневої води з дороги виконується бортовим каменем.

Підпірна стінка

На ділянці дороги ПК 1545+92 – ПК 1547+12 з боку правого проїзду дороги у зв’язку з необхідністю збереження території господарського двору, проектною документацією передбачається влаштування армогрунтової підпірної стінки.

Загальна довжина підпірної стінки складає 120 м.

Водовідведення з конструкції підпірної стінки забезпечуються влаштуванням дренажної перфорованої труби, після чого вода відводиться збірним бетонним лотком за межі земляного полотна. Максимальна висота підпірної стінки складає 6,7 м.

Шумозахисні екрани

Відповідно до проведеного акустичного розрахунку, на ділянці ПК 1534+00 – ПК 1547+00 в межах с. Шевченкове проектом передбачається влаштування шумозахисних екранів (ліворуч від осі дороги).

Автобусні зупинки

На 1520+72,6 та ПК 1539+12,4 (лівий проїзд), а також ПК 1520+74,8 та ПК 1539+12,8 (правий проїзд) передбачене влаштування автобусних зупинок. За розташуванням автобусні зупинки відносяться до проміжних пересадкових.

Поверхня посадкового майданчику піднята над покриттям зупинкового на 20 см за рахунок бортового каменю БР 100.30.18.

Поперечний похил зупинкових майданчиків продовжує поперечний похил проїзної частини дороги. Поперечний похил посадкового майданчика дорівнює 15‰ і направлений в бік проїзної частини.

Для відведення води за межі зупинкових майданчиків передбачене влаштування дощоприймальних колодязів, які розміщені в понижених місцях.

Для можливості переходу між автобусними зупинками проектом передбачене влаштування надземних пішохідних переходів.

Дорожній одяг зупинкових майданчиків відповідає конструкції дорожнього одягу по типу 1, посадкових майданчиків та тротуарів – типу 4.

Передбачається влаштування автопавільйонів біля автобусних зупинок.

Туалети передбачені біля автобусних зупинок, які знаходяться поза межами населених пунктів (відповідно до п. 14.5.12 ДБН В.2.3-4:2015). Туалети облаштовані універсальною кабінкою для маломобільних груп населення відповідно до п. 6.3.12 ГБН В.2.3-37641918-550:2018.

Рішення по доступності об’єкту ремонту для маломобільних груп населення

Параметри надземних пішохідних переходів через автомобільну дорогу на ПК 1520+41,0 та ПК 1539+46,0, ширини пандусів та їх поздовжній похил дозволяють рух маломобільних груп населення.

Для забезпечення засобами безпеки, орієнтування та отримання інформації для осіб з порушеннями зору, на ділянках влаштування тротуарів проектом передбачається влаштування тактильних елементів доступності, які включають в себе тактильні смуги, які контрастно відрізняються за кольором та фактурою від поверхні, на яку їх встановлено.

Поздовжній профіль

Поздовжній профіль земляного полотна запроектований у відповідності до вимог ДБН В.2.3-4:2015 “Автомобільні дороги” табл. 4.2 виходячи з умов забезпечення розрахункової швидкості 110 км/год для дороги І-б категорії.

Основні технічні показники поздовжнього профілю:

- найбільший поздовжній ухил – 26 ‰;

- найменший радіус опуклої вертикальної кривої – 11000 м;

- найменший радіус увігнутої вертикальної кривої – 5774 м.

Земляне полотно

При підготовці до реконструкції знімається рослинний ґрунт з підошви насипу, а також з узбіч та укосів існуючого земляного полотна.

У зв’язку з перезволоженням ґрунту існуючого земляного полотна, який містить у своєму складі наявні органічні домішки, передбачається розбирання існуючого насипу з неможливістю подальшого використання ґрунту від розбирання. Відсипання земляного полотна передбачено платним ґрунтом із резерву. Коефіцієнт ущільнення земляного полотна складає 0,98. Відносний
коефіцієнт ущільнення насипу відповідає значенню 1,22.

Крутизну укосів насипу земляного полотна прийнято 1:1,75 на ділянках влаштування бар'єрного огородження на узбіччі, та 1:3 – на інших ділянках (на ділянці дороги ПК 1545+92 – ПК 1547+12 праворуч передбачається влаштування підпірної стінки).

На ділянках дороги, де земляне полотно проходить у виїмці, для запобігання розмивів та деформацій земляного полотна дороги передбачене влаштування водовідвідних канав шириною 0,40 м. Укріплення водовідвідних канав передбачається засівом трав по шару рослинного ґрунту.

Дорожній одяг

З урахуванням укріплення в’яжучим верхнього шару земляного полотна на товщину 30 см, який одночасно виконує функцію додаткового шару основи дорожнього одягу, фактична товщина дорожнього одягу буде становити 0,74 м + 0,3 м = 1,04 м, що перевищує нормативну глибину промерзання для району прокладання траси (0,9 м за ДБН В.2.1-10:2009).

В проекті реконструкції передбачено 5 типів конструкцій дорожнього одягу:

Тип 1. Новий дорожній одяг з цементобетонним покриттям
- покриття із монолітного дорожнього цементобетону класу міцності на розтяг при згині Bbtb 4,4 (60) при стиску B 35, морозостійкість F 200 при відтаванні в 5% розчині NaCl згідно ДСТУ Б.В.2.7-43-96, Е=36 000 МПа, товщиною 26 см;

- влаштування розділяючого прошарку із геосинтетичного матеріалу з поверхневою щільністю 400 г/м2 згідно ГБН В.2.3-218-544:2014;

- пісний бетон В 7,5 згідно ДСТУ Б.В.2.7-43-96, Е = 1000 МПа, товщиною 18 см;

- цементогрунт М 40 (Супіски пилуваті, суглинки оброблені 6% цементу відповідно до ГБН В.2.3-37641918-554:2013 класу міцності ІІІ, Е=200 МПа), товщиною 30 см.

Тип 2. Новий дорожній одяг в транспортному тунелі та підходах до нього

- АСГ. Др. Щ. Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 5 см;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40 л/м²;

- АСГ. Кр. Щ. А1. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 10 см;

- щебенево-піщана суміш С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30:2013 – 23 см.

Тип 3. Новий дорожній одяг на перехідних ділянках примикань та технологічних проїздах до туалету

- АСГ. Др. Щ. Б. НП. I. БНД 70/100 (з максимальним розміром зерен щебеню 15 мм) згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 4 см;

- щебенево-піщана суміш С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30:2013 – 21 см.

Тип 4. Новий дорожній одяг на посадкових майданчиках та тротуарах

- АСГ. Пщ. Г. НП. І. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 4 см;

- щебенево-піщана суміш С-7 згідно ДСТУ Б В.2.7-30:2013 – 12 см.

Тип 5. Новий дорожній одяг за межами радіусів заокруглення на примиканнях

- матеріал від фрезерування існуючого покриття – 25 см.

Укріплення розділювальної смуги

- АСГ. Др. Щ. Б. НП. IІ. БНД 70/100 (з максимальним розміром зерен щебеню 15 мм) згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011– 4 см;

- матеріал від фрезерування існуючого покриття – сер. 22 см.

У цементобетонному покритті влаштовують поздовжні і поперечні шви (стискання і розширення), що ділять покриття на плити визначеної довжини і ширини. Поперечні шви стискання влаштовують між швами розширення.

Глибина нарізання поперечних та поздовжніх швів становить 1/3 товщини плити. У швах передбачено штирьові з’єднання:

- поперечні шви: металевий штир гладкого профілю класу А240, 22 мм, L=500 мм з полімерним покриттям або фарбою;

- поздовжні шви: металевий штир періодичного профілю класу А400, 16 мм, L=800 мм.

Примикання та з’їзди

Примикання запроектовані згідно ДБН В.2.3-4:2015 та ГБН В.2.3-37641918- 555:2016.

На проектній ділянці розташовано 4 примикання та з’їзди:

- ПК 1519+90,6 (правий проїзд) - до с. Пащенки, автомобільна дорога О1720293 Потічок – Пащенки – /Н-31/.

- ПК 1527+68,0 (правий проїзд) – в поле;

- ПК 1527+72,4 (лівий проїзд) – в поле;

- ПК 1539+98,2 (лівий проїзд) – до вулиці (с. Шевченкове Полтавського району).

Влаштування польових з'їздів на ПК 1527+72,4 (лівий проїзд) та ПК 1527+68,0 в місцях їх існуючого місцеположення обумовлюється необхідністю здійснення сільськогосподарської діяльності на землях сільськогосподарського призначення біля с. Шевченкове.

Перехід від ширини проїзної частини примикань та з’їздів в кінці заокруглень до існуючої ширини здійснюється на довжині 20 м з влаштуванням дорожнього одягу по типу 3.

На з’їздах в поле, що знаходяться на ПК 1527+68,0 (правий проїзд) та ПК 1527+72,4 (лівий проїзд), де відсутнє тверде покриття, передбачене влаштування дорожнього одягу з матеріалу від фрезерування існуючого покриття товщиною 25 см на довжині 200 м, відповідно до п. 9.2.1.9 ДБН В.2.3-4:2015 (дорожній одяг по типу 4). Узбіччя укріплюються засівом трав на ширину 2х1,75 м.

В межах радіусів заокруглень примикань узбіччя укріплюються засівом трав по шару рослинного ґрунту товщиною 15 см.

Перехідно-швидкісні смуги та ліві віднесені повороти

Проектом передбачається влаштування перехідно-швидкісних смуг розгону та гальмування з лівими віднесеними поворотами для всіх з’їздів та примикань, що розробляються проектно-кошторисною документацією.

Відповідно до п. 9.2.4.1 ДБН В.2.3-4:2015 в місці влаштування автобусних зупинок передбачається влаштування перехідно-швидкісних смуг гальмування та розгону.

Перехідно-швидкісні смуги на гальмування мають такі параметри:

- ширина смуги руху – 3,75 м;

- довжина смуги повної ширини – 100 м;

- довжина клину перехідно-швидкісної смуги – 80 м.

Перехідно-швидкісні смуги на розгін мають такі параметри:

- ширина смуги руху – 3,75 м;

- довжина смуги повної ширини – 150 м;

- довжина клину перехідно-швидкісної смуги – 80 м.

Перехідно-швидкісні смуги на лівий поворот (з боку розділювальної смуги) мають такі параметри:

- ширина смуги руху – 3,75 м;

- довжина смуги повної ширини примикання – 144 м, в тому числі довжина смуги накопичення – 44 м (дві довжини розрахункового транспортного засобу відповідно до вимог ГБН В.2.3-37641918-555:2016 "Транспортні розв’язки в одному рівні. Проектування");

- довжина клину перехідно-швидкісної смуги – 80 м.

Для можливості розміщення перехідно-швидкісних смуг на лівий поворот ширина розділювальної смуги на даних ділянках збільшується до 5,50 м. Перехід до збільшеної ширини розділювальної смуги виконується на довжині 125 м (з відгоном 1:100, відповідно до п. 5.1.12 ДБН В.2.3.4:2015).

Для можливості здійснення лівих поворотів, а також розвороту транспорту, проектною документацією передбачається влаштування трьох лівих віднесених поворотів: на ПК 1531+93,4 (лівий проїзд) та ПК 1517+73,2 (правий проїзд), ПК 1535+72,7 (правий проїзд).

Тротуари

Для можливості безпечного руху пішоходів між автобусними зупинками на підходах до надземних пішохідних переходів, проектом реконструкції передбачене влаштування нових тротуарів шириною 1,50 м. По всій довжині тротуарів передбачається влаштування бар’єрного огородження 11-ДО-280-0,8-2- 1,5. Таким чином, з урахуванням влаштування бар’єрного огородження, ширина покриття тротуару збільшується до 1,90 м (на ширину бар’єрного огородження).

В межах населеного пункту с. Шевченкове Решетилівського району влаштування тротуарів проектом не передбачено, оскільки ділянка дороги в межах ПК 1534+54 – ПК 1546+03 проходить по населеному пункту лише в адміністративних межах, в той час як житлова забудова знаходиться в стороні від автомобільної дороги.

Організація дорожнього руху

Для забезпечення безпеки руху передбачається встановлення дорожніх знаків згідно ДСТУ 4100:2021 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування".

В проекті передбачено дорожні знаки із світлоповертаючою здатністю. Передбачене встановлення 118 типових дорожніх знаків та 23 дорожніх знаків індивідуального проектування. Дорожні знаки встановлюються на оцинкованих опорах.

Передбачається встановлення дорожнього огородження 11ДО-280-0,8-2-1,5, 11ДД-280-0,8-2-1,1, Pass+Co (MaxiRail) H4b (або аналог), PassCo L4 H4b-B-W7 (або аналог), згідно ДСТУ Б В.2.3-12:2004, ДСТУ 8751:2017.

Огородження 11 ДО-280-0,8-2-1,5 встановлюється в одному рівні з лицьовою поверхнею бортового каменю БР 100.30.18 або кромкою цементобетонного покриття, що допускається відповідно до 4.5.11 ДБН В.2.3- 4:2015. Огородження 11 ДД-280-0,8-2-1,1 встановлюється по осі розділювальної смуги.

Для підвищення безпеки руху, а саме пом'якшення сили удару під час наїзду транспортних засобів на початку та в кінці ділянок бар'єрного огородження, що розташоване на розділювальній смузі, передбачається влаштування амортизаційних пристроїв (демпферних систем), відповідно до вимог п. 11.1.17 ДСТУ 8751:2017.

Напрямні пристрої влаштовуються відповідно до ДСТУ 8751:2017.

Дорожня розмітка влаштовується відповідно до ДСТУ 2587:2021.

Передбачено влаштування дорожньої розмітки з холодного пластику та високоякісної дорожньої фарби.

В межах проектної ділянки передбачається влаштування стаціонарного штучного освітлення.

 

Водопостачання та водовідведення

 

В межах проектної ділянки реконструкції знаходяться 3 існуючих залізобетонних водопропускних труби під основною дорогою: ПК 1523+32 (двохочкова 2хØ1,50 м), ПК 1526+90 (Ø1,00 м), ПК 1544+10 (двохочкова 2хØ1,20 м).

В результаті обстеження існуючих штучних споруд було визначено, що в межах проектної ділянки реконструкції всі залізобетонні труби під основною дорогою перебувають в незадовільному стані. Наявні просідання дорожнього одягу біля труб, руйнування ланок та портальних стінок, відсутнє укріплення лотків оголовків, русла та укосів. В результаті цього, та з урахуванням доведення дороги до параметрів І-б категорії з відповідним поширенням земляного полотна, передбачається перевлаштування труб під основною дорогою із заміною на металеві гофровані на ПК 1523+35 (двохочкова Ø 1,50 м+ Ø 1,60 м), ПК 1526+90 (Ø 1,50 м), ПК 1544+10 (двохочкова Ø 1,50 м+ Ø 1,60 м).

Довжини нових металевих гофрованих труб під основною дорогою складають:

·  -  ПК 1523+35 (двохочкова Ø 1,50 м+ Ø 1,60 м) – 32,0 м;

·  -  ПК 1526+90 (Ø 1,50 м) – 33,7 м;

·  -  ПК 1544+10 (двохочкова Ø 1,50 м+ Ø 1,60 м) – 48,0 м.

Влаштування металевих гофрованих двохочкових труб на ПК 1523+35 та ПК 1544+10 діаметрами відповідно 1,50 та 1,60 м обумовлено особливостями транспортування: при таких діаметрах труб з урахуванням їх конструкції існує можливість зменшити транспортні витрати вдвічі (при транспортування одна труба меншого діаметру поміщається в трубу більшого діаметру). При цьому отвори водопропускних труб забезпечують їх безнапірний режим роботи.

Існуючі водопропускні труби під з’їздами перебувають в незадовільному стані, наявні руйнування ланок, окрім цього, довжина труб є меншою за необхідну, зважаючи на нормативні радіуси заокруглень примикань. У зв’язку цим, та з урахуванням поширення земляного полотна дороги праворуч, передбачається перевлаштування водопропускних труб та влаштування нових залізобетонних отвором 1,0 м під примиканнями та з’їздами на ПК 1519+90,6 (праворуч) та ПК 1527+72,4 (ліворуч).

Для запобігання розмивів узбіч та укосів земляного полотна на ділянках дороги, де висота насипу перевищує 2,0 м, увігнутих вертикальних кривих та односхилого поперечного похилу дороги (на правому проїзді, з боку внутрішньої частини заокруглення) проектом передбачено влаштування скидів води відкритими лотками для відведення води за межі земляного полотна. Скиди води влаштовуються із бетонних блоків Б-5, лоток скиду являє собою укріплену монолітним бетоном площадку. На укосах влаштовують телескопічні лотки зі збірних залізобетонних блоків Б-6 на щебеневій основі, після чого поверхнева вода потрапляє до гасника в підошві насипу або гасника в кюветі. Збирання поверхневих вод здійснюється бортовим каменем з блоків БР 100.30.18.

Для відведення води з проїзної частини на віражах, а також із зупинкових майданчиків автобусних зупинок, передбачається влаштування скидів води дощоприймальними колодязями з випусками на укіс земляного полотна.

З колодязя вода по трубі направляється до укосу насипу. На укосах влаштовують телескопічні лотки зі збірних залізобетонних блоків Б-6 на щебеневій основі, після чого поверхнева вода потрапляє до гасника в підошві насипу або гасника в кюветі.

В межах с. Шевченкове, у зв’язку з необхідністю скиду води з проїзної частини до очисних споруд, а також у зв’язку з влаштуванням армогрунтової підпірної стінки та, як наслідок, відсутністю можливості влаштування скидів води відкритими лотками з телескопічними лотками на укосах насипу земляного полотна, передбачається влаштування поздовжньої та поперечної мережі дощової каналізації.

На ділянці влаштування перехідно-швидкісної смуги на лівий поворот труба поздовжньої дощової каналізації розміщується з боку узбіччя лівого проїзду, на решті ділянки влаштування мережі – по осі розділювальної смуги. Система дощової каналізації складається з дощоприймальних, оглядових колодязів та труб, що їх поєднують, після чого вода направляється до очисних споруд. 

 

Електрообладнання. Електроосвітлення

 

Джерело живлення – ПС 35/10 кВ "Пасічники".

Річне споживання електроенергії   – 75.593 тис. кВт*год.

Категорія по надійності електропостачання – ІІІ.

Система заземлення – TN-С.

Коригування розділу "Зовнішнє електроосвітлення" пов’язано з наступним:

·                        зміни ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Проектування» щодо середньої яскравості дорожнього покриття поза населеними пунктами (не менш 0,8кд/м2);

·                        зміни у нормативній базі проектування та ціноутворення;

·                        збільшення вартості трудових та матеріальних ресурсів.

Зовнішнє освітлення

Проектом передбачається встановлення трансформаторної підстанції щоглового типу з трансформатором напругою 10/0,4кВ потужністю 25кВА, із тупиковою схемою розподільчого пристрою високої напруги, з кабельними вводами 10кВ та 0,4кВ на залізобетонну стійку СК105  з роз’єднувачем РЛНДз-10/400.

Проектом передбачається встановлення щитка ЩК керування електроосвітленням на ТП-10/0,4кВ та шафи керуванням ШКО освітленням, яка призначена для живлення та керування зовнішнім освітленням автомобільної дороги.

Розрахунковий активно-реактивний облік електроенергії передбачається встановленням на вводі в РУ-0,4кВ проектованої ТП-10/0,4кВ за допомогою багато тарифного електронного лічильника прямого вмикання 220/380В, 5 (120А).

Живлення ТП-10/0,4кВ передбачається від існуючої опори ЛЕП-10кВ «Шамраївка» проводом марки AС-50/8.0.

Лінія живлення від щитка обліку ЩО-0,4кВ на ТП-10/0,4кВ до щитка розподільчого ВРП-0,4кВ кабелем ВВГ-4х10мм2. Лінія живлення від ВРП-0,4 до шафи керування освітленням ШКО-0,4 запроектовано кабелем марки АВБбШв 4х95мм2. Розподільча мережа освітлення між опорами освітлення запроектовано кабелем марки АВБбШв 4х16мм2.  Відгалуження к світильникам від розподільчої мережі освітлення виконується кабелем з мідними жилами ВВГ пер.3х1,5мм2 в з`єднувальній коробки марки ТВ з запобіжниками Ін=4А.

Переріз проводів вибраний по навантаженням і перевірений по втратам напруги і умовою відповідності вставки захисного апарата, який захищає лінію, за струмом однофазного короткого замикання в кінці ділянки, яка захищається.

Перевлаштування електричних мереж ПЛ-10 кВ

Коригування розділу «Перевлаштування електричних мереж ПЛ-10кВ пов’язано з наступним:

·                        заміною кабельних перетинів ПЛ-10кВ через автомобільну  дорогу на повітряні;

·                        уточнення та визначення земельних ділянок під проектовані опори.

Проектом передбачається:

1.     Демонтаж ПЛ-10кВ ф «Шамраївка» від ПС 35/10 кВ "Пасічники":

а. існуючих опор №№83-144, №207, №№271-277;

б. на ділянці існуючих опор №№83-144, №207, №№271-277 лінійної арматури та металоконструкцій опор;

в. в прогонах існуючих опор №№82-144, №№88-208, №№90-278 проводу марки 3АС-35/6.2.

2. Монтаж ПЛ-10кВ ф «Шамраївка» від ПС 35/10 кВ "Пасічники":

а. ділянки проектованих опор №31-90 та проводів марки 3АС-50/8, 3СІП-3-50 і 3АС-70/11;

б. в прогонах існуючої опори №82 і проектованої №1, існуючої опори №208 і проектованої опори №14/4 та існуючої опори №278 і проектованої опори №20/5 існуючого проводу 3АС-35/6.2;

в. на проектованих опорах №11 та №65 роз’єднуючих пунктів типу РЛНДз-10/400;

г. заземлювальних пристроїв ЗП-10кв проектованих опор.

Перевлаштування ділянок опор №125-126 ПЛ 330 кВ

Проектом передбачено перевлаштування існуючої ПЛ напругою 330 кВ «Полтава-Кременчук» в прогоні опор №125-126.

Системи зв’язку. Перевлаштування мереж

Коригування розділу "Системи зв’язку. Перевлаштування мереж" пов’язано з наступним:

·                        отриманням нових ТУ ПФ ПАТ “Укртелеком” №9 від 30.04.2020 р. замість ТУ №22 від 23.06.2017 р. у зв’язку з уточненням в процесі проведення підготовчих робіт до будівництва мереж зв’язку довжин, кількості та типів кабелів;

·                        зміна проектних рішень автомобільної дороги, а саме: влаштування водовідвідних канав та труб, зміна відкосів.

В зону реконструкції автомобільної дороги потрапляють:

·                        кабелі зв'язку МКСАШп 4х4х1,2 (2шт.) (власник ПФ ПАТ "Укртелеком");

·                        кабелі зв'язку КСПП 1х4х0,9 (1шт.) (власник ПФ ПАТ "Укртелеком");

·                        кабелі зв'язку ПРППМ 1х2х0,9 (5шт.) (власник ПФ ПАТ "Укртелеком");

·                        кабелі зв'язку ПРППМ 1х2х1,2 (1шт.) (власник ПФ ПАТ "Укртелеком");

кабелі зв'язку КСПП 1х4х1,2 (1шт.) (власник ПФ ПАТ "Укртелеком").

 

Пожежна безпека

 

У складі проекту організації будівництва в проекті визначені: місця розташування тимчасових будівель і споруд, складування конструкцій, матеріалів і виробів; місця розташування джерел протипожежного водопостачання.

У проекті передбачений захист прилеглої території від впливу несприятливих природних або техногенних факторів.

 

Організація будівництва

 

Проектом передбачено реконструкцію автомобільної дороги, що включає відновлення її експлуатаційних властивостей з дорожнього покриття, тунелю, пішохідних переходів з виконанням супутніх ремонтно-відновлювальних робіт.

До початку виконання будівельних робіт виконують комплекс підготовчих заходів, що включає огорожу будівельного майданчика в межах умовно виділених захваток, встановлення укажчиків небезпечних зон та облаштування  елементами будівельного господарства, організаційні дії щодо безпеки експлуатації прилеглих територій. 

На період реконструкції дороги для руху транспорту на захватці роботи виконують почергово на одній зі смуг.

Для забезпечення поточного та безпечного виконання реконструкції дороги, будівельні процеси виконують послідовно згідно прийнятої організаційно-технологічної схеми. 

Представлено номенклатуру рекомендованих будівельних машин та механізмів та обґрунтовано  потребу в  енергоресурсах.

Вказано на заходи з контролю якості будівельних робіт.

Вказано на основні правила безпеки праці та вказівки щодо дотримання вимог охорони довкілля. 

Тривалість реконструкції дороги становить 13,0 місяців, включаючи підготовчий період.  На будівництві задіяні 100 будівельників. 

Прийняті  принципові організаційно-технологічні рішення  є достатньою базою для розробки проекту виконання робіт.

 

Оцінка впливу на навколишнє середовище

 

У складі проекту розроблено розділ «Оцінка впливу на навколишнє середовище», де визначено, що реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці км 150+000 – км 155+000 не спричинить значного впливу на стан навколишнього середовища.

Вплив на атмосферне повітря під час провадження планової діяльності: забруднюючі речовини в атмосферному повітрі не перевищують нормативи гранично-допустимих концентрацій.

Тимчасовим джерелом забруднення атмосферного повітря є викиди забруднюючих речовин, що утворюються при проведенні будівельних робіт, які в цілому, на стан повітряного середовища не впливають.

Вплив на водне середовище при експлуатації очікується в межах нормативів з улаштуванням належного водовідводу з поверхні проїзної частини.

Вплив у частині поводження з відходами під час виконання будівельних робіт оцінюється в межах нормативів.

Поводження щодо зелених насаджень здійснювати відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 р. №1045 "Про затвердження Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах України".

Вплив на об’єкти природно-заповідного фонду та геологічне середовище відсутній. Вплив на соціальне середовище та техногенне середовище під час провадження планованої діяльності здійснюється у межах нормативів.

Захисні заходи, що застосовані в проекті, необхідні та достатні для забезпечення нормативного стану навколишнього природного середовища.

 

Газопостачання

 

Проектом передбачено:

1. Реконструкція підвідного сталевого газопроводу високого тиску Г3 (Р=0,6МПа) 219х6мм до с. Шевченкове на км 151+958:

- прокладання електрозварних сталевих труб 219х6мм за ДСТУ 8943:2019 в ізоляції типу “дуже посилена”;

- перетин автомобільної дороги Н-31 на км 151+958 проектованим газопроводом високого тиску Г3 219х6мм виконується у основному футлярі із сталевої електрозварної труби 377х7мм L=48м в ізоляції типу “дуже посилена” та в робочому із сталевої електрозварної труби 630х10мм L=46м методом горизонтального буріння згідно вимог протоколу техради ПАТ Полтавагаз”;

- перетин автомобільної дороги “з’їзд на с. Пащенки” проектованим газопроводом високого тиску Г3 219х6мм виконується у основному футлярі із сталевої електрозварної труби 377х7мм L=21м в ізоляції типу “дуже посилена” та в робочому із сталевої електрозварної труби 630х10мм L=20м методом горизонтального буріння згідно вимог протоколу техради ПАТ Полтавагаз”;

- влаштування контрольної трубки та КВП;

- влаштування 4х магнієвих протекторів ПМ-10У;

- влаштування 2х кулькових кранів 200 в сітчастій огорожі;

- демонтаж існуючої труби 219х6мм.

Кінці футлярів при прокладанні в них газопроводів ущільнити діелектричними водонепроникненими матеріалами.

У межах футляру сталевий газопровід повинен мати мінімальну кількість зварних стиків та укладатися на центруючі прокладки. Усі зварні стики сталевого газопроводу, які знаходяться в межах футляра, повинні перевірятися фізичними методами контролю.

На одному кінці футляру виконати контрольну трубку, що виходить під захисний пристрій на другому кінці футляру влаштувати контрольно-вимірювальний пункт.

Футляр виконувати із захисним покриттям дуже посиленого типу з ізоляцією типу „дуже посилена”.

Для електрохімзахисту проектованих футлярів додатково запроектовані протектори типу ПМ-10У.

З'єднувальні частини та деталі повинні бути заводського виготовлення.

 

Захист від шуму

 

При проектуванні проведено оцінку рівня шумового впливу автомобільного транспорту на прилеглу територію, де рівень шуму підлягає нормуванню.

Розрахунками визначені місця, де рівні шуму перебільшують нормативні. В цих місцях передбачається улаштування шумозахисних екранів.

Шумозахисні екрани запроектовані одного типу з прозорою вставкою висотою 3 м з кроком між стойками 3 м.

Екран з прозорою вставкою складається з наступних елементів:

а) панелі шумопоглинаючі (у верхній частині екрана - передній лист перфорований);

б) прозорі вставки (профільовані листи з безкольорового монолітного полікарбонату);

в) панелі шумовідбиваючі (у нижній частині екрана - передній лист суцільний);

г) стояки (в які встановлюються всі інші елементи екрана).

Основний елемент екрана - шумопоглинаючі та шумовідбиваючі панелі  розмірами 3000х1000х158мм.

 

 

Охорона праці та безпека експлуатації

 

Проектні рішення розроблено на основі чинних будівельних норм і нормативних документів, які забезпечують безпеку експлуатації, збереження здоров’я і працездатність персоналу.

Проектом передбачено виконання будівельно-монтажних робіт за розробленим «Проектом організації будівництва» та згідно вимог ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Промислова безпека у будівництві».

В місці сполучення тротуарів з проїзною частиною дороги для можливості переміщення маломобільних груп населення передбачене пониження бортового каменю над проїзною частиною дороги.

Також проектом передбачено встановлення дорожніх знаків, нанесення розмітки та маркування проїзної частини дороги.

 

Кошторисна частина

 

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 22  липня  2022 року, складала 1 255 554,510  тис. грн.., у тому числі : будівельні роботи – 970 671,285  тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 2 613,217 тис. грн., інші витрати –    282 270,008 тис. гривень.  Зворотні суми – 1 561,630 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості згідно відомості фактичної вартості  виконаних робіт станом на 01.01.2022 року виконано робіт на суму 736 781,420 тис. грн., в тому числі  будівельні роботи – 583 415,005 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 0,000 тис. грн.,  інші витрати – 153 366,415 тис. грн. Зворотні суми – 0,000 тис. грн

За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауваг установлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені проектом, складено згідно з вимогами Кошторисних норм України, затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 року №281.

Загальна вартість будівництва у поточних цінах станом 14 вересня 2022 року складає 1 244 132,434 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 968 257,374 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 2 611,453 тис. грн.,   інші витрати – 273 263,607 тис. грн. Зворотні суми – 1 474,130 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості згідно відомості фактичної вартості виконаних робіт станом на 01.01.2022 року виконано робіт на суму 736 781,420 тис. грн., в тому числі будівельні роботи – 583 415,005 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 0,000 тис. грн.,  інші витрати – 153 366,415 тис. грн. Зворотні суми – 0,000 тис. грн.

 

У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту покладається на генерального проектувальника та замовника.

За результатами розгляду проектних матеріалів і зняття зауважень експертизи, проектна документація може бути рекомендована до затвердження в установленому порядку.

 

Примітка: цей експертний звіт слід розглядати разом з Експертним звітом щодо розгляду проектної документації від 04.11.2019 року №28-0041-19 (28-0622-16), виданим ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА»

.

 

 

Головний експерт проекту

 

_______________________________  В.В. Ковальчук

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005917

 

Відповідальні експерти:

 

 

____________________________________  Р.В. Ланге

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004823

 

 

________________________________  С.В. Радченко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004825

 

 

_____________________________  І.В. Тертишніков

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005273

 

 

______________________________   Г.А. Даниленко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004833

 

 

________________________________     С.В. Кучерук

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №006285

 

 

_______________________________      Т.Ю. Боричко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005036

Експерти (фахівці)

 

Фахівець в частині

організації будівництва

 

 

 

_____________________________  В.В. Савйовський

                        (підпис)                                        (П.І.Б.)

 

 


Розділи