Основна інформація
Кошторисна вартість
Кошторисна вартість за чергами
Адреса
Адреса | Адреса згідно експериментального порядку | Наказ |
---|---|---|
м. Київ , між вулицями Жулянською та Чабанівською та на вул. Жулянській, 5 у Голосіївському районі | не присвоювалась | не призначалась |
Інформація про замовників
Правовий статус | Назва |
---|---|
Юридична особа | КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО З УТРИМАННЯ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЖИТЛОВОГО ФОНДУ СПЕЦІАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ "СПЕЦЖИТЛОФОНД" (31454734) |
Юридична особа | ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БУД-МОНОЛІТ" (42767044) |
Об’єкти будівництва
Відповідальні особи
Посада | Напрям експеритизи | ПІб |
---|---|---|
Відповідальний експерт |
З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки |
ЯКИМЕНКО ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 000441, АЕ 004766, АЕ 007263) |
Відповідальний експерт |
З питань екології
|
СМАГІНА ЛЮБОВ ВАСИЛІВНА (АЕ 004414, АЕ 000004) |
Відповідальний експерт |
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
|
ПТАШКА ЛАРИСА ЛЕОНТІЇВНА (АЕ 004304, АЕ 002852) |
Відповідальний експерт |
З питань енергозбереження
|
НАУМЕНКО АЛЛА КОСТЯНТИНІВНА (АР 001773, АЕ 004709) |
Відповідальний експерт |
З питань інженерного забезпечення
|
Шапаренко Зінаїда Сергіївна (АЕ 004726) |
Відповідальний експерт |
З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення З питань охорони праці |
Дуброва Ольга Михайлівна (АЕ 004774, АЕ 000060) |
Відповідальний експерт |
З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення |
ГАВРИЛОВА НАТАЛІЯ АНАТОЛІЇВНА (АЕ 004725) |
Головний експерт проекту |
З питань міцності, надійності, довговічності
|
Харчун Юрій Панасович (АЕ 004410, АЕ 000002) |
Інформація про проєктну документацію
Додаток до експертного звіту
Проект «Будівництво житлових будинків з об’єктами соціальної сфери, в тому числі за програмою «Доступне житло», для забезпечення житлом учасників АТО між вулицями Жулянською та Чабанівською та на вул. Жулянській, 5 у Голосіївському районі м. Києва» (V, VI та VІІ черги будівництва) розроблений у 2022 році ТОВ «ПАНТЕОН-ПРОЕКТ» (03048, м. Київ, вул. Кадетський Гай, 6), ГАП ‒ Гончар В. О. (кваліфікаційний сертифікат: Серія АА № 000502 від 21.09.2012, свідоцтво про підвищення кваліфікації № 1672 від 23.02.2018), на замовлення Комунального підприємства з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення «СПЕЦЖИТЛОФОНД» і ТОВ «БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «БУД-МОНОЛІТ» на підставі:
− містобудівних умов та обмежень для проектування об’єкта будівництва, затвердженого наказом Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 16.08.2018 № 787;
− завдання на проектування, затвердженого замовником.
Коригування ескізного проекту «Будівництво житлових будинків з об’єктами соціальної сфери, в тому числі за програмою «Доступне житло», для забезпечення житлом учасників АТО між вулицями Жулянською та Чабанівською та на вул. Жулянській, 5 у Голосіївському районі м. Києва» був розглянутий ТОВ «Українська будівельна експертиза» з наданням експертного звіту № 3-168-20-ЕП/КО від 16 серпня 2020 р., з рекомендацією для схвалення замовником у цілому, в тому числі з виділенням восьми черг будівництва, де V, VI та VІІ чергами передбачено будівництво:
− V черга - двосекційний 16-, 18-25-поверховий житловий будинок № 5;
− VI черга - двосекційний 16-поверховий житловий будинок № 6;
− VII черга - 9-поверховий наземний паркінг.
Житлові будинки - з підвалом, без верхнього технічного поверху, покрівля - пласка, не експлуатована.
Паркінг - без підвалу, покрівля - пласка, експлуатована, з відкритою автостоянкою на покрівлі.
Ділянка проектування площею 8,8527 га знаходиться між вулицями Жулянською та Чабанівською та на вул. Жулянській, 5 у Голосіївському районі м. Києва.
Загальна площа ділянок V, VI та VII черг будівництва – 2,9263 га.
Межі ділянки:
− з півночі – вулиця Жулянська;
− зі сходу – вулиця Чабанівська;
− з південного сходу – вулиця Жулянська та територія декількох дослідницьких інститутів;
− із заходу – вулиця Абрикосова.
Ділянка вільна від забудови та інженерних мереж, на території існують дерева, які підлягають знесенню.
Рельєф ділянки відносно спокійний. Відмітки поверхні землі змінюються від 188.74 до 184.12 м.
Заїзд на територію V, VI та VII черг будівництва передбачається з вулиць Абрикосової та Чабанівської.
Організація рельєфу території розроблена з урахуванням висотного положення існуючих будівель, споруд, прилеглої території відміток інших черг будівництва та верху покриття вулиць Чабанівської та Абрикосової і провулку Проектного. Поздовжній ухил по проїздах прийнято від 5 до 10‰.
Відведення поверхневих вод передбачено по лотоках проїздів у запроектовану мережу дощової каналізації. Поверхневі води з території відкритих автостоянок потрапляють на очисні споруди. Після очищення – у мережу дощової каналізації.
Проект благоустрою передбачає влаштування проїздів, тротуарів, майданчиків різного призначення. На вільній від забудови, проїздів, тротуарів і майданчиків території влаштовуються газони з додаванням рослинного шару ґрунту, висаджуються дерева та кущі.
Інженерно-геологічні вишукування виконані ТОВ «ІНГРАУНД» у 2021 році. Геологічну будову майданчика розвідано до глибини 40,0 м.
У загальній товщі виділено такі інженерно-геологічні елементи (ІГЕ):
− ІГЕ 2 ‒ ґрунтово-рослинний шар: суглинок темно-сірий, з відносним вмістом органічної речовини IR до 7%, тугопластичної та м’якопластичної консистенції;
− ІГЕ 3 ‒ пісок жовтий, світло-жовтий, темно-жовтий, середньої крупності, середньої щільності, з прошарками супіску та суглинку карбонатного, малого ступеня водонасичення;
− ІГЕ 4 ‒ супісок жовтий, світло-жовтий, буро-жовтий, карбонатний, з лінзами піску, твердої консистенції;
− ІГЕ 5 ‒ суглинок світло-жовтий, буро-жовтий, карбонатний, з лінзами піску, твердої консистенції;
− ІГЕ 6 ‒ суглинок світло-жовтий, буро-жовтий, карбонатний, з лінзами піску, тугопластичної консистенції.;
− ІГЕ 7 ‒ суглинок світло-жовтий, буро-жовтий, карбонатний, з лінзами піску, м’якопластичної консистенції.
− ІГЕ 14 ‒ суглинок буро-жовтий, сірий, буро-сірий, з прошарками піску, тугопластичної консистенції;
− ІГЕ 16 ‒ суглинок моренний, рудувато-жовтий, бурий, у нижній частині товщі сірий, піщанистий, із вмістом обкатаних уламків кристалічних порід до 10%, напівтвердої та тугопластичної консистенції;
− ІГЕ 17 ‒ суглинок моренний, рудувато-жовтий, піщанистий, з прошарками піску, м’якопластичної консистенції;
− ІГЕ 18 - пісок сірий, дрібний, з лінзами середньої крупності, щільний, насичений водою;
− ІГЕ 20 - суглинок сірий, блакитно-сірий, пилуватий, з прошарками піску, м’якопластичної консистенції;
− ІГЕ 21 - суглинок темно-сірий, темно-бурий, пилуватий, напівтвердої та тугопластичної консистенції;
− ІГЕ 22 - глина бура, темно-сіра, жовто-сіра, у нижній частині товщі із вмістом карбонатів до 20%, напівтвердої та твердої консистенції;
− ІГЕ 23 - глина строката, сіро-червона, жовто-сіра, напівтвердої та твердої консистенції.
Ґрунтові води виявлені на глибинах 3,6-5,9 м (абсолютні відмітки 180.5-183.3 м).
Ґрунтові води не мають агресивних властивостей до бетонів усіх марок.
Прогнозне підняття рівня ґрунтових вод становить 1,0 м від зафіксованого при вишукуваннях.
За розрахунком, наведеним у матеріалах проекту, погодженим замовником, житлові будинки відносяться до класу наслідків (відповідальності) СС3, паркінг відносяться до класу наслідків (відповідальності) СС2.
Згідно з ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України», відповідно до карти ЗСР-2004-А майданчик будівництва розташований у районі з фоновою сейсмічною інтенсивністю 5 балів за шкалою МSК-64.
Конструктивна схема житлових будинків – монолітний залізобетонний безригельний каркас, із залізобетонними діафрагмами та ядрами жорсткості. Житлові секції розділенні між собою температурно-осадовими швами. Шви запроектовані наскрізними та проходять через усі конструкції зверху вниз.
Просторова жорсткість і стійкість каркаса забезпечується сумісною роботою системи, утвореної вертикальними елементами каркаса (колонами, пілонами, діафрагмами та залізобетонними стінами ліфтово-сходових вузлів), і горизонтальними, незмінними у своїй площині, жорсткими дисками перекриття.
Фундаменти – плитно-пальові. Палі − буроін’єкційні, Ø620 мм, довжиною 19 м , із заведенням у шар ґрунту ІГЕ 22.
Ростверк − монолітний залізобетонний – суцільна плита, товщиною 1500 мм. З’єднання паль з ростверком – жорстке.
Зовнішні стіни підвалу – монолітні залізобетонні, товщиною 250 мм.
Пілони: переріз - за розрахунком, товщиною 250 мм.
Діафрагми та стіни ядер жорсткості – товщиною 250 та 200 мм.
Залізобетонні перекриття − плоскі безбалкові, в основному, товщиною 200 мм. Одночасно з перекриттям бетонуються балки та плити балконів і лоджій. Для запобігання промерзанню крізь перекриття передбачено також додаткове утеплення балконних плит і плит лоджій по всьому виступному контуру з подальшим декоративним покриттям чи влаштуванням підлоги.
Сходові марші – збірні та монолітні залізобетонні.
Вентиляційні шахти – з цегли.
Зовнішні стіни – самонесучі, з керамічних блоків Кератерм, товщиною 250 мм, із зовнішнім утепленням, розташовані в межах поверхів між перекриттями.
У підземних конструкціях передбачено гідроізоляцію фундаментів і зовнішніх стін.
Конструктивна схема наземного паркінгу – монолітний залізобетонний безригельний каркас, із залізобетонними діафрагмами та ядрами жорсткості. Секції розділенні між собою температурно-осадовими швами. Шви запроектовані наскрізними та проходять через усі конструкції зверху вниз.
Просторова жорсткість і стійкість каркаса забезпечується сумісною роботою системи, утвореної вертикальними елементами каркаса (колонами, пілонами, діафрагмами та залізобетонними стінами ліфтово-сходових вузлів), і горизонтальними, незмінними у своїй площині, жорсткими дисками перекриття.
Фундаменти – плитно-пальові. Палі − буроін’єкційні, Ø620 мм, довжиною 10 м, із заведенням у шар ґрунту ІГЕ 16.
Ростверк: монолітний залізобетонний – суцільна плита, товщиною 800 мм. З’єднання паль з ростверком – жорстке.
Пілони – переріз за розрахунком, товщиною 250 мм.
Діафрагми та стіни ядер жорсткості – товщиною 250 та 200 мм.
Перекриття − плоскі безбалкові, в основному, товщиною 220 мм, окремі балки - в невеликій кількості.
Сходові марші – збірні та монолітні залізобетонні.
Вентиляційні шахти запроектовані із збірних залізобетонних блоків виробництва ЗАТ ЗБК ім. С. Ковальської.
Зовнішні стіни – самонесучі, з цегли, товщиною 250 мм.
У проекті наведені основні принципові технологічні рішення паркінгу.
Паркінг призначений для зберігання легкових автомобілів, які належать мешканцям житлових будинків, та гостьових стоянок комплексу.
Паркінг - манежного типу, з перпендикулярним розташуванням автомобілів до осі проїзду.
Місткість паркінгу – 938 машино-місць, в тому числі 8 машино-місць для МГН. Для заряджання електромобілів на кожному поверсі зберігання авто передбачено електричну зарядну станцію на 2 авто.
Згідно з ТУ ПрАТ «АК «Київводоканал» № 13820 від 13.09.2021 водопостачання та пожежогасіння об’єкта забезпечується з водопровідної мережі по просп. Глушкова та водопровідної мережі Æ300 мм в районі будівлі № 42-В по просп. Глушкова, з кільцювання цих мереж.
Передбачено перекладання існуючої та прокладання внутрішньоквартальної водопровідної мережі на Æ300 мм від водопровідної мережі Æ300 мм по вул. Теремківській до мережі по вул. Чабанівській з переключенням існуючих абонентів до новозбудованої мережі.
Згідно з ТУ ПрАТ «АК «Київводоканал» № 13783 від 13.09.2021 на каналізування стічні води від цього об’єкта підключаються до каналізаційної мережі Æ300 мм по вул. Жулянській після її будівництва та здачі в експлуатацію, при умові письмової згоди забудовника об’єкта на замовлення ПрАТ «ХК «Київміськбуд».
Згідно з ТУ КК «Київавтодор» № 07-04-21/ТУ від 16.04.2021 відведення поверхневих стічних виконується закритою системою в існуючу дощову каналізацію Æ1200 мм на місцевому проїзді просп. Академіка Глушкова.
У житлових будинках передбачається роздільна система господарсько-питного та протипожежного водопостачання.
Для зовнішнього пожежогасіння на проектованій кільцевій водопровідній мережі встановлюються пожежні гідранти.
До житлових будинків № 5 і № 6 передбачено по два вводи водопроводу 2Ø100 у приміщення водопровідних насосних станцій.
Ввід водопроводу до будинків обладнано обвідною лінією, вузлом обліку води з лічильником та фільтрами, регулятором тиску. Обвідна лінія Æ100 мм обладнана засувкою з електроприводом.
Проектом передбачаються окремі водомірні вузли для визначення витрат холодної води на гаряче водопостачання та на полив території.
У приміщеннях, що орендуються, передбачено встановлення контрольних лічильників холодної та гарячої води в санітарних вузлах.
Водорозбірні стояки та квартирні вузли обліку холодної та гарячої води розташовуються поза межами житлових квартир в місцях загального користування, в шахтах, у нішах.
Усі водомірні вузли обладнуються пристроями для знімання інформації та передачі її на диспетчерський пункт.
Внутрішнє пожежогасіння передбачено на житлових поверхах, у вбудованих приміщеннях першого поверху та у підвалі з коморами.
У кожній квартирі житлового будинку № 5 як первинний пристрій пожежогасіння передбачається внутрішній квартирний пожежний кран-комплект, який встановлюється після лічильника холодної води. Квартири у житловому будинку № 6 цим пристроєм не обладнуються, оскільки висота будинку менша за 47 м.
На системі протипожежного водопроводу передбачається встановлення двох патрубків зі з’єднувальними головками Ø80 для приєднання рукавів пересувної пожежної техніки.
Для забезпечення необхідного тиску в системах господарсько-питного та протипожежного водопостачання застосовуються насосні установки.
У будинку № 5 запроектована двозонна система водопостачання, в будинку № 6 – однозонна.
Кожна зона має окремі насосні агрегати.
Гаряче водопостачання у житлових будинках - централізоване, від бойлерів в ІТП.
Для гарячого водопостачання всіх вбудованих приміщень застосовуються індивідуальні накопичувальні електричні водонагрівачі, що встановлюються безпосередньо біля санітарних приладів.
Тиск у системі гарячого водопостачання забезпечується насосними установками системи холодного водопостачання насосних станцій.
Відведення стоків побутової каналізації передбачається самопливом з підключенням до зовнішньої мережі каналізації, відповідно до технічних умов.
У вбудованих приміщеннях на першому поверсі система побутової каналізації - окрема, аналогічно виконаній для житлового будинку, зарезервовано виробничу каналізацію.
Побутові та виробничі стоки від вбудованих приміщень окремими випусками скидаються у зовнішню мережу каналізації.
Відвідні трубопроводи від технологічного обладнання виробничої каналізації приєднуються до каналізаційної мережі через сифон-воронку з розривом струменя не менше ніж 20 мм.
Для запобігання утворенню жирових відкладень у каналізаційних трубопроводах виробничі стоки направляються на жироуловлювач (сепаратор жиру), розміщений за межами будівлі.
Відведення дощових і талих вод з покрівель житлових будинків передбачається закритою системою внутрішніх водостоків у зовнішню мережу дощової каналізації.
Водостічні воронки на покрівлі, для запобігання намерзанню, прийняті з електрообігрівом.
Систему дренажної каналізації передбачено для відведення випадкових та аварійних стічних вод із приямків технічних приміщень, теплопункту, насосних станцій, приямку пожежного ліфта.
Приямки обладнуються дренажними насосами. Працюють вони в автоматичному режимі від рівня води в приямках. Напірним трубопроводом ці стоки подаються до зовнішньої мережі дощової каналізації через колодязь-гасник напору.
У наземному 9-поверховому паркінгу з відкритою автостоянкою на покрівлі (споруда № 7) запроектовано внутрішнє та автоматичне пожежогасіння.
Приміщення охорони обладнано питним водопроводом та каналізацією.
До паркінгу передбачено два вводи водопроводу 2Ø150 у приміщення насосної станції. На вводі встановлюється загальний водомірний вузол.
Відгалуження до системи автоматичного пожежогасіння паркінгу передбачені від загальних вводів у будівлю паркінгу до загального водомірного вузла.
Запроектовано окремий водомірний вузол на полив території та на питне водопостачання приміщення охорони.
На системах внутрішнього та автоматичного пожежогасіння передбачається встановлення двох патрубків зі з’єднувальними головками Ø80 для приєднання рукавів пересувної пожежної техніки.
Для пожежогасіння відкритої стоянки автомобілів на експлуатовані покрівлі передбачено окремі стояки Ø80 по фасаду будівлі для підключення пожежних автомобілів на рівні першого поверху та пожежних рукавів на покрівлі.
За сигналом від кнопок біля пожежних кранів відкривається засувка з електроприводом для пропуску води на протипожежні витрати та відкриваються засувки на сухотрубній системі протипожежного водопроводу паркінгу.
Скидання стоків із санвузлів паркінгу передбачено самопливом у запроектовану мережу дворової каналізації.
Для збору та відведення дренажної аварійної води та води при пожежі з підлоги запроектовано систему каналізації з воронками та лотоками. Скидання стоків - у систему дощової каналізації самопливом окремо для кожного поверху.
Забезпечення тепловою енергією житлових будинків V і VI черг будівництва передбачено згідно з ТУ КП «Київтеплоенерго» № 002/ТУ-4231 від 02.09.2020, від теплових мереж РК «Теремки», РТМ «Печерськ». Технічні умови видано на приєднання всіх черг будівництва.
Вузол приєднання об’єктів будівництва - вихідні колектори РК «Теремки».
Розрахункова температура води в місці підключення - 115-70°С і 70-30°С (влітку).
На виконання вимог ТУ проектом передбачено прокладання теплової мережі від вихідних колекторів РК «Теремки» до земельної ділянки будівництва.
В обсяг проектних рішень з теплопостачання об’єктів V і VI черг будівництва, входять рішення щодо прокладання внутрішньомайданчикових мереж з попередньо ізольованих електрозварних трубопроводів, до введення в ІТП кожного житлового будинку. Трасування тепломережі запроектовано безканально і в непрохідних залізобетонних каналах (в ущільнених умовах).
Відключаючу та спускну арматуру встановлено в теплокамерах. Спуск води передбачено в дренажний колодязь, установлений поряд з теплокамерою.
Технічними умовами для забезпечення надійності теплопостачання передбачається реконструкція РК «Теремки» з доведенням встановленої потужності до 280 Гкал/год шляхом заміни котла ПТВП-30М ст. № 7 на котел потужністю 40 Гкал/год.
На введенні теплової мережі в кожну будівлю запроектовано індивідуальний тепловий пункт (ІТП).
Приєднання кожної зони систем опалення житлової частини і опалення вбудованих нежитлових приміщень до теплових мереж передбачено за допомогою теплообмінних модулів, які постачаються комплектно із засобами автоматизації, що забезпечують регулювання параметрів теплоносія у залежності від температури зовнішнього повітря і зниження температури у вбудованих нежитлових приміщеннях в неробочий час.
Схеми підключення систем опалення 1 і 2 зон житлової частини будинків і систем опалення вбудованих нежитлових приміщень до теплових мереж – незалежні.
Системи ГВП житлової частини підключаються до теплових мереж за одноступеневою паралельною схемою, з автоматичним регулюванням температури гарячої води.
Системи ГВП вбудованих приміщень запроектовано від індивідуальних електробойлерів.
Теплопункти обладнуються вузлами комерційного обліку теплоспоживання, зі встановленням окремих приладів обліку витрат теплової енергії для житлової частини і вбудованих комерційних приміщень.
Проектом передбачена двозонна система опалення для житлової частини будинку № 5 і однозонна – для будинку № 6.
Системи опалення житлової частини кожного будинку ‒ двотрубні, з вертикальними стояками, поповерховими відгалуженнями і горизонтальним поквартирним розведенням.
На відгалуженнях передбачено встановлення автоматичних балансувальних клапанів і поквартирних вузлів некомерційного обліку теплоспоживання.
Як нагрівальні прилади запроектовані панельні радіатори, обладнані автоматичними термостатами.
Вертикальні стояки систем опалення, вузли підключення квартирних систем, вузли обліку теплоспоживання і крани для спуску води з горизонтальних гілок у дренажний стояк, розташовані в комунікаційних нішах поза межами квартир. Розрахункові параметри теплоносія в системах опалення t° = 80-60°С.
Вентиляція житлових квартир ‒ припливно-витяжна, за рахунок сумісної роботи спеціальних припливних пристроїв у віконних конструкціях житлових кімнат та витяжних залізобетонних вентиляційних блоків індустріального виробництва.
Видалення повітря із приміщень кухонь і санвузлів запроектовано через канали-супутники (повітряні затвори), які підключені до збірних вентиляційних шахт. Для інтенсифікації витяжки, запроектовані поквартирні канальні вентилятори. Для будинку № 5 секція 5.1, вентканали якої потрапляють у зону вітрового підпору, передбачено встановлення дахових вентиляторів (1 робочий, 1 резервний), які працюють за датчиком тиску.
Із приміщень насосних, електрощитових запроектована витяжна вентиляція з механічним спонуканням канальними вентиляторами. Приплив – природний, із суміжних приміщень. Викид витяжного повітря здійснюється вище покрівлі житлового будинку. У приміщенні теплового пункту передбачена примусова витяжна вентиляція, що розрахована на короткочасну дію та забезпечує 10-кратний обмін повітря, з неорганізованим припливом свіжого повітря ззовні через вхідні двері.
Система опалення вбудованих нежитлових приміщень комерційного призначення запроектована окремими гілками для кожного споживача та обладнуються приладами обліку тепла. Система – двотрубна, горизонтальна, з нагрівальними приладами, які оснащуються термостатами
У неробочі години передбачено автоматичне зниження температури внутрішнього повітря.
Вентиляція вбудованих комерційних приміщень прийнята припливно-витяжною з механічним спонуканням, з урахуванням забезпечення працюючих і відвідувачів зовнішнім повітрям у межах санітарної норми.
Вентобладнання розміщено поза зоною житлових квартир. Викид витяжного повітря передбачено вище покрівлі будинків.
Для підтримання комфортних умов у житлових приміщеннях та у вбудованих комерційних приміщеннях передбачена можливість встановлення споживачами спліт-системи кондиціонування.
Паркінг не опалюється.
Вентиляція кожного поверху паркінгу – припливно-витяжна, механічна, розрахована на розчинення забруднюючих речовин від вихлопних газів автомобілів. Видалення повітря здійснюється з верхньої та нижньої зони в рівних частинах.
Припливне повітря подається у верхню зону, вздовж проїзду. Викид витяжного повітря здійснюється через шахти, які виведено вище покрівлі будинку. Приміщення паркінгу обладнується приладами контролю СО.
При перетинанні транзитними повітроводами протипожежних перешкод (перегородок, стін, перекриттів) передбачається влаштування протипожежних клапанів та ущільнення місць проходу повітроводів і трубопроводів через перегородки та стіни негорючими матеріалами, із забезпеченням нормативної вогнестійкості перешкод, які вони перетинають.
Згідно з матеріалами проекту електропостачання усіх черг будівництва здійснюється із забезпеченням потужності від РУ-10 кВ ПС Одеська зі спорудженням необхідної кількості ТП 10/04 кВ.
Точка приєднання (точка балансової належності) V, VI та VII черг будівництва - на вводах 0,4 кВ проектованих ВРП.
Електроспоживачами житлових будинків з об’єктами соціальної сфери є: мешканці житлової частини, обладнання приміщень громадського призначення, (магазини, кафе тощо) інженерне устаткування, загальне освітлення, протипожежні системи.
Основні електротехнічні характеристики:
− напруга живлення – 0,4/0,23 кВ;
− категорія електропостачання – ІІ та І;
− розрахункова потужність по V черзі - 1026 кВт, з них: І категорія - 110,2 кВт; ІІ категорія – 915,8 кВт;
− розрахункова потужність по VI черзі - 910 кВт, з них: І категорія - 67,6 кВт; ІІ категорія – 842,4 кВт;
− розрахункова потужність по VIІ черзі - 608 кВт, з них: І категорія - 8,0 кВт; ІІ категорія – 600,0;
− розрахункова потужність по V, VI, VII чергах - 2373 кВт (з урахуванням зарядних пристроїв електромобілів – 329 кВт), з них: І категорія - 173,8 кВт; ІІ категорія – 2199,2 кВт;
− система заземлення - TN-C-S;
− річне споживання електроенергії:
· V черга - 5437,4 МВт×год;
· VI черга – 4786,9 МВт×год;
· VIІ черга – 3465,6 МВт×год;
· V, VI та VII черги – 11 312,9 МВт×год.
Для електроживлення споживачі проектом передбачена необхідна кількість розподільних щитів ВРУ типу ВРУ-76.
Щити - двосекційні, магістральні щити живлення, на яких встановлено апаратуру комерційного обліку та захисту електричних мереж, від яких отримують живлення розподільні щити спеціального призначення.
Для споживачів І категорії, якими є обладнання, що не припускає перерви в електропостачанні, на щитах передбачена система автоматичного вводу резерву - АВР.
У проекті розроблено робоче, аварійне (безпеки та евакуаційне), а також ремонтне в технічних приміщеннях освітлення з використанням енергозбережних світильників зі світлодіодними джерелами.
Живлення щитів та електрообладнання виконується кабелями з мідними жилами, з оболонкою, що не розповсюджує горіння та малою димоутворювальною здатністю, типу нг-нд.
Для елементів протипожежного захисту та аварійного освітлення передбачені вогнетривкі кабелі типу FLAМЕ-X 950 (N) HXH FE 180/E30 (90), які прокладаються на підтримувальних вогнестійких системах класу Е-30 (Е-90) та зберігають функціональність протягом 30 та 90 хвилин, відповідно.
Проектом передбачені необхідні системи захисту, а саме:
− використання автоматичних вимикачів у кабельних мережах для можливості відключення перенавантажень та коротких замикань;
− встановлення пристроїв захисного вимкнення (ПЗВ) у розеткових лініях;
− система зрівнювання потенціалів у системі заземлення TN-C-S. Як головна заземлювальна шина в межах мережі кожного магістрального щита прийнята шина РЕ щита;
− блискавкозахист;
− заземлення.
Проектом автоматизації розроблені алгоритми автоматичного управління інженерними системами, а саме;
− теплопостачання – облік, керування та регулювання;
− опалення та вентиляція ;
− водопостачання та каналізація;
− систем протипожежного захисту;
− контроль загазованості паливним газом (метан) у підвальних приміщеннях у зонах вводу інженерних мереж, з використанням приладів «Варта 1-03»; Сигналізатори загазованості розташовуються у приміщеннях охорони першого поверху кожного будинку;
− контроль загазованості паркінгу чадним газом.
Сигнали «Загазованість паркінгу» - світлозвукові, надходять до приміщення охорони паркінгу.
Для забезпечення збору всіх робочих та аварійних сигналів та здійснення потрібних керувань інженерним обладнанням проектом передбачено застосування об’єднаної диспетчерської системи (ОДС) контролю та керування інженерним обладнанням у системі житлово-комунального господарства типу «Промінь».
Сигнали щодо наявності довибухових концентрацій паливних газів у повітрі підвального поверху кожного житлового будинку або забруднення повітря у паркінгу чадним газом передаються також на щит диспетчеризації кожного будинку і далі - на пульт диспетчера ОДС.
Проектом внутрішніх мереж зв’язку та сигналізації передбачається влаштування у житлових будинках із вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення таких мереж:
− радіофікації;
− телефонізації;
− кабельного телебачення.
Для можливості отримання послуг цих систем телекомунікації проектом передбачені в кожному будинку: телекомутаційні приміщення для вводу мереж, стояки для прокладання кабелів зв’язку та поверхові ніші для розташування обладнання.
Для радіофікації житлових будинків передбачається прокладання кабелю марки РМПЗЕП 2 × 1,2 в окремому каналі кабельної каналізації від АТС у будинку № 38 по проспекту Академіка Глушкова до коробки відгалужувально-з’єднувальної типу КС-12 у приміщенні телекомунікаційної в підвалі житлового будинку № 5 V черги будівництва з подальшим приєднанням через коробку КС-12 до будинку № 6.
Для телефонізації житлових будинків передбачається прокладання оптоволоконного одномодового кабелю по мережах кабельної каналізації від існуючої АТС у будинку № 38 по проспекту Академіка Глушкова до точки підключення ввідної телефонної каналізації і далі - в приміщення телекомунікаційних у підвалах житлових будинків до шаф телекомунікаційних 19′′-дюймових.
Для кабельного телебачення передбачена можливість прокладання оптоволоконного одномодового кабелю до обладнання, розташованого в приміщеннях телекомунікаційних у підвалах житлових будинків.
У проекті наведені принципові рішення щодо організації будівництва.
Земляні роботи виконуються екскаваторами з ємністю ковша 0,71-2,63 м3 та бульдозерами потужністю 79 кВт.
Бетон на будівельний майданчик завозиться автобетонозмішувачами з ємністю барабана 5-7 м3. Подавання бетону в монолітні конструкції виконується монтажним краном із шнекових бункерів у баддях з відкидним днищем та за допомогою бетононасосів продуктивністю 55 м3/год.
Монтажні роботи виконуються автомобільними кранами вантажопідйомністю 10 т, 16 т та баштовими кранами з довжиною стріли 45-50 м та вантажопідйомністю 1,4-8,0 т.
Тривалість будівництва V черги становить 25,0 місяців, в тому числі підготовчий період – 2,5 місяці.
Тривалість будівництва VІ черги становить 23,0 місяці, в тому числі підготовчий період – 2,5 місяці.
Тривалість будівництва VІІ черги становить 24,0 місяці, в тому числі підготовчий період – 2,5 місяці.
Проектом передбачені заходи, регламентовані нормативними актами щодо забезпечення санітарно-епідемічного благополуччя населення.
За матеріалами проекту, ділянка будівництва знаходиться поза межами можливого негативного впливу комунальних та промислових об’єктів, які функціонують в оточенні.
Склад приміщень квартир визначено завданням на проектування з дотриманням вимог ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення».
Згідно з матеріалами проекту тривалість інсоляції і природне освітлення житлових приміщень відповідають чинним вимогам. Також витримані нормативні вимоги щодо тривалості інсоляції дитячих, спортивних майданчиків на прибудинковій території житлових будинків.
Проектні рішення щодо розташування дев’ятиповерхового паркінгу на ділянці проектування, як зазначено у висновках наукового звіту ДУ «Інститут громадського здоров’я ім. О. М. Марзєєва» від 01.06.2021 № 19/1440 та у супровідному листі до нього, відповідають вимогам санітарного законодавства.
Схему розташування підземних контейнерів для тимчасового зберігання побутових відходів на території ділянки проектування погоджено з Головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві (лист від 09.04.2021 № 05.4/5333).
Розміщення приміщень з інтенсивними джерелами шуму та вібрації виконано з урахуванням вимог ДБН В.1.1-31:2013 «Захист територій, будинків і споруд від шуму». У проекті розроблений розділ «Захист від шуму», в якому враховані зовнішні (транспорт) та внутрішні джерела шуму (інженерне обладнання будинків). Для створення комфортних акустичних умов у житлових приміщеннях і приміщеннях громадського призначення все обладнання монтується з ретельною звукоізоляцією (кріплення та проходи через будівельні конструкції ізолюються пружними прокладками та ін.).
Після виконання робіт з монтажу обладнання проектом передбачено обов’язкове проведення контрольних інструментальних вимірів рівнів шуму та, в разі виявлення перевищень допустимих рівнів шуму, розроблення та виконання додаткових шумозахисних заходів.
У складі проекту розроблений розділ «Оцінка впливів на навколишнє середовище» (ОВНС), у якому визначено, що будівництво та експлуатація запроектованого об’єкта не спричинить понаднормативного впливу на стан навколишнього середовища.
Об’єкти природно-заповідного фонду на земельній ділянці відсутні. Найближчий об’єкт природно-заповідного фонду ‒ Національний природний парк «Голосіївський» (створений відповідно до Указу Президента України від 27 серпня 2007 року № 794/2007), розташований на відстані понад 350 м на півдні та південному сході від ділянки проектування поза межами впливу проектованого житлового комплексу.
На атмосферне повітря будуть впливати викиди забруднюючих речовин з відпрацьованими газами автомобілів, що зберігаються на відкритих автостоянках та у наземному паркінгу. У повітря будуть надходити: оксиди азоту, окис вуглецю, вуглеводні граничні С12-С19, сажа, сірчистий ангідрид
Загальна кількість викидів забруднювальних речовин незначна, їх концентрації в атмосферному повітрі не перевищують гранично допустимих рівнів.
Для зменшення негативного впливу на атмосферне повітря проектом передбачені такі заходи:
− викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від паркінгу виведені вище його даху на висоту, яка забезпечує їх ефективне розсіювання;
− передбачено екологічно безпечне технологічне обладнання;
− впроваджено комплекс заходів з енергозбереження та забезпечення пожежної безпеки тощо.
Додатковим джерелом забруднення атмосферного повітря будуть тимчасові викиди забруднюючих речовин, що утворюються при виконанні будівельних робіт, які в цілому на стан повітряного середовища не впливають.
Вплив на геологічне середовище очікується в межах нормативів завдяки впровадженню комплексу заходів: відведення поверхневих стічних вод організованою мережею дощової каналізації, гідроізоляція конструкцій підземного залягання, конструкції всіх водонесучих комунікацій запроектовані герметичними, що запобігає водонасиченню ґрунтів тощо.
Поводження з ґрунтовим покривом здійснюватиметься відповідно до вимог ДСТУ 7906:2015, ДСТУ 7905:2015, ДСТУ 7941:2015, ДСТУ 4362:2004, ДСТУ 7539:2014, ДСТУ 7846:2015 та ін.
Для зменшення рівнів впливу на ґрунти та водне середовище проектом передбачені такі рішення: виконання твердого водонепроникного покриття території та системи зливозбору дощових вод з очисними спорудами; прибирання підлоги паркінгів передбачається сухим способом (промисловими пилососами); роздільне збирання відходів та їх утилізація згідно з укладеними договорами та інше.
Вплив на водне середовище та ґрунти очікується в межах нормативів.
На ділянках (в цілому по об’єкту) існує значна кількість зелених насаджень, які підлягають видаленню, відповідно до даних, наведених в актах обстеження зелених насаджень від 21.09.2020 № 216 та від 05.02.2021 № 33, складених комісією, призначеною наказом Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Видалення зелених насаджень буде здійснено згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 № 1045 «Про затвердження Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах України» після отримання необхідного комплекту документів та сплати відновної вартості зелених насаджень.
Проектом передбачено здійснення компенсаційного висадження зелених насаджень, також замовником буде сплачена відновна вартість зелених насаджень.
З урахуванням компенсаційних і відновлювальних заходів вплив на рослинний світ очікується в межах нормативів.
На тваринний світ, об’єкти природно-заповідного фонду вплив не здійснюється.
Вплив на соціальне і техногенне середовище здійснюється в межах нормативів, проектом передбачені заходи щодо захисту прилеглих будинків та споруд від руйнації, забезпечення їх стійкості при будівництві.
Запроектовані житлові будинки відповідають І ступеню вогнестійкості. Умовна висота частин житлової секції 5.1 не перевищує 47 м та 73,5 м, відповідно. 25-поверхова житлова секція 5.2 не перевищує умовну висоту 73,5 м. 16-поверхові секції 6.1, 6.2 не перевищують умовну висоту 47 м.
У підземній частині будинків, їх житлових секцій, розташовані приміщення для прокладання інженерних комунікацій, технічні приміщення і позаквартирні комори для мешканців. На перших поверхах усіх житлових секцій будинків розташовано вбудовані приміщення громадського призначення.
Усі підвальні, вбудовані приміщення громадського призначення мають самостійні, відокремлені від житлової частини, шляхи евакуації з виходом безпосередньо назовні. Шляхами евакуації із житлових поверхів секцій 5.1 є дві незадимлювані сходові клітки типу Н1 та для секції 6.1 - дві сходові клітки типів Н1 та Н4, які на першому поверсі мають безпосередній вихід назовні на прилеглу територію.
Вхідні двері квартир будинків передбачені з класом вогнестійкості ЕІ 30. Для квартир житлових секцій з однією сходовою кліткою типу Н 1 передбачені балкони (лоджії), що використовуються як другий евакуаційний вихід із квартир, без скління та з глухими простінками, відповідно до ДБН В.2.2-15-2005.
Ширина поповерхових житлових коридорів має 1,8 м, перехідних галерей сходових кліток типу Н1 – 1,5 м, ширина маршів усіх типів сходових кліток житлових секцій – не менше ніж 1,35 м.
Запроектований надземний 9-поверховий закритий паркінг має І ступінь вогнестійкості, умовну висоту менше ніж 26,5 м, його експлуатована негорюча покрівля має умовну висоту 26.300. Забезпечений розосередженими евакуаційними сходовими клітками типу СК 1, з виходом безпосередньо назовні та двома рампами.
Для утеплення, зовнішнього облицювання, опорядження фасадів житлових будинків, надземного закритого паркінгу застосовані негорючі матеріали (матеріали групи НГ).
Запроектований об’єкт обладнано системами пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, автоматичного водяного пожежогасіння (комори, паркінг), протидимного захисту (поповерхові коридори житлових секцій, ліфтові холи, коридори комор, тамбур-шлюзи та сходова клітка типу Н4), внутрішнім та зовнішнім протипожежним водопроводом; у кожній житловій секції з умовною висотою більше ніж 47 м, як і у паркінгу, передбачено пожежний ліфт.
Ширина проїздів з твердим покриттям забезпечує з усіх сторін проїзд та встановлення пожежної спецтехніки на нормативній відстані від зовнішніх стін будинку для доступу з пожежних автодрабин в усі вікна квартир та вбудованих приміщень.
У проекті прийняті технічні рішення, регламентовані нормативними актами з охорони праці, що забезпечують безпечну експлуатацію об’єкта.
Згідно з матеріалами проекту значення теплотехнічних показників для усіх зовнішніх огороджувальних конструкцій будинків прийняті в межах нормованих.
Клас енергетичної ефективності будинків у відповідності до матеріалів проекту відповідає класу «В» за ДБН В.2.6-31:2016.
Відповідність класу енергетичної ефективності і теплотехнічних показників підлягає уточненню на робочій стадії проекту, при цьому клас енергоефективності не може бути прийнятий менше класу «С».
Експертиза проведена за напрямами, зазначеними у 8.6 ДСТУ 8907: 2019 «Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво».
При цьому у відповідності до 8.6.9 зазначеного стандарту до проведення експертизи проектної документації не залучались експерти з питань ядерної і радіаційної безпеки, та експертиза за цим напрямом не проводилась, оскільки об’єкт не призначений для поводження з радіоактивними матеріалами та відходами від них.
Відповідно до положень ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та умов договору № 3-044-22-ЕП/КО від 16.08.2022, укладеного із замовником, експертиза проекту здійснена без розгляду кошторисної частини проектної документації.
У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «Українська будівельна експертиза» проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни та доповнення.
Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту, в тому числі при внесенні проектної документації до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (ЄДЕССБ), покладається на генпроектувальника та замовника.
Розділи
![](files/tmp/qr/2b63196255be77dc393675bd6dedc169.png)