Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:7322-9656-0554-9977
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№084-07-22/КП від 20.07.2022
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП" (41403089) Версія №2 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці км 141+200 – км 146+081, Полтавська область». Коригування
Код проектної документації
PD01:6479-4334-6657-8199 №16-11-19 від 2019-12-12 (видав ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОСТОПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:7322-9656-0554-9977
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань кошторисної частини проектної документації, Розділ електрообладнання та електроосвітлення, З питань експертизи проектної документації доріг
Головний експерт проекту
Голуб Олеся Олегівна (АЕ 004779, АР 002761, АР 018036 )

Кошторисна вартість

Заявлена кошторисна вартість передбачена наданою кошторисною документацією (до експертизи)

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
18.05.2022 662579.668 518887.938 69.994 143621.736 610431.498 481898.661 0 128532.837

Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
05.07.2022 658968.259 516470.025 92.485 142405.749 610431.498 481898.661 0 128532.837

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Полтавська обл., Полтавський район, Решетилівська територіальна громада, м. Решетилівка (станом на 01.01.2021) , Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці км 141+200 – км 146+081, Полтавська область». Коригування не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (25898491)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Боричко Тамара Юріївна (АЕ 005036)
Відповідальний експерт Розділ електрообладнання та електроосвітлення
Ланге Роман Володимирович (АР 011842, АЕ 004823)
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
Ковальчук Василь Володимирович (АР 003364, АР 003606, АТ 001917, АЕ 005917, АР 002800, АЕ 007535, АЕ 006706, АЕ 000667, АР 018867, АР 019406)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Голуб Олеся Олегівна (АЕ 004779, АР 002761, АР 018036)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:6479-4334-6657-8199
Орган, що видав
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОСТОПРОЕКТ" (30604691)
Вид будівництва
Реконструкція
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
12.12.2019
Номер проектної документації
16-11-19
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

ДОДАТОК до експертного звіту (позитивного)

№ 084-07-22/КП від «20» липня 2022 року

щодо розгляду проектної документації на будівництво

за проектом


«Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці км 141+200 – км 146+081, Полтавська область». Коригування

 

Замовник будівництва: Служба автомобільних доріг у Полтавській області.

Генеральний проектувальник: Приватне підприємство «Науково-виробнича фірма «МОСТОПРОЕКТ», місцезнаходження: 04208, м. Київ, проспект Радянської України, буд. 7, кв. 33.

Головний інженер проекту (ГІП) – Каплинський Дмитро Миколайович (кваліфікаційний сертифікат серія АР №017032).

 

Експертиза проектної документації виконана товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» на підставі договору на виконання експертизи проекту будівництва №084-2006-22/КП, укладеного у відповідності з Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 р. №560.

 

Проект розроблено на підставі наступних вихідних даних:

-       завдання на коригування проектно-кошторисної документації №16-17/21, затвердженого Державним агентством автомобільних доріг України від 21.10.2021 року та замовником;

-       технічних умов №15 від 22.06.2020 року, виданих Полтавською філією ПАТ «Укртелеком»;

-       технічних умов стандартного приєднання №57/138 від 22.12.2020 року, виданих АТ «Полтаваобленерго»;

-       акту обстеження ділянки автомобільної дороги державного значення, затвердженого замовником від 18.10.2021 року;

-       містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 13.08.2014 року №05 та доповнень до них від 13.08.2014 року №17;

-       технічного звіту про інженерно-геологічні вишукування, виконаного             ТОВ «Інженерні вишукування» у 2019 році;

-       технічного звіту про інженерно-геологічні вишукування для влаштування надземного пішохідного переходу, виконаного ТОВ «Інженерні вишукування» у 2019 році;

-       технічного звіту про топографо-геодезичні роботи, зйомки території М 1:500, виконаного ТОВ «НВП «Українська геодезична компанія» у 2018 р.;

-       розрахунку класу наслідків (відповідальності) об’єкта, виконаного генеральним проектувальником та узгодженого замовником.

 

Клас наслідків (відповідальності) об’єкта визначений генеральним проектувальником сумісно із замовником як СС3.

Відповідність технічних рішень проекту вимогам чинних нормативних документів у будівництві підтверджено окремим записом, наведеним у пояснювальній записці проекту, який завірено підписом та особистою печаткою відповідального виконавця проекту – ГІПа генерального проектувальника, Каплинського Дмитра Миколайовича (кваліфікаційний сертифікат серія АР №017032).

 

Основні проекті рішення

 

Підставою для коригування проекту є виникнення додаткових робіт, збільшення вартості матеріально-технічних ресурсів та рівня кошторисної заробітної плати. Інші проектні рішення коригуванню та змінам не підлягають відповідно до раніше затвердженої проектної документації (експертний звіт щодо розгляду проектної документації від 11.11.2019 року №28-0040-19 (28-0630-16), виданий ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА»).

При коригуванні відбулися зміни проектних рішень та виникли наступні додаткові роботи:

- скориговані обсяги по звалюванню дерев м’яких та твердих порід та компенсаційній висадці дерев;

- скориговані обсяги з розбирання існуючого бетонного лотка та водопропускних залізобетонних труб;

- вилучені обсяги з розбирання бетонної основи дорожнього одягу;

- скориговані обсяги з розбирання основи існуючого дорожнього зі щебеню по основному проїзду та існуючого дорожнього одягу на примиканнях;

- скориговані обсяги з розбирання існуючих дорожніх знаків;

- скориговані обсяги робіт по зрізанню рослинного ґрунту;

- скориговані обсяги влаштування земляного полотна;

- додані обсяги робіт зі стабілізації земляного полотна за технологією холодний ресайклінг з пилувато-суглинистого ґрунту, обробленого цементом;

- скориговані обсяги робіт та тип укріплення водовідвідних канав;

- скориговані обсяги робіт з влаштування водопропускних труб під основною дорогою та примиканнями;

- скориговані обсяги робіт з влаштування бортового каменю та додані обсяги робіт з влаштування монолітного прикрайкового лотка;

- вилучені влаштування додаткового шару основи дорожнього одягу із піску;

- скориговані обсяги робіт з влаштування нового дорожнього одягу з цементобетонним покриттям в межах основного проїзду та на примиканнях;

- скориговані обсяги робіт з влаштування деформаційних поздовжніх та поперечних швів та їх армування;

- скориговані обсяги робіт з влаштування дорожнього одягу на перехідних ділянках примикань та технологічних проїздах до туалетів;

- скориговані обсяги з укріплення узбіч на примиканнях в межах радіусів заокруглення та додані обсяги робіт з укріплення узбіч поза їх межами;

- скориговані обсяги робіт з влаштування дорожніх знаків, їх опор, розмітки, огородження, амортизаційних та напрямних пристроїв;

скориговані обсяги робіт з влаштування надземного пішохідного переходу;

скориговані обсяги робіт з перевлаштування мереж зв’язку;

скориговані обсяги робіт з влаштування зовнішнього електрооосвітлення.

 

Автомобільна дорога

 

Коригування проектно-кошторисної документації реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка, Полтавська область на ділянці км 141+200 – км 146+081, Полтавська область, протяжністю 4881 м, розроблене ПП «НВФ «Мостопроект» на підставі завдання №16-17/21 від 21.20.2021 року, затвердженого та погодженого Державним агентством автомобільних доріг України, з метою врахування: змін у чинній нормативній базі проектування і порядку визначення вартості будівництва, а також: додаткових будівельних робіт, виявлених за результатами здійснення замовником технічного та ПП «НВФ «Мостопроект» авторського нагляду під час будівництва об’єкту; обґрунтованих змін до технічних рішень проекту, внесених та узгоджених ПП «НВФ «Мостопроект» під час розробки робочої документації та відпрацьованих з урахуванням реальних умов виконання робіт.

Підставою для коригування являються зміни у нормативній базі проектування та ціноутворення; збільшення вартості трудових та матеріальних ресурсів.

Ділянка реконструкції автомобільної дороги проходить по території Полтавського району Полтавської області, розрахункова швидкість згідно ДБН В.2.3-4:2015 прийнята 110 км/год.

Загальна довжина ділянки будівництва становить 4881 м. Інтенсивність руху, приведена до легкового автомобіля, в межах даної ділянки складає 10570 авт./добу, перспективна інтенсивність руху на 2042 рік складе 23160 авт./добу.

Після реконструкції ділянка автомобільної дороги матиме такі характеристики:

- технічна категорія – І-б;

- довжина ділянки дороги – 4881 м;

- розрахункова швидкість – 110 км/год;

- розрахункове навантаження – 115 кН;

- ширина проїзної частини – 2х7,50 м;

- ширина розділювальної смуги – 3,0 м, в тому числі ширина укріпленої смуги (з дорожнім одягом по типу основного проїзду) – 2х0,50 м;

- ширина узбіччя – 3,75 м (на ділянках влаштування бар'єрного огородження ширина узбіччя збільшується для виконання вимог п. 4.5.11 ДБН В.2.3-4:2015), в тому числі зупинкової смуги разом з укріпленою смугою узбіччя (з дорожнім одягом по типу основного проїзду) – 3,00 м.

- кількість кутів повороту – 4.

Основні технічні показники поздовжнього профілю:

- найбільший поздовжній похил – 49,3 ‰;

- найменший радіус горизонтальної кривої – 1400 м;

- опуклої вертикальної кривої – 16300 м;

- увігнутої вертикальної кривої – 8400 м.

Початок проектної ділянки знаходиться на ПК 1412+00,0, що відповідає км 141+200 автомобільної дороги Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка.

Кінець проектної ділянки знаходиться на ПК 1460+81,0, що відповідає км 146+081 автомобільної дороги Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка.

На ПК 1443+47 для можливості руху пішоходів між автобусними зупинками проектно-кошторисною документацією передбачається влаштування надземного пішохідного переходу в різних рівнях.

У межах проектної ділянки реконструкції знаходяться 3 існуючих залізобетонних водопропускних труби під основною дорогою. В результаті обстеження існуючих штучних споруд було визначено, що в межах проектної ділянки реконструкції всі залізобетонні труби під основною дорогою перебувають в незадовільному стані. Передбачається перевлаштування труб із заміною на залізобетонні.

Існуючі водопропускні труби під з’їздами перебувають в незадовільному стані. У зв’язку з цим, та з урахуванням поширення земляного полотна дороги праворуч, передбачається перевлаштування цих труб та влаштування нових залізобетонних отвором 1,0 м.

Для запобігання розмивів узбіч та укосів земляного полотна на ділянках дороги, де висота насипу перевищує 2,0 м, увігнутих вертикальних кривих та односхилого поперечного похилу дороги (на правому проїзді, з боку внутрішньої частини заокруглення), проектом передбачено влаштування скидів води  відкритими лотками для відведення води за межі земляного полотна. Скиди води влаштовуються з бетонних блоків Б-5, лоток скиду являє собою укріплену монолітним бетоном площадку. На укосах влаштовують телескопічні лотки зі збірних залізобетонних блоків Б-6 на щебеневій основі, після чого поверхнева вода потрапляє до гасника в підошві насипу або гасника в кюветі. Збирання поверхневих вод здійснюється бортовим каменем з блоків БР 100.30.18 (з підвищенням над покриттям проїзної частини на 7 см), а також монолітних прикрайкових лотків Б-1-22-75 на основі з монолітного бетону товщиною 10 см.

Для відведення води з проїзної частини на віражі (на лівому проїзді, з боку зовнішньої частини заокруглення), передбачається влаштування скидів води дощоприймальними колодязями. З колодязя вода по трубі направляється до укосу насипу. На укосах влаштовують телескопічні лотки зі збірних залізобетонних блоків Б-6 на щебеневій основі, після чого поверхнева вода потрапляє до гасника в кюветі.

На 1443+83,4 (лівий проїзд) та 1443+81,5 (лівий проїзд) передбачене влаштування двох автобусних зупинок. За розташуванням автобусні зупинки відносяться до проміжних пересадкових. Поверхня посадкового майданчику піднята над покриттям зупинкового на 20 см за рахунок бортового каменю БР 100.30.18. Поперечний похил зупинкових майданчиків продовжує поперечний похил проїзної частини дороги. Поперечний похил посадкового майданчика дорівнює 15‰ і направлений в бік проїзної частини.

Передбачається влаштування автопавільйонів біля автобусних зупинок, та туалетів.

Параметри надземного пішохідного переходу через автомобільну дорогу на ПК 1443+47, ширини пандусів та їх поздовжній похил дозволяють рух маломобільних груп населення.

Для забезпечення засобами безпеки, орієнтування та отримання інформації для осіб з порушеннями зору, на ділянках влаштування тротуарів проектом передбачається влаштування тактильних елементів доступності (тактильні смуги).

Крутизну укосів насипу земляного полотна прийнято 1:1,75 на ділянках влаштування бар'єрного огородження на узбіччі, та 1:3 – на інших ділянках. На ділянках дороги, де земляне полотно проходить у виїмці, а також зі значною зміною похилу місцевості по поперечнику дороги (з боку правого проїзду), для запобігання розмивів та деформацій земляного полотна дороги
передбачене влаштування водовідвідних канав шириною 0,40 м. Укріплення водовідвідних канав передбачається з монолітного бетону на щебеневій основі, укісні частини канав – засівом трав по шару рослинного ґрунту.

У проекті реконструкції передбачено 4 типи конструкцій дорожнього одягу.

Тип 1. Новий дорожній одяг з цементобетонним покриттям

- покриття із монолітного дорожнього цементобетону класу міцності на розтяг при згині Bbtb 4,4 (60) при стиску B 35, морозостійкість F 200 при відтаванні в 5% розчині NaCl згідно ДСТУ Б.В.2.7-43-96, Е=36 000 МПа, товщиною 26 см;

- влаштування розділяючого прошарку із геосинтетичного матеріалу з поверхневою щільністю 400 г/м2  згідно ГБН В.2.3-218-544:2014;

- пісний бетон В 7,5 згідно ДСТУ Б.В.2.7-43-96, Е = 1000 МПа, товщиною 18 см;

- цементогрунт М 40 (Супіски пилуваті, суглинки оброблені 6% цементу відповідно до ГБН В.2.3-37641918-554:2013 класу міцності ІІІ, Е=200 МПа), товщиною 30 см.

Тип 2. Новий дорожній одяг на перехідних ділянках примикань та технологічних проїздах до туалетів

- АСГ. Др. Щ. Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011– 5 см;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40 л/м²;

- АСГ. Др. Щ. А. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011– 6 см;

- щебенево-піщана суміш С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30:2013 – 25 см.

Тип 3. Новий дорожній одяг на посадкових майданчиках та тротуарах

- АСГ. Пщ. Г. НП. І. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 4 см;

- матеріал від фрезерування існуючого покриття – 12 см.

Тип 4. Дорожній одяг за межами радіусів заокруглення на примиканнях

- матеріал від фрезерування існуючого покриття – 25 см.

Укріплення розділювальної смуги (за виключенням укріпленої смуги на розділювальній смузі) передбачається дрібнозернистим щільним асфальтобетоном другої марки товщиною 4 см на основі із матеріалу від фрезерування середньою товщиною 22 см.

Укріплення розділювальної смуги

- АСГ. Др. Щ. Б. НП. IІ. БНД 70/100 (з максимальним розміром зерен щебеню 15 мм) згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011– 4 см;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40 л/м²;

- матеріал від фрезерування існуючого покриття – сер. 22 см.

У цементобетонному покритті влаштовують поздовжні і поперечні шви (стискання і розширення), що ділять покриття на плити визначеної довжини і ширини. Поперечні шви стискання влаштовують між швами розширення. Глибина нарізання поперечних швів становить 1/3 товщини плити, поздовжніх 1/3 товщини плити. У швах передбачено штирьові з’єднання:

- поперечні шви: анкера довжиною 500 мм в термоусадочній плівці;

- поздовжні шви: дюбеля довжиною 800 мм в термоусадочній плівці.

У швах влаштовується камера для герметизації на глибину до 40 мм та шириною:

- поперечні шви: 8 мм;

- поздовжні шви: 10-12 мм.

Глибина заповнення камери герметиком регулюється термостійким шнуром канатом та становить 20-30 мм. Для уникнення потрапляння герметика на поверхню проїзної частини влаштовують кутову фаску 3-5 мм під кутом 45°.

Поздовжні та поперечні шви нарізуються у бетоні, що затужавів. Після чого передбачається розширення швів, нарізання конусоподібної фаски (з метою запобігання обламування країв шва) та очищення швів перед заливанням бітумно-полімерної мастики.

Поперечний похил проїзної частини прийнятий 25 ‰, окрім ділянки влаштування віражу (ПК 1429+24 – ПК 1432+69). Похил віражу на заокругленні ВК 2 (R=1400 м) складає 35 ‰.

Поперечний похил узбіч, укріплених засівом трав по шару рослинного ґрунту, прийнято 50 ‰.

На проектній ділянці запроектоване 5 примикань. У межах радіусів заокруглення на примиканнях конструкція дорожнього одягу прийнята по типу основного проїзду (тип 1).

Перехід від ширини проїзної частини примикань та з’їздів в кінці заокруглень до існуючої ширини здійснюється на довжині 20 м з влаштуванням дорожнього одягу по типу 2.

На з’їздах в поле, що знаходяться на ПК 1414+29,9 (правий проїзд), ПК 1433+55,5 (правий проїзд), ПК 1457+56,3 (лівий проїзд), ПК 1457+64,3 (правий проїзд), де відсутнє тверде покриття, передбачене влаштування дорожнього одягу з матеріалу від фрезерування існуючого покриття товщиною 25 см на довжині 200 м.

Проектом передбачається влаштування перехідно-швидкісних смуг розгону та гальмування з лівими віднесеними поворотами для примикання до с. Попове на ПК 1442+92,0 (правий проїзд), а також перехідно-швидкісних смуг розгону та гальмування для з’їздів у поле на ПК 1414+29,9 (правий проїзд), ПК 1433+55,5 (правий проїзд), ПК 1457+56,3 (лівий проїзд), ПК 1457+64,3 (правий проїзд).

Відповідно до п. 9.2.4.1 ДБН В.2.3-4:2015 в місці влаштування автобусних зупинок передбачається влаштування перехідно-швидкісних смуг гальмування та розгону.

Перехідно-швидкісні смуги на гальмування мають такі параметри:

- ширина смуги руху – 3,75 м;

- довжина смуги повної ширини – 100 м;

- довжина клину перехідно-швидкісної смуги – 80 м.

Перехідно-швидкісні смуги на розгін мають такі параметри:

- ширина смуги руху – 3,75 м;

- довжина смуги повної ширини – 150 м;

- довжина клину перехідно-швидкісної смуги – 80 м.

Перехідно-швидкісні смуги на лівий поворот (з боку розділювальної смуги) мають такі параметри:

- ширина смуги руху – 3,75 м;

- довжина смуги повної ширини примикання – 144 м, в тому числі довжина смуги накопичення – 44 м

- довжина клину перехідно-швидкісної смуги – 80 м.

Для можливості розміщення перехідно-швидкісних смуг на лівий поворот ширина розділювальної смуги на даних ділянках збільшується до 5,50 м. Перехід до збільшеної ширини розділювальної смуги виконується на довжині 125 м.

Для можливості безпечного руху пішоходів між автобусними зупинками на підходах до надземного пішохідного переходу, проектом реконструкції передбачене влаштування нових тротуарів шириною 1,50 м. По всій довжині тротуарів передбачається влаштування бар’єрного огородження 11-ДО-280-0,8-2-1,5. Таким чином, з урахуванням влаштування бар’єрного огородження, ширина покриття тротуару збільшується до 1,90 м (на ширину бар’єрного огородження).

Для забезпечення безпеки руху передбачається встановлення дорожніх знаків згідно ДСТУ 4100:2021 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування".

У проекті передбачено дорожні знаки із світлоповертаючою здатністю. Передбачене встановлення 86 типових дорожніх знаків та 7 дорожніх знаків індивідуального проектування. Дорожні знаки встановлюються на оцинкованих опорах .

Передбачається встановлення дорожнього огородження 11 ДО-280-0,8-2-1,5, 11 ДД-280-0,8-2-1,1 згідно ДСТУ Б В.2.3-12:2004, ДСТУ 8751:2017. Огородження 11 ДО-280-0,8-2-1,5 встановлюється в одному рівні з лицьовою поверхнею бортового каменю БР 100.30.18 або кромкою цементобетонного покриття, що допускається відповідно до 4.5.11 ДБН В.2.3-4:2015. Огородження 11 ДД-280-0,8-2-1,1 встановлюється по осі розділювальної смуги.

Для підвищення безпеки руху, а саме пом'якшення сили удару під час наїзду транспортних засобів на початку та в кінці ділянок бар'єрного огородження, що розташоване на розділювальній смузі, передбачається влаштування амортизаційних пристроїв (демпферних систем).

Дорожня розмітка влаштовується відповідно до ДСТУ 2587:2021. Передбачено влаштування дорожньої розмітки з холодного пластику та високоякісної дорожньої фарби.

 

Забезпечення механічного опору та стійкості

 

Інженерно-геологічні вишукування були виконані ТОВ «Інженерні вишукування» у 2019 році. Результати Інженерно-геологічних вишукувань наведено у відповідному технічному звіті.

Відповідно до карти ЗСР-2004-С ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво в сейсмічних районах України» розрахункова сейсмічність майданчика будівництва – 6 балів.

Відповідно до п. 7.1 ДБН А.2.2-3:2014 стадія П (проект) розробляється для визначення містобудівних, архітектурних, художніх, екологічних, технічних, технологічних, інженерних рішень об’єкта будівництва, його кошторисної вартості. Стадія проект розробляється на підставі вихідних даних.

До розгляду прийнято варіант будівництва надземного пішохідного переходу з наступними техніко-економічними показниками:

- схема мосту – 1х42,6 м, розрізна;

- довжина мосту – 42,6 м;

- габарит прохожої частини в просвіті між поручневим огородженням: металева прогонова будова – 3,0 м, сходи – 3,0 м, пандуси – 1,8 м;

Згідно з ДБН В.1.2-15:2009 «Споруди транспорту. Навантаження та впливи. Мости та труби» конструкції мосту розраховані на наступні навантаження і впливи:

- А. Постійні: власна вага конструкцій;

- Б. Тимчасові від пішоходів: як вертикальне рівномірно розподілене 0,4 т/м2 (3,92 кПа);

- В. Інші: вітрові, температурні кліматичні, будівельні навантаження при спорудженні (вага людей, що працюють, дрібного устаткування), сейсмічні (як для майданчику з сейсмічністю 6 балів), тертя в опорних частинах.

Габарити пішохідного мосту задовольняють вимоги ДБН В.2.3-22:2009 «Мости та труби. Основні вимоги проектування», ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів» та ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення».

Прогонова будова.

Прогонова будова – металева у вигляді двох головних балок індивідуального проектування об’єднаних діафрагмами, виготовлені з прокату зі сталі 10ХСНД, 10ХСНД-2 по ДСТУ 8817:2018, висотою 1,5 м, загальною шириною 3,2 м, довжиною 42,6 м.

Прохожа частина.

 Проектом передбачено влаштування тонкошарового зносостійкого покриття на прохожій частині мосту.

З обох боків прохожої частини влаштовується перильне огородження відповідно до ДСТУ Б.В.2.3-11-2004 загальною висотою 1,2 м. На висоті 0,8 м від верху прохожої частини встановлюється металевий поручень.

Водовідвід з прохожої частини здійснюється через водовідвідні трапи у водовідвідні колектори, які спускаються по опорам мосту.

Опори мосту.

 Опори мосту залізобетонні, одностійкові. Діаметр стійок 1,4 м. В нижній частині стійки замуровані в монолітні залізобетонні ростверки. Висота ростверка 1,2 м, ширина 1,0÷3,9 м і довжина 3,6 м. Ростверком об’єднуються 3 залізобетонних палі діаметром 1,2 м, довжиною 15,1 м. При розробці котлованів для влаштування ростверків виключити замокання просідної товщі.

У верхній частині стійок влаштувуються монолітний залізобетонний ригель висотою 1,0 м, шириною 1,8 м і довжиною 3,94 м. По верху ригеля влаштовуються підферменні площадки під балку прогонової будови та підкосоурні балки, на які влаштовуються косоури сходів та пандусів. На підферменники укладаються гумометалеві опорні частини по дві на кожний кінець балки.

Бурова паля виконується з бетону В25, F200, W6, тоді як ростверк, стійка та ригель з бетону В30, F200, W6. Армування залізобетонних елементів опор виконується гарячекатаною арматурою А240С та А400С (марки сталі 25Г2С, 35ГС) згідно ДСТУ 3760:2019.

Проміжні опори сходів та пандусів.

Фундаменти опор сходів та пандусів складаються з бурової палі діаметром 1,2 м, довжиною 15,1 м, по верху влаштовується монолітний залізобетонний ростверк. Висота ростверка 1,2 м, довжина і ширина – 1,7 м.

При розробці котлованів для влаштування ростверків виключити замокання просідної товщі.

Тіло проміжних опор сходів і пандусів являє собою стійку круглого поперечного перерізу діаметром 0,6 м. У верхній частині стійки влаштовується монолітний залізобетонний ригель товщиною 0,5 м.

Бурова паля виконується з бетону В25, F200, W6, тоді як ростверк, стійка та ригель з бетону В30, F200, W6. Армування залізобетонних елементів опор виконується гарячекатаною арматурою А240С та А400С (марки сталі 25Г2С, 35ГС) згідно ДСТУ 3760:2019.

Крайні опори сходів та пандусів.

Кінцеві опори сходів і пандусів виконанні зі збірного залізобетону, мають розміри 1,38х2,16х2,8 м. Фундаментні блоки влаштовуються на щебеневу підготовку товщиною 15см. При розробці котлованів для влаштування фундаментів виключити замокання просідної товщі.

Сходи.

Сходові марші та сходові площадки виконані зі збірного залізобетону у прив’язці до типового проекту серії 3.501.1-165 «Пішохідні мости через залізницю», що виготовляються безпосередньо на будівельному майданчику або на заводі, після чого монтуються на збірні косоурні рами. Збірні елементи виконуються у типовій опалубці відповідно до розмірів прийнятих в проекті. Товщина сходових площадок становить 190 мм. Повна ширина сходів 3,2 м, ширина прохожої частини 3,0 м.

Площадки пандусів та косоури, на які вони опираються, виконані зі збірного залізобетону, що виготовляються безпосередньо на будівельному майданчику, або на заводі, після чого монтуються в проектне положення.  Повна ширина пандусів становить 2,2 м. Ширина прохожої частини 1,8 м. Максимальний поздовжній похил прохожої частини пандусів - 80‰, як для доріжок для руху інвалідних колясок (ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд» п.5.3.1).

 

Системи зв’язку

 

У зону реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці км 141+200 – км 146+081, Полтавська область потрапляють кабелі зв’язку МКСАШп 4х4х1,2 (власник Полтавська філія ПАТ "Укртелеком"), у зв’язку з чим проектом передбачено:

- прокладання 2-х нових кабелів КСПП 1х4х1,2 за межами реконструкції дороги в ґрунті на глибині 0,9 м від поверхні землі на відстані не менше 2 м від низу відкосу автодороги;

- прокладання 2-х нових кабелів КСПП 1х4х1,2 через існуючі з’їзди з автомобільної дороги в захисному футлярі з ПЕ труб Ø110х10мм, прокладання яких передбачено способом проколу (згідно планів);

- влаштування муфт в ґрунті;

- комплекс електричних вимірювань;

- демонтаж існуючих кабелів МКСАШп 4х4х1,2, які потрапляють в зону реконструкції дороги.

 

Електропостачання. Електрообладнання

 

Джерело електропостачання – ПС 35/10 кВ «Марківка».

Розрахункова потужність – 7,33 кВт.

Річне споживання активної електроенергії  –  29,364 тис. кВт*год.

Категорія по надійності електропостачання – ІІІ.

Система заземлення – TN-С.

Зовнішнє освітлення

Будівництво опори з роз’єднувачем на відстані 10 м від існ. оп. №189 ПЛ-10кВ «В.Кобелячок» ПС 35/10кВ «Марківка». Будівництво стовпової трансформаторної підстанції СТП-10/0,4кВ з потужністю силового трансформатора 25 кВА. Живлення СТП-10/0,4кВ здійснюється проводом 3АС-50/8,0  Lзаг=20м від УОП на існ. оп. №189 ПЛ-10кВ «В.Кобелячок» та кабелем марки АСБл 3х50-10, через запроектовані опори ПЛ-10 кВ з роз’єднувачами (№1А, №2А).

Розрахунковий активно-реактивний облік електроенергії передбачається на вводі в РП-0,4кВ СТП 10/0,4кВ.

Лінія живлення від СТП10/0,4кВ до щита розподільчого ЩР-0,4кВ на стійці

СТП-10/0,4кВ виконуються кабелем марки ВВГ 4х10мм². Розподільча мережа освітлення між опорами освітлення запроектовано кабелем марки АВВГ4х16мм² в ПЕ трубі Ø63мм. Відгалуження до світильників від розподільчої мережі освітлення виконується кабелем з мідними жилами ВВГ пер.3х1,5мм² в з`єднувальній коробки марки ТВ з запобіжниками Ін=4А.

Кабель 0,4кВ АВВГ прокладається на глибині 0,7м в поліетиленовій трубі на всій протяжності. При перетині кабельними лініями проїзної частини вулиці кабелі прокладаються в поліетиленових трубах Ø90мм по всій ширині зони відчуження на глибині не менше 1м від полотна дороги.

Освітлення автомобільної дороги запроектоване світильниками вуличного освітлення марки ДКУ-165Вт та ДКУ-100Вт.

Компенсація реактивної потужності не передбачається.

Керування освітленням за допомогою реле часу з астрономічним годинником, яке монтується в шафі керування освітленням ШР-0,4кВ.

 

Кошторисна частина

 

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 18 травня 2022 року, складала – 662 579.668 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 518 887.938 тис. грн., устаткування, меблі, інвентар - 69.994 тис. грн., інші витрати – 143 621.736 тис. грн. Зворотні суми – 3 479.780 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості згідно відомості фактичної вартості виконаних робіт станом на 01.01.2022 року виконано робіт на суму – 610 431.498 тис. грн., в тому числі  будівельні роботи – 481 898.661 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 0.000 тис. грн., інші витрати – 128 532.837 тис. грн. Зворотні суми – 1 672.969 тис. грн.

За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауваг установлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені проектом, складено згідно з вимогами Кошторисних норм України, затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 року №281.

Загальна вартість будівництва у поточних цінах станом 05 липня 2022 року складає: - 658 968.259 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 516 470.025 тис. грн., устаткування, меблі, інвентар – 92.485 тис. грн., інші витрати –        142 405.749 тис. грн. Зворотні суми – 3 479.780 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості згідно відомості фактичної вартості виконаних робіт станом на 01.01.2022 року виконано робіт на суму – 610 431.498 тис. грн., в тому числі  будівельні роботи – 481 898.661 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 0.000 тис. грн., інші витрати – 128 532.837 тис. грн. Зворотні суми – 1 672.969 тис. грн.

 

У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту покладається на генерального проектувальника та замовника.

За результатами розгляду проектних матеріалів і зняття зауважень експертизи, проектна документація може бути рекомендована до затвердження в установленому порядку.

 

Примітка: цей експертний звіт слід розглядати разом з Експертним звітом щодо розгляду проектної документації від 11.11.2019 року №28-0040-19 (28-0630-16), виданим ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА».

 

 

Головний експерт проекту

 

____________________________  О.О. Голуб

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

       Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004779

 

 

 

 

 

Відповідальні експерти:

 

 

   _______________________  В.В. Ковальчук

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005917

 

 

 

 

 

__________________________      Р.В. Ланге

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

 Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004823

 

 

 

 

 

 

_______________________      Т.Ю. Боричко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

 Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005036

 

 


Розділи