Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:5255-7850-1141-4617
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№01807-22 від 01.08.2022
Орган, що видав
ТОВ "Українська міжрегіональна будівельна експертиза (39330499) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Реконструкція Сердюківського зерноскладу «ТОВ Українська елеваторна компанія» зі збільшенням обсягу зберігання зерна та влаштування додаткових технологічних вузлів за адресою: Черкаська область, Смілянський район, с. Сердюківка, вул. Залізнична, 1» (Корегування)
Код проектної документації
PD01:7170-9965-1353-9965 Зміни №2 №090921 від 2022-02-07 (видав ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БАЗИС-ЦЕНТР") / Наявні експертизи: EX01:5255-7850-1141-4617
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності
Головний експерт проекту
Губський Вадим Геннадійович (АЕ 005259, АЕ 004944 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Черкаська обл., Черкаський район, Тернівська територіальна громада, с. Сердюківка (станом на 01.01.2021), вулиця Залізнична , б. 1 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКА ЕЛЕВАТОРНА КОМПАНІЯ" (39184446)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
Губський Вадим Геннадійович (АЕ 005259, АЕ 004944)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Губський Вадим Геннадійович (АЕ 005259, АЕ 004944)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:7170-9965-1353-9965
Орган, що видав
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БАЗИС-ЦЕНТР" (32647847)
Вид будівництва
Реконструкція
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Технологічні рішення, Генеральний план, Будівельні рішення
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
1271.3 Будівлі для зберігання зерна
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
07.02.2022
Номер проектної документації
090921
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Замовник будівництва: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКА ЕЛЕВАТОРНА КОМПАНІЯ»


Генеральний проектувальник: Приватне підприємство «Базис-Центр»

Юридична адреса: 21037, м. Вінниця, вул. Агатангела Кримського, 46


(ГІП – Деркач А.О., кваліфікаційний сертифікат серія АР № 001459 від 23.07.2012 р.)


Клас наслідків (відповідальності) об’єктів: СС1

Сукупний показник: СС1



Коригування проектної документації об’єкта будівництва «Реконструкція Сердюківського зерноскладу «ТОВ Українська елеваторна компанія» зі збільшенням обсягу зберігання зерна та влаштування додаткових технологічних вузлів за адресою: Черкаська область, Смілянський район, с. Сердюківка, вул.Залізнична, 1» здійснено на підставі:

  • Завдання на проектування, затверджене Замовником від 17.09.2021 р.;

  • Завдання на корегування проекту, затверджене Замовником від 07.02.2022 р.;

  • Звіт про інженерно-геологічні вишукування, виконані ТОВ ГІЛЬДІЯ ІНЖИНІРИНГ» у 2020р..;

  • Звіт про інженерно-геодезичні вишукування, виконаних ТОВ «ГІЛЬДІЯ ІНЖИНІРИНГ» у 2020р.;

  • Містобудівні умови та обмеження№10-12/03 від 28.04.2020 року, виданий Сектором містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, енергетики та захисту довкілля Смілянської районної державної адміністрації;

  • Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію речового права № 121652578 від 23.04.2018р.;

  • Договір оренди землі від 11.04.2018 року з Смілянською районною державною адміністрацією Черкаської області;

  • Технічний звіт з обстеження технічного стану будівельних конструкцій, виконаний в березні 2020 року ФОП Володін В.О.

Загальні дані

Проектна документація була розроблена в 2021 році та отриманий позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво в частині міцності, надійності та довговічності обєкта будівництва від ТОВ «Українська міжрегіональна будівельна експертиза» № 01559-21 від 14 грудня 2021р.( реєстраційний номер ЕХ01:8583-4124-4124-7339-8990).

Був отриманий дозвіл на початок виконання будівельних робіт і на сьогодні будівництво об’єкту за даною проєктною документацією на завершальній стадії.

В процесі будівництва виникла потреба в коригуванні проекту, а саме - доповнено споруду «конвеєрна галерея №3» поз. №13 за генпланом, яка є невід’ємною технологічною ланкою виробництва.

Проектна документація передбачає організацію технологічної схеми для можливості здійснення прийому, зберігання та відвантаження зернових вантажів на території діючого підприємства. Технологічною схемою також передбачається поєднання нових обєктів будівництва з існуючими будівлями, спорудами та технологічним обладнанням, що дозволяє додатково здіснювати сушіння, очистку та зберігання зернових вантажів на існуючих технологічних об’єктах

Основне призначення підприємства – підготовка партій зернових вантажів для відправки залізничним та автомобільним транспортом (доведення якісних показників зернової маси до базисних кондицій шляхом сушіння і очистки), та короткочасне зберігання зерна.

Припускається, що обсяг додаткового одночасного розміщення зерна, що передбачається в даному проекті, складе 4343,88 т (4 металевих силосів-хоперів місткістю орієнтовно по зерну пшениці 1085,97т кожен)(по зерну пшениці).

Транспортно-технологічні лінії розраховані на плановий робочий період 330 робочих днів (до 8 000 годин).

Продуктивність транспортуючих ліній 200 т/год.

Для технологічного процесу застосовується устаткування, призначене для роботи із зерном та може виконувати:

  • Приймання зерна з автомобілів (автомобілерозвантажувач, бункери)

  • Транспортування за заданими маршрутами, за допомогою норій, ланцюгових та стрічкових транспортерів, самопливних і розподільних пристроїв;

  • Вивантаження та завантаження існуючих складів 3, 4, 10

  • Відвантаженні на залізничні вагони

  • Перевантаження до існуючих складів 1,2,9

  • Зберігання зерна в зернових силосах хоперного типу;

Річний розрахунковий обсяг операцій з зерном на обєкті проектування залежить від умов збору врожаю і роботи автотранспорту, в тому числі:

  • Щорічний оббіг зерна – до 100000т;

  • Максимальний місячний обіг до 20000 т; 

  • Розрахункова кількість зерна яке надходить автотранспортом – до100000т,

  • Розрахунковий період заготівлі – 25 діб,

  • Максимальна продуктивність відвантаження зерна на залізничний транспорт (вагони) – 400 т/год,

  • Період інтенсивної роботи: по прийманню зерна впродовж 5 місяців, відвантаженню зерна впродовж 11 місяців.

Відомості про черговість будівництва та пускові комплекси

У відповідності до Завдання на проектування реконструкцію планується виконати в три черги без виділенням пускових комплексів.

Кліматичні умови 

Характеристика району будівництва:

  • Кліматичний район будівництва - I;

  • Середньорічна температура повітря – 7,9 оС;

  • Вітровий район будівництва –ІІ (вітровий тиск-420 Па);

  • Сніговий район будівництва –V (снігове навантаження -1480 Па);

  • Сейсмічність району будівництва - 5 балів.

Кліматичний район помірно - континентальний, характеризується посушливим літом, затяжною весною, короткою зимою. Найхолодніший місяць січень має середню місячну температуру -5.0°С. Абсолютна мінімальна температура -29°С.

 Самий спекотний місяць липень має середньомісячну температуру +20.1°С. Абсолютна максимальна температура +28.0°С. 

Тривалість без морозного періоду на поверхні ґрунту 145 днів. Заморозки ночами починаються з другої декади вересня і закінчуються у першій декаді травня. 

У січні переважають вітри північно-західного напрямку зі середньою швидкістю 4.3 м/с, а в липні — північного та північно-західного з середньою швидкістю 3.2 м/с. 

Повторюваність штилю у січні складає 39.9%, у липні — 48.7%. Середня швидкість вітру — 3.74 м/с, переважає північний та західний напрямок вітру.

Дані інженерних вишукувань

Згідно до звіту за результатами інженерно-геологічних вишукувань «Науково-технічний звіт про інженерно-геологічні вишукування на ділянці що виконані ТОВ «ГІЛЬДІЯ ІНЖИНІРИНГ» у 2020р., за сукупністю факторів згідно з Додатком Ж ДБН А.2.1-1-2008 територія досліджень належить до ІІІ -ої (складної) категорії інженерно-геологічний умов. У межах розвіданої літологічної товщі ґрунтів виділено 6 інженерно-геологічних елементів.

Досліджуваний об’єкт по ґрунтовим умовам та просідним характеристикам відноситься до ІІ (другого) типу.

У період інженерно-геологічних вишукувань на досліджуваній, до розвіданої глибини 22.0 м ґрунтові води не зустрінуті. Проте, після забудови, під дією активних і пасивних факторів, що сприяють формуванню техногенного водоносного горизонту, можливо очікувати локальне утворення окремих обводнених ділянок, з положенням рівня ґрунтових вод на відмітках закладання водогінних комунікацій.

Виходячи з результатів інженерно-геологічних вишукувань та даних лабораторних досліджень при замочувані просадка від власної ваги ґрунту до розвіданої глибини складає 8.7 см. Максимальна розкрита потужність просідної товщі становить 13.80 м

Згідно карт ЗСР-2004-А ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України» територія розташована в районі з п'ятибальною сейсмічністю.

Категорія ґрунтів за сейсмічними властивостями — II (друга).

Нормативна глибина сезонного промерзання ґрунту — 0.79 м.

За хімічним складом водної витяжки, згідно ДСТУ Б В.2.6-145:2010 ґрунти за ступенем сульфатної агресивності не агресивні в сухій, нормальній та вологій зоні, за вмістом хлоридів ґрунти не агресивні.

Урахування потреб людей, які відносяться до маломобільних груп населення

У проектній документації не передбачені умови безперешкодного і зручного пересування МГН на обєкті виробничого призначення. 

Вимоги до операторів і працівників не передбачають можливість роботи маломобільних груп населення.

Територія об’єкту недоступна для маломобільних груп населення, знаходиться під охороною. 

Архітектурно-будівельні та конструктивні рішення 

I черга будівництва

Вузол зберігання зерна. Блок металевих силосів-хоперів (4шт) (поз. 2.1-2.4 по ГП)

Вузол зберігання зерна являє собою блок металевих силосів-хоперів комплектної поставки (4шт) та монолітні залізобетонні конструкції фундаментів під них.

Залізобетонні конструкції

До складу зазначеної споруди входять:

Пальове поле ПП1 з призматичних паль перерізом 350 х 350 мм (4шт);

монолітні залізобетонні ростверки ФХ1, ФХ2

Монолітні залізобетонні ростверки ФХ1, ФХ2 являють собою кільця товщиною 600мм зовнішнім радіусом 4,95м, внутрішнім радіусом 4,305м. Підземна частина ширша та має ширину 800мм. Ростверки мають вирізи під конвеєрне обладнання та для доступу персоналу. Всередині кілець ростверків передбачена монолітна залізобетонна плита підлоги товщиною 200мм.

Матеріал фундаментів - бетон С20/25 (В25) з маркою по водонепроникності W6. 

Під фундаментами виконати :

бетонну підготовку з бетону С8/10(В10) – 100 мм;

втрамбовану подушку з ЩПС С7 – 300мм

Армування фундаментів виконано окремими стрижнями та каркасами з арматури класу: поздовжня А500С, поперечна (хомути, шпильки) А240С. З'єднання арматурних стрижнів в місцях перетинів проводити за допомогою в'язального дроту. В'язальний дріт прийняти діаметром 1,6-1,8 мм по ГОСТ 3282-74.

Гідроізоляцію фундаментів виконувати наступним чином: 

- Вертикальна гідроізоляція - поверхні фундаментів, що контактують з грунтом, обмазати гідроізоляційною бітумною мастикою ТМ "Izofast" по підготовленій поверхні, покритої бітумним праймером ТМ "Izofast" . Зазначені роботи виконати за технологією фірми виробника ("Izofast").

- Горизонтальна гідроізоляція - поверхню бетонної підготовки обмазати гідроізоляційною сумішшю CR65, ДСТУ Б В.2.7-126: 2011 (фірма CERASIT). Зазначені роботи виконати за технологією фірми виробника (CERASIT).

Норійна вежа з блоком очистки (поз. 3 по ГП).

Норійна вежа з блоком очистки має прямокутну форму у плані розмірами в осях 11м х7,5м (з них безпосередньо норійна вежа 6м х 7,5м висотою 41,18м та прибудований блок очистки 6м х 7,5м висотою 22,95м) та складається з металевих конструкцій вежі та монолітного залізобетонного норійного приямку на природній основі глибиною 8,5м, що є одночасно фундаментом норійної вежі.

Металеві конструкції

Норійна вежа представляє собою просторову решітчасту конструкцію баштового типу із трубчастих, прокатних профілів та елементів корбчастого перерізу. В вежі розміщені сходи, технологічне обладнання та майданчики для його обслуговування, які виконані з прокатних профілів та оцинкованого решітчатого настилу.

 Кріплення каркасу до фундаменту шарнірне за допомогою фундаментних болтів та протизсувних упорів. Каркас вежі в’язевий. Жорсткість каркасу у повздовжньому та поперечному напрямках забезпечено системою в’язей та розпірок. Просторову жорсткість забезпечено системою діафрагм по перекриттям. Колони виконані із електрозварних круглих труб. Розпірки та в’язі виконано з гнуто-зварних (квадратних та прямокутних) та електрозварних (круглих) труб. Балки майданчиків виконані із прокатних профілів. 

Над норійним приямком виконано навіс з оцинкованого металевого листа по металевим балкам з прокатних профілів та огороджуючі конструкції з профільованого листа по металевому фахверку з гнуто-зварних труб прямокутного та квадратного перерізу.

Блок очистки по всій висоті має огороджуючі конструкції та покриття з профільованого листа по металевому фахверку з гнуто-зварних труб прямокутного та квадратного перерізу

Всі металоконструкції виготовлені зі сталі марок С235, С245, С255, S235JR, S355JR, 09Г2С-15, ВСт3пс4

Залізобетонні конструкції

До складу вказаної споруд входять:

монолітна залізобетонна конструкція норійного приямку Пр1;

• прямокутна набетонка під сходовий марш.

монолітні залізобетонні фундаменти Фм1

Монолітна залізобетонна конструкція норійного приямку Пр1 має розміри 7,.35м х 8,5м, глибина 8,5м з товщиною стіни 500мм. Нижня плитна частина приямку має товщину 600мм та розміри 7,75м х 8,9м. Під колони норійної вежі №1 в конструкції приямку передбачені підколонники (поширення) розмірами 1150мм х 800мм по осі 2/3 рядах А/3 та Б/3 та 800мм х 800мм по осі 3/3 рядах А/3 та Б/3, в яких передбачені закладні вироби у вигляді анкерних блоків та противозсувних упорів з металевих прокатних профілів.

Монолітний залізобетонний фундамент Фм1 являє собою конструкцію, що складається з плитної частини розміром у плані 2,6м х 2м товщиною 600мм та підколонника з анкерним блоком та протизсувним упором розмірами 0,5м х 0,6м висотою 0,8м.

Матеріал фундаментів - бетон С20/25 (В25) з маркою по водонепроникності W6. 

Під фундаментами виконується :

бетонна підготовка з бетону С8/10(В10) – 100 мм;

втрамбовану подушку з ЩПС С7 – 200мм

Армування фундаментів виконано окремими стрижнями та каркасами з арматури класу: поздовжня А500С, поперечна (хомути, шпильки) А240С. З'єднання арматурних стрижнів в місцях перетинів проводити за допомогою в'язального дроту. В'язальний дріт прийняти діаметром 1,6-1,8 мм по ГОСТ 3282-74.

Гідроізоляцію фундаментів виконувати наступним чином: 

- Вертикальна гідроізоляція - поверхні фундаментів, що контактують з грунтом, обмазати гідроізоляційною бітумною мастикою ТМ "Izofast" по підготовленій поверхні, покритої бітумним праймером ТМ "Izofast" . Зазначені роботи виконати за технологією фірми виробника ("Izofast").

- Горизонтальна гідроізоляція - поверхню бетонної підготовки обмазати гідроізоляційною сумішшю CR65, ДСТУ Б В.2.7-126: 2011 (фірма CERASIT). Зазначені роботи виконати за технологією фірми виробника (CERASIT).

Вузол розвантаження автомобілів на один проїзд з підземною галереєю (поз. 4 по ГП)

Вузол розвантаження автомобілів на один проїзд являє собою комплексну будівлю, що має прямокутну форму у плані та складається з надземної (металоконструкції навісу) та підземної частин (підземний бункер прийому зерна, залізобетонні конструкції завальної ями та підземна конвеєрна галерея до норійної вежі.

Металеві конструкції

Металоконструкції каркасу навісу представляють собою просторову рамно-в'язеву конструкцію, що складається с однопрольотних рам прольотом 6.4м зі зварних профілів, повздовжніх в'язей, а також в'язей по колонам та ригелям з гнуто-зварних (квадратних та прямокутних) та електрозварних (круглих) труб. В'язі забезпечують просторову жорсткість споруди в поздовжньому напрямку. Кріплення колон до фундаментів жорстке за допомогою фундаментних болтів і противозсуних шпор та упорів. Покрівля виконана з профільованого листа, встановленого по покрівельним прогонам з гнуто-зварних квадратних труб. Покрівля двоскатна з відміткою верху 19,65м. Стіни виконані з профільованого листа, встановленого по стіновим ригелям фахверка з гнуто-зварних прямокутних труб. На в’їзді і виїзді зі споруди встановлюються ворота, під які передбачені металеві конструкції зі зварних профілів. Споруда має розміри в плані 6.4м х 30.0м.

Конструкції нижче відмітки проїзду (завальна яма) представляє собою балки для спирання авторозвантажувача, балочну клітку для проїзду автотранспорту, настил (у комплекті з уловлювачами), бункер приймання зерна, сходи та майданчики обслуговування обладнання.

Перекриття завальної ями являє собою просторову балочну клітку, що складається з прокатних та зварних балок у поперечному напрямку та з'ємного настилу для проїзду автотранспорту у повздовжньому напрямку (запроектовано з прокатних балок, з'єднаних уловлювачами з листової сталі та покритими арматурою періодичного профілю). Спирання головних (поперечних) та другорядних (продольних) балок поповерхове. Головні балки спираються на несучі залізобетонні конструкції. Для спирання автомобілерозвантажувача передбачено влаштування зварної балки коробчастого перерізу. Розкріплення цієї балки з площини забезпечується розпірками. Під проїздом автотранспорту передбачено бункера пірамідального вигляду. Бункер спирається на несучі залізобетонні конструкції та металеві балки.

Всі металоконструкції виконані зі сталей марок С235, С245, С255, ВСт3пс. 

Залізобетонні конструкції

До складу зазначеної споруди входять:

пальове поле з призматичних паль перерізом 350 х 350 мм;

• монолітні залізобетонні підпірні стіни ПС1, ПС2 (пандуси) з монолітними залізобетонними плитами товщиною 200мм для проізду автотрансопрту

• монолітні залізобетонні підпірні стіни ПС3, ПС4, ПС5, ПС6 з горизонтальними монолітнимизалізобетонними плитами між ними товщиною 150мм;

монолітні залізобетонні фундаменти під автомобілерозвантажувач Фм1…Фм3;

комплексну підземну монолітну залізобетонну конструкцію Фм4, що включає приямок для встановлення приймального бункеру, приямок біля існуючої зерносушакри та підземну галерею до норійної вежі для встановлення конвеєрного обладнанн.

Монолітна залізобетонна підпірна стіна ПС1 (2шт) являє собою конструкцію загальною довжиною 35м, яка складається з вертикальної частини змінної висоти (від 1,33 до 2,9м) товщиною 300мм та горизонтальної частини змінної ширини (від 0,9м до 2,5м) товщиною 300мм, розташованої під вертикальною частиною. Всього даних стін дві. Друга стіна має таку ж саму конфігурацію, але у дзеркальному відображенні. Стіни розташовані на відстані 6,4 м одна від одної по вертикальним елементам та у верхній частині пов’язані монолітною залізобетонною плитою товщиною 200мм (через деф. шви)

Монолітна залізобетонна підпірна стіна ПС2 (2шт) являє собою конструкцію загальною довжиною 20,5м, яка складається з вертикальної частини змінної висоти (від 0,9 до 2,9м) товщиною 300мм та горизонтальної частини змінної ширини (від 0,9м до 2,5м) товщиною 300мм, розташованої під вертикальною частиною. Всього даних стін дві. Друга стіна має таку ж саму конфігурацію, але у дзеркальному відображенні. Стіни розташовані на відстані 6,4 м одна від одної по вертикальним елементам та у верхній частині пов’язані монолітною залізобетонною плитою товщиною 200мм (через деф. шви)

Монолітна залізобетонна підпірна стіна ПС3 (2шт) являє собою конструкцію загальною довжиною 1,54м, яка складається з вертикальної частини висотою 2,9м та товщиною 300мм та горизонтальної частини шириною 2,5м та товщиною 300мм, що розташована під вертикальною частиною. Всього даних стін дві. Друга стіна має таку ж саму конфігурацію, але у дзеркальному відображенні. Стіни розташовані на відстані 6,4 м одна від одної по вертикальним елементам та у верхній частині пов’язані монолітною залізобетонною плитою товщиною 200мм (через деф. шви)

Монолітна залізобетонна підпірна стіна ПС4 (2шт) являє собою конструкцію загальною довжиною 5,89м, яка складається з вертикальної частини висотою 3,0 м та товщиною 200мм та горизонтальної частини шириною 1,5м та товщиною 200мм, що розташована під вертикальною частиною. Всього даних стін дві. Друга стіна має таку ж саму конфігурацію, але у дзеркальному відображенні. Стіни розташовані на відстані 6,4 м одна від одної по вертикальним елементам та пов’язані монолітною залізобетонною плитою товщиною 150мм (через деф. шви)

Монолітні залізобетонні підпірні стіни ПС5, ПС6 являють собою конструкції загальною довжиною 4,14м, яка складається з вертикальної частини висотою 3,0 м та товщиною 200мм та горизонтальної частини шириною 1,5м та товщиною 200мм, що розташована під вертикальною частиною. 

До вертикальної частини підпірної стіни ПС6 додатково з зовнішньої сторони примикає монолітне залізобетонне поширення для встановлення маслостанції автомобілерозвантажувача розмірами 1,85м х 1,375м товщиною 1050мм

Стіни розташовані на відстані 6,4 м одна від одної по вертикальним елементам та пов’язані монолітною залізобетонною плитою товщиною 150мм (через деф. шви)

Монолітний залізобетонний фундамент ФМ1 являє собою конструкцію складної конфігурації, що має розміри в плані 8,3м х 1,55м. Вона складається з плитної частини товщиною 500мм, вертикальної стінки висотою 2,7м та товщиною 300мм, локального поширення для встановлення закладних деталей Зд1 (6 шт) та двох підколонників розмірами 0,9м х0,9м висотою 2,7м з анкерним блоком та упорами для встановлення колон навісу.

Монолітний залізобетонний фундамент ФМ2 являє собою конструкцію складної конфігурації, що має розміри в плані 8,3м х 8,3м. Вона складається з плитної частини товщиною 500мм, вертикальних конструкцій (для встановлення закладних деталей Зд1), що встановлені на плитну частину вздовж осей 4/4 та 5/4 між осями А/4 та Б/4 та мають розміри 3,3м х 0,6м висотою 2,24м, чотирьох підколонників з анкерними блоками та упорами, розмірами 1,2 м х 0,9м висотою 2,7м, що встановлені по осям 4/4, 5/5 рядах А/4, Б/4 та повязані вздовж літерних осей вертикальними стінками товщиною 200мм висотою 2,7 м та двох стовбчастих конструкцій для встановлення закладних деталей Зд2 під гідроциліндри автомобілерозвантажувача розмірами 0,95м х 0,95м висотою 1,565м.

Монолітний залізобетонний фундамент ФМ3 являє собою конструкцію складної конфігурації з розмірами у плані 0,9м х 8,3м, що складається з плитної частини товщиною 700мм та двох підколонників з анкерними блоками та упорами розмірами 0,9м х 0,9м висотою 2,5м, що встановлені по осі 1/4 в рядах А/4, Б/4.

Монолітний залізобетонний фундамент ФМ4 являє собою складну багаторівневу конструкцію, що має приблизні розміри у плані 8,8м х 22,07м та умовно поділяється на підземну галерею до норійної вежі довжиною 8,47 м в рядах Б/4-А/3 (складається з нижньої плитної частини товщиною 400мм, вертикальних стінок товщиною 400мм висотою 4,6м, плити покриття товщиною 400мм), приямку завальної ями в осях 2/4-3/4 рядах А/4-Б/4 (складається з нижньої плитної частини товщиною 400мм, чотирьох вертикальних стін з пройомами товщиною 400мм висотою до 7,6м та чотирьох підколонників розмірами 0,9м х 1м висотою 7,6м) та приямку нижче ряду А/4 біля існуючої зерносушарки (складається з плитної частини товщиною 400мм та вертикальних стін з трьох сторін товщиною 400мм висотою 5,45м).

В тілі фундаментів Фм1-Фм4 встановлені закладні деталі Зд1 – Зд12для встановлення металевих та технологічних конструкцій.

Всередині просторів, обмежених підпірними стінами та конструкціями фундаментів, позначених на кресленнях відповідного комплекту виконується засипка з ЩПС С7

Матеріал фундаментів - бетон С20/25 (В25) з маркою по водонепроникності W6. 

Під фундаментами виконати :

бетонну підготовку з бетону С8/10(В10) – 100 мм;

втрамбовану подушку з ЩПС С7 

Армування фундаментів виконано окремими стрижнями та каркасами з арматури класу: поздовжня А500С, поперечна (хомути, шпильки) А240С. З'єднання арматурних стрижнів в місцях перетинів проводити за допомогою в'язального дроту. В'язальний дріт прийняти діаметром 1,6-1,8 мм по ГОСТ 3282-74.

Гідроізоляцію фундаментів виконувати наступним чином: 

- Вертикальна гідроізоляція - поверхні фундаментів, що контактують з грунтом, обмазати гідроізоляційною бітумною мастикою ТМ "Izofast" по підготовленій поверхні, покритої бітумним праймером ТМ "Izofast" . Зазначені роботи виконати за технологією фірми виробника ("Izofast").

- Горизонтальна гідроізоляція - поверхню бетонної підготовки обмазати гідроізоляційною сумішшю CR65, ДСТУ Б В.2.7-126: 2011 (фірма CERASIT). Зазначені роботи виконати за технологією фірми виробника (CERASIT).

Блок бункерів відходів (поз. 5 по ГП)

Блок бункерів відходів на автомобільний транспорт являє собою багаторівневу металеву етажерку прямокутну в плані з розмірами в осях 7,2м х 4,5м вистою 13,9м, в якій встановлюються два сталевих бункера та аспіраційне обладнання (вентилятори, фільтр-циклони для очисних машин, розташованих в норійній вежі). У верхній частині етажерки розташовані поширення, що підтримуються кронштейнами.

Металеві конструкції

Каркас представляє собою просторову рамно-в'язеву конструкцію, що складається с однопрольотних рам прольотом 4.5м, повздовжніх в'язей з круглих електрозварних труб, а також в'язей з круглих електрозварних труб по колонам зі зварних двотаврових профілів та ригелям з електрозварних труб та прокатних профілів. В'язі забезпечують просторову жорсткість споруди в поздовжньому та поперечному напрямку. Кріплення колон до фундаментів жорстке за допомогою фундаментних болтів і противозсуних шпор та упорів.

В етажерці встановлені металеві сходи з прокатних профілів та оцинкованого ґратчастого настилу, з металевим огородженням, майданчики обслуговування з оцинкованим ґратчастим настилом та металевим огородженням безпеки по периметру. Для доступу на окремі майданчики також забезпечено вертикальні драбини з відповідним металевим огородженням.

Залізобетонні конструкції

До складу зазначеної споруди входять:

пальове поле з призматичних паль перерізом 350 х 350 мм;

• монолітний залізобетонний стрічковий фундамент Фм1

• монолітні залізобетонні фундаменті під сходи та опору ФМ2, ФМ3, ФМ4

Монолітний залізобетонний фундамент ФМ1 являє собою стрічкову конструкцію розмірами в плані 4,8мх 5,7м. Стрічки фундаменту перехресні шириною 1,2м та товщиною 0,5м розташовані вздовж цифрових та літерних осей споруди.

На перехесті цифрових та літерних осей встановлюються підколонники з анкерними блоками та упорами розмірами 0,7м х 0,8м висотою 0,9м.

Матеріал фундаментів - бетон С20/25 (В25) з маркою по водонепроникності W6. 

Під фундаментами виконати :

бетонну підготовку з бетону С8/10(В10) – 100 мм;

втрамбовану подушку з ЩПС С7 

Армування фундаментів виконано окремими стрижнями та каркасами з арматури класу: поздовжня А500С, поперечна (хомути, шпильки) А240С. З'єднання арматурних стрижнів в місцях перетинів проводити за допомогою в'язального дроту. В'язальний дріт прийняти діаметром 1,6-1,8 мм по ГОСТ 3282-74.

Гідроізоляцію фундаментів виконувати наступним чином: 

- Вертикальна гідроізоляція - поверхні фундаментів, що контактують з грунтом, обмазати гідроізоляційною бітумною мастикою ТМ "Izofast" по підготовленій поверхні, покритої бітумним праймером ТМ "Izofast" . Зазначені роботи виконати за технологією фірми виробника ("Izofast").

- Горизонтальна гідроізоляція - поверхню бетонної підготовки обмазати гідроізоляційною сумішшю CR65, ДСТУ Б В.2.7-126: 2011 (фірма CERASIT). Зазначені роботи виконати за технологією фірми виробника (CERASIT).

Конвеєрна галерея №1 (поз. 6 по ГП) та опорна вежа (поз. 11 по ГП). Вузол відвантаження зерна на залізничний транспорт №1 та №2 (з залізничними вагами) (поз. 7.1, 7.2 по ГП)

Конвеєрна галерея №1 являє собою металеву прольотну споруду довжиною 9,9 м шириною 3,15м, що спирається на норійну вежу (поз. 3 по ГП) та опорну вежу (поз. 11 по ГП) на відм. +17,500.

Опорна вежа являє собою просторову решітчасту конструкцію баштового типу розмірами в плані 4,4м х 5,33м, що розташована над залізнодорожним полотном біля бункерів відвантаження на залізничний транспорт (поз. 7.1, 7.2 по ГП).

Вузол відвантаження зерна на залізничний транспорт №1 та №2 (з залізничними вагами) (поз. 7.1, 7.2 по ГП) являє собою металеві оцинковані металоконструкції комплектної поставки виробництва ПП «Лубнимаш». В рамках даного проекту передбачені тільки фундаменти під вищезазначені конструкції у відповідності до завдання заводу-виробника.

Металеві конструкції

Прольотна споруда конвеєрної галереї №1 виконана з двох паралельних головних балок зі зварних двотаврових профілів, розкріплених горизонтальними в'язями з прокатних профілів по верхніх поясах. В рівні верхнього поясу також передбачена балочна клітка з прокатних профілів (швелер) під ходовий оцинкований ґратчастий настил та спирання обладнання.

Опорна вежа представляє собою просторову решітчасту конструкцію, виготовлену з круглих труб, прокатних профілів та елементів коробчастого перерізу. Для обслуговування технологічного обладнання передбачені майданчики та сходи, які виконані з прокатних профілів та оцинкованого ґратчастого настилу.

Залізобетонні конструкції

До складу споруди опорної вежі (поз. 11 по ГП) та вузлів відвантаження зерна на залізничний транспорт №1, 2 (поз. 7.1, 7.2 по ГП) входять:

пальове поле з буронабивних паль діаметром 420 мм;

• монолітні залізобетонні фундаменти Фм1, Фм2, Фм3 під поз. 7.1 та 7.2 по ГП

• спільні монолітні залізобетонні фундаменти Фм 4під поз. 7.1 та 11 по ГП

Монолітний залізобетонний фундамент Фм1 (2 шт) являє собою ростверк, що складається з плитної частини розмірами в плані 2,7м х 1,2м товщиною 600мм з одним підколонником по центру розмірами 0,9м х 1,2м висотою 0,8м. В підколоннику встановлено анкерний блок для закріплення металевих конструкцій.

Монолітний залізобетонний фундамент Фм2 (4 шт) являє собою ростверк, що складається з плитної частини розмірами в плані 5,3м х 1,2м товщиною 600мм з двома підколонниками розмірами 0,9м х 1,2м висотою 0,8м. В підколонниках встановлено анкерний блок для закріплення металевих конструкцій.

Монолітний залізобетонний фундамент Фм3 (2 шт) являє собою ростверк, що складається з плитної частини розмірами в плані 4,42м х 1,2м товщиною 600мм з двома підколонниками розмірами 0,9м х 1,2м висотою 0,8м. В підколонниках встановлено анкерний блок для закріплення металевих конструкцій.

Монолітний залізобетонний фундамент Фм4 (2 шт) являє собою ростверк, що складається з плитної частини розмірами в плані 7,9м х 1,2м товщиною 600мм з двома підколонниками розмірами 0,9м х 1,2м та 1,7м х 1,2м висотою 0,8м. В підколоннику 1,7м х 1,2м встановлено два види анкерних блоків та упори для закріплення металевих конструкцій. В підколоннику 0,9м х 1,2м встановлено анкерний блок для закріплення металевих конструкцій.

Матеріал фундаментів - бетон С20/25 (В25) з маркою по водонепроникності W6. 

Під фундаментами виконати :

бетонну підготовку з бетону С8/10(В10) – 100 мм;

втрамбовану подушку з ЩПС С7 -200мм

Армування фундаментів виконано окремими стрижнями та каркасами з арматури класу: поздовжня А500С, поперечна (хомути, шпильки) А240С. З'єднання арматурних стрижнів в місцях перетинів проводити за допомогою в'язального дроту. В'язальний дріт прийняти діаметром 1,6-1,8 мм по ГОСТ 3282-74.

Гідроізоляцію фундаментів виконувати наступним чином: 

- Вертикальна гідроізоляція - поверхні фундаментів, що контактують з грунтом, обмазати гідроізоляційною бітумною мастикою ТМ "Izofast" по підготовленій поверхні, покритої бітумним праймером ТМ "Izofast" . Зазначені роботи виконати за технологією фірми виробника ("Izofast").

- Горизонтальна гідроізоляція - поверхню бетонної підготовки обмазати гідроізоляційною сумішшю CR65, ДСТУ Б В.2.7-126: 2011 (фірма CERASIT). Зазначені роботи виконати за технологією фірми виробника (CERASIT).

Підземна галерея від норійної вежі до існуючого складу №9 (поз. 8 по ГП). Конвеєрна галерея №2 (поз. 9 по ГП)

Конвеєрна галерея №2 являє собою металеву прольотну споруду довжиною 11 м шириною 1,95м, що спирається на норійну вежу (поз. 3 по ГП) та додаткову опору біля складу №9, що запроектовано в складі галереї.

Підземна галерея від норійної вежі до існуючого складу №9 являє собою підземний тунель довжиною 16м на природній основі шириною проходу 3м та змінною висотою в двох ділянках 2,45м та 1,95м.

Металеві конструкції

Прольотна споруда конвеєрної галереї №2 виконана з двох паралельних головних балок зі зварних двотаврових профілів, розкріплених горизонтальними в'язями з прокатних профілів по верхніх поясах. В рівні верхнього поясу також передбачена балочна клітка з прокатних профілів (швелер) під ходовий оцинкований ґратчастий настил та спирання обладнання.

Опора конвеєрної галереї являє собою плоску конструкцію шириною 5м в осях колон висотою 12,5м, що складається з колон, виконаних зі зварних двотаврових профілі та обрешітки з розпірок та в’язей виконаних з прокатних профілів та круглих електрозварних труб. На відм. +5,100 встановлено майданчики на кронштейнах з прокатних профілів та електрозварних круглих труб для встановлення технологічного обладнання.

Залізобетонні конструкції

До складу споруди підземної галереї (поз. 8 по ГП) входять:

• монолітна залізобетонна конструкція галереї Гл1; 

• монолітна залізобетонні конструкція галереї Гл2; 

Монолітна залізобетонна конструкція галереї Гл1 являє собою конструкцію складної конфігурації з розміром у плані 13,49м. Вона складається з нижньої плитної частини товщиною 400мм, двох паралельних вертикальних стінок товщиною 300мм висотою 2,45м вздовж 7,36м, а потім 1,95м вздовж 6,13м, розташованих по довжині всій галереї з відстанню між ними 3м, та монолітних плит покриття товщиною 300мм, довжиною 3,01м на відм. +0,350 (верх плити) та 6,13м на відм -0,150 (верх плити).

Монолітна залізобетонна конструкція галереї Гл2 являє собою конструкцію складної конфігурації з розміром у плані 3,21м х 5,8м. Вона складається з нижньої плитної частини товщиною 400мм, двох прибудованих стовбчастих конструкцій фундаментів під опору розмірами в плані 1,1м х 0,4м та 1,5м х 0,4м висотою 2,4м з анкерними блоками та упорами, вертикальними стінами товщиною 300мм висотою 1,95м з відстанню між ними 3м та плити покриття товщиною 300мм.

Матеріал фундаментів - бетон С20/25 (В25) з маркою по водонепроникності W6. 

Під фундаментами виконати :

бетонну підготовку з бетону С8/10(В10) – 100 мм;

втрамбовану подушку з ЩПС С7 -200мм

Армування фундаментів виконано окремими стрижнями та каркасами з арматури класу: поздовжня А500С, поперечна (хомути, шпильки) А240С. З'єднання арматурних стрижнів в місцях перетинів проводити за допомогою в'язального дроту. В'язальний дріт прийняти діаметром 1,6-1,8 мм по ГОСТ 3282-74.

Гідроізоляцію фундаментів виконувати наступним чином: 

- Вертикальна гідроізоляція - поверхні фундаментів, що контактують з грунтом, обмазати гідроізоляційною бітумною мастикою ТМ "Izofast" по підготовленій поверхні, покритої бітумним праймером ТМ "Izofast" . Зазначені роботи виконати за технологією фірми виробника ("Izofast").

- Горизонтальна гідроізоляція - поверхню бетонної підготовки обмазати гідроізоляційною сумішшю CR65, ДСТУ Б В.2.7-126: 2011 (фірма CERASIT). Зазначені роботи виконати за технологією фірми виробника (CERASIT).

II та ІІІ черги будівництва

Вузол зберігання зерна. Зерновий силос №1 (поз. 1.1 по ГП). Зерновий силос №2 (поз. 1.2 по ГП)

Зернові силоси – металеві споруди комплектної поставки радіального перерізу у плані (виробництво «Simeza»), які спираються на монолітні залізобетонні фундаменти. 

Радіальний розмір фундаментів у плані 22,39 м 

Залізобетонні конструкції

До складу зазначених споруди входять:

пальове поле з призматичних паль перерізом 350 х 350 мм;

• монолітний залізобетонний фундамент силосу Фсм1

Фундамент силосу ФСм1 складається з нижньої плити днища товщиною 500 мм діаметром 22,39м, вертикальних стінок по контуру фундаменту товщиною 600мм висотою 2,7м, плити аероднища складної конфігурації радіальної форми з аероканалами у відповідності до завдання заводу-виробника силосів, підсилосної галереї коробчастого типу розмірами 20,99м х 3,2 м х 2,3(h) м. Товщина стін галереї -400мм, плити покриття - 500 мм. У плиті покриття галереї передбачені вивантажувальні отвори та закладні деталі.

Матеріал фундаментів - бетон С20/25 (В25) з маркою по водонепроникності W6. 

Під фундаментами виконати :

бетонну підготовку з бетону С8/10(В10) – 100 мм;

втрамбовану подушку з ЩПС С7 -200мм

Армування фундаментів виконано окремими стрижнями та каркасами з арматури класу: поздовжня А500С, поперечна (хомути, шпильки) А240С. З'єднання арматурних стрижнів в місцях перетинів проводити за допомогою в'язального дроту. В'язальний дріт прийняти діаметром 1,6-1,8 мм по ГОСТ 3282-74.

Гідроізоляцію фундаментів виконувати наступним чином: 

- Вертикальна гідроізоляція - поверхні фундаментів, що контактують з грунтом, обмазати гідроізоляційною бітумною мастикою ТМ "Izofast" по підготовленій поверхні, покритої бітумним праймером ТМ "Izofast" . Зазначені роботи виконати за технологією фірми виробника ("Izofast").

- Горизонтальна гідроізоляція - поверхню бетонної підготовки обмазати гідроізоляційною сумішшю CR65, ДСТУ Б В.2.7-126: 2011 (фірма CERASIT). Зазначені роботи виконати за технологією фірми виробника (CERASIT).

Забезпечення надійності та безпеки

Під час проектування будівельні конструкції, що застосовані у проекті, прийняті з урахуванням їх розрахунку на усі необхідні види навантажень (від машин, механізмів, транспортних засобів, вантажів, навантаження від людей, атмосферних впливів у сполученні з можливими прогнозованими впливами навколишнього середовища, які виникають у той же час) згідно до ДБН В.1.2-2:2006 та ДБН В.1.2-14-2009. Усе використане в проекті обладнання має відповідні сертифікати якості та надійності.

Під час проектування також враховані матеріали інженерно-геологічних вишукувань, що характеризують грунтові умови майданчика будівництва та їх здатність витримувати навантаження від будівель та споруд, що проектуються, з урахуванням нормативних вимог щодо міцності та стійкості. Проектною документацію вжиті заходи щодо недопущення виникнення понаднормових просідань та деформацій будівель та споруд, їх опрокидування.

Технічні рішення, прийняті в проекті, відповідають вимогам щодо забезпечення механічного опору та стійкості; вимогам пожежної безпеки; забезпечення безпеки життя і здоров'я людини та захисту навколишнього середовища; безпеки експлуатації; захист від шуму; вимогам економії електроенергії.

Сходи, пандуси, трапи запроектовані відповідно до діючих норм, на зовнішніх сходах використана неслизька підлога. Огорожі сходів, парапетів тощо розраховані на відповідне навантаження. Висота приміщень, дверних та віконних отворів відповідають діючим нормам та забезпечують безпечну експлуатацію будівлі.

Проектною документацію передбачені спеціалізовані інженерні системи для недопущення забруднення повітря робочої зони та навколишнього середовища (системи аспірації). Попередніми проектами передбачені відповідні системи блискавкозахисту та водовідведення.

Вимога щодо експлуатаційної безпеки визначає аспекти будівельних об'єктів, які пов'язані з ризиком тілесних ушкоджень, що можуть виникнути у людей на об'єкті чи поряд з ним з будь-якої причини.

Основна вимога "безпеки експлуатації" стосується трьох груп ризиків:

  • ковзання, падіння, удари;

  • опіки, електроудари, вибух;

  • нещасні випадки, як наслідок руху транспортного засобу.

Проектом передбачене виконання вимог до експлуатації споруд протягом економічно обґрунтованого терміну експлуатації відповідно до рекомендацій таблиць додатків "А", "Б", "В", "Г", "Д", "Е", "Ж", "И" ДБН В.1.2-9-2008.

  • для запобігання падінню через спотикання або перечеплення в умовах поганої видимості на майданчику встановлення технологічного обладнання передбачене стандартне освітлення, щоб люди могли рухатись безпечно територією майданчика, в тому числі бігти у разі небезпеки;

  • запобігання падінню після спотикання чи перечеплення досягається встановленням пристроїв для забезпечення необхідного освітлення (світильники, аварійні пристрої), характеристики яких (світлова потужність, ємність тощо) визначаються нормативними документами на відповідну продукцію;

  • запобігання ризику електричного удару та електрошоку від напруги систем електроживлення із напругою більшою, ніж визначений рівень, досягається відсутністю контакту користувачів з системою або забезпеченням перебування їх на певній відстані від частин системи;

  • для запобігання ризику удару блискавки проектом передбачені системи блискавкозахисту.

Для запобігання ризику виникнення вибуху на об’єкті передбачені наступні заходи:

Будівельні конструкції, що застосовані у проекті, прийняті з урахуванням їх розрахунку на усі необхідні види навантажень згідно до ДБН В.1.2-2:2006 та ДБН В.1.2-14-2018 та граничні стани (в тому числі з урахуванням ґрунтових умов та параметрів довкілля). Усе використане в проекті обладнання має відповідні сертифікати якості та надійності. 

Даним проектом забезпечується відповідність об’єкта проектування його функціональному призначенню, здатність зберігати необхідні експлуатаційні якості протягом усього встановленого строку експлуатації. До них відносяться :

  • Гарантія безпеки для здоров’я та життя людей, майна та навколишнього середовища;

  • Збереження цілісності об’єкту будівництва та його основних частин та виконання інших нормативних вимог, що гарантують можливість використання об’єкту за призначенням та нормального функціонування технологічного процесу, включаючи вимоги до жорсткості та незмінності будівельних та огороджувальних конструкцій, основ, надійності та безпеки технологічного обладнання.

  • Створення необхідного рівня безпеки та комфорту для персоналу шляхом забезпечення виконання нормативних вимог до будівництва та ведення технологічного процесу, а також вимог нормативних документів з охорони праці та техніки безпеки.

  • Обмеження ступеню ризику шляхом виконання основних вимог з вогнестійкості будівельних конструкцій, пожежної безпеки, надійності інженерних мереж.

Прийняття закінченого об'єкту може бути здійснене тільки після виконання всіх передбачених проектною документацією робіт згідно із державними будівельними нормами, стандартами і правилами.

Основні вимоги щодо безпеки експлуатації дотримуються протягом економічно обґрунтованого терміну експлуатації об’єкту, що проектується. 


 За результатами розгляду проектної документації і зняття зауважень, які були доведені письмово до замовника та усунуті в процесі проведення експертизи, встановлено, що проект «Реконструкція Сердюківського зерноскладу «ТОВ Українська елеваторна компанія» зі збільшенням обсягу зберігання зерна та влаштування додаткових технологічних вузлів за адресою: Черкаська область, Смілянський район, с. Сердюківка, вул. Залізнична, 1» (Корегування) - розроблений відповідно до завдання на проектування та вихідних даних відповідає вимогам до міцності, надійності та довговічності об’єкту будівництва, його експлуатаційної безпеки.


Розділи