Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:4701-0381-1437-4953
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№774/22 від 15.06.2022
Орган, що видав
ТОВ "ЄВРОЕКСПЕРТИЗА" (44209844) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Нове будівництво торгово-офісного комплексу з автосалоном на земельній ділянці з кадастровим номером 5610100000:01:068:0004 на вул. Макарова в м. Рівне. Рівненської територіальної громади, Рівненської області, Рівненського району» ( коригування)
Код проектної документації
PD01:5177-0229-3258-3611 №22/11-21-П від 2021-11-22 (видав ШПИЛЯК ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ) / Наявні експертизи: EX01:4701-0381-1437-4953
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань енергозбереження, З питань інженерного забезпечення, Архітектурно-планувальні рішення
Головний експерт проекту
КОМПІЙ АНДРІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004881, АЕ 005787, АЕ 004588, АЕ 006584, АЕ 005212, АЕ 004442 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Рівненська обл., Рівненський район, Рівненська територіальна громада, м. Рівне (станом на 01.01.2021) , м. Рівне, вул. Макарова, 27 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГАТ АВТО" (35440311)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Романус Тарас Теодорович
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Дімбровська Мар‘яна Василівна
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
ДІМБРОВСЬКА МАР'ЯНА ВАСИЛІВНА (АЕ 007382, АЕ 004641, АР 020486, АР 014027)
Відповідальний експерт З питань екології
САВЧИН Михайло Михайлович (АЕ 004397)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
СІРЕНКО ОЛЕГ ПЕТРОВИЧ (АЕ 000426, АР 000533, АЕ 004048, АЕ 004765, АР 019393, АЕ 007226)
Архітектор Архітектурно-планувальні рішення
Зініч Володимир Олександрович (АА 004577, АА 003467)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
КОМПІЙ АНДРІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004881, АЕ 005787, АЕ 004588, АЕ 006584, АЕ 005212, АЕ 004442)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
КОМПІЙ АНДРІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004881, АЕ 005787, АЕ 004588, АЕ 006584, АЕ 005212, АЕ 004442)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:5177-0229-3258-3611
Орган, що видав
ШПИЛЯК ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1230.3 Станції технічного обслуговування автомобілів
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
22.11.2021
Номер проектної документації
22/11-21-П
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Замовник будівництва – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГАТ АВТО»

(Юридична адреса:  33024, Рівненська обл., місто Рівне, ВУЛИЦЯ МЛИНІВСЬКА, будинок 18; Код ЄДРПОУ 35440311)

Генеральний проектувальник – Фізична особа – підприємець  Шпиляк Василь Михайлович

 

Проект розроблено Фізична особа – підприємець  Шпиляк Василь Михайлович (Юридична адреса: 79066, м. Львів, вул. Зубрівська, буд. 27 кв.72, ІПН 3058706174). Головний інженер проекту – Шпиляк Василь Михайлович  ( кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця робіт серії  АР №010580 від 18.12.2014 року).

Вихідні дані:

–     Завдання на проектування, затверджене Замовником;

–     Лист-замовлення на проходження експертизи;

– Містобудівні умови та обмеження для проектування об’єкта будівництва №151/М від 05.10.2021 року, затверджені наказом управління містобудування та архітектури Виконавчого комітету Рівненської міської ради  №151/М від 05.10.2021р.; реєстраційний номер ЄДЕССБ MU01:4207-5037-7176-3823; кадастровий номер 5610100000:01:068:0004;

    Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно Та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна щодо суб’єкта №114992049 від 22.02.2018 р.;

    Технічні умови приєднання, яке не є стандартним до електричних мереж електроустановок №589-16-ЦО-Рвс від 18.10.2016 р., № 009919. ПАТ «Рівнеобленерго»; Лист №60/238 від 23.05.2022р;

– Технічні умови на приєднання до централізованих систем водопостачання і каналізації №732/01-11 від 07.03.2017 року,  № 1202/01-11 від 27.05.2022 р., затверджені РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал»;

– Технічні умови  приєднання до газорозподільної системи №330-Туп-724-1221 від 02.12.2021 року, затверджені АТ «Рівнегаз»;

– Технічний звіт про інженерно-геологічні вишукування, виконані ПП «РІВНЕБУДЗЕМПРОЕКТСЕРВІС», Рівне  2021р.

-      Дозвіл на виконання будівельних робіт №РВ 112191650664 від 14.06.2019 року.

 

У  2017 році філія ТОВ «УБТЕ» у Львівській області видала експертний звіт №7-029-17-ЕП/ЛО від 10.08.2017 року з позитивним висновком. У зв’язку із зміною містобудівної документації та змінами в проектній документації проводиться коригування.

 

Опис архітектурно-будівельних та конструктивних рішень

Даним проектом передбачається нове будівництво будівництва торгово-офісного комплексу з автосалоном за адресою: м. Рівне, вул. Макарова,27.

Ділянка має умовно прямокутну форму і обмежена:

- з півночі – територією вільною від забудови;

- зі сходу – вулицею Макарова;

- з півдня - з під’їзною дорогою та територією торгового центру;

- з заходу - територією вільною від забудови.

У складі комплексу запроектовані наступні функціональні групи приміщень:

·                автосалон в осях 15-19;

·                станція технічного обслуговування автомобілів (СТО) в осях 1-15;

·                приміщення котельні і пожежної насосної в осях 1К-1;

Будівля запроектована в одному об’ємі, 1-но поверхова, з антресольним поверхом в автосалоні і СТО.

Функціонально об’єкт розділено на 3 різні частини (автосалон, СТО і котельня). Всі ці частини будівлі забезпечені своїми окремими евакуаційними виходами та доступом маломобільних груп населення.

Умовна висота будівлі складає 3,9 м.

Висота будівлі від умовної відмітки 0,000:

·                Автосалон в осях 15-19 9,15 м до верху парапету даху;

·                станція технічного обслуговування автомобілів (СТО) в осях 1-15 8,1 м до верху парапету даху;

·                приміщення котельні і пожежної насосної в осях 1К-1 складає 8,77 і 5,87  м до верху парапету.

Автосалон. Приміщення автосалону запроектовано на першому поверсі та антресолі (антресольному поверсі) в осях 15-19.

На першому поверсі (відм. 0.000) розташовано зал з продажу авто, приміщення видачі автомобілів, каса, кімната переговорів,  приміщення менеджерів, комори інвентарю для прибирання, склад автозапчастин та аксесуарів, санвузли (1 жіночий, 1 чоловічий та 1 для маломобільних груп населення).

На антресолі (антресольному поверсі) (відм. +3.900) запроектовано адміністративні приміщення автосалону, кімнату приймання їжі, хол, приміщення серверної, архів, санвузли (1 жіночий та 1 чоловічий).

Вихід на антресольний поверх запроектовано по сходовій клітці СК1  з виходом безпосередньо назовні. В якості другого евакуаційного виходу з антресольного поверху передбачено перехід в зону СТО.

Стіни сходової клітки - з цегляної кладки.

Внутрішні сходи типу СК1  – монолітні з/бетонні.

Внутрішня самонесуча стіна між автосалоном і СТО – цегляна товщ. 250мм.

Перегородки автосалону – цегляні та/або гіпсокартоні.

Двері внутрішні металопластикові глухі або з з заповненням світлопрозорим однокамерним склопакетом.

Приміщення технічного обслуговування  автомобілів (СТО). СТО  запроектовано на першому поверсі та антресолі (антресольному поверсі) в осях 1-15.

На першому поверсі (відм. 0.000) розміщено три дільниці – дільниця технічного обслуговування, дільниця кузовного ремонту і дільниця фарбувально – сушильних робіт.

 В дільниці технічного обслуговування розміщуються пости ремонту автомобілів, два поста мийки автомобілів, пост тонування, акумуляторна, компресорна, агрегатна, складські   приміщення.

В дільниці кузовного ремонту розміщуються пости ремонту, склад кузовних деталей, комора інвентарю для прибирання, санвузол. В цьому блоці розміщено сходову клітку на антресольний поверх, кімната охорони з санвузлом.

В дільниці дільниця фарбувально – сушильних робіт розміщуються   пости сухої шліфовки, фарбувально-сушильна камера, лабораторія підбору кольору фарб, комори.

Між дільницями кузовного ремонту і фарбувально – сушильних робіт запроектовано технологічний тамбур для зменшення розповсюдження пилу.

На антресолі (антресольному поверсі) СТО (відм. +3.900) запроектовано побутові приміщення для персоналу, кімнату приймання їжі, спортзал, кімнату для навчань, електрощитову, технічне приміщення.

Вихід на антресольний поверх запроектовано по сходовій клітці СК1  з виходом безпосередньо назовні і по відкритим сходам з дільниці технічного обслуговування. В якості додаткового евакуаційного виходу з антресольного поверху передбачено перехід в автосалон.

Стіни сходових кліток - з цегляної кладки та/або з газобетонних блоків.

Внутрішні самонесучі стіни –з газобетонах блоків.

Перегородки – цегляні та/або з сендвіч-панелей.

Внутрішні сходи типу СК1  – монолітні з/бетонні.

Двері внутрішні:

а) металеві;

б) металеві протипожежні;

Приміщення котельні. В блоку котельні розміщено приміщення складу палива, твердопаливна котельня, газова котельня, приміщення оператора з санвузлом, вузол вводу і пожежна насосна.

Блок котельні відділяється від приміщення СТО протипожежною цегляною стіною товщ. 250мм 1-го типу з класом вогнестійкості REI 150.

Перегородки запроектовані цегляні товщ. 250 і 120мм.

Двері внутрішні:

а) металеві;

б) металеві протипожежні;

Проектними рішеннями забезпечена доступність офісного комплексу, автосалону та СТО інвалідами та іншими маломобільними відвідувачами. Входи та пандуси захищені від атмосферних опадів.

Конструктивне рішення конструкцій будівлі. Конструктивна схема будівлі – повний збірний залізобетонний каркас. Просторова жорсткість забезпечується жорстким защемленням колон в фундаменти, а також спільною роботою колон, балок, плит перекриття.

Конструкція збірного залізобетонного каркасу розрахована та запроектована відповідно до вимог документів, наведених вище. Збірні залізобетонні елементи каркасу запроектовані і виготовляються заводом «3 БЕТОНИ» в м. Калуш.

Конструкція блоку котельні запроектована з несучих цегляних стін товщ. 380мм.

Фундаменти розроблені на основі інженерно-геологічних вишукувань, виконаних ПП «РІВНЕБУДЗЕМПРОЕКТСЕРВІС» в 2021р. і завдання на навантаження на фундаменти, видані ТзОВ "3 Бетони" (м. Калуш Івано-Франківської області).

В зв’язку з наявністю в основі грунтово-рослинного шару  потужністю 1,6-2,9м, лесовидних суглинків з просідними властивостями  фундаменти запроектовані пальові. Палі прийняті січ. 300х300мм довж. 11м. з зануренням методом вдавлювання.

Ростверки під колони запроектовані стовпчаті монолітні залізобетонні. Ростверки під несучі цегляні стіни блоку котельні стрічкові монолітні залізобетонні.

Плита підлоги запроектована на палях збірна залізобетонна товщ. 200мм.

Плиту армувати окремими стержнями у поздовжньому та поперечному напрямках, верхньою та нижньою арматурною сітками, виконаними з стержнів класу А500С згідно проекту.

Стикування арматури робити внакладку. Довжина накладки 50 діаметрів арматури.

Конструкції каркасу будівлі запроектовані збірними залізобетонними.

Підколонники збірні залізобетонні з розмірами в плані 1,0х1,0м висотою 0,78м з’єднуються жорстко за допомогою анкерних випусків з монолітним залізобетонним ростверком.

Колони запроектовані збірні залізобетонні січ. 40х40см з консолями для опирання збірних залізобетонних балок.

Балки запроектовані збірні залізобетонні. З’єднання балок з колонами шарнірне.

Перекриття антресольного поверху запроектоване з збірних залізобетонних круглопустотних плит товщ. 200мм в автосалоні і товщ. 270мм в СТО.

Покриття автосалону запроектоване з збірних залізобетонних круглопустотних плит товщ. 200мм.

Покриття СТО запроектоване  з несучого металевого профнастилу по прогонах з Z-профілю, який опирається на збірні залізобетонні балки покриття.

Блок котельні запроектовано з несучими цегляними стінами товщ. 380мм з покриттям з збірних залізобетонних круглопустотних плит товщ. 200мм.

 

Оцінка проектних рішень з питань економії енергії

За результатами розгляду наданих проектних матеріалів встановлено, що зазначена проектна документація розроблена відповідно вимог до нормативних актів з питань економії енергії:

ОПИС:

Теплоізоляційну оболонку будівлі торгово-офісного комплексу з автосалоном та СТО запроектовано із застосуванням теплоізоляційних матеріалів зі строком ефективної експлуатації, які відповідають вимогам ДСТУ Б В.2.6-189, ДСТУ Б В.2.7-182.

Зовнішні огороджувальні конструкції проектованої будівлі передбачено з теплотехнічними показниками вище нормованих згідно з т. 3 та т.4 ДБН В.2.6-31:2016:

- зовнішні стіни тип І (автосалон) виконані з керамічної цегли товщиною 250мм та утеплені мінераловатними плитами товщиною 150мм;

- зовнішні стіни тип ІІ (автосалон) виконані з з/б товщиною 400мм та утеплені мінераловатними плитами товщиною 150мм;

- зовнішні стіни тип ІІІ (СТО) виконані з сендвіч-панелей з мінераловатним заповненням товщиною 150мм;

- суміщене перекриття тип І (автосалон) виконано з/б плити товщиною 200 мм та утеплено плитами екструдованого пінополістиролу товщиною 150мм та мінераловатними плитами товщиною 100мм;

- суміщене перекриття тип ІІ (СТО) утеплено мінераловатними плитами товщиною 150мм;

- підлога по ґрунту утеплена плитами екструдованого пінополістиролу товщиною 50мм;

- світлопрозорі конструкції вікон виконані з двокамерними склопакетами (автосалон) та з однокамерними склопакетами (СТО);

- зовнішні двері – металопластикові з двокамерними склопакетами.

Розрахунковий опір теплопередачі проектованих зовнішніх огороджуючих конструкцій будівлі торгово-офісного комплексу з автосалоном та СТО відповідає нормативному.

Розрахункові кліматичні та теплоенергетичні параметри для розрахунків мінімально допустимого значення опору теплопередачі приймаються для І температурної зони України. Розрахункова температура внутрішнього повітря приймається tвн =18°С та φ=50%.

Теплопостачання  системи опалення, вентиляції і гарячого водопостачання для торгово-офісного комплексу передбачається від прибудованої котельні за допомогою твердопаливного котла потужністю 950 кВт та одного газового котла потужністю 1250 кВт. Котли працюють почергово.Температура теплоносія на виході з котлів становить Т = 80 °С (для газового) та 85 °С (для твердопаливного). Відвід продуктів згоряння від котлів виконано індивідуальними димовими трубами внутрішній діаметр Ø400/460 виведеними  до  заданої у відповідності розрахунку розсіювання шкідливих викидів та відведенням оголовка димаря вище можливих зон створення підпору повітря. Регулювання температури для системи опалення здійснюється на розподільчій гребінці.

Опалення виставкового залу передбачено водяне, підлоговими конвекторами з вентиляторами. Система опалення адміністративної  частини – водяна, двохтрубна з горизонтальною розводкою. Нагрівальні прилади – стальні радіатори. На радіаторах встановлюються терморегулятори. Система опалення побутової частини  – водяна, двохтрубна з горизонтальною розводкою. Нагрівальні прилади – стальні радіатори. Опалення в дільницях технічного обслуговування та ремонту, дільниці кузовного ремонту запроектовано тепловентиляторами. Опалення дільниці фарбування запроектовано за допомогою тепловентиляторів у вибухобезпечному виконанні. Регулювання теплопродуктивності системи водяного і повітряного опалення здійснюється системою автоматики.

Вентиляція виставкового залу передбачена механічна припливно – витяжна з рекуператором. В теплий період року для підтримання оптимальних параметрів внутрішнього повітря у виставковому залі запроектовано систему кондиціонування за допомогою мультизональної системи VRV. Витяжка повітря відбувається через вентиляційні решітки. Вентиляція офісних приміщень запроектована механічна, за допомогою припливно-витяжної установки з рекуператором, яка розміщена за підшивною стелею. Вентиляція побутової частини передбачена за допомогою двох припливних систем. Одна припливна система запроектована для вентиляції кімнати прийому їжі, інша для вентиляції гардеробів, санвузлів та інших допоміжних приміщень. Витяжні системи запроектовано окремими для кожних груп приміщень за допомогою витяжних вентиляторів. Вентиляція мийки – припливно-витяжна. Витяжний вентилятор дахового виконання. Приплив повітря у приміщення складів відбувається за допомогою приливної установки. Витяжка передбачена за допомогою витяжних вентиляторів. Приплив в дільницю тех. обслуговування та ремонту відбувається за допомогою припливних установок. Дільниця обладнана місцевими відсмоктувачами від автомобілів. Витяжка повітря відбувається за допомогою витяжних вентиляторів. Приплив в дільницю кузовного ремонту відбувається за допомогою припливної установки . Дільниця обладнана місцевими відсмоктувачами від автомобілів. Витяжка повітря відбувається за допомогою витяжних вентиляторів. Приплив повітря в дільницю фарбування відбувається за допомогою припливної установки. Витяжка запроектована за допомогою дахового вентилятора у вибухобезпечному виконанні. Вентиляція у лабораторії приготування фарб запроектована механічна, припливно-витяжна. Витяжка передбачена місцева та загальнообмінна. Місцева витяжка запроектована з резервним вентилятором.

Джерелом водопостачання є два водопроводи Д 500 мм. Для обліку спожитої води передбачено на вводі влаштування загальнобудинкового вузла обліку з лічильником води Ду32 з імпульсним виходом та терміналом передачі даних, що знаходиться в приміщенні водомірного вузла. Для забезпечення необхідного тиску в системі водоподачі проектом передбачено встановлення установки підвищення тиску.

Гаряче водопостачання здійснюється від котельні. Схема гарячого водопостачання включає циркуляційний водопровід.

Газопостачання котельні здійснюється від існуючого газопроводу середнього тиску. Для пониження тиску газу з середнього на низький запроектовано ШГРП з регулятором тиску. Для комерційного обліку газу встановлюється вузол обліку шафного типу з лічильником.

Керування робочого та аварійного освітлення, сходових кліток і коридорів, що мають природне освітлення, передбачено автоматичним з включенням з настанням сутінок та відключенням на світанку (за допомогою фотореле). Включення робочого освітлення передбачено короткочасним за допомогою датчиків руху. Мережі евакуаційного освітлення коридорів, ліфтових холів, які не мають природного освітлення ввімкнені постійно. Керування освітленням інших приміщень здійснюється вимикачами, встановленими в приміщеннях по місцю біля дверей зі сторони дверної ручки.

Використання відновлювальних та альтернативних джерел енергії не передбачено. Акумулювання енергії у години мінімального енергоспоживання не передбачено.

Проект виконано у відповідності до вимог ДБН В.2.6-31:2016 «Теплова ізоляція будівель», щодо енергетичних показників огороджувальних конструкцій будівлі, інженерних мереж, дотримання норм з теплової ізоляції трубопроводів та рівня автоматизації та передбачено такі основні рішення щодо економії енергії:

-       оптимальний рівень витрат при експлуатації, що забезпечується комплексом об’ємно-планувальних, конструктивних, технологічних вирішень, а також систем їх інженерного забезпечення;

-       огороджувальні конструкції будівлі запроектовані з підвищеними теплозахисними властивостями, які забезпечують оптимальні показники річної енергопотреби будівлі у опаленні, вентиляції та гарячому водопостачанні;

-       прокладання трубопроводів виконується в захисній оболонці з попередньо ізольованих труб;

Відповідно до проектних рішень  теплоізоляційної оболонки будинку, системи опалення, вентиляції та гарячого водопостачання, в залежності від розрахункових кліматичних параметрів району будівництва та за результатами паспортизації енергетичної ефективності для торгово-офісного комплексу з автосалоном та СТО, визначено клас енергоефективності – «В».

Проектні рішення відповідають вимогам нормативних актів в частині забезпечення економії енергії.

Екологія, санітарно-епідеміологічне благополуччя населення

ТзОВ «АГАТ АВТО» планує нове будівництво торгово-офісного комплексу з автосалоном на земельній ділянці з кадастровим номером 5610100000:01:068:0004 на вул. Макарова в м. Рівне. Рівненської територіальної громади, Рівненської області Рівненського району.

В автосалоні розташовані зал з продажу авто, приміщення видачі автомобілів, каса, кімната переговорів, приміщення менеджерів, комори інвентарю для прибирання, склад автозапчастин та аксесуарів, санвузли, адміністративні приміщення автосалону, кімнату приймання їжі, хол, приміщення серверної, архів.

В СТО розміщено три дільниці – дільниця технічного обслуговування, дільниця кузовного ремонту і дільниця фарбувально – сушильних робіт. В дільниці ТО розміщуються пости ремонту автомобілів, два поста мийки автомобілів, пост тонування, акумуляторна, компресорна, агрегатна, складські приміщення.

В дільниці кузовного ремонту розміщуються пости ремонту, склад кузовних деталей, комора інвентарю для прибирання, санвузол.

 В дільниці фарбувально – сушильних робіт розміщуються пости сухої шліфовки, фарбувально-сушильна камера, лабораторія підбору кольору фарб, комори.

Теплопостачання системи опалення, вентиляції і гарячого водопостачання для торгово офісного комплексу з автосалоном передбачається від прибудованої котельні за допомогою твердопаливного котла Kalvis K-950 M1, потужністю 950 кВт та одного газового котла Wolf 1250 кВт. Котли працюють почергово.

Під час експлуатації комплексу будуть діяти стаціонарні організовані джерела викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря: отвори димових труб газової і твердопаливної котельні; отвір відводу димових газів від теплогенератора сушильної камери; вихлоп дизель генератора; отвір вентиляції дільниці ТО автомобілів; отвір місцевої витяжної вентиляції акумуляторної; отвір вентиляції дільниці рихтовочно-кузовних робіт; отвір місцевої витяжної вентиляції поста підготовки до фарбування; отвір місцевої витяжної вентиляції фарбувальної камери; отвір місцевої витяжної вентиляції лабораторії підбору фарб. Неорганізовані джерела викидів – експлуатація відкритих автостоянок.

Викиди з проектованих джерел міститимуть забруднюючі речовини: оксиди азоту (в перерахунку на діоксид азоту), оксид вуглецю, речовини у вигляді суспендованих твердих частинок недиференційовані за складом, НМЛОС, бенз(а)пірен, формальдегід, діоксид сірки, сірчана кислота, бензин, спирт етиловий, уайт-спірит, бутилацетат, спирт бутиловий, толуол, ксилол, ацетон, етилцелозольв, сольвент та парникові гази (діоксид вуглецю, метан). Валові викиди становлять:

У випадку експлуатації газової котельні – 1,5798г/с; 2,439т/рік; діоксиду вуглецю 382,9т/рік.

У випадку експлуатації твердопаливної котельні – 1,5861г/с; 2,7879т/рік; діоксиду вуглецю 579,1т/рік.

Результати програмного розрахунку розсіювання показали, що максимальні приземні концентрації діоксиду азоту, що містяться у викидах від стаціонарних організованих джерел проєктованого комплексу не перевищують нормативних вимог – величину гранично допустимої концентрації.

Очікується утворення наступних відходів: 0,4т/рік резино-технічні вироби; 11,0т/рік оливи; 2200шт. шини автомобільні; 1500шт. агрегати, вузли, деталі; 230кг текстильні матеріали; паперові матеріали 260,0кг; обтирочні матеріали 380,0кг; тара лакофарбових матеріалів (пластмаса) 46,0кг; відходи абразивних кругів 18,0кг; відходи зварювального дроту 14,0кг; відпрацьовані фільтри фарбувальних камер 244кг (50шт.); шлам від напільних решіток споруд 35,5кг; комунальні відходи 11,4т; осад з очисних споруд дощових стоків 1,4569т; нафтопродукти з очисних споруд дощ. стоків 0,2т; зола 7,402т.

Всі утворені відходи будуть сортуватись з метою вилучення вторинної сировини (папір, скло, пластик), далі вивозитись з метою видалення на полігон ТПВ відповідно до угоди з комунальним підприємством або передаватись спеціалізованим підприємствам для використання як вторинна сировина.

Забезпечення водопостачанням і водовідведенням передбачено відповідно до ТУ № 1202/01-11 від 27.05.2022 р., видані РОВКП «Рівнеоблводоканал».

Для очищення стічних вод від мийки автомобілів запроектовані очисні споруди в складі: колодязь - відстійник, сепаратор нафтопродуктів і резервуар очищеної води. В резервуарі очищеної води передбачається установка занурювального насосу Wilo EMU KS 9 ES N=1.1квт., який подає воду в бак-відстійник. З баку-відстійника вода поступає на фільтраційну установку, далі до миючих апаратів. В резервуарі очищеної води передбачається переливний трубопровід з підключенням в виробничу каналізацію.

На мережі площадкової зовнішньої виробничої каналізації встановлено сепаратор нафтопродуктів Rainpark ПБМО-700 Q=5л/с з подальшим відведенням в резервуар очищеної води V=5.0 м3. Очищені стоки використовуються для поливу виробничої території, в зимовий період вивозяться в місця погоджені з райСЕС. Забір води з природних водойм та скид стічних вод у природні водойми не передбачається.

Проєктований об’єкт не чинить прямого чи опосередкованого негативного впливу на ґрунтові та поверхневі води навколишньої місцевості. Негативного впливу на водне середовище під час експлуатації торгово-офісного комплексу не передбачається

За результатами розгляду проєктних матеріалів встановлено, що робочий проєкт розроблено відповідно до нормативних вимог. Вплив проєктованої діяльності на природне та соціальне очікується в межах, визначених нормами.

 

Пожежна і техногенна безпека

Клас наслідків (відповідальності) будинків – СС2. Ступінь вогнестійкості будівлі – ІІ. Поверховість – 1 + антресоль. Будівельний об'єм – 35 255,0 м.куб. Загальна площа – 5 730,05 м.кв.

Передбачені проїзди і доступ особового складу пожежно-рятувальних підрозділів з автодрабин і автопідйомників у будь-яке приміщення. Відстань від краю проїздів  для пожежних автомобілів до стін проектованого будинку відповідає нормативній.

Враховуючи будівельний об’єм будівлі (35 255,0 м.куб.), з витратою води на одну пожежу 20 л/с, у відповідності до вимог п. 6.2.4, таблиці 5 ДБН В.2.5-74:2013 зовнішнє протипожежне водопостачання, передбачено від запроектованих та  існуючих пожежних гідрантів на кільцевій водопровідній мережі, на нормативній відстані від об’єкту проектування.

Розроблено розділ інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оброни) у складі проектної документації  об’єкта  відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року  №  6 «Про затвердження переліку об’єктів, що належать суб’єктам господарювання, проектування яких здійснюється з урахуванням вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту»,  ДБН  В. 1.2-4-2006  Інженерно-технічні заходи цивільного захисту  (цивільної оборони).

Враховуючи, що ступінь вогнестійкості будинку – ІІ, згідно п. 5.6 ДБН В.1.1-7:2016 матеріали, що використані для облицювання зовнішніх стін будинків передбачені з групою горючості Г1. Опорядження і облицювання підлог, стін та стелі на шляхах евакуації та в загальних приміщеннях громадського призначення передбачено із негорючих матеріалів або горючих матеріалі з показниками пожежної небезпеки не вище ніж Г1 або Г2 та індексом поширення полум’я не більше 10 згідно з ГОСТ 12.1.044.

Проектом обумовлено, що для підтвердження зазначених проектною документацією мінімальних значень класів вогнестійкості та груп поширення вогню будівельних конструкцій, перед початком будівельно-монтажних робіт заводом, що виготовляє залізобетонні вироби каркасу, будуть надані відповідні сертифікати що підтверджують вогнестійкість конструктивної системи будинку.

Передбачено влаштування протипожежних нормально відкритих клапанів з нормованою межею вогнестійкості на повітроводах системи вентиляції в місцях перетину ними протипожежних перешкод.

На пластикових трубах, в місцях перетину протипожежних перешкод, запроектовані муфти прохідні вогнезахистні (вогнезатримуючі).

Електроприймачі систем протипожежного захисту передбачені 1-ої категорії надійності електропостачання. Проектом передбачено аварійне (евакуаційне) освітлення шляхів евакуації. Лінії групової мережі, що прокладаються від  щитів до світильників загального освітлення, штепсельних розеток, виконуються трипровідними (L, N і РЕ-провідники). PE-провідник повинен мати відповідне кольорове забарвлення або інше маркування. Електропроводка виконується мідним проводом відповідного перерізу в ПВХ гофорованих трубах,приховано під штукатуркою та в системах кабельних лотків. Лінії живлення аварійного освітленя, пожежної сигналізації виконуються вогнестійким кабелем марки Flame-X 950 (N)HXH FE180/E30. Лінії живлення систем протипожежного захисту (димовидалення, підпір повітря, насоси пожежегасіння) виконуються вогнестійким кабелем марки Flame-X 950 (N)HXH FE180/E90. Для захисту людей від ураження електричним струмом та захисту електроустаткування всі металеві  частини електрообладнання, які нормально не знаходяться під напругою, але можуть опинитись під нею  внаслідок порушення ізоляції, підлягають уземленню.

Розроблений окремий розділ з розрахунком часу евакуації людей на відповідність шляхів евакуації в безпечні зони у разі пожежі. Шляхи евакуації з поверхів  передбачено згідно чинних норм. Двері евакуаційних виходів і двері на шляхах евакуації відчиняються в напрямку виходу людей з будинку.

По осі 1, в місті прилягання будівлі з технічними приміщеннями, проектом передбачено влаштування протипожежної стіни 1-го типу RЕІ 150 з протипожежними воротами, дверима 1-го типу ЕІ 60. Пожежонебезпечні дільниці та приміщення відокремлюються від сусідніх приміщень протипожежними перегородами 1-го типу ЕІ 45 з протипожежними дверима, воротами 2-го типу ЕІ 30. На кресленнях відображено розміри сходових маршів, площадок сходових кліток, дверей: ширина - не менше 1,2 м. Двері виходів до сходових кліток забезпечені пристроями для самозачинення і ущільнювачами в притулах.  В зовнішній стіні сходових кліток СК1 запроектовані вікна площею 1,2 м.кв, що відчиняються. Двері виходів до сходових кліток забезпечені пристроями для самозачинення і ущільнювачами в притулах. За периметром покрівлі передбачено влаштування огорожі у відповідності до вимог п. 8.12 ДБН В.1.1-7:2016. На перепаді висот покрівель секції запроектовані пожежні драбини типу П1.

Розроблені проекти: - обладнання приміщень автоматичною пожежною сигналізацією з використанням адресних компонентів, оповіщенням про пожежу та управління евакуюванням людей відповідного 4-го типу; - влаштування автоматичної системи порошкового пожежогасіння у приміщенні складу паливно-мастильних матеріалів, твердопаливної котельні; - влаштування автоматичної системи газового пожежогасіння  у приміщеннях архівів, в приміщенні серверної; - влаштування автоматичної системи водяного пожежогасіння; - системи димовидалення; - влаштування внутрішнього протипожежного водопроводу; - обладнання будівлі блискавкозахистом.

Розроблено проект вогнезахисної обробки металевих конструкцій.

Працівники, які виконують роботи, повинні пройти спеціальне навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму.

Відповідальність за пожежну безпеку ділянки будівництва, наявність та справне утримання засобів пожежогасіння, своєчасне виконання передбачених проектом протипожежних заходів несуть (призначаються наказом) керівники робіт на цих ділянках. Відповідальність за пожежну безпеку побутових, допоміжних та підсобних приміщень несуть посадові особи, яким підпорядковані вказані приміщення.

Тимчасові споруди, підсобні приміщення, а також будівельні майданчики забезпечуються первинними засобами пожежогасіння (вогнегасники, ящики з піском, багри, лопати, відра). Відстані між спорудами, машинами і місцями відкритого зберігання будівельних матеріалів, конструкцій повинні відповідати санітарним і протипожежним нормам. Проходи та проїзди повинні бути достатньої ширини для забезпечення проїзду, без нагромадження сторонніх предметів. Місця зберігання матеріалів, які легко займаються в обов’язковому порядку мають бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння.

                                                                                                                                         

Забезпечення вимог з охорони праці

Проектними рішеннями передбачені необхідні заходи щодо забезпечення безпечних та нешкідливих умов праці при виконанні робіт з будівництва у відповідності з вимогами державних будівельних норм, законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони праці та безпеки промислового виробництва, що чинні на території України.

 

Організація будівництва

Проектними рішеннями передбачені заходи по захисту від шкідливого впливу шуму при виконанні робіт з будівництва згідно діючого Законодавства.

 

Проект «Нове будівництво торгово-офісного комплексу з автосалоном на земельній ділянці з кадастровим номером 5610100000:01:068:0004 на вул. Макарова в м. Рівне. Рівненської територіальної громади, Рівненської області, Рівненського району» (коригування)  виконано відповідно до вихідних даних на проектування з дотриманням вимог міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі вимог з питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, охорони праці, санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, пожежної і техногенної безпеки,  енергозбереження.

 

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту покладається на генпроектувальника та замовника.

 

 

 

Розділи