1 редакція від 19.05.2022 2 редакція від 19.05.2022

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:1601-0364-7543-4329
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№ЕП-4672/04-22 від 19.05.2022
Орган, що видав
Одеська філія ДП "НДІпроектреконструкція" (03329083) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначенням та дитячим садком (перша черга будівництва) м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова» (коригування 2 пускового комплексу)
Код проектної документації
PD01:7947-7381-3231-7450 №ОД-ЛЮС-01-К-2ПК-П від 2022-02-16 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОП АРТ ПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:1601-0364-7543-4329, EX01:1601-0364-7543-4329
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, Архітектурно-планувальні рішення
Головний експерт проекту
СТЬОПІЧЕВ АНТОН МИКОЛАЙОВИЧ (АР 019496, АЕ 004839, АР 003239 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Одеська обл., Одеський район, Одеська територіальна громада, м. Одеса (станом на 01.01.2021) , Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ХАНБЕР ТРЕЙД" (35118558)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань інженерного забезпечення
ЧЕХІЧІНА ОЛЬГА ОЛЕКСАНДРІВНА (АЕ 006558, АЕ 002762)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
СТЬОПІЧЕВ АНТОН МИКОЛАЙОВИЧ (АР 019496, АЕ 004839, АР 003239)
Архітектор Архітектурно-планувальні рішення
Сітнікова Євгенія Олегівна (АА 001544)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
ГЕРЖОД КАТЕРИНА ЛЕОНІДІВНА (АЕ 002757, АЕ 006556)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
ГАЛАК АНДРІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ (АЕ 005445, АЕ 006404, АЕ 007178)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
КОСІОГЛУ ІРИНА МИКОЛАЇВНА (АЕ 005136)
Відповідальний експерт З питань екології
БАРСЬКИЙ РУСЛАН АНАТОЛІЙОВИЧ (АР 019487, АЕ 000378, АЕ 004829, АР 000245)
Відповідальний експерт З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
З питань інженерного забезпечення
ПРИВЕДЕННИЙ СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ (АЕ 004927, АР 006136, АЕ 005841)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:7947-7381-3231-7450
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОП АРТ ПРОЕКТ" (41691303)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1122.1 Будинки багатоквартирні масової забудови
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
16.02.2022
Номер проектної документації
ОД-ЛЮС-01-К-2ПК-П
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Проєкт «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначенням та дитячим садком (перша черга будівництва) м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова» (коригування 2 пускового комплексу), розроблений ТОВ «ТОП АРТ ПРОЕКТ», головний інженер проєкту (ГІП): Громик Сергій Михайлович (кваліфікаційний сертифікат Серія АР № 018039, дата видачі 09.12.2021р.).

Проєкт виконано на замовлення ТОВ «ХАНБЕР ТРЕЙД» на підставі:

  • розрахунку класу наслідків (відповідальності), погодженого Замовником;

  • завдання на коригування проєкту (коригування 2 пускового комплексу), затверджене Замовником; 

  • містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва № 01-06/150, виданих управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради 20.09.2017 року; 

  • інженерно-геологічних вишукувань об’єкту, виконані ТОВ «ДА ВІНЧІ ГРУПП»;

  •  топографічно-геодезичних викопіювань М 1:500, виданих ФОП Шушулков С.Д. у 2021 році;

  • копії договору оренди землі площею 1,8595 га (кадастровий номер: 5110136900:10:001:0001), що знаходиться за адресою: м. Одеса, Люстдорфська дорога ріг вулиця Академіка Філатова, укладеного між Одеською міською радою та ТОВ «ХАНБЕР ТРЕЙД» від 24 травня  2017 р.;

  • копії Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, номер витягу: НВ-5106160762018, дата формування: 16.04.2018; кадастровий номер земельної ділянки - 5110136900:10:001:0001; місце розташування: м. Одеса, Люстдорфська дорога ріг вулиця Академіка Філатова; площа земельної ділянки – 1,8595га;

  • копії технічних умов № 0439-2018-0101 приєднання до електричних мереж електроустановок, виданих ПАТ «Одесаобленерго» від 16.08.2018 р.;

  • копії Експертного звіту № 7-147-19-ЕП/КО від 04.06.2019р., виданого ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза»;

  • копії Експертного звіту ескізного проекту № 7-164-16-ЕП/КО від 25 жовтня 2017 р., виданого  ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза» щодо розгляду проектної документації за ескізним проектом «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та дитячим садком. м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова»;

  • копії Експертного звіту № 7-163-16-ЕП/КО від 26.10.2017 року, який виданий ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза» щодо розгляду проектної документації за проектом «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та дитячим садком (перша черга будівництва) м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова». 

  • копії Експертного звіту № 7-150-19-ЕП/КО від 03.06.2019 р., який виданий ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза» щодо розгляду проектної документації за коригуванням ескізного проекту «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та дитячим садком. м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова»; 

  • копії Експертного звіту щодо розгляду проектної документації за коригуванням проекту «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та дитячим садком (перша черга будівництва) м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова», виданого ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза» від 04.06.2019 № 7-147-19-ЕП/КО; 

  • копії Сертифікату готовності об’єкта згідно з проектом «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та дитячим садком (перша черга будівництва) м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова» 1 пусковий комплекс №ІУ123210820216 від 07.09.2021р.;

  • копії додаткової угоди № 1 від 20.02.2018 р. до договору про виконання робіт № ЛЮСТ-П-01 від 15.09.2016 щодо передачі авторських прав на проектну документацію від ТОВ «ДА ВІНЧІ ГРУПП» Товариству з обмеженою відповідальністю «ХАНБЕР ТРЕЙД».

Відповідність прийнятих проєктних рішень вимогам діючих норм і правил підтверджено підписом головного інженера проєкту - Громик С.М. (кваліфікаційний сертифікат Серія АР № 018039, дата видачі 09.12.2021 р.).

За розрахунками об’єкт відноситься до класу наслідків (відповідальності)– СС3.

Фінансування об'єкта передбачено за власні кошти.

Коротка характеристика об’єкта

Раніше, у 2019 році, проєкт «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначенням та дитячим садком (перша черга будівництва) м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова» пройшов експертизу та отримав позитивний експертний звіт № 7-147-19-ЕП/КО від 04.06.2019 р., виданий ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза».

Відповідно до завдання на коригування даного проєкту передбачено:

1. Розміщення нежитлової будівлі РП/ТП, II ступеню вогнестійкості на нормованих відстанях від існуючої та проєктованої забудови комплексу. Умовна висота будівлі до 12,0 м. Покрівля пласка, неексплуатована; 

2. Коригування ТЕП 2-й пусковий комплекс; 

3. Коригування проєктних рішень розділів АР та КБ 2-го пускового комплексу, у зв’язку з розташуванням РП/ТП на плиті покриття паркінгу; 

4. Коригування ТЕП за генеральним планом I черги, 2-го пускового комплексу, розробка фрагменту Генерального плану з розміщенням нежитлової будівлі РП/ТП; 

5. Розробка проєктних рішень розділів АБ та АБВ нежитлової будівлі РП/ТП; 

6. Розробка інженерних рішень щодо мереж електропостачання комплексу: 

- Реконструкція РУ-20кВ ПС 110/20кВ «Чубаївська»; 

- Кабельна лінія 20 кВ «РУ-20 кВ ПС 110/20кВ «Чубаївська» 

- новий РП/ТП20/0,4 кВ; 

- Електротехнічні рішення РП/ТП-20/0,4 кВ, Електросилове обладнання РП/ТП-20/0,4 кВ, Електромонтажні конструкції РП/ТП-20/0,4 кВ; 

- Електротехнічні рішення 0,4 кВ.

Даним проєктом розроблені технічні рішення щодо зовнішнього електропостачання житлового комплексу. Проєктні рішення включають в себе рішення щодо будівництва за чергами: 

1 черга: – РП/ТП-20/0,4кВ на території земельної ділянки Замовника; – кабельна лінія напругою 20кВ від РУ-20кВ ПС 110/20кВ «Чубаївська» до РП/ТП-20/0,4кВ Замовника; 

– встановлення в РП/ТП-20/0,4кВ електротехнічного обладнання в наступному обсязі: РУ-20кВ – в повному обсязі, силові трансформатори «1Т», «2Т», РУ-0,4кВ трансформаторів «1Т», «2Т»;

 – кабельні лінії напругою 0,4кВ від РУ-0,4кВ «1Т», «2Т» до ВРП-0,4кВ об’єктів Замовника. 

2 черга: – встановлення в РП/ТП-20/0,4кВ електротехнічного обладнання в наступному обсязі: силові трансформатори «3Т», «4Т», РУ-0,4кВ трансформаторів «3Т», «4Т»;

 – кабельні лінії напругою 0,4кВ від РУ-0,4кВ «3Т», «4Т» до ВРП-0,4кВ об’єктів Замовника.

Характеристика кліматичних умов району будівництва

За природно-кліматичними характеристиками територія м. Одеси входить в II район південно-східний підрайон України згідно ДСТУ-НБВ.1.1-27: 2010.

Ділянка знаходиться в II Південно-Східному кліматичному районі, згідно з ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010. Середня температура атмосферного повітря в січні становить -1,3°С, в липні + 19,6°С. Середня температура повітря за рік 10,3°С. Абсолютна мінімальна температура повітря досягає – 24°С; абсолютна максимальна температура + 32°С. Середня тривалість періоду з середньодобовою температурою менше 8°С становить 158 діб. Впродовж року переважають вітри північного, північно-східного (взимку) та північного, південного (влітку) напрямків при середніх швидкостях відповідно 4,1 та 3,0 м/сек. 

Нормативна швидкість напору вітру - 460 Па. 

Нормативна глибина промерзання ґрунтів - 0,8 м. 

Сумарна кількість опадів в рік - 156 мм. Майданчик розташований в межах сельбищної зони м. Одеси. 

Рельєф спокійний. Розрахункова сейсмічна інтенсивність майданчика будівництва визначена за картою ЗСР-2004-А ДБН В.1.1-12:14 «Будівництво у сейсмічних районах України», та з урахуванням результатів сейсмічного мікрорайонування майданчика, виконаного ТОВ «НПЦДД», ПП «Геолаб» та Інститутом геофізики ім. С.І. Суботіна НАН України прийнята 7 балів за шкалою МSК-64. Коефіцієнти надійності за навантаженням прийняті згідно ДБН В.1.2-14:2018.

Інженерно-геологічні умови ділянки будівництва

В геоморфологічному відношенні ділянка проєктованого об’єкту  «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та дитячим садком (перша черга будівництва) м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова» (коригування 2 пускового комплексу) не змінюється, відповідно до експертного звіту № 7-147-19-ЕП/КО від 04.06.2019р., виданий ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза».

Проєктні рішення

Генеральний план

Згідно з чинною містобудівною документацією та Плану зонування території (зонінгу) м. Одеси, територія знаходиться в зоні Ж-5п - зона змішаної забудови, проєктна зона громадської забудови Гп.

Згідно електронного Містобудівного кадастру м. Одеси ділянка не потрапляє в зону небезпечних геологічних процесів. Територія ділянки не потрапляє в санітарно-захисні зони від підприємств і стаціонарних джерел забруднення, в зв'язку з цим - не має екологічних обмежень.

У межах території розробки відсутні підземні та відкриті джерела водопостачання, водозабірні та водоочисні споруди, водоводи, об'єкти оздоровчого призначення.

Ділянка проєктування не входить в 100 метрову водоохоронну зону Чорного моря і лиманів та в пляжну зону Чорного моря і лиманів. Земельна ділянка обмежена з північного боку: малоповерхова забудова з інженерними спорудами, школа; з східної сторони розташована Люстдорфська дорога та з західної сторони вул. Академіка Філатова.

Забудова вулиць, в частині, прилеглій до земельної ділянки обмежена червоними лініями.

Генеральний план розроблений відповідно до ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій», завдання на коригування, містобудівних умов і обмежень, технічних умов інженерних служб. Генеральний план розроблений в масштабі 1: 500 на топографічній зйомці в Балтійській системі висот, в місцевій системі координат.

Компонування генерального плану прийнято по контуру відведеної території та габаритів проєктованих будівель, згідно з умовами дотримання санітарно-гігієнічних і протипожежних вимог, з розрахунком щодо зручності під'їздів, проходів, а також з урахуванням прилеглої території.

Основні заїзди-виїзди – без змін. 

З боку вул. Люстдорфська дорога запроєктовано проїзд у внутрішній двір і в'їзди-виїзди в паркінг.

Передбачено благоустрій до бордюрного каменю, озеленення та місця для тимчасового зберігання автотранспорту. 

Схема руху транспорту та пішохідних доріг на території – відображена в графічний частині.

Для обслуговування об’єкту і забезпечення проїзду пожежної машини передбачено проїзди зовні комплексу та внутрішні проїзди по комплексу всередині. Ширина проїздів і конструкція дорожнього покриття, забезпечує можливість нормативного під'їзду пожежних машин до будинків.

Радіуси заокруглення проїздів не менше 5 метрів.

Транспортне сполучення – без змін, забезпечується маршрутами міського транспорту, які пролягають магістралями загальноміського значення (автобуси, маршрутні таксі, тролейбуси, трамваї). Маршрути і зупинки пасажирського транспорту знаходяться в зоні пішохідної досяжності від ділянки проєктування.

У відповідності з чинними нормами, виконується благоустрій і озеленення території усього комплексу в межах земельної ділянки і прилеглої території та безпосередньо для І черги будівництва комплексу:

- Відкриті автостоянки.

- Майданчики для відпочинку дорослого населення.

- Господарські майданчики.

- Ігрові майданчики для дітей.

- Майданчик для збору твердих побутових відходів.

- Спортмайданчик.

- Газони, квітники.

Вертикальне планування та благоустрій території

Вертикальне планування розроблено на топографічній зйомці в М 1: 500, яка виконана  в 2021 р. ФОП Шушулков С.Д. Система висот Балтійська, координати місцеві.

Рельєф ділянки переважно рівний з невеликим ухилом в південно-східну сторону. Абсолютні позначки коливаються в межах від +38,90 м до + 48,50м.

 За умовну позначку 0,000 прийнятий верхній рівень «чистої» підлоги першого поверху будинків, відповідає абсолютній відмітці +47,80. Вертикальна прив'язка об'єкта виконана з урахуванням відміток прилеглого рельєфу.

Планування ділянки, повністю забезпечує відведення поверхневих вод з поверхні  ділянки, створює умови, що перешкоджають їх застою на поверхні. Всі проєктні покриття виконуються після укладання всіх підземних комунікацій, з обов'язковим погодженням відповідних служб міста. Територія житлового комплексу частково огороджена і являє собою зону з контролем доступу. Майданчики не є прохідними для пішоходів та транзитного руху, ізольовані від об'єктів обслуговування і магістральних вулиць. Майданчики для ігор дітей дошкільного і молодшого шкільного віку, а також дитячі майданчики приміщень для тимчасового перебування дітей, розташовані на прибудинковій території житлового комплексу.

Після виконання заходів з інженерної підготовки території, будівництва житлового будинків та нежитлових будівель та споруд, прокладання інженерних мереж територія проєктованої ділянки упорядковується і озеленюється.

Проєктні рішення щодо благоустрою території комплексу вирішені комплексно.

При коригуванні проєкту 2го пускового комплексу І черги рішення щодо благоустрою ділянки не змінюються та включають:

- створення асфальтобетонного покриття проїздів;

- улаштування відмосток; 

- покриття тротуарів, доріжок, майданчиків декоративною плиткою.

Проєктом озеленення передбачено: 

- посадка декоративних дерев;

- влаштування газонів і квітників;

Підходи до будівель озеленюються квітучими багатолітніми рослинами. Для озеленення території прийняті породи дерев та кущових рослин, які добре ростуть в умовах міста. Озеленення прилеглої території виконати відповідно до п.3.4 ДСТУ 3587-97.  Для квіткового оформлення застосовувати однорічні квіткові рослини. Багаторічні рослини висаджувати  в клумби.

Влаштовується вуличне освітлення, розміщуються малі архітектурні форми, лави, урни, покажчики.

Встановлюються стовпи для зовнішнього освітлення території навколо  будинків та під'їзних доріг до них з застосуванням енергозберігаючих світильників, з металевим корпусом, з противандальним захистом. 

Проїзди покриваються асфальтобетоном, пішохідні доріжки виконуються з декоративною тротуарною плитки з нековзним покриттям. Також передбачається комплекс заходів, спрямованих на охорону навколишнього середовища. 

Проєктом передбачено озеленення території для створення найбільш сприятливих умов перебування людей на відкритому повітрі, а також захист цих приміщень від вітру і пилу. На ділянках території, вільних від забудови і твердого покриття, передбачається розміщення гостьових паркувальних місць легкових автомобілів і паркування для маломобільних груп населення.

 Покриття автомобільних проїздів і тротуарів передбачено з фігурних елементів мощення на основі з пористого бетону і гравійно-піщаної суміші та асфальтобетону.

Архітектурно-планувальні рішення

При виконанні коригування проєкту 2-го пускового комплексу реалізовані наступні принципи:

раціональне використання земельної ділянки із забезпеченням максимально компактного розміщення елементів об'єктів проєктування з використанням підземного простору;

Композиційна узгодженість з існуючими будівлями;

створення комфортних умов для проживання;

застосування заходів щодо забезпечення виконання санітарних норм (забезпечення нормованих відстаней, шумозахистом);

чітке дотримання вимог з пожежної безпеки;

дотримання вимог охорони навколишнього середовища;

 Паркінг та будівля РП/ТП обладнані електроосвітленням, охоронною сигналізацією та системами протипожежного захисту.

Загальні обсяги Коригування проєкту.

1. Розміщення одноповерхової нежитлової будівлі РП/ТП II ступеню вогнестійкості на нормованих відстанях від існуючої та проєктованої забудови комплексу, на плиті раніше запроєктованого підземного паркінгу 2-го пускового комплексу. Умовна висота будівлі до 12,0 м.  Покрівля пласка, неексплуатована.

2. Коригування ТЕП 2-й пусковий комплекс.

3. Коригування рішень розділів АР та КБ 2-й пусковий комплекс, у зв’язку з розташуванням РП/ТП на плиті покриття паркінгу.

4. Коригування ТЕП за генеральним планом I черга, 2-й пусковий комплекс, розробка фрагменту Генерального плану з розміщенням нежитлової будівлі РП/ТП.

5. Розробка рішень розділів АБ та АБВ нежитлової будівлі РП/ТП.

Проєктом передбачається спорудження будівлі нової чотири трансформаторної РП/ТП-20/0,4кВ на території земельної ділянки Замовника.

Нежитлова будівля РП/ТП– одноповерхова, покрівля пласка, неексплуатована, з зовнішнім водостоком. 

За умовну позначку 0,000 прийнятий рівень чистої підлоги 1-го поверху нежитлової будівлі РП/ТП, що відповідає абсолютній відмітці +47,80 в БСВ.

Кліматичний район – ІІ; сніговий район – ІІ, вітровий район – ІІІ; глибина промерзання ґрунту – 0,8м; рельєф місцевості спокійний. Будівля – 2 класу капітальності.

Ступінь вогнестійкості будівлі РП/ТП - II.

Ступінь вогнестійкості паркінгу – I.

Сейсмічність майданчика будівництва - 7 балів.

Вид будівництва - нове будівництво.

Конструктивна схема - залізобетонний безригельний каркас із залізобетонними діафрагмами або ядрами жорсткості». 

РП/ТП запроєктовано в наступних конструкціях:

-Фундамент – спирання на конструкції підземного паркінгу, з використанням передбаченого пальово-плитного фундаменту, раніше запроєктованого для паркінгу;

-Зовнішні стіни  - газобетоні блоки товщ. 300 мм.

-Внутрішні  стіни - цегла 120 мм.

-Утеплювач (зовнішні стіни) - мінеральна вата товщиною 100мм.

-Облицювання зовнішніх стін - фасадна цегла 120.  

Технологічними рішеннями розділів проєкту електропостачання комплексу передбачено влаштування залізобетонних лотків по плиті покриття паркінгу, для прокладання ввідних кабельних мереж електропостачання до будівлі РП/ТП, що відображено на Генеральному плані. 

Протипожежні заходи - без змін, комплексні, в об’ємах проєктування I черги будівництва, 2-й пусковий комплекс. Протипожежний резервуар та станція підвищення тиску запроєктовані в I черзі будівництва, в підземному паркінгу. 

Протипожежні заходи щодо зовнішнього пожежогасіння – забезпечено згідно вимог ДБН Б.2.2-12:2019.

Планувальні рішення проєктованої будівлі РП/ТП.

Будівля РП/ТП-20/0,4кВ складається з наступних окремих приміщень: РУ-20кВ, чотири камери трансформаторів, два РУ-0,4кВ. Габарити РУ-20кВ передбачають резервні місця під установку додаткових комірок в перспективі.

Поверховість – 1

Площа забудови -136,20 м2

Загальна площа – 109,11  м2

Будівельний об'єм (вище відм. 0,000) – 995 м3

Висота приміщень – 6,5 м

Гранична висота -  8,3 м

Гідроізоляційний шар на відмітці 0,000 складається з шару цементного розчину 1:20 товщиною 20мм з ущільнюючими добавками.

Закладні труби для підводу кабелів монтувати під наглядом електромонтажників. Дані труби покрити бітумним розчином (дві частини бітума марки ІІІ та одна керосину). З торців труб встановити дерев’яні пробки.

Зворотну засипку виконувати ґрунтом без включення будівельного бруду та рослинного прошарку з ущільненням шарів не більше 200мм до σ=1,6 т/м3. 

До виконання зворотної засипки повинні бути виконаними всі роботи з укладання кабелів.

Під час кладки стін установити закладні елементи, в дверних отворах заложити антисептовані дерев’яні пробки кожні 10 рядів кладки за висотою, але не менше двох з кожної сторони отвору.

Внутрішні поверхні стін оштукатурити цементно-вапняним розчином. Внутрішні поверхні стін підпільного господарства оштукатурити цементно-піщаним розчином 1:2 товщиною 20мм з додаванням ущільнюючих добавок. Відкоси дверних та жалюзійних отворів оштукатурити цементно-піщаним розчином.

Двері пофарбувати за 2 рази масляною фарбою по заводській ґрунтовці. Жалюзійні решітки, сталеві вироби та закладні деталі ґрунтувати одним шаром ГФ-020 з послідуючим фарбуванням двома шарами емалі ПФ-133. 

Навкруги будівлі виконати асфальтну, або бетонну відмостку на щебінково-піщаній подушці. Ширина відмостки 800мм. 

Всі роботи зі спорудження РП/ТП виконувати у відповідності до чинних стандартів, державних будівельних норм та регламенту з техніки безпеки.

Конструктивні рішення

Проєктом коригування 2-го пускового комплексу І черги будівництва передбачається улаштування Трансформаторної підстанції (РП/ТП) на покрівлі дворівневого підземного паркінгу, який розташовано у внутрішньо дворовому просторі. 

У процесі коригування І черги будівництва 2-го пускового комплексу прийнята конструктивна схема прибудованої частини дворівневого підземного паркінгу залишається без змін - монолітний залізобетонний рамний каркас без діафрагм жорсткості.

Фундаменти − пальові. Палі - збірні залізобетонні, перерізом 350×350 мм, довжиною 14 м. 

Ростверки - монолітна залізобетонна суцільна плита, товщиною 600 мм. З'єднання ростверків з палями - жорстке.

Стіни паркінгу − монолітні залізобетонні, товщиною 300 мм. 

Колони – монолітні залізобетоні перерізом 400 х 400 мм.

Плита покриття – монолітна залізобетонна товщиною 300 мм.

Конструктивні рішення РП/ТП (трансформаторної підстанції)

Поверховість – 1 поверх.

Геометричні розміри будівлі в плані в осях 10.79 х 11.44 метри.

Висота будівлі 8,30 метри до верху парапету. 

Конструктивна схема нежитлової будівлі РП/ТП - монолітний залізобетонний каркас.

Колони – монолітні залізобетоні перерізом 300 х 300 мм.

Плити перекриття і покриття – монолітні залізобетонні з бетону класу С20/25 товщиною - 200 мм. Вузли з'єднання перекриття і покриття з несучими конструкціями будівлі - жорсткі. 

Армування монолітних конструкцій - з арматури класу А500С та А240С за ДСТУ 3760:2019.

Зовнішні не несучі стіни - з блоків газобетону D400 товщиною 300мм на клею з утеплюванням по фасаду мінеральною ватою. 

Перегородки –з цегли керамічної пустотілої товщиною 120 мм на цементно-піщаному розчині М50.

Заходи доступності об'єкту для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення

Проєкт «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та дитячим садком (перша черга будівництва) м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова» (коригування 2 пускового комплексу) не передбачає змін, проєктні рішення залишаються відповідно до експертного звіту № 7-147-19-ЕП/КО від 04.06.2019р., виданий ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза».


Рішення щодо водопостачання та каналізації

Відповідно до завдання на коригування даний розділ не розроблявся, експертизі не підлягав.

Рішення щодо опалення та вентиляція

Проєкт «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та дитячим садком (перша черга будівництва) м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова» (коригування 2 пускового комплексу) не передбачає змін, проєктні рішення залишаються відповідно до експертного звіту № 7-147-19-ЕП/КО від 04.06.2019р., виданий ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза».

Електротехнічні рішення

Електротехнічна частина проєкту розроблена на підставі Технічних умов  приєднання до електричних мереж електроустановок № 0439-2018-0101 від 16.08.2018 року, наданих ПАТ «Одесаобленерго», які передбачають  живлення  проєктованого житлового комплексу будинків здійснити  від РУ-20 кВ нової ПС 110/20 кВ Чубаївка.

За першою чергою реалізації передбачаються наступні заходи:    

Реконструкція РУ-20кВ ПС 110/20кВ «Чубаївська»

Проєктом передбачається використання існуючих резервних лінійних комірок №23 та №24, які приєднані до ІІІСШ та ІVСШ РУ-20кВ ПС 110/20кВ «Чубаївська» відповідно. Захист проєктованих приєднань передбачається за допомогою мікропроцесорних терміналів SiemensSiprotec 7SJ82. 

Проєктом передбачається інтеграція мікропроцесорних терміналів до оптичної мережі ПС за топологією «кільце» та інтеграцію в існуючі схеми телемеханіки та РЗА. 

Будівництво РП/ТП-20/0,4кВ.

Електротехнічні рішення РУ-20кВ виконується на базі камер КСО-393 20кВ в габариті ДхШ = 1000х1000. Захист вводів та лінійних комірок передбачається за допомогою вакуумних вимикачів HVX 24кВ/25кА/630А. РУ-0,4кВ «1Т», «2Т» виконується на базі панелей ЩО90. Захист приєднань забезпечується автоматичними вимикачами з електронними розчеплювачами. Уставки розчеплювачів вибирались з урахуванням селективності спрацьовування, щоб при КЗ в зовнішніх електричних мережах Замовника спочатку спрацьовував захист в ВРП-0,4кВ. За першою чергою передбачається встановлення силових трансформаторів «1Т», «2Т» типу KVA-1000/20/0,4 OIL ONAN EP виробництва Piassasco. Опитувальні листи з замовлення електрообладнання наведені в проєкті. 

Кабельна лінія 20кВ

Проєктом передбачається будівництво двох незалежних взаєморезервуючих ниток КЛ-20кВ від комірок №23 та №24 РУ-20кВ ПС 110/20кВ «Чубаївська» до комірок №11 та №12 РУ-20кВ нового РП/ТП-20кВ. Кожна нитка проєктованої КЛ-20кВ виконується кабелем марки 3хАПвЕгаПу-35(1х400/70), довжина траси складає 1835м. Паралельно з проєктованою КЛ-20кВ передбачається прокладання двох оптичних кабелів марки ОКТБг-М(2,7)Внг-LS2x12E1 для забезпечення телемеханізації нового РП/ТП-20/0,4кВ. Проєктовану КЛ-20кВ прокласти в траншеї на глибині не менше 0,7м від поверхні землі. Виконати підсипку та засипку піском згідно з ГКД 34.21.160-2003. Поверх проєктованих кабелів прокласти дві сигнальні стрічки. Схема облаштування траншеї при відкритій прокладці комунікацій наведена в проєкті. Перетин з інженерними комунікаціями виконується в поліетиленових трубах. Прокладання кабелів виконувати за температури повітря не нижче ніж 0ºС. Для компенсації температурних деформацій та можливих зміщень ґрунту кабелі укласти «змійкою» з запасом 2% від загальної довжини. Перехід через дороги передбачається за допомогою горизонтально-направленого буріння із закладанням труб для проєктованих кабелів та резервних труб. Під час виконання робіт визвати на місце представників власників комунікацій. Для уточнення точного місця залягання підземних комунікацій виконувати шурфування. Риття траншеї виконувати з особливою обережністю та з дотриманням регламенту з техніки безпеки. В зоні земельної ділянки Замовника передбачається прокладання КЛ-20кВ по існуючим колодязям кабельної каналізації, яка будувалась Замовникам в рамках благоустрою прилеглої території. Кабельна каналізація передбачає наявність резервних труб, схема розміщення колодязів наведена в проєкті. Після закінчення робіт відновити покриття вулиць, тротуарів та зелених зон. 

Кабельні лінії 0,4кВ

Проєктом передбачається прокладання кабельних ліній від РУ-0,4кВ «1Т», «2Т» проєктованого РП/ТП-20/0,4кВ до ВРП-0,4кВ будинків. Проєктовані КЛ-0,4кВ виконуються чотирижильними кабелями марки АВБбШнг-1. Прокладання КЛ-0,4кВ передбачається в траншеях відкритим способом та в оцинкованих лотках сходового типу під стелею підземного паркінгу. Оскільки згідно з ТУ точками приєднання для житлових будинків являються ВРП-0,4кВ, а для інших об’єктів комплексу – РУ-0,4кВ РП/ТП-20/0,4кВ, то частина КЛ-0,4кВ будується Замовником, а частина ОСР. Проєктом передбачається, що риття траншеї, монтаж кабелевих лотків під стелею підземного паркінгу виконується Замовником в рамках благоустрою, тому даний вид робіт не враховується кошторисом на лінійну частину. Вибір перерізу КЛ-0,4кВ наведений в додатку Б в кінці пояснювальної записки. 

Релейний захист та автоматика

Проєктом передбачається релейний захист та автоматика приєднань 20кВ в обсягах, регламентованих узгодженим з ОСР завданням на проєктування. Детальний розрахунок струмів КЗ, уставок захистів та їх чутливості, вибір параметрів трансформаторів струму наведений в томі 0436-2018-0101/ПЕ20-РЗА. 

Телемеханіка

Проєктом передбачається інтеграція до системи телемеханіки комірок №23, 24 РУ-20кВ ПС 110/20кВ «Чубаївська», приєднань 20кВ РП-20кВ проєктованого РП/ТП-20/0,4кВ та автоматичних вимикачів РУ-0,4кВ (ввід, секційний вимикач). Основний канал зв’язку виконується за допомогою двох взаєморезервуючих оптичних кабелів, прокладання яких передбачається паралельно з проєктованою КЛ20кВ. Детальна схема, топологія, перелік сигналів, команд та каналів зв’язку наведені в томі 0436-2018-0101/ПЕ20-ТМ. За другою чергою будівництва системи електропостачання комплексу передбачаються наступні заходи: 

РП/ТП-20/0,4кВ

Проєктом передбачається встановлення силових трансформаторів «3Т», «4Т» та обладнання РУ-0,4кВ «3Т», «4Т». 

Кабельні лінії 0,4кВ

Проєктом передбачається прокладання кабельних ліній від РУ-0,4кВ «3Т», «4Т» проєктованого РП/ТП-20/0,4кВ до ВРП-0,4кВ будинків. Проєктовані КЛ-0,4кВ виконуються чотирижильними кабелями марки АВБбШнг-1. 

За третьою чергою будівництва системи електропостачання комплексу передбачаються наступні заходи: 

ТП-20/0,4кВ

Проєктом передбачається будівництво вбудованої чотирьохтрансформаторної ТП-20/0,4кВ з сухими трансформаторами потужністю 800 кВА виробництва Piassasco, які обладнані штучним обдувом. Приміщення ТП-20/0,4кВ має окремі приміщення камер трансформаторів, РУ20кВ, РУ-0,4кВ «1Т», «2Т» та РУ-0,4кВ «3Т», «4Т». РУ-20кВ виконується на базі камер КСО-393 20кВ в габариті ДхШ = 1000х1000. Захист силових трансформаторів передбачається за допомогою запобіжників, комутація передбачається за допомогою вимикачів навантаження з мотор-пружинними приводами. РУ-0,4кВ виконується на базі панелей ЩО90. Захист приєднань забезпечується автоматичними вимикачами з електронними розчеплювачами. Уставки розчеплювачів вибирались з урахуванням селективності спрацьовування, щоб при КЗ в зовнішніх електричних мережах Замовника спочатку спрацьовував за-хист в ВРП-0,4кВ. 


Кабельна лінія 20кВ

Проєктом передбачається будівництво двох незалежних взаєморезервуючих ниток КЛ-20кВ від РУ-20кВ РП/ТП-20кВ до РУ-20кВ ТП-20/0,4кВ. Кожна нитка проєктованої КЛ-20кВ виконується кабелем марки 3хАПвЕгаПу-35(1х240/70). 

Паралельно з проєктованою КЛ-20кВ передбачається прокладання двох оптичних кабелів марки ОКТБг-М(2,7)Внг-LS2x12E1 для забезпечення телемеханізації нової ТП-20/0,4кВ. Більшу частина траси КЛ-20кВ прокладається по існуючим колодязям кабельної каналізації, яка будувалась Замовником в рамках благоустрою прилеглої території. 

Кабельні лінії 0,4кВ

Проєктом передбачається прокладання кабельних ліній від РУ-0,4кВ «1Т», «2Т» та РУ-0,4кВ «3Т», «4Т» проєктованої ТП-20/0,4кВ до ВРП-0,4кВ будинків та споруд. Проєктовані КЛ-0,4кВ виконуються чотирижильними кабелями марки АВБбШнг-1. 

Облік електроенергії (незалежно від черговості)

Проєктом передбачається реалізація комерційного обліку електроенергії в наступних точках приєднання: – для житлових будинків – в ВРП-0,4кВ; – для інших об’єктів комплексу – в РУ-0,4кВ РП/ТП-20/0,4кВ, РУ-0,4кВ ТП20/0,4кВ. Тип приладів обліку – Gama G3Y 147.230.F38 5(10)A 3x230/400В. Приєднання приладів обліку передбачається через вимірювальні трансформатори з класом точності 0,5S із використанням випробувальних колодок типу КП-25. Фізичне розташування приладів обліку, розташованих в РУ-0,4кВ РП/ТП-20/0,4кВ та ТП-20/0,4кВ в панелях ЩО-90, в ВРП-0,4кВ – в облікових панелях. Конструкції панелей повинні мати можливість опломбування вузлів обліку для уникнення можливості несанкціонованого доступу. Згідно з вимогами Кодексу комерційного обліку передбачається інтеграція проєктованих точок обліку до АСКОЕ для чого проєктом передбачається встановлення в панелях вводу РУ-0,4кВ РП/ТП-20/0,4кВ, ТП-20/0,4кВ концентраторів DC12.G2.DM4.L1.0.5.0.Вибір вимірювальних трансформаторів струму, параметрів дооблікових апаратів захисту виконується в додатку Б в кінці пояснювальної записки. Детальна схема обліку квартир, загальнобудинкових електроприймачів, комерційний приміщень виконується окремим проєктом внутрішнього електропостачання. 


Рішення щодо енергозбереження та енергоефективності

Проєкт «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та дитячим садком (перша черга будівництва) м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова» (коригування 2 пускового комплексу) не передбачає змін, проєктні рішення залишаються відповідно до експертного звіту № 7-147-19-ЕП/КО від 04.06.2019р., виданий ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза».

Прийняті такі основні рішення щодо енергозбереження та енергоефективності: 

- передбачено застосування енергозбережного та екологічно безпечного обладнання, матеріалів, сертифікованих в Україні; 

- зовнішні огороджувальні конструкції нежитлової будівлі РП/ТП мають теплотехнічні показники вище нормованих згідно ДБН В.2.6-31:2016 Теплова ізоляція будівель; 

- для забезпечення належної якості споживаної електроенергії прийнято оптимальну мережу живлення і розподільчу мережу; 

- облік електроенергії передбачається багатофункціональними електронними електролічильниками; 

- робота інженерного обладнання та систем автоматизована; 

- передбачено централізоване керування зовнішнім освітленням території, під’їзних доріг, прогулянкових доріжок; 

- застосовані енергозбережні лампи освітлення.

Рішення з охорони праці та техніки безпеки

Охорона праці та техніка безпеки при будівельних роботах на об'єкті забезпечуються відповідністю всіх прийнятих проєктних рішень вимогам ПУЕ, ДБН А.3.2-2-2009 і НПАОП 40.1-1.01-97, які враховують умови безпеки праці, попередження виробничого травматизму, професійних захворювань, пожеж і вибухів та захист людей від враження електричним струмом.

Санітарно-епідеміологічні заходи

Проєкт «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та дитячим садком (перша черга будівництва) м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова» (коригування 2 пускового комплексу) не передбачає змін, проєктні рішення залишаються відповідно до експертного звіту № 7-147-19-ЕП/КО від 04.06.2019р., виданий ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза».

На період проведення будівельних робіт в проєкті враховані вимоги щодо забезпечення працюючих санітарно-побутовими приміщеннями; розроблені заходи щодо запобігання забрудненню навколишнього середовища і обмеження шумового впливу згідно ст.24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

При виїзді з будівельного майданчика організовується миття коліс для автотранспорту, що виїжджає на трасу, щоб виключити випадки забруднення ґрунтом проїжджої частини технікою і автотранспортом, які працюють на будівництві.

Пожежна і техногенна безпека

Проєкт «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та дитячим садком (перша черга будівництва) м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова» (коригування 2 пускового комплексу) не передбачає змін, проєктні рішення залишаються відповідно до експертного звіту № 7-147-19-ЕП/КО від 04.06.2019р., виданий ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза».

Рішення з екологічних питань (забезпечення безпеки життя і здоров'я людини, захисту навколишнього середовища)

Проєкт «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та дитячим садком (перша черга будівництва) м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова» (коригування 2 пускового комплексу) не передбачає змін, проєктні рішення залишаються відповідно до експертного звіту № 7-147-19-ЕП/КО від 04.06.2019р., виданий ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза».

Безпека експлуатації

Рішення, які прийняті проєктом не суперечать вимогам чинного законодавства та забезпечують безпеку експлуатації будівлі та прилеглої території за трьома групами ризику згідно вимог ДБН В.1.2-9-2008 та іншої нормативної документації, чинної на території України.


В процесі розгляду проєкту по зауваженням експертів Одеської філії ДП «НДІпроектреконструкція» проєктною організацією за погодженням із замовником в проєкт внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за виконання вимог містобудівних умов та обмежень № 01-06/150 від 20.09.2017 р. повністю несе замовник.

Відповідальність за внесення змін в усі екземпляри проєкту покладається на генерального проєктувальника і замовника.

Експертиза проєкту виконана відповідно до процедури, яка визначена «Настановою щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво» ДСТУ 8907:2019 та «Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 № 560.

При прийнятті рішень враховані зміни, які передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.2017р. №403 «Про внесення змін до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи», а також Закону України №1817-VIII від 17.01.2017р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення містобудівної діяльності», як для окремих об'єктів, що відносяться до класу наслідків (відповідальності) СС3.

Відповідальність за дотримання в проєкті зазначених вимог, за відповідність проєктної документації вихідним даним, вимогам державних стандартів, норм і правил несе проєктна організація, що розробила проєктну документацію, а також головний інженер проєкту відповідно до статті 26 Закону України «Про архітектурну діяльність».

Замовник експертизи несе відповідальність згідно із законодавством за достовірність документів, поданих для проведення експертизи.

Розділи