1 редакція від 26.04.2022 2 редакція від 13.05.2022

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:4861-8888-4256-4942
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№04-0019/01-22 від 13.05.2022
Орган, що видав
Філія ДП "Укрдержбудекспертиза" у Дніпропетровській області (35919121) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Реконструкція комплексу будівель та споруд конвертерного цеху (будівлі шлакового відділення, 4) на території ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» за адресою: Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вулиця Криворіжсталі, будинок 152». Корегування
Код проектної документації
PD01:9659-4962-4097-3508 №12-19 від 2022-01-14 (видав ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АРСЕЛОРМІТТАЛ КРИВИЙ РІГ") / Наявні експертизи: EX01:4861-8888-4256-4942, EX01:4861-8888-4256-4942
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань експлуатаційної безпеки, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження, З питань інженерного забезпечення
Головний експерт проекту
Пирожков Олександр Васильович (АЕ 000136, АЕ 006419 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Дніпропетровська обл., Криворізький район, Криворізька територіальна громада, м. Кривий Ріг (станом на 01.01.2021), вулиця Криворіжсталі , б. 152 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АРСЕЛОРМІТТАЛ КРИВИЙ РІГ" (24432974)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Архітектор Архітектурно-планувальні рішення
Безик Наталія Миколаївна (АА 000385)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Пирожков Олександр Васильович (АЕ 000136, АЕ 006419)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань інженерного забезпечення
ВАСИЛЬЧЕНКО РОМАН ЛЕОНІДОВИЧ (АЕ 000031, АЕ 006535)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
БОНДАР ВІТАЛІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ (АЕ 006452, АЕ 000020)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
СУПРУН ОЛЕКСІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 000167, АЕ 006423)
Відповідальний експерт З питань екології
КАРПЕНКО ІРИНА АНАТОЛІЇВНА (АЕ 006454, АЕ 000073)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
БУХАРОВА ОЛЕНА ЮРІЇВНА (АЕ 006534, АЕ 000026)
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Лось Борис Григорович (АР 001982)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:9659-4962-4097-3508
Орган, що видав
ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АРСЕЛОРМІТТАЛ КРИВИЙ РІГ" (24432974)
Вид будівництва
Реконструкція
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проектні роботи
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
2304.2 Споруди сталеплавильного виробництва
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
14.01.2022
Номер проектної документації
12-19
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Корегування проекту (об'єкт № 12-19К) виконано Департаментом із стратегічних проектів ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг», головний інженер проекту –  Гіржев Є.Б. (кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника  АР № 018195 від 14.12.2021) в 2021 році на підставі:

містобудівних умов та обмежень для проектування об’єкту будівництва від 15.10.2020 № 163, затверджених Департаментом регулювання містобудівної діяльності та земельних  відносин виконкому Криворізької міської ради;

технічних умов на підключення до інженерних мереж;

завдання на проектування, затвердженого замовником 15.01.2021.

завдання на корегування від 07.12.2021 № 12-19 К.

      

Клас наслідків (відповідальності) об’єктівСС1, СС2, СС3

Сукупний показникСС3.

 

У складі проектної документації надані висновки з оцінки впливу на довкілля Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 12.04.2021  21/01-202010136731/1 та від 16.09.2021 №21/01-20215207894/1.

 

 

СТИСЛИЙ ЗМІСТ ОСНОВНИХ  ПРОЕКТНИХ РІШЕНЬ

 

В адміністративному відношенні споруда шлакового відділення знаходиться на території ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» за адресою: Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вулиця Криворіжсталі, будинок 152, на промисловому майданчику конвертерного цеха металургійного виробництва ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг». Ділянка в межах реконструкції має сплановану територію, обмежену будівлями і спорудами, інженерними мережами і транспортними комунікаціями.

 Шлакове відділення входить до складу конвертерного цеху сталеплавильного департаменту підприємства. У шлаковому відділенні проводиться первинна обробка і відвантаження шлаку, який утворився при виробництві сталі.

До складу конвертерного цеху входять два відділення для перероблення шлаку: шлакове відділення, введене в експлуатацію в 1965 році, і шлакове відділення  1971 року побудови. При нормальному технологічному процесі шлакові відділення працюють позмінно: доки перше відділення заповнюється шлаком (до 7 діб), в іншому здійснюється відвантаження. При запланованому річному виробництві сталі 6,5 млн. т кількість шлаку становить приблизно 2672 т. на добу.

Шлакове відділення являє собою однопрогінну відкриту кранову естакаду розміром в плані 216х30 м зі шлаковою траншеєю, глибиною 3 м і відміткою підкранової рейки 12 м. Шлакове відділення обладнано трьома електромостовими кранами: двома магнітно-грейферними Q =16/16т і одним Q = 80/20т.

Вогняно-рідкий шлак з конвертерного цеха надходить у шлакових чашах обємом 16 м3, встановленних на спеціальних залізничних лафетах (шлаковозах) у складі до 8 одиниць і зливається у шлакову траншею. Для кантування шлакових чаш лафети фіксують на рейках за допомогою фіксаторів, які передбачає конструкція самих лафетів, конструкцією також передбачено електропривід кантування. За допомоги електричного кабелю електропривід кантування лафетів підключають до спеціальних електричних розеток, які розташовані на колонах шлакового відділення. Кантування шлаку виконується кантувальником за допомогою пульта керування. Після закінчення вивантаження шлаковозів їх прибирають з території шлакового відділення маневровим локомотивом. З метою охолодження здійснюється зрошення шлаку водою за допомогою системи зрошення, та виконується жорстка розробка шлака падаючим грузом для вилучення великогабаритного скрапу.

Відвантаження шлаку здійснюється екскаватором на великовантажні автомобілі для доставки його на шлакові відвали.

Габаритний скрап відбирається магнітом, відвозиться на призначену ділянку з наступним відвантаженням до спецкоробів для відправлення у конвертерне відділення.

Інший скрап, який утворився, транспортується на другу виділену ділянку за для відвантаження його у копровий цех на переробку.

Проект був розроблений Департаментом з інвестицій та інжинірингу ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» в 2021 році, експертний звіт (позитивний) надано філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Дніпропетровській області від 20.05.2021       № 04-0010/01-21.

Корегуванням проекту передбачається:

організація збору, очищення та водовідведення дощових та талих вод з території автопроїздів водовідвідними лотками до дренажної насосної;

відведення дренажних та поверхневих стоків після дренажної насосної напірною системою водовідведення;

встановлення витратоміру для контролю об’ємів водовідведення.

зі сторони розташування найближчої житлової забудови висадження пилошумопоглинаючої лісосмуги (СЗ3).

Підбір приймальних приямків, лотків з решітками виконано відповідно до розрахунку кількості поверхневих стоків з урахуванням пропускної здатності. Лотки, приямки та решітки прийняті  індивідуального виготовлення.

Відведення дренажних та поверхневих стоків після дренажної насосної передбачено в існуючі горизонтальні відстійники №4 в районі НС № 9 в приймальний лоток на праву сторону. Система напірних трубопроводів запроектована із сталевих труб діаметром 273 х 8,0 мм та укладається у траншею відкритим способом проведення робіт. При проходженні під залізничними коліями, прокладання трубопроводів передбачається виконувати методом «проколу». Перехід трубопроводу діаметром 273 х 8,0 мм під залізничними коліями виконується в сталевому футлярі діаметром 426х8,0 мм, передбачається спостережливий колодязь для низового кінця футляру. Робоча труба у футлярі об’ємно фіксується за допомогою ковзних опор.

По трасі передбачено встановлення ревізійних та контрольних  колодязів по типовому проекту 901-09-11.84. В ревізійних колодязях запроектовано можливість  візуального контролю трубопроводу  за допомогою деталі ревізії.

На початку траси напірної системи водовідведення запроектований колодязь з витратоміром для контролю об’ємів водовідведення.

Зі сторони розташування найближчої житлової забудови передбачено посадку зелених насаджень (дерева у кількості 102 штук та чагарник - 23 штуки)  на території підприємства «АМКР». Місця посадки обрані виходячі з щільной забудови підприємства та виконують функцію шумо-пилопоглинаючу та декоративну.

Асортимент зелених насаджень запропонований, виходячи з грунтово-кліматичних умов Дніпропетровської області, а також газостійкості рослин в умовах забруднення атмосферного повітря виробничим викидами підприємств чорної металургії. 

Проектом реконструкції передбачається:

зміна габаритів фундаментів колон кранової естакади в осях 1-11;

демонтаж існуючої кранової естакади в осях 1-11 та монтаж металоконструкцій нової кранової естакади в осях 1-11;

улаштування приміщення пульта керування кантуванням шлакових чаш в осях 1-2 (далі ППК) включно з комплексом технічних засобів для керування процесом;

відновлення конструктиву шлакової траншеї;

будівництво нової дренажної насосної станції;

улаштування дренажної системи в осях 1-11;

демонтаж існуючої трансформаторної підстанції №5 (ТП-5) та будівництво нової трансформаторної підстанції № 5А (ТП №5А);

будівництво будівлі чергового персоналу;

улаштування системи зрошування шлака в осях 1-11;

улаштування кабельної естакади;

прокладання мереж дренажного водоводу, водоводу умоно «брудного» цикла з фільтровальною, мереж кисню та стислого повітря;

ремонт існуючих залізничних колій та переїздів та улаштування нових залізничних переїздів та автопід’їздів;

відновлення благоустрою.

Функціональне призначення шлакового відділення, технологія виробництва та склад основного обладнання після реконструкції не змінюються.

До початку реконструкції на зазначеному майданчику передбаченні  підготовчі роботи, які включають демонтаж існуючих будівель і споруд, демонтаж залізничних колій з встановленням рейкових упорів, демонтаж та перенесення інженерних мереж, розбирання покриття під’їзних автошляхів і майданчиків, планування території.

Для можливості під’їзду технологічного і пожежного транспорту до будівлі шлакового відділення та допоміжним будівлям і спорудам проектом передбачені під’їзні автошляхи та майданчики для маневрування: ремонт існуючого автошляху з монолітного залізобетону шаром 0,35 м з улаштуванням деформаційних швів; під’їзні автошляхи з майданчиками для маневрування з західної та східної сторони шлакового відділення із монолітного залізобетону шаром 0,35 м з улаштуванням деформаційних швів; під’їзні автошляхи до допоміжних будівель и споруд запроектовані з цементобетону шаром 0,20 м з улаштуванням деформаційних швів і встановленням дорожніх бортових каменів; об'їзний проїзд  і майданчики для заїзду автотранспорту до шлакової ями передбачаються з шлакового щебеню.

Для організації руху заводського залізничного транспорту, під час експлуатації  шлакового відділення, даним проектом передбачена реконструкція ділянки існуючої залізниці з західної сторони  відділення.  

Залізнична колія належить до ІІІ категорії. Конструкція верхньої будови колії запроектована у відповідності зі СНиП 2.05.07-91: тип рейок – Р65; шпали – залізобетонні, епюрой 1840 одиниць на 1 км на прямих ділянках; шпали – дерев’яні, епюрой 2000 одиниць на 1 км на кривих ділянках шляху; баластна призма одношарова: щебінь з природного каміння фракцією від 25 до 45 мм. товщиною 35 см.. Земляне полотно передбачене під укладку залізничної колії з заглибленим баластним шаром. Залізнична колія на дерев’яних шпалах закріплюється пружинними протиугонами із розрахунку 34 пари на ланку 25 м.

На кривих ділянках залізничних колій, що проектуються радіусом не менш 150 м, зі сторони внутрішньої рейкової нитки передбачена укладка контррейок. У місцях перетину під’їзних автошляхів із залізничними коліями виконані залізничні переїзди. Настил переїздів виконується із залізобетонних плит ПЖПР-50 і ПЖРП’-50 з улаштуванням контррейок. У місцях проїзду автомобілів БілАЗ переїзди виконуються із монолітного залізобетону або підсилених залізобетонних плит ПЖПР-50.1 і ПЖРП’-50.2.

Згідно  з  «Технічний звіт  на  виконання  інженерно-геологічних вишукувань  на  обꞌєкті: «Сталеплавільний департамент.  Конверторний цех.  Реконструкція  будівлі  шлакового  відділення  на  території  ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг»,  що  виконаний  ТОВ  «Інженерний  центр «Геобест»,  відповідальний  виконавець  Мисюра Ю.В.  (кваліф. сертифікат  серії АР №012819  від  08.02.2017)  у  2020 році,  у  геоморфологічному відношенні досліджувана  територія  приурочена  до  Південнопридніпровської  акумулятивно – денудаційної  рівнини  на  неогенових  відкладах  і  докембрійських  породах,  розташовуючись  в  межах  схилу  водороздільного  плато.

   Геологічна  будова,  на  розвідану  глибину  20,0 м,  надана наступними інженерно – геологічними  елементами  (зверху  вниз):  сучасними  техногенними відкладами – насипним грунтом,  що  включає  суглинок,  будівельне сміття,  щебень, уламки  бетону,  шлаку,  потужністю  2,8-4,7 м  (ІГЕ-1);  суглинками  від  темно-бурого до палево-жовтого  кольору, легким, лесовим, текучопластичної  консистенції,  потужністю 1,3-3,2 м (ІГЕ-2); суглинками коричнево-бурими, лесовими,  тугопластичними,  потужністю 3,3-4,1 м (ІГЕ-3);  суглинками  від  темно-бурого до  світло-жовтого  кольору,  лесовими,  мꞌякопластичними,  потужністю  0,6-1,0 м  (ІГЕ-4);  суглинками  червоно-бурими,  важкими,  напівтвердими,  потужністю  до  4,3 м  (ІГЕ-5);  глинами  червоно-бурими,  легкими,  напівтвердими,  розвіданої  глибиною  до  10  метрів.

   Грунт  ІГЕ-1 відсипаний  без ущільнення,  не  однорідний,  рихлий, незлежаний.  Техногенні  відклади  не  рекомендовані  в  якості  основи  для  споруд  СС2  і  СС1.

    Підземні  води,  на  час  вишукувань  (березень  2020 року),  зафіксовані  на  глибині  1,7-2,6 м.  По  ступеню  агресивного  впливу сильно  агресивні до бетону марки  по  водонепроникності  W4  на  портландцементі  по  ДСТУ Б В 2.7-46-2010.

Грунти  вище  рівня  підземних  вод  сильно агресивні   до бетону марки  по  водонепроникності  W4  на  портландцементі  по  ДСТУ Б В 2.7-46-2010.

      У відповідності до обстеження – «Технический отчет. Сталеплавильный департамент. Конвертерный цех.  Шлаковая  эстакада  №1 в  осях  1-11. Обследование  фундаментов.  Оценка  состояния  строительных  конструкций»,  шифр  1584 – 21-ТО,    виконаному  ПП  «Стіл Сервіс»,  відповідальний виконавець  Захода Ю.М.  (кваліфікаційний сертифікат експерта  серії  АЕ №000939  від  10.12.2012 ) естакада  збудована  в  1966  році.  Обстежена  частина естакади  в  осях  1-11  до  температурного  шву,  що  розташований  по  осі  11  і  відокремлює наземні  несучи  конструкції  естакади від  конструкцій  естакади в  осях  11-19.  Прогін  естакади в  осях  складає  30 м,  крок  колон  у  повздовжньому  напрямку  12,0 м.  Естакада  забезпечує для  роботи  трьох  мостових  кранів – 2  крани  16/16  вантажопідйомністю  по  16 т  і один  кран  80/20 вантажопідйомністю  80/20 т;  всі  крани  режиму  роботи  8К.

Фундаменти  споруди  виконані  стовбчастими,  окремо  стоячими,  стаканого  типу,  з  підколонниками,  ступневими  плитами  з  монолітного  залізобетону.  Фактичні габарити  і  висотні  відмітки  в  цілому  відповідають  проектним.  Під  час  експлуатації  позанормативних  осадок  і  деформацій  не  виявлено;  не  зафіксовано  зниження  міцності  бетону.  Технічний  стан  конструкцій  фундаментів  визнаний  задовільним  (категорія 2).  Фундаменти  здатні  для  подальшої  експлуатації.

Проектом передбачено  демонтаж  існуючих  наземних  конструкцій  естакади і  внутрішніх  підпірних стін  в  осях 1-11  і  влаштування  нових.

Нові  конструкції  естакади  запроектовані  у вигляді  сталевого  каркасу,  що  складається  з  колон, підкранових балок,  ферм  і  вꞌязів,  конструктивно відокремленою  температурним  швом  по  осі  11  від  аналогічної  споруди  в  осях  11-19.   Споруда прийнята однопрольотною,  прольотом  30,0 м,  з кроком  колон  у  повздовжньому  напрямку  12,0 м,  відміткою  низу ферм  +17,4 м,  верху підкранових  балок -  +12,0 м.  Естакада  запроектована  відкритою,  крім ділянки  в  осях 1-3,  де  розташована  операторська.   Нижня підкранова  частина  колон  запроектована  двох гілковою,  з діагональними  і  горизонтальними  розкосами,  верхня – двотаврового  перетину;  ферми – з  парних  кутиків;  вꞌязи – з швелерів і  круглих  труб.  Зꞌєднання  колон  з  фундаментами  у  поперечному напрямку прийнято  жорстким,  всіх  інших  елементів – шарнірним.

Конструктивна  схема споруди  прийнята  рамно - звꞌязковою ;  в  поперечному  напрямку  жорсткість  забезпечується  жорстким зꞌєднанням  колон з  фундаментами,  у  повздовжньому – вертикальними  звꞌязками  між  колонами  і  жорстким  диском  конструкції  покриття,  яка  складається  з  ферм  і  системою вꞌязів  у  між ферменому  просторі.  Вертикальні звꞌязки  між  колонами  запроектовані  у  повздовжньому напрямку  по  обом рядами  колон  в  осях  2-3  і 5-6,  у  під  крановой  і  над крановой  частинах  колон.  Жорстка  конструкція  покриття  призначена  для  перерозподілу  горизонтальних  зусиль від  роботи  кранів  між  сумісними  колонами  і,  відповідно,  зменшенню  горизонтальних  переміщень  конструкцій.  Вꞌязи  по  нижнім  поясам  ферм запроектовані  у  вигляді  горизонтальних  ферм,  що  розташовані по  всьому  контуру  споруді  і  між  осями  5-6.    Вꞌязи  по  верхнім  поясам  ферм запроектовані  у  вигляді  горизонтальних  ферм  розташованих  в осях  1-3,  5-6  і  10-11.  Між  нижніми і верхніми  системами  вꞌязів передбачені  вертикальні вꞌязові ферми  що розташовані  в осях  1-3,  5-6 і  10-11. Вертикальні  звꞌязки між  колонами у  підкрановій  сатині  передбачено  виконати  з парних  швелерів  с  решіткою  із  куточків,  інші звꞌязки – з круглих  електрозварних  труб. Підкранові  балки  запроектовані  зварними,  висотою  1750 мм;  стійкість  балок  з  площини забезпечується    «гальмівними»  фермами,  що  закріплюються  до  колон  і  балок.  Сходи  для  обслуговування майданчиків  і  майданчики  для  обслуговування  обладнання з  сталевого  гратчастого  настилу; що  знаходяться  під відкритим небом – з оцинкованого настилу. Колони  і  підкранові балки  передбачено  виконати  зі  сталі  С345, інші  несучі  конструкції С255 і С245,  другорядні  конструкції – С235.

Для  закріплення  колон  до  існуючих  фундаментів передбачено виконати  нарощування  фундаменту  з  монолітного залізобетону,  яке  закріплюється  до  існуючого  фундаменту  і  в  якому  встановлюються  фундаментні  болти.  Нарощування  фундаменту  передбачено  виконати  з бетону  класу  С20/25 на сульфатостійкому  цементі.  Фундаментні болти  прийняті  М64 зі  сталі  09Г2С-12.

Для закріплення  стін  шлакової  ями передбачено  влаштування  нових  підпірних  стін  уздовж  осей  А  і  Б.  Підпірні  стіни  запроектовані «куткового»  типу,  висотою  2.4 м,  шириною  підошви 2,8 м,  з  монолітного  жаростійкого  бетону  марки BR P Б20 И8   на  подушці  з  щебнево – відвальної  суміші  доменного  відвального  шлаку.  Стіни передбачено  футерувати  на  всю  висоту  сталевими  листами,  товщиною  30 мм, і сталевими  квадратними заготовками,  перетином 80х80 мм. Під залізничній колією передбачено влаштування монолітної залізобетонної  плити  з  футеровкою  сталевим  листом,  товщиною 30 мм.

При  проектуванні  споруди  естакади  як  обꞌєкту класу  наслідків  СС3 згідно  з  ДБН В.1.2-14:2018 визначені  конструктивні елементі  категорій А, Б і В при  розрахунках  яких  прийняті  коефіцієнти  надійності  за  відповідальністю  відповідно  1,25, 1,20, 1,15.

Згідно  з обстеженням  «Обследовательские  работы.  Сталеплавильный  департамент.  Конвертерный  цех.  Опорные  конструкции  эстакад  промпроводок  и  кабельной  эстакады  в  районе  шлакового  отделения  №1, 2.  Оценка  технического  состояния  строительных  конструкций»,  шифр  375-19-ТО,  що виконане  ПП  «СТІЛ СЕРВІС», відповідальний  виконавець  Захода Ю.М.  (кваліфікаційний сертифікат експерта  серії  АЕ №000939  від  10.12.2012),  існуючи  опорні конструкції  естакад промпроводок  і  кабельної  естакади  у  районі  шлакового  відділення  №1, 2  конвертерного цеху  розташовані  на  території  ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг»  і  складаються  з:  підділянка 3.1  - довжиною 46,0 м,  максимальною  висотою  7,2 м;  підділянка  3.2  відповідно  40,0 м  і  7,3 м;  підділянка  3.3- 298.5 м і  7,0 м,  ділянка  4 - 33.75 м  і  4,8 м;  ділянка  5 -  54,0 м  і  7,7 м. 

   Фундаменти  під  опори  виконані  залізобетонними,  неглибокого  закладання;  опори  (колони)  - з  прокатних  профілів,  двох  і  4-х гілковими;  балки – сталевими;  ферми  і  вꞌязи  по фермам – з  сталевих  прокатних  профілів.

Технічний  стан  фундаментів  і  основ  визнаний  задовільним  (категорія 2).  Технічний стан  колон - задовільним  (категорія 2)  за виключенням  окремих  колон  ділянок  2  і  5 і  під ділянки  3 - непридатним  до нормальної  експлуатації  (категорії 3);  під ділянки  3.1 – аварійним (категорії  4).  Технічний  стан  балок  визнаний  задовільним,  за  виключенням  балок  під  ділянки  3.1, стан яких  визнаний непридатним  до  нормальної  експлуатації;  ферм – задовільним,  за  виключенням  під ділянки 3.2  і ділянки 5,  які  визнані  непридатними  до  нормальної  експлуатації.

Проектом  передбачена  часткова  заміна  конструкцій естакад  і їх часткове  підсилення. Фундаменти  прийняті  що  існують,  за  виключенням  фундаменту в  районі  ТП-5,  яка  демонтується  де  нові  фундаменти прийняті польовими,  з  бурових паль,  діаметром  620 мм.  Колони  запроектовані  з  прокатних  швелерів  з  гратами  з прокатних  кутиків;  прогонові будови – з сталевих  квадратних  труб;  покрівлі – з профільованого  листу. 

Будівля трансформаторної підстанції № 5А  – одноповерхова будівля, прямокутна в плані, розмірами в основних осях 12,0 х 6,5 м і односхилим покриттям. В будівлі передбачено електроприміщення та два приміщення трансформаторних камер.  Будівля не опалюється, без підвалу, висотою 5,1 м.

Стіни і перегородки будівлі запроектовані товщиною 380 мм із цегли марки КРПв-1НФ-М1000-1650-F25-1 ДСТУ Б В.2.7-61:2008 на цементному розчині марки М50 ДСТУ Б В.2.7-23-95. Стіни будівлі трансформаторної зовні утеплюються мінераловатними плитами, штукатуряться  і фарбуються фарбою для зовнішніх робіт.

Покрівля будівлі трансформаторної підстанції №5А - виконана з монолітного залізобетону класу C25 / 30 по ДСТУ Б В.2.7-176:2008, ухил покрівлі 2%. Покриття покрівлі - рулонний матеріал з покриттям цементнопісковою  стяжкою для захисту від можливого пошкодження рулонного килима.

Фундаменти під будівлю трансформаторної підстанції №5А  запроектовані монолітні стрічкові  з бетону класу С20 / 25 W6 F100 ДСТУ Б В.2.7-176:2008 на сульфатостійкому цементі, підпірні стіни виконані з бетону класу С25 / 30 W8 F150 ДСТУ Б В.2.7-176:2008 на сульфатостійкому цементі, крильцо та пандус запроектовані з бетону С16/20

ДСТУ Б В.2.7-176:2008.

У будівлі трансформаторної підстанції №5А  передбачені підлоги з бетону класу С25 / 30 ДСТУ Б В.2.7-176:2008 по грунту з певною кількістю деформаційних швів для запобігання розтріскування залізобетонного полу. Фінішна обробка - епоксидне покриття.

Дренажна насосна станція складається з наземної і підземної частин. Наземна частина складається з навісу та монорельсової балки для ручної пересувної талі вантажопідємністю 1т., а підземна частина - з монолітного залізобетонного кесона. Розміри навісу по осях стійок 6,1х4,0 м, висота до низу монорельсової балки 3,6 м. Навіс огороджений сітчастою огорожею з воротами заввишки 2,2 м. Покрівля покриття складається з профільованого настилу по металевим прогонам. Перекриття - металеві балки, обшиті металевими листами з укладанням утеплювача з мінераловатних плит. Для спуску в підземну частину передбачені вертикальні металеві сходи.

Розміри кесона по осях 5,75х3,7 м, висота до низу перекриття 8,39 м. Стіни кесона і плита днища складаються з монолітного залізобетону. Стіни товщиною 400 мм, плита днища - 500 мм, перегородка - 200 мм. Дно кесона виконано з стяжкою з ухилом в сторону водозбірних приямків. Гідроізоляція внутрішніх поверхонь кесона виконана гідроізоляційної полімерцементною сумішшю (в т.ч. підлогу), зовнішніх поверхонь - бітумною мастикою. На плиті днища влаштовуються монолітні залізобетонні фундаменти під насоси.

Будівля чергового персоналу являє собою одноповерхову, прямокутну в плані будівлю з розмірами в осях 2,9х8,9 м і висотою h =2,3 м. У будівлі передбачені приміщення обслуговуючого персоналу, тамбур.

Конструктивна схема будівлі - каркасна. Просторова жорсткість забезпечується ригелями стійок каркаса і балками покриття при спільній роботі прогонів і профільованого листа покриття. Несучі конструкції - конструкції фахверка, прогони.

Для виготовлення металоконструкцій передбачається сталь марки С245 по ДСТУ 8539:2015. Фундамент під каркас будівлі виконаний стрічковим з монолітного залізобетону. Матеріал залізобетонних конструкцій - бетон класу по міцності на стиск С20/25 по ДСТУ Б В.2.7-176:2008, арматура гарячекатана періодичного профілю класу А400С і гарячекатана гладка класу А240С за ДСТУ 3760:2019.

Основу під фундамент запроектована товщиною 200 мм з щебенево-піщаної суміші відвальних доменних шлаків по ДСТУ Б В.2.7-35-95, що пролежали в відвалі не менше трьох років, з пошаровим ущільненням через кожні 200 мм і поливанням водою, коефіцієнт ущільнення 0,95 згідно ДСТУ-Н Б В.2.1-28:2013.

            Стіни будівлі виконані шляхом полистково  обшивки, складом: ламіновані ДСП; пароізоляційна плівка «паробар’єр»; утеплювач мінеральна вата; супердифузійна мембрана «гідробар’єр»; профнастил С21-1000-0.7.

Покрівля - скатна, виконана з профільованого настилу НС35-1000-0.7 по металевих балках і прогонах покриття.

Контейнер для зберігання ЗIП - металева споруда розмірами в плані 3,0х4,0 м висотою 3400 м каркас якої виконано з прокатних сталевих профілів та листового металу. Під контейнер виконано суцільну залізобетонну плиту товщиною 350 мм з бетону С20 / 25 ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Армування плити виконано в верхній та нижній зонах сітками арматури А400С за ДСТУ 3760:2019.

По проектним  рішенням  генпроектувальником  виконаний  науково – технічний  супровід,  відповідальний виконавець Мельник І.В  (кваліф. сертифікат  сериї  АР  №009105  від  25.11.2013) в  якому  дана  позитивна  оцінка  прийнятим  проектним  рішенням.

Для охолодження шлаку проектом передбачено прокладання 2-ох ниток водоводів для зрошення гарячого шлаку в осях 1-11 - Ду150 мм, одна робоча та одна резервна, сталеві труби з електрообігрівом і теплоізоляцією. Джерело водопостачання - водоводи умовно «брудного циклу» Ду500 мм.

Для захисту від обводнення шлакових дворів і для відводу води в процесі роботи системи зрошення передбачається горизонтальний дренаж. Конструктивно дренаж являє собою перфоровану трубу в чотирьохшаровому фільтрі, покладену на підготовку з бетону. Дренажні труби в фільтруючий засипці укладаються з ухилом 0,005 у напрямку дренажної насосної станції.

У дренажній насосній станції передбачені до установки глибинні насоси FA 10.65Е, Q = 137,1 м³  / год, H = 28,8 м, з вбудованим електродвигуном Т 24-4 / 36К-Е3, N = 18,5 кВт, n = 1450 об / хв, V = 400 В - 2 шт. (1 робочий, 1 резервний). Відведення дренажних вод від дренажної насосної станції передбачено в існуючи горизонтальні відстійники №4 в районі НС №9 в приймальний лоток на праву сторону.

Для ремонтних потреб у шлаковому відділенні передбачається встановлення вісьмох постів кисню закритого типу. Пяти по ряду А по осях 2, 8, 12, 16, 19 і трьох по ряду Б по осях 5, 12, 19.

Проектом передбаченні рішення по влаштуванню нової мережі забезпечення стисненим повітрям споживачів шлакового відділення. Мережі стисненого повітря передбачаються для обдування кранів від технологічної пилу, який утворюється в результаті виробничих робіт в шлаковому відділенні.

Для забезпечення електропостачання споживачів шлакового відділення проектом передбачено будівництво трансформаторної підстанції №5А, прокладання електрокабелів та переобладнання мереж електропостачання.

Основним джерелом високовольтного електропостачання є розподільчий пристрій РУ-6 кВ ПС КРЗ-10. Точкою приєднання об'єкта електропостачання є кабельні муфти, встановлені на існуючих кабелях 6 кВ. і високовольтна комірка №14 КРЗ-10.

Для підключення існуючих екскаваторів до мережі 6 кВ передбачається установка нових шаф КСО-393 МВ c вакуумними вимикачами VD4. Релейний захист передбачається на основі мікропроцесорного блоку захистів МРЗС-05М-12.1

Для підключення екскаваторів прокладений кабель від комірки що проектується, встановленій в електроприміщеннях Ру-04 ТП №5А до клемного ящика 6 кВ в трубі по зовнішній стіні шлакового відділення. Від клемного ящика 6 кВ до екскаватора прокладено гнучкий кабель відкрито, перехід під залізничними шляхами виконаний в трубі.

Основним джерелом низьковольтного електропостачання споживачів шлакових відділень є РУ-0,4 кВ трансформаторної підстанції що проектується. Точкою приєднання низьковольтних споживачів є автоматичні вимикачі РУ-0,4 кВ що відходять.

Для забезпечення об'єкта низьковольтних споживачів напругою 0,4 кВ проектом передбачена установка нових двох трансформаторів 1600 кВА і двухсекційного щита 0,4 кВА. Також передбачена установка двох понижуючих сухих трансформатор з литою епоксидною ізоляцією (~ 6 / 0,4 кВ, 1600 кВА). Зв'язок трансформаторів щита 0,4 кВ виконаний шинами.

В електротехнічній частині проекту передбачається виконання електроосвітлення  приміщень і майданчиків, що проектуються.

Для забезпечення санітарних і технологічних норм в будівлі чергового персоналу встановлені спліт-системи та електричні конвектори, в ТП №5А (трансформаторна камера №1,трансформаторна камера №2, приміщення РУ-0,4) та приміщення пульта керування передбачено пристрій припливно-витяжної загальнообмінної вентиляції . У будівлі чергового персоналу передбачено природне провітрювання через вікна, що забезпечує норми за кількістю зовнішнього повітря для людей. У теплий період року передбачено кондиціонування повітря.

Для забезпечення санітарних і технологічних норм в приміщеннях передбачено пристрій постійного і чергового опалення.

Джерелом теплопостачання для опалення приміщення чергового персоналу є електрична енергія. Опалення приміщення здійснюється за допомогою електроконвекторів зі східчастими регуляторами потужності.

На час зупинки електричного обладнання ТП №5А, для підтримки розрахункових параметрів внутрішнього повітря, передбачено резервне опалення приміщення тепловим вентилятором, призначеними для роботи в пожежонебезпечних приміщеннях, з потужністю нагріву 4,5 / 9 к Вт.

Проектом передбачена система автоматизації обліку витрати води «брудного циклу» для системи зрошення шлакового відділення.

Крім того проектом передбачається влаштування систем автоматизації технологічного процесу, блискавкозахист, системи зв’язку, пожежної сигналізації, антикорозійний захист конструкцій та інше.

Санітарно-побутове обслуговування персоналу передбачається в приміщеннях адміністративно-побутового корпусу конвертерного цеху;  медобслуговування здійснюється у здравпункті конвертерного цеху. Використовуються санвузли, відстань до яких не перевищує допустимих норм від робочого місця.

Проектом враховані нормативні вимоги з пожежної та техногенної безпеки, охорони навколишнього природного середовища, санітарно-епідеміологічного благополуччя населення і охорони праці.

    В  процесі  проведення  експертизи  до  проектної  документації  надані  додаткові  матеріали  і  внесені  зміни,  у  т.ч.  виконане  обстеження  фундаментів  споруди шлакового відділення, виконаний  науково-технічний супровід,  внесені  зміни в  конструкції  опорних вузлів  колон,  змінено армування паль  тощо. 

 

Розділи