Основна інформація
Кошторисна вартість
Кошторисна вартість за чергами
Адреса
Адреса | Адреса згідно експериментального порядку | Наказ |
---|---|---|
м. Київ , на перетині вул. Березняківської та Дніпровської набережної | не присвоювалась | не призначалась |
Інформація про замовників
Правовий статус | Назва |
---|---|
Юридична особа | ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕПІЦЕНТР К" (32490244) |
Об’єкти будівництва
Відповідальні особи
Посада | Напрям експеритизи | ПІб |
---|---|---|
Відповідальний експерт |
З питань енергозбереження
|
НАУМЕНКО АЛЛА КОСТЯНТИНІВНА (АР 001773, АЕ 004709) |
Відповідальний експерт |
З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки |
ЯКИМЕНКО ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 000441, АЕ 004766, АЕ 007263) |
Відповідальний експерт |
З питань екології
|
СМАГІНА ЛЮБОВ ВАСИЛІВНА (АЕ 004414, АЕ 000004) |
Відповідальний експерт |
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
|
ПТАШКА ЛАРИСА ЛЕОНТІЇВНА (АЕ 004304, АЕ 002852) |
Відповідальний експерт |
З питань інженерного забезпечення
|
ВАЩЕНКО ОЛЬГА ІВАНІВНА (АЕ 001850, АЕ 004724) |
Відповідальний експерт |
З питань інженерного забезпечення
|
Шапаренко Зінаїда Сергіївна (АЕ 004726) |
Відповідальний експерт |
З питань інженерного забезпечення
|
МАЛІЧЕВА ТАМАРА ІВАНІВНА (АЕ 002760, АЕ 004776) |
Відповідальний експерт |
З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення З питань охорони праці |
Дуброва Ольга Михайлівна (АЕ 004774, АЕ 000060) |
Відповідальний експерт |
З питань міцності, надійності, довговічності
|
Харчун Юрій Панасович (АЕ 004410, АЕ 000002) |
Відповідальний експерт |
З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення |
ГАВРИЛОВА НАТАЛІЯ АНАТОЛІЇВНА (АЕ 004725) |
Головний експерт проекту |
З питань міцності, надійності, довговічності
|
Теличко Світлана Георгіївна (АЕ 006559, АЕ 002774) |
Інформація про проєктну документацію
Додаток до експертного звіту
Проект «Нове будівництво торговельного комплексу за адресою: м. Київ, на перетині вул. Березняківської та Дніпровської набережної», розроблений у 2021 році ПП «Архітектурне бюро А. Коваль» (01034, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 52 А), ГАП – Коваль О. В. (кваліфікаційний сертифікат: Серія АА № 002518 від 07.12.2015), на замовлення ТОВ «Епіцентр К» на підставі:
− містобудівних умов та обмежень для проектування об’єкта будівництва (реєстраційний номер ЄДЕССБ: MU01:1368-7770-0605-7092), затверджених наказом Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 13.08.2021 № 1049;
− завдання на проектування, затвердженого замовником;
− технічних умов і листів щодо проектування об’єкта, виданих відповідними службами.
Проектом передбачається будівництво торговельного комплексу «Епіцентр».
Проектом передбачені заходи щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (МГН) до всіх приміщень будівлі торговельного комплексу зокрема:
− паркувальні місця для автомобілів осіб з інвалідністю та інших МГН;
− головні входи до торговельного комплексу запроектовані без сходів і пандусів у рівні прилеглого тротуару;
− передбачено ліфти для зручного пересування по поверхах будівлі;
− основні входи до будівлі торговельного комплексу обладнані автоматичними розсувними дверима у безпороговому варіанті;
− у зоні санвузлів для покупців передбачено санвузол, пристосований для людей з обмеженими фізичними можливостями.
Будівництво торговельного комплексу передбачено в одну чергу, без виділення пускових комплексів.
Ділянка площею 4,0107 га розташована на перетині вулиці Березняківської та Дніпровської набережної у Дніпровському районі міста Києва.
Межі ділянки:
- з півночі - будівельний майданчик;
- зі сходу та півдня – гаражно-будівельні кооперативи «Тельбін» та «Лівобережний»;
- із заходу – Дніпровська набережна;
- з північного заходу – двоповерховий торговельний центр і комплекс АЗС.
Ділянка вільна від забудови та зелених насаджень. На території існують інженерні мережі, які підлягають винесенню з-під плями забудови.
Рельєф ділянки - нерівний, техногенно змінений, утворений шляхом намивання при будівництві житлового масиву «Березняки», має невеликий ухил у західному напрямку (до русла р. Дніпро). Відмітки поверхні землі коливаються від 99.400 до 97.800 м.
Заїзди на ділянку запроектовано з Дніпровської набережної та вул. Березняківської шириною 7,0 м.
Організація рельєфу території розроблена з урахуванням висотного положення існуючих будівель, споруд, прилеглої території, відміток верху покриття Дніпровської набережної та вулиці Березняківської. Відведення поверхневих вод передбачено по лотоках проїздів у запроектовану мережу дощової каналізації. Поверхневі води з автостоянок відводяться на локальні очисні споруди з подальшим випуском в мережу дощової каналізації.
Проект благоустрою передбачає влаштування проїздів, автостоянок, тротуарів. На вільній від забудови, проїздів і тротуарів території влаштовуються газони з додаванням рослинного шару ґрунту.
Інженерно-геологічні вишукування на ділянці будівництва виконані ТОВ «ЗБК-ЦЕНТР» у лютому-березні 2021 року.
На час вишукувань територія вільна від забудови, не упорядкована, огороджена, на якій відбувалось неорганізоване відсипання будівельного сміття.
У гідрографічному відношенні ділянка вишукувань відноситься до басейну р. Дніпро. Західна межа майданчика розміщується на відстані 55…70 м від берегової лінії р. Дніпро.
Геологічна будова ділянки на розвідану глибину до 20 м складається з таких інженерно-геологічних елементів (ІГЕ):
− ІГЕ-1 – насипний шар: супісок пластичний, суглинок туго-, м’якопластичний, рідше - пісок, темно-сірий, на окремих ділянках слабогумусований (відносний вміст органічної речовини 0,7…1,6%), зі щебенем та боєм цегли (до 5...10% за об’ємом), шлаком, з будівельним сміттям (до 8...15% за об’ємом) та уламками будівельних конструкцій, залишками арматури, підвищеної пористості, пухкий, злежаний;
− ІГЕ-1А – насипний шар: пісок середньої крупності та дрібний, пухкий і середньої щільності, малого ступеня насичення водою, кварцовий, з домішками будівельного сміття, злежаний;
− ІГЕ-1Б – намивний шар: пісок середньої крупності та дрібний, щільний, малого ступеня насичення водою, кварцовий, з домішками будівельного сміття, злежаний;
− ІГЕ-2 – супісок пилуватий, пластичний, гумусований (відносний вміст органічної речовини 1,3…2,2%), із залишками коріння дерев і кущів, техногенно забруднений щебенем і боєм цегли, темно-сірий до чорного;
− ІГЕ-3А – пісок дрібний, середньої щільності, малого ступеня насичення водою, до насиченого водою нижче рівня ґрунтових вод, з гніздами нерозкладеного торфу, розводами гумусу, слабозамулений (відносний вміст органічної речовини 0.5…0,8%), обзалізнений, темно-буро-жовтий;
− ІГЕ-3 – супісок піщанистий, пластичний і текучий, рідше - суглинок м’якопластичний, слабозаторфований, місцями замулений (відносний вміст органічної речовини 11,8…17,6%), темно-сірий, місцями до чорного;
− ІГЕ-4 – пісок середньої крупності, щільний, насичений водою, кварцовий, з прошарками піску дрібного, рідше – текучого супіску, жовто-сірий, з глибиною - світло-сірий;
− ІГЕ4А – супісок піщанистий, текучий, інколи слабозамулений, темно-сірий;
− ІГЕ-5 – суглинок легкий, пилуватий, м’якопластичний, з лінзами піску дрібного, сірий до темно-сірого.
Гідрогеологічні умови ділянки характеризуються наявністю потужного водоносного горизонту, за архівними даними він має потужність більше ніж 40 м.
Підземні води на ділянці вишукувань зустрінуті всіма свердловинами. Усталений рівень ґрунтових вод зафіксований на глибинах 4,2…5,8 м від денної поверхні, в абсолютних відмітках 93.000…93.600 м.
Водоносний горизонт – безнапірний, його живлення відбувається за рахунок гідравлічного зв’язку з водами долини р. Дніпро, та значно меншою мірою – за рахунок інфільтрації атмосферних опадів і можливих техногенних втрат з водонесучих мереж.
Сезонні коливання ґрунтових вод становлять 1,2…1,6 м. Вони залежать від режиму роботи Київської ГЕС та ГАЕС.
Територія вишукувань відноситься до підтопленої. Тип підтоплення – природний.
У випадку значних аварійних втрат з водонесучих мереж можливе утворення тимчасового водоносного горизонту типу «верховодка» в межах насипних ґрунтів. Потужність «верховодки» та час її існування будуть залежати від тривалості аварійних витоків.
За результатами лабораторних випробувань підземні води постійного горизонту неагресивні за вмістом всіх компонентів до бетонів марки W4, W6, W8 за водонепроникністю та слабоагресивні до металевих конструкцій при періодичному змочуванні.
Води «верховодки» можуть мати слабку агресивність за показником рН до бетонів марки W4, неагресивні до бетонів марки W6.
Інженерно-геологічні процеси та явища (зсуви, суфозія, утворення карстів, підроблення території, набухання, просідання та ін.) на території майданчика вишукувань не розвиваються.
Прогноз зміни умов ґрунтового середовища
За візуальною оцінкою, польовими та лабораторними визначеннями майданчик на період вишукувань знаходиться в умовно стійкому стані. Тут не розвиваються і в майбутньому не передбачаються гравітаційні процеси, ерозія поверхні чи суфозія ґрунтів.
Розрахункові рівні повені (повеней) Канівського водосховища, визначені інститутом «Гідропроект ім. С. Я. Жука», - 1% (100 років), і 2% (50 років) забезпеченості, дорівнюють відповідно відміткам:
− в районі мосту Метро: 1% - 97,0 м і 2% - 96,7 м;
− в районі житлового масиву «Осокорки»: 1% - 96,4 м і 2% - 96,2 м.
Отже, при виникненні надзвичайної ситуації, що супроводжується катастрофічним паводком, не прогнозується затоплення території дослідження – абсолютні відмітки поверхні землі по майданчику становлять 97.800...99.400 м, що більше розрахункових відміток 97.000 м при катастрофічній повені.
Категорія складності інженерно-геологічних умов – ІІІ (складна).
Згідно з ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України», відповідно до карти ЗСР-2004-А майданчик будівництва розташований у районі з фоновою сейсмічною інтенсивністю 5 балів за шкалою МSК-64.
За розрахунком, наведеним у матеріалах проекту, погодженим замовником, будівля торговельного комплексу відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС3.
Торговельний комплекс загальною площею 49 188,74 м² являє собою двоповерхову опалювану будівлю з підземним паркінгом та прибудованою ТП 10 кВ.
Будівля, у цілому, прямокутної форми з основними розмірами в осях 180,0 × 108,0 м.
Гранична висота будівлі – 23 м до елементів зовнішньої реклами на покрівлі.
Зовнішні огороджувальні конструкції - із сандвіч-панелей, товщиною 150 м, та світлопрозорих алюмінієвих конструкцій вітражів, світлових ліхтарів на покрівлі.
Бетонний цоколь - 0,9 м, утеплений зовні системою вентильованого фасаду, з металевим листом темно-синього кольору (RAL 5011) лицьової поверхні.
Покрівля - плоска, з невеликим ухилом металевих балок (і = 0,025) до воронок зливостоку. Покрівля - не експлуатована, використовується для розташування інженерного обладнання (дахових газових кондиціонерів) та систем димовидалення. У зоні «Сад-город» у покрівлі влаштовано світлові ліхтарі.
Гідроізоляція покрівлі - з мембрани ПВХ, товщиною 1,2 мм. Утеплювач - з мінераловатних плит «Rockwool», товщиною 240 мм.
Водовідведення з покрівлі - внутрішнє, по трубах зливостоку, з підключенням до закритої системи.
У підземній частині комплексу запроектовано автостоянку на 377 автомобілів і технічні приміщення обслуговування комплексу.
На першому та другому поверхах торговельного комплексу розміщені торговельні зали і технічні приміщення.
В осях 6-13 та А-Б запроектовано антресольний поверх, де розміщено адміністративно-побутові приміщення персоналу комплексу.
Головний вхід у торговельний комплекс орієнтовано на велику гостьову автостоянку та основний транспортний під’їзд зі сторони Дніпровської набережної.
Рампа господарського завантаження розташована зі сторони дворового фасаду.
Будівлю запроектовано у металевому каркасі з основним кроком колон 12,0 × 12,0 м в наземній частині і 5,0 × 6,0 × 7,0 м - у підземній частині комплексу.
Сходові клітки - з цегляними стінами та бетонними сходами по металевих косоурах.
Усі перекриття виконані з монолітного залізобетону по металевих балках.
Перекриття підземного паркінгу в районі заїздів та виїздів з паркінгу має похил 1,0% від зовнішніх стін будівлі.
Вздовж осі К на відм. + 8.050 м до каркаса примикає евакуаційний балкон, стояки якого в осях 6/1-12 спираються на рампу, а крайні балки - на цегляну стіну евакуаційних сходів та перекриття на відм. + 8.100 м.
Ділянку евакуаційного балкону в осях 3/6 виконано на консолях.
Максимальна висота будівлі по гребеню +14.600 м.
Похил покриття - 2,5%.
Стіни - із сандвіч-панелей, з вертикальною розкладкою.
Стійкість каркаса будівлі вздовж літерних осей забезпечується роботою рам з жорстким закріпленням ригелів перекриття на відм. +8.100.
Стійкість каркаса вздовж цифрових осей забезпечується вертикальними в’язями в рядах Ж-И по осях 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15 в паркінгу до відм. 0.000 і по осях 1, 3, 6, 8, 11, 13 і 15 вище відм. 0.000.
Просторова жорсткість будівлі забезпечується спільною роботою жорсткого диска покриття, рам, системою горизонтальних в'язей покриття та залізобетонними перекриттями на відм. 0.000 та +8.100, а також роботою вертикальних в’язей по колонах.
Несучими елементами покриття є балки із зварних двотаврів.
Прогони покрівлі - в одному рівні з несучими балками покрівлі, крок - 4,0 м. На балки укладається металевий профільований настил Т92-915-0,88.
Закріплення профільованих листів типу «Pruszynski» (або їх аналогів) до прогонів покриття виконується самонарізними гвинтами марки SD12-H15,5 × 32 фірми «SFS» або їх аналогами в кожній гофрі. Дозволяється також виконувати кріплення профільованих листів піротехнічними цвяхами діаметром 4,5 мм марки Х-ENP-19L15МХ фірми «HILTI» або фірми «SPIT» чи їх аналогами. Поздовжнє з’єднання профільованих листів між собою виконується комбінованими заклепками фірми «Gesipa» діаметром 4 мм з кроком не більше 500 мм, або самонарізними гвинтами фірми «SFS» марки SL 2-4,8 × 20.
Жорстке з’єднання балок перекриття з колонами на відм. +8.100 вирішено на зварці, а балок перекриття на відм. 0.000, ригелів покриття та прогонів – шарнірне на болтах.
Фундаменти під каркас будівлі – пальові. Палі – буронабивні, Ø320 мм, довжиною 12 м. В основі паль - ґрунти ІГЕ-4.
Фундаменти під рампу та вхідні групи – пальові. Палі - малого перерізу, Ø159 мм, довжиною 15-16 м. В основі паль - ґрунти ІГЕ-4.
Після заглиблення труб останні бетонуються армованим бетоном.
Ростверки – окремі, плитні та стрічкові, монолітні залізобетонні.
Цокольні панелі – монолітні залізобетонні.
Монолітні залізобетонні плити перекриття товщиною 200 мм виконуються:
− на відм. 0.000 в осях 1-15 між осями А-К;
− на відм. мінус 0.490 (перекриття заїздів, виїздів з паркінгу) в осях 2-3 між осями А-Д, в осях 15-16 між осями А-К;
− на відм.+4.200 в осях 6-13 між осями А-Б;
− на відм. +8.100 в осях 1-15 між осями А-Л.
Перекриття виконують по металевих балках. На балки укладається металопрофіль, який виконує функцію незнімної опалубки, по ньому – залізобетонна монолітна плита.
За несучою здатністю приймається металопрофіль Pruszynski T57-0.7, який встановлюється широкими гофрами вниз (стороною «негатив»).
Сходи – залізобетонні сходинки, по металевих косоурах.
Цегляні стіни сходових вузлів влаштовуються на ряд фундаментних блоків типу ФБС на цементно-піщаному розчині М200. Фундаментні блоки встановлені на ростверки.
Монолітна залізобетонна плита підлоги на відм. мінус 3.900 передбачена товщиною 200 мм.
Прибудована трансформаторна підстанція розміщена в осях 5-6 біля осі K на відм. 0.000.
Основою монолітних залізобетонних конструкцій ТП є пошарово ущільнений ґрунт зворотної засипки (щільність - не менше ніж 1,65 т/м3).
Стіни товщиною 300 мм виконуються з важкого залізобетону.
Плити підлоги ПП1 товщиною 200 мм у місцях встановлення трансформаторів T1 та Т2 виконуються з важкого армованого бетону.
Монолітні залізобетонні стіни паркінгу влаштовані по осях А, К, 1 та 16. Монолітні стіни влаштовані на пальовій основі. Палі - буронабивні, Ø320 мм, довжиною 12 м.
Монолітні стіни влаштовуються з відмітки мінус 5.400 мм. Товщина плитної частини – 900 мм, стінової – 500 мм (в нижній частині стіни) та 250 мм (у верхній).
Бокові поверхні монолітних стін, що контактують з ґрунтом, покриваються гідроізоляційною бітумною холодною мастикою (за типом ТехноНІКОЛЬ № 24) за два рази.
Перекриття заїздів-виїздів виконуються по металевих балках. На балки укладається металопрофіль, який виконує функцію незнімної опалубки, за несучою здатністю прийнято Pruszynski Т57-0.7. По металопрофілю – залізобетонна монолітна плита товщ. 200 мм та 160 мм.
Проектом передбачено влаштування підпірних стін ПС-1...ПС-4 (поз. 16-19 за ГП) з блоків бетонних типу ФБС на ґрунтовій подушці, з улаштуванням монолітної плити підошви, та по верху блоків – розподільної монолітної бетонної балки.
Ґрунтова подушка під плити виконується товщиною не менше ніж 500 мм з пошарово ущільненого ґрунту або гранвідсіву. По ущільненому ґрунту влаштовується бетонна підготовка.
Монолітна плита підошви товщиною 300 мм та розподільна залізобетонна балка товщиною 200 мм виконуються з важкого армованого бетону.
Бокові поверхні підпірних стін, що контактують з ґрунтом, покриваються холодною гідроізоляційною мастикою (за типом ТехноНІКОЛЬ № 24) за два рази.
У проекті наведено принципові технологічні рішення торговельного комплексу в складі: гіпермаркету будівельних матеріалів, супермаркету продовольчих товарів із закладом громадського харчування.
Гіпермаркет будівельних матеріалів відноситься до спеціалізованих магазинів з повним асортиментом та має кваліфікаційну групу IV H згідно з табл. А.1 Додатка А ДБН В.2.2-23:2009. Торговельний комплекс передбачений для продажу будівельних матеріалів, побутової техніки, будівельного та садового реманенту, саджанців, квітів.
У торговельних залах передбачений вільний доступ покупців до виставлених товарів, з оплатою через централізовані касові вузли.
У залах для демонстрації і зберігання товарів встановлені палетні стелажі, виставкові стенди та підтоварники.
Завантаження товарів здійснюється через окрему рампу на 10 розвантажувальних постів.
Розвантаження-завантаження та переміщення палетованих товарів, габаритних товарів і вантажів вагою понад 20 кг виконуються за допомогою підіймально-транспортного обладнання та засобами малої механізації.
Супермаркет продовольчих товарів передбачений для продажу товарів повного асортименту продовольчих і супутніх непродовольчих товарів повсякденного попиту (крім лакофарбових).
Виробнича програма супермаркету включає:
- виробництво м’ясних напівфабрикатів – 440 кг на добу;
- виробництво рибних напівфабрикатів – 330 кг на добу;
- виробництво хліба та хлібобулочних виробів – 460 кг на добу;
- виробництво кулінарної продукції – 700 кг на добу.
Проектом передбачено необхідний склад виробничих приміщень у відповідності до поточності технологічного процесу.
У торговельному залі супермаркету передбачається заклад громадського харчування: кафетерій на 50 посадкових місць. Робота закладу передбачена на напівфабрикатах високого ступеня готовності.
Усі виробничі приміщення укомплектовані технологічним (тепловим і холодильним) обладнанням і виробничим інвентарем, необхідним для забезпечення технологічного процесу готування їжі.
Згідно з ТУ ПрАТ АК «Київводоканал» № 15663 від 30.06.2021 водопостачання та пожежогасіння комплексу передбачено з водопровідних мереж Ø500 мм по вул. Березняківській.
Господарсько-побутові стічні води згідно з ТУ ПрАТ АК «Київводоканал» № 15595 від 30.06.2021 відводяться до каналізаційного колектора Ø600 мм по вул. Березняківській.
Водовідведення з території забудови виконується закритою системою з підключенням до існуючої дощової каналізації Ø600 мм по Дніпровській набережній зі збільшенням діаметра на 800 мм від точки підключення до вул. Березняківської згідно з ТУ КК «Київавтодор» № 16-02-22/ТУ від 03.02.2022.
Протипожежне водопостачання забезпечується від запроектованих протипожежних резервуарів за допомогою насосів, розташованих в насосній станції. Пожежні резервуари з насосною запроектовані у підвальному поверсі.
Протипожежні насоси передбачені з ручним, дистанційним (від кнопок біля пожкранів) та автоматичним керуванням.
Одночасно із сигналом про пуск насосів подається сигнал на відкриття електрозасувки на обвідній лінії водолічильника на вводах водопроводу, а також сигнал у приміщення чергового.
На системі внутрішнього протипожежного водопроводу влаштовуються два пожежних патрубки Ø80 мм для підключення пожежних машин.
Для урахування витрат води на вводі передбачено встановлення лічильника холодної води.
Необхідний тиск у системі господарсько-питного водопостачання забезпечується за допомогою насосів, розташованих в насосній станції.
Гаряче водопостачання забезпечується від ІТП. Для підприємств громадського харчування для резервного гарячого водопостачання передбачені індивідуальні водонагрівачі.
Відведення побутових і виробничих стоків передбачається окремими системами.
Стічні води від мийок виробничого обладнання кафе окремим випуском відводяться у жироуловлювач.
Технологічне обладнання бару до каналізації підключається з повітряним розривом струменя 20 мм від верху приймальної воронки, а для кожного відділення виробничої мийки передбачається окремий сифон Ø50 мм.
Відведення дощових і талих вод з покрівлі будівлі передбачено системою внутрішніх водостоків в мережу внутрішньомайданчикової дощової каналізації. Водостічні воронки прийняті з електрообігрівом.
Системи опалення і вентиляції торговельного комплексу передбачено окремими для приміщень, розташованих в межах кожного протипожежного відсіку та окремими для приміщень за різним функціональним призначенням.
Опалення приміщень торговельних залів, адміністративних і побутових приміщень запроектованого торговельного комплексу прийнято повітряне, суміщене з припливно-витяжними системами вентиляції, даховими кондиціонерами типу руфтоп, з газовими пальниками та із вбудованими тепловими насосами.
Газовикористовуюче обладнання систем кондиціонування оснащено приладами автоматики безпеки у відповідності до вимог чинних нормативних документів.
Обладнання систем повітряного опалення запроектовано з резервними вентиляторами. Проектом передбачено зниження температури в приміщеннях у неробочий час.
Вентиляція приміщень торговельних залів – припливно-рециркуляційна, з механічним спонуканням, із забезпеченням необхідної кількості зовнішнього повітря для працюючих і відвідувачів та підтримання оптимальних параметрів мікроклімату в приміщеннях та з урахуванням нерівномірної заповнюваності відвідувачами, що контролюється приладами контролю СО2 і системою диспетчеризації.
На вході до приміщення торговельного комплексу передбачені повітряно-теплові завіси.
Вентиляція закладів громадського харчування передбачена припливно-витяжною механічною, із самостійними системами для зони відвідувачів і виробничих приміщень. Повітрообмін прийнято з урахуванням компенсації витяжки від місцевих відсмоктувачів і технологічних норм.
Локалізація шкідливостей (тепло, волога) в зоні встановлення технологічного обладнання у торговельному залі та у виробничих приміщеннях закладів громадського харчування здійснюється місцевими відсмоктувачами з фільтрами для уловлювання жиру та вугільними фільтрами, з від’ємним повітрообміном припливно-витяжної вентиляції для запобігання розповсюдженню неприємних запахів в інші приміщення. Викид відпрацьованого повітря запроектовано вище покрівлі на 2 м.
Для приготування води для потреб системи ГВП запроектована дахова теплогенераторна, розміщена над технічним приміщенням.
У теплогенераторній передбачено встановлення двох одноконтурних газових водогрійних котлів марки «PEGASUS 87 2S» теплопотужністю 87 кВт кожний, виробництва фірми Fеrroli. Розрахунковий температурний графік роботи котельні з відпуску мережної води t° = 80-60°С.
Відведення димових газів в атмосферу проектом передбачається від кожного котла попередньо ізольованими трубами заводського виготовлення, які відводяться на відм. +20.500.
Газопостачання дахових кондиціонерів (Rooftop) і котельні передбачено згідно з ТУ АТ «Київгаз» № SW044241021 від 13.10.2021. Місце забезпечення потужності – існуючий розподільний газопровід середнього тиску Р = 0,1 МПа, Дн 225 мм, прокладений по вул. Березняківській.
Точка приєднання – на межі земельної ділянки об’єкта замовника.
Проектом передбачено:
− прокладання підземного газопроводу середнього тиску від місця підключення до комерційного вузла обліку газу ВОГ і ШГРП, з поліетиленових труб;
− встановлення комерційного обліку газу в металевій шафі та газорегуляторному пункті шафового типу на території торговельного комплексу. Перед комерційним ВОГ передбачено встановлення вимикального пристрою;
− прокладання внутрішньомайданчикового надземного газопроводу низького тиску по опорах на відм. +5.500 після ШГРП до виходу із землі на фасад будівлі;
− прокладання надземного газопроводу низького тиску по колоні та по даху будівлі до кондиціонерів дахового типу та проектної теплогенераторної, із сталевих електрозварних трубопроводів. На введенні газопроводу низького тиску в приміщення теплогенераторної передбачено встановлення відсічного клапана, який спрацьовує від газосигналізатора.
Річна загальна витрата газу об’єкта становить 330,33 тис. н. м3.
Паркінг не опалюється.
Вентиляція паркінгу – припливно-витяжна, механічна, розрахована на розчинення забруднюючих речовин від вихлопних газів автомобілів. Видалення повітря здійснюється з верхньої та нижньої зони в рівних частинах. Припливне повітря подається у верхню зону, вздовж проїзду. Викид витяжного повітря здійснюється через шахти, виведені вище покрівлі будинку. Приміщення паркінгу обладнується приладами контролю СО.
Вмикання вентилятора здійснюється автоматично – від газоаналізатора.
При перетинанні транзитними повітроводами протипожежних перешкод (перегородок, стін, перекриттів) та при приєднанні їх до вертикального колектора передбачається влаштування протипожежних клапанів та ущільнення місць проходу повітроводів через перегородки та стіни негорючими матеріалами, із забезпеченням нормативної вогнестійкості перешкод, які вони перетинають.
Електропостачання торговельного комплексу виконується згідно з ТУ ПрАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» № 0001342007211090230000001 від 20.07.2021 від прибудованої трансформаторної підстанції ТП-10/0,4 кВ із сухими трансформаторами потужністю 2 × 1600 кВА, РУ-10 кВ якої обладнуються вакуумними вимикачами
Для живлення І та ІІ секцій шин РУ-10 кВ проектованої трансформаторної підстанції ТП-10/0,4 кВ прокладаються КЛ-10 кВ в розріз КЛ-10 кВ «ТП 5151 – ТП 8178» № 1, 2.
Проектом передбачається прокладання КЛ-10 кВ:
- від І секція шин РУ-10 кВ РП127 (ком. 15) до І секції шин РУ-10 кВ ТП 5151;
- від ІІ секція шин РУ-10 кВ РП127 (ком. 12) до І секції шин РУ-10 кВ ТП 3374.
Розрахункове навантаження торговельного комплексу становить 1492 кВт, ІІ категорія надійності електропостачання.
У проекті передбачена достатня кількість ВРП, які живляться від РУ-0,4 кВ проектованої трансформаторної підстанції ТП-10/0,4 кВ кабелями розрахункових перерізів.
Для споживачів І категорії передбачені АВР.
Проектом передбачено встановлення дизельної електростанції ДЕС потужністю 850 кВА для живлення споживачів торговельного комплексу як резервного незалежного джерела живлення при зникненні напруги на постійному джерелі живлення.
Проектом передбачається компенсація реактивної потужності, Q = 2 × 260 кВАр.
Проектом передбачається робоче, аварійне (безпеки, евакуаційне, антипанічне) та ремонтне на 12 В електроосвітлення приміщень.
Робоче та аварійне освітлення приміщень виконується світильниками зі світлодіодними світильниками.
На шляхах евакуації застосовуються світлові покажчики «Вихід» із вмонтованим автономним блоком живлення та зарядним пристроєм, який забезпечує безперебійну роботу світильників протягом двох годин з моменту зникнення живлення.
Живлення робочого електроосвітлення та електрообладнання виконується кабелями з мідними жилами з ізоляцією, яка не поширює горіння, має помірну димоутворювальну здатність та є малонебезпечною за токсичністю продуктів горіння, типу ВВГнгд.
Живлення аварійного електроосвітлення та протипожежних пристроїв виконується кабелями з мідними жилами з вогнестійкою безгалогеновою ізоляцією марки FLAМЕ-X950(N) HXH FE 180/E30 (90), які прокладаються на підтримувальних вогнестійких системах класу Е-30 (Е-90) та зберігають функціональність протягом 30 та 90 хвилин, відповідно.
Для зовнішнього освітлення прилеглої території застосовуються світлодіодні світильники Ozon LED 115 Вт, які встановлюються на металевих опорах гарячого цинкування висотою 11 м та прожектори на фасаді будівлі.
Проектом передбачається автоматизація та диспетчеризація інженерного обладнання систем опалення, вентиляції.
Проектом передбачаються телефонізація торговельного комплексу від цифрової відомчої автоматизованої телефонної станції (ВАТС) та радіофікація від міської мережі радіомовлення.
У проекті наведені принципові рішення щодо організації будівництва.
Земляні роботи запроектовано виконувати екскаваторами та бульдозерами.
Улаштування буронабивних паль Ø320 мм виконується за допомогою універсальної бурової установки типу Bauer. Заглиблення труб Ø159 мм під палі виконується за допомогою пневматичної установки типу СО-166.
Товарний бетон на будмайданчик доставляється автобетонозмішувачами. Подача бетону в конструкції будівель виконується за допомогою автобетононасосів.
Монтажні роботи виконуються автомобільним краном вантажопідйомністю 25,0 т.
Тривалість будівництва становить 16,0 місяців, в тому числі підготовчий період 1,5 місяця.
Проектом передбачені заходи, регламентовані нормативними актами щодо забезпечення санітарно-епідемічного благополуччя населення.
Розрахунки співвідношення площ підприємства торгівлі (продовольчої та непродовольчої) виконані у відповідності до п. 6.2.9 ДБН В.2.2-23:2009 «Будинки і споруди. Підприємства торгівлі».
Кількість місць для розвантаження товарів передбачено відповідно до ДБН В.2.2-23:2009.
Очікувані рівні шумового навантаження на робочих місцях від роботи обладнання не перевищують допустимих рівнів.
Для досягнення оптимальних параметрів мікроклімату на робочих місцях згідно з ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень» торговельні приміщення обладнуються загальнообмінними системами припливно-витяжної вентиляції з механічним і природним спонуканням та системами кондиціонування повітря.
Освітленість робочих місць прийнята для кожного з передбачених проектом приміщень у відповідності до вимог ДБН В.2.5-28:2018 «Природне і штучне освітлення».
Співробітники торговельного комплексу забезпечені санітарно-побутовими приміщеннями відповідно до вимог ДБН В.2.2-28:2010 «Будинки і споруди. Будинки адміністративного та побутового призначення».
Розташування санвузлів, пристроїв для пиття передбачено з дотриманням вимог п. 5.2.2.17 ДБН В.2.2-28:2010.
Прання та хімічне чищення спецодягу передбачено за окремими угодами, укладеними із спеціалізованими підприємствами міста.
Розташування відкритої стоянки автотранспорту для відвідувачів торговельного комплексу відповідає вимогам додатка 10 ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів» і п. 10.8.8 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій», також витримані нормативні відстані від в’їздів, виїздів підземного паркінгу та проїздів до нього від вікон житлових і громадських приміщень у навколишній забудові.
У складі проекту розроблений розділ «Оцінка впливів на навколишнє середовище» (ОВНС), у якому визначено, що будівництво та експлуатація запроектованого об’єкта не спричинить понаднормативного впливу на стан навколишнього середовища.
Зокрема на атмосферне повітря будуть впливати викиди забруднюючих речовин з відпрацьованими газами автомобілів, які зберігаються на відкритих автостоянках і в підземному паркінгу та доставляють вантажі до комплексу, викиди з димовими газами руфтопів, котлоагрегатів і ДЕС, викиди від вентиляційних труб комплексу.
У повітря від запроектованих джерел будуть надходити: оксиди азоту, ртуть, окис вуглецю, вуглеводні граничні С12-С19, метан, двоокис сірки, речовини у вигляді суспендованих твердих частинок, аміак, бенз(а)пірен, фенол, альдегід пропіоновий, сірководень, акролеїн, кислота оцтова, спирт етиловий, ацетальдегід, натрію гідроокис, парникові гази.
Загальна кількість забруднювальних речовин незначна, їх концентрації в атмосферному повітрі не перевищують гранично допустимих рівнів.
Додатковим джерелом забруднення атмосферного повітря будуть тимчасові викиди забруднюючих речовин, що утворюються при виконанні будівельних робіт, які в цілому на стан повітряного середовища не впливають.
Для зменшення негативного впливу на атмосферне повітря проектом передбачені такі заходи:
− викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від руфтопів, котлоагрегатів, ДЕС, вентиляційних труб комплексу, що містять забруднювальні речовини, виведені на висоту, яка забезпечує їх ефективне розсіювання;
− оснащення місцевих відсмоктувачів від технологічного обладнання закладів громадського харчування жироуловлювачами та фільтрами;
− оснащення форматно-розкрійної дільниці аспіраційними системами з фільтрами високого ступеня очищення;
− передбачено екологічно безпечне технологічне обладнання, яке має незначну емісію забруднюючих речовин в атмосферне повітря;
− впроваджено комплекс заходів з енергозбереження та забезпечення пожежної безпеки тощо.
Вплив на геологічне середовище очікується у межах нормативів завдяки впровадженню комплексу заходів, у тому числі: відведення поверхневих стічних вод організованою мережею дощової каналізації, будівництво підпірних стін, гідроізоляція конструкцій підземного залягання, конструкції всіх водонесучих комунікацій запроектовані герметичними, що запобігає водонасиченню ґрунтів тощо.
Відповідно до даних, наведених у розділі ОВНС та в акті обстеження зелених насаджень від 02.06.2021, складеному за участю представників замовника та генпроектувальника, на ділянці проектування зелені насадження відсутні.
Проектом передбачено проведення додаткового висадження зелених насаджень. Тому можна вважати, що вплив на рослинний світ не очікується.
На ділянці родючий шар ґрунту відсутній.
Будівництво передбачається поза межами прибережної захисної смуги р. Дніпро та його затоки, нормативний розмір якої затверджений рішенням Київської міської ради від 08.10.2009 № 365/2434.
Для зменшення рівнів впливу на ґрунти та водне середовище проектом передбачаються такі рішення: виконання твердого водонепроникного покриття території та системи зливозбору дощових вод; очищення забрудненої частини поверхневого стоку на очисних спорудах, очищення у жироуловлювачі виробничих стічних вод від технологічного обладнання закладів громадського харчування, роздільне збирання відходів та їх утилізація згідно з укладеними договорами, у паливний бак ДЕС вмонтовано покажчик рівня палива для запобігання переливу його при заправлянні та інше. Вплив на водне середовище та ґрунти очікується в межах нормативів.
На тваринний світ та об’єкти природно-заповідного фонду вплив не здійснюється.
Вплив на соціальне і техногенне середовище здійснюється в межах нормативів, проектом передбачені заходи щодо захисту прилеглих будинків і споруд від руйнації, забезпечення їх стійкості при будівництві.
Проектом передбачено будівлю ІІ ступеня вогнестійкості.
Площу першого та другого поверхів споруди розділено на протипожежні відсіки протипожежними стінами 1-го типу (REI 150), в яких розташовуються торговельні зали. Площа підземного гаража поділено на п’ять протипожежних відсіків в межах поверху не перевищує 3000 м2, а кількість автомобілів в кожному - менше 100 од. Приміщення для тимчасового зберігання автомобілів відокремлені від торговельних залів першого поверху протипожежним перекриттям з класом вогнестійкості REI 180.
Сполучення між залами торгівлі на поверхах, які поділені на три протипожежні відсіки, виконується ескалаторами через прорізи в протипожежному перекритті, з їх заповненням при пожежі протипожежними завісами. Кожний торговельний зал на першому поверсі та кожний протипожежний відсік у підземному поверсі забезпечується не менше ніж двома евакуаційними виходами безпосередньо назовні, з другого поверху - до евакуаційних сходових кліток типу СК 1. Довжина шляху евакуації і найвіддаленішої точки кожного торговельного залу становить менше ніж 70 м. Адміністративно-побутові приміщення торговельного комплексу влаштовуються на антресольному поверсі на відмітці 4.200 в осях (6-13)(А-Б). Евакуацію персоналу передбачено на дві розосереджені евакуаційні сходові клітки типу СК1 з виходом на прибудинкову територію. Поверхи будівлі, кожний протипожежний відсік обслуговують як вантажно-пасажирські ліфти, так і ліфти пожежні, які мають ліфтові холи з підпором повітря до них при пожежі на кожному поверсі, включно з підземним.
Запроектований об’єкт обладнаний системами пожежної сигналізації, протидимним захистом, керуванням евакуюванням в частині системи оповіщення про пожежу та світловими покажчиками напрямку евакуації, автоматичною системою спринклерного водяного пожежогасіння; автоматичною системою порошкового пожежогасіння захищаються вбудоване приміщення ТП, агрегатних та електрощитових об’єкта.
Системою локального пожежогасіння кухонного обладнання захищається приміщення гарячого цеху, розташованого на відмітці 0.000 в осях (14-15)(Е-Ж).
Гасити загоряння передбачено пожежними кран-комплектами від внутрішнього протипожежного водопроводу.
Зовнішнє протипожежне водопостачання влаштовується від об’єктової кільцевої мережі водопостачання із встановленими на ній пожежними гідрантами, що живляться від міської мережі водопроводу.
Об’єктова насосна станція протипожежного водопостачання передбачена з окремими групами насосів – для автоматичного водяного пожежогасіння та внутрішнього протипожежного водопроводу. Запас води в резервуарах передбачений для роботи систем протягом нормативного часу роботи систем. Будівля захищається системою блискавкозахисту.
По території торговельного комплексу влаштовано круговий проїзд для пожежних автомашин. Відстань до автомобілів, що зберігатимуться на відкритій автостоянці торговельного комплексу, до автозаправного комплексу, розташованого на сусідній земельній ділянці, а саме: резервуара зі скрапленим газом, заправними колонками рідкого моторного палива, становить не менше ніж 40 м.
У проекті прийняті технічні рішення, регламентовані нормативними актами з охорони праці, що забезпечують безпечну експлуатацію об’єкта.
Згідно з матеріалами проекту значення теплотехнічних показників для усіх зовнішніх огороджувальних конструкцій торгівельного комплексу прийняті в межах нормованих.
Клас енергетичної ефективності комплексу у відповідності до матеріалів проекту відповідає класу «С» за ДБН В.2.6-31:2016.
Відповідність класу енергетичної ефективності і теплотехнічних показників підлягає уточненню на робочій стадії проекту, при цьому клас енергоефективності не може бути прийнятий менше класу «С».
Експертиза проведена за напрямами, зазначеними у 8.6 ДСТУ 8907:2019 «Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво».
При цьому у відповідності до 8.6.9 зазначеного стандарту до проведення експертизи проектної документації не залучались експерти з питань ядерної і радіаційної безпеки, та експертиза за цим напрямом не проводилась, оскільки об’єкт не призначений для поводження з радіоактивними матеріалами та відходами від них.
Згідно з листом замовника від 01.12.2021 № 401/33 експертиза проекту здійснена без розгляду кошторисної частини проектної документації.
У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза» проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни та доповнення.
Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту, в тому числі при внесенні проектної документації до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (ЄДЕССБ), покладається на генпроектувальника та замовника.
Розділи
![](files/tmp/qr/30c0fa41afa18ab7770d036faf7b0ddf.png)