1 редакція від 23.02.2022 2 редакція від 20.04.2022

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:0096-0700-7869-4561
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№14-0005/01-22 від 25.02.2022
Орган, що видав
Філія ДП "Укрдержбудекспертиза" у Львівській області (35917794) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Нове будівництво багатофункційного комплексу з підземною автостоянкою і трансформаторною підстанцією на вул. Княгині Ольги, 120 у м. Львові. Будівля 7. Будинок 8, 9, 10
Код проектної документації
PD01:9271-8903-7449-3209 Зміни №2 №А-20-29/3-4-7-АР від 2021-12-15 (видав ПП "ЕЙВІАР") / Наявні експертизи: EX01:0096-0700-7869-4561
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження
Головний експерт проекту
КНЯЗИК ВАСИЛЬ ДМИТРОВИЧ (АЕ 006455, АА 000387, АЕ 000079 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Львівська обл., Львівський район, Львівська територіальна громада, м. Львів (станом на 01.01.2021), вулиця Княгині Ольги , б. 120 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЄВРОТЕК ДЕВЕЛОПМЕНТ" (43995778)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
КНЯЗИК ВАСИЛЬ ДМИТРОВИЧ (АЕ 006455, АА 000387, АЕ 000079)
Відповідальний експерт З питань екології
СТЕПАНОВ ОЛЕКСАНДР КОСТЯНТИНОВИЧ (АЕ 000164, АЕ 004398)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
ПАВЛІВ ТАРАС МИХАЙЛОВИЧ (АЕ 000496, АЕ 004314, АЕ 007182)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
З питань охорони праці
З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
СТАДНИК СВІТЛАНА МИРОНІВНА (АЕ 006481, АЕ 003215, АЕ 000982, АЕ 006470)
Експерт (фахівець) З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
Касіян Ольга Петрівна
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Якимів Євгеній Миколайович
Експерт (фахівець) З питань міцності, надійності, довговічності
Крупка Володимир Теодорович
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Гук Василь Іванович
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Комарянська Оксана Андріївна
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Тимчій Михайло Михайлович
Архітектор Архітектурне об'ємне проектування
ЗАЯЦЬ ЯРОСЛАВ МИХАЙЛОВИЧ (АА 000386)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:9271-8903-7449-3209
Орган, що видав
ПП "ЕЙВІАР" (41434557)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проектні роботи
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1122.1 Будинки багатоквартирні масової забудови
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
15.12.2021
Номер проектної документації
А-20-29/3-4-7-АР
Статус документа
Архівний

Додаток до експертного звіту

Проєкт розроблено ПП ЕЙВІАР (м. Львів, вул. Лисенка, 21, головний архітектор проєкту Йосипчук В.М., кваліфікаційний сертифікат архітектора АА № 002318, виданий 30.04.2015; головний інженер проєкту Бубряк А.Е., кваліфікаційний сертифікат інженера-проєктувальника АР № 018185, виданий 14.12.2021) на підставі:

- завдання на проєктування, затвердженого замовником та погодженого генеральним проєктувальником;

- містобудівних умов та обмежень для проєктування об’єкта будівництва, затверджених рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 10.12.2021 № 1113;

- технічних умов ЛМКП Львівводоканал від 31.01.2022 № ТУ-31;

- технічних умов ПрАТ Львівобленерго від 27.01.2022 № ТУ006049-270122-1-13-70-3-000000-1;

- технічних умов АТ Львівгаз від 14.01.2022 № 790-ТУп-64-0122;

- технічних умов ЛМКП Львівтеплоенерго від 12.01.2022 № 15-03.

Додатково замовником надані:

- витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 20.08.2021 № 271452933;

- витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 09.11.2021 № НВ-4617207132021 (кадастровий номер земельної ділянки 4610136900:09:002:0064);

- технічні висновки з інженерно-геологічних вишукувань, виконані ПрАТ Геотехнічний інститут у 2021 році.


Клас наслідків (відповідальності) об’єктів – СС2; сукупний показник – СС2.

 

Проєктні рішення

Ділянка загальною площею 1,7338 га, на якій передбачено будівництво багатофункційного комплексу з підземною автостоянкою і трансформаторною підстанцією знаходиться на вул. Княгині Ольги, 120 у м. Львові, в зоні багатоповерхової громадської та житлової забудови, в кварталі, обмеженому вулицями Наукова, Трускавецька, І. Пулюя та Княгині Ольги. Рельєф ділянки – рівнинний. Ділянка з півночі обмежена територією супермаркету “Сільпо”, з північного західу – будівлею Храму, з півдня – будівлею Львівського міського центру зайнятості. Ділянка вільна від забудови та цінних зелених насаджень. Заїзд на ділянку передбачено з вул. Княгині Ольги.

Проєктом передбачено будівництво 7-8 поверхових житлових будинків (будинки №№ 8, 9 на г. п. – 8-ми поверхові, № 10 на г. п. – 7-ми поверховий) та двоповерхової будівлі з приміщеннями комерційного призначення (№ 7 на г. п.), які зблоковані між собою та в плані утворюють П-подібну форму забудови з внутрішнім подвір’ям. Під житловими будинками, будівлею та під внутрішнім подвір’ям передбачено влаштування підземної автостоянки.

Проєктом передбачено влаштування проїздів та пішохідних доріжок, ігрових майданчиків для дітей дошкільного і молодшого шкільного віку, майданчика для відпочинку дорослого населення, майданчика для занять фізкультурою, підземного майданчика для контейнерів зі сміттям та побутовими відходами, велостоянку, озеленення вільної від забудови території шляхом посадки декоративних дерев і кущів та влаштування газонів. Тимчасову автостоянку для зберігання автомобілів мешканців будинку та працівників будівлі № 7 (у т. ч. з машино-місцями для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення) передбачено поблизу ділянки проєктування. Покриття проїздів, автостоянки та пішохідних доріжок – бетонна бруківка (ФЕМ).

Генпланом враховано потреби людей з обмеженими можливостями (в місцях перетину пішохідних доріжок з проїздами запроєктовано перехідні пандуси із зонами пониженого бордюру, входи в будинки та будівлю передбачено з рівня землі).

Відведення дощових вод з ділянки передбачено запроєктованими водовідвідними решітками на запроєктований сепаратор нафтопродуктів з подальшим відведенням в міську дощову каналізацію.

Архітектурні рішення

Згідно із завданням на проєктування будівництво 7-8 поверхових односекційних житлових будинків №№ 8, 9, 10 та двоповерхової будівлі № 7 з приміщеннями комерційного призначення передбачено в одну чергу без виділення пускових комплексів.

Покрівля житлових будинків та будівлі № 7 – плоска суміщена, водовідведення – внутрішнє. По периметру дахів запроєктовано парапет. Входи в житлову частину будинків №№ 9, 10 - наскрізні, вхід в будинок № 8 – з півночі, входи в будівлю № 7 – з півдня. В будівлі № 7 в осях 6/7-7/7 на висоту 2-х поверхів запроєктовано наскрізний прохід.

Входи в будинки від атмосферних опадів захищено консольним виступом 2-го поверху, входи в будівлю № 7 – суцільним дашком, запроєктованим в рівні перекриття над 2-им поверхом, над в’їздами-виїздами в підземну автостоянку запроєктовано козирки для захисту від атмосферних опадів. Зв’язок між поверхами житлових будинків передбачено ліфтами вантажопідйомністю 1000 кг та сходовими клітками типу СК1, зв’язок між поверхами будівлі № 7 та між приміщення комерційного призначення в двох рівнях будинку № 10 – внутрішніми сходами типу С2.

На відм. -4,550 запроєктовано підземну автостоянку з приміщеннями для автомобілів, тамбури, насосну, насосну пожежогасіння, електрощитову, біля ліфтів – тамбур-шлюзи 1 типу з підпором повітря; в рівні 1-го поверху кожного житлового будинку – тамбури, коридори, біля ліфтів – тамбур-шлюзи 1 типу з підпором повітря, колясочні, вбудовані приміщення комерційного призначення в складі: тамбур, санвузол, санвузол з універсальною кабіною, побутове приміщення; в рівні 2÷8  поверхівкоридори, біля ліфтів – тамбур-шлюзи 1 типу, житлові квартири. В будинку № 10 в осях А/10÷В/10-1/10÷4/10 приміщення комерційного призначення запроєктовано в рівні 1-2 поверхів. Вхід в житлову частину будинків ізольовано від входів у вбудовані приміщення комерційного призначення.

Проєктом передбачено одно-, дво- та трикімнатні квартири з таким складом приміщень: передпокій, житлові кімнати, кухні, санвузли, ванні кімнати, гардеробні, лоджії, на відм. +22,530 будинку № 8 та на відм. + 19,980 будинків №№ 9, 10 – тераси. На лоджіях та терасах передбачено евакуаційні площадки з глухими простінками для забезпечення другого евакуаційного виходу з квартир. Висота 1-го поверху житлових будинків №№ 8, 9, 10 – 4,05 м, висота 2-8 поверхів – 3,15 м.

В будівлі № 7 запроєктовано офісні приміщення в складі: тамбури, санвузли з універсальною кабіною, побутові приміщення. Висота 1-го поверху – 3,90 м, висота приміщень 2-го поверху – 3,22 м.

Вихід на покрівлю кожного будинку передбачено з будки виходу через протипожежні двері 2-го типу з площадки сходової клітки, вихід на покрівлю будівлі № 7 – за допомогою стаціонарної протипожежної драбини.

Підземну автостоянку загальною кількістю 172 машино-місця (у т. ч. з машино-місцями, що можуть використовуватись особами з інвалідністю та іншими маломобільними групами населення) запроєктовано під будинками №№ 8, 9, 10, будівлею № 7 та під внутрішнім подвір’ям. В’їзди-виїзди в підземну автостоянку запроєктовано з протипожежними воротами 2-го типу. З підземної автостоянки передбачено розосереджені евакуаційні виходи безпосередньо назовні через в’їзди-виїзди та запроєктованими ліфтами через тамбур-шлюзи з підпором повітря.

Запроєктовані огороджувальні стіни – керамічні блоки, перегородки – цегляні, вікна, балконні двері та вітрини – з металопластикового та алюмінієвого профілю із заповненням енергозберігаючими склопакетами, вхідні двері – з алюмінієвого профілю із заскленням армованим склом, утеплені та ущільнені в притулах, з пристроями для самозачинення та із замково-переговорним пристроєм, двері в квартири – металеві протизламні з межею вогнестійкості не менше, ніж ЕІ30, дверні блоки технічних приміщень – металеві глухі протиударні, з межею вогнестійкості EI30, дверні блоки внутрішніх сходових кліток – металеві, засклені армованим склом, з приладами для самозачинення та ущільненням в притулах, з межею вогнестійкості EI30, дверні блоки приміщень комерційного призначення – протипожежні з межею вогнестійкості EI30.

Для забезпечення потреб маломобільних груп населення проєктом передбачено:

- входи в житлові будинки та будівлю № 7 передбачено з рівня землі;

- сходово-ліфтові холи житлової частини запроєктовано на одному рівні з площадкою входу;

безперешкодний доступ на всі поверхи будинку за допомогою ліфтів з кабіною розміром 1,10х2,10 м, доступ на 2-ий поверх приміщень комерційного призначення – за допомогою підйомної платформи;

- ширина входу в ліфтові кабіни 0,90 м;

усі житлові кімнати, кухні, сходово-ліфтові холи та загальнобудинкові сходи мають природне освітлення;

- матеріал покриття підлог в сходово-ліфтових холах – з шорсткою поверхнею, що не допускає ковзання.

Зовнішнє опорядження будинків та будівлі передбачено згідно з паспортом опорядження фасадів, внутрішнє опорядження – згідно з функціональним призначенням приміщень.

Конструктивні рішення

Конструктивна система житлових будинків та будівлі № 7 –залізобетонний монолітний безригельний каркас з діафрагмами та ядрами жорсткості. Просторову стійкість забезпечено жорстким защемленням колон у фундаментах, наявністю діафрагм та ядер жорсткості. Жорсткість у горизонтальній площині забезпечено монолітними залізобетонними перекриттями. Запроєктовані будівлі розділені між собою антисейсмічним деформаційним швом.

Основні конструктивні елементи: фундаменти – монолітна залізобетонна плита товщиною 400 мм (будівля № 7) та 800 мм (будинки №№ 8, 9, 10); зовнішні стіни підземної автостоянки, діафрагми та ядра жорсткості, колони, перекриття, сходові марші та площадки – монолітні залізобетонні; несучі зовнішні стіни – цегляні; перемички – збірні залізобетонні.

Конструктивна система частини підземної автостоянки під внутрішнім подвір’ям – монолітний залізобетонний безригельний каркас.

Просторову стійкість підземної автостоянки забезпечено жорстким защемленням колон у фундаментах та наявністю зовнішніх залізобетонних стін. Жорсткість в горизонтальній площині забезпечено монолітним залізобетонним покриттям.

Основні конструктивні елементи підземної автостоянки: фундаменти – монолітна залізобетонна плита товщиною 500 мм; зовнішні стіни, колони, перекриття – монолітні залізобетонні.

Інженерне забезпечення

Опалення

Джерело теплопостачання житлових квартир будинків №№ 8, 9, 10 – навісні газові котли із закритою камерою згоряння потужністю 24 кВт та відведенням продуктів згоряння газу від котлів у колективну димохідну систему. Встановлення котлів передбачено в приміщеннях кухонь житлових квартир та побутових приміщеннях вбудованих нежитлових приміщень будинків №№ 9, 10. Для вирівнювання тяги в нижній частині димоходу передбачено отвір для вирівнювання тиску та отвір з герметичними дверцятами для огляду і очищення та ємність для збирання і відведення конденсату в каналізацію будинку через нейтралізатор конденсату. У вбудованих нежитлових приміщень будинку № 8 передбачено електричне опалення.

Системи опалення – радіаторні водяні двотрубні тупикові, з нижнім розведенням подаючих та зворотних трубопроводів. Теплоносій – вода з параметрами 80-60 °С. Компенсація температурного розширення теплоносія передбачена в розширювальному баку котла. Циркуляція теплоносія в системі опалення передбачено за рахунок вбудованого в котел циркуляційного насосу.

Опалення сходових кліток та місць загального користування передбачено електричними конвекторами, технічних приміщень – навісними електричними конвекторами, обладнаними автоматичним регулюванням температури та ступенем захисту IP54 від ураження струмом.

У ванних кімнатах, вбиральнях квартир та санвузлах комерційних приміщень запроєктовано рушникосушки.

Джерело теплопостачання будівлі № 7 – теплова мережа. Схема під’єднання – незалежна через індивідуальний тепловий пункт (надалі - ІТП). Параметри теплоносія – вода з параметрами 80-60 °С. Система опалення – водяна двотрубна тупикова. Облік теплової енергії – загальний в ІТП та індивідуальний для кожного вбудованого приміщення комерційного призначення. Індивідуальні прилади обліку запроєктовано в нішах санвузлів.

Запроєктовані нагрівальні прилади  – сталеві панельні радіатори з нижнім під’єднанням теплоносія. Між нагрівальними приладами та зовнішніми стінами передбачено встановлення тепловідбивної ізоляції. Регулювання тепловіддачі нагрівальних приладів передбачено термостатичними клапанами з функцією попереднього налаштування обладнаними терморегуляторами з газоконденсатним заповненням типу RAW-K 5030.

Балансування систем опалення передбачено комбінованими автоматичними балансувальними клапанами типу AB-PM (в житловій частині) та динамічними клапанами типу RLV-KDV (у вбудованих нежитлових та громадських приміщеннях). Трубопроводи системи опалення запроєктовані з поліпропіленових багатошарових труб PP-R з прокладанням у конструкції підлог і стін у тепловій ізоляції. Злив теплоносія передбачено в найнижчих точках системи. Компенсація видовжень трубопроводів передбачена за рахунок П-подібних компенсаторів та кутів повороту. Випуск повітря з систем опалення передбачено через повітровипускники нагрівальних приладів (крани Маєвського), конструкції вузлів обліку та у вищих точках систем опалення.

Підземна автостоянка – неопалювальна.

Вентиляція

Вентиляція приміщень квартир будинків №№ 8, 9, 10 – припливно-витяжна з природним спонуканням. Приплив повітря – неорганізований за допомогою спеціальних автоматичних провітрювачів, запроєктованих у верхній частині віконних рам кухонь. Витяжку з кухонь та санвузлів передбачено через вентиляційні канали. У дверях приміщень санвузлів, ванних кімнат та кухонь в нижній частині дверей передбачено отвори-щілини для постійного провітрювання. З насосної та електрощитової витяжка передбачена через відокремлені вентиляційні блоки.

Вентиляція вбудованих приміщень комерційного призначення будинків №№ 8, 9,10 та будівлі № 7 – припливно-витяжна з механічним спонуканням. Для забезпечення санітарно-гігієнічних умов повітряного середовища передбачено підвісні припливно-витяжні установки з пластинчастими рекуператорами тепла, фільтрування, поглинання шуму та підігрів повітря водяними калориферами. Кожна з систем передбачає обслуговування приміщення в об'ємі однієї громадської одиниці з під'єднанням до індивідуальних вентиляційних каналів.

Витяжку з санвузлів передбачено побутовими вентиляторами із зворотнім клапаном та канальними вентиляторами через індивідуальні незалежні вентиляційні канали. Вентиляція приміщень насосних та електрощитової – природна припливно-витяжна.

Для підземної автостоянки запроєктована припливно-витяжна механічна вентиляція, яка зблокована з датчиками загазованості. Витяжку з верхньої та нижньої зон передбачено у рівних пропорціях. Приплив повітря передбачено за допомогою механічної припливної системи з канальним вентилятором та решіток у воротах та вікнах. Включення вентиляційного обладнання передбачено вручну та автоматично від сигналізаторів контролю СО. Електрообладнання витяжної установки передбачено зі ступенем захисту ІР 54. Витяжні повітропроводи передбачено вивести вище покрівлі.

Повітропроводи запроєктовано з оцинкованої тонколистової сталі класу щільності “В”.

Водопостачання та водовідведення

Джерело водопостачання житлових будинків та будівлі № 7 – водопровід DN 300 мм по вул. Княгині Ольги та водопровід DN 225 мм в районі будинків №№ 21-23 по вул. Наукова. Тиск в точці підключення – 2,2 атм. Водопровідна мережа – кільцева. В місці врізки запроєктованого водопроводу передбачено колодязь з відключаючою арматурою. Водопостачання передбачено окремим вводом DN 90 мм (для господарсько-питних потреб) та двома вводами водопроводу DN 200 мм (для протипожежних потреб). Трубопроводи запроєктовано з поліетиленових напірних водопровідних труб.

Облік загальних витрат води передбачено на вводі водопроводу (в приміщенні насосної) загальнобудинковим лічильником холодної води з імпульсним виходом і терміналом передачі даних. Облік витрат води квартир, вбудованих приміщень комерційного призначення та приміщень будівлі № 7 передбачено окремими лічильниками холодної води.

Для забезпечення необхідного тиску в системі водопостачання в приміщенні насосної запроєктовано насосну установку з частотним перетворювачем. Робота насосної установки – автоматизована. Сигнал про роботу насосів виведено на щит в приміщенні насосної.

Схема водопровідної мережі – тупикова з нижнім розведенням. Система водопостачання включає в себе розвідну мережу з підведенням до двоконтурних котлів та санітарно-технічних приладів.

Магістральні трубопроводи господарсько-питного водопроводу, обв’язку лічильників запроєктовано зі сталевих водогазопровідних труб. Підключення трубопроводів до сантехнічних приладів передбачено поліпропіленовими водонапірними трубами. Магістральні трубопроводи передбачено прокласти під стелею підземної автостоянки, розвідні трубопроводи після квартирного лічильника – в конструкції підлоги.

Поливальний водопровід для поливу прибудинкової території запроєктовано з поліпропіленових водопровідних труб. В зовнішніх стінах будівель передбачено ніші для поливальних кранів.

Гаряче водопостачання квартир передбачено від двоконтурних газових навісних котлів із закритою камерою згоряння, запроєктованих у приміщенні кухонь, гаряче водопостачання вбудованих приміщень комерційного призначення та приміщень будівлі № 7 – від електричних ємнісних нагрівачів. Підключення трубопроводів гарячого водопостачання до сантехнічних приладів передбачено поліпропіленовими водонапірними трубами. Розвідні трубопроводи запроєктовано в штрабах стін та конструкції підлоги. Трубопроводи господарсько-питного, поливального та гарячого водопостачання передбачено теплоізолювати по всій довжині.

Відведення побутових стоків від житлових будинків та будівлі № 7 передбачено системою самопливної каналізації в каналізаційну внутрішньоплощадкову мережу з подальшим підключенням в існуючий каналізаційний колектор діаметром 500 мм по вул. Княгині Ольги. Зовнішні мережі каналізації запроєктовано з каналізаційних двошарових профільованих безнапірних та ПВХ труб. На зовнішній мережі каналізації запроєктовано каналізаційні колодязі зі збірних залізобетонних елементів.

Стояки внутрішньої побутової каналізації передбачено прокласти в шахтах та нішах. Для забезпечення вентиляції стояки санвузлів передбачено вивести вище верху вентиляційних шахт на 0,10 м. Для вентилювання випусків каналізації від вбудованих приміщень комерційного призначення передбачено встановлення вентиляційних клапанів. Стояки та внутрішні каналізаційні мережі запроєктовано з каналізаційних безнапірних ПВХ труб, трубопроводи під стелею підземної автостоянки – з чавунних труб, випуски – з каналізаційних ПВХ труб тип S діаметром 160 мм.

Відведення конденсату від димоходів котлів передбачено окремою самопливною системою з приєднанням до системи каналізації. Перед підключенням до системи побутової каналізації запроєктовано нейтралізатор конденсату та сифон із запахозапираючим пристроєм. Самопливна мережа відведення конденсату запроєктована з поліпропіленових труб.

Відведення дощових та талих вод передбачено в дощову внутрішньоплощадкову мережу з подальшим підключенням в існуючий дощовий каналізаційний колектор діаметром 900 мм по вул. Княгині Ольги. Відведення дощових вод з дахів передбачено за допомогою внутрішніх водостоків. Трубопроводи водостоків запроєктовано з напірних розтрубних труб НПВХ, в підземній автостоянці – з безрозтрубних чавунних труб. Проєктом передбачено електропідігрів водостічних воронок в холодний період року.

Систему дренажної каналізації передбачено для відведення випадкових стоків з приміщення насосних та відведення стічних вод після спрацювання системи пожежогасіння підземної автостоянки. Для відведення аварійних та випадкових стічних вод в насосних запроєктовано приямки з дренажними насосами. В підземній автостоянці від водоприймального лотка запроєктовано приямок з дренажними насосами для відведення аварійних та випадкових вод. На випуску, перед підключенням до каналізаційного колектора, передбачено встановлення сепаратора нафтопродуктів (нафтовловлювача).

Електропостачання та електротехнічні рішення

Джерело електропостачання житлового будинків №№ 8, 9, 10 та будівлі № 7 згідно з технічними умовами ПрАТ Львівобленерго від 27.01.2022 № ТУ006049-270122-1-13-70-3-000000-1 – ПС-110/10/6 кВ № 248 Л-8; точка забезпечення потужності – РУ-10 кВ ПС-110/10/6 кВ № 248 Львів-8; точка приєднання – РУ-10 кВ ПС-110/10/6 кВ № 248 Л-8, U=10 кВ; категорія надійності електропостачання – ІІ (категорія надійності електропостачання системи пожежогасіння підземної автостоянки, аварійного освітлення, системи загазованості, димовидалення з підземної автостоянки – І); розрахункова потужність385,2 кВт.

Основні споживачі електроенергії – побутові електроприлади житлових квартир, електроосвітлення загальнобудинкових приміщень та підземної автостоянки, електричне навантаження приміщень комерційного призначення, силове електрообладнання (ліфти, вентиляційне обладнання, електричні конвектори, господарсько-питна насосна установка, зарядна станція для електромобілів, електроприводи протипожежних пристроїв).

Живлення струмоприймачів передбачено від мережі 380/220 В з системою заземлення TN-С-S, з розділенням PEN провідників у ввідно-розподільних пристроях.

Для прийому, розподілу та обліку електроенергії на напрузі 0,4 кВ передбачено два ввідно-розподільні пристрої 4ВРП.1 та 4ВРП.2, які запроєктовано в приміщенні електрощитової (в рівні підземної автостоянки будинку № 9) та заживлених кабельними лініями 4х(АВВГнг 4х240 мм2) від РУ-0,4 кВ трансформаторної підстанції тупикового типу, запроєктованої в рівні підземної автостоянки будинку № 5 на г. п.

4ВРП.1 передбачено для електропостачання житлової частини будинків №№ 8, 9, 10, 4ВРП.2 – для електропостачання вбудованих приміщень комерційного призначення будинків №№ 8, 9, 10, підземної автостоянки та будівлі № 7.

Передача електроенергії від РП-0,4 кВ до 4ВРП.1 та 4ВРП.2 передбачено по магістральній схемі.

Живлення споживачів І категорії надійності електропостачання передбачено від щита 4ВРП.А. Підключення щита передбачено до зовнішніх ліній живлення перед ввідними комутаційними апаратами 4ВРП1. На вводі щита 4ВРП.А передбачено пристрій автоматичного вводу резервного живлення (АВР).

Для дотримання оптимальної величини реактивного навантаження (cos f=0,97, tg f=0,25) у 4ВРП.2 передбачено встановлення пристрою компенсації реактивної потужності з автоматичним регулюванням.

Силове обладнання (ліфти, насосні та вентиляційні установки) поступає у комплекті зі щитами управління. Проєктом передбачено відключення системи вентиляції при пожежі шляхом подачі сигналів від пристрою пожежної сигналізації на незалежний розчіплювач у силовому щиті підземної автостоянки.

Для поквартирного обліку та розподілу електричної енергії в житлових будинках передбачено шафи обліку електричної енергії (ШОЕ) індивідуального виконання, які запроєктовано у спеціально передбачених нішах поверхових коридорів. Для електропостачання та обліку електроенергії приміщень комерційного призначення передбачено шафи обліку (ЩО), які запроєктовано в приміщенні електрощитової. В житлових квартирах передбачено встановлення квартирних щитків з автоматичними вимикачами та пристроями захисного вимкнення (ПЗВ).

Для розподілу електричної енергії в громадських приміщеннях передбачено встановлення окремих розподільних щитів (ЩР) для кожного приміщення.

Проєктом передбачено загальнобудинкові обліки, облік електроенергії підземної автостоянки, облік електроенергії вбудованих приміщень комерційного призначення, облік електроенергії приміщень комерційного призначення будівлі № 7, облік електроенергії споживачів І категорії надійності електропостачання, облік електроенергії квартир та облік електроенергії зарядної станції електромобілів. Для забезпечення автоматичної системи контролю обліку електроенергії (АСКОЕ) на базі системи SMART IMS передбачено використання таких лічильників електричної енергії: однофазні лічильники типу Система OЕ-009 VATKYРQG, трифазні лічильники прямого включення типу СИСТЕМА ОЕ-008 ARTIKPG01 та трифазні лічильники трансформаторного включення типу СИСТЕМА ОЕ-008 ARTIKG04.

Всі мережі силового електрообладнання та електроосвітлення запроєктовано кабелями марки ВВГнг-нд, стійкими до поширення полум’я та класу Тк3 за токсичністю продуктів згоряння і класу ДТк1 за димоутворювальною здатністю. Кабельні лінії живлення, управління і керування, які забезпечують функціонування в умовах пожежі систем пожежогасіння, системи підпору повітря, димовидалення, протипожежних насосів систем внутрішнього протипожежного водопроводу та автоматичного пожежогасіння, пожежних ліфтів передбачено марки FLAME-X950 (N)HXH з межею вогнестійкості не менше, ніж 90 хв, установок аварійного освітлення та пожежної сигналізації FLAME-X950 (N)HXH не менше, ніж 30 хв.

Живильні та розподільні мережі розрахункових перетинів перевірено за тривалодопустимим струмовим навантаженням, за втратою напруги в нормальному та аварійному режимах, за умови захисту від перевантажень та відключенню однофазного к. з. наприкінці лінії та за умовами запуску найбільш віддалених електродвигунів. Захист живильних та розподільних ліній від перевантажень та струмів к. з. передбачено автоматичними вимикачами.

Трифазні мережі запроєктовано п’ятипровідними (L1, L2, L3, N і РЕ-провідники), однофазні – трипровідними (L, N і РЕ-провідники) відповідних перерізів. Магістральні та групові мережі передбачено прокласти під штукатуркою в трубах із самозгасаючого ПВХ-пластикату, кабельні лінії, що проходять транзитом через підземну автостоянку – в кабельних коробах, обшитих будівельними конструкціями з межею вогнестійкості ЕІ45.

Всі металеві неструмоведучі частини електрообладнання передбачено заземлити шляхом приєднання до захисного РЕ-провідника. В електрощитовій запроєктовано захисний контур заземлення, який передбачено приєднати до заземлювального пристрою з опором не більше 4 Ом. Для захисту обслуговуючого персоналу від ураження електричним струмом, у випадку пошкодження ізоляції електрообладнання, проєктом передбачено автоматичне вимкнення живлення і захисне зрівнювання потенціалів. Автоматичне вимкнення живлення передбачено автоматичними вимикачами, встановленими в розподільних і групових мережах, які реагують на надструми, а також пристроями, які реагують на диференційний струм (ПЗВ). В мережі штепсельних розеток передбачаються пристрої захисного вимкнення ПЗВ з струмом витоку 30 мА.

Проєктом основна система зрівнювання потенціалів передбачена на вводі живлячих кабелів шляхом приєднання до головної заземлювальної шини (надалі - ГЗШ) зовнішнього захисного заземлювального пристрою, внутрішнього контуру заземлення електрощитової, металевих труб інженерних комунікацій, які входять в будинок або виходять з нього, системи блискавкозахисту, металевих будівельних конструкцій, металевих частин систем вентиляції. Струмопровідні частини комунікацій, які заходять в будинок ззовні, передбачено з’єднати в безпосередній близькості від ГЗШ. Опір контуру повторного заземлення – не більше 4 Ом.

У ванних кімнатах квартир передбачена додаткова система зрівнювання потенціалів, яка передбачає приєднання металевих корпусів ванн до РЕ-шини квартирних щитків.

Проєктом передбачено робоче освітлення, аварійне (евакуаційне) освітлення входів, на сходових клітках, сходово-ліфтових холах, освітлення безпеки (в насосних та електрощитовій). Освітлення передбачено світильниками зі світлодіодними лампами та лампами розжарювання. В електрощитовій передбачено ремонтне освітлення на напрузі 36 В, живлення ремонтного освітлення електрощитової – від ящика з понижуючим трансформатором типу ЯТП-0,25.

Живлення евакуаційного освітлення запроєктовано незалежним від живлення робочого освітлення і передбачено виконати самостійними лініями. Керування робочим та аварійним освітленням входів у житлові будинки та входів у будівлю № 7, евакуаційним освітленням сходових кліток, сходово-ліфтових холів – автоматичне за допомогою фотореле, запроєктованих у відповідних ВРП з можливістю включення або відключення в будь-який час доби; в приміщеннях без природного освітлення – постійного горіння. Включення робочого освітлення передбачено вимикачами за місцем та короткочасне за допомогою світильників, обладнаними датчиками руху. Прокладання ліній живлення передбачено приховано під штукатуркою в трубах із самозгасаючого ПВХ-пластикату та відкрито по будівельних конструкціях (в технічних приміщеннях).

Газопостачання

Газопостачання житлових будинків №№ 8, 9, 10 та будівлі № 7 передбачено від існуючого підземного розподільного сталевого газопроводу середнього тиску DN 150 мм, прокладеного по вулиці. Тиск газу в місці врізки – 0,1 МПа. Для пониження тиску газу з середнього до низького на межі земельної ділянки передбачено шафовий газорегуляторний пункт (надалі - ШГРП). Для комерційного обліку природного газу після ШГРП передбачено вузол обліку газу (надалі - ВОГ) з лічильником марки Delta G 400 DN 50 у захисній металевій шафі з пристроєм дистанційної передачі даних результатів вимірювань на центральний диспетчерський пункт Оператора ГРМ (АТ Львівгаз). Від місця врізки до ШГРП передбачено прокладання підземного поліетиленового газопроводу середнього тиску Ø 110х10 мм довжиною 100,0 м, від ВОГ до фасаду  будинку № 9 – підземного поліетиленового газопроводу низького тиску Ø 160х9,1 мм довжиною 148,0 м. Поруч з місцем врізки передбачено запірний кульовий кран DN 63 мм.

По всій довжині траси поліетиленових газопроводів передбачено прокладання пластмасової сигнальної стрічки жовтого кольору шириною 0,20 м з незмивним написом Обережно. ГАЗ! разом з ізольованим алюмінієвим або мідним дротом перерізом 2,5÷4,0 мм2 (на відстані 0,20 м над газопроводом) з виходом кінців на поверхню під ковер та футляр. З’єднання поліетиленових труб між собою передбачено терморезисторним зварюванням.

В кухні кожної квартири запроєктована варочна газова поверхня марки “Bosch”, двофункційний навісний газовий котел марки Вosch Gaz WBN 600-24 C RN” із закритою камерою згоряння та відведенням продуктів згоряння газу у колективну димохідну систему, лічильник газу марки G-4 та сигналізатор загазованості природним і чадним газом марки СГБ-1-2Б. Газопроводи по фасаду будинків передбачено зі сталевих електрозварних прямошовних труб гр. В, внутрішньобудинкові – із водогазопровідних труб на зварюванні. Муфтові з’єднання тільки в місцях установки запірної арматури та газових приладів.

У підземній автостоянці та всіх приміщеннях підземного поверху передбачено встановлення сигналізаторів довибухонебезпечних концентрацій паливного газу марки ВАТРА 1-03-14 з виведенням сигналів на колективну попереджувальну сигналізацію.

Енергозбереження

Проєктними рішеннями враховано вимоги чинних нормативних документів щодо енергетичної ефективності будівель.

Будівля № 7: опалювальна площа – 464,20 м2, опалювальний об’єм – 1652,40 м3; житловий будинок № 8: опалювальна площа – 2733,50 м2, опалювальний об’єм – 8593,50 м3; житловий будинок № 9: опалювальна площа – 4084,40 м2, опалювальний об’єм – 13152,40 м3; житловий будинок № 10: опалювальна площа – 3345,90 м2, опалювальний об’єм – 10784,80 м3.

З метою економії енергоресурсів та контролю за їх використанням проєктом передбачено теплоізоляцію зовнішніх огороджувальних конструкцій будівель, а саме: зовнішні стіни передбачено утеплити мінераловатними плитами товщиною 150 мм, суміщене покриття –пінополістирольними плитами товщиною 230 та 200 мм, підлоги 1-го поверху (в межах будинків над неопалювальною підземною автостоянкою) – плитами екструдованого пінополістиролу товщиною 150 мм, перекриття над неопалювальною підземною автостоянкою (за межами будинків) – плитами екструдованого пінополістиролу товщиною 100 мм та плитами мінеральної вати товщиною 150 мм. Вікна запроєктовано з металопластикових та алюмінієвих профілів із заповненням двокамерними склопакетами з енергозберігаючим м’яким покриттям на внутрішньому склі. Вхідні дверні блоки в будинки відповідають вимогам нормативно-правових актів. Інженерне устаткування та інженерні системи запроєктовано з урахуванням експлуатаційних, температурних та вологісних режимів.

Також проєктом передбачено:

зовнішні огороджувальні конструкції та їх теплоізоляція запроєктовані з теплотехнічними показниками, вище нормованих;

- радіатори запроєктовано з терморегуляторами;

- встановлення тепловідбивної ізоляції між зовнішніми стінами та опалювальними приладами;

- вентиляційні установки  запроєктовано з рекуператорами теплової енергії;

- облік витрат енергоресурсів;

- освітлення передбачено світильники з енергоощадними лампами.

В складі проєкту розроблено енергетичні сертифікати житлових будинків №№ 8, 9, 10 та будівлі № 7. Відповідно до проєктних рішень теплоізоляційної оболонки житлових будинків №№ 8, 9, 10 та будівлі № 7, систем опалення, вентиляції, електропостачання в залежності від розрахункових кліматичних параметрів та за результатами паспортизації енергетичної ефективності житлових будинків та будівлі визначено класи енергоефективності: клас енергоефективності житлових будинків №№ 8, 9, 10 – В, клас енергоефективності будівлі № 7 – А.


Пожежна та техногенна безпека

Проєктом передбачено влаштування проїзду з поздовжньої сторони на відстані 5-7 м від запроєктованих будинків для забезпечення доступу пожежників з автодрабин та автопідйомників у будь-яку квартиру чи приміщення. Розміщення будинків на ділянці виконано з урахуванням забезпечення нормативних протипожежних розривів до найближчих наявних будівель та споруд.

Будівельні конструкції та протипожежні перешкоди житлових будинків запроєктовано з класом вогнестійкості як для будівель ІI-го ступеня вогнестійкості. Підземна автостоянка відділена від житлових поверхів протипожежним перекриттям з класом вогнестійкості не менше REI 180 М0. Над прорізом в’їзних-виїзних воріт з підземної автостоянки передбачено влаштування  козирка з класом вогнестійкості не менше ЕІ 60 та шириною не менше ніж 1,0 м. Евакуаційні виходи з приміщення підземної автостоянки передбачені безпосередньо назовні та не перевищують нормативної віддалі 20 м у тупиковій частині приміщення та 40 м між виходами.

Евакуація людей з житлових будинків передбачена сходовими клітками типу СК1. З третього поверху і вище з кожної квартири запроєктовано евакуаційні виходи на лоджії, що запроєктовані вздовж зовнішньої стіни з глухим простінком шириною не менше 1,20 м. Відкривання дверей на шляхах евакуації запроєктовано в напрямку виходу з будинків. Вхідні двері до квартир передбачено з класом вогнестійкості не менше ніж ЕІ 30. В насосних, електрощитовій та інших допоміжних приміщеннях передбачено встановлення металевих протипожежних дверей з класом вогнестійкості ЕІ 30. В житлових будинках та офісній будівлі, крім робочого освітлення, передбачено евакуаційне освітлення на сходових клітках, сходово-ліфтових холах, коридорах; освітлення безпеки – в машинних відділеннях ліфтів, насосних, електрощитовій. Мережі евакуаційного освітлення запроєктовано кабелем марки (N) HXH FLAME-X FE 180/E30. Передбачено забезпечення електропостачання систем протипожежного захисту по І категорії надійності.

Зовнішнє пожежогасіння передбачено від пожежних гідрантів, які запроєктовані на кільцевому водопроводі, із загальною витратою води не менше ніж 20 л/с. В підземній автостоянці запроєктовано систему водяного спринклерного пожежогасіння повітряного типу з встановленням пожежних кран-комплектів діаметром 65 мм, систему внутрішнього протипожежного водопроводу з витратою води 2 струмені по 5,0 л/с та, в якості первинних засобів пожежогасіння, пожежного кран-комплекту діаметром 25 мм, виконаного та укомплектованого відповідно до ДСТУ EN671.

В якості основного водоживильника прийнято насосну станцію пожежогасіння, яка запроєктована в приміщенні підземного поверху будинку № 8 і має вихід безпосередньо назовні. Джерело водопостачання – зовнішня кільцева мережа міського водопроводу з цілодобовим водопостачанням. В приміщенні насосної станції для забезпечення необхідного напору в системі при пожежогасінні передбачено встановлення установки типу UFP-Pumps 21 3D 65-200/22 + COMPACT A/10 FPCC або аналог.

В підземній автостоянці запроєктовано системи примусового механічного димовидалення. Проєктом передбачено дистанційний та автоматичний запуск системи димовидалення, автоматичний запуск системи пожежогасіння, автоматичне відключення вентиляційних систем при спрацюванні пожежної сигналізації, контроль положення вентиля пожежних кранів та відкриття шаф пожежних кранів.

Автоматичною системою пожежної сигналізації (СПС) з використанням неадресних компонентів передбачено обладнати приміщення позаквартирних коридорів будинків №№ 8, 9, 10 та підземної автостоянки, з використанням адресних компонентів – приміщення комерційного призначення будівлі № 7. Системою оповіщення та управління евакуюванням людей (СО) першого типу передбачено обладнати приміщення позаквартирних коридорів та ліфтових холів будинків №№ 8, 9, 10, системою оповіщення та управління евакуацією людей другого типу – приміщення підземної автостоянки, системою оповіщення та управління евакуацією людей 4-го типу – комерційні приміщення будівлі № 7. Проєктом систему передачі тривожних сповіщень (СПТС) для підземної автостоянки та будинків №№ 8, 9, 10 передбачено першого типу, для будівлі № 7 – другого типу.

Проєктом передбачено влаштування системи блискавкозахисту, яка запроєктована методом захисної сітки з дотриманням вимог ДСТУ EN 62305. Блискавкоприймачі запроєктовано на найвищих точках будинків.

В складі проєктної документації виконано розрахунок часу евакуації людей з об’єкту та розроблено розділ Інженерно-технічні заходи цивільного захисту. Проєктом передбачено використання підземної автостоянки як споруди подвійного призначення.

 

Проєкт розроблено з дотриманням вимог до санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, охорони праці та екології.

 

Під час розгляду робочого проєкту виявлено помилки та надано зауваження, інформація про що доведена до замовника та проєктувальника. До проєктної документації проєктувальником внесено відповідні зміни та доповнення.


Проєкт Нове будівництво багатофункційного комплексу з підземною автостоянкою і трансформаторною підстанцією на вул. Княгині Ольги, 120 у м. Львові. Будівля 7. Будинок 8, 9, 10 розроблено згідно з вихідними даними на проєктування з дотриманням вимог щодо міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки, у тому числі вимог з питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, та інженерного забезпечення; санітарного й епідеміологічного благополуччя населення; охорони праці; екології; пожежної безпеки; техногенної безпеки; енергозбереження.

виконавець звіту

Роман Бандура

Розділи